abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 juni 2020 @ 21:29:57 #101
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193632146
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zullen we de politiek hier buiten laten?
Is goed, maar daar hebben we niet meer over.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator zondag 14 juni 2020 @ 21:30:25 #102
249559 crew  Lavenderr
pi_193632157
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:16 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Terecht zeker, Ze kiezen meestal voor geld in plaats van mensenlevens, zowel dat ze proberen meer klanten te trekken dan toegestane 30 man binnenhuis en 1,5 meter op het terras/
Echt niet. Ze willen geen boete van 4000 euro riskeren en houden er juist heel goed rekening mee.
  zondag 14 juni 2020 @ 21:32:33 #103
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193632191
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Echt niet. Ze willen geen boete van 4000 euro riskeren en houden er juist heel goed rekening mee.
Dat ook, gelukkig zijn er wel verstandige mensen die dat wel doen zoals ze geen risico willen lopen met een boete van 4000 euro.
pi_193632262
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:02 schreef Ven1972 het volgende:
Zorgen om naleving coronamaatregelen in de horeca: meerdere zaken gesloten
De veiligheidsregio’s maken zich zorgen over de naleving van de coronamaatregelen in de horeca. Dat zegt burgemeester Hubert Bruls van Nijmegen, tevens voorzitter van het landelijke Veiligheidsberaad vanavond.

Op meerdere plaatsen zijn dit weekend boetes uitgedeeld en op een enkele plaats zijn etablissementen gesloten. ,,Binnen in de horecagelegenheden vinden mensen het steeds moeilijker om onderling 1,5 meter afstand te bewaren en de verplichting om te zitten en niet te staan of rond te lopen, na te komen’’, stelt Bruls.

‘Op vrijdag- en zaterdagavond was het met name in de uitgaansgebieden van een aantal steden te vol en werd de onderlinge afstand van 1,5 meter zeker niet gehaald’, staat in verklaring.

Bruls: ‘Met de vakantieperiode in aantocht willen we graag iedereen de gelegenheid geven om op een terrasje te zitten of een hapje te gaan eten. Maar dat moet wel op een veilige manier gebeuren en daar zijn we met zijn allen verantwoordelijk voor. Zolang we nog niet van het coronavirus af zijn, is het essentieel dat we ons allemaal aan de coronamaatregelen blijven houden: vermijd drukte en houd 1,5 meter afstand.’
Bron: AD.nl
Link: https://www.ad.nl/binnenl(...)n-gesloten~a8b19d9d/
Dan is de pakkans niet hoog genoeg en de boetes zeker niet. Als je ze vertienvoudigd handhaafd de horeca de regels en klanten houden zich eraan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 14 juni 2020 @ 21:39:43 #105
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193632311
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:37 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dan is de pakkans niet hoog genoeg en de boetes zeker niet. Als je ze vertienvoudigd handhaafd de horeca de regels en klanten houden zich eraan.
Correct, maar in elke stad is andere dan andere stad.. Kijk in Arnhem of Groningen is er een groot Horecaplein waar men ook grote terrassen aanwezig zijn van alle cafés bij elkaar. Die afstand kun je moeilijk zien met een blote oog of wel 1,5 meter afstand is van elkaar. Maar die maatregelen zorgen voor sommige cafés of restaurants veel verwarring.
pi_193632622
quote:

[..]

Gelijk 10 jaar cel, komen ze ook niet op straat terecht als ze straks failliet gaan. ^O^
  zondag 14 juni 2020 @ 22:02:12 #107
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_193632652
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:59 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Gelijk 10 jaar cel, komen ze ook niet op straat terecht als ze straks failliet gaan. ^O^
nee daar zorgden de klanten al voor, niet even het kunnen opbrengen om voor de uitbater de 1.5m afstand te bewaren.
pi_193632818
kan die misleidende TT worden aangepast ?

Complete onzin dat we op vrijwel 0 besmettingen staan.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193632912
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:11 schreef Predator40 het volgende:

Ja.
zie email 27 oktober
pi_193632932
quote:

[..]

Je bereikt eerder dat de kroegen dicht gaan, en dt wil je niet. Gedrag van je klanten bijsturen kan maar beperkt. Zeker als er wat drank in de man zit.
zie email 27 oktober
  zondag 14 juni 2020 @ 22:20:45 #111
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193632978
https://www.ad.nl/binnenl(...)aatregelen~ac96c859/
Mensen kunnen echt geen 1,5 meter afstand houden van elkaar bij Efteling.
pi_193633005
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:20 schreef Ven1972 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)aatregelen~ac96c859/
Mensen kunnen echt geen 1,5 meter afstand houden van elkaar bij Efteling.
Willen geen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_193633070
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:11 schreef Predator40 het volgende:

Toch wel +200 per dag. Met meer dan 17 miljoen inwoners. Procentueel zit je dan wel in de 0 range ;)

quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:32 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat ook, gelukkig zijn er wel verstandige mensen die dat wel doen zoals ze geen risico willen lopen met een boete van 4000 euro.
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:16 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Terecht zeker, Ze kiezen meestal voor geld in plaats van mensenlevens, zowel dat ze proberen meer klanten te trekken dan toegestane 30 man binnenhuis en 1,5 meter op het terras/
Ik snap de horeca ook wel. Zo hard je best doen om mensen onder controle te houden en om politie agent te spelen in je eigen tent, om vervolgens te zien dat er talloze protesten worden georganiseerd met die in Amsterdam als hoogtepunt. Waar niet word ingegrepen. En zelfs dan stijgen de cijfers niet. Al die drukke feestdagen hebben ook geen piek veroorzaakt (wat oa jij elke week bleef roepen...). Wat er al gezegd is: bij de IKEA, ed grijpen ze ook niet in. Op zoveel plekken word die 1,5 meter amper meer nageleefd. Máár van de horeca word wel verwacht dat ze enorm strikt zijn en dat ze daar wél handhaven. Ik zou me best belazerd voelen als ondernemer. Zo hard je best doen (99% van de gevallen - al is het makkelijk om je te focussen op de uitzondering) om dan te zien dat de politie niet eens ingrijpt (met toestemming politiek) op veel drukkere plekken. En dan durf jij te roepen dat die horeca ondernemers die boetes verdienen. Lachwekkend.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2020 22:26:44 ]
  zondag 14 juni 2020 @ 22:29:47 #114
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_193633165
was gisteren 10 minuten in centrum Venlo, stad was afgeladen met Duitsers en de 1,5m was kansloos, er waren te veel varkens die stronteigenwijs zijn. Ook werd me duidelijk dat een mondkapje schijnveiligheid is, als ik zie hoe het gebruikt en misbruikt word.
Ben maar na 5 minuten omgedraaid en weggegaan.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_193633205
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:29 schreef zalkc het volgende:
was gisteren 10 minuten in centrum Venlo, stad was afgeladen met Duitsers en de 1,5m was kansloos, er waren te veel varkens die stronteigenwijs zijn. Ook werd me duidelijk dat een mondkapje schijnveiligheid is, als ik zie hoe het gebruikt en misbruikt word.
Ik woon in een dorp. Het is hier al drama in het centrum. De eerste dag had ik het idee dat spontaan de dorpsfeesten waren uitgebroken.
In de steden zal het wel helemaal onhoudbaar zijn ja.
zie email 27 oktober
  zondag 14 juni 2020 @ 22:35:44 #116
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193633274
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:29 schreef zalkc het volgende:
Hier (Veluwe) zie je letterlijk 0 mensen op straat of in een winkel met mondkapjes.
  zondag 14 juni 2020 @ 22:38:44 #117
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_193633359
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hier (Veluwe) zie je letterlijk 0 mensen op straat of in een winkel met mondkapjes.
In Venlo waren het vooral de Duitsers die een lang weekend (Corpus Christi) hadden, die gaan ook allemaal minder afstand houden met zo'n ding op. En als je ziet hoe ze gedragen en op- en afgezet worden helpt het eerder tegen je als voor je.

Zelf kom ik uit Nunspeet en zie er sporadisch 1 op straat, maar als dat er 1 per week is dan heb ik het wel gehad.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 14 juni 2020 @ 22:41:03 #118
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_193633414
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:38 schreef zalkc het volgende:

[..]

In Venlo waren het vooral de Duitsers die een lang weekend (Corpus Christi) hadden, die gaan ook allemaal minder afstand houden met zo'n ding op. En als je ziet hoe ze gedragen en op- en afgezet worden helpt het eerder tegen je als voor je.

Zelf kom ik uit Nunspeet en zie er sporadisch 1 op straat, maar als dat er 1 per week is dan heb ik het wel gehad.
Dat is precies het nadeel van die dingen.. Zodra mensen zich er onvoorzichtiger door gaan gedragen werken ze averechts.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 juni 2020 @ 23:08:47 #119
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193633902
Zie hier ook niemand met mondkapjes. Denk dat ongeveer 60% van de mensen in winkels nog zich aan de regels houdt, afstand probeert te houden en alleen is. Ik zie echter ook steeds meer mensen die er weer een uitje van maken.

Moest gisteren even iets hebben van een winkel en zag genoeg opa's en oma's die met twee of drie kleinkinderen even lekker aan het winkelen waren.

Aan de andere kant, als de besmettingen relatief laag blijven ondanks al deze mensen die zich niet of nauwlijks aan de regels houden zitten wij blijkbaar op dit moment soort van "veilig".
  zondag 14 juni 2020 @ 23:43:23 #120
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_193634325
Je kunt ook met best wel beperkte maatregelen al veel bereiken, de maatregelen om bij ziekte thuis te blijven en elkaar niet aan te raken en afstand te houden bij het praten zijn het effectiefst. Maatregelen als winkelwagentjes desinfecteren, 1 richtingsverkeer, of je biertje op een "serveertafel" zetten, hebben bijna geen effect, zeker niet in dezelfde mate als het bij ziek zijn thuis blijven.

Het nadeel is dat als we het aantal regels beperken er zich te weinig mensen aan gaan houden, als 20% van de zieken alsnog naar buiten gaat. Het grootste probleem blijft gewoon dat de meeste mensen niet streng voor zichzelf zijn en denken dat hun "dat wel even kunnen doen want ze letten goed op". En door die varkens zitten we opgescheept met veels te veel kul regeltjes die weer juist dat averechtse effect oproepen bij de varkentjes.
pi_193635641
Waarom noemen we mensen ineens varkentjes?
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 15 juni 2020 @ 07:39:56 #122
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_193635666
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 07:32 schreef Messina het volgende:
Een keer wat anders dan de eeuwige schapen of sheeple?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 15 juni 2020 @ 07:40:27 #123
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193635670
Afgelopen weekend in twee kroegen geweest
1 was echt zo'n stamkroeg, daar komen mensen die niet eens de moeite doen om zich aan regels te houden. Daar worden ook gewoon nog handgen gegeven en doen ze alsof er nooit iets is gebeurd.

In de andere waren tafeltjes netjes afgezet en werd er ook wel af en toe wat van gezegd. Hier kende iedereen elkaar en wou je eigenlijk iedereen spreken, dus was het soms ongemakkelijk en een ware stoelendans soms.
Aan het einde van de avond zag je de stoelen wel steeds meer naar elkaar geschoven worden en werd de afstand minder. Nog wel meer afstand dan vroeger, maar minder dan de regels verkondigen.

Snap wel dat als je als horeca baas moet gaan managen, je helemaal ziek wordt van het politieagentje spelen.
pi_193635835
quote:
6s.gif Op maandag 15 juni 2020 07:39 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Een keer wat anders dan de eeuwige schapen of sheeple?
Maar die vergelijking (kudde) snap ik nog. Varkentjes niet. Zijn het allemaal dikke mensen? :?
  maandag 15 juni 2020 @ 08:29:44 #125
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193635969
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 07:32 schreef Messina het volgende:
Dat soort classificaties worden vooral gebruikt door mensen die inhoudelijk tekort schieten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193636997
quote:
6s.gif Op maandag 15 juni 2020 07:40 schreef Cue_ het volgende:

Snap wel dat als je als horeca baas moet gaan managen, je helemaal ziek wordt van het politieagentje spelen.
Het is sowieso bizar dat er van hun verwacht word dat ze in hun eigen tent politie agent gaan spelen, terwijl al die ondernemers vervolgens in de media zien en horen dat de èchte politie niet eens ingrijpt bij onwijs drukke protesten. Die handhaving is heel selectief allemaal. Zoveel plekken waar die 1,5 meter door steeds meer mensen genegeerd word (supermarkten, op straat, IKEA, etc), maar het is telkens de horeca die in de schijnwerpers staan.

Vind die nadruk op de 1,5 meter (buiten vooral) sowieso onnodig. Oorspronkelijk was die 1,5 meter bedoeld als een middel. Cijfers zijn onwijs laag, hele drukke weekenden en protesten hebben niet voor stijgingen gezorgd. Inmiddels bewezen dat die 1,5 meter buiten amper helpt. Toch blijft de overheid pushen. Alsof de 1,5 meter samenleving opeens het doel is, met bijbehorende wetten en controles.
  maandag 15 juni 2020 @ 10:26:29 #127
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193637038
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het is sowieso bizar dat er van hun verwacht word dat ze in hun eigen tent politie agent gaan spelen, terwijl al die ondernemers vervolgens in de media zien en horen dat de èchte politie niet eens ingrijpt bij onwijs drukke protesten. Die handhaving is heel selectief allemaal. Zoveel plekken waar die 1,5 meter door steeds meer mensen genegeerd word (supermarkten, op straat, IKEA, etc), maar het is telkens de horeca die in de schijnwerpers staan.

Vind die nadruk op de 1,5 meter (buiten vooral) sowieso onnodig. Oorspronkelijk was die 1,5 meter bedoeld als een middel. Cijfers zijn onwijs laag, hele drukke weekenden en protesten hebben niet voor stijgingen gezorgd. Inmiddels bewezen dat die 1,5 meter buiten amper helpt. Toch blijft de overheid pushen. Alsof de 1,5 meter samenleving opeens het doel is, met bijbehorende wetten en controles.
Mbt dat laatste zal er idd uitgekeken moeten worden.Alleen de vraag is waarom zou men dat willen, wat is het voordeel ervan.

Ik las laatste paar keer (vluchtig in van die push notifications) dat er weer lichte stijgingen te zien zijn in de cijfers? Heb het niet gelezen, maar lijkt me ook snel stemmingsmakerij / als er 1 iemand bij komt is het natuurlijk ook al gelijk een stijging. En al zijn het er iets meer, dan zegt dat ook niets. Maar kan wel gebruikt worden om iedereen gelijk weer bang te maken.

Is er trouwens dinsdag weer een persco of iets?
  maandag 15 juni 2020 @ 10:29:14 #128
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193637073
quote:

[..]

zal ook wel per stad verschillen, afgelopen vrijdag een terrasje gepakt en dat was allemaal vrij relaxed, geen formulieren, geen reservering, er is wel gevraagd of ik ziek was maar verder eigenlijk niks, het enige verschil is dat je een tafel toegewezen krijgt, had ook niet de indruk dat er 1,5m tussen zat al was het wel wat ruimer dan pre-corona
  maandag 15 juni 2020 @ 10:30:01 #129
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193637079
quote:

[..]

Bij gebrek aan medicatie en vaccin is social distancing het belangrijkste instrument dat we hebben om het virus in te dammen. De experts van het RIVM, de WHO, buitenlandse RIVM's en het kabinet benoemen dat niet voor niets bij herhaling. Of, zoals de voorzitter van de veiligheidsregio's het gisteren benoemde, de anderhalvemetersamenleving is de backbone van onze crisisbestrijding.

Ik ben het met je eens dat de focus op de horeca nogal onevenredig is. Het probleem is dan ook niet dat er op het terras te veel wordt gehandhaafd, maar in de Ikea en op andere plekken te weinig.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193637150
quote:
6s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:26 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Mbt dat laatste zal er idd uitgekeken moeten worden.Alleen de vraag is waarom zou men dat willen, wat is het voordeel ervan.

Ik las laatste paar keer (vluchtig in van die push notifications) dat er weer lichte stijgingen te zien zijn in de cijfers? Heb het niet gelezen, maar lijkt me ook snel stemmingsmakerij / als er 1 iemand bij komt is het natuurlijk ook al gelijk een stijging. En al zijn het er iets meer, dan zegt dat ook niets. Maar kan wel gebruikt worden om iedereen gelijk weer bang te maken.

Is er trouwens dinsdag weer een persco of iets?
Paar dagen geleden kwam er naar buiten dat het reproductie getal (hoeveel mensen steken weer andere mensen aan) aan het stijgen was, maar dat is nergens in de cijfers terug te zien. Volgens mij las ik later ook dat ze dat fout hadden berekend. IC heeft wel twee dagen op rij een stijging (van 4 op zaterdag en 2 op zondag), maar we werd bij gezegd dat de opnames nog steeds erg laag zijn; dat er geen reden tot zorg is.

Ik weet ook niet wat de overheid er mee wint. Wellicht is die 1,5 meter een middel om meer controle uit te kunnen oefenen. Niet voor niets dat ze zo aan het hameren waren op tracking apps. Camera’s op veel plekken om te controleren. Als die 1,5 meter niet meer nodig is dan komen dat soort wetten en controles er veel minder makkelijk doorheen natuurlijk. Nu denken sommige mensen nog dat die controles ed ook echt nodig zijn omdat ze van het kabinet blijven horen dat het allemaal zo eng is, en dat die 1,5 meter heilig is.

Maar dat zijn aannames natuurlijk. Ik heb er alleen moeite mee om naïef te zijn richting het kabinet.
pi_193637158
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

zal ook wel per stad verschillen, afgelopen vrijdag een terrasje gepakt en dat was allemaal vrij relaxed, geen formulieren, geen reservering, er is wel gevraagd of ik ziek was maar verder eigenlijk niks, het enige verschil is dat je een tafel toegewezen krijgt, had ook niet de indruk dat er 1,5m tussen zat al was het wel wat ruimer dan pre-corona
Hier in Delft inderdaad ook op die manier.
pi_193637324
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 19:00 schreef 1Noek1 het volgende:

[..]

Nee, maar het is wel onder controle en wanneer er voldoende testcapaciteit is en men cancelt grote events dan is er controle.

Buiten sporten, buiten eten, buiten protesteren leidt niet tot meer opnames. Ook de scholen hebben nauwelijks impact maar blijf vooral schreeuwen dat de 2e golf komt alsof er een tsunami om de hoek ligt te loeren.
Oh ja, dat was jij die schreef dat het virus aan het uitrusten was om weer op kracht te komen.

I.just.can’t.
Nu kan dat makkelijk ja, maar als het kouder weer wordt niet meer..
pi_193637396
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik woon in een dorp. Het is hier al drama in het centrum. De eerste dag had ik het idee dat spontaan de dorpsfeesten waren uitgebroken.
In de steden zal het wel helemaal onhoudbaar zijn ja.
Binnensteden met wachtrijen voor winkels omdat er maar bepaald aantal mensen binnen mogen.

En dan moeten daar ook nog winkelend publiek tussen lopen.

Dat wordt wat. :')
pi_193637444
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 19:57 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik ben wel klaar met dit topic. Aan het begin kon je hier nog wel eens een leuke inhoudelijke discussie voeren. Inmiddels is dit gekaapt door angsthazen die met smacht thuis zitten te wachten op die volgende golf (en 'ik zei het toch' kunnen roepen hier) en mensen die alle realiteit voorbij zijn en hier tot in den treure hun 'stream of consciousness' en repetitieve dogma's komen droppen
Is al vanaf het begin gezeik tussen angsthazen en Jensen anti 5G fans.

Het redelijke midden was altijd al in de minderheid.. :{
pi_193637555
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:49 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nu kan dat makkelijk ja, maar als het kouder weer wordt niet meer..
Gewoon wat warmtelampen tegen de kou, muren tegen de wind, en een dak tegen de regen. Opgelost
Nieuw is niet altijd beter.
  maandag 15 juni 2020 @ 11:09:53 #136
14505 OProg
A Life in Music
pi_193637577
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
IC heeft wel twee dagen op rij een stijging (van 4 op zaterdag en 2 op zondag), maar we werd bij gezegd dat de opnames nog steeds erg laag zijn; dat er geen reden tot zorg is.
Dit is eigenlijk al de hele tijd zo. Als je naar de cijfers van Stichting NICE kijkt is het aantal IC opname's al een maand stabiel. Ik meen één uitschieter waarop het er 7 waren.

Ook hier is het weer dat de cijfers precies dezelfde weergave krijgen als twee maanden terug terwijl het doel inmiddels anders is. Het ging er in den beginne om dat het aantal onder een cruciale grens moest komen en dus hebben we niet meer gekeken naar het aantal IC-opname's maar naar het totaal.

Maar op een gegeven moment is de pool van mensen die er bijna af gaat gewoon leeg, helemaal als de langliggers op zijn. Gommers zei weken terug al dat het waarschijnlijk voorlopig ergens onder de 100 blijft hangen met soms een paar er bij, soms een paar er af.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 15 juni 2020 @ 11:11:47 #137
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_193637599
Twee weken inmiddels sinds de BLM demonstratie op de dam...

En geen piek ~O>
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 15 juni 2020 @ 11:12:05 #138
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193637604
Belgen zijn er ook bijna klaar mee, +71 cases, +6 doden.
pi_193637693
Er zijn landen waar 71 nieuwe gevallen helaas een reden is om iedereen weer op te sluiten en daardoor onbedoeld nog meer sociaaleconomische schade aan te richten
  maandag 15 juni 2020 @ 11:23:02 #140
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193637740
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:19 schreef Nia het volgende:
Er zijn landen waar 71 nieuwe gevallen helaas een reden is om iedereen weer op te sluiten en daardoor onbedoeld nog meer sociaaleconomische schade aan te richten
welke landen zijn dat dan?
  maandag 15 juni 2020 @ 11:26:40 #141
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193637777
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:19 schreef Nia het volgende:
Ik zou pleiten voor maatwerk om lokale uitbraakjes op te sporen/aan te pakken als de cijfers echt laag worden en blijven.
pi_193637842
De grootste sociale woningbouw in Friesland biedt nog altijd geen huizen aan ivm corona. Overdrijven is ook een vak...
pi_193637847
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

welke landen zijn dat dan?
In Nieuw-Zeeland is men op 25 maart in volledige lockdown gegaan met op dat moment 205 active cases op de worldometers ranglijst. Op 29 maart overleed daar de eerste patiënte van in de 70 mede aan de gevolgen van COVID-19.
  maandag 15 juni 2020 @ 11:34:10 #144
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193637877
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:32 schreef Messina het volgende:
De grootste sociale woningbouw in Friesland biedt nog altijd geen huizen aan ivm corona. Overdrijven is ook een vak...
Op sommige vlakken zijn we echt aan het doorslaan inderdaad.

Er wordt ook ineens gedaan alsof corona het enige is dat ons nog kan bedreigen, en dat het letterlijk op elke straathoek op ons ligt te wachten...
  maandag 15 juni 2020 @ 11:34:22 #145
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193637883
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:32 schreef Messina het volgende:
gewoon een reden om maar niks te doen
  maandag 15 juni 2020 @ 11:35:20 #146
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193637905
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:32 schreef Nia het volgende:

[..]

In Nieuw-Zeeland is men op 25 maart in volledige lockdown gegaan met op dat moment 205 active cases op de worldometers ranglijst. Op 29 maart overleed daar de eerste patiënte van in de 70 mede aan de gevolgen van COVID-19.
dat is toch wat anders, jij hebt het over nieuwe gevallen en weer opsluiten
pi_193637955
In Peking, een agglomeratie met ruim 21 miljoen inwoners, zijn tien nieuwe woonwijken in quarantaine geplaatst na die recente uitbraak met 36 nieuwe gevallen
  maandag 15 juni 2020 @ 11:39:24 #148
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193637964
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:38 schreef Nia het volgende:
In Peking, een agglomeratie met ruim 21 miljoen inwoners, zijn tien nieuwe woonwijken in quarantaine geplaatst na die recente uitbraak met 36 nieuwe gevallen
maar dat is toch ook lokaal
pi_193637972
quote:
In een totalitaire staat kan dit inderdaad.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 15 juni 2020 @ 11:40:29 #150
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193637973
quote:
Oke.. en nu?
Zuiger van het FOK!-OMT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')