Ik kan mij echt niks herinneren.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:47 schreef Gehrman het volgende:
Sainz heeft afgelopen seizoen mooie dingen laten zien. Hopelijk zet hij die lijn door bij Ferrari.
Brazilië bijvoorbeeld. En hij was best of the rest. Gewoon een solide seizoen gereden.quote:
Heel consequent rijden, punten halen. Hij eindigde niet voor niks als zesde.quote:
Eerst moet hij die lijn doorzetten bij McLaren dit jaarquote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:47 schreef Gehrman het volgende:
Sainz heeft afgelopen seizoen mooie dingen laten zien. Hopelijk zet hij die lijn door bij Ferrari.
Nou ja, in principe hoeft hij dat niet meerquote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:58 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Eerst moet hij die lijn doorzetten bij McLaren dit jaar
Terwijl hij nog maar net meer dan de helft van Sainz' punten had aan het eind van het seizoen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:57 schreef potjecreme het volgende:
Ik was meer onder de indruk van Norris.
quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:33 schreef Snowsquall het volgende:
Iemand Teletext P 612 al gezien over GP Belgie?
Scorebord logica.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Terwijl hij nog maar net meer dan de helft van Sainz' punten had aan het eind van het seizoen.
Sainz is gewoon de logische keuze.
Daar zijn hele meme's en youtube video's gemaakt dat Sainz goede (inhaal)races en acties had maar nooit in beeld kwam omdat er elders allemaal onzin gebeurde. Daar komt dat smooth operator ook vandaan, was beetje begonnen als grap.quote:
Terechte klacht idd. Echt slechte regie bij veel races vorig jaar. Spanning om plaats 6,7,8? Nee, we laten lekker lange shots zien van Hamilton die in zijn eentje voorbij rijdt. Of een random celebrityquote:Op zaterdag 16 mei 2020 11:46 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Daar zijn hele meme's en youtube video's gemaakt dat Sainz goede (inhaal)races en acties had maar nooit in beeld kwam omdat er elders allemaal onzin gebeurde. Daar komt dat smooth operator ook vandaan, was beetje begonnen als grap.
quote:Op zaterdag 16 mei 2020 11:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Terechte klacht idd. Echt slechte regie bij veel races vorig jaar. Spanning om plaats 6,7,8? Nee, we laten lekker lange shots zien van Hamilton die in zijn eentje voorbij rijdt. Of een random celebrity
Norris heeft ook wel wat pech gehad op cruciale momenten, zoals Spa waar zijn auto stilviel in de laatste ronde of z'n hydraulic failure in Frankrijk.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Terwijl hij nog maar net meer dan de helft van Sainz' punten had aan het eind van het seizoen.
Sainz is gewoon de logische keuze.
quote:
Als Hamilton niet Albon had geraakt was hij gewoon 5e. Wat redelijk normaal is wanneer Ferrari en Bottas uitvallen. Tuurlijk hij is best of the rest maar die McLaren was gewoon 7/8 materiaal. Had Perez of Danyric in die auto gezet en die hadden de punten ook bij elkaar gepakt.quote:
Danny Ric iets meer denk. Perez zet altijd zijn auto in de muur zodra het regent, heeft Ricciardo minder last van.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 12:32 schreef needakill het volgende:
[..]
Als Hamilton niet Albon had geraakt was hij gewoon 5e. Wat redelijk normaal is wanneer Ferrari en Bottas uitvallen. Tuurlijk hij is best of the rest maar die McLaren was gewoon 7/8 materiaal. Had Perez of Danyric in die auto gezet en die hadden de punten ook bij elkaar gepakt.
Helemaal mee eens, die legacy bonus is onzin.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 17:17 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ferrari dat als enige team een sloot geld krijgt gewoon omdat ze meedoen, dat is de grootste grap. Al jaren. Daar is dit niks bij.
de 10 beste van de 20, dat noem je gewoon middenmootquote:Op zaterdag 16 mei 2020 12:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Norris heeft ook wel wat pech gehad op cruciale momenten, zoals Spa waar zijn auto stilviel in de laatste ronde of z'n hydraulic failure in Frankrijk.
Het blijft toch altijd lastig vergelijken maar Sainz kan zeker rijden, zit zeker bij de beste 10 van het veld.
Ook mijn verwachting, maar waar ik niet aan dacht. Perez heeft al een lang contract getekend.. dat zou betekenen dat papa Stroll zijn Strollie zou moeten ontslaanquote:Op zaterdag 16 mei 2020 20:25 schreef Rossdale het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer Vettel aankondigt dat hij naar Aston Martin gaat.
Haas kan nog wel sponsoring gebruiken.quote:Op zondag 17 mei 2020 10:23 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ook mijn verwachting, maar waar ik niet aan dacht. Perez heeft al een lang contract getekend.. dat zou betekenen dat papa Stroll zijn Strollie zou moeten ontslaan
Best wel sneu als dat gebeurt..
als het geen RBR of Mercedes is stopt hij gewoon, kan me niet voorstellen dat hij meedoen belangrijker vindt dan (kunnen) winnen.quote:Op zondag 17 mei 2020 10:32 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Haas kan nog wel sponsoring gebruiken.
Dit dus, hij gaat als 4-voudig wereldkampioen echt niet de stap maken van Ferrari naar het B-team van Ferrari.quote:Op zondag 17 mei 2020 10:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
als het geen RBR of Mercedes is stopt hij gewoon, kan me niet voorstellen dat hij meedoen belangrijker vindt dan (kunnen) winnen.
Dat al denkenquote:Op zondag 17 mei 2020 10:23 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ook mijn verwachting, maar waar ik niet aan dacht. Perez heeft al een lang contract getekend.. dat zou betekenen dat papa Stroll zijn Strollie zou moeten ontslaan
Best wel sneu als dat gebeurt..
Stroll is ook al bevestigd.quote:Op zondag 17 mei 2020 10:23 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ook mijn verwachting, maar waar ik niet aan dacht. Perez heeft al een lang contract getekend.. dat zou betekenen dat papa Stroll zijn Strollie zou moeten ontslaan
Best wel sneu als dat gebeurt..
Als Mick Schumacher de licentie weet te bemachtigen zal hij ongetwijfeld bij Alfa Romeo gestald gaan worden in 2021quote:Op zondag 17 mei 2020 12:17 schreef Tarado het volgende:
nog niet bij stilgestaan maar zou zomaar een F1 jaar zonder Duitser kunnen worden, dat is ook wel weer een tijdje geleden
⬇ ⬇ ⬇ ⬇ ⬇ ⬇quote:Op zondag 17 mei 2020 12:17 schreef Tarado het volgende:
nog niet bij stilgestaan maar zou zomaar een F1 jaar zonder Duitser kunnen worden, dat is ook wel weer een tijdje geleden
Ur welcomequote:Op donderdag 14 mei 2020 11:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Als Vettel z'n helm in de wilgen hangt dan is de kans groot dat er geen enkele Duitser op de startgrid staat.
Je moet terug naar 1981 om het laatste seizoen zonder Duitser aan de start te vinden.
Verder een mooie move voor Sainz en Ricciardo!
Die heeft hij al, volgens de geruchten.quote:Op zondag 17 mei 2020 12:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als Mick Schumacher de licentie weet te bemachtigen zal hij ongetwijfeld bij Alfa Romeo gestald gaan worden in 2021
Dit. Vond Mick verre van indrukwekkend in de F2 tot nu toe.quote:Op zondag 17 mei 2020 12:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die heeft hij al, volgens de geruchten.
Maar dan nog moet hij goed presteren in de F2, anders zou het zomaar Shwarzman kunnen worden.
thnxquote:Op maandag 18 mei 2020 10:26 schreef JayHovah het volgende:
Hierbij een kleine tv-tip mijnerzijds, ik kwam er gisteren achter dat Ziggo Sport elke dag om 19.30 uur op het open kanaal de officiële FIA Jaaroverzichten uitzend. Gisteren was 1991 aan de beurt, vanavond 1994 (vraag niet waarom ze 2 jaar overslaan) en morgen iig 1995.
Alleen een beetje jammer dat ze maandag op het Racing kanaal om 19.55 uur het jaaroverzicht van 1990 uitzenden...
Was wel leuk om te zien die terug blik. En als je dan die oude wagens ziet rijden, voornamelijk de achterhoede teams, ga je sommige liveries en vormen wel beter waarderen. Ik vond de Jordan 191 in 7up livery altijd wat overrated, maar na gisteren kon ik daar op terug.quote:Op maandag 18 mei 2020 10:26 schreef JayHovah het volgende:
Hierbij een kleine tv-tip mijnerzijds, ik kwam er gisteren achter dat Ziggo Sport elke dag om 19.30 uur op het open kanaal de officiële FIA Jaaroverzichten uitzend. Gisteren was 1991 aan de beurt, vanavond 1994 (vraag niet waarom ze 2 jaar overslaan) en morgen iig 1995.
Alleen een beetje jammer dat ze maandag op het Racing kanaal om 19.55 uur het jaaroverzicht van 1990 uitzenden...
Ze zijn maar 50 minutenquote:Op maandag 18 mei 2020 10:26 schreef JayHovah het volgende:
Hierbij een kleine tv-tip mijnerzijds, ik kwam er gisteren achter dat Ziggo Sport elke dag om 19.30 uur op het open kanaal de officiële FIA Jaaroverzichten uitzend. Gisteren was 1991 aan de beurt, vanavond 1994 (vraag niet waarom ze 2 jaar overslaan) en morgen iig 1995.
Alleen een beetje jammer dat ze maandag op het Racing kanaal om 19.55 uur het jaaroverzicht van 1990 uitzenden...
Ik heb de originele FIA Jaaroverzicht van 1994 nog op VHS, die duurt een uur. Latere jaren werd de speelduur steeds langer (meer races ook ).quote:Op maandag 18 mei 2020 10:52 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ze zijn maar 50 minuten
De officiële FIA jaaroverzichten zijn ca 2 uur.
De DVD versie van 1994 is twee uurquote:Op maandag 18 mei 2020 12:59 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Ik heb de originele FIA Jaaroverzicht van 1994 nog op VHS, die duurt een uur. Latere jaren werd de speelduur steeds langer (meer races ook ).
Het antwoord laat zich radenquote:Op maandag 18 mei 2020 17:21 schreef Gezicht het volgende:
De Alonso-2021-return-geluiden worden steeds harder.
Zou op zich wel mooi zijn als hij nog een paar jaar terug zou komen, mits dat in een auto is waarmee hij het vuur aan de schenen van Merc / RBR / Ferrari kan leggen. De vraag is of de Renault in 2021 dan de juiste keuze is.
GP0 engine!quote:
Kan in 2022 natuurlijk wel alle kanten op met de nieuwe regels. Wie weet gokt 'ie het erop en probeert hij zo nu en dan de Indy 500 nog een paar keer.quote:
Lijkt mij slecht nieuws voor Ocon.quote:Op maandag 18 mei 2020 17:21 schreef Gezicht het volgende:
De Alonso-2021-return-geluiden worden steeds harder.
Zou op zich wel mooi zijn als hij nog een paar jaar terug zou komen, mits dat in een auto is waarmee hij het vuur aan de schenen van Merc / RBR / Ferrari kan leggen. De vraag is of de Renault in 2021 dan de juiste keuze is.
twitter:ErikvHaren twitterde op dinsdag 19-05-2020 om 10:37:01 Race(s) op Silverstone nog allerminst zeker. Britse regering lijkt geen uitzondering te maken voor sportevenementen, wat quarantaine betreft. Nog geen definitief oordeel overigens. #F1 https://t.co/IIsla0e6A0 reageer retweet
Niet alleen slecht nieuws voor de Britse GP, maar elke GP omdat 7 van de 10 teams na elke GP ook weer terug moeten naar het Verenigd Koninkrijk.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 10:40 schreef Tarado het volgende:twitter:ErikvHaren twitterde op dinsdag 19-05-2020 om 10:37:01 Race(s) op Silverstone nog allerminst zeker. Britse regering lijkt geen uitzondering te maken voor sportevenementen, wat quarantaine betreft. Nog geen definitief oordeel overigens. #F1 https://t.co/IIsla0e6A0 reageer retweet
Is niet teruggaan na elke race vooral vervelend, lastig en verre van ideaal, of echt onmogelijk?quote:Op dinsdag 19 mei 2020 10:50 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Niet alleen slecht nieuws voor de Britse GP, maar elke GP omdat 7 van de 10 teams na elke GP ook weer terug moeten naar het Verenigd Koninkrijk.
Die zullen dan ook steeds opnieuw 14 dagen in quarantaine moeten.
Of niet terug gaan, maar dat lijkt me ook geen optie.
bijna onmogelijk, dan moet je echt met gescheiden crews gaan werken en die buiten de UK bij de race(s) werken dan ook nog een seizoen van huis houden.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 10:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is niet teruggaan na elke race vooral vervelend, lastig en verre van ideaal, of echt onmogelijk?
Hatseflats, brainpower, hiha hiho lekker knus commentaar.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:36 schreef vosss het volgende:
Normaal game ik altijd in engels, ook als nederlands beschikbaar is, maar deze ga ik dan wel in het Nederlands doen
https://www.f1maximaal.nl(...)-mol-in-f1-2020-gamequote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hatseflats, brainpower, hiha hiho lekker knus commentaar.
STRAATFEEST!!!quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hatseflats, brainpower, hiha hiho lekker knus commentaar.
Dat seizoen was ook niet samen te vatten in een kwartiertje ofso.quote:Op maandag 18 mei 2020 13:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De DVD versie van 1994 is twee uur
https://www.dukevideo.com/prd6024/F1-1994-Official-Review-DVD
Hey ho fucking hellquote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:42 schreef vosss het volgende:
[..]
STRAATFEEST!!!
Die moeten ze er gewoon ingemaakt hebben als Max wint.
Ik gok zomaar dat er niets van dat alles in zit en hij gewoon een transcript onder zn neus geschoven heeft gekregen en hij zich aan die tekst moest houden.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:47 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Hey ho fucking hell
Fuck that shit
Moet er ook inzitten
Dat denk ik ook.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik gok zomaar dat er niets van dat alles in zit en hij gewoon een transcript onder zn neus geschoven heeft gekregen en hij zich aan die tekst moest houden.
Althans daar ga ik van uit. En dat zou jammer zijn, maar ik denk wel waarheid
Lewis - Tommy Hilfigerquote:Op maandag 18 mei 2020 18:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ link | afbeelding ]
Charles Leclerc is het nieuwe gezicht van Giorgio Armani.
Doet 'ie goed hoor. De meeste coureur mogen al blij zijn als ze een zonnebril van de teamsponsor aan mogen prijzen.
K-Mag - Jack & Jonesquote:Op dinsdag 19 mei 2020 12:27 schreef aesop het volgende:
[..]
Lewis - Tommy Hilfiger
Max - G Star RAW
Leclerc - Armani
Alle drie wel toepasselijk.
Waarom? Bottas weet waar hij aan toe is, elk jaar rijden voor contractverlenging.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 13:06 schreef vosss het volgende:
Toto heeft Bottas sinds het begin van de lockdown niet meer gesproken zegt hij zelf.
Je zou toch verwachten dat een Bottas direct aan de telefoon zou hangen nadat Vettel de laan uit gestuurd werd?!
Beetje raar dit.
hij doet het jaar niet minder dan Hamiltonquote:Op dinsdag 19 mei 2020 16:40 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Waarom? Bottas weet waar hij aan toe is, elk jaar rijden voor contractverlenging.
Vertel..quote:Op dinsdag 19 mei 2020 17:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij doet het jaar niet minder dan Hamilton
Nou, dit seizoen begon 'ie al behoorlijk hoor.quote:
Gaat mooi gelijk op inderdaadquote:Op dinsdag 19 mei 2020 17:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij doet het jaar niet minder dan Hamilton
quote:Op dinsdag 19 mei 2020 16:31 schreef Red_85 het volgende:
https://www.nu.nl/formule(...)arantaineregels.html
Er moet ook een geval zijn van domme wil natuurlijk. Een complete biosphere voorstellen en nog niet akkoord gaan als 'autoriteit'.
Gaat veel te ver deze dwaasheid. Maak alles maar stuk.
Hoe dan? Geen marshalls, geen security, geen catering lokaal, maar ook geen douane, hotels etc, iedereen reist mee?quote:Bij de circuits hebben we geen contact met de lokale bevolking en we worden regelmatig getest.
Je kan toch in shifts van 6 weken werken. 6 op 6 af. Heb je 4 weken thuis nadat je uit quarantaine bent.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
bijna onmogelijk, dan moet je echt met gescheiden crews gaan werken en die buiten de UK bij de race(s) werken dan ook nog een seizoen van huis houden.
dan zou je dus iedere functie dubbel moeten hebben, of bedoel je het anders?quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:35 schreef fathank het volgende:
[..]
Je kan toch in shifts van 6 weken werken. 6 op 6 af. Heb je 4 weken thuis nadat je uit quarantaine bent.
Of je gaat in anderhalve ploeg werken. Ergens zul je concessies moeten gaan doen. Of je doet niks en je racet helemaal niet meer.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan zou je dus iedere functie dubbel moeten hebben, of bedoel je het anders?
natuurlijk moet je wat doen alleen jouw "oplossingen" snap ik niet in dezequote:Op woensdag 20 mei 2020 09:42 schreef fathank het volgende:
[..]
Of je gaat in anderhalve ploeg werken. Ergens zul je concessies moeten gaan doen. Of je doet niks en je racet helemaal niet meer.
Nachtelijke sleuteluurtjes afschaffen, 1 vrije training afschaffen.
En houdt 1 ploeg 6 weken buiten Engeland op en rondom de circuits. Na 6 weken worden ze afgelost door de volgende ploeg. Dus ja, je zult moeten gaan schuiven met mensen maar zo is je continuïteit wel gewaarborgd.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk moet je wat doen alleen jouw "oplossingen" snap ik niet in deze
Wat denk jij dat de formule 1 is, een productie bedrijf?quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:51 schreef fathank het volgende:
[..]
En houdt 1 ploeg 6 weken buiten Engeland op en rondom de circuits. Na 6 weken worden ze afgelost door de volgende ploeg. Dus ja, je zult moeten gaan schuiven met mensen maar zo is je continuïteit wel gewaarborgd.
1 ploeg kun je weer opdelen in 2 kleine ploegen die om de 3 weken ruilen zodat je iedere 3 weken vers bloed op het asfalt hebt.
ja. Het is een enorm bedrijf met allemaal dochterondernemingen die af en toe eens wat rondjes rijden op een circuit om geld te verdienen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat denk jij dat de formule 1 is, een productie bedrijf?
Ze produceren inderdaad helemaal niks.quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat denk jij dat de formule 1 is, een productie bedrijf?
Zowel de mensen met "Ze mottuh gewoon reese!!" als de "dan doen ze toch 3 ploegen" ( ) figuren hebben nog nooit op een paddock gestaan volgens mijquote:Op woensdag 20 mei 2020 11:26 schreef fathank het volgende:
[..]
Ze produceren inderdaad helemaal niks.
Maar goed, het is weer te moeilijk voor eenieder die schuimbekkend achter de computer zit "kut overheid mijn F1 wat doe je".
De Tandarts
Binnen een paar weken ventilatoren ontwerpen en produceren kan gewoon, maar roterende shifts in lagere bezetting is onmogelijk.
Paddock, IC, ASML. Een pot nat. Maar je moet het willen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zowel de mensen met "Ze mottuh gewoon reese!!" als de "dan doen ze toch 3 ploegen" ( ) figuren hebben nog nooit op een paddock gestaan volgens mij
Ehm nee. Als we hoofdarts Saillaint van de FIA mogen geloven zouden zelfs 10 besmettingen geen probleem zijn.quote:Op woensdag 20 mei 2020 16:07 schreef Breekfast het volgende:
Probleem is natuurlijk ook wel dat als er tijdens het raceweekend iemand positief test, je gelijk klaar bent en weer kunt inpakken. Dan loop je wel behoorlijke financiële risico's.
De kans dat iemand positief test is natuurlijk klein als je van te voren iedereen in quarantaine laat gaan en iedereen test, maar het is niet uitgesloten.
Oh, dan heb ik dat gemist. Waarom zou dat straks geen probleem zijn? In Australië gaf McLaren er ook als eerste de brui aan toen er 2 medewerkers positief waren getest.quote:Op woensdag 20 mei 2020 16:22 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ehm nee. Als we hoofdarts Saillaint van de FIA mogen geloven zouden zelfs 10 besmettingen geen probleem zijn.
Wat onzin is, want topsporters kunnen net zo goed doodziek worden van dit virus. Waarna ze voor de rest van het seizoen uitgeschakeld zijn (in geval van de coureurs) omdat hun conditie helemaal verdwenen is.quote:Op woensdag 20 mei 2020 18:15 schreef Fer het volgende:
We hebben nu meer kennis dan toen. Die crew is ook jong en topfit, kleine kans dat ze heel erg ziek ervan worden.
Hooguit moeten Flavio en Bernie even thuis blijven dit seizoen.
quote:Op woensdag 20 mei 2020 16:35 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Oh, dan heb ik dat gemist. Waarom zou dat straks geen probleem zijn? In Australië gaf McLaren er ook als eerste de brui aan toen er 2 medewerkers positief waren getest.
https://www.skysports.com(...)ort-plans-to-restartquote:"I think the situation is quite different between Melbourne and Austria now," said Saillant. "The knowledge of the virus is quite different. It is possible to prevent and to anticipate a lot of things. If we have one positive case, or maybe even 10, it is possible to manage perfectly with a special pathway for the positive case. Medically speaking, it is not a problem and whether it is a marshal or Hamilton, it is the same, medically speaking.
"But in terms of the sporting or media consequence it is quite different. We have to try to anticipate that, to know where the red line is, beyond which, it is impossible to continue. But I think it is not a problem for us now."
Grosjean naar Mercedes confirmedtwitter:grandprixradio twitterde op donderdag 21-05-2020 om 11:48:10 Haas coureur Romain Grosjean heeft aangegeven in de podcast van Sky Sports dat hij nog meer verrassende rijderswissels verwacht voor het seizoen van 2021. https://t.co/BQ6A6LujeG https://t.co/IWXtX24ZTZ reageer retweet
Hij heeft het Alonso naar Renaultquote:Op donderdag 21 mei 2020 12:23 schreef Gehrman het volgende:Grosjean naar Mercedes confirmedtwitter:grandprixradio twitterde op donderdag 21-05-2020 om 11:48:10 Haas coureur Romain Grosjean heeft aangegeven in de podcast van Sky Sports dat hij nog meer verrassende rijderswissels verwacht voor het seizoen van 2021. https://t.co/BQ6A6LujeG https://t.co/IWXtX24ZTZ reageer retweet
F1 / [Silly Season] 2020 #1 Vallteri of Esteban bij Mercedes?quote:Op vrijdag 22 mei 2020 02:02 schreef THEFXR het volgende:
Renault reportedly initiates talks with Bottas for 2021
https://f1i.com/news/3735(...)bottas-for-2021.html
en de rest, die hebben het ook over mogelijke zitjes, dussssquote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:30 schreef Starflyer het volgende:
[..]
F1 / [Silly Season] 2020 #1 Vallteri of Esteban bij Mercedes?
je kan ze niks vinden maar het is pijnlijk als welk team dan ook er mee op moet houdenquote:Op vrijdag 22 mei 2020 15:50 schreef shiz het volgende:
Zei ik al: opdoeken die handel. Tot sinas Abooboo.
Is een thread!twitter:MissedApexF1 twitterde op woensdag 20-05-2020 om 14:45:19 Missed Apex understands that Renault have actively reached out to at least one viable entity to sell their F1 team but any deal must involve keeping the Renault power unit reageer retweet
quote:Nu Renault nog met de bevestiging voor Alonso en dan is silly season voor nu wel weer klaar
quote:Op donderdag 14 mei 2020 11:46 schreef shiz het volgende:
Nee, ik vind dat er nog een drama rond Haas moet komen en dat Stroll die koopt ofzo.
Misschien dat ze alleen de motoren leveren, maar de enige betrouwbaarheid is dat ze niet betrouwbaar zijn.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 17:13 schreef shiz het volgende:
Daarom 'tot sinas' - 'tot weerziens'.
Maar Renault was toch een beetje het lachertje de afgelopen jaren (nou ja, misschien Williams; wat ik dan wel oprecht jammer vind).
De fabrikant zal zich op de een of andere manier ook wel redden. Maar het idee van een Renault F1 Team zal ff in de ijskast moeten tot er betere tijden zijn en ook een betere aanpak hebben. Dus die komen ook nog wel terug, maar zoals het nu is vind ik het zelf toch geen gemis.
Idd. Ik kijk niet alleen voor Max maar juist ook voor dat soort dingen. Zoals wie nu weer wat ingenieus heeft bedacht, of zoals last year dat Ferrari en Mercedes een totaal andere oplossing voor de voorvleugel hebben bedacht en niemand weet welke nou precies de beste is.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 06:42 schreef VacaLoca het volgende:
https://m.gpupdate.net/nl(...)ond-en-hervormingen/
Hebben we met Max een wereldkampioen in spe, gaat de sport naar de tyfus.
Naast budgetplafond willen ze de top teams beperken in tijd in de windtunnel ed zodat de rest kan bijbenen en moeten teams het concept van nieuwe ontwikkelingen delen, open source noemen ze het.
Ik genoot in de jaren 90 altijd van de pit report van Kalff waar er enthousiast werd verteld over iedereens nieuwe ingenieuze ontwikkelingen en de geheimzinnigheid. Nu is het wel zo geworden dat het nu in bijna onzichtbare dingetjes zit, geen grote uitschieters meer zoals X-Wings ed.
Maar een F1 zonder armsrace is toch een andere sport.
Op die manier is er straks weinig verschil met Formule E, behalve op gegeven moment dat fabrikanten voor Formule E gaan kiezen
eerst zien dan geloven, gelijk wordt het natuurlijk nooitquote:Op zaterdag 23 mei 2020 09:38 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Idd. Ik kijk niet alleen voor Max maar juist ook voor dat soort dingen. Zoals wie nu weer wat ingenieus heeft bedacht, of zoals last year dat Ferrari en Mercedes een totaal andere oplossing voor de voorvleugel hebben bedacht en niemand weet welke nou precies de beste is.
Als je dat weg haalt gaat er toch wat van de charme af, en dat is al minder dan vroeger. Vroeger hing er veel meer glamour aan de F1. En Btw ze zijn niet onzichtbaar als je goed oplet, al vind ik het wel jammer idd dat dat pit report dat niet bijna meer doet. Dat was inde jaren 90 juist een erg sterk onderdeel van het programma.
Ik roep het al jaren inmiddels.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 06:42 schreef VacaLoca het volgende:
https://m.gpupdate.net/nl(...)ond-en-hervormingen/
Hebben we met Max een wereldkampioen in spe, gaat de sport naar de tyfus.
Naast budgetplafond willen ze de top teams beperken in tijd in de windtunnel ed zodat de rest kan bijbenen en moeten teams het concept van nieuwe ontwikkelingen delen, open source noemen ze het.
Ik genoot in de jaren 90 altijd van de pit report van Kalff waar er enthousiast werd verteld over iedereens nieuwe ingenieuze ontwikkelingen en de geheimzinnigheid. Nu is het wel zo geworden dat het nu in bijna onzichtbare dingetjes zit, geen grote uitschieters meer zoals X-Wings ed.
Maar een F1 zonder armsrace is toch een andere sport.
Op die manier is er straks weinig verschil met Formule E, behalve op gegeven moment dat fabrikanten voor Formule E gaan kiezen
Daar is de F1 al mee bezig. Zij het op een andere manier.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 10:33 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik roep het al jaren inmiddels.
Maar wordt vaak aangevallen op mensen die de V10’s nog graag horen brullen.
Die hoor ik ook graag, laten we dat voorop stellen maar je moet ook realistisch zijn.
De F1 moet naar 0 emissie anders stappen er alleen maar fabrikanten uit in plaats van in.
Je ziet het met Renault en geloof mij Mercedes is er niet ver vandaan en Honda liet een paar weken geleden ook al wat los erover.
Miljoenen investeren in een sport die totaal niet meer relevant is voor je straat auto techniek is gewoon niet meer te verantwoorden.
Nu is er voor de F1 nog een kans als ze nu een roadmap neer zouden leggen naar 0 emissie binnen 5 jaar.
Ze zouden het nog open kunnen houden of het met waterstof of op batterijen gaat want de Formule E is nog te veel een spec klasse waarbij innovatie nog beperkt wordt.
Het klopt dat de F1 kan kiezen om de relevantie te verliezen.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het zou juist de doodsteek voor de F1 zijn om er een "0 emissie" bla bla bla klasse van te maken. Als de Formula E één ding aangetoond heeft dan is het wel dat het totaal oninteressant is om naar doodstille botsautootjes te kijken.
F1 moet juist totaal de andere kant op gaan. Laat de link met relevante techniek voor straatauto's voor wat het is en focus puur op het zijn van de tofste raceklasse. Duurzame mobiliteit en autoracen moet je niet willen verenigen. Herintroduceer V10 motoren en alles wat daarbij hoort. Dergelijke techniek is ook veel goedkoper om te ontwikkelen dan de huidige ruimtevaart achtige techniek die alleen Mercedes in de vingers heeft. Wellicht dat je dan spelers als Honda en Mercedes kwijtraakt maar de gemiddelde boerenlul die naar de F1 kijkt zal het toch worst wezen of er een Honda of een Cosworth achterin de Red Bull ligt.
Het is zo onzinnig om F1 auto's zuinig en klimaat neutraal te willen maken. Pak de F1 kalender erbij. Het circus trekt de hele wereld over. Wat denk je dat het voor CO2-uitstoot geeft om al dat materieel de wereld over te slepen? We rijden nu met hybride motoren maar er staan wel vijf races meer op de kalender dan in de jaren 90. Dat slaat helemaal nergens op. Het is pure PR bullshit om te focussen op de uitstoot van 20 F1 auto's. Dat is totaal niet relevant.
Het is zo eenvoudig om van de F1 weer een ouderwets spektakel te maken maar de mensen die het voor het zeggen hebben zien het niet. Als je V10 motoren herintroduceert en een paar races van de kalender haalt dan kun je de klimaatgekkies heel makkelijk voorrekenen dat je de CO2-footprint van de F1 juist verlaagd hebt.
Dat weet ik maar relevantie voor de autofabrikanten is er niet meer dan.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 11:44 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Daar is de F1 al mee bezig. Zij het op een andere manier.
De F1 wil juist investeren in het gebruik van synthetische brandstoffen. Dat zou elk jaar meer moeten worden, van 5% nu tot 100% in 2030.
Dus niet elektrisch of met waterstof, maar een andere route naar hetzelfde doel. Het grote voordeel is dat je daarvoor nog steeds verbrandingsmotoren kunt gebruiken en dus de huidige technologie niet hoeft weg te gooien.
https://www.formula1.com/(...)GilwwMBsjKyPiFf.html
Doodstil?! Waren ze maar doodstil...quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het zou juist de doodsteek voor de F1 zijn om er een "0 emissie" bla bla bla klasse van te maken. Als de Formula E één ding aangetoond heeft dan is het wel dat het totaal oninteressant is om naar doodstille botsautootjes te kijken.
F1 moet juist totaal de andere kant op gaan. Laat de link met relevante techniek voor straatauto's voor wat het is en focus puur op het zijn van de tofste raceklasse. Duurzame mobiliteit en autoracen moet je niet willen verenigen. Herintroduceer V10 motoren en alles wat daarbij hoort. Dergelijke techniek is ook veel goedkoper om te ontwikkelen dan de huidige ruimtevaart achtige techniek die alleen Mercedes in de vingers heeft. Wellicht dat je dan spelers als Honda en Mercedes kwijtraakt maar de gemiddelde boerenlul die naar de F1 kijkt zal het toch worst wezen of er een Honda of een Cosworth achterin de Red Bull ligt.
Het is zo onzinnig om F1 auto's zuinig en klimaat neutraal te willen maken. Pak de F1 kalender erbij. Het circus trekt de hele wereld over. Wat denk je dat het voor CO2-uitstoot geeft om al dat materieel de wereld over te slepen? We rijden nu met hybride motoren maar er staan wel vijf races meer op de kalender dan in de jaren 90. Dat slaat helemaal nergens op. Het is pure PR bullshit om te focussen op de uitstoot van 20 F1 auto's. Dat is totaal niet relevant.
Het is zo eenvoudig om van de F1 weer een ouderwets spektakel te maken maar de mensen die het voor het zeggen hebben zien het niet. Als je V10 motoren herintroduceert en een paar races van de kalender haalt dan kun je de klimaatgekkies heel makkelijk voorrekenen dat je de CO2-footprint van de F1 juist verlaagd hebt.
Dat kan jouw mening zijn, maar dat heeft het natuurlijk niet 'aangetoond'. Ik vind veel van de races juist erg interessant, omdat er vaak behoorlijk geknokt wordt. Sommige races zijn inderdaad saai, maar als je er een beetje aan gewend bent heeft dat niks met het geluid te maken - elke raceklasse heeft saaie races, de een wat vaker dan de ander.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het zou juist de doodsteek voor de F1 zijn om er een "0 emissie" bla bla bla klasse van te maken. Als de Formula E één ding aangetoond heeft dan is het wel dat het totaal oninteressant is om naar doodstille botsautootjes te kijken.
De races zelf zijn idd best leukquote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat kan jouw mening zijn, maar dat heeft het natuurlijk niet 'aangetoond'. Ik vind veel van de races juist erg interessant, omdat er vaak behoorlijk geknokt wordt. Sommige races zijn inderdaad saai, maar als je er een beetje aan gewend bent heeft dat niks met het geluid te maken - elke raceklasse heeft saaie races, de een wat vaker dan de ander.
Zolang ze op de Mickey mouse baantjes rijden met bochten van 3km/h kan ik er niet echt naar kijken.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat kan jouw mening zijn, maar dat heeft het natuurlijk niet 'aangetoond'. Ik vind veel van de races juist erg interessant, omdat er vaak behoorlijk geknokt wordt. Sommige races zijn inderdaad saai, maar als je er een beetje aan gewend bent heeft dat niks met het geluid te maken - elke raceklasse heeft saaie races, de een wat vaker dan de ander.
Ik ook nietquote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De races zelf zijn idd best leuk
Maar zoals gezegd kan ik het amper aan te kijken door de fluittoon. En de fanboost en de attack zones vind ik ook niks.
Hoor jij ze dan helemaal geen geluid maken? Of vind jij het geluid niet irritant?quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ook niet
Ik hoor de fluittoon gelukkig niet, geen idee of het verschil bij onze oren of bij onze TV ligt, maar daar ben ik wel blij mee dan
Ik hoor ze wel geluid maken, maar bij mij komt dat niet binnen als een fluittoon. Ik vind het ook niet irritant, neequote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoor jij ze dan helemaal geen geluid maken? Of vind jij het geluid niet irritant?
Geluksvogel!quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik hoor ze wel geluid maken, maar bij mij komt dat niet binnen als een fluittoon. Ik vind het ook niet irritant, nee
En nee, dat betekent niet dat ik dat voor de F1 ook wel zou willen, het zijn gewoon twee verschillende dingen (en hopelijk blijft dat ook zo, net zoals ik ook NASCAR of MotoGP leuk vind, maar ook dat zijn andere dingen met andere geluiden etc).
Dat zou met de Gen3 wagens verleden tijd moeten zijn. Daarmee zou het vermogen tussen de F3 en F2 moeten komen. Alleen komen die pas in 2023 of nog later door de huidige situatie.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:23 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Zolang ze op de Mickey mouse baantjes rijden met bochten van 3km/h kan ik er niet echt naar kijken.
Het is ook niet voor niets dat voor veel fans de Honda de favoriet is van de huidige generatie F1-motoren. Dat ze vanuit de underdogpositie zijn gekomen helpt ongetwijfeld mee, maar het is vooral vanwege de motor die als enige nog enig serieus gegrom en gepruttel laat horen.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:48 schreef shiz het volgende:
Dat afstandsbestuurbare autootjesgeluid van elektrisch is inderdaad supergaar.
En je weet toch ook wat ze zeggen over film/video? 50%, als het niet meer is, van de beleving, is audio! Een video kan op een potato zijn geschoten, maar als de audio goed is, is het kijkbaar. Heb je heel mooi beeld en is de audio verneukt, is dat ergerlijk. Zo voel ik dat ook met motorsport. Geef mij maar een gave 3 cilinder Triumph sound uit een motorfiets! Of wat betreft autos... Zonda, LFA, 599 GTO ofzo! Hoe luider het gegrom, het geschreeuw en de knallen, des te mooier.
Eens met jouw betoog.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het zou juist de doodsteek voor de F1 zijn om er een "0 emissie" bla bla bla klasse van te maken. Als de Formula E één ding aangetoond heeft dan is het wel dat het totaal oninteressant is om naar doodstille botsautootjes te kijken.
F1 moet juist totaal de andere kant op gaan. Laat de link met relevante techniek voor straatauto's voor wat het is en focus puur op het zijn van de tofste raceklasse. Duurzame mobiliteit en autoracen moet je niet willen verenigen. Herintroduceer V10 motoren en alles wat daarbij hoort. Dergelijke techniek is ook veel goedkoper om te ontwikkelen dan de huidige ruimtevaart achtige techniek die alleen Mercedes in de vingers heeft. Wellicht dat je dan spelers als Honda en Mercedes kwijtraakt maar de gemiddelde boerenlul die naar de F1 kijkt zal het toch worst wezen of er een Honda of een Cosworth achterin de Red Bull ligt.
Het is zo onzinnig om F1 auto's zuinig en klimaat neutraal te willen maken. Pak de F1 kalender erbij. Het circus trekt de hele wereld over. Wat denk je dat het voor CO2-uitstoot geeft om al dat materieel de wereld over te slepen? We rijden nu met hybride motoren maar er staan wel vijf races meer op de kalender dan in de jaren 90. Dat slaat helemaal nergens op. Het is pure PR bullshit om te focussen op de uitstoot van 20 F1 auto's. Dat is totaal niet relevant.
Het is zo eenvoudig om van de F1 weer een ouderwets spektakel te maken maar de mensen die het voor het zeggen hebben zien het niet. Als je V10 motoren herintroduceert en een paar races van de kalender haalt dan kun je de klimaatgekkies heel makkelijk voorrekenen dat je de CO2-footprint van de F1 juist verlaagd hebt.
V10quote:Op zaterdag 23 mei 2020 10:33 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik roep het al jaren inmiddels.Maar wordt vaak aangevallen op mensen die de V10’s nog graag horen brullen.
H16quote:
Het vooral de wil van de fabrikanten om mee te doen met zo’n hightech motor. Zelfs nu Mclaren en Redbull een goede deal hebben hoor je zo ook niet meer over V8 of V12 motoren.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het zou juist de doodsteek voor de F1 zijn om er een "0 emissie" bla bla bla klasse van te maken. Als de Formula E één ding aangetoond heeft dan is het wel dat het totaal oninteressant is om naar doodstille botsautootjes te kijken.
F1 moet juist totaal de andere kant op gaan. Laat de link met relevante techniek voor straatauto's voor wat het is en focus puur op het zijn van de tofste raceklasse. Duurzame mobiliteit en autoracen moet je niet willen verenigen. Herintroduceer V10 motoren en alles wat daarbij hoort. Dergelijke techniek is ook veel goedkoper om te ontwikkelen dan de huidige ruimtevaart achtige techniek die alleen Mercedes in de vingers heeft. Wellicht dat je dan spelers als Honda en Mercedes kwijtraakt maar de gemiddelde boerenlul die naar de F1 kijkt zal het toch worst wezen of er een Honda of een Cosworth achterin de Red Bull ligt.
Het is zo onzinnig om F1 auto's zuinig en klimaat neutraal te willen maken. Pak de F1 kalender erbij. Het circus trekt de hele wereld over. Wat denk je dat het voor CO2-uitstoot geeft om al dat materieel de wereld over te slepen? We rijden nu met hybride motoren maar er staan wel vijf races meer op de kalender dan in de jaren 90. Dat slaat helemaal nergens op. Het is pure PR bullshit om te focussen op de uitstoot van 20 F1 auto's. Dat is totaal niet relevant.
Het is zo eenvoudig om van de F1 weer een ouderwets spektakel te maken maar de mensen die het voor het zeggen hebben zien het niet. Als je V10 motoren herintroduceert en een paar races van de kalender haalt dan kun je de klimaatgekkies heel makkelijk voorrekenen dat je de CO2-footprint van de F1 juist verlaagd hebt.
Het simrace topic wordt wekelijks in gepost, denk dat je daar of op Tweakers snel een antwoord geeft.quote:Op zondag 24 mei 2020 17:10 schreef vosss het volgende:
Iemand van de simracers hier toevallig ervaring met een buttkicker?
Is dat echt ècht toegevoegde waarde of vergelijkbaar met een totaal niets toevoegende controller van je xbox of playstation die trilt?
Deze vraag even hier omdat ik na de verhuizing die hobby weer een beetje ga oppakken, simlab rig, fanatec clubsport stuur en wielen etc aanschaffen.
Ps: sorry voor de offtopic, het simrace topic is nauwelijks actief en hier zitten een paar mensen die simracen dus zodoende dat ik het hier ff vraag.
Die zet geluid om in trillingen. Zodat je bv voelt in je stoel als je over de kerbs rijdt.quote:Op maandag 25 mei 2020 09:28 schreef nils7 het volgende:
Wat doet het eigenlijk zo'n buttkicker? Als het om het geluid gaat kun je ook een woofer onder je stoelmonteren.
Grappig. In de trainingen compleet bagger en in de race op de cm nauwkeurigquote:Aliker: "In vrije trainingen was Verstappen daar verschrikkelijk slecht in"
Als voormalig personal trainer van Max Verstappen was Jake Aliker voor veel meer verantwoordelijk dan louter de fysieke gesteldheid van de Nederlander. Ook tijdens vrije trainingen kwam zijn expertise er aan te pas.
"Max Verstappen was daar echt verschrikkelijk slecht in", zo roept Jake Aliker lachend in de podcast Athletic Evolution. Hij haalt momenten in herinnering waarop Verstappen tijdens de vrije trainingen pitstops moest oefenen.
"Mijn taak was daarbij om met hem zijn positiebepaling te verfijnen. Elke centimeter die een monteur tijdens een pitstop verder moet reiken, kost extra tienden van een seconde. Soms kwam de teammanager naar me toe met het verzoek om daar echt met Max aan te werken, want in de vrije trainingen was het niet veel soeps."
"Maar vervolgens was Verstappen tijdens de pitstops tijdens de race uiterst nauwkeurig, en parkeerde hij de auto vrijwel altijd spot on. Red Bull is bovendien beroemd en berucht om zijn snelle pitstops, van net iets meer dan twee seconden."
De wegen van Aliker en Verstappen scheidden aan het eind van het seizoen 2019. Waar Max Verstappen verder ging met de eveneens Britse Bradley Scanes, focust Aliker zich op het uitbreiden van zijn sportimperium.
https://racingnews365.nl/(...)r-verschrikkelijk-in
Kan mij herinneren dat Schumacher ook dat soort dingen deed. Slordig of meer richting gemeen? Of het nu bewust of onbewust was, je houd je crew ook wel scherp dan en als beloning snaar strakke pitstops maken, dat moet die pitcrew ook wel zelfvertrouwen gevenquote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Grappig. In de trainingen compleet bagger en in de race op de cm nauwkeurig
Meteen even bellen hoe dat nou zat met die Ferrari motor en of dat onderzoek openbaar gemaakt wordtquote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
De FIA opent een kliklijn: https://racingnews365.nl/(...)jn-voor-de-formule-1
Moet Mazepin eerst genoeg superlicentiepunten halenquote:Op dinsdag 26 mei 2020 12:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mazepin zou geïnteresseerd zijn in het kopen vh F1-team van Renault.
Als dat doorgaat is de vraag wie in het 2e stoeltje komt te zitten in 2021 ook meteen opgelost
https://racingnews365.nl/(...)name-renault-f1-team
BRM Seizoen 1967quote:
Petrov?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 12:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mazepin zou geïnteresseerd zijn in het kopen vh F1-team van Renault.
Als dat doorgaat is de vraag wie in het 2e stoeltje komt te zitten in 2021 ook meteen opgelost
https://racingnews365.nl/(...)name-renault-f1-team
Detailsquote:Op dinsdag 26 mei 2020 13:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Moet Mazepin eerst genoeg superlicentiepunten halen
Hij heeft er nu (met de Asian F3 van dit jaar meegeteld) 32, dus zou minimaal P7 in de F2 moeten eindigen om aan de 40 punten te komen.
En als Zhou (in hetzelfde artikel genoemd) F1 wil rijden moet hij minimaal P4 eindigen want 18 punten nu. Of P5 met een paar vrije trainingen erbij die vanaf dit jaar ook 1 superlicentiepunt opleveren.
Kvyat is ook nog een optiequote:Op dinsdag 26 mei 2020 12:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mazepin zou geïnteresseerd zijn in het kopen vh F1-team van Renault.
Als dat doorgaat is de vraag wie in het 2e stoeltje komt te zitten in 2021 ook meteen opgelost
https://racingnews365.nl/(...)name-renault-f1-team
https://www.gpfans.com/en(...)e-1200-staff/http://quote:Op dinsdag 26 mei 2020 14:07 schreef Starflyer het volgende:
McLaren gaat 1200 werknemers ontslaan als gevolg van de Covid-19 pandemie.
https://www.racefans.net/(...)p-including-f1-team/
Als mensen denken dan Stroll er niks van kan, moeten ze eens wachten tot ze Mazepin zien rijden.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 13:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Moet Mazepin eerst genoeg superlicentiepunten halen
Hij heeft er nu (met de Asian F3 van dit jaar meegeteld) 32, dus zou minimaal P7 in de F2 moeten eindigen om aan de 40 punten te komen.
En als Zhou (in hetzelfde artikel genoemd) F1 wil rijden moet hij minimaal P4 eindigen want 18 punten nu. Of P5 met een paar vrije trainingen erbij die vanaf dit jaar ook 1 superlicentiepunt opleveren.
De vraag is ie slechter dan Maldonado of nietquote:Op woensdag 27 mei 2020 07:21 schreef Funzel het volgende:
[..]
Als mensen denken dan Stroll er niks van kan, moeten ze eens wachten tot ze Mazepin zien rijden.
Dan zou ik eerder een Deletraz of Mazzacane noemen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 08:16 schreef F1gamer het volgende:
[..]
De vraag is ie slechter dan Maldonado of niet
Ricardo Rosset 16-0quote:Op woensdag 27 mei 2020 12:42 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dan zou ik eerder een Deletraz of Mazzacane noemen.
https://www.fia.com/news/(...)ormula-1-regulationsquote:Technical Regulations:
- Freezing of a large list of components between 2020 and 2021. The list includes the chassis, gearbox, a number of mechanical components and impact structures. A token system has been devised to permit a very limited number of modifications in accordance to the competitors’ specific needs.
- For 2020, limitations to Power Unit upgrades.
- For 2021, changes to the plan-view trim and simplification of the floor ahead of the rear tyres in order to moderate the increase of downforce between 2020 and 2021.
- For 2021, minimum mass increase to 749kg.
Sporting Regulations:
- For 2020, provisions for “closed” and “open” events and the relevant regulatory structure for each (e.g. personnel at the paddock), depending on whether such events permit spectators.
- For 2020, various updates relating to tyre regulations, with provisions to allow for tyre testing during Free Practice 2 should it be necessary to approve a new tyre specification by Pirelli and the extended use of P140 tyres in the case of a wet Free Practice 1 session.
- For 2020, a reduction in aerodynamic testing (ATR) and the introduction of Power Unit test bench restrictions for cost reasons.
- For 2021, a further reduction in aerodynamic testing, and the introduction of a bias between championship position and ATR limitations. The ATR bias will be linear between P1 and P10.
- For 2022, a number of key specific aspects of the regulations have been set out, including curfews, restricted number components (RNCs), scrutineering, and parc fermé prescriptions. These regulations work as a package together with the 2022 Technical Regulations that were approved by the World Council on 30 March 2020 and will be part of an ongoing review and refinement process throughout 2020 and 2021.
2021 Financial Regulations:
- Reduction of the Cost Cap level to $145M for 2021, $140M for 2022 and $135M for 2023-2025, based on a 21-Competition season.
Kun je straks haar MILF noemen.quote:
Opent ie nu ook een kroeg waar we met zn allen naar de wedstrijden van Max kunnen gaan kijken?quote:Op woensdag 27 mei 2020 23:53 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we dan weer een opa Verstappen.
Wat bedoel je? Ik geef alleen wat interessante informatie over de de draagtijd van hamsters.quote:Op donderdag 28 mei 2020 10:31 schreef shiz het volgende:
Verkeerde zus? Dat is toch al die zus van Jan Smit?
Vergelijking met Maldonado is een belediging voor Pastor. Een vergelijking met Sergio Canamasas daarentegen...quote:Op woensdag 27 mei 2020 08:16 schreef F1gamer het volgende:
[..]
De vraag is ie slechter dan Maldonado of niet
Lord Raghunatanquote:Op donderdag 28 mei 2020 10:39 schreef Sabata het volgende:
[..]
Vergelijking met Maldonado is een belediging voor Pastor. Een vergelijking met Sergio Canamasas daarentegen...
Of Racing Point wordt opleidingsteam voor Mercedes. De Red Bull en Alpha Taugri constructie.quote:Op donderdag 28 mei 2020 17:39 schreef Starflyer het volgende:
Voogens Auto Bild zou Wolff na dit jaar stoppen als teambaas en lid worden van de Raad van Toezicht. Mogelijk dat Stroll zijn aandelen in Aston Martin ruilt voor aandelen in het team waardoor beiden een meerderheid van dit team bezitten. Wolff bezit al 30% van het Mercedes F1 team. Hoe het dan verder met Racing Point moet is onduidelijk. Of samenvoegen of verkopen worden als opties genoemd.
https://www.autobild.de/a(...)ukunft-16894919.html
Als ik zijn achternaam zie en uit de familie komt waarvan ik denk dat hij vandaan komt, dan zat hij denk ik al aardig gebakken. Heuts is voor autoliefhebbers in Limburg een bekende naam.quote:Op donderdag 28 mei 2020 09:14 schreef vosss het volgende:
Die vriend zal wel gedacht hebben die pomp ik gauw vol, dan zit ik gebakken de rest van mn leven.
Beter rot die familie Stroll gewoon op.quote:Op donderdag 28 mei 2020 17:39 schreef Starflyer het volgende:
Voogens Auto Bild zou Wolff na dit jaar stoppen als teambaas en lid worden van de Raad van Toezicht. Mogelijk dat Stroll zijn aandelen in Aston Martin ruilt voor aandelen in het team waardoor beiden een meerderheid van dit team bezitten. Wolff bezit al 30% van het Mercedes F1 team. Hoe het dan verder met Racing Point moet is onduidelijk. Of samenvoegen of verkopen worden als opties genoemd.
https://www.autobild.de/a(...)ukunft-16894919.html
zolang die man een team als Racing Point in leven kan houden vind ik het prima dat die man zich in het wereldje bevind.quote:Op donderdag 28 mei 2020 22:13 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Beter rot die familie Stroll gewoon op.
ik begrijp die haat ook niet en sr is gewoon goed bezigquote:Op donderdag 28 mei 2020 22:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
zolang die man een team als Racing Point in leven kan houden vind ik het prima dat die man zich in het wereldje bevind.
Wat maakt hem anders dan een Eddy Jordan, Paul Stoddart of John Booth buiten dan dat "toevallig" zijn zoon ook voor zijn team rijdt. Want dat is in weze niet anders dan de paydrivers die eerder genoemde teameigenaren lieten rijden.
Gewoon zoals je dit jaar al ziet 2 grijze en 2 roze Mercedessen.quote:Op donderdag 28 mei 2020 17:39 schreef Starflyer het volgende:
Voogens Auto Bild zou Wolff na dit jaar stoppen als teambaas en lid worden van de Raad van Toezicht. Mogelijk dat Stroll zijn aandelen in Aston Martin ruilt voor aandelen in het team waardoor beiden een meerderheid van dit team bezitten. Wolff bezit al 30% van het Mercedes F1 team. Hoe het dan verder met Racing Point moet is onduidelijk. Of samenvoegen of verkopen worden als opties genoemd.
https://www.autobild.de/a(...)ukunft-16894919.html
Perfecte leeftijd om Max op te volgen als hij stopt.quote:Op woensdag 27 mei 2020 22:49 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Max wordt oom
https://www.ad.nl/show/ma(...)ste-kindje~a43e0fd2/
Dat kan wel wezen, maar als Stroll dalijk mercedes min of meer koopt en zn zoon in die auto zet.... dat gaat toch wel flink van de glans van lewis zn titels halen als die koekenbakker om de haverklap wintquote:Op donderdag 28 mei 2020 23:21 schreef Starflyer het volgende:
Dankzij miljardairs als Stroll, Latifi, Mateschitz, Rausing en co hebben we teams als Racing Point, Williams, Red Bull Racing, Alpha Tauri en Alfa Romeo Racing nog op de grid staan.
Luca Badoer...quote:Op woensdag 27 mei 2020 08:16 schreef F1gamer het volgende:
[..]
De vraag is ie slechter dan Maldonado of niet
Bottas wordt als tweede coureur al ruim tweede in het kampioenschap. Als Hamilton een paar keer flinke pech heeft, is ie kampioen.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 00:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat kan wel wezen, maar als Stroll dalijk mercedes min of meer koopt en zn zoon in die auto zet.... dat gaat toch wel flink van de glans van lewis zn titels halen als die koekenbakker om de haverklap wint
Zo werd Rosberg ook kampioen.Kleurloos.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 01:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bottas wordt als tweede coureur al ruim tweede in het kampioenschap. Als Hamilton een paar keer flinke pech heeft, is ie kampioen.
Rosberg heeft een beetje geluk gehad en vooral keihard ervoor gevochten. Uiteindelijk is zijn kampioenschap veel waard, juist omdat het naast Hamilton was.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:00 schreef exile79 het volgende:
[..]
Zo werd Rosberg ook kampioen.Kleurloos.
daar zal hij zelf niet mee zittenquote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:00 schreef exile79 het volgende:
[..]
Zo werd Rosberg ook kampioen.Kleurloos.
2-2 bij Mercedes dan, ik vond het juist wel mooi dat hij er mee stopte, was in principe het doel van z'n F1 carriere, race winnen , Monaco winnen, WK worden, been there done that, bye.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het is ook onzin dat Rosberg "kleurloos" kampioen zou zijn geworden. Hij heeft veel races gewonnen dat jaar en in een episch duel afgerekend met Lil' Lewis, de posterboy van de F1. Het is niet zijn probleem dat Lewis een DNF had in Maleisië.
Ik vond het wel zwak dat der Nico daarna gelijk zijn helm aan de wilgen hing en ik begrijp daar nog steeds weinig van. Het lijkt mij dat er juist een enorme druk van zijn schouders moet zijn gevallen op het moment dat hij kampioen werd? En het jaar erop had hij er 2-2 van kunnen maken wat betreft wereldtitels bij Mercedes ten opzicht van Lewis. Je zag dat Lewis het ook zwaar had onder de druk die Rosberg op hem zette dus Rosberg had er zomaar 2-2 van kunnen maken in 2017.
twitter:adamcooperF1 twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 09:11:22 '@WilliamsRacing: "Options being considered include, but are not limited to, raising new capital for the business, a divestment of a minority stake in WGPH, or a divestment of a majority stake in WGPH including a potential sale of the whole Company." reageer retweet
Hij moet dat natuurlijk helemaal zelf weten maar persoonlijk lijkt het mij leuker om te strijden voor wereldtitels in de F1 dan om als een soort Enzo Knol YouTube filmpjes te maken. Ik sluit ook niet uit dat hij spijt heeft van zijn beslissing al zal hij dat natuurlijk nooit toegeven. Schijtlollige filmpjes maken kun je je hele leven nog, F1 rijden niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 09:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
2-2 bij Mercedes dan, ik vond het juist wel mooi dat hij er mee stopte, was in principe het doel van z'n F1 carriere, race winnen , Monaco winnen, WK worden, been there done that, bye.
uiteraard maar hij weet natuurlijk beter dan wij of het haalbaar was om nog zo'n jaar te hebben, als je dan geen zin hebt om 2e te worden vind ik het gewoon een logische beslissing omdat dat toch de glans van die titel af zou halen.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 09:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hij moet dat natuurlijk helemaal zelf weten maar persoonlijk lijkt het mij leuker om te strijden voor wereldtitels in de F1 dan om als een soort Enzo Knol YouTube filmpjes te maken. Ik sluit ook niet uit dat hij spijt heeft van zijn beslissing al zal hij dat natuurlijk nooit toegeven. Schijtlollige filmpjes maken kun je je hele leven nog, F1 rijden niet.
Had hij niet. Rosberg moest heel diep gaan. Dat hij niet nog een jaar vol gehouden.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het is ook onzin dat Rosberg "kleurloos" kampioen zou zijn geworden. Hij heeft veel races gewonnen dat jaar en in een episch duel afgerekend met Lil' Lewis, de posterboy van de F1. Het is niet zijn probleem dat Lewis een DNF had in Maleisië.
Ik vond het wel zwak dat der Nico daarna gelijk zijn helm aan de wilgen hing en ik begrijp daar nog steeds weinig van. Het lijkt mij dat er juist een enorme druk van zijn schouders moet zijn gevallen op het moment dat hij kampioen werd? En het jaar erop had hij er 2-2 van kunnen maken wat betreft wereldtitels bij Mercedes ten opzicht van Lewis. Je zag dat Lewis het ook zwaar had onder de druk die Rosberg op hem zette dus Rosberg had er zomaar 2-2 van kunnen maken in 2017.
Wat is daar zwak aan? Hij had een doel, bereikte dat doel, en was er klaar mee. Niet zo onbegrijpelijk dat hij daarna uit dat wereldje vol werkelijk bizarre druk en aandacht stapte, er is meer in het leven.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik vond het wel zwak dat der Nico daarna gelijk zijn helm aan de wilgen hing
Hij had zijn doel inderdaad bereikt. Dan lijkt het mij dat er een druk van je schouders valt? Die wereldtitel pakt niemand je meer af. Met minder druk op zijn schouders had hij in 2017 misschien zelfs wel beter gepresteerd en er 2-2 van kunnen maken. De druk had in mijn optiek in 2017 bij Lewis gelegen omdat hij pretendeert een klasse beter dan Nico te zijn. Helaas zullen we nooit weten hoe dat precies afgelopen zou zijn.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 09:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat is daar zwak aan? Hij had een doel, bereikte dat doel, en was er klaar mee. Niet zo onbegrijpelijk dat hij daarna uit dat wereldje vol werkelijk bizarre druk en aandacht stapte, er is meer in het leven.
volgend jaar gaat Seb het doenquote:Op vrijdag 29 mei 2020 09:39 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hij had zijn doel inderdaad bereikt. Dan lijkt het mij dat er een druk van je schouders valt? Die wereldtitel pakt niemand je meer af. Met minder druk op zijn schouders had hij in 2017 misschien zelfs wel beter gepresteerd en er 2-2 van kunnen maken. De druk had in mijn optiek in 2017 bij Lewis gelegen omdat hij pretendeert een klasse beter dan Nico te zijn. Helaas zullen we nooit weten hoe dat precies afgelopen zou zijn.
Dat Nico er met de staart tussen de benen vandoor is gegaan vind ik zwak ja. Als jullie daar anders over denken dan vind ik dat helemaal prima. Het is ook heel jammer voor de F1 want Bottas legt Lewis geen strobreed in de weg. Er is ons als F1 fans een jarenlange Senna/Prost achtige rivaliteit door de neus geboord omdat Nico liever Enzo Knol achterna gaat.
Ontzettend kut dit. Een legendarisch team dat waarschijnlijk roemloos de F1 gaat verlaten via de achterdeur, handjeklap met de familie Latifi en dan is het klaar.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 09:14 schreef Tarado het volgende:twitter:adamcooperF1 twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 09:11:22 '@:WilliamsRacing: "Options being considered include, but are not limited to, raising new capital for the business, a divestment of a minority stake in WGPH, or a divestment of a majority stake in WGPH including a potential sale of the whole Company." reageer retweet
ik denk dat ze wel spijt hebben dat ze nee tegen Stroll gezegd hebbenquote:Op vrijdag 29 mei 2020 09:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ontzettend kut dit. Een legendarisch team dat waarschijnlijk roemloos de F1 gaat verlaten via de achterdeur, handjeklap met de familie Latifi en dan is het klaar.
https://www.motorsportwee(...)eam-up-for-sale/amp/quote:The Williams Grand Prix Holdings (WGPH) company has announced it is considering selling its businesses, which includes its Formula 1 team.
Williams is one of the oldest teams on the grid, having first raced at the 1977 Spanish Grand Prix, and is still majority-family owned by co-founder Sir Frank Williams with a 51 per cent stake, whilst co-founder Sir Patrick Head holds a 9.3 per cent stake.
In 2011 the company was floated on the Frankfurt Stock Exchange to raise capital and as such must release public financial filings and in its latest statement, WGPH confirmed it was exploring several options, one of which is the “potential sale of the whole Company”.
However the board are also considering raising new capital or the sale of a minority or majority share.
“As part of this new strategic direction, the WGPH board is undertaking a review of all the various strategic options available to the Company,” the statement reads.
“Options being considered include, but are not limited to, raising new capital for the business, a divestment of a minority stake in WGPH, or a divestment of a majority stake in WGPH including a potential sale of the whole Company.
“Whilst no decisions have been made regarding the optimal outcome yet, to facilitate discussions with interested parties, the Company announces the commencement of a “formal sale process”.
Williams confirmed no offers to buy the entire company were on the table yet, but that it is holding talks with “a small number of parties regarding a potential investment”.
The news comes as Williams is expected to be hit hard by the coronavirus pandemic and has already seen revenues fall to £160.2m in 2019 compared to £176.5m in ’18, resulting in a loss of £13m.
Despite this, Williams insists it is ready to compete in the ’20 F1 season when it gets underway in July with the Austrian GP.
“While the Company has faced a number of challenges, Williams currently remains funded and ready to resume racing when the calendar allows in 2020.
“The WGPH board believes that the strategic review and formal sale process is the right and prudent thing to do in order to take time to consider a full range of options and put the Formula 1 team in the best possible position for the future.”
The team also confirmed this week that it would split with title sponsor ROKiT and has yet to offer a full explanation for the reasons behind this move.
Dat denk ik ook, en daardoor kun je dan wellicht met een gerust hart aan andere dingen in het leven gaan denken. Uiteraard een ander niveau, maar voor mijn vriendin geldt een beetje een vergelijkbaar principe: volle druk om de Olympische Spelen van 2022 te halen, maar als dat is gelukt en het doel is bereikt gaat de focus mogelijk op hele andere zaken.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 09:39 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hij had zijn doel inderdaad bereikt. Dan lijkt het mij dat er een druk van je schouders valt?
^^quote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:03 schreef Fer het volgende:
[..]
Rosberg heeft een beetje geluk gehad en vooral keihard ervoor gevochten. Uiteindelijk is zijn kampioenschap veel waard, juist omdat het naast Hamilton was.
Tof. Welke discipline?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:01 schreef heywoodu het volgende:
maar voor mijn vriendin geldt een beetje een vergelijkbaar principe: volle druk om de Olympische Spelen van 2022 te halen, maar als dat is gelukt en het doel is bereikt gaat de focus mogelijk op hele andere zaken.
RoKit stopt zelfs onmiddellijk (niet echt duidelijk in de quote, wat wel duidelijk wordt in een link in het originele artikel).quote:Op vrijdag 29 mei 2020 09:45 schreef Starflyer het volgende:
[..]
https://www.motorsportwee(...)eam-up-for-sale/amp/
Ziet niet goed uit dus..twitter:WilliamsRacing twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 09:33:28 Williams can confirm it has terminated its sponsorship arrangements with ROKiT effective immediately. https://t.co/f2vgYDyRi7 reageer retweet
Beijing 2022 is nog niet geannuleerd of verplaatst hequote:
Langlaufenquote:
Ik heb altijd wel de hoop dat een team met een naam als Williams er wel bovenop kan komen (kijk naar McLaren, dat was ook echt verschrikkelijk kansloos, maar vond toch een knappe stijgende lijn), maar als het echt overgenomen wordt is dat gewoon klaar natuurlijkquote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:19 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
RoKit stopt zelfs onmiddellijkiets niet goed uit dus..twitter:WilliamsRacing twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 09:33:28 Williams can confirm it has terminated its sponsorship arrangements with ROKiT effective immediately. https://t.co/f2vgYDyRi7 reageer retweet
wintersport, sorry had ik niet door waar traint ze daar dan Pão de Açucar?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Beijing 2022 is nog niet geannuleerd of verplaatst he
[..]
Langlaufen
quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
wintersport, sorry had ik niet door waar traint ze daar dan Pão de Açucar?
Voor 5 juliquote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:37 schreef heywoodu het volgende:
Is eigenlijk al bekend wanneer de Oostenrijkse regering groen of rood licht geeft?
A.s. dinsdag!quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:37 schreef heywoodu het volgende:
Is eigenlijk al bekend wanneer de Oostenrijkse regering groen of rood licht geeft?
Williams schijnt zelf die beslissing genomen te hebben.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:19 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
RoKit stopt zelfs onmiddellijk (niet echt duidelijk in de quote, wat wel duidelijk wordt in een link in het originele artikel).Ziet niet goed uit dus..twitter:WilliamsRacing twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 09:33:28 Williams can confirm it has terminated its sponsorship arrangements with ROKiT effective immediately. https://t.co/f2vgYDyRi7 reageer retweet
Dat lees ik ook her en der ja.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Williams schijnt zelf die beslissing genomen te hebben.
quote:
Dat lijkt mij ook ja. Waarom zou je anders als F1 team zijnde afscheid nemen van je hoofdsponsor waar je nog t/m 2023 een contract mee had? Dat doe je niet als er netjes betaald wordt, dunkt me.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:05 schreef shiz het volgende:
Dat hele ROKiT komt me ook een beetje over als zo'n louche Rich Energy. Een of andere gare geldwitwasconstructie. Van die goedkope crap phones met 3D tech (dat misschien 5+ jaar geleden door de chinezen eens geprobeerd werd, maar dat nooit echt was bleven hangen omdat het een slehte gimmick is) en alleen voor de UK... dan kan zich gewoon nooit lonen om op een duur wereldwijd toneel je meuk aan te smeren? Zolang er geldt gepompt blijft worden prima natuurlijk, zal ook wel, mooi ook dat ze The Race All Stars Series sponsoren. But there comes a day... and the bubble will pop!
~ https://www.gpblog.com/nl(...)-te-verscheuren.htmlquote:Waarom doet Williams dit?
Waarschijnlijk heeft de in Grove gevestigde equipe hiertoe besloten om de verkoop van een meerderheidsaandeel of het complete team te vergemakkelijken. In de onderhandelingen hoeft nu niet langer rekening gehouden te worden met de wensen of eisen van ROKiT, die als titelsponsor waarschijnlijk toch wel de nodige inspraak gehad zou hebben.
Zelfs het officiele bericht op de F1 website is dat ze kijken voor verkoop.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:12 schreef shiz het volgende:
[..]
~ https://www.gpblog.com/nl(...)-te-verscheuren.html
Neemt niet weg dat ik ROKiT natuurlijk een zeepbel blijf vinden.
Dat wordt dus weer door Mercedes ontkendquote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:35 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zelfs het officiele bericht op de F1 website is dat ze kijken voor verkoop.
Jammer ClaireFrank dat je geen Mercedes-B team wilde worden dat het nog gered.
Alhoewel Mercedes er nu uit wil stappen dus in hoeverre het dat gered zou hebben...
Vroeg of laat zullen ze die miljoenen verantwoorden en dan weet ik wel welke kant dat kwartje op gaat vallen als het economisch niet goed gaat met de Benz'enquote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:38 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat wordt dus weer door Mercedes ontkend
Haha wat een onzine Niet jouw reactie, maar die quote. Tuurlijk we verbreken een lucratief sponsorcontract om een verkoop van het team makkelijker te maken. Wat een onzin.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:12 schreef shiz het volgende:
[..]
~ https://www.gpblog.com/nl(...)-te-verscheuren.html
Neemt niet weg dat ik ROKiT natuurlijk een zeepbel blijf vinden.
van alle bedrijven die meedoen aan F1 zijn zij wel de financieel sterkste dus als zij de stekker eruit trekken is het een commerciële beslissingquote:Op vrijdag 29 mei 2020 11:49 schreef nils7 het volgende:
[..]
Vroeg of laat zullen ze die miljoenen verantwoorden en dan weet ik wel welke kant dat kwartje op gaat vallen als het economisch niet goed gaat met de Benz'en
de reden die eerder genoemd werd door @shiz lijkt me wel een aannemelijke, de koper kan dan zelf een titlesponsor nemen of zelf zijnquote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:25 schreef beantherio het volgende:
Vreemd. Ik lees hier dat ROKiT net een ander sponsorschap voor een bepaalde e-racing league heeft verlengd. Het komt niet over alsof ze financiële problemen hebben. Er staat me ook van bij dat toen ze aangekondigd werden als sponsor we er in dit topic een discussie over hadden (toen er meerdere rare sponsoren aantraden) en toen ter sprake kwam dat het echt wel een heel rijke onderneming is.
Het kan maar het is wel ongewoon.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
de reden die eerder genoemd werd door @:shiz lijkt me wel een aannemelijke, de koper kan dan zelf een titlesponsor nemen of zelf zijn
misschien een eis van een potentiele koper, we zullen het snel genoeg wetenquote:
Alles kan, maar is echt wel behoorlijk vreemd m.i.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
de reden die eerder genoemd werd door @:shiz lijkt me wel een aannemelijke, de koper kan dan zelf een titlesponsor nemen of zelf zijn
Daar zal ongetwijfeld veel minder geld mee gemoeid zijn.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:25 schreef beantherio het volgende:
Vreemd. Ik lees hier dat ROKiT net een ander sponsorschap voor een bepaalde e-racing league heeft verlengd. Het komt niet over alsof ze financiële problemen hebben. Er staat me ook van bij dat toen ze aangekondigd werden als sponsor we er in dit topic een discussie over hadden (toen er meerdere rare sponsoren aantraden) en toen ter sprake kwam dat het echt wel een heel rijke onderneming is.
Ja onder normale omstandigheden zou de aanwezigheid van een hoofdsponsor juist een mooie bonus moeten zijn voor de kopende partij. Benetton heeft Mild Seven er ook niet uitgegooid voordat ze het team aan Renault verkochten. Waarom zou je ook. ROKiT heeft geen van de huidige coureurs aangedragen dus het is mij een raadsel waarom je van hun af zou willen als ze netjes betalen. Ze zijn geen aandeelhouder dus verdere inspraak hebben ze ook niet. Kortom, ROKiT betaald niet. Wel treurig dat Sir Frank deze hele poppenkast nog mee moet maken.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:01 schreef roninho het volgende:
[..]
Haha wat een onzine Niet jouw reactie, maar die quote. Tuurlijk we verbreken een lucratief sponsorcontract om een verkoop van het team makkelijker te maken. Wat een onzin.
Het gros van overnamekandidaten wil helemaal niet minder sponsors maar juist meer hebben.
En die paar overnamekandidaten die zelf volledig als main sponsor in beeld willen komen kunnen allereerst heel goed zelf na een overname een sponsordeal verbreken (dat hoeft williams dus niet pro-actief vooraf al te doen) en het type bedrijven wat zodanig groot zijn om zelf als main sponsor in beeld te komen zit niet te wachten op direct bij overname al negatieve pr over verbroken deals.
Het lijkt me waarschijnlijker dat Rokit de centjes niet overgemaakt heeft, Williams daar tig keer over gemaand heeft en nu na een laatste waarschuwing het contract verbroken en waarwchijnlijk ook nog eens Rokit aansprakelijk heeft gesteld voor de schade.
Jij schiet voor?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 14:44 schreef beantherio het volgende:
Misschien kunnen wij instappen als sponsor? Ze hoeven de namen op de auto maar een klein beetje aan te passen: FOKiT
Start een crowfunding zou ik zeggenquote:Op vrijdag 29 mei 2020 14:44 schreef beantherio het volgende:
Misschien kunnen wij instappen als sponsor? Ze hoeven de namen op de auto maar een klein beetje aan te passen: FOKiT
Ja mee eens. Voor wat betreft het laatste is hij natuurlijk ook wel heel erg zelf verantwoordelijk. Ik snap dat een drive to survive niet het hele verhaal laat zien, maar ik vond het erg treurig om te zien hoe dat test-fiasco boven water kwam. Een Claire die verrast is als de halve auto nog niet klaar is een paar dagen voor de 1e test. En alleen maar termen uit kan brengen als 'we gaan er alles aan doen en het komt goed''.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:52 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja onder normale omstandigheden zou de aanwezigheid van een hoofdsponsor juist een mooie bonus moeten zijn voor de kopende partij. Benetton heeft Mild Seven er ook niet uitgegooid voordat ze het team aan Renault verkochten. Waarom zou je ook. ROKiT heeft geen van de huidige coureurs aangedragen dus het is mij een raadsel waarom je van hun af zou willen als ze netjes betalen. Ze zijn geen aandeelhouder dus verdere inspraak hebben ze ook niet. Kortom, ROKiT betaald niet. Wel treurig dat Sir Frank deze hele poppenkast nog mee moet maken.
Ik ben zelf meer van de Rich Energy-benadering dus neequote:
https://nos.nl/artikel/23(...)n-in-oostenrijk.htmlquote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:37 schreef heywoodu het volgende:
Is eigenlijk al bekend wanneer de Oostenrijkse regering groen of rood licht geeft?
Nou, hoera. Wel weer lekker van de NOS, dat stellige 'definitief' #werkenbijdenosquote:Op vrijdag 29 mei 2020 18:59 schreef Pino112 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)n-in-oostenrijk.html
Nu
Nog 4 weekjes dat we RaceWeek mogen zeggenquote:
Voor het eerst het WK leiden👌👌Zeker weten moet dit goed komen na 2 keer Oostenrijk. Nog 5 weekjes wachten....quote:Op vrijdag 29 mei 2020 22:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Beginnen met 2x Oostenrijk, dit biedt mogelijkheden voor Verstappen.
Redbull komt altijd slecht uit de winter. 🤪quote:Op vrijdag 29 mei 2020 22:08 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Voor het eerst het WK leiden👌👌Zeker weten moet dit goed komen na 2 keer Oostenrijk. Nog 5 weekjes wachten....
Gelukkig maar dan dat de winter al even voorbij isquote:Op vrijdag 29 mei 2020 22:18 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Redbull komt altijd slecht uit de winter. 🤪
Misschien had ze al een halve fles wijn achter de kiezen. Op zich kan ik dat best begrijpen als je de hele dag met Tim Coronel zit opgescheept... Mocht zijn broer “toevallig” langskomen gaat die andere helft er in rap tempo achteraan lijkt me...quote:Op zaterdag 30 mei 2020 00:05 schreef Coelho het volgende:
Zojuist oa de vrouw van Tim Coronet, Paulien Zwart, bij F1 café. Ik had de indruk dat zij moeilijk praat, het klonk alsof ze een stuk tong mist. Heeft zij ooit een ongeval gehad of zo toen ze nog coureur was?
Mocht Tim willen..quote:Op zaterdag 30 mei 2020 00:05 schreef Coelho het volgende:
Zojuist oa de vrouw van Tim Coronet, Paulien Zwart, bij F1 café. Ik had de indruk dat zij moeilijk praat, het klonk alsof ze een stuk tong mist. Heeft zij ooit een ongeval gehad of zo toen ze nog coureur was?
Toch apart dat ze eerst zeggen na Pinksteren om vervolgens al voor Pinksteren met het besluit te komen. Hopelijk is deze uitspraak wat meer betrouwbaar.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 18:59 schreef Pino112 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)n-in-oostenrijk.html
Nu
quote:Op zaterdag 30 mei 2020 05:52 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Misschien had ze al een halve fles wijn achter de kiezen. Op zich kan ik dat best begrijpen als je de hele dag met Tim Coronel zit opgescheept... Mocht zijn broer “toevallig” langskomen gaat die andere helft er in rap tempo achteraan lijkt me...
https://www.formula1.com/(...)GixI3a1DGwiwv3I.htmlquote:But figures show the telecommunications company owe Williams a significant amount - around £10m - for the period up until the end of 2019. It is likely that when the 2020 results are revealed, papers will show there is also an additional amount outstanding for the period covering this year so far.
That’s a big hole, but one that Williams is on top of trying to fill.
Ik voorzie problemen als dit echt gaat gebeuren. Gaat rare taferelen opleveren, waarschijnlijk met aanzienlijke crashes tot gevolg.quote:Op zondag 31 mei 2020 09:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
Er worden sprintraces en reversed grid aan de dubbele toegevoegd dit seizoen volgens de Gazetta dello Sport: https://racingnews365.nl/(...)ring-van-sprintraces
Je zegt het alsof het een probleem isquote:Op zondag 31 mei 2020 10:50 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik voorzie problemen als dit echt gaat gebeuren. Gaat rare taferelen opleveren, waarschijnlijk met aanzienlijke crashes tot gevolg.
Hoezo?quote:Op zondag 31 mei 2020 10:50 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik voorzie problemen als dit echt gaat gebeuren. Gaat rare taferelen opleveren, waarschijnlijk met aanzienlijke crashes tot gevolg.
In F2 zijn de verschillen niet zo groot. Nou ja misschien is vernieuwing wel goedquote:Op zondag 31 mei 2020 11:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoezo?
Is normaal in F2, en die rijden op dezelfde circuits (ok, daar zijn alleen de 1e 8 reversed).
En ja, er zijn meer crashes in de F2 dan in de F1. Maar er zijn ook meer crashes tijdens de niet-reversed races.
En heus niet elke inhaalactie levert een crash op hoor (doel ve reversed grid = meer inhaalacties en meer spanning)
Al ben ik persoonlijk géén fan van reversed grids en sprintraces (al dan niet als Q).
Je kunt dit vreemde (eigenlijk verloren) jaar ook juist goed gebruiken om dingen uit te testen. De wereldkampioen van dit jaar zal altijd het COVID stempel krijgen.quote:Op zondag 31 mei 2020 11:20 schreef Tarado het volgende:
het blijft een vreemd F1 jaar maar om dan ook nog even alles op de schop te gooien voor meer entertainment lijkt me niet zo'n goed plan
Is ook vooralsnog geen regelwijziging. Is alleen voor de 2e race vd dubbele races dit seizoen.quote:Op zondag 31 mei 2020 11:35 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Je kunt dit vreemde (eigenlijk verloren) jaar ook juist goed gebruiken om dingen uit te testen. De wereldkampioen van dit jaar zal altijd het COVID stempel krijgen.
Verder weten we uit het verleden dat F1 moeilijk verandert dus zo'n vaart zal een wijziging niet lopen.
maar daarvoor is toch wel een regelwijziging nodig?quote:Op zondag 31 mei 2020 11:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is ook vooralsnog geen regelwijziging. Is alleen voor de 2e race vd dubbele races dit seizoen.
Godsamme wat een ellende zou dat zijn, reversed grid vooralquote:Op zondag 31 mei 2020 09:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
Er worden sprintraces en reversed grid aan de dubbele toegevoegd dit seizoen volgens de Gazetta dello Sport: https://racingnews365.nl/(...)ring-van-sprintraces
Snap het ook niet helemaal. .quote:
Als we straks 15 races hebben (zonder raar gedoe als sprintraces en reversed grid) krijg je gewoon een kampioen die gezien wordt - terecht - als volwaardige kampioen, geen haan die er naar kraait dat dat in een rare tijd was.quote:Op zondag 31 mei 2020 11:35 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Je kunt dit vreemde (eigenlijk verloren) jaar ook juist goed gebruiken om dingen uit te testen. [b]De wereldkampioen van dit jaar zal altijd het COVID stempel krijgen.[/b]
Verder weten we uit het verleden dat F1 moeilijk verandert dus zo'n vaart zal een wijziging niet lopen.
Hamilton boordradio genot. .quote:Op zondag 31 mei 2020 11:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Godsamme wat een ellende zou dat zijn, reversed grid vooral
Dat is leuk voor opleidingsklassen, zodat jonge en talentvolle coureurs ook kunnen laten zien dat ze zich naar voren kunnen knokken, maar niet voor de top
Dan ga je hele rare situaties krijgen.....quote:Op zondag 31 mei 2020 12:03 schreef tja77 het volgende:
Teams en coureurs straffen omdat ze beter zijn...
Wat een faalactie.
Ik geloof er voorlopig helemaal niks van.quote:Op zondag 31 mei 2020 12:26 schreef potjecreme het volgende:
Zijn er al serieuze sites die dit ook melden?
Wat is er niet serieus aan de Gazetta dello Sport?quote:Op zondag 31 mei 2020 12:26 schreef potjecreme het volgende:
Zijn er al serieuze sites die dit ook melden?
Heb ik gedaan en de serieuze sites die ik bezoek melden het niet.quote:Op zondag 31 mei 2020 12:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is er niet serieus aan de Gazetta dello Sport?
En ja, het staat ook op "serieuze" sites. Misschien ff zelf kijken voor je wat komt roepen
Hoeveel wil je er hebben?quote:Op zondag 31 mei 2020 12:53 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Heb ik gedaan en de serieuze sites die ik bezoek melden het niet.
edit: Nu meldt 1 serieuze site het ook. De andere die ik bezoek nog steeds niet.
Ik denk dat er altijd hanen naar kraaien en er altijd bij gezegd gaat worden dat het maar 15 races waren en dat het een bijzondere tijd was.quote:Op zondag 31 mei 2020 11:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als we straks 15 races hebben (zonder raar gedoe als sprintraces en reversed grid) krijg je gewoon een kampioen die gezien wordt - terecht - als volwaardige kampioen, geen haan die er naar kraait dat dat in een rare tijd was.
Bij drie races misschien, maar niet bij vijftien. Het is niet zo dat je dan ineens met puur geluk kampioen gaat worden, vijftien races zijn er echt wel genoeg om gewoon de beste coureurs bovenaan te laten staan. Je zult altijd wel wat mensen hebben die zeggen "Ja maar COVID-19!", maar het gros zal daar óf niet eens aan denken óf snappen dat een paar races minder weinig verschil maakt.quote:Op zondag 31 mei 2020 13:50 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik denk dat er altijd hanen naar kraaien en er altijd bij gezegd gaat worden dat het maar 15 races waren en dat het een bijzondere tijd was.
twitter:Motorsport twitterde op zondag 31-05-2020 om 12:31:14 Mercedes is opposed to a fresh push to experiment with reverse-grid qualifying races when #F1 resumes, and the plan won't go ahead without its support:
https://t.co/yN8ICKmdFw reageer retweet
Je verwacht het niet.quote:Op zondag 31 mei 2020 13:55 schreef Tarado het volgende:twitter:Motorsport twitterde op zondag 31-05-2020 om 12:31:14 Mercedes is opposed to a fresh push to experiment with reverse-grid qualifying races when #F1 resumes, and the plan won't go ahead without its support:
https://t.co/yN8ICKmdFw reageer retweet
Uitgelezen mogelijkheid om wat proefballonnetjes te testen. Het seizoen is toch al naar de gallemiezen.quote:Op zondag 31 mei 2020 11:20 schreef Tarado het volgende:
het blijft een vreemd F1 jaar maar om dan ook nog even alles op de schop te gooien voor meer entertainment lijkt me niet zo'n goed plan
dus doen we maar wat, niet mee eensquote:Op zondag 31 mei 2020 14:11 schreef fathank het volgende:
[..]
Uitgelezen mogelijkheid om wat proefballonnetjes te testen. Het seizoen is toch al naar de gallemiezen.
Nee 2x achter elkaar dezelfde optocht daar zit je op te wachten.quote:
ja welcome to F1, liever dat dan een kermisquote:Op zondag 31 mei 2020 14:13 schreef fathank het volgende:
[..]
Nee 2x achter elkaar dezelfde optocht daar zit je op te wachten.
Pole position blijft pole position, dan start je gewoon als 1e.quote:Op zondag 31 mei 2020 12:11 schreef daNpy het volgende:
Wat is dan het nut van de pole positie halen? Krijg je een wedstrijdje om wie langzamer is dan williams....
F1 is in feite gewoon een sprintrace. Verplichte pitstop vanwege 2 verschillende banden, geforceerde regel. Mag niet tanken, etc.quote:Op zondag 31 mei 2020 12:16 schreef Zorro het volgende:
Sprintraces zijn het meest saaie wat er is. Geen tijd om iets te bereiken als je op een lastige positie staat, want de race is over voor je het weet.
Zo'n comeback als Max op Oostenrijk zul je in een sprintrace nooit zien. Of door handige pitstopstrategie iets opschieten? Nee hoor, iedereen doet in zo'n korte race vrijwel hetzelfde.
Narigheid.
Het idee van reverse grid is toch dat de snelste dus achteraan start, zodat hij door het veld heen moet ploegen om te winnen, en niet op zijn Hamiltons met de snelste auto weg kan cruisen.quote:Op zondag 31 mei 2020 16:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Pole position blijft pole position, dan start je gewoon als 1e.
Het gaat om de kwalificatie-opzet die op de schop gaat. Dat wordt een sprintrace in de tegengestelde volgorde van de vorige race en degene die de sprintrace wint, start van pole..
(tenminste, zo lees ik het)
Ja, de sprintrace (de kwalificatie dus in deze opzet) start met een reserve grid. Als Hamilton dus de 1e race wint in Oostenrijk, moet hij in de sprintrace/kwalificatie in het 2e weekend als laatste starten. Dan moet hij dus door het veld ploegen om een fatsoenlijke startpositie te krijgen voor de 2e "echte"race.quote:Op zondag 31 mei 2020 16:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het idee van reverse grid is toch dat de snelste dus achteraan start, zodat hij door het veld heen moet ploegen om te winnen, en niet op zijn Hamiltons met de snelste auto weg kan cruisen.
Reverse grid is alleen voordelig als je door toedoen van een ander of technisch falen niet je snelste kwali kan rijden. Verder is het dus gewoon klote, vanuit race-perspectief gezien.
Het levert echter wel spannendere races op, in plaats van het optochtje rijden. Maar ik ben het er mee eens dat dat niet iets wat in de F1 moet zijn als zoveelste kunstmatige ingreep om het spannend/ leuk te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |