SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S100.000 katjes
Fuck the EBU!
Dan zat je niet direct aan de kust ofwel?quote:
Ik zit aan de waddenzee. Volop zon vandaag...goed te doen hoorquote:Op dinsdag 26 mei 2020 19:06 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dan zat je niet direct aan de kust ofwel?
Heb maar even de situatie in NL bekeken maar de kusstroken, ongeacht waar, zagen er redelijk aangenaam maar zeker niet top uit
Laten we dat niet hopen. het kan nog altijd een dikke knake zomer worden, maar de prognoses zeggen van niet. Een enkele bui met onweer is soms niet erg, maar continu wisselvallig wel.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:41 schreef dick_laurent het volgende:
Maf hoor. Heb nog steeds wel een onderbuikgevoel (dus nee, niet onderbouwd) dat het straks in de zomervakantie begin Juli ergens totaal omslaat en dat NL het afvoerputje wordt met continu zeikweer.
Tijd zal het leren
Een week lang met veel buien of langdurige regen is op zich wel 'welkom' gezien de droogte. Niemand zal er echt op zitten te wachten behalve de natuur.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:41 schreef dick_laurent het volgende:
Maf hoor. Heb nog steeds wel een onderbuikgevoel (dus nee, niet onderbouwd) dat het straks in de zomervakantie begin Juli ergens totaal omslaat en dat NL het afvoerputje wordt met continu zeikweer.
Tijd zal het leren
2018.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:58 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Een week lang met veel buien of langdurige regen is op zich wel 'welkom' gezien de droogte. Niemand zal er echt op zitten te wachten behalve de natuur.
Blijft toch apart dat nagenoeg elke kans op regen steeds weer verdrongen wordt door warmte.
Hier ook 2019 (N-Limburg bij Venlo ergens). Steeds in buurdorpen of andere kant van het dorp zelfs buien, maar niet in onze wijk. Het lijkt wel Death Valley hier. Nu ook alweerquote:
Nog ruim een week zonnig en warm. Die neerslagsignalen... tsja die kennen wequote:Op woensdag 27 mei 2020 11:17 schreef Pumpalov het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Temperatuur loopt juist op in Drenthe.quote:Op woensdag 27 mei 2020 12:13 schreef Djeez het volgende:
Nou, Assen doet zijn reputatie als plaats met de minste zonuren weer eens eer aan. Het is hier inmiddels volledig dichtgetrokken, temperatuur enorm gedaald
De wolkenband in het oosten is nog dikker. Valt tegen helaas.quote:Op woensdag 27 mei 2020 12:13 schreef Djeez het volgende:
Nou, Assen doet zijn reputatie als plaats met de minste zonuren weer eens eer aan. Het is hier inmiddels volledig dichtgetrokken, temperatuur enorm gedaald
Helaas zijn die lange termijn voorspellingen altijd wel extreem betrouwbaar.quote:Op woensdag 27 mei 2020 11:23 schreef dick_laurent het volgende:
Sowww die oper en controle maken een mega duik vanaf 5 juni. Eens zien of dat gaat uitkomen...
Oh en de zon doet ook min of meer niet meer mee vanaf die datum.
Laat me raden, vanaf dan zeker NW wind met veel bewolking en ondermaatse temperaturen. Het ultieme NL zomerweer waar zovelen naar verlangen
Vergeet ook niet dat Assen zogenaamd de plaats met de reputatie van minste zonnige locatie is. Een regelrechte leugen, maar hey, de act is zo leuk!quote:Op woensdag 27 mei 2020 12:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Temperatuur loopt juist op in Drenthe.
zomer 2020 natste zomer ooitquote:Op woensdag 27 mei 2020 12:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Helaas zijn die lange termijn voorspellingen altijd wel extreem betrouwbaar.
Horrorzomer is een feit.
twitter:NoodweerBenelux twitterde op woensdag 27-05-2020 om 13:17:48Goedemiddag! Wie de weerpluim goed analyseert ziet dat het alvast tot en met dinsdag helemaal droog blijft. Nadien lijkt de kans op neerslag toe te nemen. Het wordt dagelijks zo'n 22-26°C in het binnenland en begin volgende week mogelijk nog wat warmer. https://t.co/V1x2uezXOZ reageer retweet
Het is NLquote:Op woensdag 27 mei 2020 12:32 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
zomer 2020 natste zomer ooit
[ afbeelding ]
Die durven!quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:21 schreef Momo het volgende:
twitter:NoodweerBenelux twitterde op woensdag 27-05-2020 om 13:17:48Goedemiddag! Wie de weerpluim goed analyseert ziet dat het alvast tot en met dinsdag helemaal droog blijft. Nadien lijkt de kans op neerslag toe te nemen. Het wordt dagelijks zo'n 22-26°C in het binnenland en begin volgende week mogelijk nog wat warmer. https://t.co/V1x2uezXOZ reageer retweet
Nouja, als we een kijkje in de historie nemenquote:Op woensdag 27 mei 2020 13:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het is NL
Dit kan zomaar nog uitkomen ook
goed idee, en ook niet boven de 24 danquote:Op donderdag 28 mei 2020 08:34 schreef INViCTuS het volgende:
Zo hoort het eigenlijk in de zomer. Wakker worden zonder wolken en weer een stralende dag. Het zou überhaupt tot halverwege september niet eens meer onder de 20 graden mogen komen.
Eens. Als zoveel zonuren en deze temperaturen standaard zouden zijn in Nederland, dan zou ik de ellenlange grijze herfstwinter beter kunnen accepteren. Je weet dan tenminste dat het flink goed gemaakt zal worden in de lente en zomerquote:Op donderdag 28 mei 2020 08:34 schreef INViCTuS het volgende:
Zo hoort het eigenlijk in de zomer. Wakker worden zonder wolken en weer een stralende dag. Het zou überhaupt tot halverwege september niet eens meer onder de 20 graden mogen komen.
Lekker doorluchten en de warmte het huis uit krijgen nu het nog kan.quote:Op donderdag 28 mei 2020 10:23 schreef Pisces29 het volgende:
Wat een verschil in temperatuur met gister. Frisse boel.
Ik heb geen warm huis.quote:Op donderdag 28 mei 2020 10:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lekker doorluchten en de warmte het huis uit krijgen nu het nog kan.
reuze tegen...quote:Op donderdag 28 mei 2020 13:23 schreef Tokkie_Tor het volgende:
Die EC neerslagkaarten vallen weer reuze mee..
[ afbeelding ]
Welke heb je gehaald? Wij hebben vorig jaar zo'n Vornado in Duitsland gekocht, daar komt een aardige bak lucht vanafquote:Op donderdag 28 mei 2020 11:28 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb sinds eergister maar zo'n fluisterventilator gekocht.
Ja echt een kut termeen "fluister-ventilator" ... maar hey, komt wel een bak wind vanaf terwijl je m nauwelijks hoort, dus ik vind 't prima!
Is van Duux. Weet het exacte typenummer even niet uit mn hoofd. Maar fijn ding wel, incl afstandsbediening en allemaal timer options ook enzo. Met 99,95 niet de goeikoopste, maar zo'n rammel unit wat ik had hoefde ik niet opnieuwquote:Op donderdag 28 mei 2020 14:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Welke heb je gehaald? Wij hebben vorig jaar zo'n Vornado in Duitsland gekocht, daar komt een aardige bak lucht vanaf
twitter:NoodweerBenelux twitterde op donderdag 28-05-2020 om 14:48:07De #warmte boven #Spanje en #Portugal verplaatst zich de komende dagen langzaam naar het noorden. Kwikstanden zitten in de lift voor de #Benelux. Mogelijk halen we na het #weekend zelfs de tropische 30°C. Na 4-5 juni toenemende kansen op #regen. 📌 https://t.co/Wo3C7sP0ut reageer retweet
FEESTquote:Op donderdag 28 mei 2020 15:47 schreef Dagoduck het volgende:
Reg!o Noordkop - Den Helder wint strijd om zonnigste lente
@:Pumpalov
Ik wist niet eens dat dit een strijd was, totaal dit jaar lopen we in ieder geval nog achter.
Goeie username.quote:Op donderdag 28 mei 2020 23:30 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
Nog paar dagjes warm en Dan afkoeling en regen!
Ik zie op dit moment alleen vrijdag en zaterdag temperaturen onder de 20. Daarna weer 20+. Mag en kan eigenlijk niet, maar voor 2 dagen is dat wel te overzienquote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:28 schreef Pumpalov het volgende:
Gisteren 22mm in de pluvio gehad, kijken of we vandaag weer over de tien komen
Heerlijk typisch weer trouwensvanaf volgende week donderdag weer beter weer. Lijkt ook het moment te zijn dat het in NL weer gaat inkakken
Ik zie ik zie wat jij niet zietquote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zie op dit moment alleen vrijdag en zaterdag temperaturen onder de 20. Daarna weer 20+. Mag en kan eigenlijk niet, maar voor 2 dagen is dat wel te overzien
Ik hoop het serieus - weg met die pollen en droogte aubquote:Op donderdag 28 mei 2020 23:30 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
Nog paar dagjes warm en Dan afkoeling en regen!
Eerste deed het welquote:
Absoluut, mooi op tijd voor de meteorologische lente ookquote:
Waar blijft die regen van GFS deze week??quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:13 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Doe ff normaal zeg. Dit bedoel ik nou, waarom moet het ook altijd meteen weer extreem kut worden als het weer omslaat. 🙄
Volgens mij komt er ook een bak regen aan vanaf volgende week, sowieso voor het midden des lands... Dus dan heb je regen en 12 graden.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:29 schreef Tokkie_Tor het volgende:
[..]
Waar blijft die regen van GFS deze week??
Niet zo overdrijven.. temperaturen zakken naar 18-20 graden en aantal dagen 2-5mm regen. Meer dan welkom!quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Volgens mij komt er ook een bak regen aan vanaf volgende week, sowieso voor het midden des lands... Dus dan heb je regen en 12 graden.
Terug naar December. Alleen dan met langer daglicht.
Maak daar maar 12-14 graden van.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet zo overdrijven.. temperaturen zakken naar 18-20 graden en aantal dagen 2-5mm regen. Meer dan welkom!
Vul maar in. Paar slappe buitjes, activerend boven Duitsland.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Volgens mij komt er ook een bak regen aan vanaf volgende week, sowieso voor het midden des lands... Dus dan heb je regen en 12 graden.
Terug naar December. Alleen dan met langer daglicht.
De weercomputer is gewoon de weg kwijt.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:13 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Doe ff normaal zeg. Dit bedoel ik nou, waarom moet het ook altijd meteen weer extreem kut worden als het weer omslaat. 🙄
Laten we het HOPEN!quote:Op vrijdag 29 mei 2020 14:07 schreef DemonRage het volgende:
[..]
De weercomputer is gewoon de weg kwijt.
twitter:Datagraver twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 14:41:06Na een dag over geslagen te hebben, hadden we vandaag weer een 20+ dag en dus werken we de ranglijst weer bij. https://t.co/e8W2fSDUS1 reageer retweet
20/22 graden gisteren in het zuiden en oosten.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 14:41 schreef Momo het volgende:
twitter:Datagraver twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 14:41:06Na een dag over geslagen te hebben, hadden we vandaag weer een 20+ dag en dus werken we de ranglijst weer bij. https://t.co/e8W2fSDUS1 reageer retweet
Ik denk dat het wel mee zal gaan vallen. 1 of 2 dagen wat minder is niet zo erg, maar het moet niet ineens dagen/wekenlang onder de 20 blijven met geregeld buien/regen/quote:
Och, ook in het zuiden van Frankrijk die temperaturen. Kan altijd eens gebeuren.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:13 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Nou hier in het midden krijgen we vaak de volle laag kwa stortbuien dus ik ga er vast vanuit dat dat nu ook weer zal gebeuren.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 16:50 schreef INViCTuS het volgende:
Weer.nl schrijft:
Knip
Ik zit wat betreft temperatuur in het Oosten op zich wel goed.
Is dit ook onderdeel van het "nieuwe normaal"? Daar kunnen we wel aan wennenquote:Op vrijdag 29 mei 2020 17:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt, dit Los Angeles type weer wat we deze lente gehad hebben is echt goddelijk hoor. Ik zal er nooit genoeg van krijgen. Strakblauwe luchten: day after day. Endless. Love it. ❤️
Hell yesquote:Op vrijdag 29 mei 2020 17:54 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Is dit ook onderdeel van het "nieuwe normaal"? Daar kunnen we wel aan wennen
Voor het weer zou ik dan zeggen ja, maar voor andere "dingen" NEE. Ik vind dat echt het meest knake k*t woord wat dit jaar verzonnen is: nieuwe normaalquote:Op vrijdag 29 mei 2020 17:54 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Is dit ook onderdeel van het "nieuwe normaal"? Daar kunnen we wel aan wennen
Jep. Ik wilde de vis op de barbecue bestrooien met wat kruiden, maar die belandden overal, behalve op de visquote:
Dit is positiviteit waar we iets mee kunnenquote:Op vrijdag 29 mei 2020 23:17 schreef FerryN7 het volgende:
Mwah wellicht paar dagen even wat minder, maar daarna kruipt het toch weer omhoog.
[ afbeelding ]
Hier in Assen ook in één keer zwaar bewolkt. Uiteraard, want weekendquote:Op zaterdag 30 mei 2020 11:22 schreef Tokkie_Tor het volgende:
Sturen die moffen eindelijk wat hierheen, zijn het geen onweersbuien.. nee.. weer bewolking
Zie het alweer vollopen hier
Nieuwe run is er inderdaad een stuk droger op geworden. Eigenlijk heel Nederland nog steeds droog.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 13:18 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Totaalneerslag GFS op +240 uur.
De zuidelijke helft van Nederland nog steeds kurkdroog.
Wedden dat het uiteindelijk weer reuze mee gaat vallen en de meeste regen gewoon weer verdwijnt wat nu nog steeds in de verwachtingen staat. Zie dat zeker wel weer gebeuren.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 13:20 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nieuwe run is er inderdaad een stuk droger op geworden. Eigenlijk heel Nederland nog steeds droog.
Nice!quote:Op zaterdag 30 mei 2020 13:20 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nieuwe run is er inderdaad een stuk droger op geworden. Eigenlijk heel Nederland nog steeds droog.
Warmer betekent ook niet gelijk dat de kansen op onweer gelijk stijgen. In grote delen van het land is de luchtvochtigheid vrij laag en daarnaast niet onstabiel van opbouw. De wind zit ook in de oosthoek, wat de kansen ook kleiner maakt. Ostgewitter is natuurlijk wel het beste en mooiste onweer, maar de ingrediënten ontbreken. Bij 30+ is warmte onweer wel mogelijkquote:Op zaterdag 30 mei 2020 13:24 schreef kree het volgende:
Het is wel warm ineens. Maar mijn gevoel zegt dat er niet echt een spectaculaire onweersbui inzit ofzo.
maar even afwachten of de avond run ook zo is. Deze droge warmte is wel heel goed te verdragen, maar wil geen zomer zonder onweerquote:
Ja klopt over het algemeen is het wel lekker weer zo iig niet te heet. Eugh moet niet denken als aan vorige zomer met 30+ dagen lang dag en nacht. Mss zijn er liefhebbers voor ofzo. Maar 35 hier binnen hoeft van mij echt niet dus.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 13:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Warmer betekent ook niet gelijk dat de kansen op onweer gelijk stijgen. In grote delen van het land is de luchtvochtigheid vrij laag en daarnaast niet onstabiel van opbouw. De wind zit ook in de oosthoek, wat de kansen ook kleiner maakt. Ostgewitter is natuurlijk wel het beste en mooiste onweer, maar de ingrediënten ontbreken. Bij 30+ is warmte onweer wel mogelijk
Ik verlang ook wel weer naar een goed onweer. Bij voorkeur in de late avond of nacht.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 13:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
maar even afwachten of de avond run ook zo is. Deze droge warmte is wel heel goed te verdragen, maar wil geen zomer zonder onweer
Ik werk buiten (bos/park) en 30+ hoeft van mij ook echt niet. 24-28 is te doen. Als het dan zoals nu een tijdje droog is en de wind zit in de NO/O/ZO hoek, dan is het ook niet vochtig en is het prima te verdragen. Vaak koelt het in de nachten dan ook voldoende afquote:Op zaterdag 30 mei 2020 13:35 schreef kree het volgende:
[..]
Ja klopt over het algemeen is het wel lekker weer zo iig niet te heet. Eugh moet niet denken als aan vorige zomer met 30+ dagen lang dag en nacht. Mss zijn er liefhebbers voor ofzo. Maar 35 hier binnen hoeft van mij echt niet dus.
Ostgewitter bij schemering/bijna donker tussen 21 en 23 uurquote:Op zaterdag 30 mei 2020 13:39 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik verlang ook wel weer naar een goed onweer. Bij voorkeur in de late avond of nacht.
Zeg dat nou nietquote:Op zaterdag 30 mei 2020 13:30 schreef FerryN7 het volgende:
[..]
Wedden dat het uiteindelijk weer reuze mee gaat vallen en de meeste regen gewoon weer verdwijnt wat nu nog steeds in de verwachtingen staat. Zie dat zeker wel weer gebeuren.
Nou ik werk(te) natuurlijk ook buiten en in weer in wind dus ook en nog wat kruipruimtes maar inderdaad 25 is beetje relaxte max wel.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 13:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik werk buiten (bos/park) en 30+ hoeft van mij ook echt niet. 24-28 is te doen. Als het dan zoals nu een tijdje droog is en de wind zit in de NO/O/ZO hoek, dan is het ook niet vochtig en is het prima te verdragen. Vaak koelt het in de nachten dan ook voldoende af
Zoals ik al zei:quote:Op zaterdag 30 mei 2020 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Die temperatuurdaling naar 12-14 graden waar hier gister over werd gesproken zie ik iig nergens terug.
quote:Op vrijdag 29 mei 2020 14:07 schreef DemonRage het volgende:
[..]
De weercomputer is gewoon de weg kwijt.
Nou vannacht was het anders toch nog wel aardig afgekoeld hoor.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Die temperatuurdaling naar 12-14 graden waar hier gister over werd gesproken zie ik iig nergens terug.
Is hier in Alkmaar al de hele dag aanwezig.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 18:35 schreef Pisces29 het volgende:
Waar komt die windje nou ineens vandaan?
Heeft iemand enig idee waarom we dit jaar zo veel wind lijken te hebben?quote:Op zaterdag 30 mei 2020 18:35 schreef Pisces29 het volgende:
Waar komt die windje nou ineens vandaan?
Staat idd vandaag weer een flinke wind ja! Maar gisteren was het (hier tenminste) vrijwel windstilquote:Op zaterdag 30 mei 2020 23:46 schreef kermit71 het volgende:
[..]
Heeft iemand enig idee waarom we dit jaar zo veel wind lijken te hebben?
Mja mag toch ook wel wat regen gaan vallen. Gras is alweer bijna bruin.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 22:21 schreef Tokkie_Tor het volgende:
[ afbeelding ]
Aardig opgedroogd gelukkig
Nog steeds 20 graden zie ik. Zullen echt nog wel wat mooie dagen tussen zitten. Wel fijn voor de horeca dat ze tenminste 3 mooie dagen krijgenquote:Op zondag 31 mei 2020 12:00 schreef dick_laurent het volgende:
Wisselvallige en koele periode lijkt na as woensdag nu toch echt een feit te gaan worden. Jammer. Maar moest een keer gebeuren uiteraard, het blijft NL.
Het is maar eventjes.quote:Op zondag 31 mei 2020 12:00 schreef dick_laurent het volgende:
Wisselvallige en koele periode lijkt na as woensdag nu toch echt een feit te gaan worden. Jammer. Maar moest een keer gebeuren uiteraard, het blijft NL.
Haha idd, wel enorm ironisch dat nét na het openen vd terrassen het weer enigszins gaat omslaanquote:Op zondag 31 mei 2020 12:05 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nog steeds 20 graden zie ik. Zullen echt nog wel wat mooie dagen tussen zitten. Wel fijn voor de horeca dat ze tenminste 3 mooie dagen krijgen
Deze eindeloze zonnige periode begon ook precies aan het begin van de lockdown.quote:Op zondag 31 mei 2020 12:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha idd, wel enorm ironisch dat nét na het openen vd terrassen het weer enigszins gaat omslaan
Jup.quote:Op zondag 31 mei 2020 12:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat mensen hier nog kunnen klagen over een aantal dagen wellicht wat regen na 8 weken droog sahara weer te hebben gehad. Denk ook eens aan de natuur en de boeren die opnieuw hun oogst zien verpieteren..
Perfecte timing. Dinsdag gaan we een nieuwe grasmat leggen. Hoeven we maar 2 dagen te sproeien.quote:Op zondag 31 mei 2020 12:00 schreef dick_laurent het volgende:
Dat is wat anders dan die 2-3 dagen regen die nu voorspelt worden. Als we nou al een vreselijk voorjaar hadden gehad kon ik het nog begrijpen. Maar het is een fantastische lente periode (geweest).quote:Op zondag 31 mei 2020 12:27 schreef dick_laurent het volgende:Ik doe er iig niet hypocriet over, ik weet dat ik sacherijnig word van langdurig bewolkt/koel weer. En dat zal ik ook niet ontkennen ✌🏼
Misschien is de aardas verschoven en ligt ons land niet meer op de 52e breedtegraad.quote:Op zondag 31 mei 2020 14:56 schreef cherrycoke het volgende:
oslo noorwergen meld 27 graden, delen van zuid italie melden 12 graden, in delen van tsjechie is het onder de 10 graden. het is hier in nederland qua temperatuur warmer dan noord marokko, tanger meld 18 graden, op de noorrdzee is het 12 graden.
ik snap er geen kut meer van.
twitter:Datagraver twitterde op zondag 31-05-2020 om 16:48:20Temperatuur weer boven de 20 graden in de Bilt. Bijgewerkte ranglijst tot en met vandaag voor warme dagen. https://t.co/pJJvmpQIFC reageer retweet
Ohja echt wel! Ik heb dus wel eens op weerstatistieken terug gekeken naar wat lente/zomermaanden van voor de jaren 1980 en dan zitten er soms echt exemplaren tussen die kwa zonuren en gem. temperatuur haast vergelijkbaar zijn met een huidige oktober of zelfs novembermaand.quote:Op zondag 31 mei 2020 16:58 schreef INViCTuS het volgende:
Er zijn dus veel jaren geweest waarbij de temperatuur op nog geen 10 dagen de 20 graden had gehaald tot 1 juni. Vroeger was het echt veel triester gesteld.
Op zich geen vreemd beeld met de huidige synoptische setting. Morgen wordt het tot aan Lapland tegen de 30 graden. Wel ligt er daar nog veelvuldig ijs op de meren.quote:Op zondag 31 mei 2020 14:56 schreef cherrycoke het volgende:
oslo noorwergen meld 27 graden, delen van zuid italie melden 12 graden, in delen van tsjechie is het onder de 10 graden. het is hier in nederland qua temperatuur warmer dan noord marokko, tanger meld 18 graden, op de noorrdzee is het 12 graden.
ik snap er geen kut meer van.
Vanaf woensdag. Ik verwacht een paar spetters die binnen een mum van tijd weer verdampt zijnquote:Op zondag 31 mei 2020 15:29 schreef Tokkie_Tor het volgende:
Waar blijft die voorspelde bewolking van ze
Stralend zonnig!
Regen lijkt wel te komen toch? Al is het (uiteraad) weer minder dan in de verwachtingen dit weekend zat.quote:Op maandag 1 juni 2020 09:14 schreef dick_laurent het volgende:
Ai ja... Die nieuwe pluim doet me pijn aan de ogen.
Maar wel voor de 3e of 4e keer dat het gelijk draait naar de NW hoek, dus zonder onweer en gelijk weer temperaturen onder de 20 graden. Gelukkig maar een dag of 4. Buien en wat regen is natuurlijk welkom, maar onder de 20 is nergens voor nodig in juniquote:Op maandag 1 juni 2020 09:18 schreef Remco het volgende:
[..]
Regen lijkt wel te komen toch? Al is het (uiteraad) weer minder dan in de verwachtingen dit weekend zat.
Na volgende week weer ruim boven de 20.quote:Op maandag 1 juni 2020 10:20 schreef dick_laurent het volgende:
En gelijk dik onder de 20
Lijkt erop dat we zeker vier dagen achtereen maxima rond de 15 graden krijgen met daarbij natuurlijk nauwelijks kans op zon.
Hopen dat er daarna herstel komt.
Voor de mensen die dat terrasje zo gemist hebben, grijp vandaag en morgen vooral je kans
Even door de traditionele schaapscheerderskou en we kunnen weer los!quote:Op maandag 1 juni 2020 13:02 schreef INViCTuS het volgende:
Wat er na het weekend gaat gebeuren moeten we nog afwachten, maar het is waarschijnlijk dat er een nieuwe droge en zonnige periode aankomt. Een uitloper van het hogedrukgebied ten westen van Spanje lijkt de beweging richting Nederland te maken. Hoe krachtig deze is en of we van dit hogedrukgebied kunnen profiteren zullen we moeten afwachten.
Officieel is toch alleen De Bilt? Volgens mij is daar vandaag de 25 (nog) niet gehaald.quote:Op maandag 1 juni 2020 15:33 schreef Tokkie_Tor het volgende:
Ennn weer een officiele zomerse dag hier
Dat is correct. In ieder ander geval dan De Bilt spreken we over een 'regionale' zomerse dagquote:Op maandag 1 juni 2020 16:48 schreef Schwein het volgende:
[..]
Officieel is toch alleen De Bilt? Volgens mij is daar vandaag de 25 (nog) niet gehaald.
Mijn woonplaats is voor mij officieelquote:Op maandag 1 juni 2020 16:48 schreef Schwein het volgende:
[..]
Officieel is toch alleen De Bilt? Volgens mij is daar vandaag de 25 (nog) niet gehaald.
En inmiddels in De Bilt 25.1....dus ook officieel..:)quote:Op maandag 1 juni 2020 17:10 schreef Tokkie_Tor het volgende:
[..]
Mijn woonplaats is voor mij officieel
Het is veel te warm in de hogere luchtlagen.quote:Op maandag 1 juni 2020 17:26 schreef RamboDirk het volgende:
Voelt wel broeierig, alsof zich nog onweer aan het ontwikkelen is. Maar zie het nergens terug dus zal wel meevallen.
twitter:sturmwetter1703 twitterde op maandag 01-06-2020 om 19:06:10#Wetter #Hitze
GFS 12z rechnet um Mitte Juni eine kräftige Süd-Strömung mit sehr warmen/heißen #Temperaturen von 27 bis 34 Grad!
https://t.co/OudZBh8Qmn reageer retweet
Tja zat er wel aan te komen die snikhitte.quote:Op maandag 1 juni 2020 19:11 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]twitter:sturmwetter1703 twitterde op maandag 01-06-2020 om 19:06:10#Wetter #Hitze
GFS 12z rechnet um Mitte Juni eine kräftige Süd-Strömung mit sehr warmen/heißen #Temperaturen von 27 bis 34 Grad!
Niet te serieus nemenquote:Op maandag 1 juni 2020 19:11 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]twitter:sturmwetter1703 twitterde op maandag 01-06-2020 om 19:06:10#Wetter #Hitze
15/16 graden noem ik sowieso niet zomers. Buien zijn wel goed voor de natuur, maar het mag best 20 graden blijvenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:22 schreef bloodymary1 het volgende:
Zal wel meevallen. Hier staat 16/17 graden en 1 mm regen. Wat een herfst. Laten we gewoon genieten van zo'n prachtige zomerdag als vandaag!
Het is matigjes ja. Kan het weten want momenteel 14.3°C en er is vandaag alweer 12.9mm in de regenmeter gedonderdquote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
15/16 graden noem ik sowieso niet zomers. Buien zijn wel goed voor de natuur, maar het mag best 20 graden blijven
Een weekje schaapscheerderskou en vanaf woensdag weer tussen 20 en 25 graden. Mij hoor je niet klagen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:55 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
*haalt lange broek en vest alvast uit de kast*
[ afbeelding ]
*gaat vandaag nog maar even goed insmeren en voor de laatste keer in de zon zitten*
- edit - zie wel dat het later in de pluim weer redelijk opwarmt. Als dat uitkomt dan is het idd prima te handelen allemaal.
Nederland kennende gewoon ruim boven 15, kurkdroog en veel zon.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:55 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
*haalt lange broek en vest alvast uit de kast*
[ afbeelding ]
*gaat vandaag nog maar even goed insmeren en voor de laatste keer in de zon zitten*
- edit - zie wel dat het later in de pluim weer redelijk opwarmt. Als dat uitkomt dan is het idd prima te handelen allemaal.
Moeten niet janken. Er is genoeg CO2quote:Op dinsdag 2 juni 2020 18:42 schreef cherrycoke het volgende:
Gras is hooi geworden hier bomen zeuren ook met blaatjes naar beneden, triest gezicht zo.
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 18:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Laat die weersomslag maar komen, even genoeg van dit vies benauwde en droge grafweer
Daarom joh. Beetje druppelen mag best. Gaat alles op vooruit in de periode nadien. Natuur, luchtvervuiling, waterkwaliteit, vuil op straat en ga maar door.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 18:42 schreef cherrycoke het volgende:
Gras is hooi geworden hier bomen zeuren ook met blaatjes naar beneden, triest gezicht zo.
Hier voorlopig nog niet bijster veel, in het Oostenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:14 schreef Pumpalov het volgende:
Ben zelf wel een beetje klaar met de regen hier, komt nu weer met bakken uit de hemel, vandaag al boven de 20mm. Dat is een kwart van het gemiddelde voor de gehele maand van juni
Nouja, toch al beter dan de voorbijgaande zoveel weken. Het is ietsquote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier voorlopig nog niet bijster veel, in het Oosten
[ afbeelding ]
Wel apart dat het al de 4e keer is (volgens mij) dat de temperatuur gelijk drastisch daalt (tijdelijk) en het vrij geruisloos gaat. Geen dikke terreur buien, maar een dikke drop en daarna door de verschillen van temperaturen aan de grond en in de lucht verspreid wat buien, maar niet of weinig met onweer op bijvoorbeeld een front.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:55 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nouja, toch al beter dan de voorbijgaande zoveel weken. Het is iets
Wat is er mis mee dan? Zie alleen maar 25 graden volgende week (vanaf woe/don) voor het oosten, en de neerslag verdwijnt met de run een beetjequote:
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 23:30 schreef Tokkie_Tor het volgende:
[..]
Wat is er mis mee dan? Zie alleen maar 25 graden volgende week (vanaf woe/don) voor het oosten, en de neerslag verdwijnt met de run een beetje
Ik hoop op Ostgewitter met dikke plensbuien vanuit Duitsland, en niet die meuk uit Frankrijk waarbij je de hele dag naar de radar zit te kijken voor wat buitjes die vanuit Bordeaux ofzo moeten komenquote:Op woensdag 3 juni 2020 08:02 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Deze run bevalt me wel. Ziet eruit alsof we toch weer eens keer onweer gaan meemaken.
Ligt toch behoorlijk aan de windrichtingquote:Op woensdag 3 juni 2020 09:27 schreef Tokkie_Tor het volgende:
[..]
Ik hoop op Ostgewitter met dikke plensbuien vanuit Duitsland, en niet die meuk uit Frankrijk waarbij je de hele dag naar de radar zit te kijken voor wat buitjes die vanuit Bordeaux ofzo moeten komen
Mwah...quote:Op woensdag 3 juni 2020 10:36 schreef Tokkie_Tor het volgende:
Donderdag dus alweer zomerse temperaturen, zoals ik gisteren al zei
[ afbeelding ]
Helemaal ruk. Had mn jas al bijna in de kast geflikkerdquote:
20 graden is voor het noordwesten niet heel slecht te noemen.quote:
Valt behoorlijk tegen ja, misschien doelt hij op de Spaanse winter? Hopelijk eind volgend week wel weer een of twee zomerse dagen.quote:
Nederland gaat verder voorbij Utrechtquote:Op woensdag 3 juni 2020 11:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Valt behoorlijk tegen ja, misschien doelt hij op de Spaanse winter? Hopelijk eind volgend week wel weer een of twee zomerse dagen.
Staat vandaag alweer zo'n gure kutwind uit het NW
Lekker blijven plakkenquote:
Waar? Hier in Assen plakkerig, slof weerquote:Op woensdag 3 juni 2020 13:56 schreef Revanches het volgende:
Hier in het noorden nu bewolkt en wat frisser geworden.
Welkom in Nederzand.quote:Op woensdag 3 juni 2020 17:34 schreef Mykonos het volgende:
https://www.buienradar.nl/wereldwijd/europa/buienradar
Overal om ons heen buien, maar Nederland houdt het lekker droog
?quote:
Buiten zitten met 22 graden, een briesje en een biertje, dat is genieten. Frisse wind, buien en 15 graden is dat totaal niet.quote:
Kom in mijn armen, arme jongen.quote:Op woensdag 3 juni 2020 20:16 schreef dick_laurent het volgende:
Koud! Grijs!
Balkondeuren dicht. En die gaan de komende week ook niet meer open.
Goodbye California weather.
Nou, het is aardig warm op m'n zolderkamer hoorquote:Op woensdag 3 juni 2020 21:39 schreef Nattekat het volgende:
Mijn mindset nu helemaal omgeslagen van warmte eruit krijgen naar zo veel mogelijk vast houden
blijft nog wel even hangen zo te zienquote:Op woensdag 3 juni 2020 23:33 schreef Luckyseven het volgende:
Het gaat in Lelystad echt behoorlijk los. Miniscuul puntje op Buienradar, maar het is klap na klap.
40 ontladingen geweest. Niet heel bijzonderquote:Op woensdag 3 juni 2020 23:33 schreef Luckyseven het volgende:
Het gaat in Lelystad echt behoorlijk los. Miniscuul puntje op Buienradar, maar het is klap na klap.
In Drenthe daarnet ook eentje.quote:Op woensdag 3 juni 2020 23:33 schreef Luckyseven het volgende:
Als je de klappen zou hebben gehoord had je waarschijnlijk anders gereageerd.quote:Op donderdag 4 juni 2020 00:32 schreef Tokkie_Tor het volgende:
[..]
40 ontladingen geweest. Niet heel bijzonder
Lekker buitje idd.quote:Op woensdag 3 juni 2020 23:33 schreef Luckyseven het volgende:
Vanaf woensdag/donderdag weer 20-24 graden!quote:Op woensdag 3 juni 2020 23:18 schreef dick_laurent het volgende:
Zomer 2011 kom er maar in...
[ afbeelding ]
Vreemd ja. Nu maakt een paar grijze dagen mij ook niet zoveel uit als je weet dat je over een dag of 6 weer in de warme (onstabiele?) lucht zit, maar genieten doe ik niet.quote:Op donderdag 4 juni 2020 10:43 schreef dick_laurent het volgende:
Yup. Ieder zijn meug he....
Op weerwoord.be zitten er meerdere die volgens mij het liefst 12 maanden per jaar regen en kou willen. Tsja.
In je rukbunker met slechts één klein raam merk je er toch niks vanquote:Op donderdag 4 juni 2020 10:43 schreef dick_laurent het volgende:
Op weerwoord.be zitten er meerdere die volgens mij het liefst 12 maanden per jaar regen en kou willen. Tsja.
Voor mij is het meer dat ik na al die weken droogte serieus geniet van de wat vochtigere lucht die er buiten hangt. Direct ook minder last van hooikoorts.quote:Op donderdag 4 juni 2020 10:41 schreef Tokkie_Tor het volgende:
[..]
Er zijn kennelijk mensen die dit lekkerder vinden dan een strakblauwe lucht
Ja, juichen om sneeuwbuien in juni. Idiootquote:Op donderdag 4 juni 2020 10:43 schreef dick_laurent het volgende:
Geen van beide. Soms kan je de tendens een beetje zien maar daar blijft het overwegend bij. Gaat in NL nu eenmaal veel lastiger omdat het in een gebied ligt waar veel storingen langs kunnen trekken en dat de precieze trekstromen erg van belang zijn voor hoe het weer evolueert.quote:Op donderdag 4 juni 2020 11:59 schreef Elan het volgende:
Wat is nou beter om te volgen de oper of de controle in zo'n pluim?
Die controle ziet er echt heel slecht uit namelijk.
Sowieso niet verder kijken dan waar de groene lijntjes (en de blauwe) niet meer redelijk dicht bij elkaar blijven.quote:Op donderdag 4 juni 2020 11:59 schreef Elan het volgende:
Wat is nou beter om te volgen de oper of de controle in zo'n pluim?
Die controle ziet er echt heel slecht uit namelijk.
Zolang ze elkaar volgen is het nog wel wat. Bij GFS ligt de oper nu overigens vaak eenzaam buiten de rest van het ensemble. Nog steeds als enige van update voorzien dus?quote:Op donderdag 4 juni 2020 12:18 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Sowieso niet verder kijken dan waar de groene lijntjes (en de blauwe) niet meer redelijk dicht bij elkaar blijven.
Oh en oper gebruikt btw hogere nauwkeurigheid dan de control. Die zie je ook regelmatig halverwege de pluim al ophouden omdat die dan te onnauwkeurig wordt.
Stuur ze gewoon hierheen jonguhquote:Op donderdag 4 juni 2020 10:43 schreef dick_laurent het volgende:
Oja, de kou-tisten die de pluim 's winters het liefste van rechts naar links lezen.quote:Op donderdag 4 juni 2020 10:43 schreef dick_laurent het volgende:
T/m dinsdag iig koud k*t weerquote:
Die rennen gillend weg. Niet omdat het hier zo kut is, maar omdat het hier geen klankkast is.quote:
quote:Op donderdag 4 juni 2020 14:20 schreef Black-Hole het volgende:
Regen
![]()
Heerlijk al die pollen uit de lucht.
quote:Op donderdag 4 juni 2020 16:34 schreef ACT-F het volgende:
Een beetje regen kunnen we wel gebruiken in Oost-Nederland. Het plenst nu volop
quote:
Yep, ruikt altijd zo lekker!quote:
Waquote:Op donderdag 4 juni 2020 15:42 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Oja, de kou-tisten die de pluim 's winters het liefste van rechts naar links lezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |