Dan had hij dat wel gezegd. Arie is van januari 74, Klaas zal wel van november of December zijnquote:Op donderdag 24 september 2020 11:03 schreef RipCity het volgende:
Klaas is hardloopcoach bij Vondel Gym en komen uit hetzelfde geboortejaar..
Tweeling?
quote:Wilfred Genee durft foute grapjes over Gordon weer aan. Hij maakte gisteren in Veronica Inside een homograpje over de coronabesmetting van zijn Talpa-collega. Dat was te zien in de uitzending op Veronica. Langere tenen dan in Hilversum vind je ze niet in ons land, maar Gordon steekt er met kop en schouders bovenuit: hij heeft het incasseringsvermogen van een placemat. Kritiek verdraagt hij niet en al helemaal niet als die uit het eigen Talpa-clubhuis komt. Daar heerst daarom een soort omerta.
Tot deze zomer had Wilfred een vaste rubriek met columnist Jan Dijkgraaf in zijn programma op Radio Veronica zitten, maar hij zegde zijn contract op toen Wilfred een kritische column over Gordon weigerde. Wilfred had namelijk geen zin in gedoe met Gordon en hun baas John de Mol.
Wilfred had gisteren kennelijk een dappere bui, want in zijn talkshow werd de coronabesmetting van Gordon kort aangestipt. Tegen Johan Derksen zei hij: “Ik hoorde je net zeggen toen je wegliep: ‘De ster van Talpa moet natuurlijk geen corona krijgen.’ Je moest overal omheen enzovoorts, maar er is wel een van de sterren getroffen op dit moment: Gordon. Ik weet niet of jullie je zorgen maken?”
René van der Gijp: “Ik ken hem niet. Ja, ik ken hem wel, maar niet persoonlijk.”
Johan Derksen daarop fnuikend: “Ik ken hem gelukkig niet zo van dichtbij.”
Daarna durfde Wilfred een grapje aan over de wisselende contacten van Gordon. “Er schijnen nog 500 jongens getest te moeten worden.”
Gijp: “Ja, in twee weken, dat heeft ‘ie snel gedaan.”
“En niet alleen op corona natuurlijk“, zei Johan, wijzend op mogelijke soa’s.
De Gordon-censuur bij Talpa werd twee weken geleden nog aangestipt in Shownieuws. Wilfreds sidekick Celine Huijsmans reageerde daar helaas niet inhoudelijk op. Laf genoeg heeft Wilfred zich er ook nooit over uitgelaten.
quote:Presentatie Televizier-gala ook dit jaar weer zoutloos
De AvroTros heeft ook dit jaar weer zijn best gedaan om een volstrekt zoutloos presentatieduo samen te stellen voor het Gouden Televizier-Ring Gala: Dionne Stax en Frits Sissing gaan samen presenteren. Dat heeft de omroep laten weten aan RTL Boulevard. Het Televizier-gala is elk jaar weer polderglamour in optima forma: niet doorheen te komen. Ondanks dat Dionne vorig jaar volstrekt slaapverwekkend was als presentatrice van het gala, mag ze het dit jaar nog een keertje gaan proberen.
Haar co-host van vorig jaar, Rik van de Westelaken, heeft opnames voor Wie is de Mol en daarom is Frits Sissing haar co-host. Hij had gelukkig een avond vrij tussen zijn oude-potjes-en-pannetjes-show Tussen Kunst en Kitsch.
De keuze voor de presentatie toont weer de volstrekte absentie van enige ambitie aan bij de AvroTros. De presentatorenstal van de omroep is behoorlijk om te huilen, dus veel opties zijn er niet. Daarom moet de omroep búiten de eigen stal kijken, adviseerde Carlo Boszhard onlangs in Jinek.
Carlo, die voor het gala een speciale TV Kantine-rubriek gaat maken, riep op om in elk geval niet Frits Sissing op de presentatieplek te zetten. “Frits Sissing gaat niet die avond anders maken“, bitchte hij.
En de presentatie van Dionne Stax werd vorige week nog op de hak genomen in Veronica Inside. “O, dat was zo slecht“, klonk het in de radioshow.
Het Gouden Televizier-Ring Gala is donderdagavond te zien op NPO 1. De kanshebbers zijn Beste Zangers, Over Mijn Lijk en een programma met Nick & Simon.
quote:Op maandag 5 oktober 2020 13:46 schreef Aurelius het volgende:
Altijd al geweten dat die gast full of shit was.
quote:Arie Boomsma houdt iPhone in zak als hij gaat poepen
Arie Boomsma laat zijn iPhone altijd in zijn zak zitten als hij gaat poepen. Anders blijft hij veel langer in de dampen van zijn fecaliën zitten dan hem lief is. Dat laat hij weten op zijn Instagram. De fitnessgoeroe van RTL Boulevard merkt dat veel mensen erg lang op de wc zitten met hun telefoon, of, vroeger, met een tijdschrift. “Tijdens mijn studie woonde ik zes jaar in Amerika bij een gastgezin. De vader van dat gezin nam altijd een tijdschrift mee naar de wc“, herinnert hij zich.
Arie herinnert zich nog goed hoe de vader van dat gezin steevast tientallen minuten naar de wc ging om te poepen. “Een tijdje heb ik die sessies getimed omdat mijn vrienden mij niet geloofden als ik zei dat hij soms wel een kwartier in dat hokje zat.”
Hij kent die verslaving. “Mijn telefoon is die Sports Illustrated. Neem ik hem mee de wc in, dan duurt het veel langer voor ik er weer uit ben. Zonde van de tijd.”
Als Arie gaat poepen, blijft de wc gewoon in zijn zak zitten. “Laat je telefoon op je bureau liggen, of hou hem in je zak. Zo scharrel je in een week met gemak genoeg tijd voor een training bij elkaar en je leert jezelf weer meer te mijmeren. Even niets te doen.”
Arie post zijn verhaal bij een foto waarop hij hurkend op een trapje zit. “De juiste houding, en geen telefoon in de hand“, grapt hij.
quote:Bas Smit klopt zichzelf op de borst: ‘Ik ben heel duur’
Bas Smit vindt dat hij het heel erg goed voor elkaar heeft als de influencende man van Nicolette van Dam. Hij is duurder dan menig artiest. Dat laat hij weten in een Parool-interview vol borstklopperij. Niemand weet wat Bas Smit precies de hele dag doet behalve schijtlollige filmpjes maken op Instagram. “Mijn basis is vastgoed. En ik ben een ondernemer. Ik heb negentien belangen in bedrijven“, zegt de Insta-lachzak. “Ik kom binnen, doe mijn plasje, maak veel herrie en ga dan weer weg.“
Bas vindt zichzelf eigenlijk ook wel heel erg goed en bijzonder. “Het ding is dat ik zonder artiest of tv-personality te zijn, zonder dat ik een ding heel goed kan en zonder televisie, negentien bedrijven kan hooghouden, bizardere deals sluit dan menig artiest op deze wereld en daardoor grote impact kan maken.”
Hij is gewoon een unaniem groot succes, vindt Bas zelf. “Het is duurder om mij te hebben dan een artiest een half uur te laten optreden. Dat is wel lachen.”
De tarieven van Bas zijn heel hoog. “Ik wil zogenaamd het lekkerste meisje van de klas zijn. Ik ben niet afhankelijk van deals, dus ik kan als het lekkere wijf zijn dat tegen alles nee zegt, waardoor ze een trofee wordt.”
Wat een fijn leven heeft Bas toch, vindt hij zelf. “Het is toch mega dat ik met mijn bekendheid om niets, zoveel gave dingen kan doen.”
Het meest zichtbare bedrijf van het tweetal is de Brasserie Van Dam. Die moet na vanavond voor onbepaalde tijd dicht in verband met de tweede coronalockdown.
De twee zijn nu ineens behoorlijk stil op Instagram. “😥“, liet Nicolette slechts weten na de persconferentie van Mark Rutte.
quote:Fidan Ekiz wordt behoorlijk gebasht in de radioshow van Wilfred Genee sinds ze hem kritisch heeft ondervraagd in Op1. Ook gisteren was het weer raak: ze werd neergezet als volstrekt overschatte presentatrice. Dat was te horen op Radio Veronica. Jarenlang onderhielden Fidan en Wilfred een vriendschappelijke relatie met elkaar; hij gaf haar regelmatig interviewtips. Iets te goed kennelijk, want ze interviewde hem in Op1 behoorlijk streng. Sindsdien is Wilfred helemaal over de zeik.
Wilfred roept nu al weken dat hij ab-so-luut geen talkshows meer kijkt en al helemaal niet naar De Vooravond van Fidan Ekiz. “Ik kijk geen talkshows meer. Kijk jij nog talkshows?“, vroeg hij.
Nieuwslezeres Celine Huijsmans: “Ik zat nog De Vooravond te kijken.”
Sidekick Rick Romijn: “Wat een ongezellig decor.”
Sidekick en Radio Veronca-baas Niels van Baarlen: “Ik vind dat zo’n ongezellig programma.”
Celine: “Ik vind het ook een beetje ongemakkelijk ofzo. Mensen hadden gisteren allemaal muziekstukjes meegenomen en dan gingen ze een stuk muziek uit de geschiedenis luisteren. Voor mij kwam alles een beetje uit de lucht vallen; er zat geen logische flow in de show.”
Niels: “Ik moet zeggen: ik vind die Renze Klamer wel heel goed.”
Wilfred, overduidelijk snerend naar Fidan: “Ja, dat is een uitstekende presentator.”
Rick: “Nou, dat meisje vind ik ook echt, echt wel een talent. En jij, Wilfred?”
Niels: “Die Fidan? Ik snap niet waar zij om geroemd wordt. Serieus niet. Ik vind haar echt geen hoogvlieger.”
Rick: “Is er alweer een beetje contact of is de lucht nog niet geklaard?”
Wilfred: “Nee, dat laten we ook maar zo denk ik, hè?”
Niels: “Nee, maar serieus. Los van de akkefietjes, maar: híj is echt de toekomst van de publieke omroep.”
Wilfred: “Ja, hij heeft veel talent.”
Niels: “Hij wel.”
Wilfred: “Hij wel, ja.”
Eén ding is zeker: Wilfred kan zijn tv-collega’s nooit meer lange tenen verwijten.
quote:Lange tijd was volstrekt onduidelijk wat Lex zou gaan doen bij zijn nieuwe broodheer RTL, maar hij is nu dus al bijna een jaar actief voor Boulevard.
Een hele prestigieuze klus is Boulevard anno 2020 overigens al lang niet meer. De showrubriek is toch een beetje de Kim Holland van de tv-wereld geworden: bijna elke RTL-ster heeft het programma wel een keertje gedaan.
Ik zag het ook, ik val nu al in een zwart gat.quote:
ook van genotenquote:Op maandag 2 november 2020 11:06 schreef RipCity het volgende:
Hmmm op mobiel is nieuwe lay-out gewoon helemaal bagger.
Dit wel grappig tho:
Tot overmaat van ramp ging ook Arie Boomsma vorige week nog eens helemaal los op uw favoriete mediasite. “De Mediacourant, dat bestaat gewoon nog, hè? Dat vind ik echt het meest droevige hoekje van het internet. Het is zelfs zo erg dat het niet eens in je Google-feed komt, dus het is zó klein. Het is echt alleen maar een paar mensen in Hilversum die het lezen en er veel waarde aan hechten, maar verder heeft het nul, nul impact. Het is echt verschrikkelijk. Een beetje een diarreeputje is het.”
Om uit dat droevige hoekje van het internet te komen en misschien wel net zo’n indrukwekkend bereik op te bouwen als dumbbelldominee Arie, is de oude lay-out van Mediacourant met de staart tussen de benen via een inbelverbinding naar het internetkerkhof afgereisd.
Moeten ze op FOK! ook doen.quote:Op maandag 2 november 2020 14:01 schreef Haaibaaike het volgende:
Ze worden op mediacourant niet geplaatst mijn berichtje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 2 november 2020 19:53 schreef Pino112 het volgende:
https://www.mediacourant.(...)aar-internetkerkhof/
Dat laatste screenshot met al die apps.Naast Vondelgym
quote:SBS 6 heeft ineens een hunk als weerman: Jordi Huirne
SBS 6 heeft plotseling een weerman geïntroduceerd die niet zou misstaan in verleidingsprogramma’s als Temptation Island. De 27-jarige Jordi Huirne is de nieuwe weerhunk van de zender.
Het is doorgaans geen pretje om op televisie naar het weerbericht te kijken: de rubriekjes worden vaak gepresenteerd door belegen heren die net zo grijs zijn als het weer in dit land. Reinier van den Berg, Gerrit Hiemstra en Piet Paulusma: ze lezen de temperaturen vast prima op, maar het is nou niet bepaald eye candy.
Kinderdroom
In deze grauwe tijden laat SBS 6 de zon weer schijnen voor zijn vrouwelijke en roze kijkers, want Jordi en zijn kaaklijn spatten gisteren van het scherm af tijdens zijn debuut tussen Hart van Nederland en Shownieuws in. Gelukkig voor Jordi wist hij de zenuwen goed te onderdrukken, want zijn eerste weerbericht verliep volledig vlekkeloos (zie video op KIJK).
Jordi Huirne is buitengewoon enthousiast over zijn nieuwe baan bij Talpa. “Het was een heel spannende dag voor mij. Het is eigenlijk een kinderdroom die ik al heb gehad sinds ik een heel klein jochie was. Een jaar of drie, vier. Er trok toen een keer heel zwaar onweer over de boerderij van mijn ouders in de Achterhoek en daarna was ik eigenlijk helemaal gek van het weer.”
“Ik heb altijd gezegd toen ik een kind was en mensen mij vroegen wat ik wil worden: ‘Ik wil later weerman worden voor radio en televisie.”
‘Vroeger keek ik altijd RTL Weer’
Waar veel kinderen vroeger naar Bassie & Adriaan of de Teletubbies keken, zat Jordi aan de buis gekluisterd bij het RTL Weer. “Vroeger toen ik klein was keek ik altijd naar het RTL Weer dan zag ik Reinier van den Berg of Helga van Leur bijvoorbeeld, en natuurlijk ook Piet Paulusma, en op de radio zat ik altijd bij mijn vader in de trekker te luisteren en dan hoorde ik altijd Jan Visser. Hij kwam op Radio 10.”
Nu staat Jordi zelf op dat weerpodium. “Inmiddels mag ik daar zelf het weer presenteren, dus het is wel heel leuk dat ik nu op die plek zit én natuurlijk hier sta, voor de landelijke televisie. Dat zijn wel twee kinderdromen die waarheid zijn geworden.
Later bij Talpa dan gepland
Het geduld van Jordi werd overigens flink op de proef gesteld, want zijn debuut als weerman vond aanzienlijker later plaats dan gepland. Vanwege de coronamaatregelen is zijn aanstelling behoorlijk vertraagd, onthulde Albert Verlinde ’s avonds in Shownieuws.
Albert: “Hij had wel pech, want hij zou eigenlijk in het voorjaar al aan de slag gaan bij Talpa als weerman, maar daar moet je natuurlijk wel voor oefenen en in de studio zijn, maar toen kwam corona en werden al die oefeningen afgezegd. Mensen mochten niet onnodig bij elkaar in de studio komen.”
Jordi is al bezet
Albert had Jordi vast graag geholpen met die oefeningen, grapte collega Guido den Aantrekker. “Jij zou die oefeningen doen waarschijnlijk?”, gniffelde hij.
Daarop zei de showkoning lachend: “Ja, die zou ik doen.”
Helaas voor de soppende desk van Shownieuws blijkt Jordi al bezet te zijn: hij heeft een vriend. Shownieuws toonde een Instagram-foto van het stel (zie onderstaand) en daar is Jordi kennelijk zo van geschrokken dat zijn hele Instagram offline is gehaald.
Het is een enkel zuur mannetje dat die stukjes schrijft, niet een redactie.quote:Op woensdag 4 november 2020 04:18 schreef Eightyone het volgende:
Dit hadden ze beter niet kunnen plaatsen.
https://www.mediacourant.(...)-condoleren-of-niet/
Ergens op de site:quote:Op dinsdag 17 november 2020 00:15 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Het is een enkel zuur mannetje dat die stukjes schrijft, niet een redactie.
quote:Mediacourant is in 2004 opgericht door hoofdredacteur Bob Willer. De andere redacteuren die meewerken aan deze website, zijn onder anderen Aukoline Brouwer en Brokje de Fouth (pseudoniem).
is gewoon dezelfde.quote:Op dinsdag 17 november 2020 00:15 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ik vind hem geen zuur mannatje. Ik vind het eigenlijk wel knap, hoe lang hij dit al volhoudt.quote:Op dinsdag 17 november 2020 00:15 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ja. Dit voorbeeld was gewoon een misser.quote:Op dinsdag 17 november 2020 09:02 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik vind hem geen zuur mannatje. Ik vind het eigenlijk wel knap, hoe lang hij dit al volhoudt.
quote:Party schrikt zich dood: Ben Cramer doet DRIE suikerklontjes in thee
Ben Cramer (73) heeft een journalist van de Party flink laten schrikken door tijdens hun interview maar liefst drie suikerklontjes in zijn thee te doen, oftewel zo’n 12 gram suiker. Dat is te lezen in de kiosk.
De Wereldgezondheidsorganisatie raadt men aan om niet meer dan 25 gram suiker per dag te gebruiken, maar die boodschap is niet bepaald aangekomen bij Ben Cramer. Als hij twee kopjes thee drinkt, zit hij al aan zijn suikertaks. Best schrikken, want de Party zocht de zanger juist op om onder meer over zijn gezondheid te praten.
Drie klontjes
Party sprak de zanger direct aan op zijn ongezonde gewoonte. “Je liet net maar liefst drie suikerklonten in je kopje thee verdwijnen. ls zo veel suiker wel goed voor je?”, legt de journalist hem kritisch voor.
Ben Cramer neemt het luchtig op. “Weet ik veel, hahaha. Ik ben er tot nu toe al 73 jaar oud mee geworden, wat heb ik te verliezen? Ik vind drie klontjes gewoon lekker, al doe ik er af en toe ook twee in. Mijn vrouw gebruikt helemaal geen suiker, maar zij rookt en dat doe ik dan weer niet.”
Drie boterhammer
Naast die klontjes suiker leeft Ben over het algemeen wel gezond, zegt hij. “Ik rook niet en drink niet. Alhoewel, dat laatste is niet helemaal waar. We delen elke dag een flesje wijn, dat gaat er wel in.”
Wat eet hij verder nog meer dan? “’s Ochtends eet ik altijd drie boterhammen en drink ik een kop thee. Soms gooi ik er één of twee beschuiten achteraan.”
81 à 82 kilo
Pas om 14.30 uur eet Ben Cramer weer. “Dan begint mijn maag een beetje te knorren en dan wil ik weleens een eierkoek pakken.” Bam, nog eens 20 gram suiker!
Gelukkig is Ben niet zo dik. Hij is 81 à 82 kilo. “Wanneer ik naar bed ga, ben ik soms een kilootje zwaarder, maar meestal heb ik hetzelfde gewicht als in de ochtend.”
Ben Cramer deed in 2017 mee aan de NPO 1-hit Gouden Jaren: Indonesië van Omroep MAX. Dat programma kunt u hier terugzien.
Rectificatie: in een eerdere versie van dit artikel stond dat Ben Cramer drie suikerklontjes in zijn koffie doet. Het gaat echter om drie suikerklontjes in zijn thee. Dit is nu aangepast.
quote:
Dat lijkt me juist niet. Gezien de stijl van mediacourant lijkt me dit eerder een verwijzing naar dat men Froukje niet zo'n talentje vind.quote:Op dinsdag 17 november 2020 06:56 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Is die laatste: anagram van Froukje de Both .
Heeft zij er iets mee te maken?
Dat plaatjequote:Meilandjes verklaren kijkersbedrog: ‘Vechtpartij te heftig voor SBS 6’
Het bloedbad dat in Chateau Meiland plaatsvond na een hoogopgelopen ruzie tussen Caroline van Eeden en Maxime Meiland is een jaar lang verzwegen, omdat het gevecht ‘te heftig’ werd bevonden voor de SBS 6-kijkers. Dat vertelt Erica Meiland in tijdschrift Weekend.
Vorige maand werd bekend dat de Meilandjes hun kijkers een jaar lang hebben voorgelogen over het vertrek van huisvriendin Caroline van Eeden. Aan de kijkers werd verteld dat Caroline vermoeidheidsklachten had, maar in werkelijkheid had ze gevochten met Maxime Meiland. “Ik had bloed. Schrammen”, onthulde de chateau-dochter.
Te heftig
Waarom hebben de Meilandjes een jaar lang tegen hun eigen kijkers gelogen? “Omdat de cameraploeg daar niet bij was. Dat het verder niet verteld is in de uitzending op SBS 6 is omdat ze het te heftig vonden. Nu kunnen de mensen het lezen in het boek!”, zegt Erica Meiland in gesprek met het tijdschrift Weekend.
Maxime herinnert het horrorgevecht nog als de dag van gisteren. “Ik vind het heel moeilijk wat er gebeurd is. Ik denk dat Caroline zoveel vervelende dingen heeft meegemaakt dat ze niet weet wie ze zelf is. Ze past zich steeds aan mensen en hun wensen aan, waardoor ze met iedereen in zee gaat, met iedereen mee zweeft en geen eigen persoonlijkheid heeft.”
Doos
Dat gebrek aan karakter leidde tot irritaties bij Maxime. “Als je dan zo close met elkaar bent doordat je bij elkaar woont, ga je dat merken. Dat gaat botsen, omdat ze de ene keer dit zegt en de andere keer dat. Toen ze mij uitschold voor ’doos’ was het voor mij klaar, want het was al dagenlang ruzie.”
Ondanks dat gevecht riep Caroline enige tijd geleden in de media – voordat de biografie van Martien verscheen – dat ze graag weer eens een wijntje zou drinken met haar voormalige beste vriend Martien. Raar, vindt Maxime: “Daar was ik ook best wel verbaasd over. Waar komt dat opeens vandaan? Ik vind dat heel gek.”
quote:De volumeknop van de afstandsbediening heeft weer rust: Jandino Asporaat is nauwelijks meer te zien op televisie. Wat is er aan de hand? Hij legt het vandaag uit in het AD.
Jandino Asporaat kondigde in de zomer van 2019 een half jaar durende tv-pauze aan, maar dat is inmiddels al een anderhalf jaar durende tv-pauze. De komediant had destijds net de gigantische SBS 6-flop Dino & Friends in New York achter de rug en gaf aan dat het ‘nu tijd is voor Dino en alleen effe Dino, zonder mezelf schuldig te voelen’.
Geen Jandino op tv
Het lijkt alsof Jandino definitief is verdwenen van de nationale beeldbuis. Waarom? “Omdat ik zelf aangaf: tv-programma’s moeten beter reflecteren wie ik ben. En de meeste tijd bouw ik bruggen. Ik ga om de 2 à 3 weken naar Curaçao waar ik de wijken induik, jeugdgevangenissen bezoek, met jongeren praat die ongelukkig zijn – met educatie dus”, zegt hij vandaag in het AD.
Helemaal maatschappelijk betrokken dus. Dat is weer eens wat anders dan dat geschreeuw in schijtlollige programma’s. “Als ik word gevraagd om weer een lollig programma als Alles mag op vrijdag te maken, zeg ik waarschijnlijk ja. Te leuk! Maar ik heb al zo veel succes gehad. En voor succes heb je tv helemaal niet nodig. Ik kan mijn tijd beter gebruiken, ik wil doorgroeien.”
RTL en SBS willen niet
Op de vraag of tv-zenders geen brood zien in een maatschappelijk betrokken Jandino, antwoordt hij: “Dat vinden de zenders moeilijk. Zij geven mensen wat zij dénken dat kijkers willen zien. Ik heb het imago om alleen voor grappige dingen te worden gevraagd.”
“Ik ben ook nooit gevraagd om iets samen met zenders te ontwikkelen. Het is altijd: wij hebben iets, willen daarvoor een goedlachse presentator met veel energie… en boem! Je moet jezelf de vraag stellen: is het doel populair te zijn of echt aan het werk te gaan? Mijn doel is het werk voor de eilanden.”
Sixpack
Jandino is momenteel druk aan het sporten en hij volgt een koolhydraatarm dieet. Waarom? Hij wordt op 9 januari alweer veertig jaar. “En dan wil ik eindelijk weer eens een foto van mijn buikspieren laten zien.”
Al met al fijn voor Jandino dat hij wat verdieping heeft gevonden in zijn leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |