Het lijkt mij juist informatie die heel goed bruikbaar is om meer maatwerk te leveren in de regelgeving.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 09:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel tegenvalt. Er zullen mogelijk risicogroepen zijn zoals de zorg die je er wel uit kunt pikken, maar verder is er geen uitgebreid onderzoek gedaan naar de kenmerken van positief geteste mensen.
Dit zou ik ook wel interessant vinden, inderdaad. De mensen die positief getest zijn, waar hebben die het uiteindelijk opgelopen? En dan ook van de laatste nieuwe besmettingen: zijn die ook echt helemaal getraceerd naar de bron? Nu met meer contactonderzoek zou daar meer duidelijkheid over kunnen zijn.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 09:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou nu ook wel eens willen weten van het RIVM waar en hoe de doorsnee besmettingen de laatste 2 maanden zoal hebben plaatsgevonden. Intussen moeten ze daar toch wel een redelijke inschatting van kunnen maken aan de hand van informatie van mensen die positief hebben getest sinds half april. Veel op drukkere plekken geweest of juist niet? Grote contactcirkel gehad? Risicoberoep etc etc.
wel met je eens, het is allemaal wat te algemeenquote:Op dinsdag 16 juni 2020 09:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou nu ook wel eens willen weten van het RIVM waar en hoe de doorsnee besmettingen de laatste 2 maanden zoal hebben plaatsgevonden. Intussen moeten ze daar toch wel een redelijke inschatting van kunnen maken aan de hand van informatie van mensen die positief hebben getest sinds half april. Veel op drukkere plekken geweest of juist niet? Grote contactcirkel gehad? Risicoberoep etc etc.
Van mij hoeft het niet eens per se naar de bron getraceerd te zijn. Maar als er een patroon inzit mbt de wandelgangen van positief geteste mensen dan is dat zeker iets waar je iets mee kunt in je beleid.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 09:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit zou ik ook wel interessant vinden, inderdaad. De mensen die positief getest zijn, waar hebben die het uiteindelijk opgelopen? En dan ook van de laatste nieuwe besmettingen: zijn die ook echt helemaal getraceerd naar de bron? Nu met meer contactonderzoek zou daar meer duidelijkheid over kunnen zijn.
Geloof je nog steeds dat die demonstraties effect hebben? Houd op manquote:Op dinsdag 16 juni 2020 09:38 schreef deedeetee het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rotterdam-ggd-corona
[..]
Ze trekken mij wat te al snel en te gemakkelijk de conclusie dat de demonstraties geen gevolgen hebben.
UIteraard, ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 09:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Van mij hoeft het niet eens per se naar de bron getraceerd te zijn. Maar als er een patroon inzit mbt de wandelgangen van positief geteste mensen dan is dat zeker iets waar je iets mee kunt in je beleid.
Je inleiding strookt niet echt met de rest van je post, me dunkt. Als er sprake is van veel rommeligheid in de data, conflicterende conclusies e.d., is het toch júist wenselijk dat mensen die data- en statistieksavvy zijn een poging doen om deze onduidelijkheden aan het licht brengen?quote:Op dinsdag 16 juni 2020 09:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is nog wat kwalijker dan dat in mijn ogen. Er is in de wetenschap heel veel conflicterend onderzoek, data is rommelig en er zijn heel veel methodologische mitsen en maren. Wat de Hond doet, niet gehinderd door enige inhoudelijke kennis of wetenschappelijke integriteit, is selectief wat shoppen in de 'conclusies' van onderzoeken en die vervolgens verheffen tot feitelijk waarheden. Ik val in herhaling, maar de man is natuurlijk niet voor niets veroordeeld voor smaad. Of het nou pure aandachtsgeilheid of oprechte blinde overtuiging is weet ik niet, maar het leidt er in ieder geval toe dat hij met de grootste stelligheid waarheidsclaims doet die niet volgen uit feiten en / of onderzoeken. Misschien is het ook een beroepsdeformatie, want je ziet dat hij ook de stelligste uitspraken doet over verschuiving in z'n opiniepeilingen die gewoon binnen de MoE liggen, een probleem dat je overigens wel bij meer van dat soort types ziet.
Natuurlik is dat informatie die heel goed bruikbaar zou kunnen zijn, maar het is wel flink wat werk om die informatie te vergaren en structureren. Je krijgt daarnaast nog te maken met vraagstukken als de representativiteit van de dataset omdat wie zich laat testen lange tijd geen willekeurige selectie is geweest. Pas sinds 1 juni zijn mensen die zich laten testen in theorie een wat meer representatieve, willekeurige selectie uit de gehele populatie van besmette mensen (al kan daar ook nog allerhande structurele bias inzitten).quote:Op dinsdag 16 juni 2020 09:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het lijkt mij juist informatie die heel goed bruikbaar is om meer maatwerk te leveren in de regelgeving.
Ze zijn in elk geval wel op diverse plekken weer bezig met contactonderzoeken, las er gisteren nog iets over in de regionale krant.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 09:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
UIteraard, ben ik met je eens.
Ik ben gewoon wel benieuwd of dat naar de bron traceren nu wel lukt. Daarvoor was het in februari/maart al snel te veel. Nu zou het meer behapbaar moeten zijn, zou je denken.
Ben vooral benieuwd of ze daar wat uit kunnen halen en of ze echt iedereen onderzoeken (wat naar mijn idee met de lage aantallen nu best moet kunnen)quote:Op dinsdag 16 juni 2020 09:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze zijn in elk geval wel op diverse plekken weer bezig met contactonderzoeken, las er gisteren nog iets over in de regionale krant.
Je kunt ook thuis douche. Reken er maar op dat die nog niet open gaan.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 09:49 schreef Landgeld het volgende:
Waar ik heel benieuwd naar ben is of sauna en/of douches etc. bij sportscholen open gaan.
We willen sporten!
- Onderliggende aandoening voorkomen
- Overgewicht en obesitas voorkomen.
GEZOND leven!!
Daar is nog steeds heel veel onduidelijk over. Vorige week zei iemand van de WHO dat verspreiding van het virus door asymptomatische personen "zeer zelden" voorkomt. Echter is dat weer teruggetrokken, vooral omdat het wetenschappelijk vooral nog heel onduidelijk is om te zeggen dat asymptomatische dragers weinig besmettelijk zijn.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 09:31 schreef Tarado het volgende:
als ik het goed begrijp zijn er in NL iets van 1700 mensen die het virus momenteel hebben, daarvan is 75%? asymptomatisch dus niet niet besmettelijk, dan heb je het over 500 man die eventueel het virus kunnen overdragen of is dat weer veel te simpel?
Het is gewoon te vroeg om dit al met zekerheid te kunnen zeggen. Zelf ga ik er van uit dat t wel onder controle gaat blijven. Maar dat is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 09:54 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Geloof je nog steeds dat die demonstraties effect hebben? Houd op man
- Er wordt meer getest = meer Corona gevallen;
- Veel demonstranten zullen niet zelf uit Amsterdam komen. Dat is een aanname, maar het is aannemlijk dat er ook veel vanuit randgemeentes naar de Dam zijn gekomen.
Het is nagenoeg uitgedoofd onder de normale bevolking , die jong zijn en geen onderligende aandoeningen hebben.
In Amsterdam waren dat er de afgelopen twee weken 185, in Rotterdam 186. Dat terwijl het aantal besmettingen in de twee weken voor de demonstraties in Amsterdam beperkt bleef tot 98. In Rotterdam werd in de week voor de demonstraties bij 46 mensen het virus vastgesteld.
REKEN IS GEWOON EVEN
In Amsterdam en Rotterdam wonen samen 1.500.000 mensen. Er zijn de afgelopen twee weken 371 mensen "positief" getest. Waar geen leeftijden worden genoemd , en mogelijk 80% mensen in verpleeghuizen zijn.
Op het totaal inwoners is dit 0.02 %.
Dat was de tweede golf dus 😜😜quote:Op dinsdag 16 juni 2020 10:53 schreef zoost het volgende:
NICE rapporteert vandaag 8 IC bedden minder (van 108 gisteren naar 100 vandaag).
hoe lager die IC cijfers zakken, hoe beter om zo'n tweede golf op te vangenquote:
Gewoon even staat gelijk aan reken. Kun je dat uitleggen?quote:Op dinsdag 16 juni 2020 09:54 schreef Landgeld het volgende:
[..]
- Veel demonstranten zullen niet zelf uit Amsterdam komen. Dat is een aanname, maar het is aannemlijk dat er ook veel vanuit randgemeentes naar de Dam zijn gekomen.
Het is nagenoeg uitgedoofd onder de normale bevolking , die jong zijn en geen onderligende aandoeningen hebben.
In Amsterdam waren dat er de afgelopen twee weken 185, in Rotterdam 186. Dat terwijl het aantal besmettingen in de twee weken voor de demonstraties in Amsterdam beperkt bleef tot 98. In Rotterdam werd in de week voor de demonstraties bij 46 mensen het virus vastgesteld.
REKEN IS GEWOON EVEN
In Amsterdam en Rotterdam wonen samen 1.500.000 mensen. Er zijn de afgelopen twee weken 371 mensen "positief" getest. Waar geen leeftijden worden genoemd , en mogelijk 80% mensen in verpleeghuizen zijn.
Je hebt een punt, maar ik kan nu een beetje gaan muggenziftenquote:Op dinsdag 16 juni 2020 09:54 schreef Landgeld het volgende:
[..]
REKEN IS GEWOON EVEN
Waar komt die 24 ineens vandaan?quote:Op dinsdag 16 juni 2020 11:02 schreef TheVoice4ever het volgende:
jammer voor nieuw-zeeland met die 24 nieuwe besmettingen, door die twee britse vrouwen
''24 dagen'' oh, vast door paniek te snel gelezen door mijquote:Op dinsdag 16 juni 2020 11:05 schreef OProg het volgende:
[..]
Waar komt die 24 ineens vandaan?
Bij mijn weten is het '2 vrouwen na 24 dagen'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |