abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:20:39 #51
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_194040722
Ik kan mijn aandacht er nooit bij houden als De Jonge spreekt... vind hem altijd zo omslachtig formuleren en redelijk nietszeggend áls hij iets probeert te formuleren.

[ Bericht 7% gewijzigd door Revanches op 11-07-2020 19:52:55 ]
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_194040733
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:07 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Antoine Bodar vind ik nog wel goed
Vraag me af wat hij van het protestantisme vindt.
Volgens mij waardeert Antoine de Protestantse recht-door-zee mentaliteit. Hij heeft veel waardering voor behoudend christendom. Bij de SGP beginnen ze bijeenkomsten met gebed, daar is Antoine wel van gecharmeerd. Hij vindt dat het christendom meer in huis heeft als mooie waarden, dus er is bij hem wel een groot gemis van liturgie binnen het protestantisme. Hij ziet ook liever niet dat protestanten tegen het katholicisme gaan aanschurken in hun rituelen, het moeten duidelijk andere zaken blijven.
Kortom warme banden met bijvoorbeeld het SGP, maar denk dat je niet hoeft te verwachten dat hij ooit de behoefte gaat voelen om Rome te verlaten.
pi_194040803
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 18:58 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ah nou ja.
Andersom hoor je niet veel meer dat rk'ers de 'ketters 'als vals aangeven.
Nou.. een geloofsgroep of een politieke partij vind ik nog wel een verschilletje. Ik vind dit eigenlijk ook niet eens een goede vergelijking.

Ik mag hopen dat zowel de achterban van de SGP als gelovig Katholiek kerkvolk in ultimatum zullen zeggen dat we niet alleen anders zijn, maar dat de ander wel in meer of mindere mate heterodox zijn. Kortom ik denk dat je als groep in ieder geval in je eigen groep de volheid van waarheid meent te onderkennen. Wil niet betekenen dat je dan polemisch met modder moet gaan gooien, maar het valt dan wel te raden dat je in die andere groep niet de volheid van waarheid zal kunnen onderschrijven.
pi_194040902
Het backfired nu wel erg mooi voor het bestuur van het CDA. Het was erg achterbaks van prominente CDA'ers om zich uit te spreken vóór Hugo, terwijl de andere kandidaten nog niet bekend waren. Dan beïnvloed je het enorm.

Omtzigt pakt ze.
AFCA!
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:36:33 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194040935
Ik verwacht komende week een stortvloed aan CDA-prominenten die zich uitspreken voor De Jonge
pi_194040962
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:36 schreef Hexagon het volgende:
Ik verwacht komende week een stortvloed aan CDA-prominenten die zich uitspreken voor De Jonge
Hoekstra moet zich uitspreken, wie hij steunt die wint.
AFCA!
pi_194040969
Als Omtzigt nu ook nog Wopke Hoekstra als zijn premierskandidaat durft te benoemen heeft Hugo de Jonge wel een probleem.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_194041061
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:20 schreef Revanches het volgende:
Ik kan mijn aandacht er nooit bij houden als De Jonge spreekt... vind hem zo omslachtig formuleren altijd.
Hij babbelt maar is een hoop gebakken lucht. Vind hem een wannabee Rutte
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 juli 2020 @ 19:47:22 #59
862 Arcee
Look closer
pi_194041073
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:24 schreef Hexagon het volgende:
De minst leuke van de 3 is iig afgevallen
Vreemd, ik dacht dat De Jonge juist de meeste stemmen had.
pi_194041086
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:34 schreef RensAjacied het volgende:
Het backfired nu wel erg mooi voor het bestuur van het CDA. Het was erg achterbaks van prominente CDA'ers om zich uit te spreken vóór Hugo, terwijl de andere kandidaten nog niet bekend waren. Dan beïnvloed je het enorm.

Omtzigt pakt ze.
Er is natuurlijk kans dat de zaak Gommers nog even flink doorettert deze week, al zullen de meeste media het wel klein houden. Maar het is best groot zoals de keuze eigenlijk ook heel groot is.

Zoals ook de zaak Gommers weer laat zien is de vraag wat voor regering en daarmee overheid de CDA-ers willen. Is dat een overheid die behalve prutst ook marchandeert, liegt, bedriegt, manipuleert, de kamer buitenspel zet, de grondwet met voeten treedt en knevelarij in de hand werkt. Of is het de overheid die voldoet aan de veel hogere eisen van Omtzigt?

Om het extra interessant te maken is dat niet alleen voor CDA-ers interessant, maar ook voor VVD en D66-stemmers en zwevende kiezers. Omtzigt gaat het tegen Rutte beter doen dan de gluiperd die de gladjakker imiteert. .
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 juli 2020 @ 19:50:03 #61
862 Arcee
Look closer
pi_194041101
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:20 schreef Revanches het volgende:
Ik kan mijn aandacht er nooit bij houden als De Jonge spreekt... vind hem altijd zo omslachtig formuleren .
Inderdaad, hij spreekt alleen in algemeenheden en clichés. Ik begrijp zijn populariteit niet zo. Verder dan een paar coole schoenen komt hij niet, maar wellicht is dat voor sommige mensen genoeg.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:53:58 #62
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_194041136
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:50 schreef Arcee het volgende:

[..]

Inderdaad, hij spreekt alleen in algemeenheden en clichés. Ik begrijp zijn populariteit niet zo. Verder dan een paar coole schoenen komt hij niet, maar wellicht is dat voor sommige mensen genoeg.
Inderdaad, begrijp zijn populariteit ook totaal niet.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_194041214
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:21 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Volgens mij waardeert Antoine de Protestantse recht-door-zee mentaliteit. Hij heeft veel waardering voor behoudend christendom. Bij de SGP beginnen ze bijeenkomsten met gebed, daar is Antoine wel van gecharmeerd. Hij vindt dat het christendom meer in huis heeft als mooie waarden, dus er is bij hem wel een groot gemis van liturgie binnen het protestantisme. Hij ziet ook liever niet dat protestanten tegen het katholicisme gaan aanschurken in hun rituelen, het moeten duidelijk andere zaken blijven.
Kortom warme banden met bijvoorbeeld het SGP, maar denk dat je niet hoeft te verwachten dat hij ooit de behoefte gaat voelen om Rome te verlaten.
Of je moet het niet als 2 groepen zien.
Het geestelijk klimaat binnen de RK kerk is ook heel progressief aan het worden wat resulteert in kleine en sluitende parochies.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 juli 2020 @ 20:15:22 #64
862 Arcee
Look closer
pi_194041411
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zie die man zijn hoofd voor het eerst en denk 'wat een gluiperd'. Waarom is hij seniele bejaarden geen energiecontract aan het aftroggelen? Zo'n frauduleuze zorgcowboy zou hem ook goed staan, hij heef vast nog wel een paar bonte prariesluipers staan. Maar goed, never judge a book by it's cover, en nadat we hem aan het werk hebben gezien kunnen we niet alleen vaststellen dat hij qua competentie prima past in deze kneuzenkermis die volgens de media voor een degelijk bestuurderskabinet moet doorgaan, maar dat het ook werkelijk een gluiperd is.

theblub twitterde op zaterdag 11-07-2020 om 10:17:14 #HugoDeJonge redt zijn vege lijf in een kamerdebat door bij #Gommers via Whatsapp los te peuteren dat er 1600 IC bedden zullen zijn. Wat Gommers niet wist en waar hij geen invloed op had. Tijdens een #pandemie. Letterlijk spelen met levens. #COVID__19 @:volkskrant https://t.co/uvm73AZQmz reageer retweet
quote:
Zo manipuleerde Hugo de Jonge (CDA) IC-chef Diederik Gommers

..

De Jonge heeft mazzel dat de digitale stembus voor de lijsttrekkersverkiezing van het CDA vanmorgen sloot, zoveel is duidelijk.
Niet meer, want er komt een tweede ronde. Eens kijken hoe de CDA-leden hier over oordelen.
pi_194043737
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 20:15 schreef Arcee het volgende:

[..]

[..]

Niet meer, want er komt een tweede ronde. Eens kijken hoe de CDA-leden hier over oordelen.
De leugens van Omtzigt liggen gelukkig al verder achter ons (de nepgetuige van MH17 en de leugen over Zweede jihadisten).
pi_194044776
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:35 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat zeer belangrijk. Voor zover ik het weet staan in hun beginselen dat ze valse godsdiensten willen bestrijden (katholicisme incluis). De focus is nu weliswaar meer gericht op andere religieuze tendensen zoals secularisme en de islam in Nederland. Maar dit zijn niet de beginselen waar ik mij prettig bij voel. Goed om met ze samen te werken, maar op ze stemmen met daarnaast andere goede opties, dat is voor mij een brug te ver.
Hier ben ik het mee eens (ik ben ook katholiek). Toch zijn voor veel katholieken zelfs de CU een toch wat moeilijk alternatief denk ik. De CU is natuurlijk strikter op medisch-ethische dossiers (maar heeft water bij de wijn gedaan omdat ze nu in de regering zitten, en dan vooral om goed te kunnen blijven samenwerken met D66) maar is daarnaast linkser op niet ethische thema's (immigratie, ecologie etc.). Dan zou de wat meer linksere katholieken kunnen aanspreken, maar toch wordt ook de CU nog echt als 'protestants' gezien. niet perse enkel voor de calvinisten want er stemmen bv. ook evangelische mensen op, maar CU heeft ook in Brabant en Limburg nog wel weinig aanhang.

Ontopic: Ik heb op Pieter Omtzigt gestemd, als CDA-lid.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  zondag 12 juli 2020 @ 00:09:39 #67
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_194045460
Dat verhaal met Gommers is echt een storm in een glas water. Als Gommers die 1600 bedden niet kon beloven dan had hij dat niet moeten doen. Het zegt net zoveel over zijn eigen integriteit als over de integriteit van Hugo de Jonge.

Context is hier ook wel belangrijk. Als je streeft naar 1600 bedden, en de kamer vraagt naar hoe het ervoor staat, dan snap ik de vraag om een bevestiging van Gommers of dat inderdaad gaat lukken. Het wordt een heel ander verhaal als Gommers heeft aangegeven dat hij die belofte niet kan doen, en daarna flink onder druk is gezet om die belofte toch te maken. Gommers wekt de schijn dat hij onder druk is gezet, maar hoe dat dan gegaan is komt nergens naar voren.

Als Gommers echt onder druk is gezet om iets te bevestigen waar hij niet achter staat, dan had hij daar in het interview dieper op in moeten gaan omdat het nogal een beschuldiging is. Als daar geen sprake van was dan is het heel gek dat hij dit beeld schetst van Hugo de Jonge.

En dat je in een crisissituatie vanuit de politiek afstemming zoekt met de gezondheidszorg over de communicatie lijkt mij niet vreemd. Dat is wat anders dan dat je mensen als Gommers hun onafhankelijkheid wilt afpakken.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 12 juli 2020 @ 00:17:53 #68
408813 crew  trein2000
pi_194045551
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 00:09 schreef Breekfast het volgende:
Dat verhaal met Gommers is echt een storm in een glas water. Als Gommers die 1600 bedden niet kon beloven dan had hij dat niet moeten doen. Het zegt net zoveel over zijn eigen integriteit als over de integriteit van Hugo de Jonge.

Context is hier ook wel belangrijk. Als je streeft naar 1600 bedden, en de kamer vraagt naar hoe het ervoor staat, dan snap ik de vraag om een bevestiging van Gommers of dat inderdaad gaat lukken. Het wordt een heel ander verhaal als Gommers heeft aangegeven dat hij die belofte niet kan doen, en daarna flink onder druk is gezet om die belofte toch te maken. Gommers wekt de schijn dat hij onder druk is gezet, maar hoe dat dan gegaan is komt nergens naar voren.

Als Gommers echt onder druk is gezet om iets te bevestigen waar hij niet achter staat, dan had hij daar in het interview dieper op in moeten gaan omdat het nogal een beschuldiging is. Als daar geen sprake van was dan is het heel gek dat hij dit beeld schetst van Hugo de Jonge.

En dat je in een crisissituatie vanuit de politiek afstemming zoekt met de gezondheidszorg over de communicatie lijkt mij niet vreemd. Dat is wat anders dan dat je mensen als Gommers hun onafhankelijkheid wilt afpakken.
U bent van het CDA-campagneteam? Die beste man komt in een keer terecht in een wereld die helemaal niet de zijne is en verbaasd zich over de krachten die dan gaan werken. Dat maakt hij duidelijk in een interview dat gaat over hoe hij de crisis ervaren heeft. Niet meer niet minder.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194046144
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 00:09 schreef Breekfast het volgende:
Dat verhaal met Gommers is echt een storm in een glas water. Als Gommers die 1600 bedden niet kon beloven dan had hij dat niet moeten doen. Het zegt net zoveel over zijn eigen integriteit als over de integriteit van Hugo de Jonge.

Context is hier ook wel belangrijk. Als je streeft naar 1600 bedden, en de kamer vraagt naar hoe het ervoor staat, dan snap ik de vraag om een bevestiging van Gommers of dat inderdaad gaat lukken. Het wordt een heel ander verhaal als Gommers heeft aangegeven dat hij die belofte niet kan doen, en daarna flink onder druk is gezet om die belofte toch te maken. Gommers wekt de schijn dat hij onder druk is gezet, maar hoe dat dan gegaan is komt nergens naar voren.

Als Gommers echt onder druk is gezet om iets te bevestigen waar hij niet achter staat, dan had hij daar in het interview dieper op in moeten gaan omdat het nogal een beschuldiging is. Als daar geen sprake van was dan is het heel gek dat hij dit beeld schetst van Hugo de Jonge.

En dat je in een crisissituatie vanuit de politiek afstemming zoekt met de gezondheidszorg over de communicatie lijkt mij niet vreemd. Dat is wat anders dan dat je mensen als Gommers hun onafhankelijkheid wilt afpakken.
Volkomen mee eens, op dit forum wordt een stormpje naar aanleiding van 1 krantenartikel weer eens tot een crisis verheven. Zoals er op dit forum heel vaak gedacht wordt dat er ministers oid moeten verdwijnen. Denk aan Knops, waar het een storm in een glas water bleek. Denk aan Halsema die zeker weg moest, maar die misschien wel sterker dan ooit uit het debat kwam. En zo kun je de lijst oneindig lang maken.

Ook hier is helemaal niet zo veel aan de hand. 90% van de CDA leden zullen dit niet eens mee krijgen. De invloed op deze verkiezing lijkt me nihil.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194047007
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 01:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Volkomen mee eens, op dit forum wordt een stormpje naar aanleiding van 1 krantenartikel weer eens tot een crisis verheven. Zoals er op dit forum heel vaak gedacht wordt dat er ministers oid moeten verdwijnen. Denk aan Knops, waar het een storm in een glas water bleek. Denk aan Halsema die zeker weg moest, maar die misschien wel sterker dan ooit uit het debat kwam. En zo kun je de lijst oneindig lang maken.

Ook hier is helemaal niet zo veel aan de hand. 90% van de CDA leden zullen dit niet eens mee krijgen. De invloed op deze verkiezing lijkt me nihil.
Klopt. De adviezen van Mona Keijzer en Annie Schreijer, beiden actief in de vrouwelijke KVP-hoek, gaan er minstens voor zorgen dat heel veel stemdaklozen op Omtzigt stemmen, al is het de vraag of je daarmee de 48,7% uit de eerste ronde kan inhalen.
pi_194047011
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:59 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Of je moet het niet als 2 groepen zien.
Het geestelijk klimaat binnen de RK kerk is ook heel progressief aan het worden wat resulteert in kleine en sluitende parochies.
Wat bedoel je?

Het klimaat is helemaal niet progressiever aan het worden. De vrijzinnige katholieken zitten over het algemeen nu achter de geraniums (zwaar vergrijsd). De jongere katholieken zijn over het algemeen of juist strakker in de leer, of er is van dat katholieke vrijwel niets meer over, die zijn nu haast eerder agnost of boeddhist.
pi_194047942
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 02:47 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Klopt. De adviezen van Mona Keijzer en Annie Schreijer, beiden actief in de vrouwelijke KVP-hoek, gaan er minstens voor zorgen dat heel veel stemdaklozen op Omtzigt stemmen, al is het de vraag of je daarmee de 48,7% uit de eerste ronde kan inhalen.
Ik denk dat veel Monastemmers vrouwen zijn die per sé een vrouw wilden, die zullen nu gewoon niet meer stemmen (en bij de verkiezingen stemmen ze weer op de hoogst geplaatste vrouw).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194047951
Waar ik heel blij mee ben is dat het CDA in elk geval een linksere lijsttrekker krijgt dan het jaren gehad heeft. Ook Omtzigt plaatst zichzelf links van het midden. Dat is een verademing na 10 jaar Verhagen en Buma.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 12 juli 2020 @ 10:14:35 #74
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_194048868
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 00:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

U bent van het CDA-campagneteam? Die beste man komt in een keer terecht in een wereld die helemaal niet de zijne is en verbaasd zich over de krachten die dan gaan werken. Dat maakt hij duidelijk in een interview dat gaat over hoe hij de crisis ervaren heeft. Niet meer niet minder.
Zo zal Gommers het ook wel bedoeld hebben inderdaad hoor. Niet meer dan dat. Het zorgt er wel voor dat sommigen er mee aan de haal gaan en er veel meer van maken dan het is en dat het mogelijk nog invloed heeft op de lijsttrekkersverkiezingen.

Ik ben verder overigens geen CDA-lid/stemmer en hoop dat Omtzigt het wordt :)
pi_194049290
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:14 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Zo zal Gommers het ook wel bedoeld hebben inderdaad hoor. Niet meer dan dat. Het zorgt er wel voor dat sommigen er mee aan de haal gaan en er veel meer van maken dan het is en dat het mogelijk nog invloed heeft op de lijsttrekkersverkiezingen.

Ik ben verder overigens geen CDA-lid/stemmer en hoop dat Omtzigt het wordt :)
Hoezo kun je daar meer van maken dan het is? In de grootste en dodelijkste crisis sinds de jaren 30 moeten de waardevolle vakmensen wijken voor de persoonlijke PR van de politiek. Dat tekent een overheid net zoals de toeslagenaffaire, het ge-VVD op justitie en politieke beinvloeding van onafhankelijke instituten dat ook doet. Het gaat om wat voor overheid je wil. een integere overheid of een speelbal van de politieke ego's.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 12 juli 2020 @ 11:28:33 #76
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_194049597
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 10:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoezo kun je daar meer van maken dan het is? In de grootste en dodelijkste crisis sinds de jaren 30 moeten de waardevolle vakmensen wijken voor de persoonlijke PR van de politiek. Dat tekent een overheid net zoals de toeslagenaffaire, het ge-VVD op justitie en politieke beinvloeding van onafhankelijke instituten dat ook doet. Het gaat om wat voor overheid je wil. een integere overheid of een speelbal van de politieke ego's.
Zoals ik in de vorige post al aangaf: als hij werkelijk onder druk is gezet om iets te bevestigen waar hij niet achter staat dan is dat een hele kwalijke zaak. Maar dan vraagt dat wel om een toelichting hoe dat dan is gegaan. Nu gaat hij daar helemaal niet op in en wekt hij alleen de suggestie dat hij onder druk is gezet.

Dat de politiek graag van Gommers wil weten of die 1600 bedden gerealiseerd gaan worden, daar is helemaal niks mis mee. Als Gommers duidelijk heeft aangegeven dat hij die belofte niet kan en niet wil maken, en daarna onder druk is gezet om dat toch te doen, dan is dat heel kwalijk. Maar nu laat hij dat in het midden of en in hoeverre dat is gebeurd.

En nogmaals, hij doet zichzelf hier ook geen goede dienst met dit interview. Hij had er ook voor kunnen kiezen om die bevestiging niet te geven als hij daar niet achter stond.
pi_194049739
Doe mij maar De Jonge dan controlled opposition Omtzigt. Meneer ik ken geen ministeriële documenten regelen als coalitielid bij het Ministerie van Financien/Sociale Zaken en Hoekstra is mijn beste vriend (niet de meest integere gast met zijn lobbyvriendjes).

En dan heb je natuurlijk ook nog de valse getuigenis in het MH17 dossier mede mogelijk gemaakt door Omtzigt en dat Omtzigt een dubieuze rol heeft gespeeld in verschillende dossiers in Europa.
pi_194050533
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:39 schreef CapoCan het volgende:
Doe mij maar De Jonge dan controlled opposition Omtzigt. Meneer ik ken geen ministeriële documenten regelen als coalitielid bij het Ministerie van Financien/Sociale Zaken en Hoekstra is mijn beste vriend (niet de meest integere gast met zijn lobbyvriendjes).

En dan heb je natuurlijk ook nog de valse getuigenis in het MH17 dossier mede mogelijk gemaakt door Omtzigt en dat Omtzigt een dubieuze rol heeft gespeeld in verschillende dossiers in Europa.
Waar heeft Omtzigt gezegd dat Hoekstra zijn beste vriend is? Ik denk dat inhoudelijk Omtzigt een stuk dichter bij De Jonge dan bij Hoekstra staat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194050732
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 12:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Waar heeft Omtzigt gezegd dat Hoekstra zijn beste vriend is? Ik denk dat inhoudelijk Omtzigt een stuk dichter bij De Jonge dan bij Hoekstra staat.
"Omtzigt houdt de hoop op ‘premier Hoekstra’ levend. Niet voor niets zegt hij Hoekstra graag ‘in zijn team’ te hebben als hij wint. En ook in het debat spreekt hij lovende woorden over hem: “Ik ben blij dat we een minister van Financiën hadden die buffers heeft opgebouwd.” Het onderwerp dat Omtzigt zelf inbrengt in het debat is niet toevallig het Europese steunfonds, waar Hoekstra zich van zijn meest zuinige kant liet zien. Tot tevredenheid van Omtzigt, die vindt dat landen - Italië voorop - ‘afspraken moeten nakomen’."

Hoekstra dient alleen het grootkapitaal. Daar is hij ook voor aangesteld en hebben we de afgelopen jaren kunnen zien. En dan is het ook nog een minister die niks heeft met de Tweede Kamer of enige vorm van politiek.

Dat is voor mij nog een bevestiging dat Omtzigt niet echt de anti-establishment is zoals hij zich voorstelt. Voor mij een wolf in schaapskleren die het vuile werk opknapt als het nodig is a la Rutte.

Al met al kan het mij niet echt bekoren wie er bij de VVD of het CDA lijsttrekker wordt. Beide partijen zijn door en door bedorven door old boys netwerken en corruptie. Of zoals die ene VVD'er het laatst mooi wist te grappen. Ik ben VVD'er en Marokkaans dus statisch gezien zou ik al in de cel moeten zitten.
pi_194050795
Volgens mij is iedereen bij het CDA het met het financiële beleid van Hoekstra eens. De meerderheidvan Nederland trouwens ook. Ook De Jonge heeft Hoekstra graag in zijn team.

We hebben hier ook helemaal geen anti-establishment nodig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194050806
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 13:02 schreef Hanca het volgende:
De meerderheidvan Nederland trouwens ook.
Ho ho ho ho ho.

Waar baseer je dit op?

Volgens mij is er aardig wat kritiek geweest op Hoekstra. Op social media en de media. Maar goed dat zijn niet echt graadmeters voor wat de gemiddelde burger denkt.
pi_194050830
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 13:03 schreef CapoCan het volgende:

[..]

Ho ho ho ho ho.

Waar baseer je dit op?

Volgens mij is er aardig wat kritiek geweest op Hoekstra. Op social media en de media. Maar goed dat zijn niet echt graadmeters voor wat de gemiddelde burger denkt.
Dat baseer ik op het feit dat Hoekstra stevast hoog scoort in populariteitslijstjes (zoals elke zuinige minister van financiën in Nederland goed scoort). Niet de beste graadmeter, maar veel beter dan twitter.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194050868
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 13:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat baseer ik op het feit dat Hoekstra stevast hoog scoort in populariteitslijstjes (zoals elke zuinige minister van financiën in Nederland goed scoort). Niet de beste graadmeter, maar veel beter dan twitter.
Klopt. En de VVD de grootste met ongeveer 45 zetels. We leven in zeer bizarre en instabiele tijden.
pi_194050877
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 13:12 schreef CapoCan het volgende:

[..]

We leven in zeer bizarre en instabiele tijden.
Jij misschien maar ik niet _O_
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  zondag 12 juli 2020 @ 13:30:05 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194051070
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:39 schreef TheVulture het volgende:
Als Omtzigt nu ook nog Wopke Hoekstra als zijn premierskandidaat durft te benoemen heeft Hugo de Jonge wel een probleem.
Mwah, behalve dat het CDA niet zoveel zetels gaat halen dat ze de premier mogen leveren.
Als dat wel zo was, en Hoekstra zou het niet tegenspreken, had je gelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194051114
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zie die man zijn hoofd voor het eerst en denk 'wat een gluiperd'. Waarom is hij seniele bejaarden geen energiecontract aan het aftroggelen? Zo'n frauduleuze zorgcowboy zou hem ook goed staan, hij heef vast nog wel een paar bonte prariesluipers staan. Maar goed, never judge a book by it's cover, en nadat we hem aan het werk hebben gezien kunnen we niet alleen vaststellen dat hij qua competentie prima past in deze kneuzenkermis die volgens de media voor een degelijk bestuurderskabinet moet doorgaan, maar dat het ook werkelijk een gluiperd is.

theblub twitterde op zaterdag 11-07-2020 om 10:17:14 #HugoDeJonge redt zijn vege lijf in een kamerdebat door bij #Gommers via Whatsapp los te peuteren dat er 1600 IC bedden zullen zijn. Wat Gommers niet wist en waar hij geen invloed op had. Tijdens een #pandemie. Letterlijk spelen met levens. #COVID__19 @:volkskrant https://t.co/uvm73AZQmz reageer retweet
Leuk interview in de Volkskrant.

Diederikgod _O_
pi_194051407
Als Omtzigt wint zou dat wel eens een enorme zetel magneet kunnen zijn, vooral bij zwevende kiezers heeft hij denk ik veel sympathie.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_194051567
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 13:59 schreef raptorix het volgende:
Als Omtzigt wint zou dat wel eens een enorme zetel magneet kunnen zijn, vooral bij zwevende kiezers heeft hij denk ik veel sympathie.
Ik denk het ook. Bij De Jonge denk ik dat het het CDA niets zal brengen of juist een negatieve impuls zal kunnen geven.
pi_194051639
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:08 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik denk het ook. Bij De Jonge denk ik dat het het CDA niets zal brengen of juist een negatieve impuls zal kunnen geven.
Plus dat de Jonge denk ik juist als Minister het best goed doet en dat dit de komende jaren een enorm belangrijke post gaat worden. Moet nog wel zien hoe hij uit de evaluatie van de Corona crisis gaat komen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_194051830
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 13:59 schreef raptorix het volgende:
Als Omtzigt wint zou dat wel eens een enorme zetel magneet kunnen zijn, vooral bij zwevende kiezers heeft hij denk ik veel sympathie.
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:08 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik denk het ook. Bij De Jonge denk ik dat het het CDA niets zal brengen of juist een negatieve impuls zal kunnen geven.
En toch zitten jullie waarschijnljk fout: https://www.ioresearch.nl/actueel/nieuwe-dynamiek/. Onderschat de aantrekkingskracht van De Jonge niet. En het is erg druk op rechts, met een middenpartij kan je waarschijnlijk met zetels trekken

Imo zou het beste zijn een duo-lijsttrekkerschap
pi_194051845
En dat is nú, en dan moeten straks alle tv debatten nog komen. Daar zie ik het Omtzigt gewoon niet goed doen.
pi_194051870
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:26 schreef ikbenrond het volgende:
En dat is nú, en dan moeten straks alle tv debatten nog komen. Daar zie ik het Omtzigt gewoon niet goed doen.
Dat weet ik nog zo net niet, het is best een goede debater en hij wordt geroemd om zijn dossier kennis.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_194052060
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat weet ik nog zo net niet, het is best een goede debater en hij wordt geroemd om zijn dossier kennis.
Dat is ook zo. Maar misschien vooral bij jou en mij. Het gros van de Nederlanders valt denk ik toch eerder voor zo’n De Jonge, de mensen die zeg maar niet zo erg met politiek bezig zijn
pi_194052406
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 11:28 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Zoals ik in de vorige post al aangaf: als hij werkelijk onder druk is gezet om iets te bevestigen waar hij niet achter staat dan is dat een hele kwalijke zaak. Maar dan vraagt dat wel om een toelichting hoe dat dan is gegaan. Nu gaat hij daar helemaal niet op in en wekt hij alleen de suggestie dat hij onder druk is gezet.

Dat de politiek graag van Gommers wil weten of die 1600 bedden gerealiseerd gaan worden, daar is helemaal niks mis mee. Als Gommers duidelijk heeft aangegeven dat hij die belofte niet kan en niet wil maken, en daarna onder druk is gezet om dat toch te doen, dan is dat heel kwalijk. Maar nu laat hij dat in het midden of en in hoeverre dat is gebeurd.

En nogmaals, hij doet zichzelf hier ook geen goede dienst met dit interview. Hij had er ook voor kunnen kiezen om die bevestiging niet te geven als hij daar niet achter stond.
Dat klopt. Zo had Van Dissel ook gewoon kunnen zeggen dat er niet genoeg mondkapjes en tests waren ingekocht door ons incompetente kabinet ipv zich buiten zijn expertise van virologie te begeven en sociolisch te gaan speculeren. Ambtenaren van de belastingdienst hadden kunnen zeggen 'nee dit doen we niet, dit kan echt niet'. Ambtenaren van justitie hadden eerder zelf dat bonnetje naar boven kunnen halen. De wetenschappers van de wetenschappelijke instituten van de overheid hadden ook de rug recht kunnen houden en geen politiek onwenselijke conclusies aangepast hebben.

Maar zo werkt dat niet met politieke druk. Die politieke druk hoort er niet te zijn, dat vraagt teveel van integere mensen. De regering en daarmee de overheid is niet integer meer, en De Jonge staat met zijn gedrag voor die niet integere overheid en de regering die de kamer structureel op onrechtmatige wijze onderinformeert. Omtzigt staat voor de controlerende kamer en de fatsoenlijke overheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator zondag 12 juli 2020 @ 15:17:51 #95
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_194052772
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:43 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Maar misschien vooral bij jou en mij. Het gros van de Nederlanders valt denk ik toch eerder voor zo’n De Jonge, de mensen die zeg maar niet zo erg met politiek bezig zijn
Misschien wel. Tegelijkertijd zie je wel bij veel dingen een ontwikkeling (buiten de politiek om) dat mensen op zoek zijn naar authentieke, échte mensen/dingen/producten, waarbij het wat minder uitmaakt of iets ongepolijst is. En als er iets over Omtzigt te zeggen valt is het wel dat hij authentiek is, in ieder geval meer dat dan wat gladde de Jonge.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_194053014
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 13:12 schreef CapoCan het volgende:

[..]

Klopt. En de VVD de grootste met ongeveer 45 zetels. We leven in zeer bizarre en instabiele tijden.
We leven juist in Nederland qua politiek in redelijk stabiele tijden, waar goede mensen weer gewaardeerd worden. Vandaar de hoge waarderingen voor het huidige kabinet, dat het gewoon zeer goed doet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 12 juli 2020 @ 15:27:35 #97
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_194053176
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

We leven juist in Nederland qua politiek in redelijk stabiele tijden, waar goede mensen weer gewaardeerd worden. Vandaar de hoge waarderingen voor het huidige kabinet, dat het gewoon zeer goed doet.
Ik ben het daarmee oneens.

Als je kijkt naar de versnippering in de politiek, het succes van een gloednieuwe populistische partij zoals FvD en een on-democratische partij zoals de PVV die maar een lid hebben en de halve grondwet willen veranderen kan je niet ontkennen dat er grote problemen liggen in de maatschappij.

Tenzij je onder een rots hebt geleefd en geen rapporten hebt gelezen de afgelopen jaren waarin de kloof tussen de elite en de arme kloof groter is geworden.

Of je bent tevreden met wat je hebt of hoort zelf tot de elite.
pi_194053185
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat weet ik nog zo net niet, het is best een goede debater en hij wordt geroemd om zijn dossier kennis.
Omtzigt wordt wel snel veel te technisch, waardoor mensen afhaken. Daar zou hij echt voor moeten oppassen in een debat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194053246
quote:
Ik vermoed dat dit de definitieve nagel aan de doodskist van De Jonge gaat worden
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')