Dan moet je als overheod dat benadrukken en niet zeggen dat het minder verplicht is en alleen bij klachten sowieso thuiswerken.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:48 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ik zou het raar vinden om nu thuiswerkers weer naar kantoor te laten komen. Laten ze nou maar eerst diegene die nu niet kunnen werken voorrang geven. Horeca sportscholen, winkels. Wel geleidelijk aan natuurlijk.
De seniorenuren zijn hier juist heul druk bezocht dus ja, dat ligt aan jou.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:14 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nou kan het aan mij liggen, maar ik denk niet dat er veel oma's in een sportschool komen...
Kan je er wel eenquote:
waar heb je ze besteld?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:00 schreef deedeetee het volgende:
Mondkapjes - van die blauwe papieren- zijn gewoon per doos van 50 st. te bestellen zag ik. 1.10 euro per stuk. Maar gewoon een doos besteld, beter mee verlegen dan om verlegen.![]()
[ afbeelding ]
In India gaat social distancing op veel plekken sowieso niet werken met al die mensen. In combi met extreme armoede op veel plaatsen een recept voor disaster dat land.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dit is toch wel zorgelijk. India, Zuid Afrika en Peru zijn allemaal in stricte lockdown gegaan (de punten in de grafiek) maar dat heeft niet (India, Peru) of alleen tijdelijk (Zuid Afrika) geholpen.
In India en Peru zijn mensen vanuit de steden naar het platteland gegaan op zoek naar eten, en hebben daarmee het virus verspreid.
Als social distancing het enige is wat mogelijk is, en dat niet lukt. Wat dan?
[ afbeelding ]
Afgelopen dagen waren er sowieso gigantisch veel massa bijeenkomsten.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
In India gaat social distancing op veel plekken sowieso niet werken met al die mensen.
In sommige van die landen is een lockdown ook gewoon alleen maar om met de rest van de wereld mee te kunnen doen zo ongeveer. Een tikkeltje hypocriet. Kijk, voor een stad als Bangalore kan je er misschien nog iets voor zeggen, maar in veel van die gebieden gaan er dagelijks veel mensen dood aan allemaal infectieziekten, honger, geweld, noem allemaal maar op. De potentiele slachtoffers zijn meesal al op het kerkhof.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In India gaat social distancing op veel plekken sowieso niet werken met al die mensen. In combi met extreme armoede op veel plaatsen een recept voor disaster dat land.
In sommige landen is het ook niet te doen om een lockdown in te stellen. Veel mensen moeten elke dag hard werken voor hun eten en krijgen nu niks betaald. In Nederland is dat toch wel anders.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dit is toch wel zorgelijk. India, Zuid Afrika en Peru zijn allemaal in stricte lockdown gegaan (de punten in de grafiek) maar dat heeft niet (India, Peru) of alleen tijdelijk (Zuid Afrika) geholpen.
In India en Peru zijn mensen vanuit de steden naar het platteland gegaan op zoek naar eten, en hebben daarmee het virus verspreid.
[ afbeelding ]
Zo'n doos ook echt 55¤..quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
https://www.deonlinedrogi(...)sker-ir1091-50st.htm
Alsof er in Nederland geen rijen voor de slijterij stonden als die na weken opeens weer open gingen. Doe normaal man. Maar goed, je bent de laatste dagen overal flink aan het trollen zag ik dus dit is niet heel erg verrassend. Maar het misschien maar gewoon bij KLB houden.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:12 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Afgelopen dagen waren er sowieso gigantisch veel massa bijeenkomsten.
Reden: ze konden weer alcoholische drank kopen.
Shithole country.
Waarschijnlijk zijn de onderliggende regels wel verschillend per land. Zijn de terrassen gewoon open of zijn er minder tafels en 1,5-2 meter afstand tot andere tafels?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:35 schreef Pumpalov het volgende:
Even overzichtje
Terrassen reeds geopend :
Zweden
Denemarken
Litouwen
Slovenië
Bulgarije
Servië (enkel overdag want nog steeds een avondklok)
Hongarije (Boedapest vooralsnog niet)
Spaanse eilanden
11 mei :
Spaans vasteland
Tsjechië
Kroatië
Griekenland
15 mei :
Oostenrijk
18 mei :
Portugal
1 juno :
Italië
Nederland
Ik heb het niet over rijen, maar over totale chaos.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:15 schreef Pumpalov het volgende:
Alsof er in Nederland geen rijen voor de slijterij stonden als die na weken opeens weer open gingen. Doe normaal man.
Overal min of meer gelijk, met afstandsregels en een maximaal aantal personen per tafel en dat ligt redelijk gelijk (veel minder is ook niet haalbaar natuurlijk). Zweden is het enige land waar men ook binnen kan zitten voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn de onderliggende regels wel verschillend per land. Zijn de terrassen gewoon open of zijn er minder tafels en 1,5-2 meter afstand tot andere tafels?
Zat beelden gezien, maak je daar vooral niet dik over. Nu weer fijn in KLB bij de rest van het tuig waar je thuishoort trollenquote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:16 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik heb het niet over rijen, maar over totale chaos.
Als je de beelden niet gezien heb, kan je je mening over trollen beter voor je houden.
Tot zover ook de stille hoop dat het virus met mooi weer zal verdwijnenquote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[ afbeelding ]
Je hebt gelijk hoor. Bij mij op de sportschool is minstens de helft boven de 50, schat ik zo in. Echt veel 60-ers en 70-ers ook. Die gaan meestal wielrennen, of hoe heet dat, in de sportschool. Groepstraining, in hun strakke broekie. En inderdaad ook wel opa's en oma's met dumbells van 1 kilo. Mooi toch? Ik zou willen dat ik het nog kan op die leeftijd. Sporten is gewoon erg belangrijk, zeker voor de oudere groepen. Iets meer respect mag inderdaad ook wel.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:59 schreef Elpis het volgende:
[..]
De seniorenuren zijn hier juist heul druk bezocht dus ja, dat ligt aan jou.
Oudste sporter hier is zelfs iets van 90 jaar.
[..]
Kan je er wel eenachter zetten, maar het is beter dan op de bank achter de geraniums zitten toch? Beetje meer respect kan geen kwaad.
Dat was toch allang ontkracht?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:20 schreef mazaru het volgende:
[..]
Tot zover ook de stille hoop dat het virus met mooi weer zal verdwijnen
Die hoop is er dan ook in principe niet geweest maar enkel gevoed door mediaberichten en vervolgens een menigte die dat eindeloos blijft herhalen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:20 schreef mazaru het volgende:
[..]
Tot zover ook de stille hoop dat het virus met mooi weer zal verdwijnen
Goed artikel. Hopelijk krijgt het OMT er iets van mee.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:11 schreef Aurelius het volgende:
twitter:KarinSpaink twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 09:30:00Ontzaglijk blij met deze grondige analyse van @:bslagter & @:pesla: hoe bepaal je wat een bestendige, veilige exit-strategie uit de #corona #lockdown is? Ik hoop oprecht dat het #RIVM en #OMT op deze vragen reageren, en het debat openlijk aangaan. @:FTM_nl
https://t.co/X1fvN1VyCy reageer retweet
https://9gag.com/gag/aQdqnQwquote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:19 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zat beelden gezien, maak je daar vooral niet dik over. Nu weer fijn in KLB bij de rest van het tuig waar je thuishoort trollen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |