Hier in Bulgarije is cash altijd het voorname middel gebleven. Heb nooit zoveel gekund met besmettingen omdat je toevallig iets aangeraakt hebt maar je ondertussen wel aan alle hygiënevoorschriften houdt.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:59 schreef Nia het volgende:
Best veel klanten pinnen nu nog steeds door de 4 cijfertjes met hun vingertjes in te typen. Het verhaal van "geen kans op besmettingen door te pinnen" houdt op deze manier geen stand toch? Wordt het pinapparaat meteen gereinigd nadat oma haar pincode in heeft getypt? Het antwoord is nee.
Woon niet in nederland. Buitenlandse pinpas werkt vaak niet dus betaal met cash. Gewoon normale reden. Betaal normaal alles met creditcard maar op een of andere manier wordt dat nog op veel plekken niet geaccepteerd in NL.quote:
Okay true het was 2 minuten. Maar serieus hele speech over dat ze nu hele toonbank en kassa moest gaan schoonmaken omdat ik 19.95 met 20 euro wou afrekenen. Ik zei nog dat ik best met cc wou betalen (ook al kost me dat 3.95% extra omwisselkosten) maar nee dat kon niet.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
'Een speech van vijf minuten' op Fok is in de praktijk dat ze aangeeft dat ze liever gepind ziet hebben en uitlegt waarom.
ja maar toch,quote:
Dat maken ze de hele dag schoon van wat ik gezien heb loopt er zo'n Miep met een spray rond bij die pinkassa's.quote:Op maandag 15 juni 2020 16:16 schreef Nia het volgende:
De detailhandel gebruikt de coronacrisis om versneld het cash betalen af te kunnen. Action had zelfs een periode waarin cash betalen helemaal niet meer kon. Het gevolg was een hoop gemopper van klanten die om wat voor reden dan ook alleen met cash betalen. Contactloos betalen om geen coronavirus te verspreiden is prima, maar dat je dan nog wel even met je vinger op de tab 'betalen' moeten klikken is natuurlijk ridicuul. Maak er dan ook 100% contactloos systeem van.
Die verschillen tussen NICE en LCPS snap ik nu nog steeds niet. Op de ene dag liggen beide cijfers dicht bij elkaar, op de andere dag is er weer veel verschil.quote:Op maandag 15 juni 2020 16:15 schreef koemleit het volgende:
[..]
ja maar toch,
kijk naar het aantal opnames op www.stichting-nice.nl
Nu kan daar natuurlijk wat achterstallig zitten, maar je hebt ook nog te maken met onstlagen.
LCPS ging op een gegeven moment wel heel hard met minnen terwijl NICE daar een beetje achter bleef. Dat trekt nu naar elkaar toe.
Al is het natuurlijk wel vreemd een + van 8 te hebben, terwijl het aantal opnames nooit de 8 gaan halen.
Het is vast een correctie van achterstallig gemelden opnames bij LCPS, u
Hehhh, wow, can't argue with stupid?quote:Op maandag 15 juni 2020 15:12 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Duidelijk, ik wilde gewoon even weten of je een cijfer uit je duim zuigt. Dat is bij dezen gelukkig bevestigd.
Die winkel lijkt me de uitzondering. Ik betaal ook nog geregeld met cash (kinderen ook, die hebben nog geen bankrekening) en heb nog nooit ook maar een opmerking gehad.quote:Op maandag 15 juni 2020 16:09 schreef RipCity het volgende:
[..]
Woon niet in nederland. Buitenlandse pinpas werkt vaak niet dus betaal met cash. Gewoon normale reden. Betaal normaal alles met creditcard maar op een of andere manier wordt dat nog op veel plekken niet geaccepteerd in NL.
Als straks toeristen komen hoe willen ze dat doen met hun je mag alleen met pin betalen.
[..]
Okay true het was 2 minuten. Maar serieus hele speech over dat ze nu hele toonbank en kassa moest gaan schoonmaken omdat ik 19.95 met 20 euro wou afrekenen. Ik zei nog dat ik best met cc wou betalen (ook al kost me dat 3.95% extra omwisselkosten) maar nee dat kon niet.
Ik vind de maandag nooit een goede graadmeter voor voorbarige conclusies. Vaak zijn die cijfers niet helemaal actueel.quote:
Die van de ic ook niet?quote:Op maandag 15 juni 2020 16:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vind de maandag nooit een goede graadmeter voor voorbarige conclusies. Vaak zijn die cijfers niet helemaal actueel.
Twee weken na de heropening van de horeca, de middelbare scholen en na allerlei demonstraties. Volgens mij zegt dat genoeg.quote:Op maandag 15 juni 2020 16:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vind de maandag nooit een goede graadmeter voor voorbarige conclusies. Vaak zijn die cijfers niet helemaal actueel.
Zolang mijn natte vingerwerk beter werk is dan jouw natte vingerwerk, heb je niks inhoudelijks te melden ende niks af te vallen. Kom vooral met betere schattingen.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoho, niet gaan draaien. Het gaat niet om die schatting, het gaat om jouw nattevingerwerk over wat er door beleid zou komen. Je laat al zien weinig te begrjipen van de dienstensector als je denkt dat die bestaat uit kappers, horeca en verder vrijwel niets (IT, finance, zakelijke dienstverlening, transport, en ga zo maar door?). Consumentenvertrouwen, internationale beperkingen en ga zo maar door spelen allemaal een rol ongeacht beleid.
quote:Op maandag 15 juni 2020 16:23 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Twee weken na de heropening van de horeca, de middelbare scholen en na allerlei demonstraties. Volgens mij zegt dat genoeg.
Haha toch wel netjes die vijf cent niet teruggevraagd dan he.quote:Op maandag 15 juni 2020 16:09 schreef RipCity het volgende:
[..]
Woon niet in nederland. Buitenlandse pinpas werkt vaak niet dus betaal met cash. Gewoon normale reden. Betaal normaal alles met creditcard maar op een of andere manier wordt dat nog op veel plekken niet geaccepteerd in NL.
Als straks toeristen komen hoe willen ze dat doen met hun je mag alleen met pin betalen.
[..]
Okay true het was 2 minuten. Maar serieus hele speech over dat ze nu hele toonbank en kassa moest gaan schoonmaken omdat ik 19.95 met 20 euro wou afrekenen. Ik zei nog dat ik best met cc wou betalen (ook al kost me dat 3.95% extra omwisselkosten) maar nee dat kon niet.
Zeker, maar er komt nog meer... Ik heb het ook gezegd dat wel meer risico is met alle versoepelingen... Het loopt langzaam uit de hand... En heel veel mensen negeren de maatregelen zoals handen wassen en 1,5 meter regel.quote:Op maandag 15 juni 2020 16:23 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Twee weken na de heropening van de horeca, de middelbare scholen en na allerlei demonstraties. Volgens mij zegt dat genoeg.
Het escaleert vol-ledig uit de klauwen Ven. Zeg het ze.quote:Op maandag 15 juni 2020 16:26 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Zeker, maar er komt nog meer... Ik heb het ook gezegd dat wel meer risico is met alle versoepelingen... Het loopt langzaam uit de hand... En heel veel mensen negeren de maatregelen zoals handen wassen en 1,5 meter regel.
Precies, maar tweede piek komt er aan!quote:Op maandag 15 juni 2020 16:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het escaleert vol-ledig uit de klauwen Ven. Zeg het ze.
Als ik het goed lees op beide sites is de LCPS een registratie van wat er op dat moment ligt. Dat zijn er kennelijk 8 meer dan gisteren. Bij de NICE wordt wel gevraagd of ze meerdere keren per dag willen registreren, maar dat loopt niet helemaal soepel. Daarom is het aantal bij NICE ook nog grijs, omdat het nog kan veranderen.quote:Op maandag 15 juni 2020 16:15 schreef koemleit het volgende:
[..]
ja maar toch,
kijk naar het aantal opnames op www.stichting-nice.nl
Nu kan daar natuurlijk wat achterstallig zitten, maar je hebt ook nog te maken met onstlagen.
LCPS ging op een gegeven moment wel heel hard met minnen terwijl NICE daar een beetje achter bleef. Dat trekt nu naar elkaar toe.
Al is het natuurlijk wel vreemd een + van 8 te hebben, terwijl het aantal opnames nooit de 8 gaan halen.
Het is vast een correctie van achterstallig gemelden opnames bij LCPS, u
Van de horeca weet ik het niet, maar die andere 2 lijken mij het niet te zijn. Middelbare scholen zijn echt amper open (2 keer per week 2 uurtjes met een berg voorwaarden) en de demonstraties zijn volgens mij te kort geleden om je op de ic te laten belanden.quote:Op maandag 15 juni 2020 16:23 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Alles dicht! NU!quote:Op maandag 15 juni 2020 16:23 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |