abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 20 mei 2020 @ 19:09:55 #101
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193228578
Maar ze vonden het onsportief om te racen wanneer iemand niet kon deelnemen vanwege het coronavirus. Is die mindset wel veranderd dan?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_193239052
grandprixradio twitterde op donderdag 21-05-2020 om 11:48:10 Haas coureur Romain Grosjean heeft aangegeven in de podcast van Sky Sports dat hij nog meer verrassende rijderswissels verwacht voor het seizoen van 2021. https://t.co/BQ6A6LujeG https://t.co/IWXtX24ZTZ reageer retweet
Grosjean naar Mercedes confirmed :+
  donderdag 21 mei 2020 @ 12:28:53 #103
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_193239132
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 12:23 schreef Gehrman het volgende:
grandprixradio twitterde op donderdag 21-05-2020 om 11:48:10 Haas coureur Romain Grosjean heeft aangegeven in de podcast van Sky Sports dat hij nog meer verrassende rijderswissels verwacht voor het seizoen van 2021. https://t.co/BQ6A6LujeG https://t.co/IWXtX24ZTZ reageer retweet
Grosjean naar Mercedes confirmed :+
Hij heeft het Alonso naar Renault :)

https://nl.motorsport.com(...)eizoen-2021/4794791/
No Dyson Barrier is going to stop me!
  vrijdag 22 mei 2020 @ 02:02:46 #104
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_193250867
Renault reportedly initiates talks with Bottas for 2021
https://f1i.com/news/3735(...)bottas-for-2021.html
  vrijdag 22 mei 2020 @ 09:30:33 #105
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_193253098
No Dyson Barrier is going to stop me!
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:10:43 #106
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_193253604
quote:
en de rest, die hebben het ook over mogelijke zitjes, dussss
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:53:08 #107
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_193254093
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 22 mei 2020 @ 15:50:25 #108
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193258130
Zei ik al: opdoeken die handel. :W Tot sinas Abooboo.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 22 mei 2020 @ 16:43:37 #109
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193259021
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 15:50 schreef shiz het volgende:
Zei ik al: opdoeken die handel. :W Tot sinas Abooboo.
je kan ze niks vinden maar het is pijnlijk als welk team dan ook er mee op moet houden
  vrijdag 22 mei 2020 @ 17:13:26 #110
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193259496
Daarom 'tot sinas' - 'tot weerziens'.

Maar Renault was toch een beetje het lachertje de afgelopen jaren (nou ja, misschien Williams; wat ik dan wel oprecht jammer vind).

De fabrikant zal zich op de een of andere manier ook wel redden. Maar het idee van een Renault F1 Team zal ff in de ijskast moeten tot er betere tijden zijn en ook een betere aanpak hebben. Dus die komen ook nog wel terug, maar zoals het nu is vind ik het zelf toch geen gemis.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 22 mei 2020 @ 18:26:12 #111
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_193260442
Er zouden zelfs mogelijke kopers zijn voor het F1 team volgens de Missed Apex Podcast met o.a. Joe Saward

MissedApexF1 twitterde op woensdag 20-05-2020 om 14:45:19 Missed Apex understands that Renault have actively reached out to at least one viable entity to sell their F1 team but any deal must involve keeping the Renault power unit reageer retweet
Is een thread!
No Dyson Barrier is going to stop me!
  vrijdag 22 mei 2020 @ 19:36:21 #112
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193261398
quote:
Nu Renault nog met de bevestiging voor Alonso en dan is silly season voor nu wel weer klaar :P
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:46 schreef shiz het volgende:
Nee, ik vind dat er nog een drama rond Haas moet komen en dat Stroll die koopt ofzo.
:D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator vrijdag 22 mei 2020 @ 21:55:26 #113
446930 crew  ESF1Gamer
pi_193264017
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 17:13 schreef shiz het volgende:
Daarom 'tot sinas' - 'tot weerziens'.

Maar Renault was toch een beetje het lachertje de afgelopen jaren (nou ja, misschien Williams; wat ik dan wel oprecht jammer vind).

De fabrikant zal zich op de een of andere manier ook wel redden. Maar het idee van een Renault F1 Team zal ff in de ijskast moeten tot er betere tijden zijn en ook een betere aanpak hebben. Dus die komen ook nog wel terug, maar zoals het nu is vind ik het zelf toch geen gemis.
Misschien dat ze alleen de motoren leveren, maar de enige betrouwbaarheid is dat ze niet betrouwbaar zijn.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  vrijdag 22 mei 2020 @ 22:21:14 #114
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193264603


Misschien daarom wel zo'n houding jegens Renault, hoor. Dat die motoren aan RedBull en dus Max geleverd werden en ze daar steken hebben laten vallen.

Wat mooi was die overwinning met Honda, dat vingertje naar het logo en die Japanners in tranen! _O_
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 22 mei 2020 @ 23:54:32 #115
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_193267145
Trouwens, Mercedes die hun hand met kaarten liet zien betreffende DAS tijdens pre-season testing. :P
Ferrari 'dat gaat niet lukken om daar nu nog naar te kijken en ook te implementeren'.
Hopelijk zijn ze nu overal aan het brainstormen. Ook om meer van die loopholes te vinden.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_193269956
https://m.gpupdate.net/nl(...)ond-en-hervormingen/

Hebben we met Max een wereldkampioen in spe, gaat de sport naar de tyfus.

Naast budgetplafond willen ze de top teams beperken in tijd in de windtunnel ed zodat de rest kan bijbenen en moeten teams het concept van nieuwe ontwikkelingen delen, open source noemen ze het.

Ik genoot in de jaren 90 altijd van de pit report van Kalff waar er enthousiast werd verteld over iedereens nieuwe ingenieuze ontwikkelingen en de geheimzinnigheid. Nu is het wel zo geworden dat het nu in bijna onzichtbare dingetjes zit, geen grote uitschieters meer zoals X-Wings ed.

Maar een F1 zonder armsrace is toch een andere sport.

Op die manier is er straks weinig verschil met Formule E, behalve op gegeven moment dat fabrikanten voor Formule E gaan kiezen :{
pi_193270998
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 06:42 schreef VacaLoca het volgende:
https://m.gpupdate.net/nl(...)ond-en-hervormingen/

Hebben we met Max een wereldkampioen in spe, gaat de sport naar de tyfus.

Naast budgetplafond willen ze de top teams beperken in tijd in de windtunnel ed zodat de rest kan bijbenen en moeten teams het concept van nieuwe ontwikkelingen delen, open source noemen ze het.

Ik genoot in de jaren 90 altijd van de pit report van Kalff waar er enthousiast werd verteld over iedereens nieuwe ingenieuze ontwikkelingen en de geheimzinnigheid. Nu is het wel zo geworden dat het nu in bijna onzichtbare dingetjes zit, geen grote uitschieters meer zoals X-Wings ed.

Maar een F1 zonder armsrace is toch een andere sport.

Op die manier is er straks weinig verschil met Formule E, behalve op gegeven moment dat fabrikanten voor Formule E gaan kiezen :{
Idd. Ik kijk niet alleen voor Max maar juist ook voor dat soort dingen. Zoals wie nu weer wat ingenieus heeft bedacht, of zoals last year dat Ferrari en Mercedes een totaal andere oplossing voor de voorvleugel hebben bedacht en niemand weet welke nou precies de beste is.

Als je dat weg haalt gaat er toch wat van de charme af, en dat is al minder dan vroeger. Vroeger hing er veel meer glamour aan de F1. En Btw ze zijn niet onzichtbaar als je goed oplet, al vind ik het wel jammer idd dat dat pit report dat niet bijna meer doet. Dat was inde jaren 90 juist een erg sterk onderdeel van het programma.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 09:47:21 #118
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193271074
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 09:38 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Idd. Ik kijk niet alleen voor Max maar juist ook voor dat soort dingen. Zoals wie nu weer wat ingenieus heeft bedacht, of zoals last year dat Ferrari en Mercedes een totaal andere oplossing voor de voorvleugel hebben bedacht en niemand weet welke nou precies de beste is.

Als je dat weg haalt gaat er toch wat van de charme af, en dat is al minder dan vroeger. Vroeger hing er veel meer glamour aan de F1. En Btw ze zijn niet onzichtbaar als je goed oplet, al vind ik het wel jammer idd dat dat pit report dat niet bijna meer doet. Dat was inde jaren 90 juist een erg sterk onderdeel van het programma.
eerst zien dan geloven, gelijk wordt het natuurlijk nooit
  zaterdag 23 mei 2020 @ 10:33:30 #119
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_193271628
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 06:42 schreef VacaLoca het volgende:
https://m.gpupdate.net/nl(...)ond-en-hervormingen/

Hebben we met Max een wereldkampioen in spe, gaat de sport naar de tyfus.

Naast budgetplafond willen ze de top teams beperken in tijd in de windtunnel ed zodat de rest kan bijbenen en moeten teams het concept van nieuwe ontwikkelingen delen, open source noemen ze het.

Ik genoot in de jaren 90 altijd van de pit report van Kalff waar er enthousiast werd verteld over iedereens nieuwe ingenieuze ontwikkelingen en de geheimzinnigheid. Nu is het wel zo geworden dat het nu in bijna onzichtbare dingetjes zit, geen grote uitschieters meer zoals X-Wings ed.

Maar een F1 zonder armsrace is toch een andere sport.

Op die manier is er straks weinig verschil met Formule E, behalve op gegeven moment dat fabrikanten voor Formule E gaan kiezen :{
Ik roep het al jaren inmiddels.
Maar wordt vaak aangevallen op mensen die de V10’s nog graag horen brullen.
Die hoor ik ook graag, laten we dat voorop stellen maar je moet ook realistisch zijn.

De F1 moet naar 0 emissie anders stappen er alleen maar fabrikanten uit in plaats van in.

Je ziet het met Renault en geloof mij Mercedes is er niet ver vandaan en Honda liet een paar weken geleden ook al wat los erover.

Miljoenen investeren in een sport die totaal niet meer relevant is voor je straat auto techniek is gewoon niet meer te verantwoorden.

Nu is er voor de F1 nog een kans als ze nu een roadmap neer zouden leggen naar 0 emissie binnen 5 jaar.
Ze zouden het nog open kunnen houden of het met waterstof of op batterijen gaat want de Formule E is nog te veel een spec klasse waarbij innovatie nog beperkt wordt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zaterdag 23 mei 2020 @ 11:44:36 #120
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_193272358
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:33 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik roep het al jaren inmiddels.
Maar wordt vaak aangevallen op mensen die de V10’s nog graag horen brullen.
Die hoor ik ook graag, laten we dat voorop stellen maar je moet ook realistisch zijn.

De F1 moet naar 0 emissie anders stappen er alleen maar fabrikanten uit in plaats van in.

Je ziet het met Renault en geloof mij Mercedes is er niet ver vandaan en Honda liet een paar weken geleden ook al wat los erover.

Miljoenen investeren in een sport die totaal niet meer relevant is voor je straat auto techniek is gewoon niet meer te verantwoorden.

Nu is er voor de F1 nog een kans als ze nu een roadmap neer zouden leggen naar 0 emissie binnen 5 jaar.
Ze zouden het nog open kunnen houden of het met waterstof of op batterijen gaat want de Formule E is nog te veel een spec klasse waarbij innovatie nog beperkt wordt.
Daar is de F1 al mee bezig. Zij het op een andere manier.

De F1 wil juist investeren in het gebruik van synthetische brandstoffen. Dat zou elk jaar meer moeten worden, van 5% nu tot 100% in 2030.

Dus niet elektrisch of met waterstof, maar een andere route naar hetzelfde doel. Het grote voordeel is dat je daarvoor nog steeds verbrandingsmotoren kunt gebruiken en dus de huidige technologie niet hoeft weg te gooien.

https://www.formula1.com/(...)GilwwMBsjKyPiFf.html
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_193272540
Het zou juist de doodsteek voor de F1 zijn om er een "0 emissie" bla bla bla klasse van te maken. Als de Formula E één ding aangetoond heeft dan is het wel dat het totaal oninteressant is om naar doodstille botsautootjes te kijken.

F1 moet juist totaal de andere kant op gaan. Laat de link met relevante techniek voor straatauto's voor wat het is en focus puur op het zijn van de tofste raceklasse. Duurzame mobiliteit en autoracen moet je niet willen verenigen. Herintroduceer V10 motoren en alles wat daarbij hoort. Dergelijke techniek is ook veel goedkoper om te ontwikkelen dan de huidige ruimtevaart achtige techniek die alleen Mercedes in de vingers heeft. Wellicht dat je dan spelers als Honda en Mercedes kwijtraakt maar de gemiddelde boerenlul die naar de F1 kijkt zal het toch worst wezen of er een Honda of een Cosworth achterin de Red Bull ligt.

Het is zo onzinnig om F1 auto's zuinig en klimaat neutraal te willen maken. Pak de F1 kalender erbij. Het circus trekt de hele wereld over. Wat denk je dat het voor CO2-uitstoot geeft om al dat materieel de wereld over te slepen? We rijden nu met hybride motoren maar er staan wel vijf races meer op de kalender dan in de jaren 90. Dat slaat helemaal nergens op. Het is pure PR bullshit om te focussen op de uitstoot van 20 F1 auto's. Dat is totaal niet relevant.

Het is zo eenvoudig om van de F1 weer een ouderwets spektakel te maken maar de mensen die het voor het zeggen hebben zien het niet. Als je V10 motoren herintroduceert en een paar races van de kalender haalt dan kun je de klimaatgekkies heel makkelijk voorrekenen dat je de CO2-footprint van de F1 juist verlaagd hebt.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  zaterdag 23 mei 2020 @ 12:16:54 #122
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_193272693
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het zou juist de doodsteek voor de F1 zijn om er een "0 emissie" bla bla bla klasse van te maken. Als de Formula E één ding aangetoond heeft dan is het wel dat het totaal oninteressant is om naar doodstille botsautootjes te kijken.

F1 moet juist totaal de andere kant op gaan. Laat de link met relevante techniek voor straatauto's voor wat het is en focus puur op het zijn van de tofste raceklasse. Duurzame mobiliteit en autoracen moet je niet willen verenigen. Herintroduceer V10 motoren en alles wat daarbij hoort. Dergelijke techniek is ook veel goedkoper om te ontwikkelen dan de huidige ruimtevaart achtige techniek die alleen Mercedes in de vingers heeft. Wellicht dat je dan spelers als Honda en Mercedes kwijtraakt maar de gemiddelde boerenlul die naar de F1 kijkt zal het toch worst wezen of er een Honda of een Cosworth achterin de Red Bull ligt.

Het is zo onzinnig om F1 auto's zuinig en klimaat neutraal te willen maken. Pak de F1 kalender erbij. Het circus trekt de hele wereld over. Wat denk je dat het voor CO2-uitstoot geeft om al dat materieel de wereld over te slepen? We rijden nu met hybride motoren maar er staan wel vijf races meer op de kalender dan in de jaren 90. Dat slaat helemaal nergens op. Het is pure PR bullshit om te focussen op de uitstoot van 20 F1 auto's. Dat is totaal niet relevant.

Het is zo eenvoudig om van de F1 weer een ouderwets spektakel te maken maar de mensen die het voor het zeggen hebben zien het niet. Als je V10 motoren herintroduceert en een paar races van de kalender haalt dan kun je de klimaatgekkies heel makkelijk voorrekenen dat je de CO2-footprint van de F1 juist verlaagd hebt.
Het klopt dat de F1 kan kiezen om de relevantie te verliezen.
En dat is prima maar de link met de innovatie verliezen ze dan compleet.
Ook prima maar dan kan je niet verwachten dat het summum van technologie wordt gebruikt in de F1.


quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:44 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Daar is de F1 al mee bezig. Zij het op een andere manier.

De F1 wil juist investeren in het gebruik van synthetische brandstoffen. Dat zou elk jaar meer moeten worden, van 5% nu tot 100% in 2030.

Dus niet elektrisch of met waterstof, maar een andere route naar hetzelfde doel. Het grote voordeel is dat je daarvoor nog steeds verbrandingsmotoren kunt gebruiken en dus de huidige technologie niet hoeft weg te gooien.

https://www.formula1.com/(...)GilwwMBsjKyPiFf.html
Dat weet ik maar relevantie voor de autofabrikanten is er niet meer dan.
Maar het doel is niet hetzelfde dan hoor, dat willen ze je graag laten denken maar dat is het verre van.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zaterdag 23 mei 2020 @ 12:17:40 #123
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193272698
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het zou juist de doodsteek voor de F1 zijn om er een "0 emissie" bla bla bla klasse van te maken. Als de Formula E één ding aangetoond heeft dan is het wel dat het totaal oninteressant is om naar doodstille botsautootjes te kijken.

F1 moet juist totaal de andere kant op gaan. Laat de link met relevante techniek voor straatauto's voor wat het is en focus puur op het zijn van de tofste raceklasse. Duurzame mobiliteit en autoracen moet je niet willen verenigen. Herintroduceer V10 motoren en alles wat daarbij hoort. Dergelijke techniek is ook veel goedkoper om te ontwikkelen dan de huidige ruimtevaart achtige techniek die alleen Mercedes in de vingers heeft. Wellicht dat je dan spelers als Honda en Mercedes kwijtraakt maar de gemiddelde boerenlul die naar de F1 kijkt zal het toch worst wezen of er een Honda of een Cosworth achterin de Red Bull ligt.

Het is zo onzinnig om F1 auto's zuinig en klimaat neutraal te willen maken. Pak de F1 kalender erbij. Het circus trekt de hele wereld over. Wat denk je dat het voor CO2-uitstoot geeft om al dat materieel de wereld over te slepen? We rijden nu met hybride motoren maar er staan wel vijf races meer op de kalender dan in de jaren 90. Dat slaat helemaal nergens op. Het is pure PR bullshit om te focussen op de uitstoot van 20 F1 auto's. Dat is totaal niet relevant.

Het is zo eenvoudig om van de F1 weer een ouderwets spektakel te maken maar de mensen die het voor het zeggen hebben zien het niet. Als je V10 motoren herintroduceert en een paar races van de kalender haalt dan kun je de klimaatgekkies heel makkelijk voorrekenen dat je de CO2-footprint van de F1 juist verlaagd hebt.
Doodstil?! Waren ze maar doodstil...
Ik kan die races amper kijken omdat ik gek word van die fluittoon.. -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 23 mei 2020 @ 12:19:06 #124
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193272710
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het zou juist de doodsteek voor de F1 zijn om er een "0 emissie" bla bla bla klasse van te maken. Als de Formula E één ding aangetoond heeft dan is het wel dat het totaal oninteressant is om naar doodstille botsautootjes te kijken.

Dat kan jouw mening zijn, maar dat heeft het natuurlijk niet 'aangetoond'. Ik vind veel van de races juist erg interessant, omdat er vaak behoorlijk geknokt wordt. Sommige races zijn inderdaad saai, maar als je er een beetje aan gewend bent heeft dat niks met het geluid te maken - elke raceklasse heeft saaie races, de een wat vaker dan de ander.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 23 mei 2020 @ 12:22:19 #125
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193272741
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat kan jouw mening zijn, maar dat heeft het natuurlijk niet 'aangetoond'. Ik vind veel van de races juist erg interessant, omdat er vaak behoorlijk geknokt wordt. Sommige races zijn inderdaad saai, maar als je er een beetje aan gewend bent heeft dat niks met het geluid te maken - elke raceklasse heeft saaie races, de een wat vaker dan de ander.
De races zelf zijn idd best leuk :Y
Maar zoals gezegd kan ik het amper aan te kijken door de fluittoon. En de fanboost en de attack zones vind ik ook niks.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')