quote:Vandaag zijn er 165 nieuwe personen gemeld die positief getest zijn op COVID-19. Er zijn 3 patiënten gemeld die vanwege COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen (geweest). Er zijn 6 personen als overleden gemeld. Deze patiënten zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur positief getest, in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van afgelopen dagen vaak nog aangevuld.
Niet te filmen die redenatie trouwens, mijn godquote:Op maandag 15 juni 2020 13:51 schreef belanov het volgende:
[..]
Het verhaal van Rutte is telkens dat het dan te druk wordt in de omgeving (bijv. het OV en 'de steegjes waar we tegen elkaar opbotsen'), dat zal hij vast nog wel even volhouden. Daarom was het ook verboden te tennissen.
"Je had toch al kwaaltjes" is niet direct een reden om iemand niet te tellen nee.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:48 schreef belanov het volgende:
[..]
Nee uiteraardmaar ik zat meer aan ouderen te denken en tot wanneer je dan kan zeggen dat de corona wel of niet 'het laatste zetje' was
Wat is dat toch met die terrassen? Voor achterlijk veel geld op een ongemakkelijke plek zitten, koop gewoon zelf wat drank en ga me vrienden op een fijne plek zitten.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:43 schreef satecl het volgende:
Wanneer gaat Rutten nu die terrassen volledig op gooien. Alle buiten evenementen. We weten toch allemaal dat die demonstratie op de Dam helemaal geen problemen zou opleveren? Laf beleid van VVD.
Rustig, morgen komen daar pas de cijfers vanquote:
Als je binnen 3 maanden ondersterfte noteert, heeft dat wss als aanleiding dat mensen overleden zijn door Corona die binnen 3 maanden zouden sterven zonder corona.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
"Je had toch al kwaaltjes" is niet direct een reden om iemand niet te tellen nee.
wat jij doet moet jij weten, het gaat erom dat het kan, als er geen medische redenen meer zijn is het onzin het te verbiedenquote:Op maandag 15 juni 2020 13:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat is dat toch met die terrassen? Voor achterlijk veel geld op een ongemakkelijke plek zitten, koop gewoon zelf wat drank en ga me vrienden op een fijne plek zitten.
Klopt, maar dat is een andere vraag dan de vraag of iemand overleden is door corona. Dat zou je kunnen meten met het verlies in QALYs.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je binnen 3 maanden ondersterfte noteert, heeft dat wss als aanleiding dat mensen overleden zijn door Corona die binnen 3 maanden zouden sterven zonder corona.
Echt iets nederlands blijkbaar. In maar heel weinig landen bestaat dat maar in NL is het blijkbaar het ultieme vrijheidsgevoel..quote:Op maandag 15 juni 2020 13:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat is dat toch met die terrassen? Voor achterlijk veel geld op een ongemakkelijke plek zitten, koop gewoon zelf wat drank en ga me vrienden op een fijne plek zitten.
Ja maar dat is nu juist het punt, niet iedereen heeft vrienden.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is een logische reflex: eigenlijk te laat begonnen zijn met maatregelen en daardoor nu te bang om te versoepelen. Helaas maken two wrongs niet a right.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Niet te filmen die redenatie trouwens, mijn godze zoeken gewoon naar de eventuele moeilijkheden
![]()
in het buitenland heb je geen terrassen?quote:Op maandag 15 juni 2020 14:00 schreef RipCity het volgende:
[..]
Echt iets nederlands blijkbaar. In maar heel weinig landen bestaat dat maar in NL is het blijkbaar het ultieme vrijheidsgevoel..
Kan ook gewoon natuurlijk, ruimte tussen de vakken. Stoeltjes leeg houden etc. Volle stadions aan de andere kant is weer een ander verhaal. Alleen al vanwege de logistiek die het met zich meebrengt. Dan moet eerst die anderhalve meter wet volledig worden opgeheven.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-voetbal-met-publiek
@:Elan
Toeristen betaalden veel geld om in Parijs aan een minuscuul tafeltje te mogen eten: https://www.google.com/ma(...)Q!2e0!7i16384!8i8192quote:Op maandag 15 juni 2020 13:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Alle uitzonderingen die er inmiddels zijn op de basisregel dat je anderhalve meter afstand moet houden maken het inderdaad niet overzichtelijker. Daarmee lok je het gedoe over "zij wel en ik niet" ook wel een beetje over jezelf af.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
het begint steeds meer op willekeur te lijken en dat is toch wel kwalijk
Dat is schrikbarend weinig, ofwel nihil. En als je de consequenties van het beleid meerekent eerder negatief zelfs.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is een andere vraag dan de vraag of iemand overleden is door corona. Dat zou je kunnen meten met het verlies in QALYs.
die.komt.er.niet.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:14 schreef hooibaal het volgende:
In de noodwet verdwijnen trouwens weer een hoop uitzonderingen, dus dat schept weer wat meer duidelijkheid.
Watquote:Op maandag 15 juni 2020 13:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Goed gekwantificeerd wel. Verder is het natuurlijk geen consequentie van het beleid, maar van het virus. Het voornaamste verlies aan leven zal in uitgestelde zorg zitten. Dan kun je zeggen dat we specifiek hadden moeten zeggen dat iedereen met symptomen maar thuis in quarantaine had moeten blijven en óf herstellen óf doodgaan, maar dat is toch ook niet helemaal hoe we onze zorg inrichten.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is schrikbarend weinig, ofwel nihil. En als je de consequenties van het beleid meerekent eerder negatief zelfs.
Die komt er wel, want iedereen wil van de huidige situatie van noodverordeningen af, van de Raad van State tot en met de burgemeesters. Om de Kamer gerust te stellen zullen er nog wel wat punten en komma's veranderd worden en daarna stemt de coalitie samen met de PvdA of de SGP die wet er wel doorheen. Het schept de duidelijkheid en een juridisch kader dat we hard nodig hebben.quote:
Onder plastic op terrasjesquote:Op maandag 15 juni 2020 11:07 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Gewoon wat warmtelampen tegen de kou, muren tegen de wind, en een dak tegen de regen. Opgelost
Op het moment dat die allemaal voorafgaand en achteraf worden getest, lijkt me dit geen probleem.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:23 schreef Za het volgende:
Hoe denkt men hier eigenlijk over de aanstaande influx van toeristen en het weer oppakken van reizen door Nederlanders, qua instroom van Covid besmettingen?
volgens mij hebben we dat helemaal niet zo hard nodigquote:Op maandag 15 juni 2020 14:21 schreef hooibaal het volgende:
Het schept de duidelijkheid en een juridisch kader dat we hard nodig hebben.
Kwantificeren kunnen we redelijk door die 90miljard BBP die we hebben opgeofferend te vergelijken met het aantal geredde levens dat nihil zal zijn n.a.v. het beleid alhier.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Goed gekwantificeerd wel. Verder is het natuurlijk geen consequentie van het beleid, maar van het virus. Het voornaamste verlies aan leven zal in uitgestelde zorg zitten. Dan kun je zeggen dat we specifiek hadden moeten zeggen dat iedereen met symptomen maar thuis in quarantaine had moeten blijven en óf herstellen óf doodgaan, maar dat is toch ook niet helemaal hoe we onze zorg inrichten.
Er wordt niet vooraf en achteraf getest.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:24 schreef HulkHeld het volgende:
Op het moment dat die allemaal voorafgaand en achteraf worden getest, lijkt me dit geen probleem.
Afgezien van dat, evengrote risico op besmetting als willekeurig ander persoon, dus heeft geen effect op het totaal aantal besmettingen in de wereld.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:24 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Op het moment dat die allemaal voorafgaand en achteraf worden getest, lijkt me dit geen probleem.
Kennelijk wel, als iedereen aan het zeiken is over willekeur.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
volgens mij hebben we dat helemaal niet zo hard nodig
Gewoon een degelijke wet opstellen. Die verlenging moet anders. En ingrijpen achter de voordeur er uit. Dan is ie wmb acceptabel.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:21 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Die komt er wel, want iedereen wil van de huidige situatie van noodverordeningen af, van de Raad van State tot en met de burgemeesters. Om de Kamer gerust te stellen zullen er nog wel wat punten en komma's veranderd worden en daarna stemt de coalitie samen met de PvdA of de SGP die wet er wel doorheen. Het schept de duidelijkheid en een juridisch kader dat we hard nodig hebben.
Maar zit die willekeur niet meer in de handhaving en praktische uitvoering?quote:Op maandag 15 juni 2020 14:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Kennelijk wel, als iedereen aan het zeiken is over willekeur.
Graag even een bron van de 90 miljard die volgens jou opgeofferd is en graag dan ook verrekend met de extra groei die er de komende jaren is ten opzichte van het momentum van verlies meegerekend.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kwantificeren kunnen we redelijk door die 90miljard BBP die we hebben opgeofferend te vergelijken met het aantal geredde levens dat nihil zal zijn n.a.v. het beleid alhier.
Consequentie van het virus is niet interessant, daar hebben we alleen invloed op via beleid, dat is dus een keuze waar we invloed op hebben en die dus centraal staat. Beleid is interessant m.b.t. zijn invloed op het virus. Niet andersom.
Nee, maar dat overbelaste IC's is nu echt al 2-3 maanden totaal niet meer een issue.
Jij hebt het over punten en komma's?? Die wet gaat tegen al het menselijke in. Trouwens het zegt misschien wel genoeg dat deze noodverordeningen niet lang meer stand kunnen houden, het is volledig ridicuul als je het vergelijkt met de dagelijkse cijfers die al 2 maanden dalende en laag zijn. Dan hoef je toch niet onnodig te rekken en dit vast te leggen in een wet?quote:Op maandag 15 juni 2020 14:21 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Die komt er wel, want iedereen wil van de huidige situatie van noodverordeningen af, van de Raad van State tot en met de burgemeesters. Om de Kamer gerust te stellen zullen er nog wel wat punten en komma's veranderd worden en daarna stemt de coalitie samen met de PvdA of de SGP die wet er wel doorheen. Het schept de duidelijkheid en een juridisch kader dat we hard nodig hebben.
Eens.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:28 schreef ludovico het volgende:
Afgezien van dat, evengrote risico op besmetting als willekeurig ander persoon, dus heeft geen effect op het totaal aantal besmettingen in de wereld.
Tenzij je land corona vrij is uiteraard of bijna vrij... Dan valt er wat te zeggen voor drastischere isolatie maatregelen.
Maar volgens mij is dat helemaal nergens een doel meer in Europa.
Alleen als je wint, heb je vrienden.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:01 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ja maar dat is nu juist het punt, niet iedereen heeft vrienden.
Touche!
Als je regels voorziet van uitzonderingen die door handhavers of ondernemers niet te controleren zijn, dan krijg je vanzelf problemen met de praktische uitvoering.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar zit die willekeur niet meer in de handhaving en praktische uitvoering?
In Nederland is er voor alles een regel met twaalf subparagrafen. Dan krijg je dus inderdaad dat mensen massaal op de incubator het vliegtuig springen omdat de meneer op tv zei dat het mocht terwijl een terrasje in eigen land toch wel erg spannend is.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:33 schreef Za het volgende:
[..]
Eens.
Punt is wel, wanneer er dagelijks 200.000 mensen via Schiphol in en uit vliegen, ook van/naar risico landen, dat van enige controle geen sprake meer kan zijn.
Intussen mag men in NL niet naast elkaar buiten op een terrasje zitten.
https://www.accountancyva(...)risis-door-pandemie/quote:Op maandag 15 juni 2020 14:32 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Graag even een bron van de 90 miljard die volgens jou opgeofferd is en graag dan ook verrekend met de extra groei die er de komende jaren is ten opzichte van het momentum van verlies meegerekend.
En bedoel je dan beleid in Nederland, of beleid in het buitenland, aangezien we toch een groot deel van onze inkomsten in het buitenland verdienen?quote:Op maandag 15 juni 2020 14:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://www.accountancyva(...)risis-door-pandemie/
Daar is je BBP daling, naar schattingen. Extra groei is er uiteraard niet, als je heel optimistisch bent denk je dat de technologische vooruitgang niet is vertraagd en dat we in 2021 weer op full employment zitten, maar dan ben je nog steeds die +- 90 miljard kwijt.
Waarvan een behoorlijk deel gewoon door beleid komt.
Vooral dat laatste is een vrij dubieuze claim. Beleid in Nederland heeft een kortetermijneffect dat ook grotendeels nog wel weer herstelt. Zoals in je eigen link te lezen valt:quote:Op maandag 15 juni 2020 14:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://www.accountancyva(...)risis-door-pandemie/
Daar is je BBP daling, naar schattingen. Extra groei is er uiteraard niet, als je heel optimistisch bent denk je dat de technologische vooruitgang niet is vertraagd en dat we in 2021 weer op full employment zitten, maar dan ben je nog steeds die +- 90 miljard kwijt.
Waarvan een behoorlijk deel gewoon door beleid komt.
quote:Onder andere door afnemend vertrouwen, meer onzekerheid en inkomensverlies, zullen huishoudens, bedrijven en buitenlandse afnemers hun bestedingen naar verwachting flink reduceren. De particuliere consumptie krimpt in 2020 met 7,6%. De bedrijfsinvesteringen (exclusief woningen) nemen af met 13,9% en de uitvoer daalt met 10,9%. Enig tegenwicht komt van de overheidsbestedingen, die met 3,1% groeien. De bestedingscategorieën die in 2020 het sterkst krimpen, laten in de jaren daarna het grootste herstel zien
Als we het hebben waar we zelf invloed op hebben is het binnenlands beleid. Als ik mijn dikke duim raadpleeg bepaalt dat 50% van de daling van ons BBP, naast exportland zijn we een behoorlijk dienstenland namelijk en dat is allemaal op slot gegooid.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:43 schreef JFlip het volgende:
[..]
En bedoel je dan beleid in Nederland, of beleid in het buitenland, aangezien we toch een groot deel van onze inkomsten in het buitenland verdienen?
En leg dan ook gelijk even uit hoe we dan het beleid in het buitenland kunnen beïnvloeden.
Waarom is dat dubieus? Ik hoef toch niet uit te spellen dat als je kappers verbiedt haren te knippen dat kappers minder omzet draaien? Zo zijn er wel wat meer zaken te verzinnen.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:44 schreef Monolith het volgende:
Vooral dat laatste is een vrij dubieuze claim. Beleid in Nederland heeft een kortetermijneffect dat ook grotendeels nog wel weer herstelt. Zoals in je eigen link te lezen valt:
Allemaal op slot? In welke fantasiewereld leef jij?quote:Op maandag 15 juni 2020 14:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als we het hebben waar we zelf invloed op hebben is het binnenlands beleid. Als ik mijn dikke duim raadpleeg bepaalt dat 50% van de daling van ons BBP, naast exportland zijn we een behoorlijk dienstenland namelijk en dat is allemaal op slot gegooid.
Dat is vooral wat je doet ja, dingen 'verzinnen' en dan volkomen arbitraire bedragen of percentages noemen. Kappers zijn een mooi voorbeeld. Ja die hebben flinke omzetderving gehad, maar mijn kapper draaide vervolgens weer topomzetten. Dat compenseert het verlies niet volledig, maar het beperkt de schade wel degelijk.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom is dat dubieus? Ik hoef toch niet uit te spellen dat als je kappers verbiedt haren te knippen dat kappers minder omzet draaien? Zo zijn er wel wat meer zaken te verzinnen.
Horeca dicht, kappers dicht, allerlei zaken dicht. Namelijk de complete dienstensector.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Allemaal op slot? In welke fantasiewereld leef jij?
Ondernemers zouden wmb ook geen handhavende taak moeten hebben. Hooguit een eerstverantwoordelijkheid.quote:Op maandag 15 juni 2020 14:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als je regels voorziet van uitzonderingen die door handhavers of ondernemers niet te controleren zijn, dan krijg je vanzelf problemen met de praktische uitvoering.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |