abonnement Unibet Coolblue
pi_193748859
Thanks Aurum! Ik ben nu ook aan het afbouwen. Ik begin over 2,5 week ook weer met werken en kan dan overdag niet kolven.

En bedankt voor jullie mede-blunderverhalen. Fijn dat ik niet de enige ben, haha!

@aeaeae Ons meisje heeft vanaf 1 week oud ook wisselend de borst en fles gedronken. Is ook nooit een probleem geweest. Juist ideaal wat mij betreft, want zo krijg je minder snel een flesweigeraar denk ik.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 10:17:58 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_193748890
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:15 schreef QuattroF het volgende:
Thanks Aurum! Ik ben nu ook aan het afbouwen. Ik begin over 2,5 week ook weer met werken en kan dan overdag niet kolven.

En bedankt voor jullie mede-blunderverhalen. Fijn dat ik niet de enige ben, haha!

@:aeaeae Ons meisje heeft vanaf 1 week oud ook wisselend de borst en fles gedronken. Is ook nooit een probleem geweest. Juist ideaal wat mij betreft, want zo krijg je minder snel een flesweigeraar denk ik.
Maar wel veel sneller een borstweigeraar ;) daarom raden ze het niet aan bij hele jonge babies, als je tenminste borstvoeding wil blijven geven. Nu zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen, maar gemiddeld genomen kun je het (zo lang er geen noodzaak is, zoals bij jullie) beter niet té vroeg mee beginnen.
disclaimer
pi_193749108
En denk dat het zaak is dat je meerendeels de borst blijft geven, dus niet dat het flesje de overhand heeft.

Wij deden 2 flesjes per dag, 1x overdag en 1x voordat wij het bed indoken
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_193749286
Ik denk dat het soms moeilijk te voorspellen is. Mr prot heeft de eerste weken vooral de fles gehad want hij was niet sterk genoeg om voldoende aan de borst te drinken. Ondanks alle hysterische waarschuwingen op bepaalde borstvoedingssites dat het nooit meer wat ging worden met de borstvoeding hebben we nu moeite om hem goed uit de fles te laten drinken want tiet is veel fijner :Y)
  dinsdag 23 juni 2020 @ 11:06:17 #155
327807 Mariposas
יה&#14
pi_193749391
Er is geen wetenschappelijk bewijs voor zuigverwarring of tepel-speenverwarring. Het is wel belangrijk om de eerste dagen uitsluitend de borst te geven, maar daarna luistert het niet nauw. Het weigeren van de borst is vaak oorzaak van andere omstandigheden. Ik heb me er ook erge zorgen over gemaakt, want ik heb de eerste 10 weken bijna fulltime gekolfd. Maar mijn lactatiekundige vertelde dat zuigverwarring achterhaald is. En inmiddels heb ik nog steeds een dreumes aan de borst.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 23 juni 2020 @ 11:10:48 #156
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193749441
Prul weigerde wel regelmatig de borst en wilde dan wel de fles. Ik wijt dat aan te moe om haar best te doen ofzo, fles gaat gewoon echt veel makkelijker. En da's dan geen tepelspeenverwarring, maar wel een moe kind en een moeizame toeschietreflex. Het was overigens een fase. Na een week of 2 wilde ze wel weer aan de borst.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193750693
Ben gestart met het aanbieden van de lege borst zodat ze niet zo mega veel kan drinken, dit in combinatie met vaker aanleggen heeft al wat geholpen. Dit advies komt uit de link van Bertha, dank daarvoor!
pi_193763860
Lief hè @_aurum_ O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:37 schreef aeaeae het volgende:
Ben gestart met het aanbieden van de lege borst zodat ze niet zo mega veel kan drinken, dit in combinatie met vaker aanleggen heeft al wat geholpen. Dit advies komt uit de link van Bertha, dank daarvoor!
Geen dank, fijn dat het helpt!

Ons mannetje is verkouden, maar hij lijkt er niet al te veel last van te hebben. Ik zit ook met keelpijn trouwens }:|
En sinds een week of wat is zijn slaappatroon duidelijk aan het veranderen. Hij wordt 's nachts vaker wakker (slaapt godzijdank meestal zelf weer verder) en begint ineens een tot anderhalf uur vroeger aan zijn dag. Overdag slaapt hij iets beter, op de opvang soms zelfs in zijn bed! Maar er zijn juist ook weer dagen dat hij helemaal niet slaapt behalve in de auto o|O
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 24 juni 2020 @ 08:40:01 #159
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_193763965
Hier ook ineens een snotexplosie. Ben benieuwd hoelang het gaat duren. Vind t best lastig in combi met corona, van wat nu wel en niet goed is
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_193790040
Hoe gaat het nu Ynske?

Vraagje: wij hebben binnenkort een barbecue en mijn man wil smurf daar s avonds op bed leggen en dan om een uur of 10 in de maxicosi overladen, half uur naar huis rijden en dan in bed leggen.
Mij lijkt dat echt een heel slecht idee, ik wil hem gewoon in zijn eigen bed laten slapen. Hooguit rond bedtijd in de maxicosi en dan thuis in bed leggen.

Wat denken jullie?
  donderdag 25 juni 2020 @ 22:03:59 #161
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_193790335
Dat kan met sommige kindjes prima Bertha en met sommige niet. Onze zoon trok dat wel, best wel eens gedaan bij mijn ouders bijvoorbeeld. Wij zorgen dan dat hij een slaapzak met gat voor de gordel tussen de beentjes aan had en zo kon hij meestal (vrijwel) door slapend overgeheveld worden in de autostoel en thuis weer in bed.
pi_193790489
Ja ik hou opzich niet zo van overleggen, maar dat wil niet zeggen dat we dat nooit doen.

Voor een keer vind ik het meestal wel best, maar ik maak er geen gewoonte van.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_193791054
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 20:59 schreef automatic_ het volgende:
Klinkt handig Keroppi!

Quattro, lief dat je het vraagt! Vaak is het één nacht en dan weer over. Heel gek.. En stomme timing haha.

Wij hebben sinds zaterdag trouwens een kleine tijger in huis, althans... Als hij zin heeft _O-
Rechtop zitten kan hij alleen als er een speeltje voor z'n neus zit en hij daar alle aandacht op heeft.

Vraagje... Wij geven nu eigenlijk altijd gestoomd en geblenderd (is dat een woord...?) eten. Eigenlijk geven we alleen komkommer, brood korst of zo'n mais ding in z'n vuistje. Hebben jullie nog meer tips..? En dan het liefst wat 'zo' kan ipv dat ik er nog iets mee moet. Ik merk dat ik veel dingen nog beetje eng vind ofzo.. Of denk dat het te hard is, of weer te klein bla bla. En ja.. Ik kan Google, maar vind het van jullie even fijner om te oriënteren.

Hij is bijna 8mnd en heeft 0 tanden, haha.
Voedsel in reepjes is zo jong vaak het gemakkelijkst. Dat kan vanalles zijn. Zonder tanden is het wel gemakkelijk als het 'gesplet' kan worden tussen de kaakjes en met de tong. Opties zijn:
- zacht fruit, zoals pruim, mango, banaan, rijpe peer, kiwi, framboos
- wat harder fruit maar dan even gekookt/gestoomd: appel, minder rijpe peer
- groente: gestoomde/gekookte broccoli, bloemkool, spruitjes, reepjes paprika, wortel, pompoen, zoete aardappel, gewone aardappel

Eigenlijk kan haast alles wel. Je moet vooral opletten dat het óf echt zacht is en dus 'fijngekauwd' kan worden zonder tandjes, óf zo'n vorm heeft dat het stikgevaar klein is.

Hier een kind wat pas tanden kreeg rond 11 maanden dus we hebben heel wat uitgeprobeerd. Het is hartstikke leuk om allerlei voedsel aan te bieden en te kijken wat je kind er mee doet O+
  vrijdag 26 juni 2020 @ 06:36:30 #164
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193795587
Er komt een tand aan hoor _O-

Dank je wel Bobby! Mooie lijst. Ik denk alleen dat hij in alles kan stikken haha. Man man. Nooit geweten dat ik zo zou gaan denken.
Gisteren gestoomde bloemkool gegeven, dat ging inderdaad wel goed. Meloen en Mango was ook een feest.

Meneer werd net om 6.00 uur wakker. Beetje gemopper; maar ik vind dat echt te vroeg en moet dan ook wakker worden. Dus m’n vriend om 6.15 uur naar beneden om een flesje te maken en toen werd het stil... Heel stil... Is hij toch terug in slaap gevallen _O- Helemaal goed natuurlijk, maar wij zijn nu klaar wakker (op onze vrije dag haha). Het is ook dat ik om 7.24 op de prikpoli moet zijn, want anders had ik het nog geprobeerd.

@Bertha;
Ik denk dat ik hem wel op bedje zou leggen en dan overhevelen. Hier wordt hij dan wel wakker, maar eenmaal thuis slaapt hij vrij makkelijk verder. Al zou ik ook even kijken hoe de avond loopt. Hier gaat meneer om 19.00/19.30 uur naar bed dus dat is een beetje vroeg om weg te gaan bij een BBQ. Haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fossiel vrijdag 26 juni 2020 @ 07:30:09 #165
1455 Keroppi
kool kikker
pi_193795769
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:51 schreef B.ertha het volgende:


Vraagje: wij hebben binnenkort een barbecue en mijn man wil smurf daar s avonds op bed leggen en dan om een uur of 10 in de maxicosi overladen, half uur naar huis rijden en dan in bed leggen.
Mij lijkt dat echt een heel slecht idee, ik wil hem gewoon in zijn eigen bed laten slapen. Hooguit rond bedtijd in de maxicosi en dan thuis in bed leggen.

Wat denken jullie?
Wij hebben dit zelfs twee keer gedaan, maar dan met een kort fietstochtje in de Maxi-cosidrager. Dacht dat ze daarin wel verder zou slapen, maar dat dan ook weer niet. Thuis op bed gelegd en dat was geen probleem. Geloof dat ik voor de zekerheid nog een klein flesje melk had gegeven om nog wat makkelijker in slaap te vallen.

Slaapzakken waarmee ze makkelijk in een autostoeltje kunnen zijn wel handig :)
Chick on a mission
  Moderator vrijdag 26 juni 2020 @ 07:33:49 #166
447051 crew  Peejtur
pi_193795783
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:51 schreef B.ertha het volgende:
Hoe gaat het nu Ynske?

Vraagje: wij hebben binnenkort een barbecue en mijn man wil smurf daar s avonds op bed leggen en dan om een uur of 10 in de maxicosi overladen, half uur naar huis rijden en dan in bed leggen.
Mij lijkt dat echt een heel slecht idee, ik wil hem gewoon in zijn eigen bed laten slapen. Hooguit rond bedtijd in de maxicosi en dan thuis in bed leggen.

Wat denken jullie?
Hebben wij geregeld gedaan. Gaat helemaal prima :Y
  FOK!fossiel vrijdag 26 juni 2020 @ 07:33:51 #167
1455 Keroppi
kool kikker
pi_193795785
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 22:38 schreef BobbyMcGee het volgende:

- wat harder fruit maar dan even gekookt/gestoomd: appel, minder rijpe peer

Wat ik handig en snel vind: Appel in partjes snijden en dan in een bakje met water in de magnetron. Zes minuten op vol vermogen (*verschilt natuurlijk per apparaat) en dan even koud afspoelen met koud water. Dan zijn ze zacht genoeg om te kunnen ‘pletten’ met de kaken en levert weinig extra afwas op.
Chick on a mission
pi_193796041
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 22:12 schreef Ticootje het volgende:
Ja ik hou opzich niet zo van overleggen, maar dat wil niet zeggen dat we dat nooit doen.

Voor een keer vind ik het meestal wel best, maar ik maak er geen gewoonte van.
Same, ik probeer het niet te doen gewoon om de regelmaat, maar mini vindt het eigenlijk helemaal prima. Slaapt gewoon door of valt direct weer in slaap. Maar goed, die van ons is qua nachten echt een goede slaper, uiterlijk 23:00 valt ze als een blok in slaap tot we d'r moeten wakkermaken 's ochtends.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_193796150
Goedemorgen!

Deze week had Frum voor het eerst haar wenochtend op het kdv. Het ging ontzettend goed. Zo fijn! Ik heb nog twee weken verlof en dan begin ik weer met werken. Ze is nu 12 weken en gisteren rolde ze voor het eerst van haar buik naar haar rug. We schrokken er alledrie van. Zo leuk! O+
pi_193796187
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 08:46 schreef QuattroF het volgende:
Goedemorgen!

Deze week had Frum voor het eerst haar wenochtend op het kdv. Het ging ontzettend goed. Zo fijn! Ik heb nog twee weken verlof en dan begin ik weer met werken. Ze is nu 12 weken en gisteren rolde ze voor het eerst van haar buik naar haar rug. We schrokken er alledrie van. Zo leuk! O+
:o

Dat is snel zeg, na 3 maanden al.

Hier kan ze alleen nog maar andersom.
pi_193796250
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 08:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

:o

Dat is snel zeg, na 3 maanden al.

Hier kan ze alleen nog maar andersom.
De andere kant op lukt haar nog niet. Wel van rug naar zij en andersom, en nu dit dan ineens. Volgens mij is ze überhaupt vlot met dingen. Echt een bijdehandje. O+ Ik vind haar ook iedere ochtend in alle mogelijke richtingen in bed, met slaapzak.
pi_193796287
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 08:57 schreef QuattroF het volgende:

[..]

De andere kant op lukt haar nog niet. Wel van rug naar zij en andersom, en nu dit dan ineens. Volgens mij is ze überhaupt vlot met dingen. Echt een bijdehandje. O+ Ik vind haar ook iedere ochtend in alle mogelijke richtingen in bed, met slaapzak.
Wel handig dat ze eerst naar haar rug kan rollen. Onze dochter kan naar haar buik rollen vanaf 14 weken. Dan gaat ze heel stoer op haar onderarmen rondkijken totdat ze het niet meer volhoudt. Alleen kan ze dan dus niet meer terug (en dat laat ze weten ook ;) )

Niet ideaal als ze midden in de nacht even wakker wordt en meteen besluit naar haar buik te rollen. Inmiddels is ze bijna een half jaar. Hopelijk krijgt ze de rol naar de rug ook snel onder de knie. :9
  vrijdag 26 juni 2020 @ 09:31:54 #173
208890 June.
Seriously?
pi_193796590
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:51 schreef B.ertha het volgende:
Hoe gaat het nu Ynske?

Vraagje: wij hebben binnenkort een barbecue en mijn man wil smurf daar s avonds op bed leggen en dan om een uur of 10 in de maxicosi overladen, half uur naar huis rijden en dan in bed leggen.
Mij lijkt dat echt een heel slecht idee, ik wil hem gewoon in zijn eigen bed laten slapen. Hooguit rond bedtijd in de maxicosi en dan thuis in bed leggen.

Wat denken jullie?
Tja, wat je zelf het prettigst vind ;) Ik moet er echt af en toe eens uit met vriend, dus dan zijn er 2 opties: baby meenemen of oppas regelen. Voor zo'n bbq zou ik hem dan gewoon meenemen. We hebben zo'n deryan tentje, dat is echt inmiddels zijn " huisje" geworden. Hij wordt er ook rustig van als we hem erin leggen.

Uiteindelijk slaapt hij wel iets minder, maar als dat incidenteel gebeurd vind ik het niet zo'n probleem.
Shine bright like a diamond.
pi_193796774
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 09:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Wel handig dat ze eerst naar haar rug kan rollen. Onze dochter kan naar haar buik rollen vanaf 14 weken. Dan gaat ze heel stoer op haar onderarmen rondkijken totdat ze het niet meer volhoudt. Alleen kan ze dan dus niet meer terug (en dat laat ze weten ook ;) )

Niet ideaal als ze midden in de nacht even wakker wordt en meteen besluit naar haar buik te rollen. Inmiddels is ze bijna een half jaar. Hopelijk krijgt ze de rol naar de rug ook snel onder de knie. :9
Oh heel handig inderdaad, haha! Frum kan ook heel boos worden als iets niet lukt. Eigenlijk ook best grappig. Maar midden in de nacht is dat natuurlijk minder grappig.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 09:54:27 #175
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193796884
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 09:31 schreef June. het volgende:

[..]

Tja, wat je zelf het prettigst vind ;) Ik moet er echt af en toe eens uit met vriend, dus dan zijn er 2 opties: baby meenemen of oppas regelen. Voor zo'n bbq zou ik hem dan gewoon meenemen. We hebben zo'n deryan tentje, dat is echt inmiddels zijn " huisje" geworden. Hij wordt er ook rustig van als we hem erin leggen.

Uiteindelijk slaapt hij wel iets minder, maar als dat incidenteel gebeurd vind ik het niet zo'n probleem.
Zo'tentje hebben wij ook, ideaal! Lekker compact ook om mee te nemen.
Slaapt hij er bij jullie ook weleens buiten in? Dat is hier nog niet gelukt _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')