Bedoelde mango ipv meloen.quote:Op maandag 8 juni 2020 10:50 schreef automatic_ het volgende:
Aardbei heeft hij ook gehad. Eerste keer wel wat gekookt en gepureerd. Daarna goed afgewassen en zo gegeven. Wel Hollandse. Ik ben zelf allergisch voor Spaanse, haha. Volgens mij is dat ook de reden om terughoudend te zijn ivm de haartjes op de aardbeien. Dat zeggen ze ook bij Kiwi.
Meloen nog niet geprobeerd volgens mij. Of misschien watermeloen. Overigens nog nooit gelezen hier terughoudend mee te zijn.
Wij hadden het er toevallig ook net over. Ik doe het liever nog even niet.quote:Op maandag 8 juni 2020 10:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Geven jullie de baby ook meloen en aardbei?
Hoorde laatst dat sommigen dat niet doen omdat er geruchten zijn dat ze er niet tegen kunnen?
Het consultatiebureau heeft mij daar iig niks over gezegd, dus hier heeft ze dat allang gehad.
Hihiquote:Op maandag 8 juni 2020 13:49 schreef douche-eendje het volgende:
Meloen, aardbei, mango, kiwi, framboos, kaki, appel, peer, banaan, abrikoos, perzik, nectarine. M'n kind is een vuilnisbak als het op eten aankomt. Aardbei vind hij alleen niets.
Bas eet inmiddels ook al zeker 3 weken nu volledig met ons avondeten mee. Ook heel fijn.
Hoe meer kruiden hoe beter. Curry en nasi is naast pasta met tomatensaus echt zijn favoriet!quote:Op maandag 8 juni 2020 13:51 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Hihi
Hoe gaat dat bij moeilijker eten zoals curry of Mexicaans? Oftewel flink gekruid?
Ja, snap je volkomen. Je kunt eens als 'test' een groter flesje geven en kijken wat er gebeurt als je haar laat slapen. Het kan namelijk ook zijn dat ze dan in de nacht nog een keer komt, omdat ze wel honger heeft en zodoende 6.00 - 8.00 uur niet meer gaat redden.Dan kan je altijd nog de keuze maken om haar om 23.00 uur toch wakker te maken en een flesje te geven.quote:Op maandag 8 juni 2020 16:35 schreef QuattroF het volgende:
Ik heb het idee dat ze haar nachtrust wel kan gebruiken en het voelt zo dubbel om haar wakker te maken rond elf uur voor het laatste flesje. Vandaar de wens om naar zes grotere flesjes te gaan. Maar inderdaad misschien gewoon zeven, en het laatste flesje iets meer. Ze kan het qua gewicht zeker hebben dus dat is geen probleem denk ik. Qua flesvoeding krijgt ze 120+4 dus dat is volgens mij ook nog niet heel veel.
Haha boefje! En hoef durf jij als ouder ook nee tegen hem te zeggen! Foei ;-)quote:Op maandag 8 juni 2020 16:35 schreef douche-eendje het volgende:
Pfff het is te merken dat Bas echt bijna een dreumes is. Hij krijgt de klep van de vuilnisbak in de keuken omhoog. Het knopje van de tv is rete-interessant en 'nee' is wel het stomste woord wat je ouders kunnen zeggen.
Ja vreselijk hèquote:Op maandag 8 juni 2020 17:52 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Haha boefje! En hoef durf jij als ouder ook nee tegen hem te zeggen! Foei ;-)
Als je de adviezen van het Voedingscentrum (en dus waarschijnlijk ook CBquote:Op maandag 8 juni 2020 18:04 schreef Ticootje het volgende:
Zegguh, moet ik bij 9 maanden nog melk meegeven naar de opvang? Heeft het dan nog zin om bv een pak nr 2 te halen, of kunnen ze net zo goed gewoon normale melk drinken?
quote:Borstvoeding en flesvoeding zijn beter afgestemd op de behoefte van een baby. Het bevat meer goede vetten, minder zout en minder eiwitten dan gewone melk. Een beetje gewone melk is niet schadelijk voor een baby, hij kan het gewoon verteren. Maar als hij te veel gewone melk drinkt, krijgt hij te veel eiwit binnen. Te veel eiwit kan schadelijk zijn voor de nieren van een baby. Ook kunnen de nieren zout nog niet goed verwerken.
Zijn ze al bijna 10 maanden? Anders kan je al nummer 3 gaan geven.quote:Op maandag 8 juni 2020 18:04 schreef Ticootje het volgende:
Zegguh, moet ik bij 9 maanden nog melk meegeven naar de opvang? Heeft het dan nog zin om bv een pak nr 2 te halen, of kunnen ze net zo goed gewoon normale melk drinken?
Nr 3 ga ik sowieso niet doen, dat is gewoon marketing in mijn ogen. Net als dreumesmelk en peutermelk.quote:Op maandag 8 juni 2020 18:16 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Zijn ze al bijna 10 maanden? Anders kan je al nummer 3 gaan geven.
Ben ik ook benieuwd naarquote:Op maandag 8 juni 2020 18:29 schreef -Mellow- het volgende:
Ik wist niet van die aardbei mango etc. dus mijnes heeft dat allemaal al gehad en ze vindt het heerlijk, net als zo ongeveer al het andere dat we haar geven. Het is zó leuk om haar te zien eten
@:douche-eendje wat leuk (en makkelijk) dat ie volledig met de pot mee eet. Hebben jullie dat geleidelijk aan gedaan of gewoon van de een op andere dag eten waarin zout en kruiden enzo zit? Hier krijgt ze al wel regelmatig kaneel in haar pap, en ik ben ook niet meer zo precies met zoutloos... maar wij houden erg van kruidig eten en intense smaken, dus het lijkt mij heel fijn dat ook aan mijn dochter te introduceren over een maandje of twee. Gewoon eerst een hapje en dan kijken hoe dat valt?
Nee ik doe het nog niet, ik twijfelquote:Op maandag 8 juni 2020 21:03 schreef BobbyMcGee het volgende:
Hier is het kind één* en dezelfde dilemma's Ticootje. Het is dus geruststellend dat jij al rond 9 maanden gewone melk geeft en geen borstvoeding/kunstvoeding mee naar de opvang![]()
*al 4 dagen inmiddelsIk vertrek dan ook rap naar het dreumestopic.
We hebben zijn verjaardag twee keer gevierd; één keer kwam er gedurende de dag wat schoonfamilie langs, en op zijn echte verjaardag waren mijn ouders bij ons. Hij hield zijn verjaardagskroon mooi op zijn hoofden de aardbeientaart ging er wel in
Hij is echt écht geen baby meer. Al blijft hij altijd mijn baby
![]()
Ook buiten aanhangers van het boek om ben ik benieuwd hoe jullie dat laatste aanpakken. Hoe plannen jullie autoritjes? Ze is 12 weken oud, en ik ga uit van ±3 uur per slaapje.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 14:36 schreef LastRequest het volgende:
[...] Als ik een stukje van 20 min moet rijden, doe ik dat dan het beste direct na de fles na het wakker worden, of juist op het moment dat ze al slaapt, etc. Ze slaapt in de auto goed, maar als we ergens aankomen wil ze niet meer verder slapen, dan is het ritme dus alweer onderbroken.
Donequote:Op dinsdag 9 juni 2020 11:29 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Ook buiten aanhangers van het boek om ben ik benieuwd hoe jullie dat laatste aanpakken. Hoe plannen jullie autoritjes? Ze is 12 weken oud, en ik ga uit van ±3 uur per slaapje.
En @:B.ertha wil je mij in het lijstje van de OP aanpassen? Ik noem d'r vanaf nu wel mini, staat zo sneu dat alleen de mijne geen bijnaam heeft
Dan heb ik daar overheen gelezen, thanks!quote:Op dinsdag 9 juni 2020 11:54 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Done
Slaapjes van 3 uur, heerlijk!
Volgens mij raadt het boek aan om, als je weet dat je gaat wandelen of autorijden, de baby alvast daarin te leggen rond slaaptijd.
Groot fan van de munchkin 360 hier. Tuit is niet ideaal voor de motorische ontwikkeling. En oefenen met een open bekertje kan ook. Rietjesbeker van de Hema werkte hier btw ook, maar die vind ik rottig schoonmaken.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 11:49 schreef BellaaElisa het volgende:
Zonder bijlees - ik weet niet meer zo goed wat voor beker N had toen zij meer water ging drinken. Spruit is nu 7 maanden en het wordt toch wel tijd voor een eigen beker. Welke raden jullie aan? Rietjes beker of tuitbeker? En welke dan?
Zit er eigenlijk verschil in die verschillende '360 bekers'? We hebben hier een merkloze van de Kruidvat, maar vroeg me af of andere merken prettiger zijn of dat het allemaal niet bar veel uitmasktquote:
Wij hebben Nuby en Munchkin en ik vind die van Munchkin echt veel fijner. Lekt minder als prul hem op de grond gooit, heeft oren, is makkelijker schoonmaken en prul kan bij die Nuby het siliconen deel te makkelijk optillen en hem zo leeg laten lopen.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:16 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Zit er eigenlijk verschil in die verschillende '360 bekers'? We hebben hier een merkloze van de Kruidvat, maar vroeg me af of andere merken prettiger zijn of dat het allemaal niet bar veel uitmaskt
Bas heeft er een van Philips bij oma en munchkin thuis. Drinkt hetzelfde.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:16 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Zit er eigenlijk verschil in die verschillende '360 bekers'? We hebben hier een merkloze van de Kruidvat, maar vroeg me af of andere merken prettiger zijn of dat het allemaal niet bar veel uitmaskt
Dit. Die van avent had Robin ook binnen een minuut gehacked.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:31 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wij hebben Nuby en Munchkin en ik vind die van Munchkin echt veel fijner. Lekt minder als prul hem op de grond gooit, heeft oren, is makkelijker schoonmaken en prul kan bij die Nuby het siliconen deel te makkelijk optillen en hem zo leeg laten lopen.
Gaat snel he!quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:17 schreef taxibabe het volgende:
Thomas is vandaag alweer 8 maanden oud, nog even en hij is langer uit mijn buik dan in mijn buik...
Jaaa dat doe ik ook, met mijn buik niet supernauwkeurig, en na de geboorte met van de mijlpaalkaartjes, echt ontzettend gaaf om ze naast elkaar te zien!quote:Op dinsdag 9 juni 2020 20:29 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Gaat snel he!![]()
Dat moment hadden we hier niet zo lang geledenTijdens mijn zwangerschap had ik mijn buik steeds en profil gefotografeerd tot de dag van geboorte, en op dezelfde manier nadat ze geboren was. Toen die laatste foto herhaald en zo naast elkaar als een serie was dat heel cool om te zien. Juist zo naast elkaar zag ik hoe klein ze toen was en hoe groot ze ondertussen alweer is
Haha, zo klinkt het bijna leuk!quote:Op woensdag 10 juni 2020 11:36 schreef -Mellow- het volgende:
Vanochtend heeft ze in bed gepoept. Ik had haar heel even een minuut in haar blootje alleen gelaten en ik trof haar aan met een brede drie tandjes glimlach en haar voetje in een hoopje poep
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 9 juni 2020 21:27 schreef douche-eendje het volgende:
Haha, @:_aurum_ , borstvoeding is multifunctioneel. Bij prut oogjes, verstopte neusjes, in bad. Wonderspul.
Ik heb vanavond voor het laatst een baby in bed gelegd. Morgen heb ik een dreumes![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heel veelvoor jullie baby's, wij gaan naar het dreumes-topic. Het was mij een eerste jaar wel zeg
.
quote:Op woensdag 10 juni 2020 14:37 schreef douche-eendje het volgende:
Wat een geweldige foto!!!!! Ik word er helemaal vrolijk van!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heel veelvoor jullie baby's, wij gaan naar het dreumes-topic. Het was mij een eerste jaar wel zeg
.
Gefeliciteerd
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
Ik vind de fout hier wel echt bij de leidsters liggen hoor. Jonge kinderen bijten soms bij frustratie. De een meer dan de ander. Dat is ansich geen gek gedrag. Maar als dat zo is en je weet dat, dan moet je de andere kinderen wel in bescherming nemen. En nu snap ik ook wel dat ze geen 100 dingen tegelijk kunnen, maar dan leg je de kleintjes maar even in een box ofzo, weg van degene die bijt als je even geen direct toezicht kan houden. Extra leiding op de groep zou niet nodig hoeven zijn, er zijn duidelijke regels voor leidster-kind ratio.quote:Op woensdag 10 juni 2020 20:32 schreef _aurum_ het volgende:
Gefeliciteerd D-E! Wat een blij kindje
Dag 2 van de kinderopvang was een minder succes
Manlief ging Miepie halen en hij kreeg de vraag of ze eczeem had, want ze had plekjes op haar benen.
Lang verhaal kort, ze is 4x gebeten door een kindje. De bijtafdrukken staan er dus echt in, het zijn een soort schaafwondjes, het is niet tot bloedens toe.
Manlief was echt van de leg, ik was van de leg en Miepie leek het allemaal niet zoveel te doenVolgens de begeleiding heeft ze ook geen kik gegeven.
Bij thuiskomst heb ik nog even met de begeleidster gebeld want ik vind het echt niet tof. Ze gaf ook aan dat ze een bijtertje hadden (en volgens mij schaamde ze zich ook kapot) We hebben ook gevraagd wat ze gaan doen om dit in de toekomst te voorkomen, want morgen mag ze weer die kant op.
Morgenochtend ook klachtenformulier invullen, krijg de indruk dat het daardoor pas bij de ouders gemeld wordt. We hebben foto's gemaakt en naar ze gemaild. Anders krijgt het kind alleen een standje en als zoiets structureel gebeurt dan moet het imo wel aangepakt worden (daarmee bedoel ik extra medewerkers op de groep of wellicht dat iemand naar 't gedrag van 't kindje kijkt).
Met moederinstinct wilde ik 't bijtertje achter het behang plakkenmaar begrijp ook wel dat het maar een kindje is.
Iemand anders ook zo'n situatie meegemaakt? Misschien nog wijze woorden voor me?
Het is dan vooral lullig dat zoiets gebeurt op dag 2. Ik kan me voorstellen dat je vertrouwen een deuk krijgt. Hopelijk gaat t vanaf nu gewoon goed.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:05 schreef _aurum_ het volgende:
Ze zit idd op een groep van 0-4 jarigen...
En de begeleidster gaf aan dat ze d'r voortaan hoog houden en in de box leggen. Dus op zich pakt ze het wel goed aan (als ze doet wat ze zegt, maar heb nog geen reden om daar aan te twijfelen).
Fijn aurum, klinkt als een goed planquote:
Poe.. het is jammer dat je niet van tevoren weet dat je een slechte nacht tegemoet gaat he?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:11 schreef automatic_ het volgende:
Gied geregeld Aurum!
Man man.... Wat een nacht.![]()
Erwt was zwaar verkouden en niks hielpRond 3 uur op mij in slaap gevallen en rond 4 in z’n eigen bedje gelegd. Om 6 uur weer huilend wakker en toen werkte de ‘snot zuiger’ wel.
Sinds 7.30 slaapt hij weer en hebben wij ook nog maar een slaapje gedaan. Althans, alleen ik ben nu wakker geworden
Fijn he als dat goed gaat! Ik vond dat best een opluchtingquote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:14 schreef QuattroF het volgende:
Vannacht heeft Frummel voor het eerst in haar eigen kamertje geslapen in plaats van bij ons op de slaapkamer. Ging ontzettend goed. Ze heeft geslapen van 23.30 tot 08.30 uur. Af en toe wat brabbelen tussendoor maar dat is prima. We hebben haar gisteren ook een grotere fles gegeven voor het slapen gaan, dat was een tip van @:automatic_ en dat werkte dus goed.
Of als ze dan een keer langer besluit te slapen, het altijd op een werkdag is (wanneer ik om 6.00 opsta) en nooit op een vrije dagquote:Op zondag 14 juni 2020 11:06 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Poe.. het is jammer dat je niet van tevoren weet dat je een slechte nacht tegemoet gaat he?Ik denk dan altijd ik vind het prima, maar had het niet net ff op die en die dag gekund, als ik niet de dag erna moest ...[invullen naar wens].
Ah fijn! Hopelijk blijft het ook werken voor jullie.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:14 schreef QuattroF het volgende:
@:Automatic_ Wat vervelend! Zulke nachten breken echt op. Lekker rustig aan doen vandaag als dat kan. Hopelijk voelt Erwt zich snel weer fit en slaapt hij weer goed.
Vannacht heeft Frummel voor het eerst in haar eigen kamertje geslapen in plaats van bij ons op de slaapkamer. Ging ontzettend goed. Ze heeft geslapen van 23.30 tot 08.30 uur. Af en toe wat brabbelen tussendoor maar dat is prima. We hebben haar gisteren ook een grotere fles gegeven voor het slapen gaan, dat was een tip van @:automatic_ en dat werkte dus goed.
naja, het schijnt echt een fase te zijn dus als ze zich verbaal niet goed uit kunnen drukken dan gaan ze bijten.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 07:56 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Fijn aurum, klinkt als een goed plan
En wat slecht dat dat kindje meteen ging bijten toen de leidster ff niet oplette! Ik weet niet hoe oud het is maar zo klinkt het haast opzettelijk en heel geniepig
Dit: https://www.plein.nl/dr-b(...)Qxghg38aAqdnEALw_wcBquote:[b]Op maandag 15 juni 2020 17:23 schreef _aurum_
Heeft er nog iemand de gouden tip om poepvlekken uit de witte romper te krijgen? Onze dame genereert een poeptsunami
Ik spoel het uit met koud water, vul een emmer met warm water+soda om te weken en was het op 60 graden. En niet alles gaat eruit
In de zon hangen werkt hier redelijk goed.quote:Op maandag 15 juni 2020 17:23 schreef _aurum_ het volgende:
Heeft er nog iemand de gouden tip om poepvlekken uit de witte romper te krijgen? Onze dame genereert een poeptsunami
Ik spoel het uit met koud water, vul een emmer met warm water+soda om te weken en was het op 60 graden. En niet alles gaat eruit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |