Grosjean naar Mercedes confirmedtwitter:grandprixradio twitterde op donderdag 21-05-2020 om 11:48:10 Haas coureur Romain Grosjean heeft aangegeven in de podcast van Sky Sports dat hij nog meer verrassende rijderswissels verwacht voor het seizoen van 2021. https://t.co/BQ6A6LujeG https://t.co/IWXtX24ZTZ reageer retweet
Hij heeft het Alonso naar Renaultquote:Op donderdag 21 mei 2020 12:23 schreef Gehrman het volgende:Grosjean naar Mercedes confirmedtwitter:grandprixradio twitterde op donderdag 21-05-2020 om 11:48:10 Haas coureur Romain Grosjean heeft aangegeven in de podcast van Sky Sports dat hij nog meer verrassende rijderswissels verwacht voor het seizoen van 2021. https://t.co/BQ6A6LujeG https://t.co/IWXtX24ZTZ reageer retweet
F1 / [Silly Season] 2020 #1 Vallteri of Esteban bij Mercedes?quote:Op vrijdag 22 mei 2020 02:02 schreef THEFXR het volgende:
Renault reportedly initiates talks with Bottas for 2021
https://f1i.com/news/3735(...)bottas-for-2021.html
en de rest, die hebben het ook over mogelijke zitjes, dussssquote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:30 schreef Starflyer het volgende:
[..]
F1 / [Silly Season] 2020 #1 Vallteri of Esteban bij Mercedes?
je kan ze niks vinden maar het is pijnlijk als welk team dan ook er mee op moet houdenquote:Op vrijdag 22 mei 2020 15:50 schreef shiz het volgende:
Zei ik al: opdoeken die handel. Tot sinas Abooboo.
Is een thread!twitter:MissedApexF1 twitterde op woensdag 20-05-2020 om 14:45:19 Missed Apex understands that Renault have actively reached out to at least one viable entity to sell their F1 team but any deal must involve keeping the Renault power unit reageer retweet
quote:Nu Renault nog met de bevestiging voor Alonso en dan is silly season voor nu wel weer klaar
quote:Op donderdag 14 mei 2020 11:46 schreef shiz het volgende:
Nee, ik vind dat er nog een drama rond Haas moet komen en dat Stroll die koopt ofzo.
Misschien dat ze alleen de motoren leveren, maar de enige betrouwbaarheid is dat ze niet betrouwbaar zijn.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 17:13 schreef shiz het volgende:
Daarom 'tot sinas' - 'tot weerziens'.
Maar Renault was toch een beetje het lachertje de afgelopen jaren (nou ja, misschien Williams; wat ik dan wel oprecht jammer vind).
De fabrikant zal zich op de een of andere manier ook wel redden. Maar het idee van een Renault F1 Team zal ff in de ijskast moeten tot er betere tijden zijn en ook een betere aanpak hebben. Dus die komen ook nog wel terug, maar zoals het nu is vind ik het zelf toch geen gemis.
Idd. Ik kijk niet alleen voor Max maar juist ook voor dat soort dingen. Zoals wie nu weer wat ingenieus heeft bedacht, of zoals last year dat Ferrari en Mercedes een totaal andere oplossing voor de voorvleugel hebben bedacht en niemand weet welke nou precies de beste is.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 06:42 schreef VacaLoca het volgende:
https://m.gpupdate.net/nl(...)ond-en-hervormingen/
Hebben we met Max een wereldkampioen in spe, gaat de sport naar de tyfus.
Naast budgetplafond willen ze de top teams beperken in tijd in de windtunnel ed zodat de rest kan bijbenen en moeten teams het concept van nieuwe ontwikkelingen delen, open source noemen ze het.
Ik genoot in de jaren 90 altijd van de pit report van Kalff waar er enthousiast werd verteld over iedereens nieuwe ingenieuze ontwikkelingen en de geheimzinnigheid. Nu is het wel zo geworden dat het nu in bijna onzichtbare dingetjes zit, geen grote uitschieters meer zoals X-Wings ed.
Maar een F1 zonder armsrace is toch een andere sport.
Op die manier is er straks weinig verschil met Formule E, behalve op gegeven moment dat fabrikanten voor Formule E gaan kiezen
eerst zien dan geloven, gelijk wordt het natuurlijk nooitquote:Op zaterdag 23 mei 2020 09:38 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Idd. Ik kijk niet alleen voor Max maar juist ook voor dat soort dingen. Zoals wie nu weer wat ingenieus heeft bedacht, of zoals last year dat Ferrari en Mercedes een totaal andere oplossing voor de voorvleugel hebben bedacht en niemand weet welke nou precies de beste is.
Als je dat weg haalt gaat er toch wat van de charme af, en dat is al minder dan vroeger. Vroeger hing er veel meer glamour aan de F1. En Btw ze zijn niet onzichtbaar als je goed oplet, al vind ik het wel jammer idd dat dat pit report dat niet bijna meer doet. Dat was inde jaren 90 juist een erg sterk onderdeel van het programma.
Ik roep het al jaren inmiddels.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 06:42 schreef VacaLoca het volgende:
https://m.gpupdate.net/nl(...)ond-en-hervormingen/
Hebben we met Max een wereldkampioen in spe, gaat de sport naar de tyfus.
Naast budgetplafond willen ze de top teams beperken in tijd in de windtunnel ed zodat de rest kan bijbenen en moeten teams het concept van nieuwe ontwikkelingen delen, open source noemen ze het.
Ik genoot in de jaren 90 altijd van de pit report van Kalff waar er enthousiast werd verteld over iedereens nieuwe ingenieuze ontwikkelingen en de geheimzinnigheid. Nu is het wel zo geworden dat het nu in bijna onzichtbare dingetjes zit, geen grote uitschieters meer zoals X-Wings ed.
Maar een F1 zonder armsrace is toch een andere sport.
Op die manier is er straks weinig verschil met Formule E, behalve op gegeven moment dat fabrikanten voor Formule E gaan kiezen
Daar is de F1 al mee bezig. Zij het op een andere manier.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 10:33 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik roep het al jaren inmiddels.
Maar wordt vaak aangevallen op mensen die de V10’s nog graag horen brullen.
Die hoor ik ook graag, laten we dat voorop stellen maar je moet ook realistisch zijn.
De F1 moet naar 0 emissie anders stappen er alleen maar fabrikanten uit in plaats van in.
Je ziet het met Renault en geloof mij Mercedes is er niet ver vandaan en Honda liet een paar weken geleden ook al wat los erover.
Miljoenen investeren in een sport die totaal niet meer relevant is voor je straat auto techniek is gewoon niet meer te verantwoorden.
Nu is er voor de F1 nog een kans als ze nu een roadmap neer zouden leggen naar 0 emissie binnen 5 jaar.
Ze zouden het nog open kunnen houden of het met waterstof of op batterijen gaat want de Formule E is nog te veel een spec klasse waarbij innovatie nog beperkt wordt.
Het klopt dat de F1 kan kiezen om de relevantie te verliezen.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het zou juist de doodsteek voor de F1 zijn om er een "0 emissie" bla bla bla klasse van te maken. Als de Formula E één ding aangetoond heeft dan is het wel dat het totaal oninteressant is om naar doodstille botsautootjes te kijken.
F1 moet juist totaal de andere kant op gaan. Laat de link met relevante techniek voor straatauto's voor wat het is en focus puur op het zijn van de tofste raceklasse. Duurzame mobiliteit en autoracen moet je niet willen verenigen. Herintroduceer V10 motoren en alles wat daarbij hoort. Dergelijke techniek is ook veel goedkoper om te ontwikkelen dan de huidige ruimtevaart achtige techniek die alleen Mercedes in de vingers heeft. Wellicht dat je dan spelers als Honda en Mercedes kwijtraakt maar de gemiddelde boerenlul die naar de F1 kijkt zal het toch worst wezen of er een Honda of een Cosworth achterin de Red Bull ligt.
Het is zo onzinnig om F1 auto's zuinig en klimaat neutraal te willen maken. Pak de F1 kalender erbij. Het circus trekt de hele wereld over. Wat denk je dat het voor CO2-uitstoot geeft om al dat materieel de wereld over te slepen? We rijden nu met hybride motoren maar er staan wel vijf races meer op de kalender dan in de jaren 90. Dat slaat helemaal nergens op. Het is pure PR bullshit om te focussen op de uitstoot van 20 F1 auto's. Dat is totaal niet relevant.
Het is zo eenvoudig om van de F1 weer een ouderwets spektakel te maken maar de mensen die het voor het zeggen hebben zien het niet. Als je V10 motoren herintroduceert en een paar races van de kalender haalt dan kun je de klimaatgekkies heel makkelijk voorrekenen dat je de CO2-footprint van de F1 juist verlaagd hebt.
Dat weet ik maar relevantie voor de autofabrikanten is er niet meer dan.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 11:44 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Daar is de F1 al mee bezig. Zij het op een andere manier.
De F1 wil juist investeren in het gebruik van synthetische brandstoffen. Dat zou elk jaar meer moeten worden, van 5% nu tot 100% in 2030.
Dus niet elektrisch of met waterstof, maar een andere route naar hetzelfde doel. Het grote voordeel is dat je daarvoor nog steeds verbrandingsmotoren kunt gebruiken en dus de huidige technologie niet hoeft weg te gooien.
https://www.formula1.com/(...)GilwwMBsjKyPiFf.html
Doodstil?! Waren ze maar doodstil...quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het zou juist de doodsteek voor de F1 zijn om er een "0 emissie" bla bla bla klasse van te maken. Als de Formula E één ding aangetoond heeft dan is het wel dat het totaal oninteressant is om naar doodstille botsautootjes te kijken.
F1 moet juist totaal de andere kant op gaan. Laat de link met relevante techniek voor straatauto's voor wat het is en focus puur op het zijn van de tofste raceklasse. Duurzame mobiliteit en autoracen moet je niet willen verenigen. Herintroduceer V10 motoren en alles wat daarbij hoort. Dergelijke techniek is ook veel goedkoper om te ontwikkelen dan de huidige ruimtevaart achtige techniek die alleen Mercedes in de vingers heeft. Wellicht dat je dan spelers als Honda en Mercedes kwijtraakt maar de gemiddelde boerenlul die naar de F1 kijkt zal het toch worst wezen of er een Honda of een Cosworth achterin de Red Bull ligt.
Het is zo onzinnig om F1 auto's zuinig en klimaat neutraal te willen maken. Pak de F1 kalender erbij. Het circus trekt de hele wereld over. Wat denk je dat het voor CO2-uitstoot geeft om al dat materieel de wereld over te slepen? We rijden nu met hybride motoren maar er staan wel vijf races meer op de kalender dan in de jaren 90. Dat slaat helemaal nergens op. Het is pure PR bullshit om te focussen op de uitstoot van 20 F1 auto's. Dat is totaal niet relevant.
Het is zo eenvoudig om van de F1 weer een ouderwets spektakel te maken maar de mensen die het voor het zeggen hebben zien het niet. Als je V10 motoren herintroduceert en een paar races van de kalender haalt dan kun je de klimaatgekkies heel makkelijk voorrekenen dat je de CO2-footprint van de F1 juist verlaagd hebt.
Dat kan jouw mening zijn, maar dat heeft het natuurlijk niet 'aangetoond'. Ik vind veel van de races juist erg interessant, omdat er vaak behoorlijk geknokt wordt. Sommige races zijn inderdaad saai, maar als je er een beetje aan gewend bent heeft dat niks met het geluid te maken - elke raceklasse heeft saaie races, de een wat vaker dan de ander.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het zou juist de doodsteek voor de F1 zijn om er een "0 emissie" bla bla bla klasse van te maken. Als de Formula E één ding aangetoond heeft dan is het wel dat het totaal oninteressant is om naar doodstille botsautootjes te kijken.
De races zelf zijn idd best leukquote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat kan jouw mening zijn, maar dat heeft het natuurlijk niet 'aangetoond'. Ik vind veel van de races juist erg interessant, omdat er vaak behoorlijk geknokt wordt. Sommige races zijn inderdaad saai, maar als je er een beetje aan gewend bent heeft dat niks met het geluid te maken - elke raceklasse heeft saaie races, de een wat vaker dan de ander.
Zolang ze op de Mickey mouse baantjes rijden met bochten van 3km/h kan ik er niet echt naar kijken.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat kan jouw mening zijn, maar dat heeft het natuurlijk niet 'aangetoond'. Ik vind veel van de races juist erg interessant, omdat er vaak behoorlijk geknokt wordt. Sommige races zijn inderdaad saai, maar als je er een beetje aan gewend bent heeft dat niks met het geluid te maken - elke raceklasse heeft saaie races, de een wat vaker dan de ander.
Ik ook nietquote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De races zelf zijn idd best leuk
Maar zoals gezegd kan ik het amper aan te kijken door de fluittoon. En de fanboost en de attack zones vind ik ook niks.
Hoor jij ze dan helemaal geen geluid maken? Of vind jij het geluid niet irritant?quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ook niet
Ik hoor de fluittoon gelukkig niet, geen idee of het verschil bij onze oren of bij onze TV ligt, maar daar ben ik wel blij mee dan
Ik hoor ze wel geluid maken, maar bij mij komt dat niet binnen als een fluittoon. Ik vind het ook niet irritant, neequote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoor jij ze dan helemaal geen geluid maken? Of vind jij het geluid niet irritant?
Geluksvogel!quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik hoor ze wel geluid maken, maar bij mij komt dat niet binnen als een fluittoon. Ik vind het ook niet irritant, nee
En nee, dat betekent niet dat ik dat voor de F1 ook wel zou willen, het zijn gewoon twee verschillende dingen (en hopelijk blijft dat ook zo, net zoals ik ook NASCAR of MotoGP leuk vind, maar ook dat zijn andere dingen met andere geluiden etc).
Dat zou met de Gen3 wagens verleden tijd moeten zijn. Daarmee zou het vermogen tussen de F3 en F2 moeten komen. Alleen komen die pas in 2023 of nog later door de huidige situatie.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:23 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Zolang ze op de Mickey mouse baantjes rijden met bochten van 3km/h kan ik er niet echt naar kijken.
Het is ook niet voor niets dat voor veel fans de Honda de favoriet is van de huidige generatie F1-motoren. Dat ze vanuit de underdogpositie zijn gekomen helpt ongetwijfeld mee, maar het is vooral vanwege de motor die als enige nog enig serieus gegrom en gepruttel laat horen.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:48 schreef shiz het volgende:
Dat afstandsbestuurbare autootjesgeluid van elektrisch is inderdaad supergaar.
En je weet toch ook wat ze zeggen over film/video? 50%, als het niet meer is, van de beleving, is audio! Een video kan op een potato zijn geschoten, maar als de audio goed is, is het kijkbaar. Heb je heel mooi beeld en is de audio verneukt, is dat ergerlijk. Zo voel ik dat ook met motorsport. Geef mij maar een gave 3 cilinder Triumph sound uit een motorfiets! Of wat betreft autos... Zonda, LFA, 599 GTO ofzo! Hoe luider het gegrom, het geschreeuw en de knallen, des te mooier.
Eens met jouw betoog.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het zou juist de doodsteek voor de F1 zijn om er een "0 emissie" bla bla bla klasse van te maken. Als de Formula E één ding aangetoond heeft dan is het wel dat het totaal oninteressant is om naar doodstille botsautootjes te kijken.
F1 moet juist totaal de andere kant op gaan. Laat de link met relevante techniek voor straatauto's voor wat het is en focus puur op het zijn van de tofste raceklasse. Duurzame mobiliteit en autoracen moet je niet willen verenigen. Herintroduceer V10 motoren en alles wat daarbij hoort. Dergelijke techniek is ook veel goedkoper om te ontwikkelen dan de huidige ruimtevaart achtige techniek die alleen Mercedes in de vingers heeft. Wellicht dat je dan spelers als Honda en Mercedes kwijtraakt maar de gemiddelde boerenlul die naar de F1 kijkt zal het toch worst wezen of er een Honda of een Cosworth achterin de Red Bull ligt.
Het is zo onzinnig om F1 auto's zuinig en klimaat neutraal te willen maken. Pak de F1 kalender erbij. Het circus trekt de hele wereld over. Wat denk je dat het voor CO2-uitstoot geeft om al dat materieel de wereld over te slepen? We rijden nu met hybride motoren maar er staan wel vijf races meer op de kalender dan in de jaren 90. Dat slaat helemaal nergens op. Het is pure PR bullshit om te focussen op de uitstoot van 20 F1 auto's. Dat is totaal niet relevant.
Het is zo eenvoudig om van de F1 weer een ouderwets spektakel te maken maar de mensen die het voor het zeggen hebben zien het niet. Als je V10 motoren herintroduceert en een paar races van de kalender haalt dan kun je de klimaatgekkies heel makkelijk voorrekenen dat je de CO2-footprint van de F1 juist verlaagd hebt.
V10quote:Op zaterdag 23 mei 2020 10:33 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik roep het al jaren inmiddels.Maar wordt vaak aangevallen op mensen die de V10’s nog graag horen brullen.
H16quote:
Het vooral de wil van de fabrikanten om mee te doen met zo’n hightech motor. Zelfs nu Mclaren en Redbull een goede deal hebben hoor je zo ook niet meer over V8 of V12 motoren.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het zou juist de doodsteek voor de F1 zijn om er een "0 emissie" bla bla bla klasse van te maken. Als de Formula E één ding aangetoond heeft dan is het wel dat het totaal oninteressant is om naar doodstille botsautootjes te kijken.
F1 moet juist totaal de andere kant op gaan. Laat de link met relevante techniek voor straatauto's voor wat het is en focus puur op het zijn van de tofste raceklasse. Duurzame mobiliteit en autoracen moet je niet willen verenigen. Herintroduceer V10 motoren en alles wat daarbij hoort. Dergelijke techniek is ook veel goedkoper om te ontwikkelen dan de huidige ruimtevaart achtige techniek die alleen Mercedes in de vingers heeft. Wellicht dat je dan spelers als Honda en Mercedes kwijtraakt maar de gemiddelde boerenlul die naar de F1 kijkt zal het toch worst wezen of er een Honda of een Cosworth achterin de Red Bull ligt.
Het is zo onzinnig om F1 auto's zuinig en klimaat neutraal te willen maken. Pak de F1 kalender erbij. Het circus trekt de hele wereld over. Wat denk je dat het voor CO2-uitstoot geeft om al dat materieel de wereld over te slepen? We rijden nu met hybride motoren maar er staan wel vijf races meer op de kalender dan in de jaren 90. Dat slaat helemaal nergens op. Het is pure PR bullshit om te focussen op de uitstoot van 20 F1 auto's. Dat is totaal niet relevant.
Het is zo eenvoudig om van de F1 weer een ouderwets spektakel te maken maar de mensen die het voor het zeggen hebben zien het niet. Als je V10 motoren herintroduceert en een paar races van de kalender haalt dan kun je de klimaatgekkies heel makkelijk voorrekenen dat je de CO2-footprint van de F1 juist verlaagd hebt.
Het simrace topic wordt wekelijks in gepost, denk dat je daar of op Tweakers snel een antwoord geeft.quote:Op zondag 24 mei 2020 17:10 schreef vosss het volgende:
Iemand van de simracers hier toevallig ervaring met een buttkicker?
Is dat echt ècht toegevoegde waarde of vergelijkbaar met een totaal niets toevoegende controller van je xbox of playstation die trilt?
Deze vraag even hier omdat ik na de verhuizing die hobby weer een beetje ga oppakken, simlab rig, fanatec clubsport stuur en wielen etc aanschaffen.
Ps: sorry voor de offtopic, het simrace topic is nauwelijks actief en hier zitten een paar mensen die simracen dus zodoende dat ik het hier ff vraag.
Die zet geluid om in trillingen. Zodat je bv voelt in je stoel als je over de kerbs rijdt.quote:Op maandag 25 mei 2020 09:28 schreef nils7 het volgende:
Wat doet het eigenlijk zo'n buttkicker? Als het om het geluid gaat kun je ook een woofer onder je stoelmonteren.
Grappig. In de trainingen compleet bagger en in de race op de cm nauwkeurigquote:Aliker: "In vrije trainingen was Verstappen daar verschrikkelijk slecht in"
Als voormalig personal trainer van Max Verstappen was Jake Aliker voor veel meer verantwoordelijk dan louter de fysieke gesteldheid van de Nederlander. Ook tijdens vrije trainingen kwam zijn expertise er aan te pas.
"Max Verstappen was daar echt verschrikkelijk slecht in", zo roept Jake Aliker lachend in de podcast Athletic Evolution. Hij haalt momenten in herinnering waarop Verstappen tijdens de vrije trainingen pitstops moest oefenen.
"Mijn taak was daarbij om met hem zijn positiebepaling te verfijnen. Elke centimeter die een monteur tijdens een pitstop verder moet reiken, kost extra tienden van een seconde. Soms kwam de teammanager naar me toe met het verzoek om daar echt met Max aan te werken, want in de vrije trainingen was het niet veel soeps."
"Maar vervolgens was Verstappen tijdens de pitstops tijdens de race uiterst nauwkeurig, en parkeerde hij de auto vrijwel altijd spot on. Red Bull is bovendien beroemd en berucht om zijn snelle pitstops, van net iets meer dan twee seconden."
De wegen van Aliker en Verstappen scheidden aan het eind van het seizoen 2019. Waar Max Verstappen verder ging met de eveneens Britse Bradley Scanes, focust Aliker zich op het uitbreiden van zijn sportimperium.
https://racingnews365.nl/(...)r-verschrikkelijk-in
Kan mij herinneren dat Schumacher ook dat soort dingen deed. Slordig of meer richting gemeen? Of het nu bewust of onbewust was, je houd je crew ook wel scherp dan en als beloning snaar strakke pitstops maken, dat moet die pitcrew ook wel zelfvertrouwen gevenquote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Grappig. In de trainingen compleet bagger en in de race op de cm nauwkeurig
Meteen even bellen hoe dat nou zat met die Ferrari motor en of dat onderzoek openbaar gemaakt wordtquote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
De FIA opent een kliklijn: https://racingnews365.nl/(...)jn-voor-de-formule-1
Moet Mazepin eerst genoeg superlicentiepunten halenquote:Op dinsdag 26 mei 2020 12:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mazepin zou geïnteresseerd zijn in het kopen vh F1-team van Renault.
Als dat doorgaat is de vraag wie in het 2e stoeltje komt te zitten in 2021 ook meteen opgelost
https://racingnews365.nl/(...)name-renault-f1-team
BRM Seizoen 1967quote:
Petrov?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 12:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mazepin zou geïnteresseerd zijn in het kopen vh F1-team van Renault.
Als dat doorgaat is de vraag wie in het 2e stoeltje komt te zitten in 2021 ook meteen opgelost
https://racingnews365.nl/(...)name-renault-f1-team
Detailsquote:Op dinsdag 26 mei 2020 13:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Moet Mazepin eerst genoeg superlicentiepunten halen
Hij heeft er nu (met de Asian F3 van dit jaar meegeteld) 32, dus zou minimaal P7 in de F2 moeten eindigen om aan de 40 punten te komen.
En als Zhou (in hetzelfde artikel genoemd) F1 wil rijden moet hij minimaal P4 eindigen want 18 punten nu. Of P5 met een paar vrije trainingen erbij die vanaf dit jaar ook 1 superlicentiepunt opleveren.
Kvyat is ook nog een optiequote:Op dinsdag 26 mei 2020 12:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mazepin zou geïnteresseerd zijn in het kopen vh F1-team van Renault.
Als dat doorgaat is de vraag wie in het 2e stoeltje komt te zitten in 2021 ook meteen opgelost
https://racingnews365.nl/(...)name-renault-f1-team
https://www.gpfans.com/en(...)e-1200-staff/http://quote:Op dinsdag 26 mei 2020 14:07 schreef Starflyer het volgende:
McLaren gaat 1200 werknemers ontslaan als gevolg van de Covid-19 pandemie.
https://www.racefans.net/(...)p-including-f1-team/
Als mensen denken dan Stroll er niks van kan, moeten ze eens wachten tot ze Mazepin zien rijden.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 13:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Moet Mazepin eerst genoeg superlicentiepunten halen
Hij heeft er nu (met de Asian F3 van dit jaar meegeteld) 32, dus zou minimaal P7 in de F2 moeten eindigen om aan de 40 punten te komen.
En als Zhou (in hetzelfde artikel genoemd) F1 wil rijden moet hij minimaal P4 eindigen want 18 punten nu. Of P5 met een paar vrije trainingen erbij die vanaf dit jaar ook 1 superlicentiepunt opleveren.
De vraag is ie slechter dan Maldonado of nietquote:Op woensdag 27 mei 2020 07:21 schreef Funzel het volgende:
[..]
Als mensen denken dan Stroll er niks van kan, moeten ze eens wachten tot ze Mazepin zien rijden.
Dan zou ik eerder een Deletraz of Mazzacane noemen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 08:16 schreef F1gamer het volgende:
[..]
De vraag is ie slechter dan Maldonado of niet
Ricardo Rosset 16-0quote:Op woensdag 27 mei 2020 12:42 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dan zou ik eerder een Deletraz of Mazzacane noemen.
https://www.fia.com/news/(...)ormula-1-regulationsquote:Technical Regulations:
- Freezing of a large list of components between 2020 and 2021. The list includes the chassis, gearbox, a number of mechanical components and impact structures. A token system has been devised to permit a very limited number of modifications in accordance to the competitors’ specific needs.
- For 2020, limitations to Power Unit upgrades.
- For 2021, changes to the plan-view trim and simplification of the floor ahead of the rear tyres in order to moderate the increase of downforce between 2020 and 2021.
- For 2021, minimum mass increase to 749kg.
Sporting Regulations:
- For 2020, provisions for “closed” and “open” events and the relevant regulatory structure for each (e.g. personnel at the paddock), depending on whether such events permit spectators.
- For 2020, various updates relating to tyre regulations, with provisions to allow for tyre testing during Free Practice 2 should it be necessary to approve a new tyre specification by Pirelli and the extended use of P140 tyres in the case of a wet Free Practice 1 session.
- For 2020, a reduction in aerodynamic testing (ATR) and the introduction of Power Unit test bench restrictions for cost reasons.
- For 2021, a further reduction in aerodynamic testing, and the introduction of a bias between championship position and ATR limitations. The ATR bias will be linear between P1 and P10.
- For 2022, a number of key specific aspects of the regulations have been set out, including curfews, restricted number components (RNCs), scrutineering, and parc fermé prescriptions. These regulations work as a package together with the 2022 Technical Regulations that were approved by the World Council on 30 March 2020 and will be part of an ongoing review and refinement process throughout 2020 and 2021.
2021 Financial Regulations:
- Reduction of the Cost Cap level to $145M for 2021, $140M for 2022 and $135M for 2023-2025, based on a 21-Competition season.
Kun je straks haar MILF noemen.quote:
Opent ie nu ook een kroeg waar we met zn allen naar de wedstrijden van Max kunnen gaan kijken?quote:Op woensdag 27 mei 2020 23:53 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we dan weer een opa Verstappen.
Wat bedoel je? Ik geef alleen wat interessante informatie over de de draagtijd van hamsters.quote:Op donderdag 28 mei 2020 10:31 schreef shiz het volgende:
Verkeerde zus? Dat is toch al die zus van Jan Smit?
Vergelijking met Maldonado is een belediging voor Pastor. Een vergelijking met Sergio Canamasas daarentegen...quote:Op woensdag 27 mei 2020 08:16 schreef F1gamer het volgende:
[..]
De vraag is ie slechter dan Maldonado of niet
Lord Raghunatanquote:Op donderdag 28 mei 2020 10:39 schreef Sabata het volgende:
[..]
Vergelijking met Maldonado is een belediging voor Pastor. Een vergelijking met Sergio Canamasas daarentegen...
Of Racing Point wordt opleidingsteam voor Mercedes. De Red Bull en Alpha Taugri constructie.quote:Op donderdag 28 mei 2020 17:39 schreef Starflyer het volgende:
Voogens Auto Bild zou Wolff na dit jaar stoppen als teambaas en lid worden van de Raad van Toezicht. Mogelijk dat Stroll zijn aandelen in Aston Martin ruilt voor aandelen in het team waardoor beiden een meerderheid van dit team bezitten. Wolff bezit al 30% van het Mercedes F1 team. Hoe het dan verder met Racing Point moet is onduidelijk. Of samenvoegen of verkopen worden als opties genoemd.
https://www.autobild.de/a(...)ukunft-16894919.html
Als ik zijn achternaam zie en uit de familie komt waarvan ik denk dat hij vandaan komt, dan zat hij denk ik al aardig gebakken. Heuts is voor autoliefhebbers in Limburg een bekende naam.quote:Op donderdag 28 mei 2020 09:14 schreef vosss het volgende:
Die vriend zal wel gedacht hebben die pomp ik gauw vol, dan zit ik gebakken de rest van mn leven.
Beter rot die familie Stroll gewoon op.quote:Op donderdag 28 mei 2020 17:39 schreef Starflyer het volgende:
Voogens Auto Bild zou Wolff na dit jaar stoppen als teambaas en lid worden van de Raad van Toezicht. Mogelijk dat Stroll zijn aandelen in Aston Martin ruilt voor aandelen in het team waardoor beiden een meerderheid van dit team bezitten. Wolff bezit al 30% van het Mercedes F1 team. Hoe het dan verder met Racing Point moet is onduidelijk. Of samenvoegen of verkopen worden als opties genoemd.
https://www.autobild.de/a(...)ukunft-16894919.html
zolang die man een team als Racing Point in leven kan houden vind ik het prima dat die man zich in het wereldje bevind.quote:Op donderdag 28 mei 2020 22:13 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Beter rot die familie Stroll gewoon op.
ik begrijp die haat ook niet en sr is gewoon goed bezigquote:Op donderdag 28 mei 2020 22:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
zolang die man een team als Racing Point in leven kan houden vind ik het prima dat die man zich in het wereldje bevind.
Wat maakt hem anders dan een Eddy Jordan, Paul Stoddart of John Booth buiten dan dat "toevallig" zijn zoon ook voor zijn team rijdt. Want dat is in weze niet anders dan de paydrivers die eerder genoemde teameigenaren lieten rijden.
Gewoon zoals je dit jaar al ziet 2 grijze en 2 roze Mercedessen.quote:Op donderdag 28 mei 2020 17:39 schreef Starflyer het volgende:
Voogens Auto Bild zou Wolff na dit jaar stoppen als teambaas en lid worden van de Raad van Toezicht. Mogelijk dat Stroll zijn aandelen in Aston Martin ruilt voor aandelen in het team waardoor beiden een meerderheid van dit team bezitten. Wolff bezit al 30% van het Mercedes F1 team. Hoe het dan verder met Racing Point moet is onduidelijk. Of samenvoegen of verkopen worden als opties genoemd.
https://www.autobild.de/a(...)ukunft-16894919.html
Perfecte leeftijd om Max op te volgen als hij stopt.quote:Op woensdag 27 mei 2020 22:49 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Max wordt oom
https://www.ad.nl/show/ma(...)ste-kindje~a43e0fd2/
Dat kan wel wezen, maar als Stroll dalijk mercedes min of meer koopt en zn zoon in die auto zet.... dat gaat toch wel flink van de glans van lewis zn titels halen als die koekenbakker om de haverklap wintquote:Op donderdag 28 mei 2020 23:21 schreef Starflyer het volgende:
Dankzij miljardairs als Stroll, Latifi, Mateschitz, Rausing en co hebben we teams als Racing Point, Williams, Red Bull Racing, Alpha Tauri en Alfa Romeo Racing nog op de grid staan.
Luca Badoer...quote:Op woensdag 27 mei 2020 08:16 schreef F1gamer het volgende:
[..]
De vraag is ie slechter dan Maldonado of niet
Bottas wordt als tweede coureur al ruim tweede in het kampioenschap. Als Hamilton een paar keer flinke pech heeft, is ie kampioen.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 00:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat kan wel wezen, maar als Stroll dalijk mercedes min of meer koopt en zn zoon in die auto zet.... dat gaat toch wel flink van de glans van lewis zn titels halen als die koekenbakker om de haverklap wint
Zo werd Rosberg ook kampioen.Kleurloos.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 01:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bottas wordt als tweede coureur al ruim tweede in het kampioenschap. Als Hamilton een paar keer flinke pech heeft, is ie kampioen.
Rosberg heeft een beetje geluk gehad en vooral keihard ervoor gevochten. Uiteindelijk is zijn kampioenschap veel waard, juist omdat het naast Hamilton was.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:00 schreef exile79 het volgende:
[..]
Zo werd Rosberg ook kampioen.Kleurloos.
daar zal hij zelf niet mee zittenquote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:00 schreef exile79 het volgende:
[..]
Zo werd Rosberg ook kampioen.Kleurloos.
2-2 bij Mercedes dan, ik vond het juist wel mooi dat hij er mee stopte, was in principe het doel van z'n F1 carriere, race winnen , Monaco winnen, WK worden, been there done that, bye.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 08:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het is ook onzin dat Rosberg "kleurloos" kampioen zou zijn geworden. Hij heeft veel races gewonnen dat jaar en in een episch duel afgerekend met Lil' Lewis, de posterboy van de F1. Het is niet zijn probleem dat Lewis een DNF had in Maleisië.
Ik vond het wel zwak dat der Nico daarna gelijk zijn helm aan de wilgen hing en ik begrijp daar nog steeds weinig van. Het lijkt mij dat er juist een enorme druk van zijn schouders moet zijn gevallen op het moment dat hij kampioen werd? En het jaar erop had hij er 2-2 van kunnen maken wat betreft wereldtitels bij Mercedes ten opzicht van Lewis. Je zag dat Lewis het ook zwaar had onder de druk die Rosberg op hem zette dus Rosberg had er zomaar 2-2 van kunnen maken in 2017.
twitter:adamcooperF1 twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 09:11:22 '@WilliamsRacing: "Options being considered include, but are not limited to, raising new capital for the business, a divestment of a minority stake in WGPH, or a divestment of a majority stake in WGPH including a potential sale of the whole Company." reageer retweet
Hij moet dat natuurlijk helemaal zelf weten maar persoonlijk lijkt het mij leuker om te strijden voor wereldtitels in de F1 dan om als een soort Enzo Knol YouTube filmpjes te maken. Ik sluit ook niet uit dat hij spijt heeft van zijn beslissing al zal hij dat natuurlijk nooit toegeven. Schijtlollige filmpjes maken kun je je hele leven nog, F1 rijden niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 09:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
2-2 bij Mercedes dan, ik vond het juist wel mooi dat hij er mee stopte, was in principe het doel van z'n F1 carriere, race winnen , Monaco winnen, WK worden, been there done that, bye.
uiteraard maar hij weet natuurlijk beter dan wij of het haalbaar was om nog zo'n jaar te hebben, als je dan geen zin hebt om 2e te worden vind ik het gewoon een logische beslissing omdat dat toch de glans van die titel af zou halen.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 09:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hij moet dat natuurlijk helemaal zelf weten maar persoonlijk lijkt het mij leuker om te strijden voor wereldtitels in de F1 dan om als een soort Enzo Knol YouTube filmpjes te maken. Ik sluit ook niet uit dat hij spijt heeft van zijn beslissing al zal hij dat natuurlijk nooit toegeven. Schijtlollige filmpjes maken kun je je hele leven nog, F1 rijden niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |