abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192952526

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Blijf thuis!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
pi_192952540
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 00:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Sportclubs zijn wel degelijk essentieel voor een gezonde maatschappij. Iedereen met obesitas ofso? Even normaal doen.
De kip of het ei?
pi_192952626
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 00:40 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

De kip of het ei?
Sportscholen open is zeker ook belangrijk.

Sporten is gezond en mensen die daarheen gaan zijn ook gezonder.
pi_192952636
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 00:51 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Sportscholen open is zeker ook belangrijk.

Sporten is gezond en mensen die daarheen gaan zijn ook gezonder.
Sporten is gezond! Helemaal mee eens, maar daar heb je geen indoor(gore zweetruimte) voor nodig, dat kan prima buiten.
pi_192952648
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 00:52 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Sporten is gezond! Helemaal mee eens, maar daar heb je geen indoor(gore zweetruimte) voor nodig, dat kan prima buiten.
Je hebt ook ruim opgezette sportscholen en als je goed schoonmaakt kan dat prima.
pi_192952660
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 00:54 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Je hebt ook ruim opgezette sportscholen en als je goed schoonmaakt kan dat prima.
Lekker weer terug naar normaal met enkel de 1,5m afstand in acht nemen. Succes.
pi_192952664
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 00:54 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ja, dat kan. En dan nog (verkeerde discussie nu, loop het risico dat de boel gewist wordt) in het kader van het risico voor besmetting van een virus (overdraagbaar) oplopen indoor is groter dan buiten. Dat kan jou niks schelen, maar misschien je oma wel.
pi_192952669
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 00:58 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Ja, dat kan. En dan nog (verkeerde discussie nu, loop het risico dat de boel gewist wordt) in het kader van het risico voor besmetting van een virus (overdraagbaar) oplopen indoor is groter dan buiten. Dat kan jou niks schelen, maar misschien je oma wel.
Als het OV weer open gaat, dan kunnen de sportscholen ook wel in mijn optiek.
pi_192952676
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 00:59 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Als het OV weer open gaat, dan kunnen de sportscholen ook wel in mijn optiek.
Ja, want je gaat voor je gezondheid met het OV. _O-
  dinsdag 5 mei 2020 @ 01:01:07 #10
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192952679
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 00:52 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Dus dat en dan zijn we ook af van die ranzige sportscholen met zwetende mensen. En achterlijke contributies ^O^
pi_192952687
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Ja, want je gaat voor je gezondheid met het OV. _O-
Nee, maar mensen in een afgesloten ruimte.

Komt op hetzelfde neer.
pi_192952714
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:01 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dus dat en dan zijn we ook af van die ranzige sportscholen met zwetende mensen. En achterlijke contributies ^O^
Gelukkig maar dat niemand gedwongen is om zich in te schrijven bij een sportschool :)
  dinsdag 5 mei 2020 @ 01:06:54 #13
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192952719
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:01 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Komt op hetzelfde neer.
Gaat om de essentie, is het noodzakelijk om naar een sportschool te gaan OF met het ov naar je werk.
pi_192952720
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:01 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Komt op hetzelfde neer.
ja, ik vind dat je gelijk hebt, als je met 30 man in een bus mag zitten, al kuchend en proestend, mag je ook zwetend en hijgend met 30 man in een 10 bij 10 sportschooltje rondlopen.
pi_192952721
India gaat ook wel flink tekeer ondanks de full lockdown. Daar is op een gegeven moment natuurlijk geen houden meer met de hoeveelheid inwoners daar.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 01:08:12 #16
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192952728
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:07 schreef Anton91 het volgende:
India gaat ook wel flink tekeer ondanks de full lockdown. Daar is op een gegeven moment natuurlijk geen houden meer met de hoeveelheid inwoners daar.
India does not give a fuck
pi_192952730
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:07 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

ja, ik vind dat je gelijk hebt, als je met 30 man in een bus mag zitten, al kuchend en proestend, mag je ook zwetend en hijgend met 30 man in een 10 bij 10 sportschooltje rondlopen.
Ja, 10 x 10 sportschooltje ja? :')

Nee lekker religieuze bijeenkomsten laten doorgaan, maar andere zaken wel verbieden. 8)7
pi_192952732
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:08 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

India does not give a fuck
Ik weet niet of je de filmpjes hebt gezien daar van de lockdown? Maar daar gaan agenten met stokken de straat op.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 01:09:47 #19
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192952741
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:08 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik weet niet of je de filmpjes hebt gezien daar van de lockdown? Maar daar gaan agenten met stokken de straat op.
Ja, zeker weten, wtf _O-
pi_192952743
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:08 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ja, 10 x 10 sportschooltje ja? :')

Nee lekker religieuze bijeenkomsten laten doorgaan, maar andere zaken wel verbieden. 8)7
Ieks, dat vind ik nog erger dan een sportschool!
pi_192952754
Basic fit en fit for free zullen wel met reclames komen als:
Kom nu de corona kilo's er bij ons aftrainen :')
pi_192952765
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:07 schreef Firuze60 het volgende:
ja, ik vind dat je gelijk hebt, als je met 30 man in een bus mag zitten
Het OV blijft niet rijden uit luxe, maar uit bittere noodzaak. Als het OV opengesteld wordt voor andere 'niet-vitaal' verkeer zal dat gepaard gaan met strenge voorwaarden (en waarschijnlijk mondkapjes uiteindelijk). Dat gaat in een sportschool niet gebeuren (bv. sporten met een mondkapje).

Ik denk dat de zomer er eentje wordt van buiten sporten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 5 mei 2020 @ 01:13:36 #23
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192952770
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:11 schreef Anton91 het volgende:
Basic fit en fit for free zullen wel met reclames komen als:
Kom nu de corona kilo's er bij ons aftrainen :')
Dat zijn er maar 2, reken maar op heel veel van dat soort figuren. Boek van Sonja Bakker: Na de crisis _O-
  dinsdag 5 mei 2020 @ 01:14:02 #24
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_192952774
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 00:58 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Nou kan het aan mij liggen, maar ik denk niet dat er veel oma's in een sportschool komen...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_192952783
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:13 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dat zijn er maar 2, reken maar op heel veel van dat soort figuren. Boek van Sonja Bakker: Na de crisis _O-
Kip en ei toch weer? Eerst vetmesten en dan de oplossing aanreiken, cash! O~)
  dinsdag 5 mei 2020 @ 01:15:37 #26
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192952789
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:14 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Kip en ei toch weer? Eerst vetmesten en dan de oplossing aanreiken, cash! O~)
Yo
pi_192952802
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:14 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Nou kan het aan mij liggen, maar ik denk niet dat er veel oma's in een sportschool komen...
Nou, mijn moeder van 89 jaar wel, oefentherapie om te zorgen dat haar valrisico zo klein mogelijk was en haar spieren niet nog verder afzwakken. Sinds de corona-crisis mag ze er niet meer komen.
pi_192952807
quote:

[..]

Bij de goedkopere zaken niet (basic fit/fit for free), maar bij de wat duurdere en met persoonlijke training juist wel wat ik heb gezien. Bezig met dumbells van 0.5kg :')
pi_192952823
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:17 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Nou, mijn moeder van 89 jaar wel, oefentherapie om te zorgen dat haar valrisico zo klein mogelijk was en haar spieren niet nog verder afzwakken. Sinds de corona-crisis mag ze er niet meer komen.
Maar hoe dan ook zullen de mensen van die leeftijd er goed aan doen om de komende jaren zichzelf niet op zulke plekken te begeven. Maar daar kun je die sportclubs natuurlijk niet failliet door laten gaan. Het virus gaat niet weg, maar risico groepen moeten wel geisoleerd worden. En vanwege de leeftijd is iemand van 89 jaar een risico geval.
pi_192952833
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:17 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Bij de goedkopere zaken niet (basic fit/fit for free), maar bij de wat duurdere en met persoonlijke training juist wel wat ik heb gezien. Bezig met dumbells van 0.5kg :')
haha, ja, maar ik kon mijn demente moeder nog meekrijgen, want het lijkt op gymnastiek en dat is nuttig. :7
  dinsdag 5 mei 2020 @ 01:22:58 #31
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_192952839
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:17 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Okee. Verrassend, moet ik toegeven. Zoals ik ook moet toegeven dat het een gok van mij was dat daar geen oma's komen; ik blijf er zelf ook het liefst zo ver mogelijk bij uit de buurt. (Sportscholen, niet oma's).
pi_192952850
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:22 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Okee. Verrassend, moet ik toegeven. Zoals ik ook moet toegeven dat het een gok van mij was dat daar geen oma's komen; ik blijf er zelf ook het liefst zo ver mogelijk bij uit de buurt. (Sportscholen, niet oma's).
Misschien is het juist goed om de komende tijd ook even weg te blijven van oma's. Voor mijzelf heb ik al geaccepteerd dat ik ooit het virus ga krijgen, maar ik zou zelf niet willen dat ik een ander besmet die verhoogd risico heeft om te overlijden. Ouderen hebben een groot risico om te overlijden aan corona.
pi_192952862
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:22 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Ik heb in mijn sportschooltijd best wel wat opa's en oma's gezien. Uiteraard veruit in de minderheid, maar een 5% is denk ik wel een aardige schatting.

En dan was dat nog een normale sportschool, idd. Terwijl ouderen volgens mij wat vaker in het hogere segment zitten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 5 mei 2020 @ 01:26:33 #34
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_192952868
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:24 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Misschien is het juist goed om de komende tijd ook even weg te blijven van oma's. Voor mijzelf heb ik al geaccepteerd dat ik ooit het virus ga krijgen, maar ik zou zelf niet willen dat ik een ander besmet die verhoogd risico heeft om te overlijden. Ouderen hebben een groot risico om te overlijden aan corona.
Och, ik heb al sinds 1995 geen oma's meer. Bij eentje ga ik nog wel jaarlijks even langs, op haar verjaardag. Vers bloemetje brengen.
pi_192952883
quote:

[..]

Precies, daarom doe ik zelf compleet paranoia nu, omdat mijn moeder in de risico-groep zit, zelf vindt ze het allemaal onzin. En soms denk ik ook wel, waar doe ik het voor? Voor een demente oudere die niet eens meer in de gaten heeft hoe of wat en het liefst na een nacht slapen niet meer wakker wordt of voor een klein risico dat ik haar het virus overbreng en ze door een verstikkingsdood vanwege longontsteking sterft?
pi_192952908
De discussie "indammen versus mitigeren" is een lastige. Experts zijn er nog niet over uit. Ook Christian Drosten niet. Jaap van Dissel geeft aan dat beide opties worden "geëxploreerd".

Het lijkt erop dat Rutte en Merkel hopen dat het virus kan worden ingedamd. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

MarcBonten twitterde op maandag 04-05-2020 om 23:57:18 Heel veel afwegend, wsl de minst slechte. Containment is heel moeilijk, zeker als we ook ooit grenzen willen openen. We proberen meer duidelijkheid te krijgen, misschien dat mijn mening dan verandert. https://t.co/jkrw5nPXMR reageer retweet
MarcBonten twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 00:06:06 Ik ook, maar we denken - vrees ik - te makkelijk over containment. https://t.co/4fMdwfpvJJ reageer retweet
MarcBonten twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 00:20:23 Stel: Als er vandaag (geschat) 25.000 mensen besmettelijk zijn, moet je ong 250k mensen testen om die te vinden en van die 25k alle contacten van de laatste week opsporen. #gadrmaaraanstaan https://t.co/qpSkUB6HOj reageer retweet
Ik ben erg benieuwd welke kant het opgaat.

Ik denk dat het ook niet zo zwart-wit is. De ene strategie sluit de andere strategie niet uit. Op Twitter wordt de discussie helaas erg zwart-wit gevoerd door bepaalde types (zelfbenoemde experts).
pi_192952923
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:29 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Precies, daarom doe ik zelf compleet paranoia nu, omdat mijn moeder in de risico-groep zit, zelf vindt ze het allemaal onzin. En soms denk ik ook wel, waar doe ik het voor? Voor een demente oudere die niet eens meer in de gaten heeft hoe of wat en het liefst na een nacht slapen niet meer wakker wordt of voor een klein risico dat ik haar het virus overbreng en ze door een verstikkingsdood vanwege longontsteking sterft?
Persoonlijk zou ik er wel iets losser mee zijn als mijn oma/moeder dement zou zijn en helemaal als ze zelf het leven niet meer ziet zitten.
pi_192952940
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:34 schreef houdafstand het volgende:
De discussie "indammen versus mitigeren" is een lastige. Experts zijn er nog niet over uit. Ook Christian Drosten niet. Jaap van Dissel geeft aan dat beide opties worden "geëxploreerd".

Het lijkt erop dat Rutte en Merkel hopen dat het virus kan worden ingedamd. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

MarcBonten twitterde op maandag 04-05-2020 om 23:57:18 Heel veel afwegend, wsl de minst slechte. Containment is heel moeilijk, zeker als we ook ooit grenzen willen openen. We proberen meer duidelijkheid te krijgen, misschien dat mijn mening dan verandert. https://t.co/jkrw5nPXMR reageer retweet
MarcBonten twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 00:06:06 Ik ook, maar we denken - vrees ik - te makkelijk over containment. https://t.co/4fMdwfpvJJ reageer retweet
MarcBonten twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 00:20:23 Stel: Als er vandaag (geschat) 25.000 mensen besmettelijk zijn, moet je ong 250k mensen testen om die te vinden en van die 25k alle contacten van de laatste week opsporen. #gadrmaaraanstaan https://t.co/qpSkUB6HOj reageer retweet
Ik ben erg benieuwd welke kant het opgaat.

Ik denk dat het ook niet zo zwart-wit is. De ene strategie sluit de andere strategie niet uit. Op Twitter wordt de discussie helaas erg zwart-wit gevoerd door bepaalde types (zelfbenoemde experts).
Het gaat ook interessant zijn om te zien hoe het uiteindelijk zich gaat ontwikkelen in Zweden, Amerika en Brazilië. Qua besmettingen dachten ze in Stockholm op 1 mei op 26% te zitten. NY kwam met een steekproef op 21% (tijdje geleden en anti lichamen) en in Brazilië daar heeft corona natuurlijk ook redelijk vrij spel. Ze hadden wel een lockdown, maar volgens mij geen heel strenge met veel demonstraties en zelfs de president die mee demonstreert tegen de lockdown.

Als deze landen binnen no-time immuniteit kunnen opbouwen kunnen ze een groot voordeel behalen.
pi_192952948
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:39 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik er wel iets losser mee zijn als mijn oma/moeder dement zou zijn en helemaal als ze zelf het leven niet meer ziet zitten.
Ja, maar dat is een vraag om hulp, want ze wil geen euthanasie-verklaring maken (toen ze nog iets meer helder was), want dat gaat te ver in haar ogen.

Ze hoort eigenlijk in een verzorgingstehuis, het is een houwtje-touwtje oplossing nu.
pi_192953009
quote:
More than 10 times as many people in Germany as thought may have been infected with coronavirus, researchers have said, as Italy led swathes of Europe out of lockdown and officials said the continent’s outbreak was mostly past its peak.

Researchers from Bonn University said on Monday that their preliminary study, based on fieldwork in the town of Gangelt in Heinsberg municipality, which had one of Germany’s highest death tolls, showed the risk of infection by asymptomatic carriers.

The researchers concluded from a random sample of 919 people that about 15% of Gangelt’s population had been infected, with a fatality rate of 0.37%. Extrapolating nationwide, they said about 1.8 million people living in Germany may have contracted the virus, against 160,000 confirmed cases so far.

About one in five of those who were infected showed no symptoms, they said, underlining the importance of physical distancing and basic hygiene to keep the disease at bay.

“Every supposedly healthy person we encounter can unknowingly carry the virus,” said Martin Exner, the head of the university’s institute for hygiene and public health and a co-author of the study. “We must be aware of this and act accordingly.”
https://www.theguardian.c(...)han-official-figures
pi_192953071
quote:
Interessant artikel :) Ik hoop snel de resultaten te zien van het bloedonderzoek van Sanquin hier in Nederland. Dat zouden ze eind april/begin mei doen.
pi_192953076
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 02:14 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Interessant artikel :) Ik hoop snel de resultaten te zien van het bloedonderzoek van Sanquin hier in Nederland. Dat zouden ze eind april/begin mei doen.
Hoe bedoel je? Niet dat ze nu gestopt zijn, maar op 16 april was het zo'n 3% van de donors.

https://www.sanquin.nl/ov(...)t-corona-antistoffen
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_192953155
https://news.sky.com/stor(...)wn-is-eased-11983050

Als je het zo leest gaan mensen straks nog bang worden om elkaar aan te kijken..
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 5 mei 2020 @ 03:31:50 #44
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192953316
RepMattGaetz twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 02:27:31 BREAKING: China has infected our law enforcement agencies.

Chinese drones are being used by some US police to enforce social distancing...and likely sending information to China.

China stole our health. Now they threaten our national security.

This must end now. https://t.co/zTU4WmVNKQ reageer retweet
are we infinite or am I alone
pi_192953436
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:07 schreef Anton91 het volgende:
De slachtoffers zullen weer voornamelijk de arme mensen zijn die hutje mutje wonen en daardoor niet in staat zijn om aan Social distancing te doen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_192953449
Het kabinet gaat doen wat hier al langer voorspeld was. Namelijk denken in wat kan er wel ipv in wat kan er niet. https://nos.nl/nieuwsuur/(...)s-mogelijk-open.html

Ik ben heel benieuwd
zie email 27 oktober
pi_192953457
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 03:31 schreef crystal_meth het volgende:
RepMattGaetz twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 02:27:31 BREAKING: China has infected our law enforcement agencies.

Chinese drones are being used by some US police to enforce social distancing...and likely sending information to China.

China stole our health. Now they threaten our national security.

This must end now. https://t.co/zTU4WmVNKQ reageer retweet
Wasn’t the debate lmao of course we spy on people. Doesn’t mean we should let people spy on us.

:')
pi_192953516
Fijn dat de terrassen weer open gaan over 3 weken

https://www.ad.nl/politie(...)-op-1-juni~ad6d881b/
pi_192953542
D'r zijn corona gevallen bij Bundesliga clubs, maar toch krijgen ze binnenkort groen licht om weer te gaan voetballen.

Bizar.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_192953636
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 05:37 schreef TLC het volgende:
D'r zijn corona gevallen bij Bundesliga clubs, maar toch krijgen ze binnenkort groen licht om weer te gaan voetballen.

Bizar.
Wordt morgen pas besloten
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192953639
Ik snap de hype rond de horeca niet. Kijk meer uit naar andere dingen.

Het zou mij niet verbazen als er dikke rijen ontstaan a la bouwmarkt. Allemaal een uur in de rij staan om een tafel en stoeltje te kunnen krijgen om erna cola te kunnen bestellen.

Wil horeca nog wat verdienen komende maanden dan moeten ze misschien wel met richtlijnen komen wat betreft bestellen en duur van bezoekje: verplicht eten en drinken bestellen en bijvoorbeeld een bezoekje van max. 1 uur en een kwartier. Zodat daarna andere klanten plaats kunnen nemen.
pi_192953656
Misschien wel een tijdslot reserveren waarbij de meest zonnige uurtjes tegen extra betaling - ik sta nergens meer van te kijken
pi_192953658
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 06:50 schreef Eppie_NL het volgende:
Ik snap de hype rond de horeca niet. Kijk meer uit naar andere dingen.

Het zou mij niet verbazen als er dikke rijen ontstaan a la bouwmarkt. Allemaal een uur in de rij staan om een tafel en stoeltje te kunnen krijgen om erna cola te kunnen bestellen.

Wil horeca nog wat verdienen komende maanden dan moeten ze misschien wel met richtlijnen komen wat betreft bestellen en duur van bezoekje: verplicht eten en drinken bestellen en bijvoorbeeld een bezoekje van max. 1 uur en een kwartier. Zodat daarna andere klanten plaats kunnen nemen.
Heb je het niet gehoord? Het openstellen van de horeca gaat de gehele economie uit het slop trekken.

Sommige mensen geloven dat namelijk werkelijk.
pi_192953665
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 06:56 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Heb je het niet gehoord? Het openstellen van de horeca gaat de gehele economie uit het slop trekken.

_O-
pi_192953703
- niet doen, niet nodig.

[ Bericht 48% gewijzigd door Lonaa op 05-05-2020 07:52:06 ]
Go hard or go home
pi_192953748
quote:

[..]

Inderdaad, nu komt alles goed.

Geen recessie, economische groei, geen werkelozen, iedereen weer perspectief, Jort Kelder niet meer depressief.

En iedereen en alle ondernemers gelukkig.

En dat allemaal omdat er weer terrasjes open gaan. :7
pi_192953755
En belangrijkste, geen huilende of dreigende horecabaasjea elke dag in talkshows.

Amen.
pi_192953800
quote:

[..]

Lekker gezamelijk een biertje drinken terwijl we het echt verlies opnemen is wel mooi.

Sommige mensen geloven dat de economie daadwerkelijk niks gemerkt heeft en dat we gewoon door gaan, ook al blijft iedereen nog 3 maanden thuis.

Als volgend jaar dan de rekening komt voor de normale man (hogere belasting/hogere zorgkosten/bezuinigigen) zijn ze al weer vergeten waarom. Dat de echte rijken dan toch weer rijker zijn geworden snappen ze dan ook niet.
pi_192953814
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 07:36 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Lekker gezamelijk een biertje drinken terwijl we het echt verlies opnemen is wel mooi.

Sommige mensen geloven dat de economie daadwerkelijk niks gemerkt heeft en dat we gewoon door gaan, ook al blijft iedereen nog 3 maanden thuis.

Als volgend jaar dan de rekening komt voor de normale man (hogere belasting/hogere zorgkosten/bezuinigigen) zijn ze al weer vergeten waarom.
Sommige mensen geloven dat we hier zo overheen zijn omdat de oorzaak niet economisch was.
Dit gaat iedereen voelen uiteindelijk en lang ook. Drink daar idd maar op!
Go hard or go home
pi_192953821
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 07:36 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Als volgend jaar dan de rekening komt voor de normale man (hogere belasting/hogere zorgkosten/bezuinigigen) zijn ze al weer vergeten waarom. Dat de echte rijken dan toch weer rijker zijn geworden snappen we dan ook niet.
Welk jaar zijn de belastingen en zorgkosten niet omhoog gegaan? :')
pi_192953826
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 07:37 schreef Smack10 het volgende:

Ik zou eerder de sportscholen opengooien want dat maakt mensen gezonder.
Eens want dan kan mijn bedrijf weer open.
Ben al weken 1,5mt ready.

Ik ben geen grootgebruiker wb de horeca maar zie wel dat die sector, net als toerisme wel fikse klappen krijgt maar welke sector niet. Het hele land is een sector. Hell, de hele wereld is momenteel een sector.
Go hard or go home
  dinsdag 5 mei 2020 @ 07:41:59 #63
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192953831
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 07:39 schreef Smack10 het volgende:

[..]

In welk jaar zijn de lonen niet meegestegen?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192953838
quote:

[..]

Ja komt er nog boven op.
Paar .% meer hier en daar meer als de standaard verhoging op elk potje (30 potjes :D) lijkt het net of het wel meevalt.
pi_192953874
quote:

[..]

Meeste Oma's die ik gehoord heb vinden het lariekoek, gaan nog liever dood dan verplicht opgesloten te zitten, of hun kinderen/kleinkinderen niet te kunnen zien.

Ik zie ook meer fitte hipsters met kappen lopen dan die laatste wo2 overlevende.

Ze zorgen trouwens ook niet voor een overbelasting van de IC want daar komen ze toch niet terecht.
pi_192953878
Terrassen open =/= Horeca open.

Mooie ontwikkeling, maar er zullen zat bedrijven zijn die geen terras hebben en alsnog geen omzet kunnen maken.

Desondanks fijn dat "Buiten" niet langer lava is! *O*
pi_192953938
Is er nog ergens iets te beleven vandaag :(
  dinsdag 5 mei 2020 @ 08:02:15 #68
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192953941
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:01 schreef Kickinalfa het volgende:
Is er nog ergens iets te beleven vandaag :(
Weinig.
pi_192953942
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 07:41 schreef Zeroku het volgende:

[..]

In welk jaar zijn de lonen niet meegestegen?
Mijn sector bijv. (glasteelt) de afgelopen 10 jaar.

Er waren net CAO onderhandelingen aan de gang (zitten alweer een half jaar zonder CAO) waarin ingezet werd op 4.5%, na jaren 1 tot 1.5% gezeten te hebben. Die onderhandelingen nu dus stopgezet.
pi_192953950
In het nieuwe normaal is het ook gewoon dat mensen voor voorheen onschuldige dingen de politie gaan bellen opdat jongeren een boete krijgen en zulks. Dat vind ik echt het meest trieste van allemaal. Dan ben je als land gewoon fucked.
Go hard or go home
  dinsdag 5 mei 2020 @ 08:03:46 #71
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192953953
quote:
Het kabinet wil de bevolking meer "perspectief" gaan bieden in de strijd tegen het coronavirus. Er wordt een omslag gemaakt in de adviezen. Niet langer wordt benadrukt wat er allemaal niet kan, er zal worden gekeken naar wat juist wél kan.

Het kabinet wil nog steeds dat mensen zoveel mogelijk thuisblijven en vanuit huis werken, maar minder dwingend dan tot nu toe. De nadruk komt te liggen op thuisblijven als je klachten hebt. Het kabinet wil dat woensdag op een persconferentie uiteen gaan zetten, zo melden bronnen rond het kabinet.

De afgelopen weken groeide de kritiek op de coronamaatregelen. Er zou te weinig perspectief worden geboden. Afgelopen vrijdag zei premier Rutte nog dat het nog te vroeg is om daarop vooruit te lopen. Maar gisteren is tijdens een extra overleg op het Catshuis toch besloten de blik te verleggen.

Kappers open?
Ook overweegt het kabinet contactberoepen als kappers en schoonheidsspecialisten op korte termijn weer open te laten gaan. Daarnaast wordt voorzichtig bekeken of terrassen en strandtenten daarna ook weer kunnen openen. Maar grote evenementen en volle kroegen blijven echt uit den boze.

Een belangrijke voorwaarde bij het versoepelen is dat er voldoende getest kan worden op het coronavirus. Het Outbreak Management Team, dat het kabinet adviseert, verwacht dat er dan dagelijks bijna 30.000 testen uitgevoerd moeten worden. Het kabinet wil dat gaan halen.

Woensdag overlegt het kabinet over de maatregelen en hakt dan de knopen door.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)M_oZb1T3sN9XwxwosFjU
pi_192953961
Nu nog de sportschool!!
Love is in the air!
pi_192953973
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:03 schreef Noek het volgende:
In het nieuwe normaal is het ook gewoon dat mensen voor voorheen onschuldige dingen de politie gaan bellen opdat jongeren een boete krijgen en zulks. Dat vind ik echt het meest trieste van allemaal. Dan ben je als land gewoon fucked.
Versoepeling zal hopelijk ook inhouden dat handhaving afneemt.

Heb het altijd al verwerpelijk gevonden dat je mensen hiervoor bekeurt en het mag van mij zo snel mogelijk teruggedraaid worden. En iedereen die die kliklijn gebeld heeft, zou van mij nog wel maanden extra binnen mogen blijven en pas weer naar buiten mogen als die app er is.
pi_192953982
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:07 schreef _I het volgende:

[..]

Versoepeling zal hopelijk ook inhouden dat handhaving afneemt.

Heb het altijd al verwerpelijk gevonden dat je mensen hiervoor bekeurt en het mag van mij zo snel mogelijk teruggedraaid worden. En iedereen die die kliklijn gebeld heeft, zou van mij nog wel maanden extra binnen mogen blijven en pas weer naar buiten mogen als die app er is.
Ja, ongelofelijk. Ook al zit ik al weken het braafste kind van de klas te zijn dan nog zou ik never bellen omdat iemand in de buurt zijn verjaardag viert met een groepje.
Wat een enge maatschappij ben je dan aan het worden? Dat escaleerde echt wel snel.
Go hard or go home
pi_192954021
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:08 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja, ongelofelijk. Ook al zit ik al weken het braafste kind van de klas te zijn dan nog zou ik never bellen omdat iemand in de buurt zijn verjaardag viert met een groepje.
Wat een enge maatschappij ben je dan aan het worden? Dat escaleerde echt wel snel.
Het oproepen tot gedoseerde verspreiding en vragen aan gezonde mensen of ze ziek willen worden voor de groep, om vervolgens diezelfde mensen te bekeuren en met een strafblad achter te laten.

Mensen die 1 huis delen niet samen buiten laten zitten. Ook zo onlogisch.

Van mij mogen al die boetes worden teruggedraaid met een lange excuusbrief van de overheid. Zou een mooi teken zijn op bevrijdingsdag. :P
  dinsdag 5 mei 2020 @ 08:15:01 #76
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192954027
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:14 schreef _I het volgende:
Mensen die 1 huis delen niet samen buiten laten zitten. Ook zo onlogisch.
Dit was inmiddels aangepast toch? Dat alle studentjes die samen opgehokt zitten wel met z'n allen bier mogen drinken buiten?
pi_192954038
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:15 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dit was inmiddels aangepast toch? Dat alle studentjes die samen opgehokt zitten wel met z'n allen bier mogen drinken buiten?
Weet alleen dat die voor dat groepje op dat balkon is teruggedraaid. Had nog niet meegekregen dat grote groepen huisgenoten weer gewoon gezamenlijk de buitenruimte in mochten.
pi_192954040
Zelfs met het opengooien van de horeca over een tijdje zullen er veel zaken sneuvelen: niet iedereen zal direct naar deze gelegenheden gaan, wat kan leiden tot bijvoorbeeld 20-30% minder klandizie gestoeld door angst of financiële keuzes. Dat gaat een enorm gat slaan in wat er begroot is bovenop de verloren maanden maart/april/mei.
pi_192954056
Er was toch dat verhaal uit China, als jij je buurtbewoner aan zou geven wanneer je het vermoeden had dat die corona onder de leden had, dan zou je 50 euro ofzo ontvangen.
In NL doen sommigen dat zonder beloning.
Go hard or go home
  dinsdag 5 mei 2020 @ 08:21:25 #80
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192954067
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:20 schreef Noek het volgende:
Er was toch dat verhaal uit China, als jij je buurtbewoner aan zou geven wanneer je het vermoeden had dat die corona onder de leden had, dan zou je 50 euro ofzo ontvangen.
Tsja, als je op de IC komt te liggen omdat er dagelijks van die bontkraagjes in je wijk samenscholen, vind ik het niet zo gek dat je er op een gegeven moment genoeg van hebt.
pi_192954072
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:21 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Tsja, als je op de IC komt te liggen omdat er dagelijks van die bontkraagjes in je wijk samenscholen, vind ik het niet zo gek dat je er op een gegeven moment genoeg van hebt.
Ja ok, die voel ik wel mee maar als het gaat om een verjaardag. Puberes die aan het voetballen zijn, daar heb ik echt moeite mee.
Go hard or go home
pi_192954079
quote:
Om in het kader van Bevrijdingsdag te blijven, hebben we in het verleden al aangetoond dat er behoorlijk wat Nederlanders dan gerust hun buren gaan aangeven als er een beloning is.
pi_192954104
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:22 schreef Noek het volgende:

[..]
Puberes die aan het voetballen zijn, daar heb ik echt moeite mee.
Want?
pi_192954111
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Want?
Wat snap je niet?
Go hard or go home
pi_192954120
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:28 schreef Noek het volgende:

[..]

Wat snap je niet?
Waarom zouden pubers niet mogen voetballen? Dat sinds een week ook weer op de sportvelden hoor (met gepaste afstand).
pi_192954125
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waarom zouden pubers niet mogen voetballen? Dat sinds een week ook weer op de sportvelden hoor (met gepaste afstand).
Dat zeg ik juist in de voorgaande berichten. Dat ik het fucked up vind als mensen daarvoor gaan bellen zodat die kiddo's op de bon worden geslingerd. Dat je dan als land echt faalt, dat je als mens faalt.
Go hard or go home
  dinsdag 5 mei 2020 @ 08:30:43 #87
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192954126
quote:

[..]

Genoeg. Zoek maar eens op koopkracht. Er zijn, ook al wil je het misschien niet weten, genoeg jaren geweest waarom de koopkracht van mensen steeg...
  dinsdag 5 mei 2020 @ 08:32:50 #88
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192954140
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:22 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja ok, die voel ik wel mee maar als het gaat om een verjaardag. Puberes die aan het voetballen zijn, daar heb ik echt moeite mee.
Beetje beweging en sociale contacten zijn zeker voor kinderen en pubers wel weer even prettig na anderhalve maand.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 5 mei 2020 @ 08:34:21 #89
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192954153
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Beetje beweging en sociale contacten zijn zeker voor kinderen en pubers wel weer even prettig na anderhalve maand.
Dat zegt ze ook juist. Weliswaar met een unieke zinsopbouw, maar soit w/.
pi_192954156
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:30 schreef Noek het volgende:

[..]

Dat zeg ik juist in de voorgaande berichten. Dat ik het fucked up vind als mensen daarvoor gaan bellen zodat die kiddo's op de bon worden geslingerd. Dat je dan als land echt faalt, dat je als mens faalt.
Ah ok, ik las het als dat je zelf moeite hebt met voetballende pubers.. ;)
pi_192954165
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:34 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dat zegt ze ook juist. Weliswaar met een unieke zinsopbouw, maar soit w/.
Ja, sorry. *gooit handen in de lucht
Go hard or go home
  Moderator / Miss SHO dinsdag 5 mei 2020 @ 08:38:25 #92
22592 crew  Ole
pi_192954188
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:35 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja, sorry. *gooit handen in de lucht
Het leek wel even zo :o Vind het al een rare opmerking van jouw kant..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_192954197
quote:
En een hogere social credit score. Heel belangrijk in China.
pi_192954209
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:30 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Genoeg. Zoek maar eens op koopkracht. Er zijn, ook al wil je het misschien niet weten, genoeg jaren geweest waarom de koopkracht van mensen steeg...
Jij zegt het, dus geef eens een voorbeeld van een jaar?
pi_192954219
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Zelfs met het opengooien van de horeca over een tijdje zullen er veel zaken sneuvelen: niet iedereen zal direct naar deze gelegenheden gaan, wat kan leiden tot bijvoorbeeld 20-30% minder klandizie gestoeld door angst of financiële keuzes. Dat gaat een enorm gat slaan in wat er begroot is bovenop de verloren maanden maart/april/mei.
Tuurlijk zijn er als nog bedrijven die het niet redden. Maar er zijn zat horeca bedrijven die met 20 a 30 procent minder omzet gewoon in leven blijven. Dan krijg je tenminste nog wat geld binnen. Dan kan je bijvoorbeeld wel snijden in kosten maar met 0 of 10 procent omzet is geen enkel bedrijf levensvatbaar, Plus wat vele hier ook vergeten dan gaan bedrijven die veel aan de horeca leveren ook weer beter lopen.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 08:45:04 #96
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192954235
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:41 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Jij zegt het, dus geef eens een voorbeeld van een jaar?
Helaas loopt het jaar iets anders dan verwacht, maar: https://www.rijksoverheid(...)-2020-iets-gunstiger

en anders: https://www.nibud.nl/bero(...)-koopkracht-in-2019/
  dinsdag 5 mei 2020 @ 08:47:54 #97
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192954250
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:43 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn er als nog bedrijven die het niet redden. Maar er zijn zat horeca bedrijven die met 20 a 30 procent minder omzet gewoon in leven blijven. Dan krijg je tenminste nog wat geld binnen. Dan kan je bijvoorbeeld wel snijden in kosten maar met 0 of 10 procent omzet is geen enkel bedrijf levensvatbaar, Plus wat vele hier ook vergeten dan gaan bedrijven die veel aan de horeca leveren ook weer beter lopen.
20-30% valt nog redelijk mee maar ik neem dat het beperkt open gegooid wordt en dan mag je blij zijn als je 50% van je normale omzet haalt en dan dat kwartaal 0 erbij betekent toch een slecht jaar
  dinsdag 5 mei 2020 @ 08:48:41 #98
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192954261
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Nee man. Ging vanmorgen even boodschappen doen, terrassen zaten binnen de regels al volledig vol. Zat mensen die er na zo lange rijd naar snakken of het in het algemeen gelul vonden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 5 mei 2020 @ 08:51:17 #99
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192954280
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:48 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Nee man. Ging vanmorgen even boodschappen doen, terrassen zaten binnen de regels al volledig vol. Zat mensen die er na zo lange rijd naar snakken of het in het algemeen gelul vonden.
ik geloof ook eerder dat de capaciteit die geboden gaat worden gewoon te klein gaat zijn
  dinsdag 5 mei 2020 @ 08:52:00 #100
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192954285
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik geloof ook eerder dat de capaciteit die geboden gaat worden gewoon te klein gaat zijn
De vraag is ook hoe rendabel het is. Aangezien het (voorlopig) alleen gaat om buitenterassen.
pi_192954308
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:48 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Probleem met de horeca is wel dat het moment opnames zijn én dat het (zeker voor terrassen) gewoon weer afhankelijk is. Als we straks een belabberde zomer krijgen met te fris weer en/of veel regen dan zal dat niet helpen. Daarbij.. hoe vaak gingen we nu allemaal naar een terras of restaurant voor de crisis? Het is niet zo dat het het financieel toe laat om daar een schepje bovenop te doen en 3x per week zoiets te ondernemen bijvoorbeeld.
pi_192954327
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 07:40 schreef Noek het volgende:

[..]

Eens want dan kan mijn bedrijf weer open.
Ben al weken 1,5mt ready.

Ik ben geen grootgebruiker wb de horeca maar zie wel dat die sector, net als toerisme wel fikse klappen krijgt maar welke sector niet. Het hele land is een sector. Hell, de hele wereld is momenteel een sector.
Het stimuleren van gezond en bewegen zou ook een goed signaal zijn door sportscholen open te gooien.

En ook dat heeft een sociale component.

Ben bang dat horeco nog wel beperkingen opgelegd krijgen en dan weer gaan klagen of de volgende sector die ook zegt dat ze open moeten omdat horeca ook deels open is. :')
pi_192954330
quote:
Presence of SARS-CoV-2 reactive T cells in COVID-19 patients and healthy donors

Here,we describe an assay that allows direct detection and characterization of SARS-CoV-2 spike glycoprotein (S)-reactive CD4+T cells in peripheral blood. We demonstrate the presence of S-reactive CD4+T cells in 83%of COVID-19 patients, as well as in 34% of SARS-CoV-2 seronegative healthy donors(HD), albeit at lower frequencies.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron
quote:
SARS-CoV-2 specific antibody responses in COVID-19 patients

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron

Interessant, vroeg hier laatst ook naar. Onderzoek in Duitsland en Nederland naar de immuniteitreacties. Blijkbaar zijn er ook mensen die positief testen, maar niet SARS-Cov2 hebben gehad. Hun reactie komt waarschijnlijk door een eerder contact met een verkoudheidsvirus HCov.

Het is dus belangrijk uit welk gedeelte van het virus de testen bestaan, omdat er anders vals positieven kunnen komen. En thuistesten zijn dus lang niet zo precies, omdat ze vals positief geven op andere verkoudheidsvirussen.

Zou ook een verklaring kunnen zijn waarom de klachten bij sommigen mild of niet-bestaand zijn. Maar verder onderzoek is vereist. ;)
pi_192954333
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

20-30% valt nog redelijk mee maar ik neem dat het beperkt open gegooid wordt en dan mag je blij zijn als je 50% van je normale omzet haalt en dan dat kwartaal 0 erbij betekent toch een slecht jaar
Klopt ligt ook aan hoe ze het willen invullen. Als ze echt die 1,5 meter willen gaan invoeren dan is bijna geen 1 bedrijf meer rendabel. Hetzelfde geld voor het terras wat in veel steden in Nederland ook vaak vergunningtechnisch behoorlijk is vast gelegd hoe groot het mag zijn. Maar hier wordt wel is gedaan dat elk horeca bedrijf om de 2 jaar failliet is. Maar ik ken er genoeg die bijvoorbeeld niet in een wurgcontract zitten van een brouwerij en hun pand in eigen beheer hebben. Die kunnen wel iets van een klap overleven. Maar niet maanden zonder omzet zitten.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 08:58:53 #105
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192954351
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

Geen idee wat de regels in NL gaan zijn. Neem aan min of meer gelijk als hier : 2 meter afstand tussen tafels, max 4 personen per tafel. Ja, logischerwijs gaat er dan minder mogelijk zijn tijdens de de uren dat het bomvol zit maar het zal me absoluut niet verbazen indien het tijdens de rustiger uren drukker dan normaal gaat zijn.

Verplicht consumptie, vraag een kleine coronatoeslag, allicht dat de gemeente wat flexibel wil zijn door je een extra tafel te laten plaatsen net buiten het daadwerkelijke terras.

Of blijf gewoon lekker dicht wanneer je het voor jezelf allemaal zo lastig en onhaalbaar vindt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192954386
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:58 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Geen idee wat de regels in NL gaan zijn. Neem aan min of meer gelijk als hier : 2 meter afstand tussen tafels, max 4 personen per tafel. Ja, logischerwijs gaat er dan minder mogelijk zijn tijdens de de uren dat het bomvol zit maar het zal me absoluut niet verbazen indien het tijdens de rustiger uren drukker dan normaal gaat zijn.

Verplicht consumptie, vraag een kleine coronatoeslag, allicht dat de gemeente wat flexibel wil zijn door je een extra tafel te laten plaatsen net buiten het daadwerkelijke terras.

Of blijf gewoon lekker dicht wanneer je het voor jezelf allemaal zo lastig en onhaalbaar vindt.
Hier in Oss (of all places :')) is sinds een week of twee iig discussie om het stadshart(plein) volledig om te toveren tot terras om zo in te kunnen spelen op (waarschijnlijk) enorme drukte in het begin. Vanuit de gemeente is er denk ik ook wel bereidwilligheid om hier soepeler mee om te gaan zolang het binnen de afstandsregels past allemaal.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:03:33 #107
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192954395
quote:
Neem aan min of meer gelijk als hier : 2 meter afstand tussen tafels,
Hier ben ik wel benieuwd naar. Want als je dat doet, dan kan de ober dus nooit anderhalve meter afstand houden - of jij zelf, als je je drankjes zelf moet gaan halen.

Ook benieuwd wat ze gaan doen met de wc's. Dat zijn meestal ook van die bedenkelijk kleine ruimtes.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:03:43 #108
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192954397
quote:

[..]

ik hoorde onze burgemeester wel iets zeggen over een gezamenlijk terras op bijvoorbeeld de Nieuwmarkt waar de kosten/opbrengst dan gedeeld wordt door de horeca aan dat plein.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:04:21 #109
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192954401
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Probleem met de horeca is wel dat het moment opnames zijn én dat het (zeker voor terrassen) gewoon weer afhankelijk is. Als we straks een belabberde zomer krijgen met te fris weer en/of veel regen dan zal dat niet helpen. Daarbij.. hoe vaak gingen we nu allemaal naar een terras of restaurant voor de crisis? Het is niet zo dat het het financieel toe laat om daar een schepje bovenop te doen en 3x per week zoiets te ondernemen bijvoorbeeld.
De keren dat ik in NL ben ga ik toch redelijk vaak uit en de terrassen zaten altijd prima vol. Juist in deze periode gaan mensen meer vertier opzoeken, zeker na anderhalve maand geen flikker gedaan te hebben. Je zag toch ook dat ineens iedereen voor een marathon aan het trainen was, boswandelingen wilde maken of maar uit pure armoede begon te vissen?

Het weer blijf je van afhankelijk maar de meeste terrassen zijn ook te overdekken zonder ingewikkelde constructies of eat dan ook.

Snap niet zo goed waarom velen overal maar vooral de problemen van willen inzien in plaats van de mogelijkheden op te zoeken.
pi_192954413
quote:

[..]

Dat ligt maar net aan wie je het vraagt natuurlijk.
pi_192954415
quovadisweblog twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 00:16:36 Hier het cruciale stukje uit de speech van de Koning. De zin 'niet normaal maken wat niet normaal is' wordt inmiddels door enkele media uit de samenvatting geknipt. https://t.co/zIWZIJXkmy reageer retweet
In de tweet zit een filmpje van de toespraak van onze koning van gisteravond.

"Niet goedpraten, niet uitwissen, niet apart zetten. Niet normaal maken, wat niet normaal is! En. Onze vrije democratische rechtstaat koesteren en verdedigen. Want alleen dié biedt bescherming tegen willekeur en waanzin."

Mooi!
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:06:14 #112
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192954417
quote:

[..]

Ik zit bijna dagelijks op een terrasje in de zomer als ik thuis ben :D Met de lunch bijvoorbeeld.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:06:47 #113
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192954422
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:03 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Hier ben ik wel benieuwd naar. Want als je dat doet, dan kan de ober dus nooit anderhalve meter afstand houden - of jij zelf, als je je drankjes zelf moet gaan halen.

Ook benieuwd wat ze gaan doen met de wc's. Dat zijn meestal ook van die bedenkelijk kleine ruimtes.
Niets anders dan een wc in een trein of waar dan ook. Gewoon wachten tot de voorganger eruit is.

Hier wordt bedienend personeel verplicht met een mondkap rond te lopen. Allicht in Nederland ook wel. Of een uitzonderingspositie. Het is ook niet zo dat je anderhalve meter bij een cassiere vandaan blijft in de meeste gevallen.
pi_192954426
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik zit bijna dagelijks op een terrasje in de zomer als ik thuis ben :D Met de lunch bijvoorbeeld.
In hoeverre ben jij daarin de uitzondering vraag ik me af.
pi_192954437
Ik zie mezelf deze zomer niet op een terras zitten. Zeker niet als er allerlei maatregelen gaan gelden. Afgelopen week een prima routine gevonden door met een drankje in de tuin of park te zitten. Stuk goedkoper ook. :W
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:09:09 #116
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192954441
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik hoorde onze burgemeester wel iets zeggen over een gezamenlijk terras op bijvoorbeeld de Nieuwmarkt waar de kosten/opbrengst dan gedeeld wordt door de horeca aan dat plein.
Bijvoorbeeld ja. Hier is er één z'n overkapping aan het verbouwen zodat het een staande constructie wordt waar hij ook mensen op kan plaatsen en z'n capaciteit enkel groter wordt ten opzichte van voorgaande situatie.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:09:13 #117
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192954442
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Geen idee.
Ligt heel erg aan de locatie ook, bijvoorbeeld binnen de ring in Amsterdam heb ik het gevoel dat vrij veel mensen regelmatig even naar buiten lopen om aan te schuiven op een terrasje.
Wellicht dat dat anders is buiten de grote steden of verder van gezellige pleintjes af.

Verder puur anekdotisch, er zullen ook mensen in Amsterdam wonen die bijna nooit naar een terrasje gaan waarschijnlijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_192954449
quote:

[..]

Ik lunch dagelijks buiten de deur. Als ik niet thuiswerk gaan mijn collega's mee.

Terras ben ik persoonlijk niet zo'n fan van, zeker niet met eten. Maar naast de lunch gok ik zo'n 2x per week naar een restaurant. Zomer wat meer, winter wat minder.

Ik heb in mijn omgeving niet het idee de uitzondering te zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2020 09:11:15 ]
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:10:19 #119
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192954456
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Geen idee.
Ligt heel erg aan de locatie ook, bijvoorbeeld binnen de ring in Amsterdam heb ik het gevoel dat vrij veel mensen regelmatig even naar buiten lopen om aan te schuiven op een terrasje.
Wellicht dat dat anders is buiten de grote steden of verder van gezellige pleintjes af.

Verder puur anekdotisch, er zullen ook mensen in Amsterdam wonen die bijna nooit naar een terrasje gaan waarschijnlijk.
Horeca in de binnensteden heeft de afgelopen jaren prima kunnen boeren. Dus er zullen inderdaad dagelijks genoeg mensen zijn die ergens op het terras gaan zitten.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:10:21 #120
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192954457
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:08 schreef Aurelius het volgende:
Ik zie mezelf deze zomer niet op een terras zitten. Zeker niet als er allerlei maatregelen gaan gelden. Afgelopen week een prima routine gevonden door met een drankje in de tuin of park te zitten. Stuk goedkoper ook. :W
Lekker met je lauwe blikjes Kanon op een bankje in het park zitten. Genot _O_
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:10:53 #121
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192954461
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:03 schreef hooibaal het volgende:

[..]

drankjes zelf halen lijkt me een groter risico op contact dan een ober het rond laten brengen, waterdicht krijg je het toch niet.
pi_192954466
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:52 schreef Zeroku het volgende:

[..]

De vraag is ook hoe rendabel het is. Aangezien het (voorlopig) alleen gaat om buitenterassen.
Als je ziet hoe vaak het besproken wordt hier zou je denken dat de terrassen de motor van de economie zijn.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:11:49 #123
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192954469
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:10 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Horeca in de binnensteden heeft de afgelopen jaren prima kunnen boeren. Dus er zullen inderdaad dagelijks genoeg mensen zijn die ergens op het terras gaan zitten.
Zat altijd goed vol, zelfs doordeweeks.

Dat is ook gelijk het probleem dalijk, want de capaciteit zal een stuk lager liggen.

Dat wordt nummertje trekken :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_192954474
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:09 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik lunch dagelijks buiten de deur. Als ik niet thuiswerk gaan mijn collega's mee.

Terras ben ik persoonlijk niet zo'n fan van, zeker niet met eten. Maar naast de lunch gok ik zo'n 2x per week naar een restaurant.

Ik heb in mijn omgeving niet het idee de uitzondering te zijn.
Naja prima - anyway iedereen moet doen wat hij/zij zich kan veroorloven en goed bij voelt natuurlijk. Hoop iig op een constructieve oplossing voor de horeca, ook voor het najaar wanneer het terrasseizoen weer voorbij is.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:12:27 #125
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192954477
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat is ook gelijk het probleem dalijk, want de capaciteit zal een stuk lager liggen.

Reserveren.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:12:30 #126
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192954478
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik verwacht wel genoeg wachtrijen inderdaad. Zeker in de eerste dagen na de (her)opening.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:13:04 #127
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192954487
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

drankjes zelf halen lijkt me een groter risico op contact dan een ober het rond laten brengen, waterdicht krijg je het toch niet.
Nee, maar een werkgever zal zijn personeel toch zo goed mogelijk willen (en moeten) beschermen.
pi_192954488
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Als je ziet hoe vaak het besproken wordt hier zou je denken dat de terrassen de motor van de economie zijn.
Het is eigenlijk ook oneerlijke concurrentie. Een horeca zaak zonder terras kan niets.

Niet dat je daardoor maar alles moet dichthouden.
pi_192954494
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:12 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Ik verwacht wel genoeg wachtrijen inderdaad. Zeker in de eerste dagen na de (her)opening.
Zal dat dan ook automatisch gepaard gaan met timeslots of wordt het first come, first serve..
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:14:09 #130
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192954495
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:12 schreef Zeroku het volgende:

[..]

in Amsterdam scheelt het natuurlijk wel dat de toeristen (nagenoeg) ontbreken al zal je dan wel weer dagjesmensen krijgen
pi_192954496
quote:

[..]

Ik heb geen tuin dus ja ik zit in de zomer ook regelmatig op het terras. Sowieso vind ik het makkelijker om met vrienden in de kroeg af te spreken dan thuis.
pi_192954498
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:13 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nee, maar een werkgever zal zijn personeel toch zo goed mogelijk willen (en moeten) beschermen.
Ik denk dat heel wat personeel ook zonder top bescherming wel wilt werken.

Dat was tijdens de binnen roken discussie ook zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2020 09:14:47 ]
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:14:39 #133
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192954499
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:12 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Reserveren.
Denk niet dat uitbaters met zulke drukte mensen laten reserveren ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_192954502
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:10 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Lekker met je lauwe blikjes Kanon op een bankje in het park zitten. Genot _O_
Kleedje, koelbox, diverse drankwinkels en supermarkten in de buurt die koude drankjes verkopen, tupperwares om snacks mee te nemen. ^O^

Horeca en terras is overgewaardeerd. Moeite doen om een plekje te vinden, op elkaar gepakt zitten, aandacht zien te krijgen van serveersters om te bestellen/betalen, teveel betalen. Als ik in mijn omgeving kijk hebben een boel mensen de afgelopen week hun levensstijl behoorlijk verandert en hun eigen buurt/stad herontdekt, en dat bevalt ze prima.
pi_192954510
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zie dat bij een terras ook niet zo snel gebeuren. Nja rond etenstijd kan ik me er wél wat bij voorstellen.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:16:32 #136
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192954512
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Niet vrijwillig, nee. Maar je wil nog steeds grote drukte voorkomen. Als je weet wanneer je terecht kan op het terras (en waar) dan krijg je dus minder bewegingen en minder mensen op een kluitje.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:16:32 #137
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192954513
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:13 schreef hooibaal het volgende:

[..]

inderdaad maar je komt toch altijd op een tussenoplossing uit
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:16:59 #138
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192954515
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

in Amsterdam scheelt het natuurlijk wel dat de toeristen (nagenoeg) ontbreken al zal je dan wel weer dagjesmensen krijgen
Binnenlands toerisme zal wel flink toenemen lijkt me. Zie je ook al aan alle vakantiehuisjes door het hele land die momenteel volgeboekt worden.
pi_192954516
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:14 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Kleedje, koelbox, diverse drankwinkels en supermarkten in de buurt die koude drankjes verkopen, tupperwares om snacks mee te nemen. ^O^

Horeca en terras is overgewaardeerd. Moeite doen om een plekje te vinden, op elkaar gepakt zitten, aandacht zien te krijgen van serveersters om te bestellen/betalen, teveel betalen. Als ik in mijn omgeving kijk hebben een boel mensen de afgelopen week hun levensstijl behoorlijk verandert en hun eigen buurt/stad herontdekt, en dat bevalt ze prima.
Ligt aan waar je woont in veel gemeentes is opgenomen in de apv dat het verboden is alcohol te drinken in parken en op straat.
pi_192954517
quote:

[..]

Iedereen moet lekker doen wat ze willen. Velen doen het nu ook omdat er simpelweg geen andere optie is natuurlijk.

Ik voel zelf die noodzaak niet overigens.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2020 09:17:26 ]
pi_192954521
quote:

[..]

Zeker iets om ook rekening mee te houden inderdaad.
pi_192954534
quote:

[..]

Dat zelfde geldt ook voor uit eten gaan en afhaal.
Nu mensen thuiswerken en het gehaaste eraf is van klaar maken, kinderen halen/brengen, naar werk gaan, terugrijden.
Zie je dat zelf koken veel goedkoper en gezonder is.
pi_192954540
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat zelfde geldt ook voor uit eten gaan en afhaal.
Nu mensen thuiswerken en het gehaaste eraf is van klaar maken, kinderen halen/brengen, naar werk gaan, terugrijden.
Zie je dat zelf koken veel goedkoper en gezonder is.
Ik heb juist het idee dat er méér afgehaald wordt nu. Als ik zie hoe vaak thuisbezorgd of een restaurants eigen bezorger hier door de straat rijdt :D

De keren dat je normaal ging uit eten laat je nu bezorgen door datzelfde restaurant. Dus qua omzet zal het niks schelen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2020 09:21:23 ]
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:20:46 #144
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192954548
quote:

[..]

Prima toch zeg ik. Alleen gaat het hier over maatregelen die de horeca kan nemen. Prima dat jij liever in je eentje in het park bent maar vind je het nu zo nodig om je daar dan in te mengen, om eventjes aan te tonen dat je een specialleke bent? :? Apart gedrag.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:21:45 #145
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192954557
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zeker iets om ook rekening mee te houden inderdaad.
er zijn altijd mensen geweest die voor corona hun eigen drank en eten meenamen naar foodfestivals of die gewoon naar de appie hun drank en eten halen en in het park nuttigen, ondanks dat was druk in de horeca, ik heb niet het idee dat @Aurelius een trendsetter is
pi_192954575
Daar komt nog bij dat veel mensen zich nog oncomfortabel voelen in grote groepen mensen en er een boel financiële onzekerheden zijn omdat we een recessie ingaan.

Ik voorzie dus sombere tijden voor horeca, theater, etc.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:23:33 #147
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192954576
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:17 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Iedereen moet lekker doen wat ze willen. Velen doen het nu ook omdat er simpelweg geen andere optie is natuurlijk.

Ik voel zelf die noodzaak niet overigens.
Natuurlijk gaat alles binnen de kortste keren weer naar business as usual in de mindset van mensen. Een uit noodzaak geboren gedachteverandering houdt over het algemeen absoluut geen stand. Leuk voor eventjes, tot het ook weer gewoontjes is.
pi_192954582
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het is gewoon heel belangrijk, en dat zeg ik zonder ironie.

Met winkels en terrassen/horeca komt in ieder geval het binnelandse recreatie-verkeer weer langzaam om gang. Weekendjes weg, fietstochten houden, lekker op de boot varen en een uitsmijter langs het water eten, dat soort dingen kunnen dan hier.

Heel belangrijk.
pi_192954591
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:23 schreef Aurelius het volgende:
Daar komt nog bij dat veel mensen zich nog oncomfortabel voelen in grote groepen mensen en er een boel financiële onzekerheden zijn omdat we een recessie ingaan.

Ik voorzie dus sombere tijden voor horeca, theater, etc.
Dat oncomfortabel voelen valt wel mee denk ik.

Zie je de rijen bij de Ikea, bouwmarkten etc?
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:25:02 #150
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192954593
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

er zijn altijd mensen geweest die voor corona hun eigen drank en eten meenamen naar foodfestivals of die gewoon naar de appie hun drank en eten halen en in het park nuttigen, ondanks dat was druk in de horeca, ik heb niet het idee dat @:Aurelius een trendsetter is
Natuurlijk niet. Van beide walletjes eten is ook prima mogelijk he :)
pi_192954594
Ik heb trouwens ook een goed plan, er zijn veel 65-plussers, die feitelijk geen economische bijdrage leveren maar wel geld (kunnen) uitgeven.

Juist die moeten geld uitgeven om de economie te redden, dus de overheid moet alles doen om 65-plusses weer uit hun huizen te krijgen.
pi_192954595
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

er zijn altijd mensen geweest die voor corona hun eigen drank en eten meenamen naar foodfestivals of die gewoon naar de appie hun drank en eten halen en in het park nuttigen, ondanks dat was druk in de horeca, ik heb niet het idee dat @:Aurelius een trendsetter is
Als ik naar mezelf kijk, en mijn omgeving (boven modaal met kinderen) was de verhouding 60% zelf meenemen, 40% horeca.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:26:52 #153
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192954605
in hoeverre is er al onderzoek gedaan naar het effectverschil in social distancing buiten tov binnen?
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:27:08 #154
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192954609
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:25 schreef skrn het volgende:
Ik heb trouwens ook een goed plan, er zijn veel 65-plussers, die feitelijk geen economische bijdrage leveren maar wel geld (kunnen) uitgeven.

Juist die moeten geld uitgeven om de economie te redden, dus de overheid moet alles doen om 65-plusses weer uit hun huizen te krijgen.
Apart wel.
pi_192954610
quote:

Als je geld uitgeeft lever je een economische bijdrage. Zeker in de 50/60+ categorie (babyboomers) is er veel kapitaal.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:28:54 #156
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192954632
quote:

Niet zo'n best idee dit.
pi_192954637
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:19 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik heb juist het idee dat er méér afgehaald wordt nu. Als ik zie hoe vaak thuisbezorgd of een restaurants eigen bezorger hier door de straat rijdt :D

De keren dat je normaal ging uit eten laat je nu bezorgen door datzelfde restaurant. Dus qua omzet zal het niks schelen.
Ik werk af en toe bij een restaurant in mijn woonplaats. Daar is plek voor ongeveer 110 gasten per avond. Meestal zit de tent op vrij/za/zo vol.

De eerste week na de verplichte sluiting was raar. Het was een beetje zoeken. Wat mocht wel, wat mocht niet? Na die week ging het als een tierelier. Er is veel geld gestoken in regionale reclame. Maar qua bestellingen bedienen we nu meer mensen iedere week, dan we konden bieden in het restaurant.

Zal misschien ook een stukje gunfactor zijn. Ik denk ook niet dat het uiteindelijk de oplossing gaat zijn voor de langere termijn. Maar voor nu is het goed zat om de periode te overbruggen en de rekeningen te betalen.

Voor mijn werk sta ik veel in contact met ondernemers, ook in de horeca. De meesten vergaat het een stuk slechter als bovenstaande. Het is echt aanpoten en alle zeilen bijzetten.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:29:48 #158
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192954641
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:28 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Niet zo'n best idee dit.
Wel voor de begrafenisondernemers.
pi_192954645
Ik heb geen enkele moeite om mensen aan te geven die zich duidelijk niet aan de regels houden die voor iedereen gelden, en daar gaat de vergelijking met WW2 gelijk mank. Het feit dat ik in de risicogroep val en dus elk risico probeer te vermijden en dat onmogelijk wordt gemaakt zorgt ervoor dat ik voor mezelf kies.
pi_192954653
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:29 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik werk af en toe bij een restaurant in mijn woonplaats. Daar is plek voor ongeveer 110 gasten per avond. Meestal zit de tent op vrij/za/zo vol.

De eerste week na de verplichte sluiting was raar. Het was een beetje zoeken. Wat mocht wel, wat mocht niet? Na die week ging het als een tierelier. Er is veel geld gestoken in regionale reclame. Maar qua bestellingen bedienen we nu meer mensen iedere week, dan we konden bieden in het restaurant.

Zal misschien ook een stukje gunfactor zijn. Ik denk ook niet dat het uiteindelijk de oplossing gaat zijn voor de langere termijn. Maar voor nu is het goed zat om de periode te overbruggen en de rekeningen te betalen.

Voor mijn werk sta ik veel in contact met ondernemers, ook in de horeca. De meesten vergaat het een stuk slechter als bovenstaande. Het is echt aanpoten en alle zeilen bijzetten.
Ik formuleerde overigens mijn laatste zin wat gek. Ik doelde niet op gelijke omzet tov normaal.
pi_192954657
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:26 schreef Tarado het volgende:
in hoeverre is er al onderzoek gedaan naar het effectverschil in social distancing buiten tov binnen?
quote:
Modeling the impact of social distancing, testing, contact tracing and household quarantine on second-wave scen- arios of the COVID-19 epidemic

We find that enforcing strict social distancing followed by a policy based on a robust level of testing, contact-tracing and household quarantine, could keep the disease at a level that does not exceed the capacity of the health care system. Assuming the identification of 50% of the symptomatic infections, and the tracing of 40% of their contacts and households, which corresponds to about 9% of individuals quarantined, the ensuing reduction in trans- mission allows the reopening of economic activities while attaining a manageable impact on the health care system. Our results show that a response system based on enhanced testing and contact tracing can play a major role in relaxing social distancing interventions in the absence of herd immunity against SARS-CoV-2

Onderzochte scenario's;

SPOILER
Bron

Die kon ik niet vinden, bovenstaande vond ik wel een interessant onderzoek. Voor de liefhebber.
pi_192954669
Maar het gaat helemaal goed komen, juni weer alles open, en dan alles op alles zetten om de economie weer te helen.
pi_192954681
Maar wel eerst kappers open, en dan het thuiswerken loslaten, aub, anders heb ik straks op kantoor het idee dat ik in een dierentuin ben beland.
pi_192954723
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:33 schreef skrn het volgende:
Maar het gaat helemaal goed komen, juni weer alles open, en dan alles op alles zetten om de economie weer te helen.
Het komt niet goed.. schade is al behoorlijk groot en die 1.5 meter zal de economie ook blijven remmen
pi_192954749
quote:
Love is in the air!
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:42:02 #166
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192954756
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:39 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het komt niet goed.. schade is al behoorlijk groot en die 1.5 meter zal de economie ook blijven remmen
het komt wel goed, alleen niet voor het einde van dit jaar, zal een paar jaar duren.
pi_192954797
quote:
Hoe gaat het goed komen dan? Als we weer doen zoals voorheen dan gaat de uitkomst hetzelfde zijn.
Er is geen vaccin en geen medicijn.

Zolang dat er niet is zullen we voor langere tijd simpelweg niet terug kunnen naar het normaal van hoe het was.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:46:39 #168
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192954801
Iedereen maar weer volle bak naar kantoor sleuren is natuurlijk wel weer het domste wat je kan doen. Maar goed, het lagere management en HR-tuig moet wel met hun dildo's over de kantoortuinen kunnen paraderen als ware het scepters natuurlijk.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:46:40 #169
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192954802
Volgens mij is skrn de vrijheid aan het vieren met bier op de dinsdagochtend.
pi_192954804
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:46 schreef vosss het volgende:

[..]

Hoe gaat het goed komen dan? Als we weer doen zoals voorheen dan gaat de uitkomst hetzelfde zijn.

Zolang dat er niet is zullen we voor langere tijd simpelweg niet terug kunnen naar het normaal van hoe het was.
We hebben inzicht en kennis opgedaan en protocollen opgesteld.
pi_192954805
Ik snap niet zo goed waar het idee vandaan lijkt te komen dat we er vanaf zijn en alles prima open kan zonder restricties?

Is toch overduidelijk dat het alleen kan met allerlei maatregelen?
En zelfs dan is het afwachten wat het effect is.

Zelfs al kom je mensen tegemoet willen ze geen concessies doen lijkt het wel.
pi_192954810
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:47 schreef skrn het volgende:

[..]

We hebben inzicht en kennis opgedaan en protocollen opgesteld.
En hoe precies gaan die ons helpen om de IC's niet weer te overspoelen dan?
vosss is de naam,
pi_192954816
Protocollen hadden we overigens al.
vosss is de naam,
pi_192954820
Inzicht en kennis is nog zeer summier over COVID-19.
vosss is de naam,
pi_192954821
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:46 schreef vosss het volgende:

[..]

Dit. Hoe hard de aantallen nu ook dalen, ze kunnen ook weer net zo hard stijgen.
pi_192954822
Dus hoe dan? Concreet.
vosss is de naam,
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:49:06 #177
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192954826
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:46 schreef Pumpalov het volgende:
Iedereen maar weer volle bak naar kantoor sleuren is natuurlijk wel weer het domste wat je kan doen. Maar goed, het lagere management en HR-tuig moet wel met hun dildo's over de kantoortuinen kunnen paraderen als ware het scepters natuurlijk.
ik denk ook niet dat het gaat gebeuren, mijn vrouw werkt nu thuis en bij haar werk is er, mocht het versoepeld worden, dan sprake van of ze een dag of dagdeel naar kantoor komen maar vooralsnog zeker niet fulltime.
pi_192954859
Aaaah, waarom is iedereen zo negatief. Het (deels) thuiswerken blijft hoor, er zijn geen overvolle kroegen, geen festivals, geen grote bijeenkomsten. Dat alleen scheelt al een slok op de borrel.

Mondkapjes in treinen en in vliegtuigen.

Je moet naar een zomer met openlucht recreatie, en de staat moet alles op alles zetten om dat mogelijk te maken.

En nee, niet alles kan rendabel worden gemaakt. Maar je moet je gewoon .. aanpassen.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:51:51 #179
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192954863
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:49 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik denk ook niet dat het gaat gebeuren, mijn vrouw werkt nu thuis en bij haar werk is er, mocht het versoepeld worden, dan sprake van of ze een dag of dagdeel naar kantoor komen maar vooralsnog zeker niet fulltime.
Bij NN iedereen tot 1 juni thuiswerken en volgens mij willen ze daarna de hele berg weer op kantoor hebben zitten.
pi_192954875
quote:
"We volgen de adviezen van het rivm, afstand houden, bij klachten thuis blijven en vaak je handen wassen"
Dan verpakt in een we missen jullie boodschap.

Ik verwacht echt een dezer dagen zo'n bericht op intranet met de oproep asap iedereen terug op de zaak te hebben.

Virus verspreid vooral binnenshuis maar laten we kantoorpanden en ov vooral vol laten stromen.
En dan over een maand verbaasd doen wanneer alles weer enorm stijgt.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:52:55 #181
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192954882
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:51 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Bij NN iedereen tot 1 juni thuiswerken en volgens mij willen ze daarna de hele berg weer op kantoor hebben zitten.
dan hebben ze daar wel de kop in het zand
  Moderator dinsdag 5 mei 2020 @ 09:53:49 #182
382129 crew  Donna
pi_192954893
quote:

[..]

Wij gaan vanaf 11 mei 1 of 2 dagen naar kantoor. Max 3. tegelijk (klein bedrijf).
Verbaasde me wel, want ze waren de eerste die 'we gaan thuiswerken' riepen en nu heffen ze dat toch wel vlot op.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:54:42 #183
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192954907
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:52 schreef Tarado het volgende:

[..]

dan hebben ze daar wel de kop in het zand
Terwijl ze er toch rap bij waren door als één van de eersten begin maart iedereen al tot begin juni thuis te laten werken.
pi_192954931
quote:
Hier heb je wel een punt. Twee eigenlijk. Allemaal weer naar kantoor gaan we niet doen natuurlijk.

En het lagere management en b.v. HR blijkt inderdaad - nog meer dan normaal gesproken al het geval is - best wel overbodig. ;)

quote:

[..]

Ja, zoiets. Ik ga echt nog niet thuiswerken, hoor. Mijn werkgever (Rijksoverheid) volgt braaf de richtlijnen en doet daar misschien nog wat bovenop. Wij kunnen ook makkelijk thuiswerken; iedereen met kantoorbaan zou dat in principe makkelijk kunnen. Alleen overheden zijn daar toch verder in dan veel commerciële bedrijven, heb ik gemerkt. Of dat een kwestie is van geld of van controledrang weet ik niet.

Ik ga er van uit dat wij gewoon nog weken/maanden thuis blijven werken na 20 mei, en daarna b.v. zo nu en dan eens naar kantoor komen (zoals Tarado zegt, b.v. enkele dagdelen of enkele dagen per week, max. 2 van de 5 werkdagen, of misschien wel nog minder).

Ik heb wat meer vergaderingen en overleggen in mijn functie als de "normale medewerker" bij ons op de werkvloer, dus misschien zal ik wat vaker op kantoor (moeten) komen. Verder ga ik normaal gesproken regelmatig naar andere kantoren voor overleg. Deel van die overleggen kan voorlopig nog wel via Skype, conference call, etcetera.

quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:51 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Ja, geld en controledrang dus. Verzekeraars en banken. :N
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192954937
quote:

[..]

Hier zijn ze nog aan het nadenken hoe ze het moeten aanpakken. Alles moet op de schop: werkwijze (wisselende, multidisciplinaire teams), kantoorinrichting (open kantoortuin) en beter schoonmaken. En dan heb je nog zaken waar je nauwelijks invloed op hebt, andere huurders in het pand, ventilatie, toiletten en bereikbaarheid met de NS.

Ik zie het deze zomer nog niet gebeuren.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:56:51 #186
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192954938
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:53 schreef Donna het volgende:

[..]

Wij gaan vanaf 11 mei 1 of 2 dagen naar kantoor. Max 3. tegelijk (klein bedrijf).
Verbaasde me wel, want ze waren de eerste die 'we gaan thuiswerken' riepen en nu heffen ze dat toch wel vlot op.
op zich zal het op kantoor zelf nog allemaal wel gaan maar de weg er naar toe met OV is toch wel wat anders
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:58:08 #187
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192954951
Waarom zo graag op kantoor willen werken? Thuis werkt toch prima. Zeker als alle kinderen weer naar school mogen. Scheelt reistijd, je bent op tijd thuis voor het avondeten, je ziet je partner nog eens en je hoeft niet de hele dag naar collega's te luisteren.

Voor kantoorbaantjes is het echt meer dan prima thuiswerken voor een dag of 3 per week.
pi_192954952
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:54 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Terwijl ze er toch rap bij waren door als één van de eersten begin maart iedereen al tot begin juni thuis te laten werken.
Schuld ligt denk ik vooral bij het wantrouwen van de directie tov werknemers en klagend middle management wat nu geen ego boost door bemoeienis en doelloos vergaderen kan krijgen.
Vaak zijn het ook extraverte types, die trekken thuiswerken sowieso niet.
  Moderator dinsdag 5 mei 2020 @ 09:58:38 #189
382129 crew  Donna
pi_192954956
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

op zich zal het op kantoor zelf nog allemaal wel gaan maar de weg er naar toe met OV is toch wel wat anders
Ja dat is bij ons dan weer niet van toepassing gelukkig. Maar daar zit je ook mee ja.
pi_192954962
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:51 schreef skrn het volgende:
Aaaah, waarom is iedereen zo negatief.
Joe het is hier wel het Fok Forum he.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192954968
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:51 schreef skrn het volgende:
Aaaah, waarom is iedereen zo negatief. Het (deels) thuiswerken blijft hoor, er zijn geen overvolle kroegen, geen festivals, geen grote bijeenkomsten. Dat alleen scheelt al een slok op de borrel.
Omdat ik het gevoel heb dat we maar wat aanmodderen. Er is nog steeds te weinig bekend over het virus om een goed (exit)plan te kunnen maken. Loslaten van maatregelen komt meer door publieke druk. Het is reageren in plaats van anticiperen.
pi_192954971
Ik werk ook voor grote financial, mega pand is absoluut niet geschikt en sowieso al krap qua ruimte, nog maar niet dat 80% met de trein naar Utrecht CS moet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192954979
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:58 schreef Zeroku het volgende:
Waarom zo graag op kantoor willen werken? Thuis werkt toch prima. Zeker als alle kinderen weer naar school mogen. Scheelt reistijd, je bent op tijd thuis voor het avondeten, je ziet je partner nog eens en je hoeft niet de hele dag naar collega's te luisteren.

Voor kantoorbaantjes is het echt meer dan prima thuiswerken voor een dag of 3 per week.
5 zelfs in coronatijd, geen deden toe het risico op kabtoor te vergroten als iemand alles heeft om het thuis te doen.

Probleem is de logica is niet, scholen open, geconcentreerdere thuiswerkers! Maar scholen open, kan je mooi naar kantoor komen!
Alsof je anders de hele dag zit te netflixen.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 10:00:45 #194
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192954982
quote:

[..]

Gaat prima. Wij draaien al volle bak met het installeren van hittecamera's en trackingsystemen en sensoren gekoppeld aan software die aangeeft welke locatie binnen een gebouw noodzaak heeft aan schoonmaak/luchtverversing. Die bedrijven willen allemaal zo rap mogelijk volledig opstarten.

OV blijft in NL natuurlijk een lastige zaak met de daar aanwezige mondkapjesangst.
pi_192954989
quote:

Wat ik al zei, kantoorwerk kan prima thuis met een beetje geld en goede wil. Overheden, banken, verzekeraars, accountants, payroll....

Maar die vraag over waarom mensen soms toch graag naar kantoor komen...ik ben zelf alleenstaand en alleenwonend. Ik zou best wel weer 1 dag in de week op kantoor komen, eerlijk gezegd. Nu nog niet, na 20 mei misschien. Al is het maar voor de sociale contacten. Ik heb toch niet zo'n rijk sociaal leven, ga amper op stap en de meeste vrienden en familie wonen in andere provincies. Ik denk dat er best mensen zijn die vooral voor het sociale wel eens op kantoor komen.
Maar het hoeft niet vaker dan 1 à 2 dagen per week inderdaad.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192954996
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:59 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Omdat ik het gevoel heb dat we maar wat aanmodderen. Er is nog steeds te weinig bekend over het virus om een goed (exit)plan te kunnen maken. Loslaten van maatregelen komt meer door publieke druk. Het is reageren in plaats van anticiperen.
Ik zie niet waarom we per se door moeten gaan om veel zaken dicht te gooien.

We weten weinig behalve dat dit zo ontzettend veel geld kost.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 10:03:02 #197
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192955002
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 10:02 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik zie niet waarom we per se door moeten gaan om veel zaken dicht te gooien.

We weten weinig behalve dat dit zo ontzettend veel geld kost.
Juist omdat je zo weinig weet, moet je voorzichtig zijn.
pi_192955007
quote:

[..]

En de gedeelde wc's,liften en luchtcirculatie dan? Dat is ook een probleem.
pi_192955011
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 10:00 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Gaat prima. Wij draaien al volle bak met het installeren van hittecamera's en trackingsystemen en sensoren gekoppeld aan software die aangeeft welke locatie binnen een gebouw noodzaak heeft aan schoonmaak/luchtverversing. Die bedrijven willen allemaal zo rap mogelijk volledig opstarten.

OV blijft in NL natuurlijk een lastige zaak met de daar aanwezige mondkapjesangst.
Het OV is echt het meest lastige, ook al omdat veel grote kantoren allemaal rond de grote stations zijn gevestigd. Eigenlijk is alleen Amsterdam enigszins gespreid rond de grote stations.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 10:05:11 #200
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192955021
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 10:01 schreef Salina het volgende:

[..]

Wat ik al zei, kantoorwerk kan prima thuis met een beetje geld en goede wil. Overheden, banken, verzekeraars, accountants, payroll....

Maar die vraag over waarom mensen soms toch graag naar kantoor komen...ik ben zelf alleenstaand en alleenwonend. Ik zou best wel weer 1 dag in de week op kantoor komen, eerlijk gezegd. Nu nog niet, na 20 mei misschien. Al is het maar voor de sociale contacten. Ik heb toch niet zo'n rijk sociaal leven, ga amper op stap en de meeste vrienden en familie wonen in andere provincies. Ik denk dat er best mensen zijn die vooral voor het sociale wel eens op kantoor komen.
Maat van me heeft een kantoor waar ik werken kan. Afhankelijk van de weersomstandigheden ga ik daar een keer of drie per week naartoe om te werken. Is heen en terug namelijk een wandeling van een uur, gelegen naast een grote supermarkt zodat ik direct de nodige boodschappen kan doen en gelijk wat sociale contacten heb want veel die daar werken vallen onder mijn vrienden- en kennissenkring. Maar moet er niet aan denken daar onnodig dagelijks van 09:30 tot 19:00 te verblijven.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 10:06:01 #201
13309 nostra
ask why
pi_192955028
quote:
Waarom zo graag op kantoor willen werken? Thuis werkt toch prima.
Voor veel mensen niet, in ieder geval niet full time. Als ik bij ons kijk (een wat vreemde combinatie tussen enerzijds salesmensen en anderzijds programmeurs), dan raken de introverte mensen enorm eenzaam en weemoedig; de extraverte mensen missen de sociale omgang op een andere manier, maar worden het inmiddels ook enorm zat. Plus thuis ontstaat toch frictie als je continu op elkaars lip zit, hoe leuk je elkaar ook vindt.

Zelf ga ik nu ook weer wat vaker naar kantoor toe. Stukje afleiding gecombineerd met dat sommige vergaderingen gewoon niet via Teams werken en face-to-face wel.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  dinsdag 5 mei 2020 @ 10:07:44 #202
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_192955043
Ik ben wel blij dat het er naar uitziet dat het thuiswerken iets minder strak wordt. Op zich bevalt het me goed hoor, de hele week thuiswerken. Ik hoop ook nooit meer fulltime werkweken op kantoor door te hoeven brengen.

Maar volgende week begint hier thuis een verbouwing en dan is het toch wel fijn dat ik tenminste één dag naar kantoor kan en niet tussen de bouwvakkers en de sloophamers hoef te werken en vergaderen :')
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_192955054
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 10:05 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Maat van me heeft een kantoor waar ik werken kan. Afhankelijk van de weersomstandigheden ga ik daar een keer of drie per week naartoe om te werken. Is heen en terug namelijk een wandeling van een uur, gelegen naast een grote supermarkt zodat ik direct de nodige boodschappen kan doen en gelijk wat sociale contacten heb want veel die daar werken vallen onder mijn vrienden- en kennissenkring. Maar moet er niet aan denken daar onnodig dagelijks van 09:30 tot 19:00 te verblijven.
Klinkt goed/gezellig.

Het hoeft ook niet fulltime trouwens, hè. Je kunt ook denken in b.v. dagdelen.

Er was hier een user wiens vrouw (Tarado?) enkele dagdelen op kantoor kan komen. Dat is ook een optie. Dan kun je ook bepaalde ochtend- en avonddrukte vermijden, zowel in de auto als in OV.
Er is zoveel mogelijk, meer dan wat wij denken. Met een beetje creativiteit en open blik.
pi_192955055
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 10:07 schreef Arizona het volgende:
Ik ben wel blij dat het er naar uitziet dat het thuiswerken iets minder strak wordt. Op zich bevalt het me goed hoor, de hele week thuiswerken. Ik hoop ook nooit meer fulltime werkweken op kantoor door te hoeven brengen.

Maar volgende week begint hier thuis een verbouwing en dan is het toch wel fijn dat ik tenminste één dag naar kantoor kan en niet tussen de bouwvakkers en de sloophamers hoef te werken en vergaderen :')
Je kunt als alternatief ook in de lobby van een hotel werken.
pi_192955063
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 10:01 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik denk dat de directie,management en klein deel van de medewerkers het graag wil. Vaak de wat meer aanwezige types of mensen die het nodig hebben om productief Te zijn.

Probleem is als je zegt, wie wil komen mag komen. Dan zitten de eerdere genoemde er allemaal.
Door het gestook en geslijm voelen de overige mensen zich dan ook verplicht toch deels te komen.
Koren op de molen voor een directie om te roepen dat liever op kantoor is dan thuis.

Wij hebben het nu al deels. Je wilt niet weten hoe vaak de aanwezige wermnemers grappen maken als "oh net wakker" of "dat duurde lang voordat je opnam, zeker netflix gepauzeerd?"

Lijken onschuldige grapjes maar zijn vooral insinuaties die de beeldvorming in de hand werken dat thuiswerkers geen flikker doen terwijl zij op de zaak strijden.
pi_192955064
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 10:08 schreef Salina het volgende:

[..]

Klinkt goed/gezellig.

Het hoeft ook niet fulltime trouwens, hè. Je kunt ook denken in b.v. dagdelen.

Er was hier een user wiens vrouw (Tarado?) enkele dagdelen op kantoor kan komen. Dat is ook een optie. Dan kun je ook bepaalde ochtend- en avonddrukte vermijden, zowel in de auto als in OV.
Er is zoveel mogelijk, meer dan wat wij denken. Met een beetje creativiteit en open blik.
Ik geloof dat ze bij SNS ook door zijn blijven werken in shifts.
pi_192955073
KarinSpaink twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 09:30:00 Ontzaglijk blij met deze grondige analyse van @bslagter & @pesla: hoe bepaal je wat een bestendige, veilige exit-strategie uit de #corona #lockdown is? Ik hoop oprecht dat het #RIVM en #OMT op deze vragen reageren, en het debat openlijk aangaan. @FTM_nl

https://t.co/X1fvN1VyCy reageer retweet
  dinsdag 5 mei 2020 @ 10:15:28 #208
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192955108
quote:
Op 10 april vielen 668 doden – nooit eerder sinds de Tweede Wereldoorlog vielen in België zoveel doden in één dag
are we infinite or am I alone
  dinsdag 5 mei 2020 @ 10:16:50 #209
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192955119
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 10:15 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Is maar een griepje.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 10:17:12 #210
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192955122
quote:

[..]

Amai, waren die kistdragers allemaal dronken?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 5 mei 2020 @ 10:17:15 #211
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192955123
Mensen zijn gewoontedieren. Na een verstoring veert de samenleving weer terug naar de oude situatie. Je ziet dat het nu al die kant op probeert te bewegen maar de maatregelen houden dat nog tegen.

Zodra dit achter de rug is staan de wegen gewoon weer vol met files en vliegen we weer 1 of 2x per jaar naar een vakantiebestemming.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 5 mei 2020 @ 10:17:56 #212
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192955130
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 10:17 schreef Drekkoning het volgende:
Zodra dit achter de rug is staan de wegen gewoon weer vol met files en vliegen we weer 1 of 2x per jaar naar een vakantiebestemming.
Dat kan toch ook prima? Zodra er een vaccin is.
pi_192955132
quote:

[..]

Ook allemaal op het slagveld? Kinderen en al die jongeren, tijdens bombardement.
Ik vind die verwijzing naar; kijk WO2 en nu, echt schandalig. :r Zelfs op bevrijdingsdag.

Dat zijn net zulke berichten als; Nog nooit zo warm geweest als gisteren!

En dan in het stuk; sinds de metingen van de afgelopen 10jaar.
pi_192955133
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 10:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik denk dat de directie,management en klein deel van de medewerkers het graag wil. Vaak de wat meer aanwezige types of mensen die het nodig hebben om productief Te zijn.

Probleem is als je zegt, wie wil komen mag komen. Dan zitten de eerdere genoemde er allemaal.
Door het gestook en geslijm voelen de overige mensen zich dan ook verplicht toch deels te komen.
Koren op de molen voor een directie om te roepen dat liever op kantoor is dan thuis.

Wij hebben het nu al deels. Je wilt niet weten hoe vaak de aanwezige wermnemers grappen maken als "oh net wakker" of "dat duurde lang voordat je opnam, zeker netflix gepauzeerd?"

Lijken onschuldige grapjes maar zijn vooral insinuaties die de beeldvorming in de hand werken dat thuiswerkers geen flikker doen terwijl zij op de zaak strijden.
Een soort sneeuwbaleffect? Sociale druk? Ja, misschien...het zou best kunnen. Al zal het bij mij echt wel meevallen denk ik. Maar zoals gezegd, bij ons worden medewerkers al jaren erg vrij gelaten, veel meer dan bij niet-overheden het geval is. Dat scheelt wel denk ik. Ik heb ook bij een grote verzekeraar gewerkt, de controle daar was echt niet te harden.

Bij mij wilden de medewerkers juist graag thuiswerken, sinds het kon (ruim een jaar geleden). Liever nog vaker dan nu het geval was (max 2 dagen voor een fulltimer).

Allicht dat er mensen zijn die graag op kantoor komen. Of het de aanwezige typen/extraverten zijn? Geen idee. Misschien, omdat die gebaat zijn bij aandacht van anderen.

Dat "komen als je wilt" kan ook anders ingeregeld worden. Je zou ook medewerkers juist kunnen laten "inschrijven" om een dag of dagdeel op kantoor te komen werken.
Nu bepalen medewerkers juist omgekeerd, in gezamenlijk overleg, wie welke dag thuis werkt en wie op kantoor zit (met minimale bezetting op kantoor in ogenschouw gehouden).

Waarom niet straks het omgekeerde principe toepassen: voor mensen die op kantoor willen werken, inschrijven. Max aantal medewerkers per dag/dagdeel, max aantal keren per week per medewerker.
De omgekeerde wereld dus. :)

Zoals ik al zei, er is zoveel mogelijk als je het wilt kunt, durft te zien en kan zien.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 10:18:54 #215
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192955135
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 10:17 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dat kan toch ook prima? Zodra er een vaccin is.
Ja zeker, zo bedoel ik het ook niet.
Maar je zou bijvoorbeeld verwachten dat veel meer mensen thuis blijven werken omdat het blijkbaar prima kan.
Ik denk echter niet dat dat zo werkt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 5 mei 2020 @ 10:21:24 #216
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192955152
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 10:18 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja zeker, zo bedoel ik het ook niet.
Maar je zou bijvoorbeeld verwachten dat veel meer mensen thuis blijven werken omdat het blijkbaar prima kan.
Ik denk echter niet dat dat zo werkt.
Ah zo. Ik denk dat het thuiswerken wel een semi-permanente status krijgt in kantoorbaantjes. Veel bedrijven zullen het ook zien als soort kostenbesparing. Als je ervan uitgaat dat slechts 50% van je personeel standaard op kantoor is, kun je ook afschalen qua ruimtes, stroomkosten etc.

En veel bedrijven zien dat een vergadering via bijv. Teams net zo makkelijk werkt als face-to-face. Zeker als je meerdere locaties hebt en je medewerkers daartussen laat reizen.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 10:22:45 #217
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192955163
quote:
Mensen zijn gewoontedieren. Na een verstoring veert de samenleving weer terug naar de oude situatie. Je ziet dat het nu al die kant op probeert te bewegen maar de maatregelen houden dat nog tegen.

Is dan ook maar een kleine adempauze voor de natuur geweest. Gelukkig wel in een grootschalig broedseizoen, dat heeft wel degelijk zoden aan de dijk gezet voor de fauna. En Earth Overshoot Day zal dit jaar laat vallen.

Maar buiten dat gaat er natuurlijk geen flikker veranderen, alle mooie beloften ten spijt.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 10:23:17 #218
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192955169
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 10:18 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ook allemaal op het slagveld? Kinderen en al die jongeren, tijdens bombardement.
Ik vind die verwijzing naar; kijk WO2 en nu, echt schandalig. :r

Dat zijn net zulke berichten als; Nog nooit zo warm geweest als gisteren!

En dan in het stuk; sinds de metingen van de afgelopen 10jaar.

Uh, oke.
pi_192955190
quote:

Ik hoop het iig van harte! (al mag er wel een blijvend bewustzijn komen over verkeersdrukte, thuiswerken, videobellen en hygiëne wat mij betreft).
pi_192955225
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 10:23 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Uh, oke.
Een dodengolf onder oudjes vergelijken met het grootste slagveld in de recente geschiedenis, met als doel; kijk wat erg het was.
Jankberichten zijn het.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 10:33:04 #221
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192955261
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 10:28 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Een dodengolf onder oudjes vergelijken met het grootste slagveld in de recente geschiedenis, met als doel; kijk wat erg het was.
Jankberichten zijn het.
ok
pi_192955270
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 10:11 schreef Aurelius het volgende:
KarinSpaink twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 09:30:00 Ontzaglijk blij met deze grondige analyse van @:bslagter & @:pesla: hoe bepaal je wat een bestendige, veilige exit-strategie uit de #corona #lockdown is? Ik hoop oprecht dat het #RIVM en #OMT op deze vragen reageren, en het debat openlijk aangaan. @:FTM_nl

Echt een goed artikel. Ik ben alleen dat weinig mensen zo denken. De ervaring tot u toe is dat het meerendeel amper vooruit kijkt en het rivm volgt.

Duitsers doen het echt veel beter. Zo zonde dat wij ook niet hun beleid volgen.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 10:35:37 #223
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192955285
Even overzichtje

Terrassen reeds geopend :
Zweden
Denemarken
Litouwen
Slovenië
Bulgarije
Servië (enkel overdag want nog steeds een avondklok)
Hongarije (Boedapest vooralsnog niet)
Spaanse eilanden

11 mei :
Spaans vasteland
Tsjechië
Kroatië
Griekenland

15 mei :
Oostenrijk

18 mei :
Portugal

1 juno :
Italië
Nederland
pi_192955307
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 10:18 schreef Salina het volgende:

[..]

Een soort sneeuwbaleffect? Sociale druk? Ja, misschien...het zou best kunnen. Al zal het bij mij echt wel meevallen denk ik. Maar zoals gezegd, bij ons worden medewerkers al jaren erg vrij gelaten, veel meer dan bij niet-overheden het geval is. Dat scheelt wel denk ik. Ik heb ook bij een grote verzekeraar gewerkt, de controle daar was echt niet te harden.

Bij mij wilden de medewerkers juist graag thuiswerken, sinds het kon (ruim een jaar geleden). Liever nog vaker dan nu het geval was (max 2 dagen voor een fulltimer).

Allicht dat er mensen zijn die graag op kantoor komen. Of het de aanwezige typen/extraverten zijn? Geen idee. Misschien, omdat die gebaat zijn bij aandacht van anderen.

Dat "komen als je wilt" kan ook anders ingeregeld worden. Je zou ook medewerkers juist kunnen laten "inschrijven" om een dag of dagdeel op kantoor te komen werken.
Nu bepalen medewerkers juist omgekeerd, in gezamenlijk overleg, wie welke dag thuis werkt en wie op kantoor zit (met minimale bezetting op kantoor in ogenschouw gehouden).

Waarom niet straks het omgekeerde principe toepassen: voor mensen die op kantoor willen werken, inschrijven. Max aantal medewerkers per dag/dagdeel, max aantal keren per week per medewerker.
De omgekeerde wereld dus. :)

Zoals ik al zei, er is zoveel mogelijk als je het wilt kunt, durft te zien en kan zien.
Goed idee wel. Ik ben alleen bang dat het leeuwendeel terugvalt in bestaande patronen.

Ik bedoel mijn bedrijf heeft pas sinds een half jaar een digitale handtekening. Daarvoor moest je langs met een uitgeprinte versie.
Onder het mom van het werkt en we maken winst.
Thuiswerken was uit den boze.

Ik ben bang dat innovatie in dit opzicht dan ver te zoeken zal zijn.
pi_192955414
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 10:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Goed idee wel. Ik ben alleen bang dat het leeuwendeel terugvalt in bestaande patronen.

Ik bedoel mijn bedrijf heeft pas sinds een half jaar een digitale handtekening. Daarvoor moest je langs met een uitgeprinte versie.
Onder het mom van het werkt en we maken winst.
Thuiswerken was uit den boze.

Ik ben bang dat innovatie in dit opzicht dan ver te zoeken zal zijn.
Ik zou het raar vinden om nu thuiswerkers weer naar kantoor te laten komen. Laten ze nou maar eerst diegene die nu niet kunnen werken voorrang geven. Horeca sportscholen, winkels. Wel geleidelijk aan natuurlijk.
pi_192955496
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 10:48 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ik zou het raar vinden om nu thuiswerkers weer naar kantoor te laten komen. Laten ze nou maar eerst diegene die nu niet kunnen werken voorrang geven. Horeca sportscholen, winkels. Wel geleidelijk aan natuurlijk.
Dan moet je als overheod dat benadrukken en niet zeggen dat het minder verplicht is en alleen bij klachten sowieso thuiswerken.
Het is overduidelijk hoe dat geïnterpreteerd gaat worden bij heel veel bedrijven.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 10:59:55 #227
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_192955549
quote:

[..]

De seniorenuren zijn hier juist heul druk bezocht dus ja, dat ligt aan jou.
Oudste sporter hier is zelfs iets van 90 jaar.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:17 schreef Anton91 het volgende:
Bezig met dumbells van 0.5kg :')
Kan je er wel een :') achter zetten, maar het is beter dan op de bank achter de geraniums zitten toch? Beetje meer respect kan geen kwaad.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:00:44 #228
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192955553
Mondkapjes - van die blauwe papieren- zijn gewoon per doos van 50 st. te bestellen zag ik. 1.10 euro per stuk. Maar gewoon een doos besteld, beter mee verlegen dan om verlegen. :D

Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:01:36 #229
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192955570
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:00 schreef deedeetee het volgende:
Mondkapjes - van die blauwe papieren- zijn gewoon per doos van 50 st. te bestellen zag ik. 1.10 euro per stuk. Maar gewoon een doos besteld, beter mee verlegen dan om verlegen. :D

[ afbeelding ]
waar heb je ze besteld?
pi_192955621
Dit is toch wel zorgelijk. India, Zuid Afrika en Peru zijn allemaal in stricte lockdown gegaan (de punten in de grafiek) maar dat heeft niet (India, Peru) of alleen tijdelijk (Zuid Afrika) geholpen.
In India en Peru zijn mensen vanuit de steden naar het platteland gegaan op zoek naar eten, en hebben daarmee het virus verspreid.
Als social distancing het enige is wat mogelijk is, en dat niet lukt. Wat dan?

dinsdag 5 mei 2020 @ 11:08:09 #231
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192955651
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dit is toch wel zorgelijk. India, Zuid Afrika en Peru zijn allemaal in stricte lockdown gegaan (de punten in de grafiek) maar dat heeft niet (India, Peru) of alleen tijdelijk (Zuid Afrika) geholpen.
In India en Peru zijn mensen vanuit de steden naar het platteland gegaan op zoek naar eten, en hebben daarmee het virus verspreid.

[ afbeelding ]
In India gaat social distancing op veel plekken sowieso niet werken met al die mensen. In combi met extreme armoede op veel plaatsen een recept voor disaster dat land.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:10:00 #232
78780 deedeetee
pi_192955665
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:01 schreef THEFXR het volgende:

[..]

waar heb je ze besteld?
https://www.deonlinedrogi(...)sker-ir1091-50st.htm
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:10:05 #233
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192955667
Wat ik bedoel is "blijf thuis" naar "blijf thuis als je klachten hebt", denk ik dat alleen geldt voor gezonde mensen die echt geen diabetes, COPD of iets hebben. Want kwetsbare mensen (oudjes en mensen met een beperking) die moeten wat langer thuis moeten blijven, schat ik,
Humor, serieus en vrolijk!
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:10:45 #234
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192955673
Als je social distancing moet toepassen en vervolgens dood gaat van de honger omdat je geen nagel hebt om aan je reet te krabben dan is dat natuurlijk een duidelijke keuze. Helaasch
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192955703
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
In India gaat social distancing op veel plekken sowieso niet werken met al die mensen.
Afgelopen dagen waren er sowieso gigantisch veel massa bijeenkomsten.

Reden: ze konden weer alcoholische drank kopen. :')

Shithole country.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:13:06 #236
14505 OProg
A Life in Music
pi_192955710
quote:

[..]

In India gaat social distancing op veel plekken sowieso niet werken met al die mensen. In combi met extreme armoede op veel plaatsen een recept voor disaster dat land.
In sommige van die landen is een lockdown ook gewoon alleen maar om met de rest van de wereld mee te kunnen doen zo ongeveer. Een tikkeltje hypocriet. Kijk, voor een stad als Bangalore kan je er misschien nog iets voor zeggen, maar in veel van die gebieden gaan er dagelijks veel mensen dood aan allemaal infectieziekten, honger, geweld, noem allemaal maar op. De potentiele slachtoffers zijn meesal al op het kerkhof.

Neem een Congo, die gaan dan ook een lockdown doen terwijl ze er alleen al 13 miljoen hebben met ernstig voedseltekort.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:14:30 #237
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192955733
quote:

[ afbeelding ]
In sommige landen is het ook niet te doen om een lockdown in te stellen. Veel mensen moeten elke dag hard werken voor hun eten en krijgen nu niks betaald. In Nederland is dat toch wel anders.
pi_192955737
quote:
Zo'n doos ook echt 55¤.. :')
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:15:23 #239
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192955749
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Afgelopen dagen waren er sowieso gigantisch veel massa bijeenkomsten.

Reden: ze konden weer alcoholische drank kopen. :')

Shithole country.
Alsof er in Nederland geen rijen voor de slijterij stonden als die na weken opeens weer open gingen. Doe normaal man. Maar goed, je bent de laatste dagen overal flink aan het trollen zag ik dus dit is niet heel erg verrassend. Maar het misschien maar gewoon bij KLB houden.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:15:29 #240
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192955750
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 10:35 schreef Pumpalov het volgende:
Even overzichtje

Zweden
Denemarken
Litouwen
Slovenië
Bulgarije
Spaanse eilanden

11 mei :
Spaans vasteland
Tsjechië
Kroatië
Griekenland

15 mei :
Oostenrijk

18 mei :
Portugal

1 juno :
Italië
Nederland
Waarschijnlijk zijn de onderliggende regels wel verschillend per land. Zijn de terrassen gewoon open of zijn er minder tafels en 1,5-2 meter afstand tot andere tafels?
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:16:09 #241
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192955758
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat soort website worden slapend rijk nu
pi_192955760
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:15 schreef Pumpalov het volgende:
Alsof er in Nederland geen rijen voor de slijterij stonden als die na weken opeens weer open gingen. Doe normaal man.
Ik heb het niet over rijen, maar over totale chaos.
Als je de beelden niet gezien heb, kan je je mening over trollen beter voor je houden.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:18:13 #243
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192955787
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:15 schreef Momo het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zijn de onderliggende regels wel verschillend per land. Zijn de terrassen gewoon open of zijn er minder tafels en 1,5-2 meter afstand tot andere tafels?
Overal min of meer gelijk, met afstandsregels en een maximaal aantal personen per tafel en dat ligt redelijk gelijk (veel minder is ook niet haalbaar natuurlijk). Zweden is het enige land waar men ook binnen kan zitten voor zover ik weet.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:19:10 #244
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192955799
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:16 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik heb het niet over rijen, maar over totale chaos.
Als je de beelden niet gezien heb, kan je je mening over trollen beter voor je houden.
Zat beelden gezien, maak je daar vooral niet dik over. Nu weer fijn in KLB bij de rest van het tuig waar je thuishoort trollen :)
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:20:04 #245
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192955809
quote:

[ afbeelding ]
Tot zover ook de stille hoop dat het virus met mooi weer zal verdwijnen ;(
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_192955819
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 10:59 schreef Elpis het volgende:

[..]

De seniorenuren zijn hier juist heul druk bezocht dus ja, dat ligt aan jou.
Oudste sporter hier is zelfs iets van 90 jaar.
[..]

Kan je er wel een :') achter zetten, maar het is beter dan op de bank achter de geraniums zitten toch? Beetje meer respect kan geen kwaad.
Je hebt gelijk hoor. Bij mij op de sportschool is minstens de helft boven de 50, schat ik zo in. Echt veel 60-ers en 70-ers ook. Die gaan meestal wielrennen, of hoe heet dat, in de sportschool. Groepstraining, in hun strakke broekie. En inderdaad ook wel opa's en oma's met dumbells van 1 kilo. Mooi toch? Ik zou willen dat ik het nog kan op die leeftijd. Sporten is gewoon erg belangrijk, zeker voor de oudere groepen. Iets meer respect mag inderdaad ook wel.

Misschien is het bij een BF of FfF anders, meer jongeren; maar ik heb gekozen voor een duurdere sportschool met meer mogelijkheden en pal naast mijn werk. Daar komen dus relatief minder jongeren maar mensen van alle leeftijden, van 17 tot 70, misschien wel 80. ;)
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:21:05 #247
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192955826
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:20 schreef mazaru het volgende:

[..]

Dat was toch allang ontkracht?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:21:26 #248
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192955829
quote:

[..]

Die hoop is er dan ook in principe niet geweest maar enkel gevoed door mediaberichten en vervolgens een menigte die dat eindeloos blijft herhalen.

R0 gaat omlaag maar niet naar 0. That's it.
pi_192955834
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 10:11 schreef Aurelius het volgende:
KarinSpaink twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 09:30:00 Ontzaglijk blij met deze grondige analyse van @:bslagter & @:pesla: hoe bepaal je wat een bestendige, veilige exit-strategie uit de #corona #lockdown is? Ik hoop oprecht dat het #RIVM en #OMT op deze vragen reageren, en het debat openlijk aangaan. @:FTM_nl

Goed artikel. Hopelijk krijgt het OMT er iets van mee.
pi_192955843
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:19 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Zat beelden gezien, maak je daar vooral niet dik over. Nu weer fijn in KLB bij de rest van het tuig waar je thuishoort trollen :)
https://9gag.com/gag/aQdqnQw

Jij denkt dat dit soort toestanden zich ook in Nederand kunnen voordoen tijdens een corona-crises? :')

Indien ja, ben jij volgens mij nou juist de trol.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:24:52 #251
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192955877
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:21 schreef Molo het volgende:

[..]

Virussen gelijk deze worden sneller inactief bij hogere temperaturen. Maar kunnen bij 27 graden nog steeds tot een week hun reproductiemechanisme in gang zetten. Hogere luchtvochtigheid zorgt ervoor dat aerosolen zich minder lang vrij voort kunnen bewegen door de lucht.

Dat wil niet zeggen dat wanneer je in een turks stoombad zit en iemand je recht in de bek niest je niet ziek zal worden.

Buiten dat mag je ook niet voorbij gaan aan het feit dat op veel plekken klimaatbeheersing aanwezig is.

Nies je iemand recht in
pi_192955882
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:22 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jij denkt dat dit soort toestanden zich ook in Nederand kunnen voordoen tijdens een corona-crises? :')

Had jij een jaar geleden geloofd dat Schiphol zo ongeveer dicht zou gaan vanwege een virus?
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:25:41 #253
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192955889
quote:

[..]

Waarschijnlijk zit er ook veel leed achter deze beelden. Volgens mij ooit een docu gezien was denk ik Pakistan of India waar veel mannen des huis hun salaris kregen en dan meteen alcohol gingen halen en er bijna niks meer over was voor voedsel of de kinderen. Als vrouw kun je dan geen kant op.
pi_192955891
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Had jij een jaar geleden geloofd dat Schiphol zo ongeveer dicht zou gaan vanwege een virus?
Dat had ik met de kennis van toen niet waarschijnlijk geacht, maar waar wil je heen met deze vraag?
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:26:01 #255
3542 Gia
User under construction
pi_192955893
quote:
Even overzichtje

Zweden
Denemarken
Litouwen
Slovenië
Bulgarije
Spaanse eilanden

11 mei :
Spaans vasteland
Tsjechië
Kroatië
Griekenland

15 mei :
Oostenrijk

18 mei :
Portugal

1 juno :
Italië
Nederland
Het is juni, niet juno.
En waarom is dat terrasje, in godsnaam, zo belangrijk?

Wmb blijft de horeca voorlopig dicht. Laat eerst andere zaken maar opstarten. Zwemles, fysio, tandarts etc... veel belangrijker.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:26:07 #256
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192955895
quote:

[..]

Mooi ook die man die met een hele doos wegloopt _O_.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:26:25 #257
38396 mazaru
pi_192955899
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:21 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja, maar toch hoopte ik er nog een beetje op. Maar als ik dan lees dat het in Mumbai 32 graden is dan houdt zelfs ijdele hoop geen stand meer.
pi_192955925
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:25 schreef Momo het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zit er ook veel leed achter deze beelden. Volgens mij ooit een docu gezien was denk ik Pakistan of India waar veel mannen des huis hun salaris kregen en dan meteen alcohol gingen halen en er bijna niks meer over was voor voedsel of de kinderen. Als vrouw kun je dan geen kant op.
Ja, verschrikkelijk.

Zo ging dat vroeger in Nederland ook trouwens. Arbeiders kregen hun geld vaak in café's uitbetaald (waar de werkgever een vinger in de pap had uiteraard), waar er al een deel van het bedrag doorheen gejaagd werd. De vrouw moest dan maar hopen dat er genoeg overbleef om het gezin van voedsel te voorzien.

Alcohol is de bron van veel ellende, en gebroken gezinnen, en vrouwen zijn daar inderdaad bovengemiddeld vaak het slachtoffer van. :{
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:28:57 #259
3542 Gia
User under construction
pi_192955928
quote:

[..]

Stel dat de overheid besluit de coffeeshop te sluiten per d.d.... en er nog maar voor 20 klanten voorraad is.
Moet jij es kijken!
pi_192955944
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:26 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Mooi ook die man die met een hele doos wegloopt _O_.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:31:16 #261
78780 deedeetee
pi_192955958
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Goedkoper was niet op voorraad. :P
https://www.kapperskorting.com/diversen-mondkapje-blauw-50st.html
pi_192955960
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Stel dat de overheid besluit de coffeeshop te sluiten per d.d.... en er nog maar voor 20 klanten voorraad is.
Moet jij es kijken!
Denk je echt? Misschien heb ik dan teveel vetrouwen in de fatsoenlijkheid van de gemiddelde Nederander. Ik merk de laatste tijd wel dat mensen minder alert zijn om de anderhalve meter afstand, maar gewoon tegen anderen aan gaan staan, zie ik niet zo maar gebeuren.
pi_192955964
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Moet jij es kijken!
https://www.dumpert.nl/item/7864837_1029c113
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:31:41 #264
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192955965
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is juni, niet juno.

Wmb blijft de horeca voorlopig dicht. Laat eerst andere zaken maar opstarten. Zwemles, fysio, tandarts etc... veel belangrijker.
Nee het is juno..

En mensen hebben ook weer wat afleiding nodig. Afstanden zijn prima te regelen op terrasjes en het is buitenlucht.
Belachelijk überhaupt dat dat dicht moest en bouwmarkten etc gewoon openbleven.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_192955975
quote:
Voor dat geld kan je het bijna zelf niet gaan knutselen. :D
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:34:33 #266
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192956001
quote:

[..]

Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_192956020
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:14 schreef Momo het volgende:

[..]

In sommige landen is het ook niet te doen om een lockdown in te stellen. Veel mensen moeten elke dag hard werken voor hun eten en krijgen nu niks betaald. In Nederland is dat toch wel anders.
Zeker waar, daarom zijn in India en Peru ook veel mensen vanuit de stad naar familie op het platteland gegaan, omdat er daar eten is, waarvoor ze niet per se voor hoeven te betalen.
Maar lockdowns werken dus niet in zulke landen, maar wat moeten ze dan doen?
pi_192956028
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hier wordt in ieder geval niet tegen elkaar aan gebeukt, en elkaar omver gelopen. Maar gepast afstand kan je dit ook niet noemen. :{ Waar is dit, wanneer, en voor welke 'gelegenheid'?
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:37:20 #269
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192956035
quote:

[..]

Ik gok op India. In grote delen van de derde wereld heb je als vrouw sowieso maar te wachten wat er voor je overblijft. Voedselschaarste? Papa wil gewoon zijn maaltijd en er is pas een probleem thuis als die er niet meer compleet inzit. https://www.sbs.com.au/fo(...)developing-countries

En oh ja, dit was niet veel anders nog niet zo lang geleden als je ook in de aap gelogeerd was als je vent een zuiplap bleek en het salaris eerst door de lokale kroeg, vaak nog uitgebaat door de werkgever, ging voordat de poeplap naar huis kwam.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:37:26 #270
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_192956038
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Zeker waar, daarom zijn in India en Peru ook veel mensen vanuit de stad naar familie op het platteland gegaan,
Weet je dat zeker? Ik heb in Peru in lockdown gezeten en als je daar zonder reden de straat op kwam (dus als je niet naar de supermarkt/dokter ging) werd je gearresteerd
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:37:31 #271
78780 deedeetee
pi_192956040
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:32 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Voor dat geld kan je het bijna zelf niet gaan knutselen. :D
Ik wil gewoon een doos hebben voor t geval dat we ze toch nodig gaan krijgen. En als ze in t OV gedragen moeten worden komt er mss een run op. Mijn man heeft ze voor zijn werk in t buitenland nodig en krijgt er van zijn werkgever maar mondjesmaat van mee. Dus die geef ik wat in reserve mee.
pi_192956047
quote:
Even overzichtje

Zweden
Denemarken
Litouwen
Slovenië
Bulgarije
Spaanse eilanden

11 mei :
Spaans vasteland
Tsjechië
Kroatië
Griekenland

15 mei :
Oostenrijk

18 mei :
Portugal

1 juno :
Italië
Nederland
Spanje heeft nog 1500 gevallen per dag, als die dingen nu al open gaan gooien spelen ze met vuur.
pi_192956052
quote:

[..]

Mensen blijven dat maar herhalen, tot vervelens toe. Onwetendheid en hoop.
Net als mensen die hier zeggen dat "het virus vanzelf gaat verdwijnen". Zoals ik de afgelopen dagen in dit topic las. Krankzinnig. Alsof de maatregelen er geen ene biet mee te maken hebben gehad. Koekkoek.
Om gek van te worden. Gevaarlijke desinformatie ook.

En mensen blijven maar zeggen: "ja, maar in Afrika heb je veel minder besmettingen/doden", etcetera.
Alsof er geen andere factoren aan ten grondslag liggen. Testen (doen ze dat genoeg in Afrika? Hebben ze genoeg materiaal beschikbaar?), track&trace (dito), zorgstelsel, aantal ziekenhuizen en ziekenhuisbedden beschikbaar, voorlichting, communicatie, minder kennis en informatie, ongeschikte overheden, overheden die het geen biet interesseert, corruptie, etcetera.

Plus uiteraard de sociaal-economische verschillen tussen werelddelen, landen, gebieden. Als Afrika minder last heeft van het virus dan wij, komt dat eerder door verschillen in leeftijd bijvoorbeeld, dan door de "warmte".

Om even aan te geven dat er geen verband/causaliteit is/hoeft te zijn tussen warmte en aantal besmettingen/slachtoffers.

Een logischer verband is dan dat tussen leeftijd en besmettingen/slachtoffers, plus het feit dat men in bepaalde landen veel meer buiten verblijft dan binnen (Europa, Noord-Amerika, en ook het rijke Zuid-Oost Azië met zijn vele airconditioning. Dát is de bottleneck in die streken).

Om even aan te geven hoe schrijnend de situatie in Afrika kan worden trouwens:

‘Window closing fast’ to prevent coronavirus overwhelming Africa as cases rise

- Coronavirus cases in Africa increasing sharply
- Africa lacks ventilators and ICU beds, and most people don’t have soap and water at home
- Loss of jobs and disruption to the economy is already hitting many across continent
- Money desperately needed to combat virus and help citizens is ‘wasted’ on debt repayments

Ventilators in Africa
Burkina Faso – 11 ventilators for 19 million people - link
Burundi – 50 ventilators for 11 million people - link
DRC – 65 ventilators for all of Kinshasa’s hospitals - link
Malawi – 7 ventilators for 18 million people - link
Mali – 20 ventilators for 19 million people - link
Sierra Leone – 18 ventilators for 7.5 million people - link
South Sudan – 4 ventilators for 11.5 million people (IRC estimate)
Zimbabwe – 20 ventilators for 16.5 million - link

ICU beds in Africa
Malawi – 25 ICU beds for 18 million people - link
Nigeria – 350 ICU beds for 195 million people - link
Sierra Leone - no ICU beds - link
South Sudan – 24 ICU beds (IRC estimate)
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:38:55 #274
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192956055
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:36 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hier wordt in ieder geval niet tegen elkaar aan gebeukt, en elkaar omver gelopen. Maar gepast afstand kan je dit ook niet noemen. :{ Waar is dit, wanneer, en voor welke 'gelegenheid'?
Dit is dan een Spaanse luchthaven met Noord-Europese toeristen die gerepatrieerd worden, 16 maart.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_192956063
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:37 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Weet je dat zeker? Ik heb in Peru in lockdown gezeten en als je daar zonder reden de straat op kwam (dus als je niet naar de supermarkt/dokter ging) werd je gearresteerd
Een student van me komt uit Peru, die verteld me dat. Mensen zijn afhankelijk van hun dagelijkse inkomsten om te kunnen eten. In steden is dat niet te doen dus velen zijn naar familie op het platteland vertrokken en namen het virus vanuit de steden mee.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:40:34 #276
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192956072

Oost-Europa, gastarbeiders voor transport richting Duitsland om te werken, ook midden maart.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_192956086
quote:

[..]

India heeft de 15 cm maatschappij, wij de 1,5 m maatschappij. :D
pi_192956097
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:25 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat had ik met de kennis van toen niet waarschijnlijk geacht, maar waar wil je heen met deze vraag?
Dat je er niet klakkeloos vanuit kan gaan dat zoiets nooit zou kunnen gebeuren hier.
pi_192956118
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat je er niet klakkeloos vanuit kan gaan dat zoiets nooit zou kunnen gebeuren hier.
Maar denk je niet dat Nederlander over het algemeen beschaafder zijn?
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:46:49 #280
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192956147
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:44 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee, nederlanders zijn juist vrij lomp en staan er in de rest van Europa om bekend nogal te duwen in rijen en menigten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:46:51 #281
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192956148
quote:

[..]

Nee, dat denk ik niet.
pi_192956150
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:31 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Denk je echt? Misschien heb ik dan teveel vetrouwen in de fatsoenlijkheid van de gemiddelde Nederander. Ik merk de laatste tijd wel dat mensen minder alert zijn om de anderhalve meter afstand, maar gewoon tegen anderen aan gaan staan, zie ik niet zo maar gebeuren.
Van wat ik zelf zie in bijv. de supermarkt gaat het verbazingwekkend goed. Ik zie vooral dat mensen echt afstand houden.
pi_192956153
quote:

[..]

Nee. Dat is maar een heel dun laagje vernis.

Wat denk je dat er straks gaat gebeuren bij 35 graden en dichte of zeer beperkte toegang tot zwembaden?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2020 11:47:53 ]
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:49:05 #284
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192956177
quote:

[..]

Gewoon nogal simpel scoren wanneer er iets gebeurt in een land met bijkans honderdmaal zoveel inwoners als Nederland. Zo kan ja altijd wel iets framen.

Tel daarbij de desbetreffende user op en het is gewoon weer een hoop getroll, precies zoals hij bijvoorbeeld in het topic over de dodenherdenking in Nederland doet.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:50:32 #285
38396 mazaru
pi_192956191
Ik ben benieuwd naar de cijfers van Brazilië over een week of 2

https://www.nu.nl/280604/(...)en-lockdown-toe.html
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:50:52 #286
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192956196
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is juni, niet juno.

Onder welke steen van jij vandaan gekropen joh :')

Tevens is het relevant omdat het één van de laatste zaken is die in ieder land geopend wordt. Dus dat gelul van jou dat het wel gesloten mag blijven omdat je er zelf toch geen gebruik van maakt is nergens voor nodig. Want de zaken die jij als belangrijk acht zijn daar allemaal reeds dan al opgestart.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:51:47 #287
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192956203
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Spanje heeft nog 1500 gevallen per dag, als die dingen nu al open gaan gooien spelen ze met vuur.
Dat is het voor ieder land in principe. Zo gauw de R0 boven de 1 komt stijgt je aantal besmettingen weer exponentieel. En hoe meer mensen in beweging zijn, hoe hoger de R0.
pi_192956214
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:50 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Onder welke steen van jij vandaan gekropen joh :')

Tevens is het relevant omdat het één van de laatste zaken is die in ieder land geopend wordt. Dus dat gelul van jou dat het wel gesloten mag blijven omdat je er zelf toch geen gebruik van maakt is nergens voor nodig. Want de zaken die jij als belangrijk acht zijn daar allemaal reeds dan al opgestart.
Fysio en tandarts zijn dat ook gewoon al ;)
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:53:04 #289
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192956227
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:50 schreef mazaru het volgende:

De echte cijfers krijg je daar toch niet, de arme bevolking die in de favela's wonen hebben geen directe toegang tot zorg.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:53:45 #290
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_192956229
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:47 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Van wat ik zelf zie in bijv. de supermarkt gaat het verbazingwekkend goed. Ik zie vooral dat mensen echt afstand houden.
Ik zie dat de laatste tijd juist een stuk minder worden
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:53:49 #291
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192956230
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Is er in Spanje niet sprake van locale brandhaarden waar ongeveer 80% van de gevallen zich voordoen? Volgens mij kunnen die echt beter per regio beleid maken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_192956233
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee. Dat is maar een heel dun laagje vernis.

Wat denk je dat er straks gaat gebeuren bij 35 graden en dichte of zeer beperkte toegang tot zwembaden?
Misschien is het ijdele hoop, maar vooralsnog gaat het vrij aardig. We hebben al mooie dagen gehad qua weer, dat het te druk werd op standen en zo. Maar door optreden van de lokale autoriteiten werd dat nog redelijk in goede banen geleid. Bijvoorbeeld door het sluiten van toegangswegen.

Ik ben wel bang dat de zomer erg druk wordt. Want normaal is het dan qua recreanten al druk, en nu zal vrijwel niemand naar het buitenland gaan. Maar ik neem aan dat daar achter de schermen al maatregelen voor getroffen worden.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:54:31 #293
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192956242
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:50 schreef mazaru het volgende:

Het is daar vanaf het begin al drama. Bolsonaro wil het liefst geen enkele maatregel nemen.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:56:36 #294
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_192956260
quote:

[..]

En bovendien worden de allerarmste gevallen niet eens opgenomen en gerapporteerd.
Heel veel blijft onder de radar in dat land.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:56:49 #295
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192956263
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:54 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Het is daar vanaf het begin al drama. Bolsonaro wil het liefst geen enkele maatregel nemen.
Bolsonaro is dan ook een mongool
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:59:00 #296
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192956292
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Bolsonaro is dan ook een mongool
Hier kan niemand het oneens mee zijn.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:59:19 #297
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_192956300
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:13 schreef OProg het volgende:

[..]

In sommige van die landen is een lockdown ook gewoon alleen maar om met de rest van de wereld mee te kunnen doen zo ongeveer. Een tikkeltje hypocriet. Kijk, voor een stad als Bangalore kan je er misschien nog iets voor zeggen, maar in veel van die gebieden gaan er dagelijks veel mensen dood aan allemaal infectieziekten, honger, geweld, noem allemaal maar op. De potentiele slachtoffers zijn meesal al op het kerkhof.

Neem een Congo, die gaan dan ook een lockdown doen terwijl ze er alleen al 13 miljoen hebben met ernstig voedseltekort.
Vaak wordt een lockdown ingezet als oefening voor het repressie-apparaat.
Politie kan weer eens lekker gaan knuppelen enz....
  dinsdag 5 mei 2020 @ 12:03:12 #298
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192956349

regio15 twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 12:01:30 Update: Anti-lockdown teksten en niet aangemelde demonstratie in #DenHaag https://t.co/c31zMbx1o7 https://t.co/t4nNaz3aIT reageer retweet
pi_192956350
Verdere daling op de IC's: https://stichting-nice.nl/

COVID-19 infecties op de IC’s
Laatste update: 05-05-2020 12:02

Nederlandse IC patiënten in Nederlandse en Duitse IC’s
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 603

Totaal aantal Nederlandse IC’s met tenminste één bewezen of verdachte COVID-19 patiënt vandaag: 75

Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was: 2833

Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten met fatale afloop: 730
pi_192956368
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 12:03 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

regio15 twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 12:01:30 Update: Anti-lockdown teksten en niet aangemelde demonstratie in #DenHaag https://t.co/c31zMbx1o7 https://t.co/t4nNaz3aIT reageer retweet
Kan iemand die achterlijke kut vertellen dat we helemaal geen lockdown hebben? :)
vosss is de naam,
  dinsdag 5 mei 2020 @ 12:05:00 #301
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192956370

_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: