Probleem met de horeca is wel dat het moment opnames zijn én dat het (zeker voor terrassen) gewoon weer afhankelijk is. Als we straks een belabberde zomer krijgen met te fris weer en/of veel regen dan zal dat niet helpen. Daarbij.. hoe vaak gingen we nu allemaal naar een terras of restaurant voor de crisis? Het is niet zo dat het het financieel toe laat om daar een schepje bovenop te doen en 3x per week zoiets te ondernemen bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 08:48 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nee man. Ging vanmorgen even boodschappen doen, terrassen zaten binnen de regels al volledig vol. Zat mensen die er na zo lange rijd naar snakken of het in het algemeen gelul vonden.
Het stimuleren van gezond en bewegen zou ook een goed signaal zijn door sportscholen open te gooien.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 07:40 schreef Noek het volgende:
[..]
Eens want dan kan mijn bedrijf weer open.
Ben al weken 1,5mt ready.
Ik ben geen grootgebruiker wb de horeca maar zie wel dat die sector, net als toerisme wel fikse klappen krijgt maar welke sector niet. Het hele land is een sector. Hell, de hele wereld is momenteel een sector.
quote:Presence of SARS-CoV-2 reactive T cells in COVID-19 patients and healthy donors
Here,we describe an assay that allows direct detection and characterization of SARS-CoV-2 spike glycoprotein (S)-reactive CD4+T cells in peripheral blood. We demonstrate the presence of S-reactive CD4+T cells in 83%of COVID-19 patients, as well as in 34% of SARS-CoV-2 seronegative healthy donors(HD), albeit at lower frequencies.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bronquote:SARS-CoV-2 specific antibody responses in COVID-19 patientsInteressant, vroeg hier laatst ook naar. Onderzoek in Duitsland en Nederland naar de immuniteitreacties. Blijkbaar zijn er ook mensen die positief testen, maar niet SARS-Cov2 hebben gehad. Hun reactie komt waarschijnlijk door een eerder contact met een verkoudheidsvirus HCov.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron
Het is dus belangrijk uit welk gedeelte van het virus de testen bestaan, omdat er anders vals positieven kunnen komen. En thuistesten zijn dus lang niet zo precies, omdat ze vals positief geven op andere verkoudheidsvirussen.
Zou ook een verklaring kunnen zijn waarom de klachten bij sommigen mild of niet-bestaand zijn. Maar verder onderzoek is vereist.![]()
Klopt ligt ook aan hoe ze het willen invullen. Als ze echt die 1,5 meter willen gaan invoeren dan is bijna geen 1 bedrijf meer rendabel. Hetzelfde geld voor het terras wat in veel steden in Nederland ook vaak vergunningtechnisch behoorlijk is vast gelegd hoe groot het mag zijn. Maar hier wordt wel is gedaan dat elk horeca bedrijf om de 2 jaar failliet is. Maar ik ken er genoeg die bijvoorbeeld niet in een wurgcontract zitten van een brouwerij en hun pand in eigen beheer hebben. Die kunnen wel iets van een klap overleven. Maar niet maanden zonder omzet zitten.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 08:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
20-30% valt nog redelijk mee maar ik neem dat het beperkt open gegooid wordt en dan mag je blij zijn als je 50% van je normale omzet haalt en dan dat kwartaal 0 erbij betekent toch een slecht jaar
Geen idee wat de regels in NL gaan zijn. Neem aan min of meer gelijk als hier : 2 meter afstand tussen tafels, max 4 personen per tafel. Ja, logischerwijs gaat er dan minder mogelijk zijn tijdens de de uren dat het bomvol zit maar het zal me absoluut niet verbazen indien het tijdens de rustiger uren drukker dan normaal gaat zijn.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 08:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik geloof ook eerder dat de capaciteit die geboden gaat worden gewoon te klein gaat zijn
Hier in Oss (of all placesquote:Op dinsdag 5 mei 2020 08:58 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Geen idee wat de regels in NL gaan zijn. Neem aan min of meer gelijk als hier : 2 meter afstand tussen tafels, max 4 personen per tafel. Ja, logischerwijs gaat er dan minder mogelijk zijn tijdens de de uren dat het bomvol zit maar het zal me absoluut niet verbazen indien het tijdens de rustiger uren drukker dan normaal gaat zijn.
Verplicht consumptie, vraag een kleine coronatoeslag, allicht dat de gemeente wat flexibel wil zijn door je een extra tafel te laten plaatsen net buiten het daadwerkelijke terras.
Of blijf gewoon lekker dicht wanneer je het voor jezelf allemaal zo lastig en onhaalbaar vindt.
Hier ben ik wel benieuwd naar. Want als je dat doet, dan kan de ober dus nooit anderhalve meter afstand houden - of jij zelf, als je je drankjes zelf moet gaan halen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 08:58 schreef Pumpalov het volgende:
Neem aan min of meer gelijk als hier : 2 meter afstand tussen tafels,
ik hoorde onze burgemeester wel iets zeggen over een gezamenlijk terras op bijvoorbeeld de Nieuwmarkt waar de kosten/opbrengst dan gedeeld wordt door de horeca aan dat plein.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 08:58 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Geen idee wat de regels in NL gaan zijn. Neem aan min of meer gelijk als hier : 2 meter afstand tussen tafels, max 4 personen per tafel. Ja, logischerwijs gaat er dan minder mogelijk zijn tijdens de de uren dat het bomvol zit maar het zal me absoluut niet verbazen indien het tijdens de rustiger uren drukker dan normaal gaat zijn.
Verplicht consumptie, vraag een kleine coronatoeslag, allicht dat de gemeente wat flexibel wil zijn door je een extra tafel te laten plaatsen net buiten het daadwerkelijke terras.
Of blijf gewoon lekker dicht wanneer je het voor jezelf allemaal zo lastig en onhaalbaar vindt.
De keren dat ik in NL ben ga ik toch redelijk vaak uit en de terrassen zaten altijd prima vol. Juist in deze periode gaan mensen meer vertier opzoeken, zeker na anderhalve maand geen flikker gedaan te hebben. Je zag toch ook dat ineens iedereen voor een marathon aan het trainen was, boswandelingen wilde maken of maar uit pure armoede begon te vissen?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Probleem met de horeca is wel dat het moment opnames zijn én dat het (zeker voor terrassen) gewoon weer afhankelijk is. Als we straks een belabberde zomer krijgen met te fris weer en/of veel regen dan zal dat niet helpen. Daarbij.. hoe vaak gingen we nu allemaal naar een terras of restaurant voor de crisis? Het is niet zo dat het het financieel toe laat om daar een schepje bovenop te doen en 3x per week zoiets te ondernemen bijvoorbeeld.
Dat ligt maar net aan wie je het vraagt natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Probleem met de horeca is wel dat het moment opnames zijn én dat het (zeker voor terrassen) gewoon weer afhankelijk is. Als we straks een belabberde zomer krijgen met te fris weer en/of veel regen dan zal dat niet helpen. Daarbij.. hoe vaak gingen we nu allemaal naar een terras of restaurant voor de crisis? Het is niet zo dat het het financieel toe laat om daar een schepje bovenop te doen en 3x per week zoiets te ondernemen bijvoorbeeld.
In de tweet zit een filmpje van de toespraak van onze koning van gisteravond.twitter:quovadisweblog twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 00:16:36Hier het cruciale stukje uit de speech van de Koning. De zin 'niet normaal maken wat niet normaal is' wordt inmiddels door enkele media uit de samenvatting geknipt. https://t.co/zIWZIJXkmy reageer retweet
Ik zit bijna dagelijks op een terrasje in de zomer als ik thuis benquote:Op dinsdag 5 mei 2020 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niets anders dan een wc in een trein of waar dan ook. Gewoon wachten tot de voorganger eruit is.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:03 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Hier ben ik wel benieuwd naar. Want als je dat doet, dan kan de ober dus nooit anderhalve meter afstand houden - of jij zelf, als je je drankjes zelf moet gaan halen.
Ook benieuwd wat ze gaan doen met de wc's. Dat zijn meestal ook van die bedenkelijk kleine ruimtes.
In hoeverre ben jij daarin de uitzondering vraag ik me af.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik zit bijna dagelijks op een terrasje in de zomer als ik thuis benMet de lunch bijvoorbeeld.
Bijvoorbeeld ja. Hier is er één z'n overkapping aan het verbouwen zodat het een staande constructie wordt waar hij ook mensen op kan plaatsen en z'n capaciteit enkel groter wordt ten opzichte van voorgaande situatie.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik hoorde onze burgemeester wel iets zeggen over een gezamenlijk terras op bijvoorbeeld de Nieuwmarkt waar de kosten/opbrengst dan gedeeld wordt door de horeca aan dat plein.
Geen idee.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In hoeverre ben jij daarin de uitzondering vraag ik me af.
Ik lunch dagelijks buiten de deur. Als ik niet thuiswerk gaan mijn collega's mee.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Horeca in de binnensteden heeft de afgelopen jaren prima kunnen boeren. Dus er zullen inderdaad dagelijks genoeg mensen zijn die ergens op het terras gaan zitten.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Geen idee.
Ligt heel erg aan de locatie ook, bijvoorbeeld binnen de ring in Amsterdam heb ik het gevoel dat vrij veel mensen regelmatig even naar buiten lopen om aan te schuiven op een terrasje.
Wellicht dat dat anders is buiten de grote steden of verder van gezellige pleintjes af.
Verder puur anekdotisch, er zullen ook mensen in Amsterdam wonen die bijna nooit naar een terrasje gaan waarschijnlijk.
Lekker met je lauwe blikjes Kanon op een bankje in het park zitten. Genotquote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:08 schreef Aurelius het volgende:
Ik zie mezelf deze zomer niet op een terras zitten. Zeker niet als er allerlei maatregelen gaan gelden. Afgelopen week een prima routine gevonden door met een drankje in de tuin of park te zitten. Stuk goedkoper ook.
drankjes zelf halen lijkt me een groter risico op contact dan een ober het rond laten brengen, waterdicht krijg je het toch niet.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:03 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Hier ben ik wel benieuwd naar. Want als je dat doet, dan kan de ober dus nooit anderhalve meter afstand houden - of jij zelf, als je je drankjes zelf moet gaan halen.
Ook benieuwd wat ze gaan doen met de wc's. Dat zijn meestal ook van die bedenkelijk kleine ruimtes.
Als je ziet hoe vaak het besproken wordt hier zou je denken dat de terrassen de motor van de economie zijn.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 08:52 schreef Zeroku het volgende:
[..]
De vraag is ook hoe rendabel het is. Aangezien het (voorlopig) alleen gaat om buitenterassen.
Zat altijd goed vol, zelfs doordeweeks.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:10 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Horeca in de binnensteden heeft de afgelopen jaren prima kunnen boeren. Dus er zullen inderdaad dagelijks genoeg mensen zijn die ergens op het terras gaan zitten.
Naja prima - anyway iedereen moet doen wat hij/zij zich kan veroorloven en goed bij voelt natuurlijk. Hoop iig op een constructieve oplossing voor de horeca, ook voor het najaar wanneer het terrasseizoen weer voorbij is.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:09 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik lunch dagelijks buiten de deur. Als ik niet thuiswerk gaan mijn collega's mee.
Terras ben ik persoonlijk niet zo'n fan van, zeker niet met eten. Maar naast de lunch gok ik zo'n 2x per week naar een restaurant.
Ik heb in mijn omgeving niet het idee de uitzondering te zijn.
Reserveren.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:11 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zat altijd goed vol, zelfs doordeweeks.
Dat is ook gelijk het probleem dalijk, want de capaciteit zal een stuk lager liggen.
Dat wordt nummertje trekken
Ik verwacht wel genoeg wachtrijen inderdaad. Zeker in de eerste dagen na de (her)opening.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:11 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zat altijd goed vol, zelfs doordeweeks.
Dat is ook gelijk het probleem dalijk, want de capaciteit zal een stuk lager liggen.
Dat wordt nummertje trekken
Nee, maar een werkgever zal zijn personeel toch zo goed mogelijk willen (en moeten) beschermen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
drankjes zelf halen lijkt me een groter risico op contact dan een ober het rond laten brengen, waterdicht krijg je het toch niet.
Het is eigenlijk ook oneerlijke concurrentie. Een horeca zaak zonder terras kan niets.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als je ziet hoe vaak het besproken wordt hier zou je denken dat de terrassen de motor van de economie zijn.
Zal dat dan ook automatisch gepaard gaan met timeslots of wordt het first come, first serve..quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:12 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik verwacht wel genoeg wachtrijen inderdaad. Zeker in de eerste dagen na de (her)opening.
in Amsterdam scheelt het natuurlijk wel dat de toeristen (nagenoeg) ontbreken al zal je dan wel weer dagjesmensen krijgenquote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:12 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik verwacht wel genoeg wachtrijen inderdaad. Zeker in de eerste dagen na de (her)opening.
Ik heb geen tuin dus ja ik zit in de zomer ook regelmatig op het terras. Sowieso vind ik het makkelijker om met vrienden in de kroeg af te spreken dan thuis.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat heel wat personeel ook zonder top bescherming wel wilt werken.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:13 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, maar een werkgever zal zijn personeel toch zo goed mogelijk willen (en moeten) beschermen.
Denk niet dat uitbaters met zulke drukte mensen laten reserverenquote:
Kleedje, koelbox, diverse drankwinkels en supermarkten in de buurt die koude drankjes verkopen, tupperwares om snacks mee te nemen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:10 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Lekker met je lauwe blikjes Kanon op een bankje in het park zitten. Genot
Zie dat bij een terras ook niet zo snel gebeuren. Nja rond etenstijd kan ik me er wél wat bij voorstellen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:14 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Denk niet dat uitbaters met zulke drukte mensen laten reserveren
Niet vrijwillig, nee. Maar je wil nog steeds grote drukte voorkomen. Als je weet wanneer je terecht kan op het terras (en waar) dan krijg je dus minder bewegingen en minder mensen op een kluitje.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:14 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Denk niet dat uitbaters met zulke drukte mensen laten reserveren
inderdaad maar je komt toch altijd op een tussenoplossing uitquote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:13 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, maar een werkgever zal zijn personeel toch zo goed mogelijk willen (en moeten) beschermen.
Binnenlands toerisme zal wel flink toenemen lijkt me. Zie je ook al aan alle vakantiehuisjes door het hele land die momenteel volgeboekt worden.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
in Amsterdam scheelt het natuurlijk wel dat de toeristen (nagenoeg) ontbreken al zal je dan wel weer dagjesmensen krijgen
Ligt aan waar je woont in veel gemeentes is opgenomen in de apv dat het verboden is alcohol te drinken in parken en op straat.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:14 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Kleedje, koelbox, diverse drankwinkels en supermarkten in de buurt die koude drankjes verkopen, tupperwares om snacks mee te nemen.
Horeca en terras is overgewaardeerd. Moeite doen om een plekje te vinden, op elkaar gepakt zitten, aandacht zien te krijgen van serveersters om te bestellen/betalen, teveel betalen. Als ik in mijn omgeving kijk hebben een boel mensen de afgelopen week hun levensstijl behoorlijk verandert en hun eigen buurt/stad herontdekt, en dat bevalt ze prima.
Iedereen moet lekker doen wat ze willen. Velen doen het nu ook omdat er simpelweg geen andere optie is natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:14 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Kleedje, koelbox, diverse drankwinkels en supermarkten in de buurt die koude drankjes verkopen, tupperwares om snacks mee te nemen.
Horeca en terras is overgewaardeerd. Moeite doen om een plekje te vinden, op elkaar gepakt zitten, aandacht zien te krijgen van serveersters om te bestellen/betalen, teveel betalen. Als ik in mijn omgeving kijk hebben een boel mensen de afgelopen week hun levensstijl behoorlijk verandert en hun eigen buurt/stad herontdekt, en dat bevalt ze prima.
Zeker iets om ook rekening mee te houden inderdaad.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:14 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Dat zelfde geldt ook voor uit eten gaan en afhaal.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:14 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat er méér afgehaald wordt nu. Als ik zie hoe vaak thuisbezorgd of een restaurants eigen bezorger hier door de straat rijdtquote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat zelfde geldt ook voor uit eten gaan en afhaal.
Nu mensen thuiswerken en het gehaaste eraf is van klaar maken, kinderen halen/brengen, naar werk gaan, terugrijden.
Zie je dat zelf koken veel goedkoper en gezonder is.
Prima toch zeg ik. Alleen gaat het hier over maatregelen die de horeca kan nemen. Prima dat jij liever in je eentje in het park bent maar vind je het nu zo nodig om je daar dan in te mengen, om eventjes aan te tonen dat je een specialleke bent?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:14 schreef Aurelius het volgende:
[..]
er zijn altijd mensen geweest die voor corona hun eigen drank en eten meenamen naar foodfestivals of die gewoon naar de appie hun drank en eten halen en in het park nuttigen, ondanks dat was druk in de horeca, ik heb niet het idee dat @Aurelius een trendsetter isquote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeker iets om ook rekening mee te houden inderdaad.
Natuurlijk gaat alles binnen de kortste keren weer naar business as usual in de mindset van mensen. Een uit noodzaak geboren gedachteverandering houdt over het algemeen absoluut geen stand. Leuk voor eventjes, tot het ook weer gewoontjes is.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:17 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Iedereen moet lekker doen wat ze willen. Velen doen het nu ook omdat er simpelweg geen andere optie is natuurlijk.
Ik voel zelf die noodzaak niet overigens.
Het is gewoon heel belangrijk, en dat zeg ik zonder ironie.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
in Amsterdam scheelt het natuurlijk wel dat de toeristen (nagenoeg) ontbreken al zal je dan wel weer dagjesmensen krijgen
Dat oncomfortabel voelen valt wel mee denk ik.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:23 schreef Aurelius het volgende:
Daar komt nog bij dat veel mensen zich nog oncomfortabel voelen in grote groepen mensen en er een boel financiële onzekerheden zijn omdat we een recessie ingaan.
Ik voorzie dus sombere tijden voor horeca, theater, etc.
Natuurlijk niet. Van beide walletjes eten is ook prima mogelijk hequote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
er zijn altijd mensen geweest die voor corona hun eigen drank en eten meenamen naar foodfestivals of die gewoon naar de appie hun drank en eten halen en in het park nuttigen, ondanks dat was druk in de horeca, ik heb niet het idee dat @:Aurelius een trendsetter is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |