Na het wassen buiten in de zon te drogen leggen.quote:Op maandag 15 juni 2020 17:23 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
naja, het schijnt echt een fase te zijn dus als ze zich verbaal niet goed uit kunnen drukken dan gaan ze bijten.
Hoop dat dit het was, mijn dochter is geen partysnack
@:Automatic: Kindje in de draagdoek doen? Die van ons heeft ook moeite met inslapen, maar in de draagdoek is ze met 2 mins out
Je zegt net dat ie vrij is voor haar, dan is dat toch niet zielig voor papa? ;Dquote:Op dinsdag 16 juni 2020 14:22 schreef LastRequest het volgende:
Papa is deze week dus vrij voor onze 3 maanden oude mini, en ze neemt het ervan haha. Ze doet d'r ochtendslaapje nog prima, en de nacht ook, maar alles ertussen niet. Bijna constant klaarwakker. Hartstikke vrolijk en rustig maar wel wakker. Arme papa
M'nquote:Op dinsdag 16 juni 2020 14:33 schreef SQ het volgende:
[..]
Je zegt net dat ie vrij is voor haar, dan is dat toch niet zielig voor papa? ;D
Hier gebeurt het wel eens dat hij iets ziet op een scherm. Het is 2020, wij gaan niet doen alsof er geen schermen bestaan. Hij vindt het allemaal razend interessant, dan zouden we zelf nooit op onze telefoon of tablet mogen kijken als hij erbij is. Tv beperken we wel. Mijn vriend zet al sneller een filmpje aan, bijvoorbeeld als hij zijn nageltjes wil knippen (maar peppa pig heb ik ondertussen gevetood) . Ik heb al eens een filmpje met een kinderliedje aangezet. Het gebeurt hier niet dagelijks en we maken er geen gewoonte van. Maar we geloven ook niet dat hij stuk gaat van een paar minuten tv. Het is wel telkens met een van ons en ondertussen praten we ook over wat we zien. Dus het is niet parkeren voor tv.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 15:21 schreef QuattroF het volgende:
Hopelijk word ik niet afgemaakt door de moedermaffia maar ik heb een vraag. :’) Vanaf welke leeftijd kijken jullie kindjes weleens kort naar baby-tv? Frum is nu bijna drie maanden en ik las er verschillende meningen over. Ik heb het tot nu toe nog niet gedaan. Natuurlijk is het nooit het beste, ook voor volwassenen niet. Maar hoe gaan jullie hiermee om?
Mijn dreumes keek als baby al zo af en toe eens tiktak (via Ketnet of YouTube, neem wel de nieuwe versie dan). Ideaal als ze niet meer stil willen zitten bij nagels knippenquote:Op vrijdag 19 juni 2020 15:21 schreef QuattroF het volgende:
Hopelijk word ik niet afgemaakt door de moedermaffia maar ik heb een vraag. :’) Vanaf welke leeftijd kijken jullie kindjes weleens kort naar baby-tv? Frum is nu bijna drie maanden en ik las er verschillende meningen over. Ik heb het tot nu toe nog niet gedaan. Natuurlijk is het nooit het beste, ook voor volwassenen niet. Maar hoe gaan jullie hiermee om?
MaxiCosi drager?Vanaf welke maand kan dat?En dat is gewoon veilig?Kan en wil je er iets meer over vertellen?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:37 schreef Keroppi het volgende:
Vandaag een kort fietstochtje gemaakt met de baby in het voorzitje. We hadden 'm al een tijdje gemonteerd maar kwam er niet echt van. Voor vervoer naar het KDV gebruikten we nog de MaxiCosi drager.
Ging goed en ze leek het leuk te vinden
Edit: Kreeg een bezorgde DM over dat kinderen pas voorop op de fiets mogen als ze zelfstandig van lig naar zit kunnen. No worries dat kan ze al zeker anderhalve maand![]()
Jazeker! En nee ik heb geen aandelen, ben gewoon en zeer tevreden gebruiker.quote:Op zondag 21 juni 2020 20:25 schreef pitboer het volgende:
[..]
MaxiCosi drager?Vanaf welke maand kan dat?En dat is gewoon veilig?Kan en wil je er iets meer over vertellen?
Die heb ik ook gekocht voor het kdv, maar vanwege corona nog niet gebruikt. 15 euro op marktplaats en ziet er inderdaad prima stabiel uit.quote:Op zondag 21 juni 2020 20:44 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Jazeker! En nee ik heb geen aandelen, ben gewoon en zeer tevreden gebruiker.
Wij wonen in het centrum van een grote stad en hebben geen auto. Her kinderdagverblijf is dichtbij, maar te ver om te lopen. Eerst nog nagedacht over een fietskar, maar dat was met de oversteekplaatsen in hartje centrum geen veilig idee omdat je zo lang bent.
In het zitje voorop kunnen ze pas tegen een maand of negen en baby in de draagdoek op de fiets vond ik bijzonder onveilig. (Mocht iemand dar hier doen, you do you, iedereen maakt eigen keuzes en afwegingen).
Bleef over de 'Baby Mee' van Steco. Een geveerd metalen frame wat je achterop je fiets monteert (bij de nieuwe versies supermakkelijk, oude versie wat omslachtiger).
Maxicosi zet je in het frame en zet je nog eens extra vast met twee elastieken.
Ze zit er prinsheerlijk in en valt er zelfs in in slaap. De draagstang moet omhoog zodat de rolconstructie intact blijft. Het geveerde frame vangt klappen op maar ik zou toch om de kuilen heen rijden
Je houdt alleen mensen die roepen: "Huuu dat ziet erg eng/onveilig uit!" Maar dan denk ik: Ze zit in een stoeltje wat ontworpen is om auto-ongelukken te weerstaan, hoe veilig wil je het hebben?
En volgens mij staat er geen leeftijds-indicatie bij maar vanwege evt schokken zou ik het niet voor de drie maanden gebruiken en alleen voor korte ritjes.
Nu in het Nederlands?quote:Op maandag 22 juni 2020 07:22 schreef pitboer het volgende:
Maar is even kijken naar een baby mee.Klinkt wel goed.
Bedje al wat hoger gezet, lijkt niet te helpen. Geef borstvoeding en 4 weken is volgens mij nog te vroeg om te starten het geven van de fles als je ook borstvoeding geeft.quote:Op maandag 22 juni 2020 11:28 schreef B.ertha het volgende:
Inderdaad het bedje hoger en je zou de melk kunnen indikken met johannesbroodpitmeel, maar daar zijn de meningen over verdeeld.
Heeft ze er last van?
Dank voor je link. Staat nog wel nieuwe informatie in.quote:Op maandag 22 juni 2020 14:44 schreef B.ertha het volgende:
Kijk anders ook even hier:
https://www.borstvoeding.(...)-bezig/spugen-2.html
Heb je bijvoorbeeld een heel sterke toeschietreflex?
(mijn ervaring is dat het CB waardeloze adviezen geeft)
Ja, dit gebeurde mij al na een paar weken haha... Ik vond het zelf wel grappig. Hoewel ze erg schrok en passend huilde, hield ze er gelukkig niets aan overquote:Op maandag 22 juni 2020 14:55 schreef QuattroF het volgende:
en zojuist is mijn telefoon op haar gevallen toen ze op mij lag te slapen. Arm ding. Zeg me dat ik niet de enige ben, haha!
Wij zijn in week 1 al begonnen met het geven van een flesje en daar heeft hij geen last van gehad. Zolang hij maar eten kreeg, dan was het goed.quote:Op maandag 22 juni 2020 11:41 schreef aeaeae het volgende:
[..]
Bedje al wat hoger gezet, lijkt niet te helpen. Geef borstvoeding en 4 weken is volgens mij nog te vroeg om te starten het geven van de fles als je ook borstvoeding geeft.
Ja ze heeft er erg last van. Ze huilt doorgaans nooit, behalve als ze honger heeft maar als het zuur omhoog komt schreeuwt ze zowat, echt heel sneu, dit heb ik niet eerder gezien bij haar.
Och nee joh! Je bent zeker niet de enige! Hier ook al weleens in z'n velletje geknipt en de afstandsbediening op hem laten vallen, haha. En ook al een keer (oke... toen was hij 7mnd) te "hard" op de grond neergelegdquote:Op maandag 22 juni 2020 14:55 schreef QuattroF het volgende:
Hebben jullie ook van die blunders waar je je schuldig over kunt voelen? :’) Morgen is Frum 12 weken oud, en ik heb haar al per ongeluk in haar velletje geknipt met het nagelknippertje, en zojuist is mijn telefoon op haar gevallen toen ze op mij lag te slapen. Arm ding. Zeg me dat ik niet de enige ben, haha!
Soepstengels... Daar heb ik dus serieus nog niet aan gedacht, haha.quote:Op zondag 21 juni 2020 21:40 schreef Keroppi het volgende:
Hier tot voorkort ook nog geen tanden
Ik had een keer 'baby banaantjes' op de markt gekocht, dat ging heel goed. Als je soepstengels eng vindt omdat ze nog wat hard zijn kun je ze ook even in water dopen.
Kan hij de pincetgreep al? Anders misschien kleine stukjes zacht fruit. Hier worden kleine stukjes rijpe perzik zo naar binnen gepropt. Liefst met handenvol tegelijk
Thnx!quote:Op zondag 21 juni 2020 21:46 schreef lunapuella het volgende:
Wortels en broccoli (zacht gekookt/gestoomd) doen het ook goed om los te geven, die zijn relatief makkelijk vast te houden.
Heeft ze er ook echt last van of is het vooral een was probleem?quote:Op maandag 22 juni 2020 09:40 schreef aeaeae het volgende:
Lurker hier met een vraag.
Mijn baby is 4 weken oud en heeft sinds een paar dagen erge last van reflux. De ene keer spuugt ze oude zurige melk uit en de andere keer slikt ze ‘t weg en gaat ze bijv hikken. Na een voeding houd ik haar minimaal een half uur tot één uur rechtop, leg ik haar daarna neer dan zie ik vrijwel gelijk dat de melk omhoog komt en ze begint met geluiden maken, wegslikken etc. Leg ik haar op haar buik op mijn buik dan slaapt ze. Ik durf haar dus niet meer neer te leggen in haar bedje vanwege de pijn die ze dan ervaart.
Morgen ga ik naar het consultatiebureau en bespreek ik het daar ook, vroeg me af of mensen hier er ervaring mee hebben en eventueel adviezen en tips hebben om het mijn dochter wat makkelijker te maken. Dank vast.
Heb haar vandaag goed geobserveerd en na de laatste paar voedingen schreeuwt ze echt van de pijn na circa 1 uur. Ze geeft op dat moment dan niks terug maar slikt t weer door.quote:Op maandag 22 juni 2020 17:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Heeft ze er ook echt last van of is het vooral een was probleem?
Wij noemen Koos hier niet voor niks Kooskots. Die gaf altijd behoorlijk melk terug, ook na een uur nog. Hij had er nooit last van dus heb ik me er verder niet druk om gemaakt.
Dank voor je reactie. Goed om te weten.quote:Op maandag 22 juni 2020 15:45 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Wij zijn in week 1 al begonnen met het geven van een flesje en daar heeft hij geen last van gehad. Zolang hij maar eten kreeg, dan was het goed.
Maar wel veel sneller een borstweigeraarquote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:15 schreef QuattroF het volgende:
Thanks Aurum! Ik ben nu ook aan het afbouwen. Ik begin over 2,5 week ook weer met werken en kan dan overdag niet kolven.
En bedankt voor jullie mede-blunderverhalen. Fijn dat ik niet de enige ben, haha!
@:aeaeae Ons meisje heeft vanaf 1 week oud ook wisselend de borst en fles gedronken. Is ook nooit een probleem geweest. Juist ideaal wat mij betreft, want zo krijg je minder snel een flesweigeraar denk ik.
Geen dank, fijn dat het helpt!quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:37 schreef aeaeae het volgende:
Ben gestart met het aanbieden van de lege borst zodat ze niet zo mega veel kan drinken, dit in combinatie met vaker aanleggen heeft al wat geholpen. Dit advies komt uit de link van Bertha, dank daarvoor!
Voedsel in reepjes is zo jong vaak het gemakkelijkst. Dat kan vanalles zijn. Zonder tanden is het wel gemakkelijk als het 'gesplet' kan worden tussen de kaakjes en met de tong. Opties zijn:quote:Op zondag 21 juni 2020 20:59 schreef automatic_ het volgende:
Klinkt handig Keroppi!
Quattro, lief dat je het vraagt! Vaak is het één nacht en dan weer over. Heel gek.. En stomme timing haha.
Wij hebben sinds zaterdag trouwens een kleine tijger in huis, althans... Als hij zin heeft![]()
Rechtop zitten kan hij alleen als er een speeltje voor z'n neus zit en hij daar alle aandacht op heeft.
Vraagje... Wij geven nu eigenlijk altijd gestoomd en geblenderd (is dat een woord...?) eten. Eigenlijk geven we alleen komkommer, brood korst of zo'n mais ding in z'n vuistje. Hebben jullie nog meer tips..? En dan het liefst wat 'zo' kan ipv dat ik er nog iets mee moet. Ik merk dat ik veel dingen nog beetje eng vind ofzo.. Of denk dat het te hard is, of weer te klein bla bla. En ja.. Ik kan Google, maar vind het van jullie even fijner om te oriënteren.
Hij is bijna 8mnd en heeft 0 tanden, haha.
Wij hebben dit zelfs twee keer gedaan, maar dan met een kort fietstochtje in de Maxi-cosidrager. Dacht dat ze daarin wel verder zou slapen, maar dat dan ook weer niet. Thuis op bed gelegd en dat was geen probleem. Geloof dat ik voor de zekerheid nog een klein flesje melk had gegeven om nog wat makkelijker in slaap te vallen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 21:51 schreef B.ertha het volgende:
Vraagje: wij hebben binnenkort een barbecue en mijn man wil smurf daar s avonds op bed leggen en dan om een uur of 10 in de maxicosi overladen, half uur naar huis rijden en dan in bed leggen.
Mij lijkt dat echt een heel slecht idee, ik wil hem gewoon in zijn eigen bed laten slapen. Hooguit rond bedtijd in de maxicosi en dan thuis in bed leggen.
Wat denken jullie?
Hebben wij geregeld gedaan. Gaat helemaal primaquote:Op donderdag 25 juni 2020 21:51 schreef B.ertha het volgende:
Hoe gaat het nu Ynske?
Vraagje: wij hebben binnenkort een barbecue en mijn man wil smurf daar s avonds op bed leggen en dan om een uur of 10 in de maxicosi overladen, half uur naar huis rijden en dan in bed leggen.
Mij lijkt dat echt een heel slecht idee, ik wil hem gewoon in zijn eigen bed laten slapen. Hooguit rond bedtijd in de maxicosi en dan thuis in bed leggen.
Wat denken jullie?
Wat ik handig en snel vind: Appel in partjes snijden en dan in een bakje met water in de magnetron. Zes minuten op vol vermogen (*verschilt natuurlijk per apparaat) en dan even koud afspoelen met koud water. Dan zijn ze zacht genoeg om te kunnen ‘pletten’ met de kaken en levert weinig extra afwas op.quote:Op donderdag 25 juni 2020 22:38 schreef BobbyMcGee het volgende:
- wat harder fruit maar dan even gekookt/gestoomd: appel, minder rijpe peer
Same, ik probeer het niet te doen gewoon om de regelmaat, maar mini vindt het eigenlijk helemaal prima. Slaapt gewoon door of valt direct weer in slaap. Maar goed, die van ons is qua nachten echt een goede slaper, uiterlijk 23:00 valt ze als een blok in slaap tot we d'r moeten wakkermaken 's ochtends.quote:Op donderdag 25 juni 2020 22:12 schreef Ticootje het volgende:
Ja ik hou opzich niet zo van overleggen, maar dat wil niet zeggen dat we dat nooit doen.
Voor een keer vind ik het meestal wel best, maar ik maak er geen gewoonte van.
quote:Op vrijdag 26 juni 2020 08:46 schreef QuattroF het volgende:
Goedemorgen!
Deze week had Frum voor het eerst haar wenochtend op het kdv. Het ging ontzettend goed. Zo fijn! Ik heb nog twee weken verlof en dan begin ik weer met werken. Ze is nu 12 weken en gisteren rolde ze voor het eerst van haar buik naar haar rug. We schrokken er alledrie van. Zo leuk!
De andere kant op lukt haar nog niet. Wel van rug naar zij en andersom, en nu dit dan ineens. Volgens mij is ze überhaupt vlot met dingen. Echt een bijdehandje.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 08:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is snel zeg, na 3 maanden al.
Hier kan ze alleen nog maar andersom.
Wel handig dat ze eerst naar haar rug kan rollen. Onze dochter kan naar haar buik rollen vanaf 14 weken. Dan gaat ze heel stoer op haar onderarmen rondkijken totdat ze het niet meer volhoudt. Alleen kan ze dan dus niet meer terug (en dat laat ze weten ookquote:Op vrijdag 26 juni 2020 08:57 schreef QuattroF het volgende:
[..]
De andere kant op lukt haar nog niet. Wel van rug naar zij en andersom, en nu dit dan ineens. Volgens mij is ze überhaupt vlot met dingen. Echt een bijdehandje.Ik vind haar ook iedere ochtend in alle mogelijke richtingen in bed, met slaapzak.
Tja, wat je zelf het prettigst vindquote:Op donderdag 25 juni 2020 21:51 schreef B.ertha het volgende:
Hoe gaat het nu Ynske?
Wat denken jullie?
Oh heel handig inderdaad, haha! Frum kan ook heel boos worden als iets niet lukt. Eigenlijk ook best grappig. Maar midden in de nacht is dat natuurlijk minder grappig.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 09:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wel handig dat ze eerst naar haar rug kan rollen. Onze dochter kan naar haar buik rollen vanaf 14 weken. Dan gaat ze heel stoer op haar onderarmen rondkijken totdat ze het niet meer volhoudt. Alleen kan ze dan dus niet meer terug (en dat laat ze weten ook)
Niet ideaal als ze midden in de nacht even wakker wordt en meteen besluit naar haar buik te rollen. Inmiddels is ze bijna een half jaar. Hopelijk krijgt ze de rol naar de rug ook snel onder de knie.
Zo'tentje hebben wij ook, ideaal! Lekker compact ook om mee te nemen.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 09:31 schreef June. het volgende:
[..]
Tja, wat je zelf het prettigst vindIk moet er echt af en toe eens uit met vriend, dus dan zijn er 2 opties: baby meenemen of oppas regelen. Voor zo'n bbq zou ik hem dan gewoon meenemen. We hebben zo'n deryan tentje, dat is echt inmiddels zijn " huisje" geworden. Hij wordt er ook rustig van als we hem erin leggen.
Uiteindelijk slaapt hij wel iets minder, maar als dat incidenteel gebeurd vind ik het niet zo'n probleem.
quote:Op vrijdag 26 juni 2020 09:31 schreef June. het volgende:
[..]
Tja, wat je zelf het prettigst vindIk moet er echt af en toe eens uit met vriend, dus dan zijn er 2 opties: baby meenemen of oppas regelen. Voor zo'n bbq zou ik hem dan gewoon meenemen. We hebben zo'n deryan tentje, dat is echt inmiddels zijn " huisje" geworden. Hij wordt er ook rustig van als we hem erin leggen.
Uiteindelijk slaapt hij wel iets minder, maar als dat incidenteel gebeurd vind ik het niet zo'n probleem.
Ah, goed om te horen dat een Deryan tentje goed bevalt. Die wil mijn vriendin ook aanschaffen.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 09:54 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Zo'tentje hebben wij ook, ideaal! Lekker compact ook om mee te nemen.
Slaapt hij er bij jullie ook weleens buiten in? Dat is hier nog niet gelukt
Nee niet geprobeerd maar vond het bloedheet wordenquote:Op vrijdag 26 juni 2020 09:54 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Zo'tentje hebben wij ook, ideaal! Lekker compact ook om mee te nemen.
Slaapt hij er bij jullie ook weleens buiten in? Dat is hier nog niet gelukt
cool!quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:46 schreef Keroppi het volgende:
We waren al aan het oefenen met zelf drinken met zo’n 360 beker en samen slokjes uit een beker/glas drinken. Pakt ze tijdens het eten opeens zelf haar bekertje om (wat onbeholpen) een paar slokken te drinken![]()
Okee er ging een hoop naast, maar het is wel ideaal weer om dit soort skills aan te leren
Als ik snel reken bijna 4 maanden?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:46 schreef _aurum_ het volgende:
Miepie is zooo cute, ze is echt d'r stemmetje aan het vinden dus we hebben gistermiddag zitten spelen. Zij maakt een geluidje en ik doe d'r na. En dan zit ze me vergenoegzaam aan te kijken alsof we een heel goed gesprek hebben![]()
![]()
Hebben jullie nog aanraders qua babyspeelgoed?
Oball ja, tip bij de wibra liggen ze ook!quote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:32 schreef automatic_ het volgende:
Dit is hier populair. Maar dan eentje van de Kruidvat met korting haha.
En van die knisperboekjes (Ali) en natuurlijk Sophie de Giraf. Oh en zo’n zachte speelkubus.
Hoe kon ik knispernijn vergeten!quote:Op vrijdag 26 juni 2020 18:01 schreef B.ertha het volgende:
Bij ons is knispernijn al een hele tijd populair (naast Sophie en de kubus). Dat is een platte Nijntje met knisperfolie erin van de zeeman. Maakt geluid, heeft felle kleuren en de oren passen precies in je mond, wat wil een baby nog meer? Die hebben we 4(!) gekregen als kraamcadeau
Haha inderdaad ja! Hij grijpt er al standaard naar als hij op het aankleedkussen ligtquote:Op zaterdag 27 juni 2020 09:51 schreef Ticootje het volgende:
Lege verpakking van de billendoekjes.
Met stip op nr 1 hier.
Haha ik grijp tegenwoordig naar grover geschut... de afstandsbedieningquote:Op zaterdag 27 juni 2020 10:03 schreef June. het volgende:
[..]
Haha inderdaad ja! Hij grijpt er al standaard naar als hij op het aankleedkussen ligt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 29 juni 2020 09:19 schreef taxibabe het volgende:
Thomas heeft zelf de bv na zijn middagslaapje laten vallen. Hij dronk hooguit een paar slokjes en op een gegeven moment kwam het niet uit om bv te geven en heb ik hem water gegeven, dat vond hij ook prima. Sindsdien weigert hij 's middags de borst.
Hier zijn ook de niet-speeltjes veel interessanter, luiers, billendoekjesverpakking, ab's, telefoons, onderzetters![]()
Afgelopen vrijdag zijn we wezen zwemmen! Hij vond het geweldig!Hij had meer oog voor wat er om hem heen gebeurde dan voor papa en mama, haha. Oh en een andere baby van 9 maanden gezien.. Nou Thomas is echt wel huge..
![]()
![]()
En vandaag weer een mijlpaal, Thomas is vandaag even lang uit mijn buik als dat hij in mijn buik is geweestWat gaat het snel! Dinsdag een nieuwe mijlpaal, dan komt mijn 'nieuwe' fiets en gaan we voor het eerst fietsen!
Natuurlijk mag een fotootje niet ontbreken.
Thomas Corleone
Fijn dat ie zelf de bv heeft laten vallen, wilde je ook al afbouwen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En gefeliciteerd met de mijlpaal! (en mooi kindje)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
Tnx! wb de bv, ik ben niet bewust aan het afbouwen. De eerste bv die is gestopt was de voeding voor het slapen, ik wilde pap gaan geven maar ik kolfde te weinig voor een volledige voeding. Dus pap gaan maken met kv, nog wel gekolfd voor voorraad voor werk. Maar toen kwam corona en mocht ik niet naar kantoor. Dus volle vriezer... uiteindelijk ook de voeding rond middaguur met gekolfde melk gaan doen, want de voorraad moest op vanwege de houdbaarheid. Dat is nu dus ook kv. Hij krijgt nu alleen 's morgens nog bv en daarna nog een beetje pap als ontbijt.quote:Op maandag 29 juni 2020 09:27 schreef _aurum_ het volgende:
Thanks voor de speelgoed tips, heb iig een oball gehaald en daar zit ze goed mee rond te zwaaien
[..]
Fijn dat ie zelf de bv heeft laten vallen, wilde je ook al afbouwen?
En gefeliciteerd met de mijlpaal! (en mooi kindje)
Ik ben een tijdje geleden al gestopt met bv en had uberhaupt maar één zakje in de vriezer weten te krijgen. Die heb ik gisteren maar eens ontdooid en gegeven. Ik vond het echt moeilijk, werd er een beetje verdrietig van. Ook omdat ze het zo enthousiast opdronk dat het leek alsof ze dat veel lekkerder vindt, maar dat is natuurlijk (waarschijnlijk?) wat ik er zelf in denk te zien haha.quote:Op maandag 29 juni 2020 09:47 schreef taxibabe het volgende:
Ik hoop die ochtendvoeding nog wel ff te mogen geven.. het moment dat de gekolfde melk op was en overstapte op kunstvoeding vond ik wel een moeilijk momentje.
Die van mij krijgen nog borstvoeding en ik had van de week een pak dreumesmelk gekocht. Die vielen ze ook aan en werden ze heeeeel blij van.quote:Op maandag 29 juni 2020 13:34 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Ik ben een tijdje geleden al gestopt met bv en had uberhaupt maar één zakje in de vriezer weten te krijgen. Die heb ik gisteren maar eens ontdooid en gegeven. Ik vond het echt moeilijk, werd er een beetje verdrietig van. Ook omdat ze het zo enthousiast opdronk dat het leek alsof ze dat veel lekkerder vindt, maar dat is natuurlijk (waarschijnlijk?) wat ik er zelf in denk te zien haha.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |