Wat zijn jouw argumenten tegen de reserves die mensen opwerpen over de onderwerpen vaccins en vaccinaties?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik bedoel niet zo zeer dat vrije wil daar moet stoppen maar dat je mensen niet kan sturen.
Je kan hooguit argumenten geven die ze aan het denken zet maar ook dan ligt de keuze niet bij mij of een overheid.
Dat we enkele ziekten zo goed als uitgeroeid hebben door de vaccinatieprogramma's uit het verleden maar ook verbeterde hygiëne sinds we weten hoe virussen en bacteriën zich verspreiden (daar wil ik zeker niets aan afdoen) en dat we eigenlijk al zo lang in die "luxe" opgegroeid zijn dat we ons het belang van vaccins niet meer kunnen voorstellen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:02 schreef dellipder het volgende:
[..]
Wat zijn jouw argumenten tegen de reserves die mensen opwerpen over de onderwerpen vaccins en vaccinaties?
Dit zijn prima argumenten. Heb je ook toevallig gedacht aan middelen om het wantrouwen tegen vaccins en vaccinaties te tackelen? Het lijkt dat wat ik daarover heb ingebracht je het liefste wilt ontwijken, maar misschien heb je betere ideeën.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat we enkele ziekten zo goed als uitgeroeid hebben door de vaccinatieprogramma's uit het verleden maar ook verbeterde hygiëne sinds we weten hoe virussen en bacteriën zich verspreiden (daar wil ik zeker niets aan afdoen) en dat we eigenlijk al zo lang in die "luxe" opgegroeid zijn dat we ons het belang van vaccins niet meer kunnen voorstellen.
Je kan iemand in een droge woestijn ook heel goed het belang van water uitleggen maar als het altijd uit je kraan stroomt als je hem opendraait is het een vanzelfsprekende luxe.
De Covid-19 crisis is een beetje als de situatie van een waterkraan die alleen nog maar druppelt. En de één is nu boos op de watermaatschappij en de ander erkent dat water een luxe is. Hopelijk begrijp je de wat vergezochte analogie
Niet zozeer "ontwijken", meer dat we wat langs elkaar heen praten misschienquote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:19 schreef dellipder het volgende:
[..]
Dit zijn prima argumenten. Heb je ook toevallig gedacht aan middelen om het wantrouwen tegen vaccins en vaccinaties te tackelen? Het lijkt dat wat ik daarover heb ingebracht je het liefste wilt ontwijken, maar misschien heb je betere ideeën.
Net zoals andere zaken waar je anderen mee schaadt. Er is een groep mensen die niet gevaccineerd kan worden (bijvoorbeeld kleine baby's) die worden door groepsimmuniteit beschermd. Anti vaccers zijn een gevaar voor die groep.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:58 schreef dellipder het volgende:
[..]
Je geeft zojuist aan dat men een vrije wil niet kan sturen. Wat zijn jouw argumenten dat vrije wil moet stoppen bij het onderwerp vaccins en vaccinatie?
Dat is onmogelijk. De anti-vaccers zijn anti wetenschap en kunnen niet op basis van argumentatie en rede overgehaald worden. Je kunt niet discussieren met een geloof.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:19 schreef dellipder het volgende:
[..]
Dit zijn prima argumenten. Heb je ook toevallig gedacht aan middelen om het wantrouwen tegen vaccins en vaccinaties te tackelen? Het lijkt dat wat ik daarover heb ingebracht je het liefste wilt ontwijken, maar misschien heb je betere ideeën.
Er bestaat religiekritiek, dus over dit gedeelte ben ik het sowieso oneens.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:47 schreef The_End het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk. De anti-vaccers zijn anti wetenschap en kunnen niet op basis van argumentatie en rede overgehaald worden. Je kunt niet discussieren met een geloof.
Dat heeft nog steeds niks met wetenschap te maken.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:53 schreef dellipder het volgende:
[..]
Er bestaat religiekritiek, dus over dit gedeelte ben ik het sowieso oneens.
De ' leiders' (bestuurders zou ik ze noemen) en prominenten hebben hier helemaal geen rol in. Deze mensen zetten zich extreem af tegen de overheid, dus als de overheid iets zegt, dan zullen ze dat sowieso wantrouwen.quote:En ik heb juist ingebracht een gedachte-experiment dat helemaal niets te maken heeft met discussiëren, namelijk dat de upper class in het belang van de volksgezondheid het voortouw neemt door zich te laten vaccineren op nationale televisie om zo het wantrouwen tegen vaccins te verminderen. Dit in de context dat de leiders het voortouw moeten nemen, beslist als het er echt toe doet, om anderen te leiden.
Daar valt minder geld aan te verdienen. Er is me opgevallen dat er wel een verband is tussen die doctoren die tegen vaccineren zijn en alternatieve geneesmiddelen/behandelingen. Vaak bieden die doctoren dat voor veel geld aan. Of ze verkopen boeken erover. Met andere woorden, anti-vaccin is big business.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het gekke is dat we wel water uit de kraan drinken, voeding en frisdranken uit de supermarkt consumeren, vlees van de slager, de benzine van het tankstation tanken, de stroom uit het stopcontact gebruiken, de lucht van buiten inademen.
Maar als het op vaccins aankomt is er ineens een wantrouwen. En dat terwijl alles waar men bang voor is bij vaccins veel makkelijker en grootschaliger kan via het eerder genoemde.
Toch heb ik hier in BNW niet één topic gelezen van mensen die geen water drinken, niet meer eten of gestopt zijn met ademhalen omdat ze het niet vertrouwen.
Ik denk dat er dan reacties komen als : "Staats propaganda", helemaal als het op de publieke omroep wordt uitgezonden. Nu al word alles als nep bestempeld door sommige personen alleen al omdat het op het 8 uur journaal was. En zoals TheFreshPrince ook als zei, is het niet te controleren dat de upper class echt de vaccinatie toedient of een oplosmiddel.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:53 schreef dellipder het volgende:
[..]
Er bestaat religiekritiek, dus over dit gedeelte ben ik het sowieso oneens.
En ik heb juist ingebracht een gedachte-experiment dat helemaal niets te maken heeft met discussiëren, namelijk dat de upper class in het belang van de volksgezondheid het voortouw neemt door zich te laten vaccineren op nationale televisie om zo het wantrouwen tegen vaccins te verminderen. Dit in de context dat de leiders het voortouw moeten nemen, beslist als het er echt toe doet, om anderen te leiden.
Jawel, wetenschapsfilosofie. Maar dit is verder niet belangrijkquote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:55 schreef The_End het volgende:
Dat heeft nog steeds niks met wetenschap te maken.
Jij beschouwt het veel te eng en ik heb ik mijn inbreng me ook niet gelimiteerd tot bestuurders of mensen uit de politiek. Het gaat om maatschappelijke leiders. Of je nu eenmaal een gelaagde samenleving waarvan de top niet alleen bestaat uit beroepspolitici. Zoals ik het eerer heb aangegeven kan dit voor mij ook gerust Tiësto, Eva Jinek of Jort Kelder zijn.quote:De ' leiders' (bestuurders zou ik ze noemen) en prominenten hebben hier helemaal geen rol in. Deze mensen zetten zich extreem af tegen de overheid, dus als de overheid iets zegt, dan zullen ze dat sowieso wantrouwen.
Dat kutvolk speelt met de volksgezondheid. Flikker op met je argumenten.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:02 schreef dellipder het volgende:
[..]
Wat zijn jouw argumenten tegen de reserves die mensen opwerpen over de onderwerpen vaccins en vaccinaties?
Ja, maar ik heb het vermoeden dat dit niet echt overtuigend werktquote:Op dinsdag 5 mei 2020 15:11 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dat kutvolk speelt met de volksgezondheid. Flikker op met je argumenten.
Zucht, religie heeft niks met wetenschap te maken. Je kan in de wetenschap wel discussieren van het effect van religie op mensen. Een god (of wat dan ook) bestaat niet in de wetenschap.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 15:10 schreef dellipder het volgende:
[..]
Jawel, wetenschapsfilosofie. Maar dit is verder niet belangrijk
[..]
Eng?quote:Jij beschouwt het veel te eng en ik heb ik mijn inbreng me ook niet gelimiteerd tot bestuurders of mensen uit de politiek. Het gaat om maatschappelijke leiders. Of je nu eenmaal een gelaagde samenleving waarvan de top niet alleen bestaat uit beroepspolitici. Zoals ik het eerer heb aangegeven kan dit voor mij ook gerust Tiësto, Eva Jinek of Jort Kelder zijn.
Dit klinkt aannemelijk. Wat minder aannemelijk is dat dit dan uitsluitend de reactie zou zijn.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 15:08 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik denk dat er dan reacties komen als : "Staats propaganda", helemaal als het op de publieke omroep wordt uitgezonden. Nu al word alles als nep bestempeld door sommige personen alleen al omdat het op het 8 uur journaal was. En zoals TheFreshPrince ook als zei, is het niet te controleren dat de upper class echt de vaccinatie toedient of een oplosmiddel.
Het is niet belangrijk, maar ik zie een onderscheid. Dit wilde ik aangeven.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 15:15 schreef The_End het volgende:
Zucht, religie heeft niks met wetenschap te maken. Je kan in de wetenschap wel discussieren van het effect van religie op mensen. Een god (of wat dan ook) bestaat niet in de wetenschap.
Eng als in beperkt. Ik verwijs naar mijn eerdere inbreng waarin ik het niet uitsluitend had over mensen uit de politiek.quote:Eng?Je gaat ook niet in op mijn argument dat anti-vaccers zich juist afzetten tegen dit soort mensen.
Jawel, want je begrijpt mijn punt niet. Je kan niet discussieren met geloof, omdat dat niet op basis van argumenten gedaan wordt.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 15:17 schreef dellipder het volgende:
[..]
Het is niet belangrijk, maar ik zie een onderscheid. Dit wilde ik aangeven.
quote:Eng als in beperkt. Ik verwijs naar mijn eerdere inbreng waarin ik het niet uitsluitend had over mensen uit de politiek.
Jawel, ik begrijp jouw punt wel. Ik heb aangegeven dat ik het daarmee sowieso oneens ben. Jouw premisse deugt niet. Nogmaals, voor deze discussie is dit verder niet belangrijk.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 15:19 schreef The_End het volgende:
Jawel, want je begrijpt mijn punt niet. Je kan niet discussieren met geloof, omdat dat niet op basis van argumenten gedaan wordt.
Jij reageert op mijn inbreng die je verkeerd vertaalt. Dus ik ga zeker niet op jouw valse voorstelling van zaken van mijn inbreng in.quote:Ga gewoon in op wat ik zeg ipv onzin te spuien.
Dat heeft hij gezegt , dat wil nog niet zeggen dat het verplicht word . Tot nu toe is hij pro constitution en dus ook free choice . Hij is geen fauci of billquote:Op dinsdag 5 mei 2020 15:13 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Als het een grote Hoax is, waarom wil je grote held Trump dan zo snel mogelijk een vaccin?
en waar is het wel verplicht?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 15:37 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat heeft hij gezegt , dat wil nog niet zeggen dat het verplicht word . Tot nu toe is hij pro constitution en dus ook free choice . Hij is geen fauci of bill
Klets maar lekker verder man.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 15:24 schreef dellipder het volgende:
[..]
Jawel, ik begrijp jouw punt wel. Ik heb aangegeven dat ik het daarmee sowieso oneens ben. Jouw premisse deugt niet. Nogmaals, voor deze discussie is dit verder niet belangrijk.
[..]
Jij reageert op mijn inbreng die je verkeerd vertaalt. Dus ik ga zeker niet op jouw valse voorstelling van zaken van mijn inbreng in.
Voor jouw gemak geef ik nog een toelichting die je volkomen negeert. Dit is simpelweg onwil van jouw kant en dan moet ik vervolgens naar jou toe bewegen? Dit lijkt me niet een normale manier van met elkaar omgaan.
En hoe wil Bill Gates er dan voor zorgen dat het verplicht wordt? Volgens mij is het nog altijd de overheid zelf die dat bepaalt.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 15:37 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat heeft hij gezegt , dat wil nog niet zeggen dat het verplicht word . Tot nu toe is hij pro constitution en dus ook free choice . Hij is geen fauci of bill
Dit is de grondslag van deze website. Alleen jouw pennenvruchten geven weinig tot geen aanleiding daartoe. Op zich is dit ook wel een prestatie.quote:
Uiteraard, ik kan niet voor iedereen praten.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 15:15 schreef dellipder het volgende:
[..]
Dit klinkt aannemelijk. Wat minder aannemelijk is dat dit dan uitsluitend de reactie zou zijn.
Waarom vindt je dit de moeite, ik vind het 44 minuten van mijn leven die ik nooit meer terug krijgquote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:20 schreef GeneralMidi het volgende:
[..]
Ff bumpen naar deze pagina want dit is echt de moeite waard om te kijken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |