Dit is niets nieuws hoor.quote:Op woensdag 10 juni 2020 09:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Even serieus hoe komt dit?
Ik heb nog nooit langer dan 5 minuten hoeven te wachten om te stemmen en dat is inclusief de controle van 3 man van mijn ID en stembiljet.
Maar kunnen die daar zelf ook niets tegen doen? Dat hele gebeuren wordt toch niet alleen door blanke republikeinen geregeld?quote:Op woensdag 10 juni 2020 09:55 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit is niets nieuws hoor.
Onderdrukken van stemmen in gebieden waar veel zwarte Amerikanen wonen bestaat al zolang er algemeen stemrecht is.
In Georgia? Jawel.quote:Op woensdag 10 juni 2020 09:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar kunnen die daar zelf ook niets tegen doen? Dat hele gebeuren wordt toch niet alleen door blanke republikeinen geregeld?
In Nederland heb je gemiddeld een stembureau per 1500 kiezers (tot maximaal 2500 in Tilburg las ik ergens).quote:Op woensdag 10 juni 2020 09:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Even serieus hoe komt dit?
Ik heb nog nooit langer dan 5 minuten hoeven te wachten om te stemmen en dat is inclusief de controle van 3 man van mijn ID en stembiljet.
Oke maar waar ligt dat dan aan? De afstanden, of een tekort aan vrijwilligers, of...?quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:12 schreef Montov het volgende:
[..]
In Nederland heb je gemiddeld een stembureau per 1500 kiezers (tot maximaal 2500 in Tilburg las ik ergens).
In Texas is dat 7700 volgens The Guardian. Met diverse plekken boven de 10000 kiezers.
Hey goede antwoord is de of..quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Oke maar waar ligt dat dan aan? De afstanden, of een tekort aan vrijwilligers, of...?
Kostenbesparing en voter suppression.quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Oke maar waar ligt dat dan aan? De afstanden, of een tekort aan vrijwilligers, of...?
Gouverneur Kemp was zelf de controleur van de verkiezingen die hij op een nogal dubieuze manier wist te winnen van Stacey Abrams.quote:Op woensdag 10 juni 2020 09:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar kunnen die daar zelf ook niets tegen doen? Dat hele gebeuren wordt toch niet alleen door blanke republikeinen geregeld?
In 2012, en nu pas veroordeeld tot huis detentie.quote:Op woensdag 10 juni 2020 09:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
twitter:kilonova_gold twitterde op woensdag 10-06-2020 om 04:51:06Indiana Secretary of State Charlie White -- the man charged with upholding election integrity in Indiana -- was convicted of six felonies on Saturday, including three counts of voter fraud, two counts of perjury and one count of theft. https://t.co/UjqRwh9qqW reageer retweet
En maar een paar plekken waar je een ID kunt krijgen/je als stemmer kunt registreren in onmogelijke uithoeken vd staat met onmogelijke openingstijden. Hetgeen de Afro-Amerikaanse bevolking onevenredig treft want arm.quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:17 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Hey goede antwoord is de of..
Republikeinse bestuurders zorgen bewust voor tekorten op plekken waar het hun uitkomt. Net dezelfde motivatie als voter-id laws en hinderen van voter registration.
Alweer Georgia?!quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:49 schreef PippenScottie het volgende:
Zimbabwaanse toestanden in Georgia.
Schaamteloos, maar dat zijn we gewend.
Het is helaas echt niet de enige staat met flinke misstanden...quote:Op woensdag 10 juni 2020 11:03 schreef Salina het volgende:
[..]
Alweer Georgia?!![]()
![]()
Zeiden we laatst al niet iets over die staat? Dat gedoe met die gouverneur die wel/geen (streep door wat niet van toepassing is) goedkeuring had van Trump om te heropenen, en dat gedoe met die "verkeerde" statistieken?
Wat is dat voor staat dan? Een soort Zimbabwe in de VS blijkbaar?
Ik weet veel te weinig van de Amerikaanse situatie en de Amerikaanse politiek. Kom hier zo soms even buurten maar er komt wel érg veel informatie voorbij moet ik zeggen.quote:Op woensdag 10 juni 2020 11:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is helaas echt niet de enige staat met flinke misstanden...
Ware het niet dat dit veel vaker voorkomtquote:Op woensdag 10 juni 2020 11:03 schreef Salina het volgende:
[..]
Alweer Georgia?!![]()
![]()
Zeiden we laatst al niet iets over die staat? Dat gedoe met die gouverneur die wel/geen (streep door wat niet van toepassing is) goedkeuring had van Trump om te heropenen, en dat gedoe met die "verkeerde" statistieken?
Wat is dat voor staat dan? Een soort Zimbabwe in de VS blijkbaar?
Amerika is niet echt één land, maar vijftig verschillende staatjes.quote:Op woensdag 10 juni 2020 11:09 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik weet veel te weinig van de Amerikaanse situatie en de Amerikaanse politiek. Kom hier zo soms even buurten maar er komt wel érg veel informatie voorbij moet ik zeggen.
Het is wel even schrikken, sommige van die misstanden. Maar eigenlijk toch ook weer niet echt meer, aangezien ik de laatste tijd wel vaker dat soort berichten tegen kom. Zou het dan echt ergens een derdewereldland zijn (geworden)?
Het intrigerende is dat ze zichzelf zo'n geweldig land vinden, ook de progessievelingen. Als ik op reis aan Amerikanen vraag waarom Amerika als beste land van de wereld zaak a), b) of c) zo slecht geregeld heeft, dan beantwoorden ze die vraag wel maar pikken de ironie van "beste land in de wereld" niet op.quote:Op woensdag 10 juni 2020 11:09 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik weet veel te weinig van de Amerikaanse situatie en de Amerikaanse politiek. Kom hier zo soms even buurten maar er komt wel érg veel informatie voorbij moet ik zeggen.
Het is wel even schrikken, sommige van die misstanden. Maar eigenlijk toch ook weer niet echt meer, aangezien ik de laatste tijd wel vaker dat soort berichten tegen kom. Zou het dan echt ergens een derdewereldland zijn (geworden)?
Biggest=Bestquote:Op woensdag 10 juni 2020 11:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het intrigerende is dat ze zichzelf zo'n geweldig land vinden, ook de progessievelingen. Als ik op reis aan Amerikanen vraag waarom Amerika als beste land van de wereld zaak a), b) of c) zo slecht geregeld heeft, dan beantwoorden ze die vraag wel maar pikken de ironie van "beste land in de wereld" niet op.
Goed verhaal, lekker kort.quote:Op woensdag 10 juni 2020 11:41 schreef Aurelius het volgende:
[ afbeelding ]
Geweldige foto. De verlosser.
Dit kan echt nietquote:Op woensdag 10 juni 2020 11:41 schreef Aurelius het volgende:
[ afbeelding ]
Wat kan niet? Dat er geen context bij de foto staat?quote:
https://www.washingtonpos(...)r-city-pool-in-1962/quote:
Joe Biden recalls lessons learned as the only white lifeguard at city pool in 1962
quote:Op woensdag 10 juni 2020 11:48 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
https://www.washingtonpos(...)r-city-pool-in-1962/
quote:Op woensdag 10 juni 2020 11:41 schreef Aurelius het volgende:
[ afbeelding ]
En dat verbaasd me dan eigenlijk weer helemaal niets eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 10 juni 2020 11:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het intrigerende is dat ze zichzelf zo'n geweldig land vinden, ook de progressievelingen. Als ik op reis aan Amerikanen vraag waarom Amerika als beste land van de wereld zaak a), b) of c) zo slecht geregeld heeft, dan beantwoorden ze die vraag wel maar pikken de ironie van "beste land in de wereld" niet op.
Lijkt me inderdaad wel dat er erg grote regionale verschillen zijn. Maar zijn sommige dingen dan zo slecht geregeld in de zuidelijke staten?quote:Op woensdag 10 juni 2020 11:16 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Amerika is niet echt één land, maar vijftig verschillende staatjes.
California, Oregon, Massachusettes, Maine, om maar eens wat te noemen, zijn totaal niet te vergelijken met Georgia, Alabama, Arkansas en Louisiana.
quote:Op woensdag 10 juni 2020 11:41 schreef Aurelius het volgende:
[ afbeelding ]
King of the blacks ^^quote:Op woensdag 10 juni 2020 11:41 schreef Aurelius het volgende:
[ afbeelding ]
Daarom is hij ook zo populair bij incels, hij is de eerste met een fembot.quote:
quote:Op woensdag 10 juni 2020 11:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat kan niet? Dat er geen context bij de foto staat?
Ik zeg juist King of the Blacks. Zoals hij op zijn troon zit uitkijkend over zijn stemvee.quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Die foto van Biden is gewoon tof toch. Ik heb genoeg kritiek op de man maar hij staat daar leuk op.
Vinden de Trump fans dat die foto niet kan omdat er anders gekleurden opstaan ofzo?
want Trumpstemmers zijn allemaal verstandige mensen?quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:06 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Ik zeg juist King of the Blacks. Zoals hij op zijn troon zit uitkijkend over zijn stemvee.
Waar zeg ik dat ?quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
want Trumpstemmers zijn allemaal verstandige mensen?
Als je voor 90% plus altijd hetzelfde stemt dan hoor je bij het stemvee en in dit geval van de democraten.quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
omdat je de mensen om Biden heen stemvee noemt
Welke je?quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:15 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Als je voor 90% plus altijd hetzelfde stemt dan hoor je bij het stemvee en in dit geval van de democraten.
Niet zo raar toch?
Elke 'lifelong Democrat / Republican' is volgens jou stemvee?quote:
Een beetje wel ja. Ik ben zelf ook stemvee. Buiten dat zou ik niet zo over het woordje vallen.quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Elke 'lifelong Democrat / Republican' is volgens jou stemvee?
Nou ja, ik val meer over de wat dommige toepassing van statistische gegevens. Wat je natuurlijk wilde zeggen was 'zwarte Amerikanen stemmen bij verkiezingen voor 90% op de Democraten, dus het zijn allemaal makke schapen'. Misschien dit eens lezen.quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:25 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Een beetje wel ja. Ik ben zelf ook stemvee. Buiten dat zou ik niet zo over het woordje vallen.
Realiteit laat een ander beeld zien.quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:44 schreef JANdeDERDE het volgende:
Het getuigt zeker niet van veel intelligentie als je op de Democraten stemt.
Intelligentie en opleidingsniveau zijn niet hetzelfde lieve schat.quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Realiteit laat een ander beeld zien.
[ afbeelding ]
Die zijn wel aardig goed gecorreleerd poppedop. Als 2/3e van de postgrads democratisch stemt zegt dat denk ik wel wat qua intelligentie en partijkeuze. Uiteraard nog los van dat je als zwarte wel een domme keuze zou maken om republikeins te stemmen na het omarmen van de Southern Strategy en dat nog altijd niet losgelaten te hebben.quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:50 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Intelligentie en opleidingsniveau zijn niet hetzelfde lieve schat.
Laat me raden: jij hebt het niet heel ver geschopt op school?quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:50 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Intelligentie en opleidingsniveau zijn niet hetzelfde lieve schat.
en hoe categoriseer je de MAGA stemmers? gehersenspoeld? da's erger dan stemvee, dat is slachtvee.quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:44 schreef JANdeDERDE het volgende:
Het getuigt zeker niet van veel intelligentie als je op de Democraten stemt. Buiten dat bedoelde ik er helemaal geen fuck mee.
Ik reageer gewoon op een grappige foto. Niet meer niet minder.
Biden kijkt uit over zijn minions. Wat hij ook zal doen deze luitjes stemmen op hem : stemvee.
Ik heb wel wat fatsoen vanuit huis meegekregen om niet direct op de man te spelen iig.quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat me raden: jij hebt het niet heel ver geschopt op school?
Nee, jij zet liever hele groepen zonder argument weg als dom.quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:59 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Ik heb wel wat fatsoen vanuit huis meegekregen om niet direct op de man te spelen iig.
Dat zijn jullie woorden. Ik zie niet zoveel negatiefs aan stemvee.quote:Op woensdag 10 juni 2020 13:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nee, jij zet liever hele groepen zonder argument weg als dom.
Van Dale is het niet met je eens:quote:Op woensdag 10 juni 2020 13:10 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Dat zijn jullie woorden. Ik zie niet zoveel negatiefs aan stemvee.
Onzelfstandig nou dat wil ik best voor me rekening nemen. Ik heb de mensen die op de foto met Creepy Joe staan onzelfstandig genoemd boehoe. Bel de krant.quote:Op woensdag 10 juni 2020 13:15 schreef Mike het volgende:
[..]
Van Dale is het niet met je eens:
stem·vee (het; o)
1
(negatief) onzelfstandige kiezers
Logisch ook, want het wordt altijd negatief gebruikt.
quote:Op woensdag 10 juni 2020 13:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nee, jij zet liever hele groepen zonder argument weg als dom.
Nee.quote:
Generaliseren. Ongetwijfeld ook onderdeel van je fatsoenlijke opvoeding.quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:44 schreef JANdeDERDE het volgende:
Het getuigt zeker niet van veel intelligentie als je op de Democraten stemt. [...]
quote:Op woensdag 10 juni 2020 13:16 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Onzelfstandig nou dat wil ik best voor me rekening nemen. Ik heb de mensen die op de foto met Creepy Joe staan onzelfstandig genoemd boehoe. Bel de krant.
quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:59 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Ik heb wel wat fatsoen vanuit huis meegekregen om niet direct op de man te spelen iig.
Ik vind het vooral grappig dat iemand zichzelf zo kan tegenspreken en dat blijkbaar niet eens door heeft.quote:Op woensdag 10 juni 2020 13:44 schreef Zwoerd het volgende:
Wat laten jullie je weer makkelijk opnaaien.
Ik voel me bepaald niet opgenaaid. Ik vermaak me prima.quote:Op woensdag 10 juni 2020 13:44 schreef Zwoerd het volgende:
Wat laten jullie je weer makkelijk opnaaien.
Ach, ik heb ook niet verder geschopt dan het HBO.quote:Op woensdag 10 juni 2020 12:59 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |