abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 mei 2020 @ 10:37:16 #51
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_193011227
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:33 schreef Zeroku het volgende:

Nee, maar het idee is nu dat je anderhalve meter van je eigen huishouden af moet zitten. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op, als je vervolgens hand in hand naar je auto loopt waar je samen in zit op de weg naar huis.
Dat is dan ook niet voor je eigen bescherming, maar omdat het niet te controleren valt of mensen in hetzelfde huis wonen. En dus wordt gewoon iedereen op afstand van elkaar gezet aan tafeltjes. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 8 mei 2020 @ 10:37:23 #52
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193011230
Jaaaa, volgende week lekker kappertje pakken! *O*
pi_193011256
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, dat is een vals dilemma. Want in tegenstelling tot mensen die je niet kent, kun je met mensen die je wel kent veel beter afspreken of het wel of niet een goed idee is dat je dicht bij elkaar gaat zitten. Daar is de besmettingsgraad dus vele malen kleiner dan zeg in een feesttent met carnaval, een volle trein of de koffiezaal van een verpleeghuis.

En zelfs al was het wel zo. Men suggereert eigenlijk dat deze regel pas kan verdwijnen als er een vaccin is, en hoewel de schattingen uiteenlopen duurt dat gewoon nog een tijd en misschien komt het er helemaal niet. Je kunt niet al die tijd mensen uit elkaar houden die bij elkaar willen zijn. Het kan praktisch gezien niet, en dat recht hoort een overheid ook helemaal niet te hebben. Zelfs niet met de beste bedoelingen, zoals in dit geval.
Tuurlijk kan dat wel. Mensen perse bij elkaar komt zweverig hippie achtig over als je het zo aanrakerig schetst.

Je kan prima met vriendinnen en familie afspreken en afstand houden.
pi_193011258
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:22 schreef _I het volgende:

[..]

Ow, ja dat klopt.

Maar nu zijn er een miljoen besteld voor individueel gebruik. Maar zie nergens waarom het ineens nu wel werkt voor een individu.
Zijn het lab testen of "automatische" testen (die een ja of nee antwoord opleveren)? Bij lab tests (zoals die van Sanquin) kan je naar de hoeveelheid antilichamen kijken, kan je de grenswaarde hoger leggen (minder false positives, meer false negatives). Je kan ook naar twee types kijken, IgM en IgG, als beide aanwezig zijn is het een recente besmetting, (IgM verschijnt het eerst en neemt ook eerder af)

Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Forum Admin vrijdag 8 mei 2020 @ 10:39:24 #55
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_193011268
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, dat is een vals dilemma. Want in tegenstelling tot mensen die je niet kent, kun je met mensen die je wel kent veel beter afspreken of het wel of niet een goed idee is dat je dicht bij elkaar gaat zitten. Daar is de besmettingsgraad dus vele malen kleiner dan zeg in een feesttent met carnaval, een volle trein of de koffiezaal van een verpleeghuis.

En zelfs al was het wel zo. Men suggereert eigenlijk dat deze regel pas kan verdwijnen als er een vaccin is, en hoewel de schattingen uiteenlopen duurt dat gewoon nog een tijd en misschien komt het er helemaal niet. Je kunt niet al die tijd mensen uit elkaar houden die bij elkaar willen zijn. Het kan praktisch gezien niet, en dat recht hoort een overheid ook helemaal niet te hebben. Zelfs niet met de beste bedoelingen, zoals in dit geval.
Niks vals dilemma, iedere versoepeling levert meer risico op. Nu bepaal jij dat een paar mensen wel mag, iemand anders denkt, goh mijn 50ste verjaardag vier ik wat uitgebreider met 30 - 100 man, moet kunnen, anders hadden het er 1000 geweest. Je moet dit niet individueel doen maar samen met dezelfde regels. En ja dat is misschien streng, maar ik merk vooral buiten nu dat iedereen er maar een eigen interpretatie aangeeft, en zich in mindere mate wenst te houden met wat er voorgesteld wordt. En op die manier wordt het een zooitje.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 10:40:23 #56
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193011284
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:37 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet voor je eigen bescherming, maar omdat het niet te controleren valt of mensen in hetzelfde huis wonen. En dus wordt gewoon iedereen op afstand van elkaar gezet aan tafeltjes. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
En partners die niet samenwonen dan? Of jongeren die buiten het terras om ook al hele dag met elkaar rondhangen.

Allemaal symboolpolitiek weer dit.
pi_193011298
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:38 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Zijn het lab testen of "automatische" testen (die een ja of nee antwoord opleveren)? Bij lab tests (zoals die van Sanquin) kan je naar de hoeveelheid antilichamen kijken, kan je de grenswaarde hoger leggen (minder false positives, meer false negatives). Je kan ook naar twee types kijken, IgM en IgG, als beide aanwezig zijn is het een recente besmetting, (IgM verschijnt het eerst en neemt ook eerder af)

[ afbeelding ]
ELISA is een lab test.

En dat snap ik, maar ik dat onderzoek waar ik mee begon gaf dus aan dat deze testen ook positief kunnen testen op andere coronavirussen.

Dus weet je pas zeker dat het Covid19 is, als iemand goed ziek wordt. Is iemand alleen verkouden, dan kan de test dus ook op een ander virus duiden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 mei 2020 @ 10:41:28 #58
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_193011301
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

En partners die niet samenwonen dan?

Allemaal symboolpolitiek weer dit.
Zelfde verhaal. Gewoon iedereen op 1,5 meter. Waarom is dat nou zo'n probleem?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 8 mei 2020 @ 10:42:01 #59
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_193011311
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat wel. Mensen perse bij elkaar komt zweverig hippie achtig over als je het zo aanrakerig schetst.

Je kan prima met vriendinnen en familie afspreken en afstand houden.
Ik-weet-dat-het-kan. Maar ik kan zelf wel bepalen of ik het wil of niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 8 mei 2020 @ 10:43:14 #60
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_193011333
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:37 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet voor je eigen bescherming, maar omdat het niet te controleren valt of mensen in hetzelfde huis wonen. En dus wordt gewoon iedereen op afstand van elkaar gezet aan tafeltjes. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
Dan moet daar iets op verzonnen worden, ipv deze geknutselde oplossing.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  vrijdag 8 mei 2020 @ 10:43:23 #61
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193011335
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:41 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Zelfde verhaal. Gewoon iedereen op 1,5 meter. Waarom is dat nou zo'n probleem?
Omdat het schijnonzin is.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 10:47:30 #62
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_193011395
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:43 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dan moet daar iets op verzonnen worden, ipv deze geknutselde oplossing.
Gewoon, max 4 aan een tafel en check zelf maar of die mensen gezond genoeg zijn om ernaast te gaan zitten.

De kapper moet je toch ook op je blauwe ogen geloven dat je echt niet ziek bent?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_193011405
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik-weet-dat-het-kan. Maar ik kan zelf wel bepalen of ik het wil of niet.
Dat moet je zelf weten natuurlijk.
pi_193011422
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Omdat het schijnonzin is.
Wat wil je dan doen? Terras open zonder maatregelen en iedereen dronken om elkaar heen?
  Moderator vrijdag 8 mei 2020 @ 10:49:30 #65
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193011424
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Omdat het schijnonzin is.
Schijnonzin dat is dan dus zin? Of zie ik dat verkeerd?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 8 mei 2020 @ 10:49:41 #66
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193011428
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Gewoon, max 4 aan een tafel en check zelf maar of die mensen gezond genoeg zijn om ernaast te gaan zitten.

De kapper moet je toch ook op je blauwe ogen geloven dat je echt niet ziek bent?
Ik vind het ook prima hoor om 1,5 meter te houden tot onbekenden, maar als ik met een vriend of familielid ga bepaal ik dat inderdaad zelf wel.

Ga ik met een collega die liever wel 1,5 meter tot mij houdt, vind ik dat ook prima. Maar laat mensen lekker zelf die keuze. Je moet niet alles willen reguleren, het echte leven is geen computerspel.
pi_193011430
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:43 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dan moet daar iets op verzonnen worden, ipv deze geknutselde oplossing.
Dit ja.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 10:50:00 #68
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193011433
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Schijnonzin dat is dan dus zin? Of zie ik dat verkeerd?
Ja sorry taaltechnisch klopt dit niet, heb je gelijk in.
pi_193011494
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 09:29 schreef _I het volgende:

[..]

Het is broddelwerk. Goede poging, slechte afwerking.

Ze hebben heel lang gewacht om te reageren, waardoor het veel verder verspreid was dan nodig. En nu het veel sneller afneemt, reageren ze door alsnog die app te introduceren en de IC op te krikken. GGD's worden nu pas opgeschaald. Het klopt gewoon niet. Het is net alsof men doet voorkomen dat de strategie gewijzigd is, maar dat is helemaal niet zo. Het is nog steeds hetzelfde pappen en nathouden en controle faken.
Ik vind het - als iemand die enigszins "beleidsmatig" bezig is beroepsmate - broddelwerk. Ik mis visie en beleid. Er zit geen samenhang in. Het is prutswerk. Het is hap snap. Geen duidelijke lijn.

quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 22:55 schreef speknek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

De Nederlandse "testen is niet nodig, carnaval vier je in kleine kring dus hoeven we niet op te schalen, we moeten versneld naar groepsimmuniteit, top 3 meeste werkelijke doden per capita, als we zouden meten maar dat is niet nodig haha, beetje in je elleboog hoesten is wel voldoende, zorgmedewerkers met milde klachten gewoon naar het verzorgingshuis, meest losse lockdown deze kant van Zweden, R0 is net onder 1 laten we opengaan, blijf maar lekker doorvliegen op New York ookal is het cabinepersoneel aan het huilen, quarantaine wat is dat, beetje appje doen oh nee laat ook maar, mondkapjes zijn niet nodig, nee echt niet nodig, nee experimenteel wetenschappelijk onderzoek van ons zelf is geen bewijs, er is wat anekdotisch bewijs dat kinderen niet zoveel overdragen tijd voor een groot bevolkingsexperiment en stiekem weer groepsimmuniteit" overheid is met een woord te omschrijven als voorzichtig.
Ja, een beetje dit dus. ;)

Onsamenhangend prutswerk zonder enige echte visie.

Sorry voor de korte reactie, heb nu even twee conference calls. :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 10:58:07 #70
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193011528
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:55 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik vind het - als iemand die enigszins "beleidsmatig" bezig is beroepsmate - broddelwerk. Ik mis visie en beleid. Er zit geen samenhang in. Het is prutswerk. Het is hap snap. Geen duidelijke lijn.
[..]

Ja, een beetje dit dus. ;)

Onsamenhangend prutswerk zonder enige echte visie.

Sorry voor de korte reactie, heb nu even twee conference calls. :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik herinner me nog die persco van Rutte 'geen handen schudden'. Een paar dagen later waren ze ineens helemaal in paniek en moest alles dicht.

Wat een prutsers :')
pi_193011543
Wat is er broddelwerk aan?

Je moet sectoren opstarten, de een mag eerder dan de ander, en nu heeft iedereen tijd om zich voor te bereiden.

Vind het wel pragmatisch eerlijk gezegd.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 10:59:11 #72
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_193011547
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Gewoon, max 4 aan een tafel en check zelf maar of die mensen gezond genoeg zijn om ernaast te gaan zitten.

De kapper moet je toch ook op je blauwe ogen geloven dat je echt niet ziek bent?
Ja, precies dit.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_193011554
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Gewoon, max 4 aan een tafel en check zelf maar of die mensen gezond genoeg zijn om ernaast te gaan zitten.

De kapper moet je toch ook op je blauwe ogen geloven dat je echt niet ziek bent?
Zou zelfs zo ver willen gaan als max 2 aan een tafeltje met een tijdslimiet van 1.5 uur. Geef je ook een bredere groep mensen de kans om op het terras te zitten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 mei 2020 @ 11:00:48 #74
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_193011573
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Omdat het schijnonzin is.
Het heeft niets te maken met of je wel of niet bij elkaar hoort, maar simpelweg met het feit dat personeel dat niet kan (en mag, privacy en zo) controleren. En dus houden ze gewoon voor iedereen de 1,5 meter afstand aan.

Echt hè, wekenlang lopen mensen hier te huilen omdat ze niet op een terrasje mogen. Nu mag het weer, maar onder voorwaarde van die 1,5 meter. En dan gaan ze daar weer over huilen.

Hoe erg is dat nou, om een uurtje afstand te houden, als je zo nodig op een terrasje wilt zitten?

Denk eens in oplossingen, in plaats van in problemen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 8 mei 2020 @ 11:00:48 #75
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_193011574
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zou zelfs zo ver willen gaan als max 2 aan een tafeltje met een tijdslimiet van 1.5 uur. Geef je ook een bredere groep mensen de kans om op het terras te zitten.
Max 2? Waarom zou men er dan überhaupt heen gaan.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')