Bill Gates is een typisch asperger, sociaal niet zo handig, enthousiast over de onderwerpen waar hij wat van weet.quote:Op maandag 4 mei 2020 22:59 schreef GeneralMidi het volgende:
[..]
Nee, dit is een 'tell'
Geen vermoeden, niet iets wat ik denk te weten...het is een gegeven.
Deze man is psychisch niet in orde.
Asperger is een vorm van autisme en autisme is slecht.quote:Op maandag 4 mei 2020 23:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bill Gates is een typisch asperger, sociaal niet zo handig, enthousiast over de onderwerpen waar hij wat van weet.
Maar dat maakt hem nog niet evil. Integendeel.
De haat is eigenlijk wel bijzonder en ongefundeerd.
Dan ben ik ook slechtquote:Op maandag 4 mei 2020 23:06 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Asperger is een vorm van autisme en autisme is slecht.
Ik haat niemand verder want dat zit niet in mijn natuur.quote:Op maandag 4 mei 2020 23:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bill Gates is een typisch asperger, sociaal niet zo handig, enthousiast over de onderwerpen waar hij wat van weet.
Maar dat maakt hem nog niet evil. Integendeel.
De haat is eigenlijk wel bijzonder en ongefundeerd.
slecht voor je tanden? wat bedoel je?quote:Op maandag 4 mei 2020 23:06 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Asperger is een vorm van autisme en autisme is slecht.
quote:Op maandag 4 mei 2020 23:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
HOOOOO WACHT 'ES EFFE
Jij bent zeker gevaccineerd als kind?
Zeker weten!quote:Op maandag 4 mei 2020 23:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
HOOOOO WACHT 'ES EFFE
Jij bent zeker gevaccineerd als kind?
Ik ook.quote:
Ik begrijp het niet, het is fantastisch! Heb iedere 2 tot 3 maand een andere hobby (fiep).quote:Op maandag 4 mei 2020 23:11 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik ook.![]()
Maar er moet een reden zijn waarom anti-vaxxers niet willen dat hun kinderen autisme krijgen.
En ik ken heel veel mensen die wel gevaccineerd zijn, maar geen autisme hebben.quote:Op maandag 4 mei 2020 23:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zeker weten!
M'n opa niet, die was ook autist (zonder diagnose, zoals dat ging in die tijd).
Ja, overigens zie je onder niet gevaccineerden niet minder autisme.quote:Op maandag 4 mei 2020 23:13 schreef Morrigan het volgende:
[..]
En ik ken heel veel mensen die wel gevaccineerd zijn, maar geen autisme hebben.
Wacht eens, dat doe ik ook.quote:Op maandag 4 mei 2020 23:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik begrijp het niet, het is fantastisch! Heb iedere 2 tot 3 maand een andere hobby (fiep).
Precies. Anders wordt het leven ook zo saai.quote:Op maandag 4 mei 2020 23:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik begrijp het niet, het is fantastisch! Heb iedere 2 tot 3 maand een andere hobby (fiep).
Oh nee, hier verder geen ellendequote:Op maandag 4 mei 2020 23:15 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Precies. Anders wordt het leven ook zo saai.
Bij mij wordt het ook nog eens versterkt door een bipolaire stoornis ( gelukkig wel type 2). Dus wel af en toe depressies.
Ik denk dat er best veel autisten aan vaccins werken dus op zich klopt het wel.quote:
Ongetwijfeld, maar nu versterk je het verzonnen verband tussen autisme en vaccinaties.quote:Op maandag 4 mei 2020 23:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik denk dat er best veel autisten aan vaccins werken dus op zich klopt het wel.
Er is geen verband, er is geen bewijs voor een verband. Er is wel bewijs dat er geen verband is.quote:Op maandag 4 mei 2020 23:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar nu versterk je het verzonnen verband tussen autisme en vaccinaties.
Nee, maar....Allemaal agenda. niets gebeurt toevallig in deze wereld.quote:Op maandag 4 mei 2020 23:59 schreef GeneralMidi het volgende:
Even iets anders...
Kennen jullie deze nog...deze nog....deze nog...eze nog...ze nog...nog...og...?
Uit 2002.
Ok, sars was er toen al en chloroquine werd ook toen al besproken...
Nee net doen of er bewijs is voor je wilde theorieën, dat werkt lekker.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 00:22 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Nee, maar....Allemaal agenda. niets gebeurt toevallig in deze wereld.
ach, net doen of we het niet weten
Ga toch weg man, Jij gelooft alles wat ze je wijs maken in je msm wereldje. Je slikt het voor zoete koek.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 00:24 schreef illusions het volgende:
[..]
Nee net doen of er bewijs is voor je wilde theorieën, dat werkt lekker.
Ik geloof absoluut in complotten, maar kijk eens kritisch for fuck's sake.
Snap niet waarom dat de aanname is, omdat ik bronnen wil zien?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 00:27 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Ga toch weg man, Jij gelooft alles wat ze je wijs maken in je msm wereldje. Je slikt het voor zoete koek.
lolquote:Op dinsdag 5 mei 2020 00:30 schreef koosbasterd het volgende:
Ga je je kloontje aflossen? leuk man. Mag hij naar bed?
Het is te obviousquote:Op dinsdag 5 mei 2020 00:31 schreef illusions het volgende:
[..]
lol
Heb al jaren hetzelfde account, nooit een ander gehad. Wie denk je dat mijn kloon is?Mag hier niet besproken worden dus doe maar DM als je echt denkt dat ik van accounts wissel.
Ok. Zie bovenstaande post. Waarom denk jij dat Bill Gates erachter zit? Ik beloof dat ik het serieus zal onderzoeken zonder gekscherende posts, als je ergens mee komt. Dat "laat maar" bewijst je punt natuurlijk niet echt.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 00:33 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Het is te obvious
Maar laat maar, ik speel wel even mee.
Volgens mij ben jij een overheidstrol. zeg eens eerlijk? Jouw opdracht is, om het hier te gaan ontregelen.Alles ontkrachten wat niet mainstream is.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 00:33 schreef illusions het volgende:
Kom nou voor de grap eens met 1 stukje substantieel bewijs dat Bill Gates de evil mastermind achter verplichte vaccinatie is. Weet je wel, iets wat geen geschreeuw in het wilde weg is, maar gebaseerd op feiten.
Dat zou ik heel graag willen zien. Waar het vandaan komt doet er niet toe, MSM, lamesteam (), alternatieve media. Gewoon iets wat onderbouwd is.
Bill Gates is letterlijk een gecontroleerde sick fuck. Kijk in zijn ogen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 00:35 schreef illusions het volgende:
[..]
Ok. Zie bovenstaande post. Waarom denk jij dat Bill Gates erachter zit? Ik beloof dat ik het serieus zal onderzoeken zonder gekscherende posts, als je ergens mee komt. Dat "laat maar" bewijst je punt natuurlijk niet echt.
Nee, ik ben geen troll, noch overheidstroll, heb zelfs geen andere accounts. Sterker nog, ik heb een vrij enorme belastingschuld, zouden ze weleens mogen wegstrepen dan.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 00:37 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij een overheidstrol. zeg eens eerlijk? Jouw opdracht is, om het hier te gaan ontregelen.Alles ontkrachten wat niet mainstream is.
En zo niet, dan moet je nog veel leren.
Geeft niks man, dat doen we allemaal.
Dat is het enige?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 00:41 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Bill Gates is letterlijk een gecontroleerde sick fuck. Kijk in zijn ogen.
Zit geen licht en leven in, dat je (jullie) dat niet ziet (doorzien) zegt iets over jullie
Jouquote:Op dinsdag 5 mei 2020 00:41 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Zit geen licht en leven in, dat je (jullie) dat niet ziet (doorzien) zegt iets over jullie
Wat wil je dat ik doe? Een kuch (gecontroleerd)'wetenschappelijk' artikel, of bron laten zien dat hij gelijk heeft?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 00:41 schreef illusions het volgende:
[..]
Dat is het enige?
Komop, ik weet dat je beter kan.
*lurkt, niet echt een mening(nog)quote:Op dinsdag 5 mei 2020 00:45 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
.
Nee jullie, tenminste, als je het met hem eens bent
Ik vraag enkel waar jij je op baseert. Het is nogal een claim van formaat, Bill Gates zit achter de COVID-19 pandemie en wil de wereld verplichten tot vaccinatie. Wat is het voor jou doorslaggevende bewijs?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 00:44 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Wat wil je dat ik doe? Een kuch (gecontroleerd)'wetenschappelijk' artikel, of bron laten zien dat hij gelijk heeft?
Laat ik het jou dan vragen, zoals ik het begrijp sta je er vrij neutraal in - je hebt immers nog geen mening. Wat zou jou doen overtuigen dat Bill Gates het achterliggende brein is van een wereldwijde vaccinatie agenda?quote:
Kan ook een mening/gevoel zijn toch? Een bult bewijzen zeggen ook niks.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 00:47 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik vraag enkel waar jij je op baseert. Het is nogal een claim van formaat, Bill Gates zit achter de COVID-19 pandemie en wil de wereld verplichten tot vaccinatie. Wat is het voor jou doorslaggevende bewijs?
Het is toch enigszins normaal om voor iets dergelijks wat wereldwijd ingrijpend is, te vragen waar dat op is gebaseerd?
Niks eigenlijk, omdat ik min of meer denk dat er meer aan de gang is dan een Rutte (quote:Op dinsdag 5 mei 2020 00:48 schreef illusions het volgende:
[..]
Laat ik het jou dan vragen, zoals ik het begrijp sta je er vrij neutraal in - je hebt immers nog geen mening. Wat zou jou doen overtuigen dat Bill Gates het achterliggende brein is van een wereldwijde vaccinatie agenda?
Zo is het. Het is hier geen consensus (allemaal ja en amen zeggen )en wetenschap forum.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 00:53 schreef Stray_cat het volgende:
We veranderen de wet hier niet ofzo, gewoon meningen
Yepquote:Op dinsdag 5 mei 2020 00:55 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Zo is het. Het is hier geen consensus (allemaal ja en amen zeggen )en wetenschap forum.
Bnw is cool. Als je het goed gebruikt.
Helemaal mee eens. Zo vind ik dat de cijfers compleet verdraaid worden, en als je uitgaat van het principe "Never let a good crisis go to waste" (Winston Churchill), hoeft COVID-19 geen vooropgezet plan te zijn maar kunnen er wel vieze spelletjes worden gespeeld.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 00:51 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Niks eigenlijk, omdat ik min of meer denk dat er meer aan de gang is dan een Rutte () . Wat precies? Geen idee, maar er is meer aan de hand en dat voelen mensen zonder daar echt een richting aan te kunnen geven.
Rutte is gewoon een puppet, hij wordt gestuurd. Denk je nou echt dat hij of z'n collega's ambtsgenoten iets gaan bepalen in dit land?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 00:51 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Niks eigenlijk, omdat ik min of meer denk dat er meer aan de gang is dan een Rutte () . Wat precies? Geen idee, maar er is meer aan de hand en dat voelen mensen zonder daar echt een richting aan te kunnen geven.
Je denkt dat Rutte dat allemaal zo gestroomlijnd en geheim kan houden dat het niet uitkomt? Dan heb je een hoge pet op van de Nederlandse politiek. Uiteraard wordt (alle) politiek beïnvloedt door een corporate lobby, dat ontkent niemand, maar je gaat nog steeds niet echt op de materie in.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:01 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Rutte is gewoon een puppet, hij wordt gestuurd. Denk je nou echt dat hij of z'n collega's ambtsgenoten iets gaan bepalen in dit land?
Welnee, ze mogen de boodschap doorgeven en vervolgens weer: Goed zo braaf, af gaan liggen totdat ze weer mogen opdraven.
Ja, natuurlijk. Je wordt niet zomaar minister president. Dan moet je toch echt iets in je mars hebben. Slaafs zijn en grondige (msm) mediatraining onder de knie krijgen bv.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:06 schreef illusions het volgende:
[..]
Je denkt dat Rutte dat allemaal zo gestroomlijnd en geheim kan houden dat het niet uitkomt?
Welke materie? Billie Gates en z'n spuitjes?quote:Dan heb je een hoge pet op van de Nederlandse politiek. Uiteraard wordt (alle) politiek beïnvloedt door een corporate lobby, dat ontkent niemand, maar je gaat nog steeds niet echt op de materie in.
Alle materie. Ik heb je nog niets zien onderbouwen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:10 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Welke materie? Billie Gates en z'n spuitjes?
Oh ja? vertel eens?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:06 schreef illusions het volgende:
Uiteraard wordt (alle) politiek beïnvloedt door een corporate lobby, dat ontkent niemand,
Met msm (gecontroleerde) wetenschappelijke bronnen bedoel je?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:11 schreef illusions het volgende:
[..]
Alle materie. Ik heb je nog niets zien onderbouwen.
Natuurlijk gevolg van elke kapitalistische maatschappij is dat geld regeert.quote:
Heb nu al tig keer gezegd, elke bron vind ik prima, ik vraag simpelweg waar je je op baseert. Als het iets van substantie is, maakt het niet uit waar het vandaan komt - als het bewijsbaar of aannemelijk wordt gemaakt. Dat heb ik tot nu toe nog niet gezien.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:13 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Met msm (gecontroleerde) wetenschappelijke bronnen bedoel je?
Makkie, die zijn er natuurlijk niet..duh
Ik onderbouw het toch? jij wilt msm bronnen. die zijn er niet.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:16 schreef illusions het volgende:
[..]
Dus? Dan hoef je je claims niet te onderbouwen?
Nogmaals:quote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:18 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Ik onderbouw het toch? jij wilt msm bronnen. die zijn er niet.
Ja die zijn er wel, maar die zijn er om ons in angst te houden.
Je hebt niets onderbouwd. Ik heb nog geen enkele bron gezien.quote:Heb nu al tig keer gezegd, elke bron vind ik prima, ik vraag simpelweg waar je je op baseert. Als het iets van substantie is, maakt het niet uit waar het vandaan komt - als het bewijsbaar of aannemelijk wordt gemaakt. Dat heb ik tot nu toe nog niet gezien.
Je bent aan het drammenquote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:21 schreef illusions het volgende:
Ik mag toch aannemen dat je je mening op iets baseert? Dat als je het aan iemand wilt laten zien, je kunt zeggen "kijk dit eens". Of is dat teveel gevraagd?
So?quote:
Dat vind jij altijd, maar bronnen zijn niet altijd betrouwbaar, soms is het even lekker om te kunnen zeggen wat je denkt. Hoop dat dat kan hier.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:23 schreef illusions het volgende:
[..]
So?
Is het raar om naar bronnen te vragen voor dergelijke wereldveranderende claims?
De vraag wordt steeds niet beantwoord, er wordt alleen maar omheen gedraaid.
Jawel, heb het al eerder gezegd. Je wilt alleen msm bronnen. Als ik een aluminium folie bron plaats is het weer niet goed genoeg. Dan houdt het op he.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:23 schreef illusions het volgende:
[..]
So?
Is het raar om naar bronnen te vragen voor dergelijke wereldveranderende claims?
De vraag wordt steeds niet beantwoord, er wordt alleen maar omheen gedraaid.
Laat je niet gek maken, ik ben ook zeer sceptisch maar zie wel dat niet alles zwart/wit isquote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:26 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Jawel, heb het al eerder gezegd. Je wilt alleen msm bronnen. Als ik een aluminium folie bron plaats is het weer niet goed genoeg. Dan houdt het op he.
Uiteraard kan dat hier, maar het blijft een discussieforum dus als iemand vraagt waar je je op baseert moet je ook niet raar opkijken. Hoop dat dat nog steeds kan, anders gaan we een beetje tegen de strekking van dit subforum in, nietwaar?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:25 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Dat vind jij altijd, maar bronnen zijn niet altijd betrouwbaar, soms is het even lekker om te kunnen zeggen wat je denkt. Hoop dat dat kan hier.
Gelukkig, jij staat er tenminste open voor. Goed bezig.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:27 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Laat je niet gek maken, ik ben ook zeer sceptisch maar zie wel dat niet alles zwart/wit is
Ik zeg al zo enorm vaak, het hoeft absoluut geen MSM bron te zijn. Dat kan je toch terug lezen? Kom dan met een bron van een site die jij wel vertrouwd vindt. Ik beloof het serieus te onderzoeken en niet gekscherend te reageren.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:26 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Jawel, heb het al eerder gezegd. Je wilt alleen msm bronnen. Als ik een aluminium folie bron plaats is het weer niet goed genoeg. Dan houdt het op he.
Bill Gates weet ik even niet zo snel, maar jij bent erg aanwezig qua mening. Laat ons ook evenquote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:28 schreef illusions het volgende:
[..]
Uiteraard kan dat hier, maar het blijft een discussieforum dus als iemand vraagt waar je je op baseert moet je ook niet raar opkijken. Hoop dat dat nog steeds kan, anders gaan we een beetje tegen de strekking van dit subforum in, nietwaar?
Bill Gates is de evil mastermind, dat moet toch ergens op gebaseerd zijn?
quote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:29 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Gelukkig, jij staat er tenminste open voor. Goed bezig.
Ik ga je niet meer aflossen, net een 50% race op Suzuka gereden, nu naar bed.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:30 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik zeg al zo enorm vaak, het hoeft absoluut geen MSM bron te zijn. Dat kan je toch terug lezen? Kom dan met een bron van een site die jij wel vertrouwd vindt. Ik beloof het serieus te onderzoeken en niet gekscherend te reageren.
NWSquote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:33 schreef illusions het volgende:
Ik sta ook open hoor, voor onderbouwing en bronmateriaal. Hoeft geen MSM te zijn.
Hey, ben jij de kloon die ze bedoelen?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik ga je niet meer aflossen, net een 50% race op Suzuka gereden, nu naar bed.
Kloon = kroon = coronaquote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:34 schreef illusions het volgende:
[..]
Hey, ben jij de kloon die ze bedoelen?
Zo doorzichtig.
Nou, ok, ik zal het eerlijk zeggen. Ik heb geen bron nodig om te weten dat dit hele gedoe niet klopt. Ik ben nooit afhankelijk van welke bron dan ook. We worden 100% in de maling genomen. We moeten binnen blijven propageren ze de hele tijd. Je immuunsysteem wordt daar erg zwak van. Dit doen ze bewust. Ze willen het rekken totdat het vaccin er is.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:30 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik zeg al zo enorm vaak, het hoeft absoluut geen MSM bron te zijn. Dat kan je toch terug lezen? Kom dan met een bron van een site die jij wel vertrouwd vindt. Ik beloof het serieus te onderzoeken en niet gekscherend te reageren.
ssst, nou ja, te laatquote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:34 schreef illusions het volgende:
[..]
Hey, ben jij de kloon die ze bedoelen?
Zo doorzichtig.
Ik geloof heus wel dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is hoor, en ben ook van mening dat incorrecte cijfers worden gebruikt om een bepaalde agenda te pushen. Ik ga echter liever specifiek op bepaalde issues in, om het hele onderwerp in kaart te krijgen en een weloverwogen - al dan niet voorlopige - conclusie te trekken.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:43 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Nou, ok, ik zal het eerlijk zeggen. Ik heb geen bron nodig om te weten dat dit hele gedoe niet klopt. Ik ben nooit afhankelijk van welke bron dan ook. We worden 100% in de maling genomen. We moeten binnen blijven propageren ze de hele tijd. Je immuunsysteem wordt daar erg zwak van. Dit doen ze bewust. Ze willen het rekken totdat het vaccin er is.
Dat vaccin is er al lang.Maar dat mag nog niet bekend worden. Als je dat aankomende vaccin neemt ben je te laat. Er komt een hoop propaganda en angstzaaierij op je af.Meer ga ik nog niet zeggen omdat je bang bent, volg je die knakkers die je dagelijks in het msm nieuws ziet.
Dit zuig ik nu allemaal uit mijn duim, en reken maar dat ik mijn duim geloof.
Ik vind het prima, ieder z'n keuze wat ie gaat doen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:47 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik geloof heus wel dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is hoor, en ben ook van mening dat incorrecte cijfers worden gebruikt om een bepaalde agenda te pushen. Ik ga echter liever specifiek op bepaalde issues in, om het hele onderwerp in kaart te krijgen en een weloverwogen - al dan niet voorlopige - conclusie te trekken.
Dat is inderdaad een interessante kwestie, als Trump ("the anointed warrior") een vaccin heeft en dit verplicht maakt, valt dan ineens de hele Trump achterban af? Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:49 schreef Morrigan het volgende:
Hoeveel anti-vaxxers zijn er eigenlink pro-Trump? Die kerel wil namelijk ook een vaccin tegen COVID-19 ontwikkelen. En als het aan hem ligt, wordt het ook nog verplicht.
Qua uitdrukking van bepaalde emotie, ze is zeker veel overtuigender, geloofwaardiger in vergelijking met sommige van de rare TV figuurtjes we naar een van de zo genaamde terror aanslagen of crazy machine-gun killer attacks hebben gezien.quote:Op maandag 4 mei 2020 22:01 schreef GeneralMidi het volgende:
Wat vinden jullie hier van dan?
En ja, het is een echte nurse.
https://nevadanursingboar(...)-advisory-committee/
Ojee. Autisme is the new cool. ffs.quote:Op maandag 4 mei 2020 23:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik denk dat er best veel autisten aan vaccins werken dus op zich klopt het wel.
Veel van de grote uitvinders en kunstenaars waren autist.
Einstein misschien ook wel, maar een autist maakt nog geen Einstein.
Goede wijn is nog geen bier.
And a controlled, fabricated hate figure for whatever reason.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 00:41 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Ik ben net klaar met kijken.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:44 schreef illusions het volgende:
[..]
Eindelijk iets. Dankjewel.
Ga het morgen zeker bekijken, nu aan het werk.
Youtube heeft 'm al gescrubbed maar gelukkig zijn er mensen die deze info meteen op hun harddisks gooien en opnieuw uploaden!quote:
Very sensible.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:27 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Laat je niet gek maken, ik ben ook zeer sceptisch maar zie wel dat niet alles zwart/wit is
Van waar komt de term 'anti-vaxxer' ? Ik ben niet 'anti' - voor mij mogen mensen gevacinneerd worden als ze dat zo willen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:49 schreef Morrigan het volgende:
Hoeveel anti-vaxxers zijn er eigenlink pro-Trump? Die kerel wil namelijk ook een vaccin tegen COVID-19 ontwikkelen. En als het aan hem ligt, wordt het ook nog verplicht.
En op wat is jouw (vage) mening gebaseerd?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:21 schreef illusions het volgende:
Ik mag toch aannemen dat je je mening op iets baseert? Dat als je het aan iemand wilt laten zien, je kunt zeggen "kijk dit eens". Of is dat teveel gevraagd?
Kritiek op MSM bronnen/verhalen hebben we nooit van je gehoord.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:30 schreef illusions het volgende:
[..]
Oh goodie - dan kan je 'specifiek' over die 'bepaalde agenda' beginnen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:47 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik geloof heus wel dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is hoor, en ben ook van mening dat incorrecte cijfers worden gebruikt om een bepaalde agenda te pushen. Ik ga echter liever specifiek op bepaalde issues in, om het hele onderwerp in kaart te krijgen en een weloverwogen - al dan niet voorlopige - conclusie te trekken.
Mijn kritiek op de cijfers is dat de "gewone Influenza" gebaseerd wordt op oversterfte, met andere woorden: alle sterfgevallen die geen duidelijke doodsoorzaak hebben worden bij griep opgeteld. Normaliter is dat, heel grofweg gezien, een "redelijke" inschatting - we hebben niets beters. Bijna niemand gaat immers voor een griepje naar de dokter, dus het wordt simpelweg niet geregistreerd tenzij het menens is.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 02:46 schreef Tingo het volgende:
[..]
En op wat is jouw (vage) mening gebaseerd?
nee, oversterfte is het aantal mensen wat meer sterft dan gemiddeld. In geval van een zwaarder dan normale griep of COVID19 kun je erdus weldegelijk een conclusie aan verbinden dat de oversterfte veroorzaakt is door een bepaalde ziekte. Is het een exact cijfer? Nee dat niet maar wel acceptabel nauwkeurig.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 04:04 schreef illusions het volgende:
[..]
Mijn kritiek op de cijfers is dat de "gewone Influenza" gebaseerd wordt op oversterfte, met andere woorden: alle sterfgevallen die geen duidelijke doodsoorzaak hebben worden bij griep opgeteld.
de mensen die niet naar de dokter gaan hebben dan ook geen echte/zware griepquote:Normaliter is dat, heel grofweg gezien, een "redelijke" inschatting - we hebben niets beters. Bijna niemand gaat immers voor een griepje naar de dokter, dus het wordt simpelweg niet geregistreerd tenzij het menens is.
nee, de RIVM cijfers zijn op basis van bevestigde gevallen. Het CBS geeft de oversterfte getallenquote:Dan heb je dus het sterftecijfer van de normale terugkerende griep, en deze is op dat cijfer gebaseerd. Dat is het aantal sterfgevallen op het geschatte aantal gevallen influenza. Precies om deze reden is het enorm scheef om het sterftecijfer van COVID-19 hiermee te vergelijken, want dit laatste sterftecijfer wordt gebaseerd op het aantal bevestigde gevallen van het Coronavirus. Die handelswijze slaat natuurlijk nergens op, want niemand wordt getest, en de testen die er zijn zijn ook niet betrouwbaar. Spanje heeft een enorme lading testkits gehad en die zijn allemaal retour gegaan want defect.
Je mag dus op z'n minst verwachten dat dit op het aantal geschatte Coronagevallen is berekend. Maar we hebben geen flauw idee wat dat cijfer is.
dat weet je dus niet daar ongeveer elk land de cijfers anders berekend of botweg ontkent dat de ziekte bestaatquote:Zodoende worden we door de media bang gemaakt met een sterftecijfer wat absoluut niet te vergelijken valt met die van de normale griep, en dat is krom. Alleen al het aantal doden door ademhalingsgerelateerde complicaties van influenza is 650.000 per jaar (bron: WHO).
https://www.who.int/mediacentre/news/statements/2017/flu/en/
Dus, die 650k zitten we met COVID-19 nog lang niet aan - nog niet eens op de helft.
je punt?quote:Maar de reden van de maatregelen is om de ICU's niet te overbelasten, en dat is redelijk plausibel. Of jullie het nu geloven of niet, ik ken wel degelijk iemand die in het ziekenhuis werkt, 3 verschillende zelfs en voornamelijk ouderenzorg, want tegenwoordig verdient een arts geen reet meer.
dat mag je vinden, maar vooralsnog laat je niet zien je mening op basis van gedegen kennis te baserenquote:Ik ben het dus ook absoluut niet eens met een algehele quarantaine en ben om die reden een aantal weken geleden zelfs van waar ik woon (Spanje) naar Nederland gegaan omdat ik het belachelijk vindt in welke mate je daar wordt beperkt in bewegingsvrijheid.
hebben we hier ook alleen dat personeel kweken.. dat duurt zo verrekte langquote:Als de reden overbelasting van de ICU's is, lijkt het mij dan ook veel logischer om in rap tempo de zorgcapaciteit uit te breiden - zowel China als Engeland stampen binnen 2 weken enorme gezondheidscentra uit de grond.
ik ben 49 mijn vrouw 55 hoe gaan we dat doen? Vriend van mij van 48 woont momenteel bij zijn 80 jarige moeder, hoe gaat hij dat doen?quote:Beperk dan de quarantaine tot de risicogroepen, bijv. 55+, 60+, of 65+, en personen met bestaande gezondheidsklachten die hen kwetsbaarder maken dan de gemiddelde persoon.
onhaalbaarquote:Baseer de omgangsregels op deze mensen, en zorg dat deze risicogroep niet in contact komt met een potentiële overdrager. Om deze reden bezoek ik mijn ouders ook niet, beiden 70 en 70+ met gezondheidskwalen.
Nee, maar welk bronmateriaal wil je hebben dan?quote:Deze conclusie trek ik uit de feiten en cijfers die mij beschikbaar zijn, en die redelijkerwijs te controleren vallen.
Voor mij houdt kritisch denken echter in dat je ten alle tijden je bron onderwerpt aan een kritische blik, of dat nu CNN is of Martin Vrijland - als het op iets substantieels is gebaseerd zul je mij niet betrappen op "dismissal by association."
Dus ik stel 'm nog een keer, is het dan echt zo absurd om naar substantieel bronmateriaal te vragen teneinde een weloverwogen conclusie te kunnen trekken?
Spaß ist verboten!quote:Op dinsdag 5 mei 2020 02:57 schreef Tingo het volgende:
[..]
Wat denk je van de dansende verpleegsters?
Best knap op een video van 45 minuten te maken en het kleine beetje wetenschap dat er in zit zo uit z'n verband te trekken.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:20 schreef GeneralMidi het volgende:
[..]
Ff bumpen naar deze pagina want dit is echt de moeite waard om te kijken.
Ik verander langzaam in een antivaxxer...quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:57 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik heb niet direct een probleem met vaccinatie, in dit geval sta ik zeker niet vooraan de rij. Laat anderen maar proefkonijn spelen, wanneer dit virus over 1 a 2 jaar nog actueel is ben ik best bereid om mijn shot te halen.
De vaccinaties worden niet verplicht.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:32 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik verander langzaam in een antivaxxer...
Ik voorspel wel dat je die 1 a 2 jaar de grens niet over mag, en/of dat je ziektekostenverzekeraar waarschuwingen en gevolgen gaat braken.
Ik zou meer vertrouwen hebben in de intrinsieke motivatie van overheden als ze de vaccinatie niet verplicht zouden maken.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De vaccinaties worden niet verplicht.
Je zou het in feite nog scherper kunnen stellen, want een groot deel van de bezwaren concentreren zich rondom vertrouwen. Wat zit er in de cocktail dat je in je lijf gespoten krijgt, wat zijn de bijwerkingen, mensen krijgen nog steeds griep of baarmoederhalskanker na vaccinantie, et cetera? Er is een gezegde dat stelt dat goed voorbeeld doet volgen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:37 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik zou meer vertrouwen hebben in de intrinsieke motivatie van overheden als ze de vaccinatie niet verplicht zouden maken.
Doorgaans bevatten ze verzwakte virussen zodat je immuunsysteem zich weerbaar kan maken tegen het virus zelf.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:57 schreef dellipder het volgende:
[..]
Je zou het in feite nog scherper kunnen stellen, want een groot deel van de bezwaren concentreren zich rondom vertrouwen. Wat zit er in de cocktail dat je in je lijf gespoten krijgt,
Bijwerkingen kunnen er altijd zijn, zoals sommige mensen allergisch zijn voor noten, sperma of ananas, zo kan een ander een reactie hebben op een vaccinatie. Er wordt altijd eerst getest op een groep mensen maar ook dan kan je niet alles uitsluiten. Niets in het leven is zonder risico.quote:wat zijn de bijwerkingen,
Uiteraard, een vaccin doet niets anders dan je eigen afweer, je immuunsysteem paraat maken tegen het virus. Heb je geen goed werkend immuunsysteem (of muteert het virus) dan kan een vaccin minder effectief zijn.quote:mensen krijgen nog steeds griep of baarmoederhalskanker na vaccinantie, et cetera?
quote:"The majority of people who get disease have been vaccinated."
In fact it is true that in an outbreak those who have been vaccinated often outnumber those who have not -- even with vaccines such as measles, which we know to be about 98% effective when used as recommended.
This apparent paradox is explained by two factors. First, no vaccine is 100% effective. To make vaccines safer than the disease, the bacteria or virus is killed or weakened (attenuated). For reasons related to the individual, not all vaccinated persons develop immunity. Most routine childhood vaccines are effective for 85% to 95% of recipients. Second, in a country such as the United States the people who have been vaccinated vastly outnumber those who have not.
Uiteraard kan iemand een video maken waar hij zich laat injecteren met een naald maar je hebt geen enkele garantie dat dat het vaccin is en niet een spuitje met NaCl oplossing. Als je al een wantrouwen hebt zou ik niet weten waarom zoiets vertrouwen zou geven.quote:Er is een gezegde dat stelt dat goed voorbeeld doet volgen.
Ik vermoed dat veel reserves tegen vaccinaties weggenomen kunnen worden als onze elite, de upper class het goede voorbeeld zou nemen in het belang van de volksgezondheid, zoals wordt gepropageerd.
Het zou volgens mij enorm schelen als op nationale televisie de top van het bedrijfsleven, politici, belangrijkste mensen uit de showbizz, mediamagnaten, medici, journalisten, televisiepersoonlijkheden, et cetera het goede voorbeeld geven en ook hier zich als leiders opwerpen en zich zouden laten vaccineren. Anders is het zo'n do as I say, don't do as I do waar mensen wat nerveus en achterdochtig maakt.
Mijn inbreng had niet zozeer te maken met de metadiscussie, maar meer met een filosofische benadering om de reserves te duiden tegen vaccinaties en de manier waarop deze getackeld zou kunnen worden.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik begrijp je wantrouwen en met alle filmpjes en websites op het internet van mensen die "wakker zijn" wordt dat aangewakkerd.
Dat is heel lastig denk ik.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:20 schreef dellipder het volgende:
[..]
Mijn inbreng had niet zozeer te maken met de metadiscussie, maar meer met een filosofische benadering om de reserves te duiden tegen vaccinaties en de manier waarop deze getackeld zou kunnen worden.
Ik heb inderdaad ingebracht dat een groot deel van de bezwaren zich concentreren rondom vertrouwen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is heel lastig denk ik.
Een groot deel van de mensen die geen vaccin willen omdat ze het niet vertrouwen zou ik gewoon adviseren om het niet te nemen. Je kan er tegen praten als Brugman maar je moet het opnemen tegen de pseudo-wetenschap van Facebook en andere vreemde diepe krochten op het internet. Daar is geen kruid tegen opgewassen, het wantrouwen zit al veel te diep.
Uiteraard is er ook nog een groep mensen die er onzeker over is maar die kan je ook niet sturen. Je kan hooguit informatie geven, de keuze is aan de mens zelf.
Ik heb aangegeven dat in het belang van de volksgezondheid de verantwoordelijkheid om iets te doen aan deze vertrouwenskwestie misschien ligt bij onze leiders. Die zouden dan het voortouw moeten nemen en zich laten vaccineren op nationale televisie. Ik vraag me af of dit een positieve houding kan genereren over vaccins.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je kan er tegen praten als Brugman maar je moet het opnemen tegen de pseudo-wetenschap van Facebook en andere vreemde diepe krochten op het internet.
Het gekke is dat we wel water uit de kraan drinken, voeding en frisdranken uit de supermarkt consumeren, vlees van de slager, de benzine van het tankstation tanken, de stroom uit het stopcontact gebruiken, de lucht van buiten inademen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:26 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad ingebracht dat een groot deel van de bezwaren zich concentreren rondom vertrouwen.
Ja dat is de analyse, de observatie. Ik bracht vervolgens in wat daar tegenover gezet zou kunnen worden.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het gekke is dat we wel water uit de kraan drinken, voeding en frisdranken uit de supermarkt consumeren, vlees van de slager, de benzine van het tankstation tanken, de stroom uit het stopcontact gebruiken, de lucht van buiten inademen.
Maar als het op vaccins aankomt is er ineens een wantrouwen. En dat terwijl alles waar men bang voor is bij vaccins veel makkelijker en grootschaliger kan via het eerder genoemde.
Lastig, je kan een vrije wil niet sturen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:32 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ja dat is de analyse, de observatie. Ik bracht vervolgens in wat daar tegenover gezet zou kunnen worden.
Dit vind ik trouwens wel een goede, als de regering een kwaadaardig motief zou hebben met het vaccineren, dan zijn er veel makkelijkere alternatieven om mensen te "vergiftigen". Waarom zouden "ze" die extreme moeite met vaccinatie doen als ze met voedsel/water voorziening een veel makkelijker en groter alternatief hebben?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het gekke is dat we wel water uit de kraan drinken, voeding en frisdranken uit de supermarkt consumeren, vlees van de slager, de benzine van het tankstation tanken, de stroom uit het stopcontact gebruiken, de lucht van buiten inademen.
Maar als het op vaccins aankomt is er ineens een wantrouwen. En dat terwijl alles waar men bang voor is bij vaccins veel makkelijker en grootschaliger kan via het eerder genoemde.
Toch heb ik hier in BNW niet één topic gelezen van mensen die geen water drinken, niet meer eten of gestopt zijn met ademhalen omdat ze het niet vertrouwen.
Ja... maar ik denk dat als je Youtube filmpjes gaat maken en daarin mensen gaat waarschuwen voor drinkwater, voeding of de lucht die je ademt dat je daar weinig succes mee scoort.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:45 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dit vind ik trouwens wel een goede, als de regering een kwaadaardig motief zou hebben met het vaccineren, dan zijn er veel makkelijkere alternatieven om mensen te "vergiftigen". Waarom zouden "ze" die extreme moeite met vaccinatie doen als ze met voedsel/water voorziening een veel makkelijker en groter alternatief hebben?
Dat komt, omdat het paradoxaal is. Mijn punt is dat wanneer het gaat over volksgezondheid wel degelijk gestuurd kan worden door advertenties, spotjes op televisie, berichtgeving en dergelijke. Mijn gedachte-experiment, dat gaat over het overwinnen van wantrouwen, is de vraag of belangrijke personen uit onze ruling class dan niet het voortouw zouden moeten nemen, als men alleen al de grote wissel die COVID-19 op de gezondheidszorg en op de economie legt, beschouwt. Volksgezondheid is immers zo'n belangrijke issue dat alle middelen ter bevordering daarvan zouden moet worden ingezet. Niet waar?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Lastig, je kan een vrije wil niet sturen.
Je geeft zojuist aan dat men een vrije wil niet kan sturen. Wat zijn jouw argumenten dat vrije wil moet stoppen bij het onderwerp vaccins en vaccinatie?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja... maar ik denk dat als je Youtube filmpjes gaat maken en daarin mensen gaat waarschuwen voor drinkwater, voeding of de lucht die je ademt dat je daar weinig succes mee scoort.
Doorgaans gaat het over vermijdbare of voor het oog niet zichtbare dingen. Een vaccin is vermijdbaar dus daar is prima een conspiracy aan te hangen. Niemand die de rest van z'n (dan nog korte) leven z'n adem gaat inhouden.
Ik bedoel niet zo zeer dat vrije wil daar moet stoppen maar dat je mensen niet kan sturen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:58 schreef dellipder het volgende:
[..]
Je geeft zojuist aan dat een vrije wil niet te sturen is. Wat zijn jouw argumenten dat vrije wil moet stoppen bij het onderwerp vaccins en vaccinatie?
Wat zijn jouw argumenten tegen de reserves die mensen opwerpen over de onderwerpen vaccins en vaccinaties?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik bedoel niet zo zeer dat vrije wil daar moet stoppen maar dat je mensen niet kan sturen.
Je kan hooguit argumenten geven die ze aan het denken zet maar ook dan ligt de keuze niet bij mij of een overheid.
Dat we enkele ziekten zo goed als uitgeroeid hebben door de vaccinatieprogramma's uit het verleden maar ook verbeterde hygiëne sinds we weten hoe virussen en bacteriën zich verspreiden (daar wil ik zeker niets aan afdoen) en dat we eigenlijk al zo lang in die "luxe" opgegroeid zijn dat we ons het belang van vaccins niet meer kunnen voorstellen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:02 schreef dellipder het volgende:
[..]
Wat zijn jouw argumenten tegen de reserves die mensen opwerpen over de onderwerpen vaccins en vaccinaties?
Dit zijn prima argumenten. Heb je ook toevallig gedacht aan middelen om het wantrouwen tegen vaccins en vaccinaties te tackelen? Het lijkt dat wat ik daarover heb ingebracht je het liefste wilt ontwijken, maar misschien heb je betere ideeën.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat we enkele ziekten zo goed als uitgeroeid hebben door de vaccinatieprogramma's uit het verleden maar ook verbeterde hygiëne sinds we weten hoe virussen en bacteriën zich verspreiden (daar wil ik zeker niets aan afdoen) en dat we eigenlijk al zo lang in die "luxe" opgegroeid zijn dat we ons het belang van vaccins niet meer kunnen voorstellen.
Je kan iemand in een droge woestijn ook heel goed het belang van water uitleggen maar als het altijd uit je kraan stroomt als je hem opendraait is het een vanzelfsprekende luxe.
De Covid-19 crisis is een beetje als de situatie van een waterkraan die alleen nog maar druppelt. En de één is nu boos op de watermaatschappij en de ander erkent dat water een luxe is. Hopelijk begrijp je de wat vergezochte analogie
Niet zozeer "ontwijken", meer dat we wat langs elkaar heen praten misschienquote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:19 schreef dellipder het volgende:
[..]
Dit zijn prima argumenten. Heb je ook toevallig gedacht aan middelen om het wantrouwen tegen vaccins en vaccinaties te tackelen? Het lijkt dat wat ik daarover heb ingebracht je het liefste wilt ontwijken, maar misschien heb je betere ideeën.
Net zoals andere zaken waar je anderen mee schaadt. Er is een groep mensen die niet gevaccineerd kan worden (bijvoorbeeld kleine baby's) die worden door groepsimmuniteit beschermd. Anti vaccers zijn een gevaar voor die groep.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:58 schreef dellipder het volgende:
[..]
Je geeft zojuist aan dat men een vrije wil niet kan sturen. Wat zijn jouw argumenten dat vrije wil moet stoppen bij het onderwerp vaccins en vaccinatie?
Dat is onmogelijk. De anti-vaccers zijn anti wetenschap en kunnen niet op basis van argumentatie en rede overgehaald worden. Je kunt niet discussieren met een geloof.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:19 schreef dellipder het volgende:
[..]
Dit zijn prima argumenten. Heb je ook toevallig gedacht aan middelen om het wantrouwen tegen vaccins en vaccinaties te tackelen? Het lijkt dat wat ik daarover heb ingebracht je het liefste wilt ontwijken, maar misschien heb je betere ideeën.
Er bestaat religiekritiek, dus over dit gedeelte ben ik het sowieso oneens.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:47 schreef The_End het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk. De anti-vaccers zijn anti wetenschap en kunnen niet op basis van argumentatie en rede overgehaald worden. Je kunt niet discussieren met een geloof.
Dat heeft nog steeds niks met wetenschap te maken.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:53 schreef dellipder het volgende:
[..]
Er bestaat religiekritiek, dus over dit gedeelte ben ik het sowieso oneens.
De ' leiders' (bestuurders zou ik ze noemen) en prominenten hebben hier helemaal geen rol in. Deze mensen zetten zich extreem af tegen de overheid, dus als de overheid iets zegt, dan zullen ze dat sowieso wantrouwen.quote:En ik heb juist ingebracht een gedachte-experiment dat helemaal niets te maken heeft met discussiëren, namelijk dat de upper class in het belang van de volksgezondheid het voortouw neemt door zich te laten vaccineren op nationale televisie om zo het wantrouwen tegen vaccins te verminderen. Dit in de context dat de leiders het voortouw moeten nemen, beslist als het er echt toe doet, om anderen te leiden.
Daar valt minder geld aan te verdienen. Er is me opgevallen dat er wel een verband is tussen die doctoren die tegen vaccineren zijn en alternatieve geneesmiddelen/behandelingen. Vaak bieden die doctoren dat voor veel geld aan. Of ze verkopen boeken erover. Met andere woorden, anti-vaccin is big business.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Toch heb ik hier in BNW niet één topic gelezen van mensen die geen water drinken, niet meer eten of gestopt zijn met ademhalen omdat ze het niet vertrouwen.
Ik denk dat er dan reacties komen als : "Staats propaganda", helemaal als het op de publieke omroep wordt uitgezonden. Nu al word alles als nep bestempeld door sommige personen alleen al omdat het op het 8 uur journaal was. En zoals TheFreshPrince ook als zei, is het niet te controleren dat de upper class echt de vaccinatie toedient of een oplosmiddel.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:53 schreef dellipder het volgende:
[..]
Er bestaat religiekritiek, dus over dit gedeelte ben ik het sowieso oneens.
En ik heb juist ingebracht een gedachte-experiment dat helemaal niets te maken heeft met discussiëren, namelijk dat de upper class in het belang van de volksgezondheid het voortouw neemt door zich te laten vaccineren op nationale televisie om zo het wantrouwen tegen vaccins te verminderen. Dit in de context dat de leiders het voortouw moeten nemen, beslist als het er echt toe doet, om anderen te leiden.
Jawel, wetenschapsfilosofie. Maar dit is verder niet belangrijkquote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:55 schreef The_End het volgende:
Dat heeft nog steeds niks met wetenschap te maken.
Jij beschouwt het veel te eng en ik heb ik mijn inbreng me ook niet gelimiteerd tot bestuurders of mensen uit de politiek. Het gaat om maatschappelijke leiders. Of je nu eenmaal een gelaagde samenleving waarvan de top niet alleen bestaat uit beroepspolitici. Zoals ik het eerer heb aangegeven kan dit voor mij ook gerust Tiësto, Eva Jinek of Jort Kelder zijn.quote:De ' leiders' (bestuurders zou ik ze noemen) en prominenten hebben hier helemaal geen rol in. Deze mensen zetten zich extreem af tegen de overheid, dus als de overheid iets zegt, dan zullen ze dat sowieso wantrouwen.
Dat kutvolk speelt met de volksgezondheid. Flikker op met je argumenten.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:02 schreef dellipder het volgende:
[..]
Wat zijn jouw argumenten tegen de reserves die mensen opwerpen over de onderwerpen vaccins en vaccinaties?
Ja, maar ik heb het vermoeden dat dit niet echt overtuigend werktquote:Op dinsdag 5 mei 2020 15:11 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dat kutvolk speelt met de volksgezondheid. Flikker op met je argumenten.
Zucht, religie heeft niks met wetenschap te maken. Je kan in de wetenschap wel discussieren van het effect van religie op mensen. Een god (of wat dan ook) bestaat niet in de wetenschap.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 15:10 schreef dellipder het volgende:
[..]
Jawel, wetenschapsfilosofie. Maar dit is verder niet belangrijk
[..]
Eng?quote:Jij beschouwt het veel te eng en ik heb ik mijn inbreng me ook niet gelimiteerd tot bestuurders of mensen uit de politiek. Het gaat om maatschappelijke leiders. Of je nu eenmaal een gelaagde samenleving waarvan de top niet alleen bestaat uit beroepspolitici. Zoals ik het eerer heb aangegeven kan dit voor mij ook gerust Tiësto, Eva Jinek of Jort Kelder zijn.
Dit klinkt aannemelijk. Wat minder aannemelijk is dat dit dan uitsluitend de reactie zou zijn.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 15:08 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik denk dat er dan reacties komen als : "Staats propaganda", helemaal als het op de publieke omroep wordt uitgezonden. Nu al word alles als nep bestempeld door sommige personen alleen al omdat het op het 8 uur journaal was. En zoals TheFreshPrince ook als zei, is het niet te controleren dat de upper class echt de vaccinatie toedient of een oplosmiddel.
Het is niet belangrijk, maar ik zie een onderscheid. Dit wilde ik aangeven.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 15:15 schreef The_End het volgende:
Zucht, religie heeft niks met wetenschap te maken. Je kan in de wetenschap wel discussieren van het effect van religie op mensen. Een god (of wat dan ook) bestaat niet in de wetenschap.
Eng als in beperkt. Ik verwijs naar mijn eerdere inbreng waarin ik het niet uitsluitend had over mensen uit de politiek.quote:Eng?Je gaat ook niet in op mijn argument dat anti-vaccers zich juist afzetten tegen dit soort mensen.
Jawel, want je begrijpt mijn punt niet. Je kan niet discussieren met geloof, omdat dat niet op basis van argumenten gedaan wordt.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 15:17 schreef dellipder het volgende:
[..]
Het is niet belangrijk, maar ik zie een onderscheid. Dit wilde ik aangeven.
quote:Eng als in beperkt. Ik verwijs naar mijn eerdere inbreng waarin ik het niet uitsluitend had over mensen uit de politiek.
Jawel, ik begrijp jouw punt wel. Ik heb aangegeven dat ik het daarmee sowieso oneens ben. Jouw premisse deugt niet. Nogmaals, voor deze discussie is dit verder niet belangrijk.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 15:19 schreef The_End het volgende:
Jawel, want je begrijpt mijn punt niet. Je kan niet discussieren met geloof, omdat dat niet op basis van argumenten gedaan wordt.
Jij reageert op mijn inbreng die je verkeerd vertaalt. Dus ik ga zeker niet op jouw valse voorstelling van zaken van mijn inbreng in.quote:Ga gewoon in op wat ik zeg ipv onzin te spuien.
Dat heeft hij gezegt , dat wil nog niet zeggen dat het verplicht word . Tot nu toe is hij pro constitution en dus ook free choice . Hij is geen fauci of billquote:Op dinsdag 5 mei 2020 15:13 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Als het een grote Hoax is, waarom wil je grote held Trump dan zo snel mogelijk een vaccin?
en waar is het wel verplicht?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 15:37 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat heeft hij gezegt , dat wil nog niet zeggen dat het verplicht word . Tot nu toe is hij pro constitution en dus ook free choice . Hij is geen fauci of bill
Klets maar lekker verder man.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 15:24 schreef dellipder het volgende:
[..]
Jawel, ik begrijp jouw punt wel. Ik heb aangegeven dat ik het daarmee sowieso oneens ben. Jouw premisse deugt niet. Nogmaals, voor deze discussie is dit verder niet belangrijk.
[..]
Jij reageert op mijn inbreng die je verkeerd vertaalt. Dus ik ga zeker niet op jouw valse voorstelling van zaken van mijn inbreng in.
Voor jouw gemak geef ik nog een toelichting die je volkomen negeert. Dit is simpelweg onwil van jouw kant en dan moet ik vervolgens naar jou toe bewegen? Dit lijkt me niet een normale manier van met elkaar omgaan.
En hoe wil Bill Gates er dan voor zorgen dat het verplicht wordt? Volgens mij is het nog altijd de overheid zelf die dat bepaalt.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 15:37 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat heeft hij gezegt , dat wil nog niet zeggen dat het verplicht word . Tot nu toe is hij pro constitution en dus ook free choice . Hij is geen fauci of bill
Dit is de grondslag van deze website. Alleen jouw pennenvruchten geven weinig tot geen aanleiding daartoe. Op zich is dit ook wel een prestatie.quote:
Uiteraard, ik kan niet voor iedereen praten.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 15:15 schreef dellipder het volgende:
[..]
Dit klinkt aannemelijk. Wat minder aannemelijk is dat dit dan uitsluitend de reactie zou zijn.
Waarom vindt je dit de moeite, ik vind het 44 minuten van mijn leven die ik nooit meer terug krijgquote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:20 schreef GeneralMidi het volgende:
[..]
Ff bumpen naar deze pagina want dit is echt de moeite waard om te kijken.
Kijk, dit is een sterke vraag. Maar heb jij het idee dat er niet genoeg informatie beschikbaar is over vaccins? Ik leerde dat op school al, maar heb niet het idee dat mensen die tegen het vaccineren zijn ook maar ergens opzoek zijn naar die informatie of die informatie accepteren. Het is ook niet zo dat men na de zoveelste post met uitleg die uitleg ineens wel voor waar aanneemt. Om dan eventueel te stellen dat dit dan het gevolg is van de middelen om het wantrouwen te tackelen onderschatten we de kracht van het complotdenken. Je kunt deze mensen wel 1000 X vertellen en zelfs wetenschappelijk laten zien hoe het zit, maar zij zullen aangeven niet overtuigt te zijn. Heb je ergens wel eens een complotdenker zijn argumenten zien aanpassen na het zien van wetenschappelijk bewijs?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:19 schreef dellipder het volgende:
[..]
Het begint met een totale wantrouwen tegen alles. Waar loop je zulke ideeën op en waar praat je over dat soort dingen met andere mensen die dat vinden? Zodra je de lijn over bent...en ik bedoel die lijn tussen een beetje wantrouwen en een totaal wantrouwende blik op alles wat overheid of media is...dan maakt het niet meer uit. Op school hebben we dit al geleerd, maar deze mensen huilen zelfs dat school propaganda is en onderdeel van het grote plan.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:09 schreef SuperHartje het volgende:
Interessante video in de zin van free speech over de vaccinatie- discussie.
Je hebt het wel snel bekeken.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het begint met een totale wantrouwen tegen alles. Waar loop je zulke ideeën op en waar praat je over dat soort dingen met andere mensen die dat vinden? Zodra je de lijn over bent...en ik bedoel die lijn tussen een beetje wantrouwen en een totaal wantrouwende blik op alles wat overheid of media is...dan maakt het niet meer uit. Op school hebben we dit al geleerd, maar deze mensen huilen zelfs dat school propaganda is en onderdeel van het grote plan.
Dan ben je toch eigenlijk niet voor enige reden vatbaar? Ik snap daarom ook niet dat we het hier hebben over vrijheid van meningsuiting, omdat ook met het weigeren van vaccins er levens op het spel gaan staan. Daar houd voor mij de sympathie voor een andere mening op, want onze samenleving heeft hier nu juist al die eeuwen bewijs voor, maar nog is het niet genoeg. En als men alleen zichzelf ermee zou hebben is het nog tot daar aan toe, maar dit soort bewegingen zijn op de lange termijn schadelijk voor de gezondheid van een ieder.
Er is genoeg informatie beschikbaar en er zijn talloze lessen geleerd van het verleden, waarom zouden we mensen die niet eens de moeite nemen om het echt uit te zoeken de ruimte moeten geven om dit soort antimaatschappij-onzin te kunnen spuien?
Ik begrijp dat als een YT-video wordt verwijderd wegens het schenden van de huisregels al snel wordt gezien als censuur, dat we dan niet moeten verwachten dat het niet accepteren van anti-vaxx-sentimenten met gejuich wordt ontvangen door diezelfde groep. Maar je kunt moeilijk ontkennen dat deze mensen erg slecht zijn geïnformeerd, maar dat dat niet eens het probleem is. Er is namelijk genoeg informatie, maar slaat deze uit de weg omdat het niet in hun straatje past.
Er zijn genoeg topics te verzinnen om toch ineens wel tegen de 'censuur'muur van meningsuiting te lopen. En er zullen altijd mensen zijn die wantrouwend zijn tegenover wat dan ook. Maar zodra het op de lange termijn grote gevolgen kan hebben voor de hele samenleving, waar trekken we de grens? In dit oogpunt heb je gelijk dat het een interessante discussie is, maar ergens ook een onnodige. Als jij denkt dat een vaccin bedoeld is om je op de een of andere manier te controleren, terwijl je daar geen bewijs voor hebt en overduidelijk is dat dit niet het geval is, hoe ben je dan in hemelsnaam instaat om je kind op te kunnen voeden? Blijkbaar kan zo iemand gevaren niet goed inschatten.
Als jij een taart bakt en je wordt beschuldigd van het opzettelijk vergiftigen van iemand, zul je toch met bewijzen moeten komen. Als gewoon blijkt dat de taart helemaal niet giftig is, maar degene aan wie je de taart hebt gegeven blijft maar volhouden dat het niet zo is, wat zegt dat over diegene? Dan kunnen we constant wel de discussie aangaan over de taart, maar wat heeft dat voor zin als de feiten worden gezien als nep?
Ik kan mij voorstellen dat er scholen zijn in de USA die geen feiten vertellen over het vaccin, maar ik neem aan dat we dat hier allemaal op school hebben gehad. Daarnaast kun je ook met je dokter praten en hem vragen stellen. Ja, het zou fijn zijn als wetenschappelijke informatie toegankelijker is, maar dat vind ik toch de rollen omdraaien.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:52 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Je hebt het wel snel bekeken.
Het gaat echt vooral om biased informatie.
En het recht om erover te mogen praten met elkaar.
Als je de video bekijkt zie je dat juist door censuur er nog minder info (dus onderbouwing) te vinden is en dat bijv inkijk op wetenschappelijke artikelen beperkt zouden zijn omdat er kosten aan verbonden zijn.
Wilde eik zien of dit soort info juist is en daar zou de discussie over moeten gaan betreft deze video naar mijn inziens
Ja dat is ook zo, Maar dat laatste bijv niet per definitie. Hmm ja... ik denk nog wat na over de biased info en kom er misschien nog op terug, mocht ik verrijkende inzichten opdoenquote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik kan mij voorstellen dat er scholen zijn in de USA die geen feiten vertellen over het vaccin, maar ik neem aan dat we dat hier allemaal op school hebben gehad. Daarnaast kun je ook met je dokter praten en hem vragen stellen. Ja, het zou fijn zijn als wetenschappelijke informatie toegankelijker is, maar dat vind ik toch de rollen omdraaien.
Het kost vele malen meer tijd en moeite om onwetenden te voorzien van wetenschappelijke informatie die ze dan ook nog snappen, dan de tijd die het kost wat te verzinnen en dat simpel uit te leggen. Daar zit een groot probleem.
quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Best knap op een video van 45 minuten te maken en het kleine beetje wetenschap dat er in zit zo uit z'n verband te trekken.
We bevinden ons allemaal op een andere plek in het spectrum en dat is prima.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 16:03 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Waarom vindt je dit de moeite, ik vind het 44 minuten van mijn leven die ik nooit meer terug krijg
En dat is precies het gevaar er achterquote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:58 schreef GeneralMidi het volgende:
[..]
[..]
We bevinden ons allemaal op een andere plek in het spectrum en dat is prima.
Jullie hebben het iig geprobeerd te kijken.
De 1 kan zich erin vinden en de ander niet.
Laat het gewoon daarbij.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 20:06 schreef devlinmr het volgende:
[..]
En dat is precies het gevaar er achter
Het erbij laten is het gevaar bedoelde ik. Op het moment dat een substantieel deel van de bevolking zich tegen de wetenschap gaat keren dan lopen we het gevaar om terug te vallen naar eeuwen geleden.quote:
Ik denk dat het er meer om gaat dat mensen slecht geïnformeerd zijn omdat ze met name facebook en twitter en andere (onbetrouwbare) bronnen klakkeloos vertrouwen. En toegeven het OMT is niet transparant over hoe ze tot de maatregelen komen. En binnen Europa is er geen eenduidig beleid. Vooral de mondkapjes discussie is daar een voorbeeld van.quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:47 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Het erbij laten is het gevaar bedoelde ik. Op het moment dat een substantieel deel van de bevolking zich tegen de wetenschap gaat keren dan lopen we het gevaar om terug te vallen naar eeuwen geleden.
Het gaat hier om vaccinatie en mensen die dat niet willen want "Bill Gates stopt er nano chips in" of "Er zit Aluminium in" etcquote:Op woensdag 6 mei 2020 09:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk dat het er meer om gaat dat mensen slecht geïnformeerd zijn omdat ze met name facebook en twitter en andere (onbetrouwbare) bronnen klakkeloos vertrouwen. En toegeven het OMT is niet transparant over hoe ze tot de maatregelen komen. En binnen Europa is er geen eenduidig beleid. Vooral de mondkapjes discussie is daar een voorbeeld van.
Helpt het nou wel of niet. Voor mij is dat niet duidelijk.
Denk dat hier niets meer aan te doen is.quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:59 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Het gaat hier om vaccinatie en mensen die dat niet willen want "Bill Gates stopt er nano chips in" of "Er zit Aluminium in" etc
Behalve levenslange quarantaine, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Denk dat hier niets meer aan te doen is.
Of... een spuitjequote:Op woensdag 6 mei 2020 12:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Behalve levenslange quarantaine, bijvoorbeeld.
Er zit aluminium in.quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:59 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Het gaat hier om vaccinatie en mensen die dat niet willen want "Bill Gates stopt er nano chips in" of "Er zit Aluminium in" etc
Mondkapjes discussie is vrij onschuldig in vergelijking daarmee
Dat aluminium hebben we al gehad, vanaf hier ongeveer: BNW / Anti vaxxers: wie weigert een toekomstige prik?quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:12 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Er zit aluminium in.
Maar in je dagelijks voedsel nog veel meer. Een smoothie bijv.
Ik vind het totale gebrek aan consistent internationaal beleid JUIST een argument tegen een internationale samenzwering.quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk dat het er meer om gaat dat mensen slecht geïnformeerd zijn omdat ze met name facebook en twitter en andere (onbetrouwbare) bronnen klakkeloos vertrouwen. En toegeven het OMT is niet transparant over hoe ze tot de maatregelen komen. En binnen Europa is er geen eenduidig beleid. Vooral de mondkapjes discussie is daar een voorbeeld van.
Helpt het nou wel of niet. Voor mij is dat niet duidelijk.
karma gaat je afleren dat soort uitspraken te doen .quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:35 schreef Beathoven het volgende:
Aluhoedjes laten zich op facebook informeren en zijn tegelijk zowel voor of tegen facebook.
dus dat is bijzonder.
Eigenlijk zijn ze gewoon bang voor een prik.
Van mij mogen ze er best een spuit in douwen. Ik heb alle voorgaande vaccinaties overleeft en daarnaast containers aan bloed gedoneerd.
0,00004% risico is alleen dat je zo autistisch als de pest wordt en in BNW gaat posten.
Zo te horen is dat slootwater in die aderen van jou niet zo bruikbaar.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:33 schreef Summers het volgende:
[..]
karma gaat je afleren dat soort uitspraken te doen .
Heeft ook gewoon 0,0,niks met mijn post te maken.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:51 schreef ThePlaneteer het volgende:
Karma gaat 't nog druk krijgen dan.
Plus karma heeft mysterieuze wegen
https://metro.co.uk/2020/(...)oronavirus-12588467/
https://nypost.com/2020/0(...)otest-gets-covid-19/
Ik citeerde je niet?quote:Op woensdag 6 mei 2020 23:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Heeft ook gewoon 0,0,niks met mijn post te maken.
Het verschil ga je leren . So be it .quote:Op woensdag 6 mei 2020 23:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Heeft ook gewoon 0,0,niks met mijn post te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |