abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 2 juni 2020 @ 20:30:45 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193442495
quote:
Bomvolle Dam in Amsterdam voor protest tegen Amerikaans geweld


Amsterdam - Op de Dam in Amsterdam hebben zo'n 5000 betogers zich verzameld die protesteren tegen wat zij noemen het politiegeweld tegen zwarten in de VS en de EU. Volgens onze verslaggever is de anderhalve metermaatregel 'ondoenlijk' en wordt deze massaal geschonden.

Onze verslaggever Mike Muller is erbij. Zijn tweets vindt u in dit bericht.

De betogers dragen wel bijna allemaal mondkapjes, zoals vooraf werd gevraagd. Een woordvoerder van de politie laat weten dat de betoging vreedzaam verloopt. De politie is aanwezig en spreekt mensen aan op de corona-regels.

Een woordvoerder liet maandagmiddag voor de demonstratie nog aan De Telegraaf weten dat de gemeente zo'n 250 tot 300 demonstranten verwachtte.

Aanleiding tot het protest is de dood van George Floyd in de Amerikaanse stad Minneapolis, die vorige week na een hardhandige arrestatie door de politie overleed en wat leidde tot een golf van onrust in Amerikaanse steden.

De betogers hebben borden mee met daarop teksten als ,,Black lives matter,, en ,,The future is coloured." De demonstratie is een initiatief van het collectief Kick Out Zwarte Piet in samenwerking met Black Queer & Trans Resistance NL.



Een woordvoerder van de gemeente Amsterdam bevestigde zondag aan De Telegraaf dat er geen maximumaantal demonstranten is vastgelegd. Burgemeester Femke Halsema kan op grond van de Wet openbare manifestaties vooraf voorschriften of beperkingen opleggen aan de demonstratie, bijvoorbeeld om de gezondheid te beschermen, in het belang van het verkeer en om wanordelijkheden te bestrijden of te voorkomen.

Halsema heeft aan AT5 laten weten dat ze niet van plan is om de demonstratie te stoppen. ,,Demonstratievrijheid is een heel groot goed. De driehoek ziet geen grond om de demonstratie te ontbinden. Daarvoor is de demonstratie té belangrijk en bovendien zijn mensen zelf verantwoordelijk."



Geweld in het buitenland
Ook in het buitenland wordt geprotesteerd. In Berlijn kwamen volgens de politie zondag circa 1500 mensen bijeen om tegen Amerikaans politiegeweld te demonstreren. In de Duitse hoofdstad was er zaterdag al een demonstratie voor de Amerikaanse ambassade, in München een kleine betoging zondag voor het consulaat.

In Londen hebben betogers volgens de BBC de grootste betoging sinds de invoering van de lockdown vanwege het coronavirus gehouden op Trafalgar Square. Ze blokkeerden de weg naar de Amerikaanse ambassade. Er zijn enkele aanhoudingen verricht. In Toronto hebben volgens de deelnemers zeker 4000 mensen in optocht tegen het politieoptreden in het buurland betoogd. In Amsterdam wordt maandag een demonstratie gehouden.

De dood van Floyd, na een chaotische en uiterst hardhandige arrestatie door vier agenten in Minneapolis, heeft in de VS tot enorme protesten, plunderingen en brandstichtingen geleid. Er zijn sinds woensdag naar schatting wel 4000 relschoppers of betogers gearresteerd. In meer dan twintig staten is de Nationale Garde te hulp geroepen om het geweld de kop in te drukken. Vlakbij het Witte Huis in Washington is op meerdere plaatsen brand gesticht.

De broer van George Floyd is bang dat het geweld van de laatste dagen de boodschap van de protesten en de herinnering aan zijn overleden broer overschaduwt. Dat zegt Terrence Floyd in een interview met ABC News.

,,Het is goed om boos te zijn, maar gebruik die woede voor positieve dingen", aldus Floyd. ,,Want we hebben deze weg al eens bewandeld. Uit woede je eigen stad kapotmaken is niet wat mijn broer zou willen. Het is goed om gerechtigheid te eisen, maar kanaliseer je woede op een andere manier."

https://www.telegraaf.nl/(...)en-amerikaans-geweld
BlmNederland twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 15:24:41 **BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR DEMO DEN HAAG 18H**

Beste strijders,
Het is bijna zover. Om 18:00 gaat we op het Malieveld staan we in solidariteit met de protestbeweging in de Verenigde Staten en tegen anti-zwart geweld in Nederland. #BlackLivesMatterNL reageer retweet
BlmNederland twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 15:25:09 1. Er worden matrix borden geplaatst waarop de 1,5 meter regel zal worden getoond. Hou je aan de 1,5 meter regel.
2. Heb je ziekteverschijnselen kom dan NIET. Toon je solidariteit via bijvoorbeeld social media.
#BlackLivesMatterNL reageer retweet
BlmNederland twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 15:26:00 3. De gemeente Den Haag stelt 1000 mondkapjes beschikbaar voor noodgevallen, maar neem je eigen mee.
4. We werken met 1 richtings verkeer. AANKOMST is aan centrum zijde (CS, Koekamp. VERTREK is via zijde Rijswijk, Haagsebos. Ordedienst zal helpen met het wegwijzen reageer retweet
BlmNederland twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 15:27:14 5. Raak zo min mogelijk dingen en mensen aan en vermijd het schudden van handen
6. Houd de pagina KOZP Den Haag in de gaten en voor livestream
7. Luister naar aanwijzingen vanaf het podium

TOT STRAKS! #BlackLivesMatterNL reageer retweet
BlmNederland twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 10:24:17 UPDATE: #BlackLivesMatterNL
In Den Haag is de locatie is gewijzigd naar het Maliveld! Kom met een mondkapje, raak zo weinig mogelijk aan en blijf op 1,5 meter van elkaar! https://t.co/lS3SBbh4vh reageer retweet
BlmNederland twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 10:54:34 We delen mondkapjes uit maar neem zoveel mogelijk je eigen mee #BlackLivesMatterNL reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:31:32 #2
3542 Gia
User under construction
pi_193442505
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:26 schreef Poem_ het volgende: [..] Men valt jou er mee lastig?
Als je staat te verkondigen dat mensen die niet meedemonstreren racisten zijn, dan noem ik dat lastig vallen.

Ik vind buitenproportioneel politiegeweld altijd fout. Ongeacht huidskleur of achtergrond. Behalve als je het uitlokt, door, bijvoorbeeld net te doen alsof je een wapen gaat trekken.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:32:12 #3
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193442517
In Groningen moeten de "witten" achterin de bus... :')

quote:
Opvallend was dat de organisatie aangaf dat zwarte mensen vooraan moesten zitten, en witte mensen achteraan. Volgens de organisatie is dit gevraagd om zwarte mensen zichzelf zo veel mogelijk te laten zien. Het was geen keiharde regel, maar vooral een oproep, aldus de organisatie.
  Redactie Sport dinsdag 2 juni 2020 @ 20:34:00 #4
274204 crew  Mexicanobakker
pi_193442552
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:32 schreef AchJa het volgende:
In Groningen moeten de "witten" achterin de bus... :')
[..]

Ik vind dat soort zaken altijd heel ongemakkelijk. Ik snap wel wat ze willen laten zien, maar ik voel me er alsnog niet comfortabel bij
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:34:01 #5
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193442553
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:32 schreef AchJa het volgende:
In Groningen moeten de "witten" achterin de bus... :')
[..]

Waar is de witte Rosa Parks?
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 2 juni 2020 @ 20:34:40 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193442571
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:32 schreef AchJa het volgende:
In Groningen moeten de "witten" achterin de bus... :')
[..]

Ze zijn zelf dus racistisch bezig :') :') :') :') :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193442607
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:33 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Is in Nederland niet anders. Velen PVV en FVD. Dat komt mede door de ervaringen van het dienstpersoneel. Niet alleen onder het autochtonen korps, maar ook onder bepaalde migranten korpsen, Hindoestaans- Surinaams, Indonees en zelfs Turks..
Daar heb ik dan weer geen cijfers van, daar doe ik geen uitspraken over. In de VS is het veel machogebral en een land waar dood en verderf zaaien als het favoriete tijdverderijf wordt gezien.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lonaa op 02-06-2020 21:18:16 ]
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:38:19 #8
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193442651
Waar waren demonstranten als Depay, Luther King Airfryer , Halsema etc. toen dat homokoppel wederom slachtoffer werd van discriminatie uit bepaalde hoek? Waar waren zij? Men is toch voor gelijkheid en anti- discriminatie, waar waren zij?

Selectieve verontwaardiging is het verdienmodel anno 2020
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:38:26 #9
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193442655
Onze vrienden in Den Haag en Rotterdam laten duidelijk zien hoe ongelooflijk hard Halsema gefaald heeft
Laffe huichelaar
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:38:33 #10
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193442660
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:30 schreef T3hTommay het volgende:
De meeste agenten in de VS zijn republikeins, dan is de sprong naar racisme makkelijk gemaakt.
Voor mensen die denken in stereotypen en vooroordelen is dat wellicht een logische gedachtengang. Ikzelf zou m'n vingers niet branden aan zulke beweringen
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:38:35 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193442661
Ik ga deze hier even achterlaten in het begin van een topic ipv aan het einde.

There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_193442664
Ik lees ergens in een tweet anti-zwart geweld in Nederland. Heb ik wat gemist?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:38:57 #13
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193442666
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:38 schreef timmmmm het volgende:
Onze vrienden in Den Haag en Rotterdam laten duidelijk zien hoe ongelooflijk hard Halsema gefaald heeft
Aboutaleb is ook gewoon master.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:39:02 #14
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193442668
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:38 schreef Ciclon het volgende:
Waar waren demonstranten als Depay, Luther King Airfryer , Halsema etc. toen dat homokoppel wederom slachtoffer werd van discriminatie uit bepaalde hoek? Waar waren zij? Men is toch voor gelijkheid en anti- discriminatie, waar waren zij?

Selectieve verontwaardiging is het verdienmodel anno 2020
Ja, want als je je ergens hard voor maakt, moet je je OVERAL hard voor maken natuurlijk
Laffe huichelaar
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:40:03 #15
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193442685
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:33 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Neehoor, ik hou je alleen een spiegel voor.
Nog geen 5 minuten geleden typte jezelf onderstaande.
[..]

Waarom mag jij van jezelf ons dan wel lastig vallen met wat jij er van maakt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb deze hele ongein niet aangezwengeld. Dat zijn blm en kozp.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:40:34 #16
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193442700
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:39 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ja, want als je je ergens hard voor maakt, moet je je OVERAL hard voor maken natuurlijk
Wel als je pretendeert voor gelijkheid en tegen discriminatie te zijn.
Volgens mij zijn homoseksuelen de meest gediscrimineerde groep in Nederland. Heb nooit een Afro- Hollander daarvoor in de bres zien springen.

Walgelijk
pi_193442737
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:40 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Wel als je pretendeert voor gelijkheid en tegen discriminatie te zijn.
Volgens mij zijn homoseksuelen de meest gediscrimineerde groep in Nederland. Heb nooit een Afro- Hollander daarvoor in de bres zien springen.

Walgelijk
De alom geliefde Jerry Afriyie van KOZP is zelf dan ook homofoob. Niet bijster verrassend.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:43:13 #18
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193442757
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:40 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Wel als je pretendeert voor gelijkheid en tegen discriminatie te zijn.

Wat een onzin. Je moet je dus actief met elk voorbeeld van discriminatie bemoeien, anders mag je je helemaal nergens over uitspreken?

Dan vond ik MLK en Mandela ook maar hypocriete mannetjes
Laffe huichelaar
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:43:32 #19
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193442765
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:38 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Aboutaleb is ook gewoon master.
Aboutaleb heeft ballen. En dat heb je nodig als burgemeester van een grote stad.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:44:46 #20
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_193442787
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik lees ergens in een tweet anti-zwart geweld in Nederland. Heb ik wat gemist?
Sinds corona komen er wekelijks lynchmobs in ons dorp om de zwarten op te halen aan kettingen. Compleet met brandende kruizen etc. Onder welke steen heb jij gelegen?
pi_193442802
Mensen op basis van huidskleur een plekje geven. Classy.

Zie je ook meteen wat de drijfveer is, aandacht. Racisme bestrijden is bijzaak.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:46:00 #22
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193442814
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat een onzin. Je moet je dus actief met elk voorbeeld van discriminatie bemoeien, anders mag je je helemaal nergens over uitspreken?

Dan vond ik MLK en Mandela ook maar hypocriete mannetjes
Je m'n hol. Je hoort dit soort groeperingen alleen maar als het in haar eigen straatje past.

Dan nijg je te denken dat men is helemaal niet voor gelijkheid is, maar dat men puur uit superioriteitsgevoel handeld.

Als je echt voor alle zwakkere in de samenleving bent!, Dan dien je ook voor dit soort groeperingen op te komen!
pi_193442861
Het optreden van burgemeester Halsema was in meerdere opzichten zeer zwak in deze. Van een burgemeester en helemaal een burgemeester van een grote stad als Amsterdam mag je veel meer verwachten.

Wat echter nog veel kwalijker is, is de organisatie achter deze demonstratie en elke individuele asociale demonstrant gisteren op de Dam. Dit schijtvolk heeft een moreel dieptepunt bereikt met hun tegen beter weten onverantwoordelijke gedrag en daarvoor mogen ze verantwoordelijk worden gehouden.

[ Bericht 1% gewijzigd door rutger05 op 02-06-2020 20:56:56 ]
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:50:21 #24
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193442903
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik lees ergens in een tweet anti-zwart geweld in Nederland. Heb ik wat gemist?
Hier in Fryslan hebben we vanwege het uitknijpen van de melkveehouders en het hele anti-boeren sentiment van de laatste maanden katoenplantages opgericht met bijbehorend werkvolk, honden, zwepen en opzichters.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:53:35 #25
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_193442960
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hier in Fryslan hebben we vanwege het uitknijpen van de melkveehouders en het hele anti-boeren sentiment van de laatste maanden katoenplantages opgericht met bijbehorend werkvolk, honden, zwepen en opzichters.
Da's toch niet racistisch joh, dat is werkgelegenheid creëren.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:54:13 #26
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193442981
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:46 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Je m'n hol. Je hoort dit soort groeperingen alleen maar als het in haar eigen straatje past.

Dan nijg je te denken dat men is helemaal niet voor gelijkheid is, maar dat men puur uit superioriteitsgevoel handeld.

Als je echt voor alle zwakkere in de samenleving bent!, Dan dien je ook voor dit soort groeperingen op te komen!
Ik vind dit echt zo'n onzin.

Ik vind dat ondernemers meer steun moeten krijgen van de overheid in deze coronacrisis. Toch ben ik enkel bij de KHN aangesloten en geen andere belangenvereniging en heb ik alleen over de horeca contact gehad met de veiligheidsregio en de gemeente. .

Wil dat zeggen dat ik vind dat andere bedrijfstakken de tering kunnen krijgen? Nee, maar ik ben alleen vocaal over mijn eigen beroepsgroep.

Het lijkt me ook niet gek dat negers meer begaan zijn met de positie van zwarten in de samenleving, en zich veel minder met de gelijkheid van homoseksuelen bezig houdt. Feministen zullen zich weer drukker maken om de positie van de vrouw en niet over black lives. Het een sluit het ander niet uit, alleen omdat je prioriteit legt bij zaken die jou aangaan.

Tenzij je natuurlijk lid bent van BQTRNL (ik heb vandaag met treurnis vernomen dat dit bestaat), dan jank je overal om
Laffe huichelaar
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:54:46 #27
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_193442992
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:40 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik heb deze hele ongein niet aangezwengeld. Dat zijn blm en kozp.
En dat maakt uit, omdat?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_193443030
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:54 schreef timmmmm het volgende:

Het lijkt me ook niet gek dat negers meer begaan zijn met de positie van zwarten in de samenleving, en zich veel minder met de gelijkheid van homoseksuelen bezig houdt. Feministen zullen zich weer drukker maken om de positie van de vrouw en niet over black lives. Het een sluit het ander niet uit, alleen omdat je prioriteit legt bij zaken die jou aangaan.
Maar een zwart persoon in Nederland is dus meer begaan met een zwart persoon in de VS, dan met een blank persoon in Nederland.

Dat vind ik eigenlijk behoorlijk vreemd. En wordt aangezwengeld door figuren als Sylvana Simons, Aifryer etc.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:57:47 #29
117098 Hathor
Effe niet
pi_193443043
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:38 schreef the-eye het volgende:

[..]

Voor mensen die denken in stereotypen en vooroordelen is dat wellicht een logische gedachtengang. Ikzelf zou m'n vingers niet branden aan zulke beweringen
Zeker als je beseft dat er ook veel zwarten republikeins stemmen, hoe zou je die willen noemen dan?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193443048
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:38 schreef timmmmm het volgende:
Onze vrienden in Den Haag en Rotterdam laten duidelijk zien hoe ongelooflijk hard Halsema gefaald heeft
Rotterdam?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:59:17 #31
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193443064
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar een zwart persoon in Nederland is dus meer begaan met een zwart persoon in de VS, dan met een blank persoon in Nederland.

Dat vind ik eigenlijk behoorlijk vreemd. En wordt aangezwengeld door figuren als Sylvana Simons, Aifryer etc.
Waarschijnlijk zullen ze de problemen in de VS in mindere mate zelf ook herkennen en daar aandacht voor willen vragen.

Zoals dat in Den Haag en Groningen gebeurt zie ik daar weinig problemen mee
Laffe huichelaar
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:59:37 #32
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_193443071
Weer twee groepjes die een zwaar minderwaardigheid complex hebben die hier het voortouw nemen om weer eens ergens voor de donkere medemens te demonstreren.....

Geweld en racisme tegen zwarten in Nederland.....
Geweld en racisme tegen zwarten in de VS.....

Over het eerste kunnen we kort zijn.
Welk geweld? Welk racisme?

Over dat laatste kun je misschien een discussie houden....

Geweld en racisme tegen zwarten in de VS.
Komt helaas voor en dat is triest. Deels heeft dat te maken met het verleden (slavernij) en deels ook met het heden. De grootste groep raddraaiers in de VS zijn helaas de Afro Amerikanen.
Tel daarbij op dat de Politie daar een verdachte op een andere en veelal hardere manier benaderd, en een dode is zo gevallen.

Als je denkt dat een aantal demonstraties in een voor de VS niet noemenswaardig land dat tegen zullen houden heb je het IQ van een kers.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:00:06 #33
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193443084
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Rotterdam?
Aboutaleb heeft duidelijk gezegd dat hij niet meer dan 80 pax toelaat op schouwburgplein
Laffe huichelaar
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:00:51 #34
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193443092
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:59 schreef Pielemenneke het volgende:
Weer twee groepjes die een zwaar minderwaardigheid complex hebben die hier het voortouw nemen om weer eens ergens voor de donkere medemens te demonstreren.....

Geweld en racisme tegen zwarten in Nederland.....
Geweld en racisme tegen zwarten in de VS.....

Over het eerste kunnen we kort zijn.
Welk geweld? Welk racisme?

Over dat laatste kun je misschien een discussie houden....

Geweld en racisme tegen zwarten in de VS.
Komt helaas voor en dat is triest. Deels heeft dat te maken met het verleden (slavernij) en deels ook met het heden. De grootste groep raddraaiers in de VS zijn helaas de Afro Amerikanen.
Tel daarbij op dat de Politie daar een verdachte op een andere en veelal hardere manier benaderd, en een dode is zo gevallen.

Als je denkt dat een aantal demonstraties in een voor de VS niet noemenswaardig land dat tegen zullen houden heb je het IQ van een kers.
We hebben een Amerikakenner hoor _O_
Laffe huichelaar
pi_193443101
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:00 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Aboutaleb heeft duidelijk gezegd dat hij niet meer dan 80 pax toelaat op schouwburgplein
Ja, maar de demonstratie moet natuurlijk nog wel plaatsvinden. Het zal ongetwijfeld goed verlopen, maar je kan maar beter niet te vroeg juichen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193443116
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:45 schreef havanagila het volgende:
Mensen op basis van huidskleur een plekje geven. Classy.

Zie je ook meteen wat de drijfveer is, aandacht. Racisme bestrijden is bijzaak.
Ze zijn zelf de ergste veroorzakers van racisme. Dat is het trieste.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:02:30 #37
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_193443120
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:00 schreef timmmmm het volgende:

[..]

We hebben een Amerikakenner hoor _O_
Ik voel me vereerd.

Je hoeft natuurlijk geen Amerikakenner te zijn om te begrijpen dat dat hele land er geen flikker om geeft wat de rest van de wereld, en zeker ons kikkerlandje, vindt van hun omgang met aangehouden verdachten.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:02:54 #38
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193443128
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, maar de demonstratie moet natuurlijk nog wel plaatsvinden. Het zal ongetwijfeld goed verlopen, maar je kan maar beter niet te vroeg juichen.
Toch laat hij al zien hoe hard Halsema faalt. Door van tevoren geen enkel risico te nemen
Laffe huichelaar
pi_193443174
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:02 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Toch laat hij al zien hoe hard Halsema faalt. Door van tevoren geen enkel risico te nemen
Zeker. Demonstraties correct plannen is dan ook een belangrijke taak van een burgemeester.
Het is vooral ontluisterend dat Halsema helemaal niets van planning deed of rekening hield met verschillende scenario's .

Burgemeester onwaardig.....en dan gewoon burgemeester van de hoofdstad zijn :N
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:08:14 #40
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193443216
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zeker. Demonstraties correct plannen is dan ook een belangrijke taak van een burgemeester.
Het is vooral ontluisterend dat Halsema helemaal niets van planning deed of rekening hield met verschillende scenario's .

Burgemeester onwaardig.....en dan gewoon burgemeester van de hoofdstad zijn :N
Zeggen dat je je na Berlijn en London zorgen maakt, maar geen enkel contingency plan hebben als het toch drukker lijkt te worden. Het is gewoon een onverklaarbare blunder
Laffe huichelaar
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:09:47 #41
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193443234
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zeker. Demonstraties correct plannen is dan ook een belangrijke taak van een burgemeester.
Het is vooral ontluisterend dat Halsema helemaal niets van planning deed of rekening hield met verschillende scenario's .

Burgemeester onwaardig.....en dan gewoon burgemeester van de hoofdstad zijn :N
1. Of ze zit daar omdat ze de meest geschikte persoon was.
2. Of ze zit er wegens vriendjespolitiek en de baantjescarrousel.
3. Of ze zit er omdat de mensen die deze beslissingen nemen incompetent zijn.

Allemaal niet rooskleurig.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:10:58 #42
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193443256
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:54 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

En dat maakt uit, omdat?
Dat maakt in zoverre uit dat ik er uit m'n zelf niet over begonnen was.
pi_193443274
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:09 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

1. Of ze zit daar omdat ze de meest geschikte persoon was.
2. Of ze zit er wegens vriendjespolitiek en de baantjescarrousel.
3. Of ze zit er omdat de mensen die deze beslissingen nemen incompetent zijn.

Allemaal niet rooskleurig.
Ah ja. Haar start was ook al zo merkwaardig.

Er is een commissie die zich alleen maar bezig houd met welk persoon er het meest geschikt is om burgemeester te worden. Zo goed als altijd word de persoon die die commissie aanwijst daadwerkelijk de burgemeester.

Halsema werd helemaal niet gekozen door deze commissie. De linkse gemeenteraad koos vervolgens doodleuk toch voor Halsema, wat zeer uitzonderlijk is.

Dat laat al goed zien dat ze door niets anders burgemeester is geworden dankzij vriendjespolitiek.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 2 juni 2020 @ 21:15:13 #44
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_193443297
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:09 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

1. Of ze zit daar omdat ze de meest geschikte persoon was.
2. Of ze zit er wegens vriendjespolitiek en de baantjescarrousel.
3. Of ze zit er omdat de mensen die deze beslissingen nemen incompetent zijn.

Allemaal niet rooskleurig.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_193443303
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zeker. Demonstraties correct plannen is dan ook een belangrijke taak van een burgemeester.
Het is vooral ontluisterend dat Halsema helemaal niets van planning deed of rekening hield met verschillende scenario's .

Burgemeester onwaardig.....en dan gewoon burgemeester van de hoofdstad zijn :N
Het punt dat ze het alleen nog maar met harde hand af kon doen vond ik zeer zwak. Want het was juist haar taak om iets te bedenken zodat je niet alleen met harde hand op hoeft te treden. Dat het dus niet alleen zwart en wit is. Maar ook iets er tussen in.

- Dus zet matrixborden neer met informatie.
- Geef de politie geluidsinstallaties
- Maak een plan om straten af te zetten en trams te stoppen
- Regel alternatieve locaties
Etc.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:16:45 #46
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_193443324
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:10 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dat maakt in zoverre uit dat ik er uit m'n zelf niet over begonnen was.
Jamaar zij begonnen als eerst!
Wat een zandbak retoriek dit.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:18:33 #48
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193443356
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:09 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

1. Of ze zit daar omdat ze de meest geschikte persoon was.
2. Of ze zit er wegens vriendjespolitiek en de baantjescarrousel.
3. Of ze zit er omdat de mensen die deze beslissingen nemen incompetent zijn.

Allemaal niet rooskleurig.
Ik ben het zelden eens met onze goede vriend, maar deze keer kies ik de B van Baudet.
Laffe huichelaar
pi_193443368
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het punt dat ze het alleen nog maar met harde hand af kon doen vond ik zeer zwak. Want het was juist haar taak om iets te bedenken zodat je niet alleen met harde hand op hoeft te treden. Dat het dus niet alleen zwart en wit is. Maar ook iets er tussen in.

- Dus zet matrixborden neer met informatie.
- Geef de politie geluidsinstallaties
- Maak een plan om straten af te zetten en trams te stoppen
- Regel alternatieve locaties
Etc.
Doen alsof al die demonstranten zo hardcore zijn dat je ze alleen met harde hand tot doodnormaal gedrag kan bewegen en vervolgens met een grote glimlach en zonder mondkapje zelf tussen diezelfde mensenmassa begeven is ook niet bepaald geloofwaardig.

Blijft wonderlijk met welke slappe en makkelijk onderuit te halen argumenten ze komt voor haar bizarre gedrag. Niemand gelooft dat natuurlijk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:22:22 #50
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193443420
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:16 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Jamaar zij begonnen als eerst!
Wat een zandbak retoriek dit.
Het is toch geen punt van discussie wie er over racisme zijn begonnen?
Want dan zijn we snel klaar natuurlijk. Zeggen we "Sorry dat we er over begonnen zijn" en dan is daarmee de kous af
pi_193443426
Volgens Wikipedia:

quote:
De Dam ligt ongeveer 750 meter ten zuiden van het Centraal Station. Het plein is rechthoekig, van noord naar zuid ongeveer 100 meter breed en van west naar oost ongeveer 200 meter lang. De Dam verbindt de straten Damrak en Rokin, die van het Centraal Station naar het Muntplein lopen.
20.000 m2 dus. Voor een social distancing van 1,50 meter heb je 2,25 m2 nodig.
Dus: 8.888 demonstranten kunnen op de Dam samendrommen waarbij de social distancing van 1,50 meter in acht is genomen. (haha in "acht nemen" door 8888 demonstranten ;))


Er waren "duizenden" demonstranten. Goed mogelijk dat men zich toch wel aan de richtlijnen hield. Een foto is 2-dimensionaal, daar kun je geen conclusies uit trekken.
Verder liep men door elkaar heen, wat de kans op besmetting verkleint.
Verder was het in de buitenlucht. En men droeg mondkapjes.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193443435
quote:
Er worden nu winkels geplunderd en voertuigen in de fik gezet. Parijs laat zich weer van zijn beste kant zien :N
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:24:06 #53
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193443450
I matter too.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:26:30 #54
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193443502
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:24 schreef Boca_Raton het volgende:
I matter too.
Can you still breathe?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:27:30 #55
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193443523
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:26 schreef the-eye het volgende:

[..]

Can you still breathe?
:D
pi_193443525
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er worden nu winkels geplunderd en voertuigen in de fik gezet. Parijs laat zich weer van zijn beste kant zien :N
Het is maar wat je nog Parijs kan noemen helaas. Culture vernietiging.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:29:43 #57
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193443576
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er worden nu winkels geplunderd en voertuigen in de fik gezet. Parijs laat zich weer van zijn beste kant zien :N
Het is net alsof mensen hun problemen meenemen uit het land van herkomst.

Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:29:54 #58
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193443582
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Volgens Wikipedia:
[..]

20.000 m2 dus. Voor een social distancing van 1,50 meter heb je 2,25 m2 nodig.
Dus: 8.888 demonstranten kunnen op de Dam samendrommen waarbij de social distancing van 1,50 meter in acht is genomen. (haha in "acht nemen" door 8888 demonstranten ;))

Er waren "duizenden" demonstranten. Goed mogelijk dat men zich toch wel aan de richtlijnen hield. Een foto is 2-dimensionaal, daar kun je geen conclusies uit trekken.
Verder liep men door elkaar heen, wat de kans op besmetting verkleint.
Verder was het in de buitenlucht. En men droeg mondkapjes.
Ja, ze zullen zich vast aan de richtlijnen gehouden hebben, daarom geeft de organisatie zelf het advies aan de deelnemers om 2 weken thuis te blijven 8)7
Laffe huichelaar
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:31:04 #59
13456 AchJa
Shut up!!!
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 2 juni 2020 @ 21:31:44 #60
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193443632
quote:
In Parijs grijpen ze elke kans om te rellen met beide handen aan :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193443672
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:31 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

In Parijs grijpen ze elke kans om te rellen met beide handen aan :T
Staat nu iets heel groots in de fik
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193443680
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Staat nu iets heel groots in de fik
Hoe weet jij dat? Qwh jah, sorry ik weet het al.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_193443706
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:33 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat?
De livestream
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:35:18 #64
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193443719
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De livestream
Ja, dank je :)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_193443723
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:31 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

In Parijs grijpen ze elke kans om te rellen met beide handen aan :T
Daar hebben ze al veel vaker veel plezier gehad van de multiculturele samenleving in de banlieues.

Kan mij dit nog goed heugen, dit ging er toen ook zeer heftig aan toe.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Rellen_in_Frankrijk_2005
pi_193443742
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die toren is toch van staal?
Die zal het wel even volhouden, maar zal gerestaureerd moeten worden. Een verzwakt viaduct is onbruikbaar.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193443761
Och wat een puinhoop toch allemaal weer :{
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:38:28 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193443780
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Die zal het wel even volhouden, maar zal gerestaureerd moeten worden. Een verzwakt viaduct is onbruikbaar.
Omdat je "iets groots" zei gokte ik op de Eiffeltoren... :P
pi_193443784
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:35 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Daar hebben ze al veel vaker veel plezier gehad van de multiculturele samenleving in de banlieues.

Kan mij dit nog goed heugen, dit ging er toen ook zeer heftig aan toe.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Rellen_in_Frankrijk_2005
Gezien jou avatar zou ik niet zo snel meelopen met groepen die zich te weer stellen tegen de multi-culturele samenleving.
En ook niet in Frankrijk. Ook niet in België. Ook niet in Duitsland (maar dat snap je zelf ook wel).

.... sjaloom Gavarim!
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193443833
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Volgens Wikipedia:
[..]

20.000 m2 dus. Voor een social distancing van 1,50 meter heb je 2,25 m2 nodig.
Dus: 8.888 demonstranten kunnen op de Dam samendrommen waarbij de social distancing van 1,50 meter in acht is genomen. (haha in "acht nemen" door 8888 demonstranten ;))

Er waren "duizenden" demonstranten. Goed mogelijk dat men zich toch wel aan de richtlijnen hield. Een foto is 2-dimensionaal, daar kun je geen conclusies uit trekken.
Verder liep men door elkaar heen, wat de kans op besmetting verkleint.
Verder was het in de buitenlucht. En men droeg mondkapjes.
Als je 1,5M afstand in alle richtingen moet houden heb je al tenminste een 3x3M vierkant nodig of te wel 9m2, wat inhoud dat er op een gebied van 20000 m2 maar iets van 2200 mensen kwijt kan. Dus nee, de kans dat ze allemaal netjes 1,5m van elkaar afstonden is nihil.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 dinsdag 2 juni 2020 @ 21:42:07 #72
491163 Viesdik
pi_193443846
Hahaha.. in Amerika worden random stapels stenen geplaatst waarmee de demonstranten kunnen gooien :')
pi_193443924
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:41 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Als je 1,5M afstand in alle richtingen moet houden heb je al tenminste een 3x3M vierkant nodig of te wel 9m2, wat inhoud dat er op een gebied van 20000 m2 maar iets van 2200 mensen kwijt kan. Dus nee, de kans dat ze allemaal netjes 1,5m van elkaar afstonden is nihil.
Het klopt niet wat je zegt. Theoretisch heeft iedereen 2,25 m2 nodig om richting noord oost zuid en west een afstand van 1,50 meter van elkaar te hebben.
Het is zelfs iets minder dan 2,25 meter omdat aan de rand je geen "naaste" hebt.
Pak een ruitjespapier: Zet 25 stipjes (vijf bij vijf). Elke afstand tot een volgend stipje is 1,50 meter.
Lengte maal breedte is 6 x 6 = 36 m2
En je hebt 25 mensen. 36/25 = 1,44 m2
Bij 10 x 10 of bij 100 x 100 etc. zal dit steeds verder de 2,25 m2 benaderen....

[ Bericht 17% gewijzigd door Twentsche_Ros op 02-06-2020 21:51:03 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193443954
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:41 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Als je 1,5M afstand in alle richtingen moet houden heb je al tenminste een 3x3M vierkant nodig of te wel 9m2, wat inhoud dat er op een gebied van 20000 m2 maar iets van 2200 mensen kwijt kan. Dus nee, de kans dat ze allemaal netjes 1,5m van elkaar afstonden is nihil.
Als dat allemaal onderzocht is en het klopt niet volgens de maatregelen, kunnen ze Halsema dan ook dwingen om af te treden?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:48:38 #75
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193443997
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Volgens Wikipedia:
[..]

20.000 m2 dus. Voor een social distancing van 1,50 meter heb je 2,25 m2 nodig.
Dus: 8.888 demonstranten kunnen op de Dam samendrommen waarbij de social distancing van 1,50 meter in acht is genomen. (haha in "acht nemen" door 8888 demonstranten ;))

Er waren "duizenden" demonstranten. Goed mogelijk dat men zich toch wel aan de richtlijnen hield. Een foto is 2-dimensionaal, daar kun je geen conclusies uit trekken.
Verder liep men door elkaar heen, wat de kans op besmetting verkleint.
Verder was het in de buitenlucht. En men droeg mondkapjes.
Als ik mbv Google maps de oppervlakte bereken kom ik op ongeveer 5.800 m2...

pi_193444015
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het klopt niet wat je zegt. Theoretisch heeft iedereen 2,25 m2 nodig om richting noord oost zuid en west een afstand van 1,50 meter van elkaar te hebben.
Nee dat is ongemogelijk, 1,5M in elke richting zou een cirkel zijn met een diameter van 3m (als je lichaam niet mee telt), dat heeft al een oppervlakte van ~7m2.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:49:52 #77
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193444024
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:42 schreef Viesdik het volgende:
Hahaha.. in Amerika worden random stapels stenen geplaatst waarmee de demonstranten kunnen gooien :')
"random"
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:52:18 #78
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193444078
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:49 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Nee dat is ongemogelijk, 1,5M in elke richting zou een cirkel zijn met een diameter van 3m (als je lichaam niet mee telt), dat heeft al een oppervlakte van ~7m2.
Nee, je moet de helft nemen aangezien de andere persoon diezelfde cirkel ook heeft. ;)

Dus een diameter van 150cm. 75 Cm straal van jouw cirkel plus de 75 cm straal van de cirkel van je buurman.

Maar goed, Google is het helemaal niet eens met de genoemde 20.000 m2... Laten we zeggen dat iedereen 2m2 nodig heeft op 5.000 m2 dan kun je max 2500 mensen kwijt.
pi_193444083
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Doen alsof al die demonstranten zo hardcore zijn dat je ze alleen met harde hand tot doodnormaal gedrag kan bewegen en vervolgens met een grote glimlach en zonder mondkapje zelf tussen diezelfde mensenmassa begeven is ook niet bepaald geloofwaardig.
Zonder mondkapje maar met een anti-slavernij-button.

quote:
Blijft wonderlijk met welke slappe en makkelijk onderuit te halen argumenten ze komt voor haar bizarre gedrag. Niemand gelooft dat natuurlijk.
Ik heb net Op1 nog even teruggekeken. En het was tergend. Halsema praatte recht wat krom is, gaf niets van haar ongelijk toe en deed dat alles op een heel belerend toontje.

Ze zei gisteren dat ze er al vanaf gisterochtend (eergisteren dus) onrustig over was. En ze had er de anderhalve dag ervoor al veel contact over met de politie. Maar dan zegt ze ook dat de demonstratie de dag ervoor nog nauwelijks bekend was. Ze was dus onrustig over een demonstratie die nauwelijks bekend zou zijn.

En dan zegt ze dat ze geen signalen had dat het een drukke demonstratie kon worden. Nou, dat vind ik ook niet bepaald slim. Want de demonstratie werd gewoon op het achtuurjournaal aangekondigd. Er gonsden berichten op twitter, facebook en instagram. En er was bovendien mooi weer en veel mensen hadden vrij.

Als de presentatrice dan op het eind zegt dat het een heel vreemd voorbeeld is voor iedereen die zich aan de regels houdt. Zegt Halsema gewoon dat dat een gekke tegenstelling is en de mensen op de dam zich ook aan de regels hielden. 8)7
pi_193444084
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193444103
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:49 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Nee dat is ongemogelijk, 1,5M in elke richting zou een cirkel zijn met een diameter van 3m (als je lichaam niet mee telt), dat heeft al een oppervlakte van ~7m2.
Je hebt gelijk dat ik de omvang van het lichaam negeer. In zoverre klopt mijn theorie niet in de praktijk.
Maar verder ... nogmaals:
Pak een ruitjespapier en zet er stipjes op in het vierkant....
Theoretisch heeft iedereen 2,25 m2 nodig om richting noord oost zuid en west een afstand van 1,50 meter van elkaar te hebben.
Het is zelfs iets minder dan 2,25 meter omdat aan de rand je geen "naaste" hebt.
Pak een ruitjespapier: Zet 25 stipjes (vijf bij vijf). Elke afstand tot een volgend stipje is 1,50 meter.
Lengte maal breedte is 6 x 6 = 36 m2
En je hebt 25 mensen. 36/25 = 1,44 m2
Bij 10 x 10 of bij 100 x 100 etc. zal dit steeds verder de 2,25 m2 benaderen....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193444129
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, je moet de helft nemen aangezien de andere persoon diezelfde cirkel ook heeft. ;)

Dus een diameter van 150cm. 75 Cm straal van jouw cirkel plus de 75 cm straal van de cirkel van je buurman.
Hmm, daar heb je inderdaad een punt! :9
pi_193444131
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, je moet de helft nemen aangezien de andere persoon diezelfde cirkel ook heeft. ;)

Dus een diameter van 150cm. 75 Cm straal van jouw cirkel plus de 75 cm straal van de cirkel van je buurman.
Gelukkig. Ik voelde me al een roepende in de woestijn.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193444136
Ik snap eigenlijk die behoefte niet om te demonstreren voor Amerikaanse problemen. Los van het feit dat racisme wel degelijk een probleem is in de VS.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:56:56 #85
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193444188
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:00:13 #87
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193444236
.

[ Bericht 100% gewijzigd door the-eye op 03-06-2020 16:31:21 ]
pi_193444280
quote:
Ik mis (peak) Rutger ;(
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_193444289
quote:
"Ga uit mijn gezicht."

Dat was in Amsterdam onmogelijk.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:06:52 #90
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193444353
.

[ Bericht 54% gewijzigd door the-eye op 03-06-2020 16:31:40 ]
  User die altijd boos en kwaad is 2022 dinsdag 2 juni 2020 @ 22:09:25 #91
491163 Viesdik
pi_193444390
quote:
Wat een kutstad is dat geworden
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:10:27 #92
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193444409
quote:
Vooral over de journalistieke vaardigheden van de interviewer
Laffe huichelaar
pi_193444462
quote:
Krijgt ie weer geen voorbeeld.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:14:09 #94
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193444481
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:10 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Vooral over de journalistieke vaardigheden van de interviewer
Ik vond dat hij dat heel netjes en beleefd deed. Maarja... als ze niets te melden hebben houdt het op hè
pi_193444488
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:10 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Vooral over de journalistieke vaardigheden van de interviewer
Wat is daar mee dan?
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_193444508
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:09 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Wat een kutstad is dat geworden
Rellen is daar al honderden jaren traditie.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_193444534
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als ik mbv Google maps de oppervlakte bereken kom ik op ongeveer 5.800 m2...

[ afbeelding ]
Ik moet bakzeil halen met die 20000 m2 merk ik. Alleen.... jij neemt niet het deel rond het nationaal monument mee, aan de andere kant van het Damrak. Dan kom je al snel boven de 10.000 m2.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193444561
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:38 schreef SpecialK het volgende:
Ik ga deze hier even achterlaten in het begin van een topic ipv aan het einde.

Goed verhaal. Ben wel benieuwd hoe het zit met ander politiegeweld.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:18:06 #99
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193444572
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:14 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik vond dat hij dat heel netjes en beleefd deed. Maarja... als ze niets te melden hebben houdt het op hè
Hij is bij een demonstratie waar iedereen netjes anderhalve meter afstand houdt en heeft het voornamelijk over corona.

Dat laatste meisje is exemplarisch. Je merkte dat er meer speelt, ze wil ook wel haar verhaal kwijt maar door de manier waarop hij haar benadert, zullen we het nooit te horen krijgen.

Dit is gewoon een slecht staaltje journalistiek en de montage is natuurlijk vooral gericht op de sensatie. Ik geloof niet dat er geen mensen zijn die hem gewoon normaal te woord staan. Maar ze zenden het stukje uit van de boze zwarte man nadat het begin van die aanvaring natuurlijk zorgvuldig weggesneden is.

Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat iemand dit filmpje kwalitatieve verslaggeving vindt
Laffe huichelaar
pi_193444575
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:14 schreef H.FR het volgende:

[..]

Wat is daar mee dan?
De interviewer vindt het natuurlijk ook wel leuk om zulke niet-inhoudelijke en geïrriteerde reacties te krijgen.
pi_193444583
quote:
Dit zegt niks. Pow treitert net zo lang totdat een aantal het geduld verliest. Afzeik tv. Net als met Ella Vogelaar, Job Cohen etc...Waarschijnlijk wordt nog geen 10% van het filmmateriaal gebruikt.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:20:00 #102
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193444612
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De interviewer vindt het natuurlijk ook wel leuk om zulke niet-inhoudelijke en geïrriteerde reacties te krijgen.
Daar is het om te doen natuurlijk, en waar het het best gelukt is zenden ze uit. Prima hoor, ze doen maar. TreiterTV doet het al jaren goed. ik vind het wel ironisch dat mensen die constant kankeren op de subjectiviteit van de NOS hier dan mee weglopen. Gelukkig zijn er ook in rechtse hoek genoeg mensen die hun gezonde verstand gebruiken en dit bocht vinden
Laffe huichelaar
pi_193444639
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:18 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hij is bij een demonstratie waar iedereen netjes anderhalve meter afstand houdt en heeft het voornamelijk over corona.

Dat laatste meisje is exemplarisch. Je merkte dat er meer speelt, ze wil ook wel haar verhaal kwijt maar door de manier waarop hij haar benadert, zullen we het nooit te horen krijgen.

Dit is gewoon een slecht staaltje journalistiek en de montage is natuurlijk vooral gericht op de sensatie. Ik geloof niet dat er geen mensen zijn die hem gewoon normaal te woord staan. Maar ze zenden het stukje uit van de boze zwarte man nadat het begin van die aanvaring natuurlijk zorgvuldig weggesneden is.

Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat iemand dit filmpje kwalitatieve verslaggeving vindt
Aan de andere kant. De NOS liep slijmend rond. Vooral gisteren was het tenenkrommend. Wat 'mooi' en 'gaaf' dat jullie hier zijn.
pi_193444727
In Parijs waren 10.000 mensen op de been zonder 1,5 meter onzin om te demonstreren.

https://twitter.com/yasminarebel/status/1267880994155245568?s=21


Parijs👌👌
  User die altijd boos en kwaad is 2022 dinsdag 2 juni 2020 @ 22:25:53 #105
491163 Viesdik
pi_193444753
Frankrijk aan de basis van de 1e en 2e wereldoorlog..
straks een 3e wereldoorlog

Wat een incompetent kutvolk
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:26:01 #106
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193444755
.

[ Bericht 99% gewijzigd door the-eye op 03-06-2020 16:30:41 ]
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:26:26 #107
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_193444762
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:24 schreef kol7680 het volgende:
In Parijs waren 10.000 mensen op de been zonder 1,5 meter onzin om te demonstreren.

https://twitter.com/yasminarebel/status/1267880994155245568?s=21


Parijs👌👌
In de VS wordt niet eens gepraat over 1.5 met al die looters en autobranden :')
:')
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:27:53 #108
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193444791
.

[ Bericht 52% gewijzigd door the-eye op 03-06-2020 16:30:50 ]
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:29:42 #109
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193444827
.

[ Bericht 99% gewijzigd door the-eye op 03-06-2020 16:30:59 ]
pi_193444842
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:27 schreef the-eye het volgende:
Ik kijk Rupert in Paris, mis ik nog iets waarde sensatievrienden?
Nou ik ga even douchen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:35:52 #111
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193444980
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Ik moet bakzeil halen met die 20000 m2 merk ik. Alleen.... jij neemt niet het deel rond het nationaal monument mee, aan de andere kant van het Damrak. Dan kom je al snel boven de 10.000 m2.
Nou ja het zal ook wel. Ik ga er vanuit dat de driehoek wel wist hoeveel lui er op konden maar dat ze eea schromelijk onderschat hadden.
pi_193444985
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dit zegt niks. Pow treitert net zo lang totdat een aantal het geduld verliest. Afzeik tv. Net als met Ella Vogelaar, Job Cohen etc...Waarschijnlijk wordt nog geen 10% van het filmmateriaal gebruikt.
Waar treitert hij? Gewone normale relevante vragen. Maar daar hebben die groeperingen nooit antwoord op en gaan dan alleen maar ‘treiteren , racisten etc’ roepen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193445457
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dit zegt niks. Pow treitert net zo lang totdat een aantal het geduld verliest. Afzeik tv. Net als met Ella Vogelaar, Job Cohen etc...Waarschijnlijk wordt nog geen 10% van het filmmateriaal gebruikt.
Anders zegt dit wél alles;

DavinaSteinweg twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 18:57:50 "...zwarte mensen vooraan moeten zitten, en witte mensen achteraan."

De organisatie is zo ontzettend dom; je organiseert een demonstratie tegen rascisme, maar op diezelfde demonstratie beoordeel je mensen op huidskleur. 🤦‍♀️

https://t.co/0TUkwx0St0 reageer retweet
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193445459
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:36 schreef RipCity het volgende:

[..]

Waar treitert hij? Gewone normale relevante vragen. Maar daar hebben die groeperingen nooit antwoord op en gaan dan alleen maar ‘treiteren , racisten etc’ roepen.
Bekend is, dat er in wordt geknipt. Wellicht zijn er reeks andere vragen aan vooraf gegaan die de ergernis al hebben aangewakkerd. Je kunt een onbeschofte opmerking er tussen wegknippen zodat een "nette vraag" overblijft. Etc, etc.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193445573
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Bekend is, dat er in wordt geknipt. Wellicht zijn er reeks andere vragen aan vooraf gegaan die de ergernis al hebben aangewakkerd. Je kunt een onbeschofte opmerking er tussen wegknippen zodat een "nette vraag" overblijft. Etc, etc.
Helemaal niet bekend. Enige die dat beweren zijn altijd de protest gekkies.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193445631
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:02 schreef RipCity het volgende:

[..]

Helemaal niet bekend. Enige die dat beweren zijn altijd de protest gekkies.
Ik beweer dat niet al het beeldmateriaal wordt uitgezonden. Dus er is in geknipt. Ik doe nooit mee aan protestdemonstraties. Dus jouw bewering klopt al niet.
Maar wat anders: Wou jij beweren dat er niet in wordt geknipt, maw: dat al het opgenomen beeldmatieraal wordt uitgezonden? Dat lijkt me veel onwaarschijnlijker. En dan is het een subjectief oordeel in hoeverre men bewust zodanig knipt dat er een bepaald favoriet frame van de demonstrant ontstaat.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193445975
Online was allang duidelijk: dit protest op de Dam wordt groot

https://www.ad.nl/binnenl(...)ordt-groot~abda9a79/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193446001
Tenminste een BN’er die niet met de meute meeloopt:

https://www.instagram.com/p/CA8oocKpx7C/?igshid=101xk0vl9e5r3
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193446088
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193446150
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:24 schreef RipCity het volgende:
Online was allang duidelijk: dit protest op de Dam wordt groot

https://www.ad.nl/binnenl(...)ordt-groot~abda9a79/
Het achtuurjournaal had de dag ervoor nog een item gemaakt over demonstraties in Europa en zei dat er de volgende dag gedemonstreerd zou worden op de dam in Amsterdam.

Zij hadden twee miljoen kijken. Nu kun je zeggen dat de NOS kijker niet naar zoiets toegaat. Maar als één op de duizend toch komt. Heb je het al over 2000 mensen. Het dubbele van de maximale capaciteit op de dam.
pi_193446162
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:26 schreef RipCity het volgende:
Tenminste een BN’er die niet met de meute meeloopt:

https://www.instagram.com/p/CA8oocKpx7C/?igshid=101xk0vl9e5r3
_O_
Land of the free. Home of the brave.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 23:43:11 #123
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193446185
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:26 schreef RipCity het volgende:
Tenminste een BN’er die niet met de meute meeloopt:

https://www.instagram.com/p/CA8oocKpx7C/?igshid=101xk0vl9e5r3
Fijn dat Douwe Bob al die mensen zo goed kent
  dinsdag 2 juni 2020 @ 23:43:56 #124
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_193446191
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik beweer dat niet al het beeldmateriaal wordt uitgezonden. Dus er is in geknipt. Ik doe nooit mee aan protestdemonstraties. Dus jouw bewering klopt al niet.
Maar wat anders: Wou jij beweren dat er niet in wordt geknipt, maw: dat al het opgenomen beeldmatieraal wordt uitgezonden? Dat lijkt me veel onwaarschijnlijker. En dan is het een subjectief oordeel in hoeverre men bewust zodanig knipt dat er een bepaald favoriet frame van de demonstrant ontstaat.
Natuurlijk wordt er altijd een montage van de interviews gemaakt. Echter wordt er bij deze filmpjes niet zo geknipt dat vraagstelling en antwoord van elkaar losgemaakt worden, om zo te manipuleren.

Het zijn doorlopende takes waarbij je kunt zien dat men in eerste instantie wil praten en dan vrij snel boos wordt, omdat ze wat kritische vragen krijgen en gewoon weinig concreets kunnen antwoorden.

Overigens hoor ik eigenlijk nooit (maar dat kan aan mij voorbij gaan) dat er mensen op de filmpjes reageren die zeggen dat ze ook geïnterviewd zijn en normale antwoorden hebben gegeven, maar niet meegenomen zijn in het item. Met alle sociale media van nu is het toch vrij eenvoudig om dat kenbaar te maken. Als dat wel het geval is, dan klopt bovenstaande niet.

En m.b.t. montage of selectief quoten om een beeld te creëren, dat gebeurt natuurlijk in alle gelederen. Ik lees de laatste tijd bijvoorbeeld vaak de reactie van mensen die zeggen dat ze Trump "letterlijk" (seriously, like, literally :') ) hebben horen zeggen dat mensen bleekmiddel zouden moeten injecteren tegen het coronavirus.
pi_193446532
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:26 schreef RipCity het volgende:
Tenminste een BN’er die niet met de meute meeloopt:

https://www.instagram.com/p/CA8oocKpx7C/?igshid=101xk0vl9e5r3
Ik wacht nog op rapper Steen
pi_193446599
Volgens burgemeester Femke Halsema waren beelden van de drukte maandag op de Dam 'pijnlijk' om te zien voor mensen die zich de afgelopen weken aan de coronamaatregelen hebben gehouden. Ze schrijft dit in een brief aan de gemeenteraad, waarin ze op een rijtje zet waarom het in haar ogen te druk werd op het plein en ze niet meer kon ingrijpen. Ze moet zich volgende week verantwoorden in de gemeenteraad over haar optreden rond de antiracismebetoging die werd georganiseerd na de dood van George Floyd, een zwarte Amerikaan die vorige week door buitensporig politiegeweld om het leven kwam in de stad Minneapolis.

,,Dat was niet goed", schrijft Halsema over de betoging. "Deze beelden waren pijnlijk om te zien, zeker voor alle mensen die zich de afgelopen weken wel aan de coronamaatregelen hebben gehouden en hard hebben gewerkt in deze crisis, in de zorg en in de handhaving. Dit geldt ook voor al die mensen die bedrijven of instellingen hebben die tijdelijk moesten sluiten."

Halsema onderkent dat door de drukte mogelijk gezondheidsrisico's zijn ontstaan. Bij de demonstratie waren honderden mensen verwacht, maar kwamen onverwachts duizenden mensen opdagen. Daardoor was het moeilijker om afstand te bewaren. Wel droegen veel demonstranten mondkapjes.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193446629
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 00:35 schreef RipCity het volgende:
Volgens burgemeester Femke Halsema waren beelden van de drukte maandag op de Dam 'pijnlijk' om te zien voor mensen die zich de afgelopen weken aan de coronamaatregelen hebben gehouden. Ze schrijft dit in een brief aan de gemeenteraad, waarin ze op een rijtje zet waarom het in haar ogen te druk werd op het plein en ze niet meer kon ingrijpen. Ze moet zich volgende week verantwoorden in de gemeenteraad over haar optreden rond de antiracismebetoging die werd georganiseerd na de dood van George Floyd, een zwarte Amerikaan die vorige week door buitensporig politiegeweld om het leven kwam in de stad Minneapolis.

,,Dat was niet goed", schrijft Halsema over de betoging. "Deze beelden waren pijnlijk om te zien, zeker voor alle mensen die zich de afgelopen weken wel aan de coronamaatregelen hebben gehouden en hard hebben gewerkt in deze crisis, in de zorg en in de handhaving. Dit geldt ook voor al die mensen die bedrijven of instellingen hebben die tijdelijk moesten sluiten."

Halsema onderkent dat door de drukte mogelijk gezondheidsrisico's zijn ontstaan. Bij de demonstratie waren honderden mensen verwacht, maar kwamen onverwachts duizenden mensen opdagen. Daardoor was het moeilijker om afstand te bewaren. Wel droegen veel demonstranten mondkapjes.
Een heel andere boodschap dan hier dus:

  woensdag 3 juni 2020 @ 00:45:22 #128
3542 Gia
User under construction
pi_193446674
En morgen 5000 man op de Erasmusbrug. Goed besluit van Aboutaleb. Denk dat dat er ook mooi en apart uit gaat zien en indien nodig makkelijk te handhaven.

Gewoon van 2 kanten insluiten.

Dus, houd je aan de anderhalve meter, of zwemmen.
  woensdag 3 juni 2020 @ 00:49:14 #129
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193446690
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 00:45 schreef Gia het volgende:
En morgen 5000 man op de Erasmusbrug. Goed besluit van Aboutaleb. Denk dat dat er ook mooi en apart uit gaat zien en indien nodig makkelijk te handhaven.

Gewoon van 2 kanten insluiten.

Dus, houd je aan de anderhalve meter, of zwemmen.
Zwemmen? Dus de handhaving wordt weer voor de bus gegooid, zoek het maar uit. En de kans op een tweede lockdown wordt weer een stukje groter. Goed plan idd. 8)7
  woensdag 3 juni 2020 @ 01:33:38 #130
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_193446877
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 00:49 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Zwemmen? Dus de handhaving wordt weer voor de bus gegooid, zoek het maar uit. En de kans op een tweede lockdown wordt weer een stukje groter. Goed plan idd. 8)7
Maar Rotterdam, dus prima ^O^

Intussen heeft Penny (die van Inspector Gadget) de Dam scene ook geretweet.......dacht nooit dat ik zoiets in mijn leven zou zeggen. Je zou er bijna mad van worden :D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 3 juni 2020 @ 01:45:09 #131
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193446912
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 01:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Maar Rotterdam, dus prima ^O^

Intussen heeft Penny (die van Inspector Gadget) de Dam scene ook geretweet.......dacht nooit dat ik zoiets in mijn leven zou zeggen. Je zou er bijna mad van worden :D
Don't get mad, get even :+
  woensdag 3 juni 2020 @ 01:58:14 #132
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_193446933
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2020 01:45 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Don't get mad, get even :+
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 3 juni 2020 @ 02:31:32 #133
117098 Hathor
Effe niet
pi_193446995
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dit zegt niks. Pow treitert net zo lang totdat een aantal het geduld verliest. Afzeik tv. Net als met Ella Vogelaar, Job Cohen etc...Waarschijnlijk wordt nog geen 10% van het filmmateriaal gebruikt.
Wie wil dat dan ook voor de volle 100% horen, van dat boerenkutdialect raakt mijn hond ook van aan de diarree.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 3 juni 2020 @ 05:23:56 #134
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193447359
quote:
Daar was Grapperhaus nog een klootzak omdat hij zegt dat de beelden pijnlijk zien
Laffe huichelaar
  woensdag 3 juni 2020 @ 07:08:52 #135
22565 asco
Los in deze tent
pi_193447723
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:26 schreef RipCity het volgende:
Tenminste een BN’er die niet met de meute meeloopt:

https://www.instagram.com/p/CA8oocKpx7C/?igshid=101xk0vl9e5r3
Wat een HELD! _O_
pi_193447745
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Fijn dat Douwe Bob al die mensen zo goed kent
Naja ergens heeft ie wel een punt. Deze mensen hebben voor 1 dag hun insta op zwart gezet en de meesten denken dat ze zo een structurele bijdrage hebben geleverd.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193447857
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:26 schreef RipCity het volgende:
Tenminste een BN’er die niet met de meute meeloopt:

https://www.instagram.com/p/CA8oocKpx7C/?igshid=101xk0vl9e5r3
Het leven zit inderdaad vol verrassingen, ook ik had niet verwacht het ooit met hem eens te zijn...
Als toevoeging dan wel, dat de meeste mensen met een boog lopen om ook de homosexuele, joodse, Aziatische, Poolse mens, eigenlijk iedereen die anders is dan zijzelf...
*geboren in Rotterdam, woonachtig in Duitsland, verlangt naar Zweden*
pi_193447893
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 00:45 schreef Gia het volgende:
En morgen 5000 man op de Erasmusbrug. Goed besluit van Aboutaleb. Denk dat dat er ook mooi en apart uit gaat zien en indien nodig makkelijk te handhaven.

Gewoon van 2 kanten insluiten.

Dus, houd je aan de anderhalve meter, of zwemmen.
De discussie over publiek bij evenementen / wedstrijden mag dan ook opgestart.
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 07:42:30 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193447991
ik vind het recht om te demonstreren toch wel belangrijker dan Lowlands of Ajax vs Feijenoord hoor

vind ik geen mooie vergelijking
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193448009
quote:
Ja dit wekt sympathie op voor de boodschap van het protest. "Stop met discriminatie en als je het niet erg vindt neem ik meteen een mooie Louis Vuitton tas mee."
  woensdag 3 juni 2020 @ 07:47:20 #141
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193448023
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 07:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Naja ergens heeft ie wel een punt. Deze mensen hebben voor 1 dag hun insta op zwart gezet en de meesten denken dat ze zo een structurele bijdrage hebben geleverd.
Tja, je hoeft toch geen activist te worden om een bepaald protest te steunen?

Maar ook de suggestie dat iedereen stiekem toch racist is van hem is nogal treurige. Je kan het dus eigenlijk niet goed doen volgens Douwe Bob.
pi_193448058
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 07:42 schreef sp3c het volgende:
ik vind het recht om te demonstreren toch wel belangrijker dan Lowlands of Ajax vs Feijenoord hoor

vind ik geen mooie vergelijking
Precies, jij vindt. Moreel klinkt dat heel mooi maar in deze tijd is het te zot voor woorden dat een demonstratie wel goedgekeurd wordt terwijl alle events verboden zijn met tig faillisementen als gevolg.
Solidariteit is een groter iets dan enkel hetgeen wat jij belangrijk vindt.
Go hard or go home
pi_193448059
Je kunt het tegenwoordig ook nooit goed doen. Alleen voor jezelf maar dan is er altijd wel ergens een groep die afkeurt van je denkt en zegt.
  woensdag 3 juni 2020 @ 07:51:57 #144
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193448072
In andere steden hebben de burgemeesters blijk gegeven van goed bestuurlijk handelen inzake demonstraties. Onze achterlijke hoofdstad daarentegen heeft een politiek activiste van Groenlinks benoemd die de nationale gezondheid in gevaar heeft gebracht.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_193448085
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 02:31 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wie wil dat dan ook voor de volle 100% horen, van dat boerenkutdialect raakt mijn hond ook van aan de diarree.
Over discriminatie gesproken.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  woensdag 3 juni 2020 @ 07:53:37 #146
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193448095
.

[ Bericht 99% gewijzigd door the-eye op 03-06-2020 16:30:19 ]
pi_193448160
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 07:42 schreef sp3c het volgende:
ik vind het recht om te demonstreren toch wel belangrijker dan Lowlands of Ajax vs Feijenoord hoor

vind ik geen mooie vergelijking
Zeker, dat is belangrijker.
Het gaat mij vooral over dat men over elkaar struikelt om te vertellen dat het met 1,5m afstand allemaal prima veilig kan. Dan kan het dus in een stadion ook etc. Andere vrijheden kunnen nu dus ook verbeterd worden.
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:02:42 #148
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193448170
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Als je staat te verkondigen dat mensen die niet meedemonstreren racisten zijn, dan noem ik dat lastig vallen.

Ik vind buitenproportioneel politiegeweld altijd fout. Ongeacht huidskleur of achtergrond. Behalve als je het uitlokt, door, bijvoorbeeld net te doen alsof je een wapen gaat trekken.
BUITENproportioneel politiegeweld is ALTIJD fout. Het hele woord zegt het al.

In sommige gevallen is meer geweld nodig. Maar zodra het niet meer nodig is om het gevaar te beperken is het extreme geweld niet meer nodig.

Of iemand nu wel of niet doet of hij een wapen pakt, en of iemand nu wel of niet werkelijk een wapen heeft, wanneer hij onschadelijk is gemaakt, is het geweld niet meer nodig. Het is hierbij doorgaans aan de onderzoekers om te beoordelen of er teveel geweld is gebruikt nadat de persoon onschadelijk was gemaakt.

Al zijn er enkele cases, zoals de meest recente, maar ook die met het blanke slachtoffer, waar direct duidelijk is dat de agent fout zat.


Even helemaal los hiervan:
Redenaties dat iedereen die tegen de massale demonstratie is waar de 1,5m niet werd nageleefd racisme steunt zijn natuurlijk v/d zotte. Beetje Fox Sean Hannity niveau... Dieptriest dergelijke redenaties.
Krekker is de bom!
pi_193448178
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 07:51 schreef NoPicNic het volgende:
In andere steden hebben de burgemeesters blijk gegeven van goed bestuurlijk handelen inzake demonstraties. Onze achterlijke hoofdstad daarentegen heeft een politiek activiste van Groenlinks benoemd die de nationale gezondheid in gevaar heeft gebracht.
Dit is ook gewoon teveel zo kan je ook weer grote evenementen opstarten.

  woensdag 3 juni 2020 @ 08:04:58 #150
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193448184
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:03 schreef Nober het volgende:

[..]

Dit is ook gewoon teveel zo kan je ook weer grote evenementen opstarten.

[ afbeelding ]
Ware het niet dat deel v/d essentie van een evenement is dat mensen dicht op elkaar staan (samen dansen, alcohol nuttigen etc)
Krekker is de bom!
pi_193448195
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:04 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ware het niet dat deel v/d essentie van een evenement is dat mensen dicht op elkaar staan (samen dansen, alcohol nuttigen etc)
Ja O+

Maar nu dus even niet. Nu kunnen we gaan dansen op 1,5 meter afstand of voetbal kijken.
Want het kan en het mag. Er is geen draagkracht meer om het nog te gaan verbieden wmb.
Go hard or go home
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 08:07:12 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193448196
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 07:50 schreef Noek het volgende:

[..]

Precies, jij vindt. Moreel klinkt dat heel mooi maar in deze tijd is het te zot voor woorden dat een demonstratie wel goedgekeurd wordt terwijl alle events verboden zijn met tig faillisementen als gevolg.
Solidariteit is een groter iets dan enkel hetgeen wat jij belangrijk vindt.
voor mij toch niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:07:20 #153
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193448198
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 07:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja, je hoeft toch geen activist te worden om een bepaald protest te steunen?

Maar ook de suggestie dat iedereen stiekem toch racist is van hem is nogal treurige. Je kan het dus eigenlijk niet goed doen volgens Douwe Bob.
De onderstaande tweet is wel duidelijk. Als je twijfelt aan het beleid van de burgemeester ben je een racist. Met mensen als Jerry Afriyie is denk ik geen discussie mogelijk.

https://twitter.com/TheRe(...)Eserp%7Ctwgr%5Etweet
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:09:04 #154
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193448211
quote:
Oohhhh ik kan dat hoofd ook eigenlijk niet uitstaan.. de manier waarop ze hier kijkt. Een beetje meewarig glimlachen, komt op mij over als iemand die zichzelf heel superieur vind en iedereen anders eigenlijk maar dommig.

Puur mijn persoonlijke mening hoor. Al zie ik het ook wel terug in haar beslissingen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:09:17 #155
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193448212
.

[ Bericht 99% gewijzigd door the-eye op 03-06-2020 16:30:00 ]
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:09:44 #156
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193448217
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:07 schreef Megumi het volgende:

[..]

De onderstaande tweet is wel duidelijk. Als je twijfelt aan het beleid van de burgemeester ben je een racist. Met mensen als Jerry Afriyie is denk ik geen discussie mogelijk.

https://twitter.com/TheRe(...)Eserp%7Ctwgr%5Etweet
Ja en, wat boeit die Jerry Airfryer mij nou?

Je kan toch ene protest steunen zonder het met zo'n droplul eens te zijn.
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 08:10:03 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193448220
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:01 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Zeker, dat is belangrijker.
Het gaat mij vooral over dat men over elkaar struikelt om te vertellen dat het met 1,5m afstand allemaal prima veilig kan. Dan kan het dus in een stadion ook etc. Andere vrijheden kunnen nu dus ook verbeterd worden.
mee eens hoor maar ik zou Femke dr blunder niet gebruiken om andere evenementen op te starten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:10:50 #158
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193448228
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

mee eens hoor maar ik zou Femke dr blunder niet gebruiken om andere evenementen op te starten
Ach sommigen zoeken een reden om hun eigen asociale gedrag goed te praten
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:11:32 #159
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193448233
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja en, wat boeit die Jerry Airfryer mij nou?

Je kan toch ene protest steunen zonder het met zo'n droplul eens te zijn.
Ik zie het meer als een voorbeeld van de polarisatie Jerry is niet de enige die de racist kaart trekt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 08:12:20 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193448236
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:09 schreef the-eye het volgende:

[..]

Maar dit is toch geen demonstreren maar opruien.
Bij demonstreren heb je na één keer in de hoofdstad, met vollop aandacht van nationale televisie, je punt, over een dode vent hier duizenden kilometers vandaan, wel gemaakt maar dit is een hele tour langs de grote steden. Terwijl ze weten dat het in Amerika finaal uit de klauwen gelopen is.
Maakt het echt een verschil als je nog een aantal avonden "Black lives matter" met z'n allen staat te roepen?
voor mij niet maja ik vind het wel belangrijk dat dat recht wel blijft bestaan en niet alleen als het me persoonlijk kan boeien

manier waarop kun je het nog wel over hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:12:51 #161
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193448239
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:11 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zie het meer als een voorbeeld van de polarisatie Jerry is niet de enige die de racist kaart trekt.
Als Jerry nou zo'n enorm machtige persoon was.

Maar ik kan er werkelijk geen seconde wakker van liggen als zo'n nobody me een racist vind. Ik begrijp ook niet dat mensen zich zo druk om hem kunnen maken.
pi_193448251
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:09 schreef the-eye het volgende:

[..]

Maar dit is toch geen demonstreren maar opruien.
Bij demonstreren heb je na één keer in de hoofdstad, met vollop aandacht van nationale televisie, je punt, over een dode vent hier duizenden kilometers vandaan, wel gemaakt maar dit is een hele tour langs de grote steden. Terwijl ze weten dat het in Amerika finaal uit de klauwen gelopen is.
Maakt het echt een verschil als je nog een aantal avonden "Black lives matter" met z'n allen staat te roepen?
Zondag de eerste klimaatmars met leerlingen?
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:14:21 #163
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193448255
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als Jerry nou zo'n enorm machtige persoon was.

Maar ik kan er werkelijk geen seconde wakker van liggen als zo'n nobody me een racist vind. Ik begrijp ook niet dat mensen zich zo druk om hem kunnen maken.
In elk geval krijgen hij en zijn medestanders veel toegang tot de media. En met best veel resultaat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:16:13 #164
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193448265
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als Jerry nou zo'n enorm machtige persoon was.

Maar ik kan er werkelijk geen seconde wakker van liggen als zo'n nobody me een racist vind. Ik begrijp ook niet dat mensen zich zo druk om hem kunnen maken.
Maar wel erg jammer dat dergelijke idioten toch een platform wordt aangeboden. Een soort Ideocracy... :N

Geen feiten en logica, maar voor debielen leuk klinkende uitspraken doen om zo de debielen (en dat zijn er veel) achter je te krijgen...
Krekker is de bom!
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:18:53 #165
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193448284
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:16 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Maar wel erg jammer dat dergelijke idioten toch een platform wordt aangeboden. Een soort Ideocracy... :N

Geen feiten en logica, maar voor debielen leuk klinkende uitspraken doen om zo de debielen (en dat zijn er veel) achter je te krijgen...
Idiocracy
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:19:22 #166
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193448286
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:18 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Idiocracy
My bad. Dankje :)
Krekker is de bom!
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:19:59 #167
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193448290
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:16 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Maar wel erg jammer dat dergelijke idioten toch een platform wordt aangeboden. Een soort Ideocracy... :N

Geen feiten en logica, maar voor debielen leuk klinkende uitspraken doen om zo de debielen (en dat zijn er veel) achter je te krijgen...
Als we dat gaan censureren dan ken ik nog wel een heel lijstje figuren die ook wel van de tv verbannen mag worden.

Maar beter maak je je niet druk om de mening van ieder randfiguur in ons land.
pi_193448297
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

mee eens hoor maar ik zou Femke dr blunder niet gebruiken om andere evenementen op te starten
Uiteraard. Ik hang het juist op aan alle demonstraties waar het wel goed gaat, zoals overal behalve amsterdam. Beperkt publiek op 1,5m afstand is schijnbaar veilig. Laten we dan ook de volgende stap zetten of op zijn minst het gesprek daarover opstarten. Er passen best 10.000 mensen in de JC Arena of Kuip bijvoorbeeld, op een veilige manier

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2020 08:22:37 ]
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:23:41 #169
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193448323
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:19 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

My bad. Dankje :)
Np, ook deze film zou verplichte kost moeten zijn.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:25:28 #170
22565 asco
Los in deze tent
pi_193448348
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:23 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Np, ook deze film zou verplichte kost moeten zijn.
Ondertussen is het meer een documentaire.
pi_193448464
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:46 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Je m'n hol. Je hoort dit soort groeperingen alleen maar als het in haar eigen straatje past.

Dan nijg je te denken dat men is helemaal niet voor gelijkheid is, maar dat men puur uit superioriteitsgevoel handeld.

Als je echt voor alle zwakkere in de samenleving bent!, Dan dien je ook voor dit soort groeperingen op te komen!
Ze hadden het ook all lives matters kunnen noemen ipv black life matters...
pi_193448527
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 07:50 schreef Noek het volgende:

[..]

Precies, jij vindt. Moreel klinkt dat heel mooi maar in deze tijd is het te zot voor woorden dat een demonstratie wel goedgekeurd wordt terwijl alle events verboden zijn met tig faillisementen als gevolg.
Solidariteit is een groter iets dan enkel hetgeen wat jij belangrijk vindt.
Ik sluit me helemaal aan bij dat het te zot voor woorden is dat een demonstratie (op deze wijze qua aantallen en 1.5m afstand) wordt toegestaan terwijl andere failiet gaan.

Echter, dit is net zo goed een 'jij vindt' als sp3c zijn/haar mening, dus dat vind ik niet zo'n sterk argument eerlijk gezegd.
pi_193448544
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:26 schreef RipCity het volgende:
Tenminste een BN’er die niet met de meute meeloopt:

https://www.instagram.com/p/CA8oocKpx7C/?igshid=101xk0vl9e5r3
Yup, was volgens mij ook een reactie van Douwe op mensen die hem op Instagram aanspraken waarom ie een normale foto postte van zichzelf ipv een zwart scherm. :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:53:11 #174
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193448633
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:42 schreef roninho het volgende:

[..]

Ik sluit me helemaal aan bij dat het te zot voor woorden is dat een demonstratie (op deze wijze qua aantallen en 1.5m afstand) wordt toegestaan terwijl andere failiet gaan.

Echter, dit is net zo goed een 'jij vindt' als sp3c zijn/haar mening, dus dat vind ik niet zo'n sterk argument eerlijk gezegd.
Volgens de grondwet heb ik begrepen gaat de volksgezondheid boven het recht op demonstratie. Vond wat Knoops daar over zij in Beau op TV wel interessant gisteravond.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193448702
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als we dat gaan censureren dan ken ik nog wel een heel lijstje figuren die ook wel van de tv verbannen mag worden.

Maar beter maak je je niet druk om de mening van ieder randfiguur in ons land.
Als diverse burgemeesters in niet nader te noemen steden dat nou ook eens deden, ipv hun macht misbruiken om dit 'randfiguur' zijn zin te geven, tegen de wensen in van het merendeel van zijn of haar burgers.

Daarom moet deze racist zoveel mogelijk weerwoord gegeven worden.

Negeren is geen optie wanneer hij en aanhang zoveel exposure krijgen, en nemen, via media en Social media.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_193448723
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:43 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Yup, was volgens mij ook een reactie van Douwe op mensen die hem op Instagram aanspraken waarom ie een normale foto postte van zichzelf ipv een zwart scherm. :')
Dit is natuurlijk ook een beetje de retoriek op dit moment, je móet meedoen aan het hele gebeuren op social media, anders is het so-called 'white silence' en dan ben je een racist.
pi_193448832
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:42 schreef roninho het volgende:

[..]

Ik sluit me helemaal aan bij dat het te zot voor woorden is dat een demonstratie (op deze wijze qua aantallen en 1.5m afstand) wordt toegestaan terwijl andere failiet gaan.

Echter, dit is net zo goed een 'jij vindt' als sp3c zijn/haar mening, dus dat vind ik niet zo'n sterk argument eerlijk gezegd.
We hebben nog steeds te maken met een noodverordening toch?
Go hard or go home
  Redactie Sport woensdag 3 juni 2020 @ 09:15:52 #178
274204 crew  Mexicanobakker
pi_193448946
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:09 schreef Noek het volgende:

[..]

We hebben nog steeds te maken met een noodverordening toch?
Ik neem aan dat er per individuele zaak wordt bekeken of de 1.5 meter gewaarborgd kan worden.

Ik kan mij voorstellen dat een muziekevenement waar drank wordt geschonken hier niet onder valt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 3 juni 2020 @ 09:17:08 #179
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193448968
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:59 schreef Montagui het volgende:

[..]

Als diverse burgemeesters in niet nader te noemen steden dat nou ook eens deden, ipv hun macht misbruiken om dit 'randfiguur' zijn zin te geven, tegen de wensen in van het merendeel van zijn of haar burgers.

Daarom moet deze racist zoveel mogelijk weerwoord gegeven worden.

Negeren is geen optie wanneer hij en aanhang zoveel expositie krijgen, en nemen, via media en Social media.
Dus je wilt hem eigenlijk zin demonstratierecht ontnemen en een persbreidel opleggen?
pi_193448993
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:53 schreef Megumi het volgende:

[..]

Volgens de grondwet heb ik begrepen gaat de volksgezondheid boven het recht op demonstratie. Vond wat Knoops daar over zij in Beau op TV wel interessant gisteravond.
Je kan best demonstreren binnen de geldende regels, dus daarmee hoef je een demonstratie niet te verbieden lijkt me. Ik bedoel worst case (voor de demonstranten) is het maximaal in groepjes van paar personen met 1.5m afstand.
pi_193449041
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:09 schreef Noek het volgende:

[..]

We hebben nog steeds te maken met een noodverordening toch?
Ja, maar volgens mij mag je je sowieso in kleine groepjes nu verzamelen zolang je 1.5m afstand houdt.
Oftewel als ik nu met 2 vrienden op 1.5 afstand op de Dam mag staan, mag ik volgens mij ook met 2 vrienden op 1.5m op de Dam staan met een petje met 'ik ben anti-alles' op. Ondanks de noodverordering. Toch? :) ;)
pi_193449046
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus je wilt hem eigenlijk zin demonstratierecht ontnemen en een persbreidel opleggen?
Absoluut niet.

Geen idee hoe je dat uit mijn reactie opmaakt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 3 juni 2020 @ 09:23:36 #183
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193449055
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:18 schreef roninho het volgende:

[..]

Je kan best demonstreren binnen de geldende regels, dus daarmee hoef je een demonstratie niet te verbieden lijkt me. Ik bedoel worst case (voor de demonstranten) is het maximaal in groepjes van paar personen met 1.5m afstand.
Ik zeg niet dat je een demonstratie moet verbieden. Alleen dat het recht van demonstratie ondergeschikt is aan de volksgezondheid. En duidelijk is dat het afstand houden op de Dam mislukt is. Dat de driehoek in Amsterdam geen geweld wil gebruiken begrijp ik. Maar er zijn ook andere methoden om mensen te vragen weg te gaan.

En als ik naar wat foto's kijk was meedoen blijkbaar voor de burgemeester van Amsterdam lijkt het belangrijker. Afwachten wat het debat in de gemeenteraad gaat opleveren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193449101
quote:
Tsja, ik vind het stuitend.
1000 mensen, 1000 meningen, maar mijn mening is:
Ik werk al bijna 3 maand vanuit huis, zie mijn collega's enkel via teams, mijn ouders hebben hun enig kleinkind al 10 weken niet vastgehouden en enkel van achter een raam gezien, mijn buren hebben bejaarde ouders die weken alleen hebben gezeten in een tehuis en er weinig meer van snappen, mijn vriendin werkt bij een bedrijf waar de omzet al 2 maand op gemiddeld 20% van normaal ligt en we vragen ons hard af of zij over een paar maand nog werk heeft, een bevriend stel heeft een restaurant en is eigenlijk technisch failliet maar gaan gewoon open ondanks dat het nu niet uitkan met de regeltjes, etc. etc.

En zo kan denk ik het gros van de mensen een waslijst maken hoe zij zelf en hun omgeving geraakt zijn door de maatregelen. Nog los van de mensen uit de zorg en de mensen die naasten hebben verloren.

Al die dingen vind ik heel heel lastig, maar accepteer ik omdat dit mij nu al maanden lang verteld wordt dat dit de wijze is hoe we met elkaar samen als Nederland zijnde Corona op proberen 'te lossen'.

En vervolgens gebeurd er dit in Amsterdam, en met als argument dat ons recht om te demonstreren nu eenmaal te belangrijk is & dat we een beetje verrast zijn door de omvang.
Ik heb er begrip voor dat ondanks deze tijden er nog steeds geprotesteerd mag worden, maar dan wel op een manier die net zoals alle andere activiteiten gewoon in lijn is met wat we hebben afgesproken om te gaan doen.

En dat betekend dat je als burgemeester gewoon de verantwoordelijkheid hebt om er dan wel voor te zorgen dat dit wel op een manier gebeurd die gewoon past bij de geldende maatregelen. Dat je dit niet voor elkaar kunt krijgen is m.i. al een brevet van onvermogen, waar echter ook nog mee te leven valt want iedereen maakt fouten.

Maar dat je dan nog steeds achteraf vooral uitstraalt dat als er geen media-aandacht was geweest je gewoon precies hetzelfde had gedaan vind ik onbegrijpelijk en gezien wat het gros van Nederland de afgelopen maanden te verduren heeft gehad echt stuitend.
pi_193449108
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je een demonstratie moet verbieden. Alleen dat het recht van demonstratie ondergeschikt is aan de volksgezondheid. En duidelijk is dat het afstand houden op de Dam mislukt is. Dat de driehoek in Amsterdam geen geweld wil gebruiken begrijp ik. Maar er zijn ook andere methoden om mensen te vragen weg te gaan.

En als ik naar wat foto's kijk was meedoen blijkbaar voor de burgemeester van Amsterdam lijkt het belangrijker. Afwachten wat het debat in de gemeenteraad gaat opleveren.
Waarom niet eerder ingegrepen?
Waarom is het demonstratie recht belangrijker dan de volksgezondheid?
Waarom als activist je vertonen bij deze demonstratie?

Lijken me alvast enkele relevante vragen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_193449119
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je een demonstratie moet verbieden. Alleen dat het recht van demonstratie ondergeschikt is aan de volksgezondheid. En duidelijk is dat het afstand houden op de Dam mislukt is. Dat de driehoek in Amsterdam geen geweld wil gebruiken begrijp ik. Maar er zijn ook andere methoden om mensen te vragen weg te gaan.

En als ik naar wat foto's kijk was meedoen blijkbaar voor de burgemeester van Amsterdam lijkt het belangrijker. Afwachten wat het debat in de gemeenteraad gaat opleveren.
Oh helemaal mee eens over Halsema en dat het op afstand houden totaal niet gelukt is, zie mijn reactie onder jouw post ook.
  woensdag 3 juni 2020 @ 09:29:03 #187
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193449124
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je een demonstratie moet verbieden. Alleen dat het recht van demonstratie ondergeschikt is aan de volksgezondheid. En duidelijk is dat het afstand houden op de Dam mislukt is. Dat de driehoek in Amsterdam geen geweld wil gebruiken begrijp ik. Maar er zijn ook andere methoden om mensen te vragen weg te gaan.

En als ik naar wat foto's kijk was meedoen blijkbaar voor de burgemeester van Amsterdam lijkt het belangrijker. Afwachten wat het debat in de gemeenteraad gaat opleveren.
Dat is ook de crux voor de gemeenteraad als ik de commentaren zo hoor.

Fouten maken kan. Verkeerde informatie kan. Dat je dan niet wil escaleren is wellicht verdedigbaar.

Maar wat schandalig is dat je het onderwerp van de demo in die besluitvorming meeneemt. Zéker als dat onderwerp precies in jouw politieke straatje past en je notabene zee mee gaat doen!

Daar zal ze zich vooral over moeten verantwoorden. Wat mij betreft reden om op te stappen overigens.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 3 juni 2020 @ 09:32:38 #188
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193449165
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:27 schreef Montagui het volgende:

[..]

Waarom niet eerder ingegrepen?
Waarom is het demonstratie recht belangrijker dan de volksgezondheid?
Waarom als activist je vertonen bij deze demonstratie?

Lijken me alvast enkele relevante vragen.
Daar heeft de burgemeester al antwoord op gegeven.

Niet eerder ingegrepen daarover zegt ze nu over dat dit niet mogelijk was vanwege onjuiste informatie. Ze werden verrast.

Ze vindt dat de demonstratie te belangrijk was om te ontbinden.

En ze vindt dat de demonstranten zelf verantwoordelijk waren.

Dat waren haar eerste uitspraken. Waar ze nu weer omheen lijkt te draaien?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 3 juni 2020 @ 09:38:06 #189
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193449226
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:32 schreef Megumi het volgende:

[..]

Daar heeft de burgemeester al antwoord op gegeven.

Niet eerder ingegrepen daarover zegt ze nu over dat dit niet mogelijk was vanwege onjuiste informatie. Ze werden verrast.

Ze vindt dat de demonstratie te belangrijk was om te ontbinden.

En ze vindt dat de demonstranten zelf verantwoordelijk waren.

Dat waren haar eerste uitspraken. Waar ze nu weer omheen lijkt te draaien?
Ik wil nog even haar exacte bewoording terughoren of -lezen, maar volgens mij heeft ze inderdaad gezegd dat ze de demonstratie te belangrijk vond.
Niet dat ze demonstreren überhaupt te belangrijk vond.

Wat impliceert dat ze bij een demonstratie van dezelfde omvang maar een ander doel wellicht wel had ingegrepen.

Dat kan echt niet en is wat mij betreft reden om haar weg te sturen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 3 juni 2020 @ 09:42:18 #190
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_193449269
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 07:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Naja ergens heeft ie wel een punt. Deze mensen hebben voor 1 dag hun insta op zwart gezet en de meesten denken dat ze zo een structurele bijdrage hebben geleverd.
Mwah, is vrij landelijk en internationaal gebeurd hoor (tv zenders en bv. KNVB en voetbalclubs die een gebaar hebben gemaakt).

Denk dat dit niet iets is dat zomaar onder het tapijt geveegd gaat worden.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 3 juni 2020 @ 09:44:06 #191
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193449279
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik wil nog even haar exacte bewoording terughoren of -lezen, maar volgens mij heeft ze inderdaad gezegd dat ze de demonstratie te belangrijk vond.
Niet dat ze demonstreren überhaupt te belangrijk vond.

Wat impliceert dat ze bij een demonstratie van dezelfde omvang maar een ander doel wellicht wel had ingegrepen.

Dat kan echt niet en is wat mij betreft reden om haar weg te sturen.
Het gaat om een driehoek van de burgemeester, politie en het OM dus daar binnen zouden koppen moeten rollen. Vandaar dat Grapperhaus het oordeel over Femke aan de gemeenteraad overlaat. Vanwege dat ook wat lastige telefoontje waarin hij begrip zegt te hebben voor haar handelen. Het blijft een politiek spelletje natuurlijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193449342
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik wil nog even haar exacte bewoording terughoren of -lezen, maar volgens mij heeft ze inderdaad gezegd dat ze de demonstratie te belangrijk vond.
Niet dat ze demonstreren überhaupt te belangrijk vond.

Wat impliceert dat ze bij een demonstratie van dezelfde omvang maar een ander doel wellicht wel had ingegrepen.

Dat kan echt niet en is wat mij betreft reden om haar weg te sturen.
Ja als dat zo is gebeurd is dat zeker reden haar weg te sturen.

Maar eerlijk gezegd vraag ik mij af of je los van dat punt uberhaupt iemand als burgemeester wilt hebben die ook achteraf vol blijft houden dat het niet anders had gekund. Bij mij kan het er niet in dat er geen mogelijkheden waren om hier tijdig in te grijpen. Dat kan altijd gebeuren dat je in the heat of the moment een verkeerde beslissing neem. Maar als je achteraf dan nog steeds vol blijft houden dat dit echt de beste wijze was heb ik sterke vraagtekens erbij of je wel geschikt bent.
pi_193449348
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik wil nog even haar exacte bewoording terughoren of -lezen, maar volgens mij heeft ze inderdaad gezegd dat ze de demonstratie te belangrijk vond.
Niet dat ze demonstreren überhaupt te belangrijk vond.

Wat impliceert dat ze bij een demonstratie van dezelfde omvang maar een ander doel wellicht wel had ingegrepen.

Dat kan echt niet en is wat mij betreft reden om haar weg te sturen.
''De demonstratievrijheid is een heel groot goed, dus de driehoek ziet geen grond om de demonstratie te ontbinden, daarvoor is de demonstratie ook te belangrijk.''

Waren haar letterlijke woorden: https://www.at5.nl/artike(...)stratie-te-ontbinden
pi_193449355
Ik begrijp wel waarom KOZP en consorten de opkomst zo onderschat hebben: normale protesten trekken niet zoveel mensen, en in de wereld van KOZP is iedereen die niet een kinderfeestje wil verstoren om een punt te maken over een Amerikaans racistisch verschijnsel zelf een racist.

dat er daadwerkelijk een hoop mensen bereid zijn om tegen echt racisme te protesteren heeft ze verrast.

wel apart vind ik dat ze zo blij zijn met Halsema:
https://www.nu.nl/amsterd(...)de-geschiedenis.html

is dat niet de burgemeester die geen enkele voorbereiding gedaan heeft voor een demonstratie, waar zij toch echt had kunnen weten dat het beter bezocht zou worden dan een normale kozp demonstratie? die op deze manier levens op het spel zet (ook "black lives" dus)? zegt dat de enigste manier om met de demonstranten te communiceren valt grof (politie)geweld is?
pi_193449397
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:53 schreef Shotty het volgende:
Ik begrijp wel waarom KOZP en consorten de opkomst zo onderschat hebben: normale protesten trekken niet zoveel mensen, en in de wereld van KOZP is iedereen die niet een kinderfeestje wil verstoren om een punt te maken over een Amerikaans racistisch verschijnsel zelf een racist.

dat er daadwerkelijk een hoop mensen bereid zijn om tegen echt racisme te protesteren heeft ze verrast.

wel apart vind ik dat ze zo blij zijn met Halsema:
https://www.nu.nl/amsterd(...)de-geschiedenis.html

is dat niet de burgemeester die geen enkele voorbereiding gedaan heeft voor een demonstratie, waar zij toch echt had kunnen weten dat het beter bezocht zou worden dan een normale kozp demonstratie? die op deze manier levens op het spel zet (ook "black lives" dus)? zegt dat de enigste manier om met de demonstranten te communiceren valt grof (politie)geweld is?
Goed voor het imago van BLM is het niet iig. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193449402
Het heeft haar helemaal niet verrast ze vond het wel best kijk maar naar de uitgestreken smoel toen ze erbij stond. De burgermeesters van Maastricht, Den Haag en Rotterdam kunnen het wel.
Afspraken die we met het hele land maken gelden niet voor Femke kennelijk. Als ik vandaag met 5000 man op de Dam eil gaan staan met een weg met Femke protest mag het niet en dan gebruikt ze natuurlijk als reden de afstand. Maar het past ook niet in haar straatje
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_193449746
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:27 schreef roninho het volgende:

[..]

Tsja, ik vind het stuitend.
1000 mensen, 1000 meningen, maar mijn mening is:
Ik werk al bijna 3 maand vanuit huis, zie mijn collega's enkel via teams, mijn ouders hebben hun enig kleinkind al 10 weken niet vastgehouden en enkel van achter een raam gezien, mijn buren hebben bejaarde ouders die weken alleen hebben gezeten in een tehuis en er weinig meer van snappen, mijn vriendin werkt bij een bedrijf waar de omzet al 2 maand op gemiddeld 20% van normaal ligt en we vragen ons hard af of zij over een paar maand nog werk heeft, een bevriend stel heeft een restaurant en is eigenlijk technisch failliet maar gaan gewoon open ondanks dat het nu niet uitkan met de regeltjes, etc. etc.

En zo kan denk ik het gros van de mensen een waslijst maken hoe zij zelf en hun omgeving geraakt zijn door de maatregelen. Nog los van de mensen uit de zorg en de mensen die naasten hebben verloren.

Al die dingen vind ik heel heel lastig, maar accepteer ik omdat dit mij nu al maanden lang verteld wordt dat dit de wijze is hoe we met elkaar samen als Nederland zijnde Corona op proberen 'te lossen'.

En vervolgens gebeurd er dit in Amsterdam, en met als argument dat ons recht om te demonstreren nu eenmaal te belangrijk is & dat we een beetje verrast zijn door de omvang.
Ik heb er begrip voor dat ondanks deze tijden er nog steeds geprotesteerd mag worden, maar dan wel op een manier die net zoals alle andere activiteiten gewoon in lijn is met wat we hebben afgesproken om te gaan doen.

En dat betekend dat je als burgemeester gewoon de verantwoordelijkheid hebt om er dan wel voor te zorgen dat dit wel op een manier gebeurd die gewoon past bij de geldende maatregelen. Dat je dit niet voor elkaar kunt krijgen is m.i. al een brevet van onvermogen, waar echter ook nog mee te leven valt want iedereen maakt fouten.

Maar dat je dan nog steeds achteraf vooral uitstraalt dat als er geen media-aandacht was geweest je gewoon precies hetzelfde had gedaan vind ik onbegrijpelijk en gezien wat het gros van Nederland de afgelopen maanden te verduren heeft gehad echt stuitend.
Niets nieuws onder de zon als kamerlid was ze ook al zo, betweterig activistisch mensen tegen hun schenen schoppen. En dat geeft niet zulke mensen hebben we ook nodig. Maar in je functie als burgermeester van de hoofdstad ben je er voor iedereen. En dat betekent mijn inziens dat je je gewoon aan de afspraken die we met het hele land gemaakt hebben houdt.
Doe je dat niet dan hou je de eer aan jezelf en ga je niet lalala lopen roepen met je vingers in je oren
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_193450025
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

''De demonstratievrijheid is een heel groot goed, dus de driehoek ziet geen grond om de demonstratie te ontbinden, daarvoor is de demonstratie ook te belangrijk.''

Waren haar letterlijke woorden: https://www.at5.nl/artike(...)stratie-te-ontbinden
Daar gaan we.

Bedoelt ze met 'de demonstratie' DEZE demonstratie of 'het demonstratierecht'?

M.i. bedoelt ze DEZE demonstratie wat nog versterkt wordt door haar eigen activistische actie.

En dat kan als burgemeester dus echt niet. Een burgemeester bemoeit zich niet met de inhoud van een demonstratie (zoals Van der Laan indertijd ook al eens duidelijk aangaf).

M.i. dient een burgemeester politiek neutraal te zijn, boven de partijen te staan en er te zijn voor alle burgers. Nu was ze er voor een deel van de burgers, maar mogelijk ten koste van een ander deel van de burgers.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_193450184
https://www.nu.nl/281144/(...)OoiRQvoZBeiAWvwlSp30

Soms zegt een stilte meer dan woorden.....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193450279
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:17 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.nu.nl/281144/(...)OoiRQvoZBeiAWvwlSp30

Soms zegt een stilte meer dan woorden.....
Door zijn verleden voelt hij erg mee.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:26:21 #201
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193450298
.

[ Bericht 99% gewijzigd door the-eye op 03-06-2020 16:29:35 ]
pi_193450373
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:27 schreef roninho het volgende:

[..]

Tsja, ik vind het stuitend.
1000 mensen, 1000 meningen, maar mijn mening is:
Ik werk al bijna 3 maand vanuit huis, zie mijn collega's enkel via teams, mijn ouders hebben hun enig kleinkind al 10 weken niet vastgehouden en enkel van achter een raam gezien, mijn buren hebben bejaarde ouders die weken alleen hebben gezeten in een tehuis en er weinig meer van snappen, mijn vriendin werkt bij een bedrijf waar de omzet al 2 maand op gemiddeld 20% van normaal ligt en we vragen ons hard af of zij over een paar maand nog werk heeft, een bevriend stel heeft een restaurant en is eigenlijk technisch failliet maar gaan gewoon open ondanks dat het nu niet uitkan met de regeltjes, etc. etc.

En zo kan denk ik het gros van de mensen een waslijst maken hoe zij zelf en hun omgeving geraakt zijn door de maatregelen. Nog los van de mensen uit de zorg en de mensen die naasten hebben verloren.

Al die dingen vind ik heel heel lastig, maar accepteer ik omdat dit mij nu al maanden lang verteld wordt dat dit de wijze is hoe we met elkaar samen als Nederland zijnde Corona op proberen 'te lossen'.

En vervolgens gebeurd er dit in Amsterdam, en met als argument dat ons recht om te demonstreren nu eenmaal te belangrijk is & dat we een beetje verrast zijn door de omvang.
Ik heb er begrip voor dat ondanks deze tijden er nog steeds geprotesteerd mag worden, maar dan wel op een manier die net zoals alle andere activiteiten gewoon in lijn is met wat we hebben afgesproken om te gaan doen.

En dat betekend dat je als burgemeester gewoon de verantwoordelijkheid hebt om er dan wel voor te zorgen dat dit wel op een manier gebeurd die gewoon past bij de geldende maatregelen. Dat je dit niet voor elkaar kunt krijgen is m.i. al een brevet van onvermogen, waar echter ook nog mee te leven valt want iedereen maakt fouten.

Maar dat je dan nog steeds achteraf vooral uitstraalt dat als er geen media-aandacht was geweest je gewoon precies hetzelfde had gedaan vind ik onbegrijpelijk en gezien wat het gros van Nederland de afgelopen maanden te verduren heeft gehad echt stuitend.
Eens met dit verhaal, je verwoord het goed. Met als notitie dat het dik gedrukte pas een argument werd toen de kritiek aanzwengelde, de eerste reactie van Femke was dat 'de demonstratie te belangrijk was om die te ontbinden'. Sommige meningen staan nu eenmaal boven de wet.
pi_193450382
Waarom zit dat varken annabel nanninga zo hard te roepen eigenlijk over de demonstratie? Haar partij is toch voor een afschaffing van 1,5 meter afstand?
pi_193450391
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Door zijn verleden voelt hij erg mee.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tsja, als je ooit zwart geschminkt bent geweest is het natuurlijk heel huichelachtig om daarna ooit nog eens 21 seconde stil te zijn.
21 Seconde stil zijn, en dan ondertussen wel vroeger zwarte schmink op je gezicht. Dat kan natuurlijk niet.

Want als je 21 seconde stil bent, dat is echt zo'n gutmensch-statement van zo'n linkse politieke elite die "ons" weer de les komt lezen .....

Breaking news:
Ons leven hoeft niet altijd consequent en perfect te zijn. Dingen kunnen soms anders overkomen dan dat je ze in eerste instantie had gedacht dat ze zouden zijn.
Je kunt ook nieuwe inzichten krijgen en naar elkaar luisteren zodat je op een constructieve manier verder kunt.
En dan is een stilte van 21 seconde niet eens zo verkeerd.

Of zie jij daar weer zo'n linkse betweterigheid in?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:34:08 #205
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193450404
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:32 schreef xminator het volgende:
Waarom zit dat varken annabel nanninga zo hard te roepen eigenlijk over de demonstratie? Haar partij is toch voor een afschaffing van 1,5 meter afstand?
Ja, maar zolang die regel er wel is willen ze niet dat het selectief gehandhaafd wordt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193450419
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:32 schreef xminator het volgende:
Waarom zit dat varken annabel nanninga zo hard te roepen eigenlijk over de demonstratie? Haar partij is toch voor een afschaffing van 1,5 meter afstand?
Ja, dit is een mooie pilot.
Eens kijken of Amsterdam over 2 weken net zo donkerrood kleurt als die Brabantse gemeentes met die nertsenfokkerijen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:40:35 #207
3542 Gia
User under construction
pi_193450477
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:32 schreef Megumi het volgende:

[..]

Daar heeft de burgemeester al antwoord op gegeven.

Niet eerder ingegrepen daarover zegt ze nu over dat dit niet mogelijk was vanwege onjuiste informatie. Ze werden verrast.

Ze vindt dat de demonstratie te belangrijk was om te ontbinden.

En ze vindt dat de demonstranten zelf verantwoordelijk waren.

Dat waren haar eerste uitspraken. Waar ze nu weer omheen lijkt te draaien?
En ze hadden toch mondkapjes op, hoewel die bij sommigen op de kin hing, neus en mond vrij. Mja.

Mevrouw had er geen op want 'dat hoeft helemaal niet in de openbare ruimte'.

Hoezo tegenstrijdige uitspraken.
pi_193450481
Waarom trappen mensen hier in?

De terechte woede over het niet kunnen bezoeken van ouders, verlies van banen, het niet krijgen van medische zorg, faillissementen, gemiste vakanties, beperkingen etc. massaal afreageren op wat linkse demonstranten en Femke Halsema, de woede intern onder de bevolking voeren ipv naar daar waar het thuishoort.

Mensen gaan los, zwarte Piet wordt erbij gehaald, men richt zich vol haat en nijd massaal op elkaar.

Ookal is de woede terecht, de werkelijke oorzaak van al deze woede ligt niet bij je linkse broeders en zusters of Femke Halsema.

De vreselijke beelden van de live moord op George Floyd zijn bewust dag in dag uit ongecensureerd de Nederlandse huiskamers ingezonden om mensen tegen elkaar op te zetten met als doel deflectie.

Trap er niet in svp. IMO
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 3 juni 2020 @ 11:41:02 #209
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193450484
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:32 schreef xminator het volgende:
Waarom zit dat varken annabel nanninga zo hard te roepen eigenlijk over de demonstratie? Haar partij is toch voor een afschaffing van 1,5 meter afstand?
Doe eens ff normaal joh.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193450512
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:32 schreef xminator het volgende:
Waarom zit dat varken annabel nanninga zo hard te roepen eigenlijk over de demonstratie? Haar partij is toch voor een afschaffing van 1,5 meter afstand?
Vast maar het verschil met Femke is dat zij zich wel aan de gemaakte afspraken houdt. Net als die 3 van FvD op dat terras in dit land mag je overal tegen zijn. Maar Femke moest zich weer een laten gelden.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:46:51 #211
3542 Gia
User under construction
pi_193450593
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:32 schreef xminator het volgende:
Waarom zit dat varken annabel nanninga zo hard te roepen eigenlijk over de demonstratie? Haar partij is toch voor een afschaffing van 1,5 meter afstand?
Ja, dan is het toch logisch dat ze zo hard roept. Want de regering en RIVM willen vasthouden aan de anderhalve meter, terwijl justitie niet ingrijpt als 5000 man zich daar niet aan houden.

Overigens zagen we deze eigen koers van Halsema ook met het boerkaverbod. Landelijke wet, naar Amsterdam gaat niet handhaven.
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:49:21 #212
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193450622
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:40 schreef Za het volgende:
Ookal is de woede terecht, de werkelijke oorzaak van al deze woede ligt niet bij je linkse broeders en zusters of Femke Halsema.

De vreselijke beelden van de live moord op George Floyd zijn bewust dag in dag uit ongecensureerd de Nederlandse huiskamers ingezonden om mensen tegen elkaar op te zetten met als doel deflectie.

Trap er niet in svp. IMO
Denk niet dat de agent die zijn been in de nek van George Floyd zette links is? Of ooit van Groenlinks heeft gehoord. En dat de verontwaardiging daarover onterecht is? En ben jij voor censuur?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193450633
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:46 schreef Gia het volgende:

[..]

.......5000 man........
bron?

ik had al becijferd dat de dam ongeveer 10000 m2 is. Bij de 1,50 meter distancing heb je 2,25 m2 nodig. Tot 4000 mensen is er "gemiddeld" volstaan aan deze eis. Natuurlijk zijn er foto's waarin dat niet het geval schijnt te zijn. Ook dat is discutabel, want foto's zijn 2 dimensionaal.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193450646
Wat haar met name de kop gaat kosten is haar arrogantie en het feit dat ze geen greintje zelfreflectie heeft en het boetekleed wil aantrekken.

Ze schuift het alleen maar af op de driehoek, de politieresearch voorafgaand en de eigen verantwoordelijkheid van de demonstranten.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:51:27 #215
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193450647
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:46 schreef Gia het volgende:
Overigens zagen we deze eigen koers van Halsema ook met het boerkaverbod. Landelijke wet, naar Amsterdam gaat niet handhaven.
Uiteindelijk word het boerkaverbod nergens gehandhaafd logisch want daar zijn geen mensen voor.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193450661
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Tsja, als je ooit zwart geschminkt bent geweest is het natuurlijk heel huichelachtig om daarna ooit nog eens 21 seconde stil te zijn.
21 Seconde stil zijn, en dan ondertussen wel vroeger zwarte schmink op je gezicht. Dat kan natuurlijk niet.

Want als je 21 seconde stil bent, dat is echt zo'n gutmensch-statement van zo'n linkse politieke elite die "ons" weer de les komt lezen .....

Breaking news:
Ons leven hoeft niet altijd consequent en perfect te zijn. Dingen kunnen soms anders overkomen dan dat je ze in eerste instantie had gedacht dat ze zouden zijn.
Je kunt ook nieuwe inzichten krijgen en naar elkaar luisteren zodat je op een constructieve manier verder kunt.
En dan is een stilte van 21 seconde niet eens zo verkeerd.

Of zie jij daar weer zo'n linkse betweterigheid in?
Nee, ik zie iemand die wel heel erg makkelijk in dat toneelstukje van Trudeau trapt. Qua nietszeggendheid zijn die 21 seconden niks anders dan andere 21 seconden uit zijn carriere. Dat een puberende Canadees zijn gezicht zwart schminkte boeit mij niet zo, dat dat dan met terugwerkende kracht naar huidige Amerikaanse normen wordt beoordeeld is vrij typerend voor de zieke cultuur van virtue signalling.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193450702
_MikeMuller twitterde op woensdag 03-06-2020 om 11:44:47 Intussen worden kritische raadsleden door de assistent van #Halsema gebeld met de vragen: “Ik wil graag weten wat de vragen van je zullen zijn tijdens het debat” en: “Wat is voor jou (de opgebelde persoon) belangrijk.” #damagecontrol reageer retweet
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193450714
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:40 schreef Za het volgende:
Waarom trappen mensen hier in?

De terechte woede over het niet kunnen bezoeken van ouders, verlies van banen, het niet krijgen van medische zorg, faillissementen, gemiste vakanties, beperkingen etc. massaal afreageren op wat linkse demonstranten en Femke Halsema, de woede intern onder de bevolking voeren ipv naar daar waar het thuishoort.

Mensen gaan los, zwarte Piet wordt erbij gehaald, men richt zich vol haat en nijd massaal op elkaar.

Ookal is de woede terecht, de werkelijke oorzaak van al deze woede ligt niet bij je linkse broeders en zusters of Femke Halsema.

De vreselijke beelden van de live moord op George Floyd zijn bewust dag in dag uit ongecensureerd de Nederlandse huiskamers ingezonden om mensen tegen elkaar op te zetten met als doel deflectie.

Trap er niet in svp. IMO
Volgens mij is er (bijna) niemand die woede over de coronamaatregelen en de effecten ervan afreageert op Halsema.

Mensen vragen zich af waarom er afgelopen maandag in Amsterdam geen actie werd ondernomen om ervoor te zorgen dat de demonstratie binnen de geldende gezondheidregels plaats vind. En gaan vervolgens los omdat er een halfslachtig antwoord op kwam.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 3 juni 2020 @ 11:58:40 #219
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193450749
Hoelaat begint de raadsvergadering in A'dam?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:02:46 #220
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193450809
quote:
6s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:58 schreef Nikonlover het volgende:
Hoelaat begint de raadsvergadering in A'dam?
Ongeveer 3 uur voor het aftreden van Halsema.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193450820
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:49 schreef Megumi het volgende:

Denk niet dat de agent die zijn been in de nek van George Floyd zette links is? Of ooit van Groenlinks heeft gehoord. En dat de verontwaardiging daarover onterecht is? En ben jij voor censuur?
Het gaat erom dat deze vreselijke beelden ongecensureerd zijn uitgezonden in Nederland, dag in dag uit, zonder waarschuwing vooraf, een live moord. Bewust. Opdat men de opgedane lockdown woede intern onderling afgeageerd.

Volgende week mogelijk een verkrachtig van een blond meisje door een asielzoeker breed uitgemeten op alle zenders, inclusief mediagenieke ouders, voor de nodige lockdown deflectie, zo werkt het. IMO
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:06:59 #222
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193450873
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:03 schreef Za het volgende:

[..]

Het gaat erom dat deze vreselijke beelden ongecensureerd zijn uitgezonden in Nederland, dag in dag uit, zonder waarschuwing vooraf, een live moord. Bewust. Opdat men de opgedane lockdown woede intern onderling afgeageerd.

Volgende week mogelijk een verkrachtig van een blond meisje door een asielzoeker breed uitgemeten op alle zenders, inclusief mediagenieke ouders, voor de nodige lockdown deflectie, zo werkt het. IMO
Is altijd wel een raar argument los of je een voorstander zou kunnen zijn van censuur? Niemand in dit land dwingt je naar deze beelden te kijken. Even zappen naar Lingo bijvoorbeeld. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193450907
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:32 schreef xminator het volgende:
Waarom zit dat varken annabel nanninga zo hard te roepen eigenlijk over de demonstratie? Haar partij is toch voor een afschaffing van 1,5 meter afstand?
Omdat ezel xminator blijkbaar niet snapt dat ook de Fvd zich wil houden aan de maatregelen. De FvD wil het wel samen doen daar waar GroenLinks burgemeester Halsema zich van haar anarchistische kant laat zien.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_193451025
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:03 schreef Za het volgende:

[..]

Het gaat erom dat deze vreselijke beelden ongecensureerd zijn uitgezonden in Nederland, dag in dag uit, zonder waarschuwing vooraf, een live moord. Bewust. Opdat men de opgedane lockdown woede intern onderling afgeageerd.

Volgende week mogelijk een verkrachtig van een blond meisje door een asielzoeker breed uitgemeten op alle zenders, inclusief mediagenieke ouders, voor de nodige lockdown deflectie, zo werkt het. IMO
#DavidDorn
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_193451102
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:03 schreef Za het volgende:

[..]

Het gaat erom dat deze vreselijke beelden ongecensureerd zijn uitgezonden in Nederland, dag in dag uit, zonder waarschuwing vooraf, een live moord. Bewust. Opdat men de opgedane lockdown woede intern onderling afgeageerd.

Volgende week mogelijk een verkrachtig van een blond meisje door een asielzoeker breed uitgemeten op alle zenders, inclusief mediagenieke ouders, voor de nodige lockdown deflectie, zo werkt het. IMO
Wat weerhoudt je ervan om een soort van rechts "Hart van Nederland"-achtige omroep te beginnen dat met camera's op jacht gaat naar beelden (die er volgens jou zouden moeten zijn) van asielzoekers die een blond meisje verkrachten. Niks weerhoudt je.
Maar die omroepen zijn er al (WNL, Jensen en "Ongehoord Nederland"). Nou de gebeurtenissen nog. Op zoek naar het verkrachte blonde meisje door die asielzoeker, op zoek naar bewijs van het bestaan van het Monster van Loch Ness.....
Bedoel je met het verkrachte blonde meisje Marianne Vaatstra? Daar waar dat asielzoekerscentrum in de buurt was? Waarvan Pim Fortuyn destijds in een column zei: "Een keel doorsnijden, is iets wat een Fries niet doet"?
Veel succes in Loch Ness!
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193451319
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:08 schreef Montagui het volgende:

[..]

Omdat ezel xminator blijkbaar niet snapt dat ook de Fvd zich wil houden aan de maatregelen. De FvD wil het wel samen doen daar waar GroenLinks burgemeester Halsema zich van haar anarchistische kant laat zien.
Dan zou ik het fijn vinden als annabel naninga wat gezonder gaat eten, ze is nu te dik en ik vind het vervelend dat ik als gezonde burger moet betalen voor haar ongezonde levensstijl.

Ik denk eigenlijk dat de kosten van zulke ongezonde mensen uiteindelijk (bottom-line) duurder zullen zijn dan de doden/kosten van het corona virus.
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:36:33 #227
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193451376
Vandaag Rotterdam toch?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:38:43 #228
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_193451400
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:36 schreef hollandia02 het volgende:
Vandaag Rotterdam toch?
Volle bak 80 man. Ben benieuwd hoe Aboutaleb gaat handhaven.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:39:10 #229
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193451405
.

[ Bericht 99% gewijzigd door the-eye op 03-06-2020 16:28:43 ]
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:39:20 #230
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193451407
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:38 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Volle bak 80 man. Ben benieuwd hoe Aboutaleb gaat handhaven.
Heeft het verplaatst naar het Erasmusbrug gedeelte bij de Kop van Zuid, best groot.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_193451414
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:03 schreef Za het volgende:

[..]

Het gaat erom dat deze vreselijke beelden ongecensureerd zijn uitgezonden in Nederland, dag in dag uit, zonder waarschuwing vooraf, een live moord. Bewust. Opdat men de opgedane lockdown woede intern onderling afgeageerd.

Volgende week mogelijk een verkrachtig van een blond meisje door een asielzoeker breed uitgemeten op alle zenders, inclusief mediagenieke ouders, voor de nodige lockdown deflectie, zo werkt het. IMO
Dus eigenlijk stel je dat de media elite (heeft die een bepaalde etniciteit/geloofsovertuiging?) de massa als poppenspelers stuurt en groepen tegen elkaar uitspeelt? :o

quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:40 schreef Za het volgende:
Waarom trappen mensen hier in?

De terechte woede over het niet kunnen bezoeken van ouders, verlies van banen, het niet krijgen van medische zorg, faillissementen, gemiste vakanties, beperkingen etc. massaal afreageren op wat linkse demonstranten en Femke Halsema, de woede intern onder de bevolking voeren ipv naar daar waar het thuishoort.

Mensen gaan los, zwarte Piet wordt erbij gehaald, men richt zich vol haat en nijd massaal op elkaar.

Ookal is de woede terecht, de werkelijke oorzaak van al deze woede ligt niet bij je linkse broeders en zusters of Femke Halsema.

De vreselijke beelden van de live moord op George Floyd zijn bewust dag in dag uit ongecensureerd de Nederlandse huiskamers ingezonden om mensen tegen elkaar op te zetten met als doel deflectie.

Trap er niet in svp. IMO
Niemand trapt erin, als jij een uitvaart van een dierbare niet hebt kunnen bijwonen en een groep van vele duizenden debielen komt op een pleintje samen om daar ritmisch te gaan staan schreeuwen/zingen, met de armen zwaaiend alsof het carnaval in brabant is temidden van een pandemie, ditmaal ten tijde van een "intelligente lockdown" dan is dat heel erg zuur en kan daarmee met wat pech maar zo het effect van de gebrachte offers teniet worden gedaan.

Dat een gelijkgestemd stadsbestuur er dan letterlijk bijstaat en ernaar kijkt terwijl anderen voor veel minder beboet zijn... :') 8)7 :W
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:40:27 #232
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193451422
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:39 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ja daar zijn de afgelopen jaren tientallen poc de dood in gejaagd door politie. Verschrikkelijk allemaal. Het Rotterdamse politiekorps schijnt door en door racistisch te zijn.
Als je aan mijn woorden twijfelt wil je het niet zien en ben je een racist
Politie Rdam loopt liever supportertje te pesten ipv de wijken in te gaan.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:41:35 #233
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_193451438
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:32 schreef xminator het volgende:
Waarom zit dat varken annabel nanninga zo hard te roepen eigenlijk over de demonstratie? Haar partij is toch voor een afschaffing van 1,5 meter afstand?
Omdat domoor xminator niet snapt dat tegen een regel zijn en een regel overschrijden twee totale andere dingen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Scorpie op 03-06-2020 12:51:44 ]
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_193451443
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:27 schreef roninho het volgende:

[..]

Tsja, ik vind het stuitend.
1000 mensen, 1000 meningen, maar mijn mening is:
Ik werk al bijna 3 maand vanuit huis, zie mijn collega's enkel via teams, mijn ouders hebben hun enig kleinkind al 10 weken niet vastgehouden en enkel van achter een raam gezien, mijn buren hebben bejaarde ouders die weken alleen hebben gezeten in een tehuis en er weinig meer van snappen, mijn vriendin werkt bij een bedrijf waar de omzet al 2 maand op gemiddeld 20% van normaal ligt en we vragen ons hard af of zij over een paar maand nog werk heeft, een bevriend stel heeft een restaurant en is eigenlijk technisch failliet maar gaan gewoon open ondanks dat het nu niet uitkan met de regeltjes, etc. etc.

En zo kan denk ik het gros van de mensen een waslijst maken hoe zij zelf en hun omgeving geraakt zijn door de maatregelen. Nog los van de mensen uit de zorg en de mensen die naasten hebben verloren.

Al die dingen vind ik heel heel lastig, maar accepteer ik omdat dit mij nu al maanden lang verteld wordt dat dit de wijze is hoe we met elkaar samen als Nederland zijnde Corona op proberen 'te lossen'.

En vervolgens gebeurd er dit in Amsterdam, en met als argument dat ons recht om te demonstreren nu eenmaal te belangrijk is & dat we een beetje verrast zijn door de omvang.
Ik heb er begrip voor dat ondanks deze tijden er nog steeds geprotesteerd mag worden, maar dan wel op een manier die net zoals alle andere activiteiten gewoon in lijn is met wat we hebben afgesproken om te gaan doen.

En dat betekend dat je als burgemeester gewoon de verantwoordelijkheid hebt om er dan wel voor te zorgen dat dit wel op een manier gebeurd die gewoon past bij de geldende maatregelen. Dat je dit niet voor elkaar kunt krijgen is m.i. al een brevet van onvermogen, waar echter ook nog mee te leven valt want iedereen maakt fouten.

Maar dat je dan nog steeds achteraf vooral uitstraalt dat als er geen media-aandacht was geweest je gewoon precies hetzelfde had gedaan vind ik onbegrijpelijk en gezien wat het gros van Nederland de afgelopen maanden te verduren heeft gehad echt stuitend.
_O_ Niets aan toe te voegen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:42:53 #235
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_193451463
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:39 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Heeft het verplaatst naar het Erasmusbrug gedeelte bij de Kop van Zuid, best groot.
Ok, dat wist ik niet. Ook geen maximum?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:44:33 #236
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193451485
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:42 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ok, dat wist ik niet. Ook geen maximum?
https://www.rijnmond.nl/n(...)tief-bij-Erasmusbrug

Hier staat een stukje
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:47:25 #237
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193451517
Is het waar dat Blanken gisteren in Groningen achter de zwarten moesten zitten, en dat ook deden?

MartenNauta twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 17:43:10 Zwarte mensen moeten vooraan zitten, zegt de organisatie. Witte mensen achteraan. https://t.co/w0fLiSHiNY reageer retweet
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_193451593
Ik denk dat het in Rotterdam druk gaat worden, heb in mijn winkel vanochtend al 7 mondkapjes verkocht aan mensen die er heen gingen en mijn winkel is geeneens in de buurt van de brug.
pi_193451607
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:47 schreef hollandia02 het volgende:
Is het waar dat Blanken gisteren in Groningen achter de zwarten moesten zitten, en dat ook deden?

MartenNauta twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 17:43:10 Zwarte mensen moeten vooraan zitten, zegt de organisatie. Witte mensen achteraan. https://t.co/w0fLiSHiNY reageer retweet


Is bevestigd helaas.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:52:30 #240
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193451618
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:51 schreef Eufonie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Is bevestigd helaas.
Over racisme gesproken.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:52:32 #241
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_193451620
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:27 schreef roninho het volgende:

[..]

Tsja, ik vind het stuitend.
1000 mensen, 1000 meningen, maar mijn mening is:
Ik werk al bijna 3 maand vanuit huis, zie mijn collega's enkel via teams, mijn ouders hebben hun enig kleinkind al 10 weken niet vastgehouden en enkel van achter een raam gezien, mijn buren hebben bejaarde ouders die weken alleen hebben gezeten in een tehuis en er weinig meer van snappen, mijn vriendin werkt bij een bedrijf waar de omzet al 2 maand op gemiddeld 20% van normaal ligt en we vragen ons hard af of zij over een paar maand nog werk heeft, een bevriend stel heeft een restaurant en is eigenlijk technisch failliet maar gaan gewoon open ondanks dat het nu niet uitkan met de regeltjes, etc. etc.

En zo kan denk ik het gros van de mensen een waslijst maken hoe zij zelf en hun omgeving geraakt zijn door de maatregelen. Nog los van de mensen uit de zorg en de mensen die naasten hebben verloren.

Al die dingen vind ik heel heel lastig, maar accepteer ik omdat dit mij nu al maanden lang verteld wordt dat dit de wijze is hoe we met elkaar samen als Nederland zijnde Corona op proberen 'te lossen'.

En vervolgens gebeurd er dit in Amsterdam, en met als argument dat ons recht om te demonstreren nu eenmaal te belangrijk is & dat we een beetje verrast zijn door de omvang.
Ik heb er begrip voor dat ondanks deze tijden er nog steeds geprotesteerd mag worden, maar dan wel op een manier die net zoals alle andere activiteiten gewoon in lijn is met wat we hebben afgesproken om te gaan doen.

En dat betekend dat je als burgemeester gewoon de verantwoordelijkheid hebt om er dan wel voor te zorgen dat dit wel op een manier gebeurd die gewoon past bij de geldende maatregelen. Dat je dit niet voor elkaar kunt krijgen is m.i. al een brevet van onvermogen, waar echter ook nog mee te leven valt want iedereen maakt fouten.

Maar dat je dan nog steeds achteraf vooral uitstraalt dat als er geen media-aandacht was geweest je gewoon precies hetzelfde had gedaan vind ik onbegrijpelijk en gezien wat het gros van Nederland de afgelopen maanden te verduren heeft gehad echt stuitend.
Heel goed verwoord.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_193451699
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:27 schreef roninho het volgende:

[..]

Tsja, ik vind het stuitend.
1000 mensen, 1000 meningen, maar mijn mening is:
Ik werk al bijna 3 maand vanuit huis, zie mijn collega's enkel via teams, mijn ouders hebben hun enig kleinkind al 10 weken niet vastgehouden en enkel van achter een raam gezien, mijn buren hebben bejaarde ouders die weken alleen hebben gezeten in een tehuis en er weinig meer van snappen, mijn vriendin werkt bij een bedrijf waar de omzet al 2 maand op gemiddeld 20% van normaal ligt en we vragen ons hard af of zij over een paar maand nog werk heeft, een bevriend stel heeft een restaurant en is eigenlijk technisch failliet maar gaan gewoon open ondanks dat het nu niet uitkan met de regeltjes, etc. etc.

En zo kan denk ik het gros van de mensen een waslijst maken hoe zij zelf en hun omgeving geraakt zijn door de maatregelen. Nog los van de mensen uit de zorg en de mensen die naasten hebben verloren.

Al die dingen vind ik heel heel lastig, maar accepteer ik omdat dit mij nu al maanden lang verteld wordt dat dit de wijze is hoe we met elkaar samen als Nederland zijnde Corona op proberen 'te lossen'.

En vervolgens gebeurd er dit in Amsterdam, en met als argument dat ons recht om te demonstreren nu eenmaal te belangrijk is & dat we een beetje verrast zijn door de omvang.
Ik heb er begrip voor dat ondanks deze tijden er nog steeds geprotesteerd mag worden, maar dan wel op een manier die net zoals alle andere activiteiten gewoon in lijn is met wat we hebben afgesproken om te gaan doen.

En dat betekend dat je als burgemeester gewoon de verantwoordelijkheid hebt om er dan wel voor te zorgen dat dit wel op een manier gebeurd die gewoon past bij de geldende maatregelen. Dat je dit niet voor elkaar kunt krijgen is m.i. al een brevet van onvermogen, waar echter ook nog mee te leven valt want iedereen maakt fouten.

Maar dat je dan nog steeds achteraf vooral uitstraalt dat als er geen media-aandacht was geweest je gewoon precies hetzelfde had gedaan vind ik onbegrijpelijk en gezien wat het gros van Nederland de afgelopen maanden te verduren heeft gehad echt stuitend.
^O^
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:13:44 #243
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193451980
.

[ Bericht 35% gewijzigd door the-eye op 03-06-2020 16:29:06 ]
pi_193452023
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:52 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Over racisme gesproken.
Jullie vonden blijkbaar dat het te wit was...en dat zwarten niet aanwezig waren :') Nu willen ze wel degelijk het tegenovergestelde bewijzen, is het weer niet goed. Wat een k*t volk zeg he
Geen sig.
pi_193452052
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:27 schreef roninho het volgende:

[..]

Tsja, ik vind het stuitend.
1000 mensen, 1000 meningen, maar mijn mening is:
Ik werk al bijna 3 maand vanuit huis, zie mijn collega's enkel via teams, mijn ouders hebben hun enig kleinkind al 10 weken niet vastgehouden en enkel van achter een raam gezien, mijn buren hebben bejaarde ouders die weken alleen hebben gezeten in een tehuis en er weinig meer van snappen, mijn vriendin werkt bij een bedrijf waar de omzet al 2 maand op gemiddeld 20% van normaal ligt en we vragen ons hard af of zij over een paar maand nog werk heeft, een bevriend stel heeft een restaurant en is eigenlijk technisch failliet maar gaan gewoon open ondanks dat het nu niet uitkan met de regeltjes, etc. etc.

En zo kan denk ik het gros van de mensen een waslijst maken hoe zij zelf en hun omgeving geraakt zijn door de maatregelen. Nog los van de mensen uit de zorg en de mensen die naasten hebben verloren.

Al die dingen vind ik heel heel lastig, maar accepteer ik omdat dit mij nu al maanden lang verteld wordt dat dit de wijze is hoe we met elkaar samen als Nederland zijnde Corona op proberen 'te lossen'.

En vervolgens gebeurd er dit in Amsterdam, en met als argument dat ons recht om te demonstreren nu eenmaal te belangrijk is & dat we een beetje verrast zijn door de omvang.
Ik heb er begrip voor dat ondanks deze tijden er nog steeds geprotesteerd mag worden, maar dan wel op een manier die net zoals alle andere activiteiten gewoon in lijn is met wat we hebben afgesproken om te gaan doen.

En dat betekend dat je als burgemeester gewoon de verantwoordelijkheid hebt om er dan wel voor te zorgen dat dit wel op een manier gebeurd die gewoon past bij de geldende maatregelen. Dat je dit niet voor elkaar kunt krijgen is m.i. al een brevet van onvermogen, waar echter ook nog mee te leven valt want iedereen maakt fouten.

Maar dat je dan nog steeds achteraf vooral uitstraalt dat als er geen media-aandacht was geweest je gewoon precies hetzelfde had gedaan vind ik onbegrijpelijk en gezien wat het gros van Nederland de afgelopen maanden te verduren heeft gehad echt stuitend.
Paar dingen

1) misschien moet je niet zo slaafs achter de overheid aanlopen als die met nutteloze regels komt. Zo'n brave hendrik hoef je niet te zijn hoor. Denk gewoon zelf na.
2) In Amsterdam gelden hele andere regels. Altijd al zo geweest. Zeker die grachtengordel kliek maakt zelf wel uit wat voor hen opgaat en wat niet. Die hebben lak aan de rest van Nederland, want daar komen ze überhaupt niet. Voor hen is Amsterdam het centrum van de wereld. Fok jou dus.

En de politie zoekt altijd de weg van de minste weerstand, en dat is de individuele bange blanke poeperd beboeten, want die geeft geen weerstand. Hooguit wat gemopper. Grote groepen allochtonen durven ze niet te beboeten, want die slaan er meteen op los. Verschil in temperament, iets te verliezen te hebben en groepsgevoel. Er zijn geen boetes uitgedeeld in de allochtonenwijken van Nederland, terwijl ze daar niet aan de regels hielden. Ook turken zaakjes deden niet mee aan die 1,5meter. Geen handhaving te bekennen.
pi_193452394
Aangezien het andere topic is dicht geklapt, knikker ik m hier maar weer opnieuw er in;


Deze dame _O_
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:48:18 #247
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193452484
.

[ Bericht 99% gewijzigd door the-eye op 03-06-2020 16:29:17 ]
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:48:50 #248
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193452488
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:48 schreef the-eye het volgende:

[..]

Zou mooi zijn als Joe Rogan haar een keer uit zou nodigen. Deze vrouw moet een platform krijgen
Precies!
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:55:09 #249
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_193452570
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:47 schreef hollandia02 het volgende:
Is het waar dat Blanken gisteren in Groningen achter de zwarten moesten zitten, en dat ook deden?

MartenNauta twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 17:43:10 Zwarte mensen moeten vooraan zitten, zegt de organisatie. Witte mensen achteraan. https://t.co/w0fLiSHiNY reageer retweet
Van de pot gerukt gewoon. Als je dan een statement maakt doe het dan verbindend zoals Frenkie de Jong en Georginio Wijnaldum, samen dus. Zorg ervoor dat het publiek gemeleerd is.

Ik snap uberhaupt niks van de claim "Black lives matter".
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:55:20 #250
3542 Gia
User under construction
pi_193452576
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:16 schreef Knudde het volgende:

Jullie vonden blijkbaar dat het te wit was...en dat zwarten niet aanwezig waren :') Nu willen ze wel degelijk het tegenovergestelde bewijzen, is het weer niet goed. Wat een k*t volk zeg he
Wat ik me afvraag: waarom wordt een mengelmoes van een blanke en een zwarte toch zwart genoemd?
Zelfs als die weer mengt met een blanke is dat kind zwart.

Kwamen mensen aan het woord die niet bruiner zijn dan ik, maar zichzelf als zwart zien.

Raar. Die zijn toch net zo veel, of meer, blank.
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:55:22 #251
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193452577
quote:
4s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:41 schreef SpaceOddity het volgende:
Aangezien het andere topic is dicht geklapt, knikker ik m hier maar weer opnieuw er in;


Deze dame _O_
Gelukkig zijn er nog verstandige mensen in deze baggerzooi. Alleen maar respect ervoor dat ze überhaupt weerwoord durft te geven aan dat zooitje ongeregeld daar.
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:55:37 #252
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193452584
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:38 schreef SpecialK het volgende:
Ik ga deze hier even achterlaten in het begin van een topic ipv aan het einde.

Ik ga niet een 21 minuten durend filmpje checken.

quote:
Across almost all counties, individuals who were armed and shot by police had a much higher probability of being black or hispanic than being white. Likewise, across almost all counties, individuals who were unarmed and shot by police had a much higher probability of being black or hispanic than being white. Tragically, across a large proportion of counties, individuals who were shot by police had a higher median probability of being unarmed black individuals than being armed white individuals. While this pattern could be explained by reduced levels of crime being committed by armed white individuals, it still raises a question as to why there exists such a high rate of police shooting of unarmed black individuals.

(...)

It is sometimes suggested that in urban areas with more black residents and higher levels of inequality, individuals may be more likely to commit violent crime, and thus the racial bias in police shooting may be explainable as a proximate response by police to areas of high violence and crime (community violence theory [14, 15, 23, 35]). In other words, if the environment is such that race and crime covary, police shooting ratios may show signs of racial bias, even if it is crime, not race, that is the causal driver of police shootings. In the models fit in this study, however, there is no evidence of an association between black-specific crime rates (neither in assault-related arrests nor in weapons-related arrests) and racial bias in police shootings, irrespective of whether or not other controls were included in the model. As such, the results of this study provide no empirical support for the idea that racial bias in police shootings (in the time period, 2011–2014, described in this study) is driven by race-specific crime rates (at least as measured by the proxies of assault- and weapons-related arrest rates in 2012).
En verder had Isdatzo daar een prima post aan gewijd:
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Misschien vind je dit wel nuttig.

Ook zonder dat er een directe aanleiding voor is word je als donkere Amerikaan veel vaker aan de kant gezet, gefouilleerd, etc.

Uit opnames van routine verkeerscontroles blijkt dat in het geval van staandehouding van een zwart persoon het taalgebruik van de agent veel agressiever is en mensen met veel minder respect worden behandeld. Uit onderzoek blijkt ook dat agenten dezelfde lichaamsbewegingen of gedragingen bij een zwarte verdachte veel sneller als bedreigend ervaren, waardoor eerder geweld wordt toegepast.

Ook blijkt dat zwarte burgers veel vaker staande worden gehouden om naar drugs te zoeken, terwijl de gegevens uit vrijwel alle onderzoeken laten zien dat de kans om drugs te vinden juist groter is bij blanke burgers. Als je kijkt naar drugsbezit en -gebruik dan komt dat naar verhouding ongeveer evenveel voor onder zwarte en blanke bevolking, en toch ligt het percentage van aangehouden zwarte burgers voor deze vergrijpen vele malen hoger. Verder vindt het meeste politiegeweld plaats bij relatief simpele zaken: verkeerscontroles, arrestaties, etc. en is er geen verband tussen misdaadcijfers van een gebied en geweldsincidenten waarbij de politie betrokken is.
Met o.a. deze bron:
https://www.washingtonpos(...)t-heres-the-proof%2f
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:58:10 #253
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_193452634
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:48 schreef the-eye het volgende:

[..]

Zou mooi zijn als Joe Rogan haar een keer uit zou nodigen. Deze vrouw moet een platform krijgen
Ongelooflijk ook dat mensen nu opeens achter Joe van Newsradio aanlopen _O- Ach, het is tenminste geen Andy Dick moet je dan maar denken.

´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:58:10 #254
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193452635
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag: waarom wordt een mengelmoes van een blanke en een zwarte toch zwart genoemd?
Zelfs als die weer mengt met een blanke is dat kind zwart.

Kwamen mensen aan het woord die niet bruiner zijn dan ik, maar zichzelf als zwart zien.

Raar. Die zijn toch net zo veel, of meer, blank.
Een blanke vriend van mij is vanwege de zon op dit moment bruiner dan een vriend waarvan zijn ene ouder zwart is en de ander wit.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_193452698
edit: stuur maar een DM naar hem, niet hier aub

[ Bericht 93% gewijzigd door Frutsel op 03-06-2020 14:06:07 ]
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:02:42 #256
3542 Gia
User under construction
pi_193452725
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:58 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Een blanke vriend van mij is vanwege de zon op dit moment bruiner dan een vriend waarvan zijn ene ouder zwart is en de ander wit.
En ziet die vriend met zwarte ouder zichzelf als zwart of wordt hij zo gezien?
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:04:10 #257
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193452763
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:02 schreef Gia het volgende:

[..]

En ziet die vriend met zwarte ouder zichzelf als zwart of wordt hij zo gezien?
Je ziet wel dat tie geen volledig blanke is, en hij voelt zich gerepresenteerd door beide.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:08:52 #259
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193452865
.

[ Bericht 99% gewijzigd door the-eye op 03-06-2020 16:28:26 ]
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:19:19 #260
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193453052
Tegenwoordig ben je als het om racisme gaat schuldig tot je onschuld bewezen hebt, heel gevaarlijk
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_193453172
quote:
4s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:41 schreef SpaceOddity het volgende:
Aangezien het andere topic is dicht geklapt, knikker ik m hier maar weer opnieuw er in;


Deze dame _O_
Die dame zou eens in debat moeten gaan met Sylvana Simons. Dan pak ik de popcorn erbij.
pi_193453183
Een activist als presentatrice die nu dan ook nog eens gast is, zo rolt NPO:
Mediacourant: Sophie Hilbrand valt Klaas Dijkhoff keihard aan in Op1

Telegraaf: Klaas Dijkhoff serveert Sophie Hilbrand af

Ik weet weer waarom ik nauwelijks lineaire TV kijk.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:29:51 #263
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_193453233
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag: waarom wordt een mengelmoes van een blanke en een zwarte toch zwart genoemd?
Zelfs als die weer mengt met een blanke is dat kind zwart.

Kwamen mensen aan het woord die niet bruiner zijn dan ik, maar zichzelf als zwart zien.
Raar. Die zijn toch net zo veel, of meer, blank.
In de US was dat zeker vroeger normaal. Je kon nog zo blank en blond zijn, als 1 van je voorouders een neger was dan was jij dat óók. PUNT.
Ik kom zelf van moederskant uit een familie met gemengd bloed. Zie er blank uit en beschouw mezelf ook zo.
Ja mijn moeder en zus - die ook een gekleurde huid en zwart heeft - hebben zeker met racisme te maken gehad. En dat heb ik geweten, want thuis waren t de blanken die het moesten ontgelden. Blank staat voor : lelijk, dom, bot ongemanierd enz.... Heb in mijn wanhoop bijna een zonnesteek opgelopen want wilde dolgraag ook bruin zijn. -O-

Mijn ervaring is dat iedereen aan een soort van racisme doet. Kinderen worden al zo geboren. Kan er niet mee zitten want het is dus puur menselijk. Iemand doodmaken omdat hij een andere huidskleur heeft is een heel ander verhaal. Voor de rest heb ik geen sympathie voor al dat op alle slakken zout leggen gedoe van de laatste jaren.

Overgens wil ik ook nog even opmerken dat de eerste mensen een zwarte huid hadden. Dus wie zou het racisme hebben uitgevonden ? :P

Ik ben niet door blanken vervelend behandeld vanwege mijn Indische afkomst. Ik ben wel vaker door gekleurde mensen vervelend behandeld omdat ik er blank uitzie.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:32:30 #264
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_193453275
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag: waarom wordt een mengelmoes van een blanke en een zwarte toch zwart genoemd?
Zelfs als die weer mengt met een blanke is dat kind zwart.

Kwamen mensen aan het woord die niet bruiner zijn dan ik, maar zichzelf als zwart zien.

Raar. Die zijn toch net zo veel, of meer, blank.
Als we maar ver genoeg terugkijken komt iedereen uit Afrika.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:34:56 #265
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193453316
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:55 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ik ga niet een 21 minuten durend filmpje checken.
Hoeft niet. Conclusie zit in de eerste 2 minuten.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:37:23 #266
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_193453348
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:27 schreef Oostwoud het volgende:
Een activist als presentatrice die nu dan ook nog eens gast is, zo rolt NPO:
Mediacourant: Sophie Hilbrand valt Klaas Dijkhoff keihard aan in Op1

Telegraaf: Klaas Dijkhoff serveert Sophie Hilbrand af

Ik weet weer waarom ik nauwelijks lineaire TV kijk.
Achter elke boom ziet Sophie een racist. Hier word je toch zo moe van...
pi_193453418
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:27 schreef Oostwoud het volgende:
Een activist als presentatrice die nu dan ook nog eens gast is, zo rolt NPO:
Mediacourant: Sophie Hilbrand valt Klaas Dijkhoff keihard aan in Op1

Telegraaf: Klaas Dijkhoff serveert Sophie Hilbrand af

Ik weet weer waarom ik nauwelijks lineaire TV kijk.
Dit zou vroeger ook niet gekund hebben. Als je een tijdje niet kijkt en dan ineens weer inschakelt schrik je je kapot. Ik kijk alleen nog als Jeroen Pauw presenteert.
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:42:49 #268
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193453428
MarkDice twitterde op woensdag 03-06-2020 om 08:49:01 Black Lives Matter, unless it’s a black transgender person who dents another black person’s car in Minneapolis in a minor fender bender. https://t.co/CBd7hc2Z0u reageer retweet
Wauw (Video)
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_193453465
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:37 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Achter elke boom ziet Sophie een racist. Hier word je toch zo moe van...
Is dat de nieuwe sylvana _O- _O- _O- _O-
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:49:23 #271
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193453505
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:34 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hoeft niet. Conclusie zit in de eerste 2 minuten.
Dat bewijst dat vooral de organisatie en het systeem daarachter op de schop moet.
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:53:55 #273
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193453544
Ik kijk nu al zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooo erg uit naar het nieuwe seizoen South Park.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:54:37 #274
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193453553
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:44 schreef Geerd het volgende:

[..]

Is dat de nieuwe sylvana _O- _O- _O- _O-
Zijn tegenwoordig als een virus over Nederland aan het verspreiden, die "Wit" roepers.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:54:44 #275
489305 Borisboemboem
Boris boem boem bam bam boem!
pi_193453555
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:32 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Als we maar ver genoeg terugkijken komt iedereen uit Afrika.
Iedereen komt van Gondwana
Boem <br />Bam <br />Boem<br />Boem
pi_193453576
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:27 schreef Oostwoud het volgende:
Een activist als presentatrice die nu dan ook nog eens gast is, zo rolt NPO:
Mediacourant: Sophie Hilbrand valt Klaas Dijkhoff keihard aan in Op1

Telegraaf: Klaas Dijkhoff serveert Sophie Hilbrand af

Ik weet weer waarom ik nauwelijks lineaire TV kijk.
Ja was bijzonder. Al moet ik zeggen dat de Telegraaf het wel wat sterker neerzet in de kop dan als ik het filmpje bekijk (je verwacht het niet van de telegraaf :) )
pi_193453612
Al die demonstraties en discussies hebben nog geen effect. We gaan steeds verder van elkaar afstaan en over een maand is alles weer bij het oude.
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:05:10 #278
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193453696
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:49 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat bewijst dat vooral de organisatie en het systeem daarachter op de schop moet.
Welke organisatie?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:06:44 #279
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_193453722
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:42 schreef hollandia02 het volgende:
MarkDice twitterde op woensdag 03-06-2020 om 08:49:01 Black Lives Matter, unless it’s a black transgender person who dents another black person’s car in Minneapolis in a minor fender bender. https://t.co/CBd7hc2Z0u reageer retweet
Wauw (Video)
Wat is een Fender bender cishet :?
:')
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:07:20 #280
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193453732
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Welke organisatie?
Het politiekorps.
pi_193453753
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:06 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Wat is een Fender bender cishet :?
kop staart botsingtje
pi_193453796
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:06 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Wat is een Fender bender cishet :?
Gevalletje lichte blikschade aan de bumper.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:14:22 #283
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193453835
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:07 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het politiekorps.
Hoe trek jij die conclusie exact?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_193453904
Zoek de verschillen.



  woensdag 3 juni 2020 @ 15:21:08 #285
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193453913
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:14 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hoe trek jij die conclusie exact?
Uit het gegeven dat Afro-Americans en Hispanics vaker worden neergeschoten, gecontroleerd, staande gehouden, et cetera en dat probleem al wat langer speelt. Het politiekorps heeft bovendien niet echt een zelfreinigend vermogen, integendeel.
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:26:05 #286
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193453965
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:21 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Uit het gegeven dat Afro-Americans en Hispanics vaker worden neergeschoten
Eh.. donkere mensen worden proportioneel neergeschoten naar hun deelname in gewelddadige misdrijven.

Zoals je zou verwachten als de politie hun werk doet zonder racisme in het achterhoofd.

Wat betreft niet-dodelijke interacties met de politie heb ik geen cijfers maar dat gedeelte (waar we nu zo over aan het rellen zijn) is niet wat er aan de hand is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_193454010
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:20 schreef Nober het volgende:
Zoek de verschillen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:32:26 #288
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193454032
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Eh.. donkere mensen worden proportioneel neergeschoten naar hun deelname in gewelddadige misdrijven.
Nee.

quote:
Across almost all counties, individuals who were armed and shot by police had a much higher probability of being black or hispanic than being white. Likewise, across almost all counties, individuals who were unarmed and shot by police had a much higher probability of being black or hispanic than being white. Tragically, across a large proportion of counties, individuals who were shot by police had a higher median probability of being unarmed black individuals than being armed white individuals. While this pattern could be explained by reduced levels of crime being committed by armed white individuals, it still raises a question as to why there exists such a high rate of police shooting of unarmed black individuals.

(...)

It is sometimes suggested that in urban areas with more black residents and higher levels of inequality, individuals may be more likely to commit violent crime, and thus the racial bias in police shooting may be explainable as a proximate response by police to areas of high violence and crime (community violence theory [14, 15, 23, 35]). In other words, if the environment is such that race and crime covary, police shooting ratios may show signs of racial bias, even if it is crime, not race, that is the causal driver of police shootings. In the models fit in this study, however, there is no evidence of an association between black-specific crime rates (neither in assault-related arrests nor in weapons-related arrests) and racial bias in police shootings, irrespective of whether or not other controls were included in the model. As such, the results of this study provide no empirical support for the idea that racial bias in police shootings (in the time period, 2011–2014, described in this study) is driven by race-specific crime rates (at least as measured by the proxies of assault- and weapons-related arrest rates in 2012).
quote:
Zoals je zou verwachten als de politie hun werk doet zonder racisme in het achterhoofd.

Wat betreft niet dodelijke interacties met de politie heb ik geen cijfers maar dat gedeelte (waar we nu zo over aan het rellen zijn) is niet wat er aan de hand is.
Als je niet de moeite neemt om de bronnen die ik eerder heb gepost te lezen en wel dit soort boude uitspraken doet heb ik ook niet zo heel veel zin om hier nog energie in te steken.
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:32:31 #289
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193454035
edit: ga eens weg met je bagger aub

[ Bericht 96% gewijzigd door Frutsel op 03-06-2020 15:53:43 ]
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:33:53 #290
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193454054
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Mooie stropop. Het gaat niet over misdaad. Het gaat over de scheve verhoudingen in de VS m.b.t. de inzet en het gedrag van de politie.
pi_193454141
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:33 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Mooie stropop. Het gaat niet over misdaad. Het gaat over de scheve verhoudingen in de VS m.b.t. de inzet en het gedrag van de politie.
Hoe kun je daarover oordelen als er 1000+ mensen jaarlijks door de politie worden neergeschoten maar er maar 1 of 2 zaken het Europese nieuws bereiken? De scheve verhouding zit hem vooral in de aandacht vanuit de media, politiek en de "schreeuwers" als ik ze zo even mag kenmerken.

Misschien moeten we niet alle agenten over één kam scheren, of misschien niet eens alle blanken over één kam scheren maar zo'n narcist wat in dit geval die jongen heeft vermoord veroordelen? Argument moet toch bekend in de oren klinken?
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:41:04 #292
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193454146
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:32 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Nee.
[..]

[..]

Als je niet de moeite neemt om de bronnen die ik eerder heb gepost te lezen en wel dit soort boude uitspraken doet heb ik ook niet zo heel veel zin om hier nog energie in te steken.
Je snapt niet hoe je deze statistieken moet interpreteren blijkbaar.

Het is nogal logisch dat als een groep buitenproportioneel vaker betrokken is bij misdrijven dat ze een groter aandeel hebben in de groep "mensen die neergeschoten zijn door de politie".
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:43:14 #293
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193454170
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:40 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Hoe kun je daarover oordelen als er 1000+ mensen jaarlijks door de politie worden neergeschoten maar er maar 1 of 2 zaken het Europese nieuws bereiken? De scheve verhouding zit hem vooral in de aandacht vanuit de media, politiek en de "schreeuwers" als ik ze zo even mag kenmerken.
Het gaat er dan ook niet zozeer om dat de politie mensen doodt, maar om de scheve verhoudingen.

quote:
Misschien moeten we niet alle agenten over één kam scheren, of misschien niet eens alle blanken over één kam scheren maar zo'n narcist wat in dit geval die jongen heeft vermoord veroordelen? Argument moet toch bekend in de oren klinken?
Waar precies worden agenten over één kam geschoren? Of alle blanken?
pi_193454183
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:43 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het gaat er dan ook niet zozeer om dat de politie mensen doodt, maar om de scheve verhoudingen.
[..]

Waar precies worden agenten over één kam geschoren? Of alle blanken?
Misschien door termen als ACAB. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:57:05 #295
3542 Gia
User under construction
pi_193454317
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:04 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Je ziet wel dat tie geen volledig blanke is, en hij voelt zich gerepresenteerd door beide.
Toch denk ik dat, wanneer iedereen gemixt zou zijn, de zwarte cultuur zou overheersen. En dan heb ik het over muziek, dans, verhouding tussen man en vrouw.
Blanken zullen eerder toegeven.

Alleen kan tegengas dan niet meer op racisme worden gegooid.

Persoonlijk zie ik liever een mix van alle culturen. Dat we, hier in Nederland, meedoen met culturele onderdelen van alle culturen.
Bijvoorbeeld, op gebied van festivals, voeding, begrip voor carnaval, ramadan, kwakoe, keti koti, geloofsfeesten zonder zelf mee te hoeven vieren.

Maar dat niemand de eigen cultuur superieur acht aan een andere.

Kan toch dromen....
pi_193454320
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:40 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Hoe kun je daarover oordelen als er 1000+ mensen jaarlijks door de politie worden neergeschoten maar er maar 1 of 2 zaken het Europese nieuws bereiken? De scheve verhouding zit hem vooral in de aandacht vanuit de media, politiek en de "schreeuwers" als ik ze zo even mag kenmerken.
Het percentage zwart slachtoffer van een blanke agent is inderdaad nog geen 25% van alle police-killings in de VS, en toch wordt daar de meeste aandacht aan besteed.
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:58:58 #297
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193454339
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:41 schreef SpecialK het volgende:
Het is nogal logisch dat als een groep buitenproportioneel vaker betrokken is bij misdrijven dat ze een groter aandeel hebben in de groep "mensen die neergeschoten zijn door de politie".
Zo wordt het wel een flinke self-fulfilling prophecy. De ongelijkheid groeit, mensen binnen die gemeenschappen worden steeds minder in staat om te groeien op de ladder, dat houdt weer in dat de criminaliteit en misdaad toenemen en dat zorgt weer voor een toename in geweld vanuit politie, aanhoudingen, arrestaties, hogere straffen, et cetera want het zijn toch altijd weer die zwarten.

Mensen zijn de racial profiling en het zinloze politiegeweld zat.
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:59:51 #298
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_193454349
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Toch denk ik dat, wanneer iedereen gemixt zou zijn, de zwarte cultuur zou overheersen. En dan heb ik het over muziek, dans, verhouding tussen man en vrouw.
Blanken zullen eerder toegeven.

Alleen kan tegengas dan niet meer op racisme worden gegooid.

Persoonlijk zie ik liever een mix van alle culturen. Dat we, hier in Nederland, meedoen met culturele onderdelen van alle culturen.
Bijvoorbeeld, op gebied van festivals, voeding, begrip voor carnaval, ramadan, kwakoe, keti koti, geloofsfeesten zonder zelf mee te hoeven vieren.

Maar dat niemand de eigen cultuur superieur acht aan een andere.

Kan toch dromen....
Islam is right about women
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:02:36 #299
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193454389
.

[ Bericht 99% gewijzigd door the-eye op 03-06-2020 16:28:10 ]
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:09:07 #300
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193454466
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Volgens mij gaat het toch echt om het inzoomen op (white on black) buitenproportioneel POLITIEGEWELD. Waarbij naar mijn mening die focus op huidskleur niet oke is.

Maar er is een wereld van verschil tussen geweld vanuit overheid/politie jegens burgers enerzijds en geweld van criminelen jegens burgers anderzijds.
Krekker is de bom!
pi_193454844
--
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')