abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193928810
In Zweden is het ook echt over.

Alleen nog milde gevallen.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 20:15:49 #52
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193928826
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 20:14 schreef Za het volgende:
In Zweden is het ook echt over.

Alleen nog milde gevallen.
Bron/leesvoer?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193928876
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 18:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Gerapporteerd.
:7 :D ;)
pi_193929267
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 19:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik doe alleen de handvatten. Nog los van Corona, weet jij veel waar de persoon voor je zijn handen gehad heeft. Hopelijk houden ze als het virus geen issue meer is dat er een beetje in.
Gewoon als je thuis komt handen wassen is meer dan genoeg,. Als je zo denkt kan je niks pakken in de supermarkt. Want waar heeft die vakkenvuller zijn handen allemaal in gehad. Of die mevrouw die na het lezen van het etiket het weer terug heeft gezet in het schap en zo zijn er tig voorbeelden. Voor corona dacht niemand er over na en nu is er ineens massaal smetvrees.
pi_193929417
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 20:43 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Gewoon als je thuis komt handen wassen is meer dan genoeg,. Als je zo denkt kan je niks pakken in de supermarkt. Want waar heeft die vakkenvuller zijn handen allemaal in gehad. Of die mevrouw die na het lezen van het etiket het weer terug heeft gezet in het schap en zo zijn er tig voorbeelden. Voor corona dacht niemand er over na en nu is er ineens massaal smetvrees.
Oh?
Handvatten van winkelwagens zitten heel veel mensen aan, net als deurklinken en wat al niet. Dat is niet te vergelijken met één vakkenvuller, waarvan je mag aannemen dat hij ook fatsoenlijke hygiëne in acht zal nemen.
Ik vind het gewoon wel zo fris om die handgreep even schoon te maken, alvorens ik met dezelfde smerige jatten als waar ik mijn karretje mee bestuur mijn appels en tomaten in een plastic zakje stop.

Ik claim daar verder ook geen volledig risicoloos bestaan mee of neig naar smetvrees. Het is een kleine moeite, helemaal nu die zooi er toch voor je staat en er een pandemie gaande is :)
blablablabla
pi_193929670
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 19:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Zoals je zelf al aangeeft is een wezenlijk verschil dat een gecontroleerde vaccinatie niet overdraagbaar is op anderen.

Ik vind het overigens extreem egoïstisch als jongeren Coronaregels negeren omdat ze toch over het algemeen slechts milde klachten ontwikkelen. Laat staan zichzelf bewust laten besmetten, dat is gewoon compleet achterlijk. Heeft niks met conservatisme te maken. We weten waar het virus toe in staat is bij mensen die wél in de risicogroep zitten.

Tenzij ze na zo'n actie lekker 3 weken thuis blijven zodat ze zeker geen anderen besmetten, maar dat zal wel weer niet.
Ach schei uit je doet alsof je te maken hebt met de builenpest. Als je geen koort hebt en niet in iemands gezicht hoest raakt niemand van je besmet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator zaterdag 4 juli 2020 @ 21:11:01 #57
249559 crew  Lavenderr
pi_193929726
Bacteriën zijn alom aanwezig. Normaal gesproken denk je ook niet bij alles:oh jee, dat moet ik eerst schoonmaken voor ik het meeneem. Bacteriën zijn als je gezond bent helemaal niet erg en je krijgt er ook weerstand van. Bovendien als je wel een bacteriële infectie hebt zijn daar allerlei soorten antibiotica voor. Bij een virus ligt dat anders omdat men niet weet welk virus het is, dus kun je niet klakkeloos antibiotica geven.
  Moderator zaterdag 4 juli 2020 @ 21:42:37 #58
5428 crew  miss_sly
pi_193930350
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 21:11 schreef Lavenderr het volgende:
Bacteriën zijn alom aanwezig. Normaal gesproken denk je ook niet bij alles:oh jee, dat moet ik eerst schoonmaken voor ik het meeneem. Bacteriën zijn als je gezond bent helemaal niet erg en je krijgt er ook weerstand van. Bovendien als je wel een bacteriële infectie hebt zijn daar allerlei soorten antibiotica voor. Bij een virus ligt dat anders omdat men niet weet welk virus het is, dus kun je niet klakkeloos antibiotica geven.
Tegen een virus helpt antibiotica niet. https://zelfzorg.nl/veelg(...)irus-en-een-bacterie
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 4 juli 2020 @ 21:45:48 #59
249559 crew  Lavenderr
pi_193930439
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 21:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Tegen een virus helpt antibiotica niet. https://zelfzorg.nl/veelg(...)irus-en-een-bacterie
Precies. Dat schreef ik ook.
pi_193930670
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 21:11 schreef Lavenderr het volgende:
Over het veelvuldig gebruik van antibiotica is anders ook genoeg gezegd en geschreven de afgelopen decennia.

We moeten hygiëne gewoon veel serieuzer gaan nemen. Zonder daar verder in door te slaan.
blablablabla
pi_193930696
https://amp-nos-nl.cdn.am(...)nos.nl%2Fl%2F2333814

Zou je toch lering uit moeten trekken.
blablablabla
  Moderator zaterdag 4 juli 2020 @ 21:56:48 #62
249559 crew  Lavenderr
pi_193930715
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 21:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Over het veelvuldig gebruik van antibiotica is anders ook genoeg gezegd en geschreven de afgelopen decennia.

We moeten hygiëne gewoon veel serieuzer gaan nemen. Zonder daar verder in door te slaan.
Ja, vroeger werd voor een scheet die dwars zat al antibiotica voorgeschreven. De artsen zijn daar nu zeer terughoudend mee geworden gelukkig.
pi_193930771
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 21:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, vroeger werd voor een scheet die dwars zat al antibiotica voorgeschreven. De artsen zijn daar nu zeer terughoudend mee geworden gelukkig.
Die reductie gaat vooral de veestapel aan, 70% maar liefst.
blablablabla
pi_193930786
En Corona zorgde ook voor een forse afname.
blablablabla
pi_193931326
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 21:55 schreef Elan het volgende:
https://amp-nos-nl.cdn.am(...)nos.nl%2Fl%2F2333814

Zou je toch lering uit moeten trekken.
Tijdelijke zooi joh, krijg je een zwak immuunsysteem van.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193931616
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 21:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ach schei uit je doet alsof je te maken hebt met de builenpest. Als je geen koort hebt en niet in iemands gezicht hoest raakt niemand van je besmet.
Voor oude van dagen en kwetsbare groepen is het minstens zo dodelijk als de pest.
Je zou toch verwachten dat die realisatie inmiddels wel is doorgedrongen.
blablablabla
pi_193931662
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 22:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tijdelijke zooi joh, krijg je een zwak immuunsysteem van.
Kost de samenleving anders ook een hoop geld al dat ziekteverzuim.

Om nog maar te zwijgen over de gevolgen als er een keer een virus opduikt wat zich niet zo makkelijk laat onderdrukken. De razendsnelle verspreiding van Covid-19 komt eigenlijk primair door onze eigen laksigheid. Hygiëne speelt daar een grote rol in.
blablablabla
pi_193931729
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 22:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Kost de samenleving anders ook een hoop geld al dat ziekteverzuim.
Daarom ook niet voor ieder kuchje of beetje koorts thuisblijven. Gewoon werken voor je cheld
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_193931799
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 21:55 schreef Elan het volgende:

[..]

90% van de mensen zijn gore biggen

@onlogisch
pi_193932619
Vandaag voor het eerst sinds Corona weer naar de horeca geweest (@capricia weet wel waarheen). De opstelling was enigszins aangepast, maar verder was er van Coronamaatregelen weinig te merken.
zie email 27 oktober
  Moderator zaterdag 4 juli 2020 @ 23:28:39 #71
236264 crew  capricia
pi_193932804
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 23:21 schreef trein2000 het volgende:
Vandaag voor het eerst sinds Corona weer naar de horeca geweest (@:capricia weet wel waarheen). De opstelling was enigszins aangepast, maar verder was er van Coronamaatregelen weinig te merken.
:D
Heb je genoten?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_193932833
Wtf gaat rivm helemaal geen dagcijfers meer delen met de wereld? Haast censuur
pi_193932918
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 23:28 schreef capricia het volgende:

[..]

:D
Heb je genoten?
Van al die mensen binnen 1,5 meter? Niet echt. Van het eten? Jazeker!
zie email 27 oktober
  Moderator zaterdag 4 juli 2020 @ 23:44:06 #74
249559 crew  Lavenderr
pi_193933127
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 23:29 schreef VacaLoca het volgende:
Wtf gaat rivm helemaal geen dagcijfers meer delen met de wereld? Haast censuur
Welnee. De getallen zijn dusdanig laag dat het eigenlijk het vermelden niet meer nodig is.
pi_193933353

Gezellig in London!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')