Waarom is die user daar schuldig aan? En wat vind je zelf van deze ontwikkelingen?quote:Op maandag 8 juni 2020 11:51 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Eigen schuld? Ik snap je frustratie. Je land gaat naar de klote, je wordt gediscrimineerd in je eigen land, zwarte piet verdwijnt, Molukse wijken blijven, een Marokkaanse burgemeester die jullie geschiedenis wilt slopen, BLM demonstratie waar niet wordt ingegrepen, alles wordt jullie afgepakt. Misschien is dat wel jouw eigen schuld.
Geen idee. Hij noemde de massamoord van een compleet eiland eigen schuld. Ik probeer in zijn straatje mee te praten. Kloppen de ontwikkelingen?quote:Op maandag 8 juni 2020 11:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waarom is die user daar schuldig aan? En wat vind je zelf van deze ontwikkelingen?
Humor begrijp je niet he?quote:Op maandag 8 juni 2020 11:54 schreef Oceanier het volgende:
Ja je zet jezelf altijd klemvast bij mij he.
Wat jij beschrijft is redelijk accuraat.quote:
Jouw humor komt van de maan, dat duurt ff voor ik dat begrijp iddquote:Op maandag 8 juni 2020 12:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Humor begrijp je niet he?
Misschien wordt het hiermee duidelijker:
[ afbeelding ]
Oh kan, maar het was meer bal kaatst en terugverwachten.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat jij beschrijft is redelijk accuraat.
Door dit soort enge mensen zou je bijna weer verlangen naar een puur blanke Nederlandse samenleving. Dit stuk ongedierte zaait alleen maar haat en woede.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Jongerenburgemeester Amsterdam na slopen beeld Bristol: ’Nu nog de gevels’
Nou, nee. Als je aangevallen wordt en wordt gediscrimineerd, is dat nooit je eigen schuld.quote:
En hoe is het de schuld van 15000 vrouwen en kinderen dat ze werden afgeslacht, door Coennetje.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou, nee. Als je aangevallen wordt en wordt gediscrimineerd, is dat nooit je eigen schuld.
Tenminste, dat doen al die jankers geloven tijdens de protesten en media optreden. De aangevallen partij is altijd de onschuldige.
Hoe is het de schuld van mij?quote:Op maandag 8 juni 2020 12:25 schreef Oceanier het volgende:
[..]
En hoe is het de schuld van 15000 vrouwen en kinderen dat ze werden afgeslacht, door Coennetje.
quote:
Oh, ik las gisteren hoe dit heet: Schrödinger douchebag. "Guy who says offensive things and decides whether he was joking based on the reaction of people around him."quote:Op maandag 8 juni 2020 11:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nadat een twitterstormpje losbarstte rond zijn tweet, plaatste Achraf El Johari het bericht ’humor moet kunnen’.
Ik denk dat deze knul tot de boze reacties, geen moment gedacht heeft een grap te maken.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, ik las gisteren hoe dit heet: Schrödinger douchebag. "Guy who says offensive things and decides whether he was joking based on the reaction of people around him."
Vanzelfsprekend niet.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:32 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik denk dat deze knul tot de boze reacties, geen moment gedacht heeft een grap te maken.
Daarom Schrödinger douchebag. Het was pas een grap nadat de reacties zo heftig waren.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:32 schreef thedeedster het volgende:
Ik denk dat deze knul tot de boze reacties, geen moment gedacht heeft een grap te maken.
Dat is typisch weer zo'n racistische witman reactie!quote:Op maandag 8 juni 2020 12:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend niet.
Iemand al Mohammed cartoons gepost op zn twitter onder het mom van humor moet kunnen?
Het lijkt net Halsema. Iedereen toestaan op de Dam en er lachend zonder mondkapje tussen gaan lopen en achteraf, wanneer iedereen daar woedend over is, liegen dat je verrast was door de grote aantallen.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, ik las gisteren hoe dit heet: Schrödinger douchebag. "Guy who says offensive things and decides whether he was joking based on the reaction of people around him."
Dat is ook gewoon een deel van die geschiedenis. Hoe komt jij dan met dat ik de schuldige daar van zou zijn? Hoe zit dat? Vlucht naar voren van jou?quote:Op maandag 8 juni 2020 12:28 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee jij begon met eigen schuld van de eilandbewoners. Hoe zit dat?
Het muntstuk is gevallen.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daarom Schrödinger douchebag. Het was pas een grap nadat de reacties zo heftig waren.
Natuurlijk niet. Nuance in deze discussie bestaat niet. Je bent voor of je bent een racist en we dulden geen tegenspraak als ergens met een aanname onderbouwd iets geschreeuwd wordt.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:42 schreef -XOR- het volgende:
Wat een randdebiel, zou deze 'jongerenburgemeester' ook weten dat die gevels vooral bekostigd zijn door de Oostzeehandel?
Nee je moet niet dingen verdraaien, Ik heb nooit gezegd dat jij schuldig bent aan Coen zijn daden. Maar je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag. Je zei namelijk dat de massamoord van Coen op die eilandbewoners misschien wel hun eigen schuld is.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon een deel van die geschiedenis. Hoe komt jij dan met dat ik de schuldige daar van zou zijn? Hoe zit dat? Vlucht naar voren van jou?
Je mag alles roepen in dit land zodra je bij de juiste kliek hoort. Op de inhoud wordt niet geoordeeld, had Wilders of Baudet eens moeten oproepen om minaretten van moskeeën te slopen, dan was dit land te klein geweest en hadden we een extra nieuwsuitzending gehad.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:45 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Die gast is echt niet goed bij zijn paasei. Hoeveel mag je roepen in dit debat totdat het te ver gaat?
Een molotovcocktail tegen een moskee aangooien is een daad met een terroristisch oogmerk...quote:Op maandag 8 juni 2020 13:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Je mag alles roepen in dit land zodra je bij de juiste kliek hoort. Op de inhoud wordt niet geoordeeld, had Wilders of Baudet eens moeten oproepen om minaretten van moskeeën te slopen, dan was dit land te klein geweest en hadden we een extra nieuwsuitzending gehad.
En zelf zijn ze te dom om te zien dat dit hypocriete gedrag de reden is dat veel mensen zich gaan verzetten tegen dit gedrag, wat dan weer op de stapel "racisme" wordt gegooid.
Natuurlijk niet, de aanname is nog altijd dat Nederland rijk is geworden met de slavenhandel, terwijl dat dus helemaal niet het geval is. Maar probeer ze dat maar eens aan het verstand te krijgen, gaat je niet lukken.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:42 schreef -XOR- het volgende:
Wat een randdebiel, zou deze 'jongerenburgemeester' ook weten dat die gevels vooral bekostigd zijn door de Oostzeehandel?
Natuurlijk niet, wat deze protesten rellen vooral weer aantonen is dat racisme niet het grootste probleem is in de westerse samenleving, het is de hypocrisie uit vooral de linkse hoek wat weer boven komt drijven. Het huidige racisme debat wordt ook vanuit een links perspectief gevoerd en daar zit een zeer racistisch sausje overheen.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een molotovcocktail tegen een moskee aangooien is een daad met een terroristisch oogmerk...
[url=Hof: Gooien brandbommen tegen moskee is terreuraanslag]Hof: Gooien brandbommen tegen moskee is terreuraanslag[/url]
Ik ben benieuwd of het "slopen van racisitische gevels" daar ook onder gevallen was.
quote:Op maandag 8 juni 2020 13:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
"Enkele relschoppers in Belgïe"
https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/an4yGdq_460svvp9.webm
De discussie is inderdaad niet zuiver.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:28 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, wat deze protesten rellen vooral weer aantonen is dat racisme niet het grootste probleem is in de westerse samenleving, het is de hypocrisie uit vooral de linkse hoek wat weer boven komt drijven. Het huidige racisme debat wordt ook vanuit een links perspectief gevoerd en daar zit een zeer racistisch sausje overheen.
Kijk dadelijk maar weer als er een Pegida demonstratie is hoe dan gereageerd wordt door media en aanhang. Dan wordt weer gedaan alsof knokploegen over straat lopen minderheden te belagen. Terwijl de werkelijkheid toch echt elke keer weer andersom is.
Het gaat zoals altijd weer terugkomen op hun bordje en ipv. eens te luisteren en een normale discussie te voeren zal er weer vooral harder geschreeuwd gaan worden om vervolgens weer over te gaan op geweld.
Vraag mij af of die mensen die ons al jaren voor gek verklaarden vanwege een aankomende burgeroorlog die mening nog altijd hebben.
Echt he, met "enkele"...quote:Op maandag 8 juni 2020 13:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Dat blijkt de laatste dagen sowieso sterk vind ik. Het compleet wegmoffelen van het coronadebat (na eventjes drie dagen boos op Halsema zijn) niet alleen in Nederland maar ook elders in de wereld én dit debat meteen tot een racistische conclusie brengen. De ogenschijnlijke laksheid betreffende rellen en plunderingen. Dat is geen Links/Rechts-discussie ook. Tegen (extreem)linkse demonstranten tijdens een G8-top wordt er ook feller gereageerd door de politie/ME(-equivalent). Plus dat organisatoren met duidelijk gewelddadige of incorrecte 'alles wat wit is, is een probleem'-meningen komen zonder kritiek uit eigen hoek en de 'plunderingen tegen de samenleving' natuurlijk.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:37 schreef thedeedster het volgende:
[..]
De discussie is inderdaad niet zuiver.
Ook buiten de baan een ontzettende jankbal.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Lewis Hamilton: ‘Breek alle standbeelden van slavenhandelaren af’
Jezusquote:Op maandag 8 juni 2020 13:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Tja hij is altijd één van mijn meest favoriete coureurs geweest, houd wel van een persoonlijkheid in de F1. Maar de laatste dagen laat ook Hamilton zien zwaar hypocriet te zijn. Beledigd dat zijn F1 collega's zich niet uitspreken, maar ik heb die collega's zich ook nog nooit zien uitspreken tegen ander geweld, geweld gericht op niet donkere mensen. En meteen schieten er een aantal in de kramp door maar snel een instagram of twitter bericht te posten waarin ze het geweld tegen de donkere gemeenschap veroordelen.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:44 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ook buiten de baan een ontzettende jankbal.
hypocriete zak ook nog eens. zeggen hoe milieubewust ie is. Maar ik weet niet hoevaak deelnemen aan het hele F1 circus wat de hele wereld overvliegt.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:44 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ook buiten de baan een ontzettende jankbal.
Een beetje zoals Halsema die zegt burgemeester te zijn.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:54 schreef Gunner het volgende:
[..]
hypocriete zak ook nog eens. zeggen hoe milieubewust ie is. Maar ik weet niet hoevaak deelnemen aan het hele F1 circus wat de hele wereld overvliegt.
Haha, doet me denken aan Al-Sahaf (?), een Iraakse minister tijdens het bewind van Saddam Hussein die in een toespraak in 2003 stellig beweerde dat er géén Amerikanen in Baghdad waren terwijl de Amerikaanse tanks letterlijk achter hem langstrokken.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
De ambtswoning van de burgemeester is in een grachtenpand.quote:
Het is sowieso belachelijk om van collega's te verwachten dat ze zich achter een boodschap scharen, en dan ook nog iets wat eigenlijk best een controversiele boodschap is. BLM is een dubieuze organisatie met dubieuze boodschappen.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:51 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Tja hij is altijd één van mijn meest favoriete coureurs geweest, houd wel van een persoonlijkheid in de F1. Maar de laatste dagen laat ook Hamilton zien zwaar hypocriet te zijn. Beledigd dat zijn F1 collega's zich niet uitspreken, maar ik heb die collega's zich ook nog nooit zien uitspreken tegen ander geweld, geweld gericht op niet donkere mensen. En meteen schieten er een aantal in de kramp door maar snel een instagram of twitter bericht te posten waarin ze het geweld tegen de donkere gemeenschap veroordelen.
De angst regeert zodra iemand zich met een kleurtje uitspreekt, en ze komen weg met racistische, radicale en zeer hypocriete opmerkingen. Maar geef geen weerwoord want je bent een racist. Dat is het huidige niveau van het racismedebat.
Huidskleur is ook totaal geen issue in de F1, alhoewel hij die kaart wel trok na zijn eerste 2 seizoenen. Maar als ik mij niet vergis is hij met Max de meest populaire coureur ter wereld. En eerlijk gezegd ik ben ook nog gewoon fan van hem, tja dit soort uitspraken moet hij gewoon laten.quote:Op maandag 8 juni 2020 14:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is sowieso belachelijk om van collega's te verwachten dat ze zich achter een boodschap scharen, en dan ook nog iets wat eigenlijk best een controversiele boodschap is. BLM is een dubieuze organisatie met dubieuze boodschappen.
Ik heb Hamilton altijd een verwend nest en een slijmbal gevonden. Ik hoorde dat er donkere coureur ging debuteren en dacht eindelijk, maar had me er toch een soort Mohammed Ali bij voorgesteld, niet zo'n gluiperd. Dat zal ook wel weer een vooroordeel geweest zijn. Maar toen zijn grapje 'is it because I is black' verkeerd viel heb ik hem enthousiast verdedigd. Het gaf ook juist aan dat zijn huidskleur helemaal geen issue was in de F1. Later is hij toch de racismekaart gaan trekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |