abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 15:40:29 #1
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_193471511
Er is de afgelopen dagen opnieuw veel aandacht voor politiegeweld tegen de zwarte bevolking in de Verenigde Staten. Ook in Nederland: in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Groningen en Maastricht stonden mensen stil bij geïnstitutionaliseerd racisme. Premier Rutte werd gisteren ook gevraagd naar racisme in Nederland. Hij zei daar over: "Ook hier is racisme, ook hier is discriminatie, dat is niet alleen een Amerikaans fenomeen."

Drie Nederlanders vertellen over hun ervaringen met racisme in Nederland:

Aminante (25)

"Om mij heen zie ik dat iedereen boos is. Het lijkt wel alsof mijn tijdlijn in de fik staat. Zelf merk ik dat ik de afgelopen dagen boos en verdrietig ben. Maar ik erger mij vooral aan het feit dat mensen denken dat het hier niet speelt.

Onlangs kreeg mijn jongere broertje te maken met racisme. Hij liep met een aantal tassen over straat naar zijn moeder. Een oudere vrouw had dat gezien en vond de situatie verdacht. Ze belde de politie, die even later ons belde om te vragen wat mijn broertje aan het doen was. Ik ben hier zo van geschrokken. Hij helpt zijn moeder er wordt ineens als verdachte gezien.

Mijn broertje is een doodnormale jongen, maar hij wordt door de buitenwereld dus niet gezien als een normale jongen. Mensen zien hem als een bedreiging door zijn huidskleur. Dat is pijnlijk voor hem en voor ons als hele familie. Je blijft toch een tweederangsburger vanwege je huidskleur.

Als vroeger iemand op school een opmerking maakte over mijn huidskleur, vertelde ik dat tegen mijn ouders. Mijn ouders moesten mij dan vertellen dat mensen mij niet mogen vanwege de kleur van mijn huid. Ik kwam vaak huilend thuis, maar die kinderen die mij hadden uitgescholden hadden die gesprekken thuis niet.

Het probleem is dat deze gesprekken alleen binnen de zwarte gemeenschap worden gevoerd. Daarbuiten is het geen onderwerp. Zelf probeer ik daar als mediamaker en oprichter van het platform Alien Mag iets aan te doen. Als dat niet gebeurt, blijft het gedrag doorgegeven worden naar nieuwe

Richard (36)

"Voor mij is de discussie van deze dagen niet nieuw. Het verhaal speelt al zolang als ik leef, alleen is het nu weer even in de media. Daardoor voel ik er ook nauwelijks meer iets bij, die klap heb ik vroeger al gehad. Maar het is wel een moment om opnieuw aandacht te vragen voor de problemen.

Ik woon in Almere en wilde met een bevriende fotograaf op een zaterdagavond een biertje gaan drinken. We werden door de portier tegengehouden en kregen te horen dat het een besloten feestje was. Via een vriend hoorden we later dat dit helemaal niet het geval was. Toen viel het kwartje pas. Ik bedacht me dat ik sinds mijn zeventiende nog nooit in die kroeg binnen ben geweest. Het is zo normaal geworden, dat het bijna een grap is.

Op school leerde ik een cv maken, maar ik werd vervolgens nooit uitgenodigd voor een gesprek. Toen een vriend mij vertelde dat ik Curaçao, mijn geboorteplek, beter weg kan laten, lukte het wel. Sindsdien ben ik overal uitgenodigd.

De impact van discriminatie is afhankelijk van hoe je het wegschrijft in je hoofd. Je kan erin meegaan maar je kan ook zeggen; 'fuck it, ik trek me hier niets van aan en ga door'. Op die manier blijf ik er niet mee zitten.

Sadie-Marie (21)

"Het voelt bizar dat we het in Nederland momenteel vooral over de anderhalve meter afstand bij een anti-racismedemonstratie hebben en niet over het probleem zelf. Het nieuws raakt mij erg. Ik volg veel internationaal nieuws en sociale media. Ik voel pijn, boosheid en frustratie wanneer ik de beelden zie.

Ik ben blij dat we in Nederland niet voor ons leven hoeven te vrezen. Politiegeweld kost hier zelden mensen het leven, maar het is niet zo dat racisme hier niet bestaat. Tijdens mijn studie ben ik vaak onderschat door docenten, waarin etniciteit een rol speelde. Ook kreeg ik vaak microagressies te horen, zoals dat mensen niet hadden verwacht dat ik aan de universiteit studeerde of dat ze vonden dat ik goed Nederlands spreek. Als dat gebeurde voelde ik eerst frustratie en verdriet, maar daarna vocht ik terug.

In mijn opvoeding heb ik geleerd dat ik niet machteloos sta, maar dat ik op mijn eigen kunnen kan vertrouwen. Ik heb vele gesprekken gevoerd tijdens mijn studie om te bewijzen dat ik het kan. En dat heeft me gebracht waar ik nu ben.

Mijn familie rijdt in relatief dure auto's. Als mijn broertje een avond op pad is in de auto van mijn vader, word ik toch ongerust als hij langer wegblijft. Ook bij Nederlandse instanties zie ik het racisme. Mensen worden op basis van hun achternaam onder op de stapel gelegd of je krijgt bij een sollicitatie te horen dat je toch niet in het team past. Afgelopen winter was ik in Middelburg en riep nog iemand 'Zwarte Piet' naar mij. Het erge is dat niemand zo'n persoon er dan op aanspreekt. Daar ligt in de kern van het probleem.

De zwarte gemeenschap is het slachtoffer, maar we kunnen het niet zelf oplossen. De oplossing ligt bij anderen. We moeten op grotere schaal over de problemen gaan praten. Daar speelt ook de media een rol in. Racisme is niet aangeboren, maar aangeleerd. Naast dat we kinderen op school het tafeltje van vijf leren, moeten we ze ook leren dat er verschillende culturen zijn en dat zij allemaal gelijk zijn."


https://nos.nl/artikel/23(...)ier-niet-speelt.html
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_193471556
Het bericht dat je wilde plaatsen:
quote:
16s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:29 schreef FlippingCoin het volgende: [..] Maar daar heb je het mis, nlanken ervaren ook racisme. Mijn tante en oma riepen een aantal jaar terug langs een groep jongeren van vermoedelijk Marokkaanse afkomst, toen mijn oma goedemorgen zei kreeg ze een kom hier dan neuk ik je naar zich toegeworpen. :') Denk je dat die Marokkanen dat ook naar een Marokkaanse vrouw op leeftijd zouden doen? :{
Wat heeft bovenstaand voorval met racisme te maken? De opmerking is ik geen enkel opzicht racistisch van aard. Het is natuurlijk niet netjes om het maar even zo uit te drukken, maar heeft werkelijk niets te maken met racisme.
pi_193471566
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:37 schreef van_Lamehuizen het volgende: [..] Dat is helemaal niet lastig te begrijpen, in het artikel uit je OP wordt het zelfs nog even expliciet benoemd: [..] En nog steeds worden kinderen grootgebracht met dit soort ideeën/verwachtingen. Jij zult het misschien woke of racial awareness noemen, ik noem het een aangeleerd minderwaardigheidscomplex. :W
Nee dat hoeft niet.
West-Melanesia
pi_193471568
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:42 schreef Fisherman het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]

Wat heeft bovenstaand voorval met racisme te maken? De opmerking is ik geen enkel opzicht racistisch van aard. Het is natuurlijk niet netjes om het maar even zo uit te drukken, maar heeft werkelijk niets te maken met racisme.
Jawel dat schrijf ik erin dus lees het maar gewoon.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193471602
quote:
16s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Jawel dat schrijf ik erin dus lees het maar gewoon.
Precies, ik heb het gelezen. Heeft nog steeds werkelijk niets met racisme te maken.
  donderdag 4 juni 2020 @ 15:45:39 #6
3542 Gia
User under construction
pi_193471612
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:42 schreef Fisherman het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]

Wat heeft bovenstaand voorval met racisme te maken? De opmerking is ik geen enkel opzicht racistisch van aard. Het is natuurlijk niet netjes om het maar even zo uit te drukken, maar heeft werkelijk niets te maken met racisme.
Tuurlijk wel. Westerse vrouwen worden als hoeren gezien. Hartstikke racistisch.
pi_193471626
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Westerse vrouwen worden als hoeren gezien. Hartstikke racistisch.
Vast niet als zij zich gewoon kuis zouden sluieren/bedekken. Cultureel, niet ras.
  donderdag 4 juni 2020 @ 15:47:21 #8
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193471648
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:26 schreef Spanky78 het volgende:
Weet je hoe ze mij aankijken als ik in de bijlmer rondloop? Echt geen argument. Het is projectie. En de self fuflfilling prophecy. En het onderscheid tussen racisme en dat is lastig te maken. Omdat het heel vaak gaat over hoe iemand iets ervaart.
Het is ook voor een deel 'ervaring'. Dat zeg ik ook.
Dat men jou 'raar' aankijkt in de Bijlmer is net zo goed discriminatie. Dat zeg ik ook.
quote:
Iemand anders kan niet vooraf weten hoe jij iets gaat opvatten. Als zelfs een blik al racistisch gevonden wordt... of kan zijn... dat is toch volstrekt willekeurig? Iemand roetmop noemen, dan snap ik het nog.
Het klopt dat iemand niet van te voren weet hoe bepaalde zaken opgevat worden. Maar die blik geeft al wel aan dat het er is.
Gia zegt het ook. Die noemt het logisch ook. Terecht ook nog denk ik. Dat betekent alleen niet dat we er niets aan kunnen/ moeten doen of dat het er daarmee 'niet is'. Zoals ook vaak gezegd wordt.
quote:
Overigens wordt iedereen die men niet kent in een dorp even vreemd aangekeken, daarna meestal vriendelijk gegroet. Onafhankelijk van huidskleur.
Het was ook een voorbeeld en ter illustratie van de 'perceptie' kant.
Ik had het zelf ook toen ik hier net kwam wonen en veel mensen zijn super aardig voor de ene buitenlander in ons dorpje. Aan de andere kant heeft de broer van mijn vrouw hier een tijdje gewoond en die kreeg gewoon netjes 'kk zwarte' naar zijn hoofd ...

En dan zijn er mensen die zeggen dat discriminatie niet bestaat. Of dat mensen zich niet zo druk moeten maken. Dan denk ik: "Misschien moeten die mensen het niet zo gemakkelijk weg bagatelliseren." ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_193471681
Ben zelf een mix en niet makkelijk te plaatsen qua uiterlijk.
Van Marokkaan t/m Indo , ik heb het allemaal voorbij horen komen.
Naast dialect en Nederlands spreek ik meerdere talen...
Zo ben ik op het vliegveld een keer onderworpen aan een volledige drugscontrole terwijl ik met mijn gezin op reis ging...Was dit racisme? Nee. In dit geval niet.
De douane heeft mij 4 talen vloeiend horen spreken.. Waarschijnlijk trok dat de aandacht.Achteraf kreeg ik een excuses dus dat ging best heel netjes.

Een oud-manager die mij het leven zuur maakte, was dat racisme? Ja! Waarom? Ik was de enige met een tintje, alle kutklusjes mocht ik opknappen terwijl ik hoger opgeleid was en meer ervaring had dan de rest. Daarnaast tijdens pauze de manager over je horen praten in termen als kut buitenlander enz. Lijkt me duidelijk.

Schapenneuker genoemd worden door een stel skinheads? Racisme!

Wat mij nog het meeste stoort is dat ik geboren en getogen ben in Nederland,zelfs dialect spreek maar vanwege m'n kleur heb ik heel vaak het gevoel gehad dat ik geen Nederlander zou zijn.
Soms werd dat ook gewoon gezegd. Er is in Nederland zeer zeker een probleem met racisme.

Niet altijd zichtbaar maar het is er wel.
pi_193471683
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:45 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Precies, ik heb het gelezen. Heeft nog steeds werkelijk niets met racisme te maken.
Natuurlijk knul... het is puur toeval dat ze alleen blanke vrouwen voor hoer uitmaken. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 4 juni 2020 @ 15:50:09 #11
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193471706
quote:
16s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:49 schreef FlippingCoin het volgende:
Natuurlijk knul... het is puur toeval dat ze alleen blanke vrouwen voor hoer uitmaken. :')
Dat is natuurlijk ook gewoon discriminatie, maar 'hunnie doen het ook' is nog nooit een geldig excuus geweest voor jouw eigen gedrag toch? :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_193471724
De keren dat ik kk kaaskop, kk hollander etc genoemd ben is ook aardig veel geweest.
Maar ik sta niet te huilen bij de krant :)
pi_193471737
Bestaat het? Ja, natuurlijk.
Is het een groot probleem? Nee, absoluut niet.
Moet er wat aangedaan worden? Ja hoor, specifieke gevallen moeten altijd aangepakt worden.
pi_193471752
quote:
12s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:50 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook gewoon discriminatie, maar 'hunnie doen het ook' is nog nooit een geldig excuus geweest voor jouw eigen gedrag toch? :)
Nooit, daarom heb ik ook nog nooit een Marokkaanse vrouw uitgescholden. :) Hiernaast behandel ik bijna iedereen als individu, enige uitzondering is groepjes Marokkanen, eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik die ontloop.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193471757
Vanochtend nog een gesprek gehad met een Marokkaanse vrouw. Ze woont in een witte wijk en de buurkinderen willen niet eens met haar kinderen spelen, mag niet van de ouders.

Daar kan ik dan echt kwaad om worden :(

Integratie moet toch echt van twee kanten komen.
  donderdag 4 juni 2020 @ 15:53:14 #16
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193471764
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:51 schreef Redbullkid het volgende:
De keren dat ik kk kaaskop, kk hollander etc genoemd ben is ook aardig veel geweest.
Maar ik sta niet te huilen bij de krant :)
Nee, jij doet het op een forum. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 4 juni 2020 @ 15:53:52 #17
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193471774
quote:
16s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:52 schreef FlippingCoin het volgende:
Nooit, daarom heb ik ook nog nooit een Marokkaanse vrouw uitgescholden. :) Hiernaast behandel ik bijna iedereen als individu, enige uitzondering is groepjes Marokkanen, eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik die ontloop.
En dat is én discriminatie én waarschijnlijk geheel terecht en gezond verstand. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 4 juni 2020 @ 15:54:19 #18
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193471785
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:52 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Bestaat het? Ja, natuurlijk.
Is Vind ik het een groot probleem? Nee, absoluut niet.
Moet er wat aangedaan worden? Ja hoor, specifieke gevallen moeten altijd aangepakt worden.
fixed.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_193471808
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Westerse vrouwen worden als hoeren gezien. Hartstikke racistisch.
Waarom gebruik jij dergelijk achterlijk gedrag om je eigen racisme goed te praten?
pi_193471810
quote:
16s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nooit, daarom heb ik ook nog nooit een Marokkaanse vrouw uitgescholden. :) Hiernaast behandel ik bijna iedereen als individu, enige uitzondering is groepjes Marokkanen, eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik die ontloop.
Er niet gewoon heupwiegend, hand in hand met je boyfriend op 10cm anderhalve meter voorbij lopen. :')
pi_193471846
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:53 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nee, jij doet het op een forum. :D
Touche haha!
pi_193471870
quote:
18s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:49 schreef Brybry het volgende:
Ben zelf een mix en niet makkelijk te plaatsen qua uiterlijk.
Van Marokkaan t/m Indo , ik heb het allemaal voorbij horen komen.
Naast dialect en Nederlands spreek ik meerdere talen...
Zo ben ik op het vliegveld een keer onderworpen aan een volledige drugscontrole terwijl ik met mijn gezin op reis ging...Was dit racisme? Nee. In dit geval niet.
De douane heeft mij 4 talen vloeiend horen spreken.. Waarschijnlijk trok dat de aandacht.Achteraf kreeg ik een excuses dus dat ging best heel netjes.

Een oud-manager die mij het leven zuur maakte, was dat racisme? Ja! Waarom? Ik was de enige met een tintje, alle kutklusjes mocht ik opknappen terwijl ik hoger opgeleid was en meer ervaring had dan de rest. Daarnaast tijdens pauze de manager over je horen praten in termen als kut buitenlander enz. Lijkt me duidelijk.

Schapenneuker genoemd worden door een stel skinheads? Racisme!

Wat mij nog het meeste stoort is dat ik geboren en getogen ben in Nederland,zelfs dialect spreek maar vanwege m'n kleur heb ik heel vaak het gevoel gehad dat ik geen Nederlander zou zijn.
Soms werd dat ook gewoon gezegd. Er is in Nederland zeer zeker een probleem met racisme.

Niet altijd zichtbaar maar het is er wel.
Yes een oom van mij lijkt qua uiterlijk op een Marokkaan. Een aantal keer wantrouwig aangesproken en vals beschuldigd in zijn eigen flat, in het trappenhuis of in de lift.. En dat duurde nooit langer dan 5 seconde , namelijk tot hij zijn mond open trok. Vloeiend Nederlands, netter kan haast niet. De sfeer sloeg in een keer om.
West-Melanesia
  donderdag 4 juni 2020 @ 15:58:00 #23
3542 Gia
User under construction
pi_193471877
quote:
12s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:50 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook gewoon discriminatie, maar 'hunnie doen het ook' is nog nooit een geldig excuus geweest voor jouw eigen gedrag toch? :)
Niemand ontkent dat racisme bestaat, alleen heeft iedereen ermee te maken, niet alleen zwarten. Maar die vinden zichzelf het zieligst, terwijl ze regelmatig openlijk discriminerend tegen homo's zijn.

Hoezo boter op het hoofd.
pi_193471906
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:54 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

fixed.
Zullen we afspreken dat jij van mijn posts afblijft, en ik van die van jouw?
  donderdag 4 juni 2020 @ 15:59:57 #25
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193471909
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:58 schreef Gia het volgende:
Niemand ontkent dat racisme bestaat, alleen heeft iedereen ermee te maken, niet alleen zwarten. Maar die vinden zichzelf het zieligst, terwijl ze regelmatig openlijk tegen homo's zijn.

Hoezo boter op het hoofd.
Gia the gift that keeps on giving. :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:00:29 #26
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193471914
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
SicSicSics is cool!
Ok. :*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_193471919
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Niemand ontkent dat racisme bestaat, alleen heeft iedereen ermee te maken, niet alleen zwarten. Maar die vinden zichzelf het zieligst, terwijl ze regelmatig openlijk tegen homo's zijn.

Hoezo boter op het hoofd.
En omdat zogenaamd iedereen er zogenaamd mee te maken heeft hoef je niet meer naar jezelf te kijken?
pi_193471920
quote:
18s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:49 schreef Brybry het volgende:
alle kutklusjes mocht ik opknappen terwijl ik hoger opgeleid was en meer ervaring had dan de rest. Daarnaast tijdens pauze de manager over je horen praten in termen als kut buitenlander enz. Lijkt me duidelijk.
Was je niet ook gewoon de nieuwste op de afdeling? En sprak die manager van meet af aan zo over je of toen er al sprake was van een bepaalde verstandhouding? Niet dat, dat het goedpraat maar had het anders niet evengoed die "kut vetklep" kunnen zijn als je uiterlijk in die zin op had gevallen?
pi_193471935
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:58 schreef Gia het volgende:
Maar die vinden zichzelf het zieligst, terwijl ze regelmatig openlijk discriminerend tegen homo's zijn.
Alle zwarten? En alleen zwarten?
pi_193471945
Een van de problemen is dat de term racisme enorm beladen is. De een ziet racisme als het beeld dat het ene ras daadwerkelijk superieur is aan het andere. Terwijl de ander een keer een lelijke opmerking al als racisme ziet. Mensen die beschuldigd worden van racisme schieten daardoor (terecht) heel hard in de verdediging en ontkenning.

Een ander probleem is de onderschatting van continue negatieve stereotypering door mensen die dat niet ervaren. Dat geldt niet alleen voor mensen met een kleurtje, maar ook homoseksuelen, vrouwen in de techniek, of andere minderheden.

Verder gaat de aandacht vooral uit naar actiegroepen die veel te ver gaan en er allerlei dingen bijslepen zoals de zwarte piet discussie of het slavernij verleden. Die de Nederlandse geschiedenis willen herschrijven en dingen niet in hun eigen tijd kunnen plaatsen. Dat werkt alleen maar ontzettend polariserend.

Dan is er nog het ingewikkelde probleem van etnisch profileren. Het is afschuwelijk dat je, als je Mohammed heet, veel minder kans op een stage plek / sollicitatie hebt en dat je als Marokkaan veel vaker door de politie wordt gecontroleerd. Tegelijkertijd kan je het bedrijven en instanties als de politie niet echt kwalijk nemen. Als een buitenproportioneel deel van stagiairs van een bepaalde afkomst niet functioneert dan ga je op een gegeven moment geen moeite meer steken in die groep en ga je liever voor Jan of Marieke.
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:02:53 #31
3542 Gia
User under construction
pi_193471946
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:59 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Gia the gift that keeps on giving. :')
Als blanken witten genoemd worden, is het niet raar dat kleurlingen zwarten genoemd worden.

Overigens ben ik van mening dat iedereen op aarde bruin is.
pi_193471966
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:57 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Yes een oom van mij lijkt qua uiterlijk op een Marokkaan. Een aantal keer wantrouwig aangesproken en vals beschuldigd in zijn eigen flat, in het trappenhuis of in de lift.. En dat duurde nooit langer dan 5 seconde , namelijk tot hij zijn mond open trok. Vloeiend Nederlands, netter kan haast niet. De sfeer sloeg in een keer om.
Herkenbaar!

Ben opgegroeid in een volksbuurt dus ik kan aardig van me afbijten.
Dit soort figuren beantwoord ik vaak in plat dialect en vervolgens vertrekken ze met het schaamrood op de kaken _O-

Persoonlijk kan het mij niks meer boeien maar ik maak mij wel zorgen om m'n kinderen...De oudste (10) heeft helaas al haar eerste ervaringen achter de rug. :(

Ik merk dat ik wel veranderd ben qua aanpak, eerder ging ik in gesprek met m'n kind en adviseerde ik haar om het te laten gaan 'Alleen domme mensen zeggen zoiets enz'
Maar daar ben ik klaar mee. Zo werd ik laatst in bijzijn van m'n dochter op een nare manier benaderd waarbij racisme ten grondslag lag..

Toen ben ik echt volledig los gegaan en die persoon vernederd tot op het bot. Ik wil m'n dochter niet het idee geven dat het normaal is om zo behandeld te worden. Sjeik was het niet maar mijn tax was bereikt.
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:04:13 #33
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193471969
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:02 schreef Gia het volgende:
Als blanken witten genoemd worden, is het niet raar dat kleurlingen zwarten genoemd worden.
En wie moet er dan volgens jou als eerste zijn taal aanpassen om dit te doorbreken?
quote:
Overigens ben ik van mening dat iedereen op aarde bruin is.
Ok.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_193471993
quote:
5s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:00 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Was je niet ook gewoon de nieuwste op de afdeling? En sprak die manager van meet af aan zo over je of toen er al sprake was van een bepaalde verstandhouding? Niet dat, dat het goedpraat maar had het anders niet evengoed die "kut vetklep" kunnen zijn als je uiterlijk in die zin op had gevallen?
Nee. Er was maar 1 reden; Ik was een kut buitenlander. Het is zelf zo erg geweest dat de assistent mij in bijzijn van klanten bepaalde termen noemde en dat toen klanten voor mij op de bres sprongen om het te stoppen.
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:06:24 #35
3542 Gia
User under construction
pi_193472008
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:04 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En wie moet er dan volgens jou als eerste zijn taal aanpassen om dit te doorbreken?

Beiden.
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:07:05 #36
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193472018
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:04 schreef Brybry het volgende:
Herkenbaar!

Ben opgegroeid in een volksbuurt dus ik kan aardig van me afbijten.
Dit soort figuren beantwoord ik vaak in plat dialect en vervolgens vertrekken ze met het schaamrood op de kaken _O-

Persoonlijk kan het mij niks meer boeien maar ik maak mij wel zorgen om m'n kinderen...De oudste (10) heeft helaas al haar eerste ervaringen achter de rug. :(

Ik merk dat ik wel veranderd ben qua aanpak, eerder ging ik in gesprek met m'n kind en adviseerde ik haar om het te laten gaan 'Alleen domme mensen zeggen zoiets enz'
Maar daar ben ik klaar mee. Zo werd ik laatst in bijzijn van m'n dochter op een nare manier benaderd waarbij racisme ten grondslag lag..

Toen ben ik echt volledig los gegaan en die persoon vernederd tot op het bot. Ik wil m'n dochter niet het idee geven dat het normaal is om zo behandeld te worden. Sjeik was het niet maar mijn tax was bereikt.
En dan schaam ik voor de medelander die dit doet én voor de mensen die zeggen dat het in Nederland 'niet bestaat' of die vinden dat je 'niet zo moet zeuren'.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:07:20 #37
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193472023
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:06 schreef Gia het volgende:
Beiden.
Begin er eens mee dan! :) :*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_193472034
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:05 schreef Brybry het volgende:

[..]

Nee. Er was maar 1 reden; Ik was een kut buitenlander. Het is zelf zo erg geweest dat de assistent mij in bijzijn van klanten bepaalde termen noemde en dat toen klanten voor mij op de bres sprongen om het te stoppen.
Dat gaat wel heel ver. Nooit werk van gemaakt?
pi_193472048
quote:
9s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:07 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En dan schaam ik voor de medelander die dit doet én voor de mensen die zeggen dat het in Nederland 'niet bestaat' of die vinden dat je 'niet zo moet zeuren'.
Dat is lief van je maar die persoon is niet representatief voor alle Nederlanders :)

Dat leer ik mijn kinderen; Nooit een heel volk over 1 kam scheren .
Je hebt goede en slechte mensen, that's it.

Maar ik begin mij eerlijk gezegd wel te irriteren aan inderdaad, de mensen die vinden dat je niet zo moet zeuren.
pi_193472061
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat gaat wel heel ver. Nooit werk van gemaakt?
Ontslag genomen, ik was nog jong en ook ik kwam uit een milieu van 'Niet zeuren, gewoon doorgaan'
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:10:36 #41
3542 Gia
User under construction
pi_193472064
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:05 schreef Brybry het volgende:

[..]

Nee. Er was maar 1 reden; Ik was een kut buitenlander. Het is zelf zo erg geweest dat de assistent mij in bijzijn van klanten bepaalde termen noemde en dat toen klanten voor mij op de bres sprongen om het te stoppen.
Ik heb een keer gezien dat bij een jan linders waar ik weleens kwam, ineens een meisje met hoofddoekje werkte, als caissière. Er waren 2 kassa's open. Bij de ene stond een lange rij niemand ging naar het meisje met het hoofddoekje. Belachelijk!

Voordeel was dat ik niet in de rij hoefde bij de kassa. Heb extra aardig tegen haar gedaan, want vond dit echt ronduit discriminerend van die klanten.
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:11:20 #42
3542 Gia
User under construction
pi_193472076
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:07 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Begin er eens mee dan! :) :*
Ik discrimineer niemand. Nooit.
pi_193472079
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb een keer gezien dat bij een jan linders waar ik weleens kwam, ineens een meisje met hoofddoekje werkte, als caissière. Er waren 2 kassa's open. Bij de ene stond een lange rij niemand ging naar het meisje met het hoofddoekje. Belachelijk!

Voordeel was dat ik niet in de rij hoefde bij de kassa. Heb extra aardig tegen haar gedaan, want vond dit echt ronduit discriminerend van die klanten.
Dat lijkt me echt pijnlijk voor zo'n meisje ;(
pi_193472080
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:04 schreef Brybry het volgende:

[..]

Herkenbaar!

Ben opgegroeid in een volksbuurt dus ik kan aardig van me afbijten.
Dit soort figuren beantwoord ik vaak in plat dialect en vervolgens vertrekken ze met het schaamrood op de kaken _O-

Persoonlijk kan het mij niks meer boeien maar ik maak mij wel zorgen om m'n kinderen...De oudste (10) heeft helaas al haar eerste ervaringen achter de rug. :(

Ik merk dat ik wel veranderd ben qua aanpak, eerder ging ik in gesprek met m'n kind en adviseerde ik haar om het te laten gaan 'Alleen domme mensen zeggen zoiets enz'
Maar daar ben ik klaar mee. Zo werd ik laatst in bijzijn van m'n dochter op een nare manier benaderd waarbij racisme ten grondslag lag..

Toen ben ik echt volledig los gegaan en die persoon vernederd tot op het bot. Ik wil m'n dochter niet het idee geven dat het normaal is om zo behandeld te worden. Sjeik was het niet maar mijn tax was bereikt.
Ja verschrikkelijk man. Weet je, dat het bij kinderen gebeurt maakt het alleen maar erger. Zoals je zegt, bij jezelf heb je na een tijdje geen zin meer om er aandacht aan te besteden. Maar zodra het bij je kinderen gebeurt... Die relaxedheid, het “laat maar gaan gehalte” die je misschien over de jaren heen had opgebouwd is dan als sneeuw voor de zon verdwenen.
West-Melanesia
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:21:20 #45
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193472253
quote:
17s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:

Cultureel, niet ras.
Heb je dat nou echt zo opgeschreven? :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_193472257
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb een keer gezien dat bij een jan linders waar ik weleens kwam, ineens een meisje met hoofddoekje werkte, als caissière. Er waren 2 kassa's open. Bij de ene stond een lange rij niemand ging naar het meisje met het hoofddoekje. Belachelijk!

Voordeel was dat ik niet in de rij hoefde bij de kassa. Heb extra aardig tegen haar gedaan, want vond dit echt ronduit discriminerend van die klanten.
Ik zoek juist de kassa's met de hoofddoekjes op, ik heb gemerkt dat ik met enige regelmaat teveel wisselgeld terug krijg van ze. O+
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193472379
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Jawel. Maar als ik een zwarte vrouw accentloos Nederlands hoor praten en haar daarmee complimenteer, is het belachelijk om dat als racistisch te bestempelen, omdat ik niet kan weten of zij hier geboren is of niet.
Maar toch kies je er op het moment van complimenteren voor om er van uit te gaan dat ze niet hier geboren is, op latere leeftijd zo goed Nederlands geleerd heeft, en dat een compliment waard is.

Want anders zou het hele compliment an sich nogal raar zijn, niet waar?

En die (onbewuste) keuze die je dan maakt (ze zal waarschijnlijk op latere leeftijd Nederlands geleerd hebben) puur en alleen op basis van haar huidskleur, maakt het racistisch.

Net zoals het seksistisch is wanneer ik een vrouw op de werkvloer in volle verbazing complimenteer dat ze haar werk zo goed kan. Met het compliment is niet zoveel mis, mijn veronderstelling (geïmpliceerd door mijn verbazing) dat vrouwen niet goed in dat werk zijn maar dat zij blijkbaar een uitzondering is, is wat het seksistisch maakt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193472383
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Heb je dat nou echt zo opgeschreven? :')
"Cultuur, niet ras" dan. ^O^ Beter? :B

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Maar toch kies je er op het moment van complimenteren voor om er van uit te gaan dat ze niet hier geboren is, op latere leeftijd zo goed Nederlands geleerd heeft, en dat een compliment waard is.

Want anders zou het hele compliment an sich nogal raar zijn, niet waar?

En die (onbewuste) keuze die je dan maakt (ze zal waarschijnlijk op latere leeftijd Nederlands geleerd hebben) puur en alleen op basis van haar huidskleur, maakt het racistisch.

Net zoals het seksistisch is wanneer ik een vrouw op de werkvloer in volle verbazing complimenteer dat ze haar werk zo goed kan. Met het compliment is niet zoveel mis, mijn veronderstelling (geïmpliceerd door mijn verbazing) dat vrouwen niet goed in dat werk zijn maar dat zij blijkbaar een uitzondering is, is wat het seksistisch maakt.
Misschien als tegenbeweging provinciale Nederlanders die ondanks dialect ABN proberen te spreken daarmee complimenteren?

"Oh wat probeer je goed ABN te spreken! Knap hoor!"
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:34:40 #49
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193472437
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:30 schreef van_Lamehuizen het volgende:

"Cultuur, niet ras" dan. ^O^ Beter? :B

Niet veel beter, nee. Natuurlijk was het genoemde voorbeeld racisme. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:36:23 #50
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193472460
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:30 schreef probeer het volgende:

Net zoals het seksistisch is wanneer ik een vrouw op de werkvloer in volle verbazing complimenteer dat ze haar werk zo goed kan. Met het compliment is niet zoveel mis, mijn veronderstelling (geïmpliceerd door mijn verbazing) dat vrouwen niet goed in dat werk zijn maar dat zij blijkbaar een uitzondering is, is wat het seksistisch maakt.
Alleen maar als jij zegt 'wat doe je dat goed als vrouw', niet als je zegt 'wat doe je dat goed'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:37:39 #51
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193472473
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:11 schreef Brybry het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt pijnlijk voor zo'n meisje ;(
Maar er is geen racisme. En microagressie is een mythe. Die lege rij 'is maar een gevoel'.
pi_193472476
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Alleen maar als jij zegt 'wat doe je dat goed als vrouw', niet als je zegt 'wat doe je dat goed'.
Dat zou het inderdaad een stuk duidelijker maken, al is het natuurlijk ook gewoon seksisme wanneer ik dat alleen maar tegen vrouwen zeg en bij mannen niet nodig vind. Dat maakt het hooguit wat lastiger om onomstotelijk aan te tonen.

Maar inderdaad, goede aanvulling van mijn voorbeeld, dank.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193472478
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Niet veel beter, nee. Natuurlijk was het genoemde voorbeeld racisme. :')
Hoezo? Als zij daar gesluierd had gelopen en haar man met een mooie lange baard en in djellaba dan was er vast niets aan de hand geweest en hadden ze ongetwijfeld een alaikum salaam terug kunnen verwachten.
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:40:01 #54
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193472504
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:38 schreef van_Lamehuizen het volgende:

Hoezo? Als zij daar gesluierd had gelopen en haar man met een mooie lange baard en in djellaba dan was er vast niets aan de hand geweest en hadden ze ongetwijfeld een alaikum salaam terug kunnen verwachten.
Maar dat is bij ons ras een uitzondering.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:41:00 #55
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193472513
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar dat is bij ons ras een uitzondering.
Wat is 'ons ras'? Je weet dat ras geen hard biologisch gegeven is?
pi_193472521
Het anti-blanken geweld begint nu ook in Nederland. :r

https://twitter.com/i/sta(...)gxrQUF6rwlyGXLTJ5Whs
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:43:26 #57
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193472544
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:41 schreef Briqq het volgende:

[..]

Wat is 'ons ras'? Je weet dat ras geen hard biologisch gegeven is?
Zeg jij nu dat racisme niet bestaat?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:43:43 #58
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193472549
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:41 schreef PlayaRico het volgende:
Het anti-blanken geweld begint nu ook in Nederland. :r

https://twitter.com/i/sta(...)gxrQUF6rwlyGXLTJ5Whs
"Hoe weet je zeker dat dit racisme is? Volgens mij is dat je gevoel maar :7 Stel je eens niet zo aan."
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:44:24 #59
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193472557
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zeg jij nu dat racisme niet bestaat?
Ras is een sociale indeling, niet biologisch.
Racisme is wel degelijk echt.
pi_193472572
quote:
16s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Natuurlijk knul... het is puur toeval dat ze alleen blanke vrouwen voor hoer uitmaken. :')
Iemand voor hoer uitmaken is in geen enkel opzicht racistisch. Het heeft helemaal niets te maken over de afkomst van die persoon. Je zou iedere vrouw ongeacht afkomst voor hoer uit kunnen maken namelijk. Lijkt me niet echt verstandig, maar het heeft dus werkelijk niets met racisme te maken.
pi_193472580
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:43 schreef Briqq het volgende:

[..]

"Hoe weet je zeker dat dit racisme is? Volgens mij is dat je gevoel maar :7 Stel je eens niet zo aan."
_O-
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:47:06 #62
3542 Gia
User under construction
pi_193472592
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:05 schreef Brybry het volgende:

[..]

Nee. Er was maar 1 reden; Ik was een kut buitenlander. Het is zelf zo erg geweest dat de assistent mij in bijzijn van klanten bepaalde termen noemde en dat toen klanten voor mij op de bres sprongen om het te stoppen.
Ik heb een keer gezien dat bij een jan linders waar ik weleens kwam, ineens een meisje met hoofddoekje werkte, als caissière. Er waren 2 kassa's open. Bij de ene stond een lange rij niemand ging naar het meisje met het hoofddoekje. Belachelijk!

Voordeel was dat ik niet in de rij hoefde bij de kassa. Heb extra aardig tegen haar gedaan, want vond dit echt ronduit discriminerend van die klanten.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:37 schreef Briqq het volgende:

[..]

Maar er is geen racisme. En microagressie is een mythe. Die lege rij 'is maar een gevoel'.
Het is geen racisme in de zin van 'strafbaar'.
Het is onbehoorlijk, denigrerend en belachelijk. Maar niks tegen te doen.

Daar helpt zo'n demonstratie echt niet tegen.
pi_193472600
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:45 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Iemand voor hoer uitmaken is in geen enkel opzicht racistisch. Het heeft helemaal niets te maken over de afkomst van die persoon. Je zou iedere vrouw ongeacht afkomst voor hoer uit kunnen maken namelijk. Lijkt me niet echt verstandig, maar het heeft dus werkelijk niets met racisme te maken.
Nou anderen zijn het wel met mij eens dus het is zal jouw visie zijn. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:48:10 #64
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193472607
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:44 schreef Briqq het volgende:

Ras is een sociale indeling, niet biologisch.

Prima, dan zijn we er uit.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:49:24 #65
3542 Gia
User under construction
pi_193472629
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:45 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Iemand voor hoer uitmaken is in geen enkel opzicht racistisch. Het heeft helemaal niets te maken over de afkomst van die persoon. Je zou iedere vrouw ongeacht afkomst voor hoer uit kunnen maken namelijk. Lijkt me niet echt verstandig, maar het heeft dus werkelijk niets met racisme te maken.
Wel als alleen blanke vrouwen door Marokkanen voor hier worden uitgemaakt.
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:50:41 #66
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193472643
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:45 schreef Fisherman het volgende:

...maar het heeft dus werkelijk niets met racisme te maken.
Als een groep Marokkanen een blanke vrouw voor hoer uitmaakt, dan heeft dat alles te maken met discriminatie op basis van ras.

quote:
In juridische zin wordt het woord 'ras' uitgelegd op basis van het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie uit 1966, als een term die in ieder geval het vermeende ras, huidskleur, afkomst en nationale of etnische afstamming van een bepaalde groep omvat.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:52:13 #67
3542 Gia
User under construction
pi_193472667
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:44 schreef Briqq het volgende:

[..]

Ras is een sociale indeling, niet biologisch.
Racisme is wel degelijk echt.
Ras is een onderverdeling op uiterlijke kenmerken.
Zoals bij hondenrassen zijn er ook mensenrassen.

Racisme is dan ook iemand op een andere manier behandelen vanwege uiterlijke kenmerken.
pi_193472674
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als een groep Marokkanen een blanke vrouw voor hoer uitmaken, dan heeft dat alles te maken met discriminatie op basis van ras.
[..]

Wel als ze het zeggen omdat ze blank is. Als ze het zeggen omdat ze een vrouw is, is het seksistisch. En als ze het zeggen omdat ze een blanke vrouw is, is het beide.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193472687
Het feit dat ik woorden als arbeidsdiscriminatie, etnisch profileren, systematisch racisme, segregatie etc nog niet heb zien voorbij komen spreekt boekdelen. De vraag of racisme bestaat in Nederland is eenvoudig een eenvoudige vraag. De mate van racisme valt over te betwisten en is irrelevant. Racisme is subjectief, gevoelsmatig en perceptie verbonden. Het is namelijk lastig in veel situaties om te achterhalen of iemand een racistisch motief heeft. Daarom vind ik racisme op micro niveau niet van belang, maar op macro essentieel. Dit gezegd hebbende als donker persoon.

Ik moet persoonlijk zeggen dat ik niet kan herinneren of ik ooit anders ben behandeld op basis van huidskleur . Naast eventuele stagediscriminatie.

[ Bericht 6% gewijzigd door ButtonenLiverpoolfan op 04-06-2020 16:58:54 ]
pi_193472728
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als een groep Marokkanen een blanke vrouw voor hoer uitmaakt, dan heeft dat alles te maken met discriminatie op basis van ras.
[..]

Ik werd door een groep blanke jongens voor aap uitgemaakt, hoe noem je dat?

En als diezelfde Marokkanen mij voor hoer uitmaken, hoe noem je dat?
pi_193472729
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Ras is een onderverdeling op uiterlijke kenmerken.

Zoals bij hondenrassen zijn er ook mensenrassen.
Feitelijk onjuist. Daar zijn vrijwel alle biologen het al decennia lang over eens.

Het idee van menselijke rassen is rechtstreeks afkomstig uit 18e-eeuws schedelmeten.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3737365/

https://en.wikipedia.org/wiki/Race_(human_categorization)#Biological_classification

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 04-06-2020 17:06:10 ]
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:56:35 #72
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193472749
Op mijn werk lopen alle ethniciteiten rond. Iedereen kan het goed met elkaar vinden. De enige die een beetje een buitenbeentje zijn en naar elkaar toetrekken zijn de Mocro's. Hindoestanen en Indonesiers zijn zo goed als geassimileerde Nederlanders. En ook Turken dikke prima.

Is het ook niet gewoon zo dat je door het nieuws het idee krijgt dat het lijkt of alles zo verdeeld is terwijl het irl allemaal wel mee valt?
pi_193472772
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:53 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Het feit dat ik woorden als arbeidsdiscriminatie, etnisch profileren, systematisch racisme, segregatie etc nog niet heb zien voorbij komen spreekt boekdelen. De vraag of racisme bestaat in Nederland is eenvoudig een eenvoudige vraag. De mate van racisme valt over te betwisten en is irrelevant. Racisme is subjectief, gevoelsmatig en perceptie verbonden. Het is namelijk lastig in veel situaties om te achterhalen of iemand een racistisch motief heeft. Daarom vind ik racisme op micro niveau niet van belang, maar op macro essentieel. Dit gezegd hebbende als donker persoon.
...Microagressie bestaat uit kleine, subtiele vormen van discriminatie die gemakkelijk worden weggewuifd als je ze ter sprake probeert te brengen. Dat kan op basis van gender zijn, van ras, van klasse, van lichaamsbouw, noem maar op. Wat ze met elkaar gemeen hebben is dat ze klein líjken - zijdelingse opmerkingen, interrupties en aannames - maar samen ondertussen een constante aanslag op je zelfbeeld vormen. ‘Wees niet zo overgevoelig.’ ‘Zet je het van je af.’ ‘Kweek een dikkere huid.’ Het zijn maar al te gebruikelijke reacties. Maar zulke reacties zijn bijna microagressie op zich omdat ze je het gevoel geven dat het aan jou ligt, dat het komt doordat jij te gevoelig bent. Een opeenvolging van kleine steken veroorzaakt echter evengoed een diepe wond. En hoeveel kun je verwachten van iemands vermogen tot zelfheling als diegene dat voortdurend moet doen?...

https://www.tijdschriftlo(...)waarom_doet_het_pijn
West-Melanesia
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:57:47 #74
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193472776
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:55 schreef Brybry het volgende:

Ik werd door een groep blanke jongens voor aap uitgemaakt, hoe noem je dat?
Racisme.

quote:
En als diezelfde Marokkanen mij voor hoer uitmaken, hoe noem je dat?
Homofobie?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:00:32 #75
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193472822
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Wel als alleen blanke vrouwen door Marokkanen voor hier worden uitgemaakt.
Ben je die situatie met 'exposed' vergeten? Ze gingen daar juist bewust achter 'hun eigen' vrouwen aan.
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:01:31 #76
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193472841
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:53 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Het feit dat ik woorden als arbeidsdiscriminatie, etnisch profileren, systematisch racisme, segregatie etc nog niet heb zien voorbij komen spreekt boekdelen. De vraag of racisme bestaat in Nederland is eenvoudig een eenvoudige vraag. De mate van racisme valt over te betwisten en is irrelevant. Racisme is subjectief, gevoelsmatig en perceptie verbonden. Het is namelijk lastig in veel situaties om te achterhalen of iemand een racistisch motief heeft. Daarom vind ik racisme op micro niveau niet van belang, maar op macro essentieel. Dit gezegd hebbende als donker persoon.

Ik moet persoonlijk zeggen dat ik niet kan herinneren of ik ooit anders ben behandeld op basis van huidskleur . Naast eventuele stagediscriminatie.
Ik haal het continu aan, maar men durft/wil niet ingaan op onderzoeken.
pi_193472899
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:57 schreef Oceanier het volgende:

[..]

...Microagressie bestaat uit kleine, subtiele vormen van discriminatie die gemakkelijk worden weggewuifd als je ze ter sprake probeert te brengen. Dat kan op basis van gender zijn, van ras, van klasse, van lichaamsbouw, noem maar op. Wat ze met elkaar gemeen hebben is dat ze klein líjken - zijdelingse opmerkingen, interrupties en aannames - maar samen ondertussen een constante aanslag op je zelfbeeld vormen. ‘Wees niet zo overgevoelig.’ ‘Zet je het van je af.’ ‘Kweek een dikkere huid.’ Het zijn maar al te gebruikelijke reacties. Maar zulke reacties zijn bijna microagressie op zich omdat ze je het gevoel geven dat het aan jou ligt, dat het komt doordat jij te gevoelig bent. Een opeenvolging van kleine steken veroorzaakt echter evengoed een diepe wond. En hoeveel kun je verwachten van iemands vermogen tot zelfheling als diegene dat voortdurend moet doen?...

https://www.tijdschriftlo(...)waarom_doet_het_pijn
Deze vorm van racisme zal nooit verdwijnen of enigszins beperkt kunnen worden, als racisme op macro niveau niet wordt aangepakt. Als gevolg van echokamers en de ‘wij-jij groepen’. Hetzelfde probleem zie je bij homofoben, seksisten etc. Micro agressie is absoluut een probleem, maar proberen het aan te pakken is zinloos.
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:07:11 #78
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193472931
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:05 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:

[..]

Deze vorm van racisme zal nooit verdwijnen of enigszins beperkt kunnen worden, als racisme op macro niveau niet wordt aangepakt. Als gevolg van echokamers en de ‘wij-jij groepen’. Hetzelfde probleem zie je bij homofoben, seksisten etc. Micro agressie is absoluut een probleem, maar proberen het aan te pakken is zinloos.
Micro leidt tot marco.

Sobibor begon in het Vondelpark. Krachtige uitspraak.
pi_193472939
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:01 schreef Briqq het volgende:

[..]

Ik haal het continu aan, maar men durft/wil niet ingaan op onderzoeken.
Het feit dat ik geen racistische ervaringen heb gehad betekent niet dat racisme amper voorkomt in Nederland. Ik ben hoogopgeleid en spreek beter ABN dan de gemiddelde Nederlander wat zeker een grote rol heeft gespeeld.
pi_193472986
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:07 schreef Briqq het volgende:

[..]

Micro leidt tot marco.

Sobibor begon in het Vondelpark. Krachtige uitspraak.
Protesten en erkenning van racisme zullen opinies van racisten echt niet veranderen. De recruiter Jan zal niet meer donkere mensen aannemen door protesten. Sterker nog, hij zal minder allochtonen aannemen, omdat zijn wrok tegenover hen is toegenomen.
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:14:33 #81
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193473003
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:08 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:

[..]

Het feit dat ik geen racistische ervaringen heb gehad betekent niet dat racisme amper voorkomt in Nederland. Ik ben hoogopgeleid en spreek beter ABN dan de gemiddelde Nederlander wat zeker een grote rol heeft gespeeld.
Ging niet om jouw ervaringen, ging om jouw claim dat je woorden als arbeidsmarktdiscriminatie nog niet voorbij hebt zien komen.

Dat haal ik in iedere post aan hier, maar daar wordt door een aantal mensen niet op ingegaan. Dat wilde ik zeggen :*

Wel mooi dat je geen overduidelijke vormen van racisme hebt meegemaakt. Ik weet niet of je dan tot de meerderheid of minderheid behoort. Ik merk bij hoogopgeleiden ook dat dat stukken minder is.
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:14:50 #82
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193473009
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:13 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:

[..]

Protesten en erkenning van racisme zullen opinies van racisten echt niet veranderen. De recruiter Jan zal niet meer donkere mensen aannemen door protesten. Sterker nog, hij zal minder allochtonen aannemen, omdat zijn wrok tegenover hen is toegenomen.
Als recruiter Jan slechte ervaringen heeft met bepaalde bevolkingsgroepen dan neemt ie ze uiteraard niet meer aan.
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:16:20 #83
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193473026
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:13 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:

[..]

Protesten en erkenning van racisme zullen opinies van racisten echt niet veranderen. De recruiter Jan zal niet meer donkere mensen aannemen door protesten. Sterker nog, hij zal minder allochtonen aannemen, omdat zijn wrok tegenover hen is toegenomen.
Nou en? Het is niet de plicht van allochtonen/joden/homo's om zich knuffelbaar te maken en te dansen naar de pijpen van iemand die ze misschien toch zou uitspugen.

Iemand als Alan Turning, een van de grootste helden van WO2, werd chemisch gecastreerd als beloning. En hij was echt geen leernicht of provocateur. Hij was gewoon homo. En dat was genoeg.

Onderzoek anders ook even de Harlem Hellfighters. Niemand had een slechte ervaring met hun. Ze waren gewoon zwart. En dat was genoeg.

De opinie van racisten kunnen we wellicht niet 'verbieden', maar de uiting ervan wel. Net zoals dat je moorddadige impulsen of neigingen tot diefstal niet kunt verbieden, kun je je er wel als samenleving tegen wapenen en er consequenties aan verbinden als iemand daarnaar handelt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Briqq op 04-06-2020 17:22:58 ]
pi_193473035
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:05 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:

[..]

Deze vorm van racisme zal nooit verdwijnen of enigszins beperkt kunnen worden, als racisme op macro niveau niet wordt aangepakt. Als gevolg van echokamers en de ‘wij-jij groepen’. Hetzelfde probleem zie je bij homofoben, seksisten etc. Micro agressie is absoluut een probleem, maar proberen het aan te pakken is zinloos.
Ik denk dat het niet zinloos is. Zoals iemand al eerder zei. Moorden en criminaliteit zal ook nooit verdwijnen. Er proberen er iets aan te doen is nooit zinloos. Want als je stopt met proberen, dan heb je een nog veel groter probleem.
West-Melanesia
pi_193473124
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:16 schreef Briqq het volgende:

[..]

Nou en? Het is niet de plicht van allochtonen/joden/homo's om zich knuffelbaar te maken en te dansen naar de pijpen van iemand die ze misschien toch zou uitspugen.

Iemand als Alan Turning, een van de grootste helden van WO2, werd chemisch gecastreerd als beloning. En hij was echt geen leernicht of provocateur. Hij was gewoon homo. En dat was genoeg.

De opinie van racisten kunnen we wellicht niet 'verbieden', maar de uiting ervan wel. Net zoals dat je moorddadige impulsen of neigingen tot diefstal niet kunt verbieden, kun je je er wel als samenleving tegen wapenen en er consequenties aan verbinden als iemand daarnaar handelt.
Racisme is meestal onzichtbaar of erg subtiel in Nederland. Meestal is het bijna onmogelijk te bewijzen dat iemand een daad verricht door een racistisch motief. Daarnaast is racisme erg subjectief. Bewijzen dat iemand iets heeft gestolen is eenvoudig. Bewijzen dat een individu handelt vanuit een racistisch motief is niet normaal lastig.
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:26:56 #86
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193473139
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:24 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:

[..]

Racisme is meestal onzichtbaar of erg subtiel in Nederland. Meestal is het bijna onmogelijk te bewijzen dat iemand een daad verricht door een racistisch motief. Daarnaast is racisme erg subjectief. Bewijzen dat iemand iets heeft gestolen is eenvoudig. Bewijzen dat een individu handelt vanuit een racistisch motief is niet normaal lastig.
Apengeluiden in voetbalstadia zijn allesbehalve subtiel.

De voorbeelden die worden aangehaald in de documentaire 'verdacht' zijn allesbehalve subtiel.

Het feit dat meer dan de helft van de uitzndbureaus meewerkt aan verzoeken om geen allochtonen te detacheren is allesbehalve subtiel.

Daar is niks subjectiefs aan. Er is keihard wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd dat dit keer op keer aantoont sinds de jaren 70.

Overigens: de racistische intentie kun je nooit 100% hardmaken, wel de racistische daad. Net zoals dat een dief kan zeggen dat jouw smartphone toevallig in zijn hand glipte en dat hij het echt niet zo bedoelde. Maar daar trapt ook geen hond in.

Dus waarom trappen we dan wel in de excuusjes dat 'is een neger, wordt toch niks' toch écht niet racistisch is?
pi_193473140
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:13 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:

[..]

Protesten en erkenning van racisme zullen opinies van racisten echt niet veranderen. De recruiter Jan zal niet meer donkere mensen aannemen door protesten. Sterker nog, hij zal minder allochtonen aannemen, omdat zijn wrok tegenover hen is toegenomen.
Klopt, racisten zullen niet zo gauw veranderen. Maar dat geldt niet altijd, en niet voor alles en ook niet voor iedereen. Bovendien kunnen protesten en demonstraties ook een mentale steun zijn voor slachtoffers
West-Melanesia
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:27:21 #88
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193473147
Iedereen het eens met mijn mening?
pi_193473157
quote:
5s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:27 schreef Boca_Raton het volgende:
Iedereen het eens met mijn mening?
Nee. Ofnouja, Jan zal best zo denken en handelen ja. Maar ik ben het niet eens met die manier.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:28:17 #90
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193473162
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:27 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Klopt, racisten zullen niet zo gauw veranderen. Maar dat geldt niet altijd, en niet voor alles en ook niet voor iedereen. Bovendien kunnen protesten en demonstraties kunnen ook een mentale steun zijn voor slachtoffers
Deze protesten zijn gewoon onze landgenoten die zich 'invechten', precies zoals deheer Rutte dat heeft voorgesteld. Wat mij betreft een uitstekende keuze.
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:28:50 #91
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193473171
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:27 schreef probeer het volgende:

[..]

Nee.
Vind je het niet logisch dan? Dat snap ik niet.
pi_193473184
Dat van die uitzendbureaus komt natuurlijk ergens vandaan. Maar apengeluiden maken en bananen gooien naar ik dacht Kenneth Vermeer gaat natuurlijk nergens over.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193473190
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:28 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Vind je het niet logisch dan? Dat snap ik niet.
Vervang Marokkanen eens door vrouwen. Is het dan nog steeds prima om 4,5 miljard mensen te veroordelen op het gedrag van 10? Of kan je dan wel zien dat dat zwaar seksistische en discriminerende bullshit is?
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:30:51 #94
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193473196
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:29 schreef RTR het volgende:
Dat van die uitzendbureaus komt natuurlijk ergens vandaan. Maar apengeluiden maken en bananen gooien naar ik dacht Kenneth Vermeer gaat natuurlijk nergens over.
Dat komt allemaal van een plek van racisme inderdaad.

Nu kun je eerlijk zijn en zeggen dat je vindt dat dat racisme terecht is: prima, dan hebben we een andere discussie. Maar je kunt niet ontkennen dat het geen racistisch handelen is.
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:32:07 #95
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193473212
Is het oké als je over een bepaalde groep een vooroordeel hebt, naar ze beoordeeld als persoon? Ik vind het zo'n lastige discussie.
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:34:21 #96
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193473249
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Vervang Marokkanen eens door vrouwen. Is het dan opeens wel prima om 4,5 miljard mensen te veroordelen op het gedrag van 10? Of kan je dan wel zien dat dat zwaar seksistische en discriminerende bullshit is?
Als jij vervelende ervaringen hebt met bevolkingsgroep X dan vind ik het zeer ongeloofwaardig dat je dan nog met deze mensen in zee wil. Ik ga daarover niet in discussie.

Dat het onwènselijk is, is een ander verhaal.
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:34:33 #97
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193473255
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:32 schreef Immerdebestebob het volgende:
Is het oké als je over een bepaalde groep een vooroordeel hebt, naar ze beoordeeld als persoon? Ik vind het zo'n lastige discussie.
Ik had dat vroeger met Marokkanen. Het is verrekt lastig om dat te doen. En de vooroordelen worden op termijn onhoudbaar als je je verstand gebruikt en ze meer leert kennen.
pi_193473298
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:30 schreef Briqq het volgende:

[..]

Dat komt allemaal van een plek van racisme inderdaad.

Nu kun je eerlijk zijn en zeggen dat je vindt dat dat racisme terecht is: prima, dan hebben we een andere discussie. Maar je kunt niet ontkennen dat het geen racistisch handelen is.
Dat is natuurlijk overduidelijk racistisch handelen. Dat over arbeidsmarktdiscrimimatie en uitzendbureaus ook. Je kan echter moeilijk bewijzen dat Jan Kobe niet aanneemt en Pieter wel door racistische redenen. Of dat een bank Kobe geen hypotheek of een hypotheek met hoge rente geeft door racistische standpunten. Hier schijnt echt het witte privilege.
pi_193473312
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:34 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Als jij vervelende ervaringen hebt met bevolkingsgroep X dan vind ik het zeer ongeloofwaardig dat je dan nog met deze mensen in zee wil.
Ik zie bevolkingsgroep X niet als homogene groep. Is niet zo lastig.

quote:
Ik ga daarover niet in discussie..
Begin er dan ook geen discussie over.

quote:
Dat het onwènselijk is, is een ander verhaal.
Laffe uitvlucht hoor, 'discrimineren op basis van afkomst vind ik logisch, maar ik weet eigenlijk wel dat het onwenselijk is'.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:40:34 #100
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193473326
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:39 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik zie bevolkingsgroep X niet als homogene groep. Is niet zo lastig.
[..]

Begin er dan ook geen discussie over.
[..]

Laffe uitvlucht hoor, 'discrimineren op basis van afkomst vind ik prima, maar ik weet eigenlijk wel dat het onwenselijk is'.
Nee, zo bedoelde ik dat laatste niet. Onwenselijk in de zin van: onwenselijk voor de afgewezenen.
pi_193473376
Linkse politieke partijen met bijbehorende vrienden vinden dat racisme bestaat. En dat racisme moet worden gestopt. Die linkse partijen hebben racisme doorlopend hoog in hun agenda staan, maar weten ook dat het onoplosbaar is, kijk maar naar het verleden.

De daadwerkelijke redenen van deze partijen zijn, om hun eigen organisatie overeind te kunnen houden. Zonder deze attentiewaarde zijn zo goed als zeker failliet.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193473380
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:30 schreef Briqq het volgende:

[..]

Dat komt allemaal van een plek van racisme inderdaad.

Nu kun je eerlijk zijn en zeggen dat je vindt dat dat racisme terecht is: prima, dan hebben we een andere discussie. Maar je kunt niet ontkennen dat het geen racistisch handelen is.
Oké (y)

Maar zo werkt het wel natuurlijk. Als ik 10 slechte ervaringen heb met Russen neem ik de 11e keer geen Rus meer aan. Is dat dan racisme?
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:45:24 #103
441440 aquawoman
Bitch please
pi_193473416
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:34 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Als jij vervelende ervaringen hebt met bevolkingsgroep X dan vind ik het zeer ongeloofwaardig dat je dan nog met deze mensen in zee wil. Ik ga daarover niet in discussie.

Dat het onwènselijk is, is een ander verhaal.
Ik heb ook vaak genoeg nare ervaringen gehad met blanke Nederlanders, moet ik dat betrekken op alle andere Nederlanders? Ik heb ook vaak genoeg vervelende dingen meegemaakt met mannen, moet ik elke man dan daarmee over 1 kam scheren.

Ik zie het zo: heb vooral een hekel aan iemand als persoon, maar doe het om de daden van die persoon en niet om de daden van een ander.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_193473426
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:43 schreef RTR het volgende:

[..]

Oké (y)

Maar zo werkt het wel natuurlijk. Als ik 10 slechte ervaringen heb met Russen neem ik de 11e keer geen Rus meer aan. Is dat dan racisme?
Dat is discriminatie. Duidelijke vooroordelen en onderscheid maken van groepen
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:46:43 #105
441440 aquawoman
Bitch please
pi_193473441
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:43 schreef cempexo het volgende:
Linkse politieke partijen met bijbehorende vrienden vinden dat racisme bestaat. En dat racisme moet worden gestopt. Die linkse partijen hebben racisme doorlopend hoog in hun agenda staan, maar weten ook dat het onoplosbaar is, kijk maar naar het verleden.

De daadwerkelijke redenen van deze partijen zijn, om hun eigen organisatie overeind te kunnen houden. Zonder deze attentiewaarde zijn zo goed als zeker failliet.
Dit heeft natuurlijk niet echt met links of rechts te maken. Je kunt best VVD stemmen en niet discrimineren. :)
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:48:04 #106
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193473471
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:45 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Ik heb ook vaak genoeg nare ervaringen gehad met blanke Nederlanders, moet ik dat betrekken op alle andere Nederlanders? Ik heb ook vaak genoeg vervelende dingen meegemaakt met mannen, moet ik elke man dan daarmee over 1 kam scheren.

Ik zie het zo: heb vooral een hekel aan iemand als persoon, maar doe het om de daden van die persoon en niet om de daden van een ander.
In theorie vind ik dat je helemaal gelijk hebt. Alleen... in de praktijk werkt het niet. De ontstane argwaan kun je niet zomaar wegpoetsen.
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:48:56 #107
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193473484
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:45 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:

[..]

Dat is discriminatie. Duidelijke vooroordelen en onderscheid maken van groepen
Nee dat is gezond verstand. Ik vind dit zooo theoretisch wat je zegt.
pi_193473486
Racisme zal er altijd zijn, tenminste, afhankelijk van hoe die definitie geïnterpreteerd wordt. Het maakt niet uit of je wit, zwart of alles er tussen bent, als je anders bent dan wat in de regio normaal is zullen er vooroordelen zijn. Zelfs als ik nu uit bijv. Amsterdam zou verhuizen naar een dorpje in Friesland kun je te maken hebben met discriminatie, ondanks dat iedereen blank is. Dat is niet heel gek, bij dieren komt het zelfs voor. Je vertrouwt nou eenmaal mensen die hetzelfde zijn als jij eerder. Het is pas een probleem als er discriminatie in de wet, politiek, overheid etc. zit. Dit komt met de huidige regelgeving in de meeste landen niet meer voor en als dat wel gebeurt moet daar goed tegen opgetreden worden. Meer kan je niet doen. Denk je nou echt dat als een persoon racistisch zou zijn tegen zwarten, hij door deze protesten tot inkeer gaat komen? Echt niet... eerder het tegenovergestelde.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:49:33 #109
441440 aquawoman
Bitch please
pi_193473499
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:48 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

In theorie vind ik dat je helemaal gelijk hebt. Alleen... in de praktijk werkt het niet. De ontstane argwaan kun je niet zomaar wegpoetsen.
Dat kun je wel. Je moet het alleen willen.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:51:17 #110
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_193473528
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:46 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Je kunt best VVD stemmen en niet discrimineren. :)
Nee dan ben je ook aan het discrinimeren want je sluit andere partijen uit .. en dat mag niet

_O_

het zelfde dat ik liever een voorkeur geef aan een andere soort type mens zeggen ze dat het discriminatie is...

als ik zegt dat ik op donkere vrouwen val is dat ook discriminerend , nee want ik wijs geen blanke af maar ik heb mijn voorkeur ..
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:51:41 #111
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193473535
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:49 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Dat kun je wel. Je moet het alleen willen.
Ik vind je onrealistisch.
pi_193473542
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:45 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:

[..]

Dat is discriminatie. Duidelijke vooroordelen en onderscheid maken van groepen
Nouja laat ik het zo stellen. Niet intrigeren is an sich niet erg kijk naar de Chinezen, zitten in hun eigen bubbel en hebben hun eigen gebruiken en gewoonten. Daarnaast verkopen ze lekker eten en je hebt er geen last van. Ik zou als bedrijf bijvoorbeeld niet zo snel iemand met een islamitische achtergrond aannemen. Vooroordelen komen ergens vandaan.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193473557
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:43 schreef RTR het volgende:

[..]

Oké (y)

Maar zo werkt het wel natuurlijk. Als ik 10 slechte ervaringen heb met Russen neem ik de 11e keer geen Rus meer aan. Is dat dan racisme?
Als ondernemer had ik het besluit om geen Russen meer aan te nemen al na 2 keer genomen. Ondernemen is geen sociaal politieke situatie.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:53:22 #114
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_193473558
negerzoenen mag niet ,, zwarte piet mag niet , blanke vla wel en zigeunersaus ook

toch wel raar :o
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:53:49 #115
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193473567
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Racisme zal er altijd zijn, tenminste, afhankelijk van hoe die definitie geïnterpreteerd wordt. Het maakt niet uit of je wit, zwart of alles er tussen bent, als je anders bent dan wat in de regio normaal is zullen er vooroordelen zijn. Zelfs als ik nu uit bijv. Amsterdam zou verhuizen naar een dorpje in Friesland kun je te maken hebben met discriminatie, ondanks dat iedereen blank is. Dat is niet heel gek, bij dieren komt het zelfs voor. Je vertrouwt nou eenmaal mensen die hetzelfde zijn als jij eerder. Het is pas een probleem als er discriminatie in de wet, politiek, overheid etc. zit. Dit komt met de huidige regelgeving in de meeste landen niet meer voor en als dat wel gebeurt moet daar goed tegen opgetreden worden. Meer kan je niet doen. Denk je nou echt dat als een persoon racistisch zou zijn tegen zwarten, hij door deze protesten tot inkeer gaat komen? Echt niet... eerder het tegenovergestelde.
Zelfde argument kun je met moordenaars en pedo's maken. De les is: je kunt een impuls niet verbieden, maar wel de daad.

En het is maar goed ook dat we dat doen.

Toen Martin Luther King zijn mars hield, had hij maar goedkeuring van 15% van alle Amerikanen.

Maar het ging hem niet erom dat hij aardig werd gevonden, het ging erom dat hij opkwam voor de rechten van de zwarte bevolking.
pi_193473573
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:40 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nee, zo bedoelde ik dat laatste niet. Onwenselijk in de zin van: onwenselijk voor de afgewezenen.
Dan snap ik echt nóg minder van je houding.

Je zegt dat je ziet dat het onwenselijk is voor de afgewezenen dat ze afgewezen worden op basis van het gedrag van 10 mensen (om maar bij Jan te blijven) die ze zeer waarschijnlijk nog nooit van hun leven ontmoet of gesproken hebben.

Hoe kan je het dan logisch vinden dat Jan zo handelt? Vanuit een soort van 'tsja, veel mensen zijn nou eenmaal dom en kortzichtig' gedachte oid?

En ik betwijfel of Jan het ook prima zou vinden wanneer anderen diezelfde logica op hem toepassen. "Sorry meneer, u mag de supermarkt niet meer in, want onze laatste 10 winkeldieven waren allemaal mannen". Ik gok dat Jan moord en brand zou schreeuwen.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:54:37 #117
441440 aquawoman
Bitch please
pi_193473578
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Het is pas een probleem als er discriminatie in de wet, politiek, overheid etc. zit. Dit komt met de huidige regelgeving in de meeste landen niet meer voor en als dat wel gebeurt moet daar goed tegen opgetreden worden. Meer kan je niet doen. Denk je nou echt dat als een persoon racistisch zou zijn tegen zwarten, hij door deze protesten tot inkeer gaat komen? Echt niet... eerder het tegenovergestelde.
De meest racistische mensen zullen waarschijnlijk inderdaad niet tot inkeer komen. Maar ik zie wel dat er een grote groep is die normaal minder actief er mee bezig is, meer doordrongen raakt van het belang hiervan. Dat de mensen die normaal hun mond houden, misschien volgende keer iemand aanspreken op racistisch gedrag.

Ik heb heus niet het idee dat dit van de ene dag op de andere opgelost wordt, maar meer bewustzijn, betere educatie en gewoon meer communiceren met elkaar zal op langere termijn hopelijk wel een verbetering brengen voor een grotere groep.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:56:12 #118
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193473598
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:54 schreef probeer het volgende:

[..]

Dan snap ik echt nóg minder van je houding.

Je zegt dat je ziet dat het onwenselijk is voor de afgewezenen dat ze afgewezen worden op basis van het gedrag van 10 mensen (om maar bij Jan te blijven) die ze zeer waarschijnlijk nog nooit van hun leven ontmoet of gesproken hebben.

Hoe kan je het dan logisch vinden dat Jan zo handelt?

En ik betwijfel of Jan het ook prima zou vinden wanneer anderen die logica op hem toepassen. "Sorry meneer, u mag de supermarkt niet meer in, want onze laatste 10 winkeldieven waren allemaal mannen". Ik gok dat Jan moord en brand zou schreeuwen.
Dat doen ze hier dan ook zodra je het woordje positieve discriminatie laat vallen.

Dan zijn ze niet sceptisch en is het geen 'gevoel'. Dan is het blanke genocide door de elite.

Sneeuwvlokjesmentaliteit.
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:56:40 #119
441440 aquawoman
Bitch please
pi_193473608
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:51 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik vind je onrealistisch.
Dat mag. Dit is hoe ik mijn leven probeer te leiden - dat is het enige waar ik op dit moment volledig invloed op heb. Ik ben ook niet perfect, maar ik kan wel zeggen dat ik dit probeer te doen - en dit is al beter dan niets. En door erover te praten met anderen hoop ik dat mensen in ieder geval er een tweede keer over nadenken.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:57:55 #120
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193473633
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:54 schreef probeer het volgende:

[..]

Dan snap ik echt nóg minder van je houding.

Je zegt dat je ziet dat het onwenselijk is voor de afgewezenen dat ze afgewezen worden op basis van het gedrag van 10 mensen (om maar bij Jan te blijven) die ze zeer waarschijnlijk nog nooit van hun leven ontmoet of gesproken hebben.

Hoe kan je het dan logisch vinden dat Jan zo handelt? Vanuit een soort van 'tsja, veel mensen zijn nou eenmaal dom en kortzichtig' gedachte oid?

En ik betwijfel of Jan het ook prima zou vinden wanneer anderen diezelfde logica op hem toepassen. "Sorry meneer, u mag de supermarkt niet meer in, want onze laatste 10 winkeldieven waren allemaal mannen". Ik gok dat Jan moord en brand zou schreeuwen.
Nee, ik ben denk ik niet duidelijk: het is vervelend voor diegenen die die baan niet krijgen. Maar geheel logisch vanuit Jan z’n standpunt.
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:58:21 #121
441440 aquawoman
Bitch please
pi_193473639
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:53 schreef cempexo het volgende:

[..]

Als ondernemer had ik het besluit om geen Russen meer aan te nemen al na 2 keer genomen. Ondernemen is geen sociaal politieke situatie.
Als de derde rus wel heel goed is, mis je misschien wel iets in je onderneming. Niemand zegt dat je de derde rus moet aannemen, alleen dat je m een eerlijke kans moet geven bij sollicitatie, zodat je de mens kan beoordelen ipv de afkomst.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:59:40 #122
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193473660
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:57 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nee, ik ben denk ik niet duidelijk: het is vervelend voor diegenen die die baan niet krijgen. Maar geheel logisch vanuit Jan z’n standpunt.
Maar is het ethisch?

Want ik kan ook beargumenteren dat het logisch is dat een straatschoffie jou berooft omdat hij geld nodig heeft. En dat het voor jou vervelend is.

Maar waarschijnlijk vind jij het niet leuk als ik je zo behandel.
pi_193473671
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:56 schreef Briqq het volgende:

[..]

Dat doen ze hier dan ook zodra je het woordje positieve discriminatie laat vallen.

Dan zijn ze niet sceptisch en is het geen 'gevoel'. Dan is het blanke genocide door de elite.

Sneeuwvlokjesmentaliteit.
Ik gok ook zomaar dat Boca Raton niet achteloos haar schouders ophaalt wanneer haar baas volgende week verkondigt dat ze geen vrouwen meer aannemen, want risico op uitval door zwangerschap.

Daar is niet eens positieve discriminatie voor nodig. Meer het verschil tussen hoe dichtbij de discriminatie mogelijk kan komen. En je ziet helaas bij velen hier dat het ze totaal niet raakt of het zelfs logisch of prima vinden zolang het niet bij hun in de buurt komt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193473694
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:48 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nee dat is gezond verstand. Ik vind dit zooo theoretisch wat je zegt.
Nouja het kan natuurlijk een topgozer zijn maar dat wordt dan verpest door anderen.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:01:45 #125
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193473700
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:56 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Dat mag. Dit is hoe ik mijn leven probeer te leiden - dat is het enige waar ik op dit moment volledig invloed op heb. Ik ben ook niet perfect, maar ik kan wel zeggen dat ik dit probeer te doen - en dit is al beter dan niets. En door erover te praten met anderen hoop ik dat mensen in ieder geval er een tweede keer over nadenken.
Je kunt m.i. niet zonder vooroordelen leven. De grap is, hoe ga je er mee om. Maar daar zet jij je ook voor in, dat is wat ik begrijp.
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:03:09 #126
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193473724
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:59 schreef Briqq het volgende:

[..]

Maar is het ethisch?

Want ik kan ook beargumenteren dat het logisch is dat een straatschoffie jou berooft omdat hij geld nodig heeft. En dat het voor jou vervelend is.

Maar waarschijnlijk vind jij het niet leuk als ik je zo behandel.
Ethiek is één ding, je kop stoten een ander...
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:03:12 #127
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193473726
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:00 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik gok ook zomaar dat Boca Raton niet achteloos haar schouders ophaalt wanneer haar baas volgende week verkondigt dat ze geen vrouwen meer aannemen, want risico op uitval door zwangerschap.

Daar is niet eens positieve discriminatie voor nodig. Meer het verschil tussen hoe dichtbij de discriminatie mogelijk kan komen. En je ziet helaas bij velen hier dat het ze totaal niet raakt of het zelfs logisch of prima vinden zolang het niet bij hun in de buurt komt.
_O_ ^O^

Iedereen zou eens een keer zou moeten meemaken hoe het is om gediscrimineerd te worden. Of gehandicapt te zijn, of oud enz enz.

Dan leer je empathie en leer je elkaar zien als mens.
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:03:58 #128
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193473740
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:03 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ethiek is één ding, je kop stoten een ander...
Beantwoord de vraag eens:

Jij bent bestolen. De maatschappij antwoordt dat dat vervelend is voor je, maar geheel logisch vanuit de dader.

Vind je dat eerlijk? Of durf je weer eens geen antwoord te geven?
pi_193473742
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Racisme zal er altijd zijn, tenminste, afhankelijk van hoe die definitie geïnterpreteerd wordt. Het maakt niet uit of je wit, zwart of alles er tussen bent, als je anders bent dan wat in de regio normaal is zullen er vooroordelen zijn. Zelfs als ik nu uit bijv. Amsterdam zou verhuizen naar een dorpje in Friesland kun je te maken hebben met discriminatie, ondanks dat iedereen blank is. Dat is niet heel gek, bij dieren komt het zelfs voor. Je vertrouwt nou eenmaal mensen die hetzelfde zijn als jij eerder. Het is pas een probleem als er discriminatie in de wet, politiek, overheid etc. zit. Dit komt met de huidige regelgeving in de meeste landen niet meer voor en als dat wel gebeurt moet daar goed tegen opgetreden worden. Meer kan je niet doen. Denk je nou echt dat als een persoon racistisch zou zijn tegen zwarten, hij door deze protesten tot inkeer gaat komen? Echt niet... eerder het tegenovergestelde.
Helaas gebeurt dat juist wel. Publieke instituties behandelen groepen verschillend. Dat kan bijvoorbeeld etnisch profileren van belastingdienst en politie zijn. Amerika is trouwens een heel goed voorbeeld. Dat land is perfect ontworpen om minderheden te onderdrukken. Donkere mensen hebben door institutionele racisme minder kans op een succesvol leven. Door bijvoorbeeld arbeidsmarktediscriminatie kunnen ze geen werk vinden en belanden ze snel in criminaliteit. Zij ontwikkelen een wrok naar witte mensen en de vooroordelen van witte mensen worden bevestigd. Dit is een vicieuze cirkel. Hierom hamer ik zo erg op macro racisme. Deze cirkel kan niet worden doorbroken zonder dat racisme en discriminatie in overheden verbeterd. Er wordt echter totaal geen aandacht hieraan gegeven.
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:04:42 #130
441440 aquawoman
Bitch please
pi_193473754
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:00 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik gok ook zomaar dat Boca Raton niet achteloos haar schouders ophaalt wanneer haar baas volgende week verkondigt dat ze geen vrouwen meer aannemen, want risico op uitval door zwangerschap.

Dit soort discriminatie heb ik ook van dichtbij meegemaakt - bij de vrouwelijke sollicitant vroegen ze of er plannen voor kinderen waren, terwijl de vriendin van de mannelijke sollicitant ook dat moment zwanger was.

En ik heb er zelf geholpen dit soort dingen in stand te houden, door altijd te benadrukken dat ik een vrouw ben maar geen kinderen heb/wil. Dat is een inzicht achteraf, dat ik meer heb geleerd in mijn leven.

Net als dat ik vroeger Zwarte Piet heb gespeeld en nu wel snap waarom dat een nogal achterhaalde kijk op dingen is (die in heel veel landen afschuw oproept)

Je leeft en je leert - alleen moet je dus wel willen leren.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:04:53 #131
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193473760
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:01 schreef RTR het volgende:

[..]

Nouja het kan natuurlijk een topgozer zijn maar dat wordt dan verpest door anderen.
Juist.
pi_193473765
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:58 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Als de derde rus wel heel goed is, mis je misschien wel iets in je onderneming. Niemand zegt dat je de derde rus moet aannemen, alleen dat je m een eerlijke kans moet geven bij sollicitatie, zodat je de mens kan beoordelen ipv de afkomst.
Een ondernemer houdt zich niet bezig met eerlijke kansen. Wel met de vraag of een werknemer in zijn organisatie past. Als ondernemer heb ik mensen voor minder afgewezen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193473769
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:57 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nee, ik ben denk ik niet duidelijk: het is vervelend voor diegenen die die baan niet krijgen. Maar geheel logisch vanuit Jan z’n standpunt.
Dat is als buitenstaander imo echt alleen maar logisch te noemen wanneer Jan niet de mentale capaciteiten heeft om zich te realiseren dat het gedrag van 10 mensen uit een groep met één gedeelde overeenkomst (nationaliteit) niet te kopiëren is naar alle andere leden van die groep.

Is het dan volgens jou ook logisch wanneer Jan bij de kroeg geweerd wordt omdat de kroegbaas in het verleden problemen heeft gehad met mannen die gewelddadig werden?
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:06:15 #134
117098 Hathor
Effe niet
pi_193473786
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:03 schreef Briqq het volgende:

[..]

_O_ ^O^

Iedereen zou eens een keer zou moeten meemaken hoe het is om gediscrimineerd te worden. Of gehandicapt te zijn, of oud enz enz.

Dan leer je empathie en leer je elkaar zien als mens.
Ik denk dat de meeste mensen dat wel eens een keer of meerdere keren hebben meegemaakt, in principe begint het al op de arbeidsmarkt als je de 30 gepasseerd bent, en je dus gewoon word afgewezen want te oud, leeftijdsdiscriminatie dus.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:06:30 #135
441440 aquawoman
Bitch please
pi_193473790
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:01 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Je kunt m.i. niet zonder vooroordelen leven. De grap is, hoe ga je er mee om. Maar daar zet jij je ook voor in, dat is wat ik begrijp.
Ja, dat is wat ik bedoel. Ik heb net als ieder ander mens vooroordelen, maar ik probeer me er bewust van te zijn/worden en na te denken voordat ik erop handel. Wat uiteraard niet altijd lukt, maar het is in ieder geval al iets :)
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_193473800
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:04 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Dit soort discriminatie heb ik ook van dichtbij meegemaakt - bij de vrouwelijke sollicitant vroegen ze of er plannen voor kinderen waren, terwijl de vriendin van de mannelijke sollicitant ook dat moment zwanger was.

En ik heb er zelf geholpen dit soort dingen in stand te houden, door altijd te benadrukken dat ik een vrouw ben maar geen kinderen heb/wil. Dat is een inzicht achteraf, dat ik meer heb geleerd in mijn leven.

Net als dat ik vroeger Zwarte Piet heb gespeeld en nu wel snap waarom dat een nogal achterhaalde kijk op dingen is (die in heel veel landen afschuw oproept)

Je leeft en je leert - alleen moet je dus wel willen leren.
Helemaal mee eens, en ja, ik heb ook in zo'n positie van passief instemmen gezeten, en daar verkeerde keuzes in gemaakt.

Verder; ik vind je bijdragen hier echt top. Complimenten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193473805
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:05 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat is als buitenstaander imo echt alleen maar logisch te noemen wanneer Jan niet de mentale capaciteiten heeft om zich te realiseren dat het gedrag van 10 mensen uit een groep met één gedeelde overeenkomst (nationaliteit) niet te kopiëren is naar alle andere leden van die groep.

Is het dan volgens jou ook logisch wanneer Jan bij de kroeg geweerd wordt omdat de kroegbaas in het verleden problemen heeft gehad met mannen die gewelddadig werden?
Gaat vaak ook meer om cultuur.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:07:28 #138
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193473809
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:05 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat is als buitenstaander imo echt alleen maar logisch te noemen wanneer Jan niet de mentale capaciteiten heeft om zich te realiseren dat het gedrag van 10 mensen uit een groep met één gedeelde overeenkomst (nationaliteit) niet te kopiëren is naar alle andere leden van die groep.

Wel als dat gedrag negatief is geweest.
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:07:34 #139
441440 aquawoman
Bitch please
pi_193473810
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:05 schreef cempexo het volgende:

[..]

Wel met de vraag of een werknemer in zijn organisatie past.
Precies. Daar kom je achter bij een sollicitatie :)
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:09:19 #140
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193473833
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:06 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Ja, dat is wat ik bedoel. Ik heb net als ieder ander mens vooroordelen, maar ik probeer me er bewust van te zijn/worden en na te denken voordat ik erop handel. Wat uiteraard niet altijd lukt, maar het is in ieder geval al iets :)
Ik doe hetzelfde, ondanks dat we hier en daar van mening verschillen. Ik probeer anderen te zien zoals ze zijn.
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:10:18 #141
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193473849
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:06 schreef probeer het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, en ja, ik heb ook in zo'n positie van passief instemmen gezeten, en daar verkeerde keuzes in gemaakt.

Verder; ik vind je bijdragen hier echt top. Complimenten.
Ik ook. Respect dat je dit bij jezelf herkent. Dat is een stukje menselijkheid dat bij sommigen ver te zoeken is.
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:10:19 #142
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193473851
Jammer dat de dienstplicht niet meer bestaat, daar leerde je ook omgaan/ samenwerken met lieden die je in je reguliere beschermde omgeving nooit tegen zou zijn gekomen... Dus de boer die nooit verder dan zijn eigen erf gekomen was met de Leidse korpsbal, de Limbo met de Fries, Neger en Marokkaan etc...

Na een paar weken begon het onderlinge begrip wel te komen.
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:10:56 #143
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193473863
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:09 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik doe hetzelfde, ondanks dat we hier en daar van mening verschillen. Ik probeer anderen te zien zoals ze zijn.
Psst, ik heb je een vraag gesteld:

quote:
Jij bent bestolen. De maatschappij antwoordt dat dat vervelend is voor je, maar geheel logisch vanuit de dader.

Vind je dat eerlijk? Of durf je weer eens geen antwoord te geven?
pi_193473870
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:05 schreef cempexo het volgende:

[..]

Een ondernemer houdt zich niet bezig met eerlijke kansen. Wel met de vraag of een werknemer in zijn organisatie past. Als ondernemer heb ik mensen voor minder afgewezen.
Een klant van me had eens een donker meisje niet aangenomen omdat ze niet goed Nederlands sprak en gewoon niet goed overkwam, terwijl dat in dat beroep wel heel belangrijk is. Week later werd ze gebeld door zo'n racisme stichting dat ze een racist was omdat ze haar niet had aangenomen :') Wat moet je daar nou mee?

Sommige bedrijven laten je een soort IQ-test doen. Als je niet slim genoeg bent krijg je de baan niet. Andere doen een fysieke test. Waarom mag je wel afkeuren op IQ of lichaamsbouw maar niet op uiterlijk of leeftijd?
Facts don't care about your feelings
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:11:24 #145
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193473872
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:05 schreef cempexo het volgende:

[..]

Een ondernemer houdt zich niet bezig met eerlijke kansen. Wel met de vraag of een werknemer in zijn organisatie past. Als ondernemer heb ik mensen voor minder afgewezen.
Het blijft discriminatie.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_193473878
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:48 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nee dat is gezond verstand. Ik vind dit zooo theoretisch wat je zegt.
Een beter voorbeeld zou zijn dat Jan liever de niet-gekwalificeerde Henk aanneemt dan de gekwalificeerde Kobe. Dat is duidelijk racisme en komt regelmatig voor.
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:12:25 #147
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193473900
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:10 schreef AchJa het volgende:
Jammer dat de dienstplicht niet meer bestaat, daar leerde je ook omgaan/ samenwerken met lieden die je in je reguliere beschermde omgeving nooit tegen zou zijn gekomen... Dus de boer die nooit verder dan zijn eigen erf gekomen was met de Leidse korpsbal, de Limbo met de Fries, Neger en Marokkaan etc...

Na een paar weken begon het onderlinge begrip wel te komen.
Ik ben sowieso tegen de militaire dienstplicht, maar een maatschappelijke dienstplicht waar dit soort interacties voorkomen is idd een stukje opvoeding dat nauwelijks meer voorkomt.
pi_193473926
Iedereen discrimineert, inclusief ikzelf. Aard van het beestje (de mens).
Het gaat erom dat je daar bewust bent en daar naar handelt.
En vooral om empathie.
Ik weet niet wat het is om een Arabische achternaam te hebben en daardoor minder kans hebt op een baan, maar ik besef wel dat het iets is wat speelt en gebeurt.
pi_193473952
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:07 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Precies. Daar kom je achter bij een sollicitatie :)
Nee niet altijd...het blijft een voorlopige inschatting
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:15:37 #150
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193473960
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:10 schreef Briqq het volgende:

[..]

Psst, ik heb je een vraag gesteld:
[..]

‘weer eens’ Huh? Briqq je verwart me steeds met Gia of zo.

Nee als mijn fiets gestolen is vind ik dat niet eerlijk.
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:16:44 #151
117098 Hathor
Effe niet
pi_193473980
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:10 schreef AchJa het volgende:
Jammer dat de dienstplicht niet meer bestaat, daar leerde je ook omgaan/ samenwerken met lieden die je in je reguliere beschermde omgeving nooit tegen zou zijn gekomen... Dus de boer die nooit verder dan zijn eigen erf gekomen was met de Leidse korpsbal, de Limbo met de Fries, Neger en Marokkaan etc...

Na een paar weken begon het onderlinge begrip wel te komen.
Dat heb ik altijd wel als een groot gemis beschouwd. In mijn tijd was de dienstplicht er nog en ik had echt zin in een paar jaar militaire dienst, dus naast dat ik naar de Knoopkazerne moest voor mijn nummer, had ik me ook aangemeld als KVV'er en die keuring kwam precies een dag erna in Amersfoort, lekker dicht bij elkaar ook nog eens. Ik werd in beide gevallen fysiek en pshychologisch goedgekeurd, maar toch afgewezen (s5). Jammer, ik had me zelfs al als vrijwilliger gemeld voor Libanon.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193473984
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:13 schreef Brybry het volgende:
Iedereen discrimineert, inclusief ikzelf. Aard van het beestje (de mens).
Het gaat erom dat je daar bewust bent en daar naar handelt.
En vooral om empathie.
Ik weet niet wat het is om een Arabische achternaam te hebben en daardoor minder kans hebt op een baan, maar ik besef wel dat het iets is wat speelt en gebeurt.
Erkenning en begrip is inderdaad voldoende.
pi_193473986
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:11 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Een klant van me had eens een donker meisje niet aangenomen omdat ze niet goed Nederlands sprak en gewoon niet goed overkwam, terwijl dat in dat beroep wel heel belangrijk is. Week later werd ze gebeld door zo'n racisme stichting dat ze een racist was omdat ze haar niet had aangenomen :') Wat moet je daar nou mee?

Wat je er mee moet doen is simpel. Het telefoongesprek onmiddellijk afbreken.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193473999
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wel als dat gedrag negatief is geweest.
Ok.

Vind je het dan ook logisch dat incels alle vrouwen haten, op basis van enkele persoonlijke negatieve ervaringen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_193474009
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het blijft discriminatie.
Ik zou je nooit aannemen als personeelschef.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:18:17 #156
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193474012
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:13 schreef Brybry het volgende:
Iedereen discrimineert, inclusief ikzelf. Aard van het beestje (de mens).
Het gaat erom dat je daar bewust bent en daar naar handelt.
En vooral om empathie.
Ik weet niet wat het is om een Arabische achternaam te hebben en daardoor minder kans hebt op een baan, maar ik besef wel dat het iets is wat speelt en gebeurt.
Als daarmee een goede kracht buiten spel gezet wordt dan is dat een trieste zaak.
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:19:26 #157
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193474030
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:17 schreef probeer het volgende:

[..]

Ok.

Vind je het dan ook logisch dat incels alle vrouwen haten, op basis van enkele persoonlijke negatieve ervaringen?
Ik kan dat wel begrijpen ja.
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:19:49 #158
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193474038
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:18 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik zou je nooit aannemen als personeelschef.
Ik zou nooit voor jou willen werken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_193474043
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:11 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Een klant van me had eens een donker meisje niet aangenomen omdat ze niet goed Nederlands sprak en gewoon niet goed overkwam, terwijl dat in dat beroep wel heel belangrijk is. Week later werd ze gebeld door zo'n racisme stichting dat ze een racist was omdat ze haar niet had aangenomen :') Wat moet je daar nou mee?

Sommige bedrijven laten je een soort IQ-test doen. Als je niet slim genoeg bent krijg je de baan niet. Andere doen een fysieke test. Waarom mag je wel afkeuren op IQ of lichaamsbouw maar niet op uiterlijk of leeftijd?
"Donderstraal toch eens even snel een eind op."

Dikke prima om die meid niet aan te nemen omdat haar Nederlands niet zo goed is, voor een functie waarin taalvaardigheid van belang is.

Maar het wordt een heel ander verhaal wanneer die klant in het vervolg ieder donker meisje bij voorbaat afschrijft, omdat de taalvaardigheid van dat ene donkere meisje dat ooit solliciteerde niet goed bleek.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193474058
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:45 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Ik heb ook vaak genoeg nare ervaringen gehad met blanke Nederlanders, moet ik dat betrekken op alle andere Nederlanders? Ik heb ook vaak genoeg vervelende dingen meegemaakt met mannen, moet ik elke man dan daarmee over 1 kam scheren.

Ik zie het zo: heb vooral een hekel aan iemand als persoon, maar doe het om de daden van die persoon en niet om de daden van een ander.
Denk dat het meer een cultuur dingetje is, ook binnen de term " Nederlander" heb je verschillende sub culturen. Bijvoorbeeld de gemiddelde fries denkt anders als de gemiddelde limburger, een hells angel lid anders als een hockey speler terwijl ze allemaal Nederlander zijn.
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:20:55 #161
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193474063
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:16 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat heb ik altijd wel als een groot gemis beschouwd. In mijn tijd was de dienstplicht er nog en ik had echt zin in een paar jaar militaire dienst, dus naast dat ik naar de Knoopkazerne moest voor mijn nummer, had ik me ook aangemeld als KVV'er en die keuring kwam precies een dag erna in Amersfoort, lekker dicht bij elkaar ook nog eens. Ik werd in beide gevallen fysiek en pshychologisch goedgekeurd, maar toch afgewezen (s5). Jammer, ik had me zelfs al als vrijwilliger gemeld voor Libanon.
Even hoor, als je wegens je "stabiliteit" afgekeurd bent (S5) ben je dus op psychologische gronden afgewezen... En hoe je dat voorelkaar hebt gekregen zonder dat je het daadwerkelijk wilde is mij een volstrekt raadsel. _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 04-06-2020 18:30:37 ]
pi_193474072
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:19 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik kan dat wel begrijpen ja.
Begrip als in 'kunnen zien hoe iemand zo geworden is', ja, ik ook wel.

Maar begrip voor de beslissing zelf? Nee, absoluut niet.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193474115
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:17 schreef cempexo het volgende:

[..]

Wat je er mee moet doen is simpel. Het telefoongesprek onmiddellijk afbreken.
En in het vervolg aangeven dat er geen "klik" was of een betere match met een andere kandidaat.

Dan heb je geen gezeik...alleen jammer dat die dame dan niet de hint krijgt om aan dr Nederlands te werken.
pi_193474140
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:24 schreef descon het volgende:

[..]

En in het vervolg aangeven dat er geen "klik" was of een betere match met een andere kandidaat.

Dan heb je geen gezeik...alleen jammer dat die dame dan niet de hint krijgt om aan dr Nederlands te werken.
Het is gewoon toegestaan en prima geaccepteerd om iemand af te wijzen om diens taalvaardigheid hoor. Niets mis mee.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193474159
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:24 schreef descon het volgende:

[..]

En in het vervolg aangeven dat er geen "klik" was of een betere match met een andere kandidaat.

Dan heb je geen gezeik...alleen jammer dat die dame dan niet de hint krijgt om aan dr Nederlands te werken.
Jij bent niet verantwoordelijk voor het gedrag van die bewuste organisatie. Mijn tekst zou zijn na 3 seconden: Ik heb verder geen belangstelling voor u....tuut tuut tuut
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193474166
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:26 schreef probeer het volgende:

[..]

Het is gewoon toegestaan en prima geaccepteerd om iemand af te wijzen om diens taalvaardigheid hoor. Niets mis mee.
Leg dat maar uit aan zo'n type van een anti-racisme groepje.....je hebt er alleen maar gezeik van en je wint het toch niet. Zonde van je tijd en kan je dus beter voorkomen dat je het gezeik hebt en weer in de telegraaf staat als racistische toko
pi_193474169
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:26 schreef probeer het volgende:

[..]

Het is gewoon toegestaan en prima geaccepteerd om iemand af te wijzen om diens taalvaardigheid hoor. Niets mis mee.
Nou ja dat is wel de vraag. Als ik een Marokkaan niet aanneem vanwege zijn accent? Waar trek je de grens tussen iemand die echt geen Nederlands kan (wat vast een goede reden voor niet aannemen kan zijn) of een accent heeft.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:27 schreef cempexo het volgende:

[..]

Jij bent niet verantwoordelijk voor het gedrag van die bewuste organisatie. Mijn tekst zou zijn na 3 seconden: Ik heb verder geen belangstelling voor u....tuut tuut tuut
Ja ze had nog even doorgepraat maar het kwam er op neer dat ze gewoon een onzin reden had moeten bedenken om haar niet aan te nemen. Right... 8)7
Facts don't care about your feelings
pi_193474178
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:26 schreef probeer het volgende:

[..]

Het is gewoon toegestaan en prima geaccepteerd om iemand af te wijzen om diens taalvaardigheid hoor. Niets mis mee.
Dat lijkt mij ook....

Zo ga ik binnenkort naar een andere huisarts omdat mijn huidige niet goed Nederlands spreekt en ik daardoor het gevoel heb dat hij mij niet altijd goed begrijpt.

Heeft echt niks met z'n afkomst te maken , wel met zijn taalvaardigheid.

@descon. Alstu.
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:30:49 #169
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193474214
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:15 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

‘weer eens’ Huh? Briqq je verwart me steeds met Gia of zo.

Nee als mijn fiets gestolen is vind ik dat niet eerlijk.
Nee hoor, dit was goed geaddresseerd, zie post #128.

Goed, dus je vindt het oneerlijk.

Maar de maatschappij zegt dat het logisch is vanuit de dader: die is arm/zielig/weet niet beter/heeft slechte ervaringen met dames op fietsen.

Zou je niet willen dat de maatschappij ingreep en dat de wet wordt gehandhaafd?
pi_193474231
Ah nu een college over wit privilege op eenvandaag en dat we ons schuldig moeten voelen over dit privilege. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:33:33 #171
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193474260
quote:
16s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:31 schreef FlippingCoin het volgende:
Ah nu een college over wit privilege op eenvandaag en dat we ons schuldig moeten voelen over dit privilege. :')
Je moet je bewust zijn dat jij bepaalde nadelen nooit in je leven zult ervaren.

Ik zal bijv. niet ervaren hoe het is om kreupel of blind te zijn op jonge leeftijd. En er zal nooit tegen me worden gediscrimineerd omdat ik mogelijk zwanger word. Ook zal ik nooit worden verkracht door een seksist/incel.

Ik ben nergens schuldig aan, maar ik leer er stil bij staan dat niet iedereens leven even makkelijk is en dat sommige mensen problemen hebben die ik nooit zal hebben.
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:34:37 #172
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_193474275
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:53 schreef Brybry het volgende:
Vanochtend nog een gesprek gehad met een Marokkaanse vrouw. Ze woont in een witte wijk en de buurkinderen willen niet eens met haar kinderen spelen, mag niet van de ouders.

Daar kan ik dan echt kwaad om worden :(

Integratie moet toch echt van twee kanten komen.
Dit is wel vervelend. Maar ik moet eerlijk zeggen dat als ik kinderen zou hebben ik ook niet zo happig zou zijn om mijn kinderen daar te laten spelen. Maar dat geldt net zo goed voor zwarte kousen families hoor. Daar zou ik mijn kinderen dan ook niet laten spelen. Gewoon omdat ik hun opvattingen in 95% van de gevallen niet met mijn eigen humanistische opvattingen zou kunnen rijmen.
pi_193474281
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:33 schreef Briqq het volgende:

[..]

Je moet je bewust zijn dat jij bepaalde nadelen nooit in je leven zult ervaren.

Ik zal bijv. niet ervaren hoe het is om kreupel of blind te zijn op jonge leeftijd. En er zal nooit tegen me worden gediscrimineerd omdat ik mogelijk zwanger word.

Ik ben nergens schuldig aan, maar ik leer er stil bij staan dat niet iedereens leven even makkelijk is en dat sommige mensen problemen hebben die ik nooit zal hebben.
Dit inderdaad :)
pi_193474294
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:27 schreef descon het volgende:

[..]

Leg dat maar uit aan zo'n type van een anti-racisme groepje.....je hebt er alleen maar gezeik van en je wint het toch niet. Zonde van je tijd en kan je dus beter voorkomen dat je het gezeik hebt en weer in de telegraaf staat als racistische toko
Als diegene dat niet wil begrijpen, is dat helemaal zijn/haar probleem. Heb ik verder geen last van.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:35:54 #175
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193474298
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:34 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Dit is wel vervelend. Maar ik moet eerlijk zeggen dat als ik kinderen zou hebben ik ook niet zo happig zou zijn om mijn kinderen daar te laten spelen. Maar dat geldt net zo goed voor zwarte kousen families hoor. Daar zou ik mijn kinderen dan ook niet laten spelen. Gewoon omdat ik hun opvattingen in 95% van de gevallen niet met mijn eigen humanistische opvattingen zou kunnen rijmen.
Ik zou zeggen: probeer het. Als het zo is: prima, niet doen. Is het niet zo? Dan heb je wss een heel blije buurvrouw.

Het is niet alsof ze je kind gelijk gaan besnijden of opeten... Beetje durven is goed voor een kind (en zijn ouders!)

Als jij een atheist bent (ik ook, ik doe ff een aanname obv je username), dan is het mss juist leuk om eens mee te gaan en de ouders aan de tand te voelen waarom ze iets geloven en bijv. hoe ze hun religie rijmen met die seculiere land. Daar komen best leuke gesprekken uit.
pi_193474302
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:34 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Dit is wel vervelend. Maar ik moet eerlijk zeggen dat als ik kinderen zou hebben ik ook niet zo happig zou zijn om mijn kinderen daar te laten spelen. Maar dat geldt net zo goed voor zwarte kousen families hoor. Daar zou ik mijn kinderen dan ook niet laten spelen. Gewoon omdat ik hun opvattingen in 95% van de gevallen niet met mijn eigen humanistische opvattingen zou kunnen rijmen.
Zou je je kinderen wel laten spelen bij een gezin die eens per maand een kerk bezoeken?
pi_193474318
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:33 schreef Briqq het volgende:

[..]

Je moet je bewust zijn dat jij bepaalde nadelen nooit in je leven zult ervaren.

Ik zal bijv. niet ervaren hoe het is om kreupel of blind te zijn op jonge leeftijd. En er zal nooit tegen me worden gediscrimineerd omdat ik mogelijk zwanger word. Ook zal ik nooit worden verkracht door een seksist/incel.

Ik ben nergens schuldig aan, maar ik leer er stil bij staan dat niet iedereens leven even makkelijk is en dat sommige mensen problemen hebben die ik nooit zal hebben.
Ik moet helemaal niets vriend. Misschien als die groepen eens wat zelfreflectie tonen dat ik erover na ga denken. Zolang de Marokkaanse gemeenschap een Marokkanenprobleem ontkent is het niet mijn plaats te kijken naar mijn zogenaamde privileges.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193474321
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:27 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nou ja dat is wel de vraag. Als ik een Marokkaan niet aanneem vanwege zijn accent? Waar trek je de grens tussen iemand die echt geen Nederlands kan (wat vast een goede reden voor niet aannemen kan zijn) of een accent heeft.
[..]

Ja ze had nog even doorgepraat maar het kwam er op neer dat ze gewoon een onzin reden had moeten bedenken om haar niet aan te nemen. Right... 8)7
Hangt van de functie af; of er belang is bij accentloos Nederlands.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:37:10 #179
117098 Hathor
Effe niet
pi_193474323
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Even hoor, als je wegens je "stabiliteit" afgekeurd bent (S5) ben je dus op psychologische gronden afgewezen... En hoe je dat voorelkaar hebt gekregen zonder dat je het daadwerkelijk wilde is mij een volstrekt raadsel. _O-
Wat ik bedoelde is dat ik voor alle tests geslaagd was. als er geen sprake van s5 was zou ik dus goedgekeurd zijn geweest, ik drukte me wat ongelukkig uit. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:37:49 #180
3542 Gia
User under construction
pi_193474335
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:30 schreef Briqq het volgende:

[..]

Nee hoor, dit was goed geaddresseerd, zie post #128.

Goed, dus je vindt het oneerlijk.

Maar de maatschappij zegt dat het logisch is vanuit de dader: die is arm/zielig/weet niet beter/heeft slechte ervaringen met dames op fietsen.

Zou je niet willen dat de maatschappij ingreep en dat de wet wordt gehandhaafd?
Welke wet wordt níet gehandhaafd, dan?
pi_193474337
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:16 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat heb ik altijd wel als een groot gemis beschouwd. In mijn tijd was de dienstplicht er nog en ik had echt zin in een paar jaar militaire dienst, dus naast dat ik naar de Knoopkazerne moest voor mijn nummer, had ik me ook aangemeld als KVV'er en die keuring kwam precies een dag erna in Amersfoort, lekker dicht bij elkaar ook nog eens. Ik werd in beide gevallen fysiek en pshychologisch goedgekeurd, maar toch afgewezen (s5). Jammer, ik had me zelfs al als vrijwilliger gemeld voor Libanon.
Uh? je werd goedgekeurd, maar toch afgewezen?
pi_193474340
quote:
16s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik moet helemaal niets vriend. Misschien als die groepen eens wat zelfreflectie tonen dat ik erover na ga denken. Zolang de Marokkaanse gemeenschap een Marokkanenprobleem ontkent is het niet mijn plaats te kijken naar mijn zogenaamde privileges.
Ah. Allochtoon staat gelijk aan Marokkaans?

Wist niet dat ik als Mocro door het leven moet gaan -O-
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:39:06 #183
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_193474358
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:36 schreef Brybry het volgende:

[..]

Zou je je kinderen wel laten spelen bij een gezin die eens per maand een kerk bezoeken?
Niet als ik weet dat ze heel streng in de leer zijn. Maar goed ik heb geen kinderen dus ik hoef gelukkig alleen maar voor mezelf te beslissing te nemen.
pi_193474379
quote:
16s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:31 schreef FlippingCoin het volgende:
Ah nu een college over wit privilege op eenvandaag en dat we ons schuldig moeten voelen over dit privilege. :')
Ik voel me niet schuldig over iets waar ik niets aan kan doen. Maar ik kan prima erkennen en er begrip voor op brengen dat het oneerlijk is voor de mensen die die voordelen niet (gehad) hebben. Om me er voor in te zetten dat dat soort eigenschappen waar men niets aan kan doen, in de toekomst hopelijk niet of iig veel minder tot bepaalde oneerlijk verdeelde privileges leiden.

Daar hoef ik me niet schuldig voor te voelen. Ik kreeg voor mijn geboorte geen lijst met opties.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 04-06-2020 18:46:40 ]
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:40:20 #185
117098 Hathor
Effe niet
pi_193474383
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Uh? je werd goedgekeurd, maar toch afgewezen?
In principe was ik geschikt voor dienst, maar ik ben voorgoed ongeschikt verklaard vanwege onevenwichtig gedrag. Zo is het me althans uitgelegd.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193474390
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:10 schreef AchJa het volgende:
Jammer dat de dienstplicht niet meer bestaat, daar leerde je ook omgaan/ samenwerken met lieden die je in je reguliere beschermde omgeving nooit tegen zou zijn gekomen... Dus de boer die nooit verder dan zijn eigen erf gekomen was met de Leidse korpsbal, de Limbo met de Fries, Neger en Marokkaan etc...

Na een paar weken begon het onderlinge begrip wel te komen.
Dit gaat inderdaad alleen op in de context van dienstplicht. Dit ga je niet meemaken als je je nu voor het leger opgeeft, want daar zitten maar weinig niet-blanke Nederlanders.
pi_193474392
En wat ik ook wel grappig vind, een ander moet blijkbaar de mate van pijn "meten".

Als m'n beste vriendin mij een luie neger noemt , dat kan dat. Of een trut of een kutwijf. Ik weet van wie het komt.

Als een random iemand mij een zwarte hoer zou noemen. Dat kan die persoon gaan rennen..

Veel mensen lijken dat verschil niet te zien.
pi_193474420
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:37 schreef Brybry het volgende:

[..]

Ah. Allochtoon staat gelijk aan Marokkaans?

Wist niet dat ik als Mocro door het leven moet gaan -O-
Waar slaat dat nou weer op meneer. :{

Ik zeg dat iedere groep eerst eens naar zichzelf mag kijken om te zien of de oorzaak van dat zogenaamde privilege daarin zit.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193474421
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:39 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Niet als ik weet dat ze heel streng in de leer zijn. Maar goed ik heb geen kinderen dus ik hoef gelukkig alleen maar voor mezelf te beslissing te nemen.
In dit geval gaat het om een moderne moslima die op geen enkele manier aan zieltjes winnen doet.

Zo jammer dat mensen vanuit vooroordelen , verbinding uit de weg gaan.
pi_193474436
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:40 schreef Brybry het volgende:
En wat ik ook wel grappig vind, een ander moet blijkbaar de mate van pijn "meten".

Als m'n beste vriendin mij een luie neger noemt , dat kan dat. Of een trut of een kutwijf. Ik weet van wie het komt.

Als een random iemand mij een zwarte hoer zou noemen. Dat kan die persoon gaan rennen..

Veel mensen lijken dat verschil niet te zien.
Als er mensen moeten rennen voor jou ben jij een deel van het probleem niet van de oplossing besef dat goed.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193474440
quote:
16s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou weer op meneer. :{

Ik zeg dat iedere groep eerst eens naar zichzelf mag kijken om te zien of de oorzaak van dat zogenaamde privilege daarin zit.
En doe jij dat ook dan?
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:43:01 #192
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193474452
quote:
16s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik moet helemaal niets vriend. Misschien als die groepen eens wat zelfreflectie tonen dat ik erover na ga denken. Zolang de Marokkaanse gemeenschap een Marokkanenprobleem ontkent is het niet mijn plaats te kijken naar mijn zogenaamde privileges.
Je moet dat wel, 'vriend', als jij een keer in de penarie komt als jij een minderheid bent. Dan ben je blij dat je je mensenrechten hebt of dat er iemand is die zich om je bekommert.

Of ben je zo een hardline libertariër?
pi_193474462
quote:
16s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:42 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Als er mensen moeten rennen voor jou ben jij een deel van het probleem niet van de oplossing besef dat goed.
Uiteraard want volgens jou moet dat gewoon kunnen toch?

Net als Joden uitroeien, hebben ze zeker ook zelf voor gezorgd?
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:43:35 #194
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193474469
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:40 schreef Hathor het volgende:

In principe was ik geschikt voor dienst, maar ik ben voorgoed ongeschikt verklaard vanwege onevenwichtig gedrag. Zo is het me althans uitgelegd.
Dus S5...

Als je dat onbewust voorelkaar hebt gekregen dan was er echt iets mis met je.
pi_193474471
Waarom zijn het alleen zwarte mensen die klagen over racisme?
pi_193474486
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:34 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Dit is wel vervelend. Maar ik moet eerlijk zeggen dat als ik kinderen zou hebben ik ook niet zo happig zou zijn om mijn kinderen daar te laten spelen. Maar dat geldt net zo goed voor zwarte kousen families hoor. Daar zou ik mijn kinderen dan ook niet laten spelen. Gewoon omdat ik hun opvattingen in 95% van de gevallen niet met mijn eigen humanistische opvattingen zou kunnen rijmen.
1 gezin zou nog kunnen..word pas link als je kind met meerdere kinderen uit de zelfde subcultuur gaat spelen. Dan krijg je een kliekje en dan zal je kind zich moeten aanpassen of niet bij de groep horen.

Dat zie je ook vaak met buitenlanders, zet 1 buitenlander bij een groep Nederlanders en dan past hij zich wel aan. Heb je 5 buitenlanders en 5 Nederlanders ga je groepsvorming krijgen. Zeker als die buitenlandse cultuur dominanter is ingesteld als de NL cultuur.
pi_193474520
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:42 schreef Brybry het volgende:

[..]

En doe jij dat ook dan?
Kritisch naar jezelf en je bestuur kijken is een typisch Nederlands iets volgens mij dus dat ik regelmatig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:46:04 #198
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193474532
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Welke wet wordt níet gehandhaafd, dan?
1. Er is een wet die diefstal strafbaar stelt. Er is dus vastgesteld dat de daad onwenselijk is, en er is erkenning dat jij slachtoffer bent van een misdrijf. Er zijn geen mensen die zeggen dat je maar moet oprotten naar Wassenaar omdat je rijk bent en je de fiets wel kan missen.

2. Er is een wet die racistisch handelen (arbeidsmarktdiscriminatie) strafbaar stelt. Het zou goed zijn als we hier hard(er) op gaan handhaven en erkennen dat dit een probleem is.

Dus minder wegkijken, meer handhaven.
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:46:08 #199
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_193474535
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:35 schreef Briqq het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: probeer het. Als het zo is: prima, niet doen. Is het niet zo? Dan heb je wss een heel blije buurvrouw.

Het is niet alsof ze je kind gelijk gaan besnijden of opeten... Beetje durven is goed voor een kind (en zijn ouders!)

Als jij een atheist bent (ik ook, ik doe ff een aanname obv je username), dan is het mss juist leuk om eens mee te gaan en de ouders aan de tand te voelen waarom ze iets geloven en bijv. hoe ze hun religie rijmen met die seculiere land. Daar komen best leuke gesprekken uit.
Zoals ik al zei, ik heb geen kinderen. En als ik die had snap ik ook best wel dat ze die niet gelijk gaan besnijden bij een speelafspraakje. Maar toch zou ik mijn eventuele kinderen niet bloot willen stellen aan het idee dat vrouwen minderwaardig zijn aan mannen (zowel moslims als zwarte kousen) of dat homo's/lesbiënnes minderwaardige mensen zijn. En meer van dat soort denkbeelden.
pi_193474538
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:43 schreef Briqq het volgende:

[..]

Je moet dat wel, 'vriend', als jij een keer in de penarie komt als jij een minderheid bent. Dan ben je blij dat je je mensenrechten hebt of dat er iemand is die zich om je bekommert.

Of ben je zo een hardline libertariër?
Ga je nu beweren dat minderheden geen mensenrechten hebben of zo?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193474548
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus S5...

Als je dat onbewust voorelkaar hebt gekregen dan was er echt iets mis met je.
Dat dacht ik ook. Daar moet je toch een of andere psychopaat voor zijn? beetje niveau: 'als we die een geweer geven, schiet die alles overhoop'
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:47:26 #202
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193474569
quote:
16s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Kritisch naar jezelf en je bestuur kijken is een typisch Nederlands iets volgens mij dus dat ik regelmatig.
Je doet dat totaal niet. Ik leg wit privilege uit en jij reageert gekrenkt met 'ik moet niks vriend, laat die Marokkanen maar naar zichzelf kijken'.

Dus nu nogmaals, maar zonder het woordje 'moet', want dat triggert je.

quote:
Ik zal bijv. niet ervaren hoe het is om kreupel of blind te zijn op jonge leeftijd. En er zal nooit tegen me worden gediscrimineerd omdat ik mogelijk zwanger word. Ook zal ik nooit worden verkracht door een seksist/incel.

Ik ben nergens schuldig aan, maar ik leer er stil bij staan dat niet iedereens leven even makkelijk is en dat sommige mensen problemen hebben die ik nooit zal hebben.
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:47:26 #203
3542 Gia
User under construction
pi_193474570
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:46 schreef Briqq het volgende:

[..]

1. Er is een wet die diefstal strafbaar stelt. Er is dus vastgesteld dat de daad onwenselijk is, en er is erkenning dat jij slachtoffer bent van een misdrijf. Er zijn geen mensen die zeggen dat je maar moet oprotten naar Wassenaar omdat je rijk bent en je de fiets wel kan missen.

2. Er is een wet die racistisch handelen (arbeidsmarktdiscriminatie) strafbaar stelt. Het zou goed zijn als we hier hard(er) op gaan handhaven en erkennen dat dit een probleem is.

Dus minder wegkijken, meer handhaven.
Aangifte doen.
pi_193474575
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus S5...

Als je dat onbewust voorelkaar hebt gekregen dan was er echt iets mis met je.
Aiii. Hard door de mand gevallen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193474578
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:43 schreef Brybry het volgende:

[..]

Uiteraard want volgens jou moet dat gewoon kunnen toch?

Net als Joden uitroeien, hebben ze zeker ook zelf voor gezorgd?
Wat moet gewoon kunnen en hoe kom je ineens bij een genocide? Als je denkt dat er maar iemand een vergelijkbare situatie heeft als de joden destijds ben je aan het ijlen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:48:05 #206
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193474590
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Aangifte doen.
Prima. Maar je vindt het hopelijk onterecht dat de omgeving dan tegen je schreeuwt: 'niet zo aanstellen', 'is maar een gevoel', 'je overdrijft', 'oprotten naar je eigen land'?
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:48:55 #207
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193474609
quote:
16s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:47 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wat moet gewoon kunnen en hoe kom je ineens bij een genocide? Als je denkt dat er maar iemand een vergelijkbare situatie heeft als de joden destijds ben je aan het ijlen.
Sobibor begon in het Vondelpark.

Genocide tegen de Ronhingya, Oeigoeren, Bosniërs, Tutsi's enz enz. begon ook met de praatjes die ik hier regelmatig teruglees
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:53:26 #208
117098 Hathor
Effe niet
pi_193474691
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus S5...

Als je dat onbewust voorelkaar hebt gekregen dan was er echt iets mis met je.
Hehe nee gewoon een strafblad.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193474743
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:48 schreef Briqq het volgende:

[..]

Sobibor begon in het Vondelpark.

Genocide tegen de Ronhingya, Oeigoeren, Bosniërs, Tutsi's enz enz. begon ook met de praatjes die ik hier regelmatig teruglees
Kom nu eens met concrete duidelijke feiten dat we nu in Nederland stelselmatig discrimineren. Geen geneuzel over wat onze voorvaders hebben uitgespookt of een jeugdtrauma van de basis school.
pi_193474760
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:55 schreef descon het volgende:

[..]

Kom nu eens met concrete duidelijke feiten dat we nu in Nederland stelselmatig discrimineren. Geen geneuzel over wat onze voorvaders hebben uitgespookt of een jeugdtrauma van de basis school.
Politie Den Haag. Belastingdienst. Arbeidsmarkt.

Maar nu krijg ik toch weer te horen dat die voorbeelden incorrect zijn, of niet stelselmatig, of weetikveel welke kut-uitvlucht men weer gaat aangrijpen om maar vooral vol te blijven houden dat racisme niet voorkomt, in een trieste poging om eigen racistische denkbeelden te blijven verdedigen.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:57:23 #211
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193474774
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:55 schreef descon het volgende:

[..]

Kom nu eens met concrete duidelijke feiten dat we nu in Nederland stelselmatig discrimineren. Geen geneuzel over wat onze voorvaders hebben uitgespookt of een jeugdtrauma van de basis school.
Doe ik nu al 3 topics. Dus niks 'eens', wegkijkerT :+ .

Begin eens hiermee:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)eest-gemeld-a3997635
https://www.ad.nl/utrecht(...)ij-extreem~a300a8b2/
https://www.parool.nl/ned(...)%2Fwww.google.com%2F
https://www.ad.nl/binnenl(...)criminatie~ab5dd2d7/

Geen geneuzel dat je dit niet weet. Dit is veelvuldig in het nieuws gekomen.
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:57:34 #212
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193474780
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook. Daar moet je toch een of andere psychopaat voor zijn? beetje niveau: 'als we die een geweer geven, schiet die alles overhoop'
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:47 schreef probeer het volgende:

[..]

Aiii. Hard door de mand gevallen.
S5 (Stabiliteit 5, de laagste score) krijgen was vaak het laatste redmiddel van de weigeraars om onder de dienstplicht uit te komen... En om dat voorelkaar te krijgen werden de meest idiote dingen gedaan zoals pindakaas uit je reet vreten en dat soort fratsen en zelfs dan lukte het lang niet altijd. Dus onbewust een S5 scoren is behoorlijk knap...

Andere Tijden over S5: https://www.anderetijden.(...)/Voorgoed-ongeschikt
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:57:36 #213
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193474782
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:30 schreef Briqq het volgende:

[..]

Nee hoor, dit was goed geaddresseerd, zie post #128.

Goed, dus je vindt het oneerlijk.

Maar de maatschappij zegt dat het logisch is vanuit de dader: die is arm/zielig/weet niet beter/heeft slechte ervaringen met dames op fietsen.

Zou je niet willen dat de maatschappij ingreep en dat de wet wordt gehandhaafd?
Ja (maar welke wet dan)? Kun je misschien even toelichten waar je heen wilt?
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:58:19 #214
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:59:30 #215
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193474814
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:57 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja (maar welke wet dan)? Kun je misschien even toelichten waar je heen wilt?
Geen zorgen, als je de vraag beantwoordt begrijp je het:
Vind jij dat wij als maatschappij moeten ingrijpen tegen onrecht dat in de wet is vastgelegd, zoals racisme, diefstal, moord, heling enz enz?

En vind jij dat het schandalig is als mensen aan victim blaming doen? Bijv. tegen homo's zeggen dat ze maar niet zo nichterig moeten doen? Of tegen vrouwen dat ze maar niet zo provocerend moeten kleden? Of tegen gekleurde mensen dat ze maar moeten oprotten als ze het hier niet leuk vinden en dat racisme helemaal geen probleem is?

Meer informatie over de wet vind je hier: https://www.rijksoverheid(...)bod-op-discriminatie
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:00:21 #216
117098 Hathor
Effe niet
pi_193474827
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dienstplicht? 6 Maanden of meer gezeten?
Hou het er maar op dat ik tussen mijn 16e en 18e al een flinke lijst had opgebouwd en een landelijk stadionverbod aan mijn broek had.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193474834
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

S5 (Stabiliteit 5, de laagste score) krijgen was vaak het laatste redmiddel van de weigeraars om onder de dienstplicht uit te komen... En om dat voorelkaar te krijgen werden de meest idiote dingen gedaan zoals pindakaas uit je reet vreten en dat soort fratsen en zelfs dan lukte het lang niet altijd. Dus onbewust een S5 scoren is behoorlijk knap...

Andere Tijden over S5: https://www.anderetijden.(...)/Voorgoed-ongeschikt
Ook als je dat bewust doet ben je niet helemaal goed. Want waarom zou je in hemelsnaam er onder uit willen komen. Had mij prachtig geleken, dienstplicht.
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:01:04 #218
117098 Hathor
Effe niet
pi_193474850
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ook als je dat bewust doet ben je niet helemaal goed. Want waarom zou je in hemelsnaam er onder uit willen komen. Had mij prachtig geleken, dienstplicht.
Mij dus ook.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193474879
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hou het er maar op dat ik tussen mijn 16e en 18e al een flinke lijst had opgebouwd en een landelijk stadionverbod aan mijn broek had.
Ach, gewoon flink gepuberd
pi_193474918
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Mij dus ook.
Heb er overigens ook wel spijt van dat ik mij niet gewoon voor defensie heb opgegeven. Kon ik de tijd terugdraaien had ik dat gedaan. Nu te oud :)
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:06:11 #221
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193474955
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ook als je dat bewust doet ben je niet helemaal goed. Want waarom zou je in hemelsnaam er onder uit willen komen. Had mij prachtig geleken, dienstplicht.
Onder de dienstplicht uitkomen was volkssport nummer 1 in Nederland. Daarom werd je ook niet zomaar afgekeurd...

Je doof houden was ook zoiets (gehoortest meestal ergens op de eerste verdieping of hoger) en dan drukte men @ random wat op die knoppen, ergo, "slechte" oren. Vervolgens liepen ze de trap af en liet de keuringsarts weer een gulden van de trap af stuiteren en werd er prompt omgekeken... Hup, goedgekeurd. _O-
pi_193474965
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:59 schreef Briqq het volgende:

[..]

Geen zorgen, als je de vraag beantwoordt begrijp je het:
Vind jij dat wij als maatschappij moeten ingrijpen tegen onrecht dat in de wet is vastgelegd, zoals racisme, diefstal, moord, heling enz enz?

En vind jij dat het schandalig is als mensen aan victim blaming doen? Bijv. tegen homo's zeggen dat ze maar niet zo nichterig moeten doen? Of tegen vrouwen dat ze maar niet zo provocerend moeten kleden? Of tegen gekleurde mensen dat ze maar moeten oprotten als ze het hier niet leuk vinden en dat racisme helemaal geen probleem is?

Meer informatie over de wet vind je hier: https://www.rijksoverheid(...)bod-op-discriminatie
Als een zwarte wordt opgepakt voor het overvallen van een supermarkt met geweld zeg ik inderdaad eigen schuld. Noem jij dat victimblaming?
pi_193474989
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Onder de dienstplicht uitkomen was volkssport nummer 1 in Nederland. Daarom werd je ook niet zomaar afgekeurd...

Je doof houden was ook zoiets (gehoortest meestal ergens op de eerste verdieping of hoger) en dan drukte men @ random wat op die knoppen, ergo, "slechte" oren. Vervolgens liepen ze de trap af en liet de keuringsarts weer een gulden van de trap af stuiteren en werd er prompt omgekeken... Hup, goedgekeurd. _O-
LOL, maar wat een treurig volkje zijn wij Nederlanders dan ook.

Angstig aangelegd.
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:07:50 #224
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193474991
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:59 schreef Briqq het volgende:

[..]

Geen zorgen, als je de vraag beantwoordt begrijp je het:
Vind jij dat wij als maatschappij moeten ingrijpen tegen onrecht dat in de wet is vastgelegd, zoals racisme, diefstal, moord, heling enz enz?

En vind jij dat het schandalig is als mensen aan victim blaming doen? Bijv. tegen homo's zeggen dat ze maar niet zo nichterig moeten doen? Of tegen vrouwen dat ze maar niet zo provocerend moeten kleden? Of tegen gekleurde mensen dat ze maar moeten oprotten als ze het hier niet leuk vinden en dat racisme helemaal geen probleem is?

Meer informatie over de wet vind je hier: https://www.rijksoverheid(...)bod-op-discriminatie
Wat strafbaar is volgens de wet, moet in principe worden vervolgd.

Met victim blaming heb ik minder moeite. Schelden mag van mij. Bizar om dat te gaan verbieden.
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:08:28 #225
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193475007
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:06 schreef BlackpillTruth het volgende:

[..]

Als weer een zwarte wordt opgepakt voor het overvallen van een supermarkt zeg ik inderdaad eigen schuld. Noem jij dat victimblaming?
Ff niet afwijken van het voorbeeld omdat je het niet wil volgen.

Jij bent slachtoffer van een random misdrijf. Maatschappij zegt dat je niet zo moet janken, dat je je aanstelt, dat het een gevoel is enz enz. Dat is vrij oneerlijk, niet?
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:08:35 #226
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193475015
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:56 schreef probeer het volgende:

[..]

Politie Den Haag. Belastingdienst. Arbeidsmarkt.

Maar nu krijg ik toch weer te horen dat die voorbeelden incorrect zijn, of niet stelselmatig, of weetikveel welke kut-uitvlucht men weer gaat aangrijpen om maar vooral vol te blijven houden dat racisme niet voorkomt, in een trieste poging om eigen racistische denkbeelden te blijven verdedigen.
Belastingdienst heeft fouten gemaakt met de toeslagen en word nu hard terug gevloten. Daarmee geen standaard beleid.

Politie Den Haag .. hoe moet ik die zien ?

Arbeidsmarkt discriminatie vind ik snel te cryptisch. Lager opgeleid ben ik niet bekend, in het hoger opgeleide spectrum kan ik me dit amper voorstellen. Alleen voor het hoger opgeleide spectrum moet je alleen wel je school afmaken en het helpt ook enorm om niet in de gevangenis te zitten.

De dropouts of mensen met een strafblad zijn statisch hoger in bepaalde minderheidsgroepen. Is het dan discriminatie of een simpele oorzaak & gevolg dat je deze minderheids groepen minder daar ziet.
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:10:24 #228
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193475045
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:08 schreef probeer het volgende:

[..]

Jup, want iedereen weet dat de holocaust begon met Hitler die zei "hej jongens .. die joden he .." en dat iedereen toen zoiets had van "verhip, daar hebben we nog nooit zo over nagedacht, maar je hebt echt helemaal gelijk Dolf!". Dat had heus geen voedingsbodem in eeuwenlang antisemitisme vanuit alle uithoeken en religies van dit continent.

:')
De theorieen worden steeds bizarder... :X
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:10:31 #229
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193475049
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat strafbaar is volgens de wet, moet in principe worden vervolgd.

Met victim blaming heb ik minder moeite. Schelden mag van mij. Bizar omdat te gaan verbieden.
Victim blaming =/= schelden. Victim blaming is zeggen tegen een verkrachte vrouw dat die hoer dat er zelf naar heeft gemaakt, dat ze haar mond moet houden en geen aangifte moet doen maar lekker mag oprotten.

Daar heb ik moeite mee. Jij hopelijk ook. Los van wat in de wetteksten staat.

Maar dat is precies het gedrag dat je vertoont richting slachtoffers van racisme.
pi_193475172
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:08 schreef descon het volgende:

[..]

Belastingdienst heeft fouten gemaakt met de toeslagen en word nu hard terug gevloten. Daarmee geen standaard beleid.
Het hele punt is juist dat dat beleid was. Heb je opgelet?

quote:
Politie Den Haag .. hoe moet ik die zien ?
https://www.google.com/se(...)+den+haag&aqs=chrome..69i57.3583j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

quote:
Arbeidsmarkt discriminatie vind ik snel te cryptisch. Lager opgeleid ben ik niet bekend, in het hoger opgeleide spectrum kan ik me dit amper voorstellen.
Lees Briqq's links eens. Meerdere keren gepost nu.

quote:
Alleen voor het hoger opgeleide spectrum moet je alleen wel je school afmaken en het helpt ook enorm om niet in de gevangenis te zitten.
Ah, een racistische insinuatie. Geen wonder ..

quote:
De dropouts of mensen met een strafblad zijn statisch hoger in bepaalde minderheidsgroepen. Is het dan discriminatie of een simpele oorzaak & gevolg dat je deze minderheids groepen minder daar ziet.
Het is discriminatie wanneer door het criminele gedrag van bepaalde individuen, andere individuen uit dezelfde minderheidsgroep een lagere baankans hebben ja.

Ex-criminelen niet aan willen nemen omdat ze ex-crimineel zijn, tsja je doet maar. Maar daar ook niet-criminelen voor verantwoordelijk houden is discriminatie.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193475204
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

De theorieen worden steeds bizarder... :X
Ik hoopte dat men mijn sarcasme wel zou zien. Zal t nog even benadrukken.

Edit: blijkbaar al weggemod. Ok dan. :?
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:18:37 #232
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193475218
Maar... we hebben toch mooi respect voor elkaar in deze discussie *O* Althans, vind ik.
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:18:38 #233
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193475219
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:16 schreef probeer het volgende:

[..]

Het hele punt is juist dat dat beleid was. Heb je opgelet?
[..]

https://www.google.com/se(...)+den+haag&aqs=chrome..69i57.3583j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
[..]

Lees Briqq's links eens. Meerdere keren gepost nu.
[..]

Ah, een racistische insinuatie. Geen wonder ..
[..]

Het is discriminatie wanneer door het criminele gedrag van bepaalde individuen, andere individuen uit dezelfde minderheidsgroep een lagere baankans hebben ja.

Ex-criminelen niet aan willen nemen omdat ze ex-crimineel zijn, tsja je doet maar. Maar daar ook niet-criminelen voor verantwoordelijk houden is discriminatie.
Idd.

Ze willen het niet lezen, omdat ze weten dat ze dan onmiddellijk de discussie verliezen. Daarom janken ze over de vorm of vallen ze ons persoonlijk aan. Het verbaast me dat ze nog niet hebben geschreeuwd dat het 'linkse cijfers zijn'. 8)7
pi_193475230
Als nu een paar witte puntmutsen een brandend hakenkruis in mijn voortuin zetten, dan nog zullen enkele lieden in dit topic roepen dat er geen sprake van racisme is en dat ik het zelf veroorzaakt heb.

_O-
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:20:32 #235
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193475256
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:18 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar... we hebben toch mooi respect voor elkaar in deze discussie *O* Althans, vind ik.
Men neemt niet de moeite om zich in te lezen of inhoudelijk op de argumenten in te gaan. Ik vond het iig wel mooi dat je (deels) mijn gedachtenspoor wilde volgen.

(Hoewel ik nog steeds een onomwonden veroordeling van aangetoonde discriminatie mis, maar goed)
pi_193475261
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:18 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar... we hebben toch mooi respect voor elkaar in deze discussie *O* Althans, vind ik.
Dat mag best gezegd worden *O*


Vind het al heel wat dat ik nog geen linkse uitvreter ben genoemd *O*
pi_193475266
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:17 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik hoopte dat men mijn sarcasme wel zou zien. Zal t nog even benadrukken.

Edit: blijkbaar al weggemod. Ok dan. :?
Was omdat het reactie op verwijderde reactie was. :*
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:21:55 #238
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193475288
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:19 schreef Brybry het volgende:
Als nu een paar witte puntmutsen een brandend hakenkruis in mijn voortuin zetten, dan nog zullen enkele lieden in dit topic roepen dat er geen sprake van racisme is en dat ik het zelf veroorzaakt heb.

_O-
Nee tuurlijk, dat brandende kruis is een Keltische traditie. En voor de wet zijn die n*'s gelijk. En er was eens eentje die iemand had beroofd. Dus dit gezin hier verdient het!

Ik heb onironisch iemand hier horen pleiten voor een etnostaat. Maar hij was niet racistisch, want hij behandelt ieder ras hetzelfde: ze mogen allemaal oprotten.
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:23:30 #239
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193475324
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:16 schreef probeer het volgende:

https://www.google.com/se(...)+den+haag&aqs=chrome..69i57.3583j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Ah, oa dat verhaal Fatima...

quote:
LEIDEN - De weggestuurde Leidse politiechef Fatima Aboulouafa is uit de politie-eenheid Den Haag gezet, omdat ze onder andere stiekem een gesprek opnam met haar baas en op Instagram de politieleiding omschreef als ’doodsbange witte dinosauriërs’. Dat blijkt uit een brief die in handen is van De Telegraaf.
https://www.omroepwest.nl(...)e-witte-dinosauriers
pi_193475335
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:18 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar... we hebben toch mooi respect voor elkaar in deze discussie *O* Althans, vind ik.
Ehh .. Houd het er bij mij maar op dat ik mijn totale gebrek aan respect voor sommige users niet tot uitdrukking breng. Maar inderdaad, tot zo ver verloopt het gemoedelijk.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193475348
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:18 schreef Briqq het volgende:

[..]

Idd.

Ze willen het niet lezen, omdat ze weten dat ze dan onmiddellijk de discussie verliezen. Daarom janken ze over de vorm of vallen ze ons persoonlijk aan. Het verbaast me dat ze nog niet hebben geschreeuwd dat het 'linkse cijfers zijn'. 8)7
Als we met cijfers bezig gaan, ik heb de cijfers niet gevalideerd maar vind de theorie er achter logisch over komen.

pi_193475356
Ik snap niet hoe er überhaupt een discussie is over de vraag of racisme aanwezig is in Nederland. Het is toch overduidelijk man ;(
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:25:26 #243
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:27:52 #244
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193475422
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:24 schreef descon het volgende:

[..]

Als we met cijfers bezig gaan, ik heb de cijfers niet gevalideerd maar vind de theorie er achter logisch over komen.

Hey Descon, ga eens in op mijn reactie:

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:57 schreef Briqq het volgende:

[..]

Doe ik nu al 3 topics. Dus niks 'eens', wegkijkerT :+ .

Begin eens hiermee:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)eest-gemeld-a3997635
https://www.ad.nl/utrecht(...)ij-extreem~a300a8b2/
https://www.parool.nl/ned(...)%2Fwww.google.com%2F
https://www.ad.nl/binnenl(...)criminatie~ab5dd2d7/

Geen geneuzel dat je dit niet weet. Dit is veelvuldig in het nieuws gekomen.
Hier staan harde cijfers en feiten in. Maar frappant genoeg reageer je daar niet op!
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:28:50 #245
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193475441
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:18 schreef Briqq het volgende:

[..]

Idd.

Ze willen het niet lezen, omdat ze weten dat ze dan onmiddellijk de discussie verliezen. Daarom janken ze over de vorm of vallen ze ons persoonlijk aan. Het verbaast me dat ze nog niet hebben geschreeuwd dat het 'linkse cijfers zijn'. 8)7
En jullie schijnen maar niet te willen begrijpen dat discriminatie alle kanten op werkt en niet slechts voorbehouden is aan blank richting zwart.
pi_193475454
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou ik zag het er absoluut niet in.
Mjah, mijn fout. Laat ik dan benadrukken dat ik denk dat de holocaust niet zomaar met Hitler en zijn NSDAP uit de lucht kwam vallen, maar haar oorzaken kent in een eeuwenoude Europese geschiedenis.

En dat ik in die zin ook prima snap wat er met de uitspraak 'Sobibor begon in het vondelpark' bedoelt wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 04-06-2020 19:49:59 ]
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:29:58 #247
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193475477
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

En jullie schijnen maar niet te willen begrijpen dat discriminatie alle kanten op werkt en niet slechts voorbehouden is aan blank richting zwart.
Correct, maar blank > zwart racisme is nou eenmaal (wereldwijd) het meest urgente probleem. Daarom zijn er ook zoveel onderzoeken geweest.

Pak eerst het grote probleem aan. Daarna het kleinere probleem.

Of zou je eerst je griepje willen uitzitten voordat je aan de chemo gaat?
pi_193475492
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

En jullie schijnen maar niet te willen begrijpen dat discriminatie alle kanten op werkt en niet slechts voorbehouden is aan blank richting zwart.
Dat ontkent volgens mij niemand. Waar denk ik de meesten wel moeite mee hebben (ik iig) is de pretentie dat het relatief even vaak voorkomt of dezelfde grootte van schade veroorzaakt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193475509
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

En jullie schijnen maar niet te willen begrijpen dat discriminatie alle kanten op werkt en niet slechts voorbehouden is aan blank richting zwart.
Is dit de Nederlandse versie van ‘ not only black lives matter, all lives matter’...
pi_193475525
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:31 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:

[..]

Is dit de Nederlandse versie van ‘ not only black lives matter, all lives matter’...
Jup.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193475532
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

En jullie schijnen maar niet te willen begrijpen dat discriminatie alle kanten op werkt en niet slechts voorbehouden is aan blank richting zwart.
Wie is jullie?

De discussie gaat toch over Nederland? Dat iedereen discrimineert heb ik in een eerdere post beschreven.

Het gaat mij om institutioneel racisme en daar hebben de minderheden onder te lijden.
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:33:10 #252
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193475542
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat ontkent volgens mij niemand. Waar denk ik de meesten wel moeite mee hebben (ik iig) is de pretentie dat het relatief even vaak voorkomt of dezelfde grootte van schade veroorzaakt.
Mee eens (met jou).
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:34:26 #253
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193475577
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:29 schreef Briqq het volgende:

[..]

Correct, maar blank > zwart racisme is nou eenmaal (wereldwijd) het meest urgente probleem. Daarom zijn er ook zoveel onderzoeken geweest.

Pak eerst het grote probleem aan. Daarna het kleinere probleem.

Of zou je eerst je griepje willen uitzitten voordat je aan de chemo gaat?
Oftewel, de tenen zijn aan een kant veel langer...
pi_193475671
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:25 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Ik snap niet hoe er überhaupt een discussie is over de vraag of racisme aanwezig is in Nederland. Het is toch overduidelijk man ;(
Volgens mij heb ik over zo'n bewering heen gelezen.

Waar precies werd dit zo gezegd/ontkend?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:39:04 #255
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193475709
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:31 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:

[..]

Is dit de Nederlandse versie van ‘ not only black lives matter, all lives matter’...
Nee, dit heeft met eelt kweken te maken. Je gekwetst voelen is een keuze.
pi_193475712
Als het gaat om zaken zoals racisme e.d. zullen de meeste mensen die mij kennen zeggen dat ik zeer nuchter ben.
Joh, m'n bloedeigen blanke moeder wordt door sommige mensen zelfs een racist genoemd. Of doet uitspraken zoals 'Hitler heeft ook goede dingen gedaan hoor kind'

Ik ben dus niet zo snel op m'n teentjes getrapt.

Maar als je ontkent dat er hier op Fok! en daarbuiten,geregeld de meest walgelijke uitspraken worden gedaan....Dan heb je ze echt niet alle 24 in een kratje.
pi_193475721
- dit hoeft ook niet.

[ Bericht 89% gewijzigd door Lonaa op 04-06-2020 20:02:05 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_193475807
quote:
4s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:37 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik over zo'n bewering heen gelezen.

Waar precies werd dit zo gezegd/ontkend?
Men probeert de laatste paar pagina’s en in het algemeen racisme in Nederland te bagataliseren.
pi_193475812
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:27 schreef Briqq het volgende:

[..]

Hey Descon, ga eens in op mijn reactie:
[..]

Hier staan harde cijfers en feiten in. Maar frappant genoeg reageer je daar niet op!
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:27 schreef Briqq het volgende:

[..]

Hey Descon, ga eens in op mijn reactie:
[..]

Hier staan harde cijfers en feiten in. Maar frappant genoeg reageer je daar niet op!
Harde cijfers op basis van meldpunten...volstrekt onbetrouwbaar.

Meldpunten neem ik niet serieus zolang het niet duidelijk is wie de melding maakt. Zijn dit unieke meldingen of zijn dit 10 mensen die elk grote hoeveelheden meldingen aanmaakt. Net zoals dat meldpunt Schiphol waar 1 persoon voor 1 groot gedeelte van de meldingen verantwoordlijk was.

Wat betreft de voetbalsupporters & racisme. Dr zullen best een paar racisten zijn maar volgens mij is het niet standaard bij elke wedstrijd apegeluiden.

Ik vind die uitzendbureau link ook discutabel. Daar word door middel van uitlokking bekeken of bedrijven daar aan mee werken. Overigens staan daar 2 cijfers in...13% & 40% ...ligt ver uit elkaar.

Ik ben benieuwd of er daadwerkelijk echt bedrijven zijn die een uitzendbureau bellen met de vraag : ik zoek een medewerker maar het mag geen neger zijn.

Ow..zou het waarderen als je feedback over dat filmpje deelt
pi_193475840
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:42 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:

[..]

Men probeert de laatste paar pagina’s en in het algemeen racisme in Nederland te bagataliseren.
Nogmaals; wáár word gezegd dat racisme hier niet voorkomt?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193475854
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:39 schreef Montagui het volgende:
Extreem links fascistisch gedachtegoed lijkt de boel weer voor zich op te eisen.

Onze mening is de juiste en ben je het niet eens dan ben je een racist. Er wordt zelfs opgeroepen om die andere mening te laten weg modereren.

Ongelofelijk.
Ho eens even. Ik heb (vandaag) nog niemand een racist genoemd. Dat mag niet.

Maar bepaalde opvattingen of argumenten racistisch noemen ...
"Pools are perfect for holding water"
pi_193475879
quote:
4s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:43 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nogmaals; wáár word gezegd dat racisme hier niet voorkomt?
2 posts naar beneden scrollen ging een beetje mis?

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:38 schreef Scarface88 het volgende:
Twee topics heb niet alles gelezen maar ik denk dat racisme niet bestaat in Nederland onder de huidige generatie. Het enige argument dat ik tot nu toe gehoord heb van racisme in NL is zwarte piet of "iemand keek me aan in de supermarkt".
"Pools are perfect for holding water"
pi_193475979
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:44 schreef probeer het volgende:

[..]

2 posts naar beneden scrollen ging een beetje mis?
[..]

Hier had ik dus over heen gelezen. Dankjewel.

Nou, dat klopt dus niet wat ie zegt. Het komt wel degelijk voor. Maar lang niet zoveel zoals anderen doen willen geloven.

Volgende graag.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193476032
Alle Stormfront-shizzle kan gewoon achterwegen blijven. Als je ergens mee zit, of vindt dat iets niet door de beugel kan, kan je een TR zetten. Dan kijken we er naar. Klachten over moderatie kunnen via TR of in Feedback, klachten over het beleid van FOK! kunnen naar het bekende mailadres.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_193476076
quote:
4s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:48 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Hier had ik dus over heen gelezen. Dankjewel.

Nou, dat klopt dus niet wat ie zegt. Het komt wel degelijk voor. Maar lang niet zoveel zoals anderen doen willen geloven.

Volgende graag.
Hoe kan jij de hoeveelheid en mate van racisme in Nederland weten??????
pi_193476079
quote:
4s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:48 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Hier had ik dus over heen gelezen. Dankjewel.

Nou, dat klopt dus niet wat ie zegt. Het komt wel degelijk voor. Maar lang niet zoveel zoals anderen doen willen geloven.

Volgende graag.
Het zou ook helpen dat er meer naar voren gekeken word dan blijven hangen in de slachtoffer rol.
pi_193476129
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:50 schreef Lonaa het volgende:
[modbreak]Alle Stormfront-shizzle kan gewoon achterwegen blijven. Als je ergens mee zit, of vindt dat iets niet door de beugel kan, kan je een TR zetten. Dan kijken we er naar. Klachten over moderatie kunnen via TR of in Feedback, klachten over het beleid van FOK! kunnen naar het bekende mailadres.[/modbreak]
Duidelijk.

Kan ik hieruit correct op maken dat er mbt dit forum nergens een plaats is voor een openbare discussie omtrent het beleid, en dit alleen buiten het forum om of via het bekende emailadres (en dus niet openbaar toegankelijk) kan?

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 04-06-2020 19:58:36 ]
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:53:17 #268
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193476131
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:51 schreef descon het volgende:

[..]

Het zou ook helpen dat er meer naar voren gekeken word dan blijven hangen in de slachtoffer rol.
Naar voren, in welke zin?
pi_193476136
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:39 schreef Montagui het volgende:
Extreem links fascistisch gedachtegoed lijkt de boel weer voor zich op te eisen.
Vind ik best wel een extreme opvatting van je.
Mensen die het niet me je eens zijn verketteren tot fascisten..
pi_193476234
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:29 schreef Briqq het volgende:

[..]

Correct, maar blank > zwart racisme is nou eenmaal (wereldwijd) het meest urgente probleem. Daarom zijn er ook zoveel onderzoeken geweest.

[..]

Is dat wel echt zo? Wie weet is er in absolute aantallen wel sprake van veel grootschaliger racisme van Han-Chinezen richting niet Han-Chinezen? Of van Arabieren richting hun Pakistaanse slaven? Het meest urgente probleem lijkt me op dit moment echter vooral het buitensporige geweld dat geregeld door Amerikaanse politieagenten wordt toegepast en waar de Amerikanen een oplossing voor moeten zien te vinden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 4 juni 2020 @ 19:57:38 #271
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193476261
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:39 schreef Brybry het volgende:

Maar als je ontkent dat er hier op Fok! en daarbuiten,geregeld de meest walgelijke uitspraken worden gedaan....Dan heb je ze echt niet alle 24 in een kratje.
Ik ben een groot bierliefhebber dus 24 in een kratje zal bij mij niet vaak voorkomen idd.

Maar quote die uitspraken maar eens, het is schering en inslag als ik jou moet begrijpen dus moet het niet al te lastig te vinden zijn toch?
pi_193476322
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:53 schreef probeer het volgende:

[..]

Duidelijk.

Kan ik hieruit correct op maken dat er mbt dit forum nergens een plaats is voor een openbare discussie omtrent het beleid, en dit alleen buiten het forum of via email kan?
Aangaande het beleid op FOK!: Je zou het in het algemene feedback subforum kunnen proberen. FB / Nieuwe Feedback Policy

Ik ben niet tegen de dialoog over Het Beleid op FOK! of het beleid in NWS, ik vind dit topic niet de juiste plek.

Bepaalde feedback over NWS kan je ook kwijt in het NWS FB topic.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_193476379
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik ben een groot bierliefhebber dus 24 in een kratje zal bij mij niet vaak voorkomen idd.

Maar quote die uitspraken maar eens, het is schering en inslag als ik jou moet begrijpen dus moet het niet al te lastig te vinden zijn toch?
Die zijn niet te vinden want die proberen we zo snel mogelijk weg te modden, dus dit is een beetje een kinderachtige manier van om bewijs vragen. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_193476426
https://tpo.nl/2019/11/21(...)t-is-tribaal-geweld/


Jawel mensen. Ook stilstaande klokken hebben twee keer per dag gelijk. Zie vandaag Tofik Dibi, die voor de gelegenheid eens stilstaat bij het thema omgekeerd racisme. Zijn er in Nederland inmiddels mensen die blanke mensen stelselmatig wegzetten en als minderwaardig behandelen? Ja, die zijn er. En “dat is niet oké,” aldus Dibi.
pi_193476450
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik ben een groot bierliefhebber dus 24 in een kratje zal bij mij niet vaak voorkomen idd.

Maar quote die uitspraken maar eens, het is schering en inslag als ik jou moet begrijpen dus moet het niet al te lastig te vinden zijn toch?
Zie reactie van MOD :)
Echter, ik zal je vanaf nu taggen in elke nare reactie die tegenkom , oke?
  donderdag 4 juni 2020 @ 20:12:19 #276
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193476666
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2020 20:01 schreef Lonaa het volgende:

Die zijn niet te vinden want die proberen we zo snel mogelijk weg te modden, dus dit is een beetje een kinderachtige manier van om bewijs vragen. :')
Dus? Dat staat dan toch haaks op de uitspraken dat Fok! "stormfront light" ed. zou zijn?

Daarnaast vind ik het helemaal geen kinderachtige manier van bewijs vragen. Men trekt een grote broek aan dat het hier een grote verzameling KKK'ers is nou dan mag je die beschuldigingen ook hard gaan maken.

Of beperkt het zich weer tot gehuil over namen waar 88 in zou staan en dat soort dingen.
  donderdag 4 juni 2020 @ 20:14:06 #277
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193476718
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 20:03 schreef Brybry het volgende:

Zie reactie van MOD :)
Vind ik een vrij slappe reactie. Als het hier stormfront light was geweest waren die opmerkingen wel blijven staan of niet dan?

quote:
Echter, ik zal je vanaf nu taggen in elke nare reactie die tegenkom , oke?
Lijkt me prima. Alleen kan ik niet beloven dat wat jij een "nare" reactie vindt ik dat ook vind.
pi_193476826
Het enige wat dit veroorzaakt is dat het overgrote deel vd blanke Nederlanders steeds minder en minder met niet blanke Nederlanders van doen willen hebben. Zich steeds verder terugtrekken, geen donkere / licht getinte mensen aannemen, want voor je het weet ben je racist. Das het probleem met alle blanke Nederlanders als racist wegzetten en dan denken dat je niet discrimineert.. er is echt geen enkele nuance om maar te zwijgen over het ongelofelijk respectloos handelen tijdens de demonstraties. Wel de rechten niet de plichten. Met als resultaat echt breed gedragen racistisch gedrag. Dat heet het Thomas theorema..
Ook wij gaan weg uit de stad, de blikken, het agressieve gedrag. T’is wel goed zo..
pi_193476879
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:53 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Naar voren, in welke zin?
Niet gelijk racisme schreeuwen zodra er iets gebeurd maar even rustig bekijken wat er gebeurd is op basis van de feiten.

Is het een ongeluk of echt racisme. Nu gaat gelijk de hele racisme bingokaart open terwijl er nog niks bekend is. Media gaat helemaal los met allerlei theorieen waardoor je alleen maar loopt te stoken.

Hele beerputten aan wat er vroeger allemaal wel niet gebeurde of wat evt de oorzaak van racistisch handelen is geweest.

En dan blijkt het achteraf een ongeluk te zijn of een reden te hebben wat niks met huidskleur te maken heeft.
pi_193476894
Dubbelpost
  donderdag 4 juni 2020 @ 20:24:31 #281
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_193476937
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Maar toch kies je er op het moment van complimenteren voor om er van uit te gaan dat ze niet hier geboren is, op latere leeftijd zo goed Nederlands geleerd heeft, en dat een compliment waard is.

Want anders zou het hele compliment an sich nogal raar zijn, niet waar?

En die (onbewuste) keuze die je dan maakt (ze zal waarschijnlijk op latere leeftijd Nederlands geleerd hebben) puur en alleen op basis van haar huidskleur, maakt het racistisch.

Net zoals het seksistisch is wanneer ik een vrouw op de werkvloer in volle verbazing complimenteer dat ze haar werk zo goed kan. Met het compliment is niet zoveel mis, mijn veronderstelling (geïmpliceerd door mijn verbazing) dat vrouwen niet goed in dat werk zijn maar dat zij blijkbaar een uitzondering is, is wat het seksistisch maakt.
Pas op hoor, we gaan hier geen goede punten maken :{w
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_193477072
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Aangaande het beleid op FOK!: Je zou het in het algemene feedback subforum kunnen proberen. FB / Nieuwe Feedback Policy

Ik ben niet tegen de dialoog over Het Beleid op FOK! of het beleid in NWS, ik vind dit topic niet de juiste plek.

Bepaalde feedback over NWS kan je ook kwijt in het NWS FB topic.
Duidelijk.

Mijn redenatie was dat dit onderwerp over racisme in Nederland ging, en aangezien fok een Nederlands forum is waar racisme een vaak besproken onderwerp is gebleken ... Maar ik snap wel dat dat soort meta-discussies de boel een beetje vertroebelen. Ik zal eens denken over een post in het algemene feedback forum (na toestemming van een admin).
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 4 juni 2020 @ 20:32:57 #283
441440 aquawoman
Bitch please
pi_193477101
Wat ik lastig vind in dit soort topics is de wij tegen zij mentaliteit die ik voel. Links tegen rechts, maar ook mensen van buiten 1 silo tegenover de andere silo's. Alsof je nu eenmaal een imlaginery side heb gekozen en daar koste wat het koste aan vast moet houden.

Dat neemt mijns inziens de intentie om gewoon een zo goed mogelijk mens te zijn (en als eerder gezegd, ik ben verre van perfect, net als ieder ander) weg. Omdat het gaat over gelijk krijgen over details of symptomen, in plaats van over de onderliggende issues te praten op een manier waarop iedereen er beter van wordt
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_193477138
Racisme in Nederland? Sinds wanneer?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 4 juni 2020 @ 20:36:16 #285
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193477182
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 20:18 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:
Het enige wat dit veroorzaakt is dat het overgrote deel vd blanke Nederlanders steeds minder en minder met niet blanke Nederlanders van doen willen hebben. Zich steeds verder terugtrekken, geen donkere / licht getinte mensen aannemen, want voor je het weet ben je racist. Das het probleem met alle blanke Nederlanders als racist wegzetten en dan denken dat je niet discrimineert.. er is echt geen enkele nuance om maar te zwijgen over het ongelofelijk respectloos handelen tijdens de demonstraties. Wel de rechten niet de plichten. Met als resultaat echt breed gedragen racistisch gedrag. Dat heet het Thomas theorema..
Ook wij gaan weg uit de stad, de blikken, het agressieve gedrag. T’is wel goed zo..
Ik moet bekennen dat ik bij sommige mensen zoiets heb van ik heb niet zo'n zin in jouw 'gezeik' over racisme :D Dus zou me dit goed kunnen voorstellen.
pi_193477313
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:40 schreef Brybry het volgende:
En wat ik ook wel grappig vind, een ander moet blijkbaar de mate van pijn "meten".

Als m'n beste vriendin mij een luie neger noemt , dat kan dat. Of een trut of een kutwijf. Ik weet van wie het komt.

Als een random iemand mij een zwarte hoer zou noemen. Dat kan die persoon gaan rennen..

Veel mensen lijken dat verschil niet te zien.
Maar dat is toch logisch? Als een random iemand je hoer een zou noemen zou je toch ook boos worden? Waarom maakt de huidskleur het erbij nou zoveel erger?
Facts don't care about your feelings
pi_193477332
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:39 schreef Brybry het volgende:

Maar als je ontkent dat er hier op Fok! en daarbuiten,geregeld de meest walgelijke uitspraken worden gedaan....Dan heb je ze echt niet alle 24 in een kratje.
Dude. Vandaag ontkende Wilders dat de PVV een racistische partij is, dus tja dat fokkers graag zwemmen in racistische drek zonder het dusdanig te benoemen verbaast me niks.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_193477345
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2020 20:43 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dude. Vandaag ontkende Wilders dat de PVV een racistische partij is, dus tja dat fokkers graag zwemmen in racistische deel zonder het dusdanig te benoemen verbaast me niks.
De PVV is een anti-islam en afgaand op eerdere uitspraken van Wilders bepleitbaar een anti-Marokkanenpartij, of dat het echter ook een racistische partij maakt...
  donderdag 4 juni 2020 @ 20:45:32 #289
441440 aquawoman
Bitch please
pi_193477368
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 20:36 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik moet bekennen dat ik bij sommige mensen zoiets heb van ik heb niet zo'n zin in jouw 'gezeik' over racisme :D Dus zou me dit goed kunnen voorstellen.
Ik vind dat lastig. Niemand (of waarschijnlijk bijna niemand, idioten heb je overal) zegt dat iedere blanke Nederlander een racist is, dus waarom zou je daar van uitgaan. Als jij je gewoon eerlijk opstelt, naar anderen krijg je dat ook grotendeels terug. Ik ben nog nooit uitgemaakt voor een racist, ook al heb ik ook al wel eens opmerkingen gemaakt die achteraf als beroerd bestempeld kunnen worden. Maar als mensen je intenties zien/kennen, helpt dat een hoop.

Ik denk dat het grootste probleem juist is, dat mensen niet praten met mensen die niet binnen hun eigen bubbel passen.En dat geldt voor veel bubbels: niet alleen voorblanke Nederlanders, maar ook voor andere bevolkingsgroepen. Het wordt steeds moeilijker om empathie voor elkaar op te brengen als je alleen je eigen mening terughoort en alleen mensen spreekt die heel veel hetzelfde zijn als jij. Social media versterkt dat ook.

Mijn werk dwingt me om met veel verschillende mensen te communiceren en ook in mijn vriendenkring en familie zitten veel verschillende meningen en gevoelens. Ik denk dat dat soms voor frustraties zorgt, maar ook maakt dat je wat dichter bij elkaar komt.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_193477402
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:42 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:

[..]

Men probeert de laatste paar pagina’s en in het algemeen racisme in Nederland te bagataliseren.
De gemiddelde fokker zal het eerder hebben over White genocide dan het racisme van de blanke Nederlander richting de gekleurde Nederlander, dus zo verrassend is dat niet dat ze het racisme in Nederland bagataliseren.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 4 juni 2020 @ 20:48:08 #291
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193477422
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2020 20:43 schreef Slayage het volgende:

Dude. Vandaag ontkende Wilders dat de PVV een racistische partij is, dus tja dat fokkers graag zwemmen in racistische drek zonder het dusdanig te benoemen verbaast me niks.
Is tegen een geloof zijn racisme?
  donderdag 4 juni 2020 @ 20:49:23 #292
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193477451
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2020 20:47 schreef Slayage het volgende:

De gemiddelde fokker zal het eerder hebben over White genocide dan het racisme van de blanke Nederlander richting de gekleurde Nederlander, dus zo verrassend is dat niet dat ze het racisme in Nederland bagataliseren.
Geef nou eens voorbeelden. Al dit soort onderbuik beschuldigingen hebben we niet zoveel aan.
pi_193477531
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2020 20:44 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

De PVV is een anti-islam en afgaand op eerdere uitspraken van Wilders bepleitbaar een anti-Marokkanenpartij, of dat het echter ook een racistische partij maakt...
Nee de PVV is inderdaad niet racistisch en er is ook geen racisme in Nederland laat staan hier op fok.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_193477555
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 20:45 schreef aquawoman het volgende:
Niemand (of waarschijnlijk bijna niemand, idioten heb je overal) zegt dat iedere blanke Nederlander een racist is, dus waarom zou je daar van uitgaan
Het punt is nou juist dat er een vrij vocale groep extremisten is die dit wel vindt en daaromheen een iets minder extreme groep die openlijk bepleit dat racisme een zeker voorrecht vereist waarover enkel zoals zij dat noemen "witten" kunnen beschikken, oftewel dat racisme enkel van blanken uit kan gaan.

Anders dan je wellicht zal vermoeden wordt deze groep door nationale dagbladen en overige media omarmd en kon je dit soort misselijke racistische onzin dus ook bijvoorbeeld in de Volkskrant teruglezen. :')
pi_193477566
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 20:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Geef nou eens voorbeelden. Al dit soort onderbuik beschuldigingen hebben we niet zoveel aan.
Jij zou Hitler niet eens als racist wegzetten als hij bij jou op de koffie zou zijn.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_193477573
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 20:42 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Maar dat is toch logisch? Als een random iemand je hoer een zou noemen zou je toch ook boos worden? Waarom maakt de huidskleur het erbij nou zoveel erger?
snap je dat niet ?
het is iemand minachten vanwege de huidskleur,
pi_193477606
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Vind ik best wel een extreme opvatting van je.
Mensen die het niet me je eens zijn verketteren tot fascisten..
Hoezo niet met mij eens zijn? Wat is mijn 'eens zijn' dan? Misschien ga ik wel een heel eind met het linkse gedachtegoed mee. Ik neem echter wel stelling tegen het extreme gedachtegoed van zowel linkse als rechtse zijde dat geen andere meningen duldt, ook al wijken die maar miniem af. En dat men die meningen dan ook nog wil laten verwijderen. Zo begint daadwerkelijk fascisme. Eerst zijn het nog meningen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 4 juni 2020 @ 20:55:07 #298
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193477608
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2020 20:53 schreef Slayage het volgende:
Jij zou Hitler niet eens als racist wegzetten als hij bij jou op de koffie zou zijn.
Geinig dit soort superlatieven... Echte argumenten heb je zeker niet?
pi_193477614
Verbaast me dat dit topic ondertussen een tweede deel heeft gekregen. Fokkers zwijgen over dit probleem liever. Sterker nog probleem? Welk probleem? All lives matter niet waar?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 4 juni 2020 @ 20:56:28 #300
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193477637
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2020 20:55 schreef Slayage het volgende:
Verbaast me dat dit topic ondertussen een tweede deel heeft gekregen. Fokkers zwijgen over dit probleem liever. Sterker nog probleem? Welk probleem? All lives matter niet waar?
Neem je pilletje... :')
pi_193477651
quote:
12s.gif Op donderdag 4 juni 2020 20:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Het punt is nou juist dat er een vrij vocale groep extremisten is die dit wel vindt en daaromheen een iets minder extreme groep die openlijk bepleit dat racisme een zeker voorrecht vereist waarover enkel zoals zij dat noemen "witten" kunnen beschikken, oftewel dat racisme enkel van blanken uit kan gaan.

Anders dan je wellicht zal vermoeden wordt deze groep door nationale dagbladen en overige media omarmt en kon je dit soort misselijke racistische onzin dus ook bijvoorbeeld in de Volkskrant teruglezen. :')
joh de misselijkheid en raciaal denken zit ergens bij jou tussen de oren
Zover ik de Volkskrant en andere grote media ken is het niet hun idee dat enkel blanken racistisch zijn.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')