Virussen gelijk deze worden sneller inactief bij hogere temperaturen. Maar kunnen bij 27 graden nog steeds tot een week hun reproductiemechanisme in gang zetten. Hogere luchtvochtigheid zorgt ervoor dat aerosolen zich minder lang vrij voort kunnen bewegen door de lucht.quote:
Had jij een jaar geleden geloofd dat Schiphol zo ongeveer dicht zou gaan vanwege een virus?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:22 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
https://9gag.com/gag/aQdqnQw
Jij denkt dat dit soort toestanden zich ook in Nederand kunnen voordoen tijdens een corona-crises?
Indien ja, ben jij volgens mij nou juist de trol.
Waarschijnlijk zit er ook veel leed achter deze beelden. Volgens mij ooit een docu gezien was denk ik Pakistan of India waar veel mannen des huis hun salaris kregen en dan meteen alcohol gingen halen en er bijna niks meer over was voor voedsel of de kinderen. Als vrouw kun je dan geen kant op.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:22 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Jij denkt dat dit soort toestanden zich ook in Nederand kunnen voordoen tijdens een corona-crises?
Dat had ik met de kennis van toen niet waarschijnlijk geacht, maar waar wil je heen met deze vraag?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Had jij een jaar geleden geloofd dat Schiphol zo ongeveer dicht zou gaan vanwege een virus?
Het is juni, niet juno.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:35 schreef Pumpalov het volgende:
Even overzichtje
Terrassen reeds geopend :
Zweden
Denemarken
Litouwen
Slovenië
Bulgarije
Servië (enkel overdag want nog steeds een avondklok)
Hongarije (Boedapest vooralsnog niet)
Spaanse eilanden
11 mei :
Spaans vasteland
Tsjechië
Kroatië
Griekenland
15 mei :
Oostenrijk
18 mei :
Portugal
1 juno :
Italië
Nederland
Mooi ook die man die met een hele doos weglooptquote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:22 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja, maar toch hoopte ik er nog een beetje op. Maar als ik dan lees dat het in Mumbai 32 graden is dan houdt zelfs ijdele hoop geen stand meer.quote:
Ja, verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zit er ook veel leed achter deze beelden. Volgens mij ooit een docu gezien was denk ik Pakistan of India waar veel mannen des huis hun salaris kregen en dan meteen alcohol gingen halen en er bijna niks meer over was voor voedsel of de kinderen. Als vrouw kun je dan geen kant op.
Stel dat de overheid besluit de coffeeshop te sluiten per d.d.... en er nog maar voor 20 klanten voorraad is.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:22 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:26 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Mooi ook die man die met een hele doos wegloopt.
Goedkoper was niet op voorraad.quote:
Denk je echt? Misschien heb ik dan teveel vetrouwen in de fatsoenlijkheid van de gemiddelde Nederander. Ik merk de laatste tijd wel dat mensen minder alert zijn om de anderhalve meter afstand, maar gewoon tegen anderen aan gaan staan, zie ik niet zo maar gebeuren.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Stel dat de overheid besluit de coffeeshop te sluiten per d.d.... en er nog maar voor 20 klanten voorraad is.
Moet jij es kijken!
https://www.dumpert.nl/item/7864837_1029c113quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Stel dat de overheid besluit de coffeeshop te sluiten per d.d.... en er nog maar voor 20 klanten voorraad is.
Moet jij es kijken!
Nee het is juno..quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is juni, niet juno.
En waarom is dat terrasje, in godsnaam, zo belangrijk?
Wmb blijft de horeca voorlopig dicht. Laat eerst andere zaken maar opstarten. Zwemles, fysio, tandarts etc... veel belangrijker.
Voor dat geld kan je het bijna zelf niet gaan knutselen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Goedkoper was niet op voorraad.![]()
https://www.kapperskorting.com/diversen-mondkapje-blauw-50st.html
quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:22 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Zeker waar, daarom zijn in India en Peru ook veel mensen vanuit de stad naar familie op het platteland gegaan, omdat er daar eten is, waarvoor ze niet per se voor hoeven te betalen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:14 schreef Momo het volgende:
[..]
In sommige landen is het ook niet te doen om een lockdown in te stellen. Veel mensen moeten elke dag hard werken voor hun eten en krijgen nu niks betaald. In Nederland is dat toch wel anders.
Hier wordt in ieder geval niet tegen elkaar aan gebeukt, en elkaar omver gelopen. Maar gepast afstand kan je dit ook niet noemen.quote:
Ik gok op India. In grote delen van de derde wereld heb je als vrouw sowieso maar te wachten wat er voor je overblijft. Voedselschaarste? Papa wil gewoon zijn maaltijd en er is pas een probleem thuis als die er niet meer compleet inzit. https://www.sbs.com.au/fo(...)developing-countriesquote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zit er ook veel leed achter deze beelden. Volgens mij ooit een docu gezien was denk ik Pakistan of India waar veel mannen des huis hun salaris kregen en dan meteen alcohol gingen halen en er bijna niks meer over was voor voedsel of de kinderen. Als vrouw kun je dan geen kant op.
Weet je dat zeker? Ik heb in Peru in lockdown gezeten en als je daar zonder reden de straat op kwam (dus als je niet naar de supermarkt/dokter ging) werd je gearresteerdquote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Zeker waar, daarom zijn in India en Peru ook veel mensen vanuit de stad naar familie op het platteland gegaan,
Ik wil gewoon een doos hebben voor t geval dat we ze toch nodig gaan krijgen. En als ze in t OV gedragen moeten worden komt er mss een run op. Mijn man heeft ze voor zijn werk in t buitenland nodig en krijgt er van zijn werkgever maar mondjesmaat van mee. Dus die geef ik wat in reserve mee.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:32 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Voor dat geld kan je het bijna zelf niet gaan knutselen.
Spanje heeft nog 1500 gevallen per dag, als die dingen nu al open gaan gooien spelen ze met vuur.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:35 schreef Pumpalov het volgende:
Even overzichtje
Terrassen reeds geopend :
Zweden
Denemarken
Litouwen
Slovenië
Bulgarije
Servië (enkel overdag want nog steeds een avondklok)
Hongarije (Boedapest vooralsnog niet)
Spaanse eilanden
11 mei :
Spaans vasteland
Tsjechië
Kroatië
Griekenland
15 mei :
Oostenrijk
18 mei :
Portugal
1 juno :
Italië
Nederland
Mensen blijven dat maar herhalen, tot vervelens toe. Onwetendheid en hoop.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:20 schreef mazaru het volgende:
[..]
Tot zover ook de stille hoop dat het virus met mooi weer zal verdwijnen
Dit is dan een Spaanse luchthaven met Noord-Europese toeristen die gerepatrieerd worden, 16 maart.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:36 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hier wordt in ieder geval niet tegen elkaar aan gebeukt, en elkaar omver gelopen. Maar gepast afstand kan je dit ook niet noemen.Waar is dit, wanneer, en voor welke 'gelegenheid'?
Een student van me komt uit Peru, die verteld me dat. Mensen zijn afhankelijk van hun dagelijkse inkomsten om te kunnen eten. In steden is dat niet te doen dus velen zijn naar familie op het platteland vertrokken en namen het virus vanuit de steden mee.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:37 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Ik heb in Peru in lockdown gezeten en als je daar zonder reden de straat op kwam (dus als je niet naar de supermarkt/dokter ging) werd je gearresteerd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |