Of zijn mondkapje wat strakker aantrekken als de afspraak wel doorgaat.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 11:30 schreef Cue_ het volgende:
[..]
idd, dan kan de kapper evt nog iemand in die afspraak proppen, ipv een half uur te moeten niksen.
Die zijn toch niet verplicht? dus dan zou je er zelf al eentje moeten aanreiken.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 11:32 schreef Zeroku het volgende:
Of zijn mondkapje wat strakker aantrekken als de afspraak wel doorgaat.
Idd en ook nog eens een week van te voren met oog op reserveren.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 11:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is dat niet juist het probleem? Wat is tegenwoordig risicovol en hoe schatten mensen dat in? Als je een kuchje hebt ga je dan afbellen?
In werkelijkheid was hij nooit ziek, overwon hij geen corona, en is het logisch dat hij geen antistoffen heeft:quote:Op vrijdag 8 mei 2020 08:14 schreef Zeroku het volgende:
Philip overwon corona, maar blijkt niet immuun: ‘Hij maakte geen antistoffen aan’
Philip Soubry (54) was drie maanden geleden nog de enige Belg die besmet was met het coronavirus. Na elf dagen quarantaine werd hij genezen verklaard. Uit een nieuwe test blijkt dat hij tijdens zijn ziekte helemaal geen antistoffen heeft aangemaakt en daardoor waarschijnlijk niet immuun is. Professor Katrien Lagrou, hoofd klinische microbiologie in het universitair ziekenhuis in Leuven, bevestigt dat de test betrouwbaar is.
Ja, maar als je "oudere" verkoudheden kan uitsluiten daalt het aantal false positives. Naarmate meer mensen de ziekte gehad hebben daalt het ook.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 10:41 schreef _I het volgende:
[..]
ELISA is een lab test.
En dat snap ik, maar ik dat onderzoek waar ik mee begon gaf dus aan dat deze testen ook positief kunnen testen op andere coronavirussen.
Dus weet je pas zeker dat het Covid19 is, als iemand goed ziek wordt. Is iemand alleen verkouden, dan kan de test dus ook op een ander virus duiden.
Ik heb het niet zozeer over het openen van de economie en de verschillen tussen de sectoren daarin, maar over de concrete voorwaarden waarin dat zou moeten of kunnen gebeuren.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 10:59 schreef skrn het volgende:
Wat is er broddelwerk aan?
Je moet sectoren opstarten, de een mag eerder dan de ander, en nu heeft iedereen tijd om zich voor te bereiden.
Vind het wel pragmatisch eerlijk gezegd.
Eens, het pure stemmingmakerij allemaal.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 11:52 schreef zipcon het volgende:
Deze man valt ook weer in het rijtje "Zie je wel, X heeft iets uitzonderlijk, dus het is algemeen zo!" Andere voorbeelden: kat krijgt corona, hond krijgt corona, patiënt blijkt na negatieve testen nog eens 3x positief te zijn, baby wordt ziek van corona, andere baby wordt niet ziek, kind besmet niemand met corona na 200 contacten.
Allemaal anekdotische gevallen waar je niet een algemene lijn mag van trekken.
Snel allemaal ook een veiligheidsbril op maximale beschermingquote:Op vrijdag 8 mei 2020 12:05 schreef slashdotter3 het volgende:
University of Hong Kong study finds eyes are ‘important route’ for coronavirus, up to 100 times more infectious than Sars
https://www.scmp.com/news(...)study-finds-eyes-are
Zonnebril werkt ook?quote:Op vrijdag 8 mei 2020 12:13 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Snel allemaal ook een veiligheidsbril op maximale bescherming
Als het echt allemaal zo erg was, dan hadden de straten al bezaaid moeten liggen met lijken intussen.quote:
Ik weet niet of dat werkt?quote:Op vrijdag 8 mei 2020 12:16 schreef skrn het volgende:
[..]
Zonnebril werkt ook?
Misschien zijn terrassen geen gek idee.
Mee eens.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 12:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dat soort artikelen dat iedereen failliet gaat vind ik ook aangedikt en stemmingmakerij in de trant van WE GAAN ER ALLEMAAL AAN!
ik kan niet over anderen praten maar ik ga dit jaar minimaal 50% minder omzetten dan vorig jaar, gelukkig allemaal heel lean dus zal er niet failliet aan gaan maar kan me best voorstellen dat het voor bedrijven die meer overhead hebben en bijvoorbeeld onverkochte voorraad heel moeilijk gaat worden om te overleven.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 12:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dat soort artikelen dat iedereen failliet gaat vind ik ook aangedikt en stemmingmakerij in de trant van WE GAAN ER ALLEMAAL AAN!
Beetje in de zelfde trend als artikelen die een ramp voorspellen nu er weer meer dingen mogen straks.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 12:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
We wisten toch al lang dat de economie een enorme klap zou krijgen? Ze doen net alsof dit een verrassing isquote:Op vrijdag 8 mei 2020 12:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Is volgens mij nog niet toegelicht. Bijzonder wel..quote:Op vrijdag 8 mei 2020 12:34 schreef Stoorzendert het volgende:
Wat zijn nu eigenlijk de eisen m.b.t. de verplichte mondkapjes? Voldoet alles zolang het neus en mond bedekt?
Dat vraag ik al weken.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 12:47 schreef Za het volgende:
Ik lees net dat er in heel China 1 geval van besmetting in de buitenlucht vastgesteld is (twee pratende mannen in Shangqiu).
Er zijn nergens ter wereld uitbraken vastgesteld in parken, op stranden, pleinen of wat dan ook.
Hoe kunnen overheden in godsnaam mensen aanraden binnen te blijven, parken en stranden sluiten, terrassen verbieden, het is toch volkomen krankzinnig?
Avg wind speed in the US is ~6.5 M/sec. Indoor air exchange takes 5 to 10 minutes in most buildings.
En heb je al antwoord?quote:
Dat is wat ik dacht toen de evenementenbranche gisteren begon te miepen nadat bekend werd dat er geen grote evenementen zullen worden georganiseerd tot we het virus de baas zijn. Alsof het niet allang duidelijk was dat er dit jaar gewoon niks mogelijk zal zijn.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 12:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We wisten toch al lang dat de economie een enorme klap zou krijgen? Ze doen net alsof dit een verrassing is
Begrijpelijk.quote:
ik zou eerder denken, meer gaan testenquote:Op vrijdag 8 mei 2020 13:04 schreef Simmertje het volgende:
België weer een kleine stijging in het aantal besmettingen afgelopen dagen? Of zijn ze meer gaan testen?
Dit denk ik ookquote:Op vrijdag 8 mei 2020 10:27 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Zoals men er nu mee om dreigt te gaan, zitten we op 1 juno weer lekker allemaal binnen en kunnen we een terrasje wel weer op ons buik schrijven.
Misschien omdat het moeilijker vast te stellen is. Je kijkt eerst naar locaties waar men veel tijd doorbrengt en de contactpersonen bekend zijn: op kantoor en thuis. Dan misschien restaurants, openbaar vervoer, andere ontmoetingen die men gehad heeft. Contacten in de buitenlucht komen op de laatste plaats, omdat je daar vooral kortstondige contacten met onbekenden hebt. Bovendien wordt in de meeste landen niet zo uitgebreid gezocht, en in Aziatische landen draagt men vaak een mondmasker op straat waardoor de kans op besmetting in de open lucht zeer klein is.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 12:47 schreef Za het volgende:
Ik lees net dat er in heel China 1 geval van besmetting in de buitenlucht vastgesteld is (twee pratende mannen in Shangqiu).
Er zijn nergens ter wereld uitbraken vastgesteld in parken, op stranden, pleinen of wat dan ook.
Hoe kunnen overheden in godsnaam mensen aanraden binnen te blijven, parken en stranden sluiten, terrassen verbieden, het is toch volkomen krankzinnig?
Avg wind speed in the US is ~6.5 M/sec. Indoor air exchange takes 5 to 10 minutes in most buildings.
Dan zou ik graag daar liever geexperimenteer mee zien ipv binnen.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 13:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Misschien omdat het moeilijker vast te stellen is. Je kijkt eerst naar locaties waar men veel tijd doorbrengt en de contactpersonen bekend zijn: op kantoor en thuis. Dan misschien restaurants, openbaar vervoer, andere ontmoetingen die men gehad heeft. Contacten in de buitenlucht komen op de laatste plaats, omdat je daar vooral kortstondige contacten met onbekenden hebt. Bovendien wordt in de meeste landen niet zo uitgebreid gezocht, en in Aziatische landen draagt men vaak een mondmasker op straat waardoor de kans op besmetting in de open lucht zeer klein is.
Een week of 2, 3 geleden waren er artikels over het weekend met volle stranden in Florida (of Californië?), maar herinner me niet of men uitendelijk wel of geen effect gevonden had.
Zullen wel flinke wachtlijsten zijn ontstaan. Ik wacht nog maar ff.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 10:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Jaaaa, volgende week lekker kappertje pakken!
Uhm...malariamedicijnen schijnen juist een extra destructieve werking te hebben op een Covid-patient. Zie: https://www.volkskrant.nl(...)werkt-niet~b1506fc4/quote:Op vrijdag 8 mei 2020 13:28 schreef Daffodil31LE het volgende:
Even een link dumpen.
Ik vind het onbegrijpelijk dat deze dokter actief wordt tegengewerkt terwijl hij gewoon gelijk had. Meerdere landen zijn hetzelfde aan het testen met goede resultaten.
Bij de vorige SARS-uitbraak was al bekend dat het spul gewoon helpt/werkt.
Omdat we hier veel banger zijn dan strikt noodzakelijk imo. Vrijwel alles wat we versoepelen zorgt blijkbaar voor een piek volgens sommigen. Drukke dagen in de stad zorgen ook al weken lang voor nieuwe pieken. Is alleen niet terug te zien.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 13:49 schreef erkel het volgende:
En wat een gewauwel hier over hoe en dan wel niet moet wanneer de terrassen dan open gaan. In Zweden gaat dat tot zover ook redelijk tot goed. Waarom zou dat hier dan niet werken? De samenlevingen zijn enigszins goed te vergelijken.
Glas halfvol inderdaad! Al is dat niet voor iedereen uiteraard het geval.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 13:33 schreef skrn het volgende:
Ik vind juist dat de economie in Nederland nog best aardig draait, heel veel mensen kunnen gewoon werken, en juist door de technologie van tegenwoordig is er heel veel mogelijk.
Ik bedoel, ik werk gewoon thuis, kan gewoon lekker meetings houden en oplossingen aandragen voor klanten, mijn documenten opleveren, kan mijn huis verkopen, regel voor mijn nieuwe huis spouwmuurisolatie (en laat het aanbrengen), zonnepanelen komen ook straks, het is allemaal mogelijk ondanks dat gevaarlijke virus.
Lang leve de technologie die het allemaal mogelijk maakt.
Heel veel is mogelijk.
het probleem is dat ze in Zweden vanaf dag 1 op de common sense van de burgers hebben gevaren.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 13:49 schreef erkel het volgende:
En wat een gewauwel hier over hoe en dan wel niet moet wanneer de terrassen dan open gaan. In Zweden gaat dat tot zover ook redelijk tot goed. Waarom zou dat hier dan niet werken? De samenlevingen zijn enigszins goed te vergelijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |