abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 juni 2020 @ 12:59:16 #126
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193828904
Mooi zo. Opflikkeren met die landverradersvlag.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_193828951
quote:
14s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:02 schreef Barbusse het volgende:
Mooi zo. Opflikkeren met die landverradersvlag.
Hoezo, ben je amerikaan? :')

Denk niet dat het aan europeanen is om te bepalen wie in de VS al dan niet het predicaat landverrader verdient.

Mensen zoals jij die gretig de onrust die er daar is, consumeren, als het ware naar hier willen halen, zijn in mijn optiek onderdeel van het probleem.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_193828982
quote:
13s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:06 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hoezo, ben je amerikaan? :')

Denk niet dat het aan europeanen is om te bepalen wie in de VS al dan niet het predicaat landverrader verdient.

Mensen zoals jij die gretig de onrust die er daar is, consumeren, als het ware naar hier willen halen, zijn in mijn optiek onderdeel van het probleem.
Dat zijn een hoop aannames van je.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator zondag 28 juni 2020 @ 13:10:15 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193828998
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 12:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Omdat ze allemaal amnestie hebben gekregen.
voor rebellie is dat toch?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193829008
Ik heb het altijd heel vreemd gevonden dat de vlag van een verliezer in een oorlog gewoon overeind gehouden werd. Dat komt in de moderne geschiedenis bijna niet voor.

Maar dit gaat veel verder dan europeanen zich voor kunnen stellen. Feitelijk is de 'integratie' van het zuiden van de VS, in het geheel nooit gelukt.

Menig zuiderling aldaar noemt de burgeroorlog geen eens de burgeroorlog. Dat vinden de noorderlingen die ik daar over sprak ook heel raar.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_193829026
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:08 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat zijn een hoop aannames van je.
? = vraagteken, geeft een vraag aan.

Maar nee, ik ga er zomaar vanuit dat jij geen amerikaan bent.

Dus je zou ff mogen dimmen, jij bepaalt niet voor die mensen.
  Moderator zondag 28 juni 2020 @ 13:14:15 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193829055
quote:
2s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:10 schreef ExTec het volgende:
Ik heb het altijd heel vreemd gevonden dat de vlag van een verliezer in een oorlog gewoon overeind gehouden werd. Dat komt in de moderne geschiedenis bijna niet voor.

Maar dit gaat veel verder dan europeanen zich voor kunnen stellen. Feitelijk is de 'integratie' van het zuiden van de VS, in het geheel nooit gelukt.

Menig zuiderling aldaar noemt de burgeroorlog geen eens de burgeroorlog. Dat vinden de noorderlingen die ik daar over sprak ook heel raar.
ik kan geen moderne oorlog oorlog bedenken waarbij de verliezer de vlag moest veranderen tbh
pi_193829085
quote:
13s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:12 schreef ExTec het volgende:

[..]

? = vraagteken, geeft een vraag aan.

Maar nee, ik ga er zomaar vanuit dat jij geen amerikaan bent.

Dus je zou ff mogen dimmen, jij bepaalt niet voor die mensen.
Die slavenhouders waren gewoon landverraders.
pi_193829120
De enige mensen die die vlag met trots bekijken zijn van die Lost Cause losers :')
  zondag 28 juni 2020 @ 13:18:45 #136
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193829172
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik kan geen moderne oorlog oorlog bedenken waarbij de verliezer de vlag moest veranderen tbh
Oorlogen anno nu zijn natuurlijk.... nogal heel anders van aard. Bijna niemand voert meer oorlog met als doel het andere land in te lijven.

En niemand zal Duitsland aan het einde van WO2 gedwongen hebben hun swastika vlaggen te verwijderen, dat hebben ze zelf denk ik gedaan.

Japanse The Rising Sun vlag denk hetzelfde.
pi_193829187
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:16 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Die slavenhouders waren gewoon landverraders.
Net als dat België een land van landverraders zijn?

Want die hebben zich afgescheiden van NL, en itt het zuiden van de VS is het hun gelukt.
pi_193829207
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik ben ook hard aan het nadenken...
Nog eentje voor je:

Moderator zondag 28 juni 2020 @ 13:25:42 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193829261
sovjet unie is gewoon uit elkaar gevallen, volgens mij hebben de lidstaten gewoon hun oude vlag aangehouden
  zondag 28 juni 2020 @ 13:26:01 #141
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193829266
quote:
7s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:20 schreef ExTec het volgende:

[..]

Oorlogen anno nu zijn natuurlijk.... nogal heel anders van aard. Bijna niemand voert meer oorlog met als doel het andere land in te lijven.

En niemand zal Duitsland aan het einde van WO2 gedwongen hebben hun swastika vlaggen te verwijderen, dat hebben ze zelf denk ik gedaan.

Japanse The Rising Sun vlag denk hetzelfde.
Je hebt het zelf toch echt over de "moderne geschiedenis".
pi_193829286
quote:
10s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:21 schreef ExTec het volgende:

[..]

Net als dat België een land van landverraders zijn?

Want die hebben zich afgescheiden van NL, en itt het zuiden van de VS is het hun gelukt.
Deze is meer van toepassing als je zo graag wilt vergelijken:

Gaat in goede aarde vallen als je hier mee gaat zwaaien tijdens een festival.
  zondag 28 juni 2020 @ 13:27:26 #143
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 28 juni 2020 @ 13:28:19 #144
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193829302
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:27 schreef Barbusse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Daarom ramde Wilhelmina er in no time een KB doorheen he.

https://isgeschiedenis.nl(...)ederlandse-vlag-vast
  zondag 28 juni 2020 @ 13:30:19 #145
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193829347
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 06:15 schreef Scarface88 het volgende:
Kwestie van tijd voor de Nederlandse vlag ook weg moet. Ik heb het maar alvast gezegd maar let maar op dat gaat 100% gebeuren dat iemand dit balletje op gaat gooien. Dezelfde lui die nu constant zeuren over koloniaal verleden van NL gaan straks zeuren dat NL vlag racisme en white supremacy toont. Het gaat steeds verder alle identiteit en geschiedenis van een land willen ze weg
Dan kunnen we misschien deze vlag doen

pi_193829371
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:25 schreef sp3c het volgende:
sovjet unie is gewoon uit elkaar gevallen, volgens mij hebben de lidstaten gewoon hun oude vlag aangehouden
Je bedoeld opnieuw een oude historische vlag geadopteerd?

De sovjet unie was niet de EU, waar er naast de centraal gedirigeerde cultuur ook ruimte was voor iets lokaals. :') Ik betwijfel of pak em beet zoiets als Letland überhaupt een nationale vlag had.

Dat klopt, inclusief dat Rusland weer die vlag heeft die ze ooit gemaakt hebben van de NLse.

Maar veel breder zie je dus, dat vlaggen van entiteiten die ophouden te bestaan, verdwijnen.

Of dat nu door het verliezen van een oorlog is, of omdat we er zelf niet meer in geloven.

En dat is dus precies wat er 'raar' is aan de confederate battleflag.
pi_193829388
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Over welke oorlog gaat dat?
quote:
Maar veel breder zie je dus, dat vlaggen van entiteiten die ophouden te bestaan, verdwijnen.

Of dat nu door het verliezen van een oorlog is, of omdat we er zelf niet meer in geloven.

En dat is dus precies wat er 'raar' is aan de confederate battleflag.
pi_193829420
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:27 schreef Barbusse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hey flikker ff op met je doorzichtige poging om mij nazisme aan te smeren :')

Ik wijs je erop, dat je als deel van een land afscheiden, niet hetzelfde is als landverraad.

Want anders zijn al die Belgen allemaal landverraders.
pi_193829486
quote:
8s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:34 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hey flikker ff op met je doorzichtige poging om mij nazisme aan te smeren :')

Ik wijs je erop, dat je als deel van een land afscheiden, niet hetzelfde als landverraad.

Want anders zijn al die Belgen allemaal landverraders.
Ik smeer je niks aan. Ik geef slechts mijn mening over die vlag die tegenwoordig alleen maar met trots bekeken wordt door racistische Lost Cause aanhangers en dat daarom de vergelijking met de nsb vlag meer van toepassing is.
  zondag 28 juni 2020 @ 13:41:51 #150
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193829549
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:17 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat er in elk systeem aanstichters, meelopers, slachtoffers en tegenstanders zijn. De meelopers (de angstigen, de onwetenden) maken de discussie lastig. Want dat zijn degenen waar steeds op gewezen wordt. Zwarten die slaven verhandelden, joodse kapo’s, enzovoort.

Mensen van nu zijn niet schuldig of geen slachtoffer van het verleden. Wel zijn wij nu verantwoordelijk om met een objectieve blik te kijken naar wat dat verleden met onze huidige maatschappij heeft gedaan. En daar dan maatregelen nemen waar nodig. De huidige woede gaat niet over het verleden, die gaat over het heden. Ook in Nederland met een belastingdienst die ethisch profileert, een politie die een Marrokaan of donker getint persoon extra controleert. En ja ook de gewone burger die, niet kwaad bedoeld, zijn donkere medemens zwarte piet noemt.
Wat is er zo erg aan als iemand Zwarte Piet genoemd wordt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')