abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 juni 2020 @ 00:55:37 #151
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193561722
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik heb syrische vluchtelingen naast me gehad. Leuke mensen, die zo snel mogelijk Nederlands geleerd hebben. Hun 2de zoon is dit geslaagd op de havo, oudste vorig jaar al. Zo kan het ook.
Zouden ze in een achterstandswijk terecht zijn gekomen, dan was het zeker anders gelopen.
Jammer hé dat dan blijkt dat ze elkaar opzoeken blijkt nu, dat ze uit dorpjes in Friesland naar de grotere steden gaan waar meer Syriers wonen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_193561725
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:52 schreef HSG het volgende:

[..]

Oh dus het is ook mijn schuld?
Dat zegt ze toch helemaal niet. :?
ROBODEMONS..................|:(
pi_193561744
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 00:28 schreef aquawoman het volgende:
Voor andere mensen komt er helaas nog meer bovenop.
Nee. Of wil jij beweren dat een kind in een rijk, liefdevol gezin met betrokken hoogopgeleide ouders die toevallig een donkere huidskleur hebben op welke manier dan ook achtergesteld in plaats van zeer bevoorrecht zou zijn? 8)7
  woensdag 10 juni 2020 @ 01:01:12 #154
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193561747
Toch leuk dat er in de wijken met veel migranten vaak meer rechtse Nederlanders wonen dan linkse.

Vooral sinds de komst van de partij Denk is dat mooi duidelijk geworden.

https://www.volkskrant.nl/kijkverder/2019/stembureaus/

Je ziet dat de rechtse (PVV/FvD) stemmers in grote steden vaak in de wijken naast of in de wijken wonen met DENK-stemmers, terwijl de kiezers van een GroenLinks vaak ook in de wat duurdere en verder gelegen met name blanke wijken zijn.

Het is dus niet zozeer een probleem van iemand in noord-oost Groningen die nog nooit een migrant gezien heeft, maar ook en vooral een probleem van iemand die er elke dag mee in aanraking komt.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
  woensdag 10 juni 2020 @ 01:02:19 #155
239746 BoonDockSaint
WinterSoldier
pi_193561753
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 00:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

half

maar ik ben gewoon een Nederlander
Ik ben mij en ik ben vrij *O*
I will do what i must !!
  woensdag 10 juni 2020 @ 01:09:13 #156
117098 Hathor
Effe niet
pi_193561783
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 01:02 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Boondock Saints is nu op tv. :D
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 10 juni 2020 @ 01:09:54 #157
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193561790
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 01:02 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Ja, dat kan natuurlijk niet, hop, kleur bekennen. :6
pi_193561793
quote:
13s.gif Op woensdag 10 juni 2020 01:00 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nee. Of wil jij beweren dat een kind in een rijk, liefdevol gezin met betrokken hoogopgeleide ouders die toevallig een donkere huidskleur hebben op welke manier dan ook achtergesteld in plaats van zeer bevoorrecht zou zijn? 8)7
Dat iemand rijk, een liefdevol gezin heeft en hoogopgeleid is maakt helemaal niet uit voor deze discussie.

De racist (of dat nu gericht is tegen donkere mensen of blanke mensen) let helemaal niet op de status van een ander. Die ziet alleen een kleurtje en bepaalt op basis daarvan welk voorrecht hij/zij de ander (mis)gunt.
  woensdag 10 juni 2020 @ 01:11:03 #159
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193561795
  woensdag 10 juni 2020 @ 01:11:15 #160
239746 BoonDockSaint
WinterSoldier
pi_193561798
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 01:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

I will do what i must !!
  woensdag 10 juni 2020 @ 01:11:16 #161
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193561799
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 01:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

Beetje jammer -O- Streams?
  woensdag 10 juni 2020 @ 01:11:43 #162
117098 Hathor
Effe niet
pi_193561803
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juni 2020 01:11 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Beetje jammer -O- Streams?
Nu op Veronica.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_193561804
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 01:10 schreef FYazz het volgende:

[..]

Dat iemand rijk, een liefdevol gezin heeft en hoogopgeleid is maakt helemaal niet uit voor deze discussie.

De racist (of dat nu gericht is tegen donkere mensen of blanke mensen) let helemaal niet op de status van een ander. Die ziet alleen een kleurtje en bepaalt op basis daarvan welk voorrecht hij/zij de ander (mis)gunt.
Het maakt wel uit voor de ultra-racistische fabel van "wit voorrecht" en "zwarte achtergesteldheid". Ik zie niet iedere blanke als bevoorrecht en niet iedere niet-blanke als achtergesteld, wel zie ik in iedereen die die misselijke zienswijze hanteert/verspreidt een racist. :W
pi_193561806
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 00:28 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Zoals ik al in meerdere topics aangaf: Ik snap de arme blanken ook. Ik kom uit een arm laaggeschoold arbeidersgezin en mijn vriend ook. De achterstand die wij hadden/hebben is ook realiteit. Voor andere mensen komt er helaas nog meer bovenop.

Ik discrimineer arme blanke mensen dus ook niet. Ik onderken alleen deze extra hindernis die andere mensen er bij krigene
Dat delen we dus, tenminste als jij ook geen scholing gehad hebt en dus van verre hebt moeten komen.
Daarbij heb ik heel wat moeten overwinnen want van mijn ouders gescheiden en als boksbal gebruikt.
Heel veel mensen hebben geen goede start gehad heb ik wel door ondertussen maar toch kunnen we ver komen, zelfs als je allochtoon bent.
Ik werd enige jaren geleden nog aangehouden door de politie, dat bleek mijn Marokkaanse buurvriend van toen te zijn.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 10 juni 2020 @ 01:12:31 #165
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193561808
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 01:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nu op Veronica.
Klinkt lekker :9
  woensdag 10 juni 2020 @ 01:12:52 #166
239746 BoonDockSaint
WinterSoldier
pi_193561810
I will do what i must !!
  woensdag 10 juni 2020 @ 01:14:11 #167
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193561813
#BackToThe90s
pi_193561971
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2020 01:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Het maakt wel uit voor de ultra-racistische fabel van "wit voorrecht" en "zwarte achtergesteldheid". Ik zie niet iedere blanke als bevoorrecht en niet iedere niet-blanke als achtergesteld, wel zie ik in iedereen die die misselijke zienswijze hanteert/verspreidt een racist. :W
Dank voor je aanvulling, maar ik zeg toch nergens dat jij iedere blanke als bevoorrecht ziet of dat ik elke niet-blanke als achtergesteld zie :?

Begrijp ook je zwaai aan het eind van de post niet. Het is alsof je me afzwaait zo van ik heb mijn 'tegen argument' gegeven dus daaaag.

Maar ik ben helemaal niet tegen jouw mening o.i.d. Ook heb ik helemaal geen reactie gegeven over de mensen die zo generaliserend denken.

Enige wat ik zeg is dat de racist doorgaans niet kijkt naar status, maar alleen naar het kleurtje.
pi_193562469
In niet één land zullen en kunnen verschillende groepen mensen niet met elkaar gemixt worden, men behoud zijn eigen groepscultuur en verdedigt deze cultuur.

Het is mij daarom een raadsel waarom er opeens het begrip racisme wordt ingevoerd, als je bij een groep mensen behoort of wilt behoren.

Verdiep je eerst maar eens in de wetenschappelijke artikelen over groepsvorming. En de bijbehorende impact.

[ Bericht 2% gewijzigd door cempexo op 10-06-2020 07:02:56 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  woensdag 10 juni 2020 @ 06:34:13 #170
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193562550
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 05:52 schreef cempexo het volgende:
In niet één land zullen en kunnen verschillende groepen mensen niet met elkaar gemixt worden, men behoud zijn eigen groepscultuur en verdedigd dat.

Het is mij daarom een raadsel waarom er opeens het begrip racisme wordt ingevoerd, als je bij een groep mensen behoort of wilt behoren.

Verdiep je eerst maar eens in de wetenschappelijke artikelen over groepsvorming. En de bijbehorende impact.
Ho ho. Zo werkt het dus niet hé.

Iedereen heeft maar te dansen naar de pijpen van de demonstranten. En als je dat bekritiseerd dan ben je een racist.

Mooi hé, hoe dat werkt. :)
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 10 juni 2020 @ 06:51:44 #171
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193562619
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 00:08 schreef aquawoman het volgende:

[..]

dat snap ik, omdat jij de andere kant niet meemaakt. Helaas is die in onze westerse wereld die op dit moment leidend is in the wereld (it is wat it is) helaas nog wel het geval.

Ik adverteer racisme op geen enkele manier, maar op dit moment is dit het racisme dat de langste historie en de meeste prevalentie heeft.

Ik zou me er ook over uitspreken als het andersom was.

Het gaat me om het principe, niet de kleur.
Even alleen op het dikgedrukte... daar spreekt wat mij betreft toch even een ontzettende onwetendheid en gebrek aan besef en perspectief. Racisme van blanken richting zwarten de langste historie? Enig idee hoe lang het Indiase kaste systeem bijv al bestaat? Meeste prevalentie? Maar weer India of bijv China als voorbeeld waar veel meer mensen wonen dan alle blanken van de hele wereld bij elkaar. Je zit gewoon ontzettend in een westerse bubbel.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 10 juni 2020 @ 06:59:10 #172
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193562651
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_193562713
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 00:08 schreef aquawoman het volgende:

[..]

dat snap ik, omdat jij de andere kant niet meemaakt. Helaas is die in onze westerse wereld die op dit moment leidend is in the wereld (it is wat it is) helaas nog wel het geval.

Ik adverteer racisme op geen enkele manier, maar op dit moment is dit het racisme dat de langste historie en de meeste prevalentie heeft.

Ik zou me er ook over uitspreken als het andersom was.

Het gaat me om het principe, niet de kleur.
Je hebt uiteraard een beetje gelijk. Alleen overdrijf je sterk in je mening vind ik.
Vakman pur sang
pi_193562735
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 00:11 schreef aquawoman het volgende:
Ik zou alleen wel willen vragen om het woord neger niet te gebruiken -waarom zou je zo'n woord gebruiken als je weet dat het mensen kwetst.
Eigenlijk geef je hier “het probleem” aan.
Neger is gewoon waar het op staat “nigger” of “nikker” was het scheldwoord.
Maar het slaat door, als of het heeeeel kwetsend is.

Daar gaat het nu juist fout. Ik ken genoeg negers die graag neger genoemd worden. Er is dus helemaal niets mis met het woord neger. Dat kun je negeren of opblazen.
Als voorbeeld de braboneger. Dat is een zelf gekozen naam die neger bevat. Daarmee geeft hij de grens aan waarbij neger dus geoorloofd is.
Vakman pur sang
pi_193562753
Of het zelfbenoemde boek van winston Bogarde:

Vakman pur sang
  woensdag 10 juni 2020 @ 07:31:30 #176
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193562794
quote:
Ik kan echt niet naar hem luisteren, ongeacht inhoud. Hij lijkt wel chronisch kapot van de drugs.
  woensdag 10 juni 2020 @ 07:36:08 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193562816
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:25 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Juist ja. Niet aangenomen worden is niet aangenomen worden. Of dat nu komt door je afkomst of capaciteiten, dat maakt verder weinig uit.
Ik reageer op anekdotisch bewijs waarbij je nmm terecht de vraag kunt stellen of het echt op basis van afkomst is of dat het zo gevoeld wordt.

En nog maar een keer, deurbeleid is discriminerend over de volle breedte.

[ Bericht 5% gewijzigd door AchJa op 10-06-2020 07:48:13 ]
  woensdag 10 juni 2020 @ 07:54:52 #178
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193562926
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 17:36 schreef descon het volgende:
Zo'n adoptie vriend had ik ook...die maakte er een flauwe grap over de vooroordelen en ging verder. Hij ervaarde het meer in de eerste indruk maar dat ie daarna bekend stond als een "goeie" en dan had ie er juist meer profijt van.

Die eerste indruk begreep ie opzich ook wel, had zelf ook relatief meer gezeik met de getinte medemens dan blanke medemens.
Iedereen gaat er anders mee om, maar je kunt dus niet zeggen dat "het niet bestaat in Nederland" ^O^
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 17:41 schreef Gia het volgende:
Hij is uit Afrika geadopteerd, dan kun je toch gewoon zeggen "uit Ethiopië" of zo.
Waarom moet je dat vervelend vinden als mensen geïnteresseerd zijn in je afkomst?
Het is niet vervelend als mensen geïnteresseerd zijn in je afkomst. De assumptie en boodschap is alleen: "Je bent niet van hier." dat kan best gaan schuren als je niet beter weet dan dat je "van hier" bent.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 18:36 schreef Weltschmerz het volgende:
Anekdotisch is niet het probleem, wel dat het geen bewijs is van de digen die hier boven aanhaalde.
[..]

Ik heb het ook weleens andersom gehad, dat ik bedoel waar uit Nederland. Maar ik vind het ook weer niet zo'n vervelende vraag, wat maakt dat nou uit? Het lijkt me vooral vervelend voor geadopteerden, die overigens ook wel eens heel lompe persoonlijke vragen krijgen of ze ook op zoek gaan naar hun biologische ouders zoals in dat tv-programma. Aangekeken en anders behandeld vind ik moeilijk. HOe weet je dat zonder vergelijkingsmateriaal? Ik wordt ook weleens aangekeken dat ik denk heb ik spinazie tussen mijn tanden en in mij haar of zo.

Deurbeleid is ook altijd een moeilijke, het is niet dat blanken overal altijd naar binnen mogen maar volgens mij wel vaker. Ik kan niet zeggen dat het altijd onbegrijpelijk is dat bijvoorbeeld groepjes Marokkaanse jongens geweigerd worden, als de Marokkaanse meisjes met hun hoofddoek thuis moeten zitten kuis te wezen dan is er sowieso al een probleem met het evenwicht in uitgaansgelegenheden, nog los van de groepsdynamiek.
Het gaat er niet om wat jij vindt. Of hoe jij het ervaart. :) Heb je wel eens naar zo'n protesteerder geluisterd? :D
En ook institutioneel racsime is "begrijpelijk", althans het is uit te leggen. Maar het is nog steeds racsime. Dat is een beetje de kern van de boodschap, als ik het goed begrijp.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 18:49 schreef AchJa het volgende:
Alsof dat alleen voorbehouden is aan allochtonen...
Dat is niet voorbehouden aan allochtonen. Geweigerd worden om je huidskleur echter wel.

Mensen zeggen dat "racsime" niet bestaat in Nederland, maar daarna vrolijk uitleggen dat het begrijpelijk is dat alle Marokkanen geweigerd worden omdat Marokkanen dat ernaar gemaakt hebben.

Dat. :')

Dat is zeggen dat verdrinking in Nederland niet voorkomt, dat er alleen mensen doodgaan aan zuurstofgebrek omdat ze te lang onder water blijven.

Dat.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_193563006
Het is mi wel gejank vd bovenste gejank.

- iedereen mag en kan studeren in nl.
/ zwarten met de juiste kleding mogen elke horeca zaak in
/ je mag een publieke functie bekleden
- je mag elk huis kopen
- j mag elke baan krijgen
- zwarten worden niet gebruikt als slaaf
- worden niet opgehangen op het dorpsplein
Vakman pur sang
pi_193563021
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 00:41 schreef Gia het volgende:
Heb ook wel een anekdote.
Was een jaar of wat geleden in een winkel en kwam daar een moeder tegen van een oud klasgenootje van mijn zoon. Lang niet gezien. We raken aan de praat, over de kinderen, wat ze nu doen, enz.
Komt er een negerin aan, compleet met 'hoofdtooi', die tegen ons begint uit te varen, vanuit het niets!
We stonden niet in de weg, waren niet luidruchtig, maar we waren racistisch, volgens mevrouw.
Want wij, twee oewitten, stonden daar gezellig te babbelen, maar niet met haar. Zeker omdat ze zoewart was.

Waar gebeurd. Verzin het niet.
Dat was die keer toen jij paprika's ging kopen, of niet? :P.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')