abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 juni 2020 @ 15:57:41 #1
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193641610

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)
[ afbeelding ]
Vermijd drukte!
[ afbeelding ]

Moderatie:
@:trein2000 @:capricia @:Lonaa @:Muck @:Lavenderr @:Kyran @:Sounddragon @:D_A
pi_193641630
Best veel klanten pinnen nu nog steeds door de 4 cijfertjes met hun vingertjes in te typen. Het verhaal van "geen kans op besmettingen door te pinnen" houdt op deze manier geen stand toch? Wordt het pinapparaat meteen gereinigd nadat oma haar pincode in heeft getypt? Het antwoord is nee.
  maandag 15 juni 2020 @ 16:06:58 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193641739
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:59 schreef Nia het volgende:
Best veel klanten pinnen nu nog steeds door de 4 cijfertjes met hun vingertjes in te typen. Het verhaal van "geen kans op besmettingen door te pinnen" houdt op deze manier geen stand toch? Wordt het pinapparaat meteen gereinigd nadat oma haar pincode in heeft getypt? Het antwoord is nee.
Hier in Bulgarije is cash altijd het voorname middel gebleven. Heb nooit zoveel gekund met besmettingen omdat je toevallig iets aangeraakt hebt maar je ondertussen wel aan alle hygiënevoorschriften houdt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193641768
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En terecht. Pin gewoon man :').
Woon niet in nederland. Buitenlandse pinpas werkt vaak niet dus betaal met cash. Gewoon normale reden. Betaal normaal alles met creditcard maar op een of andere manier wordt dat nog op veel plekken niet geaccepteerd in NL.

Als straks toeristen komen hoe willen ze dat doen met hun je mag alleen met pin betalen.

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:54 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

'Een speech van vijf minuten' op Fok is in de praktijk dat ze aangeeft dat ze liever gepind ziet hebben en uitlegt waarom.
Okay true het was 2 minuten. Maar serieus hele speech over dat ze nu hele toonbank en kassa moest gaan schoonmaken omdat ik 19.95 met 20 euro wou afrekenen. Ik zei nog dat ik best met cc wou betalen (ook al kost me dat 3.95% extra omwisselkosten) maar nee dat kon niet.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193641814
Mandag 15 juni
87 COVID-patiënten op IC, 8 meer dan gisteren.
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 87. Dat zijn er 8 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 520 non-COVID-patiënten op de IC, 33 minder dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting komt daarmee op 607, 25 minder dan gisteren.

Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘We zien voor de derde dag op rij een lichte stijging. Het gaat om kleine aantallen, waarbij we niet zien dat één specifieke regio eruit springt. We hebben voldoende capaciteit om deze lichte stijging op te vangen. De overall IC-bezetting is nog altijd laag.’ Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 281. Dat zijn er 3 meer dan gisteren.

Vreem dit nu ineens die stijging, komt op geen enkel vlak overeen met NICE, waar het aantal opnames nog steeds 1-5 is. Op deze manier trekken de cijfers van deze instantie wel naar elkaar toe.
  maandag 15 juni 2020 @ 16:13:07 #6
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193641825
Derde dag op rij dat het stijgt :{
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193641843
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:13 schreef hooibaal het volgende:
ja maar toch,
kijk naar het aantal opnames op www.stichting-nice.nl
Nu kan daar natuurlijk wat achterstallig zitten, maar je hebt ook nog te maken met onstlagen.
LCPS ging op een gegeven moment wel heel hard met minnen terwijl NICE daar een beetje achter bleef. Dat trekt nu naar elkaar toe.
Al is het natuurlijk wel vreemd een + van 8 te hebben, terwijl het aantal opnames nooit de 8 gaan halen.
Het is vast een correctie van achterstallig gemelden opnames bij LCPS, u
pi_193641866
De detailhandel gebruikt de coronacrisis om versneld het cash betalen af te kunnen. Action had zelfs een periode waarin cash betalen helemaal niet meer kon. Het gevolg was een hoop gemopper van klanten die om wat voor reden dan ook alleen met cash betalen. Contactloos betalen om geen coronavirus te verspreiden is prima, maar dat je dan nog wel even met je vinger op de tab 'betalen' moeten klikken is natuurlijk ridicuul. Maak er dan ook een 100% contactloos systeem van.
pi_193641888
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:16 schreef Nia het volgende:
De detailhandel gebruikt de coronacrisis om versneld het cash betalen af te kunnen. Action had zelfs een periode waarin cash betalen helemaal niet meer kon. Het gevolg was een hoop gemopper van klanten die om wat voor reden dan ook alleen met cash betalen. Contactloos betalen om geen coronavirus te verspreiden is prima, maar dat je dan nog wel even met je vinger op de tab 'betalen' moeten klikken is natuurlijk ridicuul. Maak er dan ook 100% contactloos systeem van.
Dat maken ze de hele dag schoon van wat ik gezien heb loopt er zo'n Miep met een spray rond bij die pinkassa's.
blablablabla
  maandag 15 juni 2020 @ 16:20:01 #10
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_193641910
quote:
We gaan er allemaal aan!!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_193641911
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:15 schreef koemleit het volgende:

[..]

ja maar toch,
Nu kan daar natuurlijk wat achterstallig zitten, maar je hebt ook nog te maken met onstlagen.
LCPS ging op een gegeven moment wel heel hard met minnen terwijl NICE daar een beetje achter bleef. Dat trekt nu naar elkaar toe.
Al is het natuurlijk wel vreemd een + van 8 te hebben, terwijl het aantal opnames nooit de 8 gaan halen.
Die verschillen tussen NICE en LCPS snap ik nu nog steeds niet. Op de ene dag liggen beide cijfers dicht bij elkaar, op de andere dag is er weer veel verschil.
pi_193641928
quote:
10s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:12 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Duidelijk, ik wilde gewoon even weten of je een cijfer uit je duim zuigt. Dat is bij dezen gelukkig bevestigd.
Hehhh, wow, can't argue with stupid?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193641934
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:09 schreef RipCity het volgende:

[..]

Woon niet in nederland. Buitenlandse pinpas werkt vaak niet dus betaal met cash. Gewoon normale reden. Betaal normaal alles met creditcard maar op een of andere manier wordt dat nog op veel plekken niet geaccepteerd in NL.

Als straks toeristen komen hoe willen ze dat doen met hun je mag alleen met pin betalen.
[..]

Okay true het was 2 minuten. Maar serieus hele speech over dat ze nu hele toonbank en kassa moest gaan schoonmaken omdat ik 19.95 met 20 euro wou afrekenen. Ik zei nog dat ik best met cc wou betalen (ook al kost me dat 3.95% extra omwisselkosten) maar nee dat kon niet.
Die winkel lijkt me de uitzondering. Ik betaal ook nog geregeld met cash (kinderen ook, die hebben nog geen bankrekening) en heb nog nooit ook maar een opmerking gehad.
Wat ik wel 'grappig' vind om te zien, is hoe snel normen en waarden veranderen. Zoals met dat cash. Voorheen was het onbeschoft om het niet even aan te geven, nu is dat andersom. Vorig jaar zag ik iemand met z'n kinderen bij een snackbar de handen wassen met handgel en mochten de kinderen niet meer de tafel aanraken. Zwaar overdreven vond ik dat; smetvreestypje! Tegenwoordig lijken we allemaal wel wat smetvrees te hebben! :D Zo ook met dat afstand houden. Voorheen was het bijna onbeschoft als je iemand meed alsof diegene besmettelijk was en nu vind ik het van respect getuigen om afstand te houden.
Het valt tegenwoordig ook al op als je tv-programma's ziet van voor de coronatijd omdat men geen afstand houdt.
pi_193641936
quote:
Ik vind de maandag nooit een goede graadmeter voor voorbarige conclusies. Vaak zijn die cijfers niet helemaal actueel.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_193641964
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik vind de maandag nooit een goede graadmeter voor voorbarige conclusies. Vaak zijn die cijfers niet helemaal actueel.
Die van de ic ook niet?
Ik vind 8 nieuwe eigenlijk best veel... Zeker naast het aantal nieuwe ziekenhuisopnamen.
  maandag 15 juni 2020 @ 16:23:45 #16
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193641966
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Twee weken na de heropening van de horeca, de middelbare scholen en na allerlei demonstraties. Volgens mij zegt dat genoeg.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193641977
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 14:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hoho, niet gaan draaien. Het gaat niet om die schatting, het gaat om jouw nattevingerwerk over wat er door beleid zou komen. Je laat al zien weinig te begrjipen van de dienstensector als je denkt dat die bestaat uit kappers, horeca en verder vrijwel niets (IT, finance, zakelijke dienstverlening, transport, en ga zo maar door?). Consumentenvertrouwen, internationale beperkingen en ga zo maar door spelen allemaal een rol ongeacht beleid.
Zolang mijn natte vingerwerk beter werk is dan jouw natte vingerwerk, heb je niks inhoudelijks te melden ende niks af te vallen. Kom vooral met betere schattingen.

Verschillen in effecten op het BBP tussen Zweden en Nederland zijn mijn insziens een goed te gebruiken indicator.

Ik heb nergens gezegd dat de dienstensector uit niets anders bestaat? Ik weet niet welk stemmetje jij in je hoofd hebt horen praten?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193641979
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:23 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Twee weken na de heropening van de horeca, de middelbare scholen en na allerlei demonstraties. Volgens mij zegt dat genoeg.
:D.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193642001
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:09 schreef RipCity het volgende:

[..]

[..]

Haha toch wel netjes die vijf cent niet teruggevraagd dan he.

Heb ook al eens een chagrijn gehad die m'n munten met tegenzin aannam. Zelfde Jumbo waar ik 50 cent moest pinnen omdat ze de karretjes wel verplicht hadden maar ook weer gewoon aan het slot hadden gezet :').
In Southern Sun
  maandag 15 juni 2020 @ 16:26:01 #20
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193642004
quote:

[..]

Zeker, maar er komt nog meer... Ik heb het ook gezegd dat wel meer risico is met alle versoepelingen... Het loopt langzaam uit de hand... En heel veel mensen negeren de maatregelen zoals handen wassen en 1,5 meter regel.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193642011
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:26 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Zeker, maar er komt nog meer... Ik heb het ook gezegd dat wel meer risico is met alle versoepelingen... Het loopt langzaam uit de hand... En heel veel mensen negeren de maatregelen zoals handen wassen en 1,5 meter regel.
Het escaleert vol-ledig uit de klauwen Ven. Zeg het ze.
In Southern Sun
  maandag 15 juni 2020 @ 16:27:15 #22
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193642033
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het escaleert vol-ledig uit de klauwen Ven. Zeg het ze.
Precies, maar tweede piek komt er aan!
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator maandag 15 juni 2020 @ 16:27:22 #23
5428 crew  miss_sly
pi_193642036
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:15 schreef koemleit het volgende:

[..]

ja maar toch,
Als ik het goed lees op beide sites is de LCPS een registratie van wat er op dat moment ligt. Dat zijn er kennelijk 8 meer dan gisteren. Bij de NICE wordt wel gevraagd of ze meerdere keren per dag willen registreren, maar dat loopt niet helemaal soepel. Daarom is het aantal bij NICE ook nog grijs, omdat het nog kan veranderen.

Dat de opnames niet in één keer heel veel is geweest, betekent niet dat de doorstroom naar de IC niet hoger kan zijn. Het is niet zo dat als je op dag 1 opgenomen wordt op een verpleegafdeling, je op dag x dus doorgaat naar de IC of helemaal niet meer. De een zal snel, de andere later en de ander helemaal niet doorstromen.

Maar zolang het bij deze getallen blijft, is er naturlijk nog geen man over boord en geen reden tot paniek.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193642041
quote:

[..]

Van de horeca weet ik het niet, maar die andere 2 lijken mij het niet te zijn. Middelbare scholen zijn echt amper open (2 keer per week 2 uurtjes met een berg voorwaarden) en de demonstraties zijn volgens mij te kort geleden om je op de ic te laten belanden.
Denk eerder aan de ouders van basisschoolkinderen ofzo...
pi_193642054
quote:

[..]

Alles dicht! NU! :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')