abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 juni 2020 @ 14:44:47 #1
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_193584265
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:

Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe werkt een impeachment?
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiėren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
  donderdag 11 juni 2020 @ 14:45:21 #2
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_193584272
Duurde wel erg lang, dus maar even gekaapt :@
pi_193584374
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:30 schreef budha het volgende: [..] Dat is wel om een structureel en diepgeworteld probleem in de VS aan te pakken. Dit is mensen in gevaar brengen om de ego van Bunker Boy te strelen: https://people.com/health(...)returning-to-campus/
Mensen gaan nog echt mee hier ook in deze flauwekul.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 juni 2020 @ 15:02:15 #4
426493 crew  PippenScottie
pi_193584562
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Mensen gaan nog echt mee hier ook in deze flauwekul.
Eens, maar als kadet heb je niet veel keus natuurlijk.
My friends all drive horses
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:24:34 #5
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_193584938
Over de standbeelden, Klappernoot, ik had er beter aan toe kunnen voegen dat die post me ging over onze eigen standbeelden.

Ik weet te weinig over de Amerikaanse burgeroorlog om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Ben bezig in Shelby Foote's boek, maar dat duurt nog wel even.
Op het scherp van de snede.
pi_193585039
realDonaldTrump twitterde op donderdag 11-06-2020 om 14:49:46 Our great National Guard Troops who took care of the area around the White House could hardly believe how easy it was. “A walk in the park”, one said. The protesters, agitators, anarchists (ANTIFA), and others, were handled VERY easily by the Guard, D.C. Police, & S.S. GREAT JOB! reageer retweet
Zeggen dat je de SS hebt ingezet zit inderdaad niet ver van de waarheid nee.
En natuurlijk was het makkelijk, want die mensen stonden daar gewoon rustig met wat bordjes te zwaaien. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 donderdag 11 juni 2020 @ 15:58:41 #7
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193585424
ddale8 twitterde op donderdag 11-06-2020 om 15:54:18 Trump in a 2017 interview: "People don't realize, you know, the Civil War, um -- you think about it: why? People don't ask that question. But why was there the Civil War? Why could that one not have been worked out?" https://t.co/HLa9ojBakP reageer retweet
Ja, waarom is er nooit onderzoek gedaan naar de oorzaak van die burgeroorlog? Nu weet niemand dat. Het kan van alles zijn. Ja.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 11 juni 2020 @ 16:02:07 #8
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_193585462
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:32 schreef xpompompomx het volgende:
realDonaldTrump twitterde op donderdag 11-06-2020 om 14:49:46 Our great National Guard Troops who took care of the area around the White House could hardly believe how easy it was. “A walk in the park”, one said. The protesters, agitators, anarchists (ANTIFA), and others, were handled VERY easily by the Guard, D.C. Police, & S.S. GREAT JOB! reageer retweet
En natuurlijk was het makkelijk, want die mensen stonden daar gewoon rustig met wat bordjes te zwaaien. :')
Je maakt vast een grap, maar wordt in de US door mensen met wel enige historische kennis ook gewoon die afkorting gebruikt voor Secret Service, of is de associatie daar net zo sterk als hier?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Overall beste user 2022 donderdag 11 juni 2020 @ 16:16:04 #9
3928 Ulx
pi_193585727
De afkorting is USSS.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_193585753
quote:
5s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:02 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Je maakt vast een grap, maar wordt in de US door mensen met wel enige historische kennis ook gewoon die afkorting gebruikt voor Secret Service, of is de associatie daar net zo sterk als hier?
Dat was een garpje ja.
pi_193585783
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:16 schreef Ulx het volgende:
De afkorting is USSS.
Nee joh, het is de Leibstandarte S.S. Donald Trump.
  donderdag 11 juni 2020 @ 16:20:05 #12
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193585816
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:02 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Eens, maar als kadet heb je niet veel keus natuurlijk.
tenzij je een rijke pa hebt.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 11 juni 2020 @ 16:24:39 #13
384435 klappernootopreis
pi_193585879
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:24 schreef DuizendGezichten het volgende:
Over de standbeelden, Klappernoot, ik had er beter aan toe kunnen voegen dat die post me ging over onze eigen standbeelden.

Ik weet te weinig over de Amerikaanse burgeroorlog om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Ben bezig in Shelby Foote's boek, maar dat duurt nog wel even.
Ik denk dat onze standbeelden een heel ander gevoel opwekken dat die in de VS. Tot voor 25 jaar geleden zag je nog wel eens Adolf Hitler bustes te koop op vlooienmarkten. Ik zou niet weten wie die hebben gekocht. En waarom? Plots waren ze allemaal verdwenen zonder dat er protesten aan te pas kwamen.
  donderdag 11 juni 2020 @ 16:28:18 #14
384435 klappernootopreis
pi_193585928
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:32 schreef xpompompomx het volgende:
alleen fascisten zijn bang voor anti-fa. vandaar dat ze hier soms als door een bij gestoken reageren.
pi_193585930
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:24 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik denk dat onze standbeelden een heel ander gevoel opwekken dat die in de VS. Tot voor 25 jaar geleden zag je nog wel eens Adolf Hitler bustes te koop op vlooienmarkten. Ik zou niet weten wie die hebben gekocht. En waarom? Plots waren ze allemaal verdwenen zonder dat er protesten aan te pas kwamen.
Mijn vader repareerde en verzamelde vroeger oude buizenradio's en we gingen toen wel eens naar van die beurzen waar ze oude radio's en losse onderdelen verkochten. Daar stonden vaak ook wat twijfelachtige half aristocratische types Duits legerspul uit WO2 te verkopen. Maar ook op die beurzen waren die mensen ineens snel verdwenen.
  donderdag 11 juni 2020 @ 16:32:11 #16
384435 klappernootopreis
pi_193585999
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Mijn vader repareerde en verzamelde vroeger oude buizenradio's en we gingen toen wel eens naar van die beurzen waar ze oud radio's en losse onderdelen verkochten. Daar stonden vaak ook wat twijfelachtige half aristocratische types Duits legerspul uit WO2 te verkopen. Maar ook op die beurzen waren die mensen ineens snel verdwenen.
Dat oude legerspul kan ik nog wel begrijpen. Soldatenkistjes zijn geweldige werkschoenen. veel van dat Duitse spul was onverwoestbaarder dan de soldaten die er in verpakt waren. Maar de nazi spullen met emblemen hangen nu in de werkkamers van bepaalde politieke partijen aan de muur.
pi_193586517
Milley biedt zijn excuses aan voor het photo-op fiasco:

nytimes twitterde op donderdag 11-06-2020 om 15:34:24 Breaking News: The top U.S. military official, General Mark Milley, apologized for taking part in President Trump’s walk to a church photo op. “I should not have been there.” https://t.co/WlEkK84CFW https://t.co/3tqjJz8KlR reageer retweet
quote:
‘I should not have been there,’ Milley says of Trump photo op.

The country’s top military official apologized on Thursday for taking part in President Trump’s walk across Lafayette Square for a photo op after authorities used tear gas and rubber bullets to clear the area of peaceful protesters.

“I should not have been there,” Gen. Mark A. Milley, the chairman of the Joint Chiefs of Staff, said in a prerecorded video commencement address to National Defense University, reports Helene Cooper. “My presence in that moment and in that environment created a perception of the military involved in domestic politics.”

His first public remarks since Mr. Trump’s photo op, in which federal authorities attacked peaceful protesters so that the president could hold up a Bible in front of St. John’s Church, are certain to anger the White House, where Mr. Trump has spent the days since the police killing of George Floyd in Minneapolis taking increasingly tougher stances against the growing movement for change across the country.

On Wednesday, the president picked another fight with the military, slapping down the Pentagon for considering renaming Army bases named after Confederate officers who fought against the Union in the Civil War.

The back and forth between Mr. Trump and the Pentagon in recent days is evidence of the deepest civil-military divide since the Vietnam War — except this time, military leaders, after halting steps in the beginning, are now positioning themselves firmly with those calling for change.

Mr. Trump’s walk across Lafayette Square, current and former military leaders say, has sparked a critical moment of reckoning in the military.

“As a commissioned uniformed officer, it was a mistake that I have learned from,” General Milley said. He said he had been angry about “the senseless and brutal killing of George Floyd,” and repeated his opposition to Mr. Trump’s suggestions that federal troops be deployed nationwide to quell protests.

General Milley’s friends said that for the past 10 days, he had been agonized about appearing — in the combat fatigues he wears every day to work — behind Mr. Trump during the walk across Lafayette Square, an act that critics said gave a stamp of military approval to the hard-line tactics used to clear the protesters.

The general believed that he was accompanying Mr. Trump and his entourage to review National Guard troops and other law enforcement personnel outside Lafayette Square, Defense Department officials said.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193586567
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:02 schreef Kijkertje het volgende:
Milley biedt zijn excuses aan voor het photo-op fiasco:

nytimes twitterde op donderdag 11-06-2020 om 15:34:24 Breaking News: The top U.S. military official, General Mark Milley, apologized for taking part in President Trump’s walk to a church photo op. “I should not have been there.” https://t.co/WlEkK84CFW https://t.co/3tqjJz8KlR reageer retweet
[..]

Lijkt mij nu toch wel heel duidelijk dat het Pentagon zich volledig van Trump distantieert.
  donderdag 11 juni 2020 @ 17:08:42 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_193586640
ProjectLincoln twitterde op woensdag 10-06-2020 om 23:15:24 Today @realDonaldTrump became the Confederacy's second president.

Our full statement: https://t.co/p7PaeZdKWc reageer retweet
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193586682
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Lijkt mij nu toch wel heel duidelijk dat het Pentagon zich volledig van Trump distantieert.
Yups en een dikke tegenvaller voor Trump. Zoals ik het begrepen heb uit de verhalen zag Trump Milley als 'betrouwbaar' en we weten allemaal wat dat inhoudt: hij duldt geen dwarsliggers in zijn directe omgeving.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193586780
quote:
6s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:11 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Yups en een dikke tegenvaller voor Trump. Zoals ik het begrepen heb uit de verhalen zag Trump Milley als 'betrouwbaar' en we weten allemaal wat dat inhoudt: hij duldt geen dwarsliggers in zijn directe omgeving.
Hij kan Milley ontslaan, natuurlijk, en een andere Chairman JSoS benoemen maar veel zal er niet veranderen, integendeel, de weerstand komt niet alleen van de generaals.
  Overall beste user 2022 donderdag 11 juni 2020 @ 17:20:14 #22
3928 Ulx
pi_193586827
Trump zal wel weer gaan ragetweeten.
pi_193586866
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hij kan Milley ontslaan, natuurlijk, en een andere Chairman JSoS benoemen maar veel zal er niet veranderen, integendeel, de weerstand komt niet alleen van de generaals.
Ze lijken nu vanuit het leger één duidelijke lijn te trekken mede dankzij de verklaringen van gepensioneerde generaals de afgelopen tijd natuurlijk.

EamonJavers twitterde op donderdag 11-06-2020 om 16:09:49 We’re watching an unprecedented public split between the president and his military leaders. Military drawing a line at domestic politics. POTUS wanted to fire Esper after their disagreement over use of troops. Miley’s statement is sure to provoke the same reaction. https://t.co/DnDDuvBQSg reageer retweet
pi_193586917
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:20 schreef Ulx het volgende:
Trump zal wel weer gaan ragetweeten.
Die is nog even met Powell bezig

realDonaldTrump twitterde op donderdag 11-06-2020 om 17:07:35 The Federal Reserve is wrong so often. I see the numbers also, and do MUCH better than they do. We will have a very good Third Quarter, a great Fourth Quarter, and one of our best ever years in 2021. We will also soon have a Vaccine & Therapeutics/Cure. That’s my opinion. WATCH! reageer retweet
Jay Powell delivers dovish message to financial markets

US central bank predicts no rate increases until at least the end of 2022
pi_193586946
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:29 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Die is nog even met Powell bezig

realDonaldTrump twitterde op donderdag 11-06-2020 om 17:07:35 The Federal Reserve is wrong so often. I see the numbers also, and do MUCH better than they do. We will have a very good Third Quarter, a great Fourth Quarter, and one of our best ever years in 2021. We will also soon have a Vaccine & Therapeutics/Cure. That’s my opinion. WATCH! reageer retweet
Ja, klopt, de Fed zit er regelmatig flink naast gezien het feit dat er al in Februari een recessie was.
Oh wacht, die recessie is door Trumps beleid veroorzaakt.

Voorlopig is het aantal werkelozen met 1.5 toegenomen in een week en staat de teller nu op dik over de 16% werkeloosheid.
pi_193586988
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:23 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ze lijken nu vanuit het leger één duidelijke lijn te trekken mede dankzij de verklaringen van gepensioneerde generaals de afgelopen tijd natuurlijk.

EamonJavers twitterde op donderdag 11-06-2020 om 16:09:49 We’re watching an unprecedented public split between the president and his military leaders. Military drawing a line at domestic politics. POTUS wanted to fire Esper after their disagreement over use of troops. Miley’s statement is sure to provoke the same reaction. https://t.co/DnDDuvBQSg reageer retweet
Die signalen komen niet alleen van (ex) generaals, overigens, maar ook van het NCO corps, zeg maar alles onder de officiers rangen. Ik denk ook dat de situatie met de Roosevelt daaraan debet is, soldaten voelen zich simpelweg niet veilig onder Trump, voeg daarbij de gratie voor een oorlogsmisdadiger veroordeeld door een krijgsraad en het idiote gedoe rond de protesten en dit is het resultaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2020 17:35:36 ]
pi_193587017
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:32 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dat oude legerspul kan ik nog wel begrijpen. Soldatenkistjes zijn geweldige werkschoenen. veel van dat Duitse spul was onverwoestbaarder dan de soldaten die er in verpakt waren. Maar de nazi spullen met emblemen hangen nu in de werkkamers van bepaalde politieke partijen aan de muur.
Och, ik heb nog wel wat nazi-literatuur in huis.
Wilt u de Waarheid weten? Bijvoorbeeld. Gewoon te koop bij De Slegte. Geschiedkundig vind ik het interessant, ik heb ook een collectie van zo'n 800 boeken over WO2. Het is niet zo dat iedereen die iets nazistisch koopt ook een aanhanger is. De nazispullen met emblemen zijn qua design bijvoorbeeld ook interessant, het is een hele kunststroming. En natuurlijk zijn er veel mensen die alles verzamelen, zowel van de goede als de foute kant.

Niet dat ik snel een buste van Hitler in mijn woonkamer zou zetten, maar als jij bijvoorbeeld een hele kamer over de tweede wereldoorlog hebt kan ik me wel voorstellen dat je zoiets er wil hebben staan.

Beelden in het openbaar zijn wat anders. Al vind ik wel dat je door kan slaan: als je Columbus gaat verwijten dat ver na zijn dood mensen zijn ontdekking van Amerika een vervolg geven door allerlei slaven van Afrika naar dat continent te verhuizen, ben je wat mij betreft te ver doorgeslagen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193587116
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die signalen komen niet alleen van (ex) generaals, overigens, maar ook van het NCO corps, zeg maar alles onder de officiers rangen. Ik denk ook dat de situatie met de Roosevelt daaraan debet is, soldaten voelen zich simpelweg niet veilig onder Trump, voeg daarbij de gratie voor een oorlogsmisdadiger veroordeeld door een krijgsraad en het idiote gedoe rond de protesten en dit is het resultaat.
Ja het overhaaste en volkomen onterechte ontslag van Crozier die erg geliefd was bij de bemanning van de Roosevelt was natuurlijk een enorme blunder ook :Y
pi_193587303
Nog maar weer eens een artikel over ANTIFA!!!

Federal Arrests Show No Sign that Antifa Plotted Protests

Despite claims by President Trump and Attorney General William P. Barr, there is scant evidence that loosely organized anti-fascists are a significant player in protests.
pi_193587383
Ah de beelden van Milley's mea culpa:

keithboykin twitterde op donderdag 11-06-2020 om 16:39:05 General Mark Milley apologizes for taking part in Trump’s Bible photo op outside the White House: “I should not have been there...It was a mistake.” https://t.co/h8PIunEOCP reageer retweet
pi_193587556
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:35 schreef Hanca het volgende:
Beelden in het openbaar zijn wat anders. Al vind ik wel dat je door kan slaan: als je Columbus gaat verwijten dat ver na zijn dood mensen zijn ontdekking van Amerika een vervolg geven door allerlei slaven van Afrika naar dat continent te verhuizen, ben je wat mij betreft te ver doorgeslagen.
Het bezwaar tegen Columbus is meer dat hij net als veel andere Spanjaarden destijds de lokale bevolking flink uitgedund heeft. (of Colombus nou echt een spanjool was is een andere discussie, voor het gemak noem ik hem in deze context zo omdat hij in naam van Spanje de omweg naar India zocht)
What Would Goku Do
  donderdag 11 juni 2020 @ 18:12:15 #32
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193587693
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:35 schreef Hanca het volgende:

[..]

Columbus was zelf een slavenhandelaar die zijn manschappen aan sexslaven hielp, vooral meisjes van 9 a 10 jaar waren populair.
pi_193587775
quote:
6s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:11 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik heb ook nog wel eens het idee dat Trump denkt dat militairen altijd maar de "chain of command" respecteren en hem derhalve nooit zullen tegenspreken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193587780
Oh deze had ik nog gemist, Trump deed weer eens stoer:

realDonaldTrump twitterde op donderdag 11-06-2020 om 05:01:46 Radical Left Governor @JayInslee and the Mayor of Seattle are being taunted and played at a level that our great Country has never seen before. Take back your city NOW. If you don’t do it, I will. This is not a game. These ugly Anarchists must be stooped IMMEDIATELY. MOVE FAST! reageer retweet
Reactie Inslee:

JayInslee twitterde op donderdag 11-06-2020 om 06:51:31 A man who is totally incapable of governing should stay out of Washington state’s business. “Stoop” tweeting. https://t.co/O6i04qmZ9v reageer retweet
pi_193587860
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 18:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb ook nog wel eens het idee dat Trump denkt dat militairen altijd maar de "chain of command" respecteren en hem derhalve nooit zullen tegenspreken.
Denk het ook. Als commander-in-chief hoor je het toch voor het zeggen te hebben!
pi_193587878
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juni 2020 18:17 schreef Kijkertje het volgende:
Oh deze had ik nog gemist, Trump deed weer eens stoer:

realDonaldTrump twitterde op donderdag 11-06-2020 om 05:01:46 Radical Left Governor @:JayInslee and the Mayor of Seattle are being taunted and played at a level that our great Country has never seen before. Take back your city NOW. If you don’t do it, I will. This is not a game. These ugly Anarchists must be stooped IMMEDIATELY. MOVE FAST! reageer retweet
Reactie Inslee:

JayInslee twitterde op donderdag 11-06-2020 om 06:51:31 A man who is totally incapable of governing should stay out of Washington state’s business. “Stoop” tweeting. https://t.co/O6i04qmZ9v reageer retweet
De burgemeester van Seattle was nog wat bondiger "Go back to your bunker"
pi_193587905
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 18:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De burgemeester van Seattle was nog wat bondiger "Go back to your bunker"
_O-
pi_193587913
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 18:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens het militair recht mogen ze geen kritiek geven op de President of zijn ministers. En ook niet op de Senaat of het Congress. 1st Amendement is niet van toepassing op militairen in de VS.

Dus doen ze het heel bedekt en voorzichtig en zolang er geen directe orders liggen die gevolgd moeten worden doen ze zo min mogelijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2020 18:25:00 ]
pi_193588104
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 18:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens het militair recht mogen ze geen kritiek geven op de President of zijn ministers. En ook niet op de Senaat of het Congress. 1st Amendement is niet van toepassing op militairen in de VS.

Dus doen ze het heel bedekt en voorzichtig en zolang er geen directe orders liggen die gevolgd moeten worden doen ze zo min mogelijk.
Klopt, maar ik doelde ook wel op voormalige generaals die hij aanstelde in politieke functies.
pi_193588212
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 18:12 schreef Tweek het volgende:

[..]

Columbus was zelf een slavenhandelaar die zijn manschappen aan sexslaven hielp, vooral meisjes van 9 a 10 jaar waren populair.
Ah, dat wist ik niet.

Maar toch vind ik het discutabel om mensen uit 1600 met de huidige maatstaven te gaan beoordelen. En waarom moet Columbus wel weg en mogen beelden van Napoleon of Julius Caesar wel blijven staan?

Ik vind dat er in dit debat heel erg met 2 maten wordt gemeten. Natuurlijk moet je kijken waarom een beeld er staat en wat de betekenis is geweest van zo iemand. De leider van de KKK verdient inderdaad geen standbeeld. Maar moeten we iedereen die volgens de huidige maatstaven iets verkeerd heeft gedaan nu verwijderen uit het straatbeeld?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193588335
Wat ik trouwens wel frappant vind is dat vorige keren dat dit soort identiteitsdingen boven kwamen borrelen Trump het juist voor de wind ging in de polls, waar hij nu juist lijkt in te leveren. Het is niet de eerste keer dat er standbeelden worden neergehaald van slavendrijvers of generaals die streden voor het mogen houden van slaven. Wat is er anders dit keer?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  Overall beste user 2022 donderdag 11 juni 2020 @ 18:57:06 #42
3928 Ulx
pi_193588391
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 18:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wat ik trouwens wel frappant vind is dat vorige keren dat dit soort identiteitsdingen boven kwamen borrelen Trump het juist voor de wind ging in de polls, waar hij nu juist lijkt in te leveren. Het is niet de eerste keer dat er standbeelden worden neergehaald van slavendrijvers of generaals die streden voor het mogen houden van slaven. Wat is er anders dit keer?
De meeste Amerikanen hebben onderhand door dat het Zuiden de burgeroorlog verloor en maken het duidelijk dat landverraders geen eer verdienen.
pi_193588438
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 18:45 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ah, dat wist ik niet.

Maar toch vind ik het discutabel om mensen uit 1600 met de huidige maatstaven te gaan beoordelen. En waarom moet Columbus wel weg en mogen beelden van Napoleon of Julius Caesar wel blijven staan?

Ik vind dat er in dit debat heel erg met 2 maten wordt gemeten. Natuurlijk moet je kijken waarom een beeld er staat en wat de betekenis is geweest van zo iemand. De leider van de KKK verdient inderdaad geen standbeeld. Maar moeten we iedereen die volgens de huidige maatstaven iets verkeerd heeft gedaan nu verwijderen uit het straatbeeld?
Waarom zouden we beelden van Columbus en Coen tot in de lengte ter dagen in de publieke ruimte moeten laten staan?

Elke generatie staan er namelijke nieuwe helden op (correctie: daadwerkelijke helden).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193588450
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 18:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
Nou ja, dit gaat ook nog wel over iets meer dan alleen een identiteitsdingetje hč? Ik meen dat ik bij the upshot van NYT peilingen zag waarin sentiment omtrent BLM van overwegend negatief naar overwegend positief was geschoten in korte tijd.
  donderdag 11 juni 2020 @ 19:07:36 #45
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193588620
cnnbrk twitterde op donderdag 11-06-2020 om 16:53:09 The Republican-led Senate Armed Services Committee adopted an amendment behind closed doors for the Pentagon to remove the names of Confederate generals from military assets within three years, says a source, just as Trump vowed to fight any such effort. https://t.co/nhrqY4euOO reageer retweet
Zo zo
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_193588856
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 18:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, dit gaat ook nog wel over iets meer dan alleen een identiteitsdingetje hč? Ik meen dat ik bij the upshot van NYT peilingen zag waarin sentiment omtrent BLM van overwegend negatief naar overwegend positief was geschoten in korte tijd.
Ja, ik bedoel die term niet denigrerend oid. Ik bedoel het in de zin van dat elke keer als het incrowd vs outcrowd was Trump leek te winnen, of het nou noord vs zuid was, blank vs zwart, buitenlander vs blanke binnenlander, atheist of moslim vs christen, etc. Het drijven van een wig tussen groepen, wat zijn natuur kennelijk is, legde hem geen windeieren.

Ook nu is alles wel zo'n beetje aan bod gekomen, wat ik dan gemakshalve maar schaar onder "identiteit(sdingen)" en hij verliest. Evenzo is de plotselinge zwaai in de steun voor BLM ook frappant te noemen wmb.

[ Bericht 0% gewijzigd door SnertMetChoco op 11-06-2020 19:26:22 ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_193588867
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 18:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom zouden we beelden van Columbus en Coen tot in de lengte ter dagen in de publieke ruimte moeten laten staan?

Elke generatie staan er namelijke nieuwe helden op (correctie: daadwerkelijke helden).
Ja, natuurlijk kan een beeld een keer worden vervangen. Maar dat is wat anders dan de beeldenstorm die er nu in de halve westerse wereld gaande lijkt. In Engeland wilden sommigen zelfs Churchill verwijderen.

Maar goed, in Nederland lijkt het gelukkig mee te vallen. Dat je een basisschool niet meer naar JP Coen wil hebben vernoemd lijkt me prima. En ik vind het lastig om vanaf hier echt de sentimenten voor de Amerikaanse beelden te beoordelen. Als elk kind daar op de basisschool over de wandaden van Columbus hoort is het wel wat anders dan hier waar hij gewoon een straatnaam tussen mensen als Vasco da Gama, Magellaan, Abel Tasman en Marco Polo heeft en gewoon in dat rijtje wordt genoemd.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 juni 2020 @ 19:22:32 #48
862 Arcee
Look closer
pi_193588909
Dow Jones staat ondertussen op -5%.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_193589025
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 19:20 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk kan een beeld een keer worden vervangen. Maar dat is wat anders dan de beeldenstorm die er nu in de halve westerse wereld gaande lijkt. In Engeland wilden sommigen zelfs Churchill verwijderen.
Natuurlijk gaat een beeldenstorm wat te ver. Maar wat je ook veel ziet, is dat alleen het idee om een beeld ter discussie te stellen al wordt beschouwd als een grove schande. En dat begrijp ik eerlijk gezegd niet.

In WOII stonden duizenden helden op, die joodse families hielpen onderduiken met gevaar voor eigen leven.

Dat soort mensen heeft geen standbeeld - hooguit een verzamelmonument - maar een massamoordenaar zoals Coen wel.
pi_193589051
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 18:12 schreef Tweek het volgende:

[..]

De Romeinen en Grieken hadden seks met kleine jongetjes, misschien daar ook Maar alle beelden van kapot maken :Z
  donderdag 11 juni 2020 @ 19:32:52 #51
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193589130
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 19:29 schreef BEFEM het volgende:

[..]

De Romeinen en Grieken hadden seks met kleine jongetjes, misschien daar ook Maar alle beelden van kapot maken :Z
Wie heeft het over kapot maken?
pi_193589159
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 19:32 schreef Tweek het volgende:

[..]

Wie heeft het over kapot maken?
Nogal wat beelden worden van hun sokkel gesloopt en beklad.

Lijkt me nogal doorslaan in het geval van Columbus.

Eigenlijk wat Hanca al zei, naar het verleden moet je niet met hedendaagse bril kijken.
pi_193589184
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 19:19 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ja, ik bedoel die term niet denigrerend oid. Ik bedoel het in de zin van dat elke keer als het incrowd vs outcrowd was Trump leek te winnen, of het nou noord vs zuid was, blank vs zwart, buitenlander vs blanke binnenlander, atheist of moslim vs christen, etc. Het drijven van een wig tussen groepen, wat zijn natuur kennelijk is, legde hem geen windeieren.

Ook nu is alles wel zo'n beetje aan bod gekomen, wat ik dan gemakshalve maar schaar onder "identiteit(sdingen)" en hij verliest. Evenzo is de plotselinge zwaai in de steun voor BLM ook frappant te noemen wmb.
Ik bedoel ook meer dat deze beweging nu veel breder is en niet enkel om beelden gaat, maar eigenlijk het uitvloeisel is van de dood van George Floyd, waar mensen echt weer eens met de neus op de feiten werden gedrukt. Als een president dan ook nog vreedzame demonstraties met geweld uiteen laat drijven en steeds maar weer oproept om het leger in te zetten tegen de eigen bevolking in weerwil van veel prominente militairen dan gaat dat kennelijk toch veel mensen een stap te ver. Een gevalletje je hand overspelen, lijkt me.
pi_193589236
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 19:34 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Eigenlijk wat Hanca al zei, naar het verleden moet je niet met hedendaagse bril kijken.
Dat moet je juist wel doen. Anders kun je er ook niet van leren.
  donderdag 11 juni 2020 @ 19:41:51 #55
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193589283
quote:

[..]

Vind dat er weinig goeds is aan Columbus om hem een feestdag te geven en standbeelden. Zet daar maar andere neer. Het is vooral een sprookje wat de meeste mensen over hem leren, en die standbeelden helpen daar ook niet bij.

Dat het uiteindelijk een lastige discussie wordt, want waar leg je de grens geef ik toe.
pi_193589304
quote:

[..]

Columbus was ook in z'n eigen tijd redelijk controverieel hoor. Is zelfs een keer in de boeien geslagen en naar Spanje verscheept om terecht te staan vanwege zijn wrede beleid in de kolonien.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_193589370
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 19:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat moet je juist wel doen. Anders kun je er ook niet van leren.
Wel met hedendaagse ogen kijken maar niet beoordelen. Dat zette ik er verkeerd neer :P
  donderdag 11 juni 2020 @ 19:46:29 #58
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193589372
Trump is weer boos. En Rusland krijgt de schuld:
https://www.nu.nl/buitenl(...)den-afghanistan.html
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_193589402
kylegriffin1 twitterde op donderdag 11-06-2020 om 19:30:07 The Senate Armed Services Committee has approved an amendment aimed at blocking Trump from deploying active-duty troops against protesters. https://t.co/JIyXnpNmH8 reageer retweet
pi_193589455
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 19:46 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Wel met hedendaagse ogen kijken maar niet beoordelen. Dat zette ik er verkeerd neer :P
Daar kan ik grotendeels in meegaan.

Toch mag er wel een discussie worden gevoerd over wat we met onze beelden willen. Neem nou een Churchill. Ja, de man was een racist, maar hij heeft z'n land ook door WOII gesleept en daarmee een beslissende rol gespeeld in de wereldgeschiedenis. Dan verdien je mijns inziens best een standbeeld.

Iets anders: wat mij nog altijd irriteert is dat het beeld van Vanoldenbarnevelt een beetje verstopt is in Den Haag. Juist die man verdient een prominente plek.
pi_193589480
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 19:41 schreef Tweek het volgende:

[..]

Vind dat er weinig goeds is aan Columbus om hem een feestdag te geven en standbeelden. Zet daar maar andere neer. Het is vooral een sprookje wat de meeste mensen over hem leren, en die standbeelden helpen daar ook niet bij.

Dat het uiteindelijk een lastige discussie wordt, want waar leg je de grens geef ik toe.
Al die katholieke feestdagen in europa terwijl die boefjes complete kruistochten gehouden hebben, en niet te vergeten de heksenvervolging tot 1720, in de huidige tijd hun nog steeds uitgesproken mening over niet hetero mensen. :P
  Overall beste user 2022 donderdag 11 juni 2020 @ 20:04:22 #62
3928 Ulx
pi_193589706
Ondertussen graaien Trump en trawanten lekker in de schatkist.

kylegriffin1 twitterde op donderdag 11-06-2020 om 19:00:04 "No transparency — In a stunning move, the Trump administration is signaling that it won't disclose the recipients of more than $500 billion in bailout money delivered to 4.5 million businesses through the PPP." https://t.co/lLjNhTaMR0 reageer retweet
pi_193590015
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 20:04 schreef Ulx het volgende:
Ondertussen graaien Trump en trawanten lekker in de schatkist.

kylegriffin1 twitterde op donderdag 11-06-2020 om 19:00:04 "No transparency — In a stunning move, the Trump administration is signaling that it won't disclose the recipients of more than $500 billion in bailout money delivered to 4.5 million businesses through the PPP." https://t.co/lLjNhTaMR0 reageer retweet
Al die corruptie en zijn base heeft het nog steeds niet door :')
  donderdag 11 juni 2020 @ 20:26:26 #64
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193590080
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 19:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar kan ik grotendeels in meegaan.

Toch mag er wel een discussie worden gevoerd over wat we met onze beelden willen. Neem nou een Churchill. Ja, de man was een racist, maar hij heeft z'n land ook door WOII gesleept en daarmee een beslissende rol gespeeld in de wereldgeschiedenis. Dan verdien je mijns inziens best een standbeeld.
Inderdaad, Churchill was een man van zijn tijd, een conservatief weliswaar die niet veel op had met mensen die te ver van hem af stonden, maar er mag best wel een onderscheid gemaakt worden tussen mannen als Churchill en de Gaulle, die escalaties op hun conto hebben die hedentendage de wenkbrauwen zouden doen fronsen maar in het tijdsgewricht wel binnen de normale denkkaders vielen en die bovendien ook veel goeds hebben verricht en de volkerenmoordenaars als Leopold en de Duitse genocideplegers in Namibie, of de wreedheden van mannen als Coen en Westerling.

quote:
Iets anders: wat mij nog altijd irriteert is dat het beeld van Vanoldenbarnevelt een beetje verstopt is in Den Haag. Juist die man verdient een prominente plek.
Had herres met de oudoom van Wim-Lex, dan sta je er te lande niet heel goed op.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 11 juni 2020 @ 20:29:07 #65
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193590116
quote:
15s.gif Op donderdag 11 juni 2020 20:21 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Al die corruptie en zijn base heeft het nog steeds niet door :')
Maar ondertussen het hoogste woord over andere landen en organisaties. De VS :').
pi_193590682
quote:

[..]

Die staat toch bij de hofvijver? Lijkt me een mooie plek voor een staatsman, ik begreep dat Rutte er vaak naar kijkt. Is 's nachts ook verlicht.
pi_193590773
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Mijn vader repareerde en verzamelde vroeger oude buizenradio's en we gingen toen wel eens naar van die beurzen waar ze oude radio's en losse onderdelen verkochten. Daar stonden vaak ook wat twijfelachtige half aristocratische types Duits legerspul uit WO2 te verkopen. Maar ook op die beurzen waren die mensen ineens snel verdwenen.
Was vorig jaar in Belgie en daar was een marktje aan de gang. Was een standje vol me WW2 artikelen. SS-bandje, medailles met hakenkruizen, een helm, pamfletjes van verzet en propaganda, maar ook een jodenster. En waarom ook niet? Het zijn gewoon verzamelobjecten voor WW-2 historici en collectors. Zonder een jodenster is wat mij betreft je verzameling niet compleet, want het is een toonaangevend object uit die tijd.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_193590821
quote:

[..]

Natuurlijk moet je met een hedendaagse bril naar het verleden kijken. Als je het doet door de bril van die tijd klopt er geen hout van. Nu is veel beter na te gaan wat er vroeger gebeurd is dan voor de mensen die in die tijd leefden en daardoor totaal niet objectief naar gebeurtenissen kijken en ze dus ook niet in overeenstemming met de werkelijkheid vastlegden.
pi_193590954
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 21:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Natuurlijk moet je met een hedendaagse bril naar het verleden kijken. Als je het doet door de bril van die tijd klopt er geen hout van. Nu is veel beter na te gaan wat er vroeger gebeurd is dan voor de mensen die in die tijd leefden en daardoor totaal niet objectief naar gebeurtenissen kijken en ze dus ook niet in overeenstemming met de werkelijkheid vastlegden.
Je mag wel met de kennis van nu kijken, maar je hoeft niet altijd met de huidige normen en waarden te kijken. Stel dat een willekeurige grootheid uit Spanje of Portugal uit de 16e of 17e eeuw met een standbeeld toen slaven had. Hij behandelde ze niet bijzonder slecht, maar had net als elke rijke uit die landen toen slaven. Moet je hem er dan op aankijken dat hij niet tegen zijn tijdsgeest in ging en geen slaven wilde hebben, al had iedereen die hij kende slaven?

Je moet niet vergeten dat je niet het onmogelijke van mensen moet eisen.
  Overall beste user 2022 donderdag 11 juni 2020 @ 21:52:27 #70
3928 Ulx
pi_193591397
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 21:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je mag wel met de kennis van nu kijken, maar je hoeft niet altijd met de huidige normen en waarden te kijken. Stel dat een willekeurige grootheid uit Spanje of Portugal uit de 16e of 17e eeuw met een standbeeld toen slaven had. Hij behandelde ze niet bijzonder slecht, maar had net als elke rijke uit die landen toen slaven. Moet je hem er dan op aankijken dat hij niet tegen zijn tijdsgeest in ging en geen slaven wilde hebben, al had iedereen die hij kende slaven?

Columbus werd in de boeien geslagen omdat hij volgens de toenmalige koning een schoft was. Dus wat bedoel je met normen en waarden van die tijd? Hij ging toen over de schreef vonden zijn tijdgenoten.

Idem met Coen in de Republiek. Die kreeg ontzettend veel kritiek in die tijd. Ook van de VOC.

Dus waarom dan eren met een beeld?
pi_193591474
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 21:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja natuurlijk kan je die persoon daarop aankijken. Als je een voorbeeld wat dichter bij huis neemt bijvoorbeeld Nazi Duitsland moet je dan volgens jou denkwijze alle SS'ers maar verexcuseren immers in hun omgeving was het heel normaal om minderwaardige volkeren uit te roeien? Hetzelfde geldt voor het houden van slaven, ja leuk dat je er in die tijd mee weg kwam maar nu we wat meer kennis hebben sta je gewoon aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
Het kan ook best zijn dat dit met ons gebeurt. Ik doe mijn best om ethisch te leven maar als in de toekomst het paradigma verandert en bijvoorbeeld vleeseten als zeer slecht wordt gezien zou ik het terecht vinden als ik daarop aangekeken wordt met de kennis van dat moment. Immers het is mijn keuze om mee te gaan in wat normaal is in de huidige tijdsgeest maar er is geen enkele dwang ik kan zo vleeseten opgeven. Een rijke spanjaard kon gewoon geen slaven nemen uit principe.

Het is niet bepaald een onmogelijke eis om van mensen die je vereert met standbeelden te vereisen dat ze niet aan zeer ernstige mensenrechtenschendingen mee hebben geholpen.
pi_193591526
Trump geland in dallas voor fundraiser…

Grote geld verzamelen gaat beginnen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 11 juni 2020 @ 21:59:26 #73
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_193591535
Een confronterend beeld van Columbus, en met een suggestie voor een vervanger als held om te vereren in die tijd.

https://theoatmeal.com/comics/columbus_day
Géén kloon van tvlxd!
pi_193591560
In de tweet hieronder staat hóe trump, de president-would-be op het idee kwam om Seatle
binnen te vallen.
ThePlumLineGS twitterde op donderdag 11-06-2020 om 17:07:57 Can we please pause to note how deeply insane it is that Trump issued an apparent threat to send the military into a US city apparently based on what he saw on Fox News?

https://t.co/9EEOXeLfLQ https://t.co/gzI5sf8bNz reageer retweet
Klein stukje even scrollen...

#fox
pi_193591580
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 21:52 schreef Ulx het volgende:

[..]

Columbus werd in de boeien geslagen omdat hij volgens de toenmalige koning een schoft was. Dus wat bedoel je met normen en waarden van die tijd? Hij ging toen over de schreef vonden zijn tijdgenoten.

Idem met Coen in de Republiek. Die kreeg ontzettend veel kritiek in die tijd. Ook van de VOC.

Dus waarom dan eren met een beeld?
Van Columbus wist ik dat oprecht niet voor de eerste post van mij, ik kan blijkbaar ook weleens iets missen :@
Ik snap het nu wel beter dat hij moet verdwijnen, maar soms lijkt de woede zich te richten op iedereen die in onze huidige ogen wat verkeerd heeft gedaan, terwijl hij naar toenmalige maatstaven niks verkeerd deed.

Dat Columbus een schurk was heb ik nu ook door.
pi_193591635
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 21:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ja natuurlijk kan je die persoon daarop aankijken. Als je een voorbeeld wat dichter bij huis neemt bijvoorbeeld Nazi Duitsland moet je dan volgens jou denkwijze alle SS'ers maar verexcuseren immers in hun omgeving was het heel normaal om minderwaardige volkeren uit te roeien? Hetzelfde geldt voor het houden van slaven, ja leuk dat je er in die tijd mee weg kwam maar nu we wat meer kennis hebben sta je gewoon aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
Het kan ook best zijn dat dit met ons gebeurt. Ik doe mijn best om ethisch te leven maar als in de toekomst het paradigma verandert en bijvoorbeeld vleeseten als zeer slecht wordt gezien zou ik het terecht vinden als ik daarop aangekeken wordt met de kennis van dat moment. Immers het is mijn keuze om mee te gaan in wat normaal is in de huidige tijdsgeest maar er is geen enkele dwang ik kan zo vleeseten opgeven. Een rijke spanjaard kon gewoon geen slaven nemen uit principe.

Het is niet bepaald een onmogelijke eis om van mensen die je vereert met standbeelden te vereisen dat ze niet aan zeer ernstige mensenrechtenschendingen mee hebben geholpen.
Die laatste eis is terecht als het op de schaal is die Columbus blijkbaar deed. Al deed Julius Caesar het op nog grotere schaal en die wordt nog steeds bijna vereerd.

Ik vind (als bijna compleet vegetariėr) niet dat mensen van nu of 20 jaar geleden kunnen worden aangekeken op vlees eten. Net als dat een 16e eeuwse rijke niet moet worden aangekeken op de aanschaf van een enkele slaaf, zeker niet als hij zijn slaven gewoon goed behandelde. Daar zijn we het dus oneens.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 juni 2020 @ 22:04:25 #77
862 Arcee
Look closer
pi_193591679
Ondertussen op Wall Street:

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Overall beste user 2022 donderdag 11 juni 2020 @ 22:46:09 #78
3928 Ulx
pi_193592910
quote:
11s.gif Op donderdag 11 juni 2020 22:04 schreef Arcee het volgende:

[ afbeelding ]
Krugman schrijft het volgende:

paulkrugman twitterde op donderdag 11-06-2020 om 21:28:45 Speculative question, in 2 senses: I wonder how many of the small investors who piled into stocks over the past few weeks, including those of firms going bankrupt, are Trump fans. Are we seeing the bursting of a MAGAbubble? 2/ reageer retweet
  donderdag 11 juni 2020 @ 23:00:19 #79
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193593382
quote:
11s.gif Op donderdag 11 juni 2020 22:04 schreef Arcee het volgende:

[ afbeelding ]
realDonaldTrump twitterde op woensdag 10-06-2020 om 14:49:28 NASDAQ HITS ALL-TIME HIGH. Tremendous progress being made, way ahead of schedule. USA! reageer retweet
So much winning!
pi_193593617
quote:

[..]

Iedereen in Europa (en de VS) was voor 1830 een voorstander van slavenhandel. Weg er mee dus
pi_193593684
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 22:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat Columbus een schurk was heb ik nu ook door.
Mario Cuomo verdedigde hem zojuist

https://twitter.com/thehill/status/1271111410878230534
  Moderator donderdag 11 juni 2020 @ 23:16:24 #82
236264 crew  capricia
pi_193593874
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 23:08 schreef riazop het volgende:

[..]

Iedereen in Europa (en de VS) was voor 1830 een voorstander van slavenhandel. Weg er mee dus
Wat vind jij er van? Moeten die beelden weg, of niet?

Vind het persoonlijk best lastig. Heb niet zo'n duidelijke overtuiging.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Overall beste user 2022 donderdag 11 juni 2020 @ 23:18:46 #83
3928 Ulx
pi_193593929
Acyn twitterde op donderdag 11-06-2020 om 23:09:49 Trump: Sometimes you’ll see a building that costs less money than another building that costs more because the one that built the one that costs more, this one looks better. The one that’s cheaper looks better. They say how much more did you spend for that building. https://t.co/xFfybBg4J2 reageer retweet
Dat is wel weer een sterk staaltje bezopenheid van de Nincompoop-in-Chief. Wat een debiel.
pi_193593944
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 23:18 schreef Ulx het volgende:
Acyn twitterde op donderdag 11-06-2020 om 23:09:49 Trump: Sometimes you’ll see a building that costs less money than another building that costs more because the one that built the one that costs more, this one looks better. The one that’s cheaper looks better. They say how much more did you spend for that building. https://t.co/xFfybBg4J2 reageer retweet
Dat is wel weer een sterk staaltje bezopenheid van de Nincompoop-in-Chief. Wat een debiel.
Wordt vast wel verdedigd door de Biden-is-dement-brigade.
pi_193594241
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 23:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat vind jij er van? Moeten die beelden weg, of niet?

De MEETlat moet allereerst er één zijn uit dezelfde tijd als de "HELD".
Als deze deuglat toch werd overschreden zou het een relatieve bijzaak in de geschiedenis moeten betreffen.

Dan kunnen zeer veel beelden blijven staan, maar die van Adolf bv dus niet.
Die van Mandela (die opriep tot geweld) kan blijven staan, omdat dat een relatieve bijzaak was.
  Overall beste user 2022 donderdag 11 juni 2020 @ 23:35:53 #86
3928 Ulx
pi_193594260
Kevinliptakcnn twitterde op donderdag 11-06-2020 om 23:23:11 If you're looking to attend President Trump's rally in Tulsa next Friday, you must first agree not to sue him if you get coronavirus https://t.co/4LJp9od3wx reageer retweet
Tja. Wat zal ik daar nou van zeggen?
  donderdag 11 juni 2020 @ 23:36:34 #87
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193594278
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 23:35 schreef Ulx het volgende:
Kevinliptakcnn twitterde op donderdag 11-06-2020 om 23:23:11 If you're looking to attend President Trump's rally in Tulsa next Friday, you must first agree not to sue him if you get coronavirus https://t.co/4LJp9od3wx reageer retweet
Tja. Wat zal ik daar nou van zeggen?
I don’t take responsibility at all
  Moderator donderdag 11 juni 2020 @ 23:46:33 #88
236264 crew  capricia
pi_193594371
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 23:34 schreef riazop het volgende:

[..]

Als deze deuglat toch werd overschreden zou het een relatieve bijzaak in de geschiedenis moeten betreffen.

Die van Mandela (die opriep tot geweld) kan blijven staan, omdat dat een relatieve bijzaak was.
Het narretief van de winnaar dus, van de dominante partij.

Het is wel van alle tijden. Zelfs de Egyptische Farao's staan er om bekend dat ze de beelden van hun voorganger molesteerden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Overall beste user 2022 vrijdag 12 juni 2020 @ 00:03:56 #89
3928 Ulx
pi_193594532
MediumBuying twitterde op donderdag 11-06-2020 om 21:55:28 The Trump campaign has placed more TV ad spending on CNN, FNC and MSNBC in Washington, DC cable zones. For 6/15-7/12 reageer retweet
Alsof kijkers naar die zenders dan Trumpstemmers worden. Natuurlijk niet. Dit is om te voorkomen dat Trump weer woedeaanvallen krijgt als hij teveel Biden en Lincoln Project spotjes ziet waar zijn fragiele onzekere ego niet mee om weet te gaan.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 00:06:05 #90
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193594555
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 23:34 schreef riazop het volgende:

[..]

De meetlat mag ook wel wat naar tegenwoordige tijd worden bijgesteld en daarbij kijken hoe de daden opwegen tegen het goede dat is gedaan. Je gaat weinig mensen vinden die altijd aan de juiste kant van de geschiedenis stonden. Maar er is een verschil tussen een Mandela die met geweld de vrijheid van zijn volk wou bewerkstelligen en een Jan Pieterzoon die met geweld voor welvaart zorgde. Het één kan je nu nog steeds zien als een goede daad, het ander niet.

Dat je daarin niet moet doorslaan zie je dan bij mensen die Churchil gelijk weg willen hebben of over Michiel de Ruyter beginnen.

Het blijft overigens vreemd dat de partij van Abraham Lincoln het steeds opneemt voor de tegenstander die hij versloeg in de oorlog.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 00:09:38 #91
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193594599
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 00:03 schreef Ulx het volgende:
MediumBuying twitterde op donderdag 11-06-2020 om 21:55:28 The Trump campaign has placed more TV ad spending on CNN, FNC and MSNBC in Washington, DC cable zones. For 6/15-7/12 reageer retweet
Alsof kijkers naar die zenders dan Trumpstemmers worden. Natuurlijk niet. Dit is om te voorkomen dat Trump weer woedeaanvallen krijgt als hij teveel Biden en Lincoln Project spotjes ziet waar zijn fragiele onzekere ego niet mee om weet te gaan.
Tja in de spotjes van ze vriendjes wordt die ook niet meer genoemd.
https://www.thedailybeast(...)-trump-from-2020-ads
pi_193594690
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 23:10 schreef riazop het volgende:

[..]

Mario Cuomo verdedigde hem zojuist

https://twitter.com/thehill/status/1271111410878230534
Dat lijkt mij bijzonder want Mario Cuomo is al 5 jaar dood.
  Overall beste user 2022 vrijdag 12 juni 2020 @ 00:20:45 #93
3928 Ulx
pi_193594702
TheRickWilson twitterde op donderdag 11-06-2020 om 22:11:19 This is the @ProjectLincoln effect: @parscale and the rest of the campaign are feeding big baby @realDonaldTrump a false picture of their campaign, ripping him off, and stealing money from him again.

Don, you’re getting played. https://t.co/NXjVIdm9b5 reageer retweet
Parscale roomt het budget voor campagnespotjes naar het schijnt behoorlijk af. Benieuwd of we daar ooit nog meer over horen.
pi_193594748
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 00:03 schreef Ulx het volgende:
Rare bewering, omgekeerd wil je ook dat Project Lincoln of Biden filmpjes op Fox getoond worden.
  Overall beste user 2022 vrijdag 12 juni 2020 @ 00:30:26 #95
3928 Ulx
pi_193594775
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 00:26 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Rare bewering, omgekeerd wil je ook dat Project Lincoln of Biden filmpjes op Fox getoond worden.
Dit gaat over DC. 3 kiesmannen. 0 kans voor Trump. Geen Senaat of Huiszetels.

Niet echt te vergelijken.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 00:31:17 #96
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193594778
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 00:26 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ze hebben een half miljoen uitgegeven aan reclamespotjes in een markt die ze nooit gaan winnen, op zenders waarvan ze weten dat Trump kijkt.

Reclame spotjes worden niet altijd landelijk uitgezonden in de VS een gedeelte is plaatselijk. Ze geven dus doelbewust geld uit om er voor te zorgen dat Trump de spotjes ziet.
pi_193594819
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 00:31 schreef Tweek het volgende:

[..]

Ze hebben een half miljoen uitgegeven aan reclamespotjes in een markt die ze nooit gaan winnen, op zenders waarvan ze weten dat Trump kijkt.

Reclame spotjes worden niet altijd landelijk uitgezonden in de VS een gedeelte is plaatselijk. Ze geven dus doelbewust geld uit om er voor te zorgen dat Trump de spotjes ziet.
Mooi toch? Trump is nu eenmaal simpel en dit houdt de gravy train draaiende voor die lui.

Geef hem nog wat fake polls en hij draait de geldkraan open.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 00:41:10 #98
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193594858
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 00:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mooi toch? Trump is nu eenmaal simpel en dit houdt de gravy train draaiende voor die lui.

Geef hem nog wat fake polls en hij draait de geldkraan open.
Prima dat ze het doen, maar het is niet Trump die de geld kraan open draait. Dit wordt gedaan om ze temper tantrums in toom te houden. De RNC is geld aan het uitgeven, zodat hij zich stil houdt.
pi_193594863
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 00:31 schreef Tweek het volgende:

[..]

Ja ik las ook dat ze spotjes uitzenden om Trump zoet te houden :D

quote:
With their boss growing increasingly agitated with the state of his re-election campaign and with the efforts of Republican critics to undermine it, President Donald Trump’s team hatched a plan. They’d run a series of hard-hitting ads and place them on networks that they knew the president and congressional Republicans would watch.

And so, over the past month, the Trump campaign has spent slightly more than $400,000 on cable news ads in the Washington, D.C., area, buying time largely on Fox News but with some smaller buys on CNN and MSNBC as well, according to filings with the Federal Communications Commission. The ads began running in late May and are scheduled through June 23. It is, on a purely electoral level, a remarkably quixotic use of campaign cash. The purchases have no real shot of moving D.C., Maryland, or Virginia into the Trump column.

But that wasn’t the point. The Trump campaign said the ad buys were an attempt to reinvigorate and reassure the president’s supporters in the nation’s capital. “We want members of Congress and our DC-based surrogates to see the ads so they know our strong arguments for President Trump and against Joe Biden,” wrote Tim Murtaugh, the campaign’s communications director, in an email on Monday.

But two knowledgeable sources—one a Trump campaign adviser, the other an individual close to the president—said the D.C.-area ads had another purpose as well: to put the president himself at ease.

Bron
pi_193594915
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 00:41 schreef Tweek het volgende:

[..]

Prima dat ze het doen, maar het is niet Trump die de geld kraan open draait. Dit wordt gedaan om ze temper tantrums in toom te houden. De RNC is geld aan het uitgeven, zodat hij zich stil houdt.
Yep en wat mij betreft moeten ze vooral zo doorgaan, je moet de Toddler-In-Chief wel tevreden houden anders gooit hij zijn speeltjes uit de buggy.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2020 00:49:54 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')