Bron/leesvoer?quote:Op zaterdag 4 juli 2020 20:14 schreef Za het volgende:
In Zweden is het ook echt over.
Alleen nog milde gevallen.
Gewoon als je thuis komt handen wassen is meer dan genoeg,. Als je zo denkt kan je niks pakken in de supermarkt. Want waar heeft die vakkenvuller zijn handen allemaal in gehad. Of die mevrouw die na het lezen van het etiket het weer terug heeft gezet in het schap en zo zijn er tig voorbeelden. Voor corona dacht niemand er over na en nu is er ineens massaal smetvrees.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 19:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik doe alleen de handvatten. Nog los van Corona, weet jij veel waar de persoon voor je zijn handen gehad heeft. Hopelijk houden ze als het virus geen issue meer is dat er een beetje in.
Oh?quote:Op zaterdag 4 juli 2020 20:43 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Gewoon als je thuis komt handen wassen is meer dan genoeg,. Als je zo denkt kan je niks pakken in de supermarkt. Want waar heeft die vakkenvuller zijn handen allemaal in gehad. Of die mevrouw die na het lezen van het etiket het weer terug heeft gezet in het schap en zo zijn er tig voorbeelden. Voor corona dacht niemand er over na en nu is er ineens massaal smetvrees.
Ach schei uit je doet alsof je te maken hebt met de builenpest. Als je geen koort hebt en niet in iemands gezicht hoest raakt niemand van je besmet.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 19:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Zoals je zelf al aangeeft is een wezenlijk verschil dat een gecontroleerde vaccinatie niet overdraagbaar is op anderen.
Ik vind het overigens extreem egoïstisch als jongeren Coronaregels negeren omdat ze toch over het algemeen slechts milde klachten ontwikkelen. Laat staan zichzelf bewust laten besmetten, dat is gewoon compleet achterlijk. Heeft niks met conservatisme te maken. We weten waar het virus toe in staat is bij mensen die wél in de risicogroep zitten.
Tenzij ze na zo'n actie lekker 3 weken thuis blijven zodat ze zeker geen anderen besmetten, maar dat zal wel weer niet.
Tegen een virus helpt antibiotica niet. https://zelfzorg.nl/veelg(...)irus-en-een-bacteriequote:Op zaterdag 4 juli 2020 21:11 schreef Lavenderr het volgende:
Bacteriën zijn alom aanwezig. Normaal gesproken denk je ook niet bij alles:oh jee, dat moet ik eerst schoonmaken voor ik het meeneem. Bacteriën zijn als je gezond bent helemaal niet erg en je krijgt er ook weerstand van. Bovendien als je wel een bacteriële infectie hebt zijn daar allerlei soorten antibiotica voor. Bij een virus ligt dat anders omdat men niet weet welk virus het is, dus kun je niet klakkeloos antibiotica geven.
Precies. Dat schreef ik ook.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 21:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tegen een virus helpt antibiotica niet. https://zelfzorg.nl/veelg(...)irus-en-een-bacterie
Over het veelvuldig gebruik van antibiotica is anders ook genoeg gezegd en geschreven de afgelopen decennia.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 21:11 schreef Lavenderr het volgende:
Bacteriën zijn alom aanwezig. Normaal gesproken denk je ook niet bij alles:oh jee, dat moet ik eerst schoonmaken voor ik het meeneem. Bacteriën zijn als je gezond bent helemaal niet erg en je krijgt er ook weerstand van. Bovendien als je wel een bacteriële infectie hebt zijn daar allerlei soorten antibiotica voor. Bij een virus ligt dat anders omdat men niet weet welk virus het is, dus kun je niet klakkeloos antibiotica geven.
Ja, vroeger werd voor een scheet die dwars zat al antibiotica voorgeschreven. De artsen zijn daar nu zeer terughoudend mee geworden gelukkig.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 21:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Over het veelvuldig gebruik van antibiotica is anders ook genoeg gezegd en geschreven de afgelopen decennia.
We moeten hygiëne gewoon veel serieuzer gaan nemen. Zonder daar verder in door te slaan.
Die reductie gaat vooral de veestapel aan, 70% maar liefst.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 21:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, vroeger werd voor een scheet die dwars zat al antibiotica voorgeschreven. De artsen zijn daar nu zeer terughoudend mee geworden gelukkig.
Tijdelijke zooi joh, krijg je een zwak immuunsysteem van.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 21:55 schreef Elan het volgende:
https://amp-nos-nl.cdn.am(...)nos.nl%2Fl%2F2333814
Zou je toch lering uit moeten trekken.
Voor oude van dagen en kwetsbare groepen is het minstens zo dodelijk als de pest.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 21:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ach schei uit je doet alsof je te maken hebt met de builenpest. Als je geen koort hebt en niet in iemands gezicht hoest raakt niemand van je besmet.
Kost de samenleving anders ook een hoop geld al dat ziekteverzuim.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 22:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tijdelijke zooi joh, krijg je een zwak immuunsysteem van.
Daarom ook niet voor ieder kuchje of beetje koorts thuisblijven. Gewoon werken voor je cheldquote:Op zaterdag 4 juli 2020 22:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Kost de samenleving anders ook een hoop geld al dat ziekteverzuim.
90% van de mensen zijn gore biggenquote:Op zaterdag 4 juli 2020 21:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Over het veelvuldig gebruik van antibiotica is anders ook genoeg gezegd en geschreven de afgelopen decennia.
We moeten hygiëne gewoon veel serieuzer gaan nemen. Zonder daar verder in door te slaan.
quote:Op zaterdag 4 juli 2020 23:21 schreef trein2000 het volgende:
Vandaag voor het eerst sinds Corona weer naar de horeca geweest (@:capricia weet wel waarheen). De opstelling was enigszins aangepast, maar verder was er van Coronamaatregelen weinig te merken.
Welnee. De getallen zijn dusdanig laag dat het eigenlijk het vermelden niet meer nodig is.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 23:29 schreef VacaLoca het volgende:
Wtf gaat rivm helemaal geen dagcijfers meer delen met de wereld? Haast censuur
Je weet dat de builenpest over de longen tussen de 95-100% sterftecijfer heeft en Corona bij de zwakste leeftijdsgroep iets van 10%? Mensen die veelal in hun laatste levensfase zitten en ook waren gestorven van influenza als ze dat hadden gekregen. Daar leggen we de samenleving ook niet voor plat. En terecht!quote:Op zaterdag 4 juli 2020 22:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor oude van dagen en kwetsbare groepen is het minstens zo dodelijk als de pest.
Je zou toch verwachten dat die realisatie inmiddels wel is doorgedrongen.
Wat gebeurt daarquote:
De pubs voor het eerst openquote:
twitter:timdewit twitterde op zondag 05-07-2020 om 00:02:01Boris Johnson 24 uur geleden:
“Behave responsibly”
London, Soho, nu:
(via @NathanBenaich) https://t.co/AesRNOz7QL reageer retweet
Nicequote:Op zondag 5 juli 2020 00:29 schreef RipCity het volgende:
[..]
De pubs voor het eerst opentwitter:timdewit twitterde op zondag 05-07-2020 om 00:02:01Boris Johnson 24 uur geleden:
“Behave responsibly”
London, Soho, nu:
(via @:NathanBenaich) https://t.co/AesRNOz7QL reageer retweet
Voor zo lang als het duurt.quote:
Maar houd vooral vol dat 'het virus is uitgedoofd' hoor.quote:De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft vandaag een recordaantal besmettingen gerapporteerd. In 24 uur tijd kwamen er wereldwijd 212.326 geregistreerde gevallen bij. Het vorige record stond 189.077 gevallen. Dat gebeurde op 28 juni. Het dodental schommelt rond de 5000 per dag.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ngen-op-een-dag.htmlquote:Op zondag 5 juli 2020 00:59 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Maar houd vooral vol dat 'het virus is uitgedoofd' hoor.
Videootje in tweet.twitter:RexChapman twitterde op zondag 05-07-2020 om 00:22:06Diamond Lake in Cass County, Michigan just now:
A COVID-19 Petri dish...https://t.co/rSzYHGTm0o reageer retweet
De cijfers zijn zo laag dat er geen aandacht meer aan geschonken hoeft te worden ja. Ik wil ook wel een dagelijks bericht zien van hoeveel bedrijven er op de fles gaan iedere dag door deze onzinnige maatregelen die ze opgelegd zijn. Misschien dat het dan doordringt waar we in hemelsnaam nog mee bezig zijn.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 23:29 schreef VacaLoca het volgende:
Wtf gaat rivm helemaal geen dagcijfers meer delen met de wereld? Haast censuur
Gevalletje grenzen dichthouden dus van de EU voor de VS, Zuid-Amerika en alle andere brandhaarden. Hebben wij er geen last van.quote:Op zondag 5 juli 2020 00:59 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Maar houd vooral vol dat 'het virus is uitgedoofd' hoor.
Ik mag hopen dat de autoriteiten dat zich ook afvragen en gaan proberen te achterhalen wat daar gaande is.quote:Op zondag 5 juli 2020 12:45 schreef Za het volgende:
Met nog nauwelijks besmettingen, hoe raken al deze nertsen besmet?
Al deze nertsenfarms liggen in hetzelfde gebied als waar de corona-uitbraak bij mensen in Nederland plaats had in maart, rond de driehoek Veghel, Uden, Boekel.quote:Op zondag 5 juli 2020 13:05 schreef Noek het volgende:
Ik mag hopen dat de autoriteiten dat zich ook afvragen en gaan proberen te achterhalen wat daar gaande is.
Net als Wuhan.quote:Op zondag 5 juli 2020 13:12 schreef Za het volgende:
[..]
Al deze nertsenfarms liggen in hetzelfde gebied als waar de corona-uitbraak bij mensen in Nederland plaats had in maart, rond de driehoek Veghel, Uden, Boekel.
Een gebied met zeer intensieve varkenshouderij.
Daar liep een onderzoek naar dacht ik mij te herinneren?quote:Op zondag 5 juli 2020 13:12 schreef Za het volgende:
[..]
Al deze nertsenfarms liggen in hetzelfde gebied als waar de corona-uitbraak bij mensen in Nederland plaats had in maart, rond de driehoek Veghel, Uden, Boekel.
Een gebied met zeer intensieve varkenshouderij.
Eens.quote:Op zondag 5 juli 2020 13:16 schreef Noek het volgende:
Net als Wuhan.
Kan toevallig zijn maar je hoort er ook maar weinig over dat er naar gekeken wordt, naar verbanden of iets.
Klopt, resultaten worden in augustus verwacht, onderzoek zou in april beginnen.quote:Op zondag 5 juli 2020 13:20 schreef Markesh het volgende:
Daar liep een onderzoek naar dacht ik mij te herinneren?
Net als een onderzoek van (huis)dieren en besmetting van mens op dier en dier op mens
Weet dat men wel wilde onderzoeken of er een verband was maar dat was dan ook het enige.quote:Op zondag 5 juli 2020 13:20 schreef Markesh het volgende:
[..]
Daar liep een onderzoek naar dacht ik mij te herinneren?
Net als een onderzoek van (huis)dieren en besmetting van mens op dier en dier op mens
Dat is nu 1x per week op dinsdag, dit is ingegaan vanaf 1-7-2020quote:Op zondag 5 juli 2020 14:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Heb ik iets gemist of meldt de NOS de meest recente cijfers niet meer? Hoor er al een paar dagen niks meer over op de radio en op teletekst staan alleen de IC-cijfers?
Klinkt wel mooi laag hoor.quote:Op zondag 5 juli 2020 14:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
Status 05-07, voor de liefhebbers
Positief getest 50.621, toename: 73
Ziekenhuisopnames 11.884 (23,5% van positief getest), toename: 1
Overleden 6.127 (12,1% van positief getest), toename: 1
Eigen schuld, dikke bult. Je hoeft niet naar een voetbal wedstrijd en thuis kun je ook een stuk in je kraag zuipen.quote:Het aantal besmettingen in Servië begon half mei weer te stijgen, toen de regering onder leiding van president Aleksandar Vucic de maatregelen abrupt en bijna helemaal ophief. Niet alleen cafés en nachtclubs gingen weer open, ook massa-evenementen werden weer toegestaan.
Een volgepakt voetbalstadion bij de Belgradose derby Rode Ster-Partizan op 10 juni bleek een superspread-effect te hebben. In de weken erna groeide het aantal besmettingen onder stadionbezoekers rap.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |