abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192952526

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Blijf thuis!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
pi_192952540
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 00:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Sportclubs zijn wel degelijk essentieel voor een gezonde maatschappij. Iedereen met obesitas ofso? Even normaal doen.
De kip of het ei?
pi_192952626
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 00:40 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

De kip of het ei?
Sportscholen open is zeker ook belangrijk.

Sporten is gezond en mensen die daarheen gaan zijn ook gezonder.
pi_192952636
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 00:51 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Sportscholen open is zeker ook belangrijk.

Sporten is gezond en mensen die daarheen gaan zijn ook gezonder.
Sporten is gezond! Helemaal mee eens, maar daar heb je geen indoor(gore zweetruimte) voor nodig, dat kan prima buiten.
pi_192952648
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 00:52 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Sporten is gezond! Helemaal mee eens, maar daar heb je geen indoor(gore zweetruimte) voor nodig, dat kan prima buiten.
Je hebt ook ruim opgezette sportscholen en als je goed schoonmaakt kan dat prima.
pi_192952660
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 00:54 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Je hebt ook ruim opgezette sportscholen en als je goed schoonmaakt kan dat prima.
Lekker weer terug naar normaal met enkel de 1,5m afstand in acht nemen. Succes.
pi_192952664
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 00:54 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ja, dat kan. En dan nog (verkeerde discussie nu, loop het risico dat de boel gewist wordt) in het kader van het risico voor besmetting van een virus (overdraagbaar) oplopen indoor is groter dan buiten. Dat kan jou niks schelen, maar misschien je oma wel.
pi_192952669
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 00:58 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Ja, dat kan. En dan nog (verkeerde discussie nu, loop het risico dat de boel gewist wordt) in het kader van het risico voor besmetting van een virus (overdraagbaar) oplopen indoor is groter dan buiten. Dat kan jou niks schelen, maar misschien je oma wel.
Als het OV weer open gaat, dan kunnen de sportscholen ook wel in mijn optiek.
pi_192952676
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 00:59 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Als het OV weer open gaat, dan kunnen de sportscholen ook wel in mijn optiek.
Ja, want je gaat voor je gezondheid met het OV. _O-
  dinsdag 5 mei 2020 @ 01:01:07 #10
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192952679
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 00:52 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Dus dat en dan zijn we ook af van die ranzige sportscholen met zwetende mensen. En achterlijke contributies ^O^
pi_192952687
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Ja, want je gaat voor je gezondheid met het OV. _O-
Nee, maar mensen in een afgesloten ruimte.

Komt op hetzelfde neer.
pi_192952714
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:01 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dus dat en dan zijn we ook af van die ranzige sportscholen met zwetende mensen. En achterlijke contributies ^O^
Gelukkig maar dat niemand gedwongen is om zich in te schrijven bij een sportschool :)
  dinsdag 5 mei 2020 @ 01:06:54 #13
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192952719
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:01 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Komt op hetzelfde neer.
Gaat om de essentie, is het noodzakelijk om naar een sportschool te gaan OF met het ov naar je werk.
pi_192952720
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:01 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Komt op hetzelfde neer.
ja, ik vind dat je gelijk hebt, als je met 30 man in een bus mag zitten, al kuchend en proestend, mag je ook zwetend en hijgend met 30 man in een 10 bij 10 sportschooltje rondlopen.
pi_192952721
India gaat ook wel flink tekeer ondanks de full lockdown. Daar is op een gegeven moment natuurlijk geen houden meer met de hoeveelheid inwoners daar.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 01:08:12 #16
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192952728
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:07 schreef Anton91 het volgende:
India gaat ook wel flink tekeer ondanks de full lockdown. Daar is op een gegeven moment natuurlijk geen houden meer met de hoeveelheid inwoners daar.
India does not give a fuck
pi_192952730
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:07 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

ja, ik vind dat je gelijk hebt, als je met 30 man in een bus mag zitten, al kuchend en proestend, mag je ook zwetend en hijgend met 30 man in een 10 bij 10 sportschooltje rondlopen.
Ja, 10 x 10 sportschooltje ja? :')

Nee lekker religieuze bijeenkomsten laten doorgaan, maar andere zaken wel verbieden. 8)7
pi_192952732
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:08 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

India does not give a fuck
Ik weet niet of je de filmpjes hebt gezien daar van de lockdown? Maar daar gaan agenten met stokken de straat op.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 01:09:47 #19
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192952741
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:08 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik weet niet of je de filmpjes hebt gezien daar van de lockdown? Maar daar gaan agenten met stokken de straat op.
Ja, zeker weten, wtf _O-
pi_192952743
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:08 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ja, 10 x 10 sportschooltje ja? :')

Nee lekker religieuze bijeenkomsten laten doorgaan, maar andere zaken wel verbieden. 8)7
Ieks, dat vind ik nog erger dan een sportschool!
pi_192952754
Basic fit en fit for free zullen wel met reclames komen als:
Kom nu de corona kilo's er bij ons aftrainen :')
pi_192952765
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:07 schreef Firuze60 het volgende:
ja, ik vind dat je gelijk hebt, als je met 30 man in een bus mag zitten
Het OV blijft niet rijden uit luxe, maar uit bittere noodzaak. Als het OV opengesteld wordt voor andere 'niet-vitaal' verkeer zal dat gepaard gaan met strenge voorwaarden (en waarschijnlijk mondkapjes uiteindelijk). Dat gaat in een sportschool niet gebeuren (bv. sporten met een mondkapje).

Ik denk dat de zomer er eentje wordt van buiten sporten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 5 mei 2020 @ 01:13:36 #23
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192952770
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:11 schreef Anton91 het volgende:
Basic fit en fit for free zullen wel met reclames komen als:
Kom nu de corona kilo's er bij ons aftrainen :')
Dat zijn er maar 2, reken maar op heel veel van dat soort figuren. Boek van Sonja Bakker: Na de crisis _O-
  dinsdag 5 mei 2020 @ 01:14:02 #24
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_192952774
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 00:58 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Nou kan het aan mij liggen, maar ik denk niet dat er veel oma's in een sportschool komen...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_192952783
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:13 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dat zijn er maar 2, reken maar op heel veel van dat soort figuren. Boek van Sonja Bakker: Na de crisis _O-
Kip en ei toch weer? Eerst vetmesten en dan de oplossing aanreiken, cash! O~)
  dinsdag 5 mei 2020 @ 01:15:37 #26
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192952789
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:14 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Kip en ei toch weer? Eerst vetmesten en dan de oplossing aanreiken, cash! O~)
Yo
pi_192952802
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:14 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Nou kan het aan mij liggen, maar ik denk niet dat er veel oma's in een sportschool komen...
Nou, mijn moeder van 89 jaar wel, oefentherapie om te zorgen dat haar valrisico zo klein mogelijk was en haar spieren niet nog verder afzwakken. Sinds de corona-crisis mag ze er niet meer komen.
pi_192952807
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:14 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Bij de goedkopere zaken niet (basic fit/fit for free), maar bij de wat duurdere en met persoonlijke training juist wel wat ik heb gezien. Bezig met dumbells van 0.5kg :')
pi_192952823
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:17 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Nou, mijn moeder van 89 jaar wel, oefentherapie om te zorgen dat haar valrisico zo klein mogelijk was en haar spieren niet nog verder afzwakken. Sinds de corona-crisis mag ze er niet meer komen.
Maar hoe dan ook zullen de mensen van die leeftijd er goed aan doen om de komende jaren zichzelf niet op zulke plekken te begeven. Maar daar kun je die sportclubs natuurlijk niet failliet door laten gaan. Het virus gaat niet weg, maar risico groepen moeten wel geisoleerd worden. En vanwege de leeftijd is iemand van 89 jaar een risico geval.
pi_192952833
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:17 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Bij de goedkopere zaken niet (basic fit/fit for free), maar bij de wat duurdere en met persoonlijke training juist wel wat ik heb gezien. Bezig met dumbells van 0.5kg :')
haha, ja, maar ik kon mijn demente moeder nog meekrijgen, want het lijkt op gymnastiek en dat is nuttig. :7
  dinsdag 5 mei 2020 @ 01:22:58 #31
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_192952839
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:17 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Okee. Verrassend, moet ik toegeven. Zoals ik ook moet toegeven dat het een gok van mij was dat daar geen oma's komen; ik blijf er zelf ook het liefst zo ver mogelijk bij uit de buurt. (Sportscholen, niet oma's).
pi_192952850
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:22 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Okee. Verrassend, moet ik toegeven. Zoals ik ook moet toegeven dat het een gok van mij was dat daar geen oma's komen; ik blijf er zelf ook het liefst zo ver mogelijk bij uit de buurt. (Sportscholen, niet oma's).
Misschien is het juist goed om de komende tijd ook even weg te blijven van oma's. Voor mijzelf heb ik al geaccepteerd dat ik ooit het virus ga krijgen, maar ik zou zelf niet willen dat ik een ander besmet die verhoogd risico heeft om te overlijden. Ouderen hebben een groot risico om te overlijden aan corona.
pi_192952862
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:22 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Ik heb in mijn sportschooltijd best wel wat opa's en oma's gezien. Uiteraard veruit in de minderheid, maar een 5% is denk ik wel een aardige schatting.

En dan was dat nog een normale sportschool, idd. Terwijl ouderen volgens mij wat vaker in het hogere segment zitten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 5 mei 2020 @ 01:26:33 #34
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_192952868
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:24 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Misschien is het juist goed om de komende tijd ook even weg te blijven van oma's. Voor mijzelf heb ik al geaccepteerd dat ik ooit het virus ga krijgen, maar ik zou zelf niet willen dat ik een ander besmet die verhoogd risico heeft om te overlijden. Ouderen hebben een groot risico om te overlijden aan corona.
Och, ik heb al sinds 1995 geen oma's meer. Bij eentje ga ik nog wel jaarlijks even langs, op haar verjaardag. Vers bloemetje brengen.
pi_192952883
quote:

[..]

Precies, daarom doe ik zelf compleet paranoia nu, omdat mijn moeder in de risico-groep zit, zelf vindt ze het allemaal onzin. En soms denk ik ook wel, waar doe ik het voor? Voor een demente oudere die niet eens meer in de gaten heeft hoe of wat en het liefst na een nacht slapen niet meer wakker wordt of voor een klein risico dat ik haar het virus overbreng en ze door een verstikkingsdood vanwege longontsteking sterft?
pi_192952908
De discussie "indammen versus mitigeren" is een lastige. Experts zijn er nog niet over uit. Ook Christian Drosten niet. Jaap van Dissel geeft aan dat beide opties worden "geëxploreerd".

Het lijkt erop dat Rutte en Merkel hopen dat het virus kan worden ingedamd. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

MarcBonten twitterde op maandag 04-05-2020 om 23:57:18 Heel veel afwegend, wsl de minst slechte. Containment is heel moeilijk, zeker als we ook ooit grenzen willen openen. We proberen meer duidelijkheid te krijgen, misschien dat mijn mening dan verandert. https://t.co/jkrw5nPXMR reageer retweet
MarcBonten twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 00:06:06 Ik ook, maar we denken - vrees ik - te makkelijk over containment. https://t.co/4fMdwfpvJJ reageer retweet
MarcBonten twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 00:20:23 Stel: Als er vandaag (geschat) 25.000 mensen besmettelijk zijn, moet je ong 250k mensen testen om die te vinden en van die 25k alle contacten van de laatste week opsporen. #gadrmaaraanstaan https://t.co/qpSkUB6HOj reageer retweet
Ik ben erg benieuwd welke kant het opgaat.

Ik denk dat het ook niet zo zwart-wit is. De ene strategie sluit de andere strategie niet uit. Op Twitter wordt de discussie helaas erg zwart-wit gevoerd door bepaalde types (zelfbenoemde experts).
pi_192952923
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:29 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Precies, daarom doe ik zelf compleet paranoia nu, omdat mijn moeder in de risico-groep zit, zelf vindt ze het allemaal onzin. En soms denk ik ook wel, waar doe ik het voor? Voor een demente oudere die niet eens meer in de gaten heeft hoe of wat en het liefst na een nacht slapen niet meer wakker wordt of voor een klein risico dat ik haar het virus overbreng en ze door een verstikkingsdood vanwege longontsteking sterft?
Persoonlijk zou ik er wel iets losser mee zijn als mijn oma/moeder dement zou zijn en helemaal als ze zelf het leven niet meer ziet zitten.
pi_192952940
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:34 schreef houdafstand het volgende:
De discussie "indammen versus mitigeren" is een lastige. Experts zijn er nog niet over uit. Ook Christian Drosten niet. Jaap van Dissel geeft aan dat beide opties worden "geëxploreerd".

Het lijkt erop dat Rutte en Merkel hopen dat het virus kan worden ingedamd. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

MarcBonten twitterde op maandag 04-05-2020 om 23:57:18 Heel veel afwegend, wsl de minst slechte. Containment is heel moeilijk, zeker als we ook ooit grenzen willen openen. We proberen meer duidelijkheid te krijgen, misschien dat mijn mening dan verandert. https://t.co/jkrw5nPXMR reageer retweet
MarcBonten twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 00:06:06 Ik ook, maar we denken - vrees ik - te makkelijk over containment. https://t.co/4fMdwfpvJJ reageer retweet
MarcBonten twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 00:20:23 Stel: Als er vandaag (geschat) 25.000 mensen besmettelijk zijn, moet je ong 250k mensen testen om die te vinden en van die 25k alle contacten van de laatste week opsporen. #gadrmaaraanstaan https://t.co/qpSkUB6HOj reageer retweet
Ik ben erg benieuwd welke kant het opgaat.

Ik denk dat het ook niet zo zwart-wit is. De ene strategie sluit de andere strategie niet uit. Op Twitter wordt de discussie helaas erg zwart-wit gevoerd door bepaalde types (zelfbenoemde experts).
Het gaat ook interessant zijn om te zien hoe het uiteindelijk zich gaat ontwikkelen in Zweden, Amerika en Brazilië. Qua besmettingen dachten ze in Stockholm op 1 mei op 26% te zitten. NY kwam met een steekproef op 21% (tijdje geleden en anti lichamen) en in Brazilië daar heeft corona natuurlijk ook redelijk vrij spel. Ze hadden wel een lockdown, maar volgens mij geen heel strenge met veel demonstraties en zelfs de president die mee demonstreert tegen de lockdown.

Als deze landen binnen no-time immuniteit kunnen opbouwen kunnen ze een groot voordeel behalen.
pi_192952948
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:39 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik er wel iets losser mee zijn als mijn oma/moeder dement zou zijn en helemaal als ze zelf het leven niet meer ziet zitten.
Ja, maar dat is een vraag om hulp, want ze wil geen euthanasie-verklaring maken (toen ze nog iets meer helder was), want dat gaat te ver in haar ogen.

Ze hoort eigenlijk in een verzorgingstehuis, het is een houwtje-touwtje oplossing nu.
pi_192953009
quote:
More than 10 times as many people in Germany as thought may have been infected with coronavirus, researchers have said, as Italy led swathes of Europe out of lockdown and officials said the continent’s outbreak was mostly past its peak.

Researchers from Bonn University said on Monday that their preliminary study, based on fieldwork in the town of Gangelt in Heinsberg municipality, which had one of Germany’s highest death tolls, showed the risk of infection by asymptomatic carriers.

The researchers concluded from a random sample of 919 people that about 15% of Gangelt’s population had been infected, with a fatality rate of 0.37%. Extrapolating nationwide, they said about 1.8 million people living in Germany may have contracted the virus, against 160,000 confirmed cases so far.

About one in five of those who were infected showed no symptoms, they said, underlining the importance of physical distancing and basic hygiene to keep the disease at bay.

“Every supposedly healthy person we encounter can unknowingly carry the virus,” said Martin Exner, the head of the university’s institute for hygiene and public health and a co-author of the study. “We must be aware of this and act accordingly.”
https://www.theguardian.c(...)han-official-figures
pi_192953071
quote:
Interessant artikel :) Ik hoop snel de resultaten te zien van het bloedonderzoek van Sanquin hier in Nederland. Dat zouden ze eind april/begin mei doen.
pi_192953076
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 02:14 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Interessant artikel :) Ik hoop snel de resultaten te zien van het bloedonderzoek van Sanquin hier in Nederland. Dat zouden ze eind april/begin mei doen.
Hoe bedoel je? Niet dat ze nu gestopt zijn, maar op 16 april was het zo'n 3% van de donors.

https://www.sanquin.nl/ov(...)t-corona-antistoffen
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_192953155
https://news.sky.com/stor(...)wn-is-eased-11983050

Als je het zo leest gaan mensen straks nog bang worden om elkaar aan te kijken..
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 5 mei 2020 @ 03:31:50 #44
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192953316
RepMattGaetz twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 02:27:31 BREAKING: China has infected our law enforcement agencies.

Chinese drones are being used by some US police to enforce social distancing...and likely sending information to China.

China stole our health. Now they threaten our national security.

This must end now. https://t.co/zTU4WmVNKQ reageer retweet
are we infinite or am I alone
pi_192953436
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:07 schreef Anton91 het volgende:
De slachtoffers zullen weer voornamelijk de arme mensen zijn die hutje mutje wonen en daardoor niet in staat zijn om aan Social distancing te doen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_192953449
Het kabinet gaat doen wat hier al langer voorspeld was. Namelijk denken in wat kan er wel ipv in wat kan er niet. https://nos.nl/nieuwsuur/(...)s-mogelijk-open.html

Ik ben heel benieuwd
zie email 27 oktober
pi_192953457
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 03:31 schreef crystal_meth het volgende:
RepMattGaetz twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 02:27:31 BREAKING: China has infected our law enforcement agencies.

Chinese drones are being used by some US police to enforce social distancing...and likely sending information to China.

China stole our health. Now they threaten our national security.

This must end now. https://t.co/zTU4WmVNKQ reageer retweet
Wasn’t the debate lmao of course we spy on people. Doesn’t mean we should let people spy on us.

:')
pi_192953516
Fijn dat de terrassen weer open gaan over 3 weken

https://www.ad.nl/politie(...)-op-1-juni~ad6d881b/
pi_192953542
D'r zijn corona gevallen bij Bundesliga clubs, maar toch krijgen ze binnenkort groen licht om weer te gaan voetballen.

Bizar.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_192953636
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 05:37 schreef TLC het volgende:
D'r zijn corona gevallen bij Bundesliga clubs, maar toch krijgen ze binnenkort groen licht om weer te gaan voetballen.

Bizar.
Wordt morgen pas besloten
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192953639
Ik snap de hype rond de horeca niet. Kijk meer uit naar andere dingen.

Het zou mij niet verbazen als er dikke rijen ontstaan a la bouwmarkt. Allemaal een uur in de rij staan om een tafel en stoeltje te kunnen krijgen om erna cola te kunnen bestellen.

Wil horeca nog wat verdienen komende maanden dan moeten ze misschien wel met richtlijnen komen wat betreft bestellen en duur van bezoekje: verplicht eten en drinken bestellen en bijvoorbeeld een bezoekje van max. 1 uur en een kwartier. Zodat daarna andere klanten plaats kunnen nemen.
pi_192953656
Misschien wel een tijdslot reserveren waarbij de meest zonnige uurtjes tegen extra betaling - ik sta nergens meer van te kijken
pi_192953658
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 06:50 schreef Eppie_NL het volgende:
Ik snap de hype rond de horeca niet. Kijk meer uit naar andere dingen.

Het zou mij niet verbazen als er dikke rijen ontstaan a la bouwmarkt. Allemaal een uur in de rij staan om een tafel en stoeltje te kunnen krijgen om erna cola te kunnen bestellen.

Wil horeca nog wat verdienen komende maanden dan moeten ze misschien wel met richtlijnen komen wat betreft bestellen en duur van bezoekje: verplicht eten en drinken bestellen en bijvoorbeeld een bezoekje van max. 1 uur en een kwartier. Zodat daarna andere klanten plaats kunnen nemen.
Heb je het niet gehoord? Het openstellen van de horeca gaat de gehele economie uit het slop trekken.

Sommige mensen geloven dat namelijk werkelijk.
pi_192953665
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 06:56 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Heb je het niet gehoord? Het openstellen van de horeca gaat de gehele economie uit het slop trekken.

_O-
pi_192953703
- niet doen, niet nodig.

[ Bericht 48% gewijzigd door Lonaa op 05-05-2020 07:52:06 ]
Go hard or go home
pi_192953748
quote:

[..]

Inderdaad, nu komt alles goed.

Geen recessie, economische groei, geen werkelozen, iedereen weer perspectief, Jort Kelder niet meer depressief.

En iedereen en alle ondernemers gelukkig.

En dat allemaal omdat er weer terrasjes open gaan. :7
pi_192953755
En belangrijkste, geen huilende of dreigende horecabaasjea elke dag in talkshows.

Amen.
pi_192953800
quote:

[..]

Lekker gezamelijk een biertje drinken terwijl we het echt verlies opnemen is wel mooi.

Sommige mensen geloven dat de economie daadwerkelijk niks gemerkt heeft en dat we gewoon door gaan, ook al blijft iedereen nog 3 maanden thuis.

Als volgend jaar dan de rekening komt voor de normale man (hogere belasting/hogere zorgkosten/bezuinigigen) zijn ze al weer vergeten waarom. Dat de echte rijken dan toch weer rijker zijn geworden snappen ze dan ook niet.
pi_192953814
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 07:36 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Lekker gezamelijk een biertje drinken terwijl we het echt verlies opnemen is wel mooi.

Sommige mensen geloven dat de economie daadwerkelijk niks gemerkt heeft en dat we gewoon door gaan, ook al blijft iedereen nog 3 maanden thuis.

Als volgend jaar dan de rekening komt voor de normale man (hogere belasting/hogere zorgkosten/bezuinigigen) zijn ze al weer vergeten waarom.
Sommige mensen geloven dat we hier zo overheen zijn omdat de oorzaak niet economisch was.
Dit gaat iedereen voelen uiteindelijk en lang ook. Drink daar idd maar op!
Go hard or go home
pi_192953821
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 07:36 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Als volgend jaar dan de rekening komt voor de normale man (hogere belasting/hogere zorgkosten/bezuinigigen) zijn ze al weer vergeten waarom. Dat de echte rijken dan toch weer rijker zijn geworden snappen we dan ook niet.
Welk jaar zijn de belastingen en zorgkosten niet omhoog gegaan? :')
pi_192953826
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 07:37 schreef Smack10 het volgende:

Ik zou eerder de sportscholen opengooien want dat maakt mensen gezonder.
Eens want dan kan mijn bedrijf weer open.
Ben al weken 1,5mt ready.

Ik ben geen grootgebruiker wb de horeca maar zie wel dat die sector, net als toerisme wel fikse klappen krijgt maar welke sector niet. Het hele land is een sector. Hell, de hele wereld is momenteel een sector.
Go hard or go home
  dinsdag 5 mei 2020 @ 07:41:59 #63
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192953831
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 07:39 schreef Smack10 het volgende:

[..]

In welk jaar zijn de lonen niet meegestegen?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192953838
quote:

[..]

Ja komt er nog boven op.
Paar .% meer hier en daar meer als de standaard verhoging op elk potje (30 potjes :D) lijkt het net of het wel meevalt.
pi_192953874
quote:

[..]

Meeste Oma's die ik gehoord heb vinden het lariekoek, gaan nog liever dood dan verplicht opgesloten te zitten, of hun kinderen/kleinkinderen niet te kunnen zien.

Ik zie ook meer fitte hipsters met kappen lopen dan die laatste wo2 overlevende.

Ze zorgen trouwens ook niet voor een overbelasting van de IC want daar komen ze toch niet terecht.
pi_192953878
Terrassen open =/= Horeca open.

Mooie ontwikkeling, maar er zullen zat bedrijven zijn die geen terras hebben en alsnog geen omzet kunnen maken.

Desondanks fijn dat "Buiten" niet langer lava is! *O*
pi_192953938
Is er nog ergens iets te beleven vandaag :(
  dinsdag 5 mei 2020 @ 08:02:15 #68
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192953941
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:01 schreef Kickinalfa het volgende:
Is er nog ergens iets te beleven vandaag :(
Weinig.
pi_192953942
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 07:41 schreef Zeroku het volgende:

[..]

In welk jaar zijn de lonen niet meegestegen?
Mijn sector bijv. (glasteelt) de afgelopen 10 jaar.

Er waren net CAO onderhandelingen aan de gang (zitten alweer een half jaar zonder CAO) waarin ingezet werd op 4.5%, na jaren 1 tot 1.5% gezeten te hebben. Die onderhandelingen nu dus stopgezet.
pi_192953950
In het nieuwe normaal is het ook gewoon dat mensen voor voorheen onschuldige dingen de politie gaan bellen opdat jongeren een boete krijgen en zulks. Dat vind ik echt het meest trieste van allemaal. Dan ben je als land gewoon fucked.
Go hard or go home
  dinsdag 5 mei 2020 @ 08:03:46 #71
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192953953
quote:
Het kabinet wil de bevolking meer "perspectief" gaan bieden in de strijd tegen het coronavirus. Er wordt een omslag gemaakt in de adviezen. Niet langer wordt benadrukt wat er allemaal niet kan, er zal worden gekeken naar wat juist wél kan.

Het kabinet wil nog steeds dat mensen zoveel mogelijk thuisblijven en vanuit huis werken, maar minder dwingend dan tot nu toe. De nadruk komt te liggen op thuisblijven als je klachten hebt. Het kabinet wil dat woensdag op een persconferentie uiteen gaan zetten, zo melden bronnen rond het kabinet.

De afgelopen weken groeide de kritiek op de coronamaatregelen. Er zou te weinig perspectief worden geboden. Afgelopen vrijdag zei premier Rutte nog dat het nog te vroeg is om daarop vooruit te lopen. Maar gisteren is tijdens een extra overleg op het Catshuis toch besloten de blik te verleggen.

Kappers open?
Ook overweegt het kabinet contactberoepen als kappers en schoonheidsspecialisten op korte termijn weer open te laten gaan. Daarnaast wordt voorzichtig bekeken of terrassen en strandtenten daarna ook weer kunnen openen. Maar grote evenementen en volle kroegen blijven echt uit den boze.

Een belangrijke voorwaarde bij het versoepelen is dat er voldoende getest kan worden op het coronavirus. Het Outbreak Management Team, dat het kabinet adviseert, verwacht dat er dan dagelijks bijna 30.000 testen uitgevoerd moeten worden. Het kabinet wil dat gaan halen.

Woensdag overlegt het kabinet over de maatregelen en hakt dan de knopen door.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)M_oZb1T3sN9XwxwosFjU
pi_192953961
Nu nog de sportschool!!
Love is in the air!
pi_192953973
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:03 schreef Noek het volgende:
In het nieuwe normaal is het ook gewoon dat mensen voor voorheen onschuldige dingen de politie gaan bellen opdat jongeren een boete krijgen en zulks. Dat vind ik echt het meest trieste van allemaal. Dan ben je als land gewoon fucked.
Versoepeling zal hopelijk ook inhouden dat handhaving afneemt.

Heb het altijd al verwerpelijk gevonden dat je mensen hiervoor bekeurt en het mag van mij zo snel mogelijk teruggedraaid worden. En iedereen die die kliklijn gebeld heeft, zou van mij nog wel maanden extra binnen mogen blijven en pas weer naar buiten mogen als die app er is.
pi_192953982
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:07 schreef _I het volgende:

[..]

Versoepeling zal hopelijk ook inhouden dat handhaving afneemt.

Heb het altijd al verwerpelijk gevonden dat je mensen hiervoor bekeurt en het mag van mij zo snel mogelijk teruggedraaid worden. En iedereen die die kliklijn gebeld heeft, zou van mij nog wel maanden extra binnen mogen blijven en pas weer naar buiten mogen als die app er is.
Ja, ongelofelijk. Ook al zit ik al weken het braafste kind van de klas te zijn dan nog zou ik never bellen omdat iemand in de buurt zijn verjaardag viert met een groepje.
Wat een enge maatschappij ben je dan aan het worden? Dat escaleerde echt wel snel.
Go hard or go home
pi_192954021
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:08 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja, ongelofelijk. Ook al zit ik al weken het braafste kind van de klas te zijn dan nog zou ik never bellen omdat iemand in de buurt zijn verjaardag viert met een groepje.
Wat een enge maatschappij ben je dan aan het worden? Dat escaleerde echt wel snel.
Het oproepen tot gedoseerde verspreiding en vragen aan gezonde mensen of ze ziek willen worden voor de groep, om vervolgens diezelfde mensen te bekeuren en met een strafblad achter te laten.

Mensen die 1 huis delen niet samen buiten laten zitten. Ook zo onlogisch.

Van mij mogen al die boetes worden teruggedraaid met een lange excuusbrief van de overheid. Zou een mooi teken zijn op bevrijdingsdag. :P
  dinsdag 5 mei 2020 @ 08:15:01 #76
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192954027
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:14 schreef _I het volgende:
Mensen die 1 huis delen niet samen buiten laten zitten. Ook zo onlogisch.
Dit was inmiddels aangepast toch? Dat alle studentjes die samen opgehokt zitten wel met z'n allen bier mogen drinken buiten?
pi_192954038
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:15 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dit was inmiddels aangepast toch? Dat alle studentjes die samen opgehokt zitten wel met z'n allen bier mogen drinken buiten?
Weet alleen dat die voor dat groepje op dat balkon is teruggedraaid. Had nog niet meegekregen dat grote groepen huisgenoten weer gewoon gezamenlijk de buitenruimte in mochten.
pi_192954040
Zelfs met het opengooien van de horeca over een tijdje zullen er veel zaken sneuvelen: niet iedereen zal direct naar deze gelegenheden gaan, wat kan leiden tot bijvoorbeeld 20-30% minder klandizie gestoeld door angst of financiële keuzes. Dat gaat een enorm gat slaan in wat er begroot is bovenop de verloren maanden maart/april/mei.
pi_192954056
Er was toch dat verhaal uit China, als jij je buurtbewoner aan zou geven wanneer je het vermoeden had dat die corona onder de leden had, dan zou je 50 euro ofzo ontvangen.
In NL doen sommigen dat zonder beloning.
Go hard or go home
  dinsdag 5 mei 2020 @ 08:21:25 #80
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192954067
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:20 schreef Noek het volgende:
Er was toch dat verhaal uit China, als jij je buurtbewoner aan zou geven wanneer je het vermoeden had dat die corona onder de leden had, dan zou je 50 euro ofzo ontvangen.
Tsja, als je op de IC komt te liggen omdat er dagelijks van die bontkraagjes in je wijk samenscholen, vind ik het niet zo gek dat je er op een gegeven moment genoeg van hebt.
pi_192954072
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:21 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Tsja, als je op de IC komt te liggen omdat er dagelijks van die bontkraagjes in je wijk samenscholen, vind ik het niet zo gek dat je er op een gegeven moment genoeg van hebt.
Ja ok, die voel ik wel mee maar als het gaat om een verjaardag. Puberes die aan het voetballen zijn, daar heb ik echt moeite mee.
Go hard or go home
pi_192954079
quote:
Om in het kader van Bevrijdingsdag te blijven, hebben we in het verleden al aangetoond dat er behoorlijk wat Nederlanders dan gerust hun buren gaan aangeven als er een beloning is.
pi_192954104
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:22 schreef Noek het volgende:

[..]
Puberes die aan het voetballen zijn, daar heb ik echt moeite mee.
Want?
pi_192954111
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Want?
Wat snap je niet?
Go hard or go home
pi_192954120
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:28 schreef Noek het volgende:

[..]

Wat snap je niet?
Waarom zouden pubers niet mogen voetballen? Dat sinds een week ook weer op de sportvelden hoor (met gepaste afstand).
pi_192954125
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waarom zouden pubers niet mogen voetballen? Dat sinds een week ook weer op de sportvelden hoor (met gepaste afstand).
Dat zeg ik juist in de voorgaande berichten. Dat ik het fucked up vind als mensen daarvoor gaan bellen zodat die kiddo's op de bon worden geslingerd. Dat je dan als land echt faalt, dat je als mens faalt.
Go hard or go home
  dinsdag 5 mei 2020 @ 08:30:43 #87
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192954126
quote:

[..]

Genoeg. Zoek maar eens op koopkracht. Er zijn, ook al wil je het misschien niet weten, genoeg jaren geweest waarom de koopkracht van mensen steeg...
  dinsdag 5 mei 2020 @ 08:32:50 #88
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192954140
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:22 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja ok, die voel ik wel mee maar als het gaat om een verjaardag. Puberes die aan het voetballen zijn, daar heb ik echt moeite mee.
Beetje beweging en sociale contacten zijn zeker voor kinderen en pubers wel weer even prettig na anderhalve maand.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 5 mei 2020 @ 08:34:21 #89
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192954153
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Beetje beweging en sociale contacten zijn zeker voor kinderen en pubers wel weer even prettig na anderhalve maand.
Dat zegt ze ook juist. Weliswaar met een unieke zinsopbouw, maar soit w/.
pi_192954156
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:30 schreef Noek het volgende:

[..]

Dat zeg ik juist in de voorgaande berichten. Dat ik het fucked up vind als mensen daarvoor gaan bellen zodat die kiddo's op de bon worden geslingerd. Dat je dan als land echt faalt, dat je als mens faalt.
Ah ok, ik las het als dat je zelf moeite hebt met voetballende pubers.. ;)
pi_192954165
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:34 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dat zegt ze ook juist. Weliswaar met een unieke zinsopbouw, maar soit w/.
Ja, sorry. *gooit handen in de lucht
Go hard or go home
  Moderator / Miss SHO dinsdag 5 mei 2020 @ 08:38:25 #92
22592 crew  Ole
pi_192954188
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:35 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja, sorry. *gooit handen in de lucht
Het leek wel even zo :o Vind het al een rare opmerking van jouw kant..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_192954197
quote:
En een hogere social credit score. Heel belangrijk in China.
pi_192954209
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:30 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Genoeg. Zoek maar eens op koopkracht. Er zijn, ook al wil je het misschien niet weten, genoeg jaren geweest waarom de koopkracht van mensen steeg...
Jij zegt het, dus geef eens een voorbeeld van een jaar?
pi_192954219
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Zelfs met het opengooien van de horeca over een tijdje zullen er veel zaken sneuvelen: niet iedereen zal direct naar deze gelegenheden gaan, wat kan leiden tot bijvoorbeeld 20-30% minder klandizie gestoeld door angst of financiële keuzes. Dat gaat een enorm gat slaan in wat er begroot is bovenop de verloren maanden maart/april/mei.
Tuurlijk zijn er als nog bedrijven die het niet redden. Maar er zijn zat horeca bedrijven die met 20 a 30 procent minder omzet gewoon in leven blijven. Dan krijg je tenminste nog wat geld binnen. Dan kan je bijvoorbeeld wel snijden in kosten maar met 0 of 10 procent omzet is geen enkel bedrijf levensvatbaar, Plus wat vele hier ook vergeten dan gaan bedrijven die veel aan de horeca leveren ook weer beter lopen.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 08:45:04 #96
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192954235
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:41 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Jij zegt het, dus geef eens een voorbeeld van een jaar?
Helaas loopt het jaar iets anders dan verwacht, maar: https://www.rijksoverheid(...)-2020-iets-gunstiger

en anders: https://www.nibud.nl/bero(...)-koopkracht-in-2019/
  dinsdag 5 mei 2020 @ 08:47:54 #97
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192954250
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:43 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn er als nog bedrijven die het niet redden. Maar er zijn zat horeca bedrijven die met 20 a 30 procent minder omzet gewoon in leven blijven. Dan krijg je tenminste nog wat geld binnen. Dan kan je bijvoorbeeld wel snijden in kosten maar met 0 of 10 procent omzet is geen enkel bedrijf levensvatbaar, Plus wat vele hier ook vergeten dan gaan bedrijven die veel aan de horeca leveren ook weer beter lopen.
20-30% valt nog redelijk mee maar ik neem dat het beperkt open gegooid wordt en dan mag je blij zijn als je 50% van je normale omzet haalt en dan dat kwartaal 0 erbij betekent toch een slecht jaar
  dinsdag 5 mei 2020 @ 08:48:41 #98
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192954261
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Nee man. Ging vanmorgen even boodschappen doen, terrassen zaten binnen de regels al volledig vol. Zat mensen die er na zo lange rijd naar snakken of het in het algemeen gelul vonden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 5 mei 2020 @ 08:51:17 #99
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192954280
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:48 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Nee man. Ging vanmorgen even boodschappen doen, terrassen zaten binnen de regels al volledig vol. Zat mensen die er na zo lange rijd naar snakken of het in het algemeen gelul vonden.
ik geloof ook eerder dat de capaciteit die geboden gaat worden gewoon te klein gaat zijn
  dinsdag 5 mei 2020 @ 08:52:00 #100
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192954285
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik geloof ook eerder dat de capaciteit die geboden gaat worden gewoon te klein gaat zijn
De vraag is ook hoe rendabel het is. Aangezien het (voorlopig) alleen gaat om buitenterassen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')