Ja, RIVM wordt o.a. gefinancierd door: Bill & Melinda Gates Foundationquote:Op zondag 14 juni 2020 16:41 schreef Mondkapje het volgende:
Wordt het RIVM deels gefinancierd door farmaceutische bedrijven? Je zou het haast denken.
Jacco Wallinga is de rekenmeester van het RIVM. Zijn virusmodel geldt wereldwijd als gouden standaard en is leidend voor de Nederlandse regering.quote:Op zondag 14 juni 2020 16:40 schreef Landgeld het volgende:
"Dat in het overzicht van het RIVM op 18 mei (een maandag!) een waarde zien van boven de 1 is volledig toe te schrijven aan de specifieke weekendpatronen en heeft NIETS te maken met een reproductiefactor, die echt weer aan het stijgen is. Vanaf 15 maart blijft de R0 stabiel op ongeveer hetzelfde niveau staan. De schommelingen hebben vrijwel alleen te maken met het feit dat in het weekend minder mensen worden opgenomen dan op maandag. Dat zijn de spookpatronen van Prof. Wallinga."
Echt?quote:Op zondag 14 juni 2020 16:44 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ja, RIVM wordt o.a. gefinancierd door: Bill & Melinda Gates Foundation
"Bill Gates bouwt zeven fabrieken voor coronavaccins"
Waarzegger Jakkoquote:Op zondag 14 juni 2020 16:46 schreef Za het volgende:
[..]
Jacco Wallinga is de rekenmeester van het RIVM. Zijn virusmodel geldt wereldwijd als gouden standaard en is leidend voor de Nederlandse regering.
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-kan-niet~a0e3a237/
Het virus gaat deze zomer niet weg. Het blijft terugkomen.quote:Op zondag 14 juni 2020 16:40 schreef Landgeld het volgende:
"Dat in het overzicht van het RIVM op 18 mei (een maandag!) een waarde zien van boven de 1 is volledig toe te schrijven aan de specifieke weekendpatronen en heeft NIETS te maken met een reproductiefactor, die echt weer aan het stijgen is. Vanaf 15 maart blijft de R0 stabiel op ongeveer hetzelfde niveau staan. De schommelingen hebben vrijwel alleen te maken met het feit dat in het weekend minder mensen worden opgenomen dan op maandag. Dat zijn de spookpatronen van Prof. Wallinga."
Heeft hij eigenlijk wel iets verteld dat is uitgekomen?quote:Op zondag 14 juni 2020 16:52 schreef Za het volgende:
[..]
Het virus gaat deze zomer niet weg. Het blijft terugkomen.
Bij het RIVM zijn de zelfs verwachtingen rond de ‘zomerdip’ allesbehalve hooggespannen. ,,Ik houd nauwelijks rekening met een seizoenseffect”, zegt Jacco Wallinga , hoofd van de afdeling modellering van infectieziekten bij het RIVM. ,,Dit is een pandemie (wereldwijde epidemie, red.), en zo moeten we er ook naar kijken, veel meer dan naar het verloop van een normaal virus als griep. Zomer en winter spelen waarschijnlijk een veel kleinere rol. In Nederland proberen we het coronavirus voor ons uit te duwen, richting de zomer".
https://www.ad.nl/binnenl(...)scenario-s~ad29ea0f/
Ja, en toch zit hij er steeds naastquote:Op zondag 14 juni 2020 16:46 schreef Za het volgende:
[..]
Jacco Wallinga is de rekenmeester van het RIVM. Zijn virusmodel geldt wereldwijd als gouden standaard en is leidend voor de Nederlandse regering.
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-kan-niet~a0e3a237/
Ik meen dat hij onder het pseudoniem cardio_jacco al sedert eind februari de noodklok luidde inzake een verdacht geval in Uden.quote:Op zondag 14 juni 2020 16:54 schreef Jed1Gam het volgende:
Heeft hij eigenlijk wel iets verteld dat is uitgekomen?
Klopt. Massa hysterie. Gister hier ook bij ds buren in de tuin.quote:Op zondag 14 juni 2020 16:37 schreef Zilverenvis het volgende:
Mensen die zich bang laten maken door een griepje@:wollah
Bizar. Creëert pure angst.quote:Op zondag 14 juni 2020 16:52 schreef Za het volgende:
[..]
Bij het RIVM zijn de zelfs verwachtingen rond de ‘zomerdip’ allesbehalve hooggespannen. ,,Ik houd nauwelijks rekening met een seizoenseffect”, zegt Jacco Wallinga , hoofd van de afdeling modellering van infectieziekten bij het RIVM. ,,Dit is een pandemie (wereldwijde epidemie, red.), en zo moeten we er ook naar kijken, veel meer dan naar het verloop van een normaal virus als griep. Zomer en winter spelen waarschijnlijk een veel kleinere rol. In Nederland proberen we het coronavirus voor ons uit te duwen, richting de zomer".
Ik was vd week weer eens op de voetbalclub voor een overleg en we hebben daar gewoon normaal gedaan. Natuurlijk gaan we niet bij elkaar op schoot zitten - dat deden we voorheen ook niet. Maar we gaan echt niet krampachtig verder van elkaar af staan. Is ook niemand daar die de voorbije maanden klachten heeft gehad of iemand kent met klachten.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:00 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Klopt. Massa hysterie. Gister hier ook bij ds buren in de tuin.
Kregen visite. Prima
1. Zit iedereen serieus op 1.5 meter afstand. Totaal onnodig inmiddels. Iedereen kwam ook via de achterom binnen.
2. Hebben zs het minimaal een uur gehad over Corona, mensen geen afstand meer houden in de supermarkt etc.
Echt.... Frustrerend. Ben maar naar binnen gegaan...
Het virus is toch ook niet weg?quote:Op zondag 14 juni 2020 16:52 schreef Za het volgende:
[..]
Ja. Met 2. En in hetzelfde artikel staat dat er totaal geen reden tot zorg is. Opnames blijven zeer laag. Dat er misschien ook benoemen de volgende keer. Volledige info en zo.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:02 schreef hooibaal het volgende:
Aantal patiënten op de IC stijgt voor de tweede dag op rij.
Logisch. Hopelijk doen we weer normaal met elkaarquote:Op zondag 14 juni 2020 17:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik was vd week weer eens op de voetbalclub voor een overleg en we hebben daar gewoon normaal gedaan. Natuurlijk gaan we niet bij elkaar op schoot zitten - dat deden we voorheen ook niet. Maar we gaan echt niet krampachtig verder van elkaar af staan. Is ook niemand daar die de voorbije maanden klachten heeft gehad of iemand kent met klachten.
Angst gecreëerd door mainstream media. Dit trekt lezers. Zie ook de rest van het artikelquote:Op zondag 14 juni 2020 17:02 schreef hooibaal het volgende:
Aantal patiënten op de IC stijgt voor de tweede dag op rij.
Ja, Google maar eens.quote:Op zondag 14 juni 2020 16:48 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Echt?
Ik las trouwens dat het RIVM wel blij is met de lage cijfers. Dat is ook voor het eerst.
Meen je dit?quote:Op zondag 14 juni 2020 17:58 schreef quirina het volgende:
Het aantal besmettingen stijgt juist weer.
Je moet je gewoon aan de regels houden die er zijn weet je. Mensen krijgen er steeds meer schijt aan. Maar straks ligt weer alles en iedereen plat als mensen er maling aan blijven houden.
Denk aan de ouderen en mensen met een minder goede gezondheid aub.
Lolquote:Op zondag 14 juni 2020 17:58 schreef quirina het volgende:
Veel oudjes zitten in eenzame opsluiting en mogen nog niet eens aan de wandel met 1,5 meter afstand. Omdat de directeur van het verpleeghuis het niet goed vindt, niet omdat het niet mag van de overheid. Was op de radio.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:02 schreef 1Noek1 het volgende:
[..]
Lol
Misschien even insturen naar je lokale suffertje.
Er word al weken..nee, maanden ondertussen...geroepen dat mensen schijt hebben aan de regels. Waar ik het overigens steeds meer mee eens ben. Je merkt dat steeds meer mensen de situatie zat worden. Leven start steeds meer op. Máár als dat echt een probleem zou zijn geweest dan zouden we al talloze nieuwe pieken gezien moeten hebben. Blijf het roepen, en wellicht krijg je ooit gelijk ja. Momenteel is er niks wat er op wijst dat de besmettingen in NL stijgen. Ze zijn stabiel als ik het dagelijks een beetje check. Ook niet gek met hoeveel meer er nu getest word.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:58 schreef quirina het volgende:
Je moet je gewoon aan de regels houden die er zijn weet je. Mensen krijgen er steeds meer schijt aan. Maar straks ligt weer alles en iedereen plat als mensen er maling aan blijven houden.
Iddquote:Op zondag 14 juni 2020 18:02 schreef 1Noek1 het volgende:
[..]
Lol
Misschien even insturen naar je lokale suffertje.
Ik hoop dat het bij De Jonge en Rutte een kwestie is van meekletsen met de onheilsvoorspellers maar dat ze ondertussen zelf blijven nadenken.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:29 schreef Ven1972 het volgende:
De Jonge erkent dat tweede golf er kan komen
De Jonge denkt dat er een tweede golf in Nederland kan komen, maar hij is niet zo ver dat hij er automatisch van uit gaat dat deze er komt. De minister vindt dat Nederlanders de verplichting hebben om een tweede golf te voorkomen. "Het virus is niet klaar met ons en dus zullen we met elkaar een aantal basisregels wel echt in acht moeten nemen".
Bron: NU.nl
Link: https://www.nu.nl/coronav(...)1#coral_talk_wrapper
Wat me tegenstaat in een dergelijke tekst is een opmerking als “het virus is nog Joey klaar met ons”. Dat is zo’n totale nonsens. Het is een virus, geen wraakzuchtig persoon.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:29 schreef Ven1972 het volgende:
De Jonge erkent dat tweede golf er kan komen
De Jonge denkt dat er een tweede golf in Nederland kan komen, maar hij is niet zo ver dat hij er automatisch van uit gaat dat deze er komt. De minister vindt dat Nederlanders de verplichting hebben om een tweede golf te voorkomen. "Het virus is niet klaar met ons en dus zullen we met elkaar een aantal basisregels wel echt in acht moeten nemen".
Bron: NU.nl
Link: https://www.nu.nl/coronav(...)1#coral_talk_wrapper
Nee, maar het is wel onder controle en wanneer er voldoende testcapaciteit is en men cancelt grote events dan is er controle.quote:
Net zo serieus als dat Maurice in de schuilkelder zat tijdens het Millenieum?quote:Op zondag 14 juni 2020 16:28 schreef Landgeld het volgende:
Lees dit eens mensen - serieus:
https://www.maurice.nl/20(...)el-nul-besmettingen/
Neem er eens de tijd voor. Het zit vol nuance en achtergrond.
Moeilijk om het hiermee oneens te zijn. Met name het "opengooien" van de grenzen is een best spannende aangelegenheid. Als dat moment op 15 juni er niet was zou ik het idee om het pakket van 1 juli te vervroegen steunen, maar ik weet niet of dat nu verantwoord is.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:23 schreef Ven1972 het volgende:
Viroloog Marion Koopmans tempert de hoop van velen dat de nog altijd strikte coronamaatregelen verder versoepeld kunnen worden. ,,Er is afgelopen weken al veel versoepeld en er volgen nog een paar spannende momenten. Vanaf volgende week kunnen mensen weer binnen Europa reizen, campings gaan volledig open. Stap voor stap moeten bekijken wat de effecten daarvan zijn voordat we nog meer gaan versoepelen.’’
Bron: AD.nl
Link: https://www.ad.nl/binnenl(...)t-met-twee~a08fc0eb/
Heel lastig, maar we zullen zien hoe komende weken verder gaat. Zowel is het alles nog wel koffiedik kijken hoe het in praktijk gaat met openen van grenzen door EU-landen en andere Europese landen.quote:Op zondag 14 juni 2020 19:18 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Moeilijk om het hiermee oneens te zijn. Met name het "opengooien" van de grenzen is een best spannende aangelegenheid. Als dat moment op 15 juni er niet was zou ik het idee om het pakket van 1 juli te vervroegen steunen, maar ik weet niet of dat nu verantwoord is.
Dat zijn van die stemming makende teksten om een bepaald sfeertje te scheppen. Beter doet hij dat niet.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat me tegenstaat in een dergelijke tekst is een opmerking als “het virus is nog Joey klaar met ons”. Dat is zo’n totale nonsens. Het is een virus, geen wraakzuchtig persoon.
je hebt gelijk in, is mijn typfout. Sorry hiervoor.quote:Op zondag 14 juni 2020 19:24 schreef polderturk het volgende:
[..]
Allochtoon gespot.
Het moet zijn "HET virus".
Reproductiegetal ligt nog keurig onder de 1 hoorquote:Op zondag 14 juni 2020 17:58 schreef quirina het volgende:
Klopt. Blijf bij de feiten. Dat een tweede golf, nu, later, herfst/winter, een mogelijkheid is, mag best gezegd, maar dit soort opmerkingen komt de situatie en het gesprek erover niet ten goede.quote:Op zondag 14 juni 2020 19:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat zijn van die stemming makende teksten om een bepaald sfeertje te scheppen. Beter doet hij dat niet.
quote:Op zondag 14 juni 2020 16:40 schreef Landgeld het volgende:
De Corona hype ookquote:Op zondag 14 juni 2020 19:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit topic wordt met de dag triester.
Sowieso, iedereen die een puntschatting interpreteert als een objectief getoond feit heeft zichzelf gediskwalificeerd.
Amen.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er word al weken..nee, maanden ondertussen...geroepen dat mensen schijt hebben aan de regels. Waar ik het overigens steeds meer mee eens ben. Je merkt dat steeds meer mensen de situatie zat worden. Leven start steeds meer op. Máár als dat echt een probleem zou zijn geweest dan zouden we al talloze nieuwe pieken gezien moeten hebben. Blijf het roepen, en wellicht krijg je ooit gelijk ja. Momenteel is er niks wat er op wijst dat de besmettingen in NL stijgen. Ze zijn stabiel als ik het dagelijks een beetje check. Ook niet gek met hoeveel meer er nu getest word.
https://www.skipr.nl/nieu(...)schommelt-rond-de-1/quote:Op zondag 14 juni 2020 18:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er word al weken..nee, maanden ondertussen...geroepen dat mensen schijt hebben aan de regels. Waar ik het overigens steeds meer mee eens ben. Je merkt dat steeds meer mensen de situatie zat worden. Leven start steeds meer op. Máár als dat echt een probleem zou zijn geweest dan zouden we al talloze nieuwe pieken gezien moeten hebben. Blijf het roepen, en wellicht krijg je ooit gelijk ja. Momenteel is er niks wat er op wijst dat de besmettingen in NL stijgen. Ze zijn stabiel als ik het dagelijks een beetje check. Ook niet gek met hoeveel meer er nu getest word.
Ik denk af en toe zelfs dat sommigen het wel spannend vinden en bijna zitten te hopen op een nieuwe golf. Hoop dat ik het mis heb.quote:Op zondag 14 juni 2020 19:57 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik ben wel klaar met dit topic. Aan het begin kon je hier nog wel eens een leuke inhoudelijke discussie voeren. Inmiddels is dit gekaapt door angsthazen die met smacht thuis zitten te wachten op die volgende golf (en 'ik zei het toch' kunnen roepen hier) en mensen die alle realiteit voorbij zijn en hier tot in den treure hun 'stream of consciousness' en repetitieve dogma's komen droppen
waarom schrijf je echt met hoofdletters?quote:
'echter en als'. Ja zo lust ik er nog wel ééntje. Laten we nu gewoon blij zijn dat het virus op dit moment uitgedoofd is.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
https://www.skipr.nl/nieu(...)schommelt-rond-de-1/
Klopt het is stabiel omdat de R0 rond de 1 schommelt, echter als deze maar een fractie hoger is voor iets langere tijd, dan ben is NL weer de sjaak.
Teveel mensen op een kluitje misschien?quote:Op zondag 14 juni 2020 20:12 schreef mootie het volgende:
[..]
Het gekke is wel dat de VS wel een duidelijke toename heeft in gevallen door Memorial Day.
uitgedoofd is het niet, echter waakzaam zijn is wel handig met een R0 rond de 1.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
'echter en als'. Ja zo lust ik er nog wel ééntje. Laten we nu gewoon blij zijn dat het virus op dit moment uitgedoofd is.
Lolquote:Op zondag 14 juni 2020 19:57 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik ben wel klaar met dit topic. Aan het begin kon je hier nog wel eens een leuke inhoudelijke discussie voeren.
-edit- ff op met je paniekerige -edit-opmerkingenquote:Op zondag 14 juni 2020 20:18 schreef hooibaal het volgende:
Er is niets uitgedoofd. Het aantal besmettingen wereldwijd was gisteren hoger dan ooit tevoren.
Mee eens, kijk eens naar Amerika en Brazilië! Daar is wel erg... met zo veel besmettingen, vergeet ook niet wat er ook in Rusland gebeurt.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:18 schreef hooibaal het volgende:
Er is niets uitgedoofd. Het aantal besmettingen wereldwijd was gisteren hoger dan ooit tevoren.
Dit soort teksten zijn inderdaad een stuk bevorderlijker voor de discussie!quote:Op zondag 14 juni 2020 20:22 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
ff op met je paniekerige opmerkingen
Totdat je de feiten gaat bekijken. Dan blijkt hij gewoon gelijk te hebben.quote:
Daarom de grenzen dichtgooien (of in elk geval verplichte quarantaine) tot ze elders de boel onder controle houden.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:24 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Mee eens, kijk eens naar Amerika en Brazilië! Daar is wel erg... met zo veel besmettingen, vergeet ook niet wat er ook in Rusland gebeurt.
Inderdaad, maar we kunnen ook komende weken handjevol buitenlanders verwachten die op vakantie in Nederland zullen gaan.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Daarom de grenzen dichtgooien (of in elk geval verplichte quarantaine) tot ze elders de boel onder controle houden.
Dat vrijblijvende geneuzel rondom inreizen gaat ons straks een hoop gedoe opleveren.
In Scheveningen stierf het vrijdag alweer van de Duitsers. Nou is dat niet zo'n brandhaard, maar mensen bijvoorbeeld uit de VS of Brazilië zouden eigenlijk verplicht 2 weken in isolatie moeten blijven. Dat is vooralsnog een dringend advies, lijkt me vrij beperkt?quote:Op zondag 14 juni 2020 20:27 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Inderdaad, maar we kunnen ook komende weken handjevol buitenlanders verwachten die op vakantie in Nederland zullen gaan.
Dat hangt volledig af van de hoeveelheid besmettingen.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
https://www.skipr.nl/nieu(...)schommelt-rond-de-1/
Klopt het is stabiel omdat de R0 rond de 1 schommelt, echter als deze maar een fractie hoger is voor iets langere tijd, dan ben is NL weer de sjaak.
En terugreizende Nederlandse vakantiegangers.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:27 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Inderdaad, maar we kunnen ook komende weken handjevol buitenlanders verwachten die op vakantie in Nederland zullen gaan.
Ach, toen de pleuris hier in maart al was uitgebroken kwamen er nog vrolijk vluchten binnen uit Teheran...quote:Op zondag 14 juni 2020 20:30 schreef Elan het volgende:
[..]
In Scheveningen stierf het vrijdag alweer van de Duitsers. Nou is dat niet zo'n brandhaard, maar mensen bijvoorbeeld uit de VS of Brazilië zouden eigenlijk verplicht 2 weken in isolatie moeten blijven. Dat is vooralsnog een dringend advies, lijkt me vrij beperkt?
Ja maar dat was maart met de wijsheid van toen.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ach, toen de pleuris hier in maart al was uitgebroken kwamen er nog vrolijk vluchten binnen uit Teheran...
De wijsheid van toen was dat Iran als een van de eerste landen flinke brandhaarden had. Is niet echt op gereageerd qua vluchten blokken.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja maar dat was maart met de wijsheid van toen.
Inmiddels zijn we ruim drie maanden verder en hebben we hier de zaken prima op orde.
Dan moet je wel paal en perk stellen aan instromende reizigers van landen die dat niet hebben. Anders ben je zo weer terug bij af.
Er zijn fouten gemaakt.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De wijsheid van toen was dat Iran als een van de eerste landen flinke brandhaarden had. Is niet echt op gereageerd qua vluchten blokken.
Klopt.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De wijsheid van toen was dat Iran als een van de eerste landen flinke brandhaarden had. Is niet echt op gereageerd qua vluchten blokken.
Het schijnt wel erger te worden met het virus.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt.
Maar dat hele virus is volledig onderschat.
Dus dat is niet zo boeiend wat toen was.
Door ons allemaal, politiek, media en etc, bedoel je?quote:Op zondag 14 juni 2020 20:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er zijn heel veel fouten gemaakt, en dit was niet eens de grootste.
Door de beleidsbepalers vooral. De grootste is dat ze in de zorg en rond risicogroepen veel en veel te lang zonder de juiste materialen hebben moeten doorwerken.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:42 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Door ons allemaal, politiek, media en etc, bedoel je?
Hoe kom je hier nou in godsnaam weer bij?quote:Op zondag 14 juni 2020 20:39 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Het schijnt wel erger te worden met het virus.
Ah ja, ook vooral door managers die actief zijn bij de stichtingen waar woonvormen onder vallen... Dat is overal zo, want managers hebben vaak geen oog voor menselijke aspecten van bewoners en het personeel. Die zijn altijd op geld uit om hoe meer te verdienen valt en hun reputatie hoog te houden.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Door de beleidsbepalers vooral. De grootste is dat ze in de zorg en rond risicogroepen veel en veel te lang zonder de juiste materialen hebben moeten doorwerken.
Nou kijk maar naar Mexico, Amerika, Rusland, Brazilië en andere landen die nog zwaar gebukt zijn onder het coronavirus.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:51 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Hoe kom je hier nou in godsnaam weer bij?
Het is ook wel een utopie om te verwachten dat alles foutloos gaat in een situatie die niemand kent.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Door de beleidsbepalers vooral. De grootste is dat ze in de zorg en rond risicogroepen veel en veel te lang zonder de juiste materialen hebben moeten doorwerken.
Ja die wel ja. Maar in Europa en Azie is het virus grotendeels onder controle. Dus het is niet 'erger' aan het worden. Het is juist aan het stabiliseren. Amerika en Rusland liepen sowieso al een paar weken achter op Italie, Frankrijk, etc.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:53 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nou kijk maar naar Mexico, Amerika, Rusland, Brazilië en andere landen die nog zwaar gebukt zijn onder het coronavirus.
Dat is wel te hopen ja. maar in Amerika is nog een grote chaos aan het worden met corona en het protest tegen racisme zolang Trump aan de macht is.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:54 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ja die wel ja. Maar in Europa en Azie is het virus grotendeels onder controle. Dus het is niet 'erger' aan het worden. Het is juist aan het stabiliseren. Amerika en Rusland liepen sowieso al een paar weken achter op Italie, Frankrijk, etc.
Over een maand is het in die landen ook wel onder controle.
Tja, jammer voor Amerika dan. Mij heb je er niet echt mee.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:56 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat is wel te hopen ja. maar in Amerika is nog een grote chaos aan het worden met corona en het protest tegen racisme zolang Trump aan de macht is.
quote:Op zondag 14 juni 2020 21:02 schreef Ven1972 het volgende:
Zorgen om naleving coronamaatregelen in de horeca: meerdere zaken gesloten
De veiligheidsregio’s maken zich zorgen over de naleving van de coronamaatregelen in de horeca. Dat zegt burgemeester Hubert Bruls van Nijmegen, tevens voorzitter van het landelijke Veiligheidsberaad vanavond.
Op meerdere plaatsen zijn dit weekend boetes uitgedeeld en op een enkele plaats zijn etablissementen gesloten. ,,Binnen in de horecagelegenheden vinden mensen het steeds moeilijker om onderling 1,5 meter afstand te bewaren en de verplichting om te zitten en niet te staan of rond te lopen, na te komen’’, stelt Bruls.
‘Op vrijdag- en zaterdagavond was het met name in de uitgaansgebieden van een aantal steden te vol en werd de onderlinge afstand van 1,5 meter zeker niet gehaald’, staat in verklaring.
Bruls: ‘Met de vakantieperiode in aantocht willen we graag iedereen de gelegenheid geven om op een terrasje te zitten of een hapje te gaan eten. Maar dat moet wel op een veilige manier gebeuren en daar zijn we met zijn allen verantwoordelijk voor. Zolang we nog niet van het coronavirus af zijn, is het essentieel dat we ons allemaal aan de coronamaatregelen blijven houden: vermijd drukte en houd 1,5 meter afstand.’
Link: https://www.ad.nl/binnenl(...)n-gesloten~a8b19d9d/
quote:Een café in Maastricht moet twee weken dicht omdat bezoekers op het terras geen anderhalve meter afstand hielden. Café 't Pötterke is het eerste horecabedrijf in Zuid-Limburg dat verplicht moest sluiten om deze reden, laat de veiligheidsregio weten.
Een woordvoerder van de gemeente zegt tegen 1Limburg dat de eigenaren afgelopen week meerdere malen door de handhaving zijn gewezen op de regels. Ze zouden zich er keer op keer niet aan hebben gehouden.
Terecht zeker, Ze kiezen meestal voor geld in plaats van mensenlevens, zowel dat ze proberen meer klanten te trekken dan toegestane 30 man binnenhuis en 1,5 meter op het terras/quote:
Het is meten met 2 maten. Kijk eens naar demonstraties, parken en in de stad.quote:
Dan kan je ook wel wat bouwmarkten, IKEA’s, etc gaan sluiten.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:16 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Terecht zeker, Ze kiezen meestal voor geld in plaats van mensenlevens, zowel dat ze proberen meer klanten te trekken dan toegestane 30 man binnenhuis en 1,5 meter op het terras/
IKEA's en bouwmarkten kunnen met gerust open blijven.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dan kan je ook wel wat bouwmarkten, IKEA’s, etc gaan sluiten.
Maar nee, die vallen we niet lastig.
Daar houden ook veel gasten geen anderhalve meter aan.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:22 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
IKEA's en bouwmarkten kunnen met gerust open blijven.
Klopt, maar daar komt de politie of ene BOA meer voorschijn om die mensen te beboeten.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Daar houden ook veel gasten geen anderhalve meter aan.
Het is gewoon wederom meten met twee maten, in dit geval ten koste van de horeca ondernemers.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:25 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Klopt, maar daar komt de politie of ene BOA meer voorschijn om die mensen te beboeten.
Er zijn volgens mij ook al weer de nodige horeca die de tent weer hebben gesloten, omdat het gewoon geen zin heeft op deze manier.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het is gewoon wederom meten met twee maten, in dit geval ten koste van de horeca ondernemers.
Zullen we de politiek hier buiten laten?quote:Op zondag 14 juni 2020 20:56 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat is wel te hopen ja. maar in Amerika is nog een grote chaos aan het worden met corona en het protest tegen racisme zolang Trump aan de macht is.
Is goed, maar daar hebben we niet meer over.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zullen we de politiek hier buiten laten?
Echt niet. Ze willen geen boete van 4000 euro riskeren en houden er juist heel goed rekening mee.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:16 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Terecht zeker, Ze kiezen meestal voor geld in plaats van mensenlevens, zowel dat ze proberen meer klanten te trekken dan toegestane 30 man binnenhuis en 1,5 meter op het terras/
Dat ook, gelukkig zijn er wel verstandige mensen die dat wel doen zoals ze geen risico willen lopen met een boete van 4000 euro.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Echt niet. Ze willen geen boete van 4000 euro riskeren en houden er juist heel goed rekening mee.
Dan is de pakkans niet hoog genoeg en de boetes zeker niet. Als je ze vertienvoudigd handhaafd de horeca de regels en klanten houden zich eraan.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:02 schreef Ven1972 het volgende:
Zorgen om naleving coronamaatregelen in de horeca: meerdere zaken gesloten
De veiligheidsregio’s maken zich zorgen over de naleving van de coronamaatregelen in de horeca. Dat zegt burgemeester Hubert Bruls van Nijmegen, tevens voorzitter van het landelijke Veiligheidsberaad vanavond.
Op meerdere plaatsen zijn dit weekend boetes uitgedeeld en op een enkele plaats zijn etablissementen gesloten. ,,Binnen in de horecagelegenheden vinden mensen het steeds moeilijker om onderling 1,5 meter afstand te bewaren en de verplichting om te zitten en niet te staan of rond te lopen, na te komen’’, stelt Bruls.
‘Op vrijdag- en zaterdagavond was het met name in de uitgaansgebieden van een aantal steden te vol en werd de onderlinge afstand van 1,5 meter zeker niet gehaald’, staat in verklaring.
Bruls: ‘Met de vakantieperiode in aantocht willen we graag iedereen de gelegenheid geven om op een terrasje te zitten of een hapje te gaan eten. Maar dat moet wel op een veilige manier gebeuren en daar zijn we met zijn allen verantwoordelijk voor. Zolang we nog niet van het coronavirus af zijn, is het essentieel dat we ons allemaal aan de coronamaatregelen blijven houden: vermijd drukte en houd 1,5 meter afstand.’
Link: https://www.ad.nl/binnenl(...)n-gesloten~a8b19d9d/
Correct, maar in elke stad is andere dan andere stad.. Kijk in Arnhem of Groningen is er een groot Horecaplein waar men ook grote terrassen aanwezig zijn van alle cafés bij elkaar. Die afstand kun je moeilijk zien met een blote oog of wel 1,5 meter afstand is van elkaar. Maar die maatregelen zorgen voor sommige cafés of restaurants veel verwarring.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:37 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dan is de pakkans niet hoog genoeg en de boetes zeker niet. Als je ze vertienvoudigd handhaafd de horeca de regels en klanten houden zich eraan.
Gelijk 10 jaar cel, komen ze ook niet op straat terecht als ze straks failliet gaan.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:37 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dan is de pakkans niet hoog genoeg en de boetes zeker niet. Als je ze vertienvoudigd handhaafd de horeca de regels en klanten houden zich eraan.
nee daar zorgden de klanten al voor, niet even het kunnen opbrengen om voor de uitbater de 1.5m afstand te bewaren.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:59 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Gelijk 10 jaar cel, komen ze ook niet op straat terecht als ze straks failliet gaan.
Ja.quote:Op zondag 14 juni 2020 22:11 schreef Predator40 het volgende:
kan die misleidende TT worden aangepast ?
Complete onzin dat we op vrijwel 0 besmettingen staan.
Je bereikt eerder dat de kroegen dicht gaan, en dt wil je niet. Gedrag van je klanten bijsturen kan maar beperkt. Zeker als er wat drank in de man zit.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:37 schreef vipergts het volgende:
[..]
Willen geenquote:Op zondag 14 juni 2020 22:20 schreef Ven1972 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)aatregelen~ac96c859/
Mensen kunnen echt geen 1,5 meter afstand houden van elkaar bij Efteling.
Toch wel +200 per dag. Met meer dan 17 miljoen inwoners. Procentueel zit je dan wel in de 0 rangequote:Op zondag 14 juni 2020 22:11 schreef Predator40 het volgende:
kan die misleidende TT worden aangepast ?
Complete onzin dat we op vrijwel 0 besmettingen staan.
quote:Op zondag 14 juni 2020 21:32 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat ook, gelukkig zijn er wel verstandige mensen die dat wel doen zoals ze geen risico willen lopen met een boete van 4000 euro.
Ik snap de horeca ook wel. Zo hard je best doen om mensen onder controle te houden en om politie agent te spelen in je eigen tent, om vervolgens te zien dat er talloze protesten worden georganiseerd met die in Amsterdam als hoogtepunt. Waar niet word ingegrepen. En zelfs dan stijgen de cijfers niet. Al die drukke feestdagen hebben ook geen piek veroorzaakt (wat oa jij elke week bleef roepen...). Wat er al gezegd is: bij de IKEA, ed grijpen ze ook niet in. Op zoveel plekken word die 1,5 meter amper meer nageleefd. Máár van de horeca word wel verwacht dat ze enorm strikt zijn en dat ze daar wél handhaven. Ik zou me best belazerd voelen als ondernemer. Zo hard je best doen (99% van de gevallen - al is het makkelijk om je te focussen op de uitzondering) om dan te zien dat de politie niet eens ingrijpt (met toestemming politiek) op veel drukkere plekken. En dan durf jij te roepen dat die horeca ondernemers die boetes verdienen. Lachwekkend.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:16 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik woon in een dorp. Het is hier al drama in het centrum. De eerste dag had ik het idee dat spontaan de dorpsfeesten waren uitgebroken.quote:Op zondag 14 juni 2020 22:29 schreef zalkc het volgende:
was gisteren 10 minuten in centrum Venlo, stad was afgeladen met Duitsers en de 1,5m was kansloos, er waren te veel varkens die stronteigenwijs zijn. Ook werd me duidelijk dat een mondkapje schijnveiligheid is, als ik zie hoe het gebruikt en misbruikt word.
Ben maar na 5 minuten omgedraaid en weggegaan.
Hier (Veluwe) zie je letterlijk 0 mensen op straat of in een winkel met mondkapjes.quote:Op zondag 14 juni 2020 22:29 schreef zalkc het volgende:
was gisteren 10 minuten in centrum Venlo, stad was afgeladen met Duitsers en de 1,5m was kansloos, er waren te veel varkens die stronteigenwijs zijn. Ook werd me duidelijk dat een mondkapje schijnveiligheid is, als ik zie hoe het gebruikt en misbruikt word.
Ben maar na 5 minuten omgedraaid en weggegaan.
In Venlo waren het vooral de Duitsers die een lang weekend (Corpus Christi) hadden, die gaan ook allemaal minder afstand houden met zo'n ding op. En als je ziet hoe ze gedragen en op- en afgezet worden helpt het eerder tegen je als voor je.quote:Op zondag 14 juni 2020 22:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hier (Veluwe) zie je letterlijk 0 mensen op straat of in een winkel met mondkapjes.
Dat is precies het nadeel van die dingen.. Zodra mensen zich er onvoorzichtiger door gaan gedragen werken ze averechts.quote:Op zondag 14 juni 2020 22:38 schreef zalkc het volgende:
[..]
In Venlo waren het vooral de Duitsers die een lang weekend (Corpus Christi) hadden, die gaan ook allemaal minder afstand houden met zo'n ding op. En als je ziet hoe ze gedragen en op- en afgezet worden helpt het eerder tegen je als voor je.
Zelf kom ik uit Nunspeet en zie er sporadisch 1 op straat, maar als dat er 1 per week is dan heb ik het wel gehad.
Een keer wat anders dan de eeuwige schapen of sheeple?quote:Op maandag 15 juni 2020 07:32 schreef Messina het volgende:
Waarom noemen we mensen ineens varkentjes?
Maar die vergelijking (kudde) snap ik nog. Varkentjes niet. Zijn het allemaal dikke mensen?quote:Op maandag 15 juni 2020 07:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Een keer wat anders dan de eeuwige schapen of sheeple?
Dat soort classificaties worden vooral gebruikt door mensen die inhoudelijk tekort schieten.quote:Op maandag 15 juni 2020 07:32 schreef Messina het volgende:
Waarom noemen we mensen ineens varkentjes?
Het is sowieso bizar dat er van hun verwacht word dat ze in hun eigen tent politie agent gaan spelen, terwijl al die ondernemers vervolgens in de media zien en horen dat de èchte politie niet eens ingrijpt bij onwijs drukke protesten. Die handhaving is heel selectief allemaal. Zoveel plekken waar die 1,5 meter door steeds meer mensen genegeerd word (supermarkten, op straat, IKEA, etc), maar het is telkens de horeca die in de schijnwerpers staan.quote:Op maandag 15 juni 2020 07:40 schreef Cue_ het volgende:
Snap wel dat als je als horeca baas moet gaan managen, je helemaal ziek wordt van het politieagentje spelen.
Mbt dat laatste zal er idd uitgekeken moeten worden.Alleen de vraag is waarom zou men dat willen, wat is het voordeel ervan.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is sowieso bizar dat er van hun verwacht word dat ze in hun eigen tent politie agent gaan spelen, terwijl al die ondernemers vervolgens in de media zien en horen dat de èchte politie niet eens ingrijpt bij onwijs drukke protesten. Die handhaving is heel selectief allemaal. Zoveel plekken waar die 1,5 meter door steeds meer mensen genegeerd word (supermarkten, op straat, IKEA, etc), maar het is telkens de horeca die in de schijnwerpers staan.
Vind die nadruk op de 1,5 meter (buiten vooral) sowieso onnodig. Oorspronkelijk was die 1,5 meter bedoeld als een middel. Cijfers zijn onwijs laag, hele drukke weekenden en protesten hebben niet voor stijgingen gezorgd. Inmiddels bewezen dat die 1,5 meter buiten amper helpt. Toch blijft de overheid pushen. Alsof de 1,5 meter samenleving opeens het doel is, met bijbehorende wetten en controles.
zal ook wel per stad verschillen, afgelopen vrijdag een terrasje gepakt en dat was allemaal vrij relaxed, geen formulieren, geen reservering, er is wel gevraagd of ik ziek was maar verder eigenlijk niks, het enige verschil is dat je een tafel toegewezen krijgt, had ook niet de indruk dat er 1,5m tussen zat al was het wel wat ruimer dan pre-coronaquote:Op maandag 15 juni 2020 10:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is sowieso bizar dat er van hun verwacht word dat ze in hun eigen tent politie agent gaan spelen, terwijl al die ondernemers vervolgens in de media zien en horen dat de èchte politie niet eens ingrijpt bij onwijs drukke protesten. Die handhaving is heel selectief allemaal. Zoveel plekken waar die 1,5 meter door steeds meer mensen genegeerd word (supermarkten, op straat, IKEA, etc), maar het is telkens de horeca die in de schijnwerpers staan.
Vind die nadruk op de 1,5 meter (buiten vooral) sowieso onnodig. Oorspronkelijk was die 1,5 meter bedoeld als een middel. Cijfers zijn onwijs laag, hele drukke weekenden en protesten hebben niet voor stijgingen gezorgd. Inmiddels bewezen dat die 1,5 meter buiten amper helpt. Toch blijft de overheid pushen. Alsof de 1,5 meter samenleving opeens het doel is, met bijbehorende wetten en controles.
Bij gebrek aan medicatie en vaccin is social distancing het belangrijkste instrument dat we hebben om het virus in te dammen. De experts van het RIVM, de WHO, buitenlandse RIVM's en het kabinet benoemen dat niet voor niets bij herhaling. Of, zoals de voorzitter van de veiligheidsregio's het gisteren benoemde, de anderhalvemetersamenleving is de backbone van onze crisisbestrijding.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Paar dagen geleden kwam er naar buiten dat het reproductie getal (hoeveel mensen steken weer andere mensen aan) aan het stijgen was, maar dat is nergens in de cijfers terug te zien. Volgens mij las ik later ook dat ze dat fout hadden berekend. IC heeft wel twee dagen op rij een stijging (van 4 op zaterdag en 2 op zondag), maar we werd bij gezegd dat de opnames nog steeds erg laag zijn; dat er geen reden tot zorg is.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Mbt dat laatste zal er idd uitgekeken moeten worden.Alleen de vraag is waarom zou men dat willen, wat is het voordeel ervan.
Ik las laatste paar keer (vluchtig in van die push notifications) dat er weer lichte stijgingen te zien zijn in de cijfers? Heb het niet gelezen, maar lijkt me ook snel stemmingsmakerij / als er 1 iemand bij komt is het natuurlijk ook al gelijk een stijging. En al zijn het er iets meer, dan zegt dat ook niets. Maar kan wel gebruikt worden om iedereen gelijk weer bang te maken.
Is er trouwens dinsdag weer een persco of iets?
Hier in Delft inderdaad ook op die manier.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
zal ook wel per stad verschillen, afgelopen vrijdag een terrasje gepakt en dat was allemaal vrij relaxed, geen formulieren, geen reservering, er is wel gevraagd of ik ziek was maar verder eigenlijk niks, het enige verschil is dat je een tafel toegewezen krijgt, had ook niet de indruk dat er 1,5m tussen zat al was het wel wat ruimer dan pre-corona
Nu kan dat makkelijk ja, maar als het kouder weer wordt niet meer..quote:Op zondag 14 juni 2020 19:00 schreef 1Noek1 het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel onder controle en wanneer er voldoende testcapaciteit is en men cancelt grote events dan is er controle.
Buiten sporten, buiten eten, buiten protesteren leidt niet tot meer opnames. Ook de scholen hebben nauwelijks impact maar blijf vooral schreeuwen dat de 2e golf komt alsof er een tsunami om de hoek ligt te loeren.
Oh ja, dat was jij die schreef dat het virus aan het uitrusten was om weer op kracht te komen.
I.just.can’t.
Binnensteden met wachtrijen voor winkels omdat er maar bepaald aantal mensen binnen mogen.quote:Op zondag 14 juni 2020 22:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik woon in een dorp. Het is hier al drama in het centrum. De eerste dag had ik het idee dat spontaan de dorpsfeesten waren uitgebroken.
In de steden zal het wel helemaal onhoudbaar zijn ja.
Is al vanaf het begin gezeik tussen angsthazen en Jensen anti 5G fans.quote:Op zondag 14 juni 2020 19:57 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik ben wel klaar met dit topic. Aan het begin kon je hier nog wel eens een leuke inhoudelijke discussie voeren. Inmiddels is dit gekaapt door angsthazen die met smacht thuis zitten te wachten op die volgende golf (en 'ik zei het toch' kunnen roepen hier) en mensen die alle realiteit voorbij zijn en hier tot in den treure hun 'stream of consciousness' en repetitieve dogma's komen droppen
Gewoon wat warmtelampen tegen de kou, muren tegen de wind, en een dak tegen de regen. Opgelostquote:Op maandag 15 juni 2020 10:49 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nu kan dat makkelijk ja, maar als het kouder weer wordt niet meer..
Dit is eigenlijk al de hele tijd zo. Als je naar de cijfers van Stichting NICE kijkt is het aantal IC opname's al een maand stabiel. Ik meen één uitschieter waarop het er 7 waren.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
IC heeft wel twee dagen op rij een stijging (van 4 op zaterdag en 2 op zondag), maar we werd bij gezegd dat de opnames nog steeds erg laag zijn; dat er geen reden tot zorg is.
welke landen zijn dat dan?quote:Op maandag 15 juni 2020 11:19 schreef Nia het volgende:
Er zijn landen waar 71 nieuwe gevallen helaas een reden is om iedereen weer op te sluiten en daardoor onbedoeld nog meer sociaaleconomische schade aan te richten
Ik zou pleiten voor maatwerk om lokale uitbraakjes op te sporen/aan te pakken als de cijfers echt laag worden en blijven.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:19 schreef Nia het volgende:
Er zijn landen waar 71 nieuwe gevallen helaas een reden is om iedereen weer op te sluiten en daardoor onbedoeld nog meer sociaaleconomische schade aan te richten
In Nieuw-Zeeland is men op 25 maart in volledige lockdown gegaan met op dat moment 205 active cases op de worldometers ranglijst. Op 29 maart overleed daar de eerste patiënte van in de 70 mede aan de gevolgen van COVID-19.quote:
Op sommige vlakken zijn we echt aan het doorslaan inderdaad.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:32 schreef Messina het volgende:
De grootste sociale woningbouw in Friesland biedt nog altijd geen huizen aan ivm corona. Overdrijven is ook een vak...
gewoon een reden om maar niks te doenquote:Op maandag 15 juni 2020 11:32 schreef Messina het volgende:
De grootste sociale woningbouw in Friesland biedt nog altijd geen huizen aan ivm corona. Overdrijven is ook een vak...
dat is toch wat anders, jij hebt het over nieuwe gevallen en weer opsluitenquote:Op maandag 15 juni 2020 11:32 schreef Nia het volgende:
[..]
In Nieuw-Zeeland is men op 25 maart in volledige lockdown gegaan met op dat moment 205 active cases op de worldometers ranglijst. Op 29 maart overleed daar de eerste patiënte van in de 70 mede aan de gevolgen van COVID-19.
maar dat is toch ook lokaalquote:Op maandag 15 juni 2020 11:38 schreef Nia het volgende:
In Peking, een agglomeratie met ruim 21 miljoen inwoners, zijn tien nieuwe woonwijken in quarantaine geplaatst na die recente uitbraak met 36 nieuwe gevallen
In een totalitaire staat kan dit inderdaad.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:38 schreef Nia het volgende:
In Peking, een agglomeratie met ruim 21 miljoen inwoners, zijn tien nieuwe woonwijken in quarantaine geplaatst na die recente uitbraak met 36 nieuwe gevallen
Oke.. en nu?quote:Op maandag 15 juni 2020 11:38 schreef Nia het volgende:
36quote:Op maandag 15 juni 2020 11:38 schreef Nia het volgende:
Die gedachte heb ik ook al eens gehad jaquote:Op maandag 15 juni 2020 11:55 schreef DonDruiper het volgende:
Ik heb ook het idee dat er als het ware doden worden 'opgespaard' om toch iedere dag doden te melden om aan te geven dat het echt nog niet klaar is.
Op het moment dat er géén doden meer worden gemeld, is het hek helemaal van de dam.
I know, BNW is even verderop.
Ik denk dat mensen zich vooral moeten beseffen hoe rommelig dataverzameling is. Er is geen alwetende god die 2 minuten na een sterfgeval even een belletje naar het RIVM doet ofzo. Je blijft afhankelijk van mensen en organisaties en zo af en toe schiet het doorgeven van een sterfgeval aan het RIVM er natuurlijk wel eens bij in waardoor je situaties krijgt als dat een sterfgeval pas 3 weken later in de statistieken wordt opgenomen.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:55 schreef DonDruiper het volgende:
Ik heb ook het idee dat er als het ware doden worden 'opgespaard' om toch iedere dag doden te melden om aan te geven dat het echt nog niet klaar is.
Op het moment dat er géén doden meer worden gemeld, is het hek helemaal van de dam.
I know, BNW is even verderop.
True.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen zich vooral moeten beseffen hoe rommelig dataverzameling is. Er is geen alwetende god die 2 minuten na een sterfgeval even een belletje naar het RIVM doet ofzo. Je blijft afhankelijk van mensen en organisaties en zo af en toe schiet het doorgeven van een sterfgeval aan het RIVM er natuurlijk wel eens bij in waardoor je situaties krijgt als dat een sterfgeval pas 3 weken later in de statistieken wordt opgenomen.
Van een visplankie op een markt.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:55 schreef TheVoice4ever het volgende:
informatie van China, ik weet niet of we dat nog moeten geloven hmm
Zo af en toe.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen zich vooral moeten beseffen hoe rommelig dataverzameling is. Er is geen alwetende god die 2 minuten na een sterfgeval even een belletje naar het RIVM doet ofzo. Je blijft afhankelijk van mensen en organisaties en zo af en toe schiet het doorgeven van een sterfgeval aan het RIVM er natuurlijk wel eens bij in waardoor je situaties krijgt als dat een sterfgeval pas 3 weken later in de statistieken wordt opgenomen.
Ik heb zo geen data over de aantallen sterfgevallen dat pas 3 weken of nog later gerapporteerd wordt, maar ik zag het in die dagelijkse RIVM cijfers nooit heel veel voorbij komen. Natuurlijk wel veel gevallen dat pas een paar dagen later in de statistieken verscheen, maar dat lijkt me vrij normaal.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:12 schreef 1Noek1 het volgende:
[..]
Zo af en toe.![]()
Er is ook geen alwetende God voor nodig, me dunkt.
Oh! Niet op een dinsdag?quote:Op maandag 15 juni 2020 12:13 schreef HulkHeld het volgende:
Vandaag een persco van Rutte, hoe laat staat deze gepland? 19:00?
Al gelekt wat er vandaag dan weer wordt versoepeld?
Niks, zal vast weer een toespraakje zijn met teksten als houd vol, het virus is nog onder ons, we moeten voorzichtig zijnquote:Op maandag 15 juni 2020 12:13 schreef HulkHeld het volgende:
vliegen is veilig maar op het terras schijnt het nog gevaarlijk te zijnquote:Op maandag 15 juni 2020 12:13 schreef HulkHeld het volgende:
Reizen naar de meeste Europese landen en een ruimere bezoekregeling in virusvrije verpleeghuizen.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:13 schreef HulkHeld het volgende:
Ik zat er gisteren, niets van gemerkt.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
vliegen is veilig maar op het terras schijnt het nog gevaarlijk te zijn
quote:Op maandag 15 juni 2020 12:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zat er gisteren, niets van gemerkt.
Dit wou ik ook net vragen!quote:Op maandag 15 juni 2020 12:18 schreef Cue_ het volgende:
Zie het niet in de tvgids staan van de kpn app
Waar haalt men altijd die info vandaan
Eigenlijk moet je daar eens een paar goede kritische journalisten neerzetten, die de vloer wel aanvegen met dit beleid met 2 maten, i.p.v. die marionetten wat van tevoren ingestudeerd is.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
vliegen is veilig maar op het terras schijnt het nog gevaarlijk te zijn
HOU VOL!quote:Op maandag 15 juni 2020 12:13 schreef HulkHeld het volgende:
Waar hoorde je dat dan?quote:Op maandag 15 juni 2020 12:20 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik hoorde de 15e juni, kan het ook missen hebben hoor.
staat niks in de tvgids.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:20 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik hoorde de 15e juni, kan het ook missen hebben hoor.
Idd. Triest aan het wordenquote:Op maandag 15 juni 2020 12:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Niks, zal vast weer een toespraakje zijn met teksten als houd vol, het virus is nog onder ons, we moeten voorzichtig zijn
We moeten wennen aan het nieuwe normaal!!!quote:Op maandag 15 juni 2020 12:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Niks, zal vast weer een toespraakje zijn met teksten als houd vol, het virus is nog onder ons, we moeten voorzichtig zijn
Dat is je goedrecht, het wordt alleen een ander verhaal als je jouw principes oplegt aan iedereen die gewoon normaal wilt kunnen doen.quote:Op zondag 14 juni 2020 15:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Je hebt volkomen gelijk, ik ben een angsthaas. Als dat tenminste is wat je met deze losse flodder wilde zeggen, want in feite is het natuurlijk een dooddoenerige one-liner. Maar "liever laf en levend" en hoe meer ik over dit virusje met zijn achterbakse trucjes lees, ik meer ik denk dat ik het liever niet wil hebben.
En ik denk ook -alle optimisme van intelligente mensen zoals jij ten spijt- dat we nog niet klaar zijn met dit virus. Ik ga niet achter een dichtgelaste deur zitten, maar ik hou me aan de regels, blijf op afstand en was vaker mijn handen. En ik draag een mondkapje in de trein en als ik straks, als het weer mag, in Luxemburg moet tanken. (Ik ga zo snel het kan naar mijn huis in Frankrijk, om daar orde op zaken te stellen(water afsluiten,, luiken dicht), met het idee dat ik er wel eens heel lang niet meer heen kan. Heropende delen van China en Japan gaan weer in lock down, en in Frankrijk hoeft het maar even fout te gaan, en ze gooien de boel weer op slot.)
Ik kan het zo snel niet vinden maar weet iemand tot wanneer je eigenlijk meetelt als 'coronaslachtoffer'? We komen in de situatie dat er mensen 'gewoon' door ouderdom overlijden die weken of maanden terug positief zijn getest. Zijn de symptomen doorslaggevend, of is een recente positieve test voldoende?quote:Op maandag 15 juni 2020 12:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb zo geen data over de aantallen sterfgevallen dat pas 3 weken of nog later gerapporteerd wordt, maar ik zag het in die dagelijkse RIVM cijfers nooit heel veel voorbij komen. Natuurlijk wel veel gevallen dat pas een paar dagen later in de statistieken verscheen, maar dat lijkt me vrij normaal.
Nederland telt alleen bevestigde gevallen, dus positief getest, voor zover ik weet.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:23 schreef belanov het volgende:
[..]
Ik kan het zo snel niet vinden maar weet iemand tot wanneer je eigenlijk meetelt als 'coronaslachtoffer'? We komen in de situatie dat er mensen 'gewoon' door ouderdom overlijden die weken of maanden terug positief zijn getest. Zijn de symptomen doorslaggevend, of is een recente positieve test voldoende?
Maar die kwalificatie vervalt wel weer op een gegeven moment neem ik aan. Anders hebben we (even overdreven gesteld) over 60 jaar nog 'coronaslachtoffers', namelijk de positief geteste twintigers en dertigers van nuquote:Op maandag 15 juni 2020 13:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nederland telt alleen bevestigde gevallen, dus positief getest, voor zover ik weet.
Lijkt mij toch wel dat de doodsoorzaak een directe aanleiding moet hebben van Covid19.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:23 schreef belanov het volgende:
[..]
Ik kan het zo snel niet vinden maar weet iemand tot wanneer je eigenlijk meetelt als 'coronaslachtoffer'? We komen in de situatie dat er mensen 'gewoon' door ouderdom overlijden die weken of maanden terug positief zijn getest. Zijn de symptomen doorslaggevend, of is een recente positieve test voldoende?
Eh ja, het is natuurlijk niet zo dat je wordt geteld als coronadode wanneer je positief getest bent in maart en juni bij een auto-ongeluk om het leven komt. Het gaat wel om een test + directe aanleiding.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:28 schreef belanov het volgende:
[..]
Maar die kwalificatie vervalt wel weer op een gegeven moment neem ik aan. Anders hebben we (even overdreven gesteld) over 60 jaar nog 'coronaslachtoffers', namelijk de positief geteste twintigers en dertigers van nu
Als er hier in Nederland grote horecaterrassen mogen worden gecreëerd op grote pleinen met tafels op 1,5 meter afstand, dan moeten er toch ook mogelijkheden zijn om publiek gespreid te laten plaatsnemen op tribunes van Nederlandse voetbalstadions?quote:Op maandag 15 juni 2020 13:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-voetbal-met-publiek
@:Elan
Voorlopig niet. Daar zijn zowel Rutte, de Jonge en Grapperhaus tot nu toe heel duidelijk over geweest. Bruls gisteren ook trouwens.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:43 schreef satecl het volgende:
Wanneer gaat Rutten nu die terrassen volledig op gooien. Alle buiten evenementen.
Ja doodsoorzaak bij infectieziekten is vrijwel altijd een te zwakke of juist te sterke doodsoorzaak. De directe doodsoorzaak is vaak dat vitale organen ermee kappen. Geldt natuurlijk ook voor een verkeersongeluk. Je gaat niet dood door het ongeluk, je gaat dood omdat je hersens geen zuurstof meer krijgen of weet ik wat.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lijkt mij toch wel dat de doodsoorzaak een directe aanleiding moet hebben van Covid19.
De oorzaak blijft veelal een zwakke weerstand.
Mietjes. Gelukkig hebben ze er bij ons in de buurt lak aan en zit er gewoon 100/200man door elkaar op het terras. Je mag alleen niet binnen zitten.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:44 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Voorlopig niet. Daar zijn zowel Rutte, de Jonge en Grapperhaus tot nu toe heel duidelijk over geweest. Bruls gisteren ook trouwens.
Ja, helemaal eens.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:42 schreef Nia het volgende:
[..]
Als er hier in Nederland grote horecaterrassen mogen worden gecreëerd op grote pleinen met tafels op 1,5 meter afstand, dan moeten er toch ook mogelijkheden zijn om publiek gespreid te laten plaatsnemen op tribunes van Nederlandse voetbalstadions?
Nee uiteraardquote:Op maandag 15 juni 2020 13:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Eh ja, het is natuurlijk niet zo dat je wordt geteld als coronadode wanneer je positief getest bent in maart en juni bij een auto-ongeluk om het leven komt. Het gaat wel om een test + directe aanleiding.
Tis meer de mate van aanleiding / oorzaak, die je van voldoende mate acht om een direct verband toe te bedelen.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja doodsoorzaak bij infectieziekten is vrijwel altijd een te zwakke of juist te sterke doodsoorzaak. De directe doodsoorzaak is vaak dat vitale organen ermee kappen. Geldt natuurlijk ook voor een verkeersongeluk. Je gaat niet dood door het ongeluk, je gaat dood omdat je hersens geen zuurstof meer krijgen of weet ik wat.
Dit dus. Laf beleid.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:48 schreef Nia het volgende:
Daar waar andere landen eerder denken in oplossingen, lijkt Nederland vooral te blijven hangen in belemmeringen.
Enggggquote:
Ik voorspel 500 nieuwe besmettingen en 1000 ziekenhuisopnamen.quote:
het begint steeds meer op willekeur te lijken en dat is toch wel kwalijkquote:Op maandag 15 juni 2020 13:43 schreef satecl het volgende:
Wanneer gaat Rutten nu die terrassen volledig op gooien. Alle buiten evenementen. We weten toch allemaal dat die demonstratie op de Dam helemaal geen problemen zou opleveren? Laf beleid van VVD.
Het verhaal van Rutte is telkens dat het dan te druk wordt in de omgeving (bijv. het OV en 'de steegjes waar we tegen elkaar opbotsen'), dat zal hij vast nog wel even volhouden. Daarom was het ook verboden te tennissen.quote:
Met Tennis likken mensen altijd aan de ballen voordat ze de bal opwerpen dus dat moet nog wel even verboden blijven hoor.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:51 schreef belanov het volgende:
[..]
Het verhaal van Rutte is telkens dat het dan te druk wordt in de omgeving (bijv. het OV en 'de steegjes waar we tegen elkaar opbotsen'), dat zal hij vast nog wel even volhouden. Daarom was het ook verboden te tennissen.
quote:Vandaag zijn er 165 nieuwe personen gemeld die positief getest zijn op COVID-19. Er zijn 3 patiënten gemeld die vanwege COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen (geweest). Er zijn 6 personen als overleden gemeld. Deze patiënten zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur positief getest, in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van afgelopen dagen vaak nog aangevuld.
Niet te filmen die redenatie trouwens, mijn godquote:Op maandag 15 juni 2020 13:51 schreef belanov het volgende:
[..]
Het verhaal van Rutte is telkens dat het dan te druk wordt in de omgeving (bijv. het OV en 'de steegjes waar we tegen elkaar opbotsen'), dat zal hij vast nog wel even volhouden. Daarom was het ook verboden te tennissen.
"Je had toch al kwaaltjes" is niet direct een reden om iemand niet te tellen nee.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:48 schreef belanov het volgende:
[..]
Nee uiteraardmaar ik zat meer aan ouderen te denken en tot wanneer je dan kan zeggen dat de corona wel of niet 'het laatste zetje' was
Wat is dat toch met die terrassen? Voor achterlijk veel geld op een ongemakkelijke plek zitten, koop gewoon zelf wat drank en ga me vrienden op een fijne plek zitten.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:43 schreef satecl het volgende:
Wanneer gaat Rutten nu die terrassen volledig op gooien. Alle buiten evenementen. We weten toch allemaal dat die demonstratie op de Dam helemaal geen problemen zou opleveren? Laf beleid van VVD.
Als je binnen 3 maanden ondersterfte noteert, heeft dat wss als aanleiding dat mensen overleden zijn door Corona die binnen 3 maanden zouden sterven zonder corona.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
"Je had toch al kwaaltjes" is niet direct een reden om iemand niet te tellen nee.
wat jij doet moet jij weten, het gaat erom dat het kan, als er geen medische redenen meer zijn is het onzin het te verbiedenquote:Op maandag 15 juni 2020 13:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat is dat toch met die terrassen? Voor achterlijk veel geld op een ongemakkelijke plek zitten, koop gewoon zelf wat drank en ga me vrienden op een fijne plek zitten.
Klopt, maar dat is een andere vraag dan de vraag of iemand overleden is door corona. Dat zou je kunnen meten met het verlies in QALYs.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je binnen 3 maanden ondersterfte noteert, heeft dat wss als aanleiding dat mensen overleden zijn door Corona die binnen 3 maanden zouden sterven zonder corona.
Echt iets nederlands blijkbaar. In maar heel weinig landen bestaat dat maar in NL is het blijkbaar het ultieme vrijheidsgevoel..quote:Op maandag 15 juni 2020 13:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat is dat toch met die terrassen? Voor achterlijk veel geld op een ongemakkelijke plek zitten, koop gewoon zelf wat drank en ga me vrienden op een fijne plek zitten.
Ja maar dat is nu juist het punt, niet iedereen heeft vrienden.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is een logische reflex: eigenlijk te laat begonnen zijn met maatregelen en daardoor nu te bang om te versoepelen. Helaas maken two wrongs niet a right.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Niet te filmen die redenatie trouwens, mijn godze zoeken gewoon naar de eventuele moeilijkheden
![]()
in het buitenland heb je geen terrassen?quote:Op maandag 15 juni 2020 14:00 schreef RipCity het volgende:
[..]
Echt iets nederlands blijkbaar. In maar heel weinig landen bestaat dat maar in NL is het blijkbaar het ultieme vrijheidsgevoel..
Kan ook gewoon natuurlijk, ruimte tussen de vakken. Stoeltjes leeg houden etc. Volle stadions aan de andere kant is weer een ander verhaal. Alleen al vanwege de logistiek die het met zich meebrengt. Dan moet eerst die anderhalve meter wet volledig worden opgeheven.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-voetbal-met-publiek
@:Elan
Toeristen betaalden veel geld om in Parijs aan een minuscuul tafeltje te mogen eten: https://www.google.com/ma(...)Q!2e0!7i16384!8i8192quote:Op maandag 15 juni 2020 13:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Alle uitzonderingen die er inmiddels zijn op de basisregel dat je anderhalve meter afstand moet houden maken het inderdaad niet overzichtelijker. Daarmee lok je het gedoe over "zij wel en ik niet" ook wel een beetje over jezelf af.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
het begint steeds meer op willekeur te lijken en dat is toch wel kwalijk
Dat is schrikbarend weinig, ofwel nihil. En als je de consequenties van het beleid meerekent eerder negatief zelfs.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is een andere vraag dan de vraag of iemand overleden is door corona. Dat zou je kunnen meten met het verlies in QALYs.
die.komt.er.niet.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:14 schreef hooibaal het volgende:
In de noodwet verdwijnen trouwens weer een hoop uitzonderingen, dus dat schept weer wat meer duidelijkheid.
Watquote:Op maandag 15 juni 2020 13:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Goed gekwantificeerd wel. Verder is het natuurlijk geen consequentie van het beleid, maar van het virus. Het voornaamste verlies aan leven zal in uitgestelde zorg zitten. Dan kun je zeggen dat we specifiek hadden moeten zeggen dat iedereen met symptomen maar thuis in quarantaine had moeten blijven en óf herstellen óf doodgaan, maar dat is toch ook niet helemaal hoe we onze zorg inrichten.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is schrikbarend weinig, ofwel nihil. En als je de consequenties van het beleid meerekent eerder negatief zelfs.
Die komt er wel, want iedereen wil van de huidige situatie van noodverordeningen af, van de Raad van State tot en met de burgemeesters. Om de Kamer gerust te stellen zullen er nog wel wat punten en komma's veranderd worden en daarna stemt de coalitie samen met de PvdA of de SGP die wet er wel doorheen. Het schept de duidelijkheid en een juridisch kader dat we hard nodig hebben.quote:
Onder plastic op terrasjesquote:Op maandag 15 juni 2020 11:07 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Gewoon wat warmtelampen tegen de kou, muren tegen de wind, en een dak tegen de regen. Opgelost
Op het moment dat die allemaal voorafgaand en achteraf worden getest, lijkt me dit geen probleem.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:23 schreef Za het volgende:
Hoe denkt men hier eigenlijk over de aanstaande influx van toeristen en het weer oppakken van reizen door Nederlanders, qua instroom van Covid besmettingen?
volgens mij hebben we dat helemaal niet zo hard nodigquote:Op maandag 15 juni 2020 14:21 schreef hooibaal het volgende:
Het schept de duidelijkheid en een juridisch kader dat we hard nodig hebben.
Kwantificeren kunnen we redelijk door die 90miljard BBP die we hebben opgeofferend te vergelijken met het aantal geredde levens dat nihil zal zijn n.a.v. het beleid alhier.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Goed gekwantificeerd wel. Verder is het natuurlijk geen consequentie van het beleid, maar van het virus. Het voornaamste verlies aan leven zal in uitgestelde zorg zitten. Dan kun je zeggen dat we specifiek hadden moeten zeggen dat iedereen met symptomen maar thuis in quarantaine had moeten blijven en óf herstellen óf doodgaan, maar dat is toch ook niet helemaal hoe we onze zorg inrichten.
Er wordt niet vooraf en achteraf getest.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:24 schreef HulkHeld het volgende:
Op het moment dat die allemaal voorafgaand en achteraf worden getest, lijkt me dit geen probleem.
Afgezien van dat, evengrote risico op besmetting als willekeurig ander persoon, dus heeft geen effect op het totaal aantal besmettingen in de wereld.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:24 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Op het moment dat die allemaal voorafgaand en achteraf worden getest, lijkt me dit geen probleem.
Kennelijk wel, als iedereen aan het zeiken is over willekeur.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
volgens mij hebben we dat helemaal niet zo hard nodig
Gewoon een degelijke wet opstellen. Die verlenging moet anders. En ingrijpen achter de voordeur er uit. Dan is ie wmb acceptabel.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:21 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Die komt er wel, want iedereen wil van de huidige situatie van noodverordeningen af, van de Raad van State tot en met de burgemeesters. Om de Kamer gerust te stellen zullen er nog wel wat punten en komma's veranderd worden en daarna stemt de coalitie samen met de PvdA of de SGP die wet er wel doorheen. Het schept de duidelijkheid en een juridisch kader dat we hard nodig hebben.
Maar zit die willekeur niet meer in de handhaving en praktische uitvoering?quote:Op maandag 15 juni 2020 14:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Kennelijk wel, als iedereen aan het zeiken is over willekeur.
Graag even een bron van de 90 miljard die volgens jou opgeofferd is en graag dan ook verrekend met de extra groei die er de komende jaren is ten opzichte van het momentum van verlies meegerekend.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kwantificeren kunnen we redelijk door die 90miljard BBP die we hebben opgeofferend te vergelijken met het aantal geredde levens dat nihil zal zijn n.a.v. het beleid alhier.
Consequentie van het virus is niet interessant, daar hebben we alleen invloed op via beleid, dat is dus een keuze waar we invloed op hebben en die dus centraal staat. Beleid is interessant m.b.t. zijn invloed op het virus. Niet andersom.
Nee, maar dat overbelaste IC's is nu echt al 2-3 maanden totaal niet meer een issue.
Jij hebt het over punten en komma's?? Die wet gaat tegen al het menselijke in. Trouwens het zegt misschien wel genoeg dat deze noodverordeningen niet lang meer stand kunnen houden, het is volledig ridicuul als je het vergelijkt met de dagelijkse cijfers die al 2 maanden dalende en laag zijn. Dan hoef je toch niet onnodig te rekken en dit vast te leggen in een wet?quote:Op maandag 15 juni 2020 14:21 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Die komt er wel, want iedereen wil van de huidige situatie van noodverordeningen af, van de Raad van State tot en met de burgemeesters. Om de Kamer gerust te stellen zullen er nog wel wat punten en komma's veranderd worden en daarna stemt de coalitie samen met de PvdA of de SGP die wet er wel doorheen. Het schept de duidelijkheid en een juridisch kader dat we hard nodig hebben.
Eens.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:28 schreef ludovico het volgende:
Afgezien van dat, evengrote risico op besmetting als willekeurig ander persoon, dus heeft geen effect op het totaal aantal besmettingen in de wereld.
Tenzij je land corona vrij is uiteraard of bijna vrij... Dan valt er wat te zeggen voor drastischere isolatie maatregelen.
Maar volgens mij is dat helemaal nergens een doel meer in Europa.
Alleen als je wint, heb je vrienden.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:01 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ja maar dat is nu juist het punt, niet iedereen heeft vrienden.
Touche!
Als je regels voorziet van uitzonderingen die door handhavers of ondernemers niet te controleren zijn, dan krijg je vanzelf problemen met de praktische uitvoering.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar zit die willekeur niet meer in de handhaving en praktische uitvoering?
In Nederland is er voor alles een regel met twaalf subparagrafen. Dan krijg je dus inderdaad dat mensen massaal op de incubator het vliegtuig springen omdat de meneer op tv zei dat het mocht terwijl een terrasje in eigen land toch wel erg spannend is.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:33 schreef Za het volgende:
[..]
Eens.
Punt is wel, wanneer er dagelijks 200.000 mensen via Schiphol in en uit vliegen, ook van/naar risico landen, dat van enige controle geen sprake meer kan zijn.
Intussen mag men in NL niet naast elkaar buiten op een terrasje zitten.
https://www.accountancyva(...)risis-door-pandemie/quote:Op maandag 15 juni 2020 14:32 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Graag even een bron van de 90 miljard die volgens jou opgeofferd is en graag dan ook verrekend met de extra groei die er de komende jaren is ten opzichte van het momentum van verlies meegerekend.
En bedoel je dan beleid in Nederland, of beleid in het buitenland, aangezien we toch een groot deel van onze inkomsten in het buitenland verdienen?quote:Op maandag 15 juni 2020 14:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://www.accountancyva(...)risis-door-pandemie/
Daar is je BBP daling, naar schattingen. Extra groei is er uiteraard niet, als je heel optimistisch bent denk je dat de technologische vooruitgang niet is vertraagd en dat we in 2021 weer op full employment zitten, maar dan ben je nog steeds die +- 90 miljard kwijt.
Waarvan een behoorlijk deel gewoon door beleid komt.
Vooral dat laatste is een vrij dubieuze claim. Beleid in Nederland heeft een kortetermijneffect dat ook grotendeels nog wel weer herstelt. Zoals in je eigen link te lezen valt:quote:Op maandag 15 juni 2020 14:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Daar is je BBP daling, naar schattingen. Extra groei is er uiteraard niet, als je heel optimistisch bent denk je dat de technologische vooruitgang niet is vertraagd en dat we in 2021 weer op full employment zitten, maar dan ben je nog steeds die +- 90 miljard kwijt.
quote:Onder andere door afnemend vertrouwen, meer onzekerheid en inkomensverlies, zullen huishoudens, bedrijven en buitenlandse afnemers hun bestedingen naar verwachting flink reduceren. De particuliere consumptie krimpt in 2020 met 7,6%. De bedrijfsinvesteringen (exclusief woningen) nemen af met 13,9% en de uitvoer daalt met 10,9%. Enig tegenwicht komt van de overheidsbestedingen, die met 3,1% groeien. De bestedingscategorieën die in 2020 het sterkst krimpen, laten in de jaren daarna het grootste herstel zien
Als we het hebben waar we zelf invloed op hebben is het binnenlands beleid. Als ik mijn dikke duim raadpleeg bepaalt dat 50% van de daling van ons BBP, naast exportland zijn we een behoorlijk dienstenland namelijk en dat is allemaal op slot gegooid.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:43 schreef JFlip het volgende:
[..]
En bedoel je dan beleid in Nederland, of beleid in het buitenland, aangezien we toch een groot deel van onze inkomsten in het buitenland verdienen?
En leg dan ook gelijk even uit hoe we dan het beleid in het buitenland kunnen beïnvloeden.
Waarom is dat dubieus? Ik hoef toch niet uit te spellen dat als je kappers verbiedt haren te knippen dat kappers minder omzet draaien? Zo zijn er wel wat meer zaken te verzinnen.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:44 schreef Monolith het volgende:
Vooral dat laatste is een vrij dubieuze claim. Beleid in Nederland heeft een kortetermijneffect dat ook grotendeels nog wel weer herstelt. Zoals in je eigen link te lezen valt:
Allemaal op slot? In welke fantasiewereld leef jij?quote:Op maandag 15 juni 2020 14:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als we het hebben waar we zelf invloed op hebben is het binnenlands beleid. Als ik mijn dikke duim raadpleeg bepaalt dat 50% van de daling van ons BBP, naast exportland zijn we een behoorlijk dienstenland namelijk en dat is allemaal op slot gegooid.
Dat is vooral wat je doet ja, dingen 'verzinnen' en dan volkomen arbitraire bedragen of percentages noemen. Kappers zijn een mooi voorbeeld. Ja die hebben flinke omzetderving gehad, maar mijn kapper draaide vervolgens weer topomzetten. Dat compenseert het verlies niet volledig, maar het beperkt de schade wel degelijk.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom is dat dubieus? Ik hoef toch niet uit te spellen dat als je kappers verbiedt haren te knippen dat kappers minder omzet draaien? Zo zijn er wel wat meer zaken te verzinnen.
Horeca dicht, kappers dicht, allerlei zaken dicht. Namelijk de complete dienstensector.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Allemaal op slot? In welke fantasiewereld leef jij?
Ondernemers zouden wmb ook geen handhavende taak moeten hebben. Hooguit een eerstverantwoordelijkheid.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als je regels voorziet van uitzonderingen die door handhavers of ondernemers niet te controleren zijn, dan krijg je vanzelf problemen met de praktische uitvoering.
Dat zit allemaal verwerkt in die groeiramingen denk je niet? Je mag prima tegen ramingen van het CPB zijn hoor, daar niet van, maar jij kan dat niet beter dan zij.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is vooral wat je doet ja, dingen 'verzinnen' en dan volkomen arbitraire bedragen of percentages noemen. Kappers zijn een mooi voorbeeld. Ja die hebben flinke omzetderving gehad, maar mijn kapper draaide vervolgens weer topomzetten. Dat compenseert het verlies niet volledig, maar het beperkt de schade wel degelijk.
Dat moet ook wel. Zeker dit soort regelingen, anders krijg je hele rare situaties.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:38 schreef Qarrad het volgende:
In Nederland is er voor alles een regel met twaalf subparagrafen.
Hoho, niet gaan draaien. Het gaat niet om die schatting, het gaat om jouw nattevingerwerk over wat er door beleid zou komen. Je laat al zien weinig te begrjipen van de dienstensector als je denkt dat die bestaat uit kappers, horeca en verder vrijwel niets (IT, finance, zakelijke dienstverlening, transport, en ga zo maar door?). Consumentenvertrouwen, internationale beperkingen en ga zo maar door spelen allemaal een rol ongeacht beleid.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat zit allemaal verwerkt in die groeiramingen denk je niet? Je mag prima tegen ramingen van het CPB zijn hoor, daar niet van, maar jij kan dat niet beter dan zij.
Je mag de ramingen van het CPB prima arbitrair noemen, mag allemaal, maar betere schattingen hebben we niet. Daarnaast, als je gezond kan nadenken, is het allemaal verrekte logisch dat beleid effect heeft op de economie.
Niet handhavend in de zin van boetes uitdelen inderdaad. Maar ze moeten wel zorgen dat aan de voorwaarden waaronder ze open mogen zijn wordt voldaan, en dat is dat klanten/gasten anderhalve meter afstand houden.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ondernemers zouden wmb ook geen handhavende taak moeten hebben. Hooguit een eerstverantwoordelijkheid.
In dit soort situaties zou je ook mogen verwachten van die bewierookte hoogopgeleide bevolking dat ze zelf wat beter kunnen nadenken.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat moet ook wel. Zeker dit soort regelingen, anders krijg je hele rare situaties.
Ja ik ben daar dus tegen. Ondernemers moeten waken voor aantallen. En dat er niet te veel of te weinig stoeltjes zijn. Dat de looproute is aangegeven etc.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:56 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Niet handhavend in de zin van boetes uitdelen inderdaad. Maar ze moeten wel zorgen dat aan de voorwaarden waaronder ze open mogen zijn wordt voldaan, en dat is dat klanten/gasten anderhalve meter afstand houden.
Het overgrote meerendeel doet dat dan ook.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In dit soort situaties zou je ook mogen verwachten van die bewierookte hoogopgeleide bevolking dat ze zelf wat beter kunnen nadenken.
Net als winkelstraten met looproutesquote:Op maandag 15 juni 2020 13:51 schreef belanov het volgende:
[..]
Dat is inderdaad echt te belachelijk voor woordenquote:Op maandag 15 juni 2020 15:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Net als winkelstraten met looproutes
Zo potsierlijk allemaal.
Is het nou echt zo ingewikkeld om gewoon de pijlen te volgen en je aan de aanwijzingen te houden?quote:Op maandag 15 juni 2020 15:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat is inderdaad echt te belachelijk voor woorden
En dan van die mannetjes met zo'n hesje aan om het in goede banen te leiden.
We hebben in de anderhalvemetersamenleving niet genoeg ruimte voor 17 miljoen inwoners, maar zetten de grenzen wel weer open voor miljoenen toeristen.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zo potsierlijk allemaal.
het gaat een beetje om de zin en de onzin ervanquote:Op maandag 15 juni 2020 15:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Is het nou echt zo ingewikkeld om gewoon de pijlen te volgen en je aan de aanwijzingen te houden?
Ben je nou echt zo simpel dat je pijltjes nodig hebt om afstand te houden?quote:Op maandag 15 juni 2020 15:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Is het nou echt zo ingewikkeld om gewoon de pijlen te volgen en je aan de aanwijzingen te houden?
Als jij je graag als een klein kind wilt laten behandelen, be my guest.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Duidelijk, ik wilde gewoon even weten of je een cijfer uit je duim zuigt. Dat is bij dezen gelukkig bevestigd.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je zorgt er vooral voor dat de overheid harder blijft handhaven. Uiteindelijk hebben de schreeuwers en jankers het dus voornamelijk aan hunzelf te danken.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:11 schreef Ven1972 het volgende:
Ik heb ook gevoel dat heel veel mensen naïef zijn om niet meer aan de maatregelen te kunnen houden! Jullie kiezen nog steeds voor dat we nog meer problemen krijgen op den duur!
Juist, ze willen ook dus het gelijk halen maar dat kan niet! Maar we moeten echt nog wel waakzaam zijn voor als het weer mis gaat in Nederland.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:14 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Je zorgt er vooral voor dat de overheid harder blijft handhaven. Uiteindelijk hebben de schreeuwers en jankers het dus voornamelijk aan hunzelf te danken.
De wet is ook monsterd na de maaltijd. Eind maart was een noodtoestand gerechtvaardigd omdat de stabiliteit van het land op instorten stond, maar nu is het gevaar gewoon grotendeels geweken. Nu willen ze absurde bevoegdheden voor een 'what if' scenario. Er is allang geen acute nood meer.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Jij hebt het over punten en komma's?? Die wet gaat tegen al het menselijke in. Trouwens het zegt misschien wel genoeg dat deze noodverordeningen niet lang meer stand kunnen houden, het is volledig ridicuul als je het vergelijkt met de dagelijkse cijfers die al 2 maanden dalende en laag zijn. Dan hoef je toch niet onnodig te rekken en dit vast te leggen in een wet?![]()
Ik heb het gevoel dat jij kickt op deze wet en de anderhalvemetersamenleving. Je strooit vrolijk rond met deze termen![]()
Er komt ooit een moment dat die ondernemer niets meer te verliezen heeft, meer gasten toelaat en een boete riskeert.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:56 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Niet handhavend in de zin van boetes uitdelen inderdaad. Maar ze moeten wel zorgen dat aan de voorwaarden waaronder ze open mogen zijn wordt voldaan, en dat is dat klanten/gasten anderhalve meter afstand houden.
Tsja, de stoere Nederlandse binkjes willen zich natuurlijk niet als een klein kind laten behandelen.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:15 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Juist, ze willen ook dus het gelijk halen maar dat kan niet! Maar we moeten echt nog wel waakzaam zijn voor als het weer mis gaat in Nederland.
Ugh ja, en de één wil het beter doen dan de andere om te laten zien hoe goed WE samen het virus bestrijden. Steden, winkels, bedrijven en mensen.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zo potsierlijk allemaal.
Alsof die überhaupt op plekken komt waar mensen zijn. Die ligt al maanden achter de bank.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:11 schreef OProg het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo simpel dat je pijltjes nodig hebt om afstand te houden?
Jij woont hier toch niet?quote:Op maandag 15 juni 2020 15:18 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Tsja, de stoere Nederlandse binkjes willen zich natuurlijk niet als een klein kind laten behandelen.
Helemaal prima maar je zorgt voor een vertraging in de afwikkeling van de crisis en een vertraging in het verlichting van de beperkingen. Uiteindelijk heb je dus niet enkel jezelf maar ook de mensen die wél normaal kunnen luisteren ermee.
Een beetje serieuzer met de crisis omgegaan zijn en het land had allang véél vrijer geweest.
Ik niet, maar een heleboel anderen wel. Dat merk je aan alles.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:11 schreef OProg het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo simpel dat je pijltjes nodig hebt om afstand te houden?
Maar dit is voor ons de eerste keer dat wij te maken hebben met een pandemie, zo wel wij van te voren nog nooit eerder zoiets hebben meegemaakt. In het begin luisterden ze wel naar, maar later wilden ze toch vrijer zijn in hoe ze met de maatregelen wilden omgaan, niet meer aan hoduen of wel aanhouden.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:18 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Tsja, de stoere Nederlandse binkjes willen zich natuurlijk niet als een klein kind laten behandelen.
Helemaal prima maar je zorgt voor een vertraging in de afwikkeling van de crisis en een vertraging in het verlichting van de beperkingen. Uiteindelijk heb je dus niet enkel jezelf maar ook de mensen die wél normaal kunnen luisteren ermee.
Een beetje serieuzer met de crisis omgegaan zijn en het land had allang véél vrijer geweest.
Kan je daardoor stellen dat Nederland bij een toekomstige nog zwaardere en eventueel dodelijker pandemie 'fucked' is?quote:Op maandag 15 juni 2020 15:22 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Maar dit is voor ons de eerste keer dat wij te maken hebben met een pandemie, zo wel wij van te voren nog nooit eerder zoiets hebben meegemaakt. In het begin luisterden ze wel naar, maar later wilden ze toch vrijer zijn in hoe ze met de maatregelen wilden omgaan, niet meer aan hoduen of wel aanhouden.
Ergens wel raar dat je niet meer in een straat komt omdat je er niet in zou mogen fietsen.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:23 schreef Nia het volgende:
Een aantal Groninger ondernemers hebben in ieder geval één strijd gewonnen: het weer toestaan van fietsers in de straten van hun winkels. Er kwam door het fietsverbod geen mens meer en dus geen omzet. Hoe imbeciel kan een stelletjes bureaucraten zijn?
Als je daardoor een omweg neemt waardoor je minder getriggerd wordt naar die winkel te gaan en maar je 'boodschap' ergens anders haalt.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:24 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ergens wel raar dat je niet meer in een straat komt omdat je er niet in zou mogen fietsen.
https://www.sikkom.nl/gem(...)trum-grotendeels-op/quote:Op maandag 15 juni 2020 15:24 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ergens wel raar dat je niet meer in een straat komt omdat je er niet in zou mogen fietsen.
Dat kan ik niet stellen nee, maar ik weet zelfs ook niet of dat het in de toekomst zo is met nieuwe pandemieën. Maar we weten wel dat in Azië heel veel problemen kende met SARS en MERS virussen in omloop waren... zowel dat bij deze werelddeel beperkt bleef. In ieder geval is dat voor Nederland deze eerste keer echt nieuw dat we met een virus die afkomstig was van China te maken hadden.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:24 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Kan je daardoor stellen dat Nederland bij een toekomstige nog zwaardere en eventueel dodelijker pandemie 'fucked' is?
Ik snap het niet mogen fietsen in een bepaalde straat absoluut niet hoor en het zal vast niet helpen maar stellen dat er niemand meer komt omdat er niet meer in een straat gefietst mag worden klinkt wat dubieus.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als je daardoor een omweg neemt waardoor je minder getriggerd wordt naar die winkel te gaan en maar je 'boodschap' ergens anders haalt.
Opzich snap ik dat wel.
Al iets duidelijker. Vooral dikgedrukte lijkt me dan een zwaar punt te zijn.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:28 schreef Nia het volgende:
[..]
https://www.sikkom.nl/gem(...)trum-grotendeels-op/
Sinds 1 juni, de datum waarop het fietsverbod werd ingesteld, droogde de aanloop qua winkelend publiek een beetje op. Het publiek bleef weg omdat veel doorlopende fietsroutes zoals de Folkinge, Vismarkt, Zwanestraat en Brugstraat werden opgeheven en fietsparkeren mocht alleen buiten het centrum.
(Zuid)Oost-Europa en bepaalde centraal en noord-Europese landen hebben hier ook absoluut geen ervaring mee natuurlijk.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:29 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat kan ik niet stellen nee, maar ik weet zelfs ook niet of dat het in de toekomst zo is met nieuwe pandemieën. Maar we weten wel dat in Azië heel veel problemen kende met SARS en MERS virussen in omloop waren... zowel dat bij deze werelddeel beperkt bleef. In ieder geval is dat voor Nederland deze eerste keer echt nieuw dat we met een virus die afkomstig was van China te maken hadden.
Je bent me net voor. Dat lijkt mij ook het grootste struikelblok. Best irritant als je iets zwaars moet halen en je fiets staat een eind weg.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:31 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Al iets duidelijker. Vooral dikgedrukte lijkt me dan een zwaar punt te zijn.
Nouja, dat hier rechts op de foto niet gefietst zou mogen worden is natuurlijk wel een beetje raarquote:Op maandag 15 juni 2020 15:33 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Je bent me net voor. Dat lijkt mij ook het grootste struikelblok. Best irritant als je iets zwaars moet halen en je fiets staat een eind weg.
Verder is fietsen in een winkelstraat gewoonweg irritant. Zowel voor de fietser als voor het winkelend publiek.
Klopt, Afrika heeft wel ervaring met bestrijden van een gevaarlijke virus zoals Ebola of een soort gelijk dodelijk virus.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:32 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
(Zuid)Oost-Europa en bepaalde centraal en noord-Europese landen hebben hier ook absoluut geen ervaring mee natuurlijk.
Heeft Afrika an sich absoluut geen ervaring mee en wordt met name geregisseerd door het WHO die vaak ook nog actief worden tegengewerkt door lokale strijdkrachten.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:37 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Klopt, Afrika heeft wel ervaring met bestrijden van een gevaarlijke virus zoals Ebola of een soort gelijk dodelijk virus.
Bizar inderdaad. Volledig doorgeslagen en gefixeerd op' 1.5 meter 'quote:Op maandag 15 juni 2020 15:23 schreef Nia het volgende:
Een aantal Groninger ondernemers hebben in ieder geval één strijd gewonnen: het weer toestaan van fietsers in de straten van hun winkels. Er kwam door het fietsverbod geen mens meer en dus geen omzet. Hoe imbeciel kan een stelletjes bureaucraten zijn?
Je hebt gelijk inderdaad, afrikanen hebben wel eens problemen met soort instanties zoals WHO of Artsen zonder Grenzen om mee te helpen met het bestrijden van een ziekte. Op zich wilden afrikanen zelfstandig de regie hebben om het virus te bestrijden wat het ook fataal was gegaan met zo veel doden en besmettingen.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:38 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Heeft Afrika an sich absoluut geen ervaring mee en wordt met name geregisseerd door het WHO die vaak ook nog actief worden tegengewerkt door lokale strijdkrachten.
Op dat rechter deel staan op marktdagen de marktkramen die voorheen alleen op het marktterrein stonden. Daardoor kan er tijdens markten niet gefietst worden. Dit ten faveure van de 1,5 meter regel. De wandelaars hebben nu meer ruimte in de looppaden.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:36 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nouja, dat hier rechts op de foto niet gefietst zou mogen worden is natuurlijk wel een beetje raar
[ afbeelding ]
En terecht. Pin gewoon manquote:Op maandag 15 juni 2020 15:48 schreef RipCity het volgende:
Dat hele ‘je mag niet betalen met cash-
Of als je dat wel doet/wil gaan we net zo moeilijk doen tot je het niet eens meer wilt’ is wel vervelend zeg... erg klantonvriendelijk.
Net hele speech van 5 minuten hoe ze nu de hele toonbank en de kassa moest gaan ontsmetten omdat ik met briefje van 20 wou betalen..
Toen heb jij aangegeven voortaan ergens anders je inkopen te doen?quote:Op maandag 15 juni 2020 15:48 schreef RipCity het volgende:
Of als je dat wel doet/wil gaan we net zo moeilijk doen tot je het niet eens meer wilt’ is wel vervelend zeg... erg klantonvriendelijk.
Net hele speech van 5 minuten hoe ze nu de hele toonbank en de kassa moest gaan ontsmetten omdat ik met briefje van 20 wou betalen..
Dat ze aangeeft dat ze liever gepint ziet hebben en uitlegt waarom, oke geen probleem. Misschien werkt dat bij sommigen.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:48 schreef RipCity het volgende:
'Een speech van vijf minuten' op Fok is in de praktijk dat ze aangeeft dat ze liever gepind ziet hebben en uitlegt waarom.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat ze aangeeft dat ze liever gepint ziet hebben en uitlegt waarom, oke geen probleem. Misschien werkt dat bij sommigen.
Maar aan een preek heb je weinig denk ik zo.
Yep. Dat is heel raar. Dat je er geen fietsen mag stallen ook.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:36 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nouja, dat hier rechts op de foto niet gefietst zou mogen worden is natuurlijk wel een beetje raar
[ afbeelding ]
Dat is waarquote:Op maandag 15 juni 2020 15:54 schreef Da_Sandman het volgende:
'Een speech van vijf minuten' op Fok is in de praktijk dat ze aangeeft dat ze liever gepind ziet hebben en uitlegt waarom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |