Grosjean naar Mercedes confirmedtwitter:grandprixradio twitterde op donderdag 21-05-2020 om 11:48:10Haas coureur Romain Grosjean heeft aangegeven in de podcast van Sky Sports dat hij nog meer verrassende rijderswissels verwacht voor het seizoen van 2021. https://t.co/BQ6A6LujeG https://t.co/IWXtX24ZTZ reageer retweet
Hij heeft het Alonso naar Renaultquote:Op donderdag 21 mei 2020 12:23 schreef Gehrman het volgende:
Grosjean naar Mercedes confirmedtwitter:grandprixradio twitterde op donderdag 21-05-2020 om 11:48:10Haas coureur Romain Grosjean heeft aangegeven in de podcast van Sky Sports dat hij nog meer verrassende rijderswissels verwacht voor het seizoen van 2021. https://t.co/BQ6A6LujeG https://t.co/IWXtX24ZTZ reageer retweet
F1 / [Silly Season] 2020 #1 Vallteri of Esteban bij Mercedes?quote:Op vrijdag 22 mei 2020 02:02 schreef THEFXR het volgende:
Renault reportedly initiates talks with Bottas for 2021
https://f1i.com/news/3735(...)bottas-for-2021.html
en de rest, die hebben het ook over mogelijke zitjes, dussssquote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:30 schreef Starflyer het volgende:
[..]
F1 / [Silly Season] 2020 #1 Vallteri of Esteban bij Mercedes?
je kan ze niks vinden maar het is pijnlijk als welk team dan ook er mee op moet houdenquote:Op vrijdag 22 mei 2020 15:50 schreef shiz het volgende:
Zei ik al: opdoeken die handel.Tot sinas Abooboo.
Is een thread!twitter:MissedApexF1 twitterde op woensdag 20-05-2020 om 14:45:19Missed Apex understands that Renault have actively reached out to at least one viable entity to sell their F1 team but any deal must involve keeping the Renault power unit reageer retweet
quote:Nu Renault nog met de bevestiging voor Alonso en dan is silly season voor nu wel weer klaar
quote:Op donderdag 14 mei 2020 11:46 schreef shiz het volgende:
Nee, ik vind dat er nog een drama rond Haas moet komen en dat Stroll die koopt ofzo.
Misschien dat ze alleen de motoren leveren, maar de enige betrouwbaarheid is dat ze niet betrouwbaar zijn.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 17:13 schreef shiz het volgende:
Daarom 'tot sinas' - 'tot weerziens'.
Maar Renault was toch een beetje het lachertje de afgelopen jaren (nou ja, misschien Williams; wat ik dan wel oprecht jammer vind).
De fabrikant zal zich op de een of andere manier ook wel redden. Maar het idee van een Renault F1 Team zal ff in de ijskast moeten tot er betere tijden zijn en ook een betere aanpak hebben. Dus die komen ook nog wel terug, maar zoals het nu is vind ik het zelf toch geen gemis.
Idd. Ik kijk niet alleen voor Max maar juist ook voor dat soort dingen. Zoals wie nu weer wat ingenieus heeft bedacht, of zoals last year dat Ferrari en Mercedes een totaal andere oplossing voor de voorvleugel hebben bedacht en niemand weet welke nou precies de beste is.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 06:42 schreef VacaLoca het volgende:
https://m.gpupdate.net/nl(...)ond-en-hervormingen/
Hebben we met Max een wereldkampioen in spe, gaat de sport naar de tyfus.
Naast budgetplafond willen ze de top teams beperken in tijd in de windtunnel ed zodat de rest kan bijbenen en moeten teams het concept van nieuwe ontwikkelingen delen, open source noemen ze het.
Ik genoot in de jaren 90 altijd van de pit report van Kalff waar er enthousiast werd verteld over iedereens nieuwe ingenieuze ontwikkelingen en de geheimzinnigheid. Nu is het wel zo geworden dat het nu in bijna onzichtbare dingetjes zit, geen grote uitschieters meer zoals X-Wings ed.
Maar een F1 zonder armsrace is toch een andere sport.
Op die manier is er straks weinig verschil met Formule E, behalve op gegeven moment dat fabrikanten voor Formule E gaan kiezen
eerst zien dan geloven, gelijk wordt het natuurlijk nooitquote:Op zaterdag 23 mei 2020 09:38 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Idd. Ik kijk niet alleen voor Max maar juist ook voor dat soort dingen. Zoals wie nu weer wat ingenieus heeft bedacht, of zoals last year dat Ferrari en Mercedes een totaal andere oplossing voor de voorvleugel hebben bedacht en niemand weet welke nou precies de beste is.
Als je dat weg haalt gaat er toch wat van de charme af, en dat is al minder dan vroeger. Vroeger hing er veel meer glamour aan de F1. En Btw ze zijn niet onzichtbaar als je goed oplet, al vind ik het wel jammer idd dat dat pit report dat niet bijna meer doet. Dat was inde jaren 90 juist een erg sterk onderdeel van het programma.
Ik roep het al jaren inmiddels.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 06:42 schreef VacaLoca het volgende:
https://m.gpupdate.net/nl(...)ond-en-hervormingen/
Hebben we met Max een wereldkampioen in spe, gaat de sport naar de tyfus.
Naast budgetplafond willen ze de top teams beperken in tijd in de windtunnel ed zodat de rest kan bijbenen en moeten teams het concept van nieuwe ontwikkelingen delen, open source noemen ze het.
Ik genoot in de jaren 90 altijd van de pit report van Kalff waar er enthousiast werd verteld over iedereens nieuwe ingenieuze ontwikkelingen en de geheimzinnigheid. Nu is het wel zo geworden dat het nu in bijna onzichtbare dingetjes zit, geen grote uitschieters meer zoals X-Wings ed.
Maar een F1 zonder armsrace is toch een andere sport.
Op die manier is er straks weinig verschil met Formule E, behalve op gegeven moment dat fabrikanten voor Formule E gaan kiezen
Daar is de F1 al mee bezig. Zij het op een andere manier.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 10:33 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik roep het al jaren inmiddels.
Maar wordt vaak aangevallen op mensen die de V10’s nog graag horen brullen.
Die hoor ik ook graag, laten we dat voorop stellen maar je moet ook realistisch zijn.
De F1 moet naar 0 emissie anders stappen er alleen maar fabrikanten uit in plaats van in.
Je ziet het met Renault en geloof mij Mercedes is er niet ver vandaan en Honda liet een paar weken geleden ook al wat los erover.
Miljoenen investeren in een sport die totaal niet meer relevant is voor je straat auto techniek is gewoon niet meer te verantwoorden.
Nu is er voor de F1 nog een kans als ze nu een roadmap neer zouden leggen naar 0 emissie binnen 5 jaar.
Ze zouden het nog open kunnen houden of het met waterstof of op batterijen gaat want de Formule E is nog te veel een spec klasse waarbij innovatie nog beperkt wordt.
Het klopt dat de F1 kan kiezen om de relevantie te verliezen.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het zou juist de doodsteek voor de F1 zijn om er een "0 emissie" bla bla bla klasse van te maken. Als de Formula E één ding aangetoond heeft dan is het wel dat het totaal oninteressant is om naar doodstille botsautootjes te kijken.
F1 moet juist totaal de andere kant op gaan. Laat de link met relevante techniek voor straatauto's voor wat het is en focus puur op het zijn van de tofste raceklasse. Duurzame mobiliteit en autoracen moet je niet willen verenigen. Herintroduceer V10 motoren en alles wat daarbij hoort. Dergelijke techniek is ook veel goedkoper om te ontwikkelen dan de huidige ruimtevaart achtige techniek die alleen Mercedes in de vingers heeft. Wellicht dat je dan spelers als Honda en Mercedes kwijtraakt maar de gemiddelde boerenlul die naar de F1 kijkt zal het toch worst wezen of er een Honda of een Cosworth achterin de Red Bull ligt.
Het is zo onzinnig om F1 auto's zuinig en klimaat neutraal te willen maken. Pak de F1 kalender erbij. Het circus trekt de hele wereld over. Wat denk je dat het voor CO2-uitstoot geeft om al dat materieel de wereld over te slepen? We rijden nu met hybride motoren maar er staan wel vijf races meer op de kalender dan in de jaren 90. Dat slaat helemaal nergens op. Het is pure PR bullshit om te focussen op de uitstoot van 20 F1 auto's. Dat is totaal niet relevant.
Het is zo eenvoudig om van de F1 weer een ouderwets spektakel te maken maar de mensen die het voor het zeggen hebben zien het niet. Als je V10 motoren herintroduceert en een paar races van de kalender haalt dan kun je de klimaatgekkies heel makkelijk voorrekenen dat je de CO2-footprint van de F1 juist verlaagd hebt.
Dat weet ik maar relevantie voor de autofabrikanten is er niet meer dan.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 11:44 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Daar is de F1 al mee bezig. Zij het op een andere manier.
De F1 wil juist investeren in het gebruik van synthetische brandstoffen. Dat zou elk jaar meer moeten worden, van 5% nu tot 100% in 2030.
Dus niet elektrisch of met waterstof, maar een andere route naar hetzelfde doel. Het grote voordeel is dat je daarvoor nog steeds verbrandingsmotoren kunt gebruiken en dus de huidige technologie niet hoeft weg te gooien.
https://www.formula1.com/(...)GilwwMBsjKyPiFf.html
Doodstil?! Waren ze maar doodstil...quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het zou juist de doodsteek voor de F1 zijn om er een "0 emissie" bla bla bla klasse van te maken. Als de Formula E één ding aangetoond heeft dan is het wel dat het totaal oninteressant is om naar doodstille botsautootjes te kijken.
F1 moet juist totaal de andere kant op gaan. Laat de link met relevante techniek voor straatauto's voor wat het is en focus puur op het zijn van de tofste raceklasse. Duurzame mobiliteit en autoracen moet je niet willen verenigen. Herintroduceer V10 motoren en alles wat daarbij hoort. Dergelijke techniek is ook veel goedkoper om te ontwikkelen dan de huidige ruimtevaart achtige techniek die alleen Mercedes in de vingers heeft. Wellicht dat je dan spelers als Honda en Mercedes kwijtraakt maar de gemiddelde boerenlul die naar de F1 kijkt zal het toch worst wezen of er een Honda of een Cosworth achterin de Red Bull ligt.
Het is zo onzinnig om F1 auto's zuinig en klimaat neutraal te willen maken. Pak de F1 kalender erbij. Het circus trekt de hele wereld over. Wat denk je dat het voor CO2-uitstoot geeft om al dat materieel de wereld over te slepen? We rijden nu met hybride motoren maar er staan wel vijf races meer op de kalender dan in de jaren 90. Dat slaat helemaal nergens op. Het is pure PR bullshit om te focussen op de uitstoot van 20 F1 auto's. Dat is totaal niet relevant.
Het is zo eenvoudig om van de F1 weer een ouderwets spektakel te maken maar de mensen die het voor het zeggen hebben zien het niet. Als je V10 motoren herintroduceert en een paar races van de kalender haalt dan kun je de klimaatgekkies heel makkelijk voorrekenen dat je de CO2-footprint van de F1 juist verlaagd hebt.
Dat kan jouw mening zijn, maar dat heeft het natuurlijk niet 'aangetoond'. Ik vind veel van de races juist erg interessant, omdat er vaak behoorlijk geknokt wordt. Sommige races zijn inderdaad saai, maar als je er een beetje aan gewend bent heeft dat niks met het geluid te maken - elke raceklasse heeft saaie races, de een wat vaker dan de ander.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het zou juist de doodsteek voor de F1 zijn om er een "0 emissie" bla bla bla klasse van te maken. Als de Formula E één ding aangetoond heeft dan is het wel dat het totaal oninteressant is om naar doodstille botsautootjes te kijken.
De races zelf zijn idd best leukquote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat kan jouw mening zijn, maar dat heeft het natuurlijk niet 'aangetoond'. Ik vind veel van de races juist erg interessant, omdat er vaak behoorlijk geknokt wordt. Sommige races zijn inderdaad saai, maar als je er een beetje aan gewend bent heeft dat niks met het geluid te maken - elke raceklasse heeft saaie races, de een wat vaker dan de ander.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |