en die vrouwen waren niet Britsquote:Op dinsdag 16 juni 2020 11:02 schreef TheVoice4ever het volgende:
jammer voor nieuw-zeeland met die 24 nieuwe besmettingen, door die twee britse vrouwen
Ja, maar dan kan je alle doodsoorzaken gaan inzoomen. Zelfmoorden, Griep-epedemie, auto-ongelukken.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 11:02 schreef wodca het volgende:
[..]
Je hebt een punt, maar ik kan nu een beetje gaan muggenziften![]()
Hoeveel van die 0,02 % heeft iemand besmet die nu al dan niet met symptonen zit? Etc. Elke extra dode door dit soort manifestaties is er 1 te veel.
https://radio1.be/eerst-n(...)-op-betogen-inperken
Hoezo te vroegquote:Op dinsdag 16 juni 2020 10:53 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het is gewoon te vroeg om dit al met zekerheid te kunnen zeggen. Zelf ga ik er van uit dat t wel onder controle gaat blijven. Maar dat is een ander verhaal.
Klopt, maar dat doet een Maurice de hond niet (die overigens ook helemaal niet 'data- en statistieksavvy' is, zoals nu al meermaals is uitgelegd. En ja er is heel veel behoefte aan duiding op dit vlak waarbij je uitlegt hoeveel onzekerheid er in zaken zitten, wat de beperkingen zijn waardoor je geen harde conclusies kunt trekken en ga zo maar door. Dat is de nuance die soms nog wel eens ontbreekt in het publieke debat, omdat het op TV nou eenmaal loont om mensen met stellige meningen te hebben. Het probleem met de Hond is dat hij die nuance helemaal niet brengt, hij brengt juist veel meer stelligheid dan bijvoorbeeld het RIVM.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 09:56 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Je inleiding strookt niet echt met de rest van je post, me dunkt. Als er sprake is van veel rommeligheid in de data, conflicterende conclusies e.d., is het toch júist wenselijk dat mensen die data- en statistieksavvy zijn een poging doen om deze onduidelijkheden aan het licht brengen?
Heb ik al meermaals gedaan. Bijvoorbeeld hier een analyse van het 'onderzoekje' dat hij zelf heeft laten doen. Eigenlijk kun je die hele reeks wel teruglezen inclusief het vervolgdeel als je graag wilt zien dat ik (en anderen) inhoudelijk kritiek lever op de Hond. Het is ook ergens wel weer mooi geweest natuurlijk. Ik blijf niet bezig.quote:Het lijkt er op dat je een aversie hebt tegen de persoon de Hond. Ik zie iemand die kritiek levert op de manier hoe onder andere het RIVM tot haar conclusies komt en deze presenteert. Iemand die meerdere onderzoeken leest en (in tegenstelling tot het 'selectief shoppen') tot een challenge komt van enkele van de huidige maatregelen. Ik daag je uit zijn blog of Twitter te checken. Op tv kan hij wat ongelukkig en drammerig overkomen, wat overigens ook niet volkomen onbegrijpelijk is als je tegenover Ab gezet wordt en Tijs & Giovanca degenen zijn die je interviewen.
Dat lijkt me ook, en het is ook van belang omdat je de mensen hiermee waardevolle informatie aan de hand kunt doen.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 08:53 schreef _serial_ het volgende:
Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben, een aantal weken geleden gaf de GGD aan nog niet klaar te zijn voor grootschalig contactonderzoek. Maar met deze lage aantallen moet het toch niet al te ingewikkeld zijn de besmette gevallen aan een kruisverhoor te onderwerpen waar deze patiënten geweest zijn en eventueel de besmettingen hebben opgelopen?
Na bijna 3 weken volle bak testen moet je toch wel een beter overzicht kunnen hebben lijkt mij.
Dat is het ook, behalve wanneer de info haaks staat op het andere maatwerk.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 09:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het lijkt mij juist informatie die heel goed bruikbaar is om meer maatwerk te leveren in de regelgeving.
AD.nlquote:India heeft vandaag opnieuw bij meer dan 10.000 personen besmetting met het coronavirus geconstateerd. De afgelopen 24 uur werden er 10.667 om precies te zijn nieuwe infecties gemeld. Het totale aantal in het land komt daarmee op 343.091, wat India het op drie na zwaarst getroffen land ter wereld maakt. Alleen de Verenigde Staten, Brazilië en Rusland hebben meer infecties vastgesteld. Het dodental nam met 380 sterfgevallen toe tot 9.900.
Het werkelijke aantal doden en besmettingen ligt vermoedelijk aanzienlijk hoger, omdat niet iedereen getest wordt op het virus. Vanwege de goede gezondheidszorg in de grote steden trekken veel mensen van het platteland naar Mumbai, Chennai en hoofdstad New Delhi. Van de 10.000 ziekenhuisbedden die zijn gereserveerd voor Covid-19-patiënten is inmiddels al de helft bezet. De lokale overheid overweegt nu om hotels en stadions te gebruiken als veldhospitaals.
Tja 10.000 op 1.3 miljard. Zal procentueel niet zo gek veel schelen met de huidige situatie in Nederland.quote:
Zit je iets dwars?quote:Op dinsdag 16 juni 2020 12:03 schreef ludovico het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)Y#Echobox=1592293458
50miljard in jaar 1. Natuurlijk kost deze grap vele tientallen miljarden. Maar als ik hier iets zeg zal het wel uit de dikke duim komen. Beetje hoofdrekenen en enig gevoel hebben welke getallen plausibel zijn hebben we niet in dit topic.
Alsof de meeste mensen in een sportschool echt sportenquote:Op dinsdag 16 juni 2020 09:49 schreef Landgeld het volgende:
Waar ik heel benieuwd naar ben is of sauna en/of douches etc. bij sportscholen open gaan.
We willen sporten!
- Onderliggende aandoening voorkomen
- Overgewicht en obesitas voorkomen.
GEZOND leven!!
Vooral dat ie z'n onderbuikdiarree niet over dit topic mag sproeien zonder weerwoord te krijgen. Ook dit is weer een mooi voorbeeld. Niemand betwist dat de economie schade oploopt door de coronacrisis. Hooguit wordt daar nog wat genuanceerd in de zin dat een forse dip op de korte termijn ook nog weer enigszins wordt gecompenseerd door wat hardere groei daarna. Wat wel werd betwist waren onzinnige claims over schade als gevolg van beleid. Ook hier kun je in het zeer minieme stukje in de link alweer lezen dat het grootste risico volgens het CPB een tweede golf is, terwijl onze vrolijke vriend liever alles opengegooid ziet zodat er geen economische schade is omdat iedereen weer massaal naar de horeca kan.quote:
Net zo min als dat jij kan beredeneren en berekenen dat een pandemie nu eenmaal negatieve economische effecten met zich meebrengt. De economische schade kan zelfs groter zijn als je als land niet de moeite neemt om de pandemie in te dammen.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 12:03 schreef ludovico het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)Y#Echobox=1592293458
50miljard in jaar 1. Natuurlijk kost deze grap vele tientallen miljarden. Maar als ik hier iets zeg zal het wel uit de dikke duim komen. Beetje hoofdrekenen en enig gevoel hebben welke getallen plausibel zijn hebben we niet in dit topic.
Ik blijf het heel vreemd vinden dat sporten ontmoedigd word met al die betuttelingen.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 09:49 schreef Landgeld het volgende:
Waar ik heel benieuwd naar ben is of sauna en/of douches etc. bij sportscholen open gaan.
We willen sporten!
- Onderliggende aandoening voorkomen
- Overgewicht en obesitas voorkomen.
GEZOND leven!!
Elke maand komen ze weer met een ander verhaal, er is geen peil op te trekken.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 10:48 schreef OProg het volgende:
[..]
Daar is nog steeds heel veel onduidelijk over. Vorige week zei iemand van de WHO dat verspreiding van het virus door asymptomatische personen "zeer zelden" voorkomt. Echter is dat weer teruggetrokken, vooral omdat het wetenschappelijk vooral nog heel onduidelijk is om te zeggen dat asymptomatische dragers weinig besmettelijk zijn.
Ben je er trots op om hier wederom te etaleren dat je niets van voortschrijdend inzicht bij wetenschap over een nieuwe ziekte snapt?quote:Op dinsdag 16 juni 2020 12:34 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Elke maand komen ze weer met een ander verhaal, er is geen peil op te trekken.
Sporten ontmoedigdquote:Op dinsdag 16 juni 2020 12:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik blijf het heel vreemd vinden dat sporten ontmoedigd word met al die betuttelingen.
Ook gebruik maken van het OV wordt ontmoedigd.
In beide zaken is zoveel geld gestoken, aan promotie en wat dan ook, en nu wordt er al bijna 4 maanden een ontmoedigingsbeleid gevoerd, die maar langer en langer aanhoudt.
Ontspanning door al die leuke maatregels in de cultuur / horeca / amusement sector wordt ook eindeloos bemoeilijkt.
Allemaal zaken om je gezondheid op peil te houden.
Vreemde tijden.
Ja heel trots, wat is je punt?quote:Op dinsdag 16 juni 2020 12:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ben je er trots op om hier wederom te etaleren dat je niets van voortschrijdend inzicht bij wetenschap over een nieuwe ziekte snapt?
Ontmoedigd betekent niet dat het niet kan.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 12:51 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Sporten ontmoedigdJe kan sportschoenen aantrekken en gaan hardlopen buiten hoor, daar heb je geen sportschool voor nodig. Alsof mensen nu opeens meer naar de sportschool gaan, dezelfde fit goeroes hebben echt wel hun gezondheid op peil gehouden buiten. Tis vooral een ramp voor de sportschool eigenaren, maar ga niet doen alsof Nederland nu opeens een stuk minder fit is geworden omdat de sportscholen dicht zijn.
Daarom wordt er in NL ook nauwelijks beleid op basis deze nikszeggende info gemaakt en experts beoordelen dit eerst.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 12:52 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja heel trots, wat is je punt?
Wetenschap kost tijd, nu wordt elke maand iets anders verkondigd en dat heeft uitwerking op politieke beslissingen, terwijl er niet eens genoeg consensus bestaat. Maand later hebben ze weer een ander inzicht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |