SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9SNever Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Zou best kunnen, maar voorlopig blijven we op de grens zitten en eerst nog aan de koelere, minder fraaie kant.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 12:14 schreef de_boswachter het volgende:
Ik zie op de 14 daagse voorspelling beetje hetzelfde weer als de afgelopen dagen. Vorig jaar hadden we eind juli die piek met een week lang 35-40 graden, is dat nu ook aan de orde? Meen me te herinneren dat men in mei voorspelde dat we een hete zomer tegemoet gingen.
Nou, dat vriezen doet het ook niet meer zo vaakquote:
we weten nu wel dat je in bulgarije woont, het er elke dag 45 graden is en de zon 18 uur schijntquote:Op zaterdag 4 juli 2020 13:43 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Niet gewoon ten minste 27 graden willenOver zolderkamerautisten gesproken
Rare fixatie heb je aangezien ik daar niets over zeg. Het is gewoon wat raar dat je mensen die wat koeler weer prettig vinden als zolderkamerautist wegzet. Nergens voor nodig.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 14:00 schreef holbewonertje het volgende:
[..]
we weten nu wel dat je in bulgarije woont, het er elke dag 45 graden is en de zon 18 uur schijnt
Mail deze parameters naar het KNMI zodat ze ermee aan de slag kunnen.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 13:37 schreef holbewonertje het volgende:
Heerlijk weer voor zolderkamerautisten, maar ik heb toch liever een licht tot halfbewolkt weerbeeld, een licht briesje en een graad of 21.
Ik denk dat jij het aantrekt! Al moet ik zeggen dat het hier vanmorgen maar een half uurtje gemotregend heeft. Ik zit tegen de Brabantse grens bij Someren. Maar vanavond schijnt er meer regen te komen.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 12:25 schreef Djeez het volgende:
@:bloodymary1 Ik reed net over de A73 langs Venlo. Ik dacht dat het in Limburg altijd mooi weer was? Alleen maar regen! Nu bij Maastricht, eindelijk droog
Vanavond? Zou voor het zuiden toch maar bij misschien een paar druppels moeten blijven?quote:Op zaterdag 4 juli 2020 14:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het aantrekt! Al moet ik zeggen dat het hier vanmorgen maar een half uurtje gemotregend heeft. Ik zit tegen de Brabantse grens bij Someren. Maar vanavond schijnt er meer regen te komen.
Normaal zou ik het ook niet zo erg vinden, maar voor de huidige situatie zou mooi weer wel erg fijn zijn voor cafe's en restaurants... De terrassen zijn weer leeg nu. Een knallende zomer had de economische schade door corona nog een beetje kunnen verminderen.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 13:24 schreef ACT-F het volgende:
Wat een heerlijk grijs miezerweer. Wat mij betreft blijft de hele zomer koel. De zon bewaren we wel voor het najaar.
quote:Op zaterdag 4 juli 2020 13:24 schreef ACT-F het volgende:
Wat een heerlijk grijs miezerweer. Wat mij betreft blijft de hele zomer koel. De zon bewaren we wel voor het najaar.
Mee eens.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 13:24 schreef ACT-F het volgende:
Dat noemen wij hier al regen.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 14:58 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Vanavond? Zou voor het zuiden toch maar bij misschien een paar druppels moeten blijven?
quote:
Zolang spastisch aan die 1,5 meter wordt gehouden ben ik liever volop aan het werk om de schade van de afgelopen maanden in te halen dan dat ik op het terras zit. Sommige horeca zitten nog steeds dicht op basis van eigen keuze omdat die 1,5 meter niet werkbaar is. Ik ben een fervente horecabezoeker, maar het moet wel gezellig zijn (1,5 meter bierquote:Op zaterdag 4 juli 2020 16:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Normaal zou ik het ook niet zo erg vinden, maar voor de huidige situatie zou mooi weer wel erg fijn zijn voor cafe's en restaurants... De terrassen zijn weer leeg nu. Een knallende zomer had de economische schade door corona nog een beetje kunnen verminderen.
Je kan gewoon met 4 mensen aan een tafeltje zitten hoor nu. Je moet alleen misschien zeggen dat je 1 huishouden bentquote:Op zaterdag 4 juli 2020 18:11 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zolang spastisch aan die 1,5 meter wordt gehouden ben ik liever volop aan het werk om de schade van de afgelopen maanden in te halen dan dat ik op het terras zit. Sommige horeca zitten nog steeds dicht op basis van eigen keuze omdat die 1,5 meter niet werkbaar is. Ik ben een fervente horecabezoeker, maar het moet wel gezellig zijn (1,5 meter bier).
Afgelopen zondag waren we één groot familie op een megaterrasquote:Op zaterdag 4 juli 2020 18:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je kan gewoon met 4 mensen aan een tafeltje zitten hoor nu. Je moet alleen misschien zeggen dat je 1 huishouden bent
Hier in de buurt is het iig zo druk als nooit tevoren, mede omdat de terassen zijn uitgebreid. Zit helemaal stampvol met mensen op een mooie dag.
Hier Noord-Holland de héle dag regen.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 14:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het aantrekt! Al moet ik zeggen dat het hier vanmorgen maar een half uurtje gemotregend heeft. Ik zit tegen de Brabantse grens bij Someren. Maar vanavond schijnt er meer regen te komen.
Zit nu in Saarburg op de camping. 22 graden, droog. Prima weertje. Al vier halve liters Bit geklapt, machtig mooi! En de buurvrouw is een milfquote:Op zaterdag 4 juli 2020 14:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat wordt lekker slapen straks!quote:Op zaterdag 4 juli 2020 21:30 schreef Djeez het volgende:
[..]
Zit nu in Saarburg op de camping. 22 graden, droog. Prima weertje. Al vier halve liters Bit geklapt, machtig mooi! En de buurvrouw is een milf
Zeker! Milf-buuv heeft dezelfde naam als mijn vrouw. Straks nondeju met de verkeerde vrouw in bedquote:
Oe erg mooi daar! Ben er 2x geweest met mevrouw Perrin en Perrin junior.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 21:30 schreef Djeez het volgende:
[..]
Zit nu in Saarburg op de camping. 22 graden, droog. Prima weertje. Al vier halve liters Bit geklapt, machtig mooi! En de buurvrouw is een milf
Binnententse rukwinden zeker :pquote:Op zondag 5 juli 2020 00:11 schreef Djeez het volgende:
Ik hoop dat mijn vouwwagen de storm doorstaat. Waait hier echt met 11, 12 bft ofzo
Gewoon met allebei.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 21:34 schreef Djeez het volgende:
[..]
Zeker! Milf-buuv heeft dezelfde naam als mijn vrouw. Straks nondeju met de verkeerde vrouw in bed
Waar zit je? Kenia?quote:Op zondag 5 juli 2020 08:37 schreef heywoodu het volgende:
Wat een weer ook vandaag
Gisteravond ook, heerlijk tot na middernacht buiten kunnen zitten
De Veluwequote:
Ajoh zomer is nog lang zat voor wekenlange hitte en dat soort ongeinquote:Op zondag 5 juli 2020 08:45 schreef DonDruiper het volgende:
Het lijkt godverdomme wel herfst
En als er nou wat verbetering in zat.. niks dan ellende komende week.
Zomer in Nederland!
probeer je dit weer in juli nou goed te praten?quote:Op zondag 5 juli 2020 08:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ajoh zomer is nog lang zat voor wekenlange hitte en dat soort ongein
Met dit weer heb je toch niemand nodig om het goed te praten?quote:Op zondag 5 juli 2020 08:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
probeer je dit weer in juli nou goed te praten?
Beetje haha.quote:Op zondag 5 juli 2020 08:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
probeer je dit weer in juli nou goed te praten?
Jij houdt van grijs weer met harde wind? Ja?quote:Op zondag 5 juli 2020 08:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Met dit weer heb je toch niemand nodig om het goed te praten?
Lekkere temperatuur, check.quote:Op zondag 5 juli 2020 08:54 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jij houdt van grijs weer met harde wind? Ja?
Dit is het meest ideale wandelweer wat je kunt hebbenquote:Op zondag 5 juli 2020 09:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lekkere temperatuur, check.
Droog, check.
Prima windje om frisse lucht naar binnen te waaien, check.
Genieten.
Ja, 100%quote:Op zondag 5 juli 2020 08:54 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jij houdt van grijs weer met harde wind? Ja?
Ik word depressief van dit weerquote:Op zondag 5 juli 2020 09:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lekkere temperatuur, check.
Droog, check.
Prima windje om frisse lucht naar binnen te waaien, check.
Genieten.
Oke.quote:Op zondag 5 juli 2020 09:31 schreef InverHouse het volgende:
Regen en harde wind.
De boosdoener is de straalstroom die opvallend krachtig is voor de tijd van het jaar.
[ afbeelding ]
We krijgen op deze manier depressies recht op ons dak.quote:Op zondag 5 juli 2020 10:01 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Voorlopig nog niet. We zitten wel aan de warme kant, maar daar heb je ook weinig aan.
quote:Op zondag 5 juli 2020 10:01 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Voorlopig nog niet. We zitten wel aan de warme kant, maar daar heb je ook weinig aan.
Perfectquote:Op zondag 5 juli 2020 10:32 schreef heywoodu het volgende:
Wat een genot als dit zo uitkomt
[ afbeelding ]
Welk model is dit?quote:Op zondag 5 juli 2020 10:32 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Laten we hopen.quote:Op zondag 5 juli 2020 10:32 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Geen flauw idee, gewoon lekker overzichtelijk op Buienradar ipv allerlei moeilijke grafiekjes met 100 lijntjes erin en dingenquote:
Ja okay.quote:Op zondag 5 juli 2020 10:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Geen flauw idee, gewoon lekker overzichtelijk op Buienradar ipv allerlei moeilijke grafiekjes met 100 lijntjes erin en dingen
Volgt het het gemiddelde? Is het de oper? Is het gewoon een stagiair die equote:Op zondag 5 juli 2020 11:03 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Ja okay.
Ik vind het altijd wel handig om te weten hoe betrouwbaar zo'n grafiekje dan is.
Dit ja. Dan kijk ik toch liever naar deze. Ziet er heel anders uit.quote:Op zondag 5 juli 2020 11:07 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Volgt het het gemiddelde? Is het de oper? Is het gewoon een stagiair die e
Naar de ensembles kijkt en er een mooi nummer op plakt? Hoe groot is de spreiding? Zoveel vragen
Ik ook wel als ik op basis van zo'n grafiekje plannen ga maken, als ik gewoon een ruw idee wil hebben boeit het me niet zoveel. Meestal klopt het wel ongeveer, plus/minus een paar graden ofzo.quote:Op zondag 5 juli 2020 11:03 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Ja okay.
Ik vind het altijd wel handig om te weten hoe betrouwbaar zo'n grafiekje dan is.
Gek dat je nu niemand meer hoort over de opwarming van de aardequote:Op zondag 5 juli 2020 10:32 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Maar dat hoor je wel, want dat gaat vrij duidelijk gewoon door.quote:Op zondag 5 juli 2020 11:16 schreef Djeez het volgende:
[..]
Gek dat je nu niemand meer hoort over de opwarming van de aarde
Ik geloof eerder in global cooling dan global warming. De zon is opgebrand, energiebron is uitgeputquote:Op zondag 5 juli 2020 11:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dat hoor je wel, want dat gaat vrij duidelijk gewoon door.
Nou, waarvan akte.quote:Op zondag 5 juli 2020 11:17 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik geloof eerder in global cooling dan global warming. De zon is opgebrand, energiebron is uitgeput
quote:Op zondag 5 juli 2020 11:17 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik geloof eerder in global cooling dan global warming. De zon is opgebrand, energiebron is uitgeput
Ohja de cyclus van een ster klopt ook al niks vanquote:Op zondag 5 juli 2020 11:17 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik zie duidelijk parallellen met 1998. In dat horrorjaar eveneens een bloedheet voorjaar. Maar toen het eenmaal zomer zou moeten zijn, gaf de zon niet thuis. Extreem veel regenval en temperatuur beneden de 20 graden. Uiteindelijk werd het het natste jaar aller tijden, en nu gaan we weer die kant opquote:Op zondag 5 juli 2020 12:50 schreef Pvt.Webster het volgende:
Lekker grijs zondagje. Dingen in huis doen..
Volgende week een koele week, daarna lijkt het wat op te warmen maar dat zit nu nog in de onzekere termijn.
Onzin.quote:Op zondag 5 juli 2020 13:28 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik zie duidelijk parallellen met 1998. In dat horrorjaar eveneens een bloedheet voorjaar. Maar toen het eenmaal zomer zou moeten zijn, gaf de zon niet thuis. Extreem veel regenval en temperatuur beneden de 20 graden. Uiteindelijk werd het het natste jaar aller tijden, en nu gaan we weer die kant op
Hier in ons zonnestelsel nog lang niet.quote:Op zondag 5 juli 2020 11:17 schreef Djeez het volgende:
[..]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)gere-hittegolven-en/quote:Sinds jaren 50 wereldwijd almaar meer en langere hittegolven en die trend versnelt
In bijna alle delen van de wereld komen sinds de jaren 50 steeds meer en langere hittegolven voor. Dat blijkt uit de eerste uitgebreide wereldwijde studie van hittegolven tot op het regionale niveau. Uit de studie blijkt ook dat die trend versnelt.
Luc De Roy
13:16
Interessant! Gaat dit het weerbeeld omgooienquote:Op zondag 5 juli 2020 18:09 schreef InverHouse het volgende:
Restanten van tropische depressie 5 komende vrijdag.
[ afbeelding ]
Zou kunnen idd.quote:Op zondag 5 juli 2020 18:15 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Interessant! Gaat dit het weerbeeld omgooien
grapje zeker?quote:Op zondag 5 juli 2020 18:39 schreef Tyr80 het volgende:
Dinsdag over een week alweer 23 graden, zie er nu al tegenop...
23 graden oeioeiquote:Op zondag 5 juli 2020 18:39 schreef Tyr80 het volgende:
Dinsdag over een week alweer 23 graden, zie er nu al tegenop...
Nog meer windquote:Op zondag 5 juli 2020 18:09 schreef InverHouse het volgende:
Restanten van tropische depressie 5 komende vrijdag.
[ afbeelding ]
heerlijk luchten,quote:Op zondag 5 juli 2020 18:45 schreef Remco het volgende:
[..]
Nog meer wind![]()
Ik ben echt een slecht weer liefhebber, ga ook echt niet klagen over de regen of temperatuur maar die wind houd maar niet op afgelopen tijd.
De wind gaat over een paar dagen liggen. Vrijdag aan de kust inderdaad mogelijk wat meer winderig maar voor de rest ziet alles er vrij kalm uit.quote:Op zondag 5 juli 2020 18:45 schreef Remco het volgende:
[..]
Nog meer wind![]()
Ik ben echt een slecht weer liefhebber, ga ook echt niet klagen over de regen of temperatuur maar die wind houd maar niet op afgelopen tijd.
Ziet er prachtig uitquote:Op zondag 5 juli 2020 23:13 schreef InverHouse het volgende:
Lange termijn is een stuk warmer![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |