Hoeft mij niet te vertellen dat die 40.000 niet klopt hoorquote:Op zaterdag 2 mei 2020 14:26 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Ro is dus nu natte vingerwerk omdat ze niet genoeg testen.
Zoals al eerder aangegeven is het officiële aantal besmettingen van 40.000 geen maatstaf. Daar kun je dus niet vanuit gaan. Omdat het werkelijk aantal veel hoger ligt. Schattingen zijn bij 5% 850000
Dat hangt er volledig vanaf in hoeverre dit virus terug kan komen in andere vormen en/of er een dekkend vaccin komt.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 14:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Vraag is vooral of het uberhaupt haalbaar is, want daar zijn ook nog alle meningen over verdeeld. Ik zou het uiteindelijk ook één van de beste oplossingen vinde, maar tsja ...
Maar je weet het juiste aantal besmette personen toch niet.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 14:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hoeft mij niet te vertellen dat die 40.000 niet klopt hoor
Echter kan je nog steeds prima een R0 bepalen (of redelijk inschatten) als je naar ziekenhuisopnames kijkt. Je hoeft niet ieder besmet persoon te registeren. Als je weet dat x% van de besmette personen opgenomen wordt kan je prima een R0 schatting doen.
quote:Op zaterdag 2 mei 2020 14:08 schreef OProg het volgende:
[..]
Voorlopig hebben die een veel extremere lockdown gedaan dan wij en maakt dat blijkbaar ook geen reet uit.
Precies... je weet alleen dat er van de personen die getest zijn er x% (geen idee hoeveel) in het ziekenhuis terecht komt.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 14:33 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Maar je weet het juiste aantal besmette personen toch niet.
Nee, maar uit de ontwikkeling van het aantal ziekenhuisopnames kun je ook de groeifactor bepalen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 14:33 schreef Solingjan het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:40 schreef BoerHagenees het volgende:
Laat al die horeca maar op de fles gaan. Sterker laat desnoods maar alle horeca failliet gaan in Nederland, zal er voor mensen ook niet te kiezen zijn. Zien we na de crisis wel weer verder.
Jij bent gelukkig wel het ultieme toonbeeld van solidariteit, zie ik.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:53 schreef BoerHagenees het volgende:
De solidariteit brokkelt met de dag af.
Welke wetenschap? Is statistiek geen wetenschap? Is geografie geen wetenschap?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 14:27 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Waarom twijfel jij aan wetenschappers en geloof je zo'n oplichter als Maurice de Hond wel.
Wat mij betreft schuift hij nergens meer aan.
Trek vooral de wetenschap maar in de twijfel, gekkie.
Die kan je toch berekenen/inschatten via aantal opgenomen patiënten?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 14:33 schreef Solingjan het volgende:
[..]
En hoe kom je dan op die 1% waar je mee rekentquote:Op zaterdag 2 mei 2020 14:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die kan je toch berekenen/inschatten via aantal opgenomen patiënten?
Stel je weet dat 1% van ALLE besmette personen opgenomen moet worden (die 1% is gewoon even een voorbeeld, geen waarheid) en je weet dat er tot nu toe 10.000 patiënten zijn opgenomen.
Je weet dan dat 1% = 10.000, dus 100% = 1.000.000 daadwerkelijk besmette personen.
Je kan dus puur aan de hand van ziekenhuisopnames prima schattingen doen t.o.v. de R0. Probleem is nu vooral of het duidelijk is hoeveel % daadwerkelijk wordt opgenomen, want geen enkel land doet hetzelfde (of kan hetzelfde doen)
Als dit het Pasen effect is, nou berg je dan maar!quote:Op zaterdag 2 mei 2020 14:34 schreef speknek het volgende:
Cijfers gaan weer wat omhoog of zitten op een plateau. Lijkt me een Pasen effect.
Ik zeg toch dat het even een voorbeeld is. Ik hoop / denk dat ze bij het RIVM ook daar een prima schatting van hebben. Die 1% was gewoon even een voorbeeld om te laten zien dat het simpel uit te rekenen is.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 14:38 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
En hoe kom je dan op die 1% waar je mee rekent
Waarom niet?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 14:37 schreef Za het volgende:
[..]
Dit overzicht laat goed zien dat eea niet bereikt kan zijn dmv de lockdown op 23 mrt.
Als je alle cijfers hebt is het makkelijk rekenen maar die heb je niet. Dat is het punt. Meten is weten.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 14:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat het even een voorbeeld is. Ik hoop / denk dat ze bij het RIVM ook daar een prima schatting van hebben. Die 1% was gewoon even een voorbeeld om te laten zien dat het simpel uit te rekenen is.
Welke lockdown op 23 maart?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 14:37 schreef Za het volgende:
[..]
Dit overzicht laat goed zien dat eea niet bereikt kan zijn dmv de lockdown op 23 mrt.
Dergelijke wetenschap is bijna per definitie op schattingen gebaseerd.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 14:41 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Als je alle cijfers hebt is het makkelijk rekenen maar die heb je niet. Dat is het punt. Meten is weten.
Tuurlijk, helemaal mee eens en ik schreeuw al wekenlang om meer testenquote:Op zaterdag 2 mei 2020 14:41 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Als je alle cijfers hebt is het makkelijk rekenen maar die heb je niet. Dat is het punt. Meten is weten.
Mwahquote:Op zaterdag 2 mei 2020 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dergelijke wetenschap is bijna per definitie op schattingen gebaseerd.
Ik quote jou hier:quote:
Ze hebben zich alleen maar gefocust op de ic.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 14:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Ze hebben bij de RIVM helemaal geen goede controle gedaan door in eenzelfde gebied met eenzelfde uitbraak geen maatregelen te doen.
Ja als alle cijfers hebt hoef je ook geen model meer te hebben, nog beter weer je precies alle variabelen in de wereld, als je die correct bepaald kun je gewoon via schrodingers vergelijking het verloop bepalen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 14:41 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |