abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 19 mei 2020 @ 16:31:53 #76
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193208081
https://www.nu.nl/formule(...)arantaineregels.html

Er moet ook een geval zijn van domme wil natuurlijk. Een complete biosphere voorstellen en nog niet akkoord gaan als 'autoriteit'.

Gaat veel te ver deze dwaasheid. Maak alles maar stuk.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 19 mei 2020 @ 16:40:37 #77
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_193208219
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 13:06 schreef vosss het volgende:
Toto heeft Bottas sinds het begin van de lockdown niet meer gesproken zegt hij zelf.

Je zou toch verwachten dat een Bottas direct aan de telefoon zou hangen nadat Vettel de laan uit gestuurd werd?!

Beetje raar dit. 8)7
Waarom? Bottas weet waar hij aan toe is, elk jaar rijden voor contractverlenging.
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 19 mei 2020 @ 17:10:50 #78
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193208699
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:40 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Waarom? Bottas weet waar hij aan toe is, elk jaar rijden voor contractverlenging.
hij doet het jaar niet minder dan Hamilton
pi_193209162
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 17:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

hij doet het jaar niet minder dan Hamilton
Vertel..
  dinsdag 19 mei 2020 @ 17:43:00 #80
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193209224
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 17:39 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Vertel..
Nou, dit seizoen begon 'ie al behoorlijk hoor.
Aan de resultaten zou je inderdaad niet zeggen dat Hamilton het beter gedaan heeft.
The ripple effect starts with making a splash ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 19 mei 2020 @ 22:34:55 #81
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_193215824
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 17:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

hij doet het jaar niet minder dan Hamilton
Gaat mooi gelijk op inderdaad
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_193219338
RIP F1 seizoen 2020. Als er nog hoop was.
  woensdag 20 mei 2020 @ 08:28:36 #83
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193219547
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:31 schreef Red_85 het volgende:
https://www.nu.nl/formule(...)arantaineregels.html

Er moet ook een geval zijn van domme wil natuurlijk. Een complete biosphere voorstellen en nog niet akkoord gaan als 'autoriteit'.

Gaat veel te ver deze dwaasheid. Maak alles maar stuk.
quote:
Bij de circuits hebben we geen contact met de lokale bevolking en we worden regelmatig getest.
Hoe dan? Geen marshalls, geen security, geen catering lokaal, maar ook geen douane, hotels etc, iedereen reist mee?
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
[i]Stroh in der Birne[/i].
  woensdag 20 mei 2020 @ 09:35:18 #84
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_193220332
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 11:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

bijna onmogelijk, dan moet je echt met gescheiden crews gaan werken en die buiten de UK bij de race(s) werken dan ook nog een seizoen van huis houden.
Je kan toch in shifts van 6 weken werken. 6 op 6 af. Heb je 4 weken thuis nadat je uit quarantaine bent.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 20 mei 2020 @ 09:40:45 #85
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193220372
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:35 schreef fathank het volgende:

[..]

Je kan toch in shifts van 6 weken werken. 6 op 6 af. Heb je 4 weken thuis nadat je uit quarantaine bent.
dan zou je dus iedere functie dubbel moeten hebben, of bedoel je het anders?
  woensdag 20 mei 2020 @ 09:42:25 #86
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_193220395
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

dan zou je dus iedere functie dubbel moeten hebben, of bedoel je het anders?
Of je gaat in anderhalve ploeg werken. Ergens zul je concessies moeten gaan doen. Of je doet niks en je racet helemaal niet meer.

Nachtelijke sleuteluurtjes afschaffen, 1 vrije training afschaffen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 20 mei 2020 @ 09:46:39 #87
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193220444
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:42 schreef fathank het volgende:

[..]

Of je gaat in anderhalve ploeg werken. Ergens zul je concessies moeten gaan doen. Of je doet niks en je racet helemaal niet meer.

Nachtelijke sleuteluurtjes afschaffen, 1 vrije training afschaffen.
natuurlijk moet je wat doen alleen jouw "oplossingen" snap ik niet in deze
  woensdag 20 mei 2020 @ 09:51:22 #88
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_193220499
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

natuurlijk moet je wat doen alleen jouw "oplossingen" snap ik niet in deze
En houdt 1 ploeg 6 weken buiten Engeland op en rondom de circuits. Na 6 weken worden ze afgelost door de volgende ploeg. Dus ja, je zult moeten gaan schuiven met mensen maar zo is je continuïteit wel gewaarborgd.

1 ploeg kun je weer opdelen in 2 kleine ploegen die om de 3 weken ruilen zodat je iedere 3 weken vers bloed op het asfalt hebt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 20 mei 2020 @ 10:56:13 #89
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193221302
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:51 schreef fathank het volgende:

[..]

En houdt 1 ploeg 6 weken buiten Engeland op en rondom de circuits. Na 6 weken worden ze afgelost door de volgende ploeg. Dus ja, je zult moeten gaan schuiven met mensen maar zo is je continuïteit wel gewaarborgd.

1 ploeg kun je weer opdelen in 2 kleine ploegen die om de 3 weken ruilen zodat je iedere 3 weken vers bloed op het asfalt hebt.
Wat denk jij dat de formule 1 is, een productie bedrijf?
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
[i]Stroh in der Birne[/i].
pi_193221472
Gelukkig hebben we altijd Jelle's Marble Runs nog...
  woensdag 20 mei 2020 @ 11:23:02 #91
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_193221636
quote:
10s.gif Op woensdag 20 mei 2020 10:56 schreef daNpy het volgende:

[..]

Wat denk jij dat de formule 1 is, een productie bedrijf?
ja. Het is een enorm bedrijf met allemaal dochterondernemingen die af en toe eens wat rondjes rijden op een circuit om geld te verdienen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 20 mei 2020 @ 11:26:34 #92
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_193221674
quote:
10s.gif Op woensdag 20 mei 2020 10:56 schreef daNpy het volgende:

[..]

Wat denk jij dat de formule 1 is, een productie bedrijf?
Ze produceren inderdaad helemaal niks.

Maar goed, het is weer te moeilijk voor eenieder die schuimbekkend achter de computer zit "kut overheid mijn F1 wat doe je".

De Tandarts _O_


Binnen een paar weken medische ventilatoren ontwerpen en produceren kan gewoon, maar roterende shifts in lagere bezetting is onmogelijk.

:')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 20 mei 2020 @ 11:29:27 #93
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193221715
quote:
10s.gif Op woensdag 20 mei 2020 11:26 schreef fathank het volgende:

[..]

Ze produceren inderdaad helemaal niks.

Maar goed, het is weer te moeilijk voor eenieder die schuimbekkend achter de computer zit "kut overheid mijn F1 wat doe je".

De Tandarts _O_

Binnen een paar weken ventilatoren ontwerpen en produceren kan gewoon, maar roterende shifts in lagere bezetting is onmogelijk.

:')
Zowel de mensen met "Ze mottuh gewoon reese!!" als de "dan doen ze toch 3 ploegen" ( :')) figuren hebben nog nooit op een paddock gestaan volgens mij :')
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
[i]Stroh in der Birne[/i].
  woensdag 20 mei 2020 @ 11:53:09 #94
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_193221983
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 11:29 schreef daNpy het volgende:

[..]

Zowel de mensen met "Ze mottuh gewoon reese!!" als de "dan doen ze toch 3 ploegen" ( :')) figuren hebben nog nooit op een paddock gestaan volgens mij :')
Paddock, IC, ASML. Een pot nat. Maar je moet het willen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_193225391
Probleem is natuurlijk ook wel dat als er tijdens het raceweekend iemand positief test, je gelijk klaar bent en weer kunt inpakken. Dan loop je wel behoorlijke financiële risico's.

De kans dat iemand positief test is natuurlijk klein als je van te voren iedereen in quarantaine laat gaan en iedereen test, maar het is niet uitgesloten.
  Moderator woensdag 20 mei 2020 @ 16:22:15 #96
303802 crew  nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_193225574
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 16:07 schreef Breekfast het volgende:
Probleem is natuurlijk ook wel dat als er tijdens het raceweekend iemand positief test, je gelijk klaar bent en weer kunt inpakken. Dan loop je wel behoorlijke financiële risico's.

De kans dat iemand positief test is natuurlijk klein als je van te voren iedereen in quarantaine laat gaan en iedereen test, maar het is niet uitgesloten.
Ehm nee. Als we hoofdarts Saillaint van de FIA mogen geloven zouden zelfs 10 besmettingen geen probleem zijn.
And so is the past
pi_193225823
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2020 16:22 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ehm nee. Als we hoofdarts Saillaint van de FIA mogen geloven zouden zelfs 10 besmettingen geen probleem zijn.
Oh, dan heb ik dat gemist. Waarom zou dat straks geen probleem zijn? In Australië gaf McLaren er ook als eerste de brui aan toen er 2 medewerkers positief waren getest.
pi_193227594
We hebben nu meer kennis dan toen. Die crew is ook jong en topfit, kleine kans dat ze heel erg ziek ervan worden.

Hooguit moeten Flavio en Bernie even thuis blijven dit seizoen.
.
pi_193227720
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 18:15 schreef Fer het volgende:
We hebben nu meer kennis dan toen. Die crew is ook jong en topfit, kleine kans dat ze heel erg ziek ervan worden.

Hooguit moeten Flavio en Bernie even thuis blijven dit seizoen.
Wat onzin is, want topsporters kunnen net zo goed doodziek worden van dit virus. Waarna ze voor de rest van het seizoen uitgeschakeld zijn (in geval van de coureurs) omdat hun conditie helemaal verdwenen is.
Ze zullen er waarschijnlijk niet aan overlijden, maar ze zijn wel lange tijd uitgeschakeld als ze het goed te pakken krijgen. En tot op heden is niet te voorspellen wie er doodziek van worden en wie niet.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  woensdag 20 mei 2020 @ 19:01:34 #100
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_193228449
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 16:35 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Oh, dan heb ik dat gemist. Waarom zou dat straks geen probleem zijn? In Australië gaf McLaren er ook als eerste de brui aan toen er 2 medewerkers positief waren getest.
quote:
"I think the situation is quite different between Melbourne and Austria now," said Saillant. "The knowledge of the virus is quite different. It is possible to prevent and to anticipate a lot of things. If we have one positive case, or maybe even 10, it is possible to manage perfectly with a special pathway for the positive case. Medically speaking, it is not a problem and whether it is a marshal or Hamilton, it is the same, medically speaking.

"But in terms of the sporting or media consequence it is quite different. We have to try to anticipate that, to know where the red line is, beyond which, it is impossible to continue. But I think it is not a problem for us now."
https://www.skysports.com(...)ort-plans-to-restart
No Dyson Barrier is going to stop me!
  woensdag 20 mei 2020 @ 19:09:55 #101
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193228578
Maar ze vonden het onsportief om te racen wanneer iemand niet kon deelnemen vanwege het coronavirus. Is die mindset wel veranderd dan?
The ripple effect starts with making a splash ~ ⳽ᖾiz
pi_193239052
grandprixradio twitterde op donderdag 21-05-2020 om 11:48:10 Haas coureur Romain Grosjean heeft aangegeven in de podcast van Sky Sports dat hij nog meer verrassende rijderswissels verwacht voor het seizoen van 2021. https://t.co/BQ6A6LujeG https://t.co/IWXtX24ZTZ reageer retweet
Grosjean naar Mercedes confirmed :+
  donderdag 21 mei 2020 @ 12:28:53 #103
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_193239132
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 12:23 schreef Gehrman het volgende:
grandprixradio twitterde op donderdag 21-05-2020 om 11:48:10 Haas coureur Romain Grosjean heeft aangegeven in de podcast van Sky Sports dat hij nog meer verrassende rijderswissels verwacht voor het seizoen van 2021. https://t.co/BQ6A6LujeG https://t.co/IWXtX24ZTZ reageer retweet
Grosjean naar Mercedes confirmed :+
Hij heeft het Alonso naar Renault :)

https://nl.motorsport.com(...)eizoen-2021/4794791/
No Dyson Barrier is going to stop me!
  vrijdag 22 mei 2020 @ 02:02:46 #104
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_193250867
Renault reportedly initiates talks with Bottas for 2021
https://f1i.com/news/3735(...)bottas-for-2021.html
  vrijdag 22 mei 2020 @ 09:30:33 #105
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_193253098
No Dyson Barrier is going to stop me!
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:10:43 #106
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_193253604
quote:
en de rest, die hebben het ook over mogelijke zitjes, dussss
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:53:08 #107
82396 nils7
De forumkrokodil
  vrijdag 22 mei 2020 @ 15:50:25 #108
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193258130
Zei ik al: opdoeken die handel. :W Tot sinas Abooboo.
The ripple effect starts with making a splash ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 22 mei 2020 @ 16:43:37 #109
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193259021
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 15:50 schreef shiz het volgende:
Zei ik al: opdoeken die handel. :W Tot sinas Abooboo.
je kan ze niks vinden maar het is pijnlijk als welk team dan ook er mee op moet houden
  vrijdag 22 mei 2020 @ 17:13:26 #110
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193259496
Daarom 'tot sinas' - 'tot weerziens'.

Maar Renault was toch een beetje het lachertje de afgelopen jaren (nou ja, misschien Williams; wat ik dan wel oprecht jammer vind).

De fabrikant zal zich op de een of andere manier ook wel redden. Maar het idee van een Renault F1 Team zal ff in de ijskast moeten tot er betere tijden zijn en ook een betere aanpak hebben. Dus die komen ook nog wel terug, maar zoals het nu is vind ik het zelf toch geen gemis.
The ripple effect starts with making a splash ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 22 mei 2020 @ 18:26:12 #111
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_193260442
Er zouden zelfs mogelijke kopers zijn voor het F1 team volgens de Missed Apex Podcast met o.a. Joe Saward

MissedApexF1 twitterde op woensdag 20-05-2020 om 14:45:19 Missed Apex understands that Renault have actively reached out to at least one viable entity to sell their F1 team but any deal must involve keeping the Renault power unit reageer retweet
Is een thread!
No Dyson Barrier is going to stop me!
  vrijdag 22 mei 2020 @ 19:36:21 #112
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193261398
quote:
Nu Renault nog met de bevestiging voor Alonso en dan is silly season voor nu wel weer klaar :P
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:46 schreef shiz het volgende:
Nee, ik vind dat er nog een drama rond Haas moet komen en dat Stroll die koopt ofzo.
:D
The ripple effect starts with making a splash ~ ⳽ᖾiz
pi_193264017
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 17:13 schreef shiz het volgende:
Daarom 'tot sinas' - 'tot weerziens'.

Maar Renault was toch een beetje het lachertje de afgelopen jaren (nou ja, misschien Williams; wat ik dan wel oprecht jammer vind).

De fabrikant zal zich op de een of andere manier ook wel redden. Maar het idee van een Renault F1 Team zal ff in de ijskast moeten tot er betere tijden zijn en ook een betere aanpak hebben. Dus die komen ook nog wel terug, maar zoals het nu is vind ik het zelf toch geen gemis.
Misschien dat ze alleen de motoren leveren, maar de enige betrouwbaarheid is dat ze niet betrouwbaar zijn.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 22:21:14 #114
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193264603
jiwyp.png

Misschien daarom wel zo'n houding jegens Renault, hoor. Dat die motoren aan RedBull en dus Max geleverd werden en ze daar steken hebben laten vallen.

Wat mooi was die overwinning met Honda, dat vingertje naar het logo en die Japanners in tranen! _O_
The ripple effect starts with making a splash ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 22 mei 2020 @ 23:54:32 #115
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193267145
Trouwens, Mercedes die hun hand met kaarten liet zien betreffende DAS tijdens pre-season testing. :P
Ferrari 'dat gaat niet lukken om daar nu nog naar te kijken en ook te implementeren'.
Hopelijk zijn ze nu overal aan het brainstormen. Ook om meer van die loopholes te vinden.
The ripple effect starts with making a splash ~ ⳽ᖾiz
pi_193269956
https://m.gpupdate.net/nl(...)ond-en-hervormingen/

Hebben we met Max een wereldkampioen in spe, gaat de sport naar de tyfus.

Naast budgetplafond willen ze de top teams beperken in tijd in de windtunnel ed zodat de rest kan bijbenen en moeten teams het concept van nieuwe ontwikkelingen delen, open source noemen ze het.

Ik genoot in de jaren 90 altijd van de pit report van Kalff waar er enthousiast werd verteld over iedereens nieuwe ingenieuze ontwikkelingen en de geheimzinnigheid. Nu is het wel zo geworden dat het nu in bijna onzichtbare dingetjes zit, geen grote uitschieters meer zoals X-Wings ed.

Maar een F1 zonder armsrace is toch een andere sport.

Op die manier is er straks weinig verschil met Formule E, behalve op gegeven moment dat fabrikanten voor Formule E gaan kiezen :{
pi_193270998
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 06:42 schreef VacaLoca het volgende:
https://m.gpupdate.net/nl(...)ond-en-hervormingen/

Hebben we met Max een wereldkampioen in spe, gaat de sport naar de tyfus.

Naast budgetplafond willen ze de top teams beperken in tijd in de windtunnel ed zodat de rest kan bijbenen en moeten teams het concept van nieuwe ontwikkelingen delen, open source noemen ze het.

Ik genoot in de jaren 90 altijd van de pit report van Kalff waar er enthousiast werd verteld over iedereens nieuwe ingenieuze ontwikkelingen en de geheimzinnigheid. Nu is het wel zo geworden dat het nu in bijna onzichtbare dingetjes zit, geen grote uitschieters meer zoals X-Wings ed.

Maar een F1 zonder armsrace is toch een andere sport.

Op die manier is er straks weinig verschil met Formule E, behalve op gegeven moment dat fabrikanten voor Formule E gaan kiezen :{
Idd. Ik kijk niet alleen voor Max maar juist ook voor dat soort dingen. Zoals wie nu weer wat ingenieus heeft bedacht, of zoals last year dat Ferrari en Mercedes een totaal andere oplossing voor de voorvleugel hebben bedacht en niemand weet welke nou precies de beste is.

Als je dat weg haalt gaat er toch wat van de charme af, en dat is al minder dan vroeger. Vroeger hing er veel meer glamour aan de F1. En Btw ze zijn niet onzichtbaar als je goed oplet, al vind ik het wel jammer idd dat dat pit report dat niet bijna meer doet. Dat was inde jaren 90 juist een erg sterk onderdeel van het programma.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 09:47:21 #118
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193271074
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 09:38 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Idd. Ik kijk niet alleen voor Max maar juist ook voor dat soort dingen. Zoals wie nu weer wat ingenieus heeft bedacht, of zoals last year dat Ferrari en Mercedes een totaal andere oplossing voor de voorvleugel hebben bedacht en niemand weet welke nou precies de beste is.

Als je dat weg haalt gaat er toch wat van de charme af, en dat is al minder dan vroeger. Vroeger hing er veel meer glamour aan de F1. En Btw ze zijn niet onzichtbaar als je goed oplet, al vind ik het wel jammer idd dat dat pit report dat niet bijna meer doet. Dat was inde jaren 90 juist een erg sterk onderdeel van het programma.
eerst zien dan geloven, gelijk wordt het natuurlijk nooit
  zaterdag 23 mei 2020 @ 10:33:30 #119
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_193271628
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 06:42 schreef VacaLoca het volgende:
https://m.gpupdate.net/nl(...)ond-en-hervormingen/

Hebben we met Max een wereldkampioen in spe, gaat de sport naar de tyfus.

Naast budgetplafond willen ze de top teams beperken in tijd in de windtunnel ed zodat de rest kan bijbenen en moeten teams het concept van nieuwe ontwikkelingen delen, open source noemen ze het.

Ik genoot in de jaren 90 altijd van de pit report van Kalff waar er enthousiast werd verteld over iedereens nieuwe ingenieuze ontwikkelingen en de geheimzinnigheid. Nu is het wel zo geworden dat het nu in bijna onzichtbare dingetjes zit, geen grote uitschieters meer zoals X-Wings ed.

Maar een F1 zonder armsrace is toch een andere sport.

Op die manier is er straks weinig verschil met Formule E, behalve op gegeven moment dat fabrikanten voor Formule E gaan kiezen :{
Ik roep het al jaren inmiddels.
Maar wordt vaak aangevallen op mensen die de V10’s nog graag horen brullen.
Die hoor ik ook graag, laten we dat voorop stellen maar je moet ook realistisch zijn.

De F1 moet naar 0 emissie anders stappen er alleen maar fabrikanten uit in plaats van in.

Je ziet het met Renault en geloof mij Mercedes is er niet ver vandaan en Honda liet een paar weken geleden ook al wat los erover.

Miljoenen investeren in een sport die totaal niet meer relevant is voor je straat auto techniek is gewoon niet meer te verantwoorden.

Nu is er voor de F1 nog een kans als ze nu een roadmap neer zouden leggen naar 0 emissie binnen 5 jaar.
Ze zouden het nog open kunnen houden of het met waterstof of op batterijen gaat want de Formule E is nog te veel een spec klasse waarbij innovatie nog beperkt wordt.
N/A
  zaterdag 23 mei 2020 @ 11:44:36 #120
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_193272358
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:33 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik roep het al jaren inmiddels.
Maar wordt vaak aangevallen op mensen die de V10’s nog graag horen brullen.
Die hoor ik ook graag, laten we dat voorop stellen maar je moet ook realistisch zijn.

De F1 moet naar 0 emissie anders stappen er alleen maar fabrikanten uit in plaats van in.

Je ziet het met Renault en geloof mij Mercedes is er niet ver vandaan en Honda liet een paar weken geleden ook al wat los erover.

Miljoenen investeren in een sport die totaal niet meer relevant is voor je straat auto techniek is gewoon niet meer te verantwoorden.

Nu is er voor de F1 nog een kans als ze nu een roadmap neer zouden leggen naar 0 emissie binnen 5 jaar.
Ze zouden het nog open kunnen houden of het met waterstof of op batterijen gaat want de Formule E is nog te veel een spec klasse waarbij innovatie nog beperkt wordt.
Daar is de F1 al mee bezig. Zij het op een andere manier.

De F1 wil juist investeren in het gebruik van synthetische brandstoffen. Dat zou elk jaar meer moeten worden, van 5% nu tot 100% in 2030.

Dus niet elektrisch of met waterstof, maar een andere route naar hetzelfde doel. Het grote voordeel is dat je daarvoor nog steeds verbrandingsmotoren kunt gebruiken en dus de huidige technologie niet hoeft weg te gooien.

https://www.formula1.com/(...)GilwwMBsjKyPiFf.html
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_193272540
Het zou juist de doodsteek voor de F1 zijn om er een "0 emissie" bla bla bla klasse van te maken. Als de Formula E één ding aangetoond heeft dan is het wel dat het totaal oninteressant is om naar doodstille botsautootjes te kijken.

F1 moet juist totaal de andere kant op gaan. Laat de link met relevante techniek voor straatauto's voor wat het is en focus puur op het zijn van de tofste raceklasse. Duurzame mobiliteit en autoracen moet je niet willen verenigen. Herintroduceer V10 motoren en alles wat daarbij hoort. Dergelijke techniek is ook veel goedkoper om te ontwikkelen dan de huidige ruimtevaart achtige techniek die alleen Mercedes in de vingers heeft. Wellicht dat je dan spelers als Honda en Mercedes kwijtraakt maar de gemiddelde boerenlul die naar de F1 kijkt zal het toch worst wezen of er een Honda of een Cosworth achterin de Red Bull ligt.

Het is zo onzinnig om F1 auto's zuinig en klimaat neutraal te willen maken. Pak de F1 kalender erbij. Het circus trekt de hele wereld over. Wat denk je dat het voor CO2-uitstoot geeft om al dat materieel de wereld over te slepen? We rijden nu met hybride motoren maar er staan wel vijf races meer op de kalender dan in de jaren 90. Dat slaat helemaal nergens op. Het is pure PR bullshit om te focussen op de uitstoot van 20 F1 auto's. Dat is totaal niet relevant.

Het is zo eenvoudig om van de F1 weer een ouderwets spektakel te maken maar de mensen die het voor het zeggen hebben zien het niet. Als je V10 motoren herintroduceert en een paar races van de kalender haalt dan kun je de klimaatgekkies heel makkelijk voorrekenen dat je de CO2-footprint van de F1 juist verlaagd hebt.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 12:16:54 #122
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_193272693
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het zou juist de doodsteek voor de F1 zijn om er een "0 emissie" bla bla bla klasse van te maken. Als de Formula E één ding aangetoond heeft dan is het wel dat het totaal oninteressant is om naar doodstille botsautootjes te kijken.

F1 moet juist totaal de andere kant op gaan. Laat de link met relevante techniek voor straatauto's voor wat het is en focus puur op het zijn van de tofste raceklasse. Duurzame mobiliteit en autoracen moet je niet willen verenigen. Herintroduceer V10 motoren en alles wat daarbij hoort. Dergelijke techniek is ook veel goedkoper om te ontwikkelen dan de huidige ruimtevaart achtige techniek die alleen Mercedes in de vingers heeft. Wellicht dat je dan spelers als Honda en Mercedes kwijtraakt maar de gemiddelde boerenlul die naar de F1 kijkt zal het toch worst wezen of er een Honda of een Cosworth achterin de Red Bull ligt.

Het is zo onzinnig om F1 auto's zuinig en klimaat neutraal te willen maken. Pak de F1 kalender erbij. Het circus trekt de hele wereld over. Wat denk je dat het voor CO2-uitstoot geeft om al dat materieel de wereld over te slepen? We rijden nu met hybride motoren maar er staan wel vijf races meer op de kalender dan in de jaren 90. Dat slaat helemaal nergens op. Het is pure PR bullshit om te focussen op de uitstoot van 20 F1 auto's. Dat is totaal niet relevant.

Het is zo eenvoudig om van de F1 weer een ouderwets spektakel te maken maar de mensen die het voor het zeggen hebben zien het niet. Als je V10 motoren herintroduceert en een paar races van de kalender haalt dan kun je de klimaatgekkies heel makkelijk voorrekenen dat je de CO2-footprint van de F1 juist verlaagd hebt.
Het klopt dat de F1 kan kiezen om de relevantie te verliezen.
En dat is prima maar de link met de innovatie verliezen ze dan compleet.
Ook prima maar dan kan je niet verwachten dat het summum van technologie wordt gebruikt in de F1.


quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:44 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Daar is de F1 al mee bezig. Zij het op een andere manier.

De F1 wil juist investeren in het gebruik van synthetische brandstoffen. Dat zou elk jaar meer moeten worden, van 5% nu tot 100% in 2030.

Dus niet elektrisch of met waterstof, maar een andere route naar hetzelfde doel. Het grote voordeel is dat je daarvoor nog steeds verbrandingsmotoren kunt gebruiken en dus de huidige technologie niet hoeft weg te gooien.

https://www.formula1.com/(...)GilwwMBsjKyPiFf.html
Dat weet ik maar relevantie voor de autofabrikanten is er niet meer dan.
Maar het doel is niet hetzelfde dan hoor, dat willen ze je graag laten denken maar dat is het verre van.
N/A
  zaterdag 23 mei 2020 @ 12:17:40 #123
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193272698
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het zou juist de doodsteek voor de F1 zijn om er een "0 emissie" bla bla bla klasse van te maken. Als de Formula E één ding aangetoond heeft dan is het wel dat het totaal oninteressant is om naar doodstille botsautootjes te kijken.

F1 moet juist totaal de andere kant op gaan. Laat de link met relevante techniek voor straatauto's voor wat het is en focus puur op het zijn van de tofste raceklasse. Duurzame mobiliteit en autoracen moet je niet willen verenigen. Herintroduceer V10 motoren en alles wat daarbij hoort. Dergelijke techniek is ook veel goedkoper om te ontwikkelen dan de huidige ruimtevaart achtige techniek die alleen Mercedes in de vingers heeft. Wellicht dat je dan spelers als Honda en Mercedes kwijtraakt maar de gemiddelde boerenlul die naar de F1 kijkt zal het toch worst wezen of er een Honda of een Cosworth achterin de Red Bull ligt.

Het is zo onzinnig om F1 auto's zuinig en klimaat neutraal te willen maken. Pak de F1 kalender erbij. Het circus trekt de hele wereld over. Wat denk je dat het voor CO2-uitstoot geeft om al dat materieel de wereld over te slepen? We rijden nu met hybride motoren maar er staan wel vijf races meer op de kalender dan in de jaren 90. Dat slaat helemaal nergens op. Het is pure PR bullshit om te focussen op de uitstoot van 20 F1 auto's. Dat is totaal niet relevant.

Het is zo eenvoudig om van de F1 weer een ouderwets spektakel te maken maar de mensen die het voor het zeggen hebben zien het niet. Als je V10 motoren herintroduceert en een paar races van de kalender haalt dan kun je de klimaatgekkies heel makkelijk voorrekenen dat je de CO2-footprint van de F1 juist verlaagd hebt.
Doodstil?! Waren ze maar doodstil...
Ik kan die races amper kijken omdat ik gek word van die fluittoon.. -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 23 mei 2020 @ 12:19:06 #124
284411 crew  heywoodu
heywoodu
pi_193272710
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het zou juist de doodsteek voor de F1 zijn om er een "0 emissie" bla bla bla klasse van te maken. Als de Formula E één ding aangetoond heeft dan is het wel dat het totaal oninteressant is om naar doodstille botsautootjes te kijken.

Dat kan jouw mening zijn, maar dat heeft het natuurlijk niet 'aangetoond'. Ik vind veel van de races juist erg interessant, omdat er vaak behoorlijk geknokt wordt. Sommige races zijn inderdaad saai, maar als je er een beetje aan gewend bent heeft dat niks met het geluid te maken - elke raceklasse heeft saaie races, de een wat vaker dan de ander.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  zaterdag 23 mei 2020 @ 12:22:19 #125
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193272741
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat kan jouw mening zijn, maar dat heeft het natuurlijk niet 'aangetoond'. Ik vind veel van de races juist erg interessant, omdat er vaak behoorlijk geknokt wordt. Sommige races zijn inderdaad saai, maar als je er een beetje aan gewend bent heeft dat niks met het geluid te maken - elke raceklasse heeft saaie races, de een wat vaker dan de ander.
De races zelf zijn idd best leuk :Y
Maar zoals gezegd kan ik het amper aan te kijken door de fluittoon. En de fanboost en de attack zones vind ik ook niks.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_193272755
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat kan jouw mening zijn, maar dat heeft het natuurlijk niet 'aangetoond'. Ik vind veel van de races juist erg interessant, omdat er vaak behoorlijk geknokt wordt. Sommige races zijn inderdaad saai, maar als je er een beetje aan gewend bent heeft dat niks met het geluid te maken - elke raceklasse heeft saaie races, de een wat vaker dan de ander.
Zolang ze op de Mickey mouse baantjes rijden met bochten van 3km/h kan ik er niet echt naar kijken.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 23 mei 2020 @ 12:28:32 #127
284411 crew  heywoodu
heywoodu
pi_193272796
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De races zelf zijn idd best leuk :Y
Maar zoals gezegd kan ik het amper aan te kijken door de fluittoon. En de fanboost en de attack zones vind ik ook niks.
Ik ook niet :+

Ik hoor de fluittoon gelukkig niet, geen idee of het verschil bij onze oren of bij onze TV ligt, maar daar ben ik wel blij mee dan :P
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  zaterdag 23 mei 2020 @ 12:33:02 #128
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193272839
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik ook niet :+

Ik hoor de fluittoon gelukkig niet, geen idee of het verschil bij onze oren of bij onze TV ligt, maar daar ben ik wel blij mee dan :P
Hoor jij ze dan helemaal geen geluid maken? Of vind jij het geluid niet irritant?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 23 mei 2020 @ 12:33:47 #129
284411 crew  heywoodu
heywoodu
pi_193272847
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hoor jij ze dan helemaal geen geluid maken? Of vind jij het geluid niet irritant?
Ik hoor ze wel geluid maken, maar bij mij komt dat niet binnen als een fluittoon. Ik vind het ook niet irritant, nee :)

En nee, dat betekent niet dat ik dat voor de F1 ook wel zou willen, het zijn gewoon twee verschillende dingen (en hopelijk blijft dat ook zo, net zoals ik ook NASCAR of MotoGP leuk vind, maar ook dat zijn andere dingen met andere geluiden etc).
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  zaterdag 23 mei 2020 @ 12:35:01 #130
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193272861
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik hoor ze wel geluid maken, maar bij mij komt dat niet binnen als een fluittoon. Ik vind het ook niet irritant, nee :)

En nee, dat betekent niet dat ik dat voor de F1 ook wel zou willen, het zijn gewoon twee verschillende dingen (en hopelijk blijft dat ook zo, net zoals ik ook NASCAR of MotoGP leuk vind, maar ook dat zijn andere dingen met andere geluiden etc).
Geluksvogel!

En eens met het laatste :Y
Behalve dat ik liever had dat de Formule E wél echt stil was ipv dit geluid :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 23 mei 2020 @ 12:43:53 #131
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_193272959
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:23 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Zolang ze op de Mickey mouse baantjes rijden met bochten van 3km/h kan ik er niet echt naar kijken.
Dat zou met de Gen3 wagens verleden tijd moeten zijn. Daarmee zou het vermogen tussen de F3 en F2 moeten komen. Alleen komen die pas in 2023 of nog later door de huidige situatie.

https://motorsport.tech/f(...)nchartered-territory
No Dyson Barrier is going to stop me!
  zaterdag 23 mei 2020 @ 12:48:56 #132
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193273016
Dat afstandsbestuurbare autootjesgeluid van elektrisch is inderdaad supergaar. ;(

En je weet toch ook wat ze zeggen over film/video? 50%, als het niet meer is, van de beleving, is audio! Een video kan op een potato zijn geschoten, maar als de audio goed is, is het kijkbaar. Heb je heel mooi beeld en is de audio verneukt, is dat ergerlijk. Zo voel ik dat ook met motorsport. Geef mij maar een gave 3 cilinder Triumph sound uit een motorfiets! Of wat betreft autos... Zonda, LFA, 599 GTO ofzo! Hoe luider het gegrom, het geschreeuw en de knallen, des te mooier.
The ripple effect starts with making a splash ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 23 mei 2020 @ 12:56:44 #133
429367 DKUp
The one and only
pi_193273081
Brian Tyler gaat de geluiden van de auto’s maken.
BATMAN BATMAN BATMAN
  zaterdag 23 mei 2020 @ 14:11:19 #134
419487 Vriezzer
Friendly, but fierce.
pi_193273740
quote:
13s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:48 schreef shiz het volgende:
Dat afstandsbestuurbare autootjesgeluid van elektrisch is inderdaad supergaar. ;(

En je weet toch ook wat ze zeggen over film/video? 50%, als het niet meer is, van de beleving, is audio! Een video kan op een potato zijn geschoten, maar als de audio goed is, is het kijkbaar. Heb je heel mooi beeld en is de audio verneukt, is dat ergerlijk. Zo voel ik dat ook met motorsport. Geef mij maar een gave 3 cilinder Triumph sound uit een motorfiets! Of wat betreft autos... Zonda, LFA, 599 GTO ofzo! Hoe luider het gegrom, het geschreeuw en de knallen, des te mooier.
Het is ook niet voor niets dat voor veel fans de Honda de favoriet is van de huidige generatie F1-motoren. Dat ze vanuit de underdogpositie zijn gekomen helpt ongetwijfeld mee, maar het is vooral vanwege de motor die als enige nog enig serieus gegrom en gepruttel laat horen.

To survive, is to be victorious!
pi_193273911
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het zou juist de doodsteek voor de F1 zijn om er een "0 emissie" bla bla bla klasse van te maken. Als de Formula E één ding aangetoond heeft dan is het wel dat het totaal oninteressant is om naar doodstille botsautootjes te kijken.

F1 moet juist totaal de andere kant op gaan. Laat de link met relevante techniek voor straatauto's voor wat het is en focus puur op het zijn van de tofste raceklasse. Duurzame mobiliteit en autoracen moet je niet willen verenigen. Herintroduceer V10 motoren en alles wat daarbij hoort. Dergelijke techniek is ook veel goedkoper om te ontwikkelen dan de huidige ruimtevaart achtige techniek die alleen Mercedes in de vingers heeft. Wellicht dat je dan spelers als Honda en Mercedes kwijtraakt maar de gemiddelde boerenlul die naar de F1 kijkt zal het toch worst wezen of er een Honda of een Cosworth achterin de Red Bull ligt.

Het is zo onzinnig om F1 auto's zuinig en klimaat neutraal te willen maken. Pak de F1 kalender erbij. Het circus trekt de hele wereld over. Wat denk je dat het voor CO2-uitstoot geeft om al dat materieel de wereld over te slepen? We rijden nu met hybride motoren maar er staan wel vijf races meer op de kalender dan in de jaren 90. Dat slaat helemaal nergens op. Het is pure PR bullshit om te focussen op de uitstoot van 20 F1 auto's. Dat is totaal niet relevant.

Het is zo eenvoudig om van de F1 weer een ouderwets spektakel te maken maar de mensen die het voor het zeggen hebben zien het niet. Als je V10 motoren herintroduceert en een paar races van de kalender haalt dan kun je de klimaatgekkies heel makkelijk voorrekenen dat je de CO2-footprint van de F1 juist verlaagd hebt.
Eens met jouw betoog.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 14:37:26 #136
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_193273940
Form follows function. Oftewel geluid is bijzaak. En is het altijd al geweest.

Maar de oplossing die de F1 voorstaat om tot Zero Emission te komen zorgt er in ieder geval voor dat het geluid niet verdwijnt in tegenstelling tot de Formule E of H.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 23 mei 2020 @ 14:50:59 #137
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193274078
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:33 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik roep het al jaren inmiddels.Maar wordt vaak aangevallen op mensen die de V10’s nog graag horen brullen.

V10 :')

V12 _O_
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 23 mei 2020 @ 15:01:19 #138
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_193274194
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 14:50 schreef rubbereend het volgende:

[..]

V10 :')

V12 _O_
H16 *O*
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_193285292
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het zou juist de doodsteek voor de F1 zijn om er een "0 emissie" bla bla bla klasse van te maken. Als de Formula E één ding aangetoond heeft dan is het wel dat het totaal oninteressant is om naar doodstille botsautootjes te kijken.

F1 moet juist totaal de andere kant op gaan. Laat de link met relevante techniek voor straatauto's voor wat het is en focus puur op het zijn van de tofste raceklasse. Duurzame mobiliteit en autoracen moet je niet willen verenigen. Herintroduceer V10 motoren en alles wat daarbij hoort. Dergelijke techniek is ook veel goedkoper om te ontwikkelen dan de huidige ruimtevaart achtige techniek die alleen Mercedes in de vingers heeft. Wellicht dat je dan spelers als Honda en Mercedes kwijtraakt maar de gemiddelde boerenlul die naar de F1 kijkt zal het toch worst wezen of er een Honda of een Cosworth achterin de Red Bull ligt.

Het is zo onzinnig om F1 auto's zuinig en klimaat neutraal te willen maken. Pak de F1 kalender erbij. Het circus trekt de hele wereld over. Wat denk je dat het voor CO2-uitstoot geeft om al dat materieel de wereld over te slepen? We rijden nu met hybride motoren maar er staan wel vijf races meer op de kalender dan in de jaren 90. Dat slaat helemaal nergens op. Het is pure PR bullshit om te focussen op de uitstoot van 20 F1 auto's. Dat is totaal niet relevant.

Het is zo eenvoudig om van de F1 weer een ouderwets spektakel te maken maar de mensen die het voor het zeggen hebben zien het niet. Als je V10 motoren herintroduceert en een paar races van de kalender haalt dan kun je de klimaatgekkies heel makkelijk voorrekenen dat je de CO2-footprint van de F1 juist verlaagd hebt.
Het vooral de wil van de fabrikanten om mee te doen met zo’n hightech motor. Zelfs nu Mclaren en Redbull een goede deal hebben hoor je zo ook niet meer over V8 of V12 motoren.

Pas als je de fabrikanten geen reclame willen maken voor hun verbrandingsmotoren, wordt het tijd voor iets anders.

Ik hoop nog steeds dat we ooit nog een spec motor (simpele twin turbo) zien, die voor iedereen in feite hetzelfde is, gecombineerd met een merk eigen hybride deel, waar ze dan de sier mee kunnen maken.
.
  zondag 24 mei 2020 @ 15:18:07 #141
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193290903
Iemand van de simracers hier toevallig ervaring met een buttkicker?

Is dat echt ècht toegevoegde waarde of vergelijkbaar met een totaal niets toevoegende controller van je xbox of playstation die trilt? :@

Deze vraag even hier omdat ik na de verhuizing die hobby weer een beetje ga oppakken, simlab rig, fanatec clubsport stuur en wielen etc aanschaffen.

Ps: sorry voor de offtopic, het simrace topic is nauwelijks actief en hier zitten een paar mensen die simracen dus zodoende dat ik het hier ff vraag. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 25 mei 2020 @ 09:28:16 #143
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_193300412
quote:
5s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:10 schreef vosss het volgende:
Iemand van de simracers hier toevallig ervaring met een buttkicker?

Is dat echt ècht toegevoegde waarde of vergelijkbaar met een totaal niets toevoegende controller van je xbox of playstation die trilt? :@

Deze vraag even hier omdat ik na de verhuizing die hobby weer een beetje ga oppakken, simlab rig, fanatec clubsport stuur en wielen etc aanschaffen.

Ps: sorry voor de offtopic, het simrace topic is nauwelijks actief en hier zitten een paar mensen die simracen dus zodoende dat ik het hier ff vraag. :)
Het simrace topic wordt wekelijks in gepost, denk dat je daar of op Tweakers snel een antwoord geeft.

Ik zou het niet weten eigenlijk :(
De ene zweert bij VR bijvoorbeeld en de ander moet er niks van hebben dus het zal allicht persoonlijk zijn.

Wat doet het eigenlijk zo'n buttkicker? Als het om het geluid gaat kun je ook een woofer onder je stoelmonteren.
N/A
pi_193300424
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 09:28 schreef nils7 het volgende:
Wat doet het eigenlijk zo'n buttkicker? Als het om het geluid gaat kun je ook een woofer onder je stoelmonteren.
Die zet geluid om in trillingen. Zodat je bv voelt in je stoel als je over de kerbs rijdt.

=edit=
Ook maar ff in het simrace topic gevraagd.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193300481
Reactie verplaatst naar het simracing topic ;)
pi_193316274
quote:
Aliker: "In vrije trainingen was Verstappen daar verschrikkelijk slecht in"

Als voormalig personal trainer van Max Verstappen was Jake Aliker voor veel meer verantwoordelijk dan louter de fysieke gesteldheid van de Nederlander. Ook tijdens vrije trainingen kwam zijn expertise er aan te pas.

"Max Verstappen was daar echt verschrikkelijk slecht in", zo roept Jake Aliker lachend in de podcast Athletic Evolution. Hij haalt momenten in herinnering waarop Verstappen tijdens de vrije trainingen pitstops moest oefenen.

"Mijn taak was daarbij om met hem zijn positiebepaling te verfijnen. Elke centimeter die een monteur tijdens een pitstop verder moet reiken, kost extra tienden van een seconde. Soms kwam de teammanager naar me toe met het verzoek om daar echt met Max aan te werken, want in de vrije trainingen was het niet veel soeps."

"Maar vervolgens was Verstappen tijdens de pitstops tijdens de race uiterst nauwkeurig, en parkeerde hij de auto vrijwel altijd spot on.
Red Bull is bovendien beroemd en berucht om zijn snelle pitstops, van net iets meer dan twee seconden."

De wegen van Aliker en Verstappen scheidden aan het eind van het seizoen 2019. Waar Max Verstappen verder ging met de eveneens Britse Bradley Scanes, focust Aliker zich op het uitbreiden van zijn sportimperium.

https://racingnews365.nl/(...)r-verschrikkelijk-in
Grappig. In de trainingen compleet bagger en in de race op de cm nauwkeurig :D
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193317799
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:14 schreef vosss het volgende:

[..]

Grappig. In de trainingen compleet bagger en in de race op de cm nauwkeurig :D
Kan mij herinneren dat Schumacher ook dat soort dingen deed. Slordig of meer richting gemeen? Of het nu bewust of onbewust was, je houd je crew ook wel scherp dan en als beloning snaar strakke pitstops maken, dat moet die pitcrew ook wel zelfvertrouwen geven :D
  dinsdag 26 mei 2020 @ 11:25:58 #148
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193318307
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 26 mei 2020 @ 11:36:05 #149
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193318508
quote:
Meteen even bellen hoe dat nou zat met die Ferrari motor en of dat onderzoek openbaar gemaakt wordt :)
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
[i]Stroh in der Birne[/i].
  dinsdag 26 mei 2020 @ 12:59:23 #150
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193319586
Mazepin zou geïnteresseerd zijn in het kopen vh F1-team van Renault.
Als dat doorgaat is de vraag wie in het 2e stoeltje komt te zitten in 2021 ook meteen opgelost :D
https://racingnews365.nl/(...)name-renault-f1-team
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')