Onvolledige lijst.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 13:49 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]twitter:DieTukkerfries twitterde op dinsdag 16-06-2020 om 13:42:02Volgens het Duitse waarschuwingsprotocol wordt een stijging van 30 patiënten per 100.000 gezien als aandachtspunt en meer dan 50 gezien als gevaarlijk. Subnationaal zijn dit de gebieden in Europa waar dit vorige week het geval was.
Waar zijn London, Brussel en Berlijn? https://t.co/JT2fbRNp58 reageer retweet
Ben nog steeds benieuwd naar de uitleg wegens de uitgebleven exponentiële krimp.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 14:23 schreef Simmertje het volgende:
Wel grappig dat Za een paar posts terug nog zit te bitchen over een sensatie zoekende titel van Nu.nl, maar nu wel de titel van een bericht dat meer in zijn straatje past vetgedrukt post.
Titel hoort bij het artikel.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 14:16 schreef Simmertje het volgende:
Misleidende titel aangezien de testen gaan over de meest getroffen regio van Italië en dus niet Italië in zijn geheel. Het percentage lag geloof ik in Limburg en Brabant hoger toch?
Zijn ze zeker even vergeten op te schrijven. Meerdere nieuwssites zeggen het.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 14:03 schreef Za het volgende:
[..]
Ik lees de dagelijkse overheidsverklaringen uit China, en niemand heeft het over een extreem ernstige uitbraak noch over mensen in verzegelde gebouwen.
Er zijn 1 a 2 dagelijkse persconferenties door de Chinese overheid, ik kan ze hier verbatim posten.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 14:33 schreef mazaru het volgende:
Zijn ze zeker even vergeten op te schrijven. Meerdere nieuwssites zeggen het.
https://nos.nl/artikel/23(...)selmarkt-peking.html
https://www.nbcnews.com/n(...)stop-spread-n1231145
https://www.vrt.be/vrtnws(...)t-weten-we-tot-nu-t/
etc. etc.
Dan zal de rest van de wereld wel liegen. De Chinese overheid is uiterst betrouwbaar.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 14:36 schreef Za het volgende:
[..]
Er zijn 1 a 2 dagelijkse persconferenties door de Chinese overheid, ik kan ze hier verbatim posten.
Niks over extreem ernstige uitbraak of mensen in verzegelde gebouwen.
Indien men doet of ze de Chinese overheid quoten, terwijl die dergelijke bewoordingen niet gebezigd hebben wel.quote:
Al klopt die 57% wel, we hebben allemaal de beelden gezien van deze regio. Legertrucks die lijken moesten vervoeren omdat er geen ruimte meer was. Oftewel ten koste van wat is dat percentage bereikt.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 14:32 schreef Za het volgende:
[..]
Titel hoort bij het artikel.
Wanneer ik dat ga aanpassen geef ik geen verbatim artikel weer.
Eerlijk gezegd geloof ik geen klap van die 57%
Kijk ik naar mijn eigen land bijvoorbeeld de provincie Sliven waar het ongeveer 37 zou uitkomen. Ook Shumen zou nét boven de 30 uitkomen. Smolyan zou zelfs in de top 5 staan van Europa met een kleine 90.quote:
Het is een complot van de westerse mediaquote:Op dinsdag 16 juni 2020 14:37 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dan zal de rest van de wereld wel liegen. De Chinese overheid is uiterst betrouwbaar.
Wat is dit nou? Jaap van Dissel hoort toch juist één van de vier ruiters van de Apocalyps te zijn volgens velen hier?quote:Op dinsdag 16 juni 2020 15:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
RIVM: Drie keer zo weinig doden en opnames gemeld als in voorgaande weken
https://www.nu.nl/coronav(...)oorgaande-weken.html
En:
Tussen 20 mei en 2 juni werden 188 doden en 96 ziekenhuisopnames gemeld. Ook het aantal vastgestelde besmettingen (2.294) was in die periode groter dan het aantal van de afgelopen twee weken (2.241).
Dat laatste is opmerkelijk, aangezien het testbeleid per 1 juni is verruimd: inmiddels kan iedereen met coronagerelateerde klachten zich laten testen op het virus. Hoewel er dus fors meer getest kan worden, neemt het aantal geconstateerde nieuwe besmettingen niet sneller toe.
Nog meer![]()
Prima nieuws. Openen van de terrassen heeft dus definitief geen invloed op de cijfersquote:Op dinsdag 16 juni 2020 15:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
RIVM: Drie keer zo weinig doden en opnames gemeld als in voorgaande weken
https://www.nu.nl/coronav(...)oorgaande-weken.html
En:
Tussen 20 mei en 2 juni werden 188 doden en 96 ziekenhuisopnames gemeld. Ook het aantal vastgestelde besmettingen (2.294) was in die periode groter dan het aantal van de afgelopen twee weken (2.241).
Dat laatste is opmerkelijk, aangezien het testbeleid per 1 juni is verruimd: inmiddels kan iedereen met coronagerelateerde klachten zich laten testen op het virus. Hoewel er dus fors meer getest kan worden, neemt het aantal geconstateerde nieuwe besmettingen niet sneller toe.
Nog meer![]()
Dan mag de horeca toch meer gasten toelaten?quote:Op dinsdag 16 juni 2020 15:08 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Prima nieuws. Openen van de terrassen heeft dus definitief geen invloed op de cijfers, op naar 1 juli.
Meer ja, maar als het nu al niet past met 1,5 meter, dan past het straks al helemaal niet.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 15:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan mag de horeca toch meer gasten toelaten?
Dat klinkt inderdaad erg goed. Het is voor zover ik lees een ontstekingsremmer, wat ook wel logisch is.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 14:40 schreef Simmertje het volgende:
Hormoon 'grote doorbraak' in behandeling coronapatiënten
Lage doses van de corticosteroïde dexamethason verminderen de overlijdenskans voor coronapatiënten die beademend worden met een derde, blijkt uit een Britse studie (.pdf). Voor patiënten die zuurstof krijgen toegediend neemt de kans om te overlijden met een vijfde af, claimen de onderzoekers.
Ze noemen het een grote doorbraak in de behandeling van covid-19-patiënten en stellen dat het middel onmiddellijk moet worden opgenomen in de standaardbehandeling van alle ziekenhuispatiënten met de ziekte. "Dit is vooralsnog het enige geneesmiddel dat de sterftekans doet afnemen - en behoorlijk ook."
In het onderzoek kregen 2000 willekeurige coronapatiënten die in het ziekenhuis waren opgenomen het hormoon toegediend. 4000 kregen het middel niet. De resultaten zijn overigens nog niet in een wetenschappelijk tijdschrift gepubliceerd. De onderzoekers zeggen dat ze dat zo snel mogelijk gaan doen.
Goed nieuws
10 op 100 is niet per se hetzelfde als 1 op 10. Relatief wel, absoluut gezien niet.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 07:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zo zal hij het waarschijnlijk wel bedoelen![]()
Maar zoals hij het zegt heeft hij liever 1 op 10 (is hetzelfde als 10 op 100) dan 2 op 10.
En ze hebben de grafiekjes bijgewerkt zodat ze weer leesbaar zijn.quote:
Dat zou mooi zijn!quote:Op dinsdag 16 juni 2020 14:40 schreef Simmertje het volgende:
Hormoon 'grote doorbraak' in behandeling coronapatiënten
Lage doses van de corticosteroïde dexamethason verminderen de overlijdenskans voor coronapatiënten die beademend worden met een derde, blijkt uit een Britse studie (.pdf). Voor patiënten die zuurstof krijgen toegediend neemt de kans om te overlijden met een vijfde af, claimen de onderzoekers.
Ze noemen het een grote doorbraak in de behandeling van covid-19-patiënten en stellen dat het middel onmiddellijk moet worden opgenomen in de standaardbehandeling van alle ziekenhuispatiënten met de ziekte. "Dit is vooralsnog het enige geneesmiddel dat de sterftekans doet afnemen - en behoorlijk ook."
In het onderzoek kregen 2000 willekeurige coronapatiënten die in het ziekenhuis waren opgenomen het hormoon toegediend. 4000 kregen het middel niet. De resultaten zijn overigens nog niet in een wetenschappelijk tijdschrift gepubliceerd. De onderzoekers zeggen dat ze dat zo snel mogelijk gaan doen.
Goed nieuws
Heb het zelf geslikt tijdens mijn preventieve chemokuur anderhalf jaar geleden. Vond het zelf qua bijwerkingen wel een naar middel, je krijgt er wel extreem veel energie van en zelf ervoer ik enorme vreetbuien en slapeloze nachten. Zorgde er overigens wel voor dat ik van de chemo zelf niet echt ziek ben geweest, dus het zal zeker nut hebben.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 15:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad erg goed. Het is voor zover ik lees een ontstekingsremmer, wat ook wel logisch is.
Edit: ah dat staat natuurlijk al in het bericht zelf.
100 vanaf 1 juli, als ze ervoor zorgen dat er afstand gehouden wordt.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 15:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan mag de horeca toch meer gasten toelaten?
Des te raarder is die stijging op de IC de afgelopen twee dagen. Je neemt aan dat ze eerst opgenomen worden in het ziekenhuis en daarna eventueel doorgaan naar de IC? Al zullen er ook wel wat direct naar de IC moeten natuurlijk. Staat alleen niet echt in contrast met elkaar heb ik het idee.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 15:32 schreef zoost het volgende:
[..]
En ze hebben de grafiekjes bijgewerkt zodat ze weer leesbaar zijn.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
8 personen afgelopen week opgenomen in het ziekenhuis
10 jun 0 1
11 jun 0 2
12 jun 1 4
13 jun 0 0
14 jun 0 0
15 jun 0 0
16 jun 0 0
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |