abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel maandag 15 juni 2020 @ 17:48:13 #101
1455 Keroppi
kool kikker
pi_193643221
En bedankt allemaal voor het meedenken.

In onze armen slapen is geen optie meer ;) Als ze uit haar bed is staat ze 'aan'. En aangezien haar hobby apekooien is... Mijn vriend zegt wel eens een beetje beteuterd tegen haar: "Weet je nog, vroeger... toen je nog bij mij wilde slapen" :D

Ook haar 's ochtends in bed bij ons nemen werkt niet helaas. Dat activeert haar ook alleen maar.

Wat de ochtenden en het verlengen van de nacht betreft twijfel ik tussen 2 strategieën:
* Zolang ze rustig is, laten gaan en kijken of ze zelf in slaap valt (tot nu toe niet echt succesvol)
* Proberen weer in slaap te krijgen (leek vanochtend bijna te lukken, maar toen was al zoveel tijd voorbii dat het uberhaupt al weer tijd was om op te staan }:| )

Misschien moet ik iets kiezen en dat vooral even consequent volhouden. En/of de situatie accepteren en vertrouwen dat alles altijd wel goedkomt ;)
Chick on a mission
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 15 juni 2020 @ 17:52:51 #102
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_193643265
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 17:23 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

naja, het schijnt echt een fase te zijn dus als ze zich verbaal niet goed uit kunnen drukken dan gaan ze bijten.

Hoop dat dit het was, mijn dochter is geen partysnack :+

@:Automatic: Kindje in de draagdoek doen? Die van ons heeft ook moeite met inslapen, maar in de draagdoek is ze met 2 mins out :D

Ik spoel het uit met koud water, vul een emmer met warm water+soda om te weken en was het op 60 graden. En niet alles gaat eruit :X
Na het wassen buiten in de zon te drogen leggen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 15 juni 2020 @ 19:57:48 #103
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193645172
Echt wit wit?
Bleek!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_193645223
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:57 schreef Ticootje het volgende:
Echt wit wit?
Bleek!
kleding bleken kun je beter doen met waterstofperoxide. Bleek beschadigt de vezels
  maandag 15 juni 2020 @ 22:43:06 #105
208890 June.
Seriously?
pi_193648000
Ten aanzien van poepvlekken: dezelfde dag wassen helpt toch het best en anders eerst even spoelen met water en laten inweken met biotex. Ik spuit er altijd dasty (te koop bij Wibra) op, na het eerst grof uitgespoeld te hebben. Dan gaat het er eigenlijk altijd wel uit.

En slapen, tja, denk dat factor tijd en genen ook een rol speelt @Keroppi :P
Wat voor ons werkt met slapen is voorspelbaarheid en routine, maar waarschijnlijk hebben jullie al vanalles geprobeerd ;) . Ik leg hem standaard na een uur of 2 op bed, doe ik dat later dan valt hij veel moeilijker in slaap. Kleine routine met luierwissel, slaapzak, kamer donker maken, etc. Gewoon altijd hetzelfde. Ook zo veel mogelijk in zijn eigen bed, alleen bij ziekzijn is hij bij ons in bed of 's ochtends in het weekend.

Als hij huilt ga ik er naartoe en troost hem in bed met speen/knuffel etc, maar ik haal hem er niet standaard tenzij hysterisch. In het begin moest ik wel 20x keer op en neer tot hij sliep (laten huilen heb ik niet gedaan), maar nu leg ik hem op bed en valt hij meestal in slaap na 10 min.
Shine bright like a diamond.
pi_193648973
Voor poepvlekken gebruik ik een spuitfles van Shout. Even flink inspuiten voor je het in de wasmachine gooit en ik krijg alle vlekken eruit op 30-40 graden.

[ Bericht 1% gewijzigd door QuattroF op 16-06-2020 00:20:39 ]
  dinsdag 16 juni 2020 @ 02:47:29 #107
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193649887
Ik had laatst een mega wortel vlek. Even afgespoeld en daarna buiten in de won. Hij was inderdaad helemaal weg. Ik was helemaal in shock.

Poep inderdaad zo snel mogelijk wassen en als het te smerig was, dna gooide ik het weg. Is maar 1x voorgekomen gelukkig :D
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_193655714
Papa is deze week dus vrij voor onze 3 maanden oude mini, en ze neemt het ervan haha. Ze doet d'r ochtendslaapje nog prima, en de nacht ook, maar alles ertussen niet. Bijna constant klaarwakker. Hartstikke vrolijk en rustig maar wel wakker. Arme papa :*
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  dinsdag 16 juni 2020 @ 14:33:57 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_193655863
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 14:22 schreef LastRequest het volgende:
Papa is deze week dus vrij voor onze 3 maanden oude mini, en ze neemt het ervan haha. Ze doet d'r ochtendslaapje nog prima, en de nacht ook, maar alles ertussen niet. Bijna constant klaarwakker. Hartstikke vrolijk en rustig maar wel wakker. Arme papa :*
Je zegt net dat ie vrij is voor haar, dan is dat toch niet zielig voor papa? ;D
disclaimer
pi_193656083
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 14:33 schreef SQ het volgende:

[..]

Je zegt net dat ie vrij is voor haar, dan is dat toch niet zielig voor papa? ;D
M'n :* was dan ook een beetje sarcastisch bedoeld, haha. Ik heb net 12 weken met haar gehad en soms had ie volgens mij echt zoiets van "hoe zwaar kan het nou zijn". Ben blij dat ie het nu merkt. Aan de andere kant, ze overdrijft nu wel weer, waardoor hij mogelijk denkt "ja maar zo waren jouw weken niet!". We zullen zien :P

Ik ben morgen vrij, eens kijken of ze dan anders is. Ik heb niet het idee dat ze extreem aan mij gehecht is o.i.d. dus het lijkt me niet dat dat het is. Papa heeft ook gewoon regelmatig met haar gespeeld en d'r verzorgd buiten z'n werkuren in de eerdere weken dus 't is niet dat ze die niet kent.
pi_193698811
Hopelijk word ik niet afgemaakt door de moedermaffia maar ik heb een vraag. :’) Vanaf welke leeftijd kijken jullie kindjes weleens kort naar baby-tv? Frum is nu bijna drie maanden en ik las er verschillende meningen over. Ik heb het tot nu toe nog niet gedaan. Natuurlijk is het nooit het beste, ook voor volwassenen niet. Maar hoe gaan jullie hiermee om?
pi_193699235
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 15:21 schreef QuattroF het volgende:
Hopelijk word ik niet afgemaakt door de moedermaffia maar ik heb een vraag. :’) Vanaf welke leeftijd kijken jullie kindjes weleens kort naar baby-tv? Frum is nu bijna drie maanden en ik las er verschillende meningen over. Ik heb het tot nu toe nog niet gedaan. Natuurlijk is het nooit het beste, ook voor volwassenen niet. Maar hoe gaan jullie hiermee om?
Hier gebeurt het wel eens dat hij iets ziet op een scherm. Het is 2020, wij gaan niet doen alsof er geen schermen bestaan. Hij vindt het allemaal razend interessant, dan zouden we zelf nooit op onze telefoon of tablet mogen kijken als hij erbij is. Tv beperken we wel. Mijn vriend zet al sneller een filmpje aan, bijvoorbeeld als hij zijn nageltjes wil knippen (maar peppa pig heb ik ondertussen gevetood) . Ik heb al eens een filmpje met een kinderliedje aangezet. Het gebeurt hier niet dagelijks en we maken er geen gewoonte van. Maar we geloven ook niet dat hij stuk gaat van een paar minuten tv. Het is wel telkens met een van ons en ondertussen praten we ook over wat we zien. Dus het is niet parkeren voor tv.
Hij mag wel af en toe een paar minuutjes op de tablet een spelletje voor baby's spelen. Paar keer per week ofzo. Dan gaat hij helemaal los.
Ik denk dat alles wel kan zolang het met mate is en er voldoende tijd overblijft voor 'meer verantwoorde' activiteiten.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 16:23:27 #113
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193699447
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 15:21 schreef QuattroF het volgende:
Mijn dreumes keek als baby al zo af en toe eens tiktak (via Ketnet of YouTube, neem wel de nieuwe versie dan). Ideaal als ze niet meer stil willen zitten bij nagels knippen :s)
pi_193700139
Goed om te horen dat jullie er ook zo nuchter in staan. Ik denk dat het met mate geen kwaad kan inderdaad. Ik heb het nog niet gedaan maar soms loop ik weleens tegen problemen aan met kolven. Ik kolf zeven keer per dag, en kan dat echt niet altijd plannen als ze slaapt. Dus misschien kan ik dan eens proberen haar even tien minuutjes naar baby-tv te laten kijken. Soms vermaakt ze zichzelf echter prima in de box, dus dan is het niet nodig natuurlijk. Maar een paar keer per week moet kunnen.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 18:33:02 #115
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193700990
@QuattroF, met 7x per dag kolven zou ik mij helemaal niet druk maken over de mening van de moedermaffia hierover. Diep respect dat je dat doet :* dus maak het voor jullie ook zo dat het te doen is.

Ik vond zelf babytv wat hysterisch, NPO Zapp of series van Netflix trek ik wat beter. Bas is gek op Nijntje en tiktak.
Pim en Pom is ook wel leuk voor zo klein, lekkere contrasten aan kleuren!
pi_193701620
Thanks DE! Ik ga eens kijken naar je tips. We hebben Netflix en Videoland dus waarschijnlijk wordt het toch zoiets inderdaad.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 19:45:06 #117
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193702056
Ik zet ze soms achter youtube.

Of nijntje op netflix.

Maar eerlijk, het komt nog niet echt voor. Als ik alleen ben en moet koken dan is het handig om ze even 10 minuten afgeleid te hebben.
pi_193704386
Haha ik word na 30 seconden al gek van die stipjes Tico. Maar baby’s vinden het ongetwijfeld heel leuk! Nijntje is ook altijd goed.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 22:34:35 #119
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193704779
Hier weinig tv. Hij vermaakt zich prima in de box of op de grond, maar ik zou mij er niet druk om maken hoor! Gemak dient de mens ;-)
  FOK!fossiel vrijdag 19 juni 2020 @ 23:54:19 #120
1455 Keroppi
kool kikker
pi_193706468
Ik heb hier ook wel eens naar een Nijntje filmpje op de Ipad gegrepen, maar ze was er niet supergebiologeerd door eigenlijk. De Ipad zelf daarentegen vind ze magisch. Lekker op de homeknop drukken (dan komt het Siri-bliepje) of gewoon in je mond steken.

Of nog beter, de Playstation controler van haar vader. Eindeloos veel knopjes en pookjes en lampjes.

Momenteel lijkt het (extreem) vroeg wakker zijn al weer wat beter te gaan. Maar ze heeft nu al twee machten niet meer doorgeslapen. Daar wen je snel aan, dus dan is het wel even zuur :P Ze had al een tijdje dat ze 's nachts 1 of meerdere keren 1 a 2 seconden huilde, om vervolgens weer verder te slapen ( :? ) maar nu was ze echt aan het huilen. Kwestie van speen geven en even aaien en klaar, dus mag nog steeds niet klagen. Maar zoals gezegd, je went snel aan betere nachten ;)
Chick on a mission
pi_193708158
Fijn Keroppi :)
TV doen wij niet bewust, maar hij zit er weleens bij als die aan staat. Hij is ook nu al enormgefascineerd door onze telefoons.

Hier zit ik sinds twee weken ineens weer met nachtvoedingen :{ Niet elke nacht, maar wel vaak. Alleen troosten zit er dan echt niet in en vaak heeft hij dan ook een flinke poepluier dus dat helpt ook niet.

Ik was best wel gehecht aan mijn slaap eigenlijk }:| :@
  zaterdag 20 juni 2020 @ 09:23:21 #122
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193708707
Erwt is afgelopen nacht bij m’n ouders gaan logeren. Ik had zoooo’n zin om lekker te slapen en uit te slapen. En ja hoor... kreeg ik gisteravond weer last van m’n rug :{ Kan daar nu zo van balen hè....

Hij had overigens goed geslapen en om 4 uur toch een kleine voeding gehad. Dat is hier erg wisselend of hij het nog wel of niet nodig heeft.
  FOK!fossiel zaterdag 20 juni 2020 @ 20:37:31 #123
1455 Keroppi
kool kikker
pi_193715144
Vandaag een kort fietstochtje gemaakt met de baby in het voorzitje. We hadden 'm al een tijdje gemonteerd maar kwam er niet echt van. Voor vervoer naar het KDV gebruikten we nog de MaxiCosi drager.

Ging goed en ze leek het leuk te vinden :)

Edit: Kreeg een bezorgde DM over dat kinderen pas voorop op de fiets mogen als ze zelfstandig van lig naar zit kunnen. No worries dat kan ze al zeker anderhalve maand :)

[ Bericht 29% gewijzigd door Keroppi op 21-06-2020 12:16:41 ]
Chick on a mission
pi_193715979
Moedermaffia.😂Bestaat ook nog.Ipv de hell's angels hell's mommy's.
pi_193720859
Wat vervelend Automatic, is het nu beter?

Doen jullie nog iets aan Vaderdag? Ik had voor manlief een poster gemaakt met een collage van de eerste foto’s met Frum en die ingelijst. Verder niets bijzonders behalve samen lekker ontbijten. Fijne Vaderdag allemaal!
pi_193728673
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 20:37 schreef Keroppi het volgende:
Vandaag een kort fietstochtje gemaakt met de baby in het voorzitje. We hadden 'm al een tijdje gemonteerd maar kwam er niet echt van. Voor vervoer naar het KDV gebruikten we nog de MaxiCosi drager.

Ging goed en ze leek het leuk te vinden :)

Edit: Kreeg een bezorgde DM over dat kinderen pas voorop op de fiets mogen als ze zelfstandig van lig naar zit kunnen. No worries dat kan ze al zeker anderhalve maand :)
MaxiCosi drager?Vanaf welke maand kan dat?En dat is gewoon veilig?Kan en wil je er iets meer over vertellen?
  FOK!fossiel zondag 21 juni 2020 @ 20:44:20 #127
1455 Keroppi
kool kikker
pi_193728915
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 20:25 schreef pitboer het volgende:

[..]

MaxiCosi drager?Vanaf welke maand kan dat?En dat is gewoon veilig?Kan en wil je er iets meer over vertellen?
Jazeker! En nee ik heb geen aandelen, ben gewoon en zeer tevreden gebruiker.

Wij wonen in het centrum van een grote stad en hebben geen auto. Her kinderdagverblijf is dichtbij, maar te ver om te lopen. Eerst nog nagedacht over een fietskar, maar dat was met de oversteekplaatsen in hartje centrum geen veilig idee omdat je zo lang bent.

In het zitje voorop kunnen ze pas tegen een maand of negen en baby in de draagdoek op de fiets vond ik bijzonder onveilig. (Mocht iemand dar hier doen, you do you, iedereen maakt eigen keuzes en afwegingen).

Bleef over de 'Baby Mee' van Steco. Een geveerd metalen frame wat je achterop je fiets monteert (bij de nieuwe versies supermakkelijk, oude versie wat omslachtiger).

Maxicosi zet je in het frame en zet je nog eens extra vast met twee elastieken.

Ze zit er prinsheerlijk in en valt er zelfs in in slaap. De draagstang moet omhoog zodat de rolconstructie intact blijft. Het geveerde frame vangt klappen op maar ik zou toch om de kuilen heen rijden :P

Je houdt alleen mensen die roepen: "Huuu dat ziet erg eng/onveilig uit!" Maar dan denk ik: Ze zit in een stoeltje wat ontworpen is om auto-ongelukken te weerstaan, hoe veilig wil je het hebben?

En volgens mij staat er geen leeftijds-indicatie bij maar vanwege evt schokken zou ik het niet voor de drie maanden gebruiken en alleen voor korte ritjes.
Chick on a mission
  zondag 21 juni 2020 @ 20:59:28 #128
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193729071
Klinkt handig Keroppi!

Quattro, lief dat je het vraagt! Vaak is het één nacht en dan weer over. Heel gek.. En stomme timing haha.

Wij hebben sinds zaterdag trouwens een kleine tijger in huis, althans... Als hij zin heeft _O-
Rechtop zitten kan hij alleen als er een speeltje voor z'n neus zit en hij daar alle aandacht op heeft.

Vraagje... Wij geven nu eigenlijk altijd gestoomd en geblenderd (is dat een woord...?) eten. Eigenlijk geven we alleen komkommer, brood korst of zo'n mais ding in z'n vuistje. Hebben jullie nog meer tips..? En dan het liefst wat 'zo' kan ipv dat ik er nog iets mee moet. Ik merk dat ik veel dingen nog beetje eng vind ofzo.. Of denk dat het te hard is, of weer te klein bla bla. En ja.. Ik kan Google, maar vind het van jullie even fijner om te oriënteren.

Hij is bijna 8mnd en heeft 0 tanden, haha.
  FOK!fossiel zondag 21 juni 2020 @ 21:40:11 #129
1455 Keroppi
kool kikker
pi_193729570
Hier tot voorkort ook nog geen tanden :)

Ik had een keer 'baby banaantjes' op de markt gekocht, dat ging heel goed. Als je soepstengels eng vindt omdat ze nog wat hard zijn kun je ze ook even in water dopen.

Kan hij de pincetgreep al? Anders misschien kleine stukjes zacht fruit. Hier worden kleine stukjes rijpe perzik zo naar binnen gepropt. Liefst met handenvol tegelijk :D
Chick on a mission
pi_193729664
Wortels en broccoli (zacht gekookt/gestoomd) doen het ook goed om los te geven, die zijn relatief makkelijk vast te houden.
pi_193729869
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 20:44 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Jazeker! En nee ik heb geen aandelen, ben gewoon en zeer tevreden gebruiker.

Wij wonen in het centrum van een grote stad en hebben geen auto. Her kinderdagverblijf is dichtbij, maar te ver om te lopen. Eerst nog nagedacht over een fietskar, maar dat was met de oversteekplaatsen in hartje centrum geen veilig idee omdat je zo lang bent.

In het zitje voorop kunnen ze pas tegen een maand of negen en baby in de draagdoek op de fiets vond ik bijzonder onveilig. (Mocht iemand dar hier doen, you do you, iedereen maakt eigen keuzes en afwegingen).

Bleef over de 'Baby Mee' van Steco. Een geveerd metalen frame wat je achterop je fiets monteert (bij de nieuwe versies supermakkelijk, oude versie wat omslachtiger).

Maxicosi zet je in het frame en zet je nog eens extra vast met twee elastieken.

Ze zit er prinsheerlijk in en valt er zelfs in in slaap. De draagstang moet omhoog zodat de rolconstructie intact blijft. Het geveerde frame vangt klappen op maar ik zou toch om de kuilen heen rijden :P

Je houdt alleen mensen die roepen: "Huuu dat ziet erg eng/onveilig uit!" Maar dan denk ik: Ze zit in een stoeltje wat ontworpen is om auto-ongelukken te weerstaan, hoe veilig wil je het hebben?

En volgens mij staat er geen leeftijds-indicatie bij maar vanwege evt schokken zou ik het niet voor de drie maanden gebruiken en alleen voor korte ritjes.
Die heb ik ook gekocht voor het kdv, maar vanwege corona nog niet gebruikt. 15 euro op marktplaats en ziet er inderdaad prima stabiel uit.
pi_193733032
Maar is even kijken naar een baby mee.Klinkt wel goed.
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 07:31:12 #133
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_193733064
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 07:22 schreef pitboer het volgende:
Maar is even kijken naar een baby mee.Klinkt wel goed.
Nu in het Nederlands?

Haha laat maar. Een Baby Mee is dus echt iets. Zat al de hele tijd te denken: wat bedoelt hij/zij in vredesnaam? :')

[ Bericht 18% gewijzigd door Peejtur op 22-06-2020 07:36:25 ]
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_193733146
Ja sorry.Baby Mee had met hoofdletters gemoeten.
pi_193733890
Lurker hier met een vraag.
Mijn baby is 4 weken oud en heeft sinds een paar dagen erge last van reflux. De ene keer spuugt ze oude zurige melk uit en de andere keer slikt ze ‘t weg en gaat ze bijv hikken. Na een voeding houd ik haar minimaal een half uur tot één uur rechtop, leg ik haar daarna neer dan zie ik vrijwel gelijk dat de melk omhoog komt en ze begint met geluiden maken, wegslikken etc. Leg ik haar op haar buik op mijn buik dan slaapt ze. Ik durf haar dus niet meer neer te leggen in haar bedje vanwege de pijn die ze dan ervaart.
Morgen ga ik naar het consultatiebureau en bespreek ik het daar ook, vroeg me af of mensen hier er ervaring mee hebben en eventueel adviezen en tips hebben om het mijn dochter wat makkelijker te maken. Dank vast.
pi_193733948
Heb je het matrasje al iets schuiner gelegd dmv doeken onder het hoofdeinde? Misschien helpt dat iets. Geen baby met reflux hier dus verder geen tips helaas. Hopelijk kan het CB helpen!
pi_193734971
Inderdaad het bedje hoger en je zou de melk kunnen indikken met johannesbroodpitmeel, maar daar zijn de meningen over verdeeld.
Heeft ze er last van?
pi_193735107
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:28 schreef B.ertha het volgende:
Inderdaad het bedje hoger en je zou de melk kunnen indikken met johannesbroodpitmeel, maar daar zijn de meningen over verdeeld.
Heeft ze er last van?
Bedje al wat hoger gezet, lijkt niet te helpen. Geef borstvoeding en 4 weken is volgens mij nog te vroeg om te starten het geven van de fles als je ook borstvoeding geeft.
Ja ze heeft er erg last van. Ze huilt doorgaans nooit, behalve als ze honger heeft maar als het zuur omhoog komt schreeuwt ze zowat, echt heel sneu, dit heb ik niet eerder gezien bij haar.
  maandag 22 juni 2020 @ 12:55:26 #139
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193735887
Ik zou niet wachten tot het cb, maar je huisarts bellen. Misschien kunnen ze de pijn verlichten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193737305
Kijk anders ook even hier:
https://www.borstvoeding.(...)-bezig/spugen-2.html
Heb je bijvoorbeeld een heel sterke toeschietreflex?

(mijn ervaring is dat het CB waardeloze adviezen geeft)
pi_193737463
Hebben jullie ook van die blunders waar je je schuldig over kunt voelen? :’) Morgen is Frum 12 weken oud, en ik heb haar al per ongeluk in haar velletje geknipt met het nagelknippertje, en zojuist is mijn telefoon op haar gevallen toen ze op mij lag te slapen. Arm ding. Zeg me dat ik niet de enige ben, haha!
pi_193737596
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 14:44 schreef B.ertha het volgende:
Kijk anders ook even hier:
https://www.borstvoeding.(...)-bezig/spugen-2.html
Heb je bijvoorbeeld een heel sterke toeschietreflex?

(mijn ervaring is dat het CB waardeloze adviezen geeft)
Dank voor je link. Staat nog wel nieuwe informatie in.
Heb inderdaad een sterke toeschietreflex en heb ook overproductie. Vorige week is een lactatiedeskundige geweest en met haar tips is mijn productie al omlaag gegaan.
Dokter belt me zo terug in ieder geval en tevens heb ik de lactatiedeskundige een berichtje gestuurd.
Even afwachten nu.
pi_193737968
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 14:55 schreef QuattroF het volgende:
en zojuist is mijn telefoon op haar gevallen toen ze op mij lag te slapen. Arm ding. Zeg me dat ik niet de enige ben, haha!
Ja, dit gebeurde mij al na een paar weken haha... Ik vond het zelf wel grappig. Hoewel ze erg schrok en passend huilde, hield ze er gelukkig niets aan over :P
  maandag 22 juni 2020 @ 15:45:18 #144
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193738090
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:41 schreef aeaeae het volgende:

[..]

Bedje al wat hoger gezet, lijkt niet te helpen. Geef borstvoeding en 4 weken is volgens mij nog te vroeg om te starten het geven van de fles als je ook borstvoeding geeft.
Ja ze heeft er erg last van. Ze huilt doorgaans nooit, behalve als ze honger heeft maar als het zuur omhoog komt schreeuwt ze zowat, echt heel sneu, dit heb ik niet eerder gezien bij haar.
Wij zijn in week 1 al begonnen met het geven van een flesje en daar heeft hij geen last van gehad. Zolang hij maar eten kreeg, dan was het goed.
  maandag 22 juni 2020 @ 15:46:14 #145
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193738104
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 14:55 schreef QuattroF het volgende:
Hebben jullie ook van die blunders waar je je schuldig over kunt voelen? :’) Morgen is Frum 12 weken oud, en ik heb haar al per ongeluk in haar velletje geknipt met het nagelknippertje, en zojuist is mijn telefoon op haar gevallen toen ze op mij lag te slapen. Arm ding. Zeg me dat ik niet de enige ben, haha!
Och nee joh! Je bent zeker niet de enige! Hier ook al weleens in z'n velletje geknipt en de afstandsbediening op hem laten vallen, haha. En ook al een keer (oke... toen was hij 7mnd) te "hard" op de grond neergelegd :@
  maandag 22 juni 2020 @ 15:48:44 #146
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193738133
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 21:40 schreef Keroppi het volgende:
Hier tot voorkort ook nog geen tanden :)

Ik had een keer 'baby banaantjes' op de markt gekocht, dat ging heel goed. Als je soepstengels eng vindt omdat ze nog wat hard zijn kun je ze ook even in water dopen.

Kan hij de pincetgreep al? Anders misschien kleine stukjes zacht fruit. Hier worden kleine stukjes rijpe perzik zo naar binnen gepropt. Liefst met handenvol tegelijk :D
Soepstengels... Daar heb ik dus serieus nog niet aan gedacht, haha.
Banaan geef ik ook weleens.Ik denk meer dat het mijn angst is dat hij te kleine stukjes krijgt en zich dan verslikt :@ Terwijl hij ook al een keer iets opgehoest heeft en ik dacht; Ah kijk... Je kokhals-reflex werkt. De pinceptgreep heeft hij zeker al onder controle. Soms kan hij zelfs een velletje pakken bij mij _O-

quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 21:46 schreef lunapuella het volgende:
Wortels en broccoli (zacht gekookt/gestoomd) doen het ook goed om los te geven, die zijn relatief makkelijk vast te houden.
Thnx!
  maandag 22 juni 2020 @ 17:16:21 #147
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193739272
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 09:40 schreef aeaeae het volgende:
Lurker hier met een vraag.
Mijn baby is 4 weken oud en heeft sinds een paar dagen erge last van reflux. De ene keer spuugt ze oude zurige melk uit en de andere keer slikt ze ‘t weg en gaat ze bijv hikken. Na een voeding houd ik haar minimaal een half uur tot één uur rechtop, leg ik haar daarna neer dan zie ik vrijwel gelijk dat de melk omhoog komt en ze begint met geluiden maken, wegslikken etc. Leg ik haar op haar buik op mijn buik dan slaapt ze. Ik durf haar dus niet meer neer te leggen in haar bedje vanwege de pijn die ze dan ervaart.
Morgen ga ik naar het consultatiebureau en bespreek ik het daar ook, vroeg me af of mensen hier er ervaring mee hebben en eventueel adviezen en tips hebben om het mijn dochter wat makkelijker te maken. Dank vast.
Heeft ze er ook echt last van of is het vooral een was probleem?

Wij noemen Koos hier niet voor niks Kooskots. Die gaf altijd behoorlijk melk terug, ook na een uur nog. Hij had er nooit last van dus heb ik me er verder niet druk om gemaakt.
pi_193739306
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Heeft ze er ook echt last van of is het vooral een was probleem?

Wij noemen Koos hier niet voor niks Kooskots. Die gaf altijd behoorlijk melk terug, ook na een uur nog. Hij had er nooit last van dus heb ik me er verder niet druk om gemaakt.
Heb haar vandaag goed geobserveerd en na de laatste paar voedingen schreeuwt ze echt van de pijn na circa 1 uur. Ze geeft op dat moment dan niks terug maar slikt t weer door.
Dokter geeft aan dat ze niet hoeft te komen, ze is niet ziek en reden is waarschijnlijk overproductie. Wacht nu af wat lactatiedeskundige zegt.
pi_193739310
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 15:45 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Wij zijn in week 1 al begonnen met het geven van een flesje en daar heeft hij geen last van gehad. Zolang hij maar eten kreeg, dan was het goed.
Dank voor je reactie. Goed om te weten.
pi_193748506
@QuattroF: Respect vh 7x kolven, ik zit op 5 nu ik weer ah werk ben en vind het meer als zat. En qua ongelukjes; 1x geprobeerd een nageltje met een nagelknippertje te knippen...ze bewoog dr vinger en ik zat gelijk in het vlees. Ik schrok er denk ik meer van dan zij maar sindsdien vijl ik alleen maar :')

@AutomatiC: handig zo'n fietszitje, wij wandelen naar de opvang, denk dat het 20 mins per richting is maar eigelijk vind ik het nu wel fijn. Want thuiswerken betekent heel de dag op je kont zitten als je niet oplet.

@aeaeae: wij gaven vanaf week 2 afwisselend borst en flesje (wel van Dr.Brown, werd ons aangeraden) en dat heeft nooit problemen gegeven.

Miepie is nu over de 3 maanden en groeit als kool, van het weekend begon ze ineens te brabbelen en te kirren in haar ledikant :D Wij waren eerst bang dat ze ah huilen was, want je hoorde geluid vanuit de andere kamer maar niet goed wat het nou was. Dus babyfoon op standje max en toen werd het duidelijk dat ze ah brabbelen en kirren was O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_193748859
Thanks Aurum! Ik ben nu ook aan het afbouwen. Ik begin over 2,5 week ook weer met werken en kan dan overdag niet kolven.

En bedankt voor jullie mede-blunderverhalen. Fijn dat ik niet de enige ben, haha!

@aeaeae Ons meisje heeft vanaf 1 week oud ook wisselend de borst en fles gedronken. Is ook nooit een probleem geweest. Juist ideaal wat mij betreft, want zo krijg je minder snel een flesweigeraar denk ik.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 10:17:58 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_193748890
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:15 schreef QuattroF het volgende:
Thanks Aurum! Ik ben nu ook aan het afbouwen. Ik begin over 2,5 week ook weer met werken en kan dan overdag niet kolven.

En bedankt voor jullie mede-blunderverhalen. Fijn dat ik niet de enige ben, haha!

@:aeaeae Ons meisje heeft vanaf 1 week oud ook wisselend de borst en fles gedronken. Is ook nooit een probleem geweest. Juist ideaal wat mij betreft, want zo krijg je minder snel een flesweigeraar denk ik.
Maar wel veel sneller een borstweigeraar ;) daarom raden ze het niet aan bij hele jonge babies, als je tenminste borstvoeding wil blijven geven. Nu zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen, maar gemiddeld genomen kun je het (zo lang er geen noodzaak is, zoals bij jullie) beter niet té vroeg mee beginnen.
disclaimer
pi_193749108
En denk dat het zaak is dat je meerendeels de borst blijft geven, dus niet dat het flesje de overhand heeft.

Wij deden 2 flesjes per dag, 1x overdag en 1x voordat wij het bed indoken
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_193749286
Ik denk dat het soms moeilijk te voorspellen is. Mr prot heeft de eerste weken vooral de fles gehad want hij was niet sterk genoeg om voldoende aan de borst te drinken. Ondanks alle hysterische waarschuwingen op bepaalde borstvoedingssites dat het nooit meer wat ging worden met de borstvoeding hebben we nu moeite om hem goed uit de fles te laten drinken want tiet is veel fijner :Y)
  dinsdag 23 juni 2020 @ 11:06:17 #155
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_193749391
Er is geen wetenschappelijk bewijs voor zuigverwarring of tepel-speenverwarring. Het is wel belangrijk om de eerste dagen uitsluitend de borst te geven, maar daarna luistert het niet nauw. Het weigeren van de borst is vaak oorzaak van andere omstandigheden. Ik heb me er ook erge zorgen over gemaakt, want ik heb de eerste 10 weken bijna fulltime gekolfd. Maar mijn lactatiekundige vertelde dat zuigverwarring achterhaald is. En inmiddels heb ik nog steeds een dreumes aan de borst.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 23 juni 2020 @ 11:10:48 #156
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193749441
Prul weigerde wel regelmatig de borst en wilde dan wel de fles. Ik wijt dat aan te moe om haar best te doen ofzo, fles gaat gewoon echt veel makkelijker. En da's dan geen tepelspeenverwarring, maar wel een moe kind en een moeizame toeschietreflex. Het was overigens een fase. Na een week of 2 wilde ze wel weer aan de borst.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193750693
Ben gestart met het aanbieden van de lege borst zodat ze niet zo mega veel kan drinken, dit in combinatie met vaker aanleggen heeft al wat geholpen. Dit advies komt uit de link van Bertha, dank daarvoor!
pi_193763860
Lief hè @_aurum_ O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:37 schreef aeaeae het volgende:
Ben gestart met het aanbieden van de lege borst zodat ze niet zo mega veel kan drinken, dit in combinatie met vaker aanleggen heeft al wat geholpen. Dit advies komt uit de link van Bertha, dank daarvoor!
Geen dank, fijn dat het helpt!

Ons mannetje is verkouden, maar hij lijkt er niet al te veel last van te hebben. Ik zit ook met keelpijn trouwens }:|
En sinds een week of wat is zijn slaappatroon duidelijk aan het veranderen. Hij wordt 's nachts vaker wakker (slaapt godzijdank meestal zelf weer verder) en begint ineens een tot anderhalf uur vroeger aan zijn dag. Overdag slaapt hij iets beter, op de opvang soms zelfs in zijn bed! Maar er zijn juist ook weer dagen dat hij helemaal niet slaapt behalve in de auto o|O
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 24 juni 2020 @ 08:40:01 #159
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_193763965
Hier ook ineens een snotexplosie. Ben benieuwd hoelang het gaat duren. Vind t best lastig in combi met corona, van wat nu wel en niet goed is
Today is life -

Dale Carnegie
pi_193790040
Hoe gaat het nu Ynske?

Vraagje: wij hebben binnenkort een barbecue en mijn man wil smurf daar s avonds op bed leggen en dan om een uur of 10 in de maxicosi overladen, half uur naar huis rijden en dan in bed leggen.
Mij lijkt dat echt een heel slecht idee, ik wil hem gewoon in zijn eigen bed laten slapen. Hooguit rond bedtijd in de maxicosi en dan thuis in bed leggen.

Wat denken jullie?
  donderdag 25 juni 2020 @ 22:03:59 #161
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_193790335
Dat kan met sommige kindjes prima Bertha en met sommige niet. Onze zoon trok dat wel, best wel eens gedaan bij mijn ouders bijvoorbeeld. Wij zorgen dan dat hij een slaapzak met gat voor de gordel tussen de beentjes aan had en zo kon hij meestal (vrijwel) door slapend overgeheveld worden in de autostoel en thuis weer in bed.
pi_193790489
Ja ik hou opzich niet zo van overleggen, maar dat wil niet zeggen dat we dat nooit doen.

Voor een keer vind ik het meestal wel best, maar ik maak er geen gewoonte van.
pi_193791054
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 20:59 schreef automatic_ het volgende:
Klinkt handig Keroppi!

Quattro, lief dat je het vraagt! Vaak is het één nacht en dan weer over. Heel gek.. En stomme timing haha.

Wij hebben sinds zaterdag trouwens een kleine tijger in huis, althans... Als hij zin heeft _O-
Rechtop zitten kan hij alleen als er een speeltje voor z'n neus zit en hij daar alle aandacht op heeft.

Vraagje... Wij geven nu eigenlijk altijd gestoomd en geblenderd (is dat een woord...?) eten. Eigenlijk geven we alleen komkommer, brood korst of zo'n mais ding in z'n vuistje. Hebben jullie nog meer tips..? En dan het liefst wat 'zo' kan ipv dat ik er nog iets mee moet. Ik merk dat ik veel dingen nog beetje eng vind ofzo.. Of denk dat het te hard is, of weer te klein bla bla. En ja.. Ik kan Google, maar vind het van jullie even fijner om te oriënteren.

Hij is bijna 8mnd en heeft 0 tanden, haha.
Voedsel in reepjes is zo jong vaak het gemakkelijkst. Dat kan vanalles zijn. Zonder tanden is het wel gemakkelijk als het 'gesplet' kan worden tussen de kaakjes en met de tong. Opties zijn:
- zacht fruit, zoals pruim, mango, banaan, rijpe peer, kiwi, framboos
- wat harder fruit maar dan even gekookt/gestoomd: appel, minder rijpe peer
- groente: gestoomde/gekookte broccoli, bloemkool, spruitjes, reepjes paprika, wortel, pompoen, zoete aardappel, gewone aardappel

Eigenlijk kan haast alles wel. Je moet vooral opletten dat het óf echt zacht is en dus 'fijngekauwd' kan worden zonder tandjes, óf zo'n vorm heeft dat het stikgevaar klein is.

Hier een kind wat pas tanden kreeg rond 11 maanden dus we hebben heel wat uitgeprobeerd. Het is hartstikke leuk om allerlei voedsel aan te bieden en te kijken wat je kind er mee doet O+
  vrijdag 26 juni 2020 @ 06:36:30 #164
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193795587
Er komt een tand aan hoor _O-

Dank je wel Bobby! Mooie lijst. Ik denk alleen dat hij in alles kan stikken haha. Man man. Nooit geweten dat ik zo zou gaan denken.
Gisteren gestoomde bloemkool gegeven, dat ging inderdaad wel goed. Meloen en Mango was ook een feest.

Meneer werd net om 6.00 uur wakker. Beetje gemopper; maar ik vind dat echt te vroeg en moet dan ook wakker worden. Dus m’n vriend om 6.15 uur naar beneden om een flesje te maken en toen werd het stil... Heel stil... Is hij toch terug in slaap gevallen _O- Helemaal goed natuurlijk, maar wij zijn nu klaar wakker (op onze vrije dag haha). Het is ook dat ik om 7.24 op de prikpoli moet zijn, want anders had ik het nog geprobeerd.

@Bertha;
Ik denk dat ik hem wel op bedje zou leggen en dan overhevelen. Hier wordt hij dan wel wakker, maar eenmaal thuis slaapt hij vrij makkelijk verder. Al zou ik ook even kijken hoe de avond loopt. Hier gaat meneer om 19.00/19.30 uur naar bed dus dat is een beetje vroeg om weg te gaan bij een BBQ. Haha.
  FOK!fossiel vrijdag 26 juni 2020 @ 07:30:09 #165
1455 Keroppi
kool kikker
pi_193795769
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:51 schreef B.ertha het volgende:

Vraagje: wij hebben binnenkort een barbecue en mijn man wil smurf daar s avonds op bed leggen en dan om een uur of 10 in de maxicosi overladen, half uur naar huis rijden en dan in bed leggen.
Mij lijkt dat echt een heel slecht idee, ik wil hem gewoon in zijn eigen bed laten slapen. Hooguit rond bedtijd in de maxicosi en dan thuis in bed leggen.

Wat denken jullie?
Wij hebben dit zelfs twee keer gedaan, maar dan met een kort fietstochtje in de Maxi-cosidrager. Dacht dat ze daarin wel verder zou slapen, maar dat dan ook weer niet. Thuis op bed gelegd en dat was geen probleem. Geloof dat ik voor de zekerheid nog een klein flesje melk had gegeven om nog wat makkelijker in slaap te vallen.

Slaapzakken waarmee ze makkelijk in een autostoeltje kunnen zijn wel handig :)
Chick on a mission
  Moderator vrijdag 26 juni 2020 @ 07:33:49 #166
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_193795783
quote:
Hoe gaat het nu Ynske?

Wat denken jullie?
Hebben wij geregeld gedaan. Gaat helemaal prima :Y
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
  FOK!fossiel vrijdag 26 juni 2020 @ 07:33:51 #167
1455 Keroppi
kool kikker
pi_193795785
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 22:38 schreef BobbyMcGee het volgende:

- wat harder fruit maar dan even gekookt/gestoomd: appel, minder rijpe peer

Wat ik handig en snel vind: Appel in partjes snijden en dan in een bakje met water in de magnetron. Zes minuten op vol vermogen (*verschilt natuurlijk per apparaat) en dan even koud afspoelen met koud water. Dan zijn ze zacht genoeg om te kunnen ‘pletten’ met de kaken en levert weinig extra afwas op.
Chick on a mission
pi_193796041
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 22:12 schreef Ticootje het volgende:
Ja ik hou opzich niet zo van overleggen, maar dat wil niet zeggen dat we dat nooit doen.

Voor een keer vind ik het meestal wel best, maar ik maak er geen gewoonte van.
Same, ik probeer het niet te doen gewoon om de regelmaat, maar mini vindt het eigenlijk helemaal prima. Slaapt gewoon door of valt direct weer in slaap. Maar goed, die van ons is qua nachten echt een goede slaper, uiterlijk 23:00 valt ze als een blok in slaap tot we d'r moeten wakkermaken 's ochtends.
pi_193796150
Goedemorgen!

Deze week had Frum voor het eerst haar wenochtend op het kdv. Het ging ontzettend goed. Zo fijn! Ik heb nog twee weken verlof en dan begin ik weer met werken. Ze is nu 12 weken en gisteren rolde ze voor het eerst van haar buik naar haar rug. We schrokken er alledrie van. Zo leuk! O+
pi_193796187
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 08:46 schreef QuattroF het volgende:
Goedemorgen!

Deze week had Frum voor het eerst haar wenochtend op het kdv. Het ging ontzettend goed. Zo fijn! Ik heb nog twee weken verlof en dan begin ik weer met werken. Ze is nu 12 weken en gisteren rolde ze voor het eerst van haar buik naar haar rug. We schrokken er alledrie van. Zo leuk! O+
:o

Dat is snel zeg, na 3 maanden al.

Hier kan ze alleen nog maar andersom.
pi_193796250
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 08:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

:o

Dat is snel zeg, na 3 maanden al.

Hier kan ze alleen nog maar andersom.
De andere kant op lukt haar nog niet. Wel van rug naar zij en andersom, en nu dit dan ineens. Volgens mij is ze überhaupt vlot met dingen. Echt een bijdehandje. O+ Ik vind haar ook iedere ochtend in alle mogelijke richtingen in bed, met slaapzak.
pi_193796287
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 08:57 schreef QuattroF het volgende:

[..]

De andere kant op lukt haar nog niet. Wel van rug naar zij en andersom, en nu dit dan ineens. Volgens mij is ze überhaupt vlot met dingen. Echt een bijdehandje. O+ Ik vind haar ook iedere ochtend in alle mogelijke richtingen in bed, met slaapzak.
Wel handig dat ze eerst naar haar rug kan rollen. Onze dochter kan naar haar buik rollen vanaf 14 weken. Dan gaat ze heel stoer op haar onderarmen rondkijken totdat ze het niet meer volhoudt. Alleen kan ze dan dus niet meer terug (en dat laat ze weten ook ;) )

Niet ideaal als ze midden in de nacht even wakker wordt en meteen besluit naar haar buik te rollen. Inmiddels is ze bijna een half jaar. Hopelijk krijgt ze de rol naar de rug ook snel onder de knie. :9
  vrijdag 26 juni 2020 @ 09:31:54 #173
208890 June.
Seriously?
pi_193796590
quote:
Hoe gaat het nu Ynske?

Wat denken jullie?
Tja, wat je zelf het prettigst vind ;) Ik moet er echt af en toe eens uit met vriend, dus dan zijn er 2 opties: baby meenemen of oppas regelen. Voor zo'n bbq zou ik hem dan gewoon meenemen. We hebben zo'n deryan tentje, dat is echt inmiddels zijn " huisje" geworden. Hij wordt er ook rustig van als we hem erin leggen.

Uiteindelijk slaapt hij wel iets minder, maar als dat incidenteel gebeurd vind ik het niet zo'n probleem.
pi_193796774
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 09:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Wel handig dat ze eerst naar haar rug kan rollen. Onze dochter kan naar haar buik rollen vanaf 14 weken. Dan gaat ze heel stoer op haar onderarmen rondkijken totdat ze het niet meer volhoudt. Alleen kan ze dan dus niet meer terug (en dat laat ze weten ook ;) )

Niet ideaal als ze midden in de nacht even wakker wordt en meteen besluit naar haar buik te rollen. Inmiddels is ze bijna een half jaar. Hopelijk krijgt ze de rol naar de rug ook snel onder de knie. :9
Oh heel handig inderdaad, haha! Frum kan ook heel boos worden als iets niet lukt. Eigenlijk ook best grappig. Maar midden in de nacht is dat natuurlijk minder grappig.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 09:54:27 #175
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193796884
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 09:31 schreef June. het volgende:

[..]

Tja, wat je zelf het prettigst vind ;) Ik moet er echt af en toe eens uit met vriend, dus dan zijn er 2 opties: baby meenemen of oppas regelen. Voor zo'n bbq zou ik hem dan gewoon meenemen. We hebben zo'n deryan tentje, dat is echt inmiddels zijn " huisje" geworden. Hij wordt er ook rustig van als we hem erin leggen.

Uiteindelijk slaapt hij wel iets minder, maar als dat incidenteel gebeurd vind ik het niet zo'n probleem.
Zo'tentje hebben wij ook, ideaal! Lekker compact ook om mee te nemen.
Slaapt hij er bij jullie ook weleens buiten in? Dat is hier nog niet gelukt _O-
pi_193796936
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 09:31 schreef June. het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 09:54 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ah, goed om te horen dat een Deryan tentje goed bevalt. Die wil mijn vriendin ook aanschaffen. :)
  vrijdag 26 juni 2020 @ 10:38:14 #177
208890 June.
Seriously?
pi_193797472
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 09:54 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Nee niet geprobeerd maar vond het bloedheet worden :D Dus alleen maar binnen geprobeerd..
  FOK!fossiel vrijdag 26 juni 2020 @ 13:46:22 #178
1455 Keroppi
kool kikker
pi_193800313
We waren al aan het oefenen met zelf drinken met zo’n 360 beker en samen slokjes uit een beker/glas drinken. Pakt ze tijdens het eten opeens zelf haar bekertje om (wat onbeholpen) een paar slokken te drinken :D

Okee er ging een hoop naast, maar het is wel ideaal weer om dit soort skills aan te leren :)
Chick on a mission
pi_193800315
@quattro: Da's idd snel :D Miepie kan van d'r zij terugrollen, maar that's about it :P

@B.ertha: Beterschap voor jullie beiden

Zo'n Deryan tentje ziet er handig uit! Thanks voor de tip ^O^ We gaan een paar dagen van huis en ik zat me echt af te vragen wat nou een goed vervangend bedje zou zijn voor Miepie.

Miepie is zooo cute, ze is echt d'r stemmetje aan het vinden dus we hebben gistermiddag zitten spelen. Zij maakt een geluidje en ik doe d'r na. En dan zit ze me vergenoegzaam aan te kijken alsof we een heel goed gesprek hebben :Y O+ :Y

Hebben jullie nog aanraders qua babyspeelgoed?
pi_193800331
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 13:46 schreef Keroppi het volgende:
We waren al aan het oefenen met zelf drinken met zo’n 360 beker en samen slokjes uit een beker/glas drinken. Pakt ze tijdens het eten opeens zelf haar bekertje om (wat onbeholpen) een paar slokken te drinken :D

Okee er ging een hoop naast, maar het is wel ideaal weer om dit soort skills aan te leren :)
cool!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 26 juni 2020 @ 13:48:17 #181
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_193800358
En toen klom m'n baby van 11 mnd ineens alleen op de bank :D
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 26 juni 2020 @ 14:32:12 #182
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193801039
Dit is hier populair. Maar dan eentje van de Kruidvat met korting haha.

En van die knisperboekjes (Ali) en natuurlijk Sophie de Giraf. Oh en zo’n zachte speelkubus.
  FOK!fossiel vrijdag 26 juni 2020 @ 14:34:28 #183
1455 Keroppi
kool kikker
pi_193801070
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 13:46 schreef _aurum_ het volgende:
Miepie is zooo cute, ze is echt d'r stemmetje aan het vinden dus we hebben gistermiddag zitten spelen. Zij maakt een geluidje en ik doe d'r na. En dan zit ze me vergenoegzaam aan te kijken alsof we een heel goed gesprek hebben :Y O+ :Y

Hebben jullie nog aanraders qua babyspeelgoed?
Als ik snel reken bijna 4 maanden?

In die periode was hier Sophie de Giraf mateloos populair. Lekker licht om vast te houden, goed om op te kauwen/ in je mond te stoppen En er zit een piepertje in.

Daarnaast hadden we een bijtring/rammelaar van Nijntje. De rammelende balletjes in de bijtring vond ze toen erg leuk en ze heeft er veel mee gerammeld.

Knisper/kraakboekjes

We hadden ook zo’n activiteitenkubus met kralenspiraal (studio circus, little dutch heeft vergelijkbare) gekregen. Was ze met 4 a 5 maanden officieel veel te jong voir maar ‘speelde’ ze toch wel mee. Vooral aan de beweegbare onderdelen frummelen. En later kunnen ze er weer op andere manieren mee spelen.
Chick on a mission
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 26 juni 2020 @ 16:48:50 #184
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_193803024
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 14:32 schreef automatic_ het volgende:
Dit is hier populair. Maar dan eentje van de Kruidvat met korting haha.

En van die knisperboekjes (Ali) en natuurlijk Sophie de Giraf. Oh en zo’n zachte speelkubus.
Oball ja, tip bij de wibra liggen ze ook!
Today is life -

Dale Carnegie
pi_193804347
Bij ons is knispernijn al een hele tijd populair (naast Sophie en de kubus). Dat is een platte Nijntje met knisperfolie erin van de zeeman. Maakt geluid, heeft felle kleuren en de oren passen precies in je mond, wat wil een baby nog meer? Die hebben we 4(!) gekregen als kraamcadeau :D
  vrijdag 26 juni 2020 @ 19:36:33 #186
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193805611
Oja, die hebben wij ook.
En Zetje (van CZ) & twee knisper pinguïns _O-
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 26 juni 2020 @ 19:55:20 #187
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_193805843
En ook de giraffe van playgro en van die kettingen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_193806411
De knuffelbal van HEMA is op dit moment de shit. Hij wordt helemaal wild als ik hem geef. En dat moet ongeveer elke 20 seconden want meneer gooit hem de kamer rond. Hij heeft ons al afgericht als een hond _O-
Verder boekjes en idd Sophie.
  FOK!fossiel zaterdag 27 juni 2020 @ 01:02:14 #189
1455 Keroppi
kool kikker
pi_193810208
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 18:01 schreef B.ertha het volgende:
Bij ons is knispernijn al een hele tijd populair (naast Sophie en de kubus). Dat is een platte Nijntje met knisperfolie erin van de zeeman. Maakt geluid, heeft felle kleuren en de oren passen precies in je mond, wat wil een baby nog meer? Die hebben we 4(!) gekregen als kraamcadeau :D
Hoe kon ik knispernijn vergeten! ;) :D
Chick on a mission
  zaterdag 27 juni 2020 @ 09:51:10 #190
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193812515
Lege verpakking van de billendoekjes.

Met stip op nr 1 hier.
  zaterdag 27 juni 2020 @ 10:03:26 #191
208890 June.
Seriously?
pi_193812614
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 09:51 schreef Ticootje het volgende:
Lege verpakking van de billendoekjes.

Met stip op nr 1 hier.
Haha inderdaad ja! Hij grijpt er al standaard naar als hij op het aankleedkussen ligt :D
  FOK!fossiel zaterdag 27 juni 2020 @ 10:11:37 #192
1455 Keroppi
kool kikker
pi_193812691
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 10:03 schreef June. het volgende:

[..]

Haha inderdaad ja! Hij grijpt er al standaard naar als hij op het aankleedkussen ligt :D
Haha ik grijp tegenwoordig naar grover geschut... de afstandsbediening :P Enige wat goed helpt tegen constant wegrollen/kruipen.
Chick on a mission
pi_193812769
Bij het verschonen trekt hij de luiers 1 voor 1 uit het mandje en gooit ze op de grond. Hem een luier geven om mee te spelen en hem zo af te leiden werkt niet meer }:|
  zaterdag 27 juni 2020 @ 14:16:19 #194
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193814774
Haha. Wat een boefjes allemaal O+

Vraagje.. Hoe ziet het eet en drinkpatroon van jullie (8mnd) baby’s eruit...?

Ik ben een beetje zoekende voor tussen 11 en 16. Wanneer laat je een fles geheel vallen rond de middag...? Of half in de middag?
  zaterdag 27 juni 2020 @ 14:46:36 #195
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193815140
Dat zou ik niet weten. Doen ze niet uit zichzelf minder drinken?

Ik ben vandaag in de commerciële truc “dreumesmelk” getrapt :D. Meer omdat het gewoon wat anders is als volle koemelk, dus om wat anders te geven. Ze vinden het wel echt heel erg lekker. :D
Maar ze zijn ook heel gek op Arla volle melk of jersey melk.

Ze drinken bij mij nog een keer of 4, in de ochtend vul ik hun beker met melk en de rest van de dag zit er water in. Ik laat het dan verder aan hun hoeveel water ze nog willen.
  FOK!fotograaf maandag 29 juni 2020 @ 09:19:19 #196
148247 taxibabe
pi_193841080
Thomas heeft zelf de bv na zijn middagslaapje laten vallen. Hij dronk hooguit een paar slokjes en op een gegeven moment kwam het niet uit om bv te geven en heb ik hem water gegeven, dat vond hij ook prima. Sindsdien weigert hij 's middags de borst.

Hier zijn ook de niet-speeltjes veel interessanter, luiers, billendoekjesverpakking, ab's, telefoons, onderzetters :')
Afgelopen vrijdag zijn we wezen zwemmen! Hij vond het geweldig! O+ Hij had meer oog voor wat er om hem heen gebeurde dan voor papa en mama, haha. Oh en een andere baby van 9 maanden gezien.. Nou Thomas is echt wel huge.. :o :@

En vandaag weer een mijlpaal, Thomas is vandaag even lang uit mijn buik als dat hij in mijn buik is geweest O+ Wat gaat het snel! Dinsdag een nieuwe mijlpaal, dan komt mijn 'nieuwe' fiets en gaan we voor het eerst fietsen!

Natuurlijk mag een fotootje niet ontbreken.
Thomas Corleone :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193841135
Thanks voor de speelgoed tips, heb iig een oball gehaald en daar zit ze goed mee rond te zwaaien :D

quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 09:19 schreef taxibabe het volgende:
Thomas heeft zelf de bv na zijn middagslaapje laten vallen. Hij dronk hooguit een paar slokjes en op een gegeven moment kwam het niet uit om bv te geven en heb ik hem water gegeven, dat vond hij ook prima. Sindsdien weigert hij 's middags de borst.

Hier zijn ook de niet-speeltjes veel interessanter, luiers, billendoekjesverpakking, ab's, telefoons, onderzetters :')
Afgelopen vrijdag zijn we wezen zwemmen! Hij vond het geweldig! O+ Hij had meer oog voor wat er om hem heen gebeurde dan voor papa en mama, haha. Oh en een andere baby van 9 maanden gezien.. Nou Thomas is echt wel huge.. :o :@

En vandaag weer een mijlpaal, Thomas is vandaag even lang uit mijn buik als dat hij in mijn buik is geweest O+ Wat gaat het snel! Dinsdag een nieuwe mijlpaal, dan komt mijn 'nieuwe' fiets en gaan we voor het eerst fietsen!

Natuurlijk mag een fotootje niet ontbreken.
Thomas Corleone :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat ie zelf de bv heeft laten vallen, wilde je ook al afbouwen?

En gefeliciteerd met de mijlpaal! (en mooi kindje :P )
  FOK!fotograaf maandag 29 juni 2020 @ 09:47:02 #198
148247 taxibabe
pi_193841270
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 09:27 schreef _aurum_ het volgende:
Thanks voor de speelgoed tips, heb iig een oball gehaald en daar zit ze goed mee rond te zwaaien :D
[..]

Fijn dat ie zelf de bv heeft laten vallen, wilde je ook al afbouwen?

En gefeliciteerd met de mijlpaal! (en mooi kindje :P )
Tnx! wb de bv, ik ben niet bewust aan het afbouwen. De eerste bv die is gestopt was de voeding voor het slapen, ik wilde pap gaan geven maar ik kolfde te weinig voor een volledige voeding. Dus pap gaan maken met kv, nog wel gekolfd voor voorraad voor werk. Maar toen kwam corona en mocht ik niet naar kantoor. Dus volle vriezer... uiteindelijk ook de voeding rond middaguur met gekolfde melk gaan doen, want de voorraad moest op vanwege de houdbaarheid. Dat is nu dus ook kv. Hij krijgt nu alleen 's morgens nog bv en daarna nog een beetje pap als ontbijt.

Ik hoop die ochtendvoeding nog wel ff te mogen geven.. het moment dat de gekolfde melk op was en overstapte op kunstvoeding vond ik wel een moeilijk momentje.
pi_193843991
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 09:47 schreef taxibabe het volgende:
Ik hoop die ochtendvoeding nog wel ff te mogen geven.. het moment dat de gekolfde melk op was en overstapte op kunstvoeding vond ik wel een moeilijk momentje.
Ik ben een tijdje geleden al gestopt met bv en had uberhaupt maar één zakje in de vriezer weten te krijgen. Die heb ik gisteren maar eens ontdooid en gegeven. Ik vond het echt moeilijk, werd er een beetje verdrietig van. Ook omdat ze het zo enthousiast opdronk dat het leek alsof ze dat veel lekkerder vindt, maar dat is natuurlijk (waarschijnlijk?) wat ik er zelf in denk te zien haha.
  maandag 29 juni 2020 @ 19:26:31 #200
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193848455
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:34 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Ik ben een tijdje geleden al gestopt met bv en had uberhaupt maar één zakje in de vriezer weten te krijgen. Die heb ik gisteren maar eens ontdooid en gegeven. Ik vond het echt moeilijk, werd er een beetje verdrietig van. Ook omdat ze het zo enthousiast opdronk dat het leek alsof ze dat veel lekkerder vindt, maar dat is natuurlijk (waarschijnlijk?) wat ik er zelf in denk te zien haha.
Die van mij krijgen nog borstvoeding en ik had van de week een pak dreumesmelk gekocht. Die vielen ze ook aan en werden ze heeeeel blij van.
Misschien gewoon blij van een andere smaak ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')