Heerlijk simpel leven is dat, waar we de buitenwereld lekker zwart-wit wensen te zien.quote:Op zondag 28 juni 2020 13:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik smeer je niks aan. Ik geef slechts mijn mening over die vlag die tegenwoordig alleen maar met trots bekeken wordt door racistische
Lost Cause dus. Die zogenaamde zucht naar het rustieke zuidelijke leven. Whitewashing op zn best. Bedankt voor het maken van m'n punt door net dat weg te laten uit m'n quote.quote:Op zondag 28 juni 2020 13:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heerlijk simpel leven is dat, waar we de buitenwereld lekker zwart-wit wensen te zien.
Jaren geleden leefde ik in een wijk, daar woonde nogal religieuze mensen. Dames met lange rokken. Niet mijn type volk.
Maar die hadden dus echt een amerikaan voor de deur staan, met de confederate battleflag erop.
Maar dankzij jou weet ik nu dat dat het gewoon allemaal keiharde racisten waren.
Ipv dat ze zichzelf vereenzelvigden met de zuiderlijke way of life, in het zuiden van de VS, die inderdaad heel veel raakvlak had met de manier waarop die mensen leefde.
Oh de identiteit van "wij hebben schijt aan de VS want wij mogen geen slaven meer houden en daarom scheiden we ons met geweld af. Want zwarten zijn toch minderwaardig volk" waar de confederatie voor stond?quote:Op zondag 28 juni 2020 05:24 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
‐------------------
En daar gaat je identiteit
Nee, ik maak je punt zeker niet.quote:Op zondag 28 juni 2020 13:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Lost Cause dus. Die zogenaamde zucht naar het rustieke zuidelijke leven. Whitewashing op zn best. Bedankt voor het maken van m'n punt door net dat weg te laten uit m'n quote.
Vies madquote:Op zondag 28 juni 2020 13:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, ik maak je punt zeker niet.
Ik wijs je er fijntjes op dat die vlag voor velen simpelweg niet synoniem is aan racisme.
Die zwart-wit heid is voorbehouden aan extreem-linkse intoleranten zoals jij.
En wat is er mis met 'het rustieke zuidelijke leven'?
Nee, niet in een vlaag van stupiditeit net doen alsof dat blijkbaar altijd hand in hand gaat met slavernij.
Echt schofterig arrogant dit.
Verkondigd wel ff dat hoe miljoenen amerikanen leven fout, want blijkbaar een verloren zaak, is![]()
![]()
Echt, zo goed als altijd behoudt een land zijn vlag.quote:Op zondag 28 juni 2020 13:10 schreef ExTec het volgende:
Ik heb het altijd heel vreemd gevonden dat de vlag van een verliezer in een oorlog gewoon overeind gehouden werd. Dat komt in de moderne geschiedenis bijna niet voor.
beetje wel toch?quote:Op zondag 28 juni 2020 13:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bedoeld opnieuw een oude historische vlag geadopteerd?
De sovjet unie was niet de EU, waar er naast de centraal gedirigeerde cultuur ook ruimte was voor iets lokaals.Ik betwijfel of pak em beet zoiets als Letland überhaupt een nationale vlag had.
Dat klopt, inclusief dat Rusland weer die vlag heeft die ze ooit gemaakt hebben van de NLse.
Maar veel breder zie je dus, dat vlaggen van entiteiten die ophouden te bestaan, verdwijnen.
Of dat nu door het verliezen van een oorlog is, of omdat we er zelf niet meer in geloven.
En dat is dus precies wat er 'raar' is aan de confederate battleflag.
En jij veel plezier met je george bush achtige "you are either with me or against me" / je bent het met mee eens of je bent een racistquote:Op zondag 28 juni 2020 13:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Vies mad
Veel plezier met je historisch revisionism.
quote:Op zondag 28 juni 2020 13:41 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wat is er zo erg aan als iemand Zwarte Piet genoemd wordt?
Klopt, de engelse en schotse, over elkaar gelegdquote:Op zondag 28 juni 2020 13:59 schreef sp3c het volgende:
daarnaast is de Britse vlag ook meer een som der delen
Maar soms ook niet.quote:Op zondag 28 juni 2020 13:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Echt, zo goed als altijd behoudt een land zijn vlag.
Maar de vlag is er wel een synoniem voor, feitelijk.quote:Op zondag 28 juni 2020 13:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
voor velen simpelweg niet synoniem is aan racisme.
Oef, zeer lelijk anglicisme. Of de geconfedereerden, of op z'n engels de confederatesquote:Op zondag 28 juni 2020 14:08 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik bedoel, de enige reden dat de Geconfederaten bestonden was om mensen tot slaaf te kunnen maken.
Ik reageer op jou he:quote:
Ik lees nergens iets als er niet meer in geloven oid. Je hebt het toch echt over verliezers van een oorlog in de moderne geschiedenis...quote:Op zondag 28 juni 2020 13:10 schreef ExTec het volgende:
Ik heb het altijd heel vreemd gevonden dat de vlag van een verliezer in een oorlog gewoon overeind gehouden werd. Dat komt in de moderne geschiedenis bijna niet voor.
Maar dit gaat veel verder dan europeanen zich voor kunnen stellen. Feitelijk is de 'integratie' van het zuiden van de VS, in het geheel nooit gelukt.
Menig zuiderling aldaar noemt de burgeroorlog geen eens de burgeroorlog. Dat vinden de noorderlingen die ik daar over sprak ook heel raar.
Mijn huidskleur was vroeger onderwerp van spot. Leg jij nu eens aan deze niet gekwetste uit wat er zo verschrikkelijk is aan het iemand Zwarte Piet noemenquote:Op zondag 28 juni 2020 14:07 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Het is een toets, ik mag het antwoord niet voor zeggen
Maar ietsjes verder nuanceer ik dat dus?quote:Op zondag 28 juni 2020 14:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik reageer op jou he:
[..]
Ik lees nergens iets als er niet meer in geloven oid. Je hebt het toch echt over verliezers van een oorlog in de moderne geschiedenis...
Ik had het al gezien, twee talen in mijn hoofd toen ik dit schreefquote:Op zondag 28 juni 2020 14:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Oef, zeer lelijk anglicisme. Of de geconfedereerden, of op z'n engels de confederates![]()
Dus is het heel logisch dat er kritiek is op mensen die met die vlag zwaaien. Wanneer woonde je er?quote:Dat klopt.
Dus?
Kan je concluderen dat het symbool van de confederates feitelijk nog erger is dan de swastika? De swastika stond oorspronkelijk voor levenskracht, geluk of heiligheid voordat het gekaapt werd door de nazi’s uit Europa.quote:Op zondag 28 juni 2020 14:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Oef, zeer lelijk anglicisme. Of de geconfedereerden, of op z'n engels de confederates
Dat klopt.
Dus?
Inderdaad begrijpelijk.quote:Op zondag 28 juni 2020 14:15 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Dus is het heel logisch dat er kritiek is op mensen die met die vlag zwaaien.
Zou zomaar de jaren 80 geweest kunnen zijnquote:Wanneer woonde je er?
quote:Op zondag 28 juni 2020 14:16 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Kan je concluderen dat het symbool van de confederates feitelijk nog erger is dan de swastika?
Hey je hebt prompt zelf bijna subtiel antwoord gegeven op je vraag.quote:Op zondag 28 juni 2020 14:13 schreef the-eye het volgende:
[..]
Mijn huidskleur was vroeger onderwerp van spot. Leg jij nu eens aan deze niet gekwetste uit wat er zo verschrikkelijk is aan het iemand Zwarte Piet noemen
Ik lees gewoon wie en wat er reageert op een post van mij en daar reageer ik dan weer op. Dat jij ondertussen met Sp3c een een tweetje hebt waar je na mijn opmerking weer wat anders danwel extra vertelt kan ik weinig aan doen he.quote:Op zondag 28 juni 2020 14:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar ietsjes verder nuanceer ik dat dus?
Maar ik snap het,
Komma neuken is zoveel boeiender dan een inhoudelijke discussie voeren.
En ik snap het, als je wil komma neuken, dan geef je inderdaad de persoon waar je op reageert, 0 krediet, je leest sec wat er staat, gaat er dan ook vanuit dat als dat verkondigd word de scope is, kan ook niet meer zijn, want dat staat er niet...
en Ierlandquote:Op zondag 28 juni 2020 14:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klopt, de engelse en schotse, over elkaar gelegd
Maar dat, is dus niet gebeurt. Ze hebben niet de battleflag en de stars and stripes over elkaar gelegd.
Had misschien zelfs een beter idee geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |