Bedoelde mango ipv meloen.quote:Op maandag 8 juni 2020 10:50 schreef automatic_ het volgende:
Aardbei heeft hij ook gehad. Eerste keer wel wat gekookt en gepureerd. Daarna goed afgewassen en zo gegeven. Wel Hollandse. Ik ben zelf allergisch voor Spaanse, haha. Volgens mij is dat ook de reden om terughoudend te zijn ivm de haartjes op de aardbeien. Dat zeggen ze ook bij Kiwi.
Meloen nog niet geprobeerd volgens mij. Of misschien watermeloen. Overigens nog nooit gelezen hier terughoudend mee te zijn.
Wij hadden het er toevallig ook net over. Ik doe het liever nog even niet.quote:Op maandag 8 juni 2020 10:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Geven jullie de baby ook meloen en aardbei?
Hoorde laatst dat sommigen dat niet doen omdat er geruchten zijn dat ze er niet tegen kunnen?
Het consultatiebureau heeft mij daar iig niks over gezegd, dus hier heeft ze dat allang gehad.
Hihiquote:Op maandag 8 juni 2020 13:49 schreef douche-eendje het volgende:
Meloen, aardbei, mango, kiwi, framboos, kaki, appel, peer, banaan, abrikoos, perzik, nectarine. M'n kind is een vuilnisbak als het op eten aankomt. Aardbei vind hij alleen niets.
Bas eet inmiddels ook al zeker 3 weken nu volledig met ons avondeten mee. Ook heel fijn.
Hoe meer kruiden hoe beter. Curry en nasi is naast pasta met tomatensaus echt zijn favoriet!quote:Op maandag 8 juni 2020 13:51 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Hihi
Hoe gaat dat bij moeilijker eten zoals curry of Mexicaans? Oftewel flink gekruid?
Ja, snap je volkomen. Je kunt eens als 'test' een groter flesje geven en kijken wat er gebeurt als je haar laat slapen. Het kan namelijk ook zijn dat ze dan in de nacht nog een keer komt, omdat ze wel honger heeft en zodoende 6.00 - 8.00 uur niet meer gaat redden.Dan kan je altijd nog de keuze maken om haar om 23.00 uur toch wakker te maken en een flesje te geven.quote:Op maandag 8 juni 2020 16:35 schreef QuattroF het volgende:
Ik heb het idee dat ze haar nachtrust wel kan gebruiken en het voelt zo dubbel om haar wakker te maken rond elf uur voor het laatste flesje. Vandaar de wens om naar zes grotere flesjes te gaan. Maar inderdaad misschien gewoon zeven, en het laatste flesje iets meer. Ze kan het qua gewicht zeker hebben dus dat is geen probleem denk ik. Qua flesvoeding krijgt ze 120+4 dus dat is volgens mij ook nog niet heel veel.
Haha boefje! En hoef durf jij als ouder ook nee tegen hem te zeggen! Foei ;-)quote:Op maandag 8 juni 2020 16:35 schreef douche-eendje het volgende:
Pfff het is te merken dat Bas echt bijna een dreumes is. Hij krijgt de klep van de vuilnisbak in de keuken omhoog. Het knopje van de tv is rete-interessant en 'nee' is wel het stomste woord wat je ouders kunnen zeggen.
Ja vreselijk hèquote:Op maandag 8 juni 2020 17:52 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Haha boefje! En hoef durf jij als ouder ook nee tegen hem te zeggen! Foei ;-)
Als je de adviezen van het Voedingscentrum (en dus waarschijnlijk ook CBquote:Op maandag 8 juni 2020 18:04 schreef Ticootje het volgende:
Zegguh, moet ik bij 9 maanden nog melk meegeven naar de opvang? Heeft het dan nog zin om bv een pak nr 2 te halen, of kunnen ze net zo goed gewoon normale melk drinken?
quote:Borstvoeding en flesvoeding zijn beter afgestemd op de behoefte van een baby. Het bevat meer goede vetten, minder zout en minder eiwitten dan gewone melk. Een beetje gewone melk is niet schadelijk voor een baby, hij kan het gewoon verteren. Maar als hij te veel gewone melk drinkt, krijgt hij te veel eiwit binnen. Te veel eiwit kan schadelijk zijn voor de nieren van een baby. Ook kunnen de nieren zout nog niet goed verwerken.
Zijn ze al bijna 10 maanden? Anders kan je al nummer 3 gaan geven.quote:Op maandag 8 juni 2020 18:04 schreef Ticootje het volgende:
Zegguh, moet ik bij 9 maanden nog melk meegeven naar de opvang? Heeft het dan nog zin om bv een pak nr 2 te halen, of kunnen ze net zo goed gewoon normale melk drinken?
Nr 3 ga ik sowieso niet doen, dat is gewoon marketing in mijn ogen. Net als dreumesmelk en peutermelk.quote:Op maandag 8 juni 2020 18:16 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Zijn ze al bijna 10 maanden? Anders kan je al nummer 3 gaan geven.
Ben ik ook benieuwd naarquote:Op maandag 8 juni 2020 18:29 schreef -Mellow- het volgende:
Ik wist niet van die aardbei mango etc. dus mijnes heeft dat allemaal al gehad en ze vindt het heerlijk, net als zo ongeveer al het andere dat we haar geven. Het is zó leuk om haar te zien eten
@:douche-eendje wat leuk (en makkelijk) dat ie volledig met de pot mee eet. Hebben jullie dat geleidelijk aan gedaan of gewoon van de een op andere dag eten waarin zout en kruiden enzo zit? Hier krijgt ze al wel regelmatig kaneel in haar pap, en ik ben ook niet meer zo precies met zoutloos... maar wij houden erg van kruidig eten en intense smaken, dus het lijkt mij heel fijn dat ook aan mijn dochter te introduceren over een maandje of twee. Gewoon eerst een hapje en dan kijken hoe dat valt?
Nee ik doe het nog niet, ik twijfelquote:Op maandag 8 juni 2020 21:03 schreef BobbyMcGee het volgende:
Hier is het kind één* en dezelfde dilemma's Ticootje. Het is dus geruststellend dat jij al rond 9 maanden gewone melk geeft en geen borstvoeding/kunstvoeding mee naar de opvang![]()
*al 4 dagen inmiddelsIk vertrek dan ook rap naar het dreumestopic.
We hebben zijn verjaardag twee keer gevierd; één keer kwam er gedurende de dag wat schoonfamilie langs, en op zijn echte verjaardag waren mijn ouders bij ons. Hij hield zijn verjaardagskroon mooi op zijn hoofden de aardbeientaart ging er wel in
Hij is echt écht geen baby meer. Al blijft hij altijd mijn baby
![]()
Ook buiten aanhangers van het boek om ben ik benieuwd hoe jullie dat laatste aanpakken. Hoe plannen jullie autoritjes? Ze is 12 weken oud, en ik ga uit van ±3 uur per slaapje.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 14:36 schreef LastRequest het volgende:
[...] Als ik een stukje van 20 min moet rijden, doe ik dat dan het beste direct na de fles na het wakker worden, of juist op het moment dat ze al slaapt, etc. Ze slaapt in de auto goed, maar als we ergens aankomen wil ze niet meer verder slapen, dan is het ritme dus alweer onderbroken.
Donequote:Op dinsdag 9 juni 2020 11:29 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Ook buiten aanhangers van het boek om ben ik benieuwd hoe jullie dat laatste aanpakken. Hoe plannen jullie autoritjes? Ze is 12 weken oud, en ik ga uit van ±3 uur per slaapje.
En @:B.ertha wil je mij in het lijstje van de OP aanpassen? Ik noem d'r vanaf nu wel mini, staat zo sneu dat alleen de mijne geen bijnaam heeft
Dan heb ik daar overheen gelezen, thanks!quote:Op dinsdag 9 juni 2020 11:54 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Done
Slaapjes van 3 uur, heerlijk!
Volgens mij raadt het boek aan om, als je weet dat je gaat wandelen of autorijden, de baby alvast daarin te leggen rond slaaptijd.
Groot fan van de munchkin 360 hier. Tuit is niet ideaal voor de motorische ontwikkeling. En oefenen met een open bekertje kan ook. Rietjesbeker van de Hema werkte hier btw ook, maar die vind ik rottig schoonmaken.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 11:49 schreef BellaaElisa het volgende:
Zonder bijlees - ik weet niet meer zo goed wat voor beker N had toen zij meer water ging drinken. Spruit is nu 7 maanden en het wordt toch wel tijd voor een eigen beker. Welke raden jullie aan? Rietjes beker of tuitbeker? En welke dan?
Zit er eigenlijk verschil in die verschillende '360 bekers'? We hebben hier een merkloze van de Kruidvat, maar vroeg me af of andere merken prettiger zijn of dat het allemaal niet bar veel uitmasktquote:
Wij hebben Nuby en Munchkin en ik vind die van Munchkin echt veel fijner. Lekt minder als prul hem op de grond gooit, heeft oren, is makkelijker schoonmaken en prul kan bij die Nuby het siliconen deel te makkelijk optillen en hem zo leeg laten lopen.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:16 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Zit er eigenlijk verschil in die verschillende '360 bekers'? We hebben hier een merkloze van de Kruidvat, maar vroeg me af of andere merken prettiger zijn of dat het allemaal niet bar veel uitmaskt
Bas heeft er een van Philips bij oma en munchkin thuis. Drinkt hetzelfde.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:16 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Zit er eigenlijk verschil in die verschillende '360 bekers'? We hebben hier een merkloze van de Kruidvat, maar vroeg me af of andere merken prettiger zijn of dat het allemaal niet bar veel uitmaskt
Dit. Die van avent had Robin ook binnen een minuut gehacked.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:31 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wij hebben Nuby en Munchkin en ik vind die van Munchkin echt veel fijner. Lekt minder als prul hem op de grond gooit, heeft oren, is makkelijker schoonmaken en prul kan bij die Nuby het siliconen deel te makkelijk optillen en hem zo leeg laten lopen.
Gaat snel he!quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:17 schreef taxibabe het volgende:
Thomas is vandaag alweer 8 maanden oud, nog even en hij is langer uit mijn buik dan in mijn buik...
Jaaa dat doe ik ook, met mijn buik niet supernauwkeurig, en na de geboorte met van de mijlpaalkaartjes, echt ontzettend gaaf om ze naast elkaar te zien!quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:29 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Gaat snel he!![]()
Dat moment hadden we hier niet zo lang geledenTijdens mijn zwangerschap had ik mijn buik steeds en profil gefotografeerd tot de dag van geboorte, en op dezelfde manier nadat ze geboren was. Toen die laatste foto herhaald en zo naast elkaar als een serie was dat heel cool om te zien. Juist zo naast elkaar zag ik hoe klein ze toen was en hoe groot ze ondertussen alweer is
Haha, zo klinkt het bijna leuk!quote:Op woensdag 10 juni 2020 11:36 schreef -Mellow- het volgende:
Vanochtend heeft ze in bed gepoept. Ik had haar heel even een minuut in haar blootje alleen gelaten en ik trof haar aan met een brede drie tandjes glimlach en haar voetje in een hoopje poep
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 9 juni 2020 21:27 schreef douche-eendje het volgende:
Haha, @:_aurum_ , borstvoeding is multifunctioneel. Bij prut oogjes, verstopte neusjes, in bad. Wonderspul.
Ik heb vanavond voor het laatst een baby in bed gelegd. Morgen heb ik een dreumes![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heel veelvoor jullie baby's, wij gaan naar het dreumes-topic. Het was mij een eerste jaar wel zeg
.
quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:37 schreef douche-eendje het volgende:
Wat een geweldige foto!!!!! Ik word er helemaal vrolijk van!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heel veelvoor jullie baby's, wij gaan naar het dreumes-topic. Het was mij een eerste jaar wel zeg
.
Gefeliciteerd
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
Ik vind de fout hier wel echt bij de leidsters liggen hoor. Jonge kinderen bijten soms bij frustratie. De een meer dan de ander. Dat is ansich geen gek gedrag. Maar als dat zo is en je weet dat, dan moet je de andere kinderen wel in bescherming nemen. En nu snap ik ook wel dat ze geen 100 dingen tegelijk kunnen, maar dan leg je de kleintjes maar even in een box ofzo, weg van degene die bijt als je even geen direct toezicht kan houden. Extra leiding op de groep zou niet nodig hoeven zijn, er zijn duidelijke regels voor leidster-kind ratio.quote:Op woensdag 10 juni 2020 20:32 schreef _aurum_ het volgende:
Gefeliciteerd D-E! Wat een blij kindje
Dag 2 van de kinderopvang was een minder succes
Manlief ging Miepie halen en hij kreeg de vraag of ze eczeem had, want ze had plekjes op haar benen.
Lang verhaal kort, ze is 4x gebeten door een kindje. De bijtafdrukken staan er dus echt in, het zijn een soort schaafwondjes, het is niet tot bloedens toe.
Manlief was echt van de leg, ik was van de leg en Miepie leek het allemaal niet zoveel te doenVolgens de begeleiding heeft ze ook geen kik gegeven.
Bij thuiskomst heb ik nog even met de begeleidster gebeld want ik vind het echt niet tof. Ze gaf ook aan dat ze een bijtertje hadden (en volgens mij schaamde ze zich ook kapot) We hebben ook gevraagd wat ze gaan doen om dit in de toekomst te voorkomen, want morgen mag ze weer die kant op.
Morgenochtend ook klachtenformulier invullen, krijg de indruk dat het daardoor pas bij de ouders gemeld wordt. We hebben foto's gemaakt en naar ze gemaild. Anders krijgt het kind alleen een standje en als zoiets structureel gebeurt dan moet het imo wel aangepakt worden (daarmee bedoel ik extra medewerkers op de groep of wellicht dat iemand naar 't gedrag van 't kindje kijkt).
Met moederinstinct wilde ik 't bijtertje achter het behang plakkenmaar begrijp ook wel dat het maar een kindje is.
Iemand anders ook zo'n situatie meegemaakt? Misschien nog wijze woorden voor me?
Het is dan vooral lullig dat zoiets gebeurt op dag 2. Ik kan me voorstellen dat je vertrouwen een deuk krijgt. Hopelijk gaat t vanaf nu gewoon goed.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:05 schreef _aurum_ het volgende:
Ze zit idd op een groep van 0-4 jarigen...
En de begeleidster gaf aan dat ze d'r voortaan hoog houden en in de box leggen. Dus op zich pakt ze het wel goed aan (als ze doet wat ze zegt, maar heb nog geen reden om daar aan te twijfelen).
Fijn aurum, klinkt als een goed planquote:
Poe.. het is jammer dat je niet van tevoren weet dat je een slechte nacht tegemoet gaat he?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:11 schreef automatic_ het volgende:
Gied geregeld Aurum!
Man man.... Wat een nacht.![]()
Erwt was zwaar verkouden en niks hielpRond 3 uur op mij in slaap gevallen en rond 4 in z’n eigen bedje gelegd. Om 6 uur weer huilend wakker en toen werkte de ‘snot zuiger’ wel.
Sinds 7.30 slaapt hij weer en hebben wij ook nog maar een slaapje gedaan. Althans, alleen ik ben nu wakker geworden
Fijn he als dat goed gaat! Ik vond dat best een opluchtingquote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:14 schreef QuattroF het volgende:
Vannacht heeft Frummel voor het eerst in haar eigen kamertje geslapen in plaats van bij ons op de slaapkamer. Ging ontzettend goed. Ze heeft geslapen van 23.30 tot 08.30 uur. Af en toe wat brabbelen tussendoor maar dat is prima. We hebben haar gisteren ook een grotere fles gegeven voor het slapen gaan, dat was een tip van @:automatic_ en dat werkte dus goed.
Of als ze dan een keer langer besluit te slapen, het altijd op een werkdag is (wanneer ik om 6.00 opsta) en nooit op een vrije dagquote:Op zondag 14 juni 2020 11:06 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Poe.. het is jammer dat je niet van tevoren weet dat je een slechte nacht tegemoet gaat he?Ik denk dan altijd ik vind het prima, maar had het niet net ff op die en die dag gekund, als ik niet de dag erna moest ...[invullen naar wens].
Ah fijn! Hopelijk blijft het ook werken voor jullie.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:14 schreef QuattroF het volgende:
@:Automatic_ Wat vervelend! Zulke nachten breken echt op. Lekker rustig aan doen vandaag als dat kan. Hopelijk voelt Erwt zich snel weer fit en slaapt hij weer goed.
Vannacht heeft Frummel voor het eerst in haar eigen kamertje geslapen in plaats van bij ons op de slaapkamer. Ging ontzettend goed. Ze heeft geslapen van 23.30 tot 08.30 uur. Af en toe wat brabbelen tussendoor maar dat is prima. We hebben haar gisteren ook een grotere fles gegeven voor het slapen gaan, dat was een tip van @:automatic_ en dat werkte dus goed.
naja, het schijnt echt een fase te zijn dus als ze zich verbaal niet goed uit kunnen drukken dan gaan ze bijten.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 07:56 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Fijn aurum, klinkt als een goed plan
En wat slecht dat dat kindje meteen ging bijten toen de leidster ff niet oplette! Ik weet niet hoe oud het is maar zo klinkt het haast opzettelijk en heel geniepig
Dit: https://www.plein.nl/dr-b(...)Qxghg38aAqdnEALw_wcBquote:[b]Op maandag 15 juni 2020 17:23 schreef _aurum_
Heeft er nog iemand de gouden tip om poepvlekken uit de witte romper te krijgen? Onze dame genereert een poeptsunami
Ik spoel het uit met koud water, vul een emmer met warm water+soda om te weken en was het op 60 graden. En niet alles gaat eruit
In de zon hangen werkt hier redelijk goed.quote:Op maandag 15 juni 2020 17:23 schreef _aurum_ het volgende:
Heeft er nog iemand de gouden tip om poepvlekken uit de witte romper te krijgen? Onze dame genereert een poeptsunami
Ik spoel het uit met koud water, vul een emmer met warm water+soda om te weken en was het op 60 graden. En niet alles gaat eruit
Na het wassen buiten in de zon te drogen leggen.quote:Op maandag 15 juni 2020 17:23 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
naja, het schijnt echt een fase te zijn dus als ze zich verbaal niet goed uit kunnen drukken dan gaan ze bijten.
Hoop dat dit het was, mijn dochter is geen partysnack
@:Automatic: Kindje in de draagdoek doen? Die van ons heeft ook moeite met inslapen, maar in de draagdoek is ze met 2 mins out
Je zegt net dat ie vrij is voor haar, dan is dat toch niet zielig voor papa? ;Dquote:Op dinsdag 16 juni 2020 14:22 schreef LastRequest het volgende:
Papa is deze week dus vrij voor onze 3 maanden oude mini, en ze neemt het ervan haha. Ze doet d'r ochtendslaapje nog prima, en de nacht ook, maar alles ertussen niet. Bijna constant klaarwakker. Hartstikke vrolijk en rustig maar wel wakker. Arme papa
M'nquote:Op dinsdag 16 juni 2020 14:33 schreef SQ het volgende:
[..]
Je zegt net dat ie vrij is voor haar, dan is dat toch niet zielig voor papa? ;D
Hier gebeurt het wel eens dat hij iets ziet op een scherm. Het is 2020, wij gaan niet doen alsof er geen schermen bestaan. Hij vindt het allemaal razend interessant, dan zouden we zelf nooit op onze telefoon of tablet mogen kijken als hij erbij is. Tv beperken we wel. Mijn vriend zet al sneller een filmpje aan, bijvoorbeeld als hij zijn nageltjes wil knippen (maar peppa pig heb ik ondertussen gevetood) . Ik heb al eens een filmpje met een kinderliedje aangezet. Het gebeurt hier niet dagelijks en we maken er geen gewoonte van. Maar we geloven ook niet dat hij stuk gaat van een paar minuten tv. Het is wel telkens met een van ons en ondertussen praten we ook over wat we zien. Dus het is niet parkeren voor tv.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 15:21 schreef QuattroF het volgende:
Hopelijk word ik niet afgemaakt door de moedermaffia maar ik heb een vraag. :’) Vanaf welke leeftijd kijken jullie kindjes weleens kort naar baby-tv? Frum is nu bijna drie maanden en ik las er verschillende meningen over. Ik heb het tot nu toe nog niet gedaan. Natuurlijk is het nooit het beste, ook voor volwassenen niet. Maar hoe gaan jullie hiermee om?
Mijn dreumes keek als baby al zo af en toe eens tiktak (via Ketnet of YouTube, neem wel de nieuwe versie dan). Ideaal als ze niet meer stil willen zitten bij nagels knippenquote:Op vrijdag 19 juni 2020 15:21 schreef QuattroF het volgende:
Hopelijk word ik niet afgemaakt door de moedermaffia maar ik heb een vraag. :’) Vanaf welke leeftijd kijken jullie kindjes weleens kort naar baby-tv? Frum is nu bijna drie maanden en ik las er verschillende meningen over. Ik heb het tot nu toe nog niet gedaan. Natuurlijk is het nooit het beste, ook voor volwassenen niet. Maar hoe gaan jullie hiermee om?
MaxiCosi drager?Vanaf welke maand kan dat?En dat is gewoon veilig?Kan en wil je er iets meer over vertellen?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:37 schreef Keroppi het volgende:
Vandaag een kort fietstochtje gemaakt met de baby in het voorzitje. We hadden 'm al een tijdje gemonteerd maar kwam er niet echt van. Voor vervoer naar het KDV gebruikten we nog de MaxiCosi drager.
Ging goed en ze leek het leuk te vinden
Edit: Kreeg een bezorgde DM over dat kinderen pas voorop op de fiets mogen als ze zelfstandig van lig naar zit kunnen. No worries dat kan ze al zeker anderhalve maand![]()
Jazeker! En nee ik heb geen aandelen, ben gewoon en zeer tevreden gebruiker.quote:Op zondag 21 juni 2020 20:25 schreef pitboer het volgende:
[..]
MaxiCosi drager?Vanaf welke maand kan dat?En dat is gewoon veilig?Kan en wil je er iets meer over vertellen?
Die heb ik ook gekocht voor het kdv, maar vanwege corona nog niet gebruikt. 15 euro op marktplaats en ziet er inderdaad prima stabiel uit.quote:Op zondag 21 juni 2020 20:44 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Jazeker! En nee ik heb geen aandelen, ben gewoon en zeer tevreden gebruiker.
Wij wonen in het centrum van een grote stad en hebben geen auto. Her kinderdagverblijf is dichtbij, maar te ver om te lopen. Eerst nog nagedacht over een fietskar, maar dat was met de oversteekplaatsen in hartje centrum geen veilig idee omdat je zo lang bent.
In het zitje voorop kunnen ze pas tegen een maand of negen en baby in de draagdoek op de fiets vond ik bijzonder onveilig. (Mocht iemand dar hier doen, you do you, iedereen maakt eigen keuzes en afwegingen).
Bleef over de 'Baby Mee' van Steco. Een geveerd metalen frame wat je achterop je fiets monteert (bij de nieuwe versies supermakkelijk, oude versie wat omslachtiger).
Maxicosi zet je in het frame en zet je nog eens extra vast met twee elastieken.
Ze zit er prinsheerlijk in en valt er zelfs in in slaap. De draagstang moet omhoog zodat de rolconstructie intact blijft. Het geveerde frame vangt klappen op maar ik zou toch om de kuilen heen rijden
Je houdt alleen mensen die roepen: "Huuu dat ziet erg eng/onveilig uit!" Maar dan denk ik: Ze zit in een stoeltje wat ontworpen is om auto-ongelukken te weerstaan, hoe veilig wil je het hebben?
En volgens mij staat er geen leeftijds-indicatie bij maar vanwege evt schokken zou ik het niet voor de drie maanden gebruiken en alleen voor korte ritjes.
Nu in het Nederlands?quote:Op maandag 22 juni 2020 07:22 schreef pitboer het volgende:
Maar is even kijken naar een baby mee.Klinkt wel goed.
Bedje al wat hoger gezet, lijkt niet te helpen. Geef borstvoeding en 4 weken is volgens mij nog te vroeg om te starten het geven van de fles als je ook borstvoeding geeft.quote:Op maandag 22 juni 2020 11:28 schreef B.ertha het volgende:
Inderdaad het bedje hoger en je zou de melk kunnen indikken met johannesbroodpitmeel, maar daar zijn de meningen over verdeeld.
Heeft ze er last van?
Dank voor je link. Staat nog wel nieuwe informatie in.quote:Op maandag 22 juni 2020 14:44 schreef B.ertha het volgende:
Kijk anders ook even hier:
https://www.borstvoeding.(...)-bezig/spugen-2.html
Heb je bijvoorbeeld een heel sterke toeschietreflex?
(mijn ervaring is dat het CB waardeloze adviezen geeft)
Ja, dit gebeurde mij al na een paar weken haha... Ik vond het zelf wel grappig. Hoewel ze erg schrok en passend huilde, hield ze er gelukkig niets aan overquote:Op maandag 22 juni 2020 14:55 schreef QuattroF het volgende:
en zojuist is mijn telefoon op haar gevallen toen ze op mij lag te slapen. Arm ding. Zeg me dat ik niet de enige ben, haha!
Wij zijn in week 1 al begonnen met het geven van een flesje en daar heeft hij geen last van gehad. Zolang hij maar eten kreeg, dan was het goed.quote:Op maandag 22 juni 2020 11:41 schreef aeaeae het volgende:
[..]
Bedje al wat hoger gezet, lijkt niet te helpen. Geef borstvoeding en 4 weken is volgens mij nog te vroeg om te starten het geven van de fles als je ook borstvoeding geeft.
Ja ze heeft er erg last van. Ze huilt doorgaans nooit, behalve als ze honger heeft maar als het zuur omhoog komt schreeuwt ze zowat, echt heel sneu, dit heb ik niet eerder gezien bij haar.
Och nee joh! Je bent zeker niet de enige! Hier ook al weleens in z'n velletje geknipt en de afstandsbediening op hem laten vallen, haha. En ook al een keer (oke... toen was hij 7mnd) te "hard" op de grond neergelegdquote:Op maandag 22 juni 2020 14:55 schreef QuattroF het volgende:
Hebben jullie ook van die blunders waar je je schuldig over kunt voelen? :’) Morgen is Frum 12 weken oud, en ik heb haar al per ongeluk in haar velletje geknipt met het nagelknippertje, en zojuist is mijn telefoon op haar gevallen toen ze op mij lag te slapen. Arm ding. Zeg me dat ik niet de enige ben, haha!
Soepstengels... Daar heb ik dus serieus nog niet aan gedacht, haha.quote:Op zondag 21 juni 2020 21:40 schreef Keroppi het volgende:
Hier tot voorkort ook nog geen tanden
Ik had een keer 'baby banaantjes' op de markt gekocht, dat ging heel goed. Als je soepstengels eng vindt omdat ze nog wat hard zijn kun je ze ook even in water dopen.
Kan hij de pincetgreep al? Anders misschien kleine stukjes zacht fruit. Hier worden kleine stukjes rijpe perzik zo naar binnen gepropt. Liefst met handenvol tegelijk
Thnx!quote:Op zondag 21 juni 2020 21:46 schreef lunapuella het volgende:
Wortels en broccoli (zacht gekookt/gestoomd) doen het ook goed om los te geven, die zijn relatief makkelijk vast te houden.
Heeft ze er ook echt last van of is het vooral een was probleem?quote:Op maandag 22 juni 2020 09:40 schreef aeaeae het volgende:
Lurker hier met een vraag.
Mijn baby is 4 weken oud en heeft sinds een paar dagen erge last van reflux. De ene keer spuugt ze oude zurige melk uit en de andere keer slikt ze ‘t weg en gaat ze bijv hikken. Na een voeding houd ik haar minimaal een half uur tot één uur rechtop, leg ik haar daarna neer dan zie ik vrijwel gelijk dat de melk omhoog komt en ze begint met geluiden maken, wegslikken etc. Leg ik haar op haar buik op mijn buik dan slaapt ze. Ik durf haar dus niet meer neer te leggen in haar bedje vanwege de pijn die ze dan ervaart.
Morgen ga ik naar het consultatiebureau en bespreek ik het daar ook, vroeg me af of mensen hier er ervaring mee hebben en eventueel adviezen en tips hebben om het mijn dochter wat makkelijker te maken. Dank vast.
Heb haar vandaag goed geobserveerd en na de laatste paar voedingen schreeuwt ze echt van de pijn na circa 1 uur. Ze geeft op dat moment dan niks terug maar slikt t weer door.quote:Op maandag 22 juni 2020 17:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Heeft ze er ook echt last van of is het vooral een was probleem?
Wij noemen Koos hier niet voor niks Kooskots. Die gaf altijd behoorlijk melk terug, ook na een uur nog. Hij had er nooit last van dus heb ik me er verder niet druk om gemaakt.
Dank voor je reactie. Goed om te weten.quote:Op maandag 22 juni 2020 15:45 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Wij zijn in week 1 al begonnen met het geven van een flesje en daar heeft hij geen last van gehad. Zolang hij maar eten kreeg, dan was het goed.
Maar wel veel sneller een borstweigeraarquote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:15 schreef QuattroF het volgende:
Thanks Aurum! Ik ben nu ook aan het afbouwen. Ik begin over 2,5 week ook weer met werken en kan dan overdag niet kolven.
En bedankt voor jullie mede-blunderverhalen. Fijn dat ik niet de enige ben, haha!
@:aeaeae Ons meisje heeft vanaf 1 week oud ook wisselend de borst en fles gedronken. Is ook nooit een probleem geweest. Juist ideaal wat mij betreft, want zo krijg je minder snel een flesweigeraar denk ik.
Geen dank, fijn dat het helpt!quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:37 schreef aeaeae het volgende:
Ben gestart met het aanbieden van de lege borst zodat ze niet zo mega veel kan drinken, dit in combinatie met vaker aanleggen heeft al wat geholpen. Dit advies komt uit de link van Bertha, dank daarvoor!
Voedsel in reepjes is zo jong vaak het gemakkelijkst. Dat kan vanalles zijn. Zonder tanden is het wel gemakkelijk als het 'gesplet' kan worden tussen de kaakjes en met de tong. Opties zijn:quote:Op zondag 21 juni 2020 20:59 schreef automatic_ het volgende:
Klinkt handig Keroppi!
Quattro, lief dat je het vraagt! Vaak is het één nacht en dan weer over. Heel gek.. En stomme timing haha.
Wij hebben sinds zaterdag trouwens een kleine tijger in huis, althans... Als hij zin heeft![]()
Rechtop zitten kan hij alleen als er een speeltje voor z'n neus zit en hij daar alle aandacht op heeft.
Vraagje... Wij geven nu eigenlijk altijd gestoomd en geblenderd (is dat een woord...?) eten. Eigenlijk geven we alleen komkommer, brood korst of zo'n mais ding in z'n vuistje. Hebben jullie nog meer tips..? En dan het liefst wat 'zo' kan ipv dat ik er nog iets mee moet. Ik merk dat ik veel dingen nog beetje eng vind ofzo.. Of denk dat het te hard is, of weer te klein bla bla. En ja.. Ik kan Google, maar vind het van jullie even fijner om te oriënteren.
Hij is bijna 8mnd en heeft 0 tanden, haha.
Wij hebben dit zelfs twee keer gedaan, maar dan met een kort fietstochtje in de Maxi-cosidrager. Dacht dat ze daarin wel verder zou slapen, maar dat dan ook weer niet. Thuis op bed gelegd en dat was geen probleem. Geloof dat ik voor de zekerheid nog een klein flesje melk had gegeven om nog wat makkelijker in slaap te vallen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 21:51 schreef B.ertha het volgende:
Vraagje: wij hebben binnenkort een barbecue en mijn man wil smurf daar s avonds op bed leggen en dan om een uur of 10 in de maxicosi overladen, half uur naar huis rijden en dan in bed leggen.
Mij lijkt dat echt een heel slecht idee, ik wil hem gewoon in zijn eigen bed laten slapen. Hooguit rond bedtijd in de maxicosi en dan thuis in bed leggen.
Wat denken jullie?
Hebben wij geregeld gedaan. Gaat helemaal primaquote:Op donderdag 25 juni 2020 21:51 schreef B.ertha het volgende:
Hoe gaat het nu Ynske?
Vraagje: wij hebben binnenkort een barbecue en mijn man wil smurf daar s avonds op bed leggen en dan om een uur of 10 in de maxicosi overladen, half uur naar huis rijden en dan in bed leggen.
Mij lijkt dat echt een heel slecht idee, ik wil hem gewoon in zijn eigen bed laten slapen. Hooguit rond bedtijd in de maxicosi en dan thuis in bed leggen.
Wat denken jullie?
Wat ik handig en snel vind: Appel in partjes snijden en dan in een bakje met water in de magnetron. Zes minuten op vol vermogen (*verschilt natuurlijk per apparaat) en dan even koud afspoelen met koud water. Dan zijn ze zacht genoeg om te kunnen ‘pletten’ met de kaken en levert weinig extra afwas op.quote:Op donderdag 25 juni 2020 22:38 schreef BobbyMcGee het volgende:
- wat harder fruit maar dan even gekookt/gestoomd: appel, minder rijpe peer
Same, ik probeer het niet te doen gewoon om de regelmaat, maar mini vindt het eigenlijk helemaal prima. Slaapt gewoon door of valt direct weer in slaap. Maar goed, die van ons is qua nachten echt een goede slaper, uiterlijk 23:00 valt ze als een blok in slaap tot we d'r moeten wakkermaken 's ochtends.quote:Op donderdag 25 juni 2020 22:12 schreef Ticootje het volgende:
Ja ik hou opzich niet zo van overleggen, maar dat wil niet zeggen dat we dat nooit doen.
Voor een keer vind ik het meestal wel best, maar ik maak er geen gewoonte van.
quote:Op vrijdag 26 juni 2020 08:46 schreef QuattroF het volgende:
Goedemorgen!
Deze week had Frum voor het eerst haar wenochtend op het kdv. Het ging ontzettend goed. Zo fijn! Ik heb nog twee weken verlof en dan begin ik weer met werken. Ze is nu 12 weken en gisteren rolde ze voor het eerst van haar buik naar haar rug. We schrokken er alledrie van. Zo leuk!
De andere kant op lukt haar nog niet. Wel van rug naar zij en andersom, en nu dit dan ineens. Volgens mij is ze überhaupt vlot met dingen. Echt een bijdehandje.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 08:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is snel zeg, na 3 maanden al.
Hier kan ze alleen nog maar andersom.
Wel handig dat ze eerst naar haar rug kan rollen. Onze dochter kan naar haar buik rollen vanaf 14 weken. Dan gaat ze heel stoer op haar onderarmen rondkijken totdat ze het niet meer volhoudt. Alleen kan ze dan dus niet meer terug (en dat laat ze weten ookquote:Op vrijdag 26 juni 2020 08:57 schreef QuattroF het volgende:
[..]
De andere kant op lukt haar nog niet. Wel van rug naar zij en andersom, en nu dit dan ineens. Volgens mij is ze überhaupt vlot met dingen. Echt een bijdehandje.Ik vind haar ook iedere ochtend in alle mogelijke richtingen in bed, met slaapzak.
Tja, wat je zelf het prettigst vindquote:Op donderdag 25 juni 2020 21:51 schreef B.ertha het volgende:
Hoe gaat het nu Ynske?
Wat denken jullie?
Oh heel handig inderdaad, haha! Frum kan ook heel boos worden als iets niet lukt. Eigenlijk ook best grappig. Maar midden in de nacht is dat natuurlijk minder grappig.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 09:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wel handig dat ze eerst naar haar rug kan rollen. Onze dochter kan naar haar buik rollen vanaf 14 weken. Dan gaat ze heel stoer op haar onderarmen rondkijken totdat ze het niet meer volhoudt. Alleen kan ze dan dus niet meer terug (en dat laat ze weten ook)
Niet ideaal als ze midden in de nacht even wakker wordt en meteen besluit naar haar buik te rollen. Inmiddels is ze bijna een half jaar. Hopelijk krijgt ze de rol naar de rug ook snel onder de knie.
Zo'tentje hebben wij ook, ideaal! Lekker compact ook om mee te nemen.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 09:31 schreef June. het volgende:
[..]
Tja, wat je zelf het prettigst vindIk moet er echt af en toe eens uit met vriend, dus dan zijn er 2 opties: baby meenemen of oppas regelen. Voor zo'n bbq zou ik hem dan gewoon meenemen. We hebben zo'n deryan tentje, dat is echt inmiddels zijn " huisje" geworden. Hij wordt er ook rustig van als we hem erin leggen.
Uiteindelijk slaapt hij wel iets minder, maar als dat incidenteel gebeurd vind ik het niet zo'n probleem.
quote:Op vrijdag 26 juni 2020 09:31 schreef June. het volgende:
[..]
Tja, wat je zelf het prettigst vindIk moet er echt af en toe eens uit met vriend, dus dan zijn er 2 opties: baby meenemen of oppas regelen. Voor zo'n bbq zou ik hem dan gewoon meenemen. We hebben zo'n deryan tentje, dat is echt inmiddels zijn " huisje" geworden. Hij wordt er ook rustig van als we hem erin leggen.
Uiteindelijk slaapt hij wel iets minder, maar als dat incidenteel gebeurd vind ik het niet zo'n probleem.
Ah, goed om te horen dat een Deryan tentje goed bevalt. Die wil mijn vriendin ook aanschaffen.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 09:54 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Zo'tentje hebben wij ook, ideaal! Lekker compact ook om mee te nemen.
Slaapt hij er bij jullie ook weleens buiten in? Dat is hier nog niet gelukt
Nee niet geprobeerd maar vond het bloedheet wordenquote:Op vrijdag 26 juni 2020 09:54 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Zo'tentje hebben wij ook, ideaal! Lekker compact ook om mee te nemen.
Slaapt hij er bij jullie ook weleens buiten in? Dat is hier nog niet gelukt
cool!quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:46 schreef Keroppi het volgende:
We waren al aan het oefenen met zelf drinken met zo’n 360 beker en samen slokjes uit een beker/glas drinken. Pakt ze tijdens het eten opeens zelf haar bekertje om (wat onbeholpen) een paar slokken te drinken![]()
Okee er ging een hoop naast, maar het is wel ideaal weer om dit soort skills aan te leren
Als ik snel reken bijna 4 maanden?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:46 schreef _aurum_ het volgende:
Miepie is zooo cute, ze is echt d'r stemmetje aan het vinden dus we hebben gistermiddag zitten spelen. Zij maakt een geluidje en ik doe d'r na. En dan zit ze me vergenoegzaam aan te kijken alsof we een heel goed gesprek hebben![]()
![]()
Hebben jullie nog aanraders qua babyspeelgoed?
Oball ja, tip bij de wibra liggen ze ook!quote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:32 schreef automatic_ het volgende:
Dit is hier populair. Maar dan eentje van de Kruidvat met korting haha.
En van die knisperboekjes (Ali) en natuurlijk Sophie de Giraf. Oh en zo’n zachte speelkubus.
Hoe kon ik knispernijn vergeten!quote:Op vrijdag 26 juni 2020 18:01 schreef B.ertha het volgende:
Bij ons is knispernijn al een hele tijd populair (naast Sophie en de kubus). Dat is een platte Nijntje met knisperfolie erin van de zeeman. Maakt geluid, heeft felle kleuren en de oren passen precies in je mond, wat wil een baby nog meer? Die hebben we 4(!) gekregen als kraamcadeau
Haha inderdaad ja! Hij grijpt er al standaard naar als hij op het aankleedkussen ligtquote:Op zaterdag 27 juni 2020 09:51 schreef Ticootje het volgende:
Lege verpakking van de billendoekjes.
Met stip op nr 1 hier.
Haha ik grijp tegenwoordig naar grover geschut... de afstandsbedieningquote:Op zaterdag 27 juni 2020 10:03 schreef June. het volgende:
[..]
Haha inderdaad ja! Hij grijpt er al standaard naar als hij op het aankleedkussen ligt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 29 juni 2020 09:19 schreef taxibabe het volgende:
Thomas heeft zelf de bv na zijn middagslaapje laten vallen. Hij dronk hooguit een paar slokjes en op een gegeven moment kwam het niet uit om bv te geven en heb ik hem water gegeven, dat vond hij ook prima. Sindsdien weigert hij 's middags de borst.
Hier zijn ook de niet-speeltjes veel interessanter, luiers, billendoekjesverpakking, ab's, telefoons, onderzetters![]()
Afgelopen vrijdag zijn we wezen zwemmen! Hij vond het geweldig!Hij had meer oog voor wat er om hem heen gebeurde dan voor papa en mama, haha. Oh en een andere baby van 9 maanden gezien.. Nou Thomas is echt wel huge..
![]()
![]()
En vandaag weer een mijlpaal, Thomas is vandaag even lang uit mijn buik als dat hij in mijn buik is geweestWat gaat het snel! Dinsdag een nieuwe mijlpaal, dan komt mijn 'nieuwe' fiets en gaan we voor het eerst fietsen!
Natuurlijk mag een fotootje niet ontbreken.
Thomas Corleone
Fijn dat ie zelf de bv heeft laten vallen, wilde je ook al afbouwen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En gefeliciteerd met de mijlpaal! (en mooi kindje)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
Tnx! wb de bv, ik ben niet bewust aan het afbouwen. De eerste bv die is gestopt was de voeding voor het slapen, ik wilde pap gaan geven maar ik kolfde te weinig voor een volledige voeding. Dus pap gaan maken met kv, nog wel gekolfd voor voorraad voor werk. Maar toen kwam corona en mocht ik niet naar kantoor. Dus volle vriezer... uiteindelijk ook de voeding rond middaguur met gekolfde melk gaan doen, want de voorraad moest op vanwege de houdbaarheid. Dat is nu dus ook kv. Hij krijgt nu alleen 's morgens nog bv en daarna nog een beetje pap als ontbijt.quote:Op maandag 29 juni 2020 09:27 schreef _aurum_ het volgende:
Thanks voor de speelgoed tips, heb iig een oball gehaald en daar zit ze goed mee rond te zwaaien
[..]
Fijn dat ie zelf de bv heeft laten vallen, wilde je ook al afbouwen?
En gefeliciteerd met de mijlpaal! (en mooi kindje)
Ik ben een tijdje geleden al gestopt met bv en had uberhaupt maar één zakje in de vriezer weten te krijgen. Die heb ik gisteren maar eens ontdooid en gegeven. Ik vond het echt moeilijk, werd er een beetje verdrietig van. Ook omdat ze het zo enthousiast opdronk dat het leek alsof ze dat veel lekkerder vindt, maar dat is natuurlijk (waarschijnlijk?) wat ik er zelf in denk te zien haha.quote:Op maandag 29 juni 2020 09:47 schreef taxibabe het volgende:
Ik hoop die ochtendvoeding nog wel ff te mogen geven.. het moment dat de gekolfde melk op was en overstapte op kunstvoeding vond ik wel een moeilijk momentje.
Die van mij krijgen nog borstvoeding en ik had van de week een pak dreumesmelk gekocht. Die vielen ze ook aan en werden ze heeeeel blij van.quote:Op maandag 29 juni 2020 13:34 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Ik ben een tijdje geleden al gestopt met bv en had uberhaupt maar één zakje in de vriezer weten te krijgen. Die heb ik gisteren maar eens ontdooid en gegeven. Ik vond het echt moeilijk, werd er een beetje verdrietig van. Ook omdat ze het zo enthousiast opdronk dat het leek alsof ze dat veel lekkerder vindt, maar dat is natuurlijk (waarschijnlijk?) wat ik er zelf in denk te zien haha.
Haha, daar houd ik het op!quote:Op maandag 29 juni 2020 19:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die van mij krijgen nog borstvoeding en ik had van de week een pak dreumesmelk gekocht. Die vielen ze ook aan en werden ze heeeeel blij van.
Misschien gewoon blij van een andere smaak
ik ben gedwongen ah afbouwen, op de een of andere manier houdt mijn lijf de vraag niet bij en we zijn qua timing niet uitgelijnd. Dus Miepie wil tussen 1800-2100 het liefst clusteren en ik heb 's ochtends de meeste melkquote:Op maandag 29 juni 2020 09:47 schreef taxibabe het volgende:
Tnx! wb de bv, ik ben niet bewust aan het afbouwen. De eerste bv die is gestopt was de voeding voor het slapen, ik wilde pap gaan geven maar ik kolfde te weinig voor een volledige voeding. Dus pap gaan maken met kv, nog wel gekolfd voor voorraad voor werk. Maar toen kwam corona en mocht ik niet naar kantoor. Dus volle vriezer... uiteindelijk ook de voeding rond middaguur met gekolfde melk gaan doen, want de voorraad moest op vanwege de houdbaarheid. Dat is nu dus ook kv. Hij krijgt nu alleen 's morgens nog bv en daarna nog een beetje pap als ontbijt.
Ik hoop die ochtendvoeding nog wel ff te mogen geven.. het moment dat de gekolfde melk op was en overstapte op kunstvoeding vond ik wel een moeilijk momentje.
oh wow! Wat ergquote:Op maandag 29 juni 2020 22:08 schreef automatic_ het volgende:
Ik ga maar eens testen met de middag fles te laten vallen en extra fruit oid aan te bieden. Met volledige BV ben ik met 6mnd gestopt en tot 7mnd alleen de ochtend.
Oh... En ons zoontje (8mnd) is ook slachtoffer geworden van een bijtertje. Hij gaf geen kick, dus ze zagen het pas later. Ze weten ook niet wie het was. Er stonden duidelijk 3 boventanden en 2 ondertanden in z'n wangetje
Schattig hè!quote:Op woensdag 1 juli 2020 20:34 schreef Keroppi het volgende:
Hehehehe ze heeft een nieuwe feature hoor, in haar handen klappen. Dus dat doet ze nu bij het opstaan, gedurende de dag, bij het in slaap vallenStiekem wel schattig.
Eerste entingen geen last gehad, wel wat meer geslapen dan normaal.quote:Op donderdag 2 juli 2020 14:22 schreef QuattroF het volgende:
Vanochtend weer naar het consultatiebureau geweest met Frum, 3 maanden oud is ze nu. Ze is goed gegroeid! 6110 gram en 61,5 cm lang. Ze heeft haar eerste prikjes gehad. Hopelijk krijgt ze er geen last van. Hebben jullie kindjes daar erg last van gekregen?
Die van ons was net wat makkelijker van slag, maar echt last van is een groot woord.quote:Op donderdag 2 juli 2020 14:22 schreef QuattroF het volgende:
Vanochtend weer naar het consultatiebureau geweest met Frum, 3 maanden oud is ze nu. Ze is goed gegroeid! 6110 gram en 61,5 cm lang. Ze heeft haar eerste prikjes gehad. Hopelijk krijgt ze er geen last van. Hebben jullie kindjes daar erg last van gekregen?
Ok. Dan ga ik ook voor 3. Al ligt het in de planning dat ik de kinderwagen niet zo heel veel ga gebruiken. Reserve is nooit wegquote:Op zondag 5 juli 2020 16:59 schreef QuattroF het volgende:
Ik heb twee lakentjes en twee dekentjes.
En daarnaast nog een set voor de kinderwagen. Ik was best regelmatig dus tot nu toe is dit meer dan voldoende. Al slaapt Frum sinds een maandje in een slaapzak, dus worden de lakens en dekens even niet gebruikt.
Ik zie ze nu ook goedkoper ja. Bij babypark zag ik ze alleen voor een hogere prijs staan. Maar goed, ik had wel moeten weten dat dat te hoog zou kunnen zijn, babypark vind ik echt asociaal duur.quote:Op zondag 5 juli 2020 17:46 schreef Mariposas het volgende:
¤200,-? Zo duur heb ik ze nog nooit gezien. Wij hadden er 1 van Done By Deer. Tweedehands via marktplaats voor ¤30,-. Ik vond ‘m wel fijn en we hebben ‘m veel gebruikt de eerste drie maanden. Wij hadden geen box dus daar legden we de baby meestal in.
Fijne tip! Ik zie al wat moois op mpquote:Op zondag 5 juli 2020 17:49 schreef automatic_ het volgende:
Ik zou ook voor een goedkopere gaan en niet die ‘echte’ van Sleepyhead ofzo. Wij hebben ook Done nu Deer en de kleur ging uit het assortiment haha. Dus die hadden we goedkoper. Als je op marktplaats kijkt, zijn er ook mensen die ze zelf maken.
Afgeraden om in te slapen ja, niet om te gebruiken onder toezicht. En ook niet te gebruiken als je baby kan rollen.quote:Op zondag 5 juli 2020 18:43 schreef Zo-is-dat het volgende:
Geen baby nestje, nooit gemist. Ze worden ook afgeraden in verband met het risico op rebreathing.
Kwam net deze toevallig tegen.quote:Op zondag 5 juli 2020 17:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Fijne tip! Ik zie al wat moois op mp
quote:Op zondag 5 juli 2020 19:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Toevallig heb ik er al eentje besteldMaar bedankt voor het mee kijken!
Ik heb een dun zomer lakentje en een wat warmer gehaakt wollen lakentje.quote:Op zondag 5 juli 2020 16:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoeveel lakentjes en dekentjes hebben jullie voor jullie babybedje? Dat moeten we als laatste nog hebben, maar ik weet eigenlijk niet meer hoeveel handig is.
T is van november en ik had 3 lakentjes en dekentjes (had mijn moeder aan elkaar gemaakt). Was niet heel erg warm, dus ik deed daarop vaak nog een warmere omslagdeken.quote:Op zondag 5 juli 2020 16:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoeveel lakentjes en dekentjes hebben jullie voor jullie babybedje? Dat moeten we als laatste nog hebben, maar ik weet eigenlijk niet meer hoeveel handig is.
Oh dat is echt kut zeg! Gevolg van de Corona-crisis? Ik hoop dat het je niet teveel stress oplevert.quote:Op maandag 6 juli 2020 20:42 schreef QuattroF het volgende:
@:automatic_ Ach wat schattig! Superleuk.
Ik zou volgende week weer starten met werk na mijn verlof. Alles geregeld, oma's oppasdag, kinderopvang, etc. Maar nu ben ik mijn baan kwijt. Ik had een vast contract maar helaas.. Nu dus alles gaan regelen juridisch. Bah, helemaal geen zin in. Niet fijn.
Shit zeg! Je bent het er dus niet mee eens? Ben je er met een smoes uitgewerkt?quote:Op maandag 6 juli 2020 20:42 schreef QuattroF het volgende:
Ik zou volgende week weer starten met werk na mijn verlof. Alles geregeld, oma's oppasdag, kinderopvang, etc. Maar nu ben ik mijn baan kwijt. Ik had een vast contract maar helaas.. Nu dus alles gaan regelen juridisch. Bah, helemaal geen zin in. Niet fijn.
wat cool! Moet dan altijd hieraan denkenquote:Op maandag 6 juli 2020 18:52 schreef automatic_ het volgende:
Oh oh... hier heeft iemand vannacht van alles geleerd haha. Hij tijgert volop rond, zet de robotstofzuiger aan en blijft zelfstandig zitten
Meh! Hoop dat het goed afgewikkeld wordt.quote:Op maandag 6 juli 2020 20:42 schreef QuattroF het volgende:
Kut he, hier ookzoquote:Op maandag 6 juli 2020 20:42 schreef QuattroF het volgende:
Ik heb een Roomba en dat zitje. Onze baby is denk ik te zwaar. De Roomba doet niks meer als ik haar erop zet met dat zitje.quote:Op maandag 6 juli 2020 21:36 schreef _aurum_ het volgende:
Qua beddengoed heb ik hier trouwens 2 setjes van alles, hoeslaken, laken, moltonding en dekens
Nou heb dr gisteraaf een zetpil met para moeten geven, overdag ging best goed en vanaaf weer 'tzelfde rondje. Dentinox hielp niet echt, dus weer zetpil met para en toen sliep ze in
Afspraak met CJG is 2 weken verzet omdat ze volgens de onze 24 uur van te voren geen verhoging mag hebben (en ze was gisteren ook koortsig)
Iemand enig idee hoelang het duurt voordat de tandjes doorkomen? Vind het zo zielig voor d'r
[..]
wat cool! Moet dan altijd hieraan denken![]()
[..]
Meh! Hoop dat het goed afgewikkeld wordt.
Toevallig zijn wij ons hier nu in aan het verdiepen! We twijfelen tussen deze twee:quote:Op dinsdag 7 juli 2020 21:38 schreef QuattroF het volgende:
Maken jullie gebruik van een soort babycook voor het maken van hapjes? Het lijkt mij ideaal en een stuk sneller dan een staafmixer, maar er zijn nogal wat merken en soorten zie ik. Iemand tips? Ik zou er dan wel graag 1 willen waarin je én kan stomen en kan pureren.
Dit heb ik meer gelezen ja over de Avent, dat die te waterig blijft. Goeie, die kan ik nog als argument aanvoeren hahaquote:Op dinsdag 7 juli 2020 22:16 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik gebruik ook eentje van Avent (4 in 1 ding, een van de duurdere modellen). Ik ben er niet zo lyrisch over, zeker gezien de prijs. Hij pureert veel minder goed dat mijn losse hakmolen (van 30 euro ofzo). Na het stomen vind ik er vaak teveel water inzitten, dus gewoon omdraaien en pureren doe ik nooit. Ik vang telkens het water op en voeg terug bij wat nodig is. Het wat grover pureren heb ik nog niet onder de knie.
Ik heb hem kunnen lenen van iemand. Dan vind ik het wel waard![]()
Zelf kopen zou ik niet zo snel doen. Ik gebruik hem vooral omdat ik geen stomer heb.
Die gebruik ik. Ideaal!quote:Op dinsdag 7 juli 2020 22:58 schreef Tink89 het volgende:
En als je echt geen zin hebt om moeite te doen, heeft ah baby pasta, die is al heel, heel klein.
Die gebruik ik ook inderdaad. De sterretjes dan haha. Heb toen ook die rijst gekocht.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 22:58 schreef Tink89 het volgende:
En als je echt geen zin hebt om moeite te doen, heeft ah baby pasta, die is al heel, heel klein.
Rapley kan in principe vanaf 6 maanden inderdaad. Mits de baby al goed rechtop kan zitten.quote:Op woensdag 8 juli 2020 10:05 schreef B.ertha het volgende:
Kan een baby van 6 maanden al aan de raply? Ik heb meloen gekocht maar die is net niet rijp genoeg om te pureren en met de staafmixer wordt het echt soep. Ik dacht, misschien kan ik hem zo een stuk geven?
Als in, in een kinderstoel? Nee, dan dondert ie nog om.quote:Op woensdag 8 juli 2020 10:05 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Rapley kan in principe vanaf 6 maanden inderdaad. Mits de baby al goed rechtop kan zitten.
Dan zou ik het nog niet wagen.quote:Op woensdag 8 juli 2020 10:42 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Als in, in een kinderstoel? Nee, dan dondert ie nog om.
Dat is ook helemaal prima! Ze hoeven nog niet zelfstandig te kunnen zitten als ze maar rechtop zittenquote:
Mini macaroni. Dus niet die baby, maar je hebt ook hele kleine macaronies.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 22:23 schreef Bottoms_up het volgende:
Nu we het toch hebben over hapjes. Hoe doen jullie pasta? Ik maak meestal alles apart klaar, vries het in kleine porties in en stel dan per dag een maaltijd samen.
Ik had pasta gekookt en proberen te pureren (want brokjes zijn. We werken eraan) en zelfs na veel water toevoegen had ik uiteindelijk een mengsel dat vooral geschikt was om gaten in de muur op te vullen of om tegels vast te lijmen.
Prakken jullie pasta dan altijd gemengd met groenten?
*kijkt naar buiten*quote:Op donderdag 9 juli 2020 10:21 schreef B.ertha het volgende:
Pffff, volgens mijn komen mijn hormonen eruit / komt mijn normale hormoonhuishouding weer op gang. Ik ben me toch een partij depri en lusteloos zonder aanwijsbare oorzaak
Zonder aanwijzbare oorzaak?quote:Op donderdag 9 juli 2020 10:21 schreef B.ertha het volgende:
Pffff, volgens mijn komen mijn hormonen eruit / komt mijn normale hormoonhuishouding weer op gang. Ik ben me toch een partij depri en lusteloos zonder aanwijsbare oorzaak
Herkenbaar gevoel maar dan om andere dingen. Sommige van die dingen moet ik nog wat mee maar kan nu moeilijk. Het begint nu wat makkelijker te worden want hij slaapt overdag in zijn bed. En ik heb sinds kort soms een avond mijn handen vrij. De zon begint een beetje terug te schijnen (figuurlijk dan tochquote:Op donderdag 9 juli 2020 19:00 schreef B.ertha het volgende:
Nou, ik weet ook wel een oorzaak hoor. Ik heb achter mekaar eerst thuis gezeten door bekkeninstabiliteit, keizersnede, baby die om de 2 uur kwam, volledig weggeregende februari en toen corona. Al die tijd heb ik niet meer dan een uurtje of twee echte me-time gehad. Ook nauwelijks leuke dingen gedaan, non-existent sociaal leven. Nog nooit op stap geweest met man zonder baby. En daar tussendoor ben ik ook nog even van baan gewisseld.
Afgelopen week ook besloten om wat losser te worden mbt corona, ook al vind ik dat spannend. Maar een depressie is erger dan corona, volgens mijik móet gewoon echt mijn zinnen gaan verzetten.
Jij doelt hier wellicht niet op maar het doet me er wel aan denken: dat is voor mij een van de (weinige) voordelen van corona geweest. Afspraken met de psycholoog gaan via beeldbellen! Een stuk fijner dan dat ik een oppas moet regelen voor de kleine telkens. Nu kan ik gewoon afspraken plannen terwijl ze slaaptquote:Op donderdag 9 juli 2020 19:48 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Herkenbaar gevoel maar dan om andere dingen. Sommige van die dingen moet ik nog wat mee maar kan nu moeilijk.
Spannend! En wat goed dat je dan een lekker dagje voor jezelf hebtquote:Op vrijdag 10 juli 2020 07:53 schreef QuattroF het volgende:
Vandaag de eerste volledige dag van Frum op het KDV. Ben benieuwd hoe ze het gaat vinden. Hopelijk heb ik alles ingepakt, haha. Ik ga haar zo wegbrengen. Toch ook wel fijn om een dagje voor mezelf te hebben. Ik ga eerst boodschappen doen en het huis helemaal poetsen en vanmiddag ga ik helemaal niks doen, in bed, met een serie.
Ik doel wel op zoiets (geen psych maar praktijk die gespecialiseerd is in alles omtrent zwangerschap), maar ik vind videobellen met mensen die ik nog niet heb gezien lastig. En zo dringend is het niet. Het was anders geweest als ik voor corona al ging.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 08:10 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Jij doelt hier wellicht niet op maar het doet me er wel aan denken: dat is voor mij een van de (weinige) voordelen van corona geweest. Afspraken met de psycholoog gaan via beeldbellen! Een stuk fijner dan dat ik een oppas moet regelen voor de kleine telkens. Nu kan ik gewoon afspraken plannen terwijl ze slaapt
Ja, meestal is hij dan aan het plassenquote:Op vrijdag 10 juli 2020 12:09 schreef B.ertha het volgende:
voor alle lotgenoten
Iets heel anders, ligt jullie baby ook weleens even in het niets te staren? Echt helemaal afwezig, terwijl het nog geen bedtijd is, om vervolgens weer 'online' te komen?
Ja, ik ben 1.78 en mijn man is 1.86. Zijn andere 2 zonen zijn klein, allebei rond de 1.70, maar hun moeder is heel klein, 1.55 ofzo.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 13:31 schreef QuattroF het volgende:
Bedankt allemaal! Het huis is schoon en ik lig heerlijk te niksen. Het wegbrengen ging goed en aan de app te zien heeft ze het naar naar zin. Ze leggen alles vast wat ze doen met de kindjes, maar ook de slaapjes en flesjes. Superleuk om te volgen.
@:B.ertha Ja dat doet Frum ook weleens. Vooral in de box. Geen idee waarom.
En wat fijn @:Taxibabe . En later 1.90 is een mooie lengte voor een man! Zijn jullie ook lang allebei?
quote:Op vrijdag 10 juli 2020 12:45 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ja, meestal is hij dan aan het plassen![]()
Hier is meneer de reus weer goedgekeurd bij de 9 maanden controle, 10,775 kg en 76,5 cm!
De verwachting is dat hij minimaal 1.90 gaat worden
Haha wat schattig! Dat wordt een lange vent later. Ik denk dat Frum ook lang wordt. Ik ben 1.77 en mijn man 1.94. Ze zal sowieso haar moeder wel voorbij groeien denk ik zo.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 13:42 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ja, ik ben 1.78 en mijn man is 1.86. Zijn andere 2 zonen zijn klein, allebei rond de 1.70, maar hun moeder is heel klein, 1.55 ofzo.
De grote broers lachen er gelukkig wel om, ze zeggen zelf dat als hij later groot is en zegt 'Ik haal mijn grote broers erbij!', dat er dan 2 kleine mannen aankomen![]()
Welke als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 10 juli 2020 15:13 schreef Ynske het volgende:
[..]. Hier met 11,5 mnd nu 9,105 en 73 cm.
Wilden voor zijn verjaardag een loopfiets, ben blijft ik ben gaan passen, want de trybike waarde aan dachten, daar is meneer nog veel te klein voor. Nu een andere leuke uitgezocht.
Flinke jongenquote:Op vrijdag 10 juli 2020 12:45 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ja, meestal is hij dan aan het plassen![]()
Hier is meneer de reus weer goedgekeurd bij de 9 maanden controle, 10,775 kg en 76,5 cm!
De verwachting is dat hij minimaal 1.90 gaat worden
we zijn voor de Tiny Tot Plus gegaan van Kinderfeetsquote:
is inderdaad ook leuk ja, maar aan de minimale hoogte van 28 binnenkant benen komt onze klauterkabouter nog lang niet...quote:Op vrijdag 10 juli 2020 22:20 schreef Keroppi het volgende:
Leuk ding!
Ik vind zelf die tricycle van Veloretti ook zo gaaf#hipster
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |