36quote:Op maandag 15 juni 2020 11:38 schreef Nia het volgende:
In Peking, een agglomeratie met ruim 21 miljoen inwoners, zijn tien nieuwe woonwijken in quarantaine geplaatst na die recente uitbraak met 36 nieuwe gevallen
Die gedachte heb ik ook al eens gehad jaquote:Op maandag 15 juni 2020 11:55 schreef DonDruiper het volgende:
Ik heb ook het idee dat er als het ware doden worden 'opgespaard' om toch iedere dag doden te melden om aan te geven dat het echt nog niet klaar is.
Op het moment dat er géén doden meer worden gemeld, is het hek helemaal van de dam.
I know, BNW is even verderop.
Ik denk dat mensen zich vooral moeten beseffen hoe rommelig dataverzameling is. Er is geen alwetende god die 2 minuten na een sterfgeval even een belletje naar het RIVM doet ofzo. Je blijft afhankelijk van mensen en organisaties en zo af en toe schiet het doorgeven van een sterfgeval aan het RIVM er natuurlijk wel eens bij in waardoor je situaties krijgt als dat een sterfgeval pas 3 weken later in de statistieken wordt opgenomen.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:55 schreef DonDruiper het volgende:
Ik heb ook het idee dat er als het ware doden worden 'opgespaard' om toch iedere dag doden te melden om aan te geven dat het echt nog niet klaar is.
Op het moment dat er géén doden meer worden gemeld, is het hek helemaal van de dam.
I know, BNW is even verderop.
True.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen zich vooral moeten beseffen hoe rommelig dataverzameling is. Er is geen alwetende god die 2 minuten na een sterfgeval even een belletje naar het RIVM doet ofzo. Je blijft afhankelijk van mensen en organisaties en zo af en toe schiet het doorgeven van een sterfgeval aan het RIVM er natuurlijk wel eens bij in waardoor je situaties krijgt als dat een sterfgeval pas 3 weken later in de statistieken wordt opgenomen.
Van een visplankie op een markt.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:55 schreef TheVoice4ever het volgende:
informatie van China, ik weet niet of we dat nog moeten geloven hmm
Zo af en toe.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen zich vooral moeten beseffen hoe rommelig dataverzameling is. Er is geen alwetende god die 2 minuten na een sterfgeval even een belletje naar het RIVM doet ofzo. Je blijft afhankelijk van mensen en organisaties en zo af en toe schiet het doorgeven van een sterfgeval aan het RIVM er natuurlijk wel eens bij in waardoor je situaties krijgt als dat een sterfgeval pas 3 weken later in de statistieken wordt opgenomen.
Ik heb zo geen data over de aantallen sterfgevallen dat pas 3 weken of nog later gerapporteerd wordt, maar ik zag het in die dagelijkse RIVM cijfers nooit heel veel voorbij komen. Natuurlijk wel veel gevallen dat pas een paar dagen later in de statistieken verscheen, maar dat lijkt me vrij normaal.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:12 schreef 1Noek1 het volgende:
[..]
Zo af en toe.![]()
Er is ook geen alwetende God voor nodig, me dunkt.
Oh! Niet op een dinsdag?quote:Op maandag 15 juni 2020 12:13 schreef HulkHeld het volgende:
Vandaag een persco van Rutte, hoe laat staat deze gepland? 19:00?
Al gelekt wat er vandaag dan weer wordt versoepeld?
Niks, zal vast weer een toespraakje zijn met teksten als houd vol, het virus is nog onder ons, we moeten voorzichtig zijnquote:Op maandag 15 juni 2020 12:13 schreef HulkHeld het volgende:
vliegen is veilig maar op het terras schijnt het nog gevaarlijk te zijnquote:Op maandag 15 juni 2020 12:13 schreef HulkHeld het volgende:
Reizen naar de meeste Europese landen en een ruimere bezoekregeling in virusvrije verpleeghuizen.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:13 schreef HulkHeld het volgende:
Ik zat er gisteren, niets van gemerkt.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
vliegen is veilig maar op het terras schijnt het nog gevaarlijk te zijn
quote:Op maandag 15 juni 2020 12:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zat er gisteren, niets van gemerkt.
Dit wou ik ook net vragen!quote:Op maandag 15 juni 2020 12:18 schreef Cue_ het volgende:
Zie het niet in de tvgids staan van de kpn app
Waar haalt men altijd die info vandaan
Eigenlijk moet je daar eens een paar goede kritische journalisten neerzetten, die de vloer wel aanvegen met dit beleid met 2 maten, i.p.v. die marionetten wat van tevoren ingestudeerd is.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
vliegen is veilig maar op het terras schijnt het nog gevaarlijk te zijn
HOU VOL!quote:Op maandag 15 juni 2020 12:13 schreef HulkHeld het volgende:
Waar hoorde je dat dan?quote:Op maandag 15 juni 2020 12:20 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik hoorde de 15e juni, kan het ook missen hebben hoor.
staat niks in de tvgids.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:20 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik hoorde de 15e juni, kan het ook missen hebben hoor.
Idd. Triest aan het wordenquote:Op maandag 15 juni 2020 12:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Niks, zal vast weer een toespraakje zijn met teksten als houd vol, het virus is nog onder ons, we moeten voorzichtig zijn
We moeten wennen aan het nieuwe normaal!!!quote:Op maandag 15 juni 2020 12:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Niks, zal vast weer een toespraakje zijn met teksten als houd vol, het virus is nog onder ons, we moeten voorzichtig zijn
Dat is je goedrecht, het wordt alleen een ander verhaal als je jouw principes oplegt aan iedereen die gewoon normaal wilt kunnen doen.quote:Op zondag 14 juni 2020 15:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Je hebt volkomen gelijk, ik ben een angsthaas. Als dat tenminste is wat je met deze losse flodder wilde zeggen, want in feite is het natuurlijk een dooddoenerige one-liner. Maar "liever laf en levend" en hoe meer ik over dit virusje met zijn achterbakse trucjes lees, ik meer ik denk dat ik het liever niet wil hebben.
En ik denk ook -alle optimisme van intelligente mensen zoals jij ten spijt- dat we nog niet klaar zijn met dit virus. Ik ga niet achter een dichtgelaste deur zitten, maar ik hou me aan de regels, blijf op afstand en was vaker mijn handen. En ik draag een mondkapje in de trein en als ik straks, als het weer mag, in Luxemburg moet tanken. (Ik ga zo snel het kan naar mijn huis in Frankrijk, om daar orde op zaken te stellen(water afsluiten,, luiken dicht), met het idee dat ik er wel eens heel lang niet meer heen kan. Heropende delen van China en Japan gaan weer in lock down, en in Frankrijk hoeft het maar even fout te gaan, en ze gooien de boel weer op slot.)
Ik kan het zo snel niet vinden maar weet iemand tot wanneer je eigenlijk meetelt als 'coronaslachtoffer'? We komen in de situatie dat er mensen 'gewoon' door ouderdom overlijden die weken of maanden terug positief zijn getest. Zijn de symptomen doorslaggevend, of is een recente positieve test voldoende?quote:Op maandag 15 juni 2020 12:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb zo geen data over de aantallen sterfgevallen dat pas 3 weken of nog later gerapporteerd wordt, maar ik zag het in die dagelijkse RIVM cijfers nooit heel veel voorbij komen. Natuurlijk wel veel gevallen dat pas een paar dagen later in de statistieken verscheen, maar dat lijkt me vrij normaal.
Nederland telt alleen bevestigde gevallen, dus positief getest, voor zover ik weet.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:23 schreef belanov het volgende:
[..]
Ik kan het zo snel niet vinden maar weet iemand tot wanneer je eigenlijk meetelt als 'coronaslachtoffer'? We komen in de situatie dat er mensen 'gewoon' door ouderdom overlijden die weken of maanden terug positief zijn getest. Zijn de symptomen doorslaggevend, of is een recente positieve test voldoende?
Maar die kwalificatie vervalt wel weer op een gegeven moment neem ik aan. Anders hebben we (even overdreven gesteld) over 60 jaar nog 'coronaslachtoffers', namelijk de positief geteste twintigers en dertigers van nuquote:Op maandag 15 juni 2020 13:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nederland telt alleen bevestigde gevallen, dus positief getest, voor zover ik weet.
Lijkt mij toch wel dat de doodsoorzaak een directe aanleiding moet hebben van Covid19.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:23 schreef belanov het volgende:
[..]
Ik kan het zo snel niet vinden maar weet iemand tot wanneer je eigenlijk meetelt als 'coronaslachtoffer'? We komen in de situatie dat er mensen 'gewoon' door ouderdom overlijden die weken of maanden terug positief zijn getest. Zijn de symptomen doorslaggevend, of is een recente positieve test voldoende?
Eh ja, het is natuurlijk niet zo dat je wordt geteld als coronadode wanneer je positief getest bent in maart en juni bij een auto-ongeluk om het leven komt. Het gaat wel om een test + directe aanleiding.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:28 schreef belanov het volgende:
[..]
Maar die kwalificatie vervalt wel weer op een gegeven moment neem ik aan. Anders hebben we (even overdreven gesteld) over 60 jaar nog 'coronaslachtoffers', namelijk de positief geteste twintigers en dertigers van nu
Als er hier in Nederland grote horecaterrassen mogen worden gecreëerd op grote pleinen met tafels op 1,5 meter afstand, dan moeten er toch ook mogelijkheden zijn om publiek gespreid te laten plaatsnemen op tribunes van Nederlandse voetbalstadions?quote:Op maandag 15 juni 2020 13:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-voetbal-met-publiek
@:Elan
Voorlopig niet. Daar zijn zowel Rutte, de Jonge en Grapperhaus tot nu toe heel duidelijk over geweest. Bruls gisteren ook trouwens.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:43 schreef satecl het volgende:
Wanneer gaat Rutten nu die terrassen volledig op gooien. Alle buiten evenementen.
Ja doodsoorzaak bij infectieziekten is vrijwel altijd een te zwakke of juist te sterke doodsoorzaak. De directe doodsoorzaak is vaak dat vitale organen ermee kappen. Geldt natuurlijk ook voor een verkeersongeluk. Je gaat niet dood door het ongeluk, je gaat dood omdat je hersens geen zuurstof meer krijgen of weet ik wat.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lijkt mij toch wel dat de doodsoorzaak een directe aanleiding moet hebben van Covid19.
De oorzaak blijft veelal een zwakke weerstand.
Mietjes. Gelukkig hebben ze er bij ons in de buurt lak aan en zit er gewoon 100/200man door elkaar op het terras. Je mag alleen niet binnen zitten.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:44 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Voorlopig niet. Daar zijn zowel Rutte, de Jonge en Grapperhaus tot nu toe heel duidelijk over geweest. Bruls gisteren ook trouwens.
Ja, helemaal eens.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:42 schreef Nia het volgende:
[..]
Als er hier in Nederland grote horecaterrassen mogen worden gecreëerd op grote pleinen met tafels op 1,5 meter afstand, dan moeten er toch ook mogelijkheden zijn om publiek gespreid te laten plaatsnemen op tribunes van Nederlandse voetbalstadions?
Nee uiteraardquote:Op maandag 15 juni 2020 13:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Eh ja, het is natuurlijk niet zo dat je wordt geteld als coronadode wanneer je positief getest bent in maart en juni bij een auto-ongeluk om het leven komt. Het gaat wel om een test + directe aanleiding.
Tis meer de mate van aanleiding / oorzaak, die je van voldoende mate acht om een direct verband toe te bedelen.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja doodsoorzaak bij infectieziekten is vrijwel altijd een te zwakke of juist te sterke doodsoorzaak. De directe doodsoorzaak is vaak dat vitale organen ermee kappen. Geldt natuurlijk ook voor een verkeersongeluk. Je gaat niet dood door het ongeluk, je gaat dood omdat je hersens geen zuurstof meer krijgen of weet ik wat.
Dit dus. Laf beleid.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:48 schreef Nia het volgende:
Daar waar andere landen eerder denken in oplossingen, lijkt Nederland vooral te blijven hangen in belemmeringen.
Enggggquote:
Ik voorspel 500 nieuwe besmettingen en 1000 ziekenhuisopnamen.quote:
het begint steeds meer op willekeur te lijken en dat is toch wel kwalijkquote:Op maandag 15 juni 2020 13:43 schreef satecl het volgende:
Wanneer gaat Rutten nu die terrassen volledig op gooien. Alle buiten evenementen. We weten toch allemaal dat die demonstratie op de Dam helemaal geen problemen zou opleveren? Laf beleid van VVD.
Het verhaal van Rutte is telkens dat het dan te druk wordt in de omgeving (bijv. het OV en 'de steegjes waar we tegen elkaar opbotsen'), dat zal hij vast nog wel even volhouden. Daarom was het ook verboden te tennissen.quote:
Met Tennis likken mensen altijd aan de ballen voordat ze de bal opwerpen dus dat moet nog wel even verboden blijven hoor.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:51 schreef belanov het volgende:
[..]
Het verhaal van Rutte is telkens dat het dan te druk wordt in de omgeving (bijv. het OV en 'de steegjes waar we tegen elkaar opbotsen'), dat zal hij vast nog wel even volhouden. Daarom was het ook verboden te tennissen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |