twitter:AchrafElJohari twitterde op zondag 07-06-2020 om 19:44:04Nu nog de gevels van de vele Amsterdamse grachtenpanden. #Decolonize
https://t.co/rmoaCZv0ON reageer retweet
twitter:ANanninga twitterde op maandag 08-06-2020 om 10:52:43Haat tegen onze historie en cultuur, maar geen woord over de Barbarijse mensenhandel door zijn voorouders? Ongeïnformeerd en hypocriet. En dat is dan docent... - Jongerenburgemeester Amsterdam na slopen beeld Bristol: ’Nu nog de gevels’ https://t.co/0rdzyhQGJ2 via @telegraaf reageer retweet
Wat een verschrikkelijke jongen.twitter:AchrafElJohari twitterde op zondag 07-06-2020 om 19:52:04@Radlab72 Stukje bewustzijn kweken, humor moet kunnen. Ik ben wel voorstander van een bijschrift oid. Dit om de zwarte bladzijden van de geschiedenis van Amsterdam zichtbaarder te maken. Dit gebeurt als het goed is al bij straatnamen maar zou ook kunnen bij panden. reageer retweet
Waarom?quote:Op maandag 8 juni 2020 11:12 schreef Oceanier het volgende:
Grachtengevels? Beter dat standbeeld van JP coen in Hoorn in het water flikkeren.
Liever geen geweld of vernielingenquote:Op maandag 8 juni 2020 11:12 schreef Oceanier het volgende:
Grachtengevels? Beter dat standbeeld van JP coen in Hoorn in het water flikkeren.
Waarom? De haven ook maar platgooien dan? en de Coentunnels afsluiten? Coenplein opblazen?quote:Op maandag 8 juni 2020 11:12 schreef Oceanier het volgende:
Nee maar als je het toch doet, doe het dan goed.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:13 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Liever geen geweld of vernielingen
Start maar een petitie, in Nederland hebben wij democratische oplossingen voor het "aanpassen" van zulke zaken.
Denk en de Hogeschool van Amsterdamquote:Op maandag 8 juni 2020 11:13 schreef herverwijderd het volgende:
Waar vinden ze dat soort types in godsnaam...
Nee als je toch doet, doe het dan goed.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom? De haven ook maar platgooien dan? en de Coentunnels afsluiten? Coenplein opblazen?
Zit al een disclaimer plaquette onder. Lekker laten staan, want voor een ander is het een zeeheld en het is gewoon geschiedenis.
Bij dat beeld staat gewoon een nette uitleg waarin ook de donkere kant beschreven is. Ik zie het probleem niet. Wil je de geschiedenis soms wegpoetsen?quote:Op maandag 8 juni 2020 11:13 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Een gevel draagt toch geen boodschap uit. Is mooie versiering.
Het valt me nog mee dat de Witte de Withstraat nog niet geplunderd is.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom? De haven ook maar platgooien dan? en de Coentunnels afsluiten? Coenplein opblazen?
Zit al een disclaimer plaquette onder. Lekker laten staan, want voor een ander is het een zeeheld en het is gewoon geschiedenis.
Dan maar een atoombom op NL?quote:Op maandag 8 juni 2020 11:14 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee maar als je het toch doet, doe het dan goed.
Vlak ook de rol van de Ottomanen niet uit. Daar was slavernij ook heel geaccepteerd, veel Oost-Europeanen waren slaaf in wat nu Turkije is.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:07 schreef Nikonlover het volgende:
twitter:ANanninga twitterde op maandag 08-06-2020 om 10:52:43Haat tegen onze historie en cultuur, maar geen woord over de Barbarijse mensenhandel door zijn voorouders? Ongeïnformeerd en hypocriet. En dat is dan docent... - Jongerenburgemeester Amsterdam na slopen beeld Bristol: ’Nu nog de gevels’ https://t.co/0rdzyhQGJ2 via @:telegraaf reageer retweet
Of gezonken.quote:
Liever dat niemand het doet, zijn er problemen met standbeelden dan denk ik dat de burgemeester van die betreffende stad graag een petitie ontvangt om dat beeld netjes te verwijderen. Zo werkt het in een democratisch land.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:14 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee maar als je het toch doet, doe het dan goed.
Ohja en hoe, die tekst staat er pas een paar jaar, mensen moesten eerst klagenquote:Op maandag 8 juni 2020 11:14 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Bij dat beeld staat gewoon een nette uitleg waarin ook de donkere kant beschreven is. Ik zie het probleem niet. Wil je de geschiedenis soms wegpoetsen?
Nou en. Het staat er nu toch.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:18 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ohja en hoe, die tekst staat er pas een paar jaar, mensen moesten eerst klagen
Ik zou het niet erg vinden hoor. Dat beeld voegt niks toe. Liever dat beeld in het water zoals ik al zei, dan een gevel slopen.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:17 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Liever dat niemand het doet, zijn er problemen met standbeelden dan denk ik dat de burgemeester van die betreffende stad graag een petitie ontvangt om dat beeld netjes te verwijderen. Zo werkt het in een democratisch land.
Als ik eens overal vernielingen aan moest brengen bij zaken wat mij stoorde dan bleef ik bezig. Je mag in dit land alles roepen, alles zeggen, en overal een klacht/petitie voor starten, je kan zelfs brieven schrijven naar alle politieke partijen, je kan aandacht vragen op TV. Zoveel mogelijkheden om iets aan die beelden te doen mits ze je storen, maar het stopt bij geweld en vernieling!
Nee is gewoon een Nederlands staatsburgerquote:Op maandag 8 juni 2020 11:08 schreef Bocaj het volgende:
Kunnen we niet even kijken of we deze gast het land uit kunnen sodemieteren naar ome Erdogan?
Dat standbeeld ga ik niet missen.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan maar een atoombom op NL?
Amsterdam, laatste restjes uit Rotterdam. Dan naar Middelburg, Enkhuizen, Hoorn was al stuk, Alkmaar, Leiden, Delft, Utrecht, Edam, Monnickendam, Marken.. Doe het dan goed.
Ben je van de Grauwe Eeuw?quote:
Stomme vergelijking. Liever dat Oceanier in elkaar geslagen wordt dan een onschuldige oma van 80.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:19 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ik zou het niet erg vinden hoor. Dat beeld voegt niks toe. Liever dat beeld in het water zoals ik al zei, dan een gevel slopen.
Ikke niet. Dat hele standbeeld interesseert me niet. Maar ik snap het al mensen er aanstoot aannemen.quote:
Waarom maak je je er zo druk om als het je niet interesseert?quote:Op maandag 8 juni 2020 11:21 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ikke niet. Dat hele standbeeld interesseert me niet. Maar ik snap het al mensen er aanstoot aannemen.
Geoie vergelijking. Een standbeeld van een massamoordenaar slope is natuurlijk veel logischer dan een bloemetje op een gevel. Zelfs een kind kan de was doen.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Stomme vergelijking. Liever dat Oceanier in elkaar geslagen wordt dan een onschuldige oma van 80.
En toen bleef het stil. Heel stil.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Misschien is het een idee om te beginnen bij de grootste en wreedste slavendrijvers en alle moskeeen af te breken.
Even op je UI gebaseerd: ben jij blij met jouw jongerenburgemeester?quote:Op maandag 8 juni 2020 11:21 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ikke niet. Dat hele standbeeld interesseert me niet. Maar ik snap het al mensen er aanstoot aannemen.
Ik maak me niet druk. Ik zei alleen als je het doet, doe het dan goed. Jullie maken je druk om mij, als een roedel wolfenquote:Op maandag 8 juni 2020 11:22 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Waarom maak je je er zo druk om als het je niet interesseert?
Het is gewoon een stukje geschiedenis.
quote:Op maandag 8 juni 2020 11:23 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ik maak me niet druk. Ik zei alleen als je het doet, doe het dan goed. Jullie maken je druk om mij, als een roedel wolfen
Nee. Ik zei toch dat hij het niet goed doet door een gevel te willen slopen.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Even op je UI gebaseerd: ben jij blij met jouw jongerenburgemeester?
Uit de FP;quote:Op maandag 8 juni 2020 11:13 schreef herverwijderd het volgende:
Waar vinden ze dat soort types in godsnaam...
quote:De voormalig fractiemedewerker van Denk
Dat is jouw persoonlijke mening, de grens ligt bij geweld en vernielingen! Als jij iets tegen dat beeld wilt doen wat let je om daar aandacht voor te vragen?quote:Op maandag 8 juni 2020 11:19 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ik zou het niet erg vinden hoor. Dat beeld voegt niks toe. Liever dat beeld in het water zoals ik al zei, dan een gevel slopen.
Jammer, want hij doet ons kaaskoppen alleen maar slecht!quote:Op maandag 8 juni 2020 11:19 schreef wollah het volgende:
[..]
Nee is gewoon een Nederlands staatsburger
quote:Op maandag 8 juni 2020 11:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Stomme vergelijking. Liever dat Oceanier in elkaar geslagen wordt dan een onschuldige oma van 80.
Bloemetje op een gevel?quote:Op maandag 8 juni 2020 11:22 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Geoie vergelijking. Een standbeeld van een massamoordenaar slope is natuurlijk veel logischer dan een bloemetje op een gevel. Zelfs een kind kan de was doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |