abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 13:13:00 #76
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_193368029


Doe ff normaal zeg. Dit bedoel ik nou, waarom moet het ook altijd meteen weer extreem kut worden als het weer omslaat. 🙄
pi_193368261
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:13 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]

Doe ff normaal zeg. Dit bedoel ik nou, waarom moet het ook altijd meteen weer extreem kut worden als het weer omslaat. 🙄
Waar blijft die regen van GFS deze week??
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 13:32:22 #78
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_193368336
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:29 schreef Tokkie_Tor het volgende:

[..]

Waar blijft die regen van GFS deze week??
Volgens mij komt er ook een bak regen aan vanaf volgende week, sowieso voor het midden des lands... Dus dan heb je regen en 12 graden. :')

Terug naar December. Alleen dan met langer daglicht.
pi_193368445
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:32 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Volgens mij komt er ook een bak regen aan vanaf volgende week, sowieso voor het midden des lands... Dus dan heb je regen en 12 graden. :')

Terug naar December. Alleen dan met langer daglicht.
Niet zo overdrijven.. temperaturen zakken naar 18-20 graden en aantal dagen 2-5mm regen. Meer dan welkom!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:52:19 #80
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_193368649
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niet zo overdrijven.. temperaturen zakken naar 18-20 graden en aantal dagen 2-5mm regen. Meer dan welkom!
Maak daar maar 12-14 graden van.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_193368663
Schaapscheerderskou, zal slechts tijdelijk zijn ;)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193368676
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:32 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Volgens mij komt er ook een bak regen aan vanaf volgende week, sowieso voor het midden des lands... Dus dan heb je regen en 12 graden. :')

Terug naar December. Alleen dan met langer daglicht.
Vul maar in. Paar slappe buitjes, activerend boven Duitsland.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 14:04:31 #83
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_193368807
Hoe lang zoiets aanhoudt weet je niet, zeker niet in NL. Enkele dagen achter elkaar egaal grijze luchten bij 12 - 13 graden vind ik al behoorlijk treurig.

Maar goed, if it happens, it happens... kan de Playstation weer aan :')
  vrijdag 29 mei 2020 @ 14:07:28 #84
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_193368848
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:13 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]

Doe ff normaal zeg. Dit bedoel ik nou, waarom moet het ook altijd meteen weer extreem kut worden als het weer omslaat. 🙄
De weercomputer is gewoon de weg kwijt. :P
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 14:13:09 #85
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_193368940
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 14:07 schreef DemonRage het volgende:

[..]

De weercomputer is gewoon de weg kwijt. :P
Laten we het HOPEN!
  vrijdag 29 mei 2020 @ 14:36:59 #86
256666 leeell
I know you're lonely
pi_193369250
12 graden GEEN GENOT
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 14:41:44 #87
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193369294
Datagraver twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 14:41:06 Na een dag over geslagen te hebben, hadden we vandaag weer een 20+ dag en dus werken we de ranglijst weer bij. https://t.co/e8W2fSDUS1 reageer retweet
pi_193369848
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 14:41 schreef Momo het volgende:
Datagraver twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 14:41:06 Na een dag over geslagen te hebben, hadden we vandaag weer een 20+ dag en dus werken we de ranglijst weer bij. https://t.co/e8W2fSDUS1 reageer retweet
20/22 graden gisteren in het zuiden en oosten.
O wacht.. geen De Bilt.. /care
pi_193370373
Moet het nog maar zien hoor of het echt ineens zo fris gaat worden. Zal inderdaad wel een foutje zijn in het systeem.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 16:26:08 #90
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_193370780
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 14:13 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Laten we het HOPEN!
Ik denk dat het wel mee zal gaan vallen. 1 of 2 dagen wat minder is niet zo erg, maar het moet niet ineens dagen/wekenlang onder de 20 blijven met geregeld buien/regen/
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  vrijdag 29 mei 2020 @ 16:50:19 #91
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_193371016
Weer.nl schrijft:

30-Daagse: wordt de droogte in juni aangepakt?

Wat hebben we een bijzondere lente dit jaar! Op een paar onderbrekingen na is het al sinds half maart ‘hogedrukweer’, zodat regenstoringen Nederland op de meeste dagen ongemoeid laten. Deze lente waren er een paar koele dagen met ook nachtvorsten, maar de droogte en de vele zonneschijn zorgden ervoor dat de middagtemperaturen op de meeste plaatsen vaak op 20 graden of meer uitkwamen. Op deze manier kon weerhistorie worden geschreven. De lente van 2020 is recordzonnig, droog en zeer warm verlopen.

Nu de meteorologische zomer op punt van beginnen staat, kun je je afvragen of dit in juni allemaal zo doorgaat. Wordt de droogte aangepakt bijvoorbeeld? Dit zou voor de landbouw goed nieuws zijn. Op deze vraag geven we een antwoord in onze nieuwe vierweekse weersverwachting die we elke vrijdag opstellen.

Zomer begint met volop zomerweer
In eerste instantie merken we nog de invloed van een hogedrukgebied boven Scandinavië. Dit houdt het waarschijnlijk tot iets na Pinksteren vol. Hierdoor waait bij ons de wind uit oostelijke richtingen en wordt droge en geleidelijk nog wat warmere lucht aangevoerd. Maandag 1 juni, dit jaar Tweede Pinksterdag, begint de meteorologische zomer. Het weer past zich helemaal aan. De zon schijnt nog steeds volop met op veel plaatsen 25 tot 26 graden. Op dinsdag wordt het lokaal al 30 graden in het zuiden en woensdag is de kans op die tropische 30 graden nog iets groter, ook vooral in het zuiden. Het hogedrukgebied vinden we tegen die tijd bij Polen terug, terwijl voor de westkust van Portugal een lagedrukgebied wordt berekend. Tussen de twee systemen in waait bij ons de wind uit richtingen tussen zuidoost en noordoost (aan de kust). Van boven Frankrijk koerst een gebied met bewolking en een paar buien langzaam noordwaarts. In ons land lijkt het nog vrij zonnig en droog te blijven.

Op en langs de grens, later onweersbuien?
Ondertussen komt er tussen IJsland en Scandinavië een uitbraak van Noordpoollucht op gang. Ook in de bovenlucht stroomt de koude lucht langzaam zuidwaarts. Maar warme lucht vanuit het zuiden probeert tegelijkertijd ook onze kant op te komen. In de nieuwste berekeningen van het ECMWF-weermodel komen wij in de tweede helft van de komende week op de grens tussen de twee luchtsoorten en dit maakt de verwachting vanaf dit moment onzeker. Want op en langs de grens ontwikkelen zich regen- en onweersbuien. Het is dan helemaal de vraag waar de buien precies gaan vallen. Ook de ontwikkeling van de temperatuur is sterk afhankelijk van hoe bewolkt en hoe nat het gaat worden bij ons. De wind kan ook uit diverse richtingen gaan waaien

Heel ander luchtdrukpatroon
Hoe dan ook is het een hele andere situatie dan de voorgaande weken. Zowel in de hoge luchtlagen als aan de grond ontstaat een zone met meerdere lagedrukkernen in onze omgeving. Het lijkt er op dat hoge luchtdruk (even?) geen kans meer maakt. In de bovenlucht wordt een scherpe trog, ofwel een uitzakking van lage luchtdruk, verwacht. Dit werkt onstabiliteit in de hand. De trog strekt zich uit van Scandinavië via onze omgeving helemaal naar Spanje en Portugal. Deze situatie kan goed nieuws voor het aanpakken van de uitzonderlijke droogte zijn, hoewel pittige buien niet gunstig zijn voor de droge grond. Bij plensbuien wordt het water door de droge grond slecht opgenomen en stroomt veel regen weg via sloten. Eigenlijk is urenlang lichte regen beter om de droogte aan te pakken.

Spreiding en onzekerheid
Bij het Europese weermodel komt vooral het noorden in koelere lucht terecht met noordelijke tot westelijke winden, terwijl het zuiden waarschijnlijk warmer blijft. Een regionale variatie dus. Dan is het ook niet gek dat er een vrij grote spreiding in de temperatuurpluim geldig voor hoofdweerstation De Bilt is te zien. Waarschijnlijk houdt een hogedrukgebied zich bij of boven de Britse eilanden op met bij ons dan westelijke tot noordelijke koele winden.

Vooral in de periode maandag 8 tot en met zondag 14 juni is er ook een kans van 30% dat het hogedrukgebied iets oostelijker uitkomt, af en toe boven Scandinavië. In dit geval kan de temperatuur nog wat hoger uitvallen als de wind toch weer het oosten opzoekt. In sommige berekeningen komt soms een zuidoostelijke wind naar voren in de loop van juni. In dit geval kan het even opwarmen naar ten minste 25 graden. Een enkele optie springt zelfs helemaal uit de band en laat het soms meer dan 30 graden worden in De Bilt. Voor 23 juni wordt door deze berekening zelfs 35 graden aangegeven.

Norm stijgt naar rond 20 graden
Het langjarig gemiddelde voor wat betreft de maximumtemperatuur in het midden van het land is eerst 19 graden en later in de maand rond 20 graden. Hier zitten de berekeningen gemiddeld ongeveer 1 graad boven. In de neerslagkansengrafiek zien we dagelijks 40 tot 70% kans op regen. De totale hoeveelheid neerslag loopt op naar ongeveer 50 millimeter aan het einde van deze vierweekse periode. Normaal voor de maand juni is 68 millimeter neerslag gemiddeld over het land.

Samenvatting
Voor de periode vanaf eind volgende week wordt de verwachting onzeker, al is er een (lichte) voorkeur voor wisselvallig zomerweer met vrijwel dagelijks (enkele) regen- en soms onweersbuien. Een aanpak van de droogte in juni dus, al is het maar zeer de vraag of het droogteprobleem wordt verholpen. We komen nu gemiddeld over het land nog meer dan 150 millimeter neerslag te kort en dit loopt de komende dagen nog verder op. Dit grote neerslagtekort is niet snel weggewerkt. Over het algemeen wordt het overdag zo’n 20 tot 25 graden. Maar soms kan het wat koeler zijn bij westelijke tot noordelijke winden en nu en dan schiet de temperatuur omhoog bij meer zonneschijn en aflandige wind.

---------------

Op zich niet verkeerd, maar veel onzekerheden. laatste tijd waren er met die hogedrukgebieden juist veel zekerheden. Het lijkt in ieder geval niet heel fris te gaan worden, of dat zal heel tijdelijk zijn. veel af gaan hangen van posities van de sturende drukgebieden en uit welke hoek de wind dan zal komen.

Voor de droogte lijkt het er niet beter op te worden. Misschien wel beter, maar niet goed. Als de wind in de ZW hoek gaat zitten met warme vochtige lucht krijg je dus buien waar je maar deels wat aan hebt en aan de andere kant het dan veel vochtiger en zwoeler aan zal voelen, dus dan is de huidige droge warmte beter, maar dat levert niks aan regen op en helemaal geen onweer :P.

De kans dat het 20+ blijft is in ieder geval groter dan 20-.Mochten er buien gaan vallen en de onstabiliteit toenemen, dan is onweer natuurlijk ook wel weer een keer leuk. Het wordt dan wel een stuk vochtiger, dus dat is wel een nadeel.

Ik zit wat betreft temperatuur in het Oosten op zich wel goed. :)
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  vrijdag 29 mei 2020 @ 17:27:44 #92
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193371623
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:13 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]

Doe ff normaal zeg. Dit bedoel ik nou, waarom moet het ook altijd meteen weer extreem kut worden als het weer omslaat. 🙄
Och, ook in het zuiden van Frankrijk die temperaturen. Kan altijd eens gebeuren.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 17:45:45 #93
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_193371902
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:50 schreef INViCTuS het volgende:
Weer.nl schrijft:
Knip
Ik zit wat betreft temperatuur in het Oosten op zich wel goed. :)
Nou hier in het midden krijgen we vaak de volle laag kwa stortbuien dus ik ga er vast vanuit dat dat nu ook weer zal gebeuren.

Echt, dit Los Angeles type weer wat we deze lente gehad hebben is echt goddelijk hoor. Ik zal er nooit genoeg van krijgen. Strakblauwe luchten: day after day. Endless. Love it. ❤️
  vrijdag 29 mei 2020 @ 17:54:25 #94
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193372029
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:45 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Echt, dit Los Angeles type weer wat we deze lente gehad hebben is echt goddelijk hoor. Ik zal er nooit genoeg van krijgen. Strakblauwe luchten: day after day. Endless. Love it. ❤️
Is dit ook onderdeel van het "nieuwe normaal"? Daar kunnen we wel aan wennen :P
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 17:55:12 #95
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_193372040
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:54 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Is dit ook onderdeel van het "nieuwe normaal"? Daar kunnen we wel aan wennen :P
Hell yes _O_
  vrijdag 29 mei 2020 @ 18:07:08 #96
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_193372192
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:54 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Is dit ook onderdeel van het "nieuwe normaal"? Daar kunnen we wel aan wennen :P
Voor het weer zou ik dan zeggen ja, maar voor andere "dingen" NEE. Ik vind dat echt het meest knake k*t woord wat dit jaar verzonnen is: nieuwe normaal :|W . Doe ff normaal, want dit is tijdelijk anders ;).
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  vrijdag 29 mei 2020 @ 18:21:09 #97
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193372398
Hey, het regent weer eens pijpenstelen. Alweer 15mm gehad vandaag, regen regen regen, onweer, onweer, onweer.

En een zalige 15 graden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 29 mei 2020 @ 19:53:11 #98
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_193373621
En nu ineens weer die grafwind :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_193374114
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 19:53 schreef PzKpfw het volgende:
En nu ineens weer die grafwind :')
Jep. Ik wilde de vis op de barbecue bestrooien met wat kruiden, maar die belandden overal, behalve op de vis :')
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 21:49:55 #100
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_193375325
Noordwesten wind en dit weer:


:r :r :r :r :r :r :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')