abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juli 2020 @ 01:10:39 #226
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_194288155
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 01:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ja, want Wopke wist als enige op deze aardkloot dat de Corona-crisis er aan zat te komen. Echt een hele intellente opmerking van jou. 8)7
Nog geen moment nadat het bekend werd waren de Fransen al woest :') omdat het achter hun rug was gebeurd
En daar moet je dan mee samenwerken :')
Bovendien kwam hij er pas na de aankoop achter dat de Fransen veel meer stemrecht hadden omdat zij hun 14% belang al langer dan twee jaar hadden
Voor een gelijke stem verhouding moet Wopke nog een kleine twee jaar wachten :')
En die aankoop voor Corona wist hij ook niet maar gelukkig heeft hij goed gehandeld :') toen Corona piekte door
Aandelen bij te kopen tegen 1/3 van de koers
Of de aandelen weer tegen de beste koers te verkopen voordat het helemaal naar 0,0 gaat want de toko is nu al technisch failliet met waarde van 0,0

Nee hij gaat miljarden lenen op voorwaarden die helemaal wettelijk niet kunnen :') en laat KLM nog verder uit zijn handen glijden richting de Fransen voor een bodemprijs |:(
  dinsdag 28 juli 2020 @ 01:11:36 #227
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194288160
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 01:10 schreef ikweethetookniet het volgende:

Nog geen moment nadat het bekend werd waren de Fransen al woest :')
En?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 28 juli 2020 @ 01:12:21 #228
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_194288164
quote:
Dat is best handig als je samen een onderneming moet draaien en politiek moet samenwerken :')
  dinsdag 28 juli 2020 @ 01:16:44 #229
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194288184
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 01:12 schreef ikweethetookniet het volgende:

Dat is best handig als je samen een onderneming moet draaien en politiek moet samenwerken :')
Ze hoeven niet samen een onderneming te draaien. Dat doet de onderneming zelf wel. En als je in de politiek bent gegaan om conflicten te vermijden, heb je niet de juiste keuze gemaakt. Lekker belangrijk dat de Fransen pissed zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194288189
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 01:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ja, want Wopke wist als enige op deze aardkloot dat de Corona-crisis er aan zat te komen. Echt een hele intellente opmerking van jou. 8)7
Wopke zou in zijn uppie het wondermiddel tegen kanker kunnen ontdekken en dan zou ikweethetookniet alsnog vinden dat hij een mislukking is omdat hij niet ook AIDS heeft kunnen genezen..
  dinsdag 28 juli 2020 @ 01:23:14 #231
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_194288211
Je bent vrij om alle geniale dingen die Wopke gedaan heeft hier te posten, ik heb ze ook gezocht maar kan ze simpelweg niet vinden :7
  dinsdag 28 juli 2020 @ 01:41:15 #232
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194288282
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 01:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
Je bent vrij om alle geniale dingen die Wopke gedaan heeft hier te posten, ik heb ze ook gezocht maar kan ze simpelweg niet vinden :7
De persoon Wopke Hoekstra kan mij persoonlijk niet zo veel schelen. Ik ageer slechts tegen de TT die niet in lijn is met de werkelijkheid.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194289433
De NL overheid moet zich met de NL overheid bemoeien en niet met het NL bedrijfsleven. Ambtenaren snappen niet hoe de maatschappij werkt...daarom zijn ze ambtenaar ... hun 64.000 wetten met regels voor de burger bewaken.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 07:03:15 #234
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_194289516
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 23:03 schreef Drekkoning het volgende:Zijn natuurlijk niet alleen de piloten, geen enkele vakbond is het eens met de gang van zaken. Wat boeit het de overheid nou waar de besparing vandaan komt? En zoals de overheid het nu eist komt het echt niet alleen uit de topsalarissen.

Keurig dat ze de rug recht houden, laat de overheid maar laten zien hoe graag ze de KLM echt overeind willen houden. Denk dat die 20%-eis wel gaat sneuvelen. Het blijft ook een rare bepaling die volgens mij vooral door het KLM management is ingegeven.
Inderdaad, het laaghangende fruit ging er als eerst uit, maar ik moet het nog zien of die hogere salarissen er uit gaan. Ik heb het niet alleen over de piloten (maar ken hun houding wel), maar alle hoge salarissen met hun arrogante houding over hoe belangrijk KLM is.
KLM is ook belangrijk (al is het al emotionele waarde), maar als het schip er zo bij ligt, dan mag je je houding wel veranderen. Dat betekent dus de knip trekken voor een sociaal plan en flink in in het waterhoofd knippen, er wordt veel te veel verdient in deze lege huls. KLM hoeft niet enorm winstgevend te zijn, maar het mag best wat minder verlieslijdend. Gewoon ingrijpen in de structurele kosten, al verwacht ik er weinig van. (om van AirFrance maar helemaal niet te spreken)
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_194289574
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 01:10 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Nog geen moment nadat het bekend werd waren de Fransen al woest :') omdat het achter hun rug was gebeurd
En daar moet je dan mee samenwerken :')
Bovendien kwam hij er pas na de aankoop achter dat de Fransen veel meer stemrecht hadden omdat zij hun 14% belang al langer dan twee jaar hadden
Voor een gelijke stem verhouding moet Wopke nog een kleine twee jaar wachten :')

....knip....

Dit klopt volgens mij niet. Hoekstra wist wel degelijk dat hij niet gelijk 14% stemrecht kreeg op moment van de aandelenkoop. Maar dat hij ons wel moest laten inkopen, om op termijn het belang voor Schiphol beter te waarborgen. Het belang in AF-KLM ging mijn inziens alleen maar om in de toekomst het routenetwerk voor KLM op Schiphol te behouden
  dinsdag 28 juli 2020 @ 08:13:47 #236
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194289798
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 07:03 schreef elcastel het volgende:

[..]

Inderdaad, het laaghangende fruit ging er als eerst uit, maar ik moet het nog zien of die hogere salarissen er uit gaan. Ik heb het niet alleen over de piloten (maar ken hun houding wel), maar alle hoge salarissen met hun arrogante houding over hoe belangrijk KLM is.
KLM is ook belangrijk (al is het al emotionele waarde), maar als het schip er zo bij ligt, dan mag je je houding wel veranderen. Dat betekent dus de knip trekken voor een sociaal plan en flink in in het waterhoofd knippen, er wordt veel te veel verdient in deze lege huls. KLM hoeft niet enorm winstgevend te zijn, maar het mag best wat minder verlieslijdend. Gewoon ingrijpen in de structurele kosten, al verwacht ik er weinig van. (om van AirFrance maar helemaal niet te spreken)
Bekijk de jaarcijfers eens de afgelopen 4 jaar. ;) Dat er verlies geleden wordt tijdens corona is zo gek niet natuurlijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194290490
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een claimemissie werkt alleen als beleggers geloven dat de totale waarde van het bedrijf positief is. Die gaan geen geld besteden om gaten te vullen. Het is nog zeer de vraag of alle cashflow die ooit uit KLM gaat komen meer is dan er nu wordt ingestopt.
Als overheid kun je tegen die aandeelhouders zeggen hier heb je geld want omdat je jullie zoveel dividend hebben getrokken valt het bedrijf anders om. Je kunt ook zeggen je hebt zoveel nodig om niet failliet te gaan, in ruil daarvoor willen we 80% van het bedrijf dus moet je daarvoor een heleboel extra aandelen uitgeven. Of je bent alles kwijt, of je houdt 20% van je investering over. Uiteraard staat het de aandeelhouders vrij om die extra aandelen ook te kopen, bijvoorbeeld van het vorige jaren uitgekeerde dividend.

Het enige wat je moet doen is als overheid bereid zijn om de poot stijf te houden. Een rationele belegger zal zijn 80% verlies nemen. Misschien dat wat hedgefund figuren dat ideologisch het verkeerde signaal vinden omdat de overheid beleggers gratis geld moet geven maar die hebben natuurlijk geen verhaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 09:42:42 #238
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_194290536
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als overheid kun je tegen die aandeelhouders zeggen hier heb je geld want omdat je jullie zoveel dividend hebben getrokken valt het bedrijf anders om. Je kunt ook zeggen je hebt zoveel nodig om niet failliet te gaan, in ruil daarvoor willen we 80% van het bedrijf dus moet je daarvoor een heleboel extra aandelen uitgeven. Of je bent alles kwijt, of je houdt 20% van je investering over. Uiteraard staat het de aandeelhouders vrij om die extra aandelen ook te kopen, bijvoorbeeld van het vorige jaren uitgekeerde dividend.

Het enige wat je moet doen is als overheid bereid zijn om de poot stijf te houden. Een rationele belegger zal zijn 80% verlies nemen. Misschien dat wat hedgefund figuren dat ideologisch het verkeerde signaal vinden omdat de overheid beleggers gratis geld moet geven maar die hebben natuurlijk geen verhaal.
Helemaal gelijk, maar de overheid wilde deze keer de focus leggen op groene investeringen, dus dan kom je bij de KLM uit.. wacht..
  dinsdag 28 juli 2020 @ 09:48:00 #239
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194290589
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:42 schreef tfors het volgende:

[..]

Helemaal gelijk, maar de overheid wilde deze keer de focus leggen op groene investeringen, dus dan kom je bij de KLM uit.. wacht..
Bron dat ze de focus leggen op groene investeringen?

Maargoed, al zou dat zo zijn is het niet zo raar om KLM overeind te houden. Doe je dat niet loop je het risico dat het marktsegment door een minder duurzame maatschappij wordt overgenomen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 28 juli 2020 @ 10:34:56 #240
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_194291169
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:48 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Bron dat ze de focus leggen op groene investeringen?

Maargoed, al zou dat zo zijn is het niet zo raar om KLM overeind te houden. Doe je dat niet loop je het risico dat het marktsegment door een minder duurzame maatschappij wordt overgenomen.
Nou ja, In ieder geval de Europese commissie https://www.volkskrant.nl(...)F%2Fwww.google.nl%2F

Wat betreft je laatste punt zie je het verkeerd, veel belastinggeld steken in een luchtvaartmaatschappij betekend verkapt subsidiëren van vliegen, goedkoper maken dus, wat de vraag aanzwengelt
pi_194291240
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:48 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Bron dat ze de focus leggen op groene investeringen?

Maargoed, al zou dat zo zijn is het niet zo raar om KLM overeind te houden. Doe je dat niet loop je het risico dat het marktsegment door een minder duurzame maatschappij wordt overgenomen.
Een minder duurzame maatschappij, ga toch weg met je KLM propaganda riedeltjes.

Omdat KLM iets minder vervuilt als een andere vervuiler, is men nog steeds totaal niet duurzaam. Dan had men allang op 100% biobrandstoffen moeten vliegen, maar nee dat kan dan zogenaamd weer niet vanwege te duur en concurrentie en zo..

Als beleidsregel niet geopende verpakking weggooien omdat dit economisch goedkoper is heeft ook niets met duurzaamheid te maken :D
  dinsdag 28 juli 2020 @ 10:42:23 #242
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194291249
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een minder duurzame maatschappij, ga toch weg met je KLM propaganda riedeltjes.

Omdat KLM iets minder vervuilt als een andere vervuiler, is men nog steeds totaal niet duurzaam. Dan had men allang op 100% biobrandstoffen moeten vliegen, maar nee dat kan dan zogenaamd weer niet vanwege te duur en concurrentie en zo..

Als beleidsregel niet geopende verpakking weggooien omdat dit economisch goedkoper is heeft ook niets met duurzaamheid te maken :D
Als er een andere maatschappij het stokje overneemt, wordt het dan duurzamer of niet?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 28 juli 2020 @ 10:43:42 #243
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194291262
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:34 schreef tfors het volgende:

[..]

Nou ja, In ieder geval de Europese commissie https://www.volkskrant.nl(...)F%2Fwww.google.nl%2F

Wat betreft je laatste punt zie je het verkeerd, veel belastinggeld steken in een luchtvaartmaatschappij betekend verkapt subsidiëren van vliegen, goedkoper maken dus, wat de vraag aanzwengelt
Tenzij je dus eisen stelt aan waar dat geld terecht komt. Vooralsnog lijkt het er eerder op dat KLM veel meer moet gaan investeren ten kostte van ticketprijzen of winst.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194291271
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:42 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als er een andere maatschappij het stokje overneemt, wordt het dan duurzamer of niet?
Als er minder gevlogen gaat worden omdat vliegen stukken duurder wordt en reizigers dus andere energie efficiëntere vervoersmiddelen gaan gebruiken is dit stukken duurzamer ja. ^O^
  dinsdag 28 juli 2020 @ 10:46:35 #245
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194291290
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als er minder gevlogen gaat worden omdat vliegen stukken duurder wordt en reizigers dus andere energie efficiëntere vervoersmiddelen gaan gebruiken is dit stukken duurzamer ja. ^O^
Maar dat gaat niet gebeuren, want andere clubs krijgen wel gewoon subsidie met minder restricties en springen graag in dit gat.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194291350
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar dat gaat niet gebeuren, want andere clubs krijgen wel gewoon subsidie met minder restricties en springen graag in dit gat.
Daarom ook meteen in Europees verband met deze crisis een flinke accijns op kerosine invoeren vergelijkbaar met wat er op diesel zit.

Dan eens kijken of de luchtvaartmaatschappijen nog voor 20 euro retourtjes kunnen blijven aanbieden.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 10:56:29 #247
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194291410
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daarom ook meteen in Europees verband met deze crisis een flinke accijns op kerosine invoeren vergelijkbaar met wat er op diesel zit.

Dan eens kijken of de luchtvaartmaatschappijen nog voor 20 euro retourtjes kunnen blijven aanbieden.
Ja, maar dat gaat zeker de komende jaren zeker niet gebeuren.

Dus dan kom je weer terug bij de vraag of je in het huidige klimaat (hiho :')) KLM steun moet bieden.

Sowieso vind ik dat je het milieu- en coronadossier los moet zien van elkaar.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194291512
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daarom ook meteen in Europees verband met deze crisis een flinke accijns op kerosine invoeren vergelijkbaar met wat er op diesel zit.

Dan eens kijken of de luchtvaartmaatschappijen nog voor 20 euro retourtjes kunnen blijven aanbieden.
Als het jou lukt on het EP stem ik op jou als nieuwe premier
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 13:53:39 #249
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194293701
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:56 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, maar dat gaat zeker de komende jaren zeker niet gebeuren.

Dus dan kom je weer terug bij de vraag of je in het huidige klimaat (hiho :')) KLM steun moet bieden.

Sowieso vind ik dat je het milieu- en coronadossier los moet zien van elkaar.
wel eens over dat laatste, het blijft moeilijk maar wat we nu wel al weten is dat het nog minimaal 2 jaar gaat duren voor het vliegen weer op het pre corona niveau zit dus is die giga steun wel genoeg?
  dinsdag 28 juli 2020 @ 14:09:09 #250
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_194293863
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:42 schreef Drekkoning het volgende:
.........Als er een andere maatschappij het stokje overneemt, wordt het dan duurzamer of niet?
Huiswerk voor Van Nieuwenhuizen
Vernietigend rapport over Luchtvaartnota: milieu-effect niet te meten

Minister Cora van Nieuwenhuizen (Luchtvaart) krijgt een tik op de vingers. Haar Luchtvaartnota is veel te vaag. Het kabinet had veel duidelijker moeten zijn, want nu is niet helder wat de milieugevolgen zijn van de luchtvaartplannen. :')

Dat concludeert de Commissie voor de milieueffectenrapportage in een vandaag verschenen advies.

Die onafhankelijke adviescommissie brengt de milieugevolgen van een project in kaart, voordat de overheid daar een besluit over neemt. Maar de huidige Luchtvaartnota, oftewel de visie van het kabinet over de toekomst van de luchtvaart tussen nu en 2050, is te vaag om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen. :')

Minister Cora van Nieuwenhuizen presenteerde haar 'Ontwerp-Luchtvaartnota 2020-2050' halverwege mei. Haar conclusie? Er mag ieder jaar 1 à 1,5 procent meer gevlogen worden.

'MER is onduidelijk'
De minister onderbouwde deze groei met een zogeheten milieueffectrapport (MER) - een wettelijk verplicht onderdeel van een besluit.

Maar de Commissie is opvallend kritisch op dit MER-rapport van Van Nieuwenhuizen. Het rapport is volgens hen op veel punten 'onduidelijk' en sluit niet aan op de Luchtvaartnota (lees: de groei).

De belangrijkste reden daarvan is dat de nota geen 'concrete doelen en maatregelen' bevat. Het gevolg is dat het zo ook onmogelijk is om te beoordelen wat de gevolgen voor het milieu zijn. :')

quote:
"Aanvullend milieuonderzoek is pas zinvol wanneer de overheid besluit om meer concrete doelen uit te werken", aldus de Commissie. Pas dan kan er een goed besluit worden genomen over de toekomst van de Nederlandse luchtvaart. Denk naast meer vliegen ook aan de opening van Lelystad Airport, die meermaals is uitgesteld
Pandemie
Voordat er een kabinetsvisie kan komen over de toekomst van de luchtvaart, moet ook worden afgewacht wat de gevolgen van de coronacrisis zijn.

De Commissie adviseert daarom om de kennis over 'de duur en omvang van de gevolgen van de pandemie' te verwerken in de doelen van de definitieve Luchtvaartnota.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ten-lelystad-airport

Gelukkig hebben we een duur rapport laten maken om ons te adviseren om regeringsbeleid te dekken wat dat ook mogen zijn :|W :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')