Dit dus.quote:Op zaterdag 25 april 2020 17:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja man, winkelen, thuiswerken, bij mensen thuis chillen, eten halen, netflixen, gamen, mountainbiken en buiten rond hangen. Hard knock life hoor.
Tuurlijk is het niet het normale sociale leven maar het Anne Frank, de muren komen op me af niveau van isolement wat veel mensen uitdragen is belachelijk.
Posts doordrenkt van zelfmedelijden terwijl je zo relatief comfortabel kan leven en je ook nog eens niet in de risico groep valt.
Het is ronduit asociaal. Wees dankbaar met wat er nog wel mogelijk is.
Maar zelfs daarmee moet de grens continue opgezocht en overschreden worden.
Hier kwamen ze er ook niet inquote:Op zaterdag 25 april 2020 17:47 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik zie hier echt totaal geen kinderen in de supermarkt, maar ik doe dan meestal ook ‘s avonds boodschappen
Fijn dat jullie voor anderen bepalen hoe zij deze lockdown dienen te ervaren. Als je shoppen als hobby hebt zul je het een stuk makkelijker hebben dan wanneer je graag (ik noem maar iets) 4 keer per week naar de sportschool gaat.quote:
Je moet die andere ook checken prof. Knut, alles wat hij vertelt klopt tot nu toe.quote:Op zaterdag 25 april 2020 17:40 schreef aioli het volgende:
Een aanrader om eens de mening van deze professor aan te horen:
[..]
Wat een verademing om deze man te horen praten naast alle paniekzaaiers die de revue passeren.
In de VS heb je mensen die gaan de straat op om te protesteren tegen mensen die de straat op gaan. Staan ze daar met #StayTheFuckHome bordjes en zo.quote:Op zaterdag 25 april 2020 17:56 schreef Jed1Gam het volgende:
Net een familie uit India die even rustig op een muurtje zitten met 6 man, duidelijk dat het 1 familie is.
Komt er een auto langsrijden, stopt opeens, stapt zo'n man uit van 65 om te zeggen dat ze niet naast elkaar mogen zitten.
NSB next level
quote:Op zaterdag 25 april 2020 17:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Heb effe erdoor gescrolt, hoor oa dat het zo dodelijk is als de jaarlijkse griep, en dat in Spanje, Italië en NY veel doden gevallen zijn door ziekenhuisbesmettingen...
Gaan we doen. Dankjewel voor de tipquote:Op zaterdag 25 april 2020 18:02 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Je moet die andere ook checken prof. Knut, alles wat hij vertelt klopt tot nu toe.
Ja joh ook net zo'n vrouwtje bij de bakker, dat ik met mn voet over de streep sta, dat vertelt ze me dan op 20cm afstand.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:02 schreef aioli het volgende:
[..]
In de VS heb je mensen die gaan de straat op om te protesteren tegen mensen die de straat op gaan. Staan ze daar met #StayTheFuckHome bordjes en zo.
Nederland komt niet te sprake.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]![]()
Heeft 'ie ook een verklaring voor de oversterfte in Nederland?
Wij hebben hier significante oversterfte terwijl ziekenhuisbacterie hier niet of nauwelijks voorkomt.quote:
Ik zou eerst even luisteren naar wat de man te zeggen heeft voor je verkeerde conclusies trektquote:Op zaterdag 25 april 2020 18:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wij hebben hier significante oversterfte terwijl ziekenhuisbacterie hier niet of nauwelijks voorkomt.
Voor relativering en in context plaatsen ben ik helemaal voor, maar ontkennen is dan weer het andere uiterste.
Voor deze keer dan...… we hebben oversterfte omdat we niet iedereen kunnen of willen testen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]![]()
Heeft 'ie ook een verklaring voor de oversterfte in Nederland?
quote:Wetenschappers bekritiseren gebrek aan openheid corona-adviezen
Diverse prominente wetenschappers hebben openlijke kritiek op de werkwijze van de adviezen van het Outbreak Management Team (OMT). Dit team adviseert al wekenlang het kabinet om de corona-crisis te beheersen. Het OMT heeft daarmee de belangrijkste invloed op het beleid, want het kabinet neemt de adviezen een op een over.Wetenschappers zetten ook vraagtekens bij het OMT en het gebrek aan openheid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOS
Weet niet of ik van de NOS een heel stuk mag plaatsen. Pas het anders maar aan.
Dat snap ik, lieve schat, kijk even waar ik op reageer.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:19 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Voor deze keer dan...… we hebben oversterfte omdat we niet iedereen kunnen of willen testen.
Of dit een gebrek aan inkoop is of een gebrek aan aanbod??
Het RIVM geeft netjes aan dat het aantal corona doden ook hoger is omdat deze mensen vermoedelijk corona hebben maar dus niet getest zijn.
Of er niet aan goede PPE/PBM ingekocht kan worden zal met deze zelfde antwoorden gegeven kunnen worden.
Op Iemand wachten in de paden? Gebeurt dat echt?quote:Op zaterdag 25 april 2020 17:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben jij ook zo iemand waarbij dan beide partners met een winkelwagen naar binnen gaan en dan stil gaan in een gang met beide wagens om te discussiëren over welke kleur/smaak jullie nemen voor 2 minuten zodat de rest van de winkel moet wachten op jullie?
Hier ook winkel waar maximaal 5 mensen in mogen gaan mensen ook met zijn tweeën naar binnen.
twitter:dabeard twitterde op zaterdag 25-04-2020 om 06:16:10At least 30 New Yorkers ingested household cleaners in the 18 hours since the president suggested using it to fight #coronavirus https://t.co/NmJV1EfAj5 reageer retweet
twitter:dabeard twitterde op zaterdag 25-04-2020 om 06:19:55Of the cases reported to New York's Poison Control Center, nine were specifically about possible exposure to Lysol. Ten were in regards to bleach and 11 about household cleaners in general. reageer retweet
Echt he ...quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:23 schreef Gehrman het volgende:
twitter:dabeard twitterde op zaterdag 25-04-2020 om 06:16:10At least 30 New Yorkers ingested household cleaners in the 18 hours since the president suggested using it to fight #coronavirus https://t.co/NmJV1EfAj5 reageer retweet
twitter:dabeard twitterde op zaterdag 25-04-2020 om 06:19:55Of the cases reported to New York's Poison Control Center, nine were specifically about possible exposure to Lysol. Ten were in regards to bleach and 11 about household cleaners in general. reageer retweet
Ze hebben daar blijkbaar niemand die het onder controle heeft. Gelukkig hebben wij Jaap.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:02 schreef aioli het volgende:
[..]
In de VS heb je mensen die gaan de straat op om te protesteren tegen mensen die de straat op gaan. Staan ze daar met #StayTheFuckHome bordjes en zo.
Het is ronduit crimineel te noemen om dergelijke zaken geheim te houden.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:20 schreef _I het volgende:
[..]
Wetenschappers zetten ook vraagtekens bij het OMT en het gebrek aan openheid.
Weet niet of ik van de NOS een heel stuk mag plaatsen. Pas het anders maar aan.
Hier niet, iedereen rijdt gewoon langs elkaar heen en haalt in.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:22 schreef Fer het volgende:
[..]
Op Iemand wachten in de paden? Gebeurt dat echt?
Daarom zou éénrichtingverkeer in supermarkten beter zijn.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:25 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hier niet, iedereen rijdt gewoon langs elkaar heen en haalt in.
We hebben 1 richting verkeer, maar inhalen gebeurt nog wel.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daarom zou éénrichtingverkeer in supermarkten beter zijn.
Inderdaad, paden zijn gewoon te smal.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vind het ook vrij bizar dat een OMT beslissingen kan maken, zonder dat dit bevraagd kan worden in de kamer.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:25 schreef aioli het volgende:
[..]
Het is ronduit crimineel te noemen om dergelijke zaken geheim te houden.
Het OMT beslist dan ook niet dat doet de regering.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:29 schreef _I het volgende:
[..]
Vind het ook vrij bizar dat een OMT beslissingen kan maken, zonder dat dit bevraagd kan worden in de kamer.
Niet mijn vorm van democratie.
Lysol is weer wat anders dan chloor. Maar ik zou het allebei niet aanraden. Ja, chloor wel om de wc te reinigen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:23 schreef Gehrman het volgende:
dat gebeurt gelukkig ook niet.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:29 schreef _I het volgende:
[..]
Vind het ook vrij bizar dat een OMT beslissingen kan maken, zonder dat dit bevraagd kan worden in de kamer.
Het OMT is met een 5 tal punten gekomen waaraan moet worden voldaan voordat er versoepeling kan komen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het OMT beslist dan ook niet dat doet de regering.
Denk je echt dat de regering durft in te gaan tegen het OMT?quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het OMT beslist dan ook niet dat doet de regering.
Ja hoor.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Denk je echt dat de regering durft in te gaan tegen het OMT?
[ afbeelding ]
Muricaquote:Op zaterdag 25 april 2020 18:23 schreef Gehrman het volgende:
Het OMT geeft alleen adviezen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:29 schreef _I het volgende:
[..]
Op papier. In de praktijk bepalen ze een groot gedeelte van het beleid.quote:
de tweede kamer laat dit gebeuren, waardoor het gewoon democratisch is zoals altijd.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:33 schreef _I het volgende:
[..]
Het OMT is met een 5 tal punten gekomen waaraan moet worden voldaan voordat er versoepeling kan komen.
Vervolgens beroept de regering zich op die punten.
Maar wanneer kan men dat in twijfel trekken? Niet, want dan wordt er gewezen naar het advies van experts. Het is een black box waar advies uit komt. De opbouw naar het advies zou toch ook inzichtelijk moeten zijn!?
Als onze virologen zeggen dat we de ziekte door het volk moeten laten gaan, en de WHO zegt dat immuniteit nog niet bewezen is, dan hebben we wel een dingetje straks als we mensen ziek hebben laten worden voor niets. Om maar iets te noemen.
nee, de overheid neemt op eigen verantwoordelijkheid het advies over, met goedkeuring van de 2de kamer, zoals het democratisch hoort.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:37 schreef _I het volgende:
Op papier. In de praktijk bepalen ze een groot gedeelte van het beleid.
Nee, ook niet in de praktijk. De beslissingen worden door de regering gemaakt. De TK is bij machte die terug te roepen, alleen doen ze dat niet.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:37 schreef _I het volgende:
[..]
Waar op zich niets mis mee is. Heb graag dat mensen met kennis samen tot een best guestimation komen. Zou wat openheid alleen niet verkeerd vinden. Als het op wetenschap gebaseerd is, zouden de bronnen genoemd kunnen worden.
Er is GÉÉN lockdown.quote:Op zaterdag 25 april 2020 17:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Fijn dat jullie voor anderen bepalen hoe zij deze lockdown dienen te ervaren.
Ik heb zomaar het vermoeden dat jij geen drol zal snappen van de bronnen. Als je het wil weten, het staat je vrij om een studie virologie te beginnen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:37 schreef _I het volgende:
Waar op zich niets mis mee is. Heb graag dat mensen met kennis samen tot een best guestimation komen. Zou wat openheid alleen niet verkeerd vinden. Als het op wetenschap gebaseerd is, zouden de bronnen genoemd kunnen worden.
Ja, men laat het wel gebeuren. Journalisten hebben het geprobeerd, maar de WOB verzoeken werden ook afgewezen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de tweede kamer laat dit gebeuren, waardoor het gewoon democratisch is zoals altijd.
Als de WHO zegt dat immuniteit nog niet bewezen is, wil niet zeggen dat er geen immuniteit is. Het RIVM gaat uit van het algemene beeld van een virus, tot er een bewijs is. Wie gelijk heeft weet je niet en toch moet er nu een keuze worden gemaakt.
wob verzoeken worden niet afgewezen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:41 schreef _I het volgende:
[..]
Ja, men laat het wel gebeuren. Journalisten hebben het geprobeerd, maar de WOB verzoeken werden ook afgewezen.
En het gaat mij exact om die keuze. Ergens wordt die gemaakt, en ik zou graag willen weten waar in het proces dat is. Is dat het OMT of een politieke keuze?
Buh. Het gaat toch niet om mij persoonlijk.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb zomaar het vermoeden dat jij geen drol zal snappen van de bronnen. Als je het wil weten, het staat je vrij om een studie virologie te beginnen.
OK.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wob verzoeken worden niet afgewezen.
oh, ik dacht at jij het graag wou weten.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:41 schreef _I het volgende:
[..]
Buh. Het gaat toch niet om mij persoonlijk.
Idd in Nederland mag je van geluk spreken. zoveel meer toegestaan dan andere landen als Italië Spanje Frankrijk België en Engeland. Je kan zelfs nog bij tientallen restaurants bestellen!!quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Er is GÉÉN lockdown.
Restaurants, cafés, kappers, nagelstudio's en sportscholen zijn dicht.
Een lockdown is wanneer je alleen je huis nog mag verlaten om boodschappen te doen of een dokter te bezoeken.
Daar is geen enkele sprake van momenteel.
Jah, zo werkt het met open informatie. Dan gaan andere wetenschappers en journalisten dat lezen en dan komt daar weer iets uit.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
oh, ik dacht at jij het graag wou weten.
virologen zullen het waarschijnlijk wel snappen, tenzij zij een eigen agenda of belang hebben om iets anders te vinden.
ah, nou dan zul je even moeten wachten, tot de wob verzoeken weer behandeld gaan worden. Dan weet je het dan.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:43 schreef _I het volgende:
[..]
Jah, zo werkt het met open informatie. Dan gaan andere wetenschappers en journalisten dat lezen en dan komt daar weer iets uit.
En zo kom ik er dan weer achter.
Dat is een beetje hetzelfde als zeggen dat als je de celdeuren open zet in een gevangenis en je de gang en luchtplaats op mag je dan niet gevangen zit.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Er is GÉÉN lockdown.
Restaurants, cafés, kappers, nagelstudio's en sportscholen zijn dicht.
Een lockdown is wanneer je alleen je huis nog mag verlaten om boodschappen te doen of een dokter te bezoeken.
Daar is geen enkele sprake van momenteel.
Nee dat is het niet.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is een beetje hetzelfde als zeggen dat als je de celdeuren open zet in een gevangenis en je de gang en luchtplaats op mag je dan niet gevangen zit.
Het is niet eens een klein beetje hetzelfde.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is een beetje hetzelfde als zeggen dat als je de celdeuren open zet in een gevangenis en je de gang en luchtplaats op mag je dan niet gevangen zit.
Het is natuurlijk ook niet te doen om dat soort informatie openbaar te maken.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:37 schreef _I het volgende:
[..]
De wetenschap zal elkaar altijd in twijfel trekken en kan daar prima mee omgaan. En absolute zekerheid heeft niemand.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook niet te doen om dat soort informatie openbaar te maken.
Honderden andere experts en belangengroepen gaan zich vervolgens bemoeien met het advies, politieke partijen gaan er voor eigen gewin mee aan de haal en verschillende groepen worden tegen elkaar uitgespeeld.
Komt die weer aan met zijn terras. Je hebt nogal een hekel aan terras bezoekers hè?quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het is niet eens een klein beetje hetzelfde.
Kan dat gejank dat je niet op het terras mag zitten en daarmee je volledige vrijheid is afgepakt niet eindelijk een keer klaar zijn?
Dat zeg ik dan ook niet, de lockdown van nu is gewoon heel vervelend, dat het ergens anders nog erger is doet daar niks aan af.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Kan dat gejank dat je niet op het terras mag zitten en daarmee je volledige vrijheid is afgepakt niet eindelijk een keer klaar zijn?
heb je de corona debatten gevolgd in de 2de kamer?quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:50 schreef _I het volgende:
[..]
De wetenschap zal elkaar altijd in twijfel trekken en kan daar prima mee omgaan. En absolute zekerheid heeft niemand.
Kiezen of de tandarts open moet vanuit een lobby of vanwege een weloverwogen keuze gebaseerd op wetenschap maakt voor mij wel uit. Dat soort zaken filter je er wel uit als mensen zaken moeten gaan onderbouwen. Ik mis gewoon de controlerende taak van de tweede kamer.
Aan wie dat ligt, vind ik niet zo belangrijk, wel dat het opgelost wordt.
Dat denk ik ook, toch krijgt hij nog een biertje van mij als het terras weer open gaat.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:54 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Komt die weer aan met zijn terras. Je hebt nogal een hekel aan terras bezoekers hè?
Er zijn hier ook mensen met een sociaal leven hequote:Op zaterdag 25 april 2020 18:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Een pandemie is ook vervelend.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:54 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
de lockdown van nu is gewoon heel vervelend
Yep. Vandaar mijn punt.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
heb je de corona debatten gevolgd in de 2de kamer?
De maatregelen zijn nogal draconisch en de gevolgen zijn immens. Volledige openheid van zaken is een must.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:50 schreef _I het volgende:
[..]
De wetenschap zal elkaar altijd in twijfel trekken en kan daar prima mee omgaan. En absolute zekerheid heeft niemand.
Kiezen of de tandarts open moet vanuit een lobby of vanwege een weloverwogen keuze gebaseerd op wetenschap maakt voor mij wel uit. Dat soort zaken filter je er wel uit als mensen zaken moeten gaan onderbouwen. Ik mis gewoon de controlerende taak van de tweede kamer.
Aan wie dat ligt, vind ik niet zo belangrijk, wel dat het opgelost wordt.
Nou dat dus.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:59 schreef aioli het volgende:
[..]
De maatregelen zijn nogal draconisch en de gevolgen zijn immens. Volledige openheid van zaken is een must.
Daar gaat het ook niet om, er werd gezegd dat die lockdown prima toeven is en je niet mag zeuren over de lockdown. Sommigen denken daar anders over.quote:
Mits dat weer mogelijk is. In veel supermarkten is dat lastig te organiseren.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
OMT geeft adviezen die het kabinet veelal (onverkort?) overneemt en daarover bevraagd kan worden door de Tweede Kamer. Dat de Kamer geen vragen stelt of er geen meerderheid voor is, is eerder het manco.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:29 schreef _I het volgende:
[..]
Ha! De volgende generatie zal terrassen enkel kennen uit geschiedenisboeken, hoofdstuk "het leven vóór corona".quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:56 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, toch krijgt hij nog een biertje van mij als het terras weer open gaat.
Ach het zijn dezelfde types die ook roepen de economie draait nog goed want ik heb me baan nog.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Daar gaat het ook niet om, er werd gezegd dat die lockdown prima toeven is en je niet mag zeuren over de lockdown. Sommigen denken daar anders over.
nee johquote:Op zaterdag 25 april 2020 19:07 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ha! De volgende generatie zal terrassen enkel kennen uit geschiedenisboeken, hoofdstuk "het leven vóór corona".
Inderdaad, wel verwachten dat mensen zich aanpassen aan hen, nul voorstellingsvermogen of inlevingsvermogen hoe het voor anderen is.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ach het zijn dezelfde types die ook roepen de economie draait nog goed want ik heb me baan nog.
Dat heb ik tot op heden nog niemand zien typen op fok. Hooguit dat constante gezeik dat moet stoppen, maar verder niet.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Daar gaat het ook niet om, er werd gezegd dat die lockdown prima toeven is en je niet mag zeuren over de lockdown. Sommigen denken daar anders over.
Dat men de WOB weg hebben dichtgezet is wel een idiotie. Juist dat zou niet het geval mogen zijn aangaande OMT/Pandemie zaken.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:41 schreef _I het volgende:
[..]
Ja, men laat het wel gebeuren. Journalisten hebben het geprobeerd, maar de WOB verzoeken werden ook afgewezen.
En het gaat mij exact om die keuze. Ergens wordt die gemaakt, en ik zou graag willen weten waar in het proces dat is. Is dat het OMT of een politieke keuze?
quote:willekeurige bron: ad.nl 20apr20
...
Minister Hugo de Jonge laat via zijn juridisch directeur weten dat het reageren op Wob-verzoeken over corona nu voor een 'onredelijke extra belasting' van ambtenaren zorgt.
...
quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat heb ik tot op heden nog niemand zien typen op fok. Hooguit dat constante gezeik dat moet stoppen, maar verder niet.
Bizar idd.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:41 schreef _I het volgende:
[..]
Ik verwacht dat je je als een verantwoordelijke volwassene gedraagt tijdens het bestrijden van een crisis. Meer niet.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Inderdaad, wel verwachten dat mensen zich aanpassen aan hen, nul voorstellingsvermogen of inlevingsvermogen hoe het voor anderen is.
Best wel, he.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Bizar idd.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)baarheid-van-bestuur
Veel mensen maken zich druk om ouders die nu de hele dag hun kinderen om zich heen hebben, maar er is veel minder aandacht voor alleenstaanden inderdaad. Als je je echt aan de regels houdt die al een aantal weken gelden, kan ik me voorstellen dat e.e.a. vrij pittig is.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:17 schreef Zeester het volgende:
Ik snap al die mensen die iets meer vrijheid nemen op dit moment wel. Ik woon alleen, met een balkonnetje op een appartement in Amsterdam. Ik werk 40 uur per week thuis ipv op kantoor, zonder de collega’s waarmee ik dagelijks plezier maak. Ga niet naar evenementen, zie mijn familie en meeste vrienden niet want buiten de stad en geen auto en wil niet onnodig met de trein. Maar ik zie wel mijn vrienden in de buurt. We zien elkaar op afstand, en niet binnen, maar we drinken een kop koffie op straat of wandelen samen. Want het is echt godvergeten eenzaam om zo te leven. En ik wil dit nog even volhouden, want ik zie in dat het belangrijk is. Maar als we allemaal thuiswerken, niet reizen met ov en niet met niet-huisgenoten in de auto zitten, niet naar de horeca gaan, niet in grote groepen afspreken, niet naar evenementen gaan en het beperken, dan nemen we toch 95% van alle contacten weg. Die paar procent, die korte contacten met de wetenschap van een klein risico waarmee we onszelf sane en gezond van geest houden, die kunnen dan toch wel. En als je midden in een grote stad woont, dan zijn er dan dus allerlei mensen op elkaar, want er is hier weinig ruimte. Maar de perfectie van opsluiting nastreven is niet goed voor de geest en JUIST als we dit vol willen houden, is zulke perfectie niet realistisch.
Dus ik denk dat er inderdaad meer losheid is op dit moment, maar dat dat ook komt omdat mensen het beste nastreven, maar op een gegeven moment is er een grens aan hoe alleen je kunt zijn. En dat is niet uit onwil, of schijt, maar juist omdat je de rest nog vol wilt kunnen houden.
Met 99,8% van alle mensen in niets aan de hand, maar alle 100% wordt nu behandeld als infecterende zieke misdadigers die oude mensen doodmaken…hoe lang ze die scam nog volhouden in mij een raadselquote:Op zaterdag 25 april 2020 19:17 schreef Zeester het volgende:
Ik snap al die mensen die iets meer vrijheid nemen op dit moment wel. Ik woon alleen, met een balkonnetje op een appartement in Amsterdam. Ik werk 40 uur per week thuis ipv op kantoor, zonde de collega’s waarmee ik dagelijks plezier maak. Ga niet naar evenementen, zie mijn familie en meeste vrienden niet want buiten de stad en geen auto en wil niet onnodig met de trein. Maar ik zie wel mijn vrienden in de buurt. We zien elkaar op afstand, en niet binnen, maar we drinken een kop koffie op straat of wandelen samen. Want het is echt godvergeten eenzaam om zo te leven. En ik wil dit nog even volhouden, want ik zie in dat het belangrijk is. Maar als we allemaal thuiswerken, niet reizen met ov en niet met niet-huisgenoten in de auto zitten, niet naar de horeca gaan, niet in grote groepen afspreken, niet naar evenementen gaan en het beperken, dan nemen we toch 95% van alle contacten weg. Die paar procent, die korte contacten met de wetenschap van een klein risico waarmee we onszelf sane en gezond van geest houden, die kunnen dan toch wel. En als je midden in een grote stad woont, dan zijn er dan dus allerlei mensen op elkaar, want er is hier weinig ruimte. Maar de perfectie van opsluiting nastreven is niet goed voor de geest en JUIST als we dit vol willen houden, is zulke perfectie niet realistisch.
Dus ik denk dat er inderdaad meer losheid is op dit moment, maar dat dat ook komt omdat mensen het beste nastreven, maar op een gegeven moment is er een grens aan hoe alleen je kunt zijn. En dat is niet uit onwil, of schijt, maar juist omdat je de rest nog vol wilt kunnen houden.
Mijn hobby bestaat voor een groot gedeelte uit sociale contanten op plekken die nu gesloten zijn. Ik beoefenDe mijn hobby minimaal 2 keer per week maar meestal vaker. Van jou moet ik me maar tevreden stellen met een rondje wandelen door de wijk? Ik weet niet hoe jij het wil noemen maar dat ik mijn hobby niet uit kan voeren noem ik toch echt een inbreuk op mijn vrijheid.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En je kunt je hobby niet thuis uitvoeren?quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Mijn hobby bestaat voor een groot gedeelte uit sociale contanten op plekken die nu gesloten zijn. Ik beoefenDe mijn hobby minimaal 2 keer per week maar meestal vaker. Van jou moet ik me maar tevreden stellen met een rondje wandelen door de wijk? Ik weet niet hoe jij het wil noemen maar dat ik mijn hobby niet uit kan voeren noem ik toch echt een inbreuk op mijn vrijheid.
Ik kan er verder prima mee overweg en ik ben ook blij dat ik dat rondje door de wijk in ieder geval mág maken.
Maar dat betekent niet dat ik me daar niet kut over kan en mag voelen. Dat bepaald helemaal niemand voor mij behalve ikzelf.
Of jij iets wel of niet kut vindt moet je inderdaad helemaal zelf weten. Dat het vervelend is dat je je hobby niet kan uitvoeren kan best, maar dat maakt nog niet dat je in je vrijheid bent aangetast. Je kunt gaan en staan waar je wil. De vergelijking met een gevangenis is volkomen overtrokken.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Mijn hobby bestaat voor een groot gedeelte uit sociale contanten op plekken die nu gesloten zijn. Ik beoefenDe mijn hobby minimaal 2 keer per week maar meestal vaker. Van jou moet ik me maar tevreden stellen met een rondje wandelen door de wijk? Ik weet niet hoe jij het wil noemen maar dat ik mijn hobby niet uit kan voeren noem ik toch echt een inbreuk op mijn vrijheid.
Ik kan er verder prima mee overweg en ik ben ook blij dat ik dat rondje door de wijk in ieder geval mág maken.
Maar dat betekent niet dat ik me daar niet kut over kan en mag voelen. Dat bepaald helemaal niemand voor mij behalve ikzelf.
Ik sta in mijn vrije tijd graag op het podium met een van mij bands. Repeteren mag niet meer en thuis in je eentje muziek maken geeft toch niet dezelfde voldoening.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:31 schreef Gia het volgende:
[..]
En je kunt je hobby niet thuis uitvoeren?
Ik zing en dans als hobby. Kan nu niet bij de respectievelijke verenigingen, maar thuis prima.
Saai, ja, maar wel vol te houden.
Dit soort dingen hangt ook wel af van je thuis situatie. De 1 woont op een klein kamer appartement met 3 kinderen die niet naar school kunnen, de ander in een ruime woning met tuin etc.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:31 schreef Gia het volgende:
[..]
En je kunt je hobby niet thuis uitvoeren?
Ik zing en dans als hobby. Kan nu niet bij de respectievelijke verenigingen, maar thuis prima.
Saai, ja, maar wel vol te houden.
Zo doe ik dat ook.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mits dat weer mogelijk is. In veel supermarkten is dat lastig te organiseren.
Wanneer dan bv blijkt dat de eieren op zijn, zal je weer een rondje moeten doen.
Veelal zijn de wanden de koeling/braad en hoe je dan de middenpaden moet bereiken wordt lastig.
Zelf lijkt mij het geen probleem, dat zie ik hier, dat je je in het gangpad zijdelings op zo groot mogelijk afstand snel met afgewend hoofd passeert. Die 1.5 is niet heilig als doel maar een overheidsadvies dat je moet proberen te hanteren.
Sws ruik/snuif ik niet meer... wanneer ik mensen passeer, wat ik vroeger (automatisch?) wel deed (al of niet om het "parfum" te testen).
Dit is toch ook echt best schrijnend. Nog niet geregeld. >60% van de verzorgingstehuizen geeft aan nog steeds niet genoeg bescherming te hebben.quote:Mondkapjes bereiken thuiszorg en verpleeghuizen niet ondanks nieuw verdeelmodel
...
Hergebruiken of zelf repareren
In het onderzoek zeggen zorgmedewerkers tegen RTL Nieuws: "Alcohol, mondkapjes, alles, beschermende brillen, alles is op, we hebben amper iets."
Een zorgmedewerker beschrijft hoe de beschermende jassen moeten worden gerepareerd of dichtgeplakt met plakband om ze veilig te houden. Een aantal zegt dat er gebruik wordt gemaakt van mondkapjes waarvan het niet duidelijk is of die veilig zijn, of ze moeten de mondkapjes steeds hergebruiken.
Zorgen bij thuiszorgmedewerkers
Beroepsorganisatie NU'91 deed een vergelijkbare rondvraag onder hun achterban. Zij schrikken van de uitkomsten. "Het is schokkend om te moeten concluderen dat de beschermende middelen nog steeds niet op orde zijn en dat hierdoor onze mensen in de frontlinie nog steeds onvoldoende zijn beschermd. Die beschermende middelen hadden weken geleden reeds op orde moeten zijn."
...
RTL
Ik denk dat mensen het toch wel zouden doen eigenlijk. Veel mensen denken ook voor zichzelf, ze zien ook elke dag de nummers dalen. Grotere kans dat ze daarop reageren dan twee personen in de media. Zullen best uitzonderingen zijn, maar de meeste mensen willen gewoon naar buiten en denken dat dat ook wel kan met de huidige nummers.quote:Op zaterdag 25 april 2020 17:05 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk je niet dat het elkaar versterkt? Ben namelijk van mening dat het zeker niet helpt als je dit soort dingen roept.
Gelukkig worden er miljoenen afgewezen terwijl ze prima zijn.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:36 schreef _I het volgende:
[..]
Dit is toch ook echt best schrijnend. Nog niet geregeld. >60% van de verzorgingstehuizen geeft aan nog steeds niet genoeg bescherming te hebben.
Jij maakt er van dat hij niet solidair is (grote implicatie in ieder geval). Ik zie hem dat niet zeggen. Ik zie hem zeggen dat hij het er moeilijk mee heeft. Maar zelfs dat vinden sommige users al asociaal en aanstellerig gedrag, want er zijn mensen die het veel zwaarder hebben. Ik zie niet in waarom iemand niet aan mag geven dat hij/zij het moeilijk heeft met de lockdown die we hier in NL hebben. Kan je nog zo hard roepen dat lockdowns elders nog extremer zijn. Niet alles hoeft vergeleken te worden met andere verhalen, dan zou niemand meer mogen klagen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:33 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Of jij iets wel of niet kut vindt moet je inderdaad helemaal zelf weten. Dat het vervelend is dat je je hobby niet kan uitvoeren kan best, maar dat maakt nog niet dat je in je vrijheid bent aangetast. Je kunt gaan en staan waar je wil. De vergelijking met een gevangenis is volkomen overtrokken.
Er wordt van de samenleving gevraagd om een paar concessies te doen in het belang van diezelfde samenleving. Die kunnen soms wel eens in het nadeel zijn van het individu, ja. Je pikt de mensen die solidariteit maar een vies woord vinden er vrij makkelijk uit zo.
Het is toch echt niet te geloven he? Hoe kan dat nou?quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Gelukkig worden er miljoenen afgewezen terwijl ze prima zijn.
Ja, eens hoor.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
We zijn 6 weken verder en nog steeds tekorten. Hoewel ze in andere landen gratis worden uitgedeeld.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Gelukkig worden er miljoenen afgewezen terwijl ze prima zijn.
Als de overheid dit gewoon zou leveren hoeven ze niet met particulieren in zee te gaan.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:46 schreef Ven1972 het volgende:
De FIOD heeft vrijdag een 57-jarige man aangehouden in zijn woning in Apeldoorn. Hij zou 15.000 ondeugdelijke mondmaskers hebben verkocht, die voornamelijk zijn terechtgekomen bij zorginstellingen.
De kwaliteit van de maskers zou niet voldoende zijn om de bescherming te bieden die van deze FFP2-maskers mag worden verwacht. De FIOD heeft met alle afnemers contact opgenomen.
De man had de mondmaskers uit China geïmporteerd. Vermoedelijk is bewust op het invoerdocument weggelaten dat het om persoonlijke beschermingsmiddelen ging, om de Nederlandse overheid te misleiden, aldus de FIOD.
Bron: AD.nl
Iemand verkoopt wel eens ondeugdelijke mondkapjes ..... die ook bij zorginstellingen geleverd zijn.
Bureaucratie.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is toch echt niet te geloven he? Hoe kan dat nou?
Verhaal van Baudet wel mee gekregen toch? Verhaal is dat ze wel alles nagaan, maar ze hebben een lijst, met X aantal bedrijven met certificaten ofzoiets, iedereen die niet de certificaten kan overleggen, ondanks dat het prima kapjes zijn verder, worden afgewezen terwijl ze niet verder (lijken) te komen met de kapjes van de bedrijven die wel die certificaten hebben. Op zich heb ik daar nog niet zo veel moeite mee (al moet je in tijden van crisis en schaarste misschien wat creatiever zijn) maar het is dan wel cru dat dezelfde kapjes wel in Duitsland, België, Frankrijk, etc gebruikt kunnen worden. Dan doe je gewoon iets fout.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:44 schreef _I het volgende:
[..]
We zijn 6 weken verder en nog steeds tekorten. Hoewel ze in andere landen gratis worden uitgedeeld.
Geloof ook niet dat er niets bruikbaars tussen zit.
Dat is de essentie die de samenleving langzamerhand gaat opbreken.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:17 schreef Zeester het volgende:
Ik snap al die mensen die iets meer vrijheid nemen op dit moment wel. Ik woon alleen, met een balkonnetje op een appartement in Amsterdam. Ik werk 40 uur per week thuis ipv op kantoor, zonde de collega’s waarmee ik dagelijks plezier maak. Ga niet naar evenementen, zie mijn familie en meeste vrienden niet want buiten de stad en geen auto en wil niet onnodig met de trein. Maar ik zie wel mijn vrienden in de buurt. We zien elkaar op afstand, en niet binnen, maar we drinken een kop koffie op straat of wandelen samen. Want het is echt godvergeten eenzaam om zo te leven. En ik wil dit nog even volhouden, want ik zie in dat het belangrijk is. Maar als we allemaal thuiswerken, niet reizen met ov en niet met niet-huisgenoten in de auto zitten, niet naar de horeca gaan, niet in grote groepen afspreken, niet naar evenementen gaan en het beperken, dan nemen we toch 95% van alle contacten weg. Die paar procent, die korte contacten met de wetenschap van een klein risico waarmee we onszelf sane en gezond van geest houden, die kunnen dan toch wel. En als je midden in een grote stad woont, dan zijn er dan dus allerlei mensen op elkaar, want er is hier weinig ruimte. Maar de perfectie van opsluiting nastreven is niet goed voor de geest en JUIST als we dit vol willen houden, is zulke perfectie niet realistisch.
Ja. ik weet het niet of dat gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:49 schreef Za het volgende:
This is what economy class could look like post-Covid-19
[ afbeelding ]
Maar dan wordt het dmv luchtcirculatie nog rondgepompt toch?quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:49 schreef Za het volgende:
This is what economy class could look like post-Covid-19
[ afbeelding ]
Jazeker! youtube gezien dat hij ze liet testen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:49 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Bureaucratie.
[..]
Verhaal van Baudet wel mee gekregen toch? Verhaal is dat ze wel alles nagaan, maar ze hebben een lijst, met X aantal bedrijven met certificaten ofzoiets, iedereen die niet de certificaten kan overleggen, ondanks dat het prima kapjes zijn verder, worden afgewezen terwijl ze niet verder (lijken) te komen met de kapjes van de bedrijven die wel die certificaten hebben. Op zich heb ik daar nog niet zo veel moeite mee (al moet je in tijden van crisis en schaarste misschien wat creatiever zijn) maar het is dan wel cru dat dezelfde kapjes wel in Duitsland, België, Frankrijk, etc gebruikt kunnen worden. Dan doe je gewoon iets fout.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |