ik kan niet over anderen praten maar ik ga dit jaar minimaal 50% minder omzetten dan vorig jaar, gelukkig allemaal heel lean dus zal er niet failliet aan gaan maar kan me best voorstellen dat het voor bedrijven die meer overhead hebben en bijvoorbeeld onverkochte voorraad heel moeilijk gaat worden om te overleven.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 12:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dat soort artikelen dat iedereen failliet gaat vind ik ook aangedikt en stemmingmakerij in de trant van WE GAAN ER ALLEMAAL AAN!
Beetje in de zelfde trend als artikelen die een ramp voorspellen nu er weer meer dingen mogen straks.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 12:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dat soort artikelen dat iedereen failliet gaat vind ik ook aangedikt en stemmingmakerij in de trant van WE GAAN ER ALLEMAAL AAN!
We wisten toch al lang dat de economie een enorme klap zou krijgen? Ze doen net alsof dit een verrassing isquote:Op vrijdag 8 mei 2020 12:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Is volgens mij nog niet toegelicht. Bijzonder wel..quote:Op vrijdag 8 mei 2020 12:34 schreef Stoorzendert het volgende:
Wat zijn nu eigenlijk de eisen m.b.t. de verplichte mondkapjes? Voldoet alles zolang het neus en mond bedekt?
Dat vraag ik al weken.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 12:47 schreef Za het volgende:
Ik lees net dat er in heel China 1 geval van besmetting in de buitenlucht vastgesteld is (twee pratende mannen in Shangqiu).
Er zijn nergens ter wereld uitbraken vastgesteld in parken, op stranden, pleinen of wat dan ook.
Hoe kunnen overheden in godsnaam mensen aanraden binnen te blijven, parken en stranden sluiten, terrassen verbieden, het is toch volkomen krankzinnig?
Avg wind speed in the US is ~6.5 M/sec. Indoor air exchange takes 5 to 10 minutes in most buildings.
En heb je al antwoord?quote:
Dat is wat ik dacht toen de evenementenbranche gisteren begon te miepen nadat bekend werd dat er geen grote evenementen zullen worden georganiseerd tot we het virus de baas zijn. Alsof het niet allang duidelijk was dat er dit jaar gewoon niks mogelijk zal zijn.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 12:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We wisten toch al lang dat de economie een enorme klap zou krijgen? Ze doen net alsof dit een verrassing is
Begrijpelijk.quote:
ik zou eerder denken, meer gaan testenquote:Op vrijdag 8 mei 2020 13:04 schreef Simmertje het volgende:
België weer een kleine stijging in het aantal besmettingen afgelopen dagen? Of zijn ze meer gaan testen?
Dit denk ik ookquote:Op vrijdag 8 mei 2020 10:27 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Zoals men er nu mee om dreigt te gaan, zitten we op 1 juno weer lekker allemaal binnen en kunnen we een terrasje wel weer op ons buik schrijven.
Misschien omdat het moeilijker vast te stellen is. Je kijkt eerst naar locaties waar men veel tijd doorbrengt en de contactpersonen bekend zijn: op kantoor en thuis. Dan misschien restaurants, openbaar vervoer, andere ontmoetingen die men gehad heeft. Contacten in de buitenlucht komen op de laatste plaats, omdat je daar vooral kortstondige contacten met onbekenden hebt. Bovendien wordt in de meeste landen niet zo uitgebreid gezocht, en in Aziatische landen draagt men vaak een mondmasker op straat waardoor de kans op besmetting in de open lucht zeer klein is.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 12:47 schreef Za het volgende:
Ik lees net dat er in heel China 1 geval van besmetting in de buitenlucht vastgesteld is (twee pratende mannen in Shangqiu).
Er zijn nergens ter wereld uitbraken vastgesteld in parken, op stranden, pleinen of wat dan ook.
Hoe kunnen overheden in godsnaam mensen aanraden binnen te blijven, parken en stranden sluiten, terrassen verbieden, het is toch volkomen krankzinnig?
Avg wind speed in the US is ~6.5 M/sec. Indoor air exchange takes 5 to 10 minutes in most buildings.
Dan zou ik graag daar liever geexperimenteer mee zien ipv binnen.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 13:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Misschien omdat het moeilijker vast te stellen is. Je kijkt eerst naar locaties waar men veel tijd doorbrengt en de contactpersonen bekend zijn: op kantoor en thuis. Dan misschien restaurants, openbaar vervoer, andere ontmoetingen die men gehad heeft. Contacten in de buitenlucht komen op de laatste plaats, omdat je daar vooral kortstondige contacten met onbekenden hebt. Bovendien wordt in de meeste landen niet zo uitgebreid gezocht, en in Aziatische landen draagt men vaak een mondmasker op straat waardoor de kans op besmetting in de open lucht zeer klein is.
Een week of 2, 3 geleden waren er artikels over het weekend met volle stranden in Florida (of Californië?), maar herinner me niet of men uitendelijk wel of geen effect gevonden had.
Zullen wel flinke wachtlijsten zijn ontstaan. Ik wacht nog maar ff.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 10:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Jaaaa, volgende week lekker kappertje pakken!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |