abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:24:52 #251
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192955877
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:21 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat was toch allang ontkracht?
Virussen gelijk deze worden sneller inactief bij hogere temperaturen. Maar kunnen bij 27 graden nog steeds tot een week hun reproductiemechanisme in gang zetten. Hogere luchtvochtigheid zorgt ervoor dat aerosolen zich minder lang vrij voort kunnen bewegen door de lucht.

Dat wil niet zeggen dat wanneer je in een turks stoombad zit en iemand je recht in de bek niest je niet ziek zal worden.

Buiten dat mag je ook niet voorbij gaan aan het feit dat op veel plekken klimaatbeheersing aanwezig is.

Nies je iemand recht in
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192955882
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:22 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

https://9gag.com/gag/aQdqnQw

Jij denkt dat dit soort toestanden zich ook in Nederand kunnen voordoen tijdens een corona-crises? :')

Indien ja, ben jij volgens mij nou juist de trol.
Had jij een jaar geleden geloofd dat Schiphol zo ongeveer dicht zou gaan vanwege een virus?
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:25:41 #253
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192955889
quote:

[..]

Jij denkt dat dit soort toestanden zich ook in Nederand kunnen voordoen tijdens een corona-crises? :')

Waarschijnlijk zit er ook veel leed achter deze beelden. Volgens mij ooit een docu gezien was denk ik Pakistan of India waar veel mannen des huis hun salaris kregen en dan meteen alcohol gingen halen en er bijna niks meer over was voor voedsel of de kinderen. Als vrouw kun je dan geen kant op.
pi_192955891
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Had jij een jaar geleden geloofd dat Schiphol zo ongeveer dicht zou gaan vanwege een virus?
Dat had ik met de kennis van toen niet waarschijnlijk geacht, maar waar wil je heen met deze vraag?
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:26:01 #255
3542 Gia
User under construction
pi_192955893
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 10:35 schreef Pumpalov het volgende:
Even overzichtje

Terrassen reeds geopend :
Zweden
Denemarken
Litouwen
Slovenië
Bulgarije
Servië (enkel overdag want nog steeds een avondklok)
Hongarije (Boedapest vooralsnog niet)
Spaanse eilanden

11 mei :
Spaans vasteland
Tsjechië
Kroatië
Griekenland

15 mei :
Oostenrijk

18 mei :
Portugal

1 juno :
Italië
Nederland
Het is juni, niet juno.
En waarom is dat terrasje, in godsnaam, zo belangrijk?

Wmb blijft de horeca voorlopig dicht. Laat eerst andere zaken maar opstarten. Zwemles, fysio, tandarts etc... veel belangrijker.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:26:07 #256
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192955895
quote:

[..]

Mooi ook die man die met een hele doos wegloopt _O_.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:26:25 #257
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192955899
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:21 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat was toch allang ontkracht?
Ja, maar toch hoopte ik er nog een beetje op. Maar als ik dan lees dat het in Mumbai 32 graden is dan houdt zelfs ijdele hoop geen stand meer.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_192955925
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:25 schreef Momo het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zit er ook veel leed achter deze beelden. Volgens mij ooit een docu gezien was denk ik Pakistan of India waar veel mannen des huis hun salaris kregen en dan meteen alcohol gingen halen en er bijna niks meer over was voor voedsel of de kinderen. Als vrouw kun je dan geen kant op.
Ja, verschrikkelijk.

Zo ging dat vroeger in Nederland ook trouwens. Arbeiders kregen hun geld vaak in café's uitbetaald (waar de werkgever een vinger in de pap had uiteraard), waar er al een deel van het bedrag doorheen gejaagd werd. De vrouw moest dan maar hopen dat er genoeg overbleef om het gezin van voedsel te voorzien.

Alcohol is de bron van veel ellende, en gebroken gezinnen, en vrouwen zijn daar inderdaad bovengemiddeld vaak het slachtoffer van. :{
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:28:57 #259
3542 Gia
User under construction
pi_192955928
quote:

[..]

Stel dat de overheid besluit de coffeeshop te sluiten per d.d.... en er nog maar voor 20 klanten voorraad is.
Moet jij es kijken!
pi_192955944
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:26 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Mooi ook die man die met een hele doos wegloopt _O_.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:31:16 #261
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192955958
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zo'n doos ook echt 55¤.. :')
Goedkoper was niet op voorraad. :P
https://www.kapperskorting.com/diversen-mondkapje-blauw-50st.html
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_192955960
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Stel dat de overheid besluit de coffeeshop te sluiten per d.d.... en er nog maar voor 20 klanten voorraad is.
Moet jij es kijken!
Denk je echt? Misschien heb ik dan teveel vetrouwen in de fatsoenlijkheid van de gemiddelde Nederander. Ik merk de laatste tijd wel dat mensen minder alert zijn om de anderhalve meter afstand, maar gewoon tegen anderen aan gaan staan, zie ik niet zo maar gebeuren.
pi_192955964
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Moet jij es kijken!
https://www.dumpert.nl/item/7864837_1029c113
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:31:41 #264
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192955965
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is juni, niet juno.
En waarom is dat terrasje, in godsnaam, zo belangrijk?

Wmb blijft de horeca voorlopig dicht. Laat eerst andere zaken maar opstarten. Zwemles, fysio, tandarts etc... veel belangrijker.
Nee het is juno..

En mensen hebben ook weer wat afleiding nodig. Afstanden zijn prima te regelen op terrasjes en het is buitenlucht.
Belachelijk überhaupt dat dat dicht moest en bouwmarkten etc gewoon openbleven.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192955975
quote:
Voor dat geld kan je het bijna zelf niet gaan knutselen. :D
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:34:33 #266
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192956001
quote:

[..]

Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_192956020
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:14 schreef Momo het volgende:

[..]

In sommige landen is het ook niet te doen om een lockdown in te stellen. Veel mensen moeten elke dag hard werken voor hun eten en krijgen nu niks betaald. In Nederland is dat toch wel anders.
Zeker waar, daarom zijn in India en Peru ook veel mensen vanuit de stad naar familie op het platteland gegaan, omdat er daar eten is, waarvoor ze niet per se voor hoeven te betalen.
Maar lockdowns werken dus niet in zulke landen, maar wat moeten ze dan doen?
pi_192956028
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hier wordt in ieder geval niet tegen elkaar aan gebeukt, en elkaar omver gelopen. Maar gepast afstand kan je dit ook niet noemen. :{ Waar is dit, wanneer, en voor welke 'gelegenheid'?
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:37:20 #269
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192956035
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:25 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik gok op India. In grote delen van de derde wereld heb je als vrouw sowieso maar te wachten wat er voor je overblijft. Voedselschaarste? Papa wil gewoon zijn maaltijd en er is pas een probleem thuis als die er niet meer compleet inzit. https://www.sbs.com.au/fo(...)developing-countries

En oh ja, dit was niet veel anders nog niet zo lang geleden als je ook in de aap gelogeerd was als je vent een zuiplap bleek en het salaris eerst door de lokale kroeg, vaak nog uitgebaat door de werkgever, ging voordat de poeplap naar huis kwam.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:37:26 #270
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_192956038
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Zeker waar, daarom zijn in India en Peru ook veel mensen vanuit de stad naar familie op het platteland gegaan,
Weet je dat zeker? Ik heb in Peru in lockdown gezeten en als je daar zonder reden de straat op kwam (dus als je niet naar de supermarkt/dokter ging) werd je gearresteerd
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:37:31 #271
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192956040
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:32 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Voor dat geld kan je het bijna zelf niet gaan knutselen. :D
Ik wil gewoon een doos hebben voor t geval dat we ze toch nodig gaan krijgen. En als ze in t OV gedragen moeten worden komt er mss een run op. Mijn man heeft ze voor zijn werk in t buitenland nodig en krijgt er van zijn werkgever maar mondjesmaat van mee. Dus die geef ik wat in reserve mee.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_192956047
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 10:35 schreef Pumpalov het volgende:
Even overzichtje

Terrassen reeds geopend :
Zweden
Denemarken
Litouwen
Slovenië
Bulgarije
Servië (enkel overdag want nog steeds een avondklok)
Hongarije (Boedapest vooralsnog niet)
Spaanse eilanden

11 mei :
Spaans vasteland
Tsjechië
Kroatië
Griekenland

15 mei :
Oostenrijk

18 mei :
Portugal

1 juno :
Italië
Nederland
Spanje heeft nog 1500 gevallen per dag, als die dingen nu al open gaan gooien spelen ze met vuur.
pi_192956052
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:20 schreef mazaru het volgende:

[..]

Tot zover ook de stille hoop dat het virus met mooi weer zal verdwijnen ;(
Mensen blijven dat maar herhalen, tot vervelens toe. Onwetendheid en hoop.
Net als mensen die hier zeggen dat "het virus vanzelf gaat verdwijnen". Zoals ik de afgelopen dagen in dit topic las. Krankzinnig. Alsof de maatregelen er geen ene biet mee te maken hebben gehad. Koekkoek.
Om gek van te worden. Gevaarlijke desinformatie ook.

En mensen blijven maar zeggen: "ja, maar in Afrika heb je veel minder besmettingen/doden", etcetera.
Alsof er geen andere factoren aan ten grondslag liggen. Testen (doen ze dat genoeg in Afrika? Hebben ze genoeg materiaal beschikbaar?), track&trace (dito), zorgstelsel, aantal ziekenhuizen en ziekenhuisbedden beschikbaar, voorlichting, communicatie, minder kennis en informatie, ongeschikte overheden, overheden die het geen biet interesseert, corruptie, etcetera.

Plus uiteraard de sociaal-economische verschillen tussen werelddelen, landen, gebieden. Als Afrika minder last heeft van het virus dan wij, komt dat eerder door verschillen in leeftijd bijvoorbeeld, dan door de "warmte".

Om even aan te geven dat er geen verband/causaliteit is/hoeft te zijn tussen warmte en aantal besmettingen/slachtoffers.

Een logischer verband is dan dat tussen leeftijd en besmettingen/slachtoffers, plus het feit dat men in bepaalde landen veel meer buiten verblijft dan binnen (Europa, Noord-Amerika, en ook het rijke Zuid-Oost Azië met zijn vele airconditioning. Dát is de bottleneck in die streken).

Om even aan te geven hoe schrijnend de situatie in Afrika kan worden trouwens:

‘Window closing fast’ to prevent coronavirus overwhelming Africa as cases rise

- Coronavirus cases in Africa increasing sharply
- Africa lacks ventilators and ICU beds, and most people don’t have soap and water at home
- Loss of jobs and disruption to the economy is already hitting many across continent
- Money desperately needed to combat virus and help citizens is ‘wasted’ on debt repayments

Ventilators in Africa
Burkina Faso – 11 ventilators for 19 million people - link
Burundi – 50 ventilators for 11 million people - link
DRC – 65 ventilators for all of Kinshasa’s hospitals - link
Malawi – 7 ventilators for 18 million people - link
Mali – 20 ventilators for 19 million people - link
Sierra Leone – 18 ventilators for 7.5 million people - link
South Sudan – 4 ventilators for 11.5 million people (IRC estimate)
Zimbabwe – 20 ventilators for 16.5 million - link

ICU beds in Africa
Malawi – 25 ICU beds for 18 million people - link
Nigeria – 350 ICU beds for 195 million people - link
Sierra Leone - no ICU beds - link
South Sudan – 24 ICU beds (IRC estimate)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:38:55 #274
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192956055
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:36 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hier wordt in ieder geval niet tegen elkaar aan gebeukt, en elkaar omver gelopen. Maar gepast afstand kan je dit ook niet noemen. :{ Waar is dit, wanneer, en voor welke 'gelegenheid'?
Dit is dan een Spaanse luchthaven met Noord-Europese toeristen die gerepatrieerd worden, 16 maart.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_192956063
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:37 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Weet je dat zeker? Ik heb in Peru in lockdown gezeten en als je daar zonder reden de straat op kwam (dus als je niet naar de supermarkt/dokter ging) werd je gearresteerd
Een student van me komt uit Peru, die verteld me dat. Mensen zijn afhankelijk van hun dagelijkse inkomsten om te kunnen eten. In steden is dat niet te doen dus velen zijn naar familie op het platteland vertrokken en namen het virus vanuit de steden mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')