abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193036940
Een nieuwe start

Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_193037468
Qua naam zouden die twee van de vleugel trouwens beter bij PVV hebben gepast, dan had Geert kunnen vragen: willen jullie Meer of Vlinder?
pi_193046543
(S)linkse media weer onterecht kritisch op Baudet!!

quote:
Zo verging het ook Pieter Omtzigt, de onvermoeibare pitbull van het CDA. Thierry Baudet van Forum voor Democratie beroept zich er graag op dat hijzelf eind januari al tot twee keer toe tevergeefs opriep tot een Kamerdebat over corona, maar was nadien stelselmatig afwezig bij Kameroverleg en briefings, liet verschillende kansen liggen om moties in te dienen, en stelde pas op 23 maart een schriftelijke vraag over corona aan het kabinet. Kortom: veel lawaai, gevolgd door meer dan zeven weken afwezigheid.

Maar gek genoeg wel positief over Omtzigt (CDA) en Jansen (PVV).

https://www.vn.nl/kabinet-gewaarschuwd-coronavirus/
pi_193047496
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 11:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
(S)linkse media weer onterecht kritisch op Baudet!!
[..]

Maar gek genoeg wel positief over Omtzigt (CDA) en Jansen (PVV).

https://www.vn.nl/kabinet-gewaarschuwd-coronavirus/
Als het maar vaak genoeg herhaald is wordt het vanzelf waar. Feit is dat briefings en dat kameroverleg helemaal niks hebben opgeleverd, of Baudet of Hiddema daar nou bij zat of niet. Het kartel smoorde weer eens het echte debat en vluchtte in de technocratische rituelen waardoor de coronacrisis veel erger heeft uitgepaket dan nodig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193047745
quote:
Update 10 mei

Update 10 mei:

Sid Lukassen fantaseerde al eerder over extreem geweld tegen wat hij “cultuurmarxisme” noemt, in dit geval specifiek feministen. Dat blijkt uit screenshots uit een besloten Facebook-groep die in het bezit zijn van Joop (afzender bekend bij de redactie). Het gesprek dateert uit maart 2016. In het gesprek laat Lukassen eerst weten dat het feminisme wat hem betreft vernietigd moet worden. Wanneer hij van een ander groepslid te horen krijgt dat hij ‘weer lekker extreem’ is, gaat Lukassen nog een stap verder:

'Sorry, zei ik vernietigd? Ik bedoelde ook: verdelgd, uitgeroeid, tot as verpulverd en uitgestrooid in de vergetelheid. Maar goed dat zal ook gebeuren, want het kan maar twee kanten op. Of het Westen ziet de noodzaak in van het ophogen van het eigen geboortecijfer, in dat geval moet men het feminisme platstampen en de traditionele gezinswaarden herstellen. Of de islam neemt wegens hoger vruchtbaarheidscijfer langzaam maar zeker de cultuur over, en dan zal het feminisme ook weggebrand worden'.
I´m back.
  zondag 10 mei 2020 @ 13:11:55 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193047774
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 13:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zou deze grote intellectueel denken dat in Japan het feminisme de afgelopen 3 decennia ook hoogtijdagen heeft gevierd?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_193047790
Ik ben blij dat de gedachtepolitie nooit op IRC heeft meegelezen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193048484
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 13:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Toen was hij volgens mij nog VVD'er. Gok dat die wel blij zijn met zijn transfer naar de FvD.
  zondag 10 mei 2020 @ 14:32:38 #9
40566 Ericr
Livewrong
pi_193048708
Ventje heeft paar duizend volgers op Facebook waar hij redelijk actief is. Wat maakt hem nou zo relevant buiten de boreale kringen waarin hij verkeert? Gewoon weer zo'n blaaskaak die denkt dat hij een grote denker is terwijl het gewoon verkapte borrelpraat is met een intellectueel jasje. Lekker laten borre(a)len in zijn eigen wereldje.
pi_193048772
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 12:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als het maar vaak genoeg herhaald is wordt het vanzelf waar. Feit is dat briefings en dat kameroverleg helemaal niks hebben opgeleverd, of Baudet of Hiddema daar nou bij zat of niet. Het kartel smoorde weer eens het echte debat en vluchtte in de technocratische rituelen waardoor de coronacrisis veel erger heeft uitgepaket dan nodig.
Je snapt wat een briefing is?
pi_193049114
quote:

[..]

Jij bent hier niet kritisch op? Misschien zou je wat kritischer moeten zijn :)
  zondag 10 mei 2020 @ 15:14:34 #12
65846 Bocaj
47th President.
pi_193049211
quote:
Kopstuk is wat zwaar aangezet. Oud-senator.
zie email 27 oktober
pi_193049418
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 15:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kopstuk is wat zwaar aangezet. Oud-senator.
Bovendien duldt het ego van Thierry helemaal geen andere kopstukken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Redactie Games zondag 10 mei 2020 @ 15:48:21 #15
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_193049493
Gewoon een nieuw baantje om zo weer even lekker te cashen. FvD doet gewoon mee met het partijkartel.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_193050990
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:36 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Je snapt wat een briefing is?
Ik wel ja, ik snap zelfs waarom het houden van debatten belangrijk is.
  zondag 10 mei 2020 @ 18:25:28 #17
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193051345
quote:
Kartel galore
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_193052490
quote:

[..]

Lekkere instelling voor een politicus, het heeft toch geen zin dus ik blijf maar weg.
pi_193052712
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 19:48 schreef archito het volgende:

[..]

Lekkere instelling voor een politicus, het heeft toch geen zin dus ik blijf maar weg.
Zoals ik zei, als het maar vaak genoeg herhaald wordt denken mensen dat het waar is. Mij lijkt de instelling 'laten we een debat maar blokkeren want misschien blijkt dan wel dat de regering van onze coalitie niet goed voorbereid is' een stuk bedenkelijker.

Dit is echt de omgekeerde wereld. De coalitie moet zich doodschamen voor het blokkeren van een debat nu de regering totaal onvoorbereid is geweest en in die tussentijd alleen maar heeft lopen stuntelen. Als die briefings en dat overlegje nut hadden, waarom was het dan zo'n puinhoop? Alleen omdat Baudet er niet was maar Hiddema in zijn plaats? Is Baudet al zo onmisbaar, kunnen ze helemaal niets zonder hem?
pi_193053467
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 20:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zoals ik zei, als het maar vaak genoeg herhaald wordt denken mensen dat het waar is. Mij lijkt de instelling 'laten we een debat maar blokkeren want misschien blijkt dan wel dat de regering van onze coalitie niet goed voorbereid is' een stuk bedenkelijker.

Dit is echt de omgekeerde wereld. De coalitie moet zich doodschamen voor het blokkeren van een debat nu de regering totaal onvoorbereid is geweest en in die tussentijd alleen maar heeft lopen stuntelen. Als die briefings en dat overlegje nut hadden, waarom was het dan zo'n puinhoop? Alleen omdat Baudet er niet was maar Hiddema in zijn plaats? Is Baudet al zo onmisbaar, kunnen ze helemaal niets zonder hem?
Ik was nog nieuwsgierig naar je uitleg over waarom Baudet radicale conservatieven retweet.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 22:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Toevallig ken ik die man wel. En Baudet weet ook dondersgoed wie Dinesh is. Of denk je dat hij toevallig iets van hem retweet? Dinesh en Baudet delen een bewondering voor Trump. Maar ik zal je eindje op weg helpen. Informatie is afkomstige van de Wiki van Dinesh:
[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Deze man is een conservatieve engnek van het ergste soort. Hij wil de media niet vervangen door 'objectieve journalistiek', zoals jij suggereert. De beste man is van mening dat alle kritische verslaggeving die is gericht op Trump door de 'liberal media' nepnieuws is. Als Dinesh het heeft over het vervangen van de media, dan bedoelt dat bestaande 'liberal' uitgaven moeten worden ingeruild voor geluiden die in zijn straatje passen.

Dat is wat jouw grote held Baudet retweet. En kom nou niet aanzetten met dat Baudet geen flauw idee heeft wie die man is. Deze eenvoudige prutjournalist heeft bovenstaande informatie in 2 minuten bij elkaar verzameld. Of wil je zeggen dat Baudet, met z'n enorme intellect, willekeurige figuren retweet zonder dat hij weet met wie hij te maken heeft?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 10 mei 2020 @ 21:45:15 #21
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193054750
quote:
De kopstukken van FvD gaan de laatste tijd meer wegdan dat ze komen hoor
Laffe huichelaar
pi_193064347
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 20:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik was nog nieuwsgierig naar je uitleg over waarom Baudet radicale conservatieven retweet.
Ik denk omdat hij de verontwaardiging over de media deelt. Sowieso is het idee dat alles wat iemand ooit gezegd heeft of met wie hij het weleens eens is geweest goedgekeurd moet zijn door de gedachtenpolitie met zijn uiterst smalle marges alvorens een uitspraak van diegene aangehaald mag worden een bijzonderheid van de frontsoldaatjes van het partijkartel. Een idee dat overigens uiterst selectief wordt toegepast.
pi_193064436
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik denk omdat hij de verontwaardiging over de media deelt. Sowieso is het idee dat alles wat iemand ooit gezegd heeft of met wie hij het weleens eens is geweest goedgekeurd moet zijn door de gedachtenpolitie met zijn uiterst smalle marges alvorens een uitspraak van diegene aangehaald mag worden een bijzonderheid van de frontsoldaatjes van het partijkartel. Een idee dat overigens uiterst selectief wordt toegepast.
Je gaat toch niet zomaar in het wilde weg mensen retweeten, beste Weltschmerz? Als ik neo-nazi's, antifa'ers of ander gespuis ga lopen retweeten, ben ik gewoon m'n baan kwijt.

Heeft niks met gedachtepolitie te maken, maar met gezond verstand. Als Jesse Klaver radicale Antifa'ers gaat lopen retweeten, leidt dat ook tot opgetrokken wenkbrauwen. En terecht.

En hij deelt de verontwaardiging over de media? Het is, zeker als politicus, toch wel handig om na te gaan waar die verontwaardiging op is gestoeld. Als je je dan even een paar minuten verdiept in de betreffende persoon kom je erachter dat het hem niet is te doen om 'objectieve journalistiek', maar dat hij gewoon alles wat neigt naar 'liberal' kapot wil maken.
pi_193065728
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar waarom gooit de FvD dan meteen mensen uit de partij als ze neo-nazi gedachtes uitten, de FvD trekt zich toch niets aan van de gedachtenpolitie?

En grappig genoeg is Dhr D'Souza degene die fake news en vage conspiracies aanhangt en verspreid, tja, die zal vast hoogst verontwaardigd zijn dat de media dat als leugens en samenzweringstheorieen benoemt.

Feiten zijn altijd links, zo lijkt het.
pi_193066323
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je gaat toch niet zomaar in het wilde weg mensen retweeten, beste Weltschmerz? Als ik neo-nazi's, antifa'ers of ander gespuis ga lopen retweeten, ben ik gewoon m'n baan kwijt.

Heeft niks met gedachtepolitie te maken, maar met gezond verstand. Als Jesse Klaver radicale Antifa'ers gaat lopen retweeten, leidt dat ook tot opgetrokken wenkbrauwen. En terecht.

En hij deelt de verontwaardiging over de media? Het is, zeker als politicus, toch wel handig om na te gaan waar die verontwaardiging op is gestoeld. Als je je dan even een paar minuten verdiept in de betreffende persoon kom je erachter dat het hem niet is te doen om 'objectieve journalistiek', maar dat hij gewoon alles wat neigt naar 'liberal' kapot wil maken.
Temeer daar wat betreft Lukkassen dus binnen de FvD breed bekend was dat hij er enge ideeën op nahield (zie de reacties in de Facebook-groep). Dan zie ik twee opties: a) Baudet wist van het extreme gedachtegoed en vindt het toch prima zo iemand te promoten of b) Baudet wist het niet.

Ik hoop b), dat zou betekenen dat Baudet gewoon een beetje incapabel is. Optie a) zou ik wel een beetje eng vinden.
pi_193066427
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je gaat toch niet zomaar in het wilde weg mensen retweeten, beste Weltschmerz?
Je retweet een tweet, niet mensen.

quote:
Als ik neo-nazi's, antifa'ers of ander gespuis ga lopen retweeten, ben ik gewoon m'n baan kwijt.

Dat mag hij willen. Ik vind het hele idee dat je het met al iemands ideeen eens moet zijn om hem te retweeten of anderzins te quoten. Je kunt toch Gandhi gewoon quoten ondanks dat het een racist was. Als het aan sommige mensen ligt mogen bepaalde filmquotes niet meer omdat Polanski stout is geweest, die spreken wanneer het zo uikomt schande van een retweet omdat de initiele tweeter in 1987 een transgender als 'zij' heeft aangesproken.
pi_193067282
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is wel heel naïef.

quote:
Dat mag hij willen. Ik vind het hele idee dat je het met al iemands ideeen eens moet zijn om hem te retweeten of anderzins te quoten. Je kunt toch Gandhi gewoon quoten ondanks dat het een racist was. Als het aan sommige mensen ligt mogen bepaalde filmquotes niet meer omdat Polanski stout is geweest, die spreken wanneer het zo uikomt schande van een retweet omdat de initiele tweeter in 1987 een transgender als 'zij' heeft aangesproken.
Dat ligt maar net aan de manier waarop je Gandhi citeert. Als je zijn woorden gebruikt om racisme aan te kaarten, ga je flink de mist in.

En dat is bij die Dinesh dus net zo. Zo'n tweet komt ergens vandaan. Zoals ik al duidelijk heb gemaakt, is die man een conservatieve engnek van het ergste soort die de 'liberal media' beschouwt als de vijand. Binnen de context van zijn gedachtegoed, komt het vervangen van de media neer op bestaande uitgaven inruilen voor een geluid dat in zijn straatje past (lees: pro-Trump en oerconservatief).

Maar volgens jou retweet Baudet willekeurige prominenten zonder te weten wat die met hun tweets bedoelen. Dat pleit niet bepaald voor de 'grootste intellectueel van Nederland'.

De werkelijkheid is natuurlijk dat Baudet niet zomaar figuren retweet. Hij weet net zo goed als ik wie die Dinesh en waar hij voor staat.
pi_193068244
Weltschmerz maakt wel overuren met zijn baan als Baudet zendeling/gelovige/propagandist, ik hoop dat die uren betaald worden :D
pi_193069757
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]
Kan je nog wel erkennen dat de achtergrond van de boodschapper mede bepaalt wat er met bepaalde woorden bedoeld wordt?

Baudet volgt en retweet natuurlijk niet voor niets allerlei dubieuze types. Net zoals hij niet voor niets gaat dineren met dubieuze types of ze in dienst neemt bij zijn partij.
pi_193073431
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Kan je nog wel erkennen dat de achtergrond van de boodschapper mede bepaalt wat er met bepaalde woorden bedoeld wordt?

Baudet volgt en retweet natuurlijk niet voor niets allerlei dubieuze types. Net zoals hij niet voor niets gaat dineren met dubieuze types of ze in dienst neemt bij zijn partij.
De ironie is natuurlijk dat wanneer een Klaver een bericht zou retweeten van een of andere radicale Antifa'er, waarin die persoon oproept de rechtse media te 'vervangen' (lees: de mond te snoeren), dan is de wereld in FvD-kringen te klein.
pi_193074040
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 22:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De ironie is natuurlijk dat wanneer een Klaver een bericht zou retweeten van een of andere radicale Antifa'er, waarin die persoon oproept de rechtse media te 'vervangen' (lees: de mond te snoeren), dan is de wereld in FvD-kringen te klein.
Dat is amper nog ironisch. Het zijn gewoon een soort politieke hooligans. Het maakt niet uit wat hun helden of hun tegenstanders zeggen of doen het staat vooraf al vast wie gelijk heeft en tot in het oneindige verdedigd moet worden...
pi_193104320
Benieuwd hoeveel leden de VVD gaat royeren na het lekken van rasistische/nazistische apps.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_193105918
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:13 schreef Gohf046 het volgende:
Benieuwd hoeveel leden de VVD gaat royeren na het lekken van rasistische/nazistische apps.
En hoeveel van andere partijen. Er is al een CDA’er op gesneuveld en er was ook weer FVD inbreng op niveau begreep ik.
  woensdag 13 mei 2020 @ 17:49:39 #34
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193106099
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:17 schreef Tijger_m het volgende:
Weltschmerz maakt wel overuren met zijn baan als Baudet zendeling/gelovige/propagandist, ik hoop dat die uren betaald worden :D
Alsof FvD zou betalen voor iemand die zo'n slecht beeld wegzet van de partij-aanhang.

Weltschmerz en zijn oliedomme posts zorgen er eerder voor dst er mensen afhaken dan aanhakrn
Laffe huichelaar
  woensdag 13 mei 2020 @ 17:50:29 #35
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_193106115
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 09:27 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat noemen ze bij de FvD ook wel het partijkartel. Bestuurders die willen besturen, niet om hun politieke standpunten maar om te kunnen zeggen dat ze besturen.

Het gros van waar je je hard om maakt het raam uit gooien, om maar op die zetel plaats te nemen.
Geen discussie hierover. Forum heeft allerlei standpunten ingeleverd. Erg kartellerig inderdaad.
  woensdag 13 mei 2020 @ 17:53:55 #36
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_193106180
quote:

[..]

GroenLinks heeft anders aardig wat militante lieden binnen de achterban. Wijnand Duyvendak loopt ook nog steeds rond bij GroenLinks.

Wat is je punt? Of is het alleen erg wanneer er radicale dingen in een app geplaatst worden?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 mei 2020 @ 18:01:03 #37
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193106295
quote:
en wanneer FvD er meer uit gooit, leden schorsen bestaat niet
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193106439
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 17:53 schreef Smegma. het volgende:
....militante lieden binnen de achterban. Wijnand Duyvendak .....
Duyvendak is niet militant.
pi_193107272
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 17:50 schreef Smegma. het volgende:

[..]

Geen discussie hierover. Forum heeft allerlei standpunten ingeleverd. Erg kartellerig inderdaad.
Standpunten inleveren an sich hoeft niet persé "kartellerig" te zijn. Zolang ze maar niet haaks staan op de partijstandpunten.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_193109283
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is wel heel naïef.
[..]

Dat ligt maar net aan de manier waarop je Gandhi citeert. Als je zijn woorden gebruikt om racisme aan te kaarten, ga je flink de mist in.

En dat is bij die Dinesh dus net zo. Zo'n tweet komt ergens vandaan. Zoals ik al duidelijk heb gemaakt, is die man een conservatieve engnek van het ergste soort die de 'liberal media' beschouwt als de vijand. Binnen de context van zijn gedachtegoed, komt het vervangen van de media neer op bestaande uitgaven inruilen voor een geluid dat in zijn straatje past (lees: pro-Trump en oerconservatief).
En wat wil je nou eigenlijk zeggen behalve dat iemand waar je het hartgrondig mee oneens bent niet geretweet mag worden door iemand waar je het ook per se niet mee eens wil zijn?

quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Vaak wel, maar het is vooral dat mensen met een heel andere achtergrond menen te moeten bepalen wat er met bepaalde woorden bedoeld wordt. Soms zelfs in die mate dat ze menen die woorden wel even te mogen vervangen om die vermeende bedoeling duidelijker te maken.

quote:
Ik vind dat Baudet op zijn marktplaats van meningen wel iets teveel draalt bij de rotte viskraam, maar er zijn vooral heel veel mensen heel erg hard op zoek naar aanleidingen om niet naar een mening te luisteren. Die neiging to guilt by assocation om de mond te snoeren en het stelselmatig verdraaien en uit de context halen vind ik nogal dubieus.

quote:

[..]

De voorspellingen van een deeltijdnostradamus zijn geen argument. De neiging om mensen de mond te snoeren leggen komt toch echt van de andere kant in deze tijden. Je kunt veel van het nieuwe rechts zeggen maar niet dat ze het debat uit te weg gaan. Mensen met onverenigbare standpunten om hun dagdromerij in stand te houden hebben die neiging juist wel.

quote:
Rutte en Blok zijn helemaal niet geroyeerd, en Verdonk is om hele andere redenen vertrokken.

quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:17 schreef Tijger_m het volgende:
Zoals de waard is.... Ik ben daar natuurlijk veel te duur voor. Zoals we ook duidelijk kunnen zien aan de posts van @timmmmm, if you pay peanuts you get monkeys.
pi_193117683
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 20:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En wat wil je nou eigenlijk zeggen behalve dat iemand waar je het hartgrondig mee oneens bent niet geretweet mag worden door iemand waar je het ook per se niet mee eens wil zijn?
Beetje bij de les blijven. Jij stelde dat Baudet die Dinesh retweette omdat hij zich aansluit bij het idee dat de media vervangen moeten worden door 'objectieve journalistiek'.

Vervolgens maakte ik duidelijk dat die uitleg nergens op slaat, omdat die Dinesh heel iets anders beoogt met zijn 'we need to REPLACE the media'. En dat onderbouwde ik met jou erop wijzen wat voor figuur die Dinesh is.
pi_193121039
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Beetje bij de les blijven. Jij stelde dat Baudet die Dinesh retweette omdat hij zich aansluit bij het idee dat de media vervangen moeten worden door 'objectieve journalistiek'.
Nee, zo stelde ik dat niet.

quote:
Vervolgens maakte ik duidelijk dat die uitleg nergens op slaat, omdat die Dinesh heel iets anders beoogt met zijn 'we need to REPLACE the media'. En dat onderbouwde ik met jou erop wijzen wat voor figuur die Dinesh is.
Dat jij meent in het hoofd van die man te kunnen kijken maakt de inhoud van die tweet niet anders.
pi_193121280
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 12:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, zo stelde ik dat niet.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 21:05 schreef Weltschmerz het volgende:

Nu haal je twee dingen door elkaar. Media die aan verslaggeving doen en een bepaalde signatuur hebben enerzijds, en media die niet meer aan verslaggeving doen maar hun mening opdringen door verslaggeving voor te wenden.

Ik ken de man verder niet, maar het lijkt mij een goede zaak dat media als CNN en MSNBC en Fox vervangen worden door journalistieke media. Alleen is de vraag wel hoe. Laat dat nou net de vraag in de tweet zijn. Tweede vraag is waarmee je die vervangt.
Bluesdude en ik vonden het bizar dat Baudet een radicale engnek als Dinesh d'Souza retweet als die een oproep doet de media te 'vervangen'. Er werd vervolgens wat heen en weer gereageerd, waarna jij bovenstaande optekende. Je wekte de suggestie dat 'die man' genoemde media wil vervangen door 'journalistieke media', wat jij een 'goede zaak' vindt.

Omdat jij dat een nobel streven vindt, is het volgens jou niet vreemd dat Baudet d'Souza retweet. Maar ik legde dus uit dat meneer d'Souza er nogal twijfelachtige meningen op nahoudt en dat hij een gruwelijke hekel heeft aan de 'liberal media'.

Dat is wat Baudet retweet. De invulling die jij eraan geeft, raakt kant noch wal. Het is een voorbeeld van Baudet die andermaal tegen een extremist aanschurkt.

quote:
Dat jij meent in het hoofd van die man te kunnen kijken maakt de inhoud van die tweet niet anders.
Jij meent dat net zo goed. Want jij wist precies te vertellen met welke gedachte Baudet die retweet deed. Alleen gaf jij tegelijkertijd aan d'Souza 'niet te kennen'. Nogal bijzonder dat jij niet weet wie die man is, maar wel kunt vertellen met welk idee Baudet die man retweette.
pi_193122522
Misschien moet Baudet “retweets are not endorsements” in zijn bio zetten om dit soort muggenzifterij te voorkomen.
  donderdag 14 mei 2020 @ 14:34:20 #46
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193123312
Ik zie het probleem van zo'n retweet ook niet zo al snap ik niet waarom je je in het openbaar associeert met de gestoorde ex van Ann Coulter.

Aan de andere kant ben ik natuurlijk ook niet naief. Baudet is onder de motorkap hoogstwaarschijnlijk een Stormfrontertje. De amicaliteit met echt foute figuren als Jared Taylor, LePen en Erkenbrand verraadt zijn daadwerkelijke denken, en met zijn nazi-verwijzingen legt hij het er zelf ook dik op.

Ik waardeer hem best vanwege het feit dat hij als een van de weinige kamerleden in ieder geval heeft nagedacht en een politiek wereldbeeld weet te formuleren en vind hem interessant als figuur, maar weet ook dat het een wolf in schaapskleren is.

FvD als partij heeft gek genoeg helemaal niet zulke radicale standpunten omtrent immigratie en integratie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193125993
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 12:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]

Bluesdude en ik vonden het bizar dat Baudet een radicale engnek als Dinesh d'Souza retweet als die een oproep doet de media te 'vervangen'.
Aan jouw kwalificaties hecht ik niet zoveel waarde en Bluesdude kan ik helemaal niet serieus nemen.

quote:
Er werd vervolgens wat heen en weer gereageerd, waarna jij bovenstaande optekende. Je wekte de suggestie dat 'die man' genoemde media wil vervangen door 'journalistieke media', wat jij een 'goede zaak' vindt.
Ik vind het geen rare wens. Gezien de vragende vorm 'hoe?' zie ik ook geen aanleiding om te gaan fantaseren over het willen bestormen van tv-studio's of redactiekantoren of zo, of om anderzins te gaan fantaseren wat mensen echt willen maar niet zeggen. Mij lijkt het geen man die een blad voor de mond neemt.

quote:
Omdat jij dat een nobel streven vindt, is het volgens jou niet vreemd dat Baudet d'Souza retweet. Maar ik legde dus uit dat meneer d'Souza er nogal twijfelachtige meningen op nahoudt en dat hij een gruwelijke hekel heeft aan de 'liberal media'.
Hij houdt er meningen op na die jij twijfelachtig vindt. Ik heb ook een gruwelijke hekel aan die liberal media, niet omdat ze liberal zijn maar omdat ze leugenachtige propaganda verkondigen.

quote:
Dat is wat Baudet retweet. De invulling die jij eraan geeft, raakt kant noch wal. Het is een voorbeeld van Baudet die andermaal tegen een extremist aanschurkt.
[..]

Jij meent dat net zo goed. Want jij wist precies te vertellen met welke gedachte Baudet die retweet deed. Alleen gaf jij tegelijkertijd aan d'Souza 'niet te kennen'. Nogal bijzonder dat jij niet weet wie die man is, maar wel kunt vertellen met welk idee Baudet die man retweette.
Nee ik lees gewoon de tweet en weet dat Baudet gefrustreerd is over de Nederlandse media, begrijpelijk genoeg. Het idee dat iemand eerst van onder tot boven goedgekeurd moet worden door de links/neoliberale gedachtenpolitie voordat er uberhaupt aandacht besteed mag worden aan wat die zegt is niet alleen erg nieuw, het is er ook eentje uit de mondsnoertrucendoos.
Die valse spelletjes speelt niet iedereen mee, ik ook niet.
pi_193126986
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 17:00 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik vind het geen rare wens. Gezien de vragende vorm 'hoe?' zie ik ook geen aanleiding om te gaan fantaseren over het willen bestormen van tv-studio's of redactiekantoren of zo, of om anderzins te gaan fantaseren wat mensen echt willen maar niet zeggen. Mij lijkt het geen man die een blad voor de mond neemt.
Wie heeft het over bestormen van tv-studio's en redactiekantoren? Ik in ieder geval niet. En het klopt dat hij geen blad voor de mond neemt. Daarom is het ook duidelijk wat hij bedoelt met zijn wens om de media te vervangen.

quote:
Hij houdt er meningen op na die jij twijfelachtig vindt. Ik heb ook een gruwelijke hekel aan die liberal media, niet omdat ze liberal zijn maar omdat ze leugenachtige propaganda verkondigen.
Maar jij bent net zo goed aan het fantaseren, beste jongen. Jij interpreteerde die retweet immers als een pleidooi om bepaalde media te vervangen door daadwerkelijke journalistiek. Waar je dat op baseert? Geen idee.

Daarom haalde ik die twijfelachtige standpunten van d'Souza erbij. Om duidelijk te maken dat zijn doelstellingen niet zo nobel zijn als jij fantaseert.

Vind jij de uitspraken van d'Souza die ik hier postte trouwens niet 'twijfelachtig'? Want in dat geval heb je je wel heel erg laten meeslepen door je voorliefde voor Baudet. Van extreem-linkse wereldverbeteraar naar conservatieve alt-rechts extremist. Een bijzondere transformatie.

quote:
Nee ik lees gewoon de tweet en weet dat Baudet gefrustreerd is over de Nederlandse media, begrijpelijk genoeg. Het idee dat iemand eerst van onder tot boven goedgekeurd moet worden door de links/neoliberale gedachtenpolitie voordat er uberhaupt aandacht besteed mag worden aan wat die zegt is niet alleen erg nieuw, het is er ook eentje uit de mondsnoertrucendoos.
Die valse spelletjes speelt niet iedereen mee, ik ook niet.
En daar gaan we weer. Niemand wordt de mond gesnoerd. Er wordt slechts kritiek geuit. Of is dat soms niet toegestaan, beste WS?
pi_193127253
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 14 mei 2020 17:00 schreef Weltschmerz het volgende:[/
Nee ik lees gewoon de tweet en weet dat Baudet gefrustreerd is over de Nederlandse media, begrijpelijk genoeg.
Hij heeft een hekel aan tegenspraak, dat hebben meer politici. Maar hoe erg is het nou echt dat de media ook kritisch is ten opzichte van politici? Vooral van het slag dat zich omringt met allerlei idioten.
pi_193138895
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 17:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie heeft het over bestormen van tv-studio's en redactiekantoren? Ik in ieder geval niet. En het klopt dat hij geen blad voor de mond neemt. Daarom is het ook duidelijk wat hij bedoelt met zijn wens om de media te vervangen.

Maar jij bent net zo goed aan het fantaseren, beste jongen. Jij interpreteerde die retweet immers als een pleidooi om bepaalde media te vervangen door daadwerkelijke journalistiek. Waar je dat op baseert? Geen idee.
Nee, ik zeg dat om die reden niks mis is met de tweet en de retweet. Jjij bent overal onoirbare bedoelingen bij aan het fantaseren om je verzinsels vervolgens te kunnen tegenwerpen aan de retweeter.

quote:
Daarom haalde ik die twijfelachtige standpunten van d'Souza erbij. Om duidelijk te maken dat zijn doelstellingen niet zo nobel zijn als jij fantaseert.

Vind jij de uitspraken van d'Souza die ik hier postte trouwens niet 'twijfelachtig'? Want in dat geval heb je je wel heel erg laten meeslepen door je voorliefde voor Baudet. Van extreem-linkse wereldverbeteraar naar conservatieve alt-rechts extremist. Een bijzondere transformatie.
Twijfel is een deugd, maar ik lees gewoon de tweet en zie dat er niks mis mee is. Dat het monsterverbond van gewetenloze neoliberalen en linkse sprookjesvertellers iemands doopceel moet lichten om iemand niet te hoeven toelaten in het exclusieve clubje van mensen dat zijn voorspelbare, veilige en doorgaans oninteressante mening mag geven is niet iets waar ik mij wat van aan ga trekken.

Aangezien ik mij graag bezondig aan de kunst van het twijfelen zijn mijn mening en Weltanschauung aan voortdurende evolutie onderhevig. Nochtans is daarin niks ten principale veranderd, ik ben nog steeds radicaal genuanceerd centrum links. Dat de neoliberalen steeds meer hun leugenachtige illeberale ware aard laten zien verbaast mij niks, en dat links het spoor volledig bijster is geraakt in hun romantische dagdromerij kun je mij niet aanwrijven.

quote:
En daar gaan we weer. Niemand wordt de mond gesnoerd. Er wordt slechts kritiek geuit. Of is dat soms niet toegestaan, beste WS?
Ik vind eigenlijk niet dat het als kritiek kwalificeert. Zeuren en kritisch zijn is niet het hetzelfde. Om kritisch te zijn moet je onderscheid maken, een klare lijn trekken, de vinger op de zere plek leggen.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 18:12 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Hij heeft een hekel aan tegenspraak, dat hebben meer politici. Maar hoe erg is het nou echt dat de media ook kritisch is ten opzichte van politici? Vooral van het slag dat zich omringt met allerlei idioten.
Waren de media dat maar. De media zijn vooral bezig om criticasters van de macht te verketteren.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 13:37:24 #51
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_193141705
Pffff, Koos heeft het maar druk met FVD en haar 2 zetels in de Kamer. :D Wat een oersaaie, betekenisloze discussies weer. Ik zou willen dat ik jouw geduld had, Weltschmerz. Dit gaat echt nergens over...

Dat de media eens flink onder handen mogen worden genomen blijkt trouwens vandaag ook weer. De NOS heeft een wisselbokaal in het leven geroepen, de DiviBokaal, om etnisch profileren in nieuwsberichten aan te moedigen.

https://www.geenstijl.nl/5153462/diversiteitsfeestje/

Daarom kan het dus dat de perspectieven van nog geen kwart van de Nederlandse bevolking zo zijn oververtegenwoordigd bij de NOS. Daarom gebruikt men zo krampachtig het racistische woord ''wit'' om blanke mensen aan te duiden.

Maar goed, we zijn natuurlijk allemaal complotdenkers die dingen ziet die er helemaaaaal niet zijn. _O-
pi_193141851

You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  vrijdag 15 mei 2020 @ 13:47:43 #53
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193141879
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 13:37 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Pffff, Koos heeft het maar druk met FVD en haar 2 zetels in de Kamer. :D Wat een oersaaie, betekenisloze discussies weer. Ik zou willen dat ik jouw geduld had, Weltschmerz. Dit gaat echt nergens over...

Dat de media eens flink onder handen mogen worden genomen blijkt trouwens vandaag ook weer. De NOS heeft een wisselbokaal in het leven geroepen, de DiviBokaal, om etnisch profileren in nieuwsberichten aan te moedigen.

https://www.geenstijl.nl/5153462/diversiteitsfeestje/

Daarom kan het dus dat de perspectieven van nog geen kwart van de Nederlandse bevolking zo zijn oververtegenwoordigd bij de NOS. Daarom gebruikt men zo krampachtig het racistische woord ''wit'' om blanke mensen aan te duiden.

Maar goed, we zijn natuurlijk allemaal complotdenkers die dingen ziet die er helemaaaaal niet zijn. _O-
Jij bent inderdaad het grootste slachtoffer.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193141993
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 13:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Jij bent inderdaad het grootste slachtoffer.
Haha daar lijkt hij inderdaad zijn best voor te doen.
pi_193143991
FvD laat weer eens zien dat populisme haar belangrijkste strategie is in een bizar filmpje:
fvdemocratie twitterde op vrijdag 15-05-2020 om 09:44:00 3 redenen waarom zon/wind geen oplossing zijn:

1️⃣ Er is niet altijd wind of zon. Fossiel of kernenergie blijft nodig
2️⃣ Aan/uitzetten daarvan kost méér energie dan zon en wind opwekken
3️⃣ Voor zonnepanelen zijn veel grondstoffen nodig die NIET "hernieuwbaar" zijn

Dat zit zo ⬇️ https://t.co/WUbWDpvMsN reageer retweet
Blijft toch jammer dat Baudet de initiële verwachting van het vertolken van een recht-intellectueel geluid totaal niet heeft ingelost.
pi_193144117
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 16:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
FvD laat weer eens zien dat populisme haar belangrijkste strategie is in een bizar filmpje:
fvdemocratie twitterde op vrijdag 15-05-2020 om 09:44:00 3 redenen waarom zon/wind geen oplossing zijn:

Blijft toch jammer dat Baudet de initiële verwachting van het vertolken van een recht-intellectueel geluid totaal niet heeft ingelost.
Wie had die initiële verwachting eigenlijk serieus?
pi_193144409
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 16:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Wie had die initiële verwachting eigenlijk serieus?
Ik had die verwachting niet, maar de initiele houding tegenover klimaatverandering was een stuk degelijker dan het vaatje waar ze de laatste jaren uit tappen.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_193144908
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 16:55 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik had die verwachting niet, maar de initiele houding tegenover klimaatverandering was een stuk degelijker dan het vaatje waar ze de laatste jaren uit tappen.
Het partijprogramma voor de verkiezingen waarmee Baudet in de kamer kwam was een samengeraapt zooitje waar ze zich verder volgens mij ook nooit meer iets van aangetrokken hebben.
pi_193148064
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Het partijprogramma voor de verkiezingen waarmee Baudet in de kamer kwam was een samengeraapt zooitje waar ze zich verder volgens mij ook nooit meer iets van aangetrokken hebben.
Het was geen samengeraapt zooite, veel onderdelen daarvan waren absoluut interessant. Inderdaad niet een partij voor iedereen, wel echt rechts inderdaad, maar onder andere op het gebied van klimaat waren de standpunten echt niet gek.

Je moet hen zien als rechts voor de burger, in plaats van rechts voor de bedrijven e.d.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 15 mei 2020 @ 21:47:19 #60
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193149058
quote:

buiten dat niemand pleit voor alleen maar zon en wind vind ik het vreemd dat FvD in een Brabant twee keer zoveel duurzame energie wil opwekken dan de landelijke afspraken. En dus vele windmolens gaan bijbouwen. En dit gaat ook nog een FvD-politicus uitgevoerd worden
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193149630
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 20:58 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Het was geen samengeraapt zooite, veel onderdelen daarvan waren absoluut interessant. Inderdaad niet een partij voor iedereen, wel echt rechts inderdaad, maar onder andere op het gebied van klimaat waren de standpunten echt niet gek.

Je moet hen zien als rechts voor de burger, in plaats van rechts voor de bedrijven e.d.
Oh, ok. Het kwam mij weinig samenhangend en doordacht voor. Flinterdun en financieel totaal niet onderbouwd. Kan me niet voorstellen dat mensen die de politiek ook maar een klein beetje volgden daarvoor vielen.
pi_193149701
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:13 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Oh, ok. Het kwam mij weinig samenhangend en doordacht voor. Flinterdun en financieel totaal niet onderbouwd. Kan me niet voorstellen dat mensen die de politiek ook maar een klein beetje volgden daarvoor vielen.
Voor een partij zonder zetels is het niet door laten rekenen of een beetje wat los bij elkaar rapen zoals je het noemt best iets wat ik door de vingers kan zien.

Niet dat ik verder überhaupt zou overwegen FVD te stemmen, maar je opvatting hierover komt wel wat navelstaarderig over vind ik.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 22:41:25 #63
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193150302
quote:

Ook echt van de borrelpraat argumenten die goed en slim lijken als je 12 bier op hebt. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193154503
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:13 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Kijk, het was inderdaad niet zo dat het financieel werd onderbouwd, maar flinterdun vond ik het nou niet. Er zaten een aantal gedachtenspinsels in, dat klopt, waardoor ook niet alles betaalbaar was, maar dat zijn zoveel programma's niet.
pi_193154688
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 08:14 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Kijk, het was inderdaad niet zo dat het financieel werd onderbouwd, maar flinterdun vond ik het nou niet. Er zaten een aantal gedachtenspinsels in, dat klopt, waardoor ook niet alles betaalbaar was, maar dat zijn zoveel programma's niet.
Nou ja, op het moment dat zelfs het programma van DENK of de SP inhoudelijk en financieel degelijker in elkaar zit, dan zou dat aan het denken kunnen zetten :+
pi_193154728
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 08:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Nou ja, op het moment dat zelfs het programma van DENK of de SP inhoudelijk en financieel degelijker in elkaar zit, dan zou dat aan het denken kunnen zetten :+
Financieel misschien.

Inhoudelijk is het maar net hoe je er in staat. De een is er op tegen, de ander vindt het goede ideeën
pi_193154800
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 08:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Wat een onzin weer (y)
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193155037
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 08:55 schreef RTR het volgende:

[..]

Wat een onzin weer (y)
Ben het werkje weer even aan het doornemen. De eerste twee concrete punten spreken elkaar al mooi tegen.

quote:
1. Een stop op partijpolitieke benoemingen: open sollicitaties voor alle publieke en semi- publieke topfuncties.
2. Net als in de Verenigde Staten moeten bij het aantreden van een nieuwe regering ook de top-ambtenaren die het beleid gaan uitvoeren opnieuw op hun functie solliciteren.
We stoppen met partijpolitieke benoemingen maar we maken het benoemen van topambtenaren een vierjaarlijks politiek circus...

Hoofdstuk twee is het anti-buitenlandersstukje. Dat betreft hier vooral open deuren maar is gezien de dominantie van de veel radicalere Baudet in de partij compleet achterhaald.

Hoofdstuk drie begint met populistische prietpraat over referenda. Daarna gaat het over het per 2018 invoeren van de gekozen burgemeester (moet daarvoor niet de grondwet worden gewijzigd?) maar er staat niks in over de taken van die burgemeester. Daarin zaken veranderen is immers vrij essentieel als je de burgemeester direct laat kiezen.

Hoofdstuk vier over meer macht voor de gekozen premier is niet echt onderbouwd. En voor mij persoonlijk een heel slecht idee.

Hoofdstuk vijf over soevereiniteit lijkt onder invloed geformuleerd en bevat geen onderbouwing voor vergaande voorstellen.

Hoofdstuk zes over Europa is vrij razend maar inhoudelijk staan er vooral leugens in.

En zo gaat het maar door en door. Waarbij een financiële paragraaf ontbreekt maar wel veel dure speeltjes en geen serieuze bezuinigingen worden voorgesteld.

Terwijl bijvoorbeeld het programma van die andere nieuwelingen inhoudelijk een stuk beter in elkaar zit. https://www.bewegingdenk.(...)a_DENK_2017-2021.pdf

Ben het ook met die club totaal niet eens maar die hebben er wel serieus werk van gemaakt.
pi_193155379
https://twitter.com/ChrisAalberts/status/1261356108712640514

Baudet snapt volgens mij niet helemaal hoe het werkt.
pi_193155407
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ook echt van de borrelpraat argumenten die goed en slim lijken als je 12 bier op hebt. :')
Het is wel correct dat kernenergie nodig blijft. Wind en zonne-energie is niet efficiënt genoeg.
pi_193155536
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 09:58 schreef theunderdog het volgende:

Hahahahaha :') Hij begint steeds meer op zn held Trump te lijken _O-
Цой жив
pi_193155748
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 10:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is wel correct dat kernenergie nodig blijft. Wind en zonne-energie is niet efficiënt genoeg.
Die conclusie lijkt me wat kort door de bocht. Met alleen zo’n en wind redden we het op dit moment inderdaad niet en dat zal voorlopig ook niet gebeuren. Maar dat zal dan ook niemand beweren (behalve dan de tegenstanders van duurzame energie die roepen dat de voorstanders dit verkondigen :+ ).
Daarom heeft men het ook altijd over een energiemix uit verschillende bronnen. In Nederland speelt kernenergie nu nog een marginale rol in die mix en zouden we het prima kunnen missen.
Ook voor de toekomst ligt kernenergie niet per se voor de hand omdat je in combinatie met de duurzame bronnen iets moet hebben wat makkelijk meer of minder energie kan leveren. Bijvoorbeeld bij een piek in de vraag of wanneer het plots niet waait (met moderne molens overigens amper een issue). Maar kernenergie is juist geschikt voor constante levering.
pi_193155972
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 10:10 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Hahahahaha :') Hij begint steeds meer op zn held Trump te lijken _O-
Aan de andere kant: misschien beetje flauw. Hij zegt het allemaal nogal verward. Maar het is wel waar dat als we zouden willen, we veel kunnen.

https://www.nationalgeogr(...)inerals-earthquakes/
pi_193156039
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 10:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Aan de andere kant: misschien beetje flauw. Hij zegt het allemaal nogal verward. Maar het is wel waar dat als we zouden willen, we veel kunnen.

https://www.nationalgeogr(...)inerals-earthquakes/
Geldt dat volgens hen dan ook voor die grondstoffen die we op zouden maken met zonnepanelen en windmolens? Of is dat weer wat anders :+ ?
pi_193156153
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 10:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Geldt dat volgens hen dan ook voor die grondstoffen die we op zouden maken met zonnepanelen en windmolens? Of is dat weer wat anders :+ ?
Geen idee. Wat ik mij gewoon afvraag: is dat 'dieper graven' wat hij voorstelt echt een onmogelijkheid?
pi_193156314
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 10:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Geen idee. Wat ik mij gewoon afvraag: is dat 'dieper graven' wat hij voorstelt echt een onmogelijkheid?
Oh in veel gevallen kan dat prima. Probleem is dat je op een gegeven moment er meer geld en energie in moet steken dan het oplevert. Zo bevat zeewater ook een beetje uranium en goud. Dat kan je er technisch gezien prima uithalen. Maar dat is een zeer kostbaar en energievretend proces....
pi_193156352
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 11:04 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Oh in veel gevallen kan dat prima. Probleem is dat je op een gegeven moment er meer geld en energie in moet steken dan het oplevert. Zo bevat zeewater ook een beetje uranium en goud. Dat kan je er technisch gezien prima uithalen. Maar dat is een zeer kostbaar en energievretend proces....
Naja, en dat het steeds warmer wordt onder de grond, natuurlijk. Uit mijn hoofd is het diepste ooit gegraven in Rusland. Toen konden ze niet meer verder.
pi_193157154
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 11:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Naja, en dat het steeds warmer wordt onder de grond, natuurlijk. Uit mijn hoofd is het diepste ooit gegraven in Rusland. Toen konden ze niet meer verder.
Als je het in deze hoek van de wereld doet moet je ook bizar veel grondwater wegpompen. Verzakt het halve land :+
pi_193157426
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 11:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is leuk als je IJsland heet, als je Nederland bent is dat wat complexer.

En om nou beleid te gaan maken op zaken die op zijn minst nog decennia weg zijn mochten ze ooit haalbaar zijn in Nederland wat nogal, op zijn zachts gezegd, onwaarschijnlijk is, lijkt mij nogal stupide maar wel weer typerend voor Baudet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2020 12:27:48 ]
  zondag 17 mei 2020 @ 10:04:47 #80
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193174893

Gaat zich niet inenten tegen corona bij een vaccin...

"Wij zijn tegen verplicht vaccineren in de coronacontext (...) ik zou het zelf ook niet doen (...) Als mensen het wel willen mogen ze het doen (...)"

[ Bericht 36% gewijzigd door -XOR- op 17-05-2020 10:12:14 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193175121
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:04 schreef -XOR- het volgende:

"Wij zijn tegen verplicht vaccineren in de coronacontext (...) ik zou het zelf ook niet doen (...) Als mensen het wel willen mogen ze het doen (...)"
Dus eerst ging de lockdown volgens Baudet niet ver genoeg en nu moeten direct alle coronamaatregelen overboord worden gegooid en maakt hij vaccins en passe nog even verdacht.

Volgens Weltschmerz en de andere Baudet-aanbidders zal dit volstrekt begrijpelijk zijn, maar ik kan hem even niet volgen.
pi_193175190
Ik haakte al af bij 'met Maurice de Hond'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 17 mei 2020 @ 10:35:12 #83
40566 Ericr
Livewrong
pi_193175205
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 09:58 schreef theunderdog het volgende:

'nieuwe dingen dus', vat het wel goed samen. Wat een leeghoofd.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 17 mei 2020 @ 14:39:59 #84
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193177885
quote:

waarom zou je geen vaccin nemen, het beschermt niet alleen jezelf maar anderen en als je het krijgt is het veel slopender en gevaarlijker dan velen denken
DeLuna vindt me dik ;(
  zondag 17 mei 2020 @ 14:48:49 #85
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193177987
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:39 schreef rubbereend het volgende:

[..]

waarom zou je geen vaccin nemen, het beschermt niet alleen jezelf maar anderen en als je het krijgt is het veel slopender en gevaarlijker dan velen denken
Ja dat is de vraag. Niet inenten is een beetje freeridertje spelen tov de mensen die wel enten en zo jou beschermen alswel zorgen dat het normale leven weer opgepakt kan worden. Baudet wil dus zo snel mogelijk de economie weer laten draaien, maar in geval er concrete oplossingen komen om die economie te laten draaien weigert hij eraan mee te werken, of parasiteert hij in ieder geval op de grote groep.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193178594
quote:

Dat Baudet bij die paar dommeriken hoort die niet geloven in de anderhalve meter had ik inmiddels wel verwacht. Maar dat hij zo dom is dat hij zelfs tegen vaccineren is, dat had ik zelfs bij Baudet niet verwacht...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193178674
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 15:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat Baudet bij die paar dommeriken hoort die niet geloven in de anderhalve meter had ik inmiddels wel verwacht. Maar dat hij zo dom is dat hij zelfs tegen vaccineren is, dat had ik zelfs bij Baudet niet verwacht...
En denk je eens in dat hij premier zou zijn. Dan hebben we een premier (en partij) die het gevonden vaccin zelf niet wil gebruiken.

Mooi signaal is dat.
pi_193178719
Wou hij eerst niet een totale lockdown tot er een vaccin was? Of vergis ik mij nu.
Цой жив
  zondag 17 mei 2020 @ 16:21:45 #89
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_193178863
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 16:08 schreef Zwoerd het volgende:
Wou hij eerst niet een totale lockdown tot er een vaccin was? Of vergis ik mij nu.
Hier wel:

https://www.facebook.com/watch/?v=269770184012259
pi_193178874
quote:
Klopt, maar dat bleek electoraal niet zo goed. Populisme: je standpunten aanpassen aan wat je denkt dat de meerderheid wil horen.
Al is de meerderheid in NL gelukkig nog wel voor de anderhalve meter en ook voor vaccinatie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Redactie Games zondag 17 mei 2020 @ 16:26:26 #91
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_193178907
Grootste intellectueel van Nederland, iedereen :')
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zondag 17 mei 2020 @ 16:27:57 #92
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193178931
Als we diep genoeg boren vinden we in de aardkern vanzelf een vaccin.
pi_193179003
quote:
Een gezonde boreale kerel zal wel zonder vaccin kunnen. Zoals afstand houden ook voor Boris Johnson niet van toepassing was.
pi_193179131
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus eerst ging de lockdown volgens Baudet niet ver genoeg en nu moeten direct alle coronamaatregelen overboord worden gegooid en maakt hij vaccins en passe nog even verdacht.

Volgens Weltschmerz en de andere Baudet-aanbidders zal dit volstrekt begrijpelijk zijn, maar ik kan hem even niet volgen.
Dat komt omdat je niet je best doet. Hij wilde een snelle lockdown zodat je sneller kon beginnen met versoepelen. Rutte koos voor treuzelen en slapjes beginnen, in de hoop op groepsimmuniteit, en vanuit zijn reflex om de 0.6% stijging BNP niet in gevaar te brengen want dat is zijn enige visie.

Achteraf was dat ook gewoon beter geweest, net zoals het achteraf veel beter was geweest om in januari al een debat te houden over voorraden mondkapjes, tests en het juridisch correct nemen van maatregelen enzo.

Rutte loopt achter de feiten aan, Baudet kijkt vooruit. Dat proberen de media dan zo te draaien alsof hij tegenstrijdige dingen zegt maar naarmate de situatie zich ontwikkelt moeten er andere dingen gebeuren. Rutte zal over 4 weken wel komen met de dingen die Baudet nu zegt, en als het dan werkt dan heeft ons staatsjoch het weer fantastisch gedaan. Die vier weken economische schade worden toch wel opgehoest door de belastingbetaler en de pensioenopbouwer, en bovendien valt het in het niet bij wat we naar het rijke Noord-Italie laten wegsluizen.
pi_193179150
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 16:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat komt omdat je niet je best doet. Hij wilde een snelle lockdown zodat je sneller kon beginnen met versoepelen. Rutte koos voor treuzelen en slapjes beginnen, in de hoop op groepsimmuniteit, en vanuit zijn reflex om de 0.6% stijging BNP niet in gevaar te brengen want dat is zijn enige visie.

Achteraf was dat ook gewoon beter geweest, net zoals het achteraf veel beter was geweest om in januari al een debat te houden over voorraden mondkapjes, tests en het juridisch correct nemen van maatregelen enzo.

Rutte loopt achter de feiten aan, Baudet kijkt vooruit. Dat proberen de media dan zo te draaien alsof hij tegenstrijdige dingen zegt maar naarmate de situatie zich ontwikkelt moeten er andere dingen gebeuren. Rutte zal over 4 weken wel komen met de dingen die Baudet nu zegt, en als het dan werkt dan heeft ons staatsjoch het weer fantastisch gedaan. Die vier weken economische schade worden toch wel opgehoest door de belastingbetaler en de pensioenopbouwer, en bovendien valt het in het niet bij wat we naar het rijke Noord-Italie laten wegsluizen.
Leuk verhaal. En hoe verklaar je dat Baudet nu plots tegen vaccineren is?
pi_193179219
quote:

[..]

Nee, over 4 weken (en over 4 maanden) is die anderhalve meter nog steeds onmisbaar en blijft vaccineren ook belangrijk. Sterker nog: dit kabinet vecht al jaren tegen de anti-vaxxers om ze te overtuigen.

En dat debat was er een paar dagen later, zonder Baudet (toen deed het er niet meer toe?). Dus dat gejank kan ook wel eens stoppen.
pi_193179244
quote:

[..]

Dus de coronacrisis ligt achter ons en we kunnen de anderhalve meter loslaten?

En vaccins zijn niet te vertrouwen?
pi_193180896
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 16:47 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Leuk verhaal. En hoe verklaar je dat Baudet nu plots tegen vaccineren is?
Hij is tegen verplicht vaccineren.

quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 16:53 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, over 4 weken (en over 4 maanden) is die anderhalve meter nog steeds onmisbaar en blijft vaccineren ook belangrijk. Sterker nog: dit kabinet vecht al jaren tegen de anti-vaxxers om ze te overtuigen.
Hij heeft het uitsluitend over corona. En als het kabinet wil vechten tegen anti-vaxxers dan moeten ze eens een keer ophouden met al die leugens en dat gegoochel met wetenschap in het algemeen. Een liegende, onbetrouwbare overheid verliest op een gegeven moment het vertrouwen en dat heb je dan niet zomaar terug als het wel echt belangrijk is.

quote:
En dat debat was er een paar dagen later, zonder Baudet (toen deed het er niet meer toe?). Dus dat gejank kan ook wel eens stoppen.
Donder toch eens op met je achterbakse leugens, er was helemaal geen debat. De coalitie moest zonodig een debat blokkeren om zich lekker in de illusie te wentelen dat het kabinet het allemaal onder controle had. Maar ze hadden geen idee van de ernst, geen idee van een mogelijke aanpak, lieten miljoenen beschermingsmiddelen het land uitvliegen, vergaten spullen te bestellen (daar had domweg niemand aan gedacht), vergaten de verpleeghuizen en waren met alles te laat.

Dat heeft dooien gekost. Het is werkelijk een schande dat er nu nog wordt gedaan alsof dat debat nergens voor nodig was.

quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 16:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus de coronacrisis ligt achter ons en we kunnen de anderhalve meter loslaten?
Corona niet, de coronacrisis wel. Nu zitten we in de economische crisis door de lockdown. Dan lijkt me heel verstandig om te kijken hoe bijvoorbeeld de horeca weer open kan zonder star vast te houden aan die anderhalve meter. Wat is de meerwinst van anderhalve meter tov een wel praktisch haalbare social distancing? Als bijvoorbeeld 75cm 99% van de bescherming biedt als we anderhalve meter even als 100% nemen dan is er al een stuk meer mogelijk.

Sowieso, laten we nou niet doen alsof die anderhalve meter strak gevolgd wordt. Als minder dan anderhalve meter leidt tot massale verspreiding dan had half Groningen nu corona. Het is zo'n mantra geworden, het succes van Rutte en dan gaat hij daar weer krampachtig aan vastklampen, maar het was een dramatische ingreep om te voorkomen dat de grote uitbraak dankzij Rutte te groot zou worden. Inmiddels zijn we al weer een hele tijd verder, is er marge voor meer besmettingen en zijn er ook de ervaringen uit andere landen waar minder afstand is gehouden.

quote:
En vaccins zijn niet te vertrouwen?
Probeer het eens met een citaat, of een oprechte parafrase desnoods.
pi_193181276
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 19:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Sowieso, laten we nou niet doen alsof die anderhalve meter strak gevolgd wordt. Als minder dan anderhalve meter leidt tot massale verspreiding dan had half Groningen nu corona.
Ik woon sinds kort in de provincie Groningen (ben tijdens de coronacrisis verhuisd) en hier wordt misschien nog wel strenger aan die anderhalve meter gehouden dan in Alphen aan den Rijn waar ik eerst woonde.

Inderdaad, er is overal in het land een heel klein gedeelte van de mensen dat zich er niet aan houdt, maar over het algemeen gaat het wel goed. En ja, dat is de grootste reden dat de IC's nu niet meer vol liggen. Dat nu loslaten is het domste wat je kan doen, nog los van het feit dat de overgrote meerderheid van de bevolking dat helemaal niet wil.

En ik weet ook nog steeds niet waarom het plots goed is tegen het coronavaccin (als dat er komt) te zijn.
  zondag 17 mei 2020 @ 19:40:48 #100
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_193181445
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 19:05 schreef Weltschmerz het volgende:

Corona niet, de coronacrisis wel. Nu zitten we in de economische crisis door de lockdown. Dan lijkt me heel verstandig om te kijken hoe bijvoorbeeld de horeca weer open kan zonder star vast te houden aan die anderhalve meter. Wat is de meerwinst van anderhalve meter tov een wel praktisch haalbare social distancing? Als bijvoorbeeld 75cm 99% van de bescherming biedt als we anderhalve meter even als 100% nemen dan is er al een stuk meer mogelijk.

Sowieso, laten we nou niet doen alsof die anderhalve meter strak gevolgd wordt. Als minder dan anderhalve meter leidt tot massale verspreiding dan had half Groningen nu corona. Het is zo'n mantra geworden, het succes van Rutte en dan gaat hij daar weer krampachtig aan vastklampen, maar het was een dramatische ingreep om te voorkomen dat de grote uitbraak dankzij Rutte te groot zou worden. Inmiddels zijn we al weer een hele tijd verder, is er marge voor meer besmettingen en zijn er ook de ervaringen uit andere landen waar minder afstand is gehouden.
Stellen dat de coronacrisis voorbij is, lijkt mij nogal voorbarig. We weten immers niet wat de komende maanden voor ons in petto hebben.

Verder is het niet zozeer Rutte die zich vastklampt aan die anderhalve meter. Niet voor niets wordt door sommige deskundigen gewaarschuwd dat het virus medio juni weer oplaait als gevolg van de voorgestelde versoepelingen. Vind het daarom nogal overmoedig om die anderhalve meter direct overboord te gooien. Zeker omdat de ziekte nog altijd rondwaart.

Het is ook niet Baudet die verantwoordelijk wordt gehouden voor verdere versoepelingen. Vanaf de zijlijn is het makkelijk roepen. Stel dat het kabinet doet wat Baudet wil en de ziekte begint zich vervolgens weer rap om zich heen te slaan, dan wijzen de mensen naar Rutte. Ook jij zal in dat geval weer het nodige hebben aan te merken op het kabinet.

De stapsgewijze aanpak van het kabinet is volkomen gelegitimeerd. Stel een tweede steunpakket samen en kijk hoe de eerste reeks van versoepelingen uitpakt. Mocht de doemdenkers ernaast zitten, dan kun je medio juni alsnog de horeca en andere sectoren meer ruimte geven.

Die paar weken extra maken nu ook niet meer uit. Zeker omdat we nog altijd weinig weten over het coronavirus. Je kunt beter wat voorzichtiger zijn, want niemand zit te wachten op een tweede lockdown als de versoepelingen toch leiden tot meer ic-opnamen. Dat is ook nog eens veel schadelijker voor de economie.

quote:
Probeer het eens met een citaat, of een oprechte parafrase desnoods.
Volgens mij kennen wij geen verplichte vaccinatie in ons land. Het is derhalve stemmingmakerij om te suggeren dat die plannen er zijn. Verder mag Baudet uiteraard zeggen dat hij zich niet laat inenten, al dragen dat soort opmerkingen natuurlijk wel bij aan de argwaan die in bepaalde kringen al heerst tegen vaccinaties. Ik vind het persoonlijk een tikkeltje onverantwoordelijk van Baudet om zich op deze wijze te uiten. Hij is immers geen doorsnee burger, maar een vooraanstaand politicus. Zijn woorden wegen zwaar voor talloze Nederlanders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')