Is goed, maar daar hebben we niet meer over.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zullen we de politiek hier buiten laten?
Echt niet. Ze willen geen boete van 4000 euro riskeren en houden er juist heel goed rekening mee.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:16 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Terecht zeker, Ze kiezen meestal voor geld in plaats van mensenlevens, zowel dat ze proberen meer klanten te trekken dan toegestane 30 man binnenhuis en 1,5 meter op het terras/
Dat ook, gelukkig zijn er wel verstandige mensen die dat wel doen zoals ze geen risico willen lopen met een boete van 4000 euro.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Echt niet. Ze willen geen boete van 4000 euro riskeren en houden er juist heel goed rekening mee.
Dan is de pakkans niet hoog genoeg en de boetes zeker niet. Als je ze vertienvoudigd handhaafd de horeca de regels en klanten houden zich eraan.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:02 schreef Ven1972 het volgende:
Zorgen om naleving coronamaatregelen in de horeca: meerdere zaken gesloten
De veiligheidsregio’s maken zich zorgen over de naleving van de coronamaatregelen in de horeca. Dat zegt burgemeester Hubert Bruls van Nijmegen, tevens voorzitter van het landelijke Veiligheidsberaad vanavond.
Op meerdere plaatsen zijn dit weekend boetes uitgedeeld en op een enkele plaats zijn etablissementen gesloten. ,,Binnen in de horecagelegenheden vinden mensen het steeds moeilijker om onderling 1,5 meter afstand te bewaren en de verplichting om te zitten en niet te staan of rond te lopen, na te komen’’, stelt Bruls.
‘Op vrijdag- en zaterdagavond was het met name in de uitgaansgebieden van een aantal steden te vol en werd de onderlinge afstand van 1,5 meter zeker niet gehaald’, staat in verklaring.
Bruls: ‘Met de vakantieperiode in aantocht willen we graag iedereen de gelegenheid geven om op een terrasje te zitten of een hapje te gaan eten. Maar dat moet wel op een veilige manier gebeuren en daar zijn we met zijn allen verantwoordelijk voor. Zolang we nog niet van het coronavirus af zijn, is het essentieel dat we ons allemaal aan de coronamaatregelen blijven houden: vermijd drukte en houd 1,5 meter afstand.’
Bron: AD.nl
Link: https://www.ad.nl/binnenl(...)n-gesloten~a8b19d9d/
Correct, maar in elke stad is andere dan andere stad.. Kijk in Arnhem of Groningen is er een groot Horecaplein waar men ook grote terrassen aanwezig zijn van alle cafés bij elkaar. Die afstand kun je moeilijk zien met een blote oog of wel 1,5 meter afstand is van elkaar. Maar die maatregelen zorgen voor sommige cafés of restaurants veel verwarring.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:37 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dan is de pakkans niet hoog genoeg en de boetes zeker niet. Als je ze vertienvoudigd handhaafd de horeca de regels en klanten houden zich eraan.
Gelijk 10 jaar cel, komen ze ook niet op straat terecht als ze straks failliet gaan.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:37 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dan is de pakkans niet hoog genoeg en de boetes zeker niet. Als je ze vertienvoudigd handhaafd de horeca de regels en klanten houden zich eraan.
nee daar zorgden de klanten al voor, niet even het kunnen opbrengen om voor de uitbater de 1.5m afstand te bewaren.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:59 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Gelijk 10 jaar cel, komen ze ook niet op straat terecht als ze straks failliet gaan.
Ja.quote:Op zondag 14 juni 2020 22:11 schreef Predator40 het volgende:
kan die misleidende TT worden aangepast ?
Complete onzin dat we op vrijwel 0 besmettingen staan.
Je bereikt eerder dat de kroegen dicht gaan, en dt wil je niet. Gedrag van je klanten bijsturen kan maar beperkt. Zeker als er wat drank in de man zit.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:37 schreef vipergts het volgende:
[..]
Willen geenquote:Op zondag 14 juni 2020 22:20 schreef Ven1972 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)aatregelen~ac96c859/
Mensen kunnen echt geen 1,5 meter afstand houden van elkaar bij Efteling.
Toch wel +200 per dag. Met meer dan 17 miljoen inwoners. Procentueel zit je dan wel in de 0 rangequote:Op zondag 14 juni 2020 22:11 schreef Predator40 het volgende:
kan die misleidende TT worden aangepast ?
Complete onzin dat we op vrijwel 0 besmettingen staan.
quote:Op zondag 14 juni 2020 21:32 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat ook, gelukkig zijn er wel verstandige mensen die dat wel doen zoals ze geen risico willen lopen met een boete van 4000 euro.
Ik snap de horeca ook wel. Zo hard je best doen om mensen onder controle te houden en om politie agent te spelen in je eigen tent, om vervolgens te zien dat er talloze protesten worden georganiseerd met die in Amsterdam als hoogtepunt. Waar niet word ingegrepen. En zelfs dan stijgen de cijfers niet. Al die drukke feestdagen hebben ook geen piek veroorzaakt (wat oa jij elke week bleef roepen...). Wat er al gezegd is: bij de IKEA, ed grijpen ze ook niet in. Op zoveel plekken word die 1,5 meter amper meer nageleefd. Máár van de horeca word wel verwacht dat ze enorm strikt zijn en dat ze daar wél handhaven. Ik zou me best belazerd voelen als ondernemer. Zo hard je best doen (99% van de gevallen - al is het makkelijk om je te focussen op de uitzondering) om dan te zien dat de politie niet eens ingrijpt (met toestemming politiek) op veel drukkere plekken. En dan durf jij te roepen dat die horeca ondernemers die boetes verdienen. Lachwekkend.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:16 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Terecht zeker, Ze kiezen meestal voor geld in plaats van mensenlevens, zowel dat ze proberen meer klanten te trekken dan toegestane 30 man binnenhuis en 1,5 meter op het terras/
Ik woon in een dorp. Het is hier al drama in het centrum. De eerste dag had ik het idee dat spontaan de dorpsfeesten waren uitgebroken.quote:Op zondag 14 juni 2020 22:29 schreef zalkc het volgende:
was gisteren 10 minuten in centrum Venlo, stad was afgeladen met Duitsers en de 1,5m was kansloos, er waren te veel varkens die stronteigenwijs zijn. Ook werd me duidelijk dat een mondkapje schijnveiligheid is, als ik zie hoe het gebruikt en misbruikt word.
Ben maar na 5 minuten omgedraaid en weggegaan.
Hier (Veluwe) zie je letterlijk 0 mensen op straat of in een winkel met mondkapjes.quote:Op zondag 14 juni 2020 22:29 schreef zalkc het volgende:
was gisteren 10 minuten in centrum Venlo, stad was afgeladen met Duitsers en de 1,5m was kansloos, er waren te veel varkens die stronteigenwijs zijn. Ook werd me duidelijk dat een mondkapje schijnveiligheid is, als ik zie hoe het gebruikt en misbruikt word.
Ben maar na 5 minuten omgedraaid en weggegaan.
In Venlo waren het vooral de Duitsers die een lang weekend (Corpus Christi) hadden, die gaan ook allemaal minder afstand houden met zo'n ding op. En als je ziet hoe ze gedragen en op- en afgezet worden helpt het eerder tegen je als voor je.quote:Op zondag 14 juni 2020 22:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hier (Veluwe) zie je letterlijk 0 mensen op straat of in een winkel met mondkapjes.
Dat is precies het nadeel van die dingen.. Zodra mensen zich er onvoorzichtiger door gaan gedragen werken ze averechts.quote:Op zondag 14 juni 2020 22:38 schreef zalkc het volgende:
[..]
In Venlo waren het vooral de Duitsers die een lang weekend (Corpus Christi) hadden, die gaan ook allemaal minder afstand houden met zo'n ding op. En als je ziet hoe ze gedragen en op- en afgezet worden helpt het eerder tegen je als voor je.
Zelf kom ik uit Nunspeet en zie er sporadisch 1 op straat, maar als dat er 1 per week is dan heb ik het wel gehad.
Een keer wat anders dan de eeuwige schapen of sheeple?quote:Op maandag 15 juni 2020 07:32 schreef Messina het volgende:
Waarom noemen we mensen ineens varkentjes?
Maar die vergelijking (kudde) snap ik nog. Varkentjes niet. Zijn het allemaal dikke mensen?quote:Op maandag 15 juni 2020 07:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Een keer wat anders dan de eeuwige schapen of sheeple?
Dat soort classificaties worden vooral gebruikt door mensen die inhoudelijk tekort schieten.quote:Op maandag 15 juni 2020 07:32 schreef Messina het volgende:
Waarom noemen we mensen ineens varkentjes?
Het is sowieso bizar dat er van hun verwacht word dat ze in hun eigen tent politie agent gaan spelen, terwijl al die ondernemers vervolgens in de media zien en horen dat de èchte politie niet eens ingrijpt bij onwijs drukke protesten. Die handhaving is heel selectief allemaal. Zoveel plekken waar die 1,5 meter door steeds meer mensen genegeerd word (supermarkten, op straat, IKEA, etc), maar het is telkens de horeca die in de schijnwerpers staan.quote:Op maandag 15 juni 2020 07:40 schreef Cue_ het volgende:
Snap wel dat als je als horeca baas moet gaan managen, je helemaal ziek wordt van het politieagentje spelen.
Mbt dat laatste zal er idd uitgekeken moeten worden.Alleen de vraag is waarom zou men dat willen, wat is het voordeel ervan.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is sowieso bizar dat er van hun verwacht word dat ze in hun eigen tent politie agent gaan spelen, terwijl al die ondernemers vervolgens in de media zien en horen dat de èchte politie niet eens ingrijpt bij onwijs drukke protesten. Die handhaving is heel selectief allemaal. Zoveel plekken waar die 1,5 meter door steeds meer mensen genegeerd word (supermarkten, op straat, IKEA, etc), maar het is telkens de horeca die in de schijnwerpers staan.
Vind die nadruk op de 1,5 meter (buiten vooral) sowieso onnodig. Oorspronkelijk was die 1,5 meter bedoeld als een middel. Cijfers zijn onwijs laag, hele drukke weekenden en protesten hebben niet voor stijgingen gezorgd. Inmiddels bewezen dat die 1,5 meter buiten amper helpt. Toch blijft de overheid pushen. Alsof de 1,5 meter samenleving opeens het doel is, met bijbehorende wetten en controles.
zal ook wel per stad verschillen, afgelopen vrijdag een terrasje gepakt en dat was allemaal vrij relaxed, geen formulieren, geen reservering, er is wel gevraagd of ik ziek was maar verder eigenlijk niks, het enige verschil is dat je een tafel toegewezen krijgt, had ook niet de indruk dat er 1,5m tussen zat al was het wel wat ruimer dan pre-coronaquote:Op maandag 15 juni 2020 10:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is sowieso bizar dat er van hun verwacht word dat ze in hun eigen tent politie agent gaan spelen, terwijl al die ondernemers vervolgens in de media zien en horen dat de èchte politie niet eens ingrijpt bij onwijs drukke protesten. Die handhaving is heel selectief allemaal. Zoveel plekken waar die 1,5 meter door steeds meer mensen genegeerd word (supermarkten, op straat, IKEA, etc), maar het is telkens de horeca die in de schijnwerpers staan.
Vind die nadruk op de 1,5 meter (buiten vooral) sowieso onnodig. Oorspronkelijk was die 1,5 meter bedoeld als een middel. Cijfers zijn onwijs laag, hele drukke weekenden en protesten hebben niet voor stijgingen gezorgd. Inmiddels bewezen dat die 1,5 meter buiten amper helpt. Toch blijft de overheid pushen. Alsof de 1,5 meter samenleving opeens het doel is, met bijbehorende wetten en controles.
Bij gebrek aan medicatie en vaccin is social distancing het belangrijkste instrument dat we hebben om het virus in te dammen. De experts van het RIVM, de WHO, buitenlandse RIVM's en het kabinet benoemen dat niet voor niets bij herhaling. Of, zoals de voorzitter van de veiligheidsregio's het gisteren benoemde, de anderhalvemetersamenleving is de backbone van onze crisisbestrijding.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Paar dagen geleden kwam er naar buiten dat het reproductie getal (hoeveel mensen steken weer andere mensen aan) aan het stijgen was, maar dat is nergens in de cijfers terug te zien. Volgens mij las ik later ook dat ze dat fout hadden berekend. IC heeft wel twee dagen op rij een stijging (van 4 op zaterdag en 2 op zondag), maar we werd bij gezegd dat de opnames nog steeds erg laag zijn; dat er geen reden tot zorg is.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Mbt dat laatste zal er idd uitgekeken moeten worden.Alleen de vraag is waarom zou men dat willen, wat is het voordeel ervan.
Ik las laatste paar keer (vluchtig in van die push notifications) dat er weer lichte stijgingen te zien zijn in de cijfers? Heb het niet gelezen, maar lijkt me ook snel stemmingsmakerij / als er 1 iemand bij komt is het natuurlijk ook al gelijk een stijging. En al zijn het er iets meer, dan zegt dat ook niets. Maar kan wel gebruikt worden om iedereen gelijk weer bang te maken.
Is er trouwens dinsdag weer een persco of iets?
Hier in Delft inderdaad ook op die manier.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
zal ook wel per stad verschillen, afgelopen vrijdag een terrasje gepakt en dat was allemaal vrij relaxed, geen formulieren, geen reservering, er is wel gevraagd of ik ziek was maar verder eigenlijk niks, het enige verschil is dat je een tafel toegewezen krijgt, had ook niet de indruk dat er 1,5m tussen zat al was het wel wat ruimer dan pre-corona
Nu kan dat makkelijk ja, maar als het kouder weer wordt niet meer..quote:Op zondag 14 juni 2020 19:00 schreef 1Noek1 het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel onder controle en wanneer er voldoende testcapaciteit is en men cancelt grote events dan is er controle.
Buiten sporten, buiten eten, buiten protesteren leidt niet tot meer opnames. Ook de scholen hebben nauwelijks impact maar blijf vooral schreeuwen dat de 2e golf komt alsof er een tsunami om de hoek ligt te loeren.
Oh ja, dat was jij die schreef dat het virus aan het uitrusten was om weer op kracht te komen.
I.just.can’t.
Binnensteden met wachtrijen voor winkels omdat er maar bepaald aantal mensen binnen mogen.quote:Op zondag 14 juni 2020 22:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik woon in een dorp. Het is hier al drama in het centrum. De eerste dag had ik het idee dat spontaan de dorpsfeesten waren uitgebroken.
In de steden zal het wel helemaal onhoudbaar zijn ja.
Is al vanaf het begin gezeik tussen angsthazen en Jensen anti 5G fans.quote:Op zondag 14 juni 2020 19:57 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik ben wel klaar met dit topic. Aan het begin kon je hier nog wel eens een leuke inhoudelijke discussie voeren. Inmiddels is dit gekaapt door angsthazen die met smacht thuis zitten te wachten op die volgende golf (en 'ik zei het toch' kunnen roepen hier) en mensen die alle realiteit voorbij zijn en hier tot in den treure hun 'stream of consciousness' en repetitieve dogma's komen droppen
Gewoon wat warmtelampen tegen de kou, muren tegen de wind, en een dak tegen de regen. Opgelostquote:Op maandag 15 juni 2020 10:49 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nu kan dat makkelijk ja, maar als het kouder weer wordt niet meer..
Dit is eigenlijk al de hele tijd zo. Als je naar de cijfers van Stichting NICE kijkt is het aantal IC opname's al een maand stabiel. Ik meen één uitschieter waarop het er 7 waren.quote:Op maandag 15 juni 2020 10:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
IC heeft wel twee dagen op rij een stijging (van 4 op zaterdag en 2 op zondag), maar we werd bij gezegd dat de opnames nog steeds erg laag zijn; dat er geen reden tot zorg is.
welke landen zijn dat dan?quote:Op maandag 15 juni 2020 11:19 schreef Nia het volgende:
Er zijn landen waar 71 nieuwe gevallen helaas een reden is om iedereen weer op te sluiten en daardoor onbedoeld nog meer sociaaleconomische schade aan te richten
Ik zou pleiten voor maatwerk om lokale uitbraakjes op te sporen/aan te pakken als de cijfers echt laag worden en blijven.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:19 schreef Nia het volgende:
Er zijn landen waar 71 nieuwe gevallen helaas een reden is om iedereen weer op te sluiten en daardoor onbedoeld nog meer sociaaleconomische schade aan te richten
In Nieuw-Zeeland is men op 25 maart in volledige lockdown gegaan met op dat moment 205 active cases op de worldometers ranglijst. Op 29 maart overleed daar de eerste patiënte van in de 70 mede aan de gevolgen van COVID-19.quote:
Op sommige vlakken zijn we echt aan het doorslaan inderdaad.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:32 schreef Messina het volgende:
De grootste sociale woningbouw in Friesland biedt nog altijd geen huizen aan ivm corona. Overdrijven is ook een vak...
gewoon een reden om maar niks te doenquote:Op maandag 15 juni 2020 11:32 schreef Messina het volgende:
De grootste sociale woningbouw in Friesland biedt nog altijd geen huizen aan ivm corona. Overdrijven is ook een vak...
dat is toch wat anders, jij hebt het over nieuwe gevallen en weer opsluitenquote:Op maandag 15 juni 2020 11:32 schreef Nia het volgende:
[..]
In Nieuw-Zeeland is men op 25 maart in volledige lockdown gegaan met op dat moment 205 active cases op de worldometers ranglijst. Op 29 maart overleed daar de eerste patiënte van in de 70 mede aan de gevolgen van COVID-19.
maar dat is toch ook lokaalquote:Op maandag 15 juni 2020 11:38 schreef Nia het volgende:
In Peking, een agglomeratie met ruim 21 miljoen inwoners, zijn tien nieuwe woonwijken in quarantaine geplaatst na die recente uitbraak met 36 nieuwe gevallen
In een totalitaire staat kan dit inderdaad.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:38 schreef Nia het volgende:
In Peking, een agglomeratie met ruim 21 miljoen inwoners, zijn tien nieuwe woonwijken in quarantaine geplaatst na die recente uitbraak met 36 nieuwe gevallen
Oke.. en nu?quote:Op maandag 15 juni 2020 11:38 schreef Nia het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |