abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193560727
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 23:17 schreef HSG het volgende:

[..]

En wie is de rest?
De mensen die lopen te zeiken om de demonstratie op de dam?
West-Melanesia
pi_193560748
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 23:18 schreef Oceanier het volgende:

[..]

De mensen die lopen te zeiken om de demonstratie op de dam?
Oke dus als mensen daar iets over zeggen zijn het zeikerds en val je zwarte mensen lastig.

Ja helder verhaal man. :')
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_193560804
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 23:19 schreef HSG het volgende:

[..]

Oke dus als mensen daar iets over zeggen zijn het zeikerds en val je zwarte mensen lastig.

Ja helder verhaal man. :')
Naja, waarom zou je die vreedzame mensen op de dam voor alles en nog wat uitmaken alleen omdat je boos bent dat je zelf wordt gediscrimineerd door Achmed en Mo.
West-Melanesia
pi_193560888
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 23:22 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Naja, waarom zou je die vreedzame mensen op de dam voor alles en nog wat uitmaken alleen omdat je boos bent dat je zelf wordt gediscrimineerd door Achmed en Mo.
De meeste klachten gingen over dat de Corona-regels niet werden gerespecteerd.

Maar als dat ook al zeiken is....ik hou mijn hart vast voor de mensen in de zorg.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_193561091
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 23:25 schreef HSG het volgende:

[..]

De meeste klachten gingen over dat de Corona-regels niet werden gerespecteerd.

Maar als dat ook al zeiken is....ik hou mijn hart vast voor de mensen in de zorg.
Nou dan heb je een hoop comments over het hoofd gezien. De meeste klachten gingen dus “niet” om corona. Ook als er geen corona was hoor, er zou hoe dan ook gezeikt worden om die demonstratie. Maar verder niet relevant, je mist me punt. Die mensen op de dam werden o.a. aanstellers genoemd, er zou geen sprake zijn van racisme in Nederland.
West-Melanesia
  dinsdag 9 juni 2020 @ 23:37:48 #106
441440 aquawoman
Bitch please
pi_193561130
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 23:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Hallo word dit genegeerd ofzo stelletje slapers?
Hoi. Als je even terugkijkt heb ik gepost over mijn ervaringen. Mijn zwager is hoop opgeleid, heeft een goede baan en is getrouwd met een witte vrouw. Toch komt ie op een regelmatige basis racisme tegen (waar ik zelf ook getuige van ben geweest). Het zelfde geldt voor de mensen uit mijn vriendengroep die zwart zijn.

Ik snap dat jij het niet tegenkomt en dat het daarom lijkt of het niet bestaat of dat het gelinkt is aan gedrag. Maar mijn ervaring is anders.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_193561152
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 23:35 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nou dan heb je een hoop comments over het hoofd gezien. De meeste klachten gingen dus “niet” om corona. Ook als er geen corona was hoor, er zou hoe dan ook gezeikt worden om die demonstratie. Maar verder niet relevant, je mist me punt. Die mensen op de dam werden o.a. aanstellers genoemd, er zou geen sprake zijn van racisme in Nederland.
Niet in de mate die een demonstratie van deze omgang goed praat waarbij men de volksgezondheid mogelijk in gevaar heeft gebracht, met een toekijkende en lachende burgermeester terwijl het hele land net 3 maanden zover mogelijk bij elkaar vandaan moest blijven.

Aanstellers, idioten, gekken, wat jij wil.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2020 23:40:51 ]
pi_193561154
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 23:37 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Hoi. Als je even terugkijkt heb ik gepost over mijn ervaringen. Mijn zwager is hoop opgeleid, heeft een goede baan en is getrouwd met een witte vrouw. Toch komt ie op een regelmatige basis racisme tegen (waar ik zelf ook getuige van ben geweest). Het zelfde geldt voor de mensen uit mijn vriendengroep die zwart zijn.

Ik snap dat jij het niet tegenkomt en dat het daarom lijkt of het niet bestaat of dat het gelinkt is aan gedrag. Maar mijn ervaring is anders.
Je zwager is zwart?
Maar hij heeft dus een goede baan en Nederlandse vrienden?
Tja wat is racisme. Als je roodharig bent krijg je ook steeds die shit te horen (he has no soul).
Vakman pur sang
pi_193561180
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 23:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Niet in de mate die een demonstratie van deze omgang goed praat waarbij men de volksgezondheid mogelijk in gevaar heeft gebracht, met een toekijkende en lachende burgermeester terwijl het hele land net 3 maanden zover mogelijk bij elkaar vandaan moest blijven.

Aanstellers, idioten, gekken, wat jij wil.
Yes, en als argument kwam naar voren dat Achmed en Mo ook discrimineren.
West-Melanesia
pi_193561194
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 23:41 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Yes, en als argument kwam naar voren dat Achmed en Mo ook discrimineren.
:?

Ik heb echt geen idee waar je het over hebt.
pi_193561238
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 23:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

:?

Ik heb echt geen idee waar je het over hebt.
Ja ik was ook met HSG aan het converseren.
West-Melanesia
  dinsdag 9 juni 2020 @ 23:45:47 #112
441440 aquawoman
Bitch please
pi_193561261
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 23:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Je zwager is zwart?
Tja wat is racisme. Als je roodharig bent krijg je ook steeds die shit te horen (he has no soul).
Ja, alleen zeggen mensen niet dat je een hoer of ordinair bent als je met een roodharige trouwt. Ook wordt je niet gearresteerd als je vriendin betast wordt en je daar op een kalme manier wat van zegt (terwijl je roodharige vriendin er boos om wordt). Ok steken mensen niet de straat over terwijl ze zeggen " kijk, een roodharige".

Mijn zusje is roodharig en getrouwd met een donkere man dus - ik kan je wel vertellen dat er inderdaad ervaringen zijn die misschien aan elkaar raken. Maar dat het niet in de verste verte bij elkaar in de buurt komt.
pi_193561271
quote:

[..]

Je zwager is zwart?
Je komt over alsof je de situaties die haar zwager heeft meegemaakt kent. Wat heeft haar zwager dan precies meegemaakt?
West-Melanesia
pi_193561325
quote:

[..]

Je zwager is zwart?
Kun je de post wat verduidelijken?

Bedoel je hier nu mee te zeggen dat je als donkere man met een goede baan en Nederlandse vrienden geen racisme kunt ervaren?

Of dat iemand uitschelden vanwege rood haar hetzelfde is als iemand weigeren voor een woning bv. omdat deze niet de juiste huidskleur heeft?
  dinsdag 9 juni 2020 @ 23:59:14 #115
441440 aquawoman
Bitch please
pi_193561438
Nogmaals, ik snap heel goed dat je niet meekrijgt hoeveel racisme er in Nederland is als je er zelf niet mee geconfronteerd wordt. Dat neem ik ook niemand kwalijk (ik gaf al eerder aan dat ik dat ook heb gezien in mijn eigen nabije omgeving en ook gesprekken over heb).

Dat wil alleen niet zeggen dat het er niet is of alleen onder omstandigheden die je zelf bedacht hebt.
pi_193561477
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 23:59 schreef aquawoman het volgende:
Nogmaals, ik snap heel goed dat je niet meekrijgt hoeveel racisme er in Nederland is als je er zelf niet mee geconfronteerd wordt. Dat neem ik ook niemand kwalijk (ik gaf al eerder aan dat ik dat ook heb gezien in mijn eigen nabije omgeving en ook gesprekken over heb).

Dat wil alleen niet zeggen dat het er niet is of alleen onder omstandigheden die je zelf bedacht hebt.
Heb een tijd gewerkt voor ons bedrijf voor een klus in Afrika, weet wel wat racisme is, geweigerd worden in een restaurant of kroeg door huidskleur.
Maar dacht dat dat in NL nogal meevalt.
Vakman pur sang
pi_193561485
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 23:49 schreef FYazz het volgende:

[..]

Of dat iemand uitschelden vanwege rood haar hetzelfde is als iemand weigeren voor een woning bv. omdat deze niet de juiste huidskleur heeft?
Dit vind ik nou bullshit, een nette werkende neger zal heus niet geweigerd worden voor een woning.
Waarom :')
Vakman pur sang
  woensdag 10 juni 2020 @ 00:08:54 #118
441440 aquawoman
Bitch please
pi_193561501
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2020 00:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Heb een tijd gewerkt voor ons bedrijf voor een klus in Afrika, weet wel wat racisme is, geweigerd worden in een restaurant of kroeg door huidskleur.
Maar dacht dat dat in NL nogal meevalt.
dat snap ik, omdat jij de andere kant niet meemaakt. Helaas is die in onze westerse wereld die op dit moment leidend is in the wereld (it is wat it is) helaas nog wel het geval.

Ik adverteer racisme op geen enkele manier, maar op dit moment is dit het racisme dat de langste historie en de meeste prevalentie heeft.

Ik zou me er ook over uitspreken als het andersom was.

Het gaat me om het principe, niet de kleur.
  woensdag 10 juni 2020 @ 00:11:42 #119
441440 aquawoman
Bitch please
pi_193561525
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2020 00:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dit vind ik nou bullshit, een nette werkende neger zal heus niet geweigerd worden voor een woning.
dat is at ik probeer te zeggen - jij komt dit soort racisme niet tegen dus bestaat in jouw ogen niet. En dat zegt eerder iets positiefs over jou (dat het voor jou niet zou uitmaken) dan iets negatiefs.

Ik zou alleen wel willen vragen om het woord neger niet te gebruiken -waarom zou je zo'n woord gebruiken als je weet dat het mensen kwetst.
pi_193561529
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 00:08 schreef aquawoman het volgende:

[..]

dat snap ik, omdat jij de andere kant niet meemaakt. Helaas is die in onze westerse wereld die op dit moment leidend is in the wereld (it is wat it is) helaas nog wel het geval.

Ik adverteer racisme op geen enkele manier, maar op dit moment is dit het racisme dat de langste historie en de meeste prevalentie heeft.

Ik zou me er ook over uitspreken als het andersom was.

Het gaat me om het principe, niet de kleur.
Alsof ze in Afrika of India iets op de westerse wereld uit doen?
Vakman pur sang
  woensdag 10 juni 2020 @ 00:13:27 #121
441440 aquawoman
Bitch please
pi_193561533
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2020 00:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Alsof ze in Afrika of India iets op de westerse wereld uit doen?
Ik snap niet wat je bedoelt.
pi_193561538
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2020 00:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Door zaken waarmee jij niet bekend bent weg te zetten als bullshit bied je niet echt ruimte voor een open gesprek hierover.

Heeft het zin om ervaringen te delen of geloof je het sowieso niet?
pi_193561550
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:21 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Ik snap je punt, maar ik denk inderdaad dat daar heel veel (terechte) opgebouwde emotie en woede aan ten grondslag ligt die ook even de ruimte moet krijgen. Als een groep eeuwenlang op deze manier behandeld wordt, moet je niet verwachten dat ze binnen twee weken zeggen "Okay, schone lei". Dit moet er ook gewoon uit en ik begrijp waarom.
Ah jah, vergoeilijk dat wat niet te vergoeilijken valt maar weer. Behandel een groep volwaardige volwassenen maar weer als kleine kinderen. Het verbaast me niets dat jij in de media werkt. Wat een misselijke instelling dit.
  woensdag 10 juni 2020 @ 00:17:19 #124
441440 aquawoman
Bitch please
pi_193561554
quote:
13s.gif Op woensdag 10 juni 2020 00:16 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ah jah, vergoeilijk dat wat niet te vergoeilijken valt maar weer. Behandel een groep volwaardige volwassenen maar weer als kleine kinderen. Het verbaast me niets dat jij in de media werkt. Wat een misselijke instelling dit.
Okay. Val vooral mij al persoon aan in plaats van in te gaan op wat ik zeg 8-)
pi_193561576
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2020 00:17 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Okay. Val vooral mij al persoon aan in plaats van in te gaan op wat ik zeg 8-)
Ik ga juist wel in op wat je zegt, gedrag dat van een willekeurige andere groep niet geaccepteerd zou worden is van een groep toevallig donker gekleurden niet ineens wél aanvaardbaar omdat zij donker "en dus eeuwenlang achtergesteld" zouden zijn.

Alsof witte kinderen van getroubleerde ouders uit lagere millieus omwille van hun huidskleur ineens bevoorrecht in plaats van evenzeer at risk zouden zijn als hun donkerder getinte tegenhangers. Sterker nog, op welke "positieve discriminatie" of minderheidsquota dan ook hoeven die witte kinderen niet te rekenen. Racist. :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')