en die vrouwen waren niet Britsquote:Op dinsdag 16 juni 2020 11:02 schreef TheVoice4ever het volgende:
jammer voor nieuw-zeeland met die 24 nieuwe besmettingen, door die twee britse vrouwen
Ja, maar dan kan je alle doodsoorzaken gaan inzoomen. Zelfmoorden, Griep-epedemie, auto-ongelukken.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 11:02 schreef wodca het volgende:
[..]
Je hebt een punt, maar ik kan nu een beetje gaan muggenziften![]()
Hoeveel van die 0,02 % heeft iemand besmet die nu al dan niet met symptonen zit? Etc. Elke extra dode door dit soort manifestaties is er 1 te veel.
https://radio1.be/eerst-n(...)-op-betogen-inperken
Hoezo te vroegquote:Op dinsdag 16 juni 2020 10:53 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het is gewoon te vroeg om dit al met zekerheid te kunnen zeggen. Zelf ga ik er van uit dat t wel onder controle gaat blijven. Maar dat is een ander verhaal.
Klopt, maar dat doet een Maurice de hond niet (die overigens ook helemaal niet 'data- en statistieksavvy' is, zoals nu al meermaals is uitgelegd. En ja er is heel veel behoefte aan duiding op dit vlak waarbij je uitlegt hoeveel onzekerheid er in zaken zitten, wat de beperkingen zijn waardoor je geen harde conclusies kunt trekken en ga zo maar door. Dat is de nuance die soms nog wel eens ontbreekt in het publieke debat, omdat het op TV nou eenmaal loont om mensen met stellige meningen te hebben. Het probleem met de Hond is dat hij die nuance helemaal niet brengt, hij brengt juist veel meer stelligheid dan bijvoorbeeld het RIVM.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 09:56 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Je inleiding strookt niet echt met de rest van je post, me dunkt. Als er sprake is van veel rommeligheid in de data, conflicterende conclusies e.d., is het toch júist wenselijk dat mensen die data- en statistieksavvy zijn een poging doen om deze onduidelijkheden aan het licht brengen?
Heb ik al meermaals gedaan. Bijvoorbeeld hier een analyse van het 'onderzoekje' dat hij zelf heeft laten doen. Eigenlijk kun je die hele reeks wel teruglezen inclusief het vervolgdeel als je graag wilt zien dat ik (en anderen) inhoudelijk kritiek lever op de Hond. Het is ook ergens wel weer mooi geweest natuurlijk. Ik blijf niet bezig.quote:Het lijkt er op dat je een aversie hebt tegen de persoon de Hond. Ik zie iemand die kritiek levert op de manier hoe onder andere het RIVM tot haar conclusies komt en deze presenteert. Iemand die meerdere onderzoeken leest en (in tegenstelling tot het 'selectief shoppen') tot een challenge komt van enkele van de huidige maatregelen. Ik daag je uit zijn blog of Twitter te checken. Op tv kan hij wat ongelukkig en drammerig overkomen, wat overigens ook niet volkomen onbegrijpelijk is als je tegenover Ab gezet wordt en Tijs & Giovanca degenen zijn die je interviewen.
Dat lijkt me ook, en het is ook van belang omdat je de mensen hiermee waardevolle informatie aan de hand kunt doen.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 08:53 schreef _serial_ het volgende:
Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben, een aantal weken geleden gaf de GGD aan nog niet klaar te zijn voor grootschalig contactonderzoek. Maar met deze lage aantallen moet het toch niet al te ingewikkeld zijn de besmette gevallen aan een kruisverhoor te onderwerpen waar deze patiënten geweest zijn en eventueel de besmettingen hebben opgelopen?
Na bijna 3 weken volle bak testen moet je toch wel een beter overzicht kunnen hebben lijkt mij.
Dat is het ook, behalve wanneer de info haaks staat op het andere maatwerk.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 09:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het lijkt mij juist informatie die heel goed bruikbaar is om meer maatwerk te leveren in de regelgeving.
AD.nlquote:India heeft vandaag opnieuw bij meer dan 10.000 personen besmetting met het coronavirus geconstateerd. De afgelopen 24 uur werden er 10.667 om precies te zijn nieuwe infecties gemeld. Het totale aantal in het land komt daarmee op 343.091, wat India het op drie na zwaarst getroffen land ter wereld maakt. Alleen de Verenigde Staten, Brazilië en Rusland hebben meer infecties vastgesteld. Het dodental nam met 380 sterfgevallen toe tot 9.900.
Het werkelijke aantal doden en besmettingen ligt vermoedelijk aanzienlijk hoger, omdat niet iedereen getest wordt op het virus. Vanwege de goede gezondheidszorg in de grote steden trekken veel mensen van het platteland naar Mumbai, Chennai en hoofdstad New Delhi. Van de 10.000 ziekenhuisbedden die zijn gereserveerd voor Covid-19-patiënten is inmiddels al de helft bezet. De lokale overheid overweegt nu om hotels en stadions te gebruiken als veldhospitaals.
Tja 10.000 op 1.3 miljard. Zal procentueel niet zo gek veel schelen met de huidige situatie in Nederland.quote:
Zit je iets dwars?quote:Op dinsdag 16 juni 2020 12:03 schreef ludovico het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)Y#Echobox=1592293458
50miljard in jaar 1. Natuurlijk kost deze grap vele tientallen miljarden. Maar als ik hier iets zeg zal het wel uit de dikke duim komen. Beetje hoofdrekenen en enig gevoel hebben welke getallen plausibel zijn hebben we niet in dit topic.
Alsof de meeste mensen in een sportschool echt sportenquote:Op dinsdag 16 juni 2020 09:49 schreef Landgeld het volgende:
Waar ik heel benieuwd naar ben is of sauna en/of douches etc. bij sportscholen open gaan.
We willen sporten!
- Onderliggende aandoening voorkomen
- Overgewicht en obesitas voorkomen.
GEZOND leven!!
Vooral dat ie z'n onderbuikdiarree niet over dit topic mag sproeien zonder weerwoord te krijgen. Ook dit is weer een mooi voorbeeld. Niemand betwist dat de economie schade oploopt door de coronacrisis. Hooguit wordt daar nog wat genuanceerd in de zin dat een forse dip op de korte termijn ook nog weer enigszins wordt gecompenseerd door wat hardere groei daarna. Wat wel werd betwist waren onzinnige claims over schade als gevolg van beleid. Ook hier kun je in het zeer minieme stukje in de link alweer lezen dat het grootste risico volgens het CPB een tweede golf is, terwijl onze vrolijke vriend liever alles opengegooid ziet zodat er geen economische schade is omdat iedereen weer massaal naar de horeca kan.quote:
Net zo min als dat jij kan beredeneren en berekenen dat een pandemie nu eenmaal negatieve economische effecten met zich meebrengt. De economische schade kan zelfs groter zijn als je als land niet de moeite neemt om de pandemie in te dammen.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 12:03 schreef ludovico het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)Y#Echobox=1592293458
50miljard in jaar 1. Natuurlijk kost deze grap vele tientallen miljarden. Maar als ik hier iets zeg zal het wel uit de dikke duim komen. Beetje hoofdrekenen en enig gevoel hebben welke getallen plausibel zijn hebben we niet in dit topic.
Ik blijf het heel vreemd vinden dat sporten ontmoedigd word met al die betuttelingen.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 09:49 schreef Landgeld het volgende:
Waar ik heel benieuwd naar ben is of sauna en/of douches etc. bij sportscholen open gaan.
We willen sporten!
- Onderliggende aandoening voorkomen
- Overgewicht en obesitas voorkomen.
GEZOND leven!!
Elke maand komen ze weer met een ander verhaal, er is geen peil op te trekken.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 10:48 schreef OProg het volgende:
[..]
Daar is nog steeds heel veel onduidelijk over. Vorige week zei iemand van de WHO dat verspreiding van het virus door asymptomatische personen "zeer zelden" voorkomt. Echter is dat weer teruggetrokken, vooral omdat het wetenschappelijk vooral nog heel onduidelijk is om te zeggen dat asymptomatische dragers weinig besmettelijk zijn.
Ben je er trots op om hier wederom te etaleren dat je niets van voortschrijdend inzicht bij wetenschap over een nieuwe ziekte snapt?quote:Op dinsdag 16 juni 2020 12:34 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Elke maand komen ze weer met een ander verhaal, er is geen peil op te trekken.
Sporten ontmoedigdquote:Op dinsdag 16 juni 2020 12:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik blijf het heel vreemd vinden dat sporten ontmoedigd word met al die betuttelingen.
Ook gebruik maken van het OV wordt ontmoedigd.
In beide zaken is zoveel geld gestoken, aan promotie en wat dan ook, en nu wordt er al bijna 4 maanden een ontmoedigingsbeleid gevoerd, die maar langer en langer aanhoudt.
Ontspanning door al die leuke maatregels in de cultuur / horeca / amusement sector wordt ook eindeloos bemoeilijkt.
Allemaal zaken om je gezondheid op peil te houden.
Vreemde tijden.
Ja heel trots, wat is je punt?quote:Op dinsdag 16 juni 2020 12:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ben je er trots op om hier wederom te etaleren dat je niets van voortschrijdend inzicht bij wetenschap over een nieuwe ziekte snapt?
Ontmoedigd betekent niet dat het niet kan.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 12:51 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Sporten ontmoedigdJe kan sportschoenen aantrekken en gaan hardlopen buiten hoor, daar heb je geen sportschool voor nodig. Alsof mensen nu opeens meer naar de sportschool gaan, dezelfde fit goeroes hebben echt wel hun gezondheid op peil gehouden buiten. Tis vooral een ramp voor de sportschool eigenaren, maar ga niet doen alsof Nederland nu opeens een stuk minder fit is geworden omdat de sportscholen dicht zijn.
Daarom wordt er in NL ook nauwelijks beleid op basis deze nikszeggende info gemaakt en experts beoordelen dit eerst.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 12:52 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja heel trots, wat is je punt?
Wetenschap kost tijd, nu wordt elke maand iets anders verkondigd en dat heeft uitwerking op politieke beslissingen, terwijl er niet eens genoeg consensus bestaat. Maand later hebben ze weer een ander inzicht.
In de zwembaden mogen de toiletten en douches inmiddels weer gebruikt worden sinds 15-6-2020 in lijn met landelijk beleid. Ik zie niet in waarom dat bij een sportschool anders zou zijn.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 10:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je kunt ook thuis douche. Reken er maar op dat die nog niet open gaan.
je begrijpt dat de tekst tussen aanhalingstekens een quote is? Het is niet nu.nl die het extreem ernstig noemt, het is de chinese overheid.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 13:43 schreef Za het volgende:
Nu.nl maakt het ook bont:
Peking deels op slot vanwege 'extreem ernstige' nieuwe corona-uitbraak
De gezondheidsautoriteiten lieten dinsdag weten dat mensen die in verzegelde gebouwen wonen of momenteel in quarantaine zitten zullen worden voorzien van voedsel en medicatie. Etc.
https://www.nu.nl/coronav(...)-corona-uitbraak.amp
twitter:DieTukkerfries twitterde op dinsdag 16-06-2020 om 13:42:02Volgens het Duitse waarschuwingsprotocol wordt een stijging van 30 patiënten per 100.000 gezien als aandachtspunt en meer dan 50 gezien als gevaarlijk. Subnationaal zijn dit de gebieden in Europa waar dit vorige week het geval was.
Waar zijn London, Brussel en Berlijn? https://t.co/JT2fbRNp58 reageer retweet
Zwedenquote:Op dinsdag 16 juni 2020 13:49 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]twitter:DieTukkerfries twitterde op dinsdag 16-06-2020 om 13:42:02Volgens het Duitse waarschuwingsprotocol wordt een stijging van 30 patiënten per 100.000 gezien als aandachtspunt en meer dan 50 gezien als gevaarlijk. Subnationaal zijn dit de gebieden in Europa waar dit vorige week het geval was.
Dubieus beleid daar.quote:
Bij volwassenen is de hoeveelheid 1,7% dus volgenmij betekent het dan dat we ten onrechte kinderen boven de 12 vrij soepel hebben behandeld. Of lees ik iets verkeerd.quote:Kinderen
Bij kinderen tot 18 jaar die niet in het kader van bron- en contactonderzoek getest zijn was het percentage positieve testen voor het coronavirus bij 0,5% van de ruim 3.500 afgenomen testen bij kinderen geboren in of na 2014 (0 tot 5-6 jaar oud). Bij kinderen geboren tussen 2008 en 2013 (5-6 tot 11-12 jaar) was 0,5% van ruim 2.500 testen positief. Van de ruim 2.000 testen bij kinderen geboren tussen 2002 en 2008 (11-12 tot 17-18 jaar oud) was 1,8% positief. Deze resultaten komen overeen met het beeld uit andere gegevensbronnen, dat bij kinderen het risico op COVID-19 oploopt met de leeftijd.
je leest het goed, het staat er erg verrot en onduidelijk neer.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 13:59 schreef Bosbeetle het volgende:
COVID-19 testresultaten uit de GGD teststraten
[..]
Bij volwassenen is de hoeveelheid 1,7% dus volgenmij betekent het dan dat we ten onrechte kinderen boven de 12 vrij soepel hebben behandeld. Of lees ik iets verkeerd.
Ik lees de dagelijkse overheidsverklaringen uit China, en niemand heeft het over een extreem ernstige uitbraak noch over mensen in verzegelde gebouwen.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 13:48 schreef JFlip het volgende:
je begrijpt dat de tekst tussen aanhalingstekens een quote is? Het is niet nu.nl die het extreem ernstig noemt, het is de chinese overheid.
Ah de oh zo betrouwbare overheidsverklaringen. Vooral vanuit China zou ik niet nooooit met een korreltje zout nemen.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 14:03 schreef Za het volgende:
[..]
Ik lees de dagelijkse overheidsverklaringen uit China, en niemand heeft het over een extreem ernstige uitbraak noch over mensen in verzegelde gebouwen.
De economie is wel wat groter dan de horeca maar de gemakzucht waarmee jullie over lijken stappen - het eigen bedrijf van veel ondernemers - is pijnlijk om te aanschouwen. Er komt geen 2e golf in de zomer maanden, en zo wel, wees dan maar blij dat het in de zomermaanden is want dan zal het nooit zo escaleren als in wintermaanden als iedereen binnen zit en minder ventileert.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 12:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vooral dat ie z'n onderbuikdiarree niet over dit topic mag sproeien zonder weerwoord te krijgen. Ook dit is weer een mooi voorbeeld. Niemand betwist dat de economie schade oploopt door de coronacrisis. Hooguit wordt daar nog wat genuanceerd in de zin dat een forse dip op de korte termijn ook nog weer enigszins wordt gecompenseerd door wat hardere groei daarna. Wat wel werd betwist waren onzinnige claims over schade als gevolg van beleid. Ook hier kun je in het zeer minieme stukje in de link alweer lezen dat het grootste risico volgens het CPB een tweede golf is, terwijl onze vrolijke vriend liever alles opengegooid ziet zodat er geen economische schade is omdat iedereen weer massaal naar de horeca kan.
Of kinderen boven de 12 worden gerichter getest, en dan heb je dus automatisch een hogere "slagingskans"quote:Op dinsdag 16 juni 2020 13:59 schreef Bosbeetle het volgende:
COVID-19 testresultaten uit de GGD teststraten
[..]
Bij volwassenen is de hoeveelheid 1,7% dus volgenmij betekent het dan dat we ten onrechte kinderen boven de 12 vrij soepel hebben behandeld. Of lees ik iets verkeerd.
Lijkt mij dat jij te eendimensionaal kijkt. Veel mensen worden gelimiteerd in hun doen en laten die niet eens of nauwelijks risico hebben op een IC opname al zouden ze überhaupt besmet raken.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 12:23 schreef JFlip het volgende:
[..]
Net zo min als dat jij kan beredeneren en berekenen dat een pandemie nu eenmaal negatieve economische effecten met zich meebrengt. De economische schade kan zelfs groter zijn als je als land niet de moeite neemt om de pandemie in te dammen.
Meer patiënten betekent namelijk ook meer ernstige gevallen, ook onder de beroepsbevolking. Ernstige gevallen die enkele maanden uit het werkproces zijn. Heb je je wel eens afgevraagd wat dat voor economische effecten heeft? Mensen zitten weken en maanden in de ziekewet, het bedrijf moet vervanging regelen, en de kosten in de gezondheidszorg, voor nabehandeling en revalidatie lopen ook door.
Je kijkt veel te eendimensionaal.
Wellicht dat ze de symptomen wat beter zelf beschrijven maar bij de categorie 6-12 moet dat toch ook geen probleem zijn.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 14:08 schreef koemleit het volgende:
[..]
Of kinderen boven de 12 worden gerichter getest, en dan heb je dus automatisch een hogere "slagingskans"
Nou dat gaat sneller dan een vaccin.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 14:12 schreef Za het volgende:
Italy Nears Herd Immunity As Over Half of Its Covid-19 Epicenter's Population Tested Positive for Antibodies
In Bergamo, Italy, health researchers discovered that more than half of its citizens and surrounding areas have tested positive for coronavirus antibodies, making it the highest rate yet discovered. The entire province has already been hit hard by the pandemic since the first case in February.
As Italy's outbreak epicenter, the nation's count is at about 235,000 confirmed cases with 34,000 COVID-19 deaths. More than 20,000 blood tests were carried out between April 23 and June 3, resulting in 57% positive antibody tests , confirming that they have come in contact with the virus.
https://www.sciencetimes.(...)s-epicenter-what.htm
Misleidende titel aangezien de testen gaan over de meest getroffen regio van Italië en dus niet Italië in zijn geheel. Het percentage lag geloof ik in Limburg en Brabant hoger toch?quote:Op dinsdag 16 juni 2020 14:12 schreef Za het volgende:
Italy Nears Herd Immunity As Over Half of Its Covid-19 Epicenter's Population Tested Positive for Antibodies
In Bergamo, Italy, health researchers discovered that more than half of its citizens and surrounding areas have tested positive for coronavirus antibodies, making it the highest rate yet discovered. The entire province has already been hit hard by the pandemic since the first case in February.
As Italy's outbreak epicenter, the nation's count is at about 235,000 confirmed cases with 34,000 COVID-19 deaths. More than 20,000 blood tests were carried out between April 23 and June 3, resulting in 57% positive antibody tests , confirming that they have come in contact with the virus.
Italië is natuurlijk wel groter dan dat gebied waar 57% positief test, hoe zit het in heel Italië?quote:Op dinsdag 16 juni 2020 14:12 schreef Za het volgende:
Bergamo regio gaat dit over trouwens, inwonersaantal: 883,000. Zegt dus helemaal niets over Italië in het algemeen.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 14:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Italië is natuurlijk wel groter dan dat gebied waar 57% positief test, hoe zit het in heel Italië?
Hoho, toch een kleine 2% van de Italiaanse bevolking woont in de provincie Bergamo.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 14:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Italië is natuurlijk wel groter dan dat gebied waar 57% positief test, hoe zit het in heel Italië?
Dus bijna een procent van je provincie is overleden máár gelukkig is er bijna groepsimmuniteit en is het menselijk leed nergens in Europa zo voelbaar als aldaar.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 14:19 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Bergamo regio gaat dit over trouwens, inwonersaantal: 883,000. Zegt dus helemaal niets over Italië in het algemeen.
Onvolledige lijst.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 13:49 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]twitter:DieTukkerfries twitterde op dinsdag 16-06-2020 om 13:42:02Volgens het Duitse waarschuwingsprotocol wordt een stijging van 30 patiënten per 100.000 gezien als aandachtspunt en meer dan 50 gezien als gevaarlijk. Subnationaal zijn dit de gebieden in Europa waar dit vorige week het geval was.
Ben nog steeds benieuwd naar de uitleg wegens de uitgebleven exponentiële krimp.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 14:23 schreef Simmertje het volgende:
Wel grappig dat Za een paar posts terug nog zit te bitchen over een sensatie zoekende titel van Nu.nl, maar nu wel de titel van een bericht dat meer in zijn straatje past vetgedrukt post.
Titel hoort bij het artikel.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 14:16 schreef Simmertje het volgende:
Misleidende titel aangezien de testen gaan over de meest getroffen regio van Italië en dus niet Italië in zijn geheel. Het percentage lag geloof ik in Limburg en Brabant hoger toch?
Zijn ze zeker even vergeten op te schrijven. Meerdere nieuwssites zeggen het.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 14:03 schreef Za het volgende:
[..]
Ik lees de dagelijkse overheidsverklaringen uit China, en niemand heeft het over een extreem ernstige uitbraak noch over mensen in verzegelde gebouwen.
Er zijn 1 a 2 dagelijkse persconferenties door de Chinese overheid, ik kan ze hier verbatim posten.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 14:33 schreef mazaru het volgende:
Zijn ze zeker even vergeten op te schrijven. Meerdere nieuwssites zeggen het.
https://nos.nl/artikel/23(...)selmarkt-peking.html
https://www.nbcnews.com/n(...)stop-spread-n1231145
https://www.vrt.be/vrtnws(...)t-weten-we-tot-nu-t/
etc. etc.
Dan zal de rest van de wereld wel liegen. De Chinese overheid is uiterst betrouwbaar.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 14:36 schreef Za het volgende:
[..]
Er zijn 1 a 2 dagelijkse persconferenties door de Chinese overheid, ik kan ze hier verbatim posten.
Niks over extreem ernstige uitbraak of mensen in verzegelde gebouwen.
Indien men doet of ze de Chinese overheid quoten, terwijl die dergelijke bewoordingen niet gebezigd hebben wel.quote:
Al klopt die 57% wel, we hebben allemaal de beelden gezien van deze regio. Legertrucks die lijken moesten vervoeren omdat er geen ruimte meer was. Oftewel ten koste van wat is dat percentage bereikt.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 14:32 schreef Za het volgende:
[..]
Titel hoort bij het artikel.
Wanneer ik dat ga aanpassen geef ik geen verbatim artikel weer.
Eerlijk gezegd geloof ik geen klap van die 57%
Kijk ik naar mijn eigen land bijvoorbeeld de provincie Sliven waar het ongeveer 37 zou uitkomen. Ook Shumen zou nét boven de 30 uitkomen. Smolyan zou zelfs in de top 5 staan van Europa met een kleine 90.quote:
Het is een complot van de westerse mediaquote:Op dinsdag 16 juni 2020 14:37 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dan zal de rest van de wereld wel liegen. De Chinese overheid is uiterst betrouwbaar.
Wat is dit nou? Jaap van Dissel hoort toch juist één van de vier ruiters van de Apocalyps te zijn volgens velen hier?quote:Op dinsdag 16 juni 2020 15:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
RIVM: Drie keer zo weinig doden en opnames gemeld als in voorgaande weken
https://www.nu.nl/coronav(...)oorgaande-weken.html
En:
Tussen 20 mei en 2 juni werden 188 doden en 96 ziekenhuisopnames gemeld. Ook het aantal vastgestelde besmettingen (2.294) was in die periode groter dan het aantal van de afgelopen twee weken (2.241).
Dat laatste is opmerkelijk, aangezien het testbeleid per 1 juni is verruimd: inmiddels kan iedereen met coronagerelateerde klachten zich laten testen op het virus. Hoewel er dus fors meer getest kan worden, neemt het aantal geconstateerde nieuwe besmettingen niet sneller toe.
Nog meer![]()
Prima nieuws. Openen van de terrassen heeft dus definitief geen invloed op de cijfersquote:Op dinsdag 16 juni 2020 15:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
RIVM: Drie keer zo weinig doden en opnames gemeld als in voorgaande weken
https://www.nu.nl/coronav(...)oorgaande-weken.html
En:
Tussen 20 mei en 2 juni werden 188 doden en 96 ziekenhuisopnames gemeld. Ook het aantal vastgestelde besmettingen (2.294) was in die periode groter dan het aantal van de afgelopen twee weken (2.241).
Dat laatste is opmerkelijk, aangezien het testbeleid per 1 juni is verruimd: inmiddels kan iedereen met coronagerelateerde klachten zich laten testen op het virus. Hoewel er dus fors meer getest kan worden, neemt het aantal geconstateerde nieuwe besmettingen niet sneller toe.
Nog meer![]()
Dan mag de horeca toch meer gasten toelaten?quote:Op dinsdag 16 juni 2020 15:08 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Prima nieuws. Openen van de terrassen heeft dus definitief geen invloed op de cijfers, op naar 1 juli.
Meer ja, maar als het nu al niet past met 1,5 meter, dan past het straks al helemaal niet.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 15:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan mag de horeca toch meer gasten toelaten?
Dat klinkt inderdaad erg goed. Het is voor zover ik lees een ontstekingsremmer, wat ook wel logisch is.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 14:40 schreef Simmertje het volgende:
Hormoon 'grote doorbraak' in behandeling coronapatiënten
Lage doses van de corticosteroïde dexamethason verminderen de overlijdenskans voor coronapatiënten die beademend worden met een derde, blijkt uit een Britse studie (.pdf). Voor patiënten die zuurstof krijgen toegediend neemt de kans om te overlijden met een vijfde af, claimen de onderzoekers.
Ze noemen het een grote doorbraak in de behandeling van covid-19-patiënten en stellen dat het middel onmiddellijk moet worden opgenomen in de standaardbehandeling van alle ziekenhuispatiënten met de ziekte. "Dit is vooralsnog het enige geneesmiddel dat de sterftekans doet afnemen - en behoorlijk ook."
In het onderzoek kregen 2000 willekeurige coronapatiënten die in het ziekenhuis waren opgenomen het hormoon toegediend. 4000 kregen het middel niet. De resultaten zijn overigens nog niet in een wetenschappelijk tijdschrift gepubliceerd. De onderzoekers zeggen dat ze dat zo snel mogelijk gaan doen.
Goed nieuws
10 op 100 is niet per se hetzelfde als 1 op 10. Relatief wel, absoluut gezien niet.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 07:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zo zal hij het waarschijnlijk wel bedoelen![]()
Maar zoals hij het zegt heeft hij liever 1 op 10 (is hetzelfde als 10 op 100) dan 2 op 10.
En ze hebben de grafiekjes bijgewerkt zodat ze weer leesbaar zijn.quote:
Dat zou mooi zijn!quote:Op dinsdag 16 juni 2020 14:40 schreef Simmertje het volgende:
Hormoon 'grote doorbraak' in behandeling coronapatiënten
Lage doses van de corticosteroïde dexamethason verminderen de overlijdenskans voor coronapatiënten die beademend worden met een derde, blijkt uit een Britse studie (.pdf). Voor patiënten die zuurstof krijgen toegediend neemt de kans om te overlijden met een vijfde af, claimen de onderzoekers.
Ze noemen het een grote doorbraak in de behandeling van covid-19-patiënten en stellen dat het middel onmiddellijk moet worden opgenomen in de standaardbehandeling van alle ziekenhuispatiënten met de ziekte. "Dit is vooralsnog het enige geneesmiddel dat de sterftekans doet afnemen - en behoorlijk ook."
In het onderzoek kregen 2000 willekeurige coronapatiënten die in het ziekenhuis waren opgenomen het hormoon toegediend. 4000 kregen het middel niet. De resultaten zijn overigens nog niet in een wetenschappelijk tijdschrift gepubliceerd. De onderzoekers zeggen dat ze dat zo snel mogelijk gaan doen.
Goed nieuws
Heb het zelf geslikt tijdens mijn preventieve chemokuur anderhalf jaar geleden. Vond het zelf qua bijwerkingen wel een naar middel, je krijgt er wel extreem veel energie van en zelf ervoer ik enorme vreetbuien en slapeloze nachten. Zorgde er overigens wel voor dat ik van de chemo zelf niet echt ziek ben geweest, dus het zal zeker nut hebben.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 15:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad erg goed. Het is voor zover ik lees een ontstekingsremmer, wat ook wel logisch is.
Edit: ah dat staat natuurlijk al in het bericht zelf.
100 vanaf 1 juli, als ze ervoor zorgen dat er afstand gehouden wordt.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 15:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan mag de horeca toch meer gasten toelaten?
Des te raarder is die stijging op de IC de afgelopen twee dagen. Je neemt aan dat ze eerst opgenomen worden in het ziekenhuis en daarna eventueel doorgaan naar de IC? Al zullen er ook wel wat direct naar de IC moeten natuurlijk. Staat alleen niet echt in contrast met elkaar heb ik het idee.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 15:32 schreef zoost het volgende:
[..]
En ze hebben de grafiekjes bijgewerkt zodat ze weer leesbaar zijn.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
8 personen afgelopen week opgenomen in het ziekenhuis
10 jun 0 1
11 jun 0 2
12 jun 1 4
13 jun 0 0
14 jun 0 0
15 jun 0 0
16 jun 0 0
Ze kunnen toch ook vanuit het ziekenhuis doorschuiven naar de IC? Dus vorige week opgenomen, daarna toestand verslechterd en naar de IC.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 15:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Des te raarder is die stijging op de IC de afgelopen twee dagen. Je neemt aan dat ze eerst opgenomen worden in het ziekenhuis en daarna eventueel doorgaan naar de IC? Al zullen er ook wel wat direct naar de IC moeten natuurlijk. Staat alleen niet echt in contrast met elkaar heb ik het idee.
Ik kijk alleen Jensenquote:
Daar snap ik ook geen donder van. Ik neem ook eigenlijk aan dat de criteria om naar het ziekenhuis te mogen gaan eerder versoepeld is dan ingeperkt. Dat maakt het aantal ic-opnames ten opzichte van ziekenhuisopnames nog vreemder.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 15:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Des te raarder is die stijging op de IC de afgelopen twee dagen. Je neemt aan dat ze eerst opgenomen worden in het ziekenhuis en daarna eventueel doorgaan naar de IC? Al zullen er ook wel wat direct naar de IC moeten natuurlijk. Staat alleen niet echt in contrast met elkaar heb ik het idee.
Onzin.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 15:56 schreef Landgeld het volgende:
[..]
In je eigen huis ben je niet meer veilig.
Politiestaat. Bah.
Dat kan, maar dan is ook zo'n beetje alles naar de ic met de lage ziekenhuisopnamecijfers van dit moment.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 15:52 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ze kunnen toch ook vanuit het ziekenhuis doorschuiven naar de IC? Dus vorige week opgenomen, daarna toestand verslechterd en naar de IC.
Blijken ze alleen maar een rondleiding hebben gehad!quote:Op dinsdag 16 juni 2020 16:04 schreef _serial_ het volgende:
Zie je maar mooi weer, gisteren +8 paniek, de wereld vergaat, nu -9
Oké, dank. Creatief omgaan met de ruimtes dus.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 15:36 schreef hooibaal het volgende:
[..]
100 vanaf 1 juli, als ze ervoor zorgen dat er afstand gehouden wordt.
Toch iets te stellig geweest?quote:Op maandag 15 juni 2020 16:23 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Twee weken na de heropening van de horeca, de middelbare scholen en na allerlei demonstraties. Volgens mij zegt dat genoeg.
En dan hoor je ze niet meer. Totdat er weer iets van nieuws naar buiten komt wat negatief gelezen kán worden. Circle of life.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 16:04 schreef _serial_ het volgende:
Zie je maar mooi weer, gisteren +8 paniek, de wereld vergaat, nu -9
Dat schijnt trend van beide kampen te zijn in dit topic; andersdenkenden afbranden op basis van dagcijfers. Jammer. Het was ooit een informatief topic.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 16:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dan hoor je ze niet meer. Totdat er weer iets van nieuws naar buiten komt wat negatief gelezen kán worden. Circle of life.
zijn er cijfers van?quote:Op dinsdag 16 juni 2020 16:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het heeft ook in geen enkel land tot een noemenswaardige stijging gezorgd. Dus van tevoren wist je al dat dat hier ook niet het geval zou zijn bij de openstelling van horeca etc. Dat restaurant in Leer was oa weer een uitzondering die de media met beide handen aangreep.
We zullen zien. Misschien wel.quote:
Jij doet al weken alsof Mark hier meeleest.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 16:27 schreef Landgeld het volgende:
Laten we meer versoepelen. Komop Mark Rutte. Gooi die boel open.
Ik twijfel of 'ie een account heeft, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 16:27 schreef Landgeld het volgende:
Laten we meer versoepelen. Komop Mark Rutte. Gooi die boel open.
Van Leer? Geen idee. Maar over het algemeen is het zo dat wanneer je er niks meer over hoort dat het loos alarm was en slechts een oplevinkje was.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |