Nog geen moment nadat het bekend werd waren de Fransen al woestquote:Op dinsdag 28 juli 2020 01:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ja, want Wopke wist als enige op deze aardkloot dat de Corona-crisis er aan zat te komen. Echt een hele intellente opmerking van jou.
En?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 01:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nog geen moment nadat het bekend werd waren de Fransen al woest![]()
Ze hoeven niet samen een onderneming te draaien. Dat doet de onderneming zelf wel. En als je in de politiek bent gegaan om conflicten te vermijden, heb je niet de juiste keuze gemaakt. Lekker belangrijk dat de Fransen pissed zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 01:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
Dat is best handig als je samen een onderneming moet draaien en politiek moet samenwerken
Wopke zou in zijn uppie het wondermiddel tegen kanker kunnen ontdekken en dan zou ikweethetookniet alsnog vinden dat hij een mislukking is omdat hij niet ook AIDS heeft kunnen genezen..quote:Op dinsdag 28 juli 2020 01:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja, want Wopke wist als enige op deze aardkloot dat de Corona-crisis er aan zat te komen. Echt een hele intellente opmerking van jou.
De persoon Wopke Hoekstra kan mij persoonlijk niet zo veel schelen. Ik ageer slechts tegen de TT die niet in lijn is met de werkelijkheid.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 01:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
Je bent vrij om alle geniale dingen die Wopke gedaan heeft hier te posten, ik heb ze ook gezocht maar kan ze simpelweg niet vinden
Inderdaad, het laaghangende fruit ging er als eerst uit, maar ik moet het nog zien of die hogere salarissen er uit gaan. Ik heb het niet alleen over de piloten (maar ken hun houding wel), maar alle hoge salarissen met hun arrogante houding over hoe belangrijk KLM is.quote:Op maandag 27 juli 2020 23:03 schreef Drekkoning het volgende:Zijn natuurlijk niet alleen de piloten, geen enkele vakbond is het eens met de gang van zaken. Wat boeit het de overheid nou waar de besparing vandaan komt? En zoals de overheid het nu eist komt het echt niet alleen uit de topsalarissen.
Keurig dat ze de rug recht houden, laat de overheid maar laten zien hoe graag ze de KLM echt overeind willen houden. Denk dat die 20%-eis wel gaat sneuvelen. Het blijft ook een rare bepaling die volgens mij vooral door het KLM management is ingegeven.
Dit klopt volgens mij niet. Hoekstra wist wel degelijk dat hij niet gelijk 14% stemrecht kreeg op moment van de aandelenkoop. Maar dat hij ons wel moest laten inkopen, om op termijn het belang voor Schiphol beter te waarborgen. Het belang in AF-KLM ging mijn inziens alleen maar om in de toekomst het routenetwerk voor KLM op Schiphol te behoudenquote:Op dinsdag 28 juli 2020 01:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Nog geen moment nadat het bekend werd waren de Fransen al woestomdat het achter hun rug was gebeurd
En daar moet je dan mee samenwerken![]()
Bovendien kwam hij er pas na de aankoop achter dat de Fransen veel meer stemrecht hadden omdat zij hun 14% belang al langer dan twee jaar hadden
Voor een gelijke stem verhouding moet Wopke nog een kleine twee jaar wachten![]()
....knip....
Bekijk de jaarcijfers eens de afgelopen 4 jaar.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 07:03 schreef elcastel het volgende:
[..]
Inderdaad, het laaghangende fruit ging er als eerst uit, maar ik moet het nog zien of die hogere salarissen er uit gaan. Ik heb het niet alleen over de piloten (maar ken hun houding wel), maar alle hoge salarissen met hun arrogante houding over hoe belangrijk KLM is.
KLM is ook belangrijk (al is het al emotionele waarde), maar als het schip er zo bij ligt, dan mag je je houding wel veranderen. Dat betekent dus de knip trekken voor een sociaal plan en flink in in het waterhoofd knippen, er wordt veel te veel verdient in deze lege huls. KLM hoeft niet enorm winstgevend te zijn, maar het mag best wat minder verlieslijdend. Gewoon ingrijpen in de structurele kosten, al verwacht ik er weinig van. (om van AirFrance maar helemaal niet te spreken)
Als overheid kun je tegen die aandeelhouders zeggen hier heb je geld want omdat je jullie zoveel dividend hebben getrokken valt het bedrijf anders om. Je kunt ook zeggen je hebt zoveel nodig om niet failliet te gaan, in ruil daarvoor willen we 80% van het bedrijf dus moet je daarvoor een heleboel extra aandelen uitgeven. Of je bent alles kwijt, of je houdt 20% van je investering over. Uiteraard staat het de aandeelhouders vrij om die extra aandelen ook te kopen, bijvoorbeeld van het vorige jaren uitgekeerde dividend.quote:Op maandag 27 juli 2020 22:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een claimemissie werkt alleen als beleggers geloven dat de totale waarde van het bedrijf positief is. Die gaan geen geld besteden om gaten te vullen. Het is nog zeer de vraag of alle cashflow die ooit uit KLM gaat komen meer is dan er nu wordt ingestopt.
Helemaal gelijk, maar de overheid wilde deze keer de focus leggen op groene investeringen, dus dan kom je bij de KLM uit.. wacht..quote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als overheid kun je tegen die aandeelhouders zeggen hier heb je geld want omdat je jullie zoveel dividend hebben getrokken valt het bedrijf anders om. Je kunt ook zeggen je hebt zoveel nodig om niet failliet te gaan, in ruil daarvoor willen we 80% van het bedrijf dus moet je daarvoor een heleboel extra aandelen uitgeven. Of je bent alles kwijt, of je houdt 20% van je investering over. Uiteraard staat het de aandeelhouders vrij om die extra aandelen ook te kopen, bijvoorbeeld van het vorige jaren uitgekeerde dividend.
Het enige wat je moet doen is als overheid bereid zijn om de poot stijf te houden. Een rationele belegger zal zijn 80% verlies nemen. Misschien dat wat hedgefund figuren dat ideologisch het verkeerde signaal vinden omdat de overheid beleggers gratis geld moet geven maar die hebben natuurlijk geen verhaal.
Bron dat ze de focus leggen op groene investeringen?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:42 schreef tfors het volgende:
[..]
Helemaal gelijk, maar de overheid wilde deze keer de focus leggen op groene investeringen, dus dan kom je bij de KLM uit.. wacht..
Nou ja, In ieder geval de Europese commissie https://www.volkskrant.nl(...)F%2Fwww.google.nl%2Fquote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Bron dat ze de focus leggen op groene investeringen?
Maargoed, al zou dat zo zijn is het niet zo raar om KLM overeind te houden. Doe je dat niet loop je het risico dat het marktsegment door een minder duurzame maatschappij wordt overgenomen.
Een minder duurzame maatschappij, ga toch weg met je KLM propaganda riedeltjes.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 09:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Bron dat ze de focus leggen op groene investeringen?
Maargoed, al zou dat zo zijn is het niet zo raar om KLM overeind te houden. Doe je dat niet loop je het risico dat het marktsegment door een minder duurzame maatschappij wordt overgenomen.
Als er een andere maatschappij het stokje overneemt, wordt het dan duurzamer of niet?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 10:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een minder duurzame maatschappij, ga toch weg met je KLM propaganda riedeltjes.
Omdat KLM iets minder vervuilt als een andere vervuiler, is men nog steeds totaal niet duurzaam. Dan had men allang op 100% biobrandstoffen moeten vliegen, maar nee dat kan dan zogenaamd weer niet vanwege te duur en concurrentie en zo..
Als beleidsregel niet geopende verpakking weggooien omdat dit economisch goedkoper is heeft ook niets met duurzaamheid te maken
Tenzij je dus eisen stelt aan waar dat geld terecht komt. Vooralsnog lijkt het er eerder op dat KLM veel meer moet gaan investeren ten kostte van ticketprijzen of winst.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 10:34 schreef tfors het volgende:
[..]
Nou ja, In ieder geval de Europese commissie https://www.volkskrant.nl(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Wat betreft je laatste punt zie je het verkeerd, veel belastinggeld steken in een luchtvaartmaatschappij betekend verkapt subsidiëren van vliegen, goedkoper maken dus, wat de vraag aanzwengelt
Als er minder gevlogen gaat worden omdat vliegen stukken duurder wordt en reizigers dus andere energie efficiëntere vervoersmiddelen gaan gebruiken is dit stukken duurzamer ja.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 10:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als er een andere maatschappij het stokje overneemt, wordt het dan duurzamer of niet?
Maar dat gaat niet gebeuren, want andere clubs krijgen wel gewoon subsidie met minder restricties en springen graag in dit gat.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 10:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als er minder gevlogen gaat worden omdat vliegen stukken duurder wordt en reizigers dus andere energie efficiëntere vervoersmiddelen gaan gebruiken is dit stukken duurzamer ja.
Daarom ook meteen in Europees verband met deze crisis een flinke accijns op kerosine invoeren vergelijkbaar met wat er op diesel zit.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 10:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar dat gaat niet gebeuren, want andere clubs krijgen wel gewoon subsidie met minder restricties en springen graag in dit gat.
Ja, maar dat gaat zeker de komende jaren zeker niet gebeuren.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 10:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daarom ook meteen in Europees verband met deze crisis een flinke accijns op kerosine invoeren vergelijkbaar met wat er op diesel zit.
Dan eens kijken of de luchtvaartmaatschappijen nog voor 20 euro retourtjes kunnen blijven aanbieden.
Als het jou lukt on het EP stem ik op jou als nieuwe premierquote:Op dinsdag 28 juli 2020 10:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daarom ook meteen in Europees verband met deze crisis een flinke accijns op kerosine invoeren vergelijkbaar met wat er op diesel zit.
Dan eens kijken of de luchtvaartmaatschappijen nog voor 20 euro retourtjes kunnen blijven aanbieden.
wel eens over dat laatste, het blijft moeilijk maar wat we nu wel al weten is dat het nog minimaal 2 jaar gaat duren voor het vliegen weer op het pre corona niveau zit dus is die giga steun wel genoeg?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 10:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar dat gaat zeker de komende jaren zeker niet gebeuren.
Dus dan kom je weer terug bij de vraag of je in het huidige klimaat (hiho) KLM steun moet bieden.
Sowieso vind ik dat je het milieu- en coronadossier los moet zien van elkaar.
Huiswerk voor Van Nieuwenhuizenquote:Op dinsdag 28 juli 2020 10:42 schreef Drekkoning het volgende:
.........Als er een andere maatschappij het stokje overneemt, wordt het dan duurzamer of niet?
Pandemiequote:"Aanvullend milieuonderzoek is pas zinvol wanneer de overheid besluit om meer concrete doelen uit te werken", aldus de Commissie. Pas dan kan er een goed besluit worden genomen over de toekomst van de Nederlandse luchtvaart. Denk naast meer vliegen ook aan de opening van Lelystad Airport, die meermaals is uitgesteld
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |