abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juli 2020 @ 01:10:39 #226
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_194288155
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 01:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ja, want Wopke wist als enige op deze aardkloot dat de Corona-crisis er aan zat te komen. Echt een hele intellente opmerking van jou. 8)7
Nog geen moment nadat het bekend werd waren de Fransen al woest :') omdat het achter hun rug was gebeurd
En daar moet je dan mee samenwerken :')
Bovendien kwam hij er pas na de aankoop achter dat de Fransen veel meer stemrecht hadden omdat zij hun 14% belang al langer dan twee jaar hadden
Voor een gelijke stem verhouding moet Wopke nog een kleine twee jaar wachten :')
En die aankoop voor Corona wist hij ook niet maar gelukkig heeft hij goed gehandeld :') toen Corona piekte door
Aandelen bij te kopen tegen 1/3 van de koers
Of de aandelen weer tegen de beste koers te verkopen voordat het helemaal naar 0,0 gaat want de toko is nu al technisch failliet met waarde van 0,0

Nee hij gaat miljarden lenen op voorwaarden die helemaal wettelijk niet kunnen :') en laat KLM nog verder uit zijn handen glijden richting de Fransen voor een bodemprijs |:(
  dinsdag 28 juli 2020 @ 01:11:36 #227
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194288160
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 01:10 schreef ikweethetookniet het volgende:

Nog geen moment nadat het bekend werd waren de Fransen al woest :')
En?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 28 juli 2020 @ 01:12:21 #228
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_194288164
quote:
Dat is best handig als je samen een onderneming moet draaien en politiek moet samenwerken :')
  dinsdag 28 juli 2020 @ 01:16:44 #229
Why is all the rum gone?
pi_194288184
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 01:12 schreef ikweethetookniet het volgende:

Dat is best handig als je samen een onderneming moet draaien en politiek moet samenwerken :')
Ze hoeven niet samen een onderneming te draaien. Dat doet de onderneming zelf wel. En als je in de politiek bent gegaan om conflicten te vermijden, heb je niet de juiste keuze gemaakt. Lekker belangrijk dat de Fransen pissed zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194288189
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 01:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ja, want Wopke wist als enige op deze aardkloot dat de Corona-crisis er aan zat te komen. Echt een hele intellente opmerking van jou. 8)7
Wopke zou in zijn uppie het wondermiddel tegen kanker kunnen ontdekken en dan zou ikweethetookniet alsnog vinden dat hij een mislukking is omdat hij niet ook AIDS heeft kunnen genezen..
  dinsdag 28 juli 2020 @ 01:23:14 #231
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_194288211
Je bent vrij om alle geniale dingen die Wopke gedaan heeft hier te posten, ik heb ze ook gezocht maar kan ze simpelweg niet vinden :7
  dinsdag 28 juli 2020 @ 01:41:15 #232
Why is all the rum gone?
pi_194288282
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 01:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
Je bent vrij om alle geniale dingen die Wopke gedaan heeft hier te posten, ik heb ze ook gezocht maar kan ze simpelweg niet vinden :7
De persoon Wopke Hoekstra kan mij persoonlijk niet zo veel schelen. Ik ageer slechts tegen de TT die niet in lijn is met de werkelijkheid.
pi_194289433
De NL overheid moet zich met de NL overheid bemoeien en niet met het NL bedrijfsleven. Ambtenaren snappen niet hoe de maatschappij werkt...daarom zijn ze ambtenaar ... hun 64.000 wetten met regels voor de burger bewaken.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 07:03:15 #234
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_194289516
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 23:03 schreef Drekkoning het volgende:Zijn natuurlijk niet alleen de piloten, geen enkele vakbond is het eens met de gang van zaken. Wat boeit het de overheid nou waar de besparing vandaan komt? En zoals de overheid het nu eist komt het echt niet alleen uit de topsalarissen.

Keurig dat ze de rug recht houden, laat de overheid maar laten zien hoe graag ze de KLM echt overeind willen houden. Denk dat die 20%-eis wel gaat sneuvelen. Het blijft ook een rare bepaling die volgens mij vooral door het KLM management is ingegeven.
Inderdaad, het laaghangende fruit ging er als eerst uit, maar ik moet het nog zien of die hogere salarissen er uit gaan. Ik heb het niet alleen over de piloten (maar ken hun houding wel), maar alle hoge salarissen met hun arrogante houding over hoe belangrijk KLM is.
KLM is ook belangrijk (al is het al emotionele waarde), maar als het schip er zo bij ligt, dan mag je je houding wel veranderen. Dat betekent dus de knip trekken voor een sociaal plan en flink in in het waterhoofd knippen, er wordt veel te veel verdient in deze lege huls. KLM hoeft niet enorm winstgevend te zijn, maar het mag best wat minder verlieslijdend. Gewoon ingrijpen in de structurele kosten, al verwacht ik er weinig van. (om van AirFrance maar helemaal niet te spreken)
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_194289574
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 01:10 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Nog geen moment nadat het bekend werd waren de Fransen al woest :') omdat het achter hun rug was gebeurd
En daar moet je dan mee samenwerken :')
Bovendien kwam hij er pas na de aankoop achter dat de Fransen veel meer stemrecht hadden omdat zij hun 14% belang al langer dan twee jaar hadden
Voor een gelijke stem verhouding moet Wopke nog een kleine twee jaar wachten :')

....knip....

Dit klopt volgens mij niet. Hoekstra wist wel degelijk dat hij niet gelijk 14% stemrecht kreeg op moment van de aandelenkoop. Maar dat hij ons wel moest laten inkopen, om op termijn het belang voor Schiphol beter te waarborgen. Het belang in AF-KLM ging mijn inziens alleen maar om in de toekomst het routenetwerk voor KLM op Schiphol te behouden
  dinsdag 28 juli 2020 @ 08:13:47 #236
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194289798
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 07:03 schreef elcastel het volgende:

[..]

Inderdaad, het laaghangende fruit ging er als eerst uit, maar ik moet het nog zien of die hogere salarissen er uit gaan. Ik heb het niet alleen over de piloten (maar ken hun houding wel), maar alle hoge salarissen met hun arrogante houding over hoe belangrijk KLM is.
KLM is ook belangrijk (al is het al emotionele waarde), maar als het schip er zo bij ligt, dan mag je je houding wel veranderen. Dat betekent dus de knip trekken voor een sociaal plan en flink in in het waterhoofd knippen, er wordt veel te veel verdient in deze lege huls. KLM hoeft niet enorm winstgevend te zijn, maar het mag best wat minder verlieslijdend. Gewoon ingrijpen in de structurele kosten, al verwacht ik er weinig van. (om van AirFrance maar helemaal niet te spreken)
Bekijk de jaarcijfers eens de afgelopen 4 jaar. ;) Dat er verlies geleden wordt tijdens corona is zo gek niet natuurlijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194290490
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een claimemissie werkt alleen als beleggers geloven dat de totale waarde van het bedrijf positief is. Die gaan geen geld besteden om gaten te vullen. Het is nog zeer de vraag of alle cashflow die ooit uit KLM gaat komen meer is dan er nu wordt ingestopt.
Als overheid kun je tegen die aandeelhouders zeggen hier heb je geld want omdat je jullie zoveel dividend hebben getrokken valt het bedrijf anders om. Je kunt ook zeggen je hebt zoveel nodig om niet failliet te gaan, in ruil daarvoor willen we 80% van het bedrijf dus moet je daarvoor een heleboel extra aandelen uitgeven. Of je bent alles kwijt, of je houdt 20% van je investering over. Uiteraard staat het de aandeelhouders vrij om die extra aandelen ook te kopen, bijvoorbeeld van het vorige jaren uitgekeerde dividend.

Het enige wat je moet doen is als overheid bereid zijn om de poot stijf te houden. Een rationele belegger zal zijn 80% verlies nemen. Misschien dat wat hedgefund figuren dat ideologisch het verkeerde signaal vinden omdat de overheid beleggers gratis geld moet geven maar die hebben natuurlijk geen verhaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 09:42:42 #238
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_194290536
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als overheid kun je tegen die aandeelhouders zeggen hier heb je geld want omdat je jullie zoveel dividend hebben getrokken valt het bedrijf anders om. Je kunt ook zeggen je hebt zoveel nodig om niet failliet te gaan, in ruil daarvoor willen we 80% van het bedrijf dus moet je daarvoor een heleboel extra aandelen uitgeven. Of je bent alles kwijt, of je houdt 20% van je investering over. Uiteraard staat het de aandeelhouders vrij om die extra aandelen ook te kopen, bijvoorbeeld van het vorige jaren uitgekeerde dividend.

Het enige wat je moet doen is als overheid bereid zijn om de poot stijf te houden. Een rationele belegger zal zijn 80% verlies nemen. Misschien dat wat hedgefund figuren dat ideologisch het verkeerde signaal vinden omdat de overheid beleggers gratis geld moet geven maar die hebben natuurlijk geen verhaal.
Helemaal gelijk, maar de overheid wilde deze keer de focus leggen op groene investeringen, dus dan kom je bij de KLM uit.. wacht..
  dinsdag 28 juli 2020 @ 09:48:00 #239
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194290589
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:42 schreef tfors het volgende:

[..]

Helemaal gelijk, maar de overheid wilde deze keer de focus leggen op groene investeringen, dus dan kom je bij de KLM uit.. wacht..
Bron dat ze de focus leggen op groene investeringen?

Maargoed, al zou dat zo zijn is het niet zo raar om KLM overeind te houden. Doe je dat niet loop je het risico dat het marktsegment door een minder duurzame maatschappij wordt overgenomen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 28 juli 2020 @ 10:34:56 #240
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_194291169
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:48 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maargoed, al zou dat zo zijn is het niet zo raar om KLM overeind te houden. Doe je dat niet loop je het risico dat het marktsegment door een minder duurzame maatschappij wordt overgenomen.
Nou ja, In ieder geval de Europese commissie https://www.volkskrant.nl(...)F%2Fwww.google.nl%2F

Wat betreft je laatste punt zie je het verkeerd, veel belastinggeld steken in een luchtvaartmaatschappij betekend verkapt subsidiëren van vliegen, goedkoper maken dus, wat de vraag aanzwengelt
pi_194291240
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:48 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Een minder duurzame maatschappij, ga toch weg met je KLM propaganda riedeltjes.

Omdat KLM iets minder vervuilt als een andere vervuiler, is men nog steeds totaal niet duurzaam. Dan had men allang op 100% biobrandstoffen moeten vliegen, maar nee dat kan dan zogenaamd weer niet vanwege te duur en concurrentie en zo..

Als beleidsregel niet geopende verpakking weggooien omdat dit economisch goedkoper is heeft ook niets met duurzaamheid te maken :D
  dinsdag 28 juli 2020 @ 10:42:23 #242
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194291249
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een minder duurzame maatschappij, ga toch weg met je KLM propaganda riedeltjes.

Omdat KLM iets minder vervuilt als een andere vervuiler, is men nog steeds totaal niet duurzaam. Dan had men allang op 100% biobrandstoffen moeten vliegen, maar nee dat kan dan zogenaamd weer niet vanwege te duur en concurrentie en zo..

Als beleidsregel niet geopende verpakking weggooien omdat dit economisch goedkoper is heeft ook niets met duurzaamheid te maken :D
Als er een andere maatschappij het stokje overneemt, wordt het dan duurzamer of niet?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 28 juli 2020 @ 10:43:42 #243
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194291262
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:34 schreef tfors het volgende:

[..]

Nou ja, In ieder geval de Europese commissie https://www.volkskrant.nl(...)F%2Fwww.google.nl%2F

Wat betreft je laatste punt zie je het verkeerd, veel belastinggeld steken in een luchtvaartmaatschappij betekend verkapt subsidiëren van vliegen, goedkoper maken dus, wat de vraag aanzwengelt
Tenzij je dus eisen stelt aan waar dat geld terecht komt. Vooralsnog lijkt het er eerder op dat KLM veel meer moet gaan investeren ten kostte van ticketprijzen of winst.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194291271
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:42 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als er een andere maatschappij het stokje overneemt, wordt het dan duurzamer of niet?
Als er minder gevlogen gaat worden omdat vliegen stukken duurder wordt en reizigers dus andere energie efficiëntere vervoersmiddelen gaan gebruiken is dit stukken duurzamer ja. ^O^
  dinsdag 28 juli 2020 @ 10:46:35 #245
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194291290
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als er minder gevlogen gaat worden omdat vliegen stukken duurder wordt en reizigers dus andere energie efficiëntere vervoersmiddelen gaan gebruiken is dit stukken duurzamer ja. ^O^
Maar dat gaat niet gebeuren, want andere clubs krijgen wel gewoon subsidie met minder restricties en springen graag in dit gat.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194291350
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar dat gaat niet gebeuren, want andere clubs krijgen wel gewoon subsidie met minder restricties en springen graag in dit gat.
Daarom ook meteen in Europees verband met deze crisis een flinke accijns op kerosine invoeren vergelijkbaar met wat er op diesel zit.

Dan eens kijken of de luchtvaartmaatschappijen nog voor 20 euro retourtjes kunnen blijven aanbieden.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 10:56:29 #247
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194291410
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daarom ook meteen in Europees verband met deze crisis een flinke accijns op kerosine invoeren vergelijkbaar met wat er op diesel zit.

Dan eens kijken of de luchtvaartmaatschappijen nog voor 20 euro retourtjes kunnen blijven aanbieden.
Ja, maar dat gaat zeker de komende jaren zeker niet gebeuren.

Dus dan kom je weer terug bij de vraag of je in het huidige klimaat (hiho :')) KLM steun moet bieden.

Sowieso vind ik dat je het milieu- en coronadossier los moet zien van elkaar.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194291512
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als het jou lukt on het EP stem ik op jou als nieuwe premier
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 13:53:39 #249
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194293701
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:56 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, maar dat gaat zeker de komende jaren zeker niet gebeuren.

Dus dan kom je weer terug bij de vraag of je in het huidige klimaat (hiho :')) KLM steun moet bieden.

Sowieso vind ik dat je het milieu- en coronadossier los moet zien van elkaar.
wel eens over dat laatste, het blijft moeilijk maar wat we nu wel al weten is dat het nog minimaal 2 jaar gaat duren voor het vliegen weer op het pre corona niveau zit dus is die giga steun wel genoeg?
  dinsdag 28 juli 2020 @ 14:09:09 #250
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_194293863
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:42 schreef Drekkoning het volgende:
.........Als er een andere maatschappij het stokje overneemt, wordt het dan duurzamer of niet?
Huiswerk voor Van Nieuwenhuizen
Vernietigend rapport over Luchtvaartnota: milieu-effect niet te meten

Minister Cora van Nieuwenhuizen (Luchtvaart) krijgt een tik op de vingers. Haar Luchtvaartnota is veel te vaag. Het kabinet had veel duidelijker moeten zijn, want nu is niet helder wat de milieugevolgen zijn van de luchtvaartplannen. :')

Dat concludeert de Commissie voor de milieueffectenrapportage in een vandaag verschenen advies.

Die onafhankelijke adviescommissie brengt de milieugevolgen van een project in kaart, voordat de overheid daar een besluit over neemt. Maar de huidige Luchtvaartnota, oftewel de visie van het kabinet over de toekomst van de luchtvaart tussen nu en 2050, is te vaag om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen. :')

Minister Cora van Nieuwenhuizen presenteerde haar 'Ontwerp-Luchtvaartnota 2020-2050' halverwege mei. Haar conclusie? Er mag ieder jaar 1 à 1,5 procent meer gevlogen worden.

'MER is onduidelijk'
De minister onderbouwde deze groei met een zogeheten milieueffectrapport (MER) - een wettelijk verplicht onderdeel van een besluit.

Maar de Commissie is opvallend kritisch op dit MER-rapport van Van Nieuwenhuizen. Het rapport is volgens hen op veel punten 'onduidelijk' en sluit niet aan op de Luchtvaartnota (lees: de groei).

De belangrijkste reden daarvan is dat de nota geen 'concrete doelen en maatregelen' bevat. Het gevolg is dat het zo ook onmogelijk is om te beoordelen wat de gevolgen voor het milieu zijn. :')

quote:
"Aanvullend milieuonderzoek is pas zinvol wanneer de overheid besluit om meer concrete doelen uit te werken", aldus de Commissie. Pas dan kan er een goed besluit worden genomen over de toekomst van de Nederlandse luchtvaart. Denk naast meer vliegen ook aan de opening van Lelystad Airport, die meermaals is uitgesteld
Pandemie
Voordat er een kabinetsvisie kan komen over de toekomst van de luchtvaart, moet ook worden afgewacht wat de gevolgen van de coronacrisis zijn.

De Commissie adviseert daarom om de kennis over 'de duur en omvang van de gevolgen van de pandemie' te verwerken in de doelen van de definitieve Luchtvaartnota.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ten-lelystad-airport

Gelukkig hebben we een duur rapport laten maken om ons te adviseren om regeringsbeleid te dekken wat dat ook mogen zijn :|W :r
  dinsdag 28 juli 2020 @ 14:13:49 #251
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194293906
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:53 schreef Tarado het volgende:

[..]

wel eens over dat laatste, het blijft moeilijk maar wat we nu wel al weten is dat het nog minimaal 2 jaar gaat duren voor het vliegen weer op het pre corona niveau zit dus is die giga steun wel genoeg?
Dat is de vraag. Het steunakkoord hint wel op de mogelijkheid van extra steuninjectie door bv aandelenemissie.

Voorlopig is de verwachting dat KLM tot in de tweede helft van 2021 doorkan met het huidige pakket. Maar alles afhankelijk van de ontwikkeling van corona uiteraard.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 28 juli 2020 @ 21:46:07 #252
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_194300652
Het wordt nu pas echt gezellig :+

Piloten KLM willen onder eis loonoffer uit, maar Hoekstra geeft geen sjoege

KLM-piloten vinden het onterecht dat zonder enige inspraak is bepaald dat ze minimaal 20 procent salaris moeten inleveren. Zij willen dat het noodlijdende luchtvaartbedrijf opnieuw gaat onderhandelen met minister Wopke Hoekstra. Politiek Den Haag is echter niet onder de indruk.

Het was de meest in het oog springende voorwaarde die het kabinet in juni verbond aan het 3,4 miljard euro kostende noodpakket voor KLM: om het hoofd boven water te houden en in de toekomst concurrerend te blijven moet KLM 15 procent snijden in de kosten. Onderdeel van deze bezuiniging is een ‘substantiële bijdrage’ van het personeel, waarbij de ‘sterkste schouders de zwaarste lasten dragen’, schreef minister Wopke Hoekstra van Financiën aan de Tweede Kamer.

En toen kwamen die twee, cruciale zinnen waarover de storm nog altijd niet is gaan liggen: ,,Dit houdt in dat de werknemers die minstens driemaal modaal verdienen ten minste 20 procent moeten inleveren op hun arbeidsvoorwaarden. Voor lonen vanaf modaal gelden lagere percentages, lineair oplopend tot 20 procent.”

Dictaat
Een ‘dictaat’, briesten de vakbonden, die menen dat de regering het arbeidsrecht terzijde schuift door loonsverlagingen af te dwingen. Door de harde ondergrens van 20 procent eraf doet Hoekstra volgens hen afbreuk aan hun wettelijk verankerde positie als onderhandelingspartner aan de cao-tafels. Dat het personeel een bijdrage levert in de vorm van een loonoffer is nog niet eens zo omstreden. Maar dat Hoekstra en KLM al precies hebben afgesproken hoeveel er minimaal ingeleverd moet worden steekt. En het mag niet, menen zij.

Hoekstra geeft tot dusver geen sjoege. De Europese Commissie heeft het steunpakket voor KLM immers goedgekeurd, inclusief de voorwaarden die zijn gesteld. Kortom, er is volgens hem geen vuiltje aan de lucht.

Andere boeg
KLM-piloten verenigd in de Stichting Piloten Aandelen Air France-KLM (SPAAK) gooien het nu over een andere boeg. Zij hebben een belang van 2,51 procent in het moederbedrijf en hebben nu als aandeelhouder vragen gesteld aan de board of directors van Air France-KLM. In een brief stellen zij dat KLM niet zal kunnen voldoen aan de ‘precies voorgeschreven verlaging van arbeidsvoorwaarden’, omdat die voorwaarde in strijd is ‘met internationaal arbeidsrecht’. SPAAK wil daarom dat het concern gaat heronderhandelen over de voorwaarden.

Ernstig dat KLM-piloten zoiets op het spel zetten
Jaco Geurts, CDA-Kamerlid

Erg kansrijk lijkt die oproep niet. ,,Het is aan KLM en de vakbonden om afspraken te maken over de precieze uitwerking”, zo houdt het ministerie van Financiën de boot af.

In de Tweede Kamer kunnen de piloten op weinig begrip rekenen. CDA-Kamerlid Jaco Geurts, een partijgenoot van Hoekstra, wil niet weten van heronderhandelingen. ,,Voor de toekomst van KLM, Schiphol en Nederland is er een steunpakket met duidelijke afspraken gekomen. Op die manier kunnen vele banen behouden blijven. Ernstig dat KLM-piloten zoiets op het spel zetten”, zegt hij.

Belastinggeld
Ook voor PvdA-Kamerlid Henk Nijboer staat vast dat de piloten inleveren. ,,Het kan niet zo zijn dat duizenden medewerkers, zoals grond- en cabinepersoneel worden ontslagen en piloten niet bijdragen. Het is heel redelijk dat bonussen moeten worden ingeleverd en salarissen aan de top worden beperkt. Dat geldt voor iedereen, dus ook voor piloten. Het gaat wel om belastinggeld.”

https://www.ad.nl/politie(...)een-sjoege~aaa440c5/

Dat wordt weer een gang naar de rechter, best moeilijk 20% inleveren van 150.000 euro :')
  dinsdag 28 juli 2020 @ 21:50:21 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194300696
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 21:46 schreef ikweethetookniet het volgende:

KLM-piloten vinden het onterecht dat zonder enige inspraak is bepaald dat ze minimaal 20 procent salaris moeten inleveren. Zij willen dat het noodlijdende luchtvaartbedrijf opnieuw gaat onderhandelen met minister Wopke Hoekstra. Politiek Den Haag is echter niet onder de indruk.

Het was de meest in het oog springende voorwaarde die het kabinet in juni verbond aan het 3,4 miljard euro kostende noodpakket voor KLM: om het hoofd boven water te houden en in de toekomst concurrerend te blijven moet KLM 15 procent snijden in de kosten. Onderdeel van deze bezuiniging is een ‘substantiële bijdrage’ van het personeel, waarbij de ‘sterkste schouders de zwaarste lasten dragen’, schreef minister Wopke Hoekstra van Financiën aan de Tweede Kamer.

En toen kwamen die twee, cruciale zinnen waarover de storm nog altijd niet is gaan liggen: ,,Dit houdt in dat de werknemers die minstens driemaal modaal verdienen ten minste 20 procent moeten inleveren op hun arbeidsvoorwaarden. Voor lonen vanaf modaal gelden lagere percentages, lineair oplopend tot 20 procent.”

Dictaat
Een ‘dictaat’, briesten de vakbonden, die menen dat de regering het arbeidsrecht terzijde schuift door loonsverlagingen af te dwingen. Door de harde ondergrens van 20 procent eraf doet Hoekstra volgens hen afbreuk aan hun wettelijk verankerde positie als onderhandelingspartner aan de cao-tafels. Dat het personeel een bijdrage levert in de vorm van een loonoffer is nog niet eens zo omstreden. Maar dat Hoekstra en KLM al precies hebben afgesproken hoeveel er minimaal ingeleverd moet worden steekt. En het mag niet, menen zij.

Hoekstra geeft tot dusver geen sjoege. De Europese Commissie heeft het steunpakket voor KLM immers goedgekeurd, inclusief de voorwaarden die zijn gesteld. Kortom, er is volgens hem geen vuiltje aan de lucht.

Andere boeg
KLM-piloten verenigd in de Stichting Piloten Aandelen Air France-KLM (SPAAK) gooien het nu over een andere boeg. Zij hebben een belang van 2,51 procent in het moederbedrijf en hebben nu als aandeelhouder vragen gesteld aan de board of directors van Air France-KLM. In een brief stellen zij dat KLM niet zal kunnen voldoen aan de ‘precies voorgeschreven verlaging van arbeidsvoorwaarden’, omdat die voorwaarde in strijd is ‘met internationaal arbeidsrecht’. SPAAK wil daarom dat het concern gaat heronderhandelen over de voorwaarden.

Erg kansrijk lijkt die oproep niet. ,,Het is aan KLM en de vakbonden om afspraken te maken over de precieze uitwerking”, zo houdt het ministerie van Financiën de boot af.

In de Tweede Kamer kunnen de piloten op weinig begrip rekenen. CDA-Kamerlid Jaco Geurts, een partijgenoot van Hoekstra, wil niet weten van heronderhandelingen. ,,Voor de toekomst van KLM, Schiphol en Nederland is er een steunpakket met duidelijke afspraken gekomen. Op die manier kunnen vele banen behouden blijven. Ernstig dat KLM-piloten zoiets op het spel zetten”, zegt hij.

Belastinggeld
Ook voor PvdA-Kamerlid Henk Nijboer staat vast dat de piloten inleveren. ,,Het kan niet zo zijn dat duizenden medewerkers, zoals grond- en cabinepersoneel worden ontslagen en piloten niet bijdragen. Het is heel redelijk dat bonussen moeten worden ingeleverd en salarissen aan de top worden beperkt. Dat geldt voor iedereen, dus ook voor piloten. Het gaat wel om belastinggeld.”

Dat wordt weer een gang naar de rechter, best moeilijk 20% inleveren van 150.000 euro :')
Als ze zo gewild En goed zijn dan gaan ze toch gewoon bij Ryanair vliegen?
The End Times are wild
  dinsdag 28 juli 2020 @ 21:51:22 #254
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194300705
quote:

Dictaat

Andere boeg

Belastinggeld

Vraag is wat er gebeurt als de piloten dalijk uitkomen op een pakket met zeg 10% inleveren.

Punt is dat de pilotenvakbond helemaal niet naar de rechter hoeft, ze kunnen gewoon niet akkoord gaan met 20%.
Gaat Wopke dan de hele KLM om laten vallen? Ook als de 15% totale besparing gehaald is?

Zoals ik al zei, poker met hoge inzet, wordt interessant 8-)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 28 juli 2020 @ 21:56:52 #255
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_194300770
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 21:51 schreef Drekkoning het volgende:
.....Zoals ik al zei, poker met hoge inzet, wordt interessant 8-)
Popcorn iemand :?
pi_194300851
Vaak hebben piloten een enorme studieschuld omdat het een behoorlijk prijzige opleiding is. Snap daarom wel enigszins dat zij niet happy zijn met die 20% loonkorting. Maar ja.. wat is het alternatief. Dat dit zombiebedrijf failliet gaat denk ik.
pi_194300890
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 22:04 schreef Pleun2011 het volgende:
Vaak hebben piloten een enorme studieschuld omdat het een behoorlijk prijzige opleiding is. Snap daarom wel enigszins dat zij niet happy zijn met die 20% loonkorting. Maar ja.. wat is het alternatief. Dat dit zombiebedrijf failliet gaat denk ik.
KLM leidt over het algemeen zijn eigen piloten op. KLM betaalt dan de opleiding en de student komt dan in dienst van KLM. Waar de piloten in dit geval aan voorbij gaan is dat zonder overheidssteun dit bedrijf gewoon failliet gaat en ze bij een eventuele doorstart opnieuw aangenomen worden tegen een structureel lager salaris. De deal van 20% korting is gewoon prima door de staatssteun die ze ontvangen.
One man's trash, another man's treasure.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 22:10:37 #258
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194300923
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 22:04 schreef Pleun2011 het volgende:
Gros heeft dat al wel afgelost natuurlijk maar dan nog, het is een aparte eis. Waarom het niet gewoon laten bij die 15% totale besparing-eis? Waarom verder specificeren waar die vandaan moet komen? Daar komt de frictie vandaan denk ik.
Vraag me af of Wopke echt de hele toko laat klappen als er niet precies 20% bij 3x modaal vandaan komt... time will tell.

Verder zou ik het niet direct een zombiebedrijf noemen, dat is niet helemaal eerlijk, er zijn maar heel weinig bedrijven in deze sector bestand tegen een crisis als dit natuurlijk ;).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194301103
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 22:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Gros heeft dat al wel afgelost natuurlijk maar dan nog, het is een aparte eis. Waarom het niet gewoon laten bij die 15% totale besparing-eis? Waarom verder specificeren waar die vandaan moet komen? Daar komt de frictie vandaan denk ik.
Vraag me af of Wopke echt de hele toko laat klappen als er niet precies 20% bij 3x modaal vandaan komt... time will tell.

Verder zou ik het niet direct een zombiebedrijf noemen, dat is niet helemaal eerlijk, er zijn maar heel weinig bedrijven in deze sector bestand tegen een crisis als dit natuurlijk ;).
Om politieke steun te krijgen, zowel in het parlement als de samenleving. Zo'n steunpakket verkopen is al lastig genoeg zonder dat je aan de lopende band tegengeworpen krijgt dat 'de minimumloner moet gaan bloeden om het topsalaris van een piloot te bekostigen' (of een ander kleurrijk alternatief op die zin).
  dinsdag 28 juli 2020 @ 22:27:23 #260
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_194301213
In 2020 zijn er nog twee schijven. Het tarief tot een inkomen van ¤ 68.507 is 37,35%. Voor het deel van het inkomen boven de ¤ 68.507 is het tarief 49,50%. In 2021 is het tarief tot een inkomen van ¤ 68.507 37,10

20% minder inkomen valt dus in de hoogste schaal dus 49,50% belast
Scheelt dus 10% netto
  dinsdag 28 juli 2020 @ 22:28:12 #261
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194301230
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 22:21 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Om politieke steun te krijgen, zowel in het parlement als de samenleving. Zo'n steunpakket verkopen is al lastig genoeg zonder dat je aan de lopende band tegengeworpen krijgt dat 'de minimumloner moet gaan bloeden om het topsalaris van een piloot te bekostigen' (of een ander kleurrijk alternatief op die zin).
Daar zit wel wat in ja.

Ben ik nog steeds benieuwd, als KLM straks komt met het verhaal dat ze wel de 15% hebben waargemaakt, maar bijvoorbeeld de toplonen maar 10% inleveren.
Gaat de overheid dan zeggen: “Ja leuk je hebt onze 15% besparing waargemaakt, maar niet helemaal op de manier zoals wij dat wilden!” en vervalt de steun dan?

Interessante casus. Of wellicht kiezen de vakbonden (want het gaat hier echt niet alleen om de piloten maar om álle vakbonden) toch eieren voor hun geld.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 29 juli 2020 @ 00:14:57 #262
Why is all the rum gone?
pi_194302201
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 13:53 schreef Tarado het volgende:

Volgens mij gaat de KLM ervan uit, dat we minimaal 2 jaar nodig hebben om op 80% van het pre-corona niveau te zitten. Daar zijn ook o.a. de (vermoedelijke) personeelreducties op gebaseerd.
  woensdag 29 juli 2020 @ 00:17:00 #263
Why is all the rum gone?
pi_194302218
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 22:21 schreef Tocadisco het volgende:

Om politieke steun te krijgen, zowel in het parlement als de samenleving.
Als de KLM overeind blijft, dan kost de lening die de KLM krijgt, de belastingbetaler helemaal niets. Die lening komt gewoon van banken en wordt in 6 jaar terugbetaald, met een forse rente. Dus m.i. heeft de belastingbetaler geen eisen te stellen.
  woensdag 29 juli 2020 @ 00:18:41 #264
Why is all the rum gone?
pi_194302231
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 22:07 schreef Arkai het volgende:

KLM leidt over het algemeen zijn eigen piloten op. KLM betaalt dan de opleiding en de student komt dan in dienst van KLM. Waar de piloten in dit geval aan voorbij gaan is dat zonder overheidssteun dit bedrijf gewoon failliet gaat en ze bij een eventuele doorstart opnieuw aangenomen worden tegen een structureel lager salaris. De deal van 20% korting is gewoon prima door de staatssteun die ze ontvangen.
De KLM ontvangt geen staatssteun. Het enige dat de Staat doet, is garant staan voor een lening.
pi_194302281
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 00:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als de KLM overeind blijft, dan kost de lening die de KLM krijgt, de belastingbetaler helemaal niets. Die lening komt gewoon van banken en wordt in 6 jaar terugbetaald, met een forse rente. Dus m.i. heeft de belastingbetaler geen eisen te stellen.
KLM mag best proberen om bij een bank een lening lost te peuteren zonder voorwaarden als ze het beledigend vinden, ze zijn verder niet verplicht om op het aanbod van de staat aan te gaan...
  woensdag 29 juli 2020 @ 00:32:20 #266
Why is all the rum gone?
pi_194302312
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juli 2020 00:26 schreef Tocadisco het volgende:

Blahblahyaddahyaddah

Waarom moet de KLM steun in de samenleving hebben, als de samenleving niets bijdraagt?
pi_194302414
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 00:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Waarom moet de KLM steun in de samenleving hebben, als de samenleving niets bijdraagt?
quote:
Blahblahyaddahyaddah
Volwassen hoor :'). Maar nogmaals: KLM moet helemaal niks, er rust geen enkele verplichting op ze om een steunpakket van de overheid aan te nemen. Als ze een bank of een vermogensfonds vinden die hen geld wil lenen is dat prima, maar het is nogal naïef om te denken dat die verder geen enkele eisen zullen stellen.
  woensdag 29 juli 2020 @ 01:24:04 #268
Why is all the rum gone?
pi_194302482
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 00:57 schreef Tocadisco het volgende:

Volwassen hoor :').
Je redeneert als een kleuter. Ik pas mijn niveau aan.

quote:
Maar nogmaals: KLM moet helemaal niks, er rust geen enkele verplichting op ze om een steunpakket van de overheid aan te nemen. Als ze een bank of een vermogensfonds vinden die hen geld wil lenen is dat prima, maar het is nogal naïef om te denken dat die verder geen enkele eisen zullen stellen.
Dat is iets heel anders dan je eerst zei. Jij hebt het over draagvlak in de samenleving. Die heeft er niets mee te maken. En de KLM is een uitstekend bedrijf. Die hoef je niet te vertellen hoe ze costefficient moeten zijn. Het is niet zoals bij ABN/AMRO dat de Staat voor 17 miljard het hele bedrijf overneemt. Ze staan alleen maar garant voor een lening.
pi_194303025
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 22:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
In 2020 zijn er nog twee schijven. Het tarief tot een inkomen van ¤ 68.507 is 37,35%. Voor het deel van het inkomen boven de ¤ 68.507 is het tarief 49,50%. In 2021 is het tarief tot een inkomen van ¤ 68.507 37,10

20% minder inkomen valt dus in de hoogste schaal dus 49,50% belast
Scheelt dus 10% netto
Jouw tarieven kloppen wel, maar jouw berekening niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 14:08 schreef Idisrom het volgende:
Trouwens de eerste 4,66% inkrimping van het brutoloon merken de piloten niet eens, omdat het belastingtarief van de hoogste schijf met 2,25% gedaald is.

Als ze nu 20% brutosalaris inleveren, houden ze er netto maar 16,04% minder van over dan een vergelijkbare maand van vorig jaar.
{uitgangspunt vorig jaar salaris ¤ 200.000 en straks ¤ 160.000 op jaarbasis)
  woensdag 29 juli 2020 @ 08:37:38 #270
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194303560
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 01:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je redeneert als een kleuter. Ik pas mijn niveau aan.
[..]

Dat is iets heel anders dan je eerst zei. Jij hebt het over draagvlak in de samenleving. Die heeft er niets mee te maken. En de KLM is een uitstekend bedrijf. Die hoef je niet te vertellen hoe ze costefficient moeten zijn. Het is niet zoals bij ABN/AMRO dat de Staat voor 17 miljard het hele bedrijf overneemt. Ze staan alleen maar garant voor een lening.
is ook allemaal wat te kort door de bocht, staat dus samenleving staat garant dan is het ook logisch dat er eisen gesteld worden, KLM was een uitstekend bedrijf, wel een beetje in een wurggreep van de partner.

Maar de vraag blijft; is het nog steeds een uitstekend bedrijf, een uitstekend hotel in de stad dat alles in orde heeft staat ook gewoon leeg, als dat zo blijft houdt het wel op.
  woensdag 29 juli 2020 @ 08:59:38 #271
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194303763
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 08:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

is ook allemaal wat te kort door de bocht, staat dus samenleving staat garant dan is het ook logisch dat er eisen gesteld worden, KLM was een uitstekend bedrijf, wel een beetje in een wurggreep van de partner.

Maar de vraag blijft; is het nog steeds een uitstekend bedrijf, een uitstekend hotel in de stad dat alles in orde heeft staat ook gewoon leeg, als dat zo blijft houdt het wel op.
Nee dat klopt, maar als KLM hetzelfde aantal werknemers in dienst heeft als een uitstekend hotel in de stad hadden ze het ook gewoon met de reguliere steunpakketten moeten doen.

Overigens zijn er in het corona-maatregelpakket ook mogelijkheden tot het verkrijgen van kredieten voor MKB etc.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 29 juli 2020 @ 09:01:50 #272
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194303802
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 08:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee dat klopt, maar als KLM hetzelfde aantal werknemers in dienst heeft als een uitstekend hotel in de stad hadden ze het ook gewoon met de reguliere steunpakketten moeten doen.

Overigens zijn er in het corona-maatregelpakket ook mogelijkheden tot het verkrijgen van kredieten voor MKB etc.
het gaat mij meer om de markt, het zal lang gaan duren voor die weer een beetje in de buurt komt van pre corona
  woensdag 29 juli 2020 @ 09:06:47 #273
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194303871
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:01 schreef Tarado het volgende:

[..]

het gaat mij meer om de markt, het zal lang gaan duren voor die weer een beetje in de buurt komt van pre corona
Dat klopt inderdaad...

Vrijdag zal er meer bekend worden gemaakt over het herstructureringsplan van KLM. Bonden zijn al geïnformeerd.

Er zal voor de komende jaren flink wat personeel uitgaan. Dat kan gewoon niet anders inderdaad.....
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194305167
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 22:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Gros heeft dat al wel afgelost natuurlijk maar dan nog, het is een aparte eis. Waarom het niet gewoon laten bij die 15% totale besparing-eis? Waarom verder specificeren waar die vandaan moet komen?

Omdat er weinig draagvlak is onder de belastingbetaler een piloot 240.000 p/jr te betalen terwijl de meeste van hen gewoon thuis zitten?

20% er af is nog een goede deal voor die piloten.

Verder is het maar de vraag of KLM zélf de korting van die 20% niet gaat aanvullen. Ze doen dat nu ook al bi de NOW regeling voor al hun personeel.
pi_194305177
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 00:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je zei het zelf al...

En als de klm NIET overeind blijft???
  woensdag 29 juli 2020 @ 11:18:12 #276
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194305218
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:11 schreef riazop het volgende:

[..]

Omdat er weinig draagvlak is onder de belastingbetaler een piloot 240.000 p/jr te betalen terwijl de meeste van hen gewoon thuis zitten?

20% er af is nog een goede deal voor die piloten.

Verder is het maar de vraag of KLM zélf de korting van die 20% niet gaat aanvullen. Ze doen dat nu ook al bi de NOW regeling voor al hun personeel.
Afgunst dus gewoon. Zo een mooie eigenschap.

Als KLM die korting aanvult voldoen ze toch niet aan de voorwaarde?

Die 20% van de topsalarissen is helemaal geen besparing omdat dat betekent dat ze elders minder hoeven te bezuinigen. Het is gewoon een regel die voortkomt uit de Nederlandse afgunst en nivelleringsdrang.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 29 juli 2020 @ 11:23:25 #277
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_194305263
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:13 schreef riazop het volgende:

[..]

Je zei het zelf al...

En als de klm NIET overeind blijft???
Dan komt er wel een andere luchtvaart bedrijf

AF / KLM kost 2 miljard = aantal aandelen maal de koers
https://www.aandelencheck(...)uitstaande-aandelen/
ze krijgen 3,4 miljard steun
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
  woensdag 29 juli 2020 @ 11:25:38 #278
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194305293
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dan komt er wel een andere luchtvaart bedrijf

AF / KLM kost 2 miljard = aantal aandelen maal de koers
ze krijgen 3,4 miljard steun
Wat heeft de waarde van aandelen te maken met de steun? Je weet dat een bedrijf ook gewoon kosten heeft he?
Jaarlijkse omzet is 11 mjd, voor een bedrijf dat maar 2 mjd ‘waard is’??
Hoe zou dat nou kunnen ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 29 juli 2020 @ 11:30:18 #279
323876 michaelmoore
pi_194305336
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wat heeft de waarde van aandelen te maken met de steun? Je weet dat een bedrijf ook gewoon kosten heeft he?
Jaarlijkse omzet is 11 mjd, voor een bedrijf dat maar 2 mjd ‘waard is’??
Hoe zou dat nou kunnen ;)
kletskoek
https://solutions.vwdserv(...)GyQIG2z8KL5HC4oClIZq
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
  woensdag 29 juli 2020 @ 11:31:30 #280
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194305350
quote:
Wat is dan de omzet volgens jou?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 29 juli 2020 @ 11:35:46 #281
323876 michaelmoore
pi_194305396
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wat is dan de omzet volgens jou?
hier meer leeesbaar voor je
https://nl.investing.com/equities/air-france---klm-income-statement
pi_194305404
quote:
Dat is niet KLM nv mop.

Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
  woensdag 29 juli 2020 @ 11:39:03 #283
323876 michaelmoore
pi_194305429
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:36 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat is niet KLM nv mop.

[ afbeelding ]
KLM en Air France is een bedrijf
https://www.aandelencheck.nl/aandelen/air-france-klm/beurswaarde/
Laat die tent maar failiet gaan

Ze kunnen wel twee huishoud boekjes hebben voor de show, maar dat maakt geen zak uit
Net als de Hema van de rookworsten apart de opbrengsten laat zien
quote:
Overzicht van de beurswaarde of marktkapitalisatie van Air France-KLM over de afgelopen maanden.
De beurswaarde van Air France-KLM wordt gemeten door het aantal uitstaande aandelen te vermenigvuldigen met de beurskoers. Als een bedrijf genoteerd is aan meerdere aandelenbeurzen, dan worden de waardes per notering bij elkaar opgeteld.
pi_194305447
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee, dat zijn twee bedrijven. Met een beursgenoteerde holding ja, dat wel. Maar de Nederlandse staat stelt zich garant voor en verstrekt leningen aan KLM NV, niet aan die holding.
Wait for the ricochet.
  woensdag 29 juli 2020 @ 11:41:37 #285
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194305451
quote:

[..]

[..]

Ah je hebt het over de groep.

Hoeveel omzet draait AF/KLM dan en hoe verhoudt die zich tot de waarde van de aandelen? (Wat overigens iets heel anders is dan de intrinsieke waarde en al helemaal iets heel anders dan de waarde van een bedrijf).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 29 juli 2020 @ 11:42:57 #286
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194305464
quote:

[..]

Ze kunnen wel twee huishoud boekjes hebben voor de show, maar dat maakt geen zak uit
Net als de Hema van de rookworsten apart de opbrengsten laat zien
[..]

Beurswaarde != bedrijfswaarde
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 29 juli 2020 @ 11:43:13 #287
323876 michaelmoore
pi_194305467
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:41 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ah je hebt het over de groep.

Hoeveel omzet draait AF/KLM dan en hoe verhoudt die zich tot de waarde van de aandelen? (Wat overigens iets heel anders is dan de intrinsieke waarde en al helemaal iets heel anders dan de waarde van een bedrijf).
marktwaarde van de vliegtuigen dat zal niet veel zijn
  woensdag 29 juli 2020 @ 11:44:06 #288
323876 michaelmoore
pi_194305475
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:41 schreef nostra het volgende:

[..]

Nee, dat zijn twee bedrijven. Met een beursgenoteerde holding ja, dat wel. Maar de Nederlandse staat stelt zich garant voor en verstrekt leningen aan KLM NV, niet aan die holding.
Dat maakt geen ene fuck uit
pi_194305481
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat maakt geen ene fuck uit
Nou ja, je loopt inmiddels het hele veld over met doelpalen. Wat is nu precies je punt dat je wil maken?
Wait for the ricochet.
  woensdag 29 juli 2020 @ 11:46:45 #290
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194305490
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

marktwaarde van de vliegtuigen dat zal niet veel zijn
Dat is ook niet de waarde van een bedrijf.

Waarom zou de steun gelimiteerd moeten zijn door de beurswaarde? Die gedachtengang volg ik niet. De steun moet een deel van het verlies aan omzet opvangen. Die omzet is vele malen de beurswaarde (bij KLM is het 11mjd uit mijn hoofd, AF/KLM 27mjd).

De beurswaarde heeft er echt niks mee te maken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 29 juli 2020 @ 11:48:54 #291
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194305502
quote:

Dictaat

Andere boeg

Belastinggeld

Je zal maar krom hebben gelegen voor je pilotenopleiding.
Iedereen leeft zijn zijn bestaansminimum, je zal inderdaad maar 20% van je inkomsten moeten inleveren, zomaar, omdat iemand zoals jij het niet kan hebben dat je zoveel verdient. Gewoon omdat het je gewoon niet gegund wordt.

En wat is 150.000 euro nou aan jaar salaris? Daar kun je nog steeds niet zomaar even een flatje contant mee aftikken tegenwoordig. Nog steeds heb je daar een hypotheek voor nodig zoals iedereen anders. Nog steeds moet je gewoon je nest uit om te werken. Welliswaar voor iets rianters dan modaal, maar alsnog je mot gewoon aan de bak.

Studie, opleiding, dubbele schuld (hypotheek en studie) maar alsnog vind iemand dat je je bek moet houden en gewoon je geld moet afgeven.

Afgunst. Dat is het bij je.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 29 juli 2020 @ 12:33:37 #292
323876 michaelmoore
pi_194305959
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat is ook niet de waarde van een bedrijf.

Waarom zou de steun gelimiteerd moeten zijn door de beurswaarde? Die gedachtengang volg ik niet. De steun moet een deel van het verlies aan omzet opvangen. Die omzet is vele malen de beurswaarde (bij KLM is het 11mjd uit mijn hoofd, AF/KLM 27mjd).

De beurswaarde heeft er echt niks mee te maken.
een bedrijf dat 2 miljard waard is ga je geen 3,4 miljard steun geven , en de Hema dan ?/
  woensdag 29 juli 2020 @ 12:38:16 #293
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194306008
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

een bedrijf dat 2 miljard waard is ga je geen 3,4 miljard steun geven , en de Hema dan ?/
De beurswaarde is niet de bedrijfswaarde. 3,4mjd steun is prima op een omzet van 11mjd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 29 juli 2020 @ 12:41:01 #294
323876 michaelmoore
pi_194306037
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

De beurswaarde is niet de bedrijfswaarde. 3,4mjd steun is prima op een omzet van 11mjd.
Het is beter om met dat geld een bedrijf te kopen dat 3,5 miljard waard is

Omzet zegt niets
  woensdag 29 juli 2020 @ 12:42:03 #295
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194306045
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het is beter om met dat geld een bedrijf te kopen dat 3,5 miljard waard is

Omzet zegt niets
Je bedoelt dat je met die 3,4 mjd alle aandelen had moeten kopen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 29 juli 2020 @ 12:42:43 #296
323876 michaelmoore
pi_194306051
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:42 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je met die 3,4 mjd alle aandelen had moeten kopen?
juist dan had je nog 1,4 miljard over gehad , voor herstructureringen
pi_194306067
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:18 schreef Drekkoning het volgende:

Die 20% van de topsalarissen is helemaal geen besparing omdat dat betekent dat ze elders minder hoeven te bezuinigen. Het is gewoon een regel die voortkomt uit de Nederlandse afgunst en nivelleringsdrang.
net zoals het schrappen van het afspiegelingsbeginsel bij gedwongen ontslagen uit de cao ook uit hetzelfde gedrag voortkomt. :D

Een stel verwende kleuters die oudere piloten die allang hun studie leningen afbetaald hebben en er warmpjes bij zitten. Laten ze dan maar de jeugdige piloten ontslaan die waarschijnlijk hogere lenigen voor hun opleiding zijn aangegegaan maar nooit meer naar de bizar hoge beloningen van de oudere garde zal kunnen groeien. De solidariteit van die oude mensen is ver te zoeken.
  woensdag 29 juli 2020 @ 12:44:40 #298
323876 michaelmoore
pi_194306077
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

net zoals het schrappen van het gelijkheidsbeginsel bij gedwongen ontslagen uit de cao ook uit hetzelfde gedrag voortkomt. :D

Een stel verwende kleuters die oudere piloten die allang hun studie leningen afbetaald hebben en er warmpjes bij zitten. Laten ze dan maar de jeugdige piloten ontslaan die waarschijnlijk hogere lenigen voor hun opleiding zijn aangegegaan maar nooit meer naar de bizar hoge beloningen van de oudere garde zal kunnen groeien. De solidariteit van die oude mensen is ver te zoeken.
juist en door het hele bedrijf te kopen kun je de zaken anders indelen
  woensdag 29 juli 2020 @ 12:44:59 #299
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194306080
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

juist dan had je nog 1,4 miljard over gehad
Als dat je overtuiging is dan snap ik waar het spaak loopt :D
Dat het laatste aandeel voor die prijs is gegaan betekent niet dat je het hele volume aan aandelen voor die prijs kan kopen. Verdiep je eens in aandelenhandel ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 29 juli 2020 @ 12:47:08 #300
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194306101
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

net zoals het schrappen van het afspiegelingsbeginsel bij gedwongen ontslagen uit de cao ook uit hetzelfde gedrag voortkomt. :D

Voordeel van LIFO voor het hele korps is dat het ook super ongunstig is voor de KLM zelf, en ze dus eerder andere oplossingen moeten zoeken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')