Ik niet, maar een heleboel anderen wel. Dat merk je aan alles.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:11 schreef OProg het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo simpel dat je pijltjes nodig hebt om afstand te houden?
Maar dit is voor ons de eerste keer dat wij te maken hebben met een pandemie, zo wel wij van te voren nog nooit eerder zoiets hebben meegemaakt. In het begin luisterden ze wel naar, maar later wilden ze toch vrijer zijn in hoe ze met de maatregelen wilden omgaan, niet meer aan hoduen of wel aanhouden.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:18 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Tsja, de stoere Nederlandse binkjes willen zich natuurlijk niet als een klein kind laten behandelen.
Helemaal prima maar je zorgt voor een vertraging in de afwikkeling van de crisis en een vertraging in het verlichting van de beperkingen. Uiteindelijk heb je dus niet enkel jezelf maar ook de mensen die wél normaal kunnen luisteren ermee.
Een beetje serieuzer met de crisis omgegaan zijn en het land had allang véél vrijer geweest.
Kan je daardoor stellen dat Nederland bij een toekomstige nog zwaardere en eventueel dodelijker pandemie 'fucked' is?quote:Op maandag 15 juni 2020 15:22 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Maar dit is voor ons de eerste keer dat wij te maken hebben met een pandemie, zo wel wij van te voren nog nooit eerder zoiets hebben meegemaakt. In het begin luisterden ze wel naar, maar later wilden ze toch vrijer zijn in hoe ze met de maatregelen wilden omgaan, niet meer aan hoduen of wel aanhouden.
Ergens wel raar dat je niet meer in een straat komt omdat je er niet in zou mogen fietsen.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:23 schreef Nia het volgende:
Een aantal Groninger ondernemers hebben in ieder geval één strijd gewonnen: het weer toestaan van fietsers in de straten van hun winkels. Er kwam door het fietsverbod geen mens meer en dus geen omzet. Hoe imbeciel kan een stelletjes bureaucraten zijn?
Als je daardoor een omweg neemt waardoor je minder getriggerd wordt naar die winkel te gaan en maar je 'boodschap' ergens anders haalt.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:24 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ergens wel raar dat je niet meer in een straat komt omdat je er niet in zou mogen fietsen.
https://www.sikkom.nl/gem(...)trum-grotendeels-op/quote:Op maandag 15 juni 2020 15:24 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ergens wel raar dat je niet meer in een straat komt omdat je er niet in zou mogen fietsen.
Dat kan ik niet stellen nee, maar ik weet zelfs ook niet of dat het in de toekomst zo is met nieuwe pandemieën. Maar we weten wel dat in Azië heel veel problemen kende met SARS en MERS virussen in omloop waren... zowel dat bij deze werelddeel beperkt bleef. In ieder geval is dat voor Nederland deze eerste keer echt nieuw dat we met een virus die afkomstig was van China te maken hadden.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:24 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Kan je daardoor stellen dat Nederland bij een toekomstige nog zwaardere en eventueel dodelijker pandemie 'fucked' is?
Ik snap het niet mogen fietsen in een bepaalde straat absoluut niet hoor en het zal vast niet helpen maar stellen dat er niemand meer komt omdat er niet meer in een straat gefietst mag worden klinkt wat dubieus.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als je daardoor een omweg neemt waardoor je minder getriggerd wordt naar die winkel te gaan en maar je 'boodschap' ergens anders haalt.
Opzich snap ik dat wel.
Al iets duidelijker. Vooral dikgedrukte lijkt me dan een zwaar punt te zijn.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:28 schreef Nia het volgende:
[..]
https://www.sikkom.nl/gem(...)trum-grotendeels-op/
Sinds 1 juni, de datum waarop het fietsverbod werd ingesteld, droogde de aanloop qua winkelend publiek een beetje op. Het publiek bleef weg omdat veel doorlopende fietsroutes zoals de Folkinge, Vismarkt, Zwanestraat en Brugstraat werden opgeheven en fietsparkeren mocht alleen buiten het centrum.
(Zuid)Oost-Europa en bepaalde centraal en noord-Europese landen hebben hier ook absoluut geen ervaring mee natuurlijk.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:29 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat kan ik niet stellen nee, maar ik weet zelfs ook niet of dat het in de toekomst zo is met nieuwe pandemieën. Maar we weten wel dat in Azië heel veel problemen kende met SARS en MERS virussen in omloop waren... zowel dat bij deze werelddeel beperkt bleef. In ieder geval is dat voor Nederland deze eerste keer echt nieuw dat we met een virus die afkomstig was van China te maken hadden.
Je bent me net voor. Dat lijkt mij ook het grootste struikelblok. Best irritant als je iets zwaars moet halen en je fiets staat een eind weg.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:31 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Al iets duidelijker. Vooral dikgedrukte lijkt me dan een zwaar punt te zijn.
Nouja, dat hier rechts op de foto niet gefietst zou mogen worden is natuurlijk wel een beetje raarquote:Op maandag 15 juni 2020 15:33 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Je bent me net voor. Dat lijkt mij ook het grootste struikelblok. Best irritant als je iets zwaars moet halen en je fiets staat een eind weg.
Verder is fietsen in een winkelstraat gewoonweg irritant. Zowel voor de fietser als voor het winkelend publiek.
Klopt, Afrika heeft wel ervaring met bestrijden van een gevaarlijke virus zoals Ebola of een soort gelijk dodelijk virus.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:32 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
(Zuid)Oost-Europa en bepaalde centraal en noord-Europese landen hebben hier ook absoluut geen ervaring mee natuurlijk.
Heeft Afrika an sich absoluut geen ervaring mee en wordt met name geregisseerd door het WHO die vaak ook nog actief worden tegengewerkt door lokale strijdkrachten.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:37 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Klopt, Afrika heeft wel ervaring met bestrijden van een gevaarlijke virus zoals Ebola of een soort gelijk dodelijk virus.
Bizar inderdaad. Volledig doorgeslagen en gefixeerd op' 1.5 meter 'quote:Op maandag 15 juni 2020 15:23 schreef Nia het volgende:
Een aantal Groninger ondernemers hebben in ieder geval één strijd gewonnen: het weer toestaan van fietsers in de straten van hun winkels. Er kwam door het fietsverbod geen mens meer en dus geen omzet. Hoe imbeciel kan een stelletjes bureaucraten zijn?
Je hebt gelijk inderdaad, afrikanen hebben wel eens problemen met soort instanties zoals WHO of Artsen zonder Grenzen om mee te helpen met het bestrijden van een ziekte. Op zich wilden afrikanen zelfstandig de regie hebben om het virus te bestrijden wat het ook fataal was gegaan met zo veel doden en besmettingen.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:38 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Heeft Afrika an sich absoluut geen ervaring mee en wordt met name geregisseerd door het WHO die vaak ook nog actief worden tegengewerkt door lokale strijdkrachten.
Op dat rechter deel staan op marktdagen de marktkramen die voorheen alleen op het marktterrein stonden. Daardoor kan er tijdens markten niet gefietst worden. Dit ten faveure van de 1,5 meter regel. De wandelaars hebben nu meer ruimte in de looppaden.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:36 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nouja, dat hier rechts op de foto niet gefietst zou mogen worden is natuurlijk wel een beetje raar
[ afbeelding ]
En terecht. Pin gewoon manquote:Op maandag 15 juni 2020 15:48 schreef RipCity het volgende:
Dat hele ‘je mag niet betalen met cash-
Of als je dat wel doet/wil gaan we net zo moeilijk doen tot je het niet eens meer wilt’ is wel vervelend zeg... erg klantonvriendelijk.
Net hele speech van 5 minuten hoe ze nu de hele toonbank en de kassa moest gaan ontsmetten omdat ik met briefje van 20 wou betalen..
Toen heb jij aangegeven voortaan ergens anders je inkopen te doen?quote:Op maandag 15 juni 2020 15:48 schreef RipCity het volgende:
Of als je dat wel doet/wil gaan we net zo moeilijk doen tot je het niet eens meer wilt’ is wel vervelend zeg... erg klantonvriendelijk.
Net hele speech van 5 minuten hoe ze nu de hele toonbank en de kassa moest gaan ontsmetten omdat ik met briefje van 20 wou betalen..
Dat ze aangeeft dat ze liever gepint ziet hebben en uitlegt waarom, oke geen probleem. Misschien werkt dat bij sommigen.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:48 schreef RipCity het volgende:
'Een speech van vijf minuten' op Fok is in de praktijk dat ze aangeeft dat ze liever gepind ziet hebben en uitlegt waarom.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat ze aangeeft dat ze liever gepint ziet hebben en uitlegt waarom, oke geen probleem. Misschien werkt dat bij sommigen.
Maar aan een preek heb je weinig denk ik zo.
Yep. Dat is heel raar. Dat je er geen fietsen mag stallen ook.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:36 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nouja, dat hier rechts op de foto niet gefietst zou mogen worden is natuurlijk wel een beetje raar
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |