abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193638038
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:38 schreef Nia het volgende:
In Peking, een agglomeratie met ruim 21 miljoen inwoners, zijn tien nieuwe woonwijken in quarantaine geplaatst na die recente uitbraak met 36 nieuwe gevallen
36 :o Einde der tijden
pi_193638139
informatie van China, ik weet niet of we dat nog moeten geloven hmm
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
  maandag 15 juni 2020 @ 11:55:45 #153
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193638142
Ik heb ook het idee dat er als het ware doden worden 'opgespaard' om toch iedere dag doden te melden om aan te geven dat het echt nog niet klaar is.

Op het moment dat er géén doden meer worden gemeld, is het hek helemaal van de dam.

I know, BNW is even verderop.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 15 juni 2020 @ 11:57:39 #154
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193638172
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:55 schreef DonDruiper het volgende:
Ik heb ook het idee dat er als het ware doden worden 'opgespaard' om toch iedere dag doden te melden om aan te geven dat het echt nog niet klaar is.

Op het moment dat er géén doden meer worden gemeld, is het hek helemaal van de dam.

Die gedachte heb ik ook al eens gehad ja :@

Normaal gesproken zou ik zeggen BNW....
pi_193638266
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:55 schreef DonDruiper het volgende:

Ik denk dat mensen zich vooral moeten beseffen hoe rommelig dataverzameling is. Er is geen alwetende god die 2 minuten na een sterfgeval even een belletje naar het RIVM doet ofzo. Je blijft afhankelijk van mensen en organisaties en zo af en toe schiet het doorgeven van een sterfgeval aan het RIVM er natuurlijk wel eens bij in waardoor je situaties krijgt als dat een sterfgeval pas 3 weken later in de statistieken wordt opgenomen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 15 juni 2020 @ 12:10:13 #156
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193638324
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen zich vooral moeten beseffen hoe rommelig dataverzameling is. Er is geen alwetende god die 2 minuten na een sterfgeval even een belletje naar het RIVM doet ofzo. Je blijft afhankelijk van mensen en organisaties en zo af en toe schiet het doorgeven van een sterfgeval aan het RIVM er natuurlijk wel eens bij in waardoor je situaties krijgt als dat een sterfgeval pas 3 weken later in de statistieken wordt opgenomen.
True.

Maar bij zo weinig sterfgevallen zou het statistisch wel waarschijnlijk zijn dat er af en toe een dag met 0 doorgegeven gevallen bij zit. Ik verwacht overigens dat we die dag wel snel een keer gaan krijgen :)
pi_193638329
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:55 schreef TheVoice4ever het volgende:
informatie van China, ik weet niet of we dat nog moeten geloven hmm
Van een visplankie op een markt.
Dat weten ze dan wel exact. Patiënt zero is amper bekend overal maar het plankie weten ze wel.
Bastards!
pi_193638350
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zo af en toe. :D
Er is ook geen alwetende God voor nodig, me dunkt.
pi_193638364
Vandaag een persco van Rutte, hoe laat staat deze gepland? 19:00?

Al gelekt wat er vandaag dan weer wordt versoepeld?
pi_193638386
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:12 schreef 1Noek1 het volgende:

[..]

Zo af en toe. :D
Er is ook geen alwetende God voor nodig, me dunkt.
Ik heb zo geen data over de aantallen sterfgevallen dat pas 3 weken of nog later gerapporteerd wordt, maar ik zag het in die dagelijkse RIVM cijfers nooit heel veel voorbij komen. Natuurlijk wel veel gevallen dat pas een paar dagen later in de statistieken verscheen, maar dat lijkt me vrij normaal.
pi_193638410
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:13 schreef HulkHeld het volgende:

Oh! Niet op een dinsdag?
Somebody that I used to know
pi_193638414
quote:

Niks, zal vast weer een toespraakje zijn met teksten als houd vol, het virus is nog onder ons, we moeten voorzichtig zijn :')
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 15 juni 2020 @ 12:18:34 #163
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193638418
quote:

vliegen is veilig maar op het terras schijnt het nog gevaarlijk te zijn
  maandag 15 juni 2020 @ 12:18:45 #164
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193638421
Zie het niet in de tvgids staan van de kpn app

Waar haalt men altijd die info vandaan :o
  maandag 15 juni 2020 @ 12:19:04 #165
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193638424
quote:
Reizen naar de meeste Europese landen en een ruimere bezoekregeling in virusvrije verpleeghuizen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193638425
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik zat er gisteren, niets van gemerkt.
  maandag 15 juni 2020 @ 12:19:53 #167
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193638436
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zat er gisteren, niets van gemerkt.
:) daarom
pi_193638437
quote:
5s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:18 schreef Cue_ het volgende:
Zie het niet in de tvgids staan van de kpn app

Waar haalt men altijd die info vandaan :o
Dit wou ik ook net vragen! :o
pi_193638441
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

Eigenlijk moet je daar eens een paar goede kritische journalisten neerzetten, die de vloer wel aanvegen met dit beleid met 2 maten, i.p.v. die marionetten wat van tevoren ingestudeerd is.
pi_193638446
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:17 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Oh! Niet op een dinsdag?
Ik dacht dat ik hoorde de 15e juni, kan het ook missen hebben hoor.
  maandag 15 juni 2020 @ 12:20:56 #171
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193638452
quote:

HOU VOL!

We zijn aan het einde van het begin.

Dan volgt er een diepe zucht.

Ik snap de frustratie.

Einde persco.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_193638474
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:20 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Waar hoorde je dat dan?
  maandag 15 juni 2020 @ 12:42:57 #173
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_193638710
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:20 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

staat niks in de tvgids.
  maandag 15 juni 2020 @ 12:44:17 #174
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193638729
De geplande versoepelingen per vandaag zijn ook al bekend, dus daar is ook geen persconferentie voor nodig.
pi_193638847
Bij ons tekent de hoofdbehandelaar of degene die de lijkschouw heeft gedaan het groene papier + aanvulling voor de dataverzameling. De secretaresse controleert of elk bureaucratische hokje is ingevuld, koppelt dit terug aan de microbioloog en als deze geen vragen meer heeft en akkoord gaat, is het formulier klaar voor rapportage aan het RIVM. Meestal is dit binnen 1 dag, maar als er een hokje is vergeten, een vraag is of iets anders is, en het formulier terugbouncet, zijn er soms lange vertragingen. De hoofdbehandelaar ia op vakantie en kan het dormulier tijdelijk niet aanvullen waar nodig, er wordt nog officiële uitslag van een andere test verwacht of weetikveelwatanders moet nog aangepast worden.

Tja. Dat duurt soms lang.
pi_193638919
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Niks, zal vast weer een toespraakje zijn met teksten als houd vol, het virus is nog onder ons, we moeten voorzichtig zijn :')
Idd. Triest aan het worden :')
Love is in the air!
pi_193639042
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

We moeten wennen aan het nieuwe normaal!!!
pi_193639160
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 15:27 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Je hebt volkomen gelijk, ik ben een angsthaas. Als dat tenminste is wat je met deze losse flodder wilde zeggen, want in feite is het natuurlijk een dooddoenerige one-liner. Maar "liever laf en levend" en hoe meer ik over dit virusje met zijn achterbakse trucjes lees, ik meer ik denk dat ik het liever niet wil hebben.
En ik denk ook -alle optimisme van intelligente mensen zoals jij ten spijt- dat we nog niet klaar zijn met dit virus. Ik ga niet achter een dichtgelaste deur zitten, maar ik hou me aan de regels, blijf op afstand en was vaker mijn handen. En ik draag een mondkapje in de trein en als ik straks, als het weer mag, in Luxemburg moet tanken. (Ik ga zo snel het kan naar mijn huis in Frankrijk, om daar orde op zaken te stellen(water afsluiten,, luiken dicht), met het idee dat ik er wel eens heel lang niet meer heen kan. Heropende delen van China en Japan gaan weer in lock down, en in Frankrijk hoeft het maar even fout te gaan, en ze gooien de boel weer op slot.)
Dat is je goedrecht, het wordt alleen een ander verhaal als je jouw principes oplegt aan iedereen die gewoon normaal wilt kunnen doen.

Als je met elkaar afspreekt in het park voor een BBQ dan moeten die mensen het helemaal zelf weten of ze elkaar zoenen en knuffelen.

Die 1.5 meter is een beetje waanzin overigens, 99% van de besmettingen komt uit afgesloten ruimtes, binnen. In de buitenlucht komt het niet of nauwelijks voor. Daarnaast zijn we extra voorzichtig als we ziek zijn en zijn er geen grote evenementen.

Het verschil tussen Brabant en Groningen moet voldoende zeggen om het effect van evenementen te illustreren maar dat dringt nog niet echt door bij de virologen, geen idee of ze gigantisch onkundig zijn of gewoon de samenleving in angst willen houden, ik ben bang voor het eerste, domheid is veel vaker de grondslag van falend beleid.

Het virus zal wel blijven opduiken ja, liever niet bij kwetsbaren uiteraard. Maar overvolle IC's, niet in de zomermaanden sowieso en als het opduikt in oktober en uit de klauwen gaat lopen, komt dat ook weer deels door gigantisch dat virus te onderdrukken in deze maanden, zodat er weer weinig immuniteit is opgebouwd. Zweden zal gelijk krijgen als het vaccin er langer dan 2 jaar over doet om geproduceerd te worden, en dat zeg ik dan nog met de aanname dat dit ook gelijk in zo een hoge productie geproduceerd en toegediend kan worden dat we er binnen 3 jaar vanaf zijn.

Dat zijn nogal aannames ende assumpties, dat ik toch echt het Zweedse model de meest intelligente vind.

Maar okay we zijn op weg, ook hier, maar wel gigantisch veel trager dan nodig.

Dat op slot gooien is echt idioot als je het mij vraagt.

Mijn verwachting is dat het nu veel beter is het hele zooitje open te gooien, mensen op het hart te drukken dat als ze in kwetsbare gebieden komen om het virus op te lopen dat ze extra zorgvuldig zijn als ze risicogroepen ontmoeten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193639317
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb zo geen data over de aantallen sterfgevallen dat pas 3 weken of nog later gerapporteerd wordt, maar ik zag het in die dagelijkse RIVM cijfers nooit heel veel voorbij komen. Natuurlijk wel veel gevallen dat pas een paar dagen later in de statistieken verscheen, maar dat lijkt me vrij normaal.
Ik kan het zo snel niet vinden maar weet iemand tot wanneer je eigenlijk meetelt als 'coronaslachtoffer'? We komen in de situatie dat er mensen 'gewoon' door ouderdom overlijden die weken of maanden terug positief zijn getest. Zijn de symptomen doorslaggevend, of is een recente positieve test voldoende?
pi_193639332
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:23 schreef belanov het volgende:

[..]

Ik kan het zo snel niet vinden maar weet iemand tot wanneer je eigenlijk meetelt als 'coronaslachtoffer'? We komen in de situatie dat er mensen 'gewoon' door ouderdom overlijden die weken of maanden terug positief zijn getest. Zijn de symptomen doorslaggevend, of is een recente positieve test voldoende?
Nederland telt alleen bevestigde gevallen, dus positief getest, voor zover ik weet.
pi_193639390
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nederland telt alleen bevestigde gevallen, dus positief getest, voor zover ik weet.
Maar die kwalificatie vervalt wel weer op een gegeven moment neem ik aan. Anders hebben we (even overdreven gesteld) over 60 jaar nog 'coronaslachtoffers', namelijk de positief geteste twintigers en dertigers van nu
pi_193639529
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:23 schreef belanov het volgende:

[..]

Lijkt mij toch wel dat de doodsoorzaak een directe aanleiding moet hebben van Covid19.

De oorzaak blijft veelal een zwakke weerstand.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193639548
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:28 schreef belanov het volgende:

[..]

Maar die kwalificatie vervalt wel weer op een gegeven moment neem ik aan. Anders hebben we (even overdreven gesteld) over 60 jaar nog 'coronaslachtoffers', namelijk de positief geteste twintigers en dertigers van nu
Eh ja, het is natuurlijk niet zo dat je wordt geteld als coronadode wanneer je positief getest bent in maart en juni bij een auto-ongeluk om het leven komt. Het gaat wel om een test + directe aanleiding.
pi_193639600
quote:
Als er hier in Nederland grote horecaterrassen mogen worden gecreëerd op grote pleinen met tafels op 1,5 meter afstand, dan moeten er toch ook mogelijkheden zijn om publiek gespreid te laten plaatsnemen op tribunes van Nederlandse voetbalstadions?
  maandag 15 juni 2020 @ 13:43:27 #186
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_193639615
Wanneer gaat Rutten nu die terrassen volledig op gooien. Alle buiten evenementen. We weten toch allemaal dat die demonstratie op de Dam helemaal geen problemen zou opleveren? Laf beleid van VVD.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  maandag 15 juni 2020 @ 13:44:47 #187
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193639625
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:43 schreef satecl het volgende:
Wanneer gaat Rutten nu die terrassen volledig op gooien. Alle buiten evenementen.
Voorlopig niet. Daar zijn zowel Rutte, de Jonge en Grapperhaus tot nu toe heel duidelijk over geweest. Bruls gisteren ook trouwens.
pi_193639643
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lijkt mij toch wel dat de doodsoorzaak een directe aanleiding moet hebben van Covid19.

De oorzaak blijft veelal een zwakke weerstand.
Ja doodsoorzaak bij infectieziekten is vrijwel altijd een te zwakke of juist te sterke doodsoorzaak. De directe doodsoorzaak is vaak dat vitale organen ermee kappen. Geldt natuurlijk ook voor een verkeersongeluk. Je gaat niet dood door het ongeluk, je gaat dood omdat je hersens geen zuurstof meer krijgen of weet ik wat.
  maandag 15 juni 2020 @ 13:47:00 #189
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_193639648
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:44 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Voorlopig niet. Daar zijn zowel Rutte, de Jonge en Grapperhaus tot nu toe heel duidelijk over geweest. Bruls gisteren ook trouwens.
Mietjes. Gelukkig hebben ze er bij ons in de buurt lak aan en zit er gewoon 100/200man door elkaar op het terras. Je mag alleen niet binnen zitten.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_193639657
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:42 schreef Nia het volgende:

[..]

Als er hier in Nederland grote horecaterrassen mogen worden gecreëerd op grote pleinen met tafels op 1,5 meter afstand, dan moeten er toch ook mogelijkheden zijn om publiek gespreid te laten plaatsnemen op tribunes van Nederlandse voetbalstadions?
Ja, helemaal eens.
pi_193639665
Daar waar andere landen eerder denken in oplossingen, lijkt Nederland vooral te blijven hangen in belemmeringen.
pi_193639668
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Eh ja, het is natuurlijk niet zo dat je wordt geteld als coronadode wanneer je positief getest bent in maart en juni bij een auto-ongeluk om het leven komt. Het gaat wel om een test + directe aanleiding.
Nee uiteraard :) maar ik zat meer aan ouderen te denken en tot wanneer je dan kan zeggen dat de corona wel of niet 'het laatste zetje' was
pi_193639673
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja doodsoorzaak bij infectieziekten is vrijwel altijd een te zwakke of juist te sterke doodsoorzaak. De directe doodsoorzaak is vaak dat vitale organen ermee kappen. Geldt natuurlijk ook voor een verkeersongeluk. Je gaat niet dood door het ongeluk, je gaat dood omdat je hersens geen zuurstof meer krijgen of weet ik wat.
Tis meer de mate van aanleiding / oorzaak, die je van voldoende mate acht om een direct verband toe te bedelen.
pi_193639685
Vandaag de dampiek :o
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_193639690
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:48 schreef Nia het volgende:
Daar waar andere landen eerder denken in oplossingen, lijkt Nederland vooral te blijven hangen in belemmeringen.
Dit dus. Laf beleid.
pi_193639694
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:49 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Engggg
pi_193639696
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:49 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Ik voorspel 500 nieuwe besmettingen en 1000 ziekenhuisopnamen.
  maandag 15 juni 2020 @ 13:51:08 #198
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193639702
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:43 schreef satecl het volgende:
Wanneer gaat Rutten nu die terrassen volledig op gooien. Alle buiten evenementen. We weten toch allemaal dat die demonstratie op de Dam helemaal geen problemen zou opleveren? Laf beleid van VVD.
het begint steeds meer op willekeur te lijken en dat is toch wel kwalijk
pi_193639712
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:47 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ja, helemaal eens.
Het verhaal van Rutte is telkens dat het dan te druk wordt in de omgeving (bijv. het OV en 'de steegjes waar we tegen elkaar opbotsen'), dat zal hij vast nog wel even volhouden. Daarom was het ook verboden te tennissen.
pi_193639733
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:51 schreef belanov het volgende:

[..]

Het verhaal van Rutte is telkens dat het dan te druk wordt in de omgeving (bijv. het OV en 'de steegjes waar we tegen elkaar opbotsen'), dat zal hij vast nog wel even volhouden. Daarom was het ook verboden te tennissen.
Met Tennis likken mensen altijd aan de ballen voordat ze de bal opwerpen dus dat moet nog wel even verboden blijven hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')